Ja tegen dit Ajax heb je geen rode kaart nodig. Ajax mist een dribbelkoning, zoals Antony.sNielz123 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 18:58:
[...]
Waarom zou je tegen Ajax een rode kaart moeten maken. Je kan van bijna iedereen zo de bal afpakken zonder veel moeite
Als je iemand niet mist is het wel Anthony. Ook in Ajax tijd niet bijzonder.Trishul schreef op zondag 25 februari 2024 @ 19:04:
[...]
Ja tegen dit Ajax heb je geen rode kaart nodig. Ajax mist een dribbelkoning, zoals Antony.
Toch heb je wel een punt maar dan meer dat PSV/Feyenoord in een veel hoger tempo spelen dan de tegenstander en dan ben je als tegenstander snel[ler] te laat. Voorheen kon Ajax dat ook claimen, toen er nog wel gevoetbald werd. Ik denk dat het ook wel vertaald in kaarten die Ajax krijgt t.o.v. wat voorheen normaal was. Ik hou het niet bij maar denk dat PSV ook niet heel veel kaarten heeft gehad dit seizoen.sNielz123 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 18:58:
[...]
Waarom zou je tegen Ajax een rode kaart moeten maken. Je kan van bijna iedereen zo de bal afpakken zonder veel moeite
Only fools are enslaved by time and space.
PSV heeft in de Eredivisie 4x een wedstrijd uitgespeeld tegen 10 man.LoneRanger schreef op zondag 25 februari 2024 @ 19:07:
[...]
Ik hou het niet bij maar denk dat PSV ook niet heel veel kaarten heeft gehad dit seizoen.
Feyenoord heeft in de Eredivisie 2x een wedstrijd uitgespeeld tegen 10 man.
[ Voor 14% gewijzigd door Napo op 25-02-2024 19:11 ]
Mwah, hij hield toch altijd 2 a 3 verdedigers bezig van de tegenstander. Backs hadden het ook lastig tegen hem. Enige die enigzins effectief was tegen hem was Malacia van Feyenoord.tiswat schreef op zondag 25 februari 2024 @ 19:06:
[...]
Als je iemand niet mist is het wel Anthony. Ook in Ajax tijd niet bijzonder.
Ajax mist zeker wel een goede rechtsbuiten, kaliber Ziyech/Neres/Antony. (Ironisch misschien, maar volgens mij was van 't Schip ook een rechtsbuiten...)
:strip_exif()/f/image/Y54UXOOHWHz7oqyD3CrQdTpl.jpg?f=fotoalbum_large)
Feyenoord meeste gele kaarten, PSV in de middenmoot. Vitesse plaats 13, gaat je ook niet helpen in de strijd tegen degradatie.
[ Voor 7% gewijzigd door Maarten_E op 25-02-2024 19:12 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Sterkte Ajax supporters, van het Schip blijft met 5 verdedigers spelen.
Tevens ging het bij de Gaai in het kopje zitten, gelukkig was dit bij de andere niet het geval. /s
Tevens ging het bij de Gaai in het kopje zitten, gelukkig was dit bij de andere niet het geval. /s
Ach als dat het ergste is van de afgelopen twee seizoenen. 4-3-3 met deze backs werkt ook totaal niet.HollowGamer schreef op zondag 25 februari 2024 @ 19:11:
Gaaei is gewoon klaar bij Ajax, dat begon bij de vorige trainer al. Ik zie hem bij Ajax niet meer tot ontwikkeling komen, bij een andere club misschien wel.HollowGamer schreef op zondag 25 februari 2024 @ 19:11:
Op zichzelf zeggen deze statistieken niet zoveel natuurlijk. Vitesse moet zelf de bal hebben en aanvallen om te zorgen dat een tegenstander een gele kaart krijgt.Maarten_E schreef op zondag 25 februari 2024 @ 19:11:
[Afbeelding]
Feyenoord meeste gele kaarten, PSV in de middenmoot. Vitesse plaats 13, gaat je ook niet helpen in de strijd tegen degradatie.
Psv wint zo gemakkelijk, dat je als tegenstander ook niet zoveel risico neemt, als het er toch al niet in zit. Bij Feyenoord blijft het zo lang spannend dat je toch meer geneigd bent wat meer risico te nemen.
De potjes die Schip gewonnen heeft waren onder Steijn ook wel gewonnen. Ajax is nauwelijks opgeschoten met de trainerswissel.HollowGamer schreef op zondag 25 februari 2024 @ 19:11:
Moet Gert-Jan Verbeek geen trainer worden van Ajax? Die die zielige miljonairs nog wel wat leren qua mentaliteit
"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"
Het was niet eens knap, het was het programma.HollowGamer schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:58:
[...]
De meeste Ajax-fans waren toen ook al realistisch hoor, die vonden het knap, maar hadden echt wel het gevoel dat het weer zou zakken.
Het materiaal is gewoon niet goed, en bestuurlijk al helemaal niet. VG kan niet alles alleen doen.
Van Bommel speelt dit seizoen ook niet goed en schiet er vandaag dan twee in. Heel typerend
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Dat is net iets te kort door de bocht. Schip was goed voor het mentale aspect en dat heeft zeker geholpen, maar iedereen met een beetje Ajax-kennis wist ook dat dat tijdelijk zou zijn en dat Schip geen tactisch begaafde coach is.toolkist schreef op zondag 25 februari 2024 @ 19:50:
Het was niet eens knap, het was het programma.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Met het stukje wat je quote doelde ik op kaarten die PSV heeft gekregen. Als je organisatie op orde is heb je over het algemeen minder overtredingen/kaarten nodig.Napo schreef op zondag 25 februari 2024 @ 19:10:
[...]
PSV heeft in de Eredivisie 4x een wedstrijd uitgespeeld tegen 10 man.
Feyenoord heeft in de Eredivisie 2x een wedstrijd uitgespeeld tegen 10 man.
Only fools are enslaved by time and space.
BAM!
Beter laat dan nooit.
Heb geen idee waar ik naar heb zitten kijken vandaag...
Een overwinning van de ploeg die je supporteert. Soms is het niet meer dan dat en hoeft dat ook niet te zijnkrissie100 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 20:31:
[...]
BAM!
Beter laat dan nooit.
Heb geen idee waar ik naar heb zitten kijken vandaag...
Er is geen quick win.BroWohsEdis schreef op zondag 25 februari 2024 @ 19:48:
Moet Gert-Jan Verbeek geen trainer worden van Ajax? Die die zielige miljonairs nog wel wat leren qua mentaliteit
Alles en iedereen die je verantwoordelijk kan houden is vervangen, maar de schade is dermate groot dat dit een paar seizoenen gaat na-ijlen. Zo’n 5-4-1 kan, maar dan moet je dat erin slijpen. Dat kost tijd, dat kost punten en dat krijg je niet bij Ajax. Een paar weken geleden, na punten tegen laagvliegers, werd er hardop gesproken over de 3e en misschien wel 2e plek…Ik denk dat je eigenlijk nog op moet letten dat Utrecht Ajax niet voorbij gaat…
Ik las dit vandaag:ZieMaar! schreef op zondag 25 februari 2024 @ 21:21:
[...]
Er is geen quick win.
Alles en iedereen die je verantwoordelijk kan houden is vervangen, maar de schade is dermate groot dat dit een paar seizoenen gaat na-ijlen. Zo’n 5-4-1 kan, maar dan moet je dat erin slijpen. Dat kost tijd, dat kost punten en dat krijg je niet bij Ajax. Een paar weken geleden, na punten tegen laagvliegers, werd er hardop gesproken over de 3e en misschien wel 2e plek…Ik denk dat je eigenlijk nog op moet letten dat Utrecht Ajax niet voorbij gaat…
Ajax heeft na 23 speelronden wel nog altijd 1 punt meer dan het allerslechtste PSV van deze eeuw: dat was in 2013-2014. PSV had er toen 35, Ajax nu 36. En zoals vorige week gemeld, het jaar erop werd PSV met een puntenrecord simpel kampioen. Doe er uw voordeel mee. Of niet.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Verwijderd
Ik denk dat ik nu naar HET moment zit te kijken waarbij FC Volendam het heeft opgegeven.
Laten het nu gewoon lopen.
Nee, denk dat het klaar is voor Volendam.
Laten het nu gewoon lopen.
Nee, denk dat het klaar is voor Volendam.
Zat net te denken in de trein, had PSV een decennium geleden geen rampseizoen met Tyton enzo? Was ook een zooitje ongeregeld bij elkaar destijds.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Goh ja zeg! En natuurlijk kwam Ajax weer die een ex PSV-er wilde hebben later (ze leren het echt niet), en nu Twente, maar wat is die man oud geworden zeg!Maarten_E schreef op zondag 25 februari 2024 @ 21:29:
[...]
Zat net te denken in de trein, had PSV een decennium geleden geen rampseizoen met Tyton enzo? Was ook een zooitje ongeregeld bij elkaar destijds.
Maar PSV heeft wel vaker een kak seizoen gehad. Maar bij Ajax ben je het gewoon niet gewend.
We werden 4e in 2014 met 59 punten. In 2015 kampioen met 88 punten.
[ Voor 9% gewijzigd door carpebios op 25-02-2024 21:36 ]
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Verwijderd
Ik had het ook verwacht dat Ajax er boven op zou komen.ZieMaar! schreef op zondag 25 februari 2024 @ 21:21:
[...]
Een paar weken geleden, na punten tegen laagvliegers, werd er hardop gesproken over de 3e en misschien wel 2e plek…Ik denk dat je eigenlijk nog op moet letten dat Utrecht Ajax niet voorbij gaat…
Er zat verbetering in het spel, er werden punten gepakt.
Maar de laatste 4/5 wedstrijden gaat het met de wedstrijd slechter en slechter.
En vind ik ze nu ondertussen zelfs slechter spelen dan onder Steijn.
Hele elftal zit vol met frustratie en incapabele mensen.
Op de bank zitten mensen die het team niet beter maken (Hiermee bedoel ik ook de staf.)
Maduro zou zogenaamd het genie geweest zijn van het succes van Almere City en zou dit ook wel eventjes bij Ajax doen. (volgens de "kenners' op TV en in de kranten.)
Nou, dat is uiteindelijk ook 0,0 meerwaarde gebleken.
En ik kan mij ook niet voorstellen dat Henderson nu in zijn hotelkamer zit en niet denkt "Wat heb ik gedaan..."
Maar goed, elke team heeft wel eens zo'n fase.
Wij met Feyenoord hebben een periodes gehad dat we het moesten doen met spelers zoals Lucius, Bosschaart, Goossens, Fernandez, Van Beukering....
Denk dat de eindstand voor de top 5 nu wel een beetje bepaald is na dit weekend.
Scorebordjournalistiek
Ik zie dat psv toen 45 tegengoals had. Denk dat Ajax dat na volgende week ook heeft.
[ Voor 12% gewijzigd door ZieMaar! op 25-02-2024 21:56 ]
Heb even opgezocht maar ze hadden oa: Depay, Brian Ruiz, Locadia, Park, Wijnaldum, Zoet en Adam Maher.ZieMaar! schreef op zondag 25 februari 2024 @ 21:52:
[...]
Scorebordjournalistiek. Ik ken me overigens dat PSV niet echt heugen, dus vind de vergelijking moeilijk te plaatsen. Hadden ze ook zoveel miskopen?
Lijken mij op het eerste gezicht geen verkeerde spelers.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Het maakte geen reet uit wie je er neer gezet had, Edgar Davids had hetzelfde bereikt. Steijn was weg dus moraal omhoog.Gonadan schreef op zondag 25 februari 2024 @ 20:23:
[...]
Dat is net iets te kort door de bocht. Schip was goed voor het mentale aspect en dat heeft zeker geholpen, maar iedereen met een beetje Ajax-kennis wist ook dat dat tijdelijk zou zijn en dat Schip geen tactisch begaafde coach is.
Ik snap dat het bij Feyenoord ook minder is geweest. Maar frikkin 120 miljoen uitgeven, en dan dit? Dat is een van de resultaten van mismanagement. Hoe schijnbaar al een poosje geen goede spelers uit de jeugd komen ook mismanagement.Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2024 @ 21:35:
[...]
Ik had het ook verwacht dat Ajax er boven op zou komen.
Er zat verbetering in het spel, er werden punten gepakt.
Maar de laatste 4/5 wedstrijden gaat het met de wedstrijd slechter en slechter.
En vind ik ze nu ondertussen zelfs slechter spelen dan onder Steijn.
Hele elftal zit vol met frustratie en incapabele mensen.
Op de bank zitten mensen die het team niet beter maken (Hiermee bedoel ik ook de staf.)
Maduro zou zogenaamd het genie geweest zijn van het succes van Almere City en zou dit ook wel eventjes bij Ajax doen. (volgens de "kenners' op TV en in de kranten.)
Nou, dat is uiteindelijk ook 0,0 meerwaarde gebleken.
En ik kan mij ook niet voorstellen dat Henderson nu in zijn hotelkamer zit en niet denkt "Wat heb ik gedaan..."
Maar goed, elke team heeft wel eens zo'n fase.
Wij met Feyenoord hebben een periodes gehad dat we het moesten doen met spelers zoals Lucius, Bosschaart, Goossens, Fernandez, Van Beukering....
Denk dat de eindstand voor de top 5 nu wel een beetje bepaald is na dit weekend.
Maar ook iedereen in de media die steeds roeptoetert dat bepaalde mensen in RvC niks te zoelen hebben in een voetbalclub. Ja leuk, maar het is een beursgenoteerd bedrijf die moeten ook professioneel gerund worden. Niet alleen omdat je 10x een bal kunt hooghouden.
Ik zeg het nog maar een keer. Zo’n vd Sar had veel ellende kunnen voorkomen. Situatie rond Nouri heeft ie verkloot, en situatie rond Overmars ook. Of eigenwijsheid door niet voor Bosz te gaan.
Kijk ik geloof best dat het weer goedkomt daarzo. En van mag deze middelmatigheid nog wel een jaar of 2 doorgaan. Maar een zwak Ajax helpt onze competitie niet. Maar ook de topclubs niet, want hoe meer wedstrijden met hoge weerstand/intensiteit hoe beter. En het maakt onze competitie aantrekkelijker voor buitenlandse spelers.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
PSV had dat seizoen van de laatste 11 wedstrijden 8 gewonnen, 3 verloren. Ajax gaat dat nooit halen. Als ze 50 punten pakken is dat nog knap, maar eerder haalbaar.
⏩ PVOutput☀️
Ieder z'n mening.toolkist schreef op zondag 25 februari 2024 @ 21:59:
[...]
Het maakte geen reet uit wie je er neer gezet had, Edgar Davids had hetzelfde bereikt. Steijn was weg dus moraal omhoog.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verbeek gaat deze ploeg niet beter maken, eerder nog meer de put in drukken. Door zijn autoritaire karakter heb je binnen de kortste keren heibel in de toko. Schreuder kwam daar ook pijnlijk achter, die dacht het ook naar zijn hand te kunnen zetten en werd gewoon gesaboteerd door een deel van de spelersgroep. En let wel, na het vertrek van Ten Hag zijn ze al aan hun 5de trainer toe dat is ook veel zeggend. Net zo veel dat momenteel dit huidige Ajax geen ontwikkeling heeft laten zien sinds het vertrek van Steijn. Met de komst van van 't Schip hadden ze een leuke reeks tegen wat zwakkere tegenstanders maar in de afgelopen wedstrijden tegen sterkere ploegen zie je precies dezelfde fouten als onder Steijn of Heitinga.BroWohsEdis schreef op zondag 25 februari 2024 @ 19:48:
Ik kan me zelf als trainer dan ook niet voorstellen dat als je dagelijks met zo'n ploeg werkt er niet meer lijn in kan brengen na een half jaar. De veldtrainers waaronder Maduro lopen al wat langer mee dan van 't Schip en zouden nu toch wel structuur hebben moeten aanbrengen. Het oogt allemaal onwerkelijk als je ziet hoe de linies (niet) op elkaar aansluiten. Ik kan me zelfs de paniek indenken van een Sutalo of Gaaei die de bal krijgen van Ramaj en dan gewoon niet weten wie ze moeten aanspelen. Het zullen uiteraard geen wereldspelers worden in een beter functionerend team maar beter dan wat ze nu laten zien geloof ik zeer zeker wel.
In mijn ogen hebt je iemand nodig die het spelersmateriaal volledig analyseert en vervolgens iedereen op zijn plek zet (tribune, bank of veld). Je hebt eerder een type nodig zoals Hiddink, Jans of Van Gaal. Die hebben bewezen om zo'n groep te omarmen, te coachen en de angel eruit weet te halen. Een dictator voor de groep gaan zetten of een onervaren jonge trainer gaat niets veranderen. Ik vraag me alleen af of Ajax het aandurft om een trainer neer te zetten die de gehele technische leiding overneemt, dat zit namelijk niet in de cultuur.
[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 25-02-2024 22:12 ]
Verwijderd
Volgens mij hadden wij in de tijd van Makaay, Gio, Hofland, Landzaat, De Cler onszelf zo'n 60+ miljoen in de schulden gewerkt.OMX2000 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 22:01:
[...]
Ik snap dat het bij Feyenoord ook minder is geweest. Maar frikkin 120 miljoen uitgeven, en dan dit? Dat is een van de resultaten van mismanagement. Hoe schijnbaar al een poosje geen goede spelers uit de jeugd komen ook mismanagement.
Maar ook iedereen in de media die steeds roeptoetert dat bepaalde mensen in RvC niks te zoelen hebben in een voetbalclub. Ja leuk, maar het is een beursgenoteerd bedrijf die moeten ook professioneel gerund worden. Niet alleen omdat je 10x een bal kunt hooghouden.
Ik zeg het nog maar een keer. Zo’n vd Sar had veel ellende kunnen voorkomen. Situatie rond Nouri heeft ie verkloot, en situatie rond Overmars ook. Of eigenwijsheid door niet voor Bosz te gaan.
Kijk ik geloof best dat het weer goedkomt daarzo. En van mag deze middelmatigheid nog wel een jaar of 2 doorgaan. Maar een zwak Ajax helpt onze competitie niet. Maar ook de topclubs niet, want hoe meer wedstrijden met hoge weerstand/intensiteit hoe beter. En het maakt onze competitie aantrekkelijker voor buitenlandse spelers.
Hebben wij jaren over gedaan om daar weer boven op te komen.
Voor het Nederlands voetbal is het beter dat Ajax weer beter gaan functioneren.
Helemaal mee eens.
Maar als Feyenoorder mag deze crisis nog jaren lang duren.
Leedvermaak is ook vermaak uiteindelijk.
(Net zoals er in Amsterdam om ons werd gelachen toen wij aan kwamen draven met Van Beukering in de spits.)
Maar ik verwacht dat Ajax er volgend jaar weer staat.
Bezem door de hele selectie halen, maybe Ruli, Hato, Boomen, Henderson, Brobbey houden en dan alles daaromheen bouwen.
(En uiteraard een capabele trainer halen.
Ik vind het ook vreemd. In de CL scoorde Atletico ook zo tegen ons en toen was het wel een geldige doelpunt.BroWohsEdis schreef op zondag 25 februari 2024 @ 18:58:
Wat is dat met die belachelijk buitenspelregel bij Feyenoord? Is dat alleen in NL?
Ik baalde alleen wel dat Ajax’ 2-1 werd afgekeurd, dat scheelde een berg punten in mijn poule. Ik dacht ook al meteen ‘buitenspel’. 
Verder had ik dat verlies inderdaad wel ingecalculeerd. Uit tegen een min of meer tegenstander die niet 120 minuten tegen een klein clubje in Noorwegen heeft hoeven buffelen.
Feyenoord viel me dan wel weer mee.

Verder had ik dat verlies inderdaad wel ingecalculeerd. Uit tegen een min of meer tegenstander die niet 120 minuten tegen een klein clubje in Noorwegen heeft hoeven buffelen.
[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 25-02-2024 23:34 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Wat dat betreft is het ook wel weer beetje gek dat az zich heeft vergaloppeert in Europees verband.Ramzzz schreef op zondag 25 februari 2024 @ 22:41:
Ik baalde alleen wel dat Ajax’ 2-1 weds afgekeurd, dat scheelde een berg punten in min poule.
Ja winnen van dit Ajax is makkelijk, maar az had nog slechtere tegenstanders (muv die Engelse ploeg)
AZ draait een verschrikkelijk seizoen eigenlijk. Ik heb het eerder gezegd; het is ook niet gek want zodra iemand een goed seizoen speelt daar, is ie gelijk verkocht. Als je kijkt wat voor goede spelers daar de laatste jaren vertrokken zijn dan is het alleen maar bijzonder dat AZ elk jaar toch weer boven komt drijven.Megupe schreef op zondag 25 februari 2024 @ 22:43:
[...]
Wat dat betreft is het ook wel weer beetje gek dat az zich heeft vergaloppeert in Europees verband.
Ja winnen van dit Ajax is makkelijk, maar az had nog slechtere tegenstanders (muv die Engelse ploeg)
Maar de 2 wedstrijden tegen die Kroatische club waren verschrikkelijk, in de beker 2 keer verlengen tegen amateurs. En in de Eredivisie genoeg flaters. Ik had echt niet verwacht dat ze vandaag zo zouden winnen.
Ruud van Nistelrooij trainer voor Ajax. Dat werd net op nationale televisie gezegd.
@Verwijderd ik verwacht dat een Rulli en Brobbey deze zomer vertrekken. Rulli omdat Ramaj er echt wel staat en Rulli geen 2e viool wil zijn. Brobbey omdat er uit Engeland waarschijnlijk miljoenen gaan komen voor hem.
Maar goed, nog 11 rondes, bijna 3 maanden voetbal en dan kunnen we weer gaan hebben over transfers. Al denk ik dat veel clubs wachten tot na het EK, half juli.
Maar goed, nog 11 rondes, bijna 3 maanden voetbal en dan kunnen we weer gaan hebben over transfers. Al denk ik dat veel clubs wachten tot na het EK, half juli.
⏩ PVOutput☀️
Ruud samen met Frank de Boercarpebios schreef op zondag 25 februari 2024 @ 23:05:
Ruud van Nistelrooij trainer voor Ajax. Dat werd net op nationale televisie gezegd.
Door vd Vaart. Misschien gekscherend. Lijkt me niet realistisch. Hij opperde voor een grote naam, neem dan een van de oud Ajax spelers met een stevige assistent erbij. Heb ik ook mij twijfels bij.carpebios schreef op zondag 25 februari 2024 @ 23:05:
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Hij bedoelde het volgens mij vrij serieus. Maar een "grote naam" vind ik ook een onzinnige opmerking. Dat klinkt als een opmerking uit 1999. En we hebben inmiddels heel veel grote namen gigantisch zien falen.OMX2000 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 23:08:
[...]
Door vd Vaart. Misschien gekscherend. Lijkt me niet realistisch. Hij opperde voor een grote naam, neem dan een van de oud Ajax spelers met een stevige assistent erbij. Heb ik ook mij twijfels bij.
Ajax moet gewoon een trainer zoeken die goede trainingen geeft, ze tactisch op een rijtje heeft en met spelers kan omgaan. Een moderne vakidioot die trainen ook als een vak benadert.
De Boer is dat dus overigens duidelijk niet. Die heeft echt overal gefaald na zijn periode bij Ajax.
[ Voor 6% gewijzigd door D-e-n op 25-02-2024 23:30 ]
Mja met Schreuder en Steijn had je wel twee vakidioten in huis gehaald alleen de spelersgroep bliefte beide trainers niet. Heitinga en van ‘t Schip zijn minder tactisch sterk en meer mens gericht en kregen de groep ook niet aan de praat.D-e-n schreef op zondag 25 februari 2024 @ 23:29:
[...]
Hij bedoelde het volgens mij vrij serieus. Maar een "grote naam" vind ik ook een onzinnige opmerking. Dat klinkt als een opmerking uit 1999. En we hebben inmiddels heel veel grote namen gigantisch zien falen.
Ajax moet gewoon een trainer zoeken die goede trainingen geeft, ze tactisch op een rijtje heeft en met spelers kan omgaan. Een moderne vakidioot die trainen ook als een vak benadert.
De Boer is dat dus overigens duidelijk niet. Die heeft echt overal gefaald na zijn periode bij Ajax.
Het profiel wat Ajax nodig zou hebben ligt niet voor het oprapen, eerder ben je beter af als je de selectie volledig saneert en opnieuw begint.
Steijn is echt geen vakidioot. Die man zat altijd ongeïnteresseerd in de dug out als trainer van Ajax. Ging bijna elke interlandbreak weer op vakantie naar Ibiza i.p.v. de groep te werken. Lekker handig met zoveel nieuwe jongens uit het buitenland.Miki schreef op maandag 26 februari 2024 @ 00:14:
[...]
Mja met Schreuder en Steijn had je wel twee vakidioten in huis gehaald alleen de spelersgroep bliefte beide trainers niet. Heitinga en van ‘t Schip zijn minder tactisch sterk en meer mens gericht en kregen de groep ook niet aan de praat.
Het profiel wat Ajax nodig zou hebben ligt niet voor het oprapen, eerder ben je beter af als je de selectie volledig saneert en opnieuw begint.
Nee, echte vakspecialisten zijn Ten Hag, Jans, Bosz, Slot als je naar trainers uit NL kijkt. 3 daarvan zijn onhaalbaar en Jans gaat niet instappen in Ajax met bijbehorende druk.
Buitenlandse trainer gaat ook niet vanwege xenofobie in zowel de media als binnen bepaalde lagen in Ajax.
Tja, een groot verschil is natuurlijk dat Ajax toen kampioen werd met 71 punten en PSV nu, met nog 11 duels te gaan, op 65 staat. Dat zegt wel over de gehele competitie op dat moment.
Ja, die was toen veel sterker. Nu bakt één van de directe concurrenten er niks van en laten de anderen het ook te vaak liggen.The Realone schreef op maandag 26 februari 2024 @ 02:31:
Dat zegt wel over de gehele competitie op dat moment.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Is dat zo? Feyenoord zit op schema om net zoveel punten te halen als vorig jaar (wat een goed aantal is voor een nummer twee) en is in elk geval veel sterker dan toen. Bovendien worden er in Europa door Nederlandse ploegen prima prestaties gehaald de laatste jaren. Dus het niveau van de top lijkt me buiten de dip van Ajax juist prima.Han schreef op maandag 26 februari 2024 @ 07:13:
[...]
Ja, die was toen veel sterker. Nu bakt één van de directe concurrenten er niks van en laten de anderen het ook te vaak liggen.
Vergelijken is moeilijk maar mijn inschatting is dat naast de wanprestatie van Ajax enkele ploegen net onder de top vier (Utrecht, Heerenveen) het nu minder doen maar PSV levert een topprestatie die heel erg zeldzaam is en Feyenoord is duidelijk beter dan we decennia gezien hebben. Over het algemeen voetballen de bovenste drie ook allemaal aantrekkelijk vooruit. Was toen ook niet het geval.
[ Voor 21% gewijzigd door D-e-n op 26-02-2024 07:49 ]
Ook weer onzin.Trishul schreef op maandag 26 februari 2024 @ 00:39:
[...]
Steijn is echt geen vakidioot. Die man zat altijd ongeïnteresseerd in de dug out als trainer van Ajax. Ging bijna elke interlandbreak weer op vakantie naar Ibiza i.p.v. de groep te werken. Lekker handig met zoveel nieuwe jongens uit het buitenland.
..
En zoveel interland-breaks heeft hij niet meegemaakt
[ Voor 6% gewijzigd door FreakNL op 26-02-2024 07:36 ]
Ach je weet toch, geen trap zo lekker als de trap na.FreakNL schreef op maandag 26 februari 2024 @ 07:34:
[...]
Ook weer onzin.

Steijn is geen koekenbakker, maar hij was een totale mismatch met Ajax.
Je zou, gezien de recente historie prima kunnen onderbouwen dat die mismatch niet zo zeer aan Steijn lag, maar aan Ajax.
Iedereen lijkt op dit moment een mismatch met Ajax, oer-Ajacieden zien zelfs geen enkel lichtpuntje meer.
Lijkt me ook overdreven, maar de gifbeker lijkt wel erg groot dit jaar. Die is dan ook al heel lang gemaskeerd geweest door schijnbaar succes. Maar dat was allemaal gebaseerd op korte-termijndenken.
Ik vind het schrijnend om te zien, hoe dit zwalkende team voor de wolven wordt gegooid. Lichtpuntjes als zeer nipt winnen van Bodø/Glimt kunnen dat niet langer verhullen.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Geen idee, maar ik dacht, laat ik ook maar een ongefundeerde opmerking er in gooien
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Maar zo gaat het natuurlijk ook, door jarenlang goed beleid te voeren kwam er jeugd door die paste in het Ajax spelletje, Europees werd steeds geld binnengehaald (pas later enorme bedragen toen het in de CL ook goed ging) en spelers werden voor enorme bedragen verkocht.Ramzzz schreef op maandag 26 februari 2024 @ 08:22:
[...]
Ach je weet toch, geen trap zo lekker als de trap na.
Steijn is geen koekenbakker, maar hij was een totale mismatch met Ajax.
Je zou, gezien de recente historie prima kunnen onderbouwen dat die mismatch niet zo zeer aan Steijn lag, maar aan Ajax.
Iedereen lijkt op dit moment een mismatch met Ajax, oer-Ajacieden zien zelfs geen enkel lichtpuntje meer.
Lijkt me ook overdreven, maar de gifbeker lijkt wel erg groot dit jaar. Die is dan ook al heel lang gemaskeerd geweest door schijnbaar succes. Maar dat was allemaal gebaseerd op korte-termijndenken.
Ik vind het schrijnend om te zien, hoe dit zwalkende team voor de wolven wordt gegooid. Lichtpuntjes als zeer nipt winnen van Bodø/Glimt kunnen dat niet langer verhullen.
Hiermee werd Ajax een club die zelf de broek goed op kan houden én die door de goede financiële huishouding de talentvolle jonge gasten ook nog eens aan de hand van slim aangekochte ervaren krachten kan laten rijpen en daarmee (nog) meer geld ophalen bij uitgaande transfers.
Toen kwamen de succesjaren waar Ajax dacht de aansluiting gevonden te hebben, dit betekende ook dat jeugdspelers minder kansen kregen (Brobbey sloot aan, maar er werd een andere *dure/ erveren* spits gehaald die alles speelde), je moest er als jeugdspeler direct staan en had geen mogelijkheid tot rijpen meer, anders kwam je niet aan de bak, want als je op dat moment niet goed genoeg werd geacht, werd er simpelweg iemand anders gehaald.
Wat ik hiermee vooral aangeven wil is dat Ajax er i.m.o. nog helemaal niet was, niet zover als ze zelf dachten, en dat ze het beleid waar ze jarenlang op hebben geteerd, wat ze op dat punt heeft gebracht hebben verloochend, omdat gedacht werd dat als je steeds dure/ ervaren spelers aankoopt dat het dan ook wel lukt.
Er is toentertijd ook veel dicussie/ gedoe geweest over de jeugdopleiding, waar de club het (ineens rondom die successen) niet met de werkwijze eens was. => Vanwaar die discussie, want de jaren ervoor hebben gewoon aangetoond dat het goed ging met de opleiding? (ik heb ook oprecht geen idee, dus als iemand daar meer inzicht in heeft houd ik me aanbevolen).
Rondom de jaren van Succes (ná het doorbreken van van de Beek, de Jong, de Ligt) ontstond deze discussie als ik erop terugkijk.
Daarnaast kreeg je natuurlijk de situatie dat veel jeugdspelers het gevoel krijgen dat ze wellicht tegen het eerste aanzitten, maar dat ze daar helemaal dan niet aan spelen toekomen, omdat er meerdere (dure) aankopen voor die positie zijn gedaan.
Tel daarbij op dat er sinds het vertrek van Overmars (wat ik overigens echt een terecht vertrek vind) bestuurlijk ook enorm veel misgegaan en ook (meerdere) aankopen zijn gedaan waar geen echt plan mee lijkt te zijn (natuurlijk dat Tadic vertrok is opgevangen (soort van) met Bergwijn (wat een enorm dure aankoop is voor hetgeen hij brengt), maar waarom is die in eerste instantie aangekocht? Hoe dan ook het hebben van plannen met/ voor spelers is ineens een stuk minder geworden, en als je het vertrouwen vanuit de club niet (echt) voelt als jeugdspeler, snap ik dat je niet snel geneigd bent te verlengen en juist wilt vertrekken. Immers wil je op een zo hoog mogelijk niveau minuten maken voor je ontwikkeling (ook financieel gezien overigens, dat is echt geen onbelangrijke graadmeter) , maar als daar steeds x aankopen worden gedaan voor miljoenen op de plek waar jij je wilt ontwikkelen ga je natuurlijk verder kijken.
Lang verhaal kort, naast de puinhopen in/ bij de selectie (bij het eerste) zijn er de afgelopen jaren echt veel meer issues in de organisatie (deels geweest), mensen vertrouwen elkaar niet, slaan om zich heen omdat het niet goed gaat en zo zit de onrust niet alleen bij het eerste maar in allerlei lagen van de organisatie (naar buiten toe voornamelijk bestuurlijk).
Ik denk dan ook dat de mallaise (zij het in mindere mate) echt nog wel even aanhoudt, in die zin dat je wel weer redelijk opnieuw moet beginnen met het goede beleid, het vinden van de juiste trainer/ spelers die bij het spelletje passen dat als club zo graag gespeeld moet worden en om dat weer helemaal goed neer te zetten (en daar de vruchten weer van te plukken) heb je nu eenmaal tijd nodig.
[ Voor 9% gewijzigd door jbdeiman op 26-02-2024 09:00 ]
Gister wederom met pijn aan de ogen naar Ajax zitten kijken en het is toch onvoorstelbaar hoe diep we gezonken zijn. Schip is het ook helemaal kwijt dus die gooit er maar even een systeemwijziging in wat hij ook nog voor herhaling vatbaar acht
Het laatste restje vertrouwen van Gaaei is nu echt door het putje. Die jongen hoef je niet meer op te stellen.
Hij zet zich wel in, daar ligt het niet aan, maar het is gewoon niet goed genoeg. Bespaar die jongen vanaf nu maar gewoon de vernedering want dit was echt zielig. Als "people manager" vond ik dat ook wel bikkelhard van Schip.
Zoals verwacht kreeg Sutalo weer een lading kritiek over zich heen, maar onze beroeps buitenspelopheffer (Hato) bleef weer eens uit de wind.
Het is echt te hopen dat een groot deel van het brandhout geloosd kan worden deze zomer en er opnieuw gebouwd kan gaan worden. Door wie? Ik heb geen idee. Jans?
Tijdens de wedstrijd keek ik even op Teletekst en tot mijn grote verbazing moeten we nog 11 wedstrijden. 1/3e. Allemachtig. Voor mijn gevoel duurt dit seizoen al 3x langer dan anders
Ik ben maar wat blij dat komend weekend de F1 weer van start gaat want dan valt er tenminste weer iets te genieten (ja, ook als Max niet het hele veld op 30 seconden rijdt. Liever niet zelfs).

Het laatste restje vertrouwen van Gaaei is nu echt door het putje. Die jongen hoef je niet meer op te stellen.
Hij zet zich wel in, daar ligt het niet aan, maar het is gewoon niet goed genoeg. Bespaar die jongen vanaf nu maar gewoon de vernedering want dit was echt zielig. Als "people manager" vond ik dat ook wel bikkelhard van Schip.
Zoals verwacht kreeg Sutalo weer een lading kritiek over zich heen, maar onze beroeps buitenspelopheffer (Hato) bleef weer eens uit de wind.
Het is echt te hopen dat een groot deel van het brandhout geloosd kan worden deze zomer en er opnieuw gebouwd kan gaan worden. Door wie? Ik heb geen idee. Jans?
Tijdens de wedstrijd keek ik even op Teletekst en tot mijn grote verbazing moeten we nog 11 wedstrijden. 1/3e. Allemachtig. Voor mijn gevoel duurt dit seizoen al 3x langer dan anders

Ik ben maar wat blij dat komend weekend de F1 weer van start gaat want dan valt er tenminste weer iets te genieten (ja, ook als Max niet het hele veld op 30 seconden rijdt. Liever niet zelfs).
Ok, misschien heeft hij niet zoveel interlandbreaks meegemaakt (2?). Maar ik weet nog heel goed dat hij elke wedstrijd ongeïnteresseerd langs de kant zat, hij deed nooit aan actieve coaching langs de kant zoals een Ten Hag of Slot dat doen. Af en toe stond hij op tijdens een wedstrijd om te ijsberen.FreakNL schreef op maandag 26 februari 2024 @ 07:34:
[...]
Ook weer onzin.
En hij keek nooit naar zichzelf, het lag altijd aan de spelers. Ik vind het uiteindelijk geen onzin om Steijn geen vakidioot/vakspecialist te noemen.
Eens. Niveau in de eredivisie is erg hoog momenteel. Ook laagvliegers hebben een technisch en tactisch een heel behoorlijk basisniveau, al zien ze minder kans dat hele wedstrijden vol te houden. Veel evenwichtige selecties, vaak goed en duurzaam beleid, goede trainers en vaak ook goede spelopvatting, niet meer zo naïef als jaren geleden.D-e-n schreef op maandag 26 februari 2024 @ 07:32:
[...]
Is dat zo? Feyenoord zit op schema om net zoveel punten te halen als vorig jaar (wat een goed aantal is voor een nummer twee) en is in elk geval veel sterker dan toen. Bovendien worden er in Europa door Nederlandse ploegen prima prestaties gehaald de laatste jaren. Dus het niveau van de top lijkt me buiten de dip van Ajax juist prima.
Vergelijken is moeilijk maar mijn inschatting is dat naast de wanprestatie van Ajax enkele ploegen net onder de top vier (Utrecht, Heerenveen) het nu minder doen maar PSV levert een topprestatie die heel erg zeldzaam is en Feyenoord is duidelijk beter dan we decennia gezien hebben. Over het algemeen voetballen de bovenste drie ook allemaal aantrekkelijk vooruit. Was toen ook niet het geval.
Ik heb een paar jaar geleden een Premier League wedstrijd in Portugal bezocht (vergelijkbaar met denk ik bovenkant rechter rijtje, zeg Heerenveen tegen Sparta) maar dat niveau is echt bedroevend en echt fors lager. Hun drie topclubs zijn wellicht iets stabieler in Europa dan de Nederlandse, maar de rest is vele malen slechter en ik denk dat dat voor de hele coëfficiënten lijst onder Nederland geldt. Qua niveau zijn we denk ik echt de vijfde.
Dat zullen we ook wel blijven, aangezien de niet top3 clubs altijd onmogelijke lotingen gaan krijgen voor zeker vCL.
Ik denk echt dat het Nederlandse voetbal in een van de beste periodes van de afgelopen 25 jaar zich bevindt (op clubniveau). Wellicht dat daarom dit verval bij Ajax nog harder opvalt, want op de onderste 4 plekken na ofzo komt iedereen voor minimaal een punt naar de Arena. En terecht.
Wat je nu beschrijft is hetgeen wat zich aan de oppervlakte manifesteert. Maar het probleem ligt veel dieper en veel verder in het verleden. De succesvolle periode onder Ten Hag met een exceptionele lichting heeft veel verbloemd in de afgelopen jaren. Als je verder terugkijkt zie je dat de club al veel vaker terugvalt in onbegrijpbare aankopen en trainers die aangesteld worden, een bestuur wat niet functioneert en oudspelers die zich overal mee bemoeien ipv helpen. De perioden na Van Gaal, na Bosz, na Ten Hag, hebben allemaal hetzelfde gemeen gehad.jbdeiman schreef op maandag 26 februari 2024 @ 08:56:
[...]
Maar zo gaat het natuurlijk ook, door jarenlang goed beleid te voeren kwam er jeugd door die paste in het Ajax spelletje, Europees werd steeds geld binnengehaald (pas later enorme bedragen toen het in de CL ook goed ging) en spelers werden voor enorme bedragen verkocht.
Hiermee werd Ajax een club die zelf de broek goed op kan houden én die door de goede financiële huishouding de talentvolle jonge gasten ook nog eens aan de hand van slim aangekochte ervaren krachten kan laten rijpen en daarmee (nog) meer geld ophalen bij uitgaande transfers.
Toen kwamen de succesjaren waar Ajax dacht de aansluiting gevonden te hebben, dit betekende ook dat jeugdspelers minder kansen kregen (Brobbey sloot aan, maar er werd een andere *dure/ erveren* spits gehaald die alles speelde), je moest er als jeugdspeler direct staan en had geen mogelijkheid tot rijpen meer, anders kwam je niet aan de bak, want als je op dat moment niet goed genoeg werd geacht, werd er simpelweg iemand anders gehaald.
Wat ik hiermee vooral aangeven wil is dat Ajax er i.m.o. nog helemaal niet was, niet zover als ze zelf dachten, en dat ze het beleid waar ze jarenlang op hebben geteerd, wat ze op dat punt heeft gebracht hebben verloochend, omdat gedacht werd dat als je steeds dure/ ervaren spelers aankoopt dat het dan ook wel lukt.
Er is toentertijd ook veel dicussie/ gedoe geweest over de jeugdopleiding, waar de club het (ineens rondom die successen) niet met de werkwijze eens was. => Vanwaar die discussie, want de jaren ervoor hebben gewoon aangetoond dat het goed ging met de opleiding? (ik heb ook oprecht geen idee, dus als iemand daar meer inzicht in heeft houd ik me aanbevolen).
Rondom de jaren van Succes (ná het doorbreken van van de Beek, de Jong, de Ligt) ontstond deze discussie als ik erop terugkijk.
Daarnaast kreeg je natuurlijk de situatie dat veel jeugdspelers het gevoel krijgen dat ze wellicht tegen het eerste aanzitten, maar dat ze daar helemaal dan niet aan spelen toekomen, omdat er meerdere (dure) aankopen voor die positie zijn gedaan.
Tel daarbij op dat er sinds het vertrek van Overmars (wat ik overigens echt een terecht vertrek vind) bestuurlijk ook enorm veel misgegaan en ook (meerdere) aankopen zijn gedaan waar geen echt plan mee lijkt te zijn (natuurlijk dat Tadic vertrok is opgevangen (soort van) met Bergwijn (wat een enorm dure aankoop is voor hetgeen hij brengt), maar waarom is die in eerste instantie aangekocht? Hoe dan ook het hebben van plannen met/ voor spelers is ineens een stuk minder geworden, en als je het vertrouwen vanuit de club niet (echt) voelt als jeugdspeler, snap ik dat je niet snel geneigd bent te verlengen en juist wilt vertrekken. Immers wil je op een zo hoog mogelijk niveau minuten maken voor je ontwikkeling (ook financieel gezien overigens, dat is echt geen onbelangrijke graadmeter) , maar als daar steeds x aankopen worden gedaan voor miljoenen op de plek waar jij je wilt ontwikkelen ga je natuurlijk verder kijken.
Lang verhaal kort, naast de puinhopen in/ bij de selectie (bij het eerste) zijn er de afgelopen jaren echt veel meer issues in de organisatie (deels geweest), mensen vertrouwen elkaar niet, slaan om zich heen omdat het niet goed gaat en zo zit de onrust niet alleen bij het eerste maar in allerlei lagen van de organisatie (naar buiten toe voornamelijk bestuurlijk).
Ik denk dan ook dat de mallaise (zij het in mindere mate) echt nog wel even aanhoudt, in die zin dat je wel weer redelijk opnieuw moet beginnen met het goede beleid, het vinden van de juiste trainer/ spelers die bij het spelletje passen dat als club zo graag gespeeld moet worden en om dat weer helemaal goed neer te zetten (en daar de vruchten weer van te plukken) heb je nu eenmaal tijd nodig.
Het zit diep in de club, waar de individuen groter zijn dan de club zelf. Vertrekken er belangrijke sleutelfiguren dan stort de club in en duurt het weer enkele jaren voordat ze uit het dal zijn.
Kijk, ik ben voetbal in bredere zin pas meer gaan volgen (inhoudelijk gezien zeg maar, wat er gebeurt bij clubs) in de laatste 5-8 jaar ofzo. (geen idee wanneer dit precies is ontstaan). Daarvoor volgde ik wedstrijden, uitslagen (en wat er bij mijn clubje Feyenoord gebeurde). Ik heb deze eerdere perioden dan ook niet zo bewust meegemaakt als deze periode.Miki schreef op maandag 26 februari 2024 @ 09:37:
[...]
Wat je nu beschrijft is hetgeen wat zich aan de oppervlakte manifesteert. Maar het probleem ligt veel dieper en veel verder in het verleden. De succesvolle periode onder Ten Hag met een exceptionele lichting heeft veel verbloemd in de afgelopen jaren. Als je verder terugkijkt zie je dat de club al veel vaker terugvalt in onbegrijpbare aankopen en trainers die aangesteld worden, een bestuur wat niet functioneert en oudspelers die zich overal mee bemoeien ipv helpen. De perioden na Van Gaal, na Bosz, na Ten Hag, hebben allemaal hetzelfde gemeen gehad.
Het zit diep in de club, waar de individuen groter zijn dan de club zelf. Vertrekken er belangrijke sleutelfiguren dan stort de club in en duurt het weer enkele jaren voordat ze uit het dal zijn.
Klopt het als ik het zo opvat dat je bedoeld te zeggen dat de club vooral 'namen uit de eigen Ajax historie' zoekt ongeacht of deze qua kennis/ ervaring passen bij de rol die ze moeten vervullen. En omdat het van oudsher voetballers zijn die (veelal) op voetstukken zijn geplaatst in het verleden vinden ze zichzelf als individu (dit is overigens een goede eigenschap denk ik als je als voetballer ver wilt komen in de voetballerij) groter vinden dan passend?
Want in dat geval kan je het als club natuurlijk voor grote groepen supporters ook niet snel erg goed doen. Die roepen ook steevast 'het is geen club man, de speler/ trainer heeft niet het Ajax DNA' en wordt bij voorbaat eigenlijk al afgeschreven/ krijgt nooit een echte kans bij de supporters-schare (tenzij het heel snel goed gaat lopen).
Dat gaat ook nooit lukken vanuit de Nederlandse competitie. Dat is misschien ook de denkfout die gemaakt is. Vanwege onze competitie blijven Nederlandse clubs toch altijd een opleidingsland dus is het ook enorm belangrijk die poot in je club overeind te houden, hetzij door jonge spelers te scouten of door ze op te leiden uiteraard.jbdeiman schreef op maandag 26 februari 2024 @ 08:56:
[...]
Wat ik hiermee vooral aangeven wil is dat Ajax er i.m.o. nog helemaal niet was, niet zover als ze zelf dachten,
Overigens was het succes van het Ajax van Ten Hag en Overmars ook al niet zo sterk meer verbonden aan de eigen jeugd, veel minder dan ten tijde van van Gaal. Je had De Ligt die belangrijk was maar De Jong was een voorbeeld van jong scouten, Blind was een speler die terugkeerde en de overige belangrijke sterkhouders kwamen vooral van buiten (Tadic, Schone, Ziyech). Misschien heeft dat ook wat zand in de ogen gestrooid.
Ik vind de focus op Gaaei wel een beetje frappant eigenlijk. Bij de zijlijn werd hij wel erg simpel van de bal gezet, klopt, maar daar deed nummer 37 ook echt alles fout en nummer 4 maakt het nou ook niet echt moeilijk. En eigenlijk daarvoor al...de bal gaat richting Gaaei, maar je ziet dat er een AZ speler al op zit. Wat doen de drie daarachter? Niets. Letterlijk niets. Terwijl je weet dat die bal niet zonder maar er langs gaat....onbegrijpelijk.JEightyFive schreef op maandag 26 februari 2024 @ 09:07:
Balverlies bij de 16 van de tegenstander was lullig, maar daar probeerde ook echt niemand aanspeelbaar te zijn. Sterker nog, nummer 38 deed het tegenovergestelde...rechts lag helemaal open (logisch) maar niemand stapte daarin...In de 16 stonden er minimaal 3 Ajacieden aan de rechter kant een beetje om zich heen te kijken. Ga eens lopen
Als Gaaei hierdoor het niveau niet heeft en op de bank terecht komt, dan moet je gewoon het B-team volgende week inzetten. Niemand ging vrijuit.
Dat het moeilijk is in een land als Nederland ben ik met je eens, maar het is niet onmogelijk.D-e-n schreef op maandag 26 februari 2024 @ 09:57:
[...]
Dat gaat ook nooit lukken vanuit de Nederlandse competitie. Dat is misschien ook de denkfout die gemaakt is. Vanwege onze competitie blijven Nederlandse clubs toch altijd een opleidingsland dus is het ook enorm belangrijk die poot in je club overeind te houden, hetzij door jonge spelers te scouten of door ze op te leiden uiteraard.
Kijk bijvoorbeeld naar Portugal. Er werd hier op deze of de vorige pagina al aangehaald hoe zwak het rechterrijtje daar is. Maar toch presteren Benfica en Porto, en in mindere mate de clubs daaronder al jaren consistent in Europa. Met de CL winst van Porto met Mourinho als voorbeeld. Dat zag je bijvoorbeeld in de CL kwalificatie wedstrijden van PSV tegen Benfica. Ging één keer goed, maar met ontzettend veel mazzel.
En vergis je niet, Portugal is een kleiner land qua inwoners en economie, en daar worden talenten ook met groot gemak weg gekocht door Spaanse, Franse en Engelse clubs. En we staan dit jaar even boven Portugal op de coëfficientenlijst, maar dat is ook maar tijdelijk.
Schone was van eerder toch? Maar onder Ten Hag zijn volgens mij Gravenbergh, Timber (J.), Mazraoui, Taylor, Brobbey, Dani de Wit, Rensch, Noa Lang gedebuteerd. Naast wat namen die het niet echt gehaald hebben (kaliber Schuurs, Ekkelenkamp). En naast wat meer gelouterde namen uit de Ajax-opleiding als Veltman, De Ligt, Van de Beek. Het is natuurlijk niet te vergelijken met het Ajax uit de jaren '90, maar toen was het hele voetbal anders, veel minder internationaal, er staat me ook bij dat er een max aantal buitenlandse spelers mocht worden opgesteld, maar daar kan ik weinig over terugvinden.D-e-n schreef op maandag 26 februari 2024 @ 09:57:
[...]
Dat gaat ook nooit lukken vanuit de Nederlandse competitie. Dat is misschien ook de denkfout die gemaakt is. Vanwege onze competitie blijven Nederlandse clubs toch altijd een opleidingsland dus is het ook enorm belangrijk die poot in je club overeind te houden, hetzij door jonge spelers te scouten of door ze op te leiden uiteraard.
Overigens was het succes van het Ajax van Ten Hag en Overmars ook al niet zo sterk meer verbonden aan de eigen jeugd, veel minder dan ten tijde van van Gaal. Je had De Ligt die belangrijk was maar De Jong was een voorbeeld van jong scouten, Blind was een speler die terugkeerde en de overige belangrijke sterkhouders kwamen vooral van buiten (Tadic, Schone, Ziyech). Misschien heeft dat ook wat zand in de ogen gestrooid.
Regeren is vooruitschuiven
Dat geldt iedere week wel. Brobbey weet zich als enige nog enigszins te onttrekken van de malaise.
Geen idee wat van 't Schip wilde bereiken met die wissel van Gaaei want je weet dat je zo'n jongen kapot maakt, zeker na die eerdere wissel toen tegen Feyenoord. Dat was dan Steijn maar dat weet Schip ook heus wel.
Het liep niet, die 10 minuten had je ook nog wel uit kunnen zingen en dan was zo'n jongen niet voor de tweede keer publiekelijk vernederd. Ik vind het oprecht sneu voor hem. Aan zijn inzet ligt het niet. Daar kunnen een aantal nog wat van leren.
Eerder al die kritiek op Martha, terwijl het volgens mij zijn eigen uitvinding was om die op linksback te zetten.
Wat dat betreft laat ie wel wat steekjes vallen en pakt ie ook wel de makkelijke slachtoffers.
Taylor staat weer in de basis nadat ie een bal toevallig verkeerd raakt, Hato mag voor de 48 duizendste keer dit seizoen buitenspel opheffen, Rensch kan beter bij de vrouwen meedoen en zo zijn er nog veel meer.
[ Voor 3% gewijzigd door JEightyFive op 26-02-2024 10:22 ]
@jbdeiman eens met je post. Maar het is natuurlijk ook een cirkeltje.
De kans dat elke jeugdspeler doorbreekt is heel klein, daar die dat niveau gewoon niet hebben. Doordat de gemiddelde leeftijd steeds jonger wordt is het gewoon niet te doen voor bijvoorbeeld Jong-Ajax.
Dan gaat een zaakwaarnemer en over het paard getild talent roepen dat ze MOETEN spelen. Maar dat gaat simpel weg niet. Een 'logische' volgorder is --> TOP-speler, goede vervanger, jeugd-talent.
Is de TOP-speler geblesseerd, dan speelt de goede vervanger en mag jeugd talent banken en hopen op een paar minuten. En zo rouleert dat zich een beetje. En ja, ik ben ook van mening dat een goede coach en manager een wedstrijden uitkiest waarin je kan zeggen die krijgt nu een kans. Bijvoorbeeld tegen de nummer 15 en omlaag.
Maar de leeftijd van de TOP-speler is vaak al 24/25+ in de ere divisie. De vervanger 21-23 en dan komt het talent. Ze willen tegenwoordig te snel door allerlei factoren. In de top van de top spelen toch ook maar heel beperkt de spelers met 18-19 jaar tenzij ze echt echt goed zijn.
Edit; extra
En Ten-Hag had het Frank de Boer effect. Toevallig een goede lichting, maar geen tactisch brein. Hoe vaak ik mij bij Ten-hag niet zat te ergeren aan poppetje-poppetje wisselen. Geen enkele konijn uit de hoge hoed. Je ziet het nu ook bij ManU - die valt gewoon door de mand.
De kans dat elke jeugdspeler doorbreekt is heel klein, daar die dat niveau gewoon niet hebben. Doordat de gemiddelde leeftijd steeds jonger wordt is het gewoon niet te doen voor bijvoorbeeld Jong-Ajax.
Dan gaat een zaakwaarnemer en over het paard getild talent roepen dat ze MOETEN spelen. Maar dat gaat simpel weg niet. Een 'logische' volgorder is --> TOP-speler, goede vervanger, jeugd-talent.
Is de TOP-speler geblesseerd, dan speelt de goede vervanger en mag jeugd talent banken en hopen op een paar minuten. En zo rouleert dat zich een beetje. En ja, ik ben ook van mening dat een goede coach en manager een wedstrijden uitkiest waarin je kan zeggen die krijgt nu een kans. Bijvoorbeeld tegen de nummer 15 en omlaag.
Maar de leeftijd van de TOP-speler is vaak al 24/25+ in de ere divisie. De vervanger 21-23 en dan komt het talent. Ze willen tegenwoordig te snel door allerlei factoren. In de top van de top spelen toch ook maar heel beperkt de spelers met 18-19 jaar tenzij ze echt echt goed zijn.
Edit; extra
En Ten-Hag had het Frank de Boer effect. Toevallig een goede lichting, maar geen tactisch brein. Hoe vaak ik mij bij Ten-hag niet zat te ergeren aan poppetje-poppetje wisselen. Geen enkele konijn uit de hoge hoed. Je ziet het nu ook bij ManU - die valt gewoon door de mand.
[ Voor 11% gewijzigd door Millie-ano op 26-02-2024 10:30 ]
Portugal heeft wel het voordeel dat Brazilie een ex-kolonie is. Met >200 miljoen inwoners is er een hoop talent beschikbaar voor wie Portugal de ideale springplank naar de Europese top vormt.Bao_mi1 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:03:
En vergis je niet, Portugal is een kleiner land qua inwoners en economie, en daar worden talenten ook met groot gemak weg gekocht door Spaanse, Franse en Engelse clubs. En we staan dit jaar even boven Portugal op de coëfficientenlijst, maar dat is ook maar tijdelijk.
Regeren is vooruitschuiven
Die CL winst van Porto was ook éénmalig en zou nu niet meer kunnen. Portugal is inderdaad wat ons streven zou moeten zijn maar dat zie ik niet als Europese top. Dat niveau had Ajax ook wel bereikt maar die Portugezen hebben voor de continuïteit dan ook een enorm goede scouting in Zuid-Amerika, met name Brazilië vanwege de taalBao_mi1 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:03:
[...]
Dat het moeilijk is in een land als Nederland ben ik met je eens, maar het is niet onmogelijk.
Kijk bijvoorbeeld naar Portugal. Er werd hier op deze of de vorige pagina al aangehaald hoe zwak het rechterrijtje daar is. Maar toch presteren Benfica en Porto, en in mindere mate de clubs daaronder al jaren consistent in Europa. Met de CL winst van Porto met Mourinho als voorbeeld. Dat zag je bijvoorbeeld in de CL kwalificatie wedstrijden van PSV tegen Benfica. Ging één keer goed, maar met ontzettend veel mazzel.
Het ging mij er om welke spelers belangrijk waren voor het hoge niveau. En dat waren buiten De Ligt niet de spelers uit de eigen jeugd. Van de Beek en Mazroui hebben niet het verschil gemaakt tussen wel of niet van Real Madrid winnen.T-MOB schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:20:
[...]
Schone was van eerder toch? Maar onder Ten Hag zijn volgens mij Gravenbergh, Timber (J.), Mazraoui, Taylor, Brobbey, Dani de Wit, Rensch, Noa Lang gedebuteerd. Naast wat namen die het niet echt gehaald hebben (kaliber Schuurs, Ekkelenkamp). En naast wat meer gelouterde namen uit de Ajax-opleiding als Veltman, De Ligt, Van de Beek. Het is natuurlijk niet te vergelijken met het Ajax uit de jaren '90, maar toen was het hele voetbal anders, veel minder internationaal, er staat me ook bij dat er een max aantal buitenlandse spelers mocht worden opgesteld, maar daar kan ik weinig over terugvinden.
Dat rijtje laat ook zien dat het niveau van de jeugd ook niet zo denderend was. Gravenberch heeft natuurlijk zijn eigen carrière verpest, Timber heeft een blessure en Brobbey moeten we nog even afwachten maar er zit veel middelmaat tussen de namen. En net zoals heel Nederland heeft Ajax ook moeite met aanwas voorin.
Schuurs komt overigens van Fortuna Sittard
HohoD-e-n schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:40:
[...]
Mazroui hebben niet het verschil gemaakt tussen wel of niet van Real Madrid winnen.

Het Ajax van toen was echt niet goed. Maar de rest was gewoon nog slechter. Enige reden dat de Boer zo vaak kampioen werd is dat Feyenoord en Ajax PSV het gruwelijk lieten afweten en Twente het weggaf.D-e-n schreef op maandag 26 februari 2024 @ 07:32:
[...]
Is dat zo? Feyenoord zit op schema om net zoveel punten te halen als vorig jaar (wat een goed aantal is voor een nummer twee) en is in elk geval veel sterker dan toen. Bovendien worden er in Europa door Nederlandse ploegen prima prestaties gehaald de laatste jaren. Dus het niveau van de top lijkt me buiten de dip van Ajax juist prima.
Ajax is ná de Boer pas echt goed geworden onder Bosz en later Ten Hag. Toen waren ze onverslaanbaar en gewoon echt bizar goed.
Wat 1 dick pick erna voor elkaar heeft gekregen is bizar. De hele organisatie in elkaar gestort
[ Voor 4% gewijzigd door LZ86 op 26-02-2024 13:33 ]
Mazraoui niet? https://www.ad.nl/europee...nchester-united~a813534e/D-e-n schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:40:
[...]
Het ging mij er om welke spelers belangrijk waren voor het hoge niveau. En dat waren buiten De Ligt niet de spelers uit de eigen jeugd. Van de Beek en Mazroui hebben niet het verschil gemaakt tussen wel of niet van Real Madrid winnen.
Dat rijtje laat ook zien dat het niveau van de jeugd ook niet zo denderend was. Gravenberch heeft natuurlijk zijn eigen carrière verpest, Timber heeft een blessure en Brobbey moeten we nog even afwachten maar er zit veel middelmaat tussen de namen. En net zoals heel Nederland heeft Ajax ook moeite met aanwas voorin.
Schuurs komt overigens van Fortuna Sittard
Gravenberch is juist weer lekker bezig bij Liverpool en krijgt daar regelmatig minuten. Bayern was geen handige move nee.
Maar verder eens. De spelers verantwoordelijk voor dat niveau waren vooral aankopen. Tadic, Schone, Ziyech. Maar De Jong, De Ligt, Van De Beek en in mindere mate Mazraoui en Blind waren ook belangrijk. En De Jong is wel eigen jeugd. Niet vanaf z'n 5de, maar toch wel een aantal jaren in de jeugdelftallen gespeeld en heeft zich daar goed kunnen ontwikkelen.
Gekochte jeugd bedoel je?JanW schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:46:
[...]
En De Jong is wel eigen jeugd. Niet vanaf z'n 5de, maar toch wel een aantal jaren in de jeugdelftallen gespeeld en heeft zich daar goed kunnen ontwikkelen.
Vanaf zijn achttiende. Toen heeft hij een aantal jaren in de eerste divisie gespeeld (te lang in mijn ogen gezien zijn talent).JanW schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:46:
[...]
En De Jong is wel eigen jeugd. Niet vanaf z'n 5de, maar toch wel een aantal jaren in de jeugdelftallen gespeeld en heeft zich daar goed kunnen ontwikkelen.
En dat tweede elftal heeft dus geen moer meer met een jeugdelftal te maken. Dat is gewoon een plek voor spelers die te goed of te oud zijn voor de jeugdelftallen en nog geen plek krijgen in het eerste
[ Voor 20% gewijzigd door D-e-n op 26-02-2024 10:51 ]
Nee.
Wat opleiden betreft hanteert CIES de definitie van de UEFA, dat stelt dat spelers tussen hun 15de en 21ste minimaal drie jaar bij een club moeten hebben gespeeld. Dan mag er gesproken worden van eigen jeugd.
Ik neem aan dat je hier op PSV doelt?LZ86 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:45:
[...]
Het Ajax van toen was echt niet goed. Maar de rest was gewoon nog slechter. Enige reden dat de Boer zo vaak kampioen werd is dat Feyenoord en Ajax het gruwelijk lieten afweten en Twente het weggaf.
Ajax is ná de Boer pas echt goed geworden onder Bosz en later Ten Hag. Toen waren ze onverslaanbaar en gewoon echt bizar goed.
Wat 1 dick pick erna voor elkaar heeft gekregen is bizar. De hele organisatie in elkaar gestort
Verder eens, maar dat betoogde ik ook al eens eerder. Onder De Boer was de concurrentie voornamelijk gewoon zwak en (zeer) wisselvallig.
Een nieuwe mol binnen Ajax?
https://www.vi.nl/nieuws/...dere-formatie-ging-spelen
Nieuwe .. of nogsteeds dezelfdeTrishul schreef op maandag 26 februari 2024 @ 11:10:
Het klopt dat individuele spelers falen. Maar het is ook te makkelijk. Vi Pro heeft een aardig artikel waarin Pieter Zwart uitlegt dat Ajax maar wat doet. En daarmee is de voor de hand liggende conclusie dat ook van 't Schip geen enkele benul heeft van het inslijpen van verdedigende spelpatronen.JEightyFive schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:21:
[...]
Dat geldt iedere week wel. Brobbey weet zich als enige nog enigszins te onttrekken van de malaise.
Geen idee wat van 't Schip wilde bereiken met die wissel van Gaaei want je weet dat je zo'n jongen kapot maakt, zeker na die eerdere wissel toen tegen Feyenoord. Dat was dan Steijn maar dat weet Schip ook heus wel.
Het liep niet, die 10 minuten had je ook nog wel uit kunnen zingen en dan was zo'n jongen niet voor de tweede keer publiekelijk vernederd. Ik vind het oprecht sneu voor hem. Aan zijn inzet ligt het niet. Daar kunnen een aantal nog wat van leren.
Eerder al die kritiek op Martha, terwijl het volgens mij zijn eigen uitvinding was om die op linksback te zetten.
Wat dat betreft laat ie wel wat steekjes vallen en pakt ie ook wel de makkelijke slachtoffers.
Taylor staat weer in de basis nadat ie een bal toevallig verkeerd raakt, Hato mag voor de 48 duizendste keer dit seizoen buitenspel opheffen, Rensch kan beter bij de vrouwen meedoen en zo zijn er nog veel meer.
ChatGPT vat het artikel als volgt samen;
Defensieve Problemen bij Ajax:
Het artikel benadrukt de aanhoudende defensieve problemen van Ajax, waarbij de club moeite heeft om een solide verdedigingsstrategie te handhaven. Er wordt opgemerkt dat niemand de cruciale positie voor de defensie bezet om lage, teruggetrokken voorzetten onschadelijk te maken, wat leidde tot een doelpunt tegen AZ.
Individuele Fouten vs. Structurele Problemen:
Hoewel individuele fouten worden erkend, zoals spelers die hun man laten voorkomen of zich te makkelijk laten uitspelen, concludeert het artikel dat de problemen niet enkel bij individuele spelers liggen. Met 43 tegendoelpunten in 23 wedstrijden wordt gesuggereerd dat de oorzaak gezocht moet worden in de algehele structuur en het gebrek aan een coherent verdedigingssysteem.
Vergelijking met Andere Teams:
Het artikel maakt een vergelijking met verdedigers van andere clubs zoals Go Ahead Eagles, NEC, FC Utrecht, en meer, die allemaal minder vaak gepasseerd zijn dan Ajax. Dit benadrukt dat de spelers van Ajax, waaronder internationals van Nederland en Kroatië, niet per se slechter zijn, maar dat het probleem ligt in de verdedigingsstrategie van de club.
Reactie op Tactische Wijzigingen:
Er wordt ook ingegaan op de poging van trainer John van ‘t Schip om de defensieve problemen aan te pakken door een nieuw systeem te testen. Echter, de prestaties tegen AZ toonden aan dat er geen verbetering was in het verdedigende spel, wat wijst op een dieper liggend probleem binnen de clubstructuur.
Conclusie:
Het artikel concludeert dat Ajax' verdedigende aanpak te wensen overlaat, met spelers die "maar wat doen" zonder duidelijke structuur of strategie. Dit wordt gezien als de hoofdoorzaak van de vele tegendoelpunten en de defensieve kwetsbaarheid van de club.
XXXVI
dat zou niet tijdelijk moeten zijn, juist omdat Portugal er niet in slaagt om het niveau, buiten de top 3, omhoog te krikken. Soms doet Braga het ok, maar meestal moet het van Porto, Sporting en Benfica komen. Ik denk dat een AZ en FC Twente echt fors beter zijn dat de rest van Portugal, en ik denk dat dat ook voor Utrecht, SC Heerenveen, Sparta etc geldt. De pest is dat je altijd rete zware lotingen krijgt (net als de niet top 3 uit Portugal), waardoor dat verschil niet zo duidelijk is…Bao_mi1 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:03:
[...]
Dat het moeilijk is in een land als Nederland ben ik met je eens, maar het is niet onmogelijk.
Verwijderd
Dat, en hij had Overmars die hem zeer goede spelers kon geven.Millie-ano schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:26:
Edit; extra
Ik geloof best dat Ten Hag een goede trainer is.
Anders haal je niet zo maar de halve finale in de CL.
(Kijk naar PSG bijvoorbeeld, beste spelers van de wereld met 0,0 CL succes.)
Ten Hag heeft zeker een aandeel in het succes, maar uiteindelijk moet het op het veld gedaan worden.
Een trainer kan heel moeilijk dingen aanpassen tijdens de wedstrijd of spelers op scherp zetten, dan moeten spelers doen.
En jaar in, jaar uit zie je gewoon dat elk kampioens team minimaal 1 van deze spelers heeft.
PSV nu met Luuk De Jong en Veerman.
Feyenoord vorig jaar met Kokcu en Trauner.
Ajax daarvoor met Tadic, De Jong, De Ligt.
Feyenoord daarvoor weer met Kuyt.
Spelers die je teamgenoten kunnen motiveren om dat ene stapje extra te zetten, om toch nog 1 keer in de 90ste minuut naar voren te rennen om druk te zetten.
Spelers die het goede voorbeeld geven kwa inzet.
En op dit moment heeft Ajax EN geen trainer die de boel in de kleedkamer op scherp kan zetten EN geen speler die dit op het veld kan doen.
Berghuis, Bergwijn, Brobbey, Taylor... Stuk voor stuk spelers die alleen maar met zichzelf bezig zijn.
Henderson (Als die blijft) zie ik deze rol volgend jaar wel oppakken, mits er een trainer komt die hem als verlangstuk kan gebruiken.
Bij Feyenoord was eerder dit seizoen hetzelfde probleem, en nu nog steeds een klein beetje.
Wieffer en Timber pakken het soms wel op, maar te vaak zie je dat er niemand op het veld op staat en de boel naar voren toe jaagt.
En om terug te komen op Ten Hag.
Ik vind dat zijn grootste fout is geweest dat die Ronaldo de club heeft uitgewerkt.
Hij heeft maybe wel diva trekjes (Zoals alle grote spelers.) Maar hij was en IS op en top professioneel en spelers keken naar hem op.
Hij had het team kunnen dragen op het veld, waarbij je nu alleen maar een team vol met individualisten heb staan.
Als niet ajaxied zag ik de piek van ajax vooral als een incident dat mogelijk werd gemaakt door een combinatie van een aantal factoren waarbij de voornaamste factor was de doorstroom van een bijzondere lichting jeugdspelers.jbdeiman schreef op maandag 26 februari 2024 @ 08:56:
[...]
Maar zo gaat het natuurlijk ook, door jarenlang goed beleid te voeren kwam er jeugd door die paste in het Ajax spelletje, Europees werd steeds geld binnengehaald (pas later enorme bedragen toen het in de CL ook goed ging) en spelers werden voor enorme bedragen verkocht.
Momenteel zit Ajax in een situatie waarin alles simpelweg tegen zit wat veroorzaakt is door precies het tegenovergestelde van het vorige incident.
Ze moeten in Amsterdam dat soort pieken niet als normaal zien, maar je mag wel de ambitie hebben en vervolgens met goed beleid stap voor stap groeien. Misschien leren ze er iets van

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Maar welk niveau hebben ze (op dit) moment niet dan? Niet het niveau om op het huidige niveau van het eerste te acteren? Niet het niveau om in als invaller minuten te mogen maken in het eerste?Millie-ano schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:26:
@jbdeiman eens met je post. Maar het is natuurlijk ook een cirkeltje.
Edit; extra
De Ligt had dat niveau ook niet toen die begon (net als van de Beek, wellicht was de Jong een uitzondering), dit waren beiden grote talenten, maar moesten er ook 'in komen' en hebben ook echt hun fouten gemaakt. Als jij als jeugdspeler het gevoel hebt dat je mee mag trainen (geeft het gevoel dat je mee mag doen) maar je krijgt wellicht een paar minuten en daarna is er bij een transferperiode ineens een speler die nog voor jou in de pikorde komt, dan schat je als jeugdspeler toch in dat je niet aan de bak komt en dat je beter kan vertrekken om elders wél minuten te maken.
Ik zeg ook niet dat er zulke enorme talenten aankomen, maar wel dat er best wat mogelijkheden zijn om spelers te laten ruiken in af en toe een paar minuten. Een jeugdspeler is eerder geneigd bij een club te blijven als hij óf een enorme fan is, óf een speler die kansen ziet. Als je die kansen niet ziet, terwijl er een 2e speler voor die postitie wordt gehaald voor miljoenen, dan kijk je om je heen.
Bij Feyenoord zie je dat er nu meer plannen worden gemaakt met jonge (jeugd) spelers, en dat spelers ook meer geneigd zijn bij te tekenen (natuurlijk helpt succes daar ook bij, maar dat je spelers het gevoel geeft dat er een plan voor ze is, is wel erg belangrijk). Ik heb bij Ajax in deze fase echt het idee, dat er geen plannen zijn (zowel niet voor het eerste als voor de jeugd), dat gecombineerd met het feit dat je denkt dat er geen kans is dat je bij het eerste komt, door al die aankopen, maakt dat het hoofd van zo'n spelertje natuurlijk sneller gekgemaakt kan worden.
Alsof de trainingsvelden zo super goed afgeschermd zijnTrishul schreef op maandag 26 februari 2024 @ 11:10:
??jbdeiman schreef op maandag 26 februari 2024 @ 12:37:
Bij Feyenoord zie je dat er nu meer plannen worden gemaakt met jonge (jeugd) spelers, en dat spelers ook meer geneigd zijn bij te tekenen (natuurlijk helpt succes daar ook bij, maar dat je spelers het gevoel geeft dat er een plan voor ze is, is wel erg belangrijk).
Het plan 'onze 3 gekochte/gehuurde vleugels voldoen niet dus we willen er nog 1 kopen? Terwijl Sauer nagenoeg geen speeltijd krijgt?
En wat alleen niet doorging doordat de speler liever naar PSV wilde?
Of plan Nieuwkoop halen ipv een jonkie kans op speeltijd bieden?
Zal aan mij liggen maar ik zie de door jou genoemde plannen echt niet meer of minder dan bij Ajax.
Op de vleugels hebben we zelf (buiten Sauer) helaas niet veel talent rondlopen dat echt op de deur klopt, en dat je voor-sorteert op verkopen van spelers lijkt mij ook logisch. Maar neem de laatste jaren:toolkist schreef op maandag 26 februari 2024 @ 12:55:
[...]
??
Het plan 'onze 3 gekochte/gehuurde vleugels voldoen niet dus we willen er nog 1 kopen? Terwijl Sauer nagenoeg geen speeltijd krijgt?
En wat alleen niet doorging doordat de speler liever naar PSV wilde?
Of plan Nieuwkoop halen ipv een jonkie kans op speeltijd bieden?
Zal aan mij liggen maar ik zie de door jou genoemde plannen echt niet meer of minder dan bij Ajax.
Hartman die zijn kansen kreeg en greep, Milambo die zijn kansen meer en meer lijkt te gaan krijgen (ik kan mij voorstellen dat het plan daar is dat Wieffer vertrekt, Zerouki de eerste opvolger is, met Milambo daar (kort) achter.
Maar ook dat een Slory (waar echt enorm aan getrokken wordt) toch bij heeft getekend bijvoorbeeld is ook veelzeggend.
Daarnaast heeft men bij Feyenoord uitgesproken overal door de jeugd op dezelfde spelopvatting te trainen, bij Jong Ajax zie je dit bijvoorbeeld niet meer terug (die spelen niet op eenzelfde wijze als het eerste wil spelen, buiten dat ze wel 4-3-3 spelen doorgaans?).
Maar er zijn ook best veel jeugdspelers die nu (bijvoorbeeld) zijn uitgehuurd aan verschillende clubs, zodat ze daar verder kunnen ontwikkelen, velen doen het goed bij hun (huur)clubs. Ook verhuren van spelers draagt bij aan het hebben van een plan, zodat ze toch op (wellicht hoger) niveau aan de slag kunnen, of iig op een plek waar ze zich verder kunnen ontwikkelen.
Ajax deed dat met Fitz Jim, maar haalt hem weer terug om plaats te nemen op de bank? Die zat op een perfecte plek om vlieguren te maken, maar verder spelen ze allemaal in Jong Ajax, maar heb ik niet het idee dat ze zich daar momenteel lekker verder ontwikkelen. NAtuurlijk spelen ze wekelijks met hogere weerstand, maar je kan je het best ontwikkelen als het enigszins gelijkwaardig is zal k maar zeggen, wellicht niet eens in een team met daarin leeftijdsgenootjes, maar met een mix van jonge en ervaren spelers, zodat je wat van de ervaren spelers kan leren.
Wie komen er in de huidige Feyenoord selectie uit de jeugd dan? Bijlow, Sauer? ...jbdeiman schreef op maandag 26 februari 2024 @ 12:37:
[...]
Maar welk niveau hebben ze (op dit) moment niet dan? Niet het niveau om op het huidige niveau van het eerste te acteren? Niet het niveau om in als invaller minuten te mogen maken in het eerste?
De Ligt had dat niveau ook niet toen die begon (net als van de Beek, wellicht was de Jong een uitzondering), dit waren beiden grote talenten, maar moesten er ook 'in komen' en hebben ook echt hun fouten gemaakt. Als jij als jeugdspeler het gevoel hebt dat je mee mag trainen (geeft het gevoel dat je mee mag doen) maar je krijgt wellicht een paar minuten en daarna is er bij een transferperiode ineens een speler die nog voor jou in de pikorde komt, dan schat je als jeugdspeler toch in dat je niet aan de bak komt en dat je beter kan vertrekken om elders wél minuten te maken.
Ik zeg ook niet dat er zulke enorme talenten aankomen, maar wel dat er best wat mogelijkheden zijn om spelers te laten ruiken in af en toe een paar minuten. Een jeugdspeler is eerder geneigd bij een club te blijven als hij óf een enorme fan is, óf een speler die kansen ziet. Als je die kansen niet ziet, terwijl er een 2e speler voor die postitie wordt gehaald voor miljoenen, dan kijk je om je heen.
Bij Feyenoord zie je dat er nu meer plannen worden gemaakt met jonge (jeugd) spelers, en dat spelers ook meer geneigd zijn bij te tekenen (natuurlijk helpt succes daar ook bij, maar dat je spelers het gevoel geeft dat er een plan voor ze is, is wel erg belangrijk). Ik heb bij Ajax in deze fase echt het idee, dat er geen plannen zijn (zowel niet voor het eerste als voor de jeugd), dat gecombineerd met het feit dat je denkt dat er geen kans is dat je bij het eerste komt, door al die aankopen, maakt dat het hoofd van zo'n spelertje natuurlijk sneller gekgemaakt kan worden.
Ze tekenen bij omdat het goed gaat, kansen gaan wellicht komen. Ajax is nu een zinkend schip wat de meeste willen verlaten. Maar dit seizoen zijn er wel jeugdspelers die de kans hebben gekregen. Soms onder de verkeerde intenties om een punt te maken. Maar Gooijer, Gots, Vos, Axeldongen, Hato, Salahedine, Martha (en wellicht nog een paar) hebben wel minuten gemaakt. En een paar echt wel die het niveau aankunnen of potentie hebben. Jeugdspelers zijn ook grillig, prestaties nog niet constant genoeg. Kijk naar een Hato.
Ik heb ook het onderbuikgevoel dat onze subtop beter is dan die uit Portugal. Maar verder dan een random oefenwedstrijd met weinig waarde is het moeilijk om dat met bewijs te onderbouwen.ZieMaar! schreef op maandag 26 februari 2024 @ 11:34:
[...]
dat zou niet tijdelijk moeten zijn, juist omdat Portugal er niet in slaagt om het niveau, buiten de top 3, omhoog te krikken. Soms doet Braga het ok, maar meestal moet het van Porto, Sporting en Benfica komen. Ik denk dat een AZ en FC Twente echt fors beter zijn dat de rest van Portugal, en ik denk dat dat ook voor Utrecht, SC Heerenveen, Sparta etc geldt. De pest is dat je altijd rete zware lotingen krijgt (net als de niet top 3 uit Portugal), waardoor dat verschil niet zo duidelijk is…
Ik zei tijdelijk omdat het natuurlijk een beetje het mechanisme van de uefo ranking is. Als wij volgend jaar elke week onze behaalde punten door 6 moeten delen in plaats van door 5, omdat we een extra team in Europa hebben, zijn we al een deel van het voordeel kwijt. En als we dan ineens NEC hebben die zonder geplaatste status een voorronde in moet, of Utrecht of GAE, dan heb je daar een seizoen lang last van als die zich niet kwalificeren.
En als over 3 jaar alle punten van het jaar 21/22 kwijt zijn, dan is niet alleen Portugal een gevaar, maar dan is er een reëel risico dat we tegen die tijd onder België staan.
Sauer, Timber, Zechiel, Milambo, Nieuwkoop, Geertruida, Hartman, Bijlow, Lamprou, Vd Sas (en sindskort Read).Millie-ano schreef op maandag 26 februari 2024 @ 13:18:
Wie komen er in de huidige Feyenoord selectie uit de jeugd dan? Bijlow, Sauer? ...
[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 26-02-2024 14:26 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Thanks. Was er niet in thuis. Timber niet van Ajax? Of was die heen en weer. Nieuwkoop is ook weer via een omweg terug. Maar Hartman moest wachten op Malacia, anders had die ook niet gespeeld.ph4ge schreef op maandag 26 februari 2024 @ 14:25:
[...]
Sauer, Timber, Zechiel, Milambo, Nieuwkoop, Geertruida, Hartman, Bijlow, Lamprou, Vd Sas (en sindskort Read).
Naast Bijlow en Geertruida die vaste plekken hebben. Is er t.o.v. de overige spelers toch een zelfde situatie als bij de Ajax jeugd?
Ik denk dat het verschil met Ajax hem ook zit in jonge spelers die technisch gezien niet uit de jeugdkomen die wel doorbreken en bijna gezien worden als eigen jeugd, zoals Wieffer en Beelen. Als je die ook meerekent dan is het duidelijk dat jonge spelers volop kansen krijgen bij Feyenoord.Millie-ano schreef op maandag 26 februari 2024 @ 14:28:
[...]
Thanks. Was er niet in thuis. Timber niet van Ajax? Of was die heen en weer. Nieuwkoop is ook weer via een omweg terug. Maar Hartman moest wachten op Malacia, anders had die ook niet gespeeld.
Naast Bijlow en Geertruida die vaste plekken hebben. Is er t.o.v. de overige spelers toch een zelfde situatie als bij de Ajax jeugd?
Timber heeft inderdaad een omweg via Ajax en Utrecht genomen.
[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 26-02-2024 14:39 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Heeft tot zijn dertiende/veertiende bij Feyenoord in de jeugd gespeeld.Millie-ano schreef op maandag 26 februari 2024 @ 14:28:
[...]
Thanks. Was er niet in thuis. Timber niet van Ajax?
Ik denk nog steeds dat de spelers die ik eerder noemde; Gooijer, Gots, Vos, Axeldongen, Hato, Salahedine, Martha. En eerder dus ook Rensch, Timber, Mazraouri is gebleken dat jeugd echt de kans wel krijgt. Ajax zat in de luxe positie om oudere/duurdere spelers te halen met méér ervaring en direct beschikbare kwaliteit (wat anders is dan potentie) t.o.v. een jeugdspeler. Maar Ajax zal na wéér een jaar zonder CL en slechte resultaten moeten terugvallen op wat AZ, Feyenoord, Twente jaren hebben moeten doen en dat het is zoeken naar goedkope pareltjes en meer moeten investeren in de kwaliteit van inderdaad eigen jeugd.ph4ge schreef op maandag 26 februari 2024 @ 14:38:
[...]
Ik denk dat het verschil met Ajax hem ook zit in jonge spelers die technisch gezien niet uit de jeugdkomen die wel doorbreken en bijna gezien worden als eigen jeugd, zoals Wieffer en Beelen. Als je die ook meerekent dan is het duidelijk dat jonge spelers volop kansen krijgen bij Feyenoord.
Timber heeft inderdaad een omweg via Ajax en Utrecht genomen.
Ik heb er vertrouwen in dat die nieuwe TD met AZ achtergrond dat wel voor elkaar krijgt. Nu nog een coach die het kan vertalen en overbrengen.
Ik vind dat je Blind hier echt tekort doet. Zijn minpunten zijn overal uitentreuren besproken, dus dat gaan we niet herhalen, maar zijn bijdrage aan de opbouw en ook zeker de aanval van Ajax destijds was bijzonder groot. Als ik het me goed herinner was hij de speler die de meeste passes gaf naar de helft van de tegenstander (of specifieker de aanvallende zone) van alle spelers in Europa. Stellen dat hij een ondergeschikte rol in het spel van Ajax speelde ten opzichte van een Donny van de Beek is echt pertinente onzin.JanW schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:46:
[...]
Maar verder eens. De spelers verantwoordelijk voor dat niveau waren vooral aankopen. Tadic, Schone, Ziyech. Maar De Jong, De Ligt, Van De Beek en in mindere mate Mazraoui en Blind waren ook belangrijk. En De Jong is wel eigen jeugd. Niet vanaf z'n 5de, maar toch wel een aantal jaren in de jeugdelftallen gespeeld en heeft zich daar goed kunnen ontwikkelen.
Of we het nou leuk vonden of niet, hij werd niet voor niets continue opgesteld in het NL-elftal, ondanks zijn overduidelijke verdedigende tekortkomingen. Dat was echt niet omdat z'n vader een goed woordje voor hem deed.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Tjah, als er een andere jeugdspeler (Hartman/ Malacia) voor jou staat, dan is dat natuurlijk zuur maar erg logisch, lijkt mij gemakkelijker te accepteren dan wanneer er steeds aankopen worden gekocht (dubbelop ook, want dat is waar ik met name op doel) voor jou positie. Naast Malacia was er inderdaad ook een 2e linksback, waardoor Hartman op een positie later kwam. Na het verkopen van Malacia schoven 2e linksback en Hartman een plekje op en Hartman heeft zijn kans goed gegrepen toen hij de kans kreeg. Dat is ook perspectief, wetende dat iemand voor je zit, maar dat je je kans wel krijgt omdat diegene (Waarschijnlijk) verkocht zal worden.Millie-ano schreef op maandag 26 februari 2024 @ 14:28:
[...]
Thanks. Was er niet in thuis. Timber niet van Ajax? Of was die heen en weer. Nieuwkoop is ook weer via een omweg terug. Maar Hartman moest wachten op Malacia, anders had die ook niet gespeeld.
Zeker nu met al die 3 (of langer) durende contracten met al die aangekochte (en veelal jonge) spelers bij Ajax, zal dat toch voelen alsof er weinig perspectief voor je is.
Zie bijvoorbeeld een Fitz Jim bij Ajax (Middenvelder), daar (voor op het middenveld) koop je Tahirovic, van den Boomen, Henderson, Mannsverk, Hlynsson voor en je had uit vorig seizoen nog Taylor die daar ook speelt, dus verhuur je (logisch) Fitz Jim. Die haal je er nu weer bij, maar waar gaat die spelen dan? Dat is wat ik bedoelde vooral, je koopt heel veel en geeft eigenlijk geen perspectief aan de jeugdspeler, want die komt op het 3e of 4e plan pas een keer aan bod.
In ieder geval hadden (want Blind was echt wel een voorbeeld met inzicht en passing, ik denk ook wel werkethos) de jongere spelers wat om tegen op te kijken en van te leren.JanW schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:46:
[...]
Zowel Mazraoui (met zijn loopvermogen, waardoor Tadic ook een bal vast kon houden en er een speler over/ omheen kwam) als Blind waren i.m.o. echt wel belangrijk in die jaren, dit soort ervaring, spelers die rust brengen (Tadic) en leren dat je voor de sport moet leven helpen echt wel in de koppies van dit soort jongens hoor. Al zal de mentaliteit van De Ligt, De Jong (en ik denk in mindere mate Van de Beek) zelf ook al een heleboel hebben geholpen.
Je noemt 6-7 spelers voor 3 posities op het middenveld. In die zin spelen er 3 en 3 bank die er direct voor kunnen invallen. Nadeel is dat ze allemaal voor elkaar kunnen invallen en dat is ook beleid. Ajax heeft een handje van multi-functionele middenvelders. Ze waren allemaal nuttig, maar zijn geen duidelijke 6-8-10 en blinken dus ook niet echt uit. Dus ja .. eens. Huidige beleid en spelopvatting is op dit moment bij Ajax niet optimaal ingesteld voor de Jeugd. Al blijf ik erbij dat veel jeugd ook een hoop roept maar niet laat zien. Fitz-Jim speelde ook niet bij excelsior. ligt het dan aan excelsior of ook aan de jeugdspeler. ..jbdeiman schreef op maandag 26 februari 2024 @ 15:18:
[...]
Tjah, als er een andere jeugdspeler (Hartman/ Malacia) voor jou staat, dan is dat natuurlijk zuur maar erg logisch, lijkt mij gemakkelijker te accepteren dan wanneer er steeds aankopen worden gekocht (dubbelop ook, want dat is waar ik met name op doel) voor jou positie. Naast Malacia was er inderdaad ook een 2e linksback, waardoor Hartman op een positie later kwam. Na het verkopen van Malacia schoven 2e linksback en Hartman een plekje op en Hartman heeft zijn kans goed gegrepen toen hij de kans kreeg. Dat is ook perspectief, wetende dat iemand voor je zit, maar dat je je kans wel krijgt omdat diegene (Waarschijnlijk) verkocht zal worden.
Zeker nu met al die 3 (of langer) durende contracten met al die aangekochte (en veelal jonge) spelers bij Ajax, zal dat toch voelen alsof er weinig perspectief voor je is.
Zie bijvoorbeeld een Fitz Jim bij Ajax (Middenvelder), daar (voor op het middenveld) koop je Tahirovic, van den Boomen, Henderson, Mannsverk, Hlynsson voor en je had uit vorig seizoen nog Taylor die daar ook speelt, dus verhuur je (logisch) Fitz Jim. Die haal je er nu weer bij, maar waar gaat die spelen dan? Dat is wat ik bedoelde vooral, je koopt heel veel en geeft eigenlijk geen perspectief aan de jeugdspeler, want die komt op het 3e of 4e plan pas een keer aan bod.
Fitz-Jim moesten ze toen terughalen vanwege de vele blessures op het middenveld. Vd Boomen, Vos en Mannsverk moesten nog herstellen van een zware blessure. Vd Boomen is nu pas terug en Mannsverk wordt voorzichtig gebracht.jbdeiman schreef op maandag 26 februari 2024 @ 15:18:
[...]
Tjah, als er een andere jeugdspeler (Hartman/ Malacia) voor jou staat, dan is dat natuurlijk zuur maar erg logisch, lijkt mij gemakkelijker te accepteren dan wanneer er steeds aankopen worden gekocht (dubbelop ook, want dat is waar ik met name op doel) voor jou positie. Naast Malacia was er inderdaad ook een 2e linksback, waardoor Hartman op een positie later kwam. Na het verkopen van Malacia schoven 2e linksback en Hartman een plekje op en Hartman heeft zijn kans goed gegrepen toen hij de kans kreeg. Dat is ook perspectief, wetende dat iemand voor je zit, maar dat je je kans wel krijgt omdat diegene (Waarschijnlijk) verkocht zal worden.
Verder wordt er genoeg perspectief gegeven aan jeugdspelers op het middenveld:
- Taylor speelt altijd basis
- Hlynsson is inmiddels ook basis
- Vos kreeg de kans, maar het is nog niet helemaal duidelijk of hij nou het beste kan op 6 of op 8, daarnaast raakte hij geblesseerd
Fitz-Jim moet zichzelf bewijzen, net zoals Hato, Brobbey, Taylor, Hlynsson, Godts, Rensch en Rijkhoff dat gedaan hebben. Ik sluit niet uit dat hij een keertje getest gaat worden als back.
@jbdeiman
@Millie-ano
Hartman heeft overigens aankoop Lopez uit de basis gespeeld en volgens mij was er ook nog even een Noor.
@Millie-ano
Hartman heeft overigens aankoop Lopez uit de basis gespeeld en volgens mij was er ook nog even een Noor.
Mazraoui was altijd een aanvallende middenvelder en ineens rechtsback omgeturnd. Wellicht dat een fitz-jim of een vos zich ook daarop kunnen/willen focussen. Gooijer is het ook niet. Ik denk ook dat in de huidige vorm een sutalo beter op de rechtsback uit de voeten kan. Met een lijn naast je hebt je toch een hoek minder waarop je hoeft te letten, kom wellicht beter in je spel.Trishul schreef op maandag 26 februari 2024 @ 17:46:
[...]
Fitz-Jim moesten ze toen terughalen vanwege de vele blessures op het middenveld. Vd Boomen, Vos en Mannsverk moesten nog herstellen van een zware blessure. Vd Boomen is nu pas terug en Mannsverk wordt voorzichtig gebracht.
Verder wordt er genoeg perspectief gegeven aan jeugdspelers op het middenveld:
- Taylor speelt altijd basis
- Hlynsson is inmiddels ook basis
- Vos kreeg de kans, maar het is nog niet helemaal duidelijk of hij nou het beste kan op 6 of op 8, daarnaast raakte hij geblesseerd
Fitz-Jim moet zichzelf bewijzen, net zoals Hato, Brobbey, Taylor, Hlynsson, Godts, Rensch en Rijkhoff dat gedaan hebben. Ik sluit niet uit dat hij een keertje getest gaat worden als back.
Sutalo heeft geen snelheid, geen actie, geen opbouwend vermogen, geen gif en geen voorzet. Die op rechtsback zetten is zelfmoord. Is volgens mij een pure mandekker. Lekker verkopen aan een Italiaanse middenmoter en je verlies nemen.Millie-ano schreef op maandag 26 februari 2024 @ 18:49:
[...]
Mazraoui was altijd een aanvallende middenvelder en ineens rechtsback omgeturnd. Wellicht dat een fitz-jim of een vos zich ook daarop kunnen/willen focussen. Gooijer is het ook niet. Ik denk ook dat in de huidige vorm een sutalo beter op de rechtsback uit de voeten kan. Met een lijn naast je hebt je toch een hoek minder waarop je hoeft te letten, kom wellicht beter in je spel.
Interessante discussie over de jeugdspelers. Dat gaat altijd in vlagen natuurlijk. En dan zie je dat een plan heel belangrijk is maar ook dat het gewoon veel makkelijker doorbreken is in een goed draaiend elftal. Na De Ligt en De Jong zijn er nog zat jeugdspelers doorgekomen bij Ajax die prima mee konden komen in het team dat er toen stond, maar na een transfer door de mand vielen. Meevoetballen in een goed team vol automatismen is nou eenmaal makkelijker dan ergens anders een bepalende speler moeten worden.
Daar komt wat mij betreft ook nog bij dat Ajax nog altijd de naam heeft van een hele goede jeugdopleiding waardoor spelers de hemel in geprezen worden voordat ze ook maar iets echt bijzonders hebben laten zien. Het meest recente voorbeeld in een lange traditie is Taylor die mee mocht naar het WK. Lachwekkend. Zoals hier ook al gezegd wordt: de meeste huidige jeugdspelers blijken gewoon niet uitzonderlijk goed en dat is prima - ze hebben tijd nodig. In een beter seizoen en in een beter elftal hadden ze zeker beter gepresteerd ook.
Deels met je eens, alleen weet niet of 't zo extreem is zoals jij 't zegt. Ajax is de club met de meeste media aandacht. En dat is zowel in goede als in slechte tijden zo. Als er in goede tijden een jeugdspeler doorbreekt dan komt die in de spotlights te staan bij talkshows en voor je 't weet wordt de standaard vraag gesteld of die knul niet bij Oranje moet. En in slechte tijden gebeurt dat idem dito. Alleen is er nu nog geen jeugdspeler Oranje in gepraat. Gelukkig, want er is er geen één die voor Oranje in aanmerking komt op Brobbey en misschien Berghuis na.donleone83 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 19:06:
[...]
Daar komt wat mij betreft ook nog bij dat Ajax nog altijd de naam heeft van een hele goede jeugdopleiding waardoor spelers de hemel in geprezen worden voordat ze ook maar iets echt bijzonders hebben laten zien. Het meest recente voorbeeld in een lange traditie is Taylor die mee mocht naar het WK. Lachwekkend. Zoals hier ook al gezegd wordt: de meeste huidige jeugdspelers blijken gewoon niet uitzonderlijk goed en dat is prima - ze hebben tijd nodig. In een beter seizoen en in een beter elftal hadden ze zeker beter gepresteerd ook.
Taylor naar het WK was inderdaad lachwekkend, maar ook bij Malacia en Janssen kon je vraagtekens zetten.
Dit is denk ik het grootste probleem op het moment in NL, denken dat vaak simpele jongetjes die goed kunnen voetballen en "grote naam" als speler vergaren wel even het denk vermogen en tactische vernuft hebben om een team te kunnen leiden. Grote naam als speler betekend niet grote naam als coach. Spelers met grote naam, hebben die vaak gekregen omdat ze gedisciplineerde coaches hadden die een wel doordacht strijdplan bedachten. Niet voor niks dat veel coaches die "grote naam" hebben uit andere disciplines kwamen, zoals bijvoorbeeld Van Gaal die leraar was.D-e-n schreef op zondag 25 februari 2024 @ 23:29:
[...]
Hij bedoelde het volgens mij vrij serieus. Maar een "grote naam" vind ik ook een onzinnige opmerking. Dat klinkt als een opmerking uit 1999. En we hebben inmiddels heel veel grote namen gigantisch zien falen.
Ik zeg niet dat alle voetballers meteen simpel zijn, maar als je de laatste generaties van het Nederlands elftal die zo genaamd een "grote naam" hebben de afgelopen tijd op TV hoort praten...

Ik zie net die moordaanslag van beugelsdijk.
Ik hoop dat die andere speler aangifte heeft gedaan.
Ooit deed Bouaouzan zoiets en toen was het land te klein.
Ik hoop dat die andere speler aangifte heeft gedaan.
Ooit deed Bouaouzan zoiets en toen was het land te klein.
een treffende spreuk
Volgens mij speelt Jong echt niet heel anders dan het 1e. Net zo slechte resultaten, alleen nog geen 5-3-2 gespeeld. Maar nee, serieus, zoveel verschil qua idee zit er echt niet tussen het 1e en Jong.jbdeiman schreef op maandag 26 februari 2024 @ 13:13:
[...]
Op de vleugels hebben we zelf (buiten Sauer) helaas niet veel talent rondlopen dat echt op de deur klopt, en dat je voor-sorteert op verkopen van spelers lijkt mij ook logisch. Maar neem de laatste jaren:
Hartman die zijn kansen kreeg en greep, Milambo die zijn kansen meer en meer lijkt te gaan krijgen (ik kan mij voorstellen dat het plan daar is dat Wieffer vertrekt, Zerouki de eerste opvolger is, met Milambo daar (kort) achter.
Maar ook dat een Slory (waar echt enorm aan getrokken wordt) toch bij heeft getekend bijvoorbeeld is ook veelzeggend.
Daarnaast heeft men bij Feyenoord uitgesproken overal door de jeugd op dezelfde spelopvatting te trainen, bij Jong Ajax zie je dit bijvoorbeeld niet meer terug (die spelen niet op eenzelfde wijze als het eerste wil spelen, buiten dat ze wel 4-3-3 spelen doorgaans?).
Fitz Jim speelde weinig/niet, daarbij ging Ajax er vanuit dat er wat spelers zouden vertrekken in de winterstop dus wilden ze een goedkope optie hebben om de selectie aan te vullen. Daarom werd Fitz-Jim teruggehaald.Maar er zijn ook best veel jeugdspelers die nu (bijvoorbeeld) zijn uitgehuurd aan verschillende clubs, zodat ze daar verder kunnen ontwikkelen, velen doen het goed bij hun (huur)clubs. Ook verhuren van spelers draagt bij aan het hebben van een plan, zodat ze toch op (wellicht hoger) niveau aan de slag kunnen, of iig op een plek waar ze zich verder kunnen ontwikkelen.
Ajax deed dat met Fitz Jim, maar haalt hem weer terug om plaats te nemen op de bank? Die zat op een perfecte plek om vlieguren te maken, maar verder spelen ze allemaal in Jong Ajax, maar heb ik niet het idee dat ze zich daar momenteel lekker verder ontwikkelen. NAtuurlijk spelen ze wekelijks met hogere weerstand, maar je kan je het best ontwikkelen als het enigszins gelijkwaardig is zal k maar zeggen, wellicht niet eens in een team met daarin leeftijdsgenootjes, maar met een mix van jonge en ervaren spelers, zodat je wat van de ervaren spelers kan leren.
Verder, waarom is het wel zo goed dat Feyenoord verhuurt aan Dordrecht (en wat andere KKD clubs), terwijl Ajax spelers tegen dezelfde KKD clubs laat spelen maar dan in Jong Ajax? In Jong geen ervaren spelers nee, maar als ze goed genoeg zijn kunnen ze 'gewoon' meetrainen met het 1e en daar genoeg leren. Dat lukt niet als je bij een andere club rondloopt.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024