https://www.bricklink.com...alogitem.page?P=30000#T=C
Helaas niet in het zwart.
[ Voor 22% gewijzigd door AppieNL op 28-03-2026 23:35 ]
Dat had ik inderdaad gezien. Zul je altijd zien he. Heb je een potentiële fix, is die er niet in de kleur die je nodig hebtAppieNL schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 23:31:
@SomerenV Volgens mij is er van dat blokje dat mawashigeri voorstelt ook een 2x2 versie met frictieloze pins aan beide kanten. Zit dan iig net zo stevig vast als jouw onderdeel, maar nog wel wat lomp.
https://www.bricklink.com...alogitem.page?P=30000#T=C
Helaas niet in het zwart.
Het lompe zie je overigens niet echt, tenzij je er echt vanaf de zijkant op kijkt. LEGO moet maar gewoon zwarte pins maken zonder friction pins
AMD Thunderbird 1,2 Ghz, ASUS V7700 GeForce 2 Ultra 64 MB DDR, 768 MB PC133, Maxtor 20,4 Gb, SB Live! Value, Altec Lansing 885, Philips 109E en dat allemaal draait op Win98SE
Lego MOC Challenge
De challenge van februari en maart is afgelopen, de inzendingen zijn binnen en jullie mogen stemmen op de gepinde postsGrote Enphase topic • IQ Gateway uitlezen • PVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Enyaq iV60 Sportline
Geen ervaring mee, lijkt me wel tof dus ik ben benieuwd naar jouw ervaring.the_ra2_master schreef op maandag 30 maart 2026 @ 06:30:
Over 2 weken is het eindelijk zo ver en ga ik naar de Lego Inside Tour in Billund. Iemand ervaring hiermee die wat tips kan geven ?
Kom je toevallig nog bij de PaB wall in Legohouse? Zou je hier een update kunnen geven wat ze hebben? Ik ben er over 3 weken.
Oh ik ben ook wel benieuwd naar die van Rotterdam trouwens, als iemand daar een fotootje van heeftLennnn schreef op maandag 30 maart 2026 @ 13:02:
[...]
Kom je toevallig nog bij de PaB wall in Legohouse? Zou je hier een update kunnen geven wat ze hebben? Ik ben er over 3 weken.
Op pabfinder.com was ik die nog niet tegengekomen.
Op brickassist staat hij wel, maar al tijden niet geupdate zie ik 😕Lennnn schreef op maandag 30 maart 2026 @ 13:02:
[...]
Geen ervaring mee, lijkt me wel tof dus ik ben benieuwd naar jouw ervaring.
Dat eerste onderdeel is al sinds 2017 niet meer in productie, en ik probeer zoveel mogelijk onderdelen te gebruiken die nog in productie zijn zodat de verkrijgbaarheid of prijs geen issue is.Pin0 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 14:24:
@SomerenV waarom niet gewoon lego city wielen? Deze icm. deze
Leeft die site überhaupt nog? De laatste update (voor de site als geheel) is van januari...Cyclonist schreef op maandag 30 maart 2026 @ 13:34:
[...]
Oh ik ben ook wel benieuwd naar die van Rotterdam trouwens, als iemand daar een fotootje van heeft
Op pabfinder.com was ik die nog niet tegengekomen.
Brickassist (iOS/Android app) lijkt wel recentere informatie te hebben. Rotterdam staat daar ook als winkel al in, alleen nog zonder PaB-inventory.
scintillating
Ik denk dat je iets meer context moet geven. Hoe oud is het kind? Wat gaat het kind ermee doen? Is het een verzamelaar of gaat hij er echt mee spelen denk je? Het is een hobby waar je veel kanten mee op kan. Je kan het heel duur maken met het verzamelen van obscure of zeldzame minifigures maar in essentie is een doorsnee minifigure slechts een paar euro. De Configurable Minifigures reeks zijn de iets luxere minifigures, maar die zijn 4 euro per stuk mits je ze gewoon koopt wanneer ze nog in de handel zijn. Het is vooral een smaakkwestie wat je er uiteindelijk mee wilt, dus iets meer context zou helpen.Christiano007 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 17:04:
Zoontje van mijn vriendin spaart veel NINJAGO lego, maar wil graag beginnen aan minifigures.
Nu ben ik zelf wel benieuwd, hoe spaar je die dingen? Koop je ze gewoon los in de winkel, of moet je echt een lego set kopen waar toevallig het poppetje bij zit? Want dan wordt het een dure extra hobby voor dat kind
Iemand tips hoe dat werkt voor de minifigures?
3 voor 9,00 euro... Twee om te bouwen, een als klein cadeau'tje:CLB schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 11:02:
En ik spotte de #30701 Veldbloemen (Paperbag) net bij de Kruidvat voor 3,49 euro.
Vandeweek eens een of twee setjes halen voor in een minivaasje, even bedenken wat leuker is.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ClZxgRJs1a6pYtobS7ugC7Zu.jpg?f=user_large)
Kwam ook Lieve Tweety tegen fysiek, had ik nog nooit gezien en leuk dat ze 'm in zo'n Kruidvat hadden liggen.
EDIT: Simpel en clean natuurlijk, wil later nog een keer kijken naar iets meer variatie qua hoogte:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/WY8RVRCiLzhfXAm1Uu6QVu72.jpg?f=user_large)
Foto laat het niet goed zien, maar een derde 'spriet' staat nog achter de paardenbloem, daar al wel wat mee gevarieerd.
[ Voor 22% gewijzigd door CLB op 31-03-2026 15:10 ]
Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit
Die heb ik onlangs gebouwd, kreeg hem als cadeau. Als ik heel eerlijk ben vind ik hem het leukst als je de Valentijn-special onderdelen weglaat en alleen Tweety zelf hebt. Hij wordt wat zoetsappig van de toevoegingen en het bouwen van dat wolkje waar hij op staat is niet heel spannend.CLB schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 10:31:
Kwam ook Lieve Tweety tegen fysiek, had ik nog nooit gezien en leuk dat ze 'm in zo'n Kruidvat hadden liggen.
:strip_exif()/f/image/WkmO0ebotUSisypFmWVSj7X4.jpg?f=fotoalbum_large)
"Strange yellow life-form detected..."
I Tawt I Taw a BB8Archer_VC10 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 16:54:
[...]
Die heb ik onlangs gebouwd, kreeg hem als cadeau. Als ik heel eerlijk ben vind ik hem het leukst als je de Valentijn-special onderdelen weglaat en alleen Tweety zelf hebt. Hij wordt wat zoetsappig van de toevoegingen en het bouwen van dat wolkje waar hij op staat is niet heel spannend.
[Afbeelding]
scintillating
hangt ervan af waarom je hem hebt gekregenArcher_VC10 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 16:54:
[...]
Die heb ik onlangs gebouwd, kreeg hem als cadeau. Als ik heel eerlijk ben vind ik hem het leukst als je de Valentijn-special onderdelen weglaat en alleen Tweety zelf hebt. Hij wordt wat zoetsappig van de toevoegingen en het bouwen van dat wolkje waar hij op staat is niet heel spannend.
[Afbeelding]
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
https://brickset.com/arti...ing-a-bionicle-minifigure!
Verkrijgbaar vanaf 1 mei - inclusief dus de (al gelekte) Bionicle minifig
:strip_exif()/f/image/rMSHgmULau3JzJIeEyeMTKqD.jpg?f=fotoalbum_large)
scintillating
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
- De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
- Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
- Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
- Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
- Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
- Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

:strip_exif()/f/image/PvREO7etoihx9Nugz7Q1xB5j.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7GzR6tVDW0utbEs2vSDtfZKz.jpg?f=fotoalbum_large)