Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 179 180 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:47

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Kerngezond schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 02:33:
Zijn er trouwens een beetje goeie websites of apps die een overzicht bieden van wat er in de PAB-muur te vinden is? Ik heb gehoord dat ze er zijn maar ik kan ze maar niet vinden.
pabfinder, maar de community is niet echt groot of actief hier.

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:08
Kerngezond schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 02:33:
Zijn er trouwens een beetje goeie websites of apps die een overzicht bieden van wat er in de PAB-muur te vinden is? Ik heb gehoord dat ze er zijn maar ik kan ze maar niet vinden.
BrickAssist lijkt iets beter te worden bijgewerkt.

Ik heb nog niet persoonlijk irl gecontroleerd of het klopt, maar in ieder geval bijna allemaal in april bijgewerkt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7JsVcUKOBv9gPCvqRUB--_lDTOE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SNNwO4kB3cy7KerdzTQckL7t.png?f=fotoalbum_large

scintillating

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:18

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

sheane schreef op woensdag 22 april 2026 @ 15:20:
[Afbeelding]

Vandaag toevallig dagje in Nijmegen geweest. En kwamen deze tegen! Eén Friends set rijker voor de oudste, maar was vooral boeiend om ook de CaDa en andere merken als dozen in het echt te zien. Toch heeft het me niet over gehaald om eens wat anders te proberen (ondanks dat er een RX7 en MX5 waren in ongeveer Speed Champion formaat). Verder had de winkel wat 2e hands sets en een beperkt losse steentjes stukje. Ook waren er minifigs die je los kon kopen en vooral véél Lego merchandising: denk aan pennen, boeken, minifig lampjes sleutelhangers, knuffels, etc. Kortom best leuk om es langs te gaan als je er toch bent. Prijzen waren niet bijzonder scherp van de sets die ik kan onthouden, maar het aanbod is wel lekker gevarieerd.
"Blokkenpiloot" :D _O- _/-\o_ goeie humor, dat mag ik wel :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Fraggert
  • Registratie: September 2009

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Pazo schreef op donderdag 23 april 2026 @ 21:32:
Nog eventjes aan het prutsen geweest met verlichting. Ik heb nu ook de lampen in de grille knipperend gemaakt. Moet er alleen nog even oranje steentjes / glaasjes voorzetten (is nu nog wit) maar die heb ik niet liggen.

[Afbeelding]

Vanuit China zijn nog micro zwaailampen onderweg, dan kan ik die en die in de grille koppelen. Ik heb er vier besteld, dus wellicht ook nog 2 achterop de dieplader.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ d:)b

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

QuattroNL

It is I.

Set 11379, project Hail Mary is letterlijk 'in orbit' gegaan en is daarmee in het Guinness Book of Records gekomen als Legoset die het verst van de aarde is geweest (35km) :+
Leuk om te zien!

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:03
QuattroNL schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 13:08:
Set 11379, project Hail Mary is letterlijk 'in orbit' gegaan en is daarmee in het Guinness Book of Records gekomen als Legoset die het verst van de aarde is geweest (35km) :+
Leuk om te zien!
Leuk, maar 35 km kwalificeert in geen enkel geval als orbit. ;)

• Elfjes
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Kerngezond schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 14:02:
[...]

Leuk, maar 35 km kwalificeert in geen enkel geval als orbit. ;)
Orbit heeft dan ook niks met hoogte te maken, maar met snelheid :Y)

Bla bla bla...

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:03
Elfjes schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 15:32:
[...]

Orbit heeft dan ook niks met hoogte te maken, maar met snelheid :Y)
Oh, gaan we zo beginnen. :D
Nou, ten eerste heb je in de enge zin gelijk, maar succes met het behalen van orbitale snelheid op 35 km hoogte met de daar nog aanwezige luchtweerstand.
Ten tweede is duidelijk vermeld dat deze Lego-set met een ballon omhoog is gelaten. Ik betwijfel dat een luchtballon orbitale snelheid haalt.
Nu jij weer. ;)

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
PurpleBlue schreef op donderdag 23 april 2026 @ 13:37:
Hier even bijna stil wat Lego betreft, en druk met andere zaken.
Echter gaan wij komende weekend weer naar Denemarken, en willen wij ook weer een bezoek brengen aan Billund.

Gezien er er bij The LEGO House de exclusives te koop zijn, wil ik de kans aan mede tweakers bieden om een set mee te nemen indien er belang bij is.
Ze zijn ook vaak wel via Marktplaats of andere bronnen te verkrijgen, maar daar betaal je er vaak een flinke toeslag op.

Dus dit is even een interesse peiling of er überhaupt interesse/belang bij is.

De set(s) kan/kunnen afgehaald worden(omgeving Apeldoorn), of ik kan ze (netjes)versturen tegen verzendkosten.

Laat maar even weten
Dank voor de berichten, maar helaas kan ik ivm slecht nieuws van een familielid nu niet naar Denemarken. :|
Mochten wij alsnog gaan, laat ik het weten.

Ondanks dat kan ik hopelijk wel wat moois van de kleedjesmarkt op Koningsdag scoren ;)

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:07
De stickers zijn inmiddels binnengekomen, dus ik kon weer verder met Soundwave. Inmiddels gebouwd en even wat foto's gemaakt met de rest:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ooSwyQCFLYTvYKD3dEKncbod8AQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rKVHNvA97uSHC5rdSzcjA0Z9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xJWGxtJSqpSDed6NgTrl1vspcoc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X3MXSovJxxAjWAOR9RDrRgo9.jpg?f=fotoalbum_large

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

QuattroNL

It is I.

QuattroNL schreef op donderdag 23 april 2026 @ 21:32:
Wij gaan morgen naar (o.a.) de Legostore in Rotjeknor.
Hebben ze daar nog leuke aanbiedingen oid?
Is de pab-muur daar nog een beetje interessant?
Nou, dat viel me wel wat tegen.
De winkel was niet heel groot en de pab-wall had ook niet veel bijzondere parts.
Leuk om wat nieuwe sets irl te zien maar meer ook niet.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:32
QuattroNL schreef op zondag 26 april 2026 @ 13:09:
[...]

Nou, dat viel me wel wat tegen.
De winkel was niet heel groot en de pab-wall had ook niet veel bijzondere parts.
Leuk om wat nieuwe sets irl te zien maar meer ook niet.
Die winkel is perfect om te kijken wat je wil, om daarna 100 meter verderop naar de Intertoys te gaan en het te kopen voor aanzienlijk minder. :P

LEGO stores hebben vaak nog wel leuke "speurtocht" voor kinderen met als beloning een minifig. Dus we gaan altijd langs bij de LEGO stores (kom met enige regelmaat in Den Haag, Leidschendam, Utrecht of Rotterdam) maar ik koop er niet heel vaak.. Soms voor het gemak, soms voor de GWP of soms omdat het een exclusive is.

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:06
Hier in Kopenhagen wel geslaagd bij de wall.

Het is wat geschud dus heel netjes ziet het er niet meer uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7u0yEWQ2RI4OVGOH1usKgWQ6AYM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZAHMQ2lnMZCm6YmKJRFihFon.jpg?f=fotoalbum_large

Veel masonry bricks in kleuren die ik goed kon gebruiken. 1x5 tan plates, bricks in reddish orange, wat plantjes (ook veel 2682 in dark green, die staan niet op de foto).

Dit was trouwens wel behoorlijk donkergrijs gebied in hoe vol het doosje is.

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:53
Hallo mensen. Even een vraag.
Ik moet i.v.m. omstandigheden afstand doen van heel wat mooie Star Wars sets. Wat raden jullie aan om te doen? Ik heb zelf de neiging om inkopers te benaderen.

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:44
Mosin schreef op zondag 26 april 2026 @ 19:12:
Ik moet i.v.m. omstandigheden afstand doen van heel wat mooie Star Wars sets. Wat raden jullie aan om te doen? Ik heb zelf de neiging om inkopers te benaderen.
Misschien hier eens op het forum plaatsen in Vraag en Aanbod overig?

[ Voor 8% gewijzigd door jaspermeul op 26-04-2026 19:23 ]

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

iketot schreef op zondag 26 april 2026 @ 16:08:
[...]

Die winkel is perfect om te kijken wat je wil, om daarna 100 meter verderop naar de Intertoys te gaan en het te kopen voor aanzienlijk minder. :P

LEGO stores hebben vaak nog wel leuke "speurtocht" voor kinderen met als beloning een minifig. Dus we gaan altijd langs bij de LEGO stores (kom met enige regelmaat in Den Haag, Leidschendam, Utrecht of Rotterdam) maar ik koop er niet heel vaak.. Soms voor het gemak, soms voor de GWP of soms omdat het een exclusive is.
Komen we in de buurt van een Lego winkel gaan we vaak wel even op visite; afhankelijk van drukte.

Tegenwoordig gaan we liever naar een onafhankelijke Lego retailer/reseller; vaak meer aanbod, soms nog wat “verrassingen” of oudere sets of mocs te krijgen. Voor de prijs is internet 9 van de 10 keer goedkoper; maar steun liever een lokale retailer dan bij het grote Lego, Amazon of bol.com

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S-oMaBWQlA8SXK976_Tl_PI9lzI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wAPRrHD4nICMoRgjEYHUEPB5.jpg?f=fotoalbum_large Wat zou die brug toch voor een bijzonder stukje architectuur zijn dat bijna iedere inwoner er een schilderijtje van heeft hangen? :P

200 fish found!

• Archer_VC10
  • Laatst online: 21:25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CiOfQHGRW3RLbWdH1AW8_FAvXTA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xiJqKQa0S2LQjD6dhGh3OvNH.jpg?f=fotoalbum_large

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002

The Eagle

I wear my sunglasses at night

AppieNL schreef op zondag 26 april 2026 @ 11:25:
De stickers zijn inmiddels binnengekomen, dus ik kon weer verder met Soundwave. Inmiddels gebouwd en even wat foto's gemaakt met de rest:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb hier de mannen zo op de plank staan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AdgcroNBgJ3ltlT8vVx7AY2jDkU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vwLH550EqJeSIX20V0FuIq4l.jpg?f=fotoalbum_large
Gameboy is wel Lego, geen robot :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• The Eagle

The Eagle

Zeehond schreef op zondag 26 april 2026 @ 20:33:
[Afbeelding] Wat zou die brug toch voor een bijzonder stukje architectuur zijn dat bijna iedere inwoner er een schilderijtje van heeft hangen? :P
Oakland Bay Bridge, naar The Big Bang Theory: https://www.reddit.com/r/lego/s/4QDFw8JxTa

Maar inmiddels hangt ie idd her en der aan de muur in diverse sets :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• PurpleBlue
  • Niet online
Zojuist een bakje lego gescoord op een Koningsnacht kleedjesmarkt.
Daar zat een figuurtje bij van "LEGO Fanwelt 2016".
Ik kan hem echter niet vinden.
Iemand hier een idee?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1n7fEPgfnMcgN7RbrekO0e7Jvko=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jbks3rjj2EyUL1wBd9pj3UwE.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/igaN1Gr4bpC9mbTL773Od-iSjUo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F1DNDoWMRWT62EVbv8kfg060.jpg?f=fotoalbum_large

• The Eagle

The Eagle

PurpleBlue schreef op zondag 26 april 2026 @ 22:08:
Zojuist een bakje lego gescoord op een Koningsnacht kleedjesmarkt.
Daar zat een figuurtje bij van "LEGO Fanwelt 2016".
Ik kan hem echter niet vinden.
Iemand hier een idee?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.flickr.com/ph...506759362/in/photostream/
Give away kennelijk. Zit alleen het verkeerde koppie op :)

• Sabbas-nl
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
Mosin schreef op zondag 26 april 2026 @ 19:12:
Ik zou contact opnemen met BSL Bricks uit Hardinxveld Giessendam. Zij kopen altijd en overal partijen LEGO op en verkopen ze zelf ook weer door. Jij krijgt zelf uiteraard wel minder ipv zelf alles (los) te verkopen. Ik ken ze in ieder geval als nette lui.

Er zullen vast nog meer van dit soort lego winkels/opkopers zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Pagina: 1 ... 179 180 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .