Quad schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:23:
Hij mag beginnen, maar waarom heeft Ajax een kale koppen protocol?
spoiler:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JwR76rCVPfACgq3r2kP8bRxR.jpg?f=user_large)
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Quad schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:23:
Hij mag beginnen, maar waarom heeft Ajax een kale koppen protocol?
spoiler:
KloptAgent47 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 13:09:
Sosa stond gisteren trouwens weer verkeerd te dekken. Vervolgens zo’n zaad sliding inzetten.
Doe die jongen eruit joh
Er doorheen na 60 minuten? Hij had daarvoor ook al tig keer onnodig balverlies. Gewoon niet genoeg kwaliteit.Han schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 22:37:
[...]
Ja… dit geval wel ja. Mannsverk zat er compleet doorheen en had ook nog eens geel, op een middenveld wat wordt overlopen. Die had al veel eerder gewisseld moeten worden. Hier kon je op wachten.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Praktisch kwam Groningen er 3x op dezelfde manier uit. Erg slecht van graafschapHarribo schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 20:22:
Groningen - de Graafschap
Ofwel boeren vs superboeren 😁
2-0 tussenstand
Verwijderd
Ja het werd belachelijk spannend.Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 22:06:
Net als vorige week kwam Groningen snel op 2-0. Onnodige tegendoelpunten maakten het wel spannend. Uiteindelijk met 4-2 gewonnen. En in ieder geval tot zondag tweede!
Verwijderd
Het zijn wel tegenstanders waar Groningen meer tegen uit de voeten kan. Het zijn hooggeplaatste tegenstanders, maar het biedt wel meer perspectief op punten. Ik kijk al uit naar de thuiswedstrijd tegen Roda. Hoe mooi zou het zijn om in een volle Euroborg de directe promotie veilig te stellen?Harribo schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 22:32:
[...]
Ja het werd belachelijk spannend.
Groningen staat echt voor een loodzwaar programma maar wie weet
Ik moet het nog steeds zien hoe het gaat. Ook omdat iedereen van iedereen kan winnen.Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 23:25:
[...]
Het zijn wel tegenstanders waar Groningen meer tegen uit de voeten kan. Het zijn hooggeplaatste tegenstanders, maar het biedt wel meer perspectief op punten. Ik kijk al uit naar de thuiswedstrijd tegen Roda. Hoe mooi zou het zijn om in een volle Euroborg de directe promotie veilig te stellen?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
[ Voor 4% gewijzigd door tweakduke op 17-03-2024 09:01 . Reden: Denk aan het taalgebruik aub ]
Twente komt eraan!
Meneer is die handsbal in de Arena zeker alweer vergeten?'Ja, wat moet je hier van zeggen?', bromde Van Polen na afloop. 'We hebben de VAR sowieso niet heel erg mee dit seizoen, maar dit is natuurlijk een honderd procent penalty. Ik weet niet wat ze daar in Zeist aan het doen zijn…'
*knip* gaat mij wat te ver.JoteW schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 20:14:
Wat hebben wij toch ook een stel *knip* als scheidsrechter/VAR in Nederland. 100% handsbal van Dijks geen penal. Gelijk daarna ligt de 2-0 van Fortuna in het netje.
Het is écht niet te filmen
[ Voor 5% gewijzigd door tweakduke op 17-03-2024 09:02 . Reden: Quote aangepast + reactie daarop. ]
Huh? Dat laatste gedeelte.... Iedereen heeft toch duidelijk kunnen zien dat het de hand van Dijks raakte?Scheidsrechter Marc Nagtegaal liet echter doorspelen en de VAR vond geen zekerheid dat de bal de hand had geraakt.
[ Voor 14% gewijzigd door Harribo op 17-03-2024 10:41 ]
Niet zo populaire mening idd, maar ik zou Moussa ook op de scoutinglijst zetten bij Ajax. Ajax heeft sowieso een rechtsbuiten nodig, misschien zelfs wel 2 straks, en Moussa toont wel potentie en zal niet zo duur zijn in de transfer.Harribo schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 23:58:
[...]
[Mbr]*knip*[/] gaat mij wat te ver.
Maar ik zag de herhaling en dacht duidelijke penalty.
Krijg dan de indruk, ik zeg de indruk, dat de arbitrage onbewust het thuisvoordeel geeft .
Fortuna wel verdiend gewonnen.
Die moussa van Vitesse... Wat een topper. Zijn rendement moet wat omhoog maar zo'n speler kan toch zo mee de top? (Ajax etc).
Stuurt de tegenstanders zo makkelijk het bos in
Wees blij dat je Ziggo hebt, daar mag je wel meerdere streams open hebben staan, t.o.v. ViaPlay.chim0 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 10:46:
AZ kan op de fiets naar Volendam. Gelijk warming up gedaan.
Jammer dat Ajax vanmiddag samenvalt met United - Liverpool. Mooie pot!
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Om te beginnen niet omhoog. Of het dan aangeschoten is of niet maakt weinig uit, gaat om waar de hand zich bevindt (natuurlijke positie of niet).HollowGamer schreef op zondag 17 maart 2024 @ 12:28:
Tja, ben het niet helemaal eens met die ESPN-commentator. Waar moet hij anders zijn handen/armen doen? En de bal wordt toch tegen hem 'aangeschoten'?
Nog meer tegen AZ?Agent47 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 14:11:
Dat AZ is ook niet heilig hoor. Die Sugarwara schoot net even iemand na. Pavlidis is alleen maar aan het zeuren. Clasie en De Wit zijn ook niet misselijk om een schop uit te delen.
⏩ PVOutput☀️
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Geertruida deed eerst niet mee, de ander stond ook niet hinderlijk buitenspel ofzo. Ik snap er niets meer van, is het nu altijd buitenspel, of alleen in bepaalde gevallen als het zo uitkomt. Geen peil op te trekken.OMX2000 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 14:43:
Ik ga er zelf ook pissig om zijn. Maar kap met buitenspel in de 16 met zoveel verdedigers in de 16. Heeff niks meer te maken met balletjes afwachten.
Waar zou je de grens leggen? Indien er meer dan 5 spelers van beide teams in het strafschopgebied staan gaat buitenspel niet meer op?OMX2000 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 14:43:
Ik ga er zelf ook pissig om zijn. Maar kap met buitenspel in de 16 met zoveel verdedigers in de 16. Heeff niks meer te maken met balletjes afwachten.
Deze is nog erger. Wieffer en die verdediger hebben gewoon een duel om de bal. Die verdediger kopt ‘m naar Geertruida. En dat is dan geen nieuwe situatie. Echt compleet bezopen.D-e-n schreef op zondag 17 maart 2024 @ 14:46:
Klinkt als het geval met Wieffer uit bij Atletico?
⏩ PVOutput☀️
Één ding is zeker, en dat is dat ze niet heel erg bezig waren met de bal wegwerkendglavimans schreef op zondag 17 maart 2024 @ 14:49:
Wat doen die verdedigers dan joh
Jawel, maar dan weer van dat soort bezopen beslissingen van de arbitrage en laks uitverdedigen is toch wel frustrerendAgent47 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 14:50:
Feyenoord speelt zwaar beter. Doelpunt tegen. Klopt
Kortom: conform de nu toegepaste regel had die goal van Atletico helemaal afgekeurd moeten worden?PrinsPils schreef op zondag 17 maart 2024 @ 14:48:
[...]
Deze is nog erger. Wieffer en die verdediger hebben gewoon een duel om de bal. Die verdediger kopt ‘m naar Geertruida. En dat is dan geen nieuwe situatie. Echt compleet bezopen.
Valt toch in het niet bij dat een Heerenveen speler wordt beloond omdat hij niet kan voetballen.toolkist schreef op zondag 17 maart 2024 @ 14:57:
En nog geen woord over de schwalbe van Gimenez die weer eens niet bestraft wordt?
Hopelijk zetten ze de kop van die supporter vanavond eens even goed duidelijk in beeld bij Studio Sport en krijgt ie een stadionverbod voor een jaar of 10...Gedoe in Maastricht. Terwijl Rodney Kongolo geblesseerd op de grond ligt, gooit een supporter van MVV bier over de speler heen. Pol van Boekel legt de wedstrijd tijdelijk stil.
Zerrouki en Wieffer blijft waarschijnlijk gewoon niet de meest ideale combi. Ik heb nog er nog steeds vertrouwen in dat Zerrouki Wieffer volgend seizoen kan opvolgen. Moet dan wel een goede aanvallende middenvelder bij natuurlijkAgent47 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 15:04:
Die Zerrouki is te traag
⏩ PVOutput☀️
Die Ivanusec geeft wel vaker van dit soort balletjesNapo schreef op zondag 17 maart 2024 @ 15:08:
Goed doelpunt hoor, of eerder de voorzet voor het doelpunt.
Zoiets is niet gek. Experimenteer met zoiets. Zelfde als dat buitenspel uit een corner een beetje onzin is.Napo schreef op zondag 17 maart 2024 @ 14:47:
[...]
Waar zou je de grens leggen? Indien er meer dan 5 spelers van beide teams in het strafschopgebied staan gaat buitenspel niet meer op?
Natuurlijk werkt zoiets niet. Een grens moet meteen kunnen constateren of het buitenspel was, niet eerst nog rondkijken of er ergens misschien nog een 5e speler stond die dat opheft.OMX2000 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 15:10:
[...]
Zoiets is niet gek. Experimenteer met zoiets. Zelfde als dat buitenspel uit een corner een beetje onzin is.
Spelers tellen werkt niet nee. Dan zou je met een lijn moeten werken. Trek een lijn bij de zestien meter en elke bal die binnen die zestien meter gegeven wordt is geen buitenspel meer. En dan denk ik even hardop.toolkist schreef op zondag 17 maart 2024 @ 15:14:
[...]
Natuurlijk werkt zoiets niet. Een grens moet meteen kunnen constateren of het buitenspel was, niet eerst nog rondkijken of er ergens misschien nog een 5e speler stond die dat opheft.
De regels moeten vooral makkelijk te beoordelen worden, niet nog lastiger.
[ Voor 11% gewijzigd door D-e-n op 17-03-2024 15:17 ]
Mee eens, maar vertel jij dat tegen de beleidsbepalers? De regel is er alleen maar vreemder op geworden, waarbij het op meerdere manieren uitlegbaar is.toolkist schreef op zondag 17 maart 2024 @ 15:14:
[...]
Natuurlijk werkt zoiets niet. Een grens moet meteen kunnen constateren of het buitenspel was, niet eerst nog rondkijken of er ergens misschien nog een 5e speler stond die dat opheft.
Beetje zoals de lijn op het middenveld, maar dan voor de end-zone?D-e-n schreef op zondag 17 maart 2024 @ 15:15:
[...]
Spelers tellen werkt niet nee. Dan zou je met een lijn moeten werken. Trek een lijn bij de zestien meter en elke bal die binnen die zestien meter gegeven wordt is geen buitenspel meer. En dan denk ik even hardop.
[ Voor 3% gewijzigd door Napo op 17-03-2024 15:17 ]
Ja, maar dan dus zodanig dat je het principe van waar buitenspel voor is bedoeld niet aantast.Napo schreef op zondag 17 maart 2024 @ 15:17:
[...]
Beetje zoals de lijn op het middenveld, maar dan voor de end-zone?
D-e-n schreef op zondag 17 maart 2024 @ 15:15:
[...]
Spelers tellen werkt niet nee. Dan zou je met een lijn moeten werken. Trek een lijn bij de zestien meter en elke bal die binnen die zestien meter gegeven wordt is geen buitenspel meer. En dan denk ik even hardop.
Dan tast je volgens mij de wezenlijke werking van buitenspel niet aan: voorkomen dat men balletjes gaat afwachten.
Alle grijze gebieden moeten uit de regels. Duidelijkheid boven alles.jbdeiman schreef op zondag 17 maart 2024 @ 15:16:
[...]
Mee eens, maar vertel jij dat tegen de beleidsbepalers? De regel is er alleen maar vreemder op geworden, waarbij het op meerdere manieren uitlegbaar is.
Toevallig bij Feyenoord (omdat ik dat volg) dit seizoen goal voorz afgekeurd, idem situatie tegen, goedgekeurd en nu deze afgekeurde goal.
Iets vertelt mij dat die regel het te ingewikkeld heeft gemaakt waardoor er zo'n willekeur ontstaat.
De huidige regels zijn al niet meer zonder var uit te voeren. Maar betekent niet dat je dat wilt behouden. Maar met technologie is het te doen. Alleen dat ga je nooit overal kunnen introduceren.toolkist schreef op zondag 17 maart 2024 @ 15:14:
[...]
Want?Agent47 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 15:21:
Higler is de engste scheidsrechter
Kan gewoon totaal niet fluiten
Ik heb het niet gezien maar dit was dus "onbewust"? Maar Wieffer tegen Atletico was ook "onbewust".toolkist schreef op zondag 17 maart 2024 @ 15:31:
Wat betreft die afgekeurde goal, precies volgens de regels. Dus hier kan de scheids of grens uiteindelijk geen zak aan doen.
Alleen dus de figuren die hier de regels bepalen met hun 'bewust spelen of niet'.
Verwijderd
Gooijer, Rensch, Šutalo en Sosa afwezig.toolkist schreef op zondag 17 maart 2024 @ 15:36:
Hato Kaplan Henderson Gaaei...
Zo kun je van 't Schip toch ook niet meer serieus nemen?
Gewoon Hato en Kaplan centraal...
Hij gaat een kopduel aan en krijgt de bal op z'n schouder. Dus ja, dit was zeker niet bewust.D-e-n schreef op zondag 17 maart 2024 @ 15:41:
[...]
Ik heb het niet gezien maar dit was dus "onbewust"? Maar Wieffer tegen Atletico was ook "onbewust".
Hij kan wel fluiten. Maar de juiste beslissingen nemen is een ander verhaal.
⏩ PVOutput☀️
433? Ze gaan met 3 mans verdediging spelen. Bergwijn terug in de selectie, op de bank.Verwijderd schreef op zondag 17 maart 2024 @ 15:42:
[...]
Gooijer, Rensch, Šutalo en Sosa afwezig.
4-3-3
Ramaj
Gaaei, Henderson, Kaplan, Hato
Branco, Manssverk, Taylor
Hlynsson, Brobbey, Godts
⏩ PVOutput☀️
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq