Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 143 144 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:26
Shrien schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:20:
Wij zijn dit weekend bij Bricks of Wonder. Iemand hier ervaring mee, iets dat ik niet missen mag?
Die was leuk! Wel een beetje duur in verhouding met een bezoek aan een volwaardig museum of een kunstgalerie, maar daarentegen is het wel een uniek gebeuren op een plek waar je toch al niet naartoe gaat om kosten te besparen.
De speurtocht voor kinderen is prima, de afwisseling in stukken is fenomenaal (van onmogelijk grote Dots kunstwerken tot grote diorama's tot behapbaardere sets die zijn gebouwd om een verhaal te vertellen/gedachte over te brengen. Het meer interactieve gedeelte zit op het eind van de route, dus als je je begint te vervelen is het wel aan te raden even af te wisselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:21
Shrien schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:20:
Wij zijn dit weekend bij Bricks of Wonder. Iemand hier ervaring mee, iets dat ik niet missen mag?
Ik ben een paar maanden terug geweest, was zeker leuk, gewoon rustig doorheen gaan en genieten van wat er allemaal staat. Je bent er toch al snel 2 uur zoet.

Wel iets om rekening mee te houden, er is daar geen toilet, eet- of drinkgelegenheid, die zitten allemaal elders in de mall. Neem dus wat drinken en een koekje mee en ga van te voren even naar het toilet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-10 15:47
Ik zoek voor mijn kids van 9 en 11 iets om wat eenvoudige zaken te bouwen, om te leren over motorgestuurde machines en mechanismen.

Ooit was er zo’n set:

https://www.lego.com/nl-n...powered-machines-set-9686

Maar is er nu nog iets vergelijkbaars? Insteek is om niet iets perfects te maken zoals een complete mijnbouwmachine, maar juist te ontdekken met eenvoudige mechanismen.

Programmeren hoeft (nog) niet.

[ Voor 41% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 17-10-2025 14:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:29

SuBBaSS

-has Ryzen

Een :henk voor jou. d:)b

Blij dat ik onlangs die toko in Marum 'ontdekte'. Scheelt weer ongeveer een maand wachten (+6 euro kosten voor een knaken-onderdeeltje van 27 ct. :+).

Update: En done. oOo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/akfnoGWbEkYKZcqSIaXTR5j5ryw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/9we7KLIAsMQ1WrNpzTnO0GPz.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ploIgL2jyRq-hVftJvJ1wQ6qPa0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/jHiiE2uqrcxxxrKWBrhY4EYu.jpg?f=user_large

Excuses voor het scheve perspectief; hij staat gewoon netjes recht.

[ Voor 33% gewijzigd door SuBBaSS op 17-10-2025 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:12

Cheezus

Luiaard

JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 14:45:
Ik zoek voor mijn kids van 9 en 11 iets om wat eenvoudige zaken te bouwen, om te leren over motorgestuurde machines en mechanismen.

Ooit was er zo’n set:

https://www.lego.com/nl-n...powered-machines-set-9686

Maar is er nu nog iets vergelijkbaars? Insteek is om niet iets perfects te maken zoals een complete mijnbouwmachine, maar juist te ontdekken met eenvoudige mechanismen.

Programmeren hoeft (nog) niet.
Die education sets zijn er nog steeds, bijvoorbeeld https://education.lego.co...-education-science/45622/
Ze kosten alleen wel een fortuin.. als je het goedkoop wil houden kun je beter wat willekeurige lego op Marktplaats scoren met wat powerUP onderdelen en vervolgens wat YouTube/MoCs opzoeken met leuke voorbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:58

KRAI.7

Bwoah...

Iemand al bij LEGO World geweest? Ik vroeg me af of je bij de Intertoys in LEGO World ook contant kunt betalen. Ik neem aan van wel, maar kan het niet zo specifiek vinden helaas…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
KRAI.7 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 22:19:
Iemand al bij LEGO World geweest? Ik vroeg me af of je bij de Intertoys in LEGO World ook contant kunt betalen. Ik neem aan van wel, maar kan het niet zo specifiek vinden helaas…
Ik heb er niet op gelet, de verkoop van losse blokjes was wel pin only, maar die staat los van de Intertoys.

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:39

almightyarjen

When does the hurting stop?

Inmiddels wordt de layout van de container terminal aardig zichtbaar!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wJ9HO_z0G7KW3M9BeOJekCfLFL0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/eWz7b50lXFEkrRNIQklRVg7m.jpg?f=user_large

Ik ben de afgelopen tijd bezig geweest om de rode kraan weer na 1,5 jaar tot leven te wekken. Inmiddels werkt hij, maar nog niet betrouwbaar, zie ook de Work In Progress video: YouTube: Automated container terminal WIP E54: Reviving the red crane

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:15

Oxigeon

En zo is dat!

Transportman schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 23:15:
[...]

Ik heb er niet op gelet, de verkoop van losse blokjes was wel pin only, maar die staat los van de Intertoys.
Aah jij bent er dus geweest. Ik ben van plan om morgen met de kids (4 en 7 jaar) die kant op te gaan. Toch bijna 2 uurtjes rijden voor mij. Is het de moeite waard?

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:08
almightyarjen schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 07:34:

[Afbeelding]

Ik ben de afgelopen tijd bezig geweest om de rode kraan weer na 1,5 jaar tot leven te wekken. Inmiddels werkt hij, maar nog niet betrouwbaar, zie ook de Work In Progress video: YouTube: Automated container terminal WIP E54: Reviving the red crane
Wat ontzettend gaaf hoe je hiermee bezig bent! En lekker dat je nu de ruimte hebt om dit allemaal op te bouwen. Dank je wel dat je het met ons deelt! :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-10 23:20

GeeBee

Oddball

Tc99m schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 10:14:
Ik vind dat ze eens vaart moeten maken met de aankondiging van de Enterprise-D (over een dure hoop plastic gesproken...).
Met een beetje pech wachten ze tot the 40 year francise aniversary.
Encounter at Fairpoint + 40 jaar = 28 sept 2027.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Geweldig project.
Op zich moet de ene monorail baan (op de foto de rechter) wel over de treinrails, maar die andere kan ook andersom. Dus dat je de inter-terminal-verbinding plat laat en die andere er overheen. Dan heb je iets meer variatie en ook de mogelijkheid om die track een tijdje hoog te laten en ergens ander weer te laten dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
Oxigeon schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 09:55:
[...]

Aah jij bent er dus geweest. Ik ben van plan om morgen met de kids (4 en 7 jaar) die kant op te gaan. Toch bijna 2 uurtjes rijden voor mij. Is het de moeite waard?
Ik denk het wel, er is genoeg te zien en er zijn ook genoeg bouwplekken voor kinderen om bezig te zijn. Niet vergeten je kaartjes te kopen online, er is geen verkoop aan de kassa daar.

Zelf vond ik het wat tegenvallen dit jaar, maar dat is ook omdat ik meer ga voor de grote bouwwerken en voor mijn gevoel stond er minder dan vorig jaar en wat er stond was een groot deel een herhaling van vorig jaar.

De Intertoys die aanwezig is heeft wel scherpe prijzen, dus als je een cadeautje aan wil schaffen voor de kids, loop daar zeker even naar binnen. Ik heb de McLaren P1 aangeschaft (zou ik niet voor de kids doen ;)), op de Lego website staat die voor 450, bij de Intertoys heb ik er maar 306 voor betaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

GeeBee schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 10:12:
[...]

Geweldig project.
Op zich moet de ene monorail baan (op de foto de rechter) wel over de treinrails, maar die andere kan ook andersom. Dus dat je de inter-terminal-verbinding plat laat en die andere er overheen. Dan heb je iets meer variatie en ook de mogelijkheid om die track een tijdje hoog te laten en ergens ander weer te laten dalen.
Ik denk niet dat daar genoeg ruimte voor is en daarnaast krijg je nog meer programmeerwerk, en er moet nog zoveel geprogrammeerd wordn :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

almightyarjen schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 14:03:
[...]

Ik denk niet dat daar genoeg ruimte voor is en daarnaast krijg je nog meer programmeerwerk, en er moet nog zoveel geprogrammeerd wordn :D
Understatement of The Year.... >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:10
Misschien al een paar mensen hier voorbij zien komen op Lego World, maar met een medebouwer sta ik met het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SrGOJ631BiRpFSmHUYaq_4YplX4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qj67X0a6TTsj2MRNws17LrUh.jpg?f=fotoalbum_large
We hebben een aantal gravers, bulldozers en trucks die goud gaan mijnen.

Het concept is dat de gravers uit "de mijn" (achter in de hoek op de foto) het grove materiaal scheppen (bushes en de "goudklompjes"), dat vervolgens dumpen in de dumptrucks en die brengen het dan naar 1 van de 2 sorteerders (het grote witte ding voorop in de foto is van mij en de donkergrijze trommel links achter is van mijn medebouwer).

Beide filteren de goudklompjes doordat de bushes wel door een sleuf van 1 stud breed kunnen, maar de goudklompjes niet.

Alle donkerblauw, geel en wit voertuigen zijn van mij (+de afstandbestuurbare 42209 en de geel met wit dak wheel loader). Alle turquoise met licht oranje voertuigen zijn van mijn medebouwer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

almightyarjen schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 14:03:
[...]

Is dat zo? Met het hoog/laag andersom zetten van deze 2?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LMIewMIWCmPQ8JKf86FCxRKzZ98=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/6dZIK5inZI04JJfxzuz6h2he.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-10 12:13
Transportman schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 10:45:
[...]

Ik denk het wel, er is genoeg te zien en er zijn ook genoeg bouwplekken voor kinderen om bezig te zijn. Niet vergeten je kaartjes te kopen online, er is geen verkoop aan de kassa daar.

Zelf vond ik het wat tegenvallen dit jaar, maar dat is ook omdat ik meer ga voor de grote bouwwerken en voor mijn gevoel stond er minder dan vorig jaar en wat er stond was een groot deel een herhaling van vorig jaar.

De Intertoys die aanwezig is heeft wel scherpe prijzen, dus als je een cadeautje aan wil schaffen voor de kids, loop daar zeker even naar binnen. Ik heb de McLaren P1 aangeschaft (zou ik niet voor de kids doen ;)), op de Lego website staat die voor 450, bij de Intertoys heb ik er maar 306 voor betaald.
stond heel veel van vorig jaar, vond het best wel jammer, wel trevi fontein gekocht. vond vooral de zelfbouw dingetjes leuk om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:17
RaZ schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 17:01:
[...]

Er zit een lift hoor ;) Kijk naar de rechterkant van het plaatje waar die open staat. Op de begane grond een plantenbak recht van de lift, op verdieping 1 en 2 een tafeltje met een plant er op. Links daarvan zie je 2 schuifdeuren met de liftknop ;)
DistractedBldr schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 23:12:
[...]

Dankjewel! Feedback is altijd welkom natuurlijk :) Ik heb ervoor gekozen om 3 liftdeuren te maken in één van de openklappende delen. Zo is er wel een illusie dat alle verdiepingen voor de figs bereikbaar zijn en bleef er in de lobby en de gangen ruimte voor ander details. Er is wel een trap van de 2e verdieping naar het dakterras.
Oké, ja, ik zie hem. Het is dus wel een denkbeeldige lift, geen fysiek aanwezige. Ik vind het persoonlijk een nadeel, maar ik snap goed de keuze die je gemaakt hebt. Hij is verder zo leuk dat het mij niet gaat belemmeren hem aan te schaffen. Dat is het voordeel van Lego, als een detail mij niet aanstaat pas ik dat wel aan. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kerngezond
PurpleBlue schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 09:01:
[...]

Nice!, heb je de LEGO Dimensions Game zelf ook?
Nee, gek genoeg niet. Ten eerste gaat het me expliciet om de Lego zelf en ten tweede heb ik best wel lang in mijn Lego dark ages gezeten. Maar mijn zusje heeft de game wel voor de Wii U. Ik zal eens vragen of ze dat nog weleens speelt want wat mij betreft mag ze het elektronische onderdeel hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerngezond

[Afbeelding]

Hoe groot is die tafel eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
Ik loop nog twee winter village sets achter. Die van 2023 en 2024. Die van dit jaar is nutteloos voor mij.

Maar blijkbaar die ik mis gaan er dit jaar uit en ik twijfel nog steeds om het spul te verkopen en die kleinere setjes qua stenen te bestellen en te bouwen. Ik weet het, volgens mij zeg ik dit al ieder jaar, maar eigenlijk het enige wat ik neer zet ieder jaar is de nieuwe set en de trein met station rond de kerstboom. :+
Mijn vrouw zegt dat ik het niet weg moet doen, maar de bak met alle kerst Lego is al haast niet te tillen en gaat al niet eens meer dicht. Zucht.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:24
Arunia schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 10:18:
Ik loop nog twee winter village sets achter. Die van 2023 en 2024. Die van dit jaar is nutteloos voor mij.

Maar blijkbaar die ik mis gaan er dit jaar uit en ik twijfel nog steeds om het spul te verkopen en die kleinere setjes qua stenen te bestellen en te bouwen. Ik weet het, volgens mij zeg ik dit al ieder jaar, maar eigenlijk het enige wat ik neer zet ieder jaar is de nieuwe set en de trein met station rond de kerstboom. :+
Mijn vrouw zegt dat ik het niet weg moet doen, maar de bak met alle kerst Lego is al haast niet te tillen en gaat al niet eens meer dicht. Zucht.
De oplossing lijkt mij simpel: een nieuwe bak kopen zodat deze beter dicht kan en je extra ruimte hebt voor nieuwe sets!

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaRoof
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 17:13
Tc99m schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 10:40:
[...]

De oplossing lijkt mij simpel: een nieuwe bak kopen zodat deze beter dicht kan en je extra ruimte hebt voor nieuwe sets!
En als het thuis niet meer past huur je een opslagunit voor die 11 maanden per jaar dat je het niet uitgestald hebt staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:15

Je zou zeggen dat het op een bepaald moment genoeg is, de ruimte om het uit te stallen neemt waarschijnlijk ook niet toe. Of zit je inmiddels op een 10-jaars rotatieschema van sets?
Dat gezegd hebbende, uit ervaring weet ik dat je stevige plastic kratten best hoog kan opstapelen!

[ Voor 5% gewijzigd door mawashigeri op 19-10-2025 11:46 ]

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Tc99m @ThaRoof @mawashigeri

Haha, hele goede opties inderdaad.
In principe staat de bak bij de rest van de kerstspullen en is dat ook een plek op zolder die vol is verder ondertussen. We zijn wel met allerlei dingen aan het kijken om ze in te krimpen, maar loop er eigenlijk tegenaan dat ik het niet in elkaar gezet kan opbergen en ieder jaar een deel opzetten (inderdaad zou het roulatie moeten zijn, want tja, waar ga je alles neerzetten. Maar goed, het dressoir staat ook al jaren vol, dus punt blijft, ik zou niet weten wat ik er mee moet eigenlijk op dit moment. Nu willen we tzt wel kijken naar een ander en hopelijk vrijstaand huis. Een hutje op de hei, maar onze dochter gaat ook nog naar school. Dus dat wordt pas als ze uit huis gaat. Wellicht gewoon voorlopig laten staan en toch maar iets erbij halen om over te hevelen en verder te gaan met kopen!

Stiekem wil je het niet weg doen, maar ergens weet ik diep van binnen dat ik toch niet alles neer ga zetten. Qua bouwen van een mooie omgeving daarin gaat ook niet lukken. En een Legokamer gaat zeker niet komen. Of mijn eigen gameroom en daar opbouwen, maar op dit moment staat mijn pc ook op zolder en kan er werken, maar omdraaien is opgestaald veel dozen en zooi. >_> Maar goed, meer jaren plan denk ik en ieder jaar een post dat ik niet weet wat ik ga doen. :D Nee, ik zal proberen me er van te onthouden om posts te maken hierover. Weet het gewoon niet en waarschijnlijk erft onze dochter het later gewoon en flikkert die het weg of op marktplaats. Waarschijnlijk het laatste.

Stiekem hoop ik gewoon dat ze gaan stoppen, maar ergens zal dat wel jaren duren nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Plek op zolder uitmesten en een paar van deze aanschaffen: https://www.ikea.com/nl/n...el-transparant-s29440819/
Kan ongetwijfeld het meeste in en hou je nog ruimte over ook.
* The Eagle heeft ook zon zolder ;)

[ Voor 9% gewijzigd door The Eagle op 19-10-2025 12:47 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

GeeBee schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 22:10:
[...]

Is dat zo? Met het hoog/laag andersom zetten van deze 2?

[Afbeelding]
Voor de rode track is er niet genoeg lengte om een ramp te maken op het stuk voor de mocht waar hij de blauwe kruist. Daarnaast moet hij daarna weer naar beneden waardoor ik niet genoeg ruimte voor de monorail maintenance shed ga hebben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kerngezond

LEGO wegdoen, ik zou het nooit kunnen. In het geval dat ik een set echt niet meer leuk vind haal ik het uit elkaar en sorteer ik het als losse onderdelen in mijn inventaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerngezond
Arunia schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 12:08:

In principe staat de bak bij de rest van de kerstspullen en is dat ook een plek op zolder die vol is verder ondertussen. We zijn wel met allerlei dingen aan het kijken om ze in te krimpen, maar loop er eigenlijk tegenaan dat ik het niet in elkaar gezet kan opbergen en ieder jaar een deel opzetten (inderdaad zou het roulatie moeten zijn, want tja, waar ga je alles neerzetten. Maar goed, het dressoir staat ook al jaren vol, dus punt blijft, ik zou niet weten wat ik er mee moet eigenlijk op dit moment. Nu willen we tzt wel kijken naar een ander en hopelijk vrijstaand huis. Een hutje op de hei, maar onze dochter gaat ook nog naar school. Dus dat wordt pas als ze uit huis gaat. Wellicht gewoon voorlopig laten staan en toch maar iets erbij halen om over te hevelen en verder te gaan met kopen!

Stiekem wil je het niet weg doen, maar ergens weet ik diep van binnen dat ik toch niet alles neer ga zetten. Qua bouwen van een mooie omgeving daarin gaat ook niet lukken. En een Legokamer gaat zeker niet komen. Of mijn eigen gameroom en daar opbouwen, maar op dit moment staat mijn pc ook op zolder en kan er werken, maar omdraaien is opgestaald veel dozen en zooi. >_> Maar goed, meer jaren plan denk ik en ieder jaar een post dat ik niet weet wat ik ga doen. :D Nee, ik zal proberen me er van te onthouden om posts te maken hierover. Weet het gewoon niet en waarschijnlijk erft onze dochter het later gewoon en flikkert die het weg of op marktplaats. Waarschijnlijk het laatste.

Stiekem hoop ik gewoon dat ze gaan stoppen, maar ergens zal dat wel jaren duren nog.
Ik wilde net zeggen “leuk voor zo’n dochter om zulke ouders te hebben” maar blijkbaar geeft ze er zelf niet zoveel om. :$

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• R3W
  • Registratie: Februari 2023
  • Niet online

R3W

Het was al lang een wens van me om een keer de boomhut in beide kleuren tegelijkertijd naast elkaar te hebben staan. Daar is het nu eindelijk van gekomen. En hoe toepasselijk met het huidige jaargetijde dat buiten ook de bomen verkleuren 😊.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HXUrFb4yT44svWAAGG0nyTPrEm4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pA9hIlCt3OThjxvF6pbdBqi4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:12

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Zo mijn eerste kleine moc voor A Hoth Christmas is klaar:
Ik steentjes liggen voor nog 1. 2 AT-AT's zijn onderweg en ben nog aan het kijken voor AT-ST's

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/xq1vGb5T/568220314-10239326731405801-1945300815247147225-n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/qLyCyvbz/559565518-10239326733085843-8748176200204244147-n.jpg

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:29

SuBBaSS

-has Ryzen

Had mezelf even een 'tussendoortje' kado gedaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JIXg4T96faFVadkCNCicEYkhoBI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/lLBSgXRqCvyqSVqSQJlkEnS6.jpg?f=user_large

Kast is vol nu (de kast achter me waardoor ik de foto zo schots en scheef moest nemen ook :+).
Ga nog wel wat aan de achterwand doen (vakken afplakken oid.) want ik vind dat strooillicht niets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3UyL8CumuVO8LUfKuTmk1EEeeRI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/3KYL4H8Yk5QPhv0qNsGTRPOh.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Kerngezond mwoah, ze vind het wel leuk, maar heeft veel andere interesses. En dat is ook prima.
Geen idee wat ze er mee zou doen. Denk dat ik het eerder zelf zal hebben verkocht. Of ze moet het willen tegen die tijd, maar goed. Daarbij heb ik zelf ook geen bak met willekeurige Lego en moet ik de oude piraten en soldaten Lego nog eens opbouwen en denk toch verkopen. Ga er toch niets mee doen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaRoof
  • Laatst online: 17:13

Ik herken je issue wel overigens, heb het postkantoor vorig jaar gekocht en in het dorp gefrummeld. Alles staat nu min of meer in elkaar in kisten ruimte te vreten en de trein sla ik voorlopig over, ik heb de “oude” al en ook de tram van 2 (?) jaar terug. Het spoor is vol.

Ook heb ik een kleine 30 sets afgebroken in ikea bakken liggen omdat ik nergens plek heb om het uit te stallen. Verkopen kan, en sommige sets brengen echt wel leuk geld op, en “wanneer ga ik die spullen nou weer bouwen?”, maar elke keer als ik dan toch weer wat bouw ben ik gelukkig. Laatst Lion Knight en de Concorde weer gebouwd. Is gewoon leuk.

De nieuwe aankopen voor mezelf zijn wel ernstig minder geworden gelukkig. Nu koop ik weer veel te veel spul voor m’n 3 zoons O-)

Ooit zullen ze mijn voorraad Icons misschien waarderen, en anders mogen ze het uitpluizen als ze het erven. Of ik gooi de zooi op marktplaats als we ooit verhuizen en ik er geen zin meer in heb. Maar het nu op marktplaats zetten krijg ik nog niet over m’n hart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:15
Kerngezond schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 17:20:
[...]

LEGO wegdoen, ik zou het nooit kunnen. In het geval dat ik een set echt niet meer leuk vind haal ik het uit elkaar en sorteer ik het als losse onderdelen in mijn inventaris.
Als je een oninteressante set hebt die je goed kan verkopen, dan is dat weer een mogelijkheid iets anders te kopen. Jouw koper is er ook blij mee en het eindresultaat is waarschijnlijk beter. Voor simpele setjes zou ik natuurlijk ook de moeite niet doen, gewoon op de grote hoop.

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
ThaRoof schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 18:53:
[...]

Ik herken je issue wel overigens, heb het postkantoor vorig jaar gekocht en in het dorp gefrummeld. Alles staat nu min of meer in elkaar in kisten ruimte te vreten en de trein sla ik voorlopig over, ik heb de “oude” al en ook de tram van 2 (?) jaar terug. Het spoor is vol.

Ook heb ik een kleine 30 sets afgebroken in ikea bakken liggen omdat ik nergens plek heb om het uit te stallen. Verkopen kan, en sommige sets brengen echt wel leuk geld op, en “wanneer ga ik die spullen nou weer bouwen?”, maar elke keer als ik dan toch weer wat bouw ben ik gelukkig. Laatst Lion Knight en de Concorde weer gebouwd. Is gewoon leuk.

De nieuwe aankopen voor mezelf zijn wel ernstig minder geworden gelukkig. Nu koop ik weer veel te veel spul voor m’n 3 zoons O-)

Ooit zullen ze mijn voorraad Icons misschien waarderen, en anders mogen ze het uitpluizen als ze het erven. Of ik gooi de zooi op marktplaats als we ooit verhuizen en ik er geen zin meer in heb. Maar het nu op marktplaats zetten krijg ik nog niet over m’n hart.
Als ik jou tekst zo lees is dat ook inderdaad hoe ik erin sta. Ik koop ook bewust minder. Zie echt super leuk sets, maar laat een deel staan. Wil nog steeds de UCS Millenium Falcon huren. Gewoon om gebouwd te hebben. Maar waar zou ik het moeten laten als ik hem zou kopen. Ik heb van mijn vrouw ooit de tweede (gok ik) speel versie van de Millenium Falcon gehad. Daar heb ik een standaard voor gebouwd en die wil ik nog eens gaan aanvullen met een verlichtingsset en dan neerzetten op mijn werkkamer.
Daarnaast ook alle Star Wars droids tot 2 jaar geleden. Die gaan nog een keer gebouwd worden, foto van gemaakt en dan zeker wel verkocht. Ik kan het gewoon niet neerzetten. Geen plek voor en ga het ook nooit krijgen. De Winter Village sets zijn gewoon de reden dat ik echt wel uit mijn Dark Ages ben gekomen.
De Nintendo sets en dan vooral die grote sets, dat heeft voor mij ook nog wel wat, omdat ik ook opgegroeid ben met Nintendo. Die zal ik ook zeker ergens will displayen. Die gaan ook absoluut niet weg.

En inderdaad verkopen is zeker een optie voor veel sets die ik heb. Behalve dan mijn 8880 Technisch Lego Test car. Zelf gespaard en gekocht toen ik jong was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Rouleren met de sets is een goede optie. Elk jaar een andere setting :)

Ik denk niet dat LEGO zo snel gaat stoppen, tenzij ze fiasco na fiasco uit brengen :+ Maar zelf stoppen met sets, tenzij er echt een pareltje tussen zit, kan natuurlijk wel altijd :) Verkopen van sets is altijd nog snel gedaan. Absurd wat er soms voor de sets gevraagd en geboden wordt, ook wanneer ze al gebouwd zijn.

De laatste paar sets heb ik ook niet meer gekocht, omdat ze niet echt naar m'n wens zijn of simpelweg niet nodig zijn. Main Street wel gekocht, maar nog niet gebouwd en als ik heel eerlijk ben dan denk ik toch dat ik al snel voor een trein kies wanneer er een spoor gelegd wordt.

Mocht je toch iets van een set willen verkopen, wellicht dat je unaniem met het gezin voor eentje kunt kiezen die het minst geliefd is :)

[ Voor 27% gewijzigd door Gim op 20-10-2025 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xTDRx
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:00
In het kader van niet geschoten is altijd mis even een long shot.

Ik overweeg Red Dragon's Tale (21348) te kopen.
De set is volgens Lego.nl 48 cm hoog, maar de kast (Ikea Vittsjo) waar ik de build in wil zetten heeft maar 39cm tussen de planken. De set is dus zo'n 9cm te lang.

Is er hier misschien iemand die het hoogste punt van de toren kan opmeten zonder dat de vlag erop staat? Ik heb namelijk de hoop dat als ik de vlag weg laat en de toren een klein beetje inkort het wel gaat passen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
xTDRx schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 13:23:

De set is volgens Lego.nl 48 cm hoog, maar de kast (Ikea Vittsjo) waar ik de build in wil zetten heeft maar 39cm tussen de planken. De set is dus zo'n 9cm te lang.

Is er hier misschien iemand die het hoogste punt van de toren kan opmeten zonder dat de vlag erop staat? Ik heb namelijk de hoop dat als ik de vlag weg laat en de toren een klein beetje inkort het wel gaat passen!
Ik heb de set niet, maar je kan zien dat de vlag op een "Weapon Lance" zit, die is 7,04 cm lang. Ook zit die vlaggenstok niet helemaal bovenop de constructie, maar begint 'ie al een blokje lager.

Een brick is 9,6mm, dus als je de toren ook wat inkort zal het wel gaan. Ik zou dat stukje in Lego Studio namaken (wellicht is de complete set ook te vinden in Studio om aan te passen) om te kijken hoe het eruit ziet.

[ Voor 11% gewijzigd door Xtuv op 20-10-2025 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:38

als je een stukje van de toren afhaald (en dat op de plank erboven neerzet) zou het kunnen, al wordt het dan misschien nog krap met de draak (maar ook die kan op de plank erboven in een 'komt aanvliegen' pose)

deze week gunstig geprijsd bij bol, mocht het toch niet naar wens in de kast passen kun je hem zonder er veel op in te leveren weer verkopen.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:06
Xtuv schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 13:28:
[...]
Ik heb de set niet, maar je kan zien dat de vlag op een "Weapon Lance" zit, die is 7,04 cm lang. Ook zit die vlaggenstok niet helemaal bovenop de constructie, maar begint 'ie al een blokje lager.

Een brick is 9,6mm, dus als je de toren ook wat inkort zal het wel gaan. Ik zou dat stukje in Lego Studio namaken (wellicht is de complete set ook te vinden in Studio om aan te passen) om te kijken hoe het eruit ziet.
Staan er ooit complete sets in Studio om aan te passen? Waar vind je die?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Lennnn schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 13:48:
[...]

Staan er ooit complete sets in Studio om aan te passen? Waar vind je die?
Bij het openen van Studio heb ik wel eens wat langs zien komen in de previews. Je kan hier zoeken in de Bricklink Studio Gallery: https://www.bricklink.com/v3/studio/gallery.page

21348 kan ik daar niet vinden, maar wel op Mecabricks: https://www.mecabricks.com/en/models/o8v04relvr3
Kun je direct mee aan de slag in de online editor @xTDRx

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LvanW
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:16

Zonder vlag is hij 43.5 cm hoog, maar dat is exclusief minifig bovenop.

Omdat het toch al een ruïne is kan je denk ik het bovenste stukje makkelijk wat lager maken zonder dat het er raar uit ziet. Ik zou hem dan gewoon eerst helemaal bouwen en dan beetje aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Vandaag weer naar Lego world geweest, voor kinderen blijft het leuk, voor volwassenen neemt het wel iets af met de jaren.

De grote builds worden flink hergebruikt, dezelfde enorme bowser (die nog steeds indrukwekkend is), dezelfde dieren in de jungle.

Zelfs in de sectie met mocs begin ik regelmatig te denken "he, die stond er vorig jaar ook". Sowieso opvallend dat bij de mocs best wat normale sets stonden. Ook opvallend dat er blokjes van de buren gebruikt worden, was me eerder niet opgevallen.

En net als vorig jaar mocs die gemotoriseerd genoemd worden, maar niet aan staan... Vind ik toch net niks als ik eerlijk ben. Nu snap ik koffie halen, maar bij sommige bewust later terug gelopen en nog steeds niks :/

Maar ondanks deze puntjes, zeker weer geslaagd, al is het maar door de zwerm groene vogels die ik met de kleine heb zitten maken :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kerngezond
Even mijn laatste aanwinst showen, nieuw uit de verpakking:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pAJ1lSS25SqaWN3qtzjHxbKeB24=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YoFeeVsQqq9ueVN1rKotbApP.jpg?f=fotoalbum_large

Een hint voor wie het niet direct ziet: voor vele dertigers is dit een referentie naar de oervaders van de Nederlandse memecultuur. O+

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:26
Ik zie diverse berichten voorbijkomen van de Lego World 2025 maar nog geen foto's dus bij deze wil ik een impressie plaatsen van enkele hoogte punten voor mij.

Diverse full size wagens:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ND2tuJzj5_tE1cGLffbZW6jG6NY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QYjYeN68mFPIyCbTHLLoZsQg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d11_3bKvlu2osny0CTqZ05M6PdY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HPYaMe5Hgi33t0Bo7oM9nWqL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FsqACUzhPqjj38VJKDYSKOtY7kQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2J3G962C616v43y4huaaHI9t.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u8AVzIZknA4DPwlxiz_Hpxzt3Mw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kvD2TkmmeTBIGAZ0TzvSeunM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rJkIpMYdziwm0vJzAzOAcmFOO7M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G0Di5NsrdXLeYV3C0P2iPZsa.jpg?f=fotoalbum_large

Een super coole Formule 1 baan met meer dan 2000 minifigs:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ztpBuTSmzUIamzTnwGhZsmpK8u0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ls3KffP6lAGuFT2z4g00tBf7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1FeOId4d4EPzpai6Qf1glTuNdJs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t55q4MJ6mhoXrCyS7OpUgupV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nSpGov1VNvdjn-FztkxTyo1cpYk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kSaOmMg6uwhqJ70wRPqLdvjr.jpg?f=fotoalbum_large

Mega grootte Harry Potter expositie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L7f7WHV6PSLA8T6o2I3eiMDsv1I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VENngPcEPhvL16FiTZ7243yH.jpg?f=fotoalbum_large

Diverse grote (geautomatiseerde) spoorbanen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q8QE9H3vLsSXq9VmpQrDwm51zkk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4p8KBsURRVrelKzsgP0kwObh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o5ARU41SJVnRxorO5ahH1fOB3EQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vZBdq4ivHW2JobW6esq05DZu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m1yoUiwMx503bsInXe72zsaPN9s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zp2VpeWdSxCtLFK2ewxGOiNI.jpg?f=fotoalbum_large

Diverse andere imposante bouwwerken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pNef0GWNyO48VXBCuulpAeIrmfo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8rNQuLPnJ2g3pDBNngRKdPlw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hvYCPHeBkgeq0S1qa0iqVcIK58Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rmACnKDV6R82AWqftMvlv3BM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BfGV5ML_GwX0S2NRNiQhW7JRYDI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/myg8bWKGFEuRR0WXThq3FvoV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F-cTWDGb1w2fyAZCXM3fn8hm9hQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uhG6G7SZjn5iCn3i6PrN0r2m.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1pAXRJXOrkaDLHXOlzu2PZyXzOU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D4pYapldLJcnWFLR7KNfZPfh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AIPmqwSw_5HcgLv5q0CY8yUgc44=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RuA1wNO0rV6JhEMsB9qL6LcF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Kerngezond schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 21:25:

[Afbeelding]

Een hint voor wie het niet direct ziet: voor vele dertigers is dit een referentie naar de oervaders van de Nederlandse memecultuur. O+
<Insert stem KITT> Hello Michael :)

* The Eagle heeft hier de 71286 nog MISB liggen.
De 71251 ook (met de groeten van B.A. ;) )

[ Voor 8% gewijzigd door The Eagle op 20-10-2025 22:01 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kerngezond
The Eagle schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 21:58:
[...]

<Insert stem KITT> Hello Michael :)

* The Eagle heeft hier de 71286 nog MISB liggen.
De 71251 ook (met de groeten van B.A. ;) )
Haha, het grappige is dat ik Knight Rider bijna nooit heb gezien, maar Mastermovies is mijn puberteit en wordt nog steeds gequote op verjaardagen, en daar was de parodie van Knight Rider natuurlijk een vast onderdeel van. :D
Leuk dat je BA hebt! Die kon ik niet meer vinden op Marktplaats en heb ik besloten op te geven. :')
Ik wil dingen graag altijd nieuw kopen, maar eenmaal gekocht gebruik ik ze wel altijd om te bouwen. Ben jij nog van plan ze te gaan gebruiken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
Kerngezond schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 21:25:

[Afbeelding]

Nichtrijder!

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:10
Brutuss schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 21:30:
Ik zie diverse berichten voorbijkomen van de Lego World 2025 maar nog geen foto's dus bij deze wil ik een impressie plaatsen van enkele hoogte punten voor mij.

Een super coole Formule 1 baan met meer dan 2000 minifigs:
[Afbeelding]
Hebben ze in het plaatje dat ik heb laten staan in de quote in bocht 1 de Mclaren crash van de Sprint race afgelopen weekend nagemaakt met Hulkenberg en Alonso in de binnenbocht? :D

Leuke foto's verder!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kerngezond
Haha, ik wil hier graag verder op reageren maar ik weet niet hoe streng de moderators zijn op puberale schuttingtaal. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Gim schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 10:16:
[...]

Rouleren met de sets is een goede optie. Elk jaar een andere setting :)

Ik denk niet dat LEGO zo snel gaat stoppen, tenzij ze fiasco na fiasco uit brengen :+ Maar zelf stoppen met sets, tenzij er echt een pareltje tussen zit, kan natuurlijk wel altijd :) Verkopen van sets is altijd nog snel gedaan. Absurd wat er soms voor de sets gevraagd en geboden wordt, ook wanneer ze al gebouwd zijn.

De laatste paar sets heb ik ook niet meer gekocht, omdat ze niet echt naar m'n wens zijn of simpelweg niet nodig zijn. Main Street wel gekocht, maar nog niet gebouwd en als ik heel eerlijk ben dan denk ik toch dat ik al snel voor een trein kies wanneer er een spoor gelegd wordt.

Mocht je toch iets van een set willen verkopen, wellicht dat je unaniem met het gezin voor eentje kunt kiezen die het minst geliefd is :)
Ja daarom. Denk dat kwijtraken niet zo moeilijk zal zijn. Wellicht wel als complete set, maar goed. Dat zou een probleem voor later zijn.

Uiteindelijk voor nu net die Alpine set besteld. :+ Die is voor 80 bij Bol met Select. Dus tja. Richting eind van het jaar dan die andere nog bestellen.
Degenen die ik overgeslagen heb zijn deze trein, want ja, die heb ik al en de andere is de herhaalde iets aangepaste set. Want ik heb de originele in bezit. Dus uiteindelijk niet overgeslagen wat ik totaal niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:04

JoeZuCK

_Fonz > all.

Iemand die hier meerdere setjes besteld heeft van Bricklink Designer Program series 5, maar slechts 1 mailtje ontvangen heeft (mailtje was van 13-10), dat er een bedrag afgeschreven wordt van de CC (aan het bedrag kan ik zien welke set), maar van de andere sets nog helemaal niets te horen heeft gekregen?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guitar
  • Laatst online: 18:10
JoeZuCK schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 08:50:
Iemand die hier meerdere setjes besteld heeft van Bricklink Designer Program series 5, maar slechts 1 mailtje ontvangen heeft (mailtje was van 13-10), dat er een bedrag afgeschreven wordt van de CC (aan het bedrag kan ik zien welke set), maar van de andere sets nog helemaal niets te horen heeft gekregen?
Ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:04

JoeZuCK

_Fonz > all.

@Guitar Ok, stelt me enigszins gerust. Zul je zien dat er weer een fuck up is met dubbele bestellingen..

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:40
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G9XhL_aSOZfvPdTP-YK1da68f1k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZHGacnej2HyBWgTxGhj3xmsN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iZjnfw9hrkxjziGATvFg53QjFVQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FKanOZ8DOB5l8uXzmzee9h6W.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.bricktastic.n...he-creel-house-geruchten/

Nieuwe Stranger Things set. Januari 2026, $300

[ Voor 5% gewijzigd door DCNY op 21-10-2025 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guitar
  • Laatst online: 18:10
JoeZuCK schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 10:51:
@Guitar Ok, stelt me enigszins gerust. Zul je zien dat er weer een fuck up is met dubbele bestellingen..
Graag gedaan! Ik zie dat bij mij ook een bedrag op mn creditcard is afgeschreven. De set zal dus vast binnenkort verzonden worden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Kerngezond schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 22:14:
[...]

Haha, het grappige is dat ik Knight Rider bijna nooit heb gezien, maar Mastermovies is mijn puberteit en wordt nog steeds gequote op verjaardagen, en daar was de parodie van Knight Rider natuurlijk een vast onderdeel van. :D
Leuk dat je BA hebt! Die kon ik niet meer vinden op Marktplaats en heb ik besloten op te geven. :')
Ik wil dingen graag altijd nieuw kopen, maar eenmaal gekocht gebruik ik ze wel altijd om te bouwen. Ben jij nog van plan ze te gaan gebruiken?
Voorlopig blijven ze gewoon in de doos. Eigenlijk geen goed plek om ze neer te zetten dat ze ook zichtbaar te etaleren zijn zonder half rond te slingeren. Hadden ze op formaat van de F1 racers geweest was het vermoedelijk anders geweest.
* The Eagle van 1977 dus die twee, plus Dukes of Hazard en Airwolf waren wel de series uit mijn jeugd zeg maar.

https://www.omroepbrabant...bij-bezoek-van-the-a-team
Hier was ik bij als kind. 25000 man en een rondje over het sportpark in een grote huifkar. Iedereen gek. Ik kreeg op de schouders van mijn pa de kans om BA een hand te geven, maar durfde niet. Baal ik nog steeds van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:12

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik baal dat ik de eerste gemist heb en nu is die niet meer te betalen (vind ik)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Popcorna
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15:35
Ik ben er toch maar voor gegaan, vond het maar een lelijk ding op media, maar in real life is het serieus een prachtig ding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/23TojLaeQqcjjKS3yVVb_Zkv-B4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aO6OiI34IECjOALDQh9H6QmY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FmsdPe9ihPL085pCB1ImMVH5be8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WX1rvrKvEaulHNzjZmqDbLfe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/--IA78mm010qUIfrlHnLhM5uPHM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z7w1JHVgBofFUJpLxnZUkh0h.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zvr5wVQPdODRxU8W5GNhhpBpy_E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rsoJhNIEKEFtjOCrtMEJOQcp.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ga er niet mee spelen maar die drift functie is gewoon erg gaaf bedacht.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Een paar weken geleden kreeg ik een Millennium Falcon (het normale formaatje 75375) cadeau van een maat van me in de categorie kijk, kan je ook een hoop andere scheepjes mee maken, is leuk. Die gebouwd, bleek inderdaad fijn zen vermaak te zijn, beetje tv op de achtergrond en easter eggs spotten. Na 35 jaar voor t eerst weer iets met Lego gedaan dus.

En toen de kapitale fout gemaakt om te kijken wat er nog meer te koop is aan leuke lego sets... Dat was heel onverstandig 8)7 :+

Van Gogh Zonnebloemen is nu driekwart af, die mag straks aan de muur want past toevallig mooi. Maar ik kwam dus ook Rivendell tegen. En die staat nu in een hoekje te wachten tot de Zonnebloemen af zijn want LotR fan + aanbieding + ziet er echt mega mooi uit. Ik speelde al Warhammer 40k Kill Team, das al duur plastic, nu heb ik 2 van die hobby's :X

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:33
Bundin schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 15:07:
Een paar weken geleden kreeg ik een Millennium Falcon (het normale formaatje 75375) cadeau van een maat van me in de categorie kijk, kan je ook een hoop andere scheepjes mee maken, is leuk. Die gebouwd, bleek inderdaad fijn zen vermaak te zijn, beetje tv op de achtergrond en easter eggs spotten. Na 35 jaar voor t eerst weer iets met Lego gedaan dus.
Vergeet de Warhammer 40K Dreadnought niet :D
https://rebrickable.com/m...-alternate-build/#details

Ik heb de doos hier nog staan. Speciaal voor de Dreadnought gekocht. Heb ik wat in december te doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:24
Bundin schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 15:07:

En toen de kapitale fout gemaakt om te kijken wat er nog meer te koop is aan leuke lego sets... Dat was heel onverstandig 8)7 :+

Van Gogh Zonnebloemen is nu driekwart af, die mag straks aan de muur want past toevallig mooi. Maar ik kwam dus ook Rivendell tegen. En die staat nu in een hoekje te wachten tot de Zonnebloemen af zijn want LotR fan + aanbieding + ziet er echt mega mooi uit. Ik speelde al Warhammer 40k Kill Team, das al duur plastic, nu heb ik 2 van die hobby's :X
Kapitale fout? Briljante beslissing juist!

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009

QuattroNL

It is I.

Tc99m schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 16:12:
[...]
Kapitale fout? Briljante beslissing juist!
Voor de persoon wel, voor de portemonnee minder.
'Life is all about priorities' :+

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

The Eagle schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 23:16:
[...]

Voorlopig blijven ze gewoon in de doos. Eigenlijk geen goed plek om ze neer te zetten dat ze ook zichtbaar te etaleren zijn zonder half rond te slingeren. Hadden ze op formaat van de F1 racers geweest was het vermoedelijk anders geweest.
* The Eagle van 1977 dus die twee, plus Dukes of Hazard en Airwolf waren wel de series uit mijn jeugd zeg maar.

Hier was ik bij als kind. 25000 man en een rondje over het sportpark in een grote huifkar. Iedereen gek. Ik kreeg op de schouders van mijn pa de kans om BA een hand te geven, maar durfde niet. Baal ik nog steeds van :+
Vergeet 'Blue Thunder' niet, hè :9

Dat was tenminste ook nog eens een echte Europeesche heli onder de kap....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Will_M schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 19:09:
[...]

Vergeet 'Blue Thunder' niet, hè :9

Dat was tenminste ook nog eens een echte Europeesche heli onder de kap....
BT was een heel slap aftreksel van Airwolf. Was hem eerlijk gezegd al lang vergeten, is volgens mij ook maar max 1 seizoen te zien geweest (als ze dat al gehaald hebben).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

The Eagle schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 19:29:
[...]

BT was een heel slap aftreksel van Airwolf. Was hem eerlijk gezegd al lang vergeten, is volgens mij ook maar max 1 seizoen te zien geweest (als ze dat al gehaald hebben).
BT is een jaar ouder dan AW ('83 vs. '84) :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Will_M schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 19:31:
[...]

BT is een jaar ouder dan AW ('83 vs. '84) :P
Dan hadden ze hun huiswerk beter moeten doen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@Will_M overigens zit je er naast. BT film is van 83, de serie van januari 84 net als Airwolf. BT serie was een slap aftreksel van een blockbuster film.
De serie werd na 11 afleveringen weer afgevoerd wegens tegenvallende kijkcijfers, aldus NL Wikipedia.

Airwolf was van de hand van Donald Bellisario die tig topseries gemaakt had. QED getuige de 4 seizoenen die gemaakt zijn.

En op het toch on topic te houden: genoeg MOC's van Airwolf, maar ik hoop nog steeds een keer op een officiële set :)

[ Voor 13% gewijzigd door The Eagle op 22-10-2025 21:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

En in mijn zoektocht naar een Airwolf MOC stuitte ik op deze FB groep. https://www.facebook.com/groups/LegoAirCommand/
Zit serieus gaaf spul tussen. Tot een compleet gevuld militair vliegveld aan toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

The Eagle schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 21:25:
En in mijn zoektocht naar een Airwolf MOC stuitte ik op deze FB groep. https://www.facebook.com/groups/LegoAirCommand/
Zit serieus gaaf spul tussen. Tot een compleet gevuld militair vliegveld aan toe.
En dan loop je (misschien helaas) tegen de (terechte?) 'beperkingen' van Lego aan.... Géén militair gerelateerd 'speelgoed' in het assortiment.

* Will_M is één van de weinige welke een 42113 Lego Oranje 'Osprey' heeft kunnen aanschaffen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Hier mijn beide bestellingen voor het bricklink programma maar last-minute geannuleerd.

Heb de Medieval Seaside Market hier staan, en is een mooie set, was leuk om te bouwen. Maar ga er verder toch niks meer mee doen, ik 'speel' niet met m'n lego, ieder z'n ding, maar gok de meeste AFOL's niet. Wil uiteindelijk gewoon mooie display sets ter decoratie.

Heb nu niet echt samenhang in de collectie (paar icons auto's, speed champions, UCS razor crest, UCS x-wing, wat star wars playsets, een paar midi star wars schepen, beetje technic, en nog wat city en friends sets voor de kids die bij mij in de 'mancave' worden opgeslagen omdat ze teveel hebben ...iemand blijft maar lego kopen...), en nog wat kerst huisjes die ik binnenkort weer mag uithalen.

Denk dat ik het moet gaan terugbrengen naar auto's (en de UCS razor crest mag blijven als pronkstuk).

Desondanks overweeg ik wel sterk het 'lion knights castle'. Ik hoop eigenlijk nog op een last-minute korting met black friday. Dit is een van de weinige sets die nooit echt in de aanbieding is geweest gedurende de hele beschikbare periode.

Maar dan, wat doen jullie met dergelijke sets (met meer focus op 'play' dan 'display')? Toch ergens als display neerzetten? De kids ermee laten spelen? Afbreken en de onderdelen gebruiken voor eigen creaties? Afbreken en weer verkopen als set? Iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerngezond
The Eagle schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 23:16:
[...]

Wauw, wat een verhaal! Ik heb wel eens gehoord dat dit een ding was, maar nooit meegekregen dat dit zo’n massahysterie veroorzaakt heeft. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerngezond
defusion schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 23:01:
Hier mijn beide bestellingen voor het bricklink programma maar last-minute geannuleerd.

Heb de Medieval Seaside Market hier staan, en is een mooie set, was leuk om te bouwen. Maar ga er verder toch niks meer mee doen, ik 'speel' niet met m'n lego, ieder z'n ding, maar gok de meeste AFOL's niet. Wil uiteindelijk gewoon mooie display sets ter decoratie.

Heb nu niet echt samenhang in de collectie (paar icons auto's, speed champions, UCS razor crest, UCS x-wing, wat star wars playsets, een paar midi star wars schepen, beetje technic, en nog wat city en friends sets voor de kids die bij mij in de 'mancave' worden opgeslagen omdat ze teveel hebben ...iemand blijft maar lego kopen...), en nog wat kerst huisjes die ik binnenkort weer mag uithalen.

Denk dat ik het moet gaan terugbrengen naar auto's (en de UCS razor crest mag blijven als pronkstuk).

Desondanks overweeg ik wel sterk het 'lion knights castle'. Ik hoop eigenlijk nog op een last-minute korting met black friday. Dit is een van de weinige sets die nooit echt in de aanbieding is geweest gedurende de hele beschikbare periode.

Maar dan, wat doen jullie met dergelijke sets (met meer focus op 'play' dan 'display')? Toch ergens als display neerzetten? De kids ermee laten spelen? Afbreken en de onderdelen gebruiken voor eigen creaties? Afbreken en weer verkopen als set? Iets anders?
Voor mij is dit een vrij onbekend probleem. Ik speel niet met mijn LEGO als een kind doet, maar ik koop LEGO om het vervolgens te integreren in mijn LEGO wereld (een grote tafel met een stadje, landschap en een stukje zee) en daar zit wel een heel sterk fantasie-element in en ik bedenk wel degelijk kleine verhaaltjes. Ik heb nog nooit gehad dat een set mij tegenviel op zo’n manier dat ik er vanaf wilde. Als een set echt waardevol is zou ik hem proberen te verkopen, maar in de meeste gevallen zal ik de set uit elkaar halen voor losse onderdelen. Dat laatste heb ik een enkele keer gedaan. Ik heb een vrij grote inventaris van losse onderdelen om zelf dingen te kunnen maken voor mijn wereld, en losse onderdelen zijn eigenlijk altijd welkom om die reden. Je hebt waarschijnlijk weinig aan mijn antwoord, ik gebruik LEGO duidelijk op een andere manier dan jij. :)
Pagina: 1 ... 143 144 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .