39 minuten ga ik niet eens in totaal halen in deze game.Timothy3000 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 18:20:
[...]
Je moet een open wereld game ook iets meer dan 39 minuten gunnen.
Ik ben vanavond begonnen aan Stalker 2, ik ben zelf nieuw in de serie. Nu heb ik het niveau op medium staan maar ik het serieus moeite om overeind te blijven, meteen al in het begin. Normaal speel ik andere soortgelijke games op hard dus even checken of dit de te verwachten weerstand is? Als voorbeeld na het plaatsen van de scanner en het oppakken verschijnt er een slug, zodra ik deze oppak verschijnt er een gast uit de grond die ik met veel geluk neer kan maaien, dat kost mij twee mags, en heb exact zoveel tijd om te herladen dat ik op ongeveer 10% health uitkom. Mits ik geluk heb.... Het is mij ook niet erg duidelijk wat nou de bedoeling is, mis ik veel aan het ontbreken van het verhaal van het eerste deel?
@JimmyNL Die dude koste mij ook al mijn ammo, schrok me kapot 
Ik ken de eerdere delen ook niet ga er gewoon zo goed als blind in.
Nog even voor anderen die de game gaan spelen en ook een Elite controller hebben.
Na een tip op reddit de sensitivity curve van de Elite2 op smooth gezet en die stick drift is minder aanwezig nu.
Ik denk dat ik nu weet wat @justifire eerder bedoelde met een souls achtige shooter want ik ben nu al 3x gekilled door iets wat ik niet eens kan zien
Nog even voor anderen die de game gaan spelen en ook een Elite controller hebben.
Na een tip op reddit de sensitivity curve van de Elite2 op smooth gezet en die stick drift is minder aanwezig nu.
Ik denk dat ik nu weet wat @justifire eerder bedoelde met een souls achtige shooter want ik ben nu al 3x gekilled door iets wat ik niet eens kan zien
[ Voor 18% gewijzigd door Sipio op 20-11-2024 20:43 ]
- uchiha tijntje
- Registratie: Juni 2001
- Laatst online: 22:17
Seriously.... (gow 2 mp sux)
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- Microsoft Xbox Elite Wireless Controller Series 2
- Seagate Storage Expansion Card voor Xbox Series X|S
- WD_Black C50 Expansion Card for Xbox
- Microsoft Xbox Series S 1TB
- Microsoft Xbox Series S
- Microsoft Xbox
- Microsoft Xbox Series X
- Microsoft Xbox Wireless Controller (2020)
- WD
- Microsoft
:strip_exif()/u/27958/Narutoanimatedaim1.gif?f=community)
Je ziet gelukkig nog enigzins een omlijning. Beetje ala cloak in HaloSipio schreef op woensdag 20 november 2024 @ 20:11:
@JimmyNL Die dude koste mij ook al mijn ammo, schrok me kapot
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
- Linksquest
- Registratie: Juni 2008
- Laatst online: 12:16
:strip_icc():strip_exif()/u/266273/crop5e26d80cce2b0_cropped.jpeg?f=community)
De nieuwe officiële Xbox Podcast is er.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Wel meteen paar heel populaire titels, Balatro, Hades, Cyberpunk, toch wel gaaf om die onderweg met mn Xbox savegame te kunnen spelen.L23 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 19:20:
[...]
Leuk. Maar een behoorlijk kleine lijst van games die je kan streamen. Kan ik nog steeds niet Star Wars Jedi: Survivor spelen
Je kan een spel toch niet op een halfuurtje afschrijven? Dan geef je het ook geen kans.Anoniem: 1925548 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 19:33:
[...]
39 minuten ga ik niet eens in totaal halen in deze game.
Anoniem: 1925548
Dat kan ik zeker wel, zonder moeite zelfs. Genoeg games die mij wel aanspreken.Timothy3000 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 22:37:
[...]
Je kan een spel toch niet op een halfuurtje afschrijven? Dan geef je het ook geen kans.
- justifire
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 17:36
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- WD Black
- Seagate
- WD
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Consoles
Stalker, moest even wennen aan de framerate en vind het jammer dat je motion blur niet volledig uit kan schakelen, maar… wat een sfeertje is het weer!
Onweersbuien zijn echt adembenemend, overal de bliksem die inslaat, tot soms net voor je voeten.
En dan weer storm, dan weer zon, dag, nacht en alles daartussen, schitterend.
Wil iedereen wel aanraden om even door te spelen totdat je in
Oh ja en elke vijand die je tegenkomt doet zo’n beetje instakill, een kogel kop je niet zo makkelijk terug.
\[T]/
Onweersbuien zijn echt adembenemend, overal de bliksem die inslaat, tot soms net voor je voeten.
En dan weer storm, dan weer zon, dag, nacht en alles daartussen, schitterend.
Wil iedereen wel aanraden om even door te spelen totdat je in
spoiler:
aankomt, dan opent het spel zich en wordt alles een stuk duidelijker / leuker.de basis
Oh ja en elke vijand die je tegenkomt doet zo’n beetje instakill, een kogel kop je niet zo makkelijk terug.
\[T]/
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Wow! Heb een denkfout gemaakt!
We hebben een nieuwe TV setup hier en hiervoor stond de Xbox op de receiver aangesloten. Daarop speelde ik met PCM 5.1. Nu omdat ik een 4K TV heb en daarbij meer functies wou, heb ik het op de TV direct aangesloten.
De TV gaf aan dat PCM 5.1 gewoon werkte dus heb het zo gelaten. Ook in de veronderstelling dat Dolby Atmos en DTS:X geld kostte.
Omdat het Black Friday periode is wou ik de trials aanzetten. Maar Dolby Atmos en DTS:X is gewoon gratis? 😂
Dus alleen de koptelefoon versies kosten geld? Ugh. Wou dat ik geen apps hoefde te installeren om hier achter te komen. Dacht juist dat deze codecs juist geld kostte op de Xbox.
We hebben een nieuwe TV setup hier en hiervoor stond de Xbox op de receiver aangesloten. Daarop speelde ik met PCM 5.1. Nu omdat ik een 4K TV heb en daarbij meer functies wou, heb ik het op de TV direct aangesloten.
De TV gaf aan dat PCM 5.1 gewoon werkte dus heb het zo gelaten. Ook in de veronderstelling dat Dolby Atmos en DTS:X geld kostte.
Omdat het Black Friday periode is wou ik de trials aanzetten. Maar Dolby Atmos en DTS:X is gewoon gratis? 😂
Dus alleen de koptelefoon versies kosten geld? Ugh. Wou dat ik geen apps hoefde te installeren om hier achter te komen. Dacht juist dat deze codecs juist geld kostte op de Xbox.
[ Voor 8% gewijzigd door polopolo150 op 21-11-2024 07:14 ]
Onderweg waar? Ik ben nog nooit in een scenario beland waar ik goed kan streamen tenzij je je mobiel bedoeld maar daar zijn de controls uiterst slecht mee in vergelijking met een vaste fysieke controller.Homeland schreef op woensdag 20 november 2024 @ 21:44:
[...]
Wel meteen paar heel populaire titels, Balatro, Hades, Cyberpunk, toch wel gaaf om die onderweg met mn Xbox savegame te kunnen spelen.
Telefoon samen met een Gamesir G8, dan zijn de controls net zo goed als met een Xbox controller. En je kan ook een Xbox controller gebruiken, via Ali een houder voor je telefoon kopen en je kan overal perfect gamen.Kaasje123 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 08:09:
[...]
Onderweg waar? Ik ben nog nooit in een scenario beland waar ik goed kan streamen tenzij je je mobiel bedoeld maar daar zijn de controls uiterst slecht mee in vergelijking met een vaste fysieke controller.
En op een laptop van werk, als ik van huis ben kan ik dan mooi games streamen.
Je kunt een controller aan mobiel/tablet koppelen. Ik speel nog wel eens wat in de trein. Gaat best goed. Wel alleen spellen met touch controls overigens.Kaasje123 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 08:09:
[...]
Onderweg waar? Ik ben nog nooit in een scenario beland waar ik goed kan streamen tenzij je je mobiel bedoeld maar daar zijn de controls uiterst slecht mee in vergelijking met een vaste fysieke controller.
Hmm ik zit regelmatig in de trein, maar streamen op mobiel is me toch te priegelig persoonlijk.Exactor it schreef op donderdag 21 november 2024 @ 08:26:
[...]
Je kunt een controller aan mobiel/tablet koppelen. Ik speel nog wel eens wat in de trein. Gaat best goed. Wel alleen spellen met touch controls overigens.
Als het spel geen touch controls heeft doe ik het ook niet hoor. De overlay controller is een gedrocht.Kaasje123 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 08:36:
[...]
Hmm ik zit regelmatig in de trein, maar streamen op mobiel is me toch te priegelig persoonlijk.
A little to the left heb ik d laatste tijd gespeeld. Die speelt goed weg met touch. (al blijven schermranden een ding)
Mocht mensen onderweg willen gamen en weinig geld daaraan willen besteden: https://nl.aliexpress.com/item/1005007864266635.html kost je iets van 6 euro, dan kan je je telefoon makkelijk aan je huidige controller vastmaken, door de dubbele scharnier hangt je telefoon meer boven je controller wat de gewichtsverdeling stukken fijner maakt dan veel andere van dit soort clips met maar 1 scharnier (dan steekt je telefoon boven de controller uit).
Even een vraag
Vroegah op de Xbox 360 heb ik best veel online gegamed via Xboxlive. Ik had bij de spelconsole een headset gekregen en die heb ik altijd gebruikt voor voice communicatie. Eenvoudig ding met een oorschelpje aan één kant maar voor de voice communicatie prima.
Hoe werkt dit voor de XBOX series S/X ? Ik heb daar geen headset bij gekregen. Is het zo dat als ik bijvoorbeeld online Sea of Thieves wil doen via de XBOX via Xbox live dat ik dan een Microsoft headset moet kopen om die via een draadje met de controller te verbinden? Of...... kan ik ook een blue tooth headset of blue tooth oortjes verbinden met de XBOX speciaal voor de voice overdracht? Het geluid van de games etc wil ik eigenlijk via de tv laten plaats vinden.
Ben benieuwd, mocht het niet duidelijk zijn dan hoor ik het wel en dan kan ik het nog verder toelichten.
Vroegah op de Xbox 360 heb ik best veel online gegamed via Xboxlive. Ik had bij de spelconsole een headset gekregen en die heb ik altijd gebruikt voor voice communicatie. Eenvoudig ding met een oorschelpje aan één kant maar voor de voice communicatie prima.
Hoe werkt dit voor de XBOX series S/X ? Ik heb daar geen headset bij gekregen. Is het zo dat als ik bijvoorbeeld online Sea of Thieves wil doen via de XBOX via Xbox live dat ik dan een Microsoft headset moet kopen om die via een draadje met de controller te verbinden? Of...... kan ik ook een blue tooth headset of blue tooth oortjes verbinden met de XBOX speciaal voor de voice overdracht? Het geluid van de games etc wil ik eigenlijk via de tv laten plaats vinden.
Ben benieuwd, mocht het niet duidelijk zijn dan hoor ik het wel en dan kan ik het nog verder toelichten.
https://support.xbox.com/...m%20of%20the%20controller.MetalSonic schreef op donderdag 21 november 2024 @ 11:52:
Even een vraag![]()
Wellicht helpt dit?
Voor zover ik kan zien zou Bluetooth ook moeten werken.
- G_Dragon
- Registratie: April 2007
- Laatst online: 22:26
Whatever you do, do it well.
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
/u/215060/crop60c87cf439ed8_cropped.png?f=community)
Mijn bonusvader gebruikt al een paar maand deze, hij is er heel tevreden over.MetalSonic schreef op donderdag 21 november 2024 @ 11:52:
Even een vraag![]()
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Werkt deze ook met een sony koptelefoon? Ik ben namelijk nog aan het zoeken wat ik moet gaan kopen hiervoor. Ik gebruik hem nu bedraad, maar dan kan ik niet praten. Ik had ergens op internet dit ding gevonden ( https://www.bax-shop.nl/k...l-met-flexibele-microfoon ) ,maar heb het liever draadloos.G_Dragon schreef op donderdag 21 november 2024 @ 12:54:
[...]
Mijn bonusvader gebruikt al een paar maand deze, hij is er heel tevreden over.
- G_Dragon
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
Zover ik van hem heb begrepen kan je er elk apparaat dat bluetooth gebruikt mee verbinden, wat ik nog wel belangrijk vind om nog even te benoemen is dat hij nooit in party's zit dus ik niet weet hoe het daarmee samen werkt. Misschien heeft iemand anders hier op het forum daar wel ervaring mee?Tdv98 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 13:06:
[...]
Werkt deze ook met een sony koptelefoon? Ik ben namelijk nog aan het zoeken wat ik moet gaan kopen hiervoor. Ik gebruik hem nu bedraad, maar dan kan ik niet praten. Ik had ergens op internet dit ding gevonden ( https://www.bax-shop.nl/k...l-met-flexibele-microfoon ) ,maar heb het liever draadloos.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Bedankt voor de concrete tip. Inclusief verzendkosten pak 'm beet 40 euro voor een tussenstukje. Ik ga eens nadenken of ik dat doe of dat ik dan maar een officiële Microsoft Xbox headset koop. Daarvan weet ik dan in elk geval zeker dat het samenwerkt met de controller en ongeveer 10 tot 15 euro duurderG_Dragon schreef op donderdag 21 november 2024 @ 12:54:
[...]
https://www.bol.com/nl/nl...JAm-9m7nBqPIaAqs1EALw_wcB
Heb je dan niet 2x latency?G_Dragon schreef op donderdag 21 november 2024 @ 12:54:
[...]
Van xbox naar controller, en van controller naar Bluetooth headset.
Logisch zeg ik ja, maar praktijk denk ik dat dit zo marginaal is..ilm schreef op donderdag 21 november 2024 @ 14:48:
[...]
Heb je dan niet 2x latency?
Van xbox naar controller, en van controller naar Bluetooth headset.
https://www.amazon.nl/Mic...at-Headset/dp/B07CVJVTBG/
Ik gebruik nog steeds de 'klassieke' 1 oor, plug je in je controller en klaar
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Deze headset lijkt heel erg op mijn headset voor de Xbox 360 maar dan een iets mooiere versieSinergyX schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:12:
[...]
Logisch zeg ik ja, maar praktijk denk ik dat dit zo marginaal is..
https://www.amazon.nl/Mic...at-Headset/dp/B07CVJVTBG/
Ik gebruik nog steeds de 'klassieke' 1 oor, plug je in je controller en klaar
Maar is dus ook bruikbaar voor de Xbox Series S/X controllers? want dit zou dan ook wat kunnen zijn. En doordat alleen één oor wordt afgedekt is er voor de andere geen demping voor het geluid van de televisie
Het is simpel gezien de Xbox one versie van de 360 versie en hij werkt met de eerste Xbox one controllers t/m de nieuwste Elite 2 Core. Hij is simpel, hij werkt goed en (uit reacties) heeft het een nette noice-cancelling/volume.MetalSonic schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:34:
[...]
Deze headset lijkt heel erg op mijn headset voor de Xbox 360 maar dan een iets mooiere versie![]()
Maar is dus ook bruikbaar voor de Xbox Series S/X controllers? want dit zou dan ook wat kunnen zijn. En doordat alleen één oor wordt afgedekt is er voor de andere geen demping voor het geluid van de televisie
Enige nadeel, ze worden steeds duurder, denk door het idee dat ze niet meer geproduceerd worden, mijn eerste setje was dacht 15 euro, maar zie ze nu al tegen de 30 lopen. Maar net zoals jij, heb ik geluid via TV/setup, komt genoeg geluid zelfs door dat oortje.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
- uchiha tijntje
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- Microsoft Xbox
- WD
- Microsoft
Vandaag zijn er weer nieuwe previews uitgekomen van Avowed voor de liefhebbers. Klinkt goed wat ik er zo van lees en zie.
Stop maar je hebt mij al "overtuigd"SinergyX schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:44:
[...]
Het is simpel gezien de Xbox one versie van de 360 versie en hij werkt met de eerste Xbox one controllers t/m de nieuwste Elite 2 Core. Hij is simpel, hij werkt goed en (uit reacties) heeft het een nette noice-cancelling/volume.
Enige nadeel, ze worden steeds duurder, denk door het idee dat ze niet meer geproduceerd worden, mijn eerste setje was dacht 15 euro, maar zie ze nu al tegen de 30 lopen. Maar net zoals jij, heb ik geluid via TV/setup, komt genoeg geluid zelfs door dat oortje.
Zojuist besteld voor 25 euro inclusief, prima prijsje. En ik heb vertrouwen in de kwaliteit die daarvoor heb jaren intensief gebruikt. Altijd werkende terwijl die af en toe gewoon in de kast werd gegooid etc.
Ik weet nog niet wanneer ik hem ga gebruiken, ik heb geen eens xbox live, maar wanneer ik wel xbox live heb dan ben ik good to go. Games waar hij dan kan worden gebruikt zijn o.a Overwatch 2, mogelijk Diablo 4, en of Sea of thieves, we gaan het zien.
Heeft iemand hier ervaring met Xcloud op een Amazon Fire TV? Op een Chromecast 4K werkt het namelijk niet soepel maar die word ook niet officieel ondersteund dus ben benieuwd of het op de Fire TV wel soepel werkt.
- G_Dragon
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- WD Black
- Seagate
- WD
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Consoles
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Sjeeeezs... ik had echt een hard time in Stalker 2, zo vaak dood en steeds aanzienlijk te weinig ammo. Kom ik er net achter dat je helemaal niet iedereen hoeft af te knallen.. 😅🤦♂️🤦♂️.. ik was vanaf de start tot aan het bezoek van de arts de map structureel aan het uitmoorden 🤣🤣
Dat je het überhaupt aan de praat hebt gekregen op chromecast. Is mij iig niet gelukt. (sideloaden Xbox App)Homeland schreef op donderdag 21 november 2024 @ 17:24:
Heeft iemand hier ervaring met Xcloud op een Amazon Fire TV? Op een Chromecast 4K werkt het namelijk niet soepel maar die word ook niet officieel ondersteund dus ben benieuwd of het op de Fire TV wel soepel werkt.
- G_Dragon
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
- G_Dragon
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
Ik gebruikte de Better Xcloud app: https://better-xcloud.github.io/drakiesoft schreef op donderdag 21 november 2024 @ 20:43:
[...]
Dat je het überhaupt aan de praat hebt gekregen op chromecast. Is mij iig niet gelukt. (sideloaden Xbox App)
Zo speel ik ook via telefoon en laptop, geeft je meer instellingen en hogere kwaliteit.
De Android app kon ik sideloaden en dat werkt maar beeld was schokkerig en besturing ook wat traag op de Chromecast.
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- WD Black
- Seagate
- WD
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Consoles
Hela heeft nog geen release datum zo lijkt het. Lijkt me weer een toffe couch coöp puzzel.
Thanks Ik zal eens een poging wagen op de Chromecast.Homeland schreef op donderdag 21 november 2024 @ 23:22:
[...]
Ik gebruikte de Better Xcloud app: https://better-xcloud.github.io/
Zo speel ik ook via telefoon en laptop, geeft je meer instellingen en hogere kwaliteit.
De Android app kon ik sideloaden en dat werkt maar beeld was schokkerig en besturing ook wat traag op de Chromecast.
Weet iemand of er nog een xbox series x black friday deal eraan gaat komen. Inside info
Die van mij is defekt en wil deze vervangen en heb gedeeltelijk van de verzekering een vergoeding gekregen en mijn Unlimited was ook al reeds afgelopen. Nu zit ik bijna te denken om een PS5 te kopen voor 439 om dan daarmee PS4 en PS5 games mee te spelen zoals days gone, etc.
het vervelende de zoon heeft ook een xbox...maar speelt alleen hoofdzakelijk gelukkig Fornight .
Update ik wacht nog een een week , want zie ook alweer nadelen bij PS5 en je kan wel delen met de PS4 maar dan verplicht online en met twee PS5 consoles zou het niet kunnen als ik het goed heb gelezen. Aargh keuzes
Die van mij is defekt en wil deze vervangen en heb gedeeltelijk van de verzekering een vergoeding gekregen en mijn Unlimited was ook al reeds afgelopen. Nu zit ik bijna te denken om een PS5 te kopen voor 439 om dan daarmee PS4 en PS5 games mee te spelen zoals days gone, etc.
het vervelende de zoon heeft ook een xbox...maar speelt alleen hoofdzakelijk gelukkig Fornight .
Update ik wacht nog een een week , want zie ook alweer nadelen bij PS5 en je kan wel delen met de PS4 maar dan verplicht online en met twee PS5 consoles zou het niet kunnen als ik het goed heb gelezen. Aargh keuzes
[ Voor 20% gewijzigd door Noresponse op 22-11-2024 15:27 ]
Mijn glazen bol zegt nee... maar goed misschien zit die er wel naast?Noresponse schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 10:32:
Weet iemand of er nog een xbox series x black friday deal eraan gaat komen.
Moet je maar tweakers black-friday deals in de gaten houden.Noresponse schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 10:32:
Weet iemand of er nog een xbox series x black friday deal eraan gaat komen. Inside info
Ik ga dat ook doen.drakiesoft schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 18:45:
[...]
Moet je maar tweakers black-friday deals in de gaten houden.
Ik heb al reeds bij bol de xbox series S besteld voor 222 en via amazone een 1TB expansie kaartje voor 116 euro en een betere deal dan de nieuws S met 1 TB voor 348 euro.
Als de S het goed doet dan kan het zijn dat ik geen X koop maar een S versie voor mezelf.
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- WD Black
- Seagate
- WD
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Consoles
Haat liefde met Stalker 2
Maar één ding is zeker, het is niet de gehoopte GOTY

- Linksquest
- Registratie: Juni 2008
- Laatst online: 12:16
:strip_icc():strip_exif()/u/266273/crop5e26d80cce2b0_cropped.jpeg?f=community)
De nieuwe this week on Xbox is er
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Omdat stalker 2 nog tegenvalt een andere game opgepakt om een keer te proberen. Grounded!
Goede eerste indruk. Fraaie graphics. Bediening even puzzelen, maar went snel.
Benieuwd of ik het wat ga vinden.
Stalker 2 is volgens mij zon typische game om pas een maand of 3 na release te spelen, na voldoende updates.justifire schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 20:43:
Haat liefde met Stalker 2
- uchiha tijntje
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- Microsoft Xbox
- WD
- Microsoft
Grounded is echt een tof spel! Ik vind het misschien wel een van de leukste games van de afgelopen 10 jaar. Ik zou zeggen, ga er volledig blind in en probeer gewoon de wereld op je gemak te verkennen. Althans op je gemak… ook al oogt het wat kiddy, het kan behoorlijk uitdagend zijn.PdeBie schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 22:22:
Omdat stalker 2 nog tegenvalt een andere game opgepakt om een keer te proberen. Grounded!
——-
Verder met Stalker 2 nog gelukkig geen problemen ondervonden die ik in andere soortgelijke open wereld games ook niet heb. Het is denk ik voor de echte liefhebbers van de serie denk ik wel aan te raden om hem even te laten liggen om te kijken hoe ze hem gaan updaten.
Ik vind hem tot nu toe erg vermakelijk. Ben nu wel wat meer het verhaal aan het volgen ipv elk hoekje te verkennen en het leidt wel naar prima setpieces/locaties.
[ Voor 19% gewijzigd door uchiha tijntje op 22-11-2024 23:39 ]
@uchiha tijntje vind de stijl wel passen. Niet alles hoeft ultra-realistisch. 
Ben vooral de bediening en crafting nu aan het ontdekken.
Heb gisteravond het robotje geholpen overeind te komen en heb het idee dat het spel nu pas echt begint. De eerste spin ook al tegengekomen. Brrrr.
Ben vooral de bediening en crafting nu aan het ontdekken.
Heb gisteravond het robotje geholpen overeind te komen en heb het idee dat het spel nu pas echt begint. De eerste spin ook al tegengekomen. Brrrr.
- G_Dragon
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
Grounded is echt een prachtig spel, als je die eenmaal ontdektPdeBie schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 22:22:
Bestaat er ergens een goede site om goedkoop keys te kopen voor Xbox? Ik zou graag Baldurs gate 3 beginnen. Maar op cd keys zie ik geen goede aanbieding. Zijn er andere sites? Op steam en op PS staat Baldurs gate blijkbaar op black Friday korting, maar natuurlijk niet op Xbox. En ik heb geen goede pc noch een ps. 😝 en 70€ wil ik er niet aan geven…
Als Belg verplicht ik je om de volle pot te betalen!Antigo schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 11:25:
Bestaat er ergens een goede site om goedkoop keys te kopen voor Xbox? Ik zou graag Baldurs gate 3 beginnen. Maar op cd keys zie ik geen goede aanbieding. Zijn er andere sites? Op steam en op PS staat Baldurs gate blijkbaar op black Friday korting, maar natuurlijk niet op Xbox. En ik heb geen goede pc noch een ps. 😝 en 70€ wil ik er niet aan geven…
(of anders eens kijken naar de vpn truc, via xbox store checker ofzo)
Als je het prijsverloop bekijkt op psprices.com, volgde de aanbieding voor Xbox steeds op die voor PlayStation. Mogelijk dus binnenkort ook op Xbox in de aanbieding?Antigo schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 11:25:
Ik heb weinig ervaring met consoles en de afgelopen 10 jaar ook weinig meer gegamed. Toch heb ik altijd nog de wens om weer eens gta5 op te pakken (en gta6 als die ooit uit komt) . Ik zie dat de Xbox series S nu wel voor een goede Black Friday prijs te krijgen is voor 222 euro. Ik hoef verder geen 4K kwaliteit e.d. Ik ga ook geen tientallen games spelen, dus 512GB voldoet denk ik wel. Apparaat ziet er ook lekker compact uit voor achter de tv. Kan ik dan aan deze deal geen spreekwoordelijke buil vallen? Of moet ik me nog even iets beter inlezen?
Hmmm, misschien wachten tot volgende week.MartijnS72 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 11:48:
[...]
Als je het prijsverloop bekijkt op psprices.com, volgde de aanbieding voor Xbox steeds op die voor PlayStation. Mogelijk dus binnenkort ook op Xbox in de aanbieding?
Ik heb 'm vanaf december 2020 (Corona) en ben er super tevreden mee; hij heeft me echt nooit teleurgesteld.Palomar schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 12:55:
Ik heb weinig ervaring met consoles en de afgelopen 10 jaar ook weinig meer gegamed. Toch heb ik altijd nog de wens om weer eens gta5 op te pakken (en gta6 als die ooit uit komt) . Ik zie dat de Xbox series S nu wel voor een goede Black Friday prijs te krijgen is voor 222 euro. Ik hoef verder geen 4K kwaliteit e.d. Ik ga ook geen tientallen games spelen, dus 512GB voldoet denk ik wel. Apparaat ziet er ook lekker compact uit voor achter de tv. Kan ik dan aan deze deal geen spreekwoordelijke buil vallen? Of moet ik me nog even iets beter inlezen?
Oh, hij is stil en snel.
Inderdaad even Black Friday (of andere) Deals afwachten en kopen!
Veel plezier met de series s hier, ook GTA V erop gespeeld! Mijn ervaring: zet je er een series x naast valt je t kwaliteitsverschil op, maar: die staat er niet naast hier. Dus meer dan goed, zeker voor die prijs!Palomar schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 12:55:
zetje01 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 14:27:
[...]
Ik heb 'm vanaf december 2020 (Corona) en ben er super tevreden mee; hij heeft me echt nooit teleurgesteld.
Oh, hij is stil en snel.
Inderdaad even Black Friday (of andere) Deals afwachten en kopen!
Dank, overtuigd! Heb hem inmiddels gehaaldHt87 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 15:26:
[...]
Veel plezier met de series s hier, kom GTA V erop gespeeld! Mijn ervaring: zet je er een series x naast valt je t kwaliteitsverschil op, maar: die staat er niet naast hier. Dus meer dan goed, zeker voor die prijs!
- G_Dragon
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
Ik weet niet hoe de reacties zullen gaan zijn, want het zal allemaal een persoonlijke mening gaan worden op de onderstaande video. Die ik met toeval op mijn Youtube tegenkwam en toch best wel een mooi beeld geeft van hoe de f... zijn we zoveel kwijt geraakt over de jaren kwa physics en andere mooie dingen zoals gebouwen die stukgaan en hoe vuur verspreid. En dat met de huidige veel sterkere hardware die zoveel meer mogelijkheden zou bieden, tenminste zo denken wij gamers erover maar de ontwikkelaars? Geen idee, lijkt er niet op als je het zo in de video ziet.
Ik ben gewoon heel benieuwd of meer er zo in staan als mij of dat er juist compleet andere reacties komen
Ik ben gewoon heel benieuwd of meer er zo in staan als mij of dat er juist compleet andere reacties komen
Ik denk dat het een symptoom is van het steeds verder pushen naar realistischer graphics, wat blijkbaar toch beter verkoopt want dat is waar ze het voor doen. Persoonlijk vind ik dat dat best wat minder mag, ook vanwege de absurd hoge budgetten die tegenwoordig nodig lijken te zijn voor games en hoe lang het ook allemaal maar moet duren.G_Dragon schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 23:29:
Ik weet niet hoe de reacties zullen gaan zijn, want het zal allemaal een persoonlijke mening gaan worden op de onderstaande video. Die ik met toeval op mijn Youtube tegenkwam en toch best wel een mooi beeld geeft van hoe de f... zijn we zoveel kwijt geraakt over de jaren kwa physics en andere mooie dingen zoals gebouwen die stukgaan en hoe vuur verspreid. En dat met de huidige veel sterkere hardware die zoveel meer mogelijkheden zou bieden, tenminste zo denken wij gamers erover maar de ontwikkelaars? Geen idee, lijkt er niet op als je het zo in de video ziet.
[YouTube: Modern AAA Games vs 2000s AAA Games]
Physics kan ik me ook goed voorstellen dat dat een slachtoffer is geworden van steeds mooiere gameplay beelden moeten kunnen tonen (vooral in trailers). Een statischere omgeving is denk ik makkelijker mooi te maken dan een die helemaal kapot kan.
Ik vind al een tijdje dat dat echt wel een stapje terug mag. De graphics setting vind ik vaak helemaal niet zo belangrijk. Ik ben momenteel op pc Halflife 2 opnieuw aan het spelen (met de dev commentary
Hogere resolutie en framerate ben ik wel blij mee maar die superhoge fidelity op textures, models, effects en weet ik veel wat allemaal wat de budgetten op geld en tijd zo enorm hebben doen opzwellen, wat mij betreft is dat misschien wel een kankergezwel op de gaming industrie te noemen en zouden we een stuk meer lol kunnen hebben als dat wat losgelaten zou worden.
Gamertag: FinrazielNL
En dan te bedenken dat een jaar of 5-7 geleden games er minstens net zo goed en misschien wel zelfs beter eruit zagen EN een stuk beter draaiden zonder het lapmiddel genaamd DLSS/FSR.Finraziel schreef op zondag 24 november 2024 @ 07:11:
Hogere resolutie en framerate ben ik wel blij mee maar die superhoge fidelity op textures, models, effects en weet ik veel wat allemaal wat de budgetten op geld en tijd zo enorm hebben doen opzwellen, wat mij betreft is dat misschien wel een kankergezwel op de gaming industrie te noemen en zouden we een stuk meer lol kunnen hebben als dat wat losgelaten zou worden.
Uiteraard zijn er uitzonderingen maar over het algemeen lijkt het alsof developers zich op de compleet verkeerde dingen aan het focussen zijn (of moeten).
De budgetten zijn hoger dan ooit maar dit zie je niet terug in de spellen zelf. De "main game" lijkt steeds kariger en je wordt steeds meer richting DLC gepushed om de volledige ervaring te krijgen. Daarnaast moeten heel veel spellen tegenwoordig "open world" zijn. Iets dat natuurlijk ook aanzienlijk meer tijd kost om fatsoenlijk te maken. En dan hebben we het hele live service gebeuren nog...

Ik ben van mening dat de aandeelhouders (en/of hele grote bedrijven) de sector absoluut niet goed doen. In steeds minder (AAA) spellen is er enige passie te bespeuren en het lijkt gewoon een afvinklijstje van het marketingbureau en wat "zou moeten werken". Indiegames zijn wat mij betreft nog nooit zo goed geweest en weten het gevoel van vroeger het beste te evenaren. De echte parels die een AAA label hebben zijn wat mij betreft op steeds minder vingers te tellen.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Om al die dingen terug te krijgen zal eerst de game markt weer moeten crashen ben ik bang. De macht van de aandeelhouders en investeerders is inderdaad nu veel te groot en eventuele originele ideeën krijgen enkel ruimte bij Indie en AA producties. Nieuwe AAA games boeien mij zo goed als helemaal niet meer. Slecht geschreven verhalen, weinig originele gameplay en AI die stagneert of zelfs slechter is geworden.MazeWing schreef op zondag 24 november 2024 @ 11:11:
[...]
En dan te bedenken dat een jaar of 5-7 geleden games er minstens net zo goed en misschien wel zelfs beter eruit zagen EN een stuk beter draaiden zonder het lapmiddel genaamd DLSS/FSR.
Uiteraard zijn er uitzonderingen maar over het algemeen lijkt het alsof developers zich op de compleet verkeerde dingen aan het focussen zijn (of moeten).
De budgetten zijn hoger dan ooit maar dit zie je niet terug in de spellen zelf. De "main game" lijkt steeds kariger en je wordt steeds meer richting DLC gepushed om de volledige ervaring te krijgen. Daarnaast moeten heel veel spellen tegenwoordig "open world" zijn. Iets dat natuurlijk ook aanzienlijk meer tijd kost om fatsoenlijk te maken. En dan hebben we het hele live service gebeuren nog...
Ik ben van mening dat de aandeelhouders (en/of hele grote bedrijven) de sector absoluut niet goed doen. In steeds minder (AAA) spellen is er enige passie te bespeuren en het lijkt gewoon een afvinklijstje van het marketingbureau en wat "zou moeten werken". Indiegames zijn wat mij betreft nog nooit zo goed geweest en weten het gevoel van vroeger het beste te evenaren. De echte parels die een AAA label hebben zijn wat mij betreft op steeds minder vingers te tellen.
Zo speel ik liever FM4 dan de laatst FM ondanks de mindere graphics en speel ik liever Mass Effect voor de zoveelste keer dan Starfield nog een keer aan te slingeren. Mij zal je iig niet enthousiast krijgen om het feit dat een game er heel mooi uit ziet, want van een mooi bord kan je niet eten.
Gelukkig komt er nog genoeg leuks uit voor mij buiten AAA.
Wat dat betreft zat ik vanmorgen ook nog te denken over AA en AAA als qualificaties... Ik weet niet meer waar ik het gezien heb maar er kwam laatst ergens een betoog langs over dat de AA game bijna dood zou zijn en het allemaal naar AAA moet of het is meer Indie.Beakzz schreef op zondag 24 november 2024 @ 11:52:
[...]
Om al die dingen terug te krijgen zal eerst de game markt weer moeten crashen ben ik bang. De macht van de aandeelhouders en investeerders is inderdaad nu veel te groot en eventuele originele ideeën krijgen enkel ruimte bij Indie en AA producties. Nieuwe AAA games boeien mij zo goed als helemaal niet meer. Slecht geschreven verhalen, weinig originele gameplay en AI die stagneert or zelfs slechter is geworden.
Zo speel ik liever FM4 dan de laatst FM ondanks de mindere graphics en speel ik liever Mass Effect voor de zoveelste keer dan Starfield nog een keer aan te slingeren. Mij zal je iig niet enthousiast krijgen om het feit dat een game er heel mooi uit ziet, want van een mooi bord kan je niet eten.
Gelukkig komt er nog genoeg leuks uit voor mij buiten AAA.
Maar als ik die lijn volg, misschien had Ubisoft het niet eens zo mis toen ze het over AAAA gingen hebben. Alleen, zij deden het natuurlijk als poging om een positieve spin te geven aan hun veel te dure en veel te lang in development geweest zijnde piratengame en ik zie het juist als negatieve bloat. AAA lijkt de nieuwe AA te zijn en iedereen lijkt maar te proberen om er nog een extra A aan toe te voegen, qua geld- en tijdbudget.
Overigens maar zijdelings gerelateerd... ik probeer wel eens terug te zien wat er bijvoorbeeld in het afgelopen jaar aan games uitgekomen is, maar daar heb ik meestal maar zeer beperkt succes mee. Alles wat je vindt lijkt qua release calendars alleen maar vooruit te kijken, of je komt uit op een wiki lijst waar weer veel en veel te veel op staat.
Weet iemand toevallig een site waar een beetje de grotere of belangrijkere releases historisch bijgehouden worden zodat je nog eens terug kunt kijken wat je ook weer gemist had?
Hmm ik zie dat metacritic tegenwoordig wel wat betere search heeft, die toont het een beetje... In sommige stores kun je een klein beetje zoeken, maar als er niet toevallig een voorgemaakte lijst is met wat je zoekt zijn de filteropties in mijn ervaring vaak erg summier.
- uchiha tijntje
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- Microsoft Xbox
- WD
- Microsoft
Hierbij de games van deze week:
https://www.trueachieveme...ew-xbox-games-november-25
Voor mij zal het enkel Nine Sols worden. Komt dan ook nog eens in GP dus dat komt goed uit.
Gelet op de discussie hierboven denk ik dat door de huidige prijsstelling van normale AAA games of hoe je het ook wilt noemen indies of anderszins kleinere games vaak over het hoofd worden gezien. Die prijsstelling varieert vaak tussen de 15 en 30 euro. Voor 15 wagen mensen nog wel eens een gokje met een aankoop, maar 30 is wellicht al snel teveel. Dan toch maar voor de vertrouwde 60/70 euro game die ik ken en alle vinkjes aankruist omdat de game gefocusgroept is tot en met en waarbij ik gegarandeerd X-uur plezier heb vanwege de open wereld opzet die veel games zich nu toch “aan hebben moeten meten”. Het verschil in prijsstelling is eigenlijk denk ik te klein voor het grote publiek.
Als ik verder ga kijken naar mijn GOTY kandidaten dan zijn dat Star Trucker, Promenade, Animal Well en Warhammer Space Marine. Games, met uitzondering van Warhammer wellicht, die toch wel best onder de radar vliegen.
https://www.trueachieveme...ew-xbox-games-november-25
Voor mij zal het enkel Nine Sols worden. Komt dan ook nog eens in GP dus dat komt goed uit.
Gelet op de discussie hierboven denk ik dat door de huidige prijsstelling van normale AAA games of hoe je het ook wilt noemen indies of anderszins kleinere games vaak over het hoofd worden gezien. Die prijsstelling varieert vaak tussen de 15 en 30 euro. Voor 15 wagen mensen nog wel eens een gokje met een aankoop, maar 30 is wellicht al snel teveel. Dan toch maar voor de vertrouwde 60/70 euro game die ik ken en alle vinkjes aankruist omdat de game gefocusgroept is tot en met en waarbij ik gegarandeerd X-uur plezier heb vanwege de open wereld opzet die veel games zich nu toch “aan hebben moeten meten”. Het verschil in prijsstelling is eigenlijk denk ik te klein voor het grote publiek.
Als ik verder ga kijken naar mijn GOTY kandidaten dan zijn dat Star Trucker, Promenade, Animal Well en Warhammer Space Marine. Games, met uitzondering van Warhammer wellicht, die toch wel best onder de radar vliegen.
Wat kan je momenteel doen of wat heb je nodig als je:
geen xbox hardware hebt , alleen een xbox series x controller?
Een tv hebt met oudere smart software dus niet het nieuwste.
Hoe kan je dan xbox spelen?
Zelf dacht ik dan zon amazon fire stick, maar is dat dan alleen cloud spelen?
En wat kan je nog meer doen met een xbox series x controller op een tv?
De tv kan ook geen xbox , ps of stadia of amazon luna app installeren dus dat zal dan denk ik via een thirdparty device moeten?
Trouwens heb wel een xbox natuurlijk
maar ik heb een empty tv staan en dacht wat kan ik daarmee doen en heb nog een losse controller over vandaar.
geen xbox hardware hebt , alleen een xbox series x controller?
Een tv hebt met oudere smart software dus niet het nieuwste.
En wat kan je nog meer doen met een xbox series x controller op een tv?
De tv kan ook geen xbox , ps of stadia of amazon luna app installeren dus dat zal dan denk ik via een thirdparty device moeten?
Trouwens heb wel een xbox natuurlijk
Amazon Fire Stick kan. Naast een tweede Xbox Series X of een Series S kopen. Als je goed kijkt is de Series S nu met mooie aanbiedingen beschikbaar.R.G schreef op zondag 24 november 2024 @ 14:09:
Een optie kan ook zijn om bijvoorbeeld een laptop aan te sluiten op de TV via HDMI en dan via de Xbox app of browser cloud te gamen. Ook het spelen met Amazon Fire Stick is dan ook alleen met de cloud.
Goede thxpolopolo150 schreef op zondag 24 november 2024 @ 16:09:
[...]
Amazon Fire Stick kan. Naast een tweede Xbox Series X of een Series S kopen. Als je goed kijkt is de Series S nu met mooie aanbiedingen beschikbaar.
Een optie kan ook zijn om bijvoorbeeld een laptop aan te sluiten op de TV via HDMI en dan via de Xbox app of browser cloud te gamen. Ook het spelen met Amazon Fire Stick is dan ook alleen met de cloud.
- G_Dragon
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
Haus opened its doors a year ago, and what a ride it's been! Here's a look at the insane numbers that show just how much chaos we've caused in Haus!#DeadIsland #SeeYouInHELLA #SeeYouInHAUS pic.twitter.com/tgPrn6hnPO
— Dead Island (@deadislandgame) 24 november 2024
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Wat een geweldig spel blijft het, het mist alleen nog een fotomodus. Maar voor de rest? Het is grafisch precies zoals het zou moeten, lekker brute en ziet er heel goed uit. De controls en combat spelen zo ontzettend goed weg, lekker zombies pesten en dat kan nu zelfs al met new game+
Net zoals zoveel hier is het mij nu ook gegund om te genieten van een console die krachtig en stil is
De digitale Xbox Series X stelt niet teleur. En wat past hij qua looks heerlijk bij de rest van mijn hardware en meubels!
Doorslaggevend om de upgrade te halen was dat Alan Wake 2 op de XBX S vaak vast liep. Crash naar dashboard, is ermee te spelen ja wel. Is het irritant en haalt het je eruit? Zeker weten!
En volgens dit topic wordt het later alleen maar erger
https://www.reddit.com/r/...crashes_on_xbox_series_s/
Via de Xbox X al twee keer lang gespeeld als daarvoor op de XBX S en nu 0 crashes
Net bij Alan Wake, alles donker in de kamer en ineens begon de felheid van de Xbox knop mij wat op te vallen maar ik herinnerde mij ook dat je dat sinds een update kon aanpassen. Hebben jullie dat gedaan? ik heb hem nu in elk geval op "half verlicht"
Mocht je net de XBX hebben en niet weten hoe je het kan aanpssen voor controller + console check dan onderstaande Youtube filmpje
YouTube: Xbox Series X|S ➡️ DIM or TURN OFF Lights💡(Controller and Power Button)
Doorslaggevend om de upgrade te halen was dat Alan Wake 2 op de XBX S vaak vast liep. Crash naar dashboard, is ermee te spelen ja wel. Is het irritant en haalt het je eruit? Zeker weten!
Via de Xbox X al twee keer lang gespeeld als daarvoor op de XBX S en nu 0 crashes
Net bij Alan Wake, alles donker in de kamer en ineens begon de felheid van de Xbox knop mij wat op te vallen maar ik herinnerde mij ook dat je dat sinds een update kon aanpassen. Hebben jullie dat gedaan? ik heb hem nu in elk geval op "half verlicht"
Mocht je net de XBX hebben en niet weten hoe je het kan aanpssen voor controller + console check dan onderstaande Youtube filmpje
YouTube: Xbox Series X|S ➡️ DIM or TURN OFF Lights💡(Controller and Power Button)
Thanks! Laatst eens naar gekeken maar kon het zo snel niet vinden. Vooral controller light vind ik in sommige gevallen wat te fel, dus maar even een standje lager zetten.MetalSonic schreef op zondag 24 november 2024 @ 22:15:
Hier ook op half verlicht. Controller had ik dat ook bij gedaan, maar witte Core pro -> knop kleur naar xbox groen omgezet. Groen is minder fel, dus felheid op controller naar max gezet.MetalSonic schreef op zondag 24 november 2024 @ 22:15:
Net zoals zoveel hier is het mij nu ook gegund om te genieten van een console die krachtig en stil isDe digitale Xbox Series X stelt niet teleur. En wat past hij qua looks heerlijk bij de rest van mijn hardware en meubels!
Via de Xbox X al twee keer lang gespeeld als daarvoor op de XBX S en nu 0 crashes![]()
Veel plezier met je series X!
Ik zat net naar een filmpje van 17 jaar geleden te kijken tijdens de nacht launch van Halo 3. Dat waren al hele ervaringen en sinds dat ik Fallout New Vegas (en ook meerdere oude games) gespeeld heb, me er wel bewust van ben dat ze gewoon leuke games moeten maken en geen realistische games. Toevallig zei Gabe Newell hier iets over, dat wanneer games te realistisch zouden zijn er geen klote meer aan is. Denk dat we nu wel op dat punt zitten. De extreme focus op graphics is ook eigenlijk dikke bullshit. Ik kan zelf écht een mierenneuker zijn wat dat betreft, maar uiteindelijk is dat niet hetgene wat een game zo goed maakt.G_Dragon schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 23:29:
Halo Infinite heb ik voor een lange tijd op de Series S op 1080p/120 fps gespeeld. Niet zo mooi als op mijn PC of Series X, maar dat is het punt net. Het maakt geen reet uit.
[ Voor 5% gewijzigd door Mosin op 25-11-2024 21:00 ]
Ѫа$тёя чѳця аят
- G_Dragon
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
- uchiha tijntje
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- Microsoft Xbox
- WD
- Microsoft
En dat was Death Stranding. De 1.000GS was een behoorlijke zit. Maar heb me er kostelijk mee vermaakt. En dan met name eigenlijk gewoon vanwege het maken van een mooie fatsoenlijke route tussen de verschillende stations met wegen, ziplines en andere handige zaken. Dat in combinatie met de online wereld van andere spelers was goed uitgewerkt.
Het verhaal kon me eigenlijk echt gestolen worden en miste dat ook totaal niet in de “endgame”. Ik zal nog wel eens wellicht in een verloren uurtje eens een samenvatting kijken van wat ik eigenlijk in heb gemist…
Death Stranding 2 mag van mij betreft een pure pakketjes bezorger game worden zonder story
Ik was ook wel net op tijd klaar met de laatste zaken want heel het mooie opgebouwde netwerk stond op instorten vanwege gebrekkig onderhoud. Dat vond ik wel wat minder geslaagd.
@giantgiantus je hebt het met enige regelmaat aangegeven dat ik het moest proberen. Dank daarvoor
. Dat is gebeurd maar gok wellicht dat we de game op hele andere aspecten konden waarderen.
Het verhaal kon me eigenlijk echt gestolen worden en miste dat ook totaal niet in de “endgame”. Ik zal nog wel eens wellicht in een verloren uurtje eens een samenvatting kijken van wat ik eigenlijk in heb gemist…
Death Stranding 2 mag van mij betreft een pure pakketjes bezorger game worden zonder story
@giantgiantus je hebt het met enige regelmaat aangegeven dat ik het moest proberen. Dank daarvoor
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- WD Black
- Seagate
- WD
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Consoles
Net in act 4 aangekomen, heerlijke timesink dit speluchiha tijntje schreef op maandag 25 november 2024 @ 22:10:
En dat was Death Stranding. De 1.000GS was een behoorlijke zit. Maar heb me er kostelijk mee vermaakt. En dan met name eigenlijk gewoon vanwege het maken van een mooie fatsoenlijke route tussen de verschillende stations met wegen, ziplines en andere handige zaken. Dat in combinatie met de online wereld van andere spelers was goed uitgewerkt.
Death Stranding 2 mag van mij betreft een pure pakketjes bezorger game worden zonder storyIk was ook wel net op tijd klaar met de laatste zaken want heel het mooie opgebouwde netwerk stond op instorten vanwege gebrekkig onderhoud. Dat vond ik wel wat minder geslaagd.
@giantgiantus je hebt het met enige regelmaat aangegeven dat ik het moest proberen. Dat is gebeurd maar gok wellicht dat we de game op hele andere aspecten konden waarderen.
Eens. Kijk naar de launchtitels van de PS5. Dat is grafisch nog steeds ongeëvenaard en draait echt als een zonnetje. Als je naar Uncharted 4 (2016) of TLOU part 2 (2020) op de PS4 kijkt, heb je niet het idee dat er een echte stap is gezet deze generatie. Hetzelfde geldt voor een games als Gears 5 of Forza Horizon 4/5. Dat ziet er nog steeds erg goed uit, heeft geen RT nodig en draait fantastisch op hoge resolutie. Het enige wat we deze generatie heeft gekregen zijn upscaling technieken om slechte performance te verbloemen. Dat komt de beeldkwaliteit op de consoles niet ten goede. Al die RT meuk mogen ze lekker houden voor de PC.MazeWing schreef op zondag 24 november 2024 @ 11:11:
[...]
En dan te bedenken dat een jaar of 5-7 geleden games er minstens net zo goed en misschien wel zelfs beter eruit zagen EN een stuk beter draaiden zonder het lapmiddel genaamd DLSS/FSR.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Wel leuk dat je dit aanhaalt, al vind ik het filmpje wel erg de verschillen opzoeken. Ze hebben de voorbeelden wel goed uitgezocht en denk dat je andersom ook een filmpje op deze manier had kunnen maken met bewegingen die in de huidige generatie toch wel beter ogen dan voorheen. Maar goed, niet je punt natuurlijk.G_Dragon schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 23:29:
Het is wel mooi dat je zoiets aanhaalt, is een keer wat anders dan games/devs veroordelen dat ze de 4k/60fps niet halen. Of dat de engines van Starfield en Halo afgekraakt worden (ja I know, is ook wel echt genoeg op aan te merken). Halo is zo'n voorbeeld van hoe lastig het blijkt te zijn om een engine te ontwikkelen die de grafische verwachtingen en standaarden van nu heeft, maar ook nog de physics en forge-mogelijkheden bevat die we van Halo kennen én dat je daarnaast ook nog een game moet uitbrengen. Nu dat onmogelijk blijkt, stappen ze over naar Unreal Engine. Ik ben heel erg benieuwd wat dat brengt en of ze het gevoel dat je een Halo-game speelt weten te behouden.
Er wordt ook wel veel verwacht van games tegenwoordig. Anderen verwoorden het ook best goed dat er bij AAA-games zoveel nadruk op graphics ligt. Die nadruk is denk ik niet zo anders dan 15 jaar geleden, maar de tijd/moeite om tot die graphics te komen is denk ik veel lastiger geworden.
Trouwens bedankt voor de herinnering aan The Orange Box! Wat was dat een goede deal toen zeg. Ik denk voor mij toch wel in mijn top 5 game-ervaringen ooit.
- G_Dragon
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
Je zou juist denken dat je bij realistischer graphics juist nog meer kapot zou kunnen maken, want dat is nou eenmaal wel het meest realistisch toch? Waarom dit dan juist niet verbeterd is maar achteruit gegaan is, vind ik wel erg jammer. Want juist physics zijn in mijn ogen een groot en belangrijk onderdeel van onze game ervaring, naast de wereld en het verhaal.Finraziel schreef op zondag 24 november 2024 @ 07:11:
[...]
Ik denk dat het een symptoom is van het steeds verder pushen naar realistischer graphics, wat blijkbaar toch beter verkoopt want dat is waar ze het voor doen. Persoonlijk vind ik dat dat best wat minder mag, ook vanwege de absurd hoge budgetten die tegenwoordig nodig lijken te zijn voor games en hoe lang het ook allemaal maar moet duren.
Physics kan ik me ook goed voorstellen dat dat een slachtoffer is geworden van steeds mooiere gameplay beelden moeten kunnen tonen (vooral in trailers). Een statischere omgeving is denk ik makkelijker mooi te maken dan een die helemaal kapot kan.
Ik vind al een tijdje dat dat echt wel een stapje terug mag. De graphics setting vind ik vaak helemaal niet zo belangrijk. Ik ben momenteel op pc Halflife 2 opnieuw aan het spelen (met de dev commentaryheel leuk) en dat ziet er nog prima uit. Ook die voorbeelden van 10-20 jaar geleden uit die video zien er top uit imho... Zag F.E.A.R. langs komen en dat is ook zo'n game die ik best wel weer eens opnieuw wil doen.
Het ontwikkelen van spellen duurt ook ontzettend lang, zonder dat er grote stappen vooruit worden gemaakt op grafisch gebied. Dan heb ik inderdaad liever dat ze ergens een grens trekken om zo ontwikkelingskosten en tijd te besparen!
F.E.A.R. is speelbaar op de Xbox Series X? Want dat waren inderdaad best leuke spellen!
Och de launch van Halo 3, wat een tijden. Nu laat je me helemaal oud voelen (33), vind nog steeds dat Halo 3 de beste multiplayer van alle Halo spellen had. Wat een tijd heb ik daarin gestoken met vrienden! Te realistisch? Hmm.. ik vind Red Dead Redemption 2 er niet saaier op geworden door de realisme, juist zulke spellen zouden er meer moeten komen kwa grafisch en diepgang. Daar is waar de meesten steken laten vallen als je mij het persoonlijk vraagt..Mosin schreef op maandag 25 november 2024 @ 20:53:
[...]
Ik zat net naar een filmpje van 17 jaar geleden te kijken tijdens de nacht launch van Halo 3. Dat waren al hele ervaringen en sinds dat ik Fallout New Vegas (en ook meerdere oude games) gespeeld heb, me er wel bewust van ben dat ze gewoon leuke games moeten maken en geen realistische games. Toevallig zei Gabe Newell hier iets over, dat wanneer games te realistisch zouden zijn er geen klote meer aan is. Denk dat we nu wel op dat punt zitten. De extreme focus op graphics is ook eigenlijk dikke bullshit. Ik kan zelf écht een mierenneuker zijn wat dat betreft, maar uiteindelijk is dat niet hetgene wat een game zo goed maakt.
Halo Infinite heb ik voor een lange tijd op de Series S op 1080p/120 fps gespeeld. Niet zo mooi als op mijn PC of Series X, maar dat is het punt net. Het maakt geen reet uit.
Sommige spellen zien er misschien heel goed en realistisch uit, maar bieden gewoon geen diepgaande wereld, levendige wereld met de physics die je zou verwachten van de huidge hardware. Als je daarbij de ontwikkelingstijd en kosten op telt gaat het toch ergens mis of mijn persoonlijke mening is anders dan de rest? Ben het namelijk wel gewend om net anders dan de middenmode te denken
Het belangrijkste voor mij als gamer is een spel die je in het verhaal trekt en niet meer loslaat, een wereld die leeft en je het gevoel geeft dat je ogen te kort komt. Voorbeelden; Grand Theft Auto San Andreas, Red Dead Redemption, Skyrim. Dat het er grafisch onwijs mooi uitziet is langzaam voor mij een bonus geworden!
Dank je! Ik vind dit altijd wel een belangrijk punt om stil bij te staan en over te praten, want vooruitgang is niet altijd positief he! The Orange Box heb ik zelf nooit gespeeld, slecht he!?Dioscuri schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 08:45:
[...]
Wel leuk dat je dit aanhaalt, al vind ik het filmpje wel erg de verschillen opzoeken. Ze hebben de voorbeelden wel goed uitgezocht en denk dat je andersom ook een filmpje op deze manier had kunnen maken met bewegingen die in de huidige generatie toch wel beter ogen dan voorheen. Maar goed, niet je punt natuurlijk.
Het is wel mooi dat je zoiets aanhaalt, is een keer wat anders dan games/devs veroordelen dat ze de 4k/60fps niet halen. Of dat de engines van Starfield en Halo afgekraakt worden (ja I know, is ook wel echt genoeg op aan te merken). Halo is zo'n voorbeeld van hoe lastig het blijkt te zijn om een engine te ontwikkelen die de grafische verwachtingen en standaarden van nu heeft, maar ook nog de physics en forge-mogelijkheden bevat die we van Halo kennen én dat je daarnaast ook nog een game moet uitbrengen. Nu dat onmogelijk blijkt, stappen ze over naar Unreal Engine. Ik ben heel erg benieuwd wat dat brengt en of ze het gevoel dat je een Halo-game speelt weten te behouden.
Er wordt ook wel veel verwacht van games tegenwoordig. Anderen verwoorden het ook best goed dat er bij AAA-games zoveel nadruk op graphics ligt. Die nadruk is denk ik niet zo anders dan 15 jaar geleden, maar de tijd/moeite om tot die graphics te komen is denk ik veel lastiger geworden.
Trouwens bedankt voor de herinnering aan The Orange Box! Wat was dat een goede deal toen zeg. Ik denk voor mij toch wel in mijn top 5 game-ervaringen ooit.
Er word ook teveel verwacht van spellen, ook door mij om heel eerlijk te zijn aangezien ik ooit de hoop had dat Red Dead Redemption 2 wat op de Xbox One (Old gen) was uitgekomen het nieuwe gemiddelde zou zijn. Helemaal met de nieuwere veel meer krachtige hardeware van nu, maar van die hoop is niks uitgekomen en het blijft nog steeds een groot wonder dat ze het spel hebben weten te bouwen op die hardware. Ik baal persoonlijk heel erg dat de hardware van nu niet maximaal benut word en spellen zijn blijven steken tot zelf achteruit zijn gegaan op bepaalde gebieden, daarom ben ik zelf ook van mening dat we nog niet toe zijn aan een nieuwe console zoals een pro of nog nieuwer.
Het belangrijkste voor mij als gamer is een spel die je in het verhaal trekt en niet meer loslaat, een wereld die leeft en je het gevoel geeft dat je ogen te kort komt. Voorbeelden; Grand Theft Auto San Andreas, Red Dead Redemption, Skyrim. Dat het er grafisch onwijs mooi uitziet is langzaam voor mij een bonus geworden!
Physics en realisme hoeven niet samen te gaan. In fortnite kan je ook bijna alles slopen (simpele physics maar het resultaat is hetzelfde), en het ziet er niet echt realistisch uit. Toch geeft het een extra dimensie net als dat bouwen. Dat had je vroeger allemaal niet.
Dat gezegd hebbende flightsim is de meest realistisch uitziende sim game die er is op die schaal. Het is geen shooter, maar toch. De wereld staat niet stil.
[ Voor 55% gewijzigd door drakiesoft op 26-11-2024 10:47 ]
Haha, de tijd gaat snel joh als je eenmaal over een bepaalde leeftijd komtG_Dragon schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 09:29:
Och de launch van Halo 3, wat een tijden. Nu laat je me helemaal oud voelen (33), vind nog steeds dat Halo 3 de beste multiplayer van alle Halo spellen had. Wat een tijd heb ik daarin gestoken met vrienden! Te realistisch? Hmm.. ik vind Red Dead Redemption 2 er niet saaier op geworden door de realisme, juist zulke spellen zouden er meer moeten komen kwa grafisch en diepgang. Daar is waar de meesten steken laten vallen als je mij het persoonlijk vraagt..
Sommige spellen zien er misschien heel goed en realistisch uit, maar bieden gewoon geen diepgaande wereld, levendige wereld met de physics die je zou verwachten van de huidge hardware. Als je daarbij de ontwikkelingstijd en kosten op telt gaat het toch ergens mis of mijn persoonlijke mening is anders dan de rest? Ben het namelijk wel gewend om net anders dan de middenmode te denken

Ik ben het echt helemaal met je eens. Het is over de hele breedte een raar verhaal als je het aan mij vraagt. Er gaat veel geld, tijd etc. inzitten, maar ze laten ook erg veel steken vallen. Het probleem is dat het toch blijft verkopen, ook al is het gewoon slecht.
Je hebt situaties zoals 343 waarvan ik denk dat ze heel veel gare mensen binnen halen en contractors, maar anderzijds hijgen de geld geile wolven in je nek. En het grappige is, dat het eind product vaak ook poep is of iets is wat niet voldoet.
Er zijn genoeg punten waarop ontwikkelaars en bedrijven zich kunnen richten, alleen zolang stront verkoopt zal het ze toch niks boeien.
Ѫа$тёя чѳця аят
Wie herinnert zich deze nog.
Halo physics! 💪💪💪
Halo physics! 💪💪💪
Jep, met fps boost! De game draait @1080p60fps. F.E.A.R. is niet digitaal verkrijgbaar in de store. Die moet je dus op disc scoren.G_Dragon schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 09:29:
[...]
F.E.A.R. is speelbaar op de Xbox Series X? Want dat waren inderdaad best leuke spellen!
De multiplayer van die game was ook echt heel goed!
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
- uchiha tijntje
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- Microsoft Xbox
- WD
- Microsoft
Mocht iemand Nine Sols gaan proberen (vandaag uit in GP), dan ben ik benieuwd naar de ervaringen. Zelf nog iets teveel te spelen om er direct mee aan de slag te gaan. En over een anderhalve week Indy (heb de upgrade gekocht voor de DLC). Komt toevallig erg goed uit dat ik al op 6 december kan spelen want mijn vrouw I dan lekker een weekendje weg. Wordt het een Indiana Jones weekend. Eerst de originele trilogie kijken en dan de game spelen
Spijtig genoeg zal ik pas kunnen starten tijdens de kerstvakantie.uchiha tijntje schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 18:12:
Mocht iemand Nine Sols gaan proberen (vandaag uit in GP), dan ben ik benieuwd naar de ervaringen. Zelf nog iets teveel te spelen om er direct mee aan de slag te gaan. En over een anderhalve week Indy (heb de upgrade gekocht voor de DLC). Komt toevallig erg goed uit dat ik al op 6 december kan spelen want mijn vrouw I dan lekker een weekendje weg. Wordt het een Indiana Jones weekend. Eerst de originele trilogie kijken en dan de game spelen
De omschrijving zou meer dan genoeg moeten zijn
Nine Sols is a lore rich, hand-drawn 2D action-platformer featuring Sekiro-inspired deflection focused combat. Embark on a journey of eastern fantasy, explore the land once home to an ancient alien race, and follow a vengeful hero’s quest to slay the 9 Sols, formidable rulers of this forsaken realm.
Mja, misschien is realistisch niet helemaal het juiste woord... Ik bedoel vooral, heel mooi uitzien in trailers... Als alles kapot kan dan ziet dat geweldig uit als je zelf aan het spelen bent, maar in een trailer is het lastiger te zien of iets compleet scripted is of dynamischi reageert op wat jij doet. En iets wat dynamisch reageert is toch moeilijker mooi te maken dan wat compleet scripted is vantevoren. En daar bovenop dan nog eens dat veel mensen waarschijnlijk helemaal niet zo ver nadenken over of je zelf dingen kapot kunt schieten, die kijken gewoon de video en vinden het wel of niet cool uitzien.G_Dragon schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 09:29:
[...]
Je zou juist denken dat je bij realistischer graphics juist nog meer kapot zou kunnen maken, want dat is nou eenmaal wel het meest realistisch toch? Waarom dit dan juist niet verbeterd is maar achteruit gegaan is, vind ik wel erg jammer. Want juist physics zijn in mijn ogen een groot en belangrijk onderdeel van onze game ervaring, naast de wereld en het verhaal.
Het ontwikkelen van spellen duurt ook ontzettend lang, zonder dat er grote stappen vooruit worden gemaakt op grafisch gebied. Dan heb ik inderdaad liever dat ze ergens een grens trekken om zo ontwikkelingskosten en tijd te besparen!
Verder ben ik nauwelijks in staat om te zeggen of games er dan wel of niet mooier van worden, ik zie het vaak namelijk nauwelijks. Voor mij is, buiten uiteraard de gameplay en de lol in de game, het gevoel van een game, inclusief artstyle, veel belangrijker dan de mooiste effecten. Sommige dingen vind ik wel belangrijk zoals dat ik in Starfield (op PC) echt niet met FSR wou spelen want zag erg duidelijk de kwaliteitsvermindering. Ook zaken als meer gras of viewdistance kan veel impact hebben. Maar ook heel veel settings waar ik gewoon echt het verschil niet zie. Heb dat bij van die artikelen wel eens waarbij ze medium en ultra settings naast elkaar laten zien en ik voel me als die meme "they're the same picture"
Nou, ik zit eens terug te kijken wat er in dat jaar (2007) allemaal is uitgebracht en dan snap ik wel wat beter dat je The Orange Box niet hebt gekocht. Leuk om dat lijstje te zien met o.a.: Halo 3, de originele Assassin's Creed, de originele Bioshock, de eerste COD: Modern Warfare (dus deel 4), Forza Motorsport 2 en PGR4, zelfs nog goede JRPG's als Eternal Sonata en Blue Dragon, Guitar Hero 3 en de originele Rock Band....G_Dragon schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 09:29:
[...]
Dank je! Ik vind dit altijd wel een belangrijk punt om stil bij te staan en over te praten, want vooruitgang is niet altijd positief he! The Orange Box heb ik zelf nooit gespeeld, slecht he!?
Maar zélfs dan moet het eigenlijk niet kunnen dat je Half-Life 2 nooit hebt gespeeld.
Ja, ik had er ook weer zin in toen ik twee weken geleden dit artikel las: .geek: Half-Life 2 bestaat twintig jaar en krijgt grote jubileumupdate , maar in de xbox-store niets te vinden...
Merk op dat het artikel zelf geen platform noemt, het is blijkbaar zo logisch dat dit een PC/Steam-only spelletje is dat het niet meer vernoemd hoeft te worden
Merk op dat het artikel zelf geen platform noemt, het is blijkbaar zo logisch dat dit een PC/Steam-only spelletje is dat het niet meer vernoemd hoeft te worden
[ Voor 4% gewijzigd door sewer op 27-11-2024 15:00 ]
Ik heb dus sindskort een Series S en dat bevalt voor mij als casual gamer prima. Ook maar even zo'n gamepass abo erbij genomen en een paar games geinstalleerd. De laatste keer dat ik veel gamede was 10-15 jaar geleden. Ik moest dus wel even slikken toen ik zag dat sommige games 100+ GB zijn en dat mijn 200Mbit verbinding daar dus best wel lang over moet doen om te downloaden 
De downloads die ik gisteravond had aangezet waren aan het eind van de avond dus nog lang niet klaar. Wilde de Xbox aan laten staan, maar dan ging mijn tv aldoor weer aan (ws. door hdmi cec), dus de Xbox maar afgesloten om de downloads later wel even af te maken. Tot mijn verbazing waren de downloads toen ik de xbox net even aanzette gewoon al klaar. Klopt het dat de Xbox als ie (softwarematig) uit staat wel gewoon blijft downloaden op de achtergrond? Of gaat ie dan uit zichzelf weer aan en ook mijn tv weer inschakelen? (want heb liever niet dat de tv 's nachts aan gaat)

De downloads die ik gisteravond had aangezet waren aan het eind van de avond dus nog lang niet klaar. Wilde de Xbox aan laten staan, maar dan ging mijn tv aldoor weer aan (ws. door hdmi cec), dus de Xbox maar afgesloten om de downloads later wel even af te maken. Tot mijn verbazing waren de downloads toen ik de xbox net even aanzette gewoon al klaar. Klopt het dat de Xbox als ie (softwarematig) uit staat wel gewoon blijft downloaden op de achtergrond? Of gaat ie dan uit zichzelf weer aan en ook mijn tv weer inschakelen? (want heb liever niet dat de tv 's nachts aan gaat)
[ Voor 8% gewijzigd door Palomar op 27-11-2024 13:38 ]
Even uit mijn hoofd want ik ben niet thuis maar volgens mij kan je zelf instellen of de downloads verder mogen gaan als de Xbox uit staat.Palomar schreef op woensdag 27 november 2024 @ 13:36:
Klopt het dat de Xbox als ie (softwarematig) uit staat wel gewoon blijft downloaden op de achtergrond? Of gaat ie dan uit zichzelf weer aan en ook mijn tv weer inschakelen? (want heb liever niet dat de tv 's nachts aan gaat)
Even kijken, via Instellingen, functies op afstand. Kan je remote games installeren via de Xbox app.
Via Instellingen, Algemeen, Energiebeheer, Kan je ervoor kiezen dat de Xbox niet volledig uit gaat.
Maar blijkbaar hoeft dat niet eens op te staan om de downloads en updates verder te laten lopen. Dat gaat precies ook als de Xbox volledig uitschakelt.
Dus als je niks wijzigt, zou het met de Default settings ook gewoon moeten lukken.
Via Instellingen, Algemeen, Energiebeheer, Kan je ervoor kiezen dat de Xbox niet volledig uit gaat.
Maar blijkbaar hoeft dat niet eens op te staan om de downloads en updates verder te laten lopen. Dat gaat precies ook als de Xbox volledig uitschakelt.
Dus als je niks wijzigt, zou het met de Default settings ook gewoon moeten lukken.
“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”
Ligt volgens mij inderdaad aan de setting bij general | power options, bij 'sleep' (10-15 watt continu bij de Series S) kan hij inderdaad gewoon alle games updaten tijdens de slaap-periode; maar bij 'Shutdown (energy saving)' die maar .5 watt verbruikt, dan kan hij dit niet.
Zie ook hier: https://answers.microsoft...4f-4ba0-b3d2-bd0fd74f9113
Wat trouwens wel fijn is; ik had laatst een update van STALKER 2 aangezet (kleine update van 140GB
) en vergeten de xbox uit te zetten, maar dat doet hij gelukkig ook vanzelf een keer nadat alles gedownload is
Zie ook hier: https://answers.microsoft...4f-4ba0-b3d2-bd0fd74f9113
Wat trouwens wel fijn is; ik had laatst een update van STALKER 2 aangezet (kleine update van 140GB

[ Voor 50% gewijzigd door sewer op 27-11-2024 15:00 ]
Mijn xbox staat op full shutdown en download ook vrolijk verder als ik hem uitzet. En dat is erg prettig.
Maakt niet uit welke power option je kiest. Volledig afgesloten worden er ook console/game updates geïnstalleerd (mogelijk minder vaak?). Enige verschil is dat je in sleep mode de console op afstand (weg van huis etc.) kan gebruiken en dat het de console sneller opstart. Maar ik begrijp dat een Xbox Series X/S met een SSD al aanzienlijk sneller opstart dan een Xbox One met HDD.
Maar bovenstaande staat er verder los van. Games/updates downloaden gewoon door als je je Xbox uitzet of in standby doet. Mogelijk heeft het een tijdje niet gewerkt op de Xbox Series X/S, maar het is een feature wat al sinds de Xbox 360 bestond.
Maar bovenstaande staat er verder los van. Games/updates downloaden gewoon door als je je Xbox uitzet of in standby doet. Mogelijk heeft het een tijdje niet gewerkt op de Xbox Series X/S, maar het is een feature wat al sinds de Xbox 360 bestond.
- uchiha tijntje
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- Microsoft Xbox
- WD
- Microsoft
Heel leuk spel, ik heb dat een tijdje terug gekocht (met stevige korting) en dat is me 100% bevallen. Zeker als je fan bent van de Alien films.
“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”
De Series S kost nu dus 222 euro.
Dat is wel heel veel wáár voor je geld.
De X robot white voor 419.zetje01 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 21:33:
De Series S kost nu dus 222 euro.
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- WD Black
- Seagate
- WD
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Consoles
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- WD Black
- Seagate
- WD
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Consoles
Let op:
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Alles met betrekking tot XBOX Game Pass --> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Mocht je al zin hebben om over de nieuwe Xbox console te praten --> [Next Xbox] Nieuws & Speculaties
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Alles met betrekking tot XBOX Game Pass --> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Mocht je al zin hebben om over de nieuwe Xbox console te praten --> [Next Xbox] Nieuws & Speculaties