[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2023/2024 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 ... 135 Laatste
Acties:
  • 208.306 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:26

Quad

Doof

Potv... Utrecht heeft naar Heracles gekeken in de rust?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Dus zaterdag winst AZ

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:48

Player1S

Probably out in the dark

Nou, Twente winnen vandaag en 3e plek is nagenoeg veilig. Dat zou minimaal EL betekenen met de daarbij behorende inkomsten en nog klein kansje op CL.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Pff wat vallen er veel goals vanavond!

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Toch wel knap hoe goed Utrecht loopt. Ik gun Ron Jans een kans bij een topclub.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:36
Mog schreef op woensdag 3 april 2024 @ 21:57:

Ik gun Ron Jans een kans bij een topclub.
Kan toch niet? Ron Jans is toch geen toptrainer? Zie je Ron Jans al Ajax trainen? Daar heeft ie toch de kwaliteiten en het charisma niet voor net zo min als Maurice Steijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-09 15:56
chim0 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:06:
[...]

Kan toch niet? Ron Jans is toch geen toptrainer? Zie je Ron Jans al Ajax trainen? Daar heeft ie toch de kwaliteiten en het charisma niet voor net zo min als Maurice Steijn.
Steijn was een ééndagsvlieg bij Sparta, Ron Jans heeft het al meerdere keren bewezen bij FC Groningen, FC Twente en nu halsoverkop bij Utrecht.

En Ron Jans geen charisma? Imo één van de leukere trainers in de ED.

[ Voor 7% gewijzigd door Maarten_E op 03-04-2024 22:08 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:30
Mog schreef op woensdag 3 april 2024 @ 21:57:
Toch wel knap hoe goed Utrecht loopt. Ik gun Ron Jans een kans bij een topclub.
Ik ook, denk alleen dat Jans daar zelf geen zin in heeft.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Laatst online: 00:10
Sahraoui wordt zo langzamerhand niet te behouden voor Heerenveen lijkt me. Ben benieuwd of PSV of Ajax voor hem gaan in de zomer. Noors international ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Hoe is dat geen penalty? Propper word wel degelijk vast gehouden

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:27
Player1S schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:13:
Hoe is dat geen penalty? Propper word wel degelijk vast gehouden
En dan wordt dit wel een penalty, let maar op.

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Werkelijk SCHANDALIG!!!!!!!!!! :(

Pure competitie vervalsing dit

[ Voor 35% gewijzigd door Player1S op 03-04-2024 22:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-09 15:58
Kon je op wachten, KNVB scheidsrechters korps spoort niet

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Regels zijn te ingewikkeld. Mensen die nooit hebben gevoetbald of verstand hebben van enige manier van bewegen zitten vervolgens voor 300 euro in een busje incapabel te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

JoteW schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:20:
Kon je op wachten, KNVB scheidsrechters korps spoort niet
En alle goede scheidsrechters mogen Twente niet fluiten toch….

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
ST10©DE schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:21:
[...]

En alle goede scheidsrechters mogen Twente niet fluiten toch….
De straatlampen waren al aan dus Kooij moest al naar bed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoteW
Kooij kan bij de instelling waar die hoort te zitten mooi met die kneus die nu fluit op één kamer

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:32
Maar Propper maakt toch gewoon hands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
JanW schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:24:
En Haye maakt 2 min daarvoor gewoon een overtreding op Propper waar die al op de stip had gemoeten

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Trishul schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:10:
Sahraoui wordt zo langzamerhand niet te behouden voor Heerenveen lijkt me. Ben benieuwd of PSV of Ajax voor hem gaan in de zomer. Noors international ook.
Teveel rennen vliegen. T.o.v. je eigen jeugd heb je daar geen moer aan. Te klein en te licht ook. Dan liever een van Axel dongen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

JanW schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:24:
Ja maar als wat eerder gebeurde blijkbaar de moeite niet waard was om te bekijken dan was dit ook geen penalty.
En zonder die overduidelijke overtreding eerder was dit een op zichzelf staand incident en een terechte penalty.

Samen is het grof schandaal en zou de knvb met schaamrood op de kaken hem direct van het veld moeten trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:32
Die heb ik gemist. Ik zie de reacties hier en kijk even terug wat er aan de hand is. Ik zie een handsbal van Propper en een penalty, niks geks. Even verder terugkijken B)

Oh ja, die is wel duidelijk ja. Bizar dat die dan niet op de stip gaat.

[ Voor 18% gewijzigd door JanW op 03-04-2024 22:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

[...]

Ik zei topclub. Haha, just kidding ;)

Ik denk dat Ajax en Ron Jans geen match zijn. Maar ik zou hem wel bij Feyenoord of PSV willen zien mochten Slot en Bosz het voor gezien houden.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Nu online
Ik schakel net in, maar de commentator snapt ook niets van deze scheids. Interessante terugkijk wedstrijd dus.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

carpebios schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:55:
Ik schakel net in, maar de commentator snapt ook niets van deze scheids. Interessante terugkijk wedstrijd dus.
Naja tweede helft, eerste niets aan de hand.
Meerdere keren geen voordeel geven waarbij het wel had gekund bijvoorbeeld.

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Heerenveen, gefeliciteerd met het cadeau van een scheidsrechter die overduidelijk door justitie onderzocht mag worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Nu online
Player1S schreef op woensdag 3 april 2024 @ 23:02:
Heerenveen, gefeliciteerd met het cadeau van een scheidsrechter die overduidelijk door justitie onderzocht mag worden.
Ga je aangifte doen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• T-MOB
  • Laatst online: 08:44
Toch fijn, zo'n aanvoerder die rustig blijft en het bij zijn eigen team zoekt. Als je zelf je kansen afmaakt is er niets aan de hand. Dat Twente hier niet wint het heeft het aan zichzelf te danken, niet aan de scheids. Zeg ik als Twentesupporter trouwens, had graag gezien dat Steijn of Unuvar hem er gewoon intikt.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08:46

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

Ajax kan morgen zomaar op 10 punten van de begeerde 3e plaats komen :o

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 20:09

Agent47

I always close my contracts.

Die niet gegeven penalty richting Twente doet me denken aan die niet gegeven penalty aan Feyenoord bij Twente. Duidelijker kan je ze niet krijgen.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
Zit te samenvatting te kijken. Unnerstall staat bij de tweede goal van Heerenveen ook veel te ver uit z'n goal. Hij staat op randje 5 meter, waardoor ie z'n doel groot maakt, maar hij moet gewoon op de doellijn gaan staan dan heeft ie meer kans om de bal te pakken. Hij staat ook veel te ver naar rechts. Wel fraai ingeschoten hoor door die Heerenveen speler, maar als de keeper gewoon in z'n goal gaat staan, heeft ie meer kans om de bal te pakken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tDWbpHceo80u8b-waJTT9fTNkGk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6oQ9ILxIxCedtaSWMZBzyp4J.jpg?f=user_large

Verder Twente wel genaaid met die penalty. Pröpper werd duidelijk vastgehouden en alles gebeurde in het zicht van de scheids alleen kijkt de scheids de andere kant op richting de bal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RER9IgbJUo7C7pL0D2j54AmS9_Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wSHsUgtnyytndMor5FZlkduT.jpg?f=user_large

Die handsbal daarna was lachwekkend. Die Heerenveen speler staat letterlijk tegen die Twente speler aan en schiet de bal langs z'n hand. Dat gebeurt in een splitsecond. Je kan moeilijk je arm afzagen. Maar ja, hoe vaak hebben we dat wel niet gezien, dat voor zoiets een penalty wordt gegeven.

* chim0 de VAR out :+

PS: Overigens hadden die twee kansen daarna van Steijn en Unuvar er wel in gemogen, dan was het ook klaar geweest.

[ Voor 4% gewijzigd door chim0 op 04-04-2024 07:31 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:40
Met het gelijkspel van Twente heeft PSV nu officieus CL voor komend seizoen veilig gesteld. Enkel als PSV alles verliest en Twente alles wint, en daarbij een doelsaldo van 46 weet goed te maken kan PSV (rechtstreekse) CL nog mislopen.

Hopelijk kunnen we binnenkort hetzelfde zeggen over de landstitel.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

PSV, Feyenoord, Vitesse en Volendam staan al vast qua positie. Daar komt echt geen verandering meer in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Agent47 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 08:36:
PSV, Feyenoord, Vitesse en Volendam staan al vast qua positie. Daar komt echt geen verandering meer in.
Volendam kan nog voorbij Vitesse zodra Vitesse strafpunten krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
  • Nu online
Agent47 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 06:15:
Die niet gegeven penalty richting Twente doet me denken aan die niet gegeven penalty aan Feyenoord bij Twente. Duidelijker kan je ze niet krijgen.
Of aan PSV tegen Feyenoord in de beker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:02
[...]

Ik denk al jaren dat Ron Jans voetbaltechnisch de perfecte trainer voor Ajax zou zijn. Maar helaas heeft hij niet de hardheid om de slangenkuil aldaar te overwinnen. Met dank aan de vijfde colonne, de telegraaf en vi.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Nu online
Xavi gaat toch naar Ajax? Nu komt het goed met de uitgaven!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Malfunctions schreef op donderdag 4 april 2024 @ 10:20:
[...]

Ik denk al jaren dat Ron Jans voetbaltechnisch de perfecte trainer voor Ajax zou zijn. Maar helaas heeft hij niet de hardheid om de slangenkuil aldaar te overwinnen. Met dank aan de vijfde colonne, de telegraaf en vi.
Ron Jans heeft het bij Twente heel goed gedaan met beperkte middelen. Bij Utrecht heeft hij het uitstekend omgedraaid maar vrees dat hij er nog korter zit bij Ajax dan een Schreuder :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Ajax moet gewoon geleid worden door Ajax mensen. Ik begrijp werkelijk niet waarom dat niet gebeurt. Allemaal baantjeszieke mensen daar. Bang dat de boel wordt overgenomen als er een Kluivert of een Seedorf komt. Niemand is groter dan een club, maar dit soort mensen zijn de club.

Zag een filmpje van Kluivert bij Ziggo Sport. Hij zei ik zit nergens op te wachten, maar zou het wel een eer vinden als ik die erkenning zou krijgen. Duuuuh waar wachten we nog op? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23:40
chim0 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 12:31:
Ajax moet gewoon geleid worden door Ajax mensen. Ik begrijp werkelijk niet waarom dat niet gebeurt. Allemaal baantjeszieke mensen daar. Bang dat de boel wordt overgenomen als er een Kluivert of een Seedorf komt. Niemand is groter dan een club, maar dit soort mensen zijn de club.

Zag een filmpje van Kluivert bij Ziggo Sport. Hij zei ik zit nergens op te wachten, maar zou het wel een eer vinden als ik die erkenning zou krijgen. Duuuuh waar wachten we nog op? 8)7
Patrick Kluivert was toch de man met een gokschuld van 8 ton? De man was een geweldige spits, maar heeft niet het beste CV voor een bestuurlijke baan in de frontlinie. Hij heeft natuurlijk iets gedaan bij PSG, maar ik heb niet de indruk dat dit het verschil maakte. Oftewel, dat hij niet gevraagd wordt heeft niets met erkenning te maken maar met ervaring en kwaliteiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoteW
T-MOB schreef op woensdag 3 april 2024 @ 23:14:
Toch fijn, zo'n aanvoerder die rustig blijft en het bij zijn eigen team zoekt. Als je zelf je kansen afmaakt is er niets aan de hand. Dat Twente hier niet wint het heeft het aan zichzelf te danken, niet aan de scheids. Zeg ik als Twentesupporter trouwens, had graag gezien dat Steijn of Unuvar hem er gewoon intikt.
Eens m.b.t. het bij jezelf zoeken, maar een aanvoerder die namens het elftal spreekt mag ook wel eens in de media wat harder worden als er een foutieve beslissing genomen word. Als je daarna vermeld: het ligt niet alleen daar aan, maar ook het afmaken van onze eigen kansen dan praat je ook geen onzin. Dat zachtgekookte gelul irriteer ik me mateloos aan, vlieg toch eens een keer uit de bocht a la Van Polen.

Overigens: deze penal hielp Heerenveen wel in het zadel voor een 3-3.. Dat is wat anders dan in de laatste minuut 5-0 achterstaan en aanleggen voor de eretreffer..

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
DeKever schreef op donderdag 4 april 2024 @ 12:37:
[...]

Patrick Kluivert was toch de man met een gokschuld van 8 ton? De man was een geweldige spits, maar heeft niet het beste CV voor een bestuurlijke baan in de frontlinie. Hij heeft natuurlijk iets gedaan bij PSG, maar ik heb niet de indruk dat dit het verschil maakte. Oftewel, dat hij niet gevraagd wordt heeft niets met erkenning te maken maar met ervaring en kwaliteiten.
Ja en hij heeft ook iemand doodgereden toen ie 19 was. We hebben allemaal een rugzak(je). Dat doodrijden vind ik moeilijk om over te oordelen want hij was superjong, maar niet onder de invloed van iets. Dan is het meteen afgelopen bij mij. Daar is geen excuus voor, maar een jonge jongen met roekeloos rijgedrag, vind ik moeilijk om over te oordelen. We zijn allemaal jong geweest, alleen hier is wel een mensenleven verloren gegaan en dat vind ik moeilijk om te oordelen, omdat hij zo jong was. We deden allemaal gekke dingen toen we jong waren. Maar goed ik wil niet opnieuw een hele discussie oprakelen van iets wat 30 jaar geleden is gebeurd is, alleen zou zoiets vandaag de dag meetellen?

Nu geef ik Kluivert als voorbeeld, maar kan net zo goed iemand anders zijn. Het gaat erom dat Ajax iconen niet worden benaderd voor functies binnen Ajax en wat nog opvallender is, is dat ik van alle donkere spelers hetzelfde verhaal hoor, dat ze denken dat het door hun huidskleur komt. Ik wil geen aannames doen, maar het is wel opvallend. Je kon hem wel aannemen als speler, maar niet als bestuurder? :S

Maar wellicht hoort dit meer thuis in [Voetbal] Randzaken

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Waarom moet Ajax worden geleid door Ajax mensen? Waarom zouden mensen van buiten de club om het niet kunnen of misschien wel beter zelfs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:02

Dat Kluivert en Seedorf een Ajax-achtergrond hebben maakt ze nog niet automatisch geschikt. Bieden hebben niet laten zien over geweldige trainerskwaliteiten te beschikken. Dat is de reden dat ze niet gevraagd worden. Niet zoals Seedorf laatst suggereerde dat ze een kleurtje hebben. Hell, als Rijkaard beschikbaar zou zijn, zou ik hem er graag zien.

Ik betwijfel of er een internationale trainer van enig statuur in zou willen stappen momenteel, maar ik denk dat Potter geen slechte keuze zou zijn. Als er maar herkenbaar voetbal ingeslepen wordt.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
Agent47 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 13:00:
[...]

Waarom moet Ajax worden geleid door Ajax mensen? Waarom zouden mensen van buiten de club om het niet kunnen of misschien wel beter zelfs?
Clubmensen zijn goed voor de herkenbaarheid. Vaak nemen ze ook wat extra betrokkenheid mee. Dit gezegd hebbende, als je dan uitkomt bij het kaliber Kluivert en Schneijder kan je beter een externe nemen.

Alle respect voor de voetballers, maar een goed paard is nog geen goede ruiter.

Ten aanzien van Kluivert. Het ongeluk met dodelijke afloop lijkt mij nu niet meer relevant voor de vraag of Kluivert kan besturen. De gokschuld mogelijk ook niet, al is die wel van recenter datum. Blijft wel staan obv wat Kluivert wél geschikt zou zijn voor een bestuurlijke functie. Gewoon klein beginnen dan zien we het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
JoteW schreef op donderdag 4 april 2024 @ 12:46:
[...]

Eens m.b.t. het bij jezelf zoeken, maar een aanvoerder die namens het elftal spreekt mag ook wel eens in de media wat harder worden als er een foutieve beslissing genomen word. Als je daarna vermeld: het ligt niet alleen daar aan, maar ook het afmaken van onze eigen kansen dan praat je ook geen onzin. Dat zachtgekookte gelul irriteer ik me mateloos aan, vlieg toch eens een keer uit de bocht a la Van Polen.

Overigens: deze penal hielp Heerenveen wel in het zadel voor een 3-3.. Dat is wat anders dan in de laatste minuut 5-0 achterstaan en aanleggen voor de eretreffer..
Ok, dan is hij hard voor de camera. En wat schiet je daarmee op? Je zet jezelf alleen voor aap, want zelf mis je grote kansen. Zijn dat geen fouten? Scheidsrechters maken beslissingen die soms niet te volgen zijn. Daarover klagen is hetzelfde als klagen over het weer. Het lucht op, maar je schiet er niks mee op.

Soms zit het mee, vandaag zat het duidelijk tegen (voor Twente dan). Ja, dan win je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:15
chim0 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 12:57:
[...]

Ja en hij heeft ook iemand doodgereden toen ie 19 was. We hebben allemaal een rugzak(je). Dat doodrijden vind ik moeilijk om over te oordelen want hij was superjong, maar niet onder de invloed van iets. Dan is het meteen afgelopen bij mij. Daar is geen excuus voor, maar een jonge jongen met roekeloos rijgedrag, vind ik moeilijk om over te oordelen. We zijn allemaal jong geweest, alleen hier is wel een mensenleven verloren gegaan en dat vind ik moeilijk om te oordelen, omdat hij zo jong was. We deden allemaal gekke dingen toen we jong waren. Maar goed ik wil niet opnieuw een hele discussie oprakelen van iets wat 30 jaar geleden is gebeurd is, alleen zou zoiets vandaag de dag meetellen?

Nu geef ik Kluivert als voorbeeld, maar kan net zo goed iemand anders zijn. Het gaat erom dat Ajax iconen niet worden benaderd voor functies binnen Ajax en wat nog opvallender is, is dat ik van alle donkere spelers hetzelfde verhaal hoor, dat ze denken dat het door hun huidskleur komt. Ik wil geen aannames doen, maar het is wel opvallend. Je kon hem wel aannemen als speler, maar niet als bestuurder? :S

Maar wellicht hoort dit meer thuis in [Voetbal] Randzaken
Omdat die Ajax iconen tot nu toe allemaal niets presteren buiten het veld misschien? Sar was waardeloos, moest handje van worden vastgehouden. Seedorf hebben we gezien bij Milan. Onder de Boer meest afgrijselijke voetbal wat ze ooit gespeeld hebben, en die presteert daarna nergens ook maar iets. Enige die iets presteerde was Overmars. Maarja, dickpick later en een (wellicht te harde lik op stuk) en de club stort in elkaar.

En laat die racisme kaart aub in de kast, dat gezeur hebben we gisteren al gehad

[ Voor 6% gewijzigd door LZ86 op 04-04-2024 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
DeKever schreef op donderdag 4 april 2024 @ 13:15:
[...]

Ok, dan is hij hard voor de camera. En wat schiet je daarmee op? Je zet jezelf alleen voor aap, want zelf mis je grote kansen. Zijn dat geen fouten? Scheidsrechters maken beslissingen die soms niet te volgen zijn. Daarover klagen is hetzelfde als klagen over het weer. Het lucht op, maar je schiet er niks mee op.

Soms zit het mee, vandaag zat het duidelijk tegen (voor Twente dan). Ja, dan win je niet.
Die kans van Steijn en Unuvar kan je niet na het missen zeggen: leg de bal nog een keer op dezelfde plek en geef me een herkansing. Een VAR hoort in te grijpen met beelden die ze 100x terug kunnen kijken, dus ja: klagen mag af en toe ja. Dat doet niks af aan het feit dat je zelf een keer een kans mist of niet.

Twente komt eraan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
@DeKever Daarvoor hebben we toch de VAR in het leven geroepen? Die had de scheidsrechter terug moeten fluiten bij die vasthou actie bij Pröpper. Duidelijker dan dit kan je ze niet hebben. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

* Zet Calimero petje alvast op.

Timber en Gimenez mogen geen geel of rood pakken vanavond, dan zijn ze geschorst tegen Ajax zondag.
Als ik Slot was had ik beide mooi thuis gelaten. Tegen dit Volendam moet je met 9 man zelfs nog kunnen winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Agent47 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 14:19:

Timber en Gimenez mogen geen geel of rood pakken vanavond, dan zijn ze geschorst tegen Ajax zondag.
Als ik Slot was had ik beide mooi thuis gelaten. Tegen dit Volendam moet je met 9 man zelfs nog kunnen winnen.
In de wetenschap van Twente gelijkspel en paar dagen later tegen Ajax zou ik als trainer vandaag spontaan een roulatie rondje inlassen en zeker een Volendam een paar jeugd/bankzitters de kans geven. Maarja, trainers jargon 'inslijpen van systemen' blablabla. heb je kans dat dit niet gebeurt. Zonde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Agent47 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 14:19:

Tegen dit Ajax ook ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Ik had mooi Milambo neergezet op de plek van Timber en Ueda voor Gimenez.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Agent47 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 14:32:
[...]

Ik had mooi Milambo neergezet op de plek van Timber en Ueda voor Gimenez.
Ja ik ook. Lijkt me zat om Volendam zoek te tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holdem_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 11:47
Langzaam begin ik er toch in te geloven dat we (Fc Twente)volgend jaar voorronde Champions League gaan spelen. AZ zien spelen gisteren tegen onze vrienden uit Almelo maar die gaan dit echt niet meer inhalen. Was benieuwd of er in de 3e voorronde al premies worden uitgekeerd. Kon het nergens echt duidelijk vinden. Wie weet dit toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Laatst online: 08:44
JoteW schreef op donderdag 4 april 2024 @ 13:37:
[...]
Die kans van Steijn en Unuvar kan je niet na het missen zeggen: leg de bal nog een keer op dezelfde plek en geef me een herkansing. Een VAR hoort in te grijpen met beelden die ze 100x terug kunnen kijken, dus ja: klagen mag af en toe ja. Dat doet niks af aan het feit dat je zelf een keer een kans mist of niet.
Met videobeeld kun je bij elke hoekschop wel een een overteding vinden. Propper weet hoe het spelletje werkt, als verdediger probeer je wat en soms kom je er mee weg. Haye heeft hier geluk, de volgende keer heeft Propper zelf geluk. Ik vind het een verademing dat hij er zo rustig onder blijft om twee redenen. De eerste is dat ik het strontvervelend vind als er na afloop meer over (een moment van) de scheids gesproken wordt dan over het voetbal. De tweede is dat hij op deze manier een uitstekend rolmodel is voor alle jongens en meiden die ik op de jeugdvelden tegenkom. Daar hebben we geen VAR, heeft de scheids altijd gelijk - ook als hij het verkeerd gezien heeft - en daar heb je mee te doen.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Holdem_NL schreef op donderdag 4 april 2024 @ 15:15:
Langzaam begin ik er toch in te geloven dat we (Fc Twente)volgend jaar voorronde Champions League gaan spelen. AZ zien spelen gisteren tegen onze vrienden uit Almelo maar die gaan dit echt niet meer inhalen. Was benieuwd of er in de 3e voorronde al premies worden uitgekeerd. Kon het nergens echt duidelijk vinden. Wie weet dit toevallig?
Nee die worden niet uitgekeerd. Daarvoor moet je in de poulefase zitten.
Daarentegen schat ik Twente niet hoog in daar. Twente speelt thuis altijd goed en uit is het vaak 3 keer niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Holdem_NL schreef op donderdag 4 april 2024 @ 15:15:
Je krijgt pas premies als je in de poulefase belandt.

Maar daar zie ik Twente persoonlijk kansloos voor. Tenzij extreem veel mazzel met de loting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:19

Typhone

Who Dares Wins

Ik hoop dat er helemaal niet komt te zitten met een Ajax verleden. Dat valse sentiment voegt maar uiterst zelden iets toe. Laat die mensen lekker bij de opleiding en de jeugd zitten. Het wordt tijd dat er eens bestuurders worden aangesteld. Alleen als er uitzonderlijk talent op management niveau bij komt kijken is het het overwegen waard diegene met een Ajax verleden de voorkeur te geven.

Maar die kansen zijn niet zo groot. Goed voetballer heeft niks met goed bestuurder te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
LZ86 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 16:46:
[...]

Je krijgt pas premies als je in de poulefase belandt.

Maar daar zie ik Twente persoonlijk kansloos voor. Tenzij extreem veel mazzel met de loting.
Je krijgt ook een premie per behaalde voorronde.
Alleen lang niet zoveel als voor het behalen van de poulefase.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het prijzengeld voor de verschillende toernooien van aankomende cyclus is te vinden hier.

Er is 3% beschikbaar voor de clubs in de voorronden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 4 april 2024 @ 17:29:
Het prijzengeld voor de verschillende toernooien van aankomende cyclus is te vinden hier.

Er is 3% beschikbaar voor de clubs in de voorronden.
All clubs eliminated during the qualification rounds will finish their run in the UECL,
irrespective of the competition in which they started a qualification path. The amounts for
the clubs eliminated in the UECL qualifying rounds or play-offs are as follows:
o UECL Q1: €150k
o UECL Q2: €350k
o UECL Q3: €550k
o UECL play-offs: €750k
Dit dus, voor degenen die geen zin hebben om te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Laatst online: 00:10
LZ86 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 13:28:
[...]

Omdat die Ajax iconen tot nu toe allemaal niets presteren buiten het veld misschien? Sar was waardeloos, moest handje van worden vastgehouden. Seedorf hebben we gezien bij Milan. Onder de Boer meest afgrijselijke voetbal wat ze ooit gespeeld hebben, en die presteert daarna nergens ook maar iets. Enige die iets presteerde was Overmars. Maarja, dickpick later en een (wellicht te harde lik op stuk) en de club stort in elkaar.

En laat die racisme kaart aub in de kast, dat gezeur hebben we gisteren al gehad
Als Ajax zijnde zou je die grote oud spelers in hun kracht kunnen gebruiken. Seedorf is daarin een mooi voorbeeld. Waarom zou hij in vredesnaam een goede trainer zijn? Inderdaad, zijn periodes in La Liga en Serie A waren niet succesvol en te hoog gegrepen.

Maar hij zou wel een fantastische ambassadeur kunnen zijn in Zuid-Amerika en Zuid-Europa. Grote oud speler die de markten daar goed kent, er gespeeld heeft, en al die talen beheerst: Spaans, Italiaans en Portugees. Zou een waardevolle toevoeging kunnen zijn ook om te loeren op talenten in die regio's.

Frank de Boer is overigens ook een mooi voorbeeld. Prima veld trainer, en dat ligt hem als natuurlijke rol ook veel beter. Maar maak hem geen hoofdtrainer.

[ Voor 6% gewijzigd door Trishul op 04-04-2024 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toolkist schreef op donderdag 4 april 2024 @ 17:58:
Dit dus, voor degenen die geen zin hebben om te zoeken.
Dat zijn alleen de bedragen die clubs ontvangen als ze worden uitgeschakeld in de Conference League voorronden.

Clubs krijgen per voorronde die ze spelen €175k, behalve de clubs die deelnemen aan de play-offs CL. De winnaars daarvan gaan immers naar de groepsfase CL en de verliezers krijgen een premie van €4.29 miljoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Het is dat Volendam zwak is in de aanval maar nu in korte tijd een bal op de paal en een te korte terugspeelbal richting de keeper van Feyenoord. Toch weer een verrassing zoals gisteren in de maak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Geef dan af Santi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Als ze nu een keer schieten ipv doorpingelen tot de doellijn had Feyenoord al lang voorgestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Tuurlijk geen penalty :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Smerige zuigploeg dat Volendam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:20

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Gimenez stoor ik mij ook steeds meer aan, verprutst al die eerste kans door aan zichzelf te denken en nu dit onnodige moment in de 16. Er is niks aan de hand en nu levert het helemaal niks op.

Het is slordig in het algemeen van Feyenoord, maar die instabiliteit van Gimenez in de 16 helpt echt niet.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Ik kan niet wachten tot dat kunstgras ook verboden is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Ik heb in tijden niet zo’n anti voetbal ploeg gezien als Volendam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 21:21

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Gimenez begint een beetje Jorgensen 2.0 te worden zo, even heel goed en daarna niets meer van over.
Vervelende is dat hij temperamentvol is en snel heetgebakerd.
Heb bijna zoiets van laat hem maar veel pakken dan heeft hij ff rust tegen Ajax, daar gaat hij ongetwijfeld weer zuigen en trekken.

Verder is het wat ik gezien heb allemaal knudde alsof je een klasse zit te kijken. Feyenoord moet hier vol overheen walsen als je naar de stand kijkt.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Aan de andere kant de keren dat Feyenoord een goede pot heeft gespeeld op kunstgras zijn op 1 hand te tellen en Volendam is enorm aan het zuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
tweakduke schreef op donderdag 4 april 2024 @ 19:30:
Gimenez stoor ik mij ook steeds meer aan, verprutst al die eerste kans door aan zichzelf te denken en nu dit onnodige moment in de 16. Er is niks aan de hand en nu levert het helemaal niks op.

Het is slordig in het algemeen van Feyenoord, maar die instabiliteit van Gimenez in de 16 helpt echt niet.
Nou echt he. Gimenez is echt slecht geworden.
Helpt ook niet dat ze allemaal maar lopen te pingelen rond die 16, maar de ballen die hij soms krijgt had ie aan het begin van het seizoen zeker gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:20

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
LZ86 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 19:39:
[...]

Nou echt he. Gimenez is echt slecht geworden.
Helpt ook niet dat ze allemaal maar lopen te pingelen rond die 16, maar de ballen die hij soms krijgt had ie aan het begin van het seizoen zeker gemaakt
Ben benieuwd of er wissels komen.
Aan de andere kant geen schade geleden en normaal gesproken komt dit wel goed in de tweede helft.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Nu al tijdrekken met een ingooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Ze willen er niet in vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Hoe duidelijk wil je een penalty hebben?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:45
Denk zo ongeveer de hele week getraind op deze fantastische corners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Stengs eruit terecht. Houdt zich alleen Maar in. Wat een mietje is dat zeg qua fysiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Volendam is alleen maar bezig met tijdrekken vanaf de tweede helft. Vanaf minuut 46 doen ze al een halve minuut over een ingooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

En weer ligt er één

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:45
Ja Volendam is lekker bezig met alles behalve voetbal maar wat speelt Feyenoord slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Nu online
Geen nood, ik schakel net in, en dan scoort Feyenoord altijd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Nouja, Volendam als ploeg gaan we niet missen, hopelijk zien we die nooit meer terug. Maar dit puntenverlies blijft natuurlijk 100% Feyenoords egen schuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Nu online
PWM schreef op donderdag 4 april 2024 @ 20:32:
Nouja, Volendam als ploeg gaan we niet missen, hopelijk zien we die nooit meer terug. Maar dit puntenverlies blijft natuurlijk 100% Feyenoords egen schuld.
Er is nog een 15 minuten te spelen. Hoezo zou Feyenoord hier punten verliezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
carpebios schreef op donderdag 4 april 2024 @ 20:33:
[...]

Het gaat er toch verdomde veel op lijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Nu online
Hoezo zat die niet zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
carpebios schreef op donderdag 4 april 2024 @ 20:33:
[...]

Als je niet kunt scoren win je niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Nu online
D-e-n schreef op donderdag 4 april 2024 @ 20:34:
[...]

Als je niet kunt scoren win je niet
Als Feyenoord iets kan, is het scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Het wil gewoon echt niet hè, Feyenoord creërt echt niets spannends en Volendam is alles aan het doen om niet te voetballen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Eigenlijk ook wel een beetje textbook dit he. Twente en AZ laten punten liggen, dus je kan plek 2 veilig stellen. Maarja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:57
De elleboog van de week

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Hancko KO. Scheidsrechter geeft onze keeper geel

OK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Scheidsrechters deze week zijn ook wel extreem kut zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Nu online
Agent47 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 20:38:
Hancko KO. Scheidsrechter geeft onze keeper geel

OK
Leek vooral het achterhoofd, maar vreemd inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
carpebios schreef op donderdag 4 april 2024 @ 20:35:
[...]

Als Feyenoord iets kan, is het scoren.
Daar hebben ze wel veel moeite mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Nu online
Daar zijn de 10 minuten hahahaha
Goed gehandeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krissie100
  • Laatst online: 22:41
carpebios schreef op donderdag 4 april 2024 @ 20:39:
Daar zijn de 10 minuten hahahaha
Goed gehandeld.
Waar komen die 10 vandaan dan?
Pagina: 1 ... 99 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024