Acties:
  • +3 Henk 'm!
Mocht je trouwens van adventure games houden zoals Telltale, dus het adventure genre zonder puzzels dan raad ik Vertigo echt aan. Deze game heeft me echt positief verrast.

Nog geen 6 euro in de sale, nog één dag. Toffe twists, tof verhaal en je speelt als verschillende characters. Dezelfde studio die ook Blacksad maakte. Aanrader! Alfred Hitchcock : Vertigo.

Ik speel de game sinds vorige week en ga nu richting het einde, althans zo lijkt het. Er zitten genoeg uurtjes in.

[ Voor 13% gewijzigd door devilsnight op 30-06-2024 19:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• verityn
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Mijn Xbox Series X (launch model) heeft gisteren de geest gegeven.
Via Microsoft account gekeken voor een herstelling: 337,95 euro want buiten garantie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_wTIODbEKcQ8XlDt3d7_n5wQMCY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/y2huMEnzRm9bOGzJuVBMuJnf.jpg?f=user_large

Dat is echt wel heel slecht nieuws. Bijna de prijs van een nieuwe. :(
Bovendien heb ik dit ook meegemaakt bij de Xbox 360 destijds. Toen was er een fabricagefout (red ring of death) dus werd die hersteld/vervangen zelfs buiten garantie.

Ik was nog zo tevreden van de console, maar ben best teleurgesteld in Microsoft nu. Die herstelprijs is toch echt niet te verantwoorden? De Xbox One had ik overgeslagen en in die periode een PS4 gehad. Met de PS4 nooit zulke problemen gehad maar nu in twee generaties een kapotte xbox-console.... pffff

Nu twijfel ik echt wel om hem te vervangen...
Ik heb net Gamepass verlengd tot 2027, maar heb ook een Playstation 5 staan intussen. En nu Microsoft stilletjesaan beweegt in de richting van 'geen exclusives' (of slechts tijdelijk)....
Maar ik heb intussen ook een grote bibliotheek opgebouwd bij Xbox.
:?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chirrel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-09 17:52
verityn schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:00:
Via Microsoft account gekeken voor een herstelling: 337,95 euro want buiten garantie.
[Afbeelding]

Bovendien heb ik dit ook meegemaakt bij de Xbox 360 destijds. Toen was er een fabricagefout (red ring of death) dus werd die hersteld/vervangen zelfs buiten garantie.

Ik was nog zo tevreden van de console, maar ben best teleurgesteld in Microsoft nu. Die herstelprijs is toch echt niet te verantwoorden? De Xbox One had ik overgeslagen en in die periode een PS4 gehad. Met de PS4 nooit zulke problemen gehad maar nu in twee generaties een kapotte xbox-console.... pffff

Ik heb net Gamepass verlengd tot 2027, maar heb ook een Playstation 5 staan intussen. En nu Microsoft stilletjesaan beweegt in de richting van 'geen exclusives' (of slechts tijdelijk)....
Lastige kwestie. Als je een nieuwe koopt, heb je wel weer nieuwe garantie. Misschien kan je deze ook nog tweedehands verkopen aan een handige beunhaas, dan is het prijsverschil niet heel groot meer met de reparatiekosten.

Is het te achterhalen wat er mis is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verityn
  • Niet online
Chirrel schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:25:
[...]

Is het te achterhalen wat er mis is?
Wil niet meer starten. Heb wat gegoogled en in gelijkaardige situaties gaat het blijkbaar over het moederbord. Dat vervangen kost ook 300€.
Maar geen idee of het dat is.
Wel al nagedacht over verkoop voor onderdelen maar ben natuurlijk nog volledig ingelogd op die Xbox met mijn profiel. Dus als iemand die aan de praat krijgt dan zit die ook in mijn account. En op afstand uitloggen kan blijkbaar niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09 12:23
verityn schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:29:
[...]

Wil niet meer starten. Heb wat gegoogled en in gelijkaardige situaties gaat het blijkbaar over het moederbord. Dat vervangen kost ook 300€.
Wel al nagedacht over verkoop voor onderdelen maar ben natuurlijk nog volledig ingelogd op die Xbox met mijn profiel. Dus als iemand die aan de praat krijgt dan zit die ook in mijn account. En op afstand uitloggen kan blijkbaar niet.
Heb je toevallig een stekkerblok met overspanningsbeveiliging? Indien ja, zou je even een power drain kunnen doen en dus zonder een dergelijk stekkerblok proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verityn
  • Niet online
Romius schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:35:
[...]

Heb je toevallig een stekkerblok met overspanningsbeveiliging? Indien ja, zou je even een power drain kunnen doen en dus zonder een dergelijk stekkerblok proberen.
Mijn stekkerdoos heeft inderdaad zo een overspanningsbeveiliging. Zo was de Xbox (en ook tv en PS5) altijd ingeplugd.
Maar nu heb ik de Xbox van de tv weg genomen. Andere kabel geprobeerd en ook (natuurlijk) ander stopcontact. Maar de Xbox blijft dood, ook indien dus rechtstreeks op een stopcontact.
Dat is toch wat je bedoelt?
Dankjulliewel op mee te denken…

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[Afbeelding]

Rotte pech inderdaad dan :(

Ik weet niet hoe belangrijk die bibliotheek is voor je, maar wat gamepass betreft zou je misschien ook, als je nog een ander apparaat hebt wat dat kan (laptop, tablet, sommige smart tv's geloof ik tegenwoordig ook...) proberen of streamen van de cloud wat voor je is. Dan heb je toch nog wat aan je vooruitbetaalde gamepass ultimate, kun je de games die niet naar de PS5 komen spelen en heb je geen nieuwe console nodig.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog op de valreep! De nieuwe games van deze week:

https://www.trueachievements.com/news/new-xbox-games-july-1

Weer niet heel spannend. Wellicht dat ik Agatha
Christie, the ABC murders ga proberen. Hopelijk te kopen in de Xbox pc store want dat lijkt me een perfecte game voor mijn handheld.

Moet zeggen dat ik voornamelijk in afwachting ben van Dungeons of Hinterberg die halverwege volgende maand moet komen.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Holy shit man, dat is wel echt mega fucked up nieuws. Wat betreft je profiel....

Kun je niet inloggen op je account op je telefoon, pc, tablet en dan je wachtwoord veranderen? Als je dan de Xbox zou verkopen, degene die hem repareert hem aanzet......dan zou er een melding moeten komen dat het nieuwe wachtwoord ingevoerd moet worden. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op zondag 30 juni 2024 @ 21:21:
Nog op de valreep! De nieuwe games van deze week:

https://www.trueachievements.com/news/new-xbox-games-july-1

Weer niet heel spannend. Wellicht dat ik Agatha
Christie, the ABC murders ga proberen. Hopelijk te kopen in de Xbox pc store want dat lijkt me een perfecte game voor mijn handheld.

Moet zeggen dat ik voornamelijk in afwachting ben van Dungeons of Hinterberg die halverwege volgende maand moet komen.
Die Sherlock Holmes the awakened lijkt me ook tof en die zit samen in een bundel met The Sinking City voor 12 euro. Normaal is die bundel 80 euro, crazy.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Nu nog eens een keer een release date :P

Het ziet er echt heel tof uit. Hopelijk wordt dit een hit. Dit soort creatieve games blijft het game medium “fris” houden.

[ Voor 28% gewijzigd door uchiha tijntje op 30-06-2024 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:53
[Afbeelding]

Belachelijke reparatie prijs en je hebt naast de wettelijke garantie ook nog een te verwachte levensduur, maar helaas is recht hebben nog wat anders dan recht krijgen. Zou toch nog even direct contact opnemen.

Pas stopte mijn LG OLED er mee 3 maanden na de garantie en ik kreeg gelijk 50% coulance en na dat de reparateur langs was geweest en aan gaf dat dit een bekent probleem was (power board) heeft LG ook nog de helft terugbetaald van wat er over bleef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

[...]

Je hebt kopers (zoals deze, ik heb geen ervaring met deze persoon) op Marktplaats die defecte consoles kopen.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:29

ilm

Op wat is die reparatiekost gebaseerd? Lijkt me dat ze eerst moeten onderzoeken wat er mis is. Mogelijks kan het goedkoper uitvallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verityn
  • Niet online
ilm schreef op zondag 30 juni 2024 @ 23:49:
Op wat is die reparatiekost gebaseerd? Lijkt me dat ze eerst moeten onderzoeken wat er mis is. Mogelijks kan het goedkoper uitvallen?
Bij het doorlopen van het formulier kwam dit te voorschijn. Maar er was geen keuze menu ofzo. Dus gewoon forfaitair bedrag.
Ik ga toch eens gewoon een manuele melding maken en zien wat ze zeggen idd…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:58
[Afbeelding]

Even telefonisch contact met Microsoft opnemen of iemand zoeken die je het hele apparaat kan na lopen en eventueel onderdelen kan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[Afbeelding]

Zoo dat is een dure grap zeg, dan kan je beter een nieuwe Xbox Series X kopen met nieuwe garantie. Maar deze hoge prijzen had ik serieus niet verwacht :)

Ik snap heel goed dat je hierom teleurgesteld bent in Microsoft, ik zou proberen om contact met hun te zoeken en te kijken of je er met hun uit kan komen. Hopelijk weet Microsoft je te vertellen waarin deze hoge kosten zitten.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verityn
  • Niet online
Hey iedereen, dankjewel om mee te denken over een oplossing voor de kapotte Xbox.
Ik was net aan de lijn met Microsoft: zeer behulpzaam, maar zonder resultaat.

Eigenlijk gaf die man me gelijk: dat het niet normaal is dat een console bij gewoon gebruik toch stuk gaat. Ik vertelde hem dat het niet is dat ik er een glas water in gemorst heb, dat die in een afgesloten kast stond of dat die omgevallen zou zijn, integendeel. Maar gezien de parameters (launch model en echt al lang uit garantie) kan hij niets doen. Mocht het nu enkele maanden zijn dan kon hij eventueel voor een uitzondering informeren.

De herstelprijs van 338 euro is ook het effectieve bedrag (het is niet dat het uiteindelijk goedkoper kan blijken eens ze die nagekeken hebben). En hij voegde er aan toe dat het dan zelfs nog niet zeker was dat ze de Xbox hersteld kregen. Maar het is wel een probleem waar ze al eerder van gehoord hebben.

Dus behalve de uitzonderlijke vriendelijkheid ben ik eigenlijk geen stap verder.
Ik heb nog een PS5...ik zal het daar dan wel mee verder doen. Best jammer want door die te gebruiken loop ik wel tegen wat dingen aan die Xbox beter voor elkaar had, zoals de Quick Resume en de batterij van de controllers...
Het is wat het is...

Al vraag ik me wel af of er ook regelmatig Playstations bij normaal gebruik stuk gaan. Zoals eerder gezegd, de vorige generatie Xbox (One) heb ik overgeslagen, maar bij de Xbox 360 waren er ook al problemen met consoles die stuk gingen. Ik heb altijd gedacht dat consoles wel betrouwbaar waren.... Sega Master System, Mega Drive, Game Gear, Game Boy, Nintendo 3DS, Nintendo Switch: die dingen bleven/blijven goed werken. Maar nu 2x problemen met een Xbox-console.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21:09
Voor dit bedrag zou ik rechtsbijstandverzekering bellen. Garantie is niet twee jaar in NL maar redelijke termijn. Voor een spelcomputer dat normaal gebruikt wordt, kan ik me voorstellen dat je op een langere termijn dan twee jaar uitkomt. 2/3e van de nieuwprijs vragen voor reparatie is wat gortig juridisch gezien. Maar of dit de moeite waard is, ligt aan jezelf. Ik zou zelf denk ik nogal principieel worden en er achteraan gaan maar kan ook zijn dat ik denk 'dan niet MS' en gewoon verder ga met PS en een Mac koop ipv van een Windows pc in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:37

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

nvm, naar het juiste topic verplaatst..

[ Voor 93% gewijzigd door SAiN ONeZ op 01-07-2024 12:33 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 10:26
devilsnight schreef op zondag 30 juni 2024 @ 19:34:
Mocht je trouwens van adventure games houden zoals Telltale, dus het adventure genre zonder puzzels dan raad ik Vertigo echt aan. Deze game heeft me echt positief verrast.

Nog geen 6 euro in de sale, nog één dag. Toffe twists, tof verhaal en je speelt als verschillende characters. Dezelfde studio die ook Blacksad maakte. Aanrader! Alfred Hitchcock : Vertigo.

Ik speel de game sinds vorige week en ga nu richting het einde, althans zo lijkt het. Er zitten genoeg uurtjes in.
Bedankt voor de tip! Voor de € 4,99 is het inderdaad een koopje, en lijkt precies in mijn straatje.
Echter probeer ik het spel aan te schaffen, maar lukt niet via pc of telefoon momenteel. Xbox logo blijft draaien en verder gebeurt er niets... Straks nog maar een proberen dan.

Edit: alles werkt weer!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Exactor it schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:00:
Voor dit bedrag zou ik rechtsbijstandverzekering bellen. Garantie is niet twee jaar in NL maar redelijke termijn. Voor een spelcomputer dat normaal gebruikt wordt, kan ik me voorstellen dat je op een langere termijn dan twee jaar uitkomt. 2/3e van de nieuwprijs vragen voor reparatie is wat gortig juridisch gezien. Maar of dit de moeite waard is, ligt aan jezelf. Ik zou zelf denk ik nogal principieel worden en er achteraan gaan maar kan ook zijn dat ik denk 'dan niet MS' en gewoon verder ga met PS en een Mac koop ipv van een Windows pc in de toekomst.
Hoe zuur het ook is, je kan natuurlijk ook gewoon je verlies nemen.
Regels zijn nu eenmaal regels.
Zelf persoonlijk zou ik geeneens garantie / reparatie aanvragen voor mijn launch Series X als hij de geest geeft.
Hop naar de winkel, nieuwe uit het schap trekken en Game On !!

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09 12:23
verityn schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:44:
[...]

Mijn stekkerdoos heeft inderdaad zo een overspanningsbeveiliging. Zo was de Xbox (en ook tv en PS5) altijd ingeplugd.
Maar nu heb ik de Xbox van de tv weg genomen. Andere kabel geprobeerd en ook (natuurlijk) ander stopcontact. Maar de Xbox blijft dood, ook indien dus rechtstreeks op een stopcontact.
Dat is toch wat je bedoelt?
Dankjulliewel op mee te denken…
Ja klopt, alle Xboxen hebben namelijk zelf een overspanningsbeveiliging en aansluiten op een stekkerdoos met beveiliging geeft dan problemen, het kan zijn dat je Xbox dan niet meer aan gaat. Maargoed, dat heb je al uitgesloten. Jammer van de hoge reparatie kosten inderdaad, een nieuwe is dan al snel interessanter..

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Exactor it schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:00:
Het gaat in dit geval dan wel meer om 3,5 jaar, dan weet ik niet of de rechtsbijstandsverzekering nog veel voor je gaat doen (denk het niet).

En alle consoles kunnen kapot gaan... De 360 had inderdaad een groter probleem met de rrod, maar van de series heb ik zoiets nooit gehoord. Het is rot wanneer het jou wel gebeurt, en ik begrijp helemaal dat je dan gaat twijfelen aan een merk, maar objectief gezien kun je er eigenlijk geen conclusies aan verbinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 07:51
Lelijk, maar persoonlijk zou ik voor € 338 geen rechtsbijstand inschakelen. Dat zou mij teveel moeite zijn voor dat bedrag en ik denk niet dat je een poot hebt om op te staan na 3,5 jaar gebruik.

2e hands ben je ook zo € 300 kwijt voor een series X. Heb je met die reparatie weer garantie? Dan zou ik dat doen. Zo niet, dan zou ik tweede hands een series X kopen. Geen garantie, maar zoveel problemen zijn er niet over de Series X gemeld. Die gok zou ik wel durven wagen.

[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 01-07-2024 14:20 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:01
verityn schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:55:
H
Al vraag ik me wel af of er ook regelmatig Playstations bij normaal gebruik stuk gaan.
Natuurlijk gaan die ook genoeg kapot.. Dat is geen Sony/MS dingetje!
Zo heb ik 2x een PS 4 gesneuveld gehad, was gewoon dikke pech denk ik.

360's met hun RROD dat was inderdaad wel een dingetje toentertijd, daardoor was de gehele Xbox als merk bijna om zeep geholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
verityn schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:55:
Hey iedereen, dankjewel om mee te denken over een oplossing voor de kapotte Xbox.
Ik was net aan de lijn met Microsoft: zeer behulpzaam, maar zonder resultaat.

Eigenlijk gaf die man me gelijk: dat het niet normaal is dat een console bij gewoon gebruik toch stuk gaat. Ik vertelde hem dat het niet is dat ik er een glas water in gemorst heb, dat die in een afgesloten kast stond of dat die omgevallen zou zijn, integendeel. Maar gezien de parameters (launch model en echt al lang uit garantie) kan hij niets doen. Mocht het nu enkele maanden zijn dan kon hij eventueel voor een uitzondering informeren.

De herstelprijs van 338 euro is ook het effectieve bedrag (het is niet dat het uiteindelijk goedkoper kan blijken eens ze die nagekeken hebben). En hij voegde er aan toe dat het dan zelfs nog niet zeker was dat ze de Xbox hersteld kregen. Maar het is wel een probleem waar ze al eerder van gehoord hebben.

Dus behalve de uitzonderlijke vriendelijkheid ben ik eigenlijk geen stap verder.
Ik heb nog een PS5...ik zal het daar dan wel mee verder doen. Best jammer want door die te gebruiken loop ik wel tegen wat dingen aan die Xbox beter voor elkaar had, zoals de Quick Resume en de batterij van de controllers...
Het is wat het is...

Al vraag ik me wel af of er ook regelmatig Playstations bij normaal gebruik stuk gaan. Zoals eerder gezegd, de vorige generatie Xbox (One) heb ik overgeslagen, maar bij de Xbox 360 waren er ook al problemen met consoles die stuk gingen. Ik heb altijd gedacht dat consoles wel betrouwbaar waren.... Sega Master System, Mega Drive, Game Gear, Game Boy, Nintendo 3DS, Nintendo Switch: die dingen bleven/blijven goed werken. Maar nu 2x problemen met een Xbox-console.
Jammer om te horen dat het telefonische gesprek niet heeft mogen baten.
Het is zo dat ik geen bedrijven of hobbyisten ken die de console eventueel voor je kunnen na lopen op defecten. Maar mocht je er wel bij uitkomen dan kunnen die je wel van goed advies voorzien.
Als je daar echt geen behoefte aan hebt, zou ik hem voor een leuk bedrag op Marktplaats zetten. Dan heb je er in ieder geval nog wat voor terug gekregen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
devilsnight schreef op zondag 30 juni 2024 @ 21:32:
[...]

Die Sherlock Holmes the awakened lijkt me ook tof en die zit samen in een bundel met The Sinking City voor 12 euro. Normaal is die bundel 80 euro, crazy.
Die Sherlock games zijn sowieso dikke aanraders. Allemaal wat clunky maar het verhaal en detective spelen is te gek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het is weer Dinsdag die ons weer nieuwe deals brengt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXI7hSJGeeBoCkf4J2LpWIlpWU0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uSFAVx5OC3EKFRqv8CScs28d.png?f=user_large
"Klik op de afbeelding voor de deals"

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 02:12
G_Dragon schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 09:01:
Het is weer Dinsdag die ons weer nieuwe deals brengt!

[Afbeelding]
"Klik op de afbeelding voor de deals"
Dank voor de melding!

Ik vind deze site ook altijd wel handig voor het overzicht van de huidige sales:

https://psprices.com/regi...unts?platform=XOne&page=1

Kan je ook makkelijk tussen regio's switchen als je bijvoorbeeld net als ik je spellen via de Turkse store koopt:

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Schweino schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 09:06:
[...]

Dank voor de melding!

Ik vind deze site ook altijd wel handig voor het overzicht van de huidige sales:

Kan je ook makkelijk tussen regio's switchen als je bijvoorbeeld net als ik je spellen via de Turkse store koopt:

Oeh dat klinkt veelbelovend aangezien ik bijna alle spellen via het buitenland koop, zal er vanavond even naar kijken. Want hier op het werk kan je zulke sites niet openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:25
De site https://xbdeals.net/nl-store is ook wel handig. En als je een specifiek spel op het oog hebt (zeg Hogwarts Legacy Digital Deluxe), dan zie je het prijsverloop door de tijd heen én wat de prijs is in de xbox-store van de andere landen; https://xbdeals.net/nl-st...acy-digitale-deluxeeditie

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 07:00:
[...]

Ga de demo wel eens even proberen. Het is volgens mij best wel een bijzonder gameplay concept.
Ja fijn dat er een demo is.
Volgens mij is het een soort tower defense en daar heb ik een bloedhekel aan.
We gaan het zien!

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hulleman schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 13:00:
[...]

Ziet er echt heeeel armoedig uit.......... :/
Hmm hoezo? Het is gewoon een opgepoetste versie van de game met wat QOL verbeteringen.
Heb je het origineel gespeeld, want dat was ook erg clunky maar de gameplay loop zat tof in elkaar. Juist het “corny” en over the top aspect had zijn charme.

[ Voor 8% gewijzigd door uchiha tijntje op 02-07-2024 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
uchiha tijntje schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 13:44:
[...]

Hmm hoezo? Het is gewoon een opgepoetste versie van de game met wat QOL verbeteringen.
Heb je het origineel gespeeld, want dat was ook erg clunky maar de gameplay loop zat tof in elkaar. Juist het “corny” en over the top aspect had zijn charme.
Ik heb het origineel gespeeld ja. Ondanks dat ik echt wel in ben voor wat onderbroekenlol en dat die game(play) in die tijdsgeest paste, vond ik DR echt heel erg cringe.

Maar zoals ik zeg, het ziet er armoedig uit. De oppoetsbeurt maakt wat mij betreft echt geen indruk en anno 2024 vind ik de game(play) niet best oud geworden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Toffe maand! :)

July 3rd:

• Journey to the Savage Planet (Cloud, Console, and PC)

• Nickelodeon All-Star Brawl 2 (Cloud, Console, and PC)

July 9th:

• Cricket 24 (Cloud, Console, and PC)

• The Case of the Golden Idol (Cloud, Console, and PC)

July 11th:

• Neon White (Cloud, Console, and PC)

• Tchia (Cloud, PC, and Xbox Series X|S)

July 16th:

• Magical Delicacy (Cloud, Console, and PC)

• Flock (Cloud, Console, and PC)

In Case You Missed It
Wartales (Xbox One) – Available now

[ Voor 187% gewijzigd door uchiha tijntje op 02-07-2024 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
  • Laatst online: 26-09 12:11

Sagat

Is pappa x2!

Oeh Neon white had ik al tijdje interesse in! Heb remindertje in mijn agenda gezet ;)

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 16:20:
[...]

Neon White en Journey zaten er beide eerder al in of niet?
Journey wel. Neon white is nieuw.

Paar leuke games tussen voor op de handheld voor op vakantie :)

[ Voor 13% gewijzigd door uchiha tijntje op 02-07-2024 17:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilm

ilm

Zijn er mensen die xcloud gebruiken op vakantie?

Ik was juist aan het denken om het eens te proberen. Nemen jullie dan de xbox controller mee? Ik reis graag licht, maar een controller is natuurlijk nodig. Althans, in een eerdere test was het toetsenbord niet te doen. Game pass suggesties zijn ook welkom (puzzel genre of de betere candy crush :) ).

Callisto protocol is trouwens een geweldige game. Ik begrijp de ontvangst ook niet zo goed (buiten de technische problemen). Het ziet er gewoon fantastisch uit, en de combat is ook goed en origineel genoeg. Misschien is het dat het teveel op dead space lijkt waardoor de verwachtingen anders zijn. Het is natuurlijk veel cinematischer en combat is meer gewichtig (in gevoel) dan DS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjsiebes
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:26
ilm schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 19:52:
Zijn er mensen die xcloud gebruiken op vakantie?

Ik was juist aan het denken om het eens te proberen. Nemen jullie dan de xbox controller mee? Ik reis graag licht, maar een controller is natuurlijk nodig. Althans, in een eerdere test was het toetsenbord niet te doen. Game pass suggesties zijn ook welkom (puzzel genre of de betere candy crush :) ).

Callisto protocol is trouwens een geweldige game. Ik begrijp de ontvangst ook niet zo goed (buiten de technische problemen). Het ziet er gewoon fantastisch uit, en de combat is ook goed en origineel genoeg. Misschien is het dat het teveel op dead space lijkt waardoor de verwachtingen anders zijn. Het is natuurlijk veel cinematischer en combat is meer gewichtig (in gevoel) dan DS.
Speel zelf op vakantie vaak Cities Skylines via xcloud. Gaat prima. Soms speel ik ook Forza motorsport of horizon. Dat gaat met een goede verbinding ook.

Als ik mijn tablet meeneem gebruik ik een xbox controller. Anders gebruik ik een gamesir om mijn telefoon heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilm

ilm

Ook gedacht aan een gamesir e.d. Echter, een gamesir of xbox controller zijn ongeveer evengroot denk ik. Ik neem zowiezo de laptop (Mac M1) mee, dan kan ik al evengoed de controller nemen. Dan komt die xbox elite toch nog van pas (door harde case en op te laden via usb). Er zijn wat gemixte opininies of het in het laadruim mag van de vlieger, maar volgens mij moet dat geen probleem zijn.

Alles zal inderdaad afhangen van de hotel wifi. Een goed point-and-click avontuur zou ideaal zijn (monkey island :9~ ) maar er zijn er niet zoveel op game pass. Met de recente ontvangst van de Riven remake (en Myst) heb ik daar wel zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
ilm schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 20:34:
Ook gedacht aan een gamesir e.d. Echter, een gamesir of xbox controller zijn ongeveer evengroot denk ik. Ik neem zowiezo de laptop (Mac M1) mee, dan kan ik al evengoed de controller nemen. Dan komt die xbox elite toch nog van pas (door harde case en op te laden via usb). Er zijn wat gemixte opininies of het in het laadruim mag van de vlieger, maar volgens mij moet dat geen probleem zijn.

Alles zal inderdaad afhangen van de hotel wifi. Een goed point-and-click avontuur zou ideaal zijn (monkey island :9~ ) maar er zijn er niet zoveel op game pass. Met de recente ontvangst van de Riven remake (en Myst) heb ik daar wel zin in.
Slay the spire!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
ilm schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 20:34:
Die mag inderdaad gewoon mee, je mag in je ruimbagage meerdere uitgeschakelde apparaten van 100 Wh mee nemen. Het accuutje van de Elite is 5 Wh :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 08:15:
[...]

Die Sherlock games zijn sowieso dikke aanraders. Allemaal wat clunky maar het verhaal en detective spelen is te gek.
Absoluut! Ik heb echt genoten van Crimes and Punishments. The Devil's Daughter ook, maar net iets minder.

Ik zie nu dat The sinking City en Sherlock The Awakened bij elkaar horen qua in hetzelfde universum. Dat is wel tof! Maar ik begin eerst met Sherlock. Denk dat die beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm

ilm

Hartstikke goed idee! (of the darkest dungeon).

Aan de andere kant is slay the spire niet zo zwaar en er is ook een mac versie. Doet het voordeel van xcloud beetje ongedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
ilm schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 21:37:
[...]

Hartstikke goed idee! (of the darkest dungeon).

Aan de andere kant is slay the spire niet zo zwaar en er is ook een mac versie. Doet het voordeel van xcloud beetje ongedaan.
Ik speel het dan ook gewoon op een tablet tegenwoordig. :) Is gelijk de reden dat ik nooit iets met xcloud gedaan heb. Als ik thuis ben heb ik een xbox. Als ik niet thuis ben heb ik slay the spire op tablet.

Escape room academy schijnt leuk te zijn. Zelf niet gespeeld.

[ Voor 7% gewijzigd door Exactor it op 02-07-2024 21:51 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-09 20:34
Momenteel ligt Xbox eruit, je kan niet inloggen met je account. Betekent dit ook dat je bepaalde games niet kan spelen omdat de voortgang niet onder je account wordt bewaard?

Hele wereld heeft er last van https://www.reddit.com/r/...dttaqn/xbox_servers_down/

[ Voor 24% gewijzigd door Galvatron op 02-07-2024 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Galvatron schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 22:04:
Momenteel ligt Xbox eruit, je kan niet inloggen met je account. Betekent dit ook dat je bepaalde games niet kan spelen omdat de voortgang niet onder je account wordt bewaard?

Hele wereld heeft er last van https://www.reddit.com/r/...dttaqn/xbox_servers_down/
Dat is al een behoorlijk tijd aan de gang want ik zag in mijn vaste Xbox groepsapp rond 20:00 al meldingen voorbij komen hierover. Hopelijk weten ze het snel weer op te lossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-09 20:34
Heb Tweakers redactie getipt, mag ook wel in het nieuws dat het grootste techbedrijf ter wereld er met Xbox servers wereldwijd uit ligt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Galvatron schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 22:51:
Heb Tweakers redactie getipt, mag ook wel in het nieuws dat het grootste techbedrijf ter wereld er met Xbox servers wereldwijd uit ligt..
Dan hebben we dat beiden gedaan, vond het ook al vreemd dat er nog niks opstond :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 18-09 02:12
Het probleem treedt denk ik alleen op tijdens het aanmelden. Mijn dochter was ook probleemloos aan het spelen tot ze de xbox herstartte, daarna kon ze zich niet meer aanmelden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gGm9lf4oiz3_ozc_otUAWvhWI7w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/62Os1mpxYZcc7IGYeGqbuk6l.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:24

DirtyBird

Praktiserend denker

Bij mij vloog Hades er ineens uit. Crashte volledig en was weer terug in het hoofdmenu van de xbox. Kan nu geen games meer starten ookal ben ik wel ingelogd (volgens de console).

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Toch wel jammer. Kan de hele avond, op mijn home console, niks doen. Niet spelen, niet inloggen. Geen automatische fallback naar een offline modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 23:34

-tom-562

Oliesjeik

Jammer, vanavond was 1 van de weinige dagen die ik kon gamen. Nu ga ik 1 auto missen deze week met Forza :(

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schweino schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 23:07:
Het probleem treedt denk ik alleen op tijdens het aanmelden. Mijn dochter was ook probleemloos aan het spelen tot ze de xbox herstartte, daarna kon ze zich niet meer aanmelden.

[Afbeelding]
Ja hier ook, ik kon zelfs bijvoorbeeld Golf With Friends niet opstarten omdat hij mijn account niet pakte. Console opnieuw opgestart en toen kon ik wel in het account maar had geen verbinding met internet, na het spelen zag ik opeens dat ik inmiddels weer online was.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het enige wat je in zo'n situatie kan spelen zijn spellen die je fysiek hebt toch? Want ik las dat mensen digitale spellen niet konden opstarten tijdens de storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepknook
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 18-09 07:37
-tom-562 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 00:08:
Jammer, vanavond was 1 van de weinige dagen die ik kon gamen. Nu ga ik 1 auto missen deze week met Forza :(
Idem, denk je avondje rustig op de bank te kunnen gamen. :'(

Meest ironische was nog dat als je een verstoring wilde melden dat de betreffende pagina ''momenteel niet beschikbaar'' was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-09 17:54
-tom-562 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 00:08:
Welke is dat? De Endurance Tour loopt toch nog even?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 07:58:
Het enige wat je in zo'n situatie kan spelen zijn spellen die je fysiek hebt toch? Want ik las dat mensen digitale spellen niet konden opstarten tijdens de storing.
Zou ook kunnen dat het alleen mensen trof die hun console niet als home ingesteld hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 08:20:
[...]

Zou ook kunnen dat het alleen mensen trof die hun console niet als home ingesteld hadden.
Ja like me :P Ik was op het moment wanneer de storing begon (rond 20:00) en de groepsapp ontplofte bezig met The Last Of Us op mijn PS5, ik was wel van plan om de groep nog te joinen op Xbox maar dat ging snel van tafel toen ik over de storing las en het was een lange storing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 23:34

-tom-562

Oliesjeik

ggj87 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 08:17:
[...]

Welke is dat? De Endurance Tour loopt toch nog even?
Die Weekly races, ik heb het over Forza Horizon :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mochten mensen hier Journey to the Savage Planet niet hebben gespeeld. Hij is erg vermakelijk. Zowel qua gameplay als humor. Vandaag in gamepass. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Las het ook. Nog niet helemaal confirmed begreep ik.

Unpopular opinion…. Crash is imo nog steeds het beste IP dat Naughty Dog gemaakt heeft. Wat zijn dat goede games zeg.

Voor de liefhebbers van hogedruk reinigers. Er is een nieuwe DLC uit voor power wash simulator. Theme is Alice in wonderland.

[ Voor 13% gewijzigd door uchiha tijntje op 03-07-2024 21:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:05
Bij MM o.a AC Mirage, Prince of Persia: The Lost Crown €10 per stuk Go Go Go
https://nl.pepper.com/aan...oor-eur10-per-stuk-315680

[ Voor 5% gewijzigd door Amaze86 op 04-07-2024 07:21 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Grappig, vond er vroeger nooit zoveel aan maar nu ik met de kleine veel platformers speel ga ik deze wel proberen.

Ik las online dat waarschijnlijk Tony Hawk Pro Skatert 1 en 2 ook komen. Daar heb ik dan uit nostalgisch oogpunt weer wel veel zin in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:10
uchiha tijntje schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 21:21:
[...]
Unpopular opinion…. Crash is imo nog steeds het beste IP dat Naughty Dog gemaakt heeft. Wat zijn dat goede games zeg.
En het beste deel (deel 4) is niet eens van Naughty Dog. :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Donstil schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 12:55:
[...]

Grappig, vond er vroeger nooit zoveel aan maar nu ik met de kleine veel platformers speel ga ik deze wel proberen.

Ik las online dat waarschijnlijk Tony Hawk Pro Skatert 1 en 2 ook komen. Daar heb ik dan uit nostalgisch oogpunt weer wel veel zin in.
Niet alleen uit nostalgisch oogpunt zal het je denk ik bevallen, want hij is echt heel goed. :)

Succes met de “Get Theres”. Hele leuke uitdagingen waar ik me veel uurtjes heb mee heb vermaakt (met af en toe enige frustratie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 14:13:
[...]

Niet alleen uit nostalgisch oogpunt zal het je denk ik bevallen, want hij is echt heel goed. :)

Succes met de “Get Theres”. Hele leuke uitdagingen waar ik me veel uurtjes heb mee heb vermaakt (met af en toe enige frustratie).
Ja ik heb die remake/remaster (Wat is het eigenlijk?) nooit gekocht eigenlijk, geen idee waarom eigenlijk.
Maar de originele 2 heb ik echt onwijs veel gespeeld vroegah dus dat gevoel wil ik zeker weer even ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 21:21:
[...]

Las het ook. Nog niet helemaal confirmed begreep ik.

Voor de liefhebbers van hogedruk reinigers. Er is een nieuwe DLC uit voor power wash simulator. Theme is Alice in wonderland.
Ja maar het ziet er wel steeds meer naar uit dat het wel zover gaat komen, ook Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2 lijkt naar Gamepass te gaan komen. Beide spellen heb ik zelf al gekocht, omdat ik ze veel op de Playstation 1 heb gespeeld. Maar bij Crash Bandicoot N. Sane Trilogy kwam ik er op de een of andere manier niet meer goed in, kon blijkbaar de diepte op de een of andere manier niet goed inschatten :P

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:01
Donstil schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 12:55:
[...]

Zag ik ook:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Et_rcC2sDsmCLKga3REE7LVxT1A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S0S02Us5r1dge9Us9q33z09C.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exactor it
Raem schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 13:51:
[...]

Die was mij veel te moeilijk en raar qua alle moves en time travel. Of misschien was het vooral dat het zoveel was wat je moet/kunt doen. Doe mij deel 1 tm 3 maar. Daar heb ik wel van genoten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Raem schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 13:51:
[...]

De time trials en die andere challenges waren killing… mijn hemel wat heb ik soms lang vast gezeten bij een aantal levels. Uiteindelijk wel gehaald natuurlijk :P
Toys for bob heeft inderdaad echt goed werk geleverd

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:10
Deel 1 tm 3 zijn ook erg goed, maar deel 4 voelt voor mij als de perfecte opvolger voor de huidige generatie. Nieuwe gameplay, geweldig leveldesign en betere controls. Eigenlijk gewoon een Crash 1-3 2.0 :P

Maar inderdaad wel erg moeilijk. Heb er tig grijze haren bijgekregen om de platinum trophy te halen, maar het is uiteindelijk gelukt.

Deel 1 vond ik trouwens ook nog wel lastig om alle trophies te halen. 2 en 3 waren een stuk makkelijker. Moet eigenlijk ook nog eens proberen om Crash Team Racing weer eens op te pakken.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteravond voor het eerst met een groep van 8 het gratis spel Deceit 2 gespeeld, bij onze eerste keer was ik gelijk de infected maar niemand had het door totdat er twee overlevende ontsnapten en het afgelopen was. Dit spel word pas eng wanneer je geen infected bent en door die donkere gangen moet gaan rennen en ontsnappen! Het is leuk om tussendoor met vrienden te spelen maar na een paar keer spelen weet je wel hoe het werkt, wat je ook bij Dead by Daylight hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:03
THPS 1+2 remake heb ik een paar maanden geleden ook aangeschaft. Maar eigenlijk na een paar uur nostalgie niet meer aangeraakt, terwijl ik het origineel echt grijs heb gespeeld. Wel leuk om de soundtrack weer te horen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:51
Gisteren Journey to the savage planet voor het eerst gespeeld. Echt super grappig en grafisch erg mooi!

Ga ik mij denk ik wel een poosje mee vermaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raem schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 20:44:
Deel 1 tm 3 zijn ook erg goed, maar deel 4 voelt voor mij als de perfecte opvolger voor de huidige generatie. Nieuwe gameplay, geweldig leveldesign en betere controls. Eigenlijk gewoon een Crash 1-3 2.0 :P

Maar inderdaad wel erg moeilijk. Heb er tig grijze haren bijgekregen om de platinum trophy te halen, maar het is uiteindelijk gelukt.

Deel 1 vond ik trouwens ook nog wel lastig om alle trophies te halen. 2 en 3 waren een stuk makkelijker. Moet eigenlijk ook nog eens proberen om Crash Team Racing weer eens op te pakken.
Helemaal mee eens, en toch weet 4 ook de moeilijkheidsgraat van de games in stand te houden. Ik heb van de N Sane Trilogy ooit een digitaal review exemplaar gekregen, en weet nog goed dat ik niet meer wist dat het origineel ook zo pittig was :D

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Voor de verandering maar eens met Fallout New Vegas gestart en het doet me een beetje denken aan mijn begin dagen in Stalker SoC. Wat de f*ck nu? _O-

Wel een gave game trouwens. Alleen soms een beetje leeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mosin schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 16:44:
Voor de verandering maar eens met Fallout New Vegas gestart en het doet me een beetje denken aan mijn begin dagen in Stalker SoC. Wat de f*ck nu? _O-

Wel een gave game trouwens. Alleen soms een beetje leeg.
Gewoon vanuit de startlocatie naar het noorden/noordoosten gaan, recht op New Vegas af... O-) })

(doe maar niet echt tenzij je dood wil :P)

Stalker heb ik nauwelijks gespeeld omdat ik daar dus inderdaad echt geen flauw idee had wat te doen. Maar in NV wordt je volgens mij vrij duidelijk gezegd waar je heen zou moeten gaan. Als je nog geen quests in je pipboy hebt staan dan ben je denk ik nog in dat eerste stadje en moet je gewoon met wat mensen gaan praten. Als je bij de dokter vertrekt krijg je de opdracht mee om met iemand in de saloon te gaan praten die je dan meeneemt om wat te doen, en van daaruit komt de bal aan het rollen en komt ook je eerste keuze qua factions.
In grote lijnen wil je gewoon naar New Vegas, onderweg beetje rondkijken en met mensen praten en je pikt al snel een heleboel sidequests op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Finraziel schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 18:21:
[...]

Gewoon vanuit de startlocatie naar het noorden/noordoosten gaan, recht op New Vegas af... O-) })

(doe maar niet echt tenzij je dood wil :P)

Stalker heb ik nauwelijks gespeeld omdat ik daar dus inderdaad echt geen flauw idee had wat te doen. Maar in NV wordt je volgens mij vrij duidelijk gezegd waar je heen zou moeten gaan. Als je nog geen quests in je pipboy hebt staan dan ben je denk ik nog in dat eerste stadje en moet je gewoon met wat mensen gaan praten. Als je bij de dokter vertrekt krijg je de opdracht mee om met iemand in de saloon te gaan praten die je dan meeneemt om wat te doen, en van daaruit komt de bal aan het rollen en komt ook je eerste keuze qua factions.
In grote lijnen wil je gewoon naar New Vegas, onderweg beetje rondkijken en met mensen praten en je pikt al snel een heleboel sidequests op.
Ik zit nu een beetje rondom New Vegas te pielen, maar heb dus nog een aantal quests open staan waar ik niet mee verder kan, omdat ik niet de juiste skills heb of ik word afgemaakt. ED-E mee nemen naar Scrapyard doet bijvoorbeeld helemaal niks :?
Probeer nu wat mensen leeg te roven met Caravan om wat caps te krijgen voor armor/weapons. Misschien toch nog maar eens rustig rond neuzen naar mensen die quests voor me hebben.

Dus ik heb een beetje het idee dat ik veel te snel in New Vegas ben beland :P

Had in het begin ook geen idee hoe het spelt werkte en bij het opdelen van je skill punten heb ik achteraf te veel aan fysieke eigenschappen uitgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mosin schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 18:32:
[...]

Ik zit nu een beetje rondom New Vegas te pielen, maar heb dus nog een aantal quests open staan waar ik niet mee verder kan, omdat ik niet de juiste skills heb of ik word afgemaakt. ED-E mee nemen naar Scrapyard doet bijvoorbeeld helemaal niks :?
Probeer nu wat mensen leeg te roven met Caravan om wat caps te krijgen voor armor/weapons. Misschien toch nog maar eens rustig rond neuzen naar mensen die quests voor me hebben.

Had in het begin ook geen idee hoe het spelt werkte en bij het opdelen van je skill punten heb ik achteraf te veel aan fysieke eigenschappen uitgegeven.
Ah dan ben je wel al verder dan ik dacht. Je kunt ook altijd gewoon op de bonnefooi de kaart gaan verkennen. Wel handig om regelmatig te saven want er zitten een paar erg gevaarlijke beesten in NV, maar verder kan er niet zoveel mis gaan en wie weet wat je tegenkomt :)
Wat betreft de (iets minder directe en dodelijke) route naar NV (ik zet het voor de zekerheid in een spoilerblok)
spoiler:
Je hebt ED-E dus je bent in dat eerste stadje geweest, ben je ook wat verder naar het zuiden bij de NCR geweest en daar wat quests opgepikt? Stukje naar het oosten met de andere partij gespeeld? :P In Novac wat quests, vlak voor novac zit geloof ik een ranger station waar je een quest kan doen, je hebt repcon een stukje ten westen van novac, ten noorden van Novac en iets naar het oosten kom je de NCR weer tegen terwijl je iets naar het westen een companion op kan pikken die weer van een andere faction komt...

Als dit je niks zegt zou ik inderdaad die route nog eens terugwandelen en kijken wat je gemist hebt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
devilsnight schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 20:46:
Heeft iemand hier de game Asterigos gespeeld?
Ja maar nooit afgemaakt, het zit best goed in elkaar en pas na veel uren begint het spel pas echt en krijg je meer vrijheid. Moet er ooit weer tijd voor maken want liep vast bij een missie :p

Heb er 24 uur inzitten

[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 05-07-2024 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ht87
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-09 11:35
Mosin schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 18:32:
[...]

Rechtsboven in de map naar de boomers zoeken is wel erg leuk en een goede uitdaging. Leuke quests daar!
DLCs zijn ook erg goed!
Pagina: 1 ... 40 ... 107 Laatste

Let op:
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot XBOX Game Pass --> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Mocht je al zin hebben om over de nieuwe Xbox console te praten --> [Next Xbox] Nieuws & Speculaties