Je opmerking ging waarschijnlijk niet specifiek over deze set, maar de Unimog 8110 is inmiddels 15 jaar oudSpaceKees_ schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 11:45:
[...]
<knip>Unimog 8110<knip>
Wel jammer als je dan de originele dure set van vijf of tien jaar geleden hebt. Of niet ?
Ik kan ter vervanging deze adviseren: https://www.lego.com/nl-nl/product/orange-cat-21376Wailing_Banshee schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 14:47:
[...]
Hey! Lijken op de vaas die wij hadden. Hadden, want een kat...
Ja, de huidige zijn van PLA... Maar die zijn niet doorzichtig en ik vond die glazen beker wel mooi. Ik denk dat ik deze ook koop als ik ze ooit ergens te koop zie.Tc99m schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 15:30:
[...]
Deze is van polycarbonaat dus iets katbestendiger.
We hebben al twee zwart/witte... De ene is lief en staat rustig op de schouw, de andere wil nog wel eens op plekken springen waar hij niet mag zijn...Kerngezond schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 22:19:
[...]
Ik kan ter vervanging deze adviseren: https://www.lego.com/nl-nl/product/orange-cat-21376
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Laatst via marktplaats flinke doos met Super Mario op de kop getikt. Ik verwacht niet dat de sets compleet zijn, maar er zit in ieder geval veel tussen van 71369 Eindbaasgevecht op Bowsers kasteel. Ook nog wat andere gedeeltelijk bouwsels die ik ga proberen te herkennen op de foto's online. Dat wordt een tijdje uitvlooien om te zien wat er compleet is en wat de moeite is om via bricklink aan te vullen. Ik heb een jongste zoon die bijna 6 wordt en Mario-liefhebber is. Hopelijk vindt hij dit leuk om te bouwen en mee te spelen want zelf snap ik niet helemaal wat dat interactieve gebeuren nou zo leuk maakt.
Weet iemand of de voortgang op https://www.brick-checklist.com te saven is als ik de laptop uit zet of is alles dan pleite?
Weet iemand of de voortgang op https://www.brick-checklist.com te saven is als ik de laptop uit zet of is alles dan pleite?
Oh, voor mensen die dit weekend nog niets te doen hebben:
DNS Bricks Brick-Event in Flowerdome Eelde 18 & 19 april
DNS Bricks Brick-Event in Flowerdome Eelde 18 & 19 april
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Wat nieuwe sets gepresenteerd:
Spider-Man Hero Figure #76346 - 813 steentjes - 99,99 euro

Spider-Man vs Hulk Epic Clash - 534 steentjes - 89,99 euro

Spider-Man Prison Transport Chase - 367 steentjes - 49,99 euro

The Mandalorian N-1 Starfighter - 1809 steentjes - 249,99 euro

en The Darksaber als GWP
Die Hulk Clash-unit is wel echt prijzig zeg als we kijken naar het aantal bricks.

Spider-Man vs Hulk Epic Clash - 534 steentjes - 89,99 euro

Spider-Man Prison Transport Chase - 367 steentjes - 49,99 euro

The Mandalorian N-1 Starfighter - 1809 steentjes - 249,99 euro

en The Darksaber als GWP
Die Hulk Clash-unit is wel echt prijzig zeg als we kijken naar het aantal bricks.
Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit
Die Mandalorian Starfighter is wel heel vet geworden. Heb niet veel met Star Wars, maar dit heeft wel wat.
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
Ik denk alleen maar aanCLB schreef op woensdag 15 april 2026 @ 20:14:
Wat nieuwe sets gepresenteerd:
[Afbeelding]
Ik weet nooit wat de voorkant is, ik denk dat hij (zoals het op het plaatje) links de voorkant is en hij dus linksaf vliegt maar voor mijn gevoel is rechts de voorkant, zoals de meeste ruimteschepen dacht ik.KW25 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 21:16:
Die Mandalorian Starfighter is wel heel vet geworden. Heb niet veel met Star Wars, maar dit heeft wel wat.
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit
@CLB Ik vind ze allemaal wel aan de prijs eigenlijk. Die Spiderman doet me trouwens enorm denken aan Spider-Ham, vanwege hoe de mond/neus er uit ziet
Ik heb inmiddels een Leopard 2A7 gemaakt
Nog niet af en geen idee of dit in het echt ook werkt, maar ik ben er best tevreden mee. Er is meer mogelijk met groen/bruin/zwart dan ik had verwacht, wat me alles meevalt. En ondertussen wachten we rustig verder tot de steentjes voor de volgende batch brandweerwagentjes binnen komen
Ik heb inmiddels een Leopard 2A7 gemaakt
En nog een Razor Crest gepresenteerdzonoskar schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 21:55:
OMG, de nieuwe Razor Crest set gaat 150 euro kosten voor dit kleine ding (930 bricks)
Dat is zeker een mooie buit! Heel veel plezier gewenst ermee!737freak schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 17:37:
Marktplaats buit van vandaag
[Afbeelding] [Afbeelding]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Wat ik nu toch op mijn tak heb zitten.

De LEGO-versie is deze MOC van Rebrickable, die andere is echt.

De LEGO-versie is deze MOC van Rebrickable, die andere is echt.
neevedr schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 19:17:
De lente is vroeg dit jaar, er is een klein vogeltje geboren.
Terwijl de backlog blijft groeien, moest ik deze gewoon even bouwen vanavond:CLB schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:31:
Gisteren nog Lego Triceratops Skull opgepikt voor 22 euro.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/28ybqrgloOgB9e2YERmRF8WT.jpg?f=user_large)
Triceratops skull bij gehele T-Rex skelet en te zijner tijd nog de hele Triceratops bij de T-Rex-skull. Jammer dat die plaquette zo op de grond ligt, bij die T-Rex-skull was dat leuker. Tevens zijn dat dus 'archeologische' gereedschappen, maar wat dat gedrocht linksboven nou moet voorstellen...
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/lCY3z1r0wk7GAQGDhnnStHd0.jpg?f=user_large)
Thanks! Normaliter staan er wat echte plantjes bij... vetplantjes en wat kleine cactussen.sheane schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 21:47:
Heb niet zoveel met deze sets, maar moet zeggen dat je
display wel echt leuk is zo met de live edge plank en het behang!
[ Voor 39% gewijzigd door CLB op 18-04-2026 21:53 ]
Heb niet zoveel met deze sets, maar moet zeggen dat je display wel echt leuk is zo met de live edge plank en het behang!CLB schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 21:34:
[...]
Terwijl de backlog blijft groeien, moest ik deze gewoon even bouwen vanavond:
[Afbeelding: Lego]
Triceratops skull bij gehele T-Rex skelet en te zijner tijd nog de hele Triceratops bij de T-Rex-skull. Jammer dat die plaquette zo op de grond ligt, bij die T-Rex-skull was dat leuker. Tevens zijn dat dus 'archeologische' gereedschappen, maar wat dat gedrocht linksboven nou moet voorstellen...
Dat "gedrocht" linksboven is natuurlijk een half uitgegraven Triceratops met gereedschap van de archeologen erbij. De bovenkant van de schedel en de ruggengraat zijn al afgestoft.
Eens! Ik dacht dat het om een officiële foto ging.sheane schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 21:47:
[...]
Heb niet zoveel met deze sets, maar moet zeggen dat je display wel echt leuk is zo met de live edge plank en het behang!
Dacht ik al, maar dat zie ik er eerlijk gezegd bij lange na niet vanaf...HelloIamAldo schreef op zondag 19 april 2026 @ 08:10:
Dat "gedrocht" linksboven is natuurlijk...
Hahaha tof! Zal tzt eens een 'echte' goede foto makenYonix schreef op zondag 19 april 2026 @ 09:03:
Eens! Ik dacht dat het om een officiële foto ging.Kan zo in een magazine:
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
- De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
- Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
- Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
- Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
- Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
- Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
:strip_exif()/f/image/O1n6EgitLFn3MeewTBIrccLM.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/CWhqD15YlvFwDQrCZPl9S9md.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/VAD5T0SYvcfVfHud2kkv1lw7.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/xbEsIDC1vR0u6NfeaKYy9OyE.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/qhXocpq7EwWDEkbnqfo8oXYT.jpg?f=fotoalbum_tile)

:strip_exif()/f/image/TUtO0hmQ4iE2AeFfegeMAwMo.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/jA60j2uodexyVjleMxzity0r.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/4TL0rsbx33TcC3hkcLXFIEyo.jpg?f=fotoalbum_large)