• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22:20
justifire schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 22:48:
Weet nog goed, de eerste drakenaanval in Skyrim, onvergetelijk!
Nou, zojuist eenzelfde ervaring meegemaakt na ruim dertien jaar :o
https://www.xbox.com/play/media/LycMwtLAHn
It's like Skyrim with dragons!

Verwijderd

Eindelijk na jaren de game 'Control' doorspeelt. Een leuke game, vooral met de ingame hulp, maar ook niet meer dan dat. Mijn Xbox Series X draait hier op volle toeren. Ik gebruik het veel en heb mijn andere gaming machines niet meer aangeraakt. Ik wacht met smart op Flight Simulator 2024 en de nieuwe Call of Duty van Treyarch. Ik kan ook niet wachten op Grand Theft Auto VI, maar ik hoorde via het nieuws dat die pas ergens in 2026 uit gaat komen.

Ik lees hier op Tweakers ook veel mee voor tips om andere leuke spellen te proberen.
Hoe meer ik er van zie hoe meer ik genegen ben om hem toch te gaan proberen. :) Hij bevalt je dus goed, mooi om te horen.

——

[ Voor 9% gewijzigd door uchiha tijntje op 24-03-2024 04:54 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hoe meer ik er van zie hoe meer ik genegen ben om hem toch te gaan proberen. :) Hij bevalt je dus goed, mooi om te horen.
De fps is ff wennen en ik zit nog niet heel ver in de game maar tot nu toe speelt het goed weg hoor, ik bedoel echt niet onspeelbaar en het sfeertje is heerlijk.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:53
uchiha tijntje schreef op zondag 24 maart 2024 @ 04:51:
[...]

Je kunt hem sealed op Vinted nu al voor rond de 50e oppikken.

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:58
Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2024 @ 04:45:
Eindelijk na jaren de game 'Control' doorspeelt. Een leuke game, vooral met de ingame hulp, maar ook niet meer dan dat. Mijn Xbox Series X draait hier op volle toeren. Ik gebruik het veel en heb mijn andere gaming machines niet meer aangeraakt. Ik wacht met smart op Flight Simulator 2024 en de nieuwe Call of Duty van Treyarch. Ik kan ook niet wachten op Grand Theft Auto VI, maar ik hoorde via het nieuws dat die pas ergens in 2026 uit gaat komen.

Ik lees hier op Tweakers ook veel mee voor tips om andere leuke spellen te proberen.
Ben ik nu ook mee bezig, het spel is alleen een beetje veel van hetzelfde.. maar al die abilities maken dat weer goed, toch wel leuk om te kunnen zweven en met dingen te gooien.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:26

BM

Admin Softe Goederen
vinno86 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 09:50:
[...]

Ben ik nu ook mee bezig, het spel is alleen een beetje veel van hetzelfde.. maar al die abilities maken dat weer goed, toch wel leuk om te kunnen zweven en met dingen te gooien.
Ben er ook paar dagen terug aan begonnen. Prima game, alleen voor mijn smaak net ff teveel gepuzzel om van locatie naar locatie te komen :) Verder vermaak ik me er prima mee.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Verwijderd

Gisteren kwam Jedi Survivor voorbij in de store voor minder dan €30. Vond de game iedere keer net iets te duur maar nu kon ik het niet laten. Speel haast nooit meer op de Xbox dus moet dat saldo toch eens wegwerken. :P

Ben nog niet heel ver maar bevalt goed en in performance nog niets geks meegemaakt. De resolutie vind ik prima en VRR zal de rest wel recht trekken. Prima aankoop zover.
Wat is The Evil West toch een aangename verrassing, ben er mee begonnen omdat hij in Gamepass kwam en niet meer gestopt met spelen! Inmiddels al bij de negende hoofd missie van de 16 hoofd missies :o

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Ja die vergeet je echt nooit meer!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

G_Dragon schreef op zondag 24 maart 2024 @ 15:42:
Wat is The Evil West toch een aangename verrassing, ben er mee begonnen omdat hij in Gamepass kwam en niet meer gestopt met spelen! Inmiddels al bij de negende hoofd missie van de 16 hoofd missies :o
Ik ben er ook net mee begonnen. Nu bij chapter 3. Speelt wel aardig weg. Verhaallijn ben ik wel nu al kwijt :)

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-01 10:47
uchiha tijntje schreef op zondag 24 maart 2024 @ 19:04:
[...]

Ik ben er ook net mee begonnen. Nu bij chapter 3. Speelt wel aardig weg. Verhaallijn ben ik wel nu al kwijt :)
Hebben jullie hem 60fps werkend gekregen? Zag die optie ff niet en vond die 30 fps niet echt chill!
Dacht dat hij wel 60fps ondersteunde...

Leuk tussendoortje hoor!
JDL15 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 19:19:
[...]

Hebben jullie hem 60fps werkend gekregen? Zag die optie ff niet en vond die 30 fps niet echt chill!
Dacht dat hij wel 60fps ondersteunde...

Leuk tussendoortje hoor!
Volgens mij in de opties performance mode ipv quality. Volgens mij loopt die nu gewoon op 60 :) Opnieuw de game opstarten is wel vereist.

[ Voor 6% gewijzigd door uchiha tijntje op 24-03-2024 20:07 ]

Dit weekend weer 4 tot 5 missies verder gekomen met The Evil West, Zondagmiddag nog meegekeken met mijn verloofde die weer verder ging met onze 100% run in Red Dead Redemption 2 en gisteravond mocht @uchiha tijntje mij nat maken in Lightyear Frontier voor een achievement :+ (Spray water at another player).

justifire schreef op zondag 24 maart 2024 @ 22:16:
Vocation geupgrade naar warrior, voelt met dit zwaardje weer als vertrouwd :*)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er goed uit! Welk spel is dit? ( Dragon's Dogma 2?)

• Darkest Star
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-01 13:47
“In an future update”. Alsof ze er straks ineens 60fps uit kunnen persen.
Die eerste vind ik eigenlijk nog steeds verontrustend want dat klinkt alsof ze de mogelijkheid bieden je huidige save te deleten... Wat een verbetering is, maar eigenlijk wil je in een game als dit gewoon meerdere karakters op kunnen slaan. Hopelijk komt dat later dan nog.

Gamertag: FinrazielNL

• Bieren89
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08-01 22:09
Heb hem op release al kunnen kopen op vinted voor 45. Dus het iets langer wachten dat ik nu moet doen loont al _/-\o_

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15-01 10:45
Finraziel schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:52:
[...]

Die eerste vind ik eigenlijk nog steeds verontrustend want dat klinkt alsof ze de mogelijkheid bieden je huidige save te deleten... Wat een verbetering is, maar eigenlijk wil je in een game als dit gewoon meerdere karakters op kunnen slaan. Hopelijk komt dat later dan nog.
Klinkt voor mij niet zo, wel vind ik het bizar dat je niet eens new game kan doen. Doet me denken aan ac unity. Rare keuzes.
Darkest Star schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:57:
[...]

“In an future update”. Alsof ze er straks ineens 60fps uit kunnen persen.
Dat zeggen ze toch ook niet :?
De belangrijkste drie punten pakken ze nu in ieder geval aan.
Speel al weer een paar dagen met veel plezier dus voor mij persoonlijk wordt het vanaf nu enkel maar nog beter :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:06
Omdat ik er geen dedicated topic voor zie op GOT dan maar even in dit topic (omdat ik weet dat er hier een aantal spelers zitten). Wat is Robocop een toffe game!!!

Speel het dan wel op de PC, maar soit. Draait op Windows, is ook van MS :+ O-)

Ben zojuist aangekomen in het Vulture gebied. Heel herkenbaar voor de liefhebbers van de film :)
Heb nu ook motherboards gevonden om de gun te upgraden, maar moet nog even kijken hoe dat precies werkt. Zag al wel dat je niet persé het zelfde vormpje chip hoeft te gebruiken. Ze passen allemaal in principe.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xMjxq9gCqWnZZOnM0aM_YnkVa8E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LqIZgO7To8EeX8Jqd5bt22Q4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door G_Dragon op 25-03-2024 16:43 ]

• Timothy3000
Dragons Dogma 2.... nog niet helemaal over uit wat ik ervan moet vinden. Grafisch erg lelijk en het voelt allemaal aardig verouderd (als in gameplay van jaren terug) aan maar het intrigeert wel. Ga het nog een paar uur geven.

• Exactor it
Dead Island 2 is best wel tof. Ik snap weinig van het verhaal, maar goed het is iets met zombies dus het zal allemaal wel. Het hakken, beuken en snijden in zombies, met af en toe wat stroom of vuur is tot nu toe wel geinig. Net als hoe de zijmissies worden aangeboden, niet in your face maar wel duidelijk genoeg dat er iets te doen is als je ergens heen gaat. Ik vind het wel wel wat stroperig spelen, alsof er motion blur wordt toegepast (terwijl die uitstaat). Zijn er nog tips qua performance, zag weinig onder options...
Hmmm zelf ben ik niet zo'n van van deze nieuwe 3D stijl en zal ik hem niet snel kopen, de review cijfers zijn ook erg verdeelt..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OxTISPG-Hjnhpt3Ivvfeqzvz5fM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fh22cimQKKnxwKqCFdY8k2WA.jpg?f=fotoalbum_large
South Park: Snow Day Reviews
9/10 - GameGrin
8.5/10 - GamingTrend
8/10 - Shacknews
8/10 - AltChar
7.5/10 - God is a Geek
7.5/10 - WorthPlaying
6/10 - TheSixthAxis
6/10 - PushSquare
5/10 - VideoGamer
4/10 - NintendoLife
4/10 - GGRecon
4/10 - Slant
3/10 - IGN
3/10 - Digital Trends

Timothy3000 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 19:48:
Dragons Dogma 2.... nog niet helemaal over uit wat ik ervan moet vinden. Grafisch erg lelijk en het voelt allemaal aardig verouderd (als in gameplay van jaren terug) aan maar het intrigeert wel. Ga het nog een paar uur geven.
Zo’n flinke boog was het dus ook weer niet :')

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Timothy3000
justifire schreef op maandag 25 maart 2024 @ 21:51:
[...]

Mooie deal op Vinted, sealed. ;)
Toch een kansje geven.

De game is wel extreem blurry. Is daar iets aan te doen?

[ Voor 16% gewijzigd door Timothy3000 op 25-03-2024 22:01 ]

• Timothy3000
G_Dragon schreef op maandag 25 maart 2024 @ 21:47:
Hmmm zelf ben ik niet zo'n van van deze nieuwe 3D stijl en zal ik hem niet snel kopen, de review cijfers zijn ook erg verdeelt..

[Afbeelding]
South Park: Snow Day Reviews
9/10 - GameGrin
8.5/10 - GamingTrend
8/10 - Shacknews
8/10 - AltChar
7.5/10 - God is a Geek
7.5/10 - WorthPlaying
6/10 - TheSixthAxis
6/10 - PushSquare
5/10 - VideoGamer
4/10 - NintendoLife
4/10 - GGRecon
4/10 - Slant
3/10 - IGN
3/10 - Digital Trends
Met name de wat vage sites die hoge cijfers geven lijkt wel. Trailers deden een soort free to game play vermoeden.
Timothy3000 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 22:03:
[...]

Met name de wat vage sites die hoge cijfers geven lijkt wel. Trailers deden een soort free to game play vermoeden.
Ze hadden gewoon een derde South Park moeten maken zoals The Stick of Truth en The Fractured but Whole. Dat waren echt leuke en creatieve games binnen het IP. Maar nee we krijgen dit soort rommel.

uchiha tijntje schreef op maandag 25 maart 2024 @ 22:13:
[...]

Ze hadden gewoon een derde South Park moeten maken zoals The Stick of Truth en The Fractured but Whole. Dat waren echt leuke en creatieve games binnen het IP. Maar nee we krijgen dit soort rommel.
100% met je eens want die twee spellen waren goud _/-\o_

Vorige week met Ni no Kuni begonnen, had ik dit maar niet gedaan zeg. Nu bij de laatste baas en wat een fucking drama!

Sowieso ervaar ik het combat system echt als on gebalanceerd, in dit gevecht oneerlijk, de AI van je teammates is echt.....welke AI? 😐 Immens irritante difficulty spikes na een tijdje. Ik heb flink XP lopen grinden en nog steeds is de boss irritant moeilijk en de attacks kunnen echt game over betekenen, en dat gaat makkelijk want je krijgt bizar kort de tijd om op defend te drukken.

Daarnaast heb ik een schijthekel aan wanneer boss fights meerdere phases hebben. Deze dus. 3!!!! Ga je dood, kan je alles overnieuw doen. Ik overweeg deze gewoon van de SSD te mieteren. Dit soort shit handle ik niet meer. Ik begrijp de afkeer op deze game op oa Neogaf steeds meer.

Ik bleef spelen omdat ik al het andere wel kon waarderen.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:21
justifire schreef op maandag 25 maart 2024 @ 21:51:
[...]

Dit was te verwachten. Mensen laten zich even meeslepen door de internet hysterie. Duurt paar daagjes, dan zakt het weg en gaan mensen gewoon genieten van een mooie game. Nog even beetje nasputteren om de eerste onderbuik te rechtvaardigen en dan is het weer over. Beetje vergelijkbaar met batterij gedoe bij elke nieuwe iOS release.

• Timothy3000
giantgiantus schreef op maandag 25 maart 2024 @ 22:48:
[...]
Dit was te verwachten. Mensen laten zich even meeslepen door de internet hysterie. Duurt paar daagjes, dan zakt het weg en gaan mensen gewoon genieten van een mooie game. Nog even beetje nasputteren om de eerste onderbuik te rechtvaardigen en dan is het weer over.
Helaas is het tegendeel waar. Motion sickness begint helaas toch enorm op te spelen dus de game gaat tot de eerste patches weer even de kast in. Wel jammer want de gameplay is tof. Aan de andere kant zijn er tegen die tijd wel meerdere saves, dus dat is mooi meegenomen.

• Timothy3000
devilsnight schreef op maandag 25 maart 2024 @ 22:20:
Vorige week met Ni no Kuni begonnen, had ik dit maar niet gedaan zeg. Nu bij de laatste baas en wat een fucking drama!

Sowieso ervaar ik het combat system echt als on gebalanceerd, in dit gevecht oneerlijk, de AI van je teammates is echt.....welke AI? 😐 Immens irritante difficulty spikes na een tijdje. Ik heb flink XP lopen grinden en nog steeds is de boss irritant moeilijk en de attacks kunnen echt game over betekenen, en dat gaat makkelijk want je krijgt bizar kort de tijd om op defend te drukken.

Daarnaast heb ik een schijthekel aan wanneer boss fights meerdere phases hebben. Deze dus. 3!!!! Ga je dood, kan je alles overnieuw doen. Ik overweeg deze gewoon van de SSD te mieteren. Dit soort shit handle ik niet meer. Ik begrijp de afkeer op deze game op oa Neogaf steeds meer.

Ik bleef spelen omdat ik al het andere wel kon waarderen.
Ik ben daar ook afgehaakt. Deel twee was dan wel weer heel tof. Gevechten voelden daar ook een stuk eerlijker.
Timothy3000 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 23:06:
[...]

Ik ben daar ook afgehaakt. Deel twee was dan wel weer heel tof. Gevechten voelden daar ook een stuk eerlijker.
Duidelijk man, dan ben ik sowieso niet de enige, als ik besluit ermee te kappen. Toch 40 uur in zitten en dan wil ik sowieso nog wel het een en ander geprobeerd hebben. In de community merk ik dat men erg te spreken is over Dinoceros, dus die ga ik even flink levellen nog en dan nog eens proberen. Blijft het shit gaan, dan zeg ik bye bye NNK. En dan op naar 2.
Het is weer Dinsdag die ons weer nieuwe deals brengt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXI7hSJGeeBoCkf4J2LpWIlpWU0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uSFAVx5OC3EKFRqv8CScs28d.png?f=user_large
"Klik op de afbeelding voor de deals"

Gameplay van Judas!

[ Voor 19% gewijzigd door G_Dragon op 26-03-2024 17:19 ]

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Groot interview met Phil Spencer:
“This notion that Xbox can only be this one device that plugs into a television isn’t something we see in the Gen Z research. Because nothing else is like that for them. Some of them will have an iPhone, some will have an Android, but all the games and everything is the same. I can still get to TikTok on both of them, at least for now. All of their stuff is available wherever they want. So for Xbox, our brand pivot — as we attract and maintain relevance with a younger audience — is ‘Xbox is a place where I can find the great games I want to.’”
Xbox gaat uiteindelijk multiplatform

[ Voor 6% gewijzigd door Mog op 26-03-2024 18:50 ]

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• Exactor it
Nu nog een manier vinden om een muis en toetsenbord aan mijn telefoon te koppelen!

Wat is de use case hiervoor. Een persoon die wel een muis en toetsenbord heeft maar geen pc of console? Of is het simpler, voor mensen die een laptop mee hebben en onderweg willen gamepassen?

Ik zit vooral te wachten op cloud gaming buiten gamepass bibliotheek. Dus dat je elk spel kunt streamen naar elk device.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Exactor it schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 19:50:
[...]

Nu nog een manier vinden om een muis en toetsenbord aan mijn telefoon te koppelen!

Wat is de use case hiervoor. Een persoon die wel een muis en toetsenbord heeft maar geen pc of console? Of is het simpler, voor mensen die een laptop mee hebben en onderweg willen gamepassen?

Ik zit vooral te wachten op cloud gaming buiten gamepass bibliotheek. Dus dat je elk spel kunt streamen naar elk device.
Alle use cases waarbij je een device hebt dat kan streamen en via Bluetooth M&K ondersteunt. Niet anders dan nu met een device waar je met je controller naar verbind.

Cloud gaming voor je hele library zou mooi zijn en berichten waren dat dit wellicht dit jaar zou worden uitgerold.

——-

[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 26-03-2024 19:58 ]

@uchiha tijntje Dan hoop ik dat ze de God Of War en Horizon spellen op Xbox weten te krijgen, scheelt mij een PS5 kopen :+

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-01 18:13
Eaplay is eigenlijk toch ook al een third party winkel? Het zou sowieso tof zijn als ik de geruchten mag geloven dat ze een xbox handheld eind dit jaar uitbrengen met wellicht meerdere stores.

Verwijderd

'Uitgevers overwegen te stoppen met Xbox-games'
https://pu.nl/artikelen/n...e-stoppen-met-xbox-games/

Zal dit onzin zijn of niet. Zal mij niet verbazen maar aan de andere kant, hoe lastig is een Xbox versie aangezien de hardware niet heel verschillend is van beide consoles. Misschien dat de S versie meer moeite kost voor wat alles oplevert?
Ik denk maar wat hard op en weet dat het een roddel kan zijn. ;)
Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 11:19:

Zal dit onzin zijn of niet. Zal mij niet verbazen maar aan de andere kant, hoe lastig is een Xbox versie aangezien de hardware niet heel verschillend is van beide consoles. Misschien dat de S versie meer moeite kost voor wat alles oplevert?
"We stoppen een hoop moeite in een Xbox Series X|S-versie van een game, terwijl eerlijk gezegd de markt voor ons op pc en PlayStation 5 ligt"
Zou het nou echt zoveel moeite zijn om een Xbox versie te maken als je al een PC (Windows) versie maakt? Controller UI heb je ook al vanwege PS5 (en op de PC wil je eigenlijk ook specifiek de Xbox controller ondersteunen) en ik zou verwachten dat een Xbox versie praktisch hetzelfde is als de Windows versie. Alleen een performance profiel voor de twee consoles bepalen.
Dat is erg kort door de bocht natuurlijk, maar vooral als je games digital only releast kan ik me maar moeilijk voorstellen dat de extra kosten groter zijn dan de extra inkomsten vanuit Xbox.
Ik kan me dus wel voorstellen dat uitgevers er voor gaan kiezen om niet meer fysiek te releasen voor Xbox want de productie en distributie voegt natuurlijk een hoop aan kosten toe. Wellicht ook minder optimalisatie.

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:07
Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 11:19:

Ik vind het nogal nutteloos nieuws als je totaal geen beeld hebt om welke twee uitgevers het gaat. En ook wanneer die Xbox games dan uitgebracht zijn ten opzichte van de PC en PS5. Stoppen ze moeite in een game voor de Xbox die al een tijdje uit is op een ander platform dan is die game mogelijk daar al gekocht. Dus nogal vaag allemaal.

Verwijderd

Finraziel schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 11:28:
[...]

"We stoppen een hoop moeite in een Xbox Series X|S-versie van een game, terwijl eerlijk gezegd de markt voor ons op pc en PlayStation 5 ligt"
Zou het nou echt zoveel moeite zijn om een Xbox versie te maken als je al een PC (Windows) versie maakt? Controller UI heb je ook al vanwege PS5 (en op de PC wil je eigenlijk ook specifiek de Xbox controller ondersteunen) en ik zou verwachten dat een Xbox versie praktisch hetzelfde is als de Windows versie. Alleen een performance profiel voor de twee consoles bepalen.
Dat is erg kort door de bocht natuurlijk, maar vooral als je games digital only releast kan ik me maar moeilijk voorstellen dat de extra kosten groter zijn dan de extra inkomsten vanuit Xbox.
Ik kan me dus wel voorstellen dat uitgevers er voor gaan kiezen om niet meer fysiek te releasen voor Xbox want de productie en distributie voegt natuurlijk een hoop aan kosten toe. Wellicht ook minder optimalisatie.
Dat ze zouden stoppen met fysiek kan ik me ook heel goed voorstellen. Enkel de Series S zou ik kunnen verzinnen als reden wanneer we het over digitaal hebben.

Verwijderd

L23 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 11:30:
[...]

Ik vind het nogal nutteloos nieuws als je totaal geen beeld hebt om welke twee uitgevers het gaat. En ook wanneer die Xbox games dan uitgebracht zijn ten opzichte van de PC en PS5. Stoppen ze moeite in een game voor de Xbox die al een tijdje uit is op een ander platform dan is die game mogelijk daar al gekocht. Dus nogal vaag allemaal.
Yep hij is vaag. Toch dacht ik er even over na. ;)

We gaan het zien hoeveel onzin het is.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2024 11:34 ]

• L23
Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 11:33:
[...]

Yep hij is vaag. Toch dacht ik er even over na. ;)

We gaan het zien hoeveel onzin het is.
Ik bedoelde daarmee niet jouw reactie en het erover nadenken, maar de bron zelf :)
Zo krijgen we elke maand weer anonieme berichtgeving dat Xbox gedoemd is. Dit gaat al sinds de release van Xbox One door. En volgens mij is het financiële plaatje van Xbox prima.

Ik verwacht in 2026 (naar verwachting release nieuwe Xbox) een grote shift in hoe de console markt zowel softwarematig als hardwarematig wordt gepositioneerd voor het komende decennium.

Sec de console markt door laten gaan als de afgelopen decennia gaat in financieel opzicht een sobere toekomst tegemoet. Ik denk dat MS goed in staat is om het hoofd te bieden aan de nieuwe ontwikkelingen en trends. Dat wij daar hier als Tweakers (veelal 35+ers gok ik) wat van vinden maakt niet veel uit aangezien we slechts een beperkte doelgroep zijn voor het komende decennium.

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 14-01 17:38
Volgens mij wordt er juist druk gezet vanuit de top van MS op Phil en xbox divisie om al die investering overnames terug te verdienen en worden daarom de keuzes gemaakt zoals die gemaakt worden de laatste tijd. Wat mij betreft is het een verzwakking van de xbox als console merk/systeem en gaat xbox dus echt richting publisher als hoofd focus.

De realiteit dat je in de toekomst een Xbox console van Dell of Asus koopt waarbij MS/xbox alleen een basis specificatie afspreekt komt steeds dichterbij.

Die "Xbox One X pro masterace" editie heb ik dus eigenlijk al in huis met mijn game PC...
Palindrome schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 13:40:
Volgens mij wordt er juist druk gezet vanuit de top van MS op Phil en xbox divisie om al die investering overnames terug te verdienen en worden daarom de keuzes gemaakt zoals die gemaakt worden de laatste tijd. Wat mij betreft is het een verzwakking van de xbox als console merk/systeem en gaat xbox dus echt richting publisher als hoofd focus.

De realiteit dat je in de toekomst een Xbox console van Dell of Asus koopt waarbij MS/xbox alleen een basis specificatie afspreekt komt steeds dichterbij.

Die "Xbox One X pro masterace" editie heb ik dus eigenlijk al in huis met mijn game PC...
Prima toch? Als ik in de toekomst een Xbox plug en play PC kan kopen die ik tussendoor kan upgraden in combinatie met een standalone handheld dan ben ik helemaal happy.

En de druk van bovenaf om zaken anders te doen dan het afgelopen decennium zie je over de gehele linie. Net zoals Sony die steeds vaker zal kiezen voor day one PC en puur de exclusiviteit los laat.

Dus je PS X Y Pro masterrace heb je ook al thuis staan met je game PC.

• L23
Palindrome schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 13:40:
Volgens mij wordt er juist druk gezet vanuit de top van MS op Phil en xbox divisie om al die investering overnames terug te verdienen en worden daarom de keuzes gemaakt zoals die gemaakt worden de laatste tijd.
Zijn die investeringen dan niks meer waard? Dat moeten terugverdienen lees ik al sinds de overname van Bethesda, maar dat klopt niet. Die investeringen moeten gewoon zijn waarde behouden. In dat geval kan het wel handig zijn om een studio na overname multiplatform te houden.

• Palindrome
L23 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:24:
[...]

Zijn die investeringen dan niks meer waard? Dat moeten terugverdienen lees ik al sinds de overname van Bethesda, maar dat klopt niet. Die investeringen moeten gewoon zijn waarde behouden. In dat geval kan het wel handig zijn om een studio na overname multiplatform te houden.
Stilstand is achteruitgang is het motto van het investeringsklimaat ;)

• Palindrome
uchiha tijntje schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:00:
[...]

Prima toch? Als ik in de toekomst een Xbox plug en play PC kan kopen die ik tussendoor kan upgraden in combinatie met een standalone handheld dan ben ik helemaal happy.

En de druk van bovenaf om zaken anders te doen dan het afgelopen decennium zie je over de gehele linie. Net zoals Sony die steeds vaker zal kiezen voor day one PC en puur de exclusiviteit los laat.

Dus je PS X Y Pro masterrace heb je ook al thuis staan met je game PC.
Klopt voor mij als pc gamer maakt het niet uit en veranderd er weinig. Voor mensen die waarde hechten aan de console als kastje en aparte zuil binnen de markt wel. Als Nintendo morgen aankondigd te stoppen met de console zelf en alleen maar publisher te zijn op alle platformen dan zullen sommige dat ook een goede ontwikkeling vinden en anderen juist totaal niet.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:51
Dan stoppen die 2 bedrijven toch, prima. Zal geen wereldschokkende game zijn geweest dat dit 'vanuit' de developer zelf zou moeten komen (of uberhaubt een naam zou noemen), dus ik gok ergens op een opgehypte game die bi voorbaat zeer slecht verkocht (hahah, ubisoft).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• L23
Palindrome schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:36:
[...]

Stilstand is achteruitgang is het motto van het investeringsklimaat ;)
Geen idee wat je bedoeld.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik gok dat dit o.a. is om het model van Sony en Nintendo langzaam onderuit te halen. Forceer via deze weg je concurrenten om hun systemen ook open te stellen (hallo EU) en je hebt een toegangsweg om jouw eigen Xbox store/gamepass te verkopen met minimale tussenkomst van andere partijen. Zeker nu MS meer games wil verkopen buiten Xbox (want ja eigen verkopen en licentieinkomsten blijven uit) is het verstandig om dat wel via een eigen storefront te doen ivm de kosten en Gamepass niet meer groeit binnen het eigen ecosysteem moet je elders kijken voor groei of meer investeren in content (wat tot op heden weinig effect heeft).

[ Voor 10% gewijzigd door Caayn op 27-03-2024 16:30 ]

Ni no Kuni uitgespeeld!

Afgelopen dagen flink aan het XP grinden geweest, heel wat side quests gedaan zodat ik flink geld binnen haalde en genoeg potions voor MP en revives kon kopen. De teammates waren tijdens de final boss wederom echt bagger, gingen door, ze healden zichzelf niet eens, laat staan mij. Maar Dinoceros heeft erdoorheen gekregen.

Alles vond ik tof aan de game behalve de combat(en dus de braindead AI van je team) en de idiote manier van MP punten krijgen. Genoeg om niet op te geven. Op naar 2.

• Exactor it
Palindrome schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:40:
[...]

Klopt voor mij als pc gamer maakt het niet uit en veranderd er weinig. Voor mensen die waarde hechten aan de console als kastje en aparte zuil binnen de markt wel. Als Nintendo morgen aankondigd te stoppen met de console zelf en alleen maar publisher te zijn op alle platformen dan zullen sommige dat ook een goede ontwikkeling vinden en anderen juist totaal niet.
Het enige dat ik belangrijk vind voor mijn gamemachine is dat ik er 3 kabels in kan stoppen en dat hij het dan doet zonder dat ik allerlei drivers moeten installeren en regelen.

Een pc naast mijn tv zetten zie ik niet zo snel gebeuren. Maar goed, we zien wel waar het 'al vijftien jaar zinkende' xbox schip strandt. :+
Exactor it schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 18:01:
[...]

Het enige dat ik belangrijk vind voor mijn gamemachine is dat ik er 3 kabels in kan stoppen en dat hij het dan doet zonder dat ik allerlei drivers moeten installeren en regelen.

Een pc naast mijn tv zetten zie ik niet zo snel gebeuren. Maar goed, we zien wel waar het 'al vijftien jaar zinkende' xbox schip strandt. :+
Ging Samsung geen Xbox in zijn televisies bouwen?
Ben je van die kabels ook af!
Meteen een goede reden om om de 8 jaar een nieuwe tv aan te schaffen :+

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:39
SinergyX schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:40:
Dan stoppen die 2 bedrijven toch, prima. Zal geen wereldschokkende game zijn geweest dat dit 'vanuit' de developer zelf zou moeten komen (of uberhaubt een naam zou noemen), dus ik gok ergens op een opgehypte game die bi voorbaat zeer slecht verkocht (hahah, ubisoft).
ik verdenk wb ook nog wel met die suicide squad game. Altijd makkelijker een externe partij de schuld te geven. ;)

• Exactor it
justifire schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 19:17:
[...]

Ging Samsung geen Xbox in zijn televisies bouwen?
Ben je van die kabels ook af!
Meteen een goede reden om om de 8 jaar een nieuwe tv aan te schaffen :+
Helemaal niks aansluiten en dan toch stabiel kunnen gamen lijkt me de utopie. Kun jij niet een gamebedrijf starten?
Exactor it schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 18:01:
[...]

Als Microsoft Windows nou een 'Xbox mode' zou kunnen geven waarbij de PC gewoon in een Xbox interface met controller te navigeren (dus gewoon zoals een Xbox) opstart en je alleen ergens een optie hebt om de desktop interface te openen, maar daar eigenlijk nooit hoeft te komen als je niet wil (dus zoals de Steam Deck, voor wie daar bekend mee is)... Dat zou top zijn. En dan lijkt het me ook geen probleem om gewoon een kant en klare PC te kopen in plaats van een console (want het ís dan eigenlijk gewoon een console als je hem in Xbox mode zet). Zou ook erg mooi zijn voor de diverse Windows gaming handhelds.

Maar ik zie ook de dood van Xbox als console nog niet zo snel gebeuren en eerlijk gezegd heb ik ook weinig vertrouwen in het Windows team om zo'n Xbox mode te maken. Vrijwel alles wat Microsoft aan Windows kant ooit voor gaming gedaan heeft (qua user interface en applicaties, ik heb het niet over API's) was halfbakken en werd snel weer verlaten omdat mensen het niks vonden (terecht). Gamepass is een beetje de uitzondering, maar eigenlijk alleen vanwege de goede deal die het biedt want de userervaring is bagger vergeleken met bijvoorbeeld Steam of de Xbox console.

• Wesloxx
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 27-11-2024
Even een vraagje, neem aan dat ik op de juiste plek zit.

We hebben thuis 2x een Series S, 1tje voor mij en 1tje voor de vrouw des huizes.
Nu heb ik gisteren Planet Zoo cadeau gedaan aan haar, maar stiekem ziet het er wel leuk uit en zou ik het zelf ook willen spelen :)

Nu kan je volgensmij games "delen" door een xbox als primair in te stellen, daar zullen vast haken en ogen aan zitten...

Stel dat zij mijn xbox als primair in stelt, heeft dat dan nog nadelen voor haar wanneer zij op haar eigen "secundaire" xbox speelt?

En is het dan ook dat zij niet het spel kan spelen wanneer ik aan het spelen ben, of maakt dat verder niet uit?
Wesloxx schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 04:31:
Even een vraagje, neem aan dat ik op de juiste plek zit.

We hebben thuis 2x een Series S, 1tje voor mij en 1tje voor de vrouw des huizes.
Nu heb ik gisteren Planet Zoo cadeau gedaan aan haar, maar stiekem ziet het er wel leuk uit en zou ik het zelf ook willen spelen :)

Nu kan je volgensmij games "delen" door een xbox als primair in te stellen, daar zullen vast haken en ogen aan zitten...

Stel dat zij mijn xbox als primair in stelt, heeft dat dan nog nadelen voor haar wanneer zij op haar eigen "secundaire" xbox speelt?

En is het dan ook dat zij niet het spel kan spelen wanneer ik aan het spelen ben, of maakt dat verder niet uit?
Ik neem aan dat je het spel digitaal cadeau hebt gedaan voor haar account. Als dat zo is moet je jouw Xbox als haar primaire Xbox instellen en haar Xbox als secundair. Dan kun jij ook het spel spelen. Let wel, die secundaire Xbox moet wel verbonden zijn met het internet om het spel te kunnen spelen.

En tegelijk spelen gaat volgens mij niet. Tenzij de ene wellicht offline speelt. Maar wellicht weet iemand dat hier beter. :)

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:13
uchiha tijntje schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 07:04:
[...]

Ik neem aan dat je het spel digitaal cadeau hebt gedaan voor haar account. Als dat zo is moet je jouw Xbox als haar primaire Xbox instellen en haar Xbox als secundair. Dan kun jij ook het spel spelen. Let wel, die secundaire Xbox moet wel verbonden zijn met het internet om het spel te kunnen spelen.

En tegelijk spelen gaat volgens mij niet. Tenzij de ene wellicht offline speelt. Maar wellicht weet iemand dat hier beter. :)
Tegelijk spelen is geen probleem.

Zo deel ik ook mijn ultimate abo.
Enige "nadeel" is als je niet online bent kan je alleen de spellen spelen gekocht door de ander, want het is zijn primaire xbox.

Voor de rest geen nadelen.

• Wesloxx
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 27-11-2024
@uchiha tijntje en @stijn1309

Top bedankt voor de info, het is inderdaad digitaal aangeschaft
En we zijn beiden altijd online vanwege de wifi verbinding dus dat moet ook geen probleem zijn.
Alleen dan hebben we beide mijn xbox als Home/Primaire xbox staan, dat kan ook zonder problemen?

• drakiesoft
Witte disc-less series x

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GpDDI4ZvWXoXsF45jjvD6xvNX5Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BCqlZGIYXXQZFUTOD9gdia7B.jpg?f=user_large

Bron: The Verge

[ Voor 20% gewijzigd door drakiesoft op 28-03-2024 07:44 ]

Verwijderd

Top!

Dit zou dan de refresh zijn?

Kun je ons op de hoogte houden?

Kan ik zelf natuurlijk ook ;)
Nog meer nieuwe gameplay! *O*
Had hier van de week ook al een video gepost met gameplay waar ik best hyped van werd :P

hm... als er geen sterkere hardware inzit en alleen maar de disc-drive mist, dan is er volgens mij amper een reden om deze nieuwe console te kopen of ik denk hier als enigste anders over :P

Verwijderd

G_Dragon schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 08:10:
[...]

hm... als er geen sterkere hardware inzit en alleen maar de disc-drive mist, dan is er volgens mij amper een reden om deze nieuwe console te kopen of ik denk hier als enigste anders over :P
Zit mij af te vragen of deze ook kleiner is, als de geruchten verder wél kloppen dan zou er Wifi 6 opzitten en een 2TB SSD

• L23
Het ziet er in ieder geval nog steeds groot uit :P
Verwijderd schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 08:15:
[...]

Zit mij af te vragen of deze ook kleiner is, als de geruchten verder wél kloppen dan zou er Wifi 6 opzitten en een 2TB SSD
Ja maar dat zijn ook geen grote stappen, de meeste mensen hebben al een uitbreiding gekocht gok ik ? :p
Maar 2TB SSD is altijd mooi meegenomen als dit er wel in zit, maar Wifi gebruik ik nooit.
Heb liever de focus op performance :P

[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 28-03-2024 08:19 ]

• drakiesoft
Gewoon een refresh met grotere opslag en kostenbesparing door drive niet mee te nemen.
Een pro komt er deze generatie niet. De Series X is immers al de pro.
Next gen in de maak, komt wellicht rond 2026 uit precies op tijd voor de uitgestelde GTA.
Geruchten gaan dat er een handheld eind dit jaar uitkomt, maar ja eerst zien dan geloven.

• L23
Een Pro lijkt mij ook niet logisch, een kleiner model had ik wel logisch gevonden. Dit is vergelijkbaar met de Xbox One SAD.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
drakiesoft schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 08:50:
Gewoon een refresh met grotere opslag en kostenbesparing door drive niet mee te nemen.
Een pro komt er deze generatie niet. De Series X is immers al de pro.
Nah daar kan ik het niet mee eens zijn eigenlijk. De Series X is de normale, de Series S een afgeslankte variant. Niet de S de normale en X een Pro. Zeker als er inderdaad een krachtigere Ps5 Pro uit gaat komen en Xbox achterblijft.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Donstil
  • Niet online
Fraai ding wel, ik heb nu een Halo Edition staan in een wit tv meubel voor een witte muur maar daar past dit ding echt veel beter. Jammer dat hij waarschijnlijk niet krachtiger wordt, dan had ik hem op zeker gekocht.

• Exactor it
Wesloxx schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 07:38:
@uchiha tijntje en @stijn1309

Top bedankt voor de info, het is inderdaad digitaal aangeschaft
En we zijn beiden altijd online vanwege de wifi verbinding dus dat moet ook geen probleem zijn.
Alleen dan hebben we beide mijn xbox als Home/Primaire xbox staan, dat kan ook zonder problemen?
Je moet de xbox waar jij op speelt de home xbox maken van jouw vrouw haar account. Dan kun je alle spellen die op haar account staan spelen op jouw xbox.

Als je wil dat jouw vrouw de spellen die op jouw account zijn gekocht kan spelen op haar xbox, moet je op haar xbox inloggen en die xbox als home Xbox van jouw account instellen.

• drakiesoft
Donstil schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 09:15:
[...]

Nah daar kan ik het niet mee eens zijn eigenlijk. De Series X is de normale, de Series S een afgeslankte variant. Niet de S de normale en X een Pro. Zeker als er inderdaad een krachtigere Ps5 Pro uit gaat komen en Xbox achterblijft.
Volgens mij heeft Phil al aangegeven dat er geen Pro komt. Er zit nog genoeg headroom in de series X.
Dus waarom een marginaal betere Pro en wat voor zin heeft dat?
Ze zetten vol in voor next gen, rond 2026 zijn de geruchten, kan PC games afspelen als ik Phil mag geloven.
Spiderman op je xbox, zou wat zijn lol en Switch games via Yuzu, Suyu, of andere gitlab fork.
Dit is de console to rule them all...

Maar goed dat laatste allemaal speculatie, net als die xbox handheld

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-01 19:31
2 hour trial :o
Dat noem ik niet bepaald free play days.

Ook maar eens verdiepen in Judas. Vond Bioshock wel vet.

Oh oh Mr. B, oh oh!

• Donstil
  • Niet online
drakiesoft schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 10:53:
[...]

Volgens mij heeft Phil al aangegeven dat er geen Pro komt. Er zit nog genoeg headroom in de series X.
Ze zetten vol in voor next gen, rond 2026 zijn de geruchten, kan PC games afspelen als ik Phil mag geloven.
Spiderman op je xbox, zou wat zijn lol en Switch games via Yuzu, Suyu, of andere gitlab fork.

Ja “ze zetten groots in” dat hoor ik al jaren, ook tijdens de vorige generatie. Toen ze studio’s kochten en vervolgens hele uitgevers, enz enz.

Ik begin langzaam een beetje de hoop te verliezen merk ik. Er lijkt een visie te missen en dat vind ik als Xbox fan jammer.

Maar goed doet verder niet af aan het punt denk ik, ik vind de Series X niet “de pro”.
VincentG schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 11:03:

Ook maar eens verdiepen in Judas. Vond Bioshock wel vet.
Na 2 uur ben je er al klaar mee joh :P

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:06
VincentG schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 11:03:
Aan de andere kant. 5 uur voor Cyberpunk 2077 is ruim genoeg tijd om de proloog te spelen. Dan weet je ook wel of je verder wilt met het spel.

spoiler:
dat wil je

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:53
drakiesoft schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 10:53:
[...]

2026 zou wel echt heel snel zijn voor de volgende generatie Xbox. Holiday 2028 lijkt me plausibeler. MS heeft ook nog veel te veel games aangekondigd voor deze generatie die voor 2026 het levenslicht niet gaan zien. Daarnaast zijn we echt net een beetje van het cross-gen tijdperk af.

Maar wat je zegt, speculatie. Ik vraag me ook af of hardware is wat MS nodig heeft. Qua hardware hebben ze het altijd goed voor elkaar gehad (op de one na dan). Waar het bij MS op stuk loopt zijn de games. Het 360 tijdperk had MS echt een sweetspot. Een goede console (klein RROD dingetje) en zeer veel games.

[ Voor 22% gewijzigd door Hulleman op 28-03-2024 11:27 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-01 10:55
Stomme vraag wellicht...Hoe werkt dat eigenlijk die free play?

Als ik nu (op mijn werk in de browser naar de Xbox store ga) kan ik de Mirage en Cyberpunk alleen kopen.

Hoe kan ik deze gratis uitproberen?
Of kan dat alleen via de Xbox?
Hulleman schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 11:24:
[...]

2026 zou wel echt heel snel zijn voor de volgende generatie Xbox. Holiday 2028 lijkt me plausibeler. MS heeft ook nog veel te veel games aangekondigd voor deze generatie die voor 2026 het levenslicht niet gaan zien. Daarnaast zijn we echt net een beetje van het cross-gen tijdperk af.

Maar wat je zegt, speculatie. Ik vraag me ook af of hardware is wat MS nodig heeft. Qua hardware hebben ze het altijd goed voor elkaar gehad (op de one na dan). Waar het bij MS op stuk loopt zijn de games. Het 360 tijdperk had MS echt een sweetspot. Een goede console (klein RROD dingetje) en zeer veel games.
Om na 2028 nog 2 jaar crossplatform games te hebben en in 2030 pas weer eens een nieuwe generatie te krijgen. Neuh, ik denk dat 2026 prima kan. Zeker als ik zie dat mensen nu al vragen naar een Pro versie van de huidige consoles. Dan liever een echte stap voorwaarts met goede backwards compatible.

En die volgende generatie ziet er echt wel wat anders uit dan een doos onder de tv met een gesloten store.

• Donstil
  • Niet online
2028 is te laat zonder tussentijdse upgrade. Dan is de huidige hardware antiek inmiddels.

Donstil schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 11:54:
2028 is te laat zonder tussentijdse upgrade. Dan is de huidige hardware antiek inmiddels.
2028 is sowieso te laat vind ik, ook zonder tussentijdse upgrades. Want de base console is dan ook gewoon antiek en je hebt altijd een overgangsperiode en dan zit je in 2030.

Je ziet nu al dat behoorlijk wat games op alle platformen (ongeacht exclusiviteit) onvoldoende geoptimaliseerd uitkomen.

Met een tussentijdse upgrade wordt dat er naar mijn mening niet beter op. Focus maar eerst eens op het optimaliseren en benutten van de huidige hardware in plaats van te vluchten naar hardware upgrade om performance maar te brute forcen.

• Exactor it
RvD86 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 11:36:
[...]

Als ik nu (op mijn werk in de browser naar de Xbox store ga) kan ik de Mirage en Cyberpunk alleen kopen.

Op je Xbox idd. Je kan sowieso elk spel downloaden. Ongeacht of je gekocht hebt of niet. Je kunt spellen die je niet hebt gekocht (of toegang toe hebt via gamepass of de oude games with gold dingen) echter niet spelen. Tijdens free play kun je ze wel spelen.

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-01 19:31
RvD86 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 11:36:
[...]

Ik vind dit ook nog steeds niet duidelijk. Laatste keer (denk 2 weken terug ofzo) ging ik op de Xbox naar de store (was voor Crew Motorfest) en toen bij de normale versie, als betaalde optie, stond er ook een trial versie tussen, die ik toen gedownload heb. Geen idee of dit de juiste methode is, maar ben steeds bang dat ik alsnog de volle mep mag aftikken omdat ik iets 'verkeerds' kies.
Waarom ze geen duidelijke FreePlayDays section hebben in de Store of GamePass overzicht...

Vind de Series X sowieso minder fijn dan de vorige Xbox-en. Veel te veel opties en te veel gepuzzel om bepaalde notificaties uit te zetten (onder het mom van, geen idee in welke catergorie deze zit).
Erger me ook kapot aan dat sommige games standaard beginnen met Narrator aan (terwijl dat in console menu uit staat). Het is voor mij te veel een computer en te weinig een console.
Maar goed, ik stoor me dan ook aan wat MS steeds doet met Windows en bepaalde software (en wat eigenlijk alle grote dienstverleners wel doen, steeds troep in je strot duwen die je niet uit kan zetten en waarbij ze het massale geklaag meestal negeren).

Oh oh Mr. B, oh oh!

Pagina: 1 ... 18 ... 117 Laatste

Let op:
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot XBOX Game Pass --> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Mocht je al zin hebben om over de nieuwe Xbox console te praten --> [Next Xbox] Nieuws & Speculaties