@
Myth60
Ik zie hier het zelfde gebeuren alleen niet zo extreem met mijn MHI units.
Geen idee maar normaliter kan de MHI niet lager dan 18gr worden ingesteld en verwarmd dan tot net 20gr vanwege de offset.
Maar ik weet 100% zeker dat de offset uitgeschakeld is als ik de twee piepjes mag geloven die je hoort als je hem uitschakelt op de MHI srf/srk modellen.
Voordat ik de ClimaControl had was het zo dat de slaapkamer setpoint op 18gr stond en het was continue rond de 20gr.
Wat ik nu zie met ClimaControl is dat ik de setpoint op 18gr heb staan en de slaapkamer temperatuur is rond de 19 graden worden gehouden.
Screenshot:
In de screenshot van Domoticz zie je het temperatuur verloop met links tot het midden zonder ClimaControle.
Vanaf het midden tot rechts met de ClimaControl.
Het is qua temperatuur verloop wel rustiger geworden.
Setpoint is 18gr de airco verwarmd de slaapkamer tot +/- 19.9gr
Daarna zakt de temperatuur naar 18.9gr en vervolgens word er weer verwarmd naar 19.9gr.
Dus de temperatuur zit nu 1 graden boven setpoint i.p.v 2 graden maar nog steeds niet op 18.
Zie dit gedrag ook terug op de andere vloerunit die op de zeflde multiSplit buitenunit zit van de onze slaapkamer.
Setpoint 20.5gr, temperatuur zakt naar 20gr en dan word er verwarmd naar 21.9 om vervolgens weer te zakken naar 20gr.
Voor de woonkamer/keuken die op een split unit zit is het wel een dikke prima.
Setpoint is 20.5gr en temperatuur schommelt zo tussen de 20.4gr en 20.9gr.
Heb het vermoeden dat het uitschakelen op de vloerunits anders is.
Omdat de wandunit wel constant is en op setpoint.
Zal eens zoeken hoe dat werkt met de vloerunits want had wel bevestiging met 2 piepjes maar beide units blijven boven setpoint.
Enige wat ik merk en dat ligt aan de ClimaControl want had het voor die tijd ook al is dat de woonkamer tegen middernacht zijn setpoint verschuift.
Temperatuur ochtend/middag deel van de avond is een halve graad hoger dan 's nachts.
Conclusie van deze kant met mijn setups.
- ClimatControl lijkt zijn werk te doen.
- Regelgedrag is beter geworden i.p.v om de haverklap en inconsequent aan/uit te springen.
- Temperatuur woonkamer is constanter dan voorheen en zit rond setpoint.
- Temperatuur slaapkamer is constanter.
- Slaapkamers worden nog wel 1 tot 1.5gr boven setpoint maar zal wel aan de offset liggen, iets om uit te zoeken.