Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op maandag 29 juli 2024 @ 01:17:
De laatste tijd merk ik dat de download speed op Xbox alles behalve geweldig is.

Ik heb Ziggo, ik heb 750 Mbps van hun. Op Xbox met zowel bedraad als WiFi zit ik op 150-180 Mbps. Getest met demos, volle games zoals Last Descendant en Sand Land die ik zojuist gekocht heb. Stel het ligt aan de ethernet kabel, dan zou je toch nog minimaal 300 Mpbs mogen verwachten met WiFi?

Is het gewoon echt zoveel slechter geworden dan? Want ik kan me herinneren dat het een tijdje geleden easily 250-300 was en ik haal dat totaal niet meer.
Ja dit merk ik dus ook met mijn 1 Gbit/s downloadsnelheid, ik kom vaak maar tot maximaal 600 Mbps..

Hopelijk is het met een eerst volgende update opgesloten.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 1gb Ziggo en download via de kabel op de Xbox met 800/900 Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:53:
Ik heb een 1gb Ziggo en download via de kabel op de Xbox met 800/900 Mbps.
Zelfde hier.
Enkel bij nieuwe releases / updates merk je wel eens dat de servers het aantal gebruikers niet zo lekker trekken en dan kan het ook wel eens rond de 100-200 hangen.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:11

BM

Moderator Spielerij
Misschien heel raar, maar heb je je router/modem al eens herstart? Misschien dat daar gewoon iets niet goed gaat

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Ik weet nog wel 5 jaar geleden toen ik bij ziggo zat mijn download veel sneller gingen als ik google dns instelde ipv ziggo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-09 20:29
De laatste tijd merk ik dat de download speed op Xbox alles behalve geweldig is.

Ik heb Ziggo, ik heb 750 Mbps van hun. Op Xbox met zowel bedraad als WiFi zit ik op 150-180 Mbps. Getest met demos, volle games zoals Last Descendant en Sand Land die ik zojuist gekocht heb. Stel het ligt aan de ethernet kabel, dan zou je toch nog minimaal 300 Mpbs mogen verwachten met WiFi?

Is het gewoon echt zoveel slechter geworden dan? Want ik kan me herinneren dat het een tijdje geleden easily 250-300 was en ik haal dat totaal niet meer.
Heb je een game in Quick Resume staan/open staan op de achtergrond? Bij het scherm met download snelheid kan je ook je game suspenden, dat scheelt echt 100en MB/s!

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ik merkte dat ik poorten moest openen om sneller te downloaden. Ik heb geen UPNP aanstaan waar de Xbox zelf de poorten opent. Je kunt bij de netwerkinstellingen het testen.

Daarnaast had ik last van mijn Netgear GS108ev3 switch. Als ik wat sneller downloadde (>500 mbit) liep mijn KPN tv box in de soep omdat de cpu van de Netgeqr dat niet aankon. Dat probleem heb je waarschijnlijk niet bij Ziggo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
G_Dragon schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:41:
[...]

Ja dit merk ik dus ook met mijn 1 Gbit/s downloadsnelheid, ik kom vaak maar tot maximaal 600 Mbps..

Hopelijk is het met een eerst volgende update opgesloten.
Is wel te laag idd, maar het is in elk geval nog meer dan de helft van speed, dus dat is nog te doen. Ik kom bij lange na niet op de helft.
BM schreef op maandag 29 juli 2024 @ 12:07:
Misschien heel raar, maar heb je je router/modem al eens herstart? Misschien dat daar gewoon iets niet goed gaat
Het is een behoorlijk recente router, het is de nieuwste van Ziggo, die witte. Je zou denken dat zoiets niet nodig is, maar toch. Dus gewoon even van de stroom af en weer aan bedoel je?
stijn1309 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 12:52:
Ik weet nog wel 5 jaar geleden toen ik bij ziggo zat mijn download veel sneller gingen als ik google dns instelde ipv ziggo.
In de Xbox settings zelf? Ik ga dat ook maar eens doen dan. Met de vorige router was dit helemaal niet nodig, ik was over het algemeen best tevreden met de download snelheden. Als ik me niet vergis heb ik nadat ik de nieuwe kreeg het wel getest en ik was blij met de nieuwe snelheden. Vreemd hoe slecht het ineens is nu.
Melantrix schreef op maandag 29 juli 2024 @ 13:00:
[...]

Heb je een game in Quick Resume staan/open staan op de achtergrond? Bij het scherm met download snelheid kan je ook je game suspenden, dat scheelt echt 100en MB/s!
Nope. Zodra ik iets ga downloaden dan check ik meteen of de optie suspend game er staat. Wel heb ik Sand Land in de QR zelf staan, maar normaal maakte zoiets niet heeft. Alle games uit QR gooien dan? Dan is dat verandert want dat was niet nodig.
tdn135 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 13:02:
[...]

Ik merkte dat ik poorten moest openen om sneller te downloaden. Ik heb geen UPNP aanstaan waar de Xbox zelf de poorten opent. Je kunt bij de netwerkinstellingen het testen.

Daarnaast had ik last van mijn Netgear GS108ev3 switch. Als ik wat sneller downloadde (>500 mbit) liep mijn KPN tv box in de soep omdat de cpu van de Netgeqr dat niet aankon. Dat probleem heb je waarschijnlijk niet bij Ziggo.
Toen ik naar Ziggo ging was ik zo blij dat ik dat niet meer hoefde te doen, ports openen. NAT altijd open, erg fijn. En met de vorige router was dit ook allemaal niet nodig. Ik zal eens een netwerk test doen op Xbox vandaag. Als ik daar 750 ongeveer zie, dan begint het vreemd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-09 23:07
devilsnight schreef op maandag 29 juli 2024 @ 13:52:
[...]

Is wel te laag idd, maar het is in elk geval nog meer dan de helft van speed, dus dat is nog te doen. Ik kom bij lange na niet op de helft.

[...]

Het is een behoorlijk recente router, het is de nieuwste van Ziggo, die witte. Je zou denken dat zoiets niet nodig is, maar toch. Dus gewoon even van de stroom af en weer aan bedoel je?

[...]

In de Xbox settings zelf? Ik ga dat ook maar eens doen dan. Met de vorige router was dit helemaal niet nodig, ik was over het algemeen best tevreden met de download snelheden. Als ik me niet vergis heb ik nadat ik de nieuwe kreeg het wel getest en ik was blij met de nieuwe snelheden. Vreemd hoe slecht het ineens is nu.

[...]

Nope. Zodra ik iets ga downloaden dan check ik meteen of de optie suspend game er staat. Wel heb ik Sand Land in de QR zelf staan, maar normaal maakte zoiets niet heeft. Alle games uit QR gooien dan? Dan is dat verandert want dat was niet nodig.

[...]

Toen ik naar Ziggo ging was ik zo blij dat ik dat niet meer hoefde te doen, ports openen. NAT altijd open, erg fijn. En met de vorige router was dit ook allemaal niet nodig. Ik zal eens een netwerk test doen op Xbox vandaag. Als ik daar 750 ongeveer zie, dan begint het vreemd te worden.
De Witte modem is niet meer de nieuwste maar dat is niet zo van belang verder. :)

Even een check: als je een ander apparaat (bekabeld) eraan hangt, wat zijn dan je snelheden?

Overigens moet je bij alle routers met poorten aan de gang als je upnp uitzet, ongeacht provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FrankoNL schreef op maandag 29 juli 2024 @ 14:09:
[...]

De Witte modem is niet meer de nieuwste maar dat is niet zo van belang verder. :)

Even een check: als je een ander apparaat (bekabeld) eraan hangt, wat zijn dan je snelheden?

Overigens moet je bij alle routers met poorten aan de gang als je upnp uitzet, ongeacht provider.
Ik heb zelf upnp niet uit gezet. Echter herinner ik me nu wel dat ik mogelijk toch iets heb verandert in de settings. Ik had de hele tijd audio cut outs met mijn soundbar en mij werd toen aangeraden de 5ghz kanalen een andere naam en password te geven. Ik weet echter niet 100% zeker meer of dat de oude modem of nieuwe was. Thuis even checken en anders reset ik hem even helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-09 23:07
devilsnight schreef op maandag 29 juli 2024 @ 14:29:
[...]

Ik heb zelf upnp niet uit gezet. Echter herinner ik me nu wel dat ik mogelijk toch iets heb verandert in de settings. Ik had de hele tijd audio cut outs met mijn soundbar en mij werd toen aangeraden de 5ghz kanalen een andere naam en password te geven. Ik weet echter niet 100% zeker meer of dat de oude modem of nieuwe was. Thuis even checken en anders reset ik hem even helemaal.
Dat zou niet uit moeten maken. Het is echter wel belangrijk om even te kijken of je op andere apparaten wel de volle snelheid haalt. Zo niet, dan zit het hem niet in je Xbox.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik heb de speedtest gedaan op Xbox. Iets is helemaal niet goed hier.

198.85 Mbps

Alright. Je mag me nu een uilskuiken noemen. Ten eerste bleek de ethernet kabel niet goed in de modem te zitten. Dat haakje was eraf en dus schiet het best snel los.

Ten tweede zat de ethernet kabel niet eens achter in de Xbox. Die heb ik gisteren eruit gehaald omdat ik op de Switch ging voor Mario Kart en WiFi is niet super stabiel met Switch dan.

Dus de echte boosdoener was dat het kabeltje niet goed "vast" zat in de modem. Nu wel en hoppa meteen tussen de 300-500. En dat ik echt een fucking noob ben. Hahahaha.

[ Voor 77% gewijzigd door devilsnight op 29-07-2024 15:11 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!
devilsnight schreef op maandag 29 juli 2024 @ 15:01:
Ik heb de speedtest gedaan op Xbox. Iets is helemaal niet goed hier.

198.85 Mbps

Alright. Je mag me nu een uilskuiken noemen. Ten eerste bleek de ethernet kabel niet goed in de modem te zitten. Dat haakje was eraf en dus schiet het best snel los.

Ten tweede zat de ethernet kabel niet eens achter in de Xbox. Die heb ik gisteren eruit gehaald omdat ik op de Switch ging voor Mario Kart en WiFi is niet super stabiel met Switch dan.

Dus de echte boosdoener was dat het kabeltje niet goed "vast" zat in de modem. Nu wel en hoppa meteen tussen de 300-500. En dat ik echt een fucking noob ben. Hahahaha.
Uilskuiken!

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik heb gisteren een game dagje gehad. Voor Neon White heb ik alle achievements binnen behalve de twee challengeruns waarbij je bij alletwee 97 levels moet completen zonder dood te gaan. Heb er wel vertrouwen in dat dat goed gaat komen. in 2025

Daarnaast begonnen aan Dungeons of Hinterberg. Erg leuk bedacht en gemaakt. Grafische stijl is top. Combat op hoogste moeilijkheidsgraad is prima. Dungeons kent leuke puzzels en uiteraard het daten! Er waren zo vier uurtjes voorbij. Ga ik me goed mee vermaken.

En ik blijf het wellicht te vaak zeggen maar voor mij is play anywhere in combinatie met steeds sterker wordende handhelds echt een nieuwe manier van gamen naast de traditionele big ass tv met dure headset met console. Dat is voor mij de prijs van GP ultimate het alleen al waard. Ik heb zelf liever dit soort “innovaties” dan weer een extra terraflopje er bij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Visions of Mana demo is er. Oh hell yes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik heb een bij mij getest, gaat dan wel over de Wifi en ik heb Giganet van Ziggo, ik haal ook die 150-180 Mbps over de Wifi, helaas niet de optie om hem in die ruimte bekabeld aan te sluiten.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:47
uchiha tijntje schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 03:14:
Ik heb gisteren een game dagje gehad. Voor Neon White heb ik alle achievements binnen behalve de twee challengeruns waarbij je bij alletwee 97 levels moet completen zonder dood te gaan. Heb er wel vertrouwen in dat dat goed gaat komen. in 2025

Daarnaast begonnen aan Dungeons of Hinterberg. Erg leuk bedacht en gemaakt. Grafische stijl is top. Combat op hoogste moeilijkheidsgraad is prima. Dungeons kent leuke puzzels en uiteraard het daten! Er waren zo vier uurtjes voorbij. Ga ik me goed mee vermaken.

En ik blijf het wellicht te vaak zeggen maar voor mij is play anywhere in combinatie met steeds sterker wordende handhelds echt een nieuwe manier van gamen naast de traditionele big ass tv met dure headset met console. Dat is voor mij de prijs van GP ultimate het alleen al waard. Ik heb zelf liever dit soort “innovaties” dan weer een extra terraflopje er bij.
Eens. Ik speel 90% van mijn tijd op de steam deck oled. Heel fijn dat tegenwoordig praktisch alle games op steam uitkomen. Zowel MS als Sony. Cloud saves werken ook geniaal. Hoop wel dat er ooit nog ondersteuning komt van gamepass op de steam deck want dit is voor MIJ zo ongelooflijk veel fijner dan de ALLY (puur door instant on, ala een switch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:21:
[...]

Eens. Ik speel 90% van mijn tijd op de steam deck oled. Heel fijn dat tegenwoordig praktisch alle games op steam uitkomen. Zowel MS als Sony. Cloud saves werken ook geniaal. Hoop wel dat er ooit nog ondersteuning komt van gamepass op de steam deck want dit is voor MIJ zo ongelooflijk veel fijner dan de ALLY (puur door instant on, ala een switch).
Eens (al speel ik ook nog wel regelmatig op de PC zelf)... maar ik acht de kans hoger dat Microsoft ooit met een echte game mode voor Windows komt waarbij je de voordelen van Steam OS in Windows krijgt (controller-vriendelijk, instant on, suspend-resume van games), en die kans acht ik helaas al niet heel groot.

Alleen als Steam OS of Linux in zijn algemeenheid echt een heel significant marktaandeel krijgt denk ik dat Microsoft Gamepass daar aan zal willen bieden. Op dit moment is Linux nog klein genoeg om te kunnen negeren en helpt de Gamepass exclusiviteit juist om Windows gaming stevig in het zadel te houden.

Wie weet, als de volgende generatie Xbox echt meer een Windows PC wordt met een game/console modus maar waar je wel op kan installeren wat je wil... en die vernieuwingen dan ook in los te installeren Windows zitten waardoor een Xbox gewoon een preconfigured Game PC met een controller is zonder de voordelen van consoles op te geven... Hey, dromen is gratis :+

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik beleef veel plezier aan Sand Land, de combat is heerlijk zowel te voet als met voertuigen. Erg leuke characters en humor. Mooie muziek, de map is leuk genoeg om te verkennen.

Echter één dingetje wat zeldzaam irritant is. Hoevaak de gesproken dialogen herhaald worden, het is absurd. Je pakt nogal wat materials op in de game en om de haverklap zegt Beelzebub exact hetzelfde zinnetje. Ik heb zo'n 7 uur in de game zitten, grote hoeveelheid aan grotten bezocht, zeg één van mijn vrienden ineens dat ik goed alle grotten moet doorzoeken, wie weet wat er te vinden is. De reactie van Beelzebub is dan alsof hij dit nog niet wist. Eigenlijk alle gesproken dialogen in het begin hoor je na 50 uur gameplay nog steeds voorbij komen, dat vertelde iemand mij die dus zo ver is. Soms is het elke minuut raak, soms iets langer. Toen ging ik een neergestort ship in en het was 100% stil en wat een verademing.

Ik begrijp niet dat de studio dacht "ja, dit is een goed idee." het is nergens goed voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
devilsnight schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:14:
Visions of Mana demo is er. Oh hell yes.

[Twitter]
Ik blijf klassiek rpg turn based nog wel het leukste vinen maar de game speelt lekker weg! Toch maar nog een preorder de deur uit gedaan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb deze niet gezien maar wel twee andere previews en die waren best wel positief. Heb best wel wat op met het Star Wars universum dus misschien dat ik deze game ooit toch een kans ga geven als de reviews net zo positief blijven. Wat ik las is dat het in ieder geval geen typische 100+ urende Ubisoft game wordt. Echter de release gameplay trailer deed me niet heel veel. Qua gameplay zelf zit ik veel meer in het Jedi Survivor kamp.

[ Voor 10% gewijzigd door uchiha tijntje op 31-07-2024 07:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Echt een topper. Jammer dat deze nog op 30 fps draait.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baswillems1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 23:05
kevlar01 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 09:15:
[...]

Echt een topper. Jammer dat deze nog op 30 fps draait.
Wel jammer, niet mega storend om eerlijk te zijn. Heb de game met plezier uitgespeeld, bent er vrij snel doorheen, maar dat is ook wel eens lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

——

Ben wel benieuwd wat deze game gaat brengen. Nog geen zicht op een release date en na gamescom van vorig jaar best weinig nieuwe beelden. Zou denk ik niet verkeerd zijn om deze gewoon volledig multiplatform te maken, aangezien het best wel leunt op coop.

[ Voor 70% gewijzigd door uchiha tijntje op 31-07-2024 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:03
baswillems1 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 10:26:
[...]

Wel jammer, niet mega storend om eerlijk te zijn. Heb de game met plezier uitgespeeld, bent er vrij snel doorheen, maar dat is ook wel eens lekker.
Dat zal per persoon verschillen, want ik trok het totaal niet (uur of 2 geprobeerd) en heb dus double gedipt om het op de PC uit te spelen uiteindelijk. Bij Starfield trok ik het wel dus de ene 30 fps is de andere ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik speel sinds vandaag Robocop Rogue City, maar het valt me op dat alles zo duister is. Het speelt zich tot nu toe af in de avond/nacht. Het staat me een beetje tegen.

Blijft dat zo? @G_Dragon ik zie dat jij hem ook gespeeld hebt :)

[ Voor 6% gewijzigd door Gunner op 31-07-2024 23:20 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gunner schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 23:20:
Ik speel sinds vandaag Robocop Rogue City, maar het valt me op dat alles zo duister is. Het speelt zich tot nu toe af in de avond/nacht. Het staat me een beetje tegen.

Blijft dat zo? @G_Dragon ik zie dat jij hem ook gespeeld hebt :)
Ja het blijft wel zo'n beetje zo, sommige levels zijn misschien iets lichter of meer belicht maar dat is het. (@Linksquest heb jij hier nog wat aan toe te voegen?)

Ik vond het een prachtig spel om door te spelen :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

G_Dragon schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 23:22:

Ik weet het nog niet, het voelt wat clunky aan al is de sfeer er wel. wat ik wel erg irritant vind is dat je al vrij snel in het spel een level 8 skill voor iets nodig hebt wat je nog nooit hebt kunnen bereiken zeg maar. Alsof je daarvoor terug gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gunner schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 23:28:
[...]

Ik weet het nog niet, het voelt wat clunky aan al is de sfeer er wel. wat ik wel erg irritant vind is dat je al vrij snel in het spel een level 8 skill voor iets nodig hebt wat je nog nooit hebt kunnen bereiken zeg maar. Alsof je daarvoor terug gaat?
Bij new game+ kom je er nogmaals langs en je kan inderdaad ook teruggaan, ik vond het wel fijn dat je niet gelijk alles perfect kon doen en er andere manieren open bleven staan. Maar denk dat zoiets persoonlijk is :p

Het clunky kwa bewegen ? Als je dat bedoeld, ja daar moest ik ook ontzettend aan wennen maar het is wel precies zoals we Robocop kennen van de films dus als je daar aan zou kunnen wennen dan heb je een mooie single player te spelen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

G_Dragon schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 23:32:
Het clunky kwa bewegen ? Als je dat bedoeld, ja daar moest ik ook ontzettend aan wennen maar het is wel precies zoals we Robocop kennen van de films dus als je daar aan zou kunnen wennen dan heb je een mooie single player te spelen :*)
Ik kijk het nog even aan, de vraag is of ik aan de donkere setting kan wennen. Ik vraag me af waarom dat nu echt nodig is. De films waren ook niet zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 23:22:
[...]

Ja het blijft wel zo'n beetje zo, sommige levels zijn misschien iets lichter of meer belicht maar dat is het. (@Linksquest heb jij hier nog wat aan toe te voegen?)

Er zijn Levels overdag, maar dat zijn er niet veel, ik denk dat een 75% van de game in de nacht/donker afspeelt, maar om heel eerlijk te zijn daar geen last van gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10:15
Wreckfest 2 en Desperados IV aub. Remnant 3 mag ook maar lijkt me wat vroeg.

In ander nieuws, ik ben verder gegaan met Humanity. Eerder vond ik hem te onoverzichtelijk maar heb de smaak inmiddels te pakken. Gek genoeg heb ik met meer tools het idee dat ik oplossingen simpeler vind. Tip dus om even door te zetten als je bent afgehaakt want het is vooral vanaf wereld drie heel tof!

[ Voor 24% gewijzigd door Exactor it op 01-08-2024 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Exactor it schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 14:28:
[...]

Moeten eerst nog één dlc krijgen voor Remnant 2 in September https://www.remnantgame.com/en/news/article/11570355
Hopelijk zien we daar morgen iets meer van :9

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Exactor it schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 14:28:
[...]

In ander nieuws, ik ben verder gegaan met Humanity. Eerder vond ik hem te onoverzichtelijk maar heb de smaak inmiddels te pakken. Gek genoeg heb ik met meer tools het idee dat ik oplossingen simpeler vind. Tip dus om even door te zetten als je bent afgehaakt want het is vooral vanaf wereld drie heel tof!
Ben bang dat een nieuwe desperados er niet in zit. De developer die verantwoordelijk was voor D3 en meerdere games in het genre (Mimimi Games) is helaas in december gesloten.

——-

Meer informatie over de Xbox booth op Gamescom:

https://news.xbox.com/en-us/2024/08/01/xbox-gamescom-2024/

Voor de streams het volgende:

Wednesday August 21
Xbox @ gamescom 2024
Start: 17:00
Featuring S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Atomfall, Age of Mythology, plus others

Bethesda MainStream
Start: 16:00

Thursday August 22
Xbox @ gamescom 2024
Featuring Star Wars Outlaws, World of Warcraft: The War Within, Towerborne plus others

Bethesda MainStream

Friday August 23
Xbox @ gamescom 2024
Featuring Avowed, Ara: History Untold, plus others

Bethesda MainStream

[ Voor 36% gewijzigd door uchiha tijntje op 01-08-2024 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:09:
[...]

Ben bang dat een nieuwe desperados er niet in zit. De developer die verantwoordelijk was voor D3 en meerdere games in het genre (Mimimi Games) is helaas in december gesloten.

——-

Meer informatie over de Xbox booth op Gamescom:

https://news.xbox.com/en-us/2024/08/01/xbox-gamescom-2024/

Voor de streams het volgende:

Wednesday August 21
Xbox @ gamescom 2024
Featuring S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Atomfall, Age of Mythology, plus others

Bethesda MainStream

Thursday August 22
Xbox @ gamescom 2024
Featuring Star Wars Outlaws, World of Warcraft: The War Within, Towerborne plus others

Bethesda MainStream

Friday August 23
Xbox @ gamescom 2024
Featuring Avowed, Ara: History Untold, plus others

Bethesda MainStream

[Embed]
REPLACED - Hands on!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10:15
Het ging hier laatst om notificaties die niet verschijnen op de console zelf. Was er uiteindelijk een oplossing?

Ik heb twee series xbox. Op de niet home console zie ik geen enkele notificatie. Ze komen wel binnen op telefoon en op de home xbox als ik daar speel. Ik ben daar alleen ingelogd als ik speel. Volgens mij zei mijn zoon gisteren dat hij mijn notificaties ziet als hij op de home xbox speelt en ik op de andere.

Edit: ik heb een YouTube filmpje gevonden (te matig dat er een filmpje moet zijn voor dit:)
Zet notificaties uit
Herstart xbox
Zet notificaties aan
Herstart xbox

Het werkt weer.

[ Voor 18% gewijzigd door Exactor it op 01-08-2024 23:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor de liefhebbers, de nieuwe officiële Xbox Podcast is er.

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Rockstar vroeger en nu, ik vind wel zorgelijk hoe weinig er nog uitkomt vergeleken met toen en de tijd tussen spellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RBbNgeC-6u9D5a6uapOGG6zJoo0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V84g8PzdV8QXLyOVW2hti83U.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:23
G_Dragon schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:11:
Rockstar vroeger en nu, ik vind wel zorgelijk hoe weinig er nog uitkomt vergeleken met toen en de tijd tussen spellen.

[Afbeelding]
Oh, was/is Oni ook van hun. Nooit geweten.
Vond het zo'n fijne game, jammer dat die nooit is remastered of zo. Had het graag nog een keer willen spelen op een recentere console.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:11:

[Afbeelding]
Ja als je dat ziet inderdaad, echter als je ook kijkt hoe groot die laatste games zijn geworden en hoeveel tijd het tegenwoordig kost, snap ik het wel .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:41
Linksquest schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:38:
[...]

Ja als je dat ziet inderdaad, echter als je ook kijkt hoe groot die laatste games zijn geworden en hoeveel tijd het tegenwoordig kost, snap ik het wel .
Kwaliteit kost tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Linksquest schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:38:
[...]

Ja klopt, ik weet nog wel hoe blij iedereen was met de allereerste GTA Online maar wat men toen nog niet wist is dat het de oorzaak zou gaan zijn van weinig spellen en single player content. Want sinds dien zijn ze geld gaan verdienen en is de release window flink opgelopen, ook geen single player dlc of gratis current-gen update voor Rdr2 of Gta5. Wel kon je na de Xbox 360 versie van GTA5 een Xbox One, Xbox Series X versie kopen.

Mijn persoonlijke mening is dat waar we allemaal zo blij om waren, ook het gene is wat ervoor gezorgd heeft hoe Rockstar nu is. Terwijl ik hun wel begrijp in het feit dat wanneer ze geld zien en kunnen verdienen dat ze daarvoor kiezen, maar ze kunnen het niet zonder spelers. Dus hoop dat ze daarom bij GTA6 weer meer richting de single player gaan en wel om hun spelers denken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

What you need to know

Over the past few weeks, many King employees had switched their LinkedIn profiles from King to Blizzard.

We can reveal that Microsoft and Activision have formed a new smaller team within Blizzard comprised of King and various other employees to work on "AA" games, based on existing Blizzard franchises like Overwatch, Warcraft, StarCraft, and beyond.

Microsoft is keen to leverage its huge back catalog of franchises it acquired with its Activision-Blizzard purchase of previous years
.

[ Voor 79% gewijzigd door uchiha tijntje op 02-08-2024 15:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/89o-ucdyhzGhiQYqlaza5mvzkaI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VD8US8ckvVli9oJLDMLTdH4Y.jpg?f=fotoalbum_large
Confirmed titles include:

- Age of Mythology: Retold
- Ara: History Untold
- Towerborne
- Forza Horizon 5
- Microsoft Flight Simulator
- The Elder Scrolls Online: Gold Road
- Fallout 76: Milepost Zero
- Diablo IV: Vessel of Hatred
- Valorant
- Star Wars Outlaws
- Little Nightmares 3
- Date Everything
- Space Marines 2
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Dustborn
- Commandos: Origins
- Farming Simulator 25
- Fortnite Festival
- Marvel Rivals
- Mecha BREAK
- Planet Coaster 2
- Atomfall
- Visions of Mana
- Squirrel with a Gun
- The Alters
- Descenders 2
- Winter Burrow
- Voidtrain
- REPLACED
- Overthrown
- Parcel Corps
- KILL KNIGHT
- Tails of Iron 2: Whiskers of Winter
- All You Need is Help
- Creatures of Ava
- Train Sim World 4
- Star Trucker
- Let's Build a Dungeon
- Spirit of the North 2
- Funko Fusion

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-08 10:49
Jan_V schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:20:
[...]

Oh, was/is Oni ook van hun. Nooit geweten.
Vond het zo'n fijne game, jammer dat die nooit is remastered of zo. Had het graag nog een keer willen spelen op een recentere console.
Oni hebben ze alleen uitgegeven, is een game van Bungie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
G_Dragon schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:46:
[...]

Ja klopt, ik weet nog wel hoe blij iedereen was met de allereerste GTA Online maar wat men toen nog niet wist is dat het de oorzaak zou gaan zijn van weinig spellen en single player content.
Nonsens.

Na GTA V zijn ze aan de slag gegaan met RDR2 en de next gen ports van GTA V, en met games van dit tijdperk qua grootte en details, duurt het gewoon 10x zo lang als vroeger.

Het zijn geen PS2 games meer.

Denk je echt dat de mensen die werken aan singleplayer dingen, allemaal overgezet zijn op GTA MP? Dat is niet het geval.

[ Voor 13% gewijzigd door James Pond op 02-08-2024 15:51 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!
James Pond schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 15:50:
[...]

Nonsens.

Na GTA V zijn ze aan de slag gegaan met RDR2 en de next gen ports van GTA V, en met games van dit tijdperk qua grootte en details, duurt het gewoon 10x zo lang als vroeger.

Denk je echt dat de mensen die werken aan singleplayer dingen, allemaal overgezet zijn op GTA MP? Dat is niet het geval.
nieuws: 'Singleplayer-dlc GTA V werd geschrapt wegens succes GTA Online'

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Linksquest schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 18:59:
[...]

Was er graag heen gegaan, maar krijg helaas geen vrij :'(
Mijn vakantie zit er dan net weer op! Anders konden we misschien samen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
James Pond schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 15:50:
[...]

Nonsens.

Ik wou reageren met de feiten maar ik zie dat Finraziel mij al voor was en precies hetzelfde heeft gepost dan wat ik zou willen posten, dank je voor je snelle reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben benieuwd! Hopelijk krijgen we een leuke verrassing, hoop stiekem op een mooie single player game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timer is gestart en die loopt tot 20.50. Dan begint zo te zien een pre-show, dus wellicht om 21u eindelijk echt beelden :P

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 20:35:
[...]

Timer is gestart en die loopt tot 20.50. Dan begint zo te zien een pre-show, dus wellicht om 21u eindelijk echt beelden :P
Hier zitten we ook naar de timer te kijken :9
Heb er zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hoop dat het straks na de pre-show echt wel beter gaat worden met spellen, want dit is nog niet zo :p

[ Voor 47% gewijzigd door G_Dragon op 02-08-2024 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zoveel gedoe en dan tatoo tycoon laten zien haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 20:59:
Zoveel gedoe en dan tatoo tycoon laten zien haha
Haha ja en wat vond je ervan? :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ligt het aan mij of is de geluidskwaliteit van die stream echt zware bagger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 21:03:
Ligt het aan mij of is de geluidskwaliteit van die stream echt zware bagger?
Via wat kijk je? Ik heb hem via Twitch opstaan, het is tot nu toe ook niet geweldig kwa spellen als ik heel eerlijk ben.

Edit: beetje blikkig geluid inderdaad

[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 02-08-2024 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
G_Dragon schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 21:05:
[...]

Via wat kijk je? Ik heb hem via Twitch opstaan, het is tot nu toe ook niet geweldig kwa spellen als ik heel eerlijk ben.

Edit: beetje blikkig geluid indd
Youtube, link die hierboven net stond... Via Twitch lijkt misschien wel iets beter, al klinkt het nog steeds wat dof. Was ook al naar mijn Penrose overgestapt want verstond er niks van uit de soundbar.
Maar nee ben ook nog niet onder de indruk nee.
Toen ze begonnen na de countdown dacht ik 'oh glowing cube... leuk platform puzzelspelletje? Oh... het is een THQ animatie...' :+

edit: Zou leuk zijn als ze gameplay lieten zien

[ Voor 3% gewijzigd door Finraziel op 02-08-2024 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 21:08:
[...]

Youtube, link die hierboven net stond... Via Twitch lijkt misschien wel iets beter, al klinkt het nog steeds wat dof. Was ook al naar mijn Penrose overgestapt want verstond er niks van uit de soundbar.
Maar nee ben ook nog niet onder de indruk nee.
Toen ze begonnen na de countdown dacht ik 'oh glowing cube... leuk platform puzzelspelletje? Oh... het is een THQ animatie...' :+
Nee het is best matig of zijn wij te hoogeisend?

Ik heb als kind ooit het spel Juiced gespeeld en heb er positieve herinneringen aan. Maar nooit een deel 2 gezien..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik moet zeggen ik ga er ook compleet blind in...
was vergeten dat dit kwam, toevallig keek ik 5 minuten voor de countdown afgelopen was in dit topic...

Hmm Titan's Quest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hmm, wreckfest alleen een announce trailer. Jammer. Geen release of iets. En grafisch zag het er niet heel denderend uit. Dus dat is ook wel jammer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:28
Exactor it schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 22:55:
Het ging hier laatst om notificaties die niet verschijnen op de console zelf. Was er uiteindelijk een oplossing?

Ik heb twee series xbox. Op de niet home console zie ik geen enkele notificatie. Ze komen wel binnen op telefoon en op de home xbox als ik daar speel. Ik ben daar alleen ingelogd als ik speel. Volgens mij zei mijn zoon gisteren dat hij mijn notificaties ziet als hij op de home xbox speelt en ik op de andere.

Edit: ik heb een YouTube filmpje gevonden (te matig dat er een filmpje moet zijn voor dit:)
Zet notificaties uit
Herstart xbox
Zet notificaties aan
Herstart xbox

Het werkt weer.
Ha!
Een eeuwenoude Microsoft/Windows werkwijze die niet zelden de oplossing biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, Titan Quest II... Zou leuk kunnen zijn, maar moeilijk te zeggen zo. En de concurrentie op arpg vlak is hoog momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[ Voor 21% gewijzigd door G_Dragon op 02-08-2024 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
Tja dat is een dlc. Geen hele nieuwe game. En zelfs dat werd niet goed genoeg geacht om verder in te investeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zuPkKfXo_M6iGgSCT4GU84uy1N8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RMmOdVuYNVHDJTOqQ9syiBk7.jpg?f=fotoalbum_large

Wel jammer want had wel zin in Avowed dit najaar. Maar de backlog is zelfs voor mijn doen groot en wordt met de games dit najaar niet kleiner…

——-

Die Epic Mickey game ziet er wel tof uit trouwens. Die ga ik zeker proberen.

[ Voor 95% gewijzigd door uchiha tijntje op 03-08-2024 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
James Pond schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 23:38:
[...]

Tja dat is een dlc. Geen hele nieuwe game. En zelfs dat werd niet goed genoeg geacht om verder in te investeren.
Je zou kunnen beargumenteren dat wat die man zegt niet klopt... Maar als je wat hij zegt wel voor waar aanneemt dan spreekt het rechtstreeks wat jij eerder zei tegen, namelijk dat gta mp niet rechtstreeks met singleplayer content zou concurreren voor resources (in iets andere woorden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
Finraziel schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 07:06:
[...]

Je zou kunnen beargumenteren dat wat die man zegt niet klopt... Maar als je wat hij zegt wel voor waar aanneemt dan spreekt het rechtstreeks wat jij eerder zei tegen, namelijk dat gta mp niet rechtstreeks met singleplayer content zou concurreren voor resources (in iets andere woorden).
Natuurlijk is dat deels waar.

Maar om dat de schuld te geven dat we niet 3/4 Rockstar games per jaar krijgen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
James Pond schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 09:18:
[...]

Natuurlijk is dat deels waar.

Maar om dat de schuld te geven dat we niet 3/4 Rockstar games per jaar krijgen?
Nee het zal inderdaad ergens in het midden liggen. Meerdere games per jaar is met de hedendaagse ontwikkeltijd inderdaad onrealistisch, maar als ze zouden willen zouden ze zeker wel heel wat meer singleplayer games of dlc uit kunnen brengen dan ze nu doen. En de reden dat ze dat niet doen lijkt toch wel heel waarschijnlijk te liggen in de vrachtwagenladingen cash die GTA multiplayer oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 28-09 23:24
uchiha tijntje schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 01:16:
[Twitter]

[Afbeelding]

Wel jammer want had wel zin in Avowed dit najaar. Maar de backlog is zelfs voor mijn doen groot en wordt met de games dit najaar niet kleiner…

——-

Die Epic Mickey game ziet er wel tof uit trouwens. Die ga ik zeker proberen.
Die originele versie van Epic Mickey was vrij middelmatig. Ik snap niet zo goed waarom ze die nog eens maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 15:31:
[...]

Die originele versie van Epic Mickey was vrij middelmatig. Ik snap niet zo goed waarom ze die nog eens maken.
Ah oké. De trailer zag er wel vermakelijk uit. :) Dan wacht ik wel ff wat reviews / ervaringen af.

——

[ Voor 15% gewijzigd door uchiha tijntje op 04-08-2024 02:19 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:41
In de sale Biomutant gekocht. Eerste indruk is goed!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gqz4h61hmZ9HkCDe6mLMIjPICyo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SZ7HXt8oENrc8QndPP0YiBsQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C-vh3vFQh1AQoMfweSgXYqfqqbo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5qh2ESyuJJMEiskMBYnPG7Fc.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lbHib1b7jY7zKqOPjUNsVhqHGtc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ThULzEiiH01KXRFc6KYQrI3h.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is weer Dinsdag die ons weer nieuwe deals brengt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXI7hSJGeeBoCkf4J2LpWIlpWU0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uSFAVx5OC3EKFRqv8CScs28d.png?f=user_large
"Klik op de afbeelding voor de deals"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:28
PdeBie schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 07:41:
In de sale Biomutant gekocht. Eerste indruk is goed!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
HHmm..
in een sale lijkt dit me best een leuk spel!
Pagina: 1 ... 44 ... 107 Laatste

Let op:
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot XBOX Game Pass --> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Mocht je al zin hebben om over de nieuwe Xbox console te praten --> [Next Xbox] Nieuws & Speculaties