Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
- justifire
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 22:24
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- Seagate
- Microsoft Xbox Series X
- Microsoft Xbox Series S
- Microsoft Xbox Wireless Controller (2020)
- WD Black
- Seagate Storage Expansion Card voor Xbox Series X|S
- WD_Black C50 Expansion Card for Xbox
- Microsoft Xbox Series S 1TB
- Game-accessoires
- WD
- Gamecontrollers
- Microsoft Xbox Elite Wireless Controller Series 2
- Microsoft
- Consoles
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Ik snap je 2e alinea niet. Ik hoef niet perse eigenaar te zijn van games. Vroeger huurde ik al vaak snes spelletjes bij de bibliotheek of videotheek. Nu huur ik films en koop ik ze eigenlijk nooit. Als ik met cloud een gamepje kan spelen zonder het te bezitten en ook geen kastje hoef te kopen is dat voor mij niet het begin van het einde. Integendeel: ik vind het wel prettig juist.Exactor it schreef op donderdag 3 september 2026 @ 21:21:
[...]
Het is simpelweg een tweede abbonementsvorm neerzetten. Gamepass gaat/ging aardig en nu willen ze de markt van niet console bezitters een mooi abbonementsvormpje aanbieden. Er zal ergens een mini stukje overlap tussen console spelers en cloud spelers zitten die nu beide nemen maar ik kan me niet voorstellen dat er veel mensen zijn die en een fatsoenlijke thuis setup met console hebben en ook nog ergens anders willen zitten gamen (en dan niet gewoon een tweede setup neerzetten).
Verder moet iedereen het zelf weten maar cloud gaming met maandelijkse betaling voor toegang tot spellen is het begin van het einde. Denk vooral even na als je vindt dat fysieke games en consoles fijn zijn. Cloud Gaming is drie stappen verwijderd van eigenaar zijn van je spullen.
Vrij vergelijkbaar met lui die rewards verdienen door onzin dingen te doen die klagen dat hardware (lees geheugen/chips) te duur worden. Je bent onderdeel van de oorzaak.
Voor mij voegt het bezit van een game niet zoveel toe. De ervaring van een game is voor mij namelijk belangrijk.
Snap je het niet of heb je geen belang bij fysieke games/langdurig bezit?giantgiantus schreef op donderdag 3 september 2026 @ 22:24:
[...]
Ik snap je 2e alinea niet. Ik hoef niet perse eigenaar te zijn van games. Vroeger huurde ik al vaak snes spelletjes bij de bibliotheek of videotheek. Nu huur ik films en koop ik ze eigenlijk nooit. Als ik met cloud een gamepje kan spelen zonder het te bezitten en ook geen kastje hoef te kopen is dat voor mij niet het begin van het einde. Integendeel: ik vind het wel prettig juist.
Voor mij voegt het bezit van een game niet zoveel toe. De ervaring van een game is voor mij namelijk belangrijk.
Goed punt. Sorry. Ik snap je bericht natuurlijk wel. Maar ik snap je conclusie niet dat dit het begin van het einde is.Exactor it schreef op donderdag 3 september 2026 @ 22:28:
[...]
Snap je het niet of heb je geen belang bij fysieke games/langdurig bezit?
- Linksquest
- Registratie: Juni 2008
- Laatst online: 23:12
Ik heb net een bericht gekregen dat het spel Grim Trials uit mijn profiel gehaald word. Nu heb ik deze game gratis geclaimd ergens dit jaar, weet even niet wanneer, maar had wel even zo iets van, wat is dit. Iemand anders ook dit bericht gehad? Ik kreeg het als een persoonlijk bericht van Xbox zelf op de Xbox App.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Ah zo, ja daar betrap je mij dan weer op het overslaan van een gedachte.giantgiantus schreef op donderdag 3 september 2026 @ 22:29:
[...]
Goed punt. Sorry. Ik snap je bericht natuurlijk wel. Maar ik snap je conclusie niet dat dit het begin van het einde is.
Het maakt mij ook geen fluit uit hoor. Ik hoef geen spel over twintig jaar opnieuw te spelen. Al vond ik A2 racer laatst in mijn ouderlijk huis. Dat was toch een mooi weerzien. Net zoiets als toen mijn kinderen mijn gameboy daar vonden en Tetris nog opstartte.
Ik heb het ook nooit veel gebruikt hoor... maar het feit dat ze dit doen geeft in zichzelf al aan dat er zeker genoeg mensen zijn die veel meer dan 15 uur per maand er gebruik van maken. Anders zou er weinig reden zijn om dit überhaupt door te voeren.SinergyX schreef op donderdag 3 september 2026 @ 21:02:
[...]
Zie het ook op de frontpage nieuws, allemaal boze opmerkingen, maar ken je uberhaubt 1 persoon die die 15 uur in de maand aantikt? Ja het blijft lullig en klote (welkom tot de wereld van betaalde diensten), maar van de vele mensen die ik ken met een Xbox, kan ik het aantal dat 'veel' op Cloud speelt nog op 1 hand tellen.
Zal vanaf het begin in lijn van verwachting, ik had zelfs eerder verwacht dat het een aparte betaalde dienst zou gaan worden (zoals vroeger Gold en Gamepass), en eerlijk, als ze daarmee de rest in prijs gelijk kunnen houden (of meer kunnen toevoegen)... Lullig voor de cloud-spelers, ik vind het prima
Gamertag: FinrazielNL
Er staat toch vrij duidelijk waarom ze het weghalen?Linksquest schreef op donderdag 3 september 2026 @ 22:35:
Ik heb net een bericht gekregen dat het spel Grim Trials uit mijn profiel gehaald word. Nu heb ik deze game gratis geclaimd ergens dit jaar, weet even niet wanneer, maar had wel even zo iets van, wat is dit. Iemand anders ook dit bericht gehad? Ik kreeg het als een persoonlijk bericht van Xbox zelf op de Xbox App.
[Afbeelding]
Simpelweg omdat als ik de Series X aan zet vanuit mijn bed dan gaan de TV en de versterker ook aan. Dat kan ik natuurlijk uitzetten, maar dat haalt al de handigheid er wel vanaf en vind ik wel makkelijk als ik de Xbox in de woonkamer aan slinger. Daarnaast laat ik de Xbox ook helemaal uit gaan als ik niet speel. Zou niet eens weten of ik die dan nog kan wekken.SinergyX schreef op donderdag 3 september 2026 @ 22:16:
[...]
Waarom gebruik je dan niet gewoon remote play als je een Xbox hebt?
Het kan zijn dat het anders is geworden in de laatste jaren en het nu allemaal wel kan, maar omdat streaming met de XBplay app gewoon goed werkte niet de neiging gehad om het nogmaals te testen.
[ Voor 15% gewijzigd door Beakzz op 04-09-2026 00:12 ]
- uchiha tijntje
- Registratie: Juni 2001
- Laatst online: 00:16
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Microsoft Xbox Elite Wireless Controller Series 2
- Microsoft Xbox
- Seagate
- Microsoft Xbox Series S
- Microsoft Xbox Series X
- Microsoft Xbox Wireless Controller (2020)
- WD Black
- Seagate Storage Expansion Card voor Xbox Series X|S
- WD_Black C50 Expansion Card for Xbox
- Microsoft Xbox Series S 1TB
- WD
- Microsoft
Een van de interessantste games uit de State of Play. Helaas nog geen specifieke release datum, anders dan 2027.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Let op:
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Alles met betrekking tot XBOX Game Pass --> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Alles met betrekking de beschikbaarheid en levertijden van de Xbox Series X|S: [XSX | XSS] Beschikbaarheid en levertijden
Mocht je al zin hebben om over de nieuwe Xbox console te praten --> [Next Xbox] Nieuws & Speculaties
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Alles met betrekking tot XBOX Game Pass --> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Alles met betrekking de beschikbaarheid en levertijden van de Xbox Series X|S: [XSX | XSS] Beschikbaarheid en levertijden
Mocht je al zin hebben om over de nieuwe Xbox console te praten --> [Next Xbox] Nieuws & Speculaties
:strip_exif()/f/image/D7DzCMJ0q6gEHSGpCB8eAY8j.jpg?f=fotoalbum_large)