https://www.bricklink.com...alogitem.page?P=30000#T=C
Helaas niet in het zwart.
[ Voor 22% gewijzigd door AppieNL op 28-03-2026 23:35 ]
Dat had ik inderdaad gezien. Zul je altijd zien he. Heb je een potentiële fix, is die er niet in de kleur die je nodig hebtAppieNL schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 23:31:
@SomerenV Volgens mij is er van dat blokje dat mawashigeri voorstelt ook een 2x2 versie met frictieloze pins aan beide kanten. Zit dan iig net zo stevig vast als jouw onderdeel, maar nog wel wat lomp.
https://www.bricklink.com...alogitem.page?P=30000#T=C
Helaas niet in het zwart.
Het lompe zie je overigens niet echt, tenzij je er echt vanaf de zijkant op kijkt. LEGO moet maar gewoon zwarte pins maken zonder friction pins
AMD Thunderbird 1,2 Ghz, ASUS V7700 GeForce 2 Ultra 64 MB DDR, 768 MB PC133, Maxtor 20,4 Gb, SB Live! Value, Altec Lansing 885, Philips 109E en dat allemaal draait op Win98SE
Lego MOC Challenge
De challenge van februari en maart is afgelopen, de inzendingen zijn binnen en jullie mogen stemmen op de gepinde postsGrote Enphase topic • IQ Gateway uitlezen • PVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Enyaq iV60 Sportline
Geen ervaring mee, lijkt me wel tof dus ik ben benieuwd naar jouw ervaring.the_ra2_master schreef op maandag 30 maart 2026 @ 06:30:
Over 2 weken is het eindelijk zo ver en ga ik naar de Lego Inside Tour in Billund. Iemand ervaring hiermee die wat tips kan geven ?
Kom je toevallig nog bij de PaB wall in Legohouse? Zou je hier een update kunnen geven wat ze hebben? Ik ben er over 3 weken.
Oh ik ben ook wel benieuwd naar die van Rotterdam trouwens, als iemand daar een fotootje van heeftLennnn schreef op maandag 30 maart 2026 @ 13:02:
[...]
Kom je toevallig nog bij de PaB wall in Legohouse? Zou je hier een update kunnen geven wat ze hebben? Ik ben er over 3 weken.
Op pabfinder.com was ik die nog niet tegengekomen.
Op brickassist staat hij wel, maar al tijden niet geupdate zie ik 😕Lennnn schreef op maandag 30 maart 2026 @ 13:02:
[...]
Geen ervaring mee, lijkt me wel tof dus ik ben benieuwd naar jouw ervaring.
Dat eerste onderdeel is al sinds 2017 niet meer in productie, en ik probeer zoveel mogelijk onderdelen te gebruiken die nog in productie zijn zodat de verkrijgbaarheid of prijs geen issue is.Pin0 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 14:24:
@SomerenV waarom niet gewoon lego city wielen? Deze icm. deze
Leeft die site überhaupt nog? De laatste update (voor de site als geheel) is van januari...Cyclonist schreef op maandag 30 maart 2026 @ 13:34:
[...]
Oh ik ben ook wel benieuwd naar die van Rotterdam trouwens, als iemand daar een fotootje van heeft
Op pabfinder.com was ik die nog niet tegengekomen.
Brickassist (iOS/Android app) lijkt wel recentere informatie te hebben. Rotterdam staat daar ook als winkel al in, alleen nog zonder PaB-inventory.
scintillating
Ik denk dat je iets meer context moet geven. Hoe oud is het kind? Wat gaat het kind ermee doen? Is het een verzamelaar of gaat hij er echt mee spelen denk je? Het is een hobby waar je veel kanten mee op kan. Je kan het heel duur maken met het verzamelen van obscure of zeldzame minifigures maar in essentie is een doorsnee minifigure slechts een paar euro. De Configurable Minifigures reeks zijn de iets luxere minifigures, maar die zijn 4 euro per stuk mits je ze gewoon koopt wanneer ze nog in de handel zijn. Het is vooral een smaakkwestie wat je er uiteindelijk mee wilt, dus iets meer context zou helpen.Christiano007 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 17:04:
Zoontje van mijn vriendin spaart veel NINJAGO lego, maar wil graag beginnen aan minifigures.
Nu ben ik zelf wel benieuwd, hoe spaar je die dingen? Koop je ze gewoon los in de winkel, of moet je echt een lego set kopen waar toevallig het poppetje bij zit? Want dan wordt het een dure extra hobby voor dat kind
Iemand tips hoe dat werkt voor de minifigures?
3 voor 9,00 euro... Twee om te bouwen, een als klein cadeau'tje:CLB schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 11:02:
En ik spotte de #30701 Veldbloemen (Paperbag) net bij de Kruidvat voor 3,49 euro.
Vandeweek eens een of twee setjes halen voor in een minivaasje, even bedenken wat leuker is.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ClZxgRJs1a6pYtobS7ugC7Zu.jpg?f=user_large)
Kwam ook Lieve Tweety tegen fysiek, had ik nog nooit gezien en leuk dat ze 'm in zo'n Kruidvat hadden liggen.
EDIT: Simpel en clean natuurlijk, wil later nog een keer kijken naar iets meer variatie qua hoogte:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/WY8RVRCiLzhfXAm1Uu6QVu72.jpg?f=user_large)
Foto laat het niet goed zien, maar een derde 'spriet' staat nog achter de paardenbloem, daar al wel wat mee gevarieerd.
[ Voor 22% gewijzigd door CLB op 31-03-2026 15:10 ]
Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit
Die heb ik onlangs gebouwd, kreeg hem als cadeau. Als ik heel eerlijk ben vind ik hem het leukst als je de Valentijn-special onderdelen weglaat en alleen Tweety zelf hebt. Hij wordt wat zoetsappig van de toevoegingen en het bouwen van dat wolkje waar hij op staat is niet heel spannend.CLB schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 10:31:
Kwam ook Lieve Tweety tegen fysiek, had ik nog nooit gezien en leuk dat ze 'm in zo'n Kruidvat hadden liggen.
:strip_exif()/f/image/WkmO0ebotUSisypFmWVSj7X4.jpg?f=fotoalbum_large)
"Strange yellow life-form detected..."
I Tawt I Taw a BB8Archer_VC10 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 16:54:
[...]
Die heb ik onlangs gebouwd, kreeg hem als cadeau. Als ik heel eerlijk ben vind ik hem het leukst als je de Valentijn-special onderdelen weglaat en alleen Tweety zelf hebt. Hij wordt wat zoetsappig van de toevoegingen en het bouwen van dat wolkje waar hij op staat is niet heel spannend.
[Afbeelding]
scintillating
hangt ervan af waarom je hem hebt gekregenArcher_VC10 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 16:54:
[...]
Die heb ik onlangs gebouwd, kreeg hem als cadeau. Als ik heel eerlijk ben vind ik hem het leukst als je de Valentijn-special onderdelen weglaat en alleen Tweety zelf hebt. Hij wordt wat zoetsappig van de toevoegingen en het bouwen van dat wolkje waar hij op staat is niet heel spannend.
[Afbeelding]
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
https://brickset.com/arti...ing-a-bionicle-minifigure!
Verkrijgbaar vanaf 1 mei - inclusief dus de (al gelekte) Bionicle minifig
:strip_exif()/f/image/rMSHgmULau3JzJIeEyeMTKqD.jpg?f=fotoalbum_large)
scintillating
Zoals de meeste AFOLs wel weten, is LEGO de grootste bandenfabrikant ter wereld. Ze willen in die markt verder groeien, en hebben nu de LEGO Auto aangekondigd
https://www.instagram.com...qL/?igsh=NWZmbnJqYmx6djIy
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Lees het persbericht hier: https://brickset.com/arti...imum-size-for-future-sets
Wat mij betreft een positieve ontwikkeling!
[ Voor 58% gewijzigd door Tc99m op 01-04-2026 11:52 ]
scintillating
Ik zou even kijken welke datum het vandaag precies is...Tc99m schreef op woensdag 1 april 2026 @ 11:41:
En het is de eerste van de maand, dus zoals altijd weer wat meer aankondigingen:
Zoals de meeste AFOLs wel weten, is LEGO de grootste bandenfabrikant ter wereld. Ze willen in die markt verder groeien, en hebben nu de LEGO Auto aangekondigd
Daarnaast komt er, mede als reactie op de kritiek op steeds groter wordende sets, vanaf 2027 ook een limiet op het aantal stenen per set (999), zie het persbericht hier: https://brickset.com/arti...imum-size-for-future-sets
Wat mij betreft een positieve ontwikkeling!
Het is de eerste van de maand, dat zeg ik toch?chrisO schreef op woensdag 1 april 2026 @ 11:45:
[...]
Ik zou even kijken welke datum het vandaag precies is...
scintillating
https://modular.modderjoch.nl/
Tot nu toe staan ze wel alleen maar in een rechte rij, hopelijk komt er nog een functie dat je verschillende blokken kan maken.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 87% gewijzigd door Jakkus op 01-04-2026 11:57 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Die deuropener! En die pook! Nu nog volledig zelfrijdend en een flinke opslagruimte voor lego....Tc99m schreef op woensdag 1 april 2026 @ 11:41:
En het is weer de eerste van de maand, dus zoals altijd weer wat meer aankondigingen:
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

En meer Toy Story-beelden en info:

[ Voor 11% gewijzigd door CLB op 02-04-2026 14:00 ]
Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit
Wat zijn deze leuk! Dit is nou echt een serie die je niet alleen maar voor de verzameling koopt maar ook leuk in je LEGO-stadje neer kan zetten!Tc99m schreef op woensdag 1 april 2026 @ 09:31:
Collectible Minifig Serie 29 is nu officieel aangekondigd:
https://brickset.com/arti...ing-a-bionicle-minifigure!
Verkrijgbaar vanaf 1 mei - inclusief dus de (al gelekte) Bionicle minifig
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/jXOj0AXCDiNkDhx6AhxV7yBq.jpg?f=user_large)
4 dozen, 2783 steentjes (als het goed is), een tablet met bouwinstructies en een vrije avond: let the building begin!
Grote Enphase topic • IQ Gateway uitlezen • PVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Enyaq iV60 Sportline
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/BdoLSpEJYMZ12WHsrTZU40ov.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/S3W5N8fNWxJWJLKg24JH0HHs.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/krHXTwtIeeJ1FVendzeM1XNF.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/rozjgc3aBwyEEhF9DasSnuNV.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/i0SM8oQxuVowtoMxShk80HaY.jpg?f=user_large)
Ik wacht alleen nog op een berg tiles van 8x1 om de bovenkant mee te bedekken, verwacht die morgen of overmorgen te krijgen.
Tokawa SR-2 Think Tank by Ids de Jong, on Flickr
Dimention No.n by Ids de Jong, on Flickr
Nieuwe cross-over door Lego:

Clowns to the left of me, Jokers to the right
Die AT-AT is al een paar jaar geleden "gelekt"Kapoen schreef op donderdag 2 april 2026 @ 09:49:
Een beetje laat op het feest, maar deze leak lijkt me toch behoorlijk realistisch (of gewoon leuk gedaan).
Nieuwe cross-over door Lego:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De Millennium Falcon en Tie Fighter had ik nog niet gezien, leuk gedaan.
scintillating
:strip_exif()/f/image/J2jkZyq69NhdXpG2wFUpfmPu.jpg?f=fotoalbum_large)
Gele bricks worden nog vervangen door Tan bricks. Die achterwand wordt lager en krijgt nog wat meer details. Spaceman moeten verder nog wat tools krijgen.
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
LEUK!Terror schreef op donderdag 2 april 2026 @ 13:50:
Work in progress classic spaceman display
[Afbeelding]
Gele bricks worden nog vervangen door Tan bricks. Die achterwand wordt lager en krijgt nog wat meer details. Spaceman moeten verder nog wat tools krijgen.
"it's nice to be important, but it's more important to be nice"
Ga hier zeker mee doorTerror schreef op donderdag 2 april 2026 @ 13:50:
[Afbeelding]
Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.
Voor niet heel bijzondere setjes zit het bij gebrek aan originele doos in een of meerdere schoenendozen. Voor bijzondere sets en/of grote dikke instructies gebruiken wij plastic bakken met afsluitdeksel.Karp schreef op donderdag 2 april 2026 @ 13:58:
Ik heb veel van m'n Lego in ziplockzakken, in dozen/bakken. Meestal zit het boekje er bij. Maar nu heb ik hier nog een stapel boeken waarbij dat niet zo is. Hoe bergen jullie zoal de instructies op?
[ Voor 3% gewijzigd door Omni op 02-04-2026 14:04 ]
Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.
Yes, same here, ligt dus niet aan mij.Xqlus1ve schreef op donderdag 2 april 2026 @ 14:07:
Meer mensen last dat je niet kan inloggen op je Bricklink account? Mijn LEGO account op hun eigen website is wel gewoon benaderbaar...
Geen foutmelding, krijg gewoon 2FA code op de mail, en dat ik ingelogd ben. Maar vervolgens ben ik niet ingelogd.
[ Voor 16% gewijzigd door Pazo op 02-04-2026 14:19 ]
Wauw, dat is een display piece om u tegen te zeggen, knap werkTerror schreef op donderdag 2 april 2026 @ 13:50:
[Afbeelding]
Wanneer ik jouw en andere mede-tweakers' collectie van Classic Space (minifigs) zie maak ik me altijd de bedenking dat dit lijkt op het verzamelen van een specifiek thema aan postzegels (bv. vlinders, bloemen,...). Lijkt heel simpel op voorhand, maar wanneer je erin zit merk je dat het best wel inspanning vraagt om elk onderdeeltje/kleur bij elkaar te sparen.
Mijn hoed af voor de gepassioneerde verzamelaars onder jullie
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Ja, erg irritant. Ik wil vandaag nog een paar orders verwerken maar dat wordt lastig op deze manier. Hopelijk werkt het straks weer.Xqlus1ve schreef op donderdag 2 april 2026 @ 14:07:
Meer mensen last dat je niet kan inloggen op je Bricklink account? Mijn LEGO account op hun eigen website is wel gewoon benaderbaar...
Goed idee om ook de 'suffe' minibuilds van toen te laten zien, die zijn anders wat pietepeuterig maar hier klein genoeg voor decoratie.Terror schreef op donderdag 2 april 2026 @ 13:50:
[Afbeelding]
ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma
Bricklink login is op dit moment kapot en resulteert in een loop. Maar als je een deeplink naar een bricklink store hebt, dan kan je de loop doorbreken.Lennnn schreef op donderdag 2 april 2026 @ 14:38:
[...]
Ja, erg irritant. Ik wil vandaag nog een paar orders verwerken maar dat wordt lastig op deze manier. Hopelijk werkt het straks weer.
Edit: werkt toch niet allemaal zie ik nu.
[ Voor 14% gewijzigd door Terror op 02-04-2026 15:06 ]
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Nee werkt ook niet.Terror schreef op donderdag 2 april 2026 @ 15:03:
[...]
Bricklink login is op dit moment kapot en resulteert in een loop. Maar als je een deeplink naar een bricklink store hebt, dan kan je de loop doorbreken.
Edit: werkt toch niet allemaal zie ik nu.
En nou niet weer gaan hakken, zagen en lijmen omdat je de draaiende delen niet goed passend krijgt hePazo schreef op woensdag 1 april 2026 @ 22:51:
De trailer begint al vorm te krijgen. Het is best makkelijke build, is ook veel classic lego met een Technic chassis. Bouwt dus behoorlijk vlot. Inmiddels halverwege
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik wacht alleen nog op een berg tiles van 8x1 om de bovenkant mee te bedekken, verwacht die morgen of overmorgen te krijgen.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik zeg niks.The Eagle schreef op donderdag 2 april 2026 @ 15:44:
[...]
En nou niet weer gaan hakken, zagen en lijmen omdat je de draaiende delen niet goed passend krijgt he
Er gaat sowieso ook verlichting in komen, dus waarschijnlijk zal ik die steentjes wel moeten 'modificeren' om de draadjes erin te krijgen.
Dan zijn je lampjes en draadjes te groot.Pazo schreef op donderdag 2 april 2026 @ 15:47:
[...]
Ik zeg niks.![]()
Er gaat sowieso ook verlichting in komen, dus waarschijnlijk zal ik die steentjes wel moeten 'modificeren' om de draadjes erin te krijgen.
Ik heb in mijn Pixar lampje ook verlichting. DIe kabeltjes zijn zo dun dat ze tussen blokjes door kunnen. Vrij fragiel en onwijs prutswerk om in te bouwen (en met min 5 zie ik het dichtbij niet meer zo goed
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dus je hebt dan de instructies samen in een grote bak?Omni schreef op donderdag 2 april 2026 @ 14:03:
[...]
Voor niet heel bijzondere setjes zit het bij gebrek aan originele doos in een of meerdere schoenendozen. Voor bijzondere sets en/of grote dikke instructies gebruiken wij plastic bakken met afsluitdeksel.
Misschien zonnebril afzetten?The Eagle schreef op donderdag 2 april 2026 @ 15:52:
[...]
Dan zijn je lampjes en draadjes te groot.
Ik heb in mijn Pixar lampje ook verlichting. DIe kabeltjes zijn zo dun dat ze tussen blokjes door kunnen. Vrij fragiel en onwijs prutswerk om in te bouwen (en met min 5 zie ik het dichtbij niet meer zo goed) maar het werkt wel
Klopt, het instructieboekje van de UCS Millenium Falcon bijvoorbeeld zit in die bak. Originele doos niet aanwezig en dat boekje is voor Lego begrippen reusachtig. Zit daar samen met andere relatief grote boekjes van doosloze sets.Karp schreef op donderdag 2 april 2026 @ 16:18:
[...]
Dus je hebt dan de instructies samen in een grote bak?
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
- De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
- Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
- Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
- Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
- Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
- Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

:strip_exif()/f/image/PvREO7etoihx9Nugz7Q1xB5j.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7GzR6tVDW0utbEs2vSDtfZKz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gFhYFPtDMbvNE6K9KUszP3Nw.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/E1GRksoi3E4B3nIbzZhMkQmp.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/8p5pGjSTGaiaeUiR8JagABWn.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/aGqt5oU8e169oCTmvYXv2YWI.jpg?f=fotoalbum_tile)
/f/image/rOC6HZNodEHeet6snuV7XLML.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/20as4HuofvtQwzmH4K3ZPgiE.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/qDw1anpTXjKxO8Af5oub9ABw.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/R6nOvFUJIECSjK4e3XnOW7LV.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/oep8dp0OqiAD8LoGkkc826Gi.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/c4z9u7RiYHU9BL3bgZX9RxaJ.png?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/5ETZRrkqts23uScH2fGSW9DN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KNCA6T1fuPm1TdiUsWYqkDGV.jpg?f=fotoalbum_large)