[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2023/2024 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 135 Laatste
Acties:
  • 208.233 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Han schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:23:
Zo, dat is de doodsteek, die Gaai gaan we niet meer terugzien in een Ajax shirt
Pyjama alleen nog hoop ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:17
Echt heel pijnlikk zo gewisseld worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:11

ZieMaar!

Moderator General Chat
Nou ja, die fout van net….Maar goed, zo’n Kaplan wordt ook wel voor de leeuwen gegooid (terwijl hier denk ik vooral t verlies moet beperken). Of dat dan slim is zullen we zo gaan zien…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

En de tweede gele kaart voor AZ die niet gegeven werd :|

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:05

OMX2000

By any means necessary...

toolkist schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:22:
Hoe kun je hier nou geen geel voor geven????
Kan die scheids ook gewisseld worden?
Die snap ik ook.

En logische wissel. Maar Ajax geeft de indruk dat ze aan het voetballen zijn, maar lijkt dat ze een deel van het spel vergeten zijn.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 10:54
Van het Schip maakt het zichzelf ook steeds zo lastig. Hij denkt in 2 dagen er even nieuwe opstelling in te kunnen ramen, wat natuurlijk lastig gaat. Maar als je het al doet kies dan voor 2 spitsen zodat je de bal voorin nog ergens kwijt kan en zodat je het structuur op het middenveld hetzelfde kan houden met 2 6'en en een 10 achter de spitsen die hun dan van aanvoer kan voorzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:21
Ik wou net zeggen, waar zit ik naar te kijken? Ik zie AZ speler de hele tijd grof inkomen met slidings...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• carpebios
  • Laatst online: 10:39
ZieMaar! schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:24:
[...]

Nou ja, die fout van net….Maar goed, zo’n Kaplan wordt ook wel voor de leeuwen gegooid (terwijl hier denk ik vooral t verlies moet beperken). Of dat dan slim is zullen we zo gaan zien…
Zegt meer iets over deze coach in mijn ogen, totale paniek. Dit doe je gewoon niet met zo'n jonge jongen.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Dat is ook wat overdreven, Kaplan. :P

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:47
sNielz123 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:24:
Echt heel pijnlikk zo gewisseld worden.
Dat is topsport. De bal verliezen op dat moment kan gewoon echt niet.

XXXVI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
LZ86 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:21:
Als ze m nu al wisselen (net zoals tegen Feyenoord) kan je toch inmiddels dat contract wel ontbinden?
Nee joh, het is leuker en beter voor de ego van de trainer.

Sorry, maar dat vind ik echt zo. Ja, het is top sport, maar vind het echt onzin om hem steeds op te stellen en hem dan eruit te halen. Dan kun je inderdaad beter contract ontbinden of niet bij de selectie houden.

Dit doet mij denken aan Aad de Mos, die vond dat ook altijd nodig bij bepaalde spelers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
Trishul schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:25:
[...]

Ik wou net zeggen, waar zit ik naar te kijken? Ik zie AZ speler de hele tijd grof inkomen met slidings...
Krijg je als de scheids zijn kaarten vergeten is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 23:08
Is het seizoen al voorbij?
Nieuwe selectie en staf en over paar jaar doen we weer mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ephymerous schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:25:
[...]

Dat is topsport. De bal verliezen op dat moment kan gewoon echt niet.
Alleen je *weet* dat ie dat doet, dat ie het vaker doet, dat ie er niks van kan.
Waarom dan op blijven stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Pompi schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:25:
Van het Schip maakt het zichzelf ook steeds zo lastig. Hij denkt in 2 dagen er even nieuwe opstelling in te kunnen ramen, wat natuurlijk lastig gaat. Maar als je het al doet kies dan voor 2 spitsen zodat je de bal voorin nog ergens kwijt kan en zodat je het structuur op het middenveld hetzelfde kan houden met 2 6'en en een 10 achter de spitsen die hun dan van aanvoer kan voorzien.
Daarom hoopte ik ook op verlies tegen Bodo. Dan kun je je volledig focussen op 1 wekelijks (wil zeggen dieptepunt) maar laten we hoogtepunt zeggen. Die donderdag nekt je voor de zondag. Zeker als het niet loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Quad schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:25:
Dat is ook wat overdreven, Kaplan. :P
Zoveel was daar niet aan de hand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
carpebios schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:25:
[...]

Zegt meer iets over deze coach in mijn ogen, totale paniek. Dit doe je gewoon niet met zo'n jonge jongen.
Exact, het is niet nieuw dat Gaaei zijn beperkingen heeft en de speler kan er weinig aan doen dat hij onder contract is komen te staan van de club met de rijkste historie in Nederland. Dat hij dan opgesteld wordt is een verdienste van hem en de uiteindelijk keuze van de trainer.

Als de speler dan weer hetzelfde als vaker laat zien en de trainer dan in een helft alweer concludeert dat hij gewisselt moet worden dan gaat er iets fout bij de trainer.

Het zegt wellicht meer over de algehele selectie, het gebrek aan patronen, en de vorm van dit jaar en niet specifiek alleen iets over Gaaei ( die overigens gewoon niet goed genoeg is voor de top van de eredivisie in een team waar het vrijwel niet loopt )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13:01
toolkist schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:27:
[...]

Alleen je *weet* dat ie dat doet, dat ie het vaker doet, dat ie er niks van kan.
Vermoed dat het idee van schippie was dat in dit systeem zn aanvallende “kwaliteiten” van meerwaarde zouden zijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ephymerous
toolkist schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:27:
[...]

Schip is niveau Gaai. Nergens gepresteerd als trainer. Eenieder wordt verblind door zijn sympathie en ja hij is op zo’n lastig moment ingestapt.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Millie-ano schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:27:
[...]

Die donderdag nekt je voor de zondag. Zeker als het niet loopt.
Die midweekse wedstrijd nekt je eigenlijk continue omdat je vrijwel geen ruimte hebt om iets te kunnen doen aan het inslijpen van een speelwijze. Je bent effectief een hersteltraining aan het doen en dan een training ( of maximaal 2 ) om de volgende tegenstander te gaan bestrijden. Daar zit ik de lastigheid bij het laat aantrekken van speler in de zomertransferwindow. Er zijn in de Eredivisie geen rustige weken meer waar je even nog kan gaan bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
ephymerous schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:28:
[...]

Schip is niveau Gaai. Nergens gepresteerd als trainer. Eenieder wordt verblind door zijn sympathie en ja hij is op zo’n lastig moment ingestapt.
Hij is op een makkelijk moment ingestapt want het kon niet slechter gaan. Is maar net hoe jenhet bekijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Napo schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:27:
[...]

Exact, het is niet nieuw dat Gaaei zijn beperkingen heeft en de speler kan er weinig aan doen dat hij onder contract is komen te staan van de club met de rijkste historie in Nederland. Dat hij dan opgesteld wordt is een verdienste van hem en de uiteindelijk keuze van de trainer.

Als de speler dan weer hetzelfde als vaker laat zien en de trainer dan in een helft alweer concludeert dat hij gewisselt moet worden dan gaat er iets fout bij de trainer.

Het zegt wellicht meer over de algehele selectie, het gebrek aan patronen, en de vorm van dit jaar en niet specifiek alleen iets over Gaaei ( die overigens gewoon niet goed genoeg is voor de top van de eredivisie in een team waar het vrijwel niet loopt )
Gelukkig is die Sutalo wel een rots in de branding. :+

Zou hem bijvoorbeeld er eerder uithalen, die staat elke keer verkeerd.
Maar daar heeft hij dan weer niemand anders voor op de bank voor zitten ofzo.

Nee, beter dit te doen bij een jonge speler, die er erg mee zit, dan een oudere speler die je wel laat vallen.
Niet dat ik hem zou opstellen hoor, maar zou hem niet zo behandelen, dat is erg laag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
sNielz123 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:30:
[...]

Hij is op een makkelijk moment ingestapt want het kon niet slechter gaan. Is maar net hoe jenhet bekijkt.
Ik bedoel meer privé, met het overlijden van zijn vrouw. En dat is natuurlijk ontzettend moeilijk.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

gws24

Thinking is hard!

Henkie_NtA schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:28:
[...]

Vermoed dat het idee van schippie was dat in dit systeem zn aanvallende “kwaliteiten” van meerwaarde zouden zijn?
Denk ik ook, grote vraag is dan waarom hij in die situatie de laatste man was en niet bv een Sutalo of Rensch. Of naja ik weet het wel, iedereen gaat lekker aanvallen zonder maar een seconde te denken aan wat er eventueel gebeurt bij balverlies.

edit: zie net de herhaling, Sosa stond nog op de middellijn.

[ Voor 6% gewijzigd door gws24 op 25-02-2024 17:42 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Het begint wel iets beter te lopen van achteruit. Kaplan brengt wat rust.

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
ephymerous schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:28:
[...]

Ik zou van 't Schip als PSV-fan echt niets verwijten, hij moet het doen met wat hij heeft, en dat wist hij vooraf. Maar dan moet je nog niet je team afvallen en jonge jongens zo behandelen, dat is iets geks wat hij doet.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwight84
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 04-08 11:08
de Wit mag ook 100 overtredingen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Zou die sutalo niet beter renderen als rechtsback? ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:35

pro_6or

amateur_60r

ephymerous schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:31:
[...]

Ik bedoel meer privé, met het overlijden van zijn vrouw. En dat is natuurlijk ontzettend moeilijk.
Dat je dan ueberhaupt nog kunt functioneren is al bewonderenswaardig. Ik heb het ook meermaals gezien dat iedereen instort helaas. Goed te begrijpen.

een treffende spreuk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 00:24

BroWohsEdis

George Orwell was right.

4 jaar geleden leek Ajax het Bayern van Nederland te worden, nu lach je je zwans uit je broek als je dit ziet. Ik hoop dat hier ooit een studie op wordt losgelaten want ik vind het fascinerend.

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Nu online

gws24

Thinking is hard!

Quad schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:31:
Het begint wel iets beter te lopen van achteruit. Kaplan brengt wat rust.
Voorlopig is die Kaplan een verademing, lijkt te snappen wat hij verdedigend moet doen en kan vooruit passen.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Dwight84 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:32:
de Wit mag ook 100 overtredingen maken.
Eagles, Almere, ik vergeet een nog een paar, lopen overal en altijd maar tegen je aan, hangen, knietjes.

Vér schrikkelijk. Het werkt goed voor ze maar het is de dood in de pot.

een treffende spreuk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

BroWohsEdis schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:32:
4 jaar geleden leek Ajax het Bayern van Nederland te worden, nu lach je je zwans uit je broek als je dit ziet. Ik hoop dat hier ooit een studie op wordt losgelaten want ik vind het fascinerend.
Die zwans waar je het over hebt heeft er wel enigzins mee te maken.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Geen studie voor nodig.
Zorg dat je als succesvolle club niet nadenkt over "what if..."
- Wat als Overmars weg gaat (of in dit geval moet)
- Wat als Ten Hag weg gaat
- Wat als we al onze belangrijke spelers verkopen
Etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Teveel politieke spelletjes die er gespeeld zijn en nog steeds. Het is een bende met macht van zaakwaarnemers, scouts die niet met elkaar praten, incapabel management, lijst is eindeloos.
Te veel geld in de hoofdstad werd het probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
ephymerous schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:31:
[...]

En dat vind ik ontzettend moeilijk en eigenlijk ook wel oneerlijk.

Daarmee bedoel ik dat je hem dus niet hard zou mogen aanpakken, of voorzichtig moet zijn.
Als hier nu Frank de Boer had gezeten en dit spel had laten zien, dan was die allang afgebrand door de media, maar bij Van Het Schip moet het allemaal opeens voorzichtig want prive-omstandigheden.

Ik vind het echt erg klote voor hem, zou het zelf nooit willen meemaken, maar merk ook bij mijzelf dat ik hem niet zo beoordeel als Steijn, terwijl hij hetzelfde slechte spel laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
toolkist schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:34:
[...]

Geen studie voor nodig.
Zorg dat je als succesvolle club niet nadenkt over "what if..."
- Wat als Overmars weg gaat (of in dit geval moet)
- Wat als Ten Hag weg moet
- Wat als we al onze belangrijke spelers verkopen
Etc
Weet je wat ik gek vind in die casus Overmars. Balen he dat hij weg moet, maar ondanks wat die gast allemaal heeft gedaan naar vrouwen toe, dan als club na 4 weken smeken om terug te komen en achter hem blijven staan. Dan zeg je toch, fuck al die vrouwen die voor Ajax werken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
carpebios schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:35:
[...]

Weet je wat ik gek vind in die casus Overmars. Balen he dat hij weg moet, maar ondanks wat die gast allemaal heeft gedaan naar vrouwen toe, dan als club na 4 weken smeken om terug te komen en achter hem blijven staan. Dan zeg je toch, fuck al die vrouwen die voor Ajax werken?
Het is eigenlijk mis gegaan door vrouwen aan te nemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:39
Met Overmars wist je ook niet zeker of je er nu goed voor zou staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
carpebios schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:35:
[...]

Hm maar wie zegt dat dat zo is? Volgens mij was het Overmars zelf die dat beweerde toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Bestuurlijk de bal laten vallen. Een goede “scout” (overmars) weg en er komen alleen nog maar duur betaalde miskopen.

Zo kwetsbaar is het dus. Daarom is al dat gelul over hoe iets of iemand nooit meer in te halen is ook zo dom. Ik ergerde me er altijd groen en geel aan. Defaitistisch gepraat, lekker makkelijk.

De enige echt goede speler is eigen jeugd (Hato) en soms brobbey. De rest is onkunde op pootjes. Om allerlei verschillende redenen. Alles en iedereen weg, bestuur op orde maken, staf, en weer overnieuw beginnen. Wat je koopt moet écht goed zijn.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Trishul schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:35:
[...]

Teveel politieke spelletjes die er gespeeld zijn en nog steeds. Het is een bende met macht van zaakwaarnemers, scouts die niet met elkaar praten, incapabel management, lijst is eindeloos.
Te veel geld in de hoofdstad werd het probleem.
Kan ook goed zijn. Kijk naar een AZ en Feyenoord die zichzelf bijna opnieuw hebben moeten uitvinden. Potjes leeg, terug naar de basis jeugd faciliteiten omhoog, scouting omgegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Van mistake naar mismanagement. En als je steeds overpowered bent valt dat minder op. Ik klaag er niet om.

Maar ik vermoed dat de schade groot is doordat de jeugd ook anders tegen doorbreken in het 1e aankijkt. Ben ook echt niet onder de indruk van jeugdspelers die in het 1e verschijnen. Terwijl je vroeger altijd geruchten hoorde over een topper uit de jeugd die dan doorbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

pro_6or schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:38:
[...]

Bestuurlijk de bal laten vallen. Een goede “scout” (overmars) weg en er komen alleen nog maar duur betaalde miskopen.

Zo kwetsbaar is het dus. Daarom is al dat gelul over hoe iets of iemand nooit meer in te halen is ook zo dom. Ik ergerde me er altijd groen en geel aan. Defaitistisch gepraat, lekker makkelijk.

De enige echt goede speler is eigen jeugd (Hato) en soms brobbey. De rest is onkunde op pootjes. Om allerlei verschillende redenen. Alles en iedereen weg, bestuur op orde maken, staf, en weer overnieuw beginnen. Wat je koopt moet écht goed zijn.
Overmars was niet heilig, sterker nog een beurs genoteerd bedrijf hoort niet van toevalligheden aan elkaar te hangen. Dat “Ajax DNA” moet niet door een of twee personen vertegenwoordig worden.

Normaal kun je de ene TD redelijk goed verwisselen met de andere. Sterker nog, volgens mij ging het nooit over TD’s die vervulde gewoon hun functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
En jeugd doorstromen gaat bijna niet. De eredivisie heeft gemiddeld hele jonge ploegen. Een O-23 elftal bestaat niet eens meer. Elk ventje met dons nog op zijn poten die tegen een bal kan trappen is de nieuwe die of die.

Die elftallen in de KKD helpen niet. Je wordt beter door tegen 'betere' tegenstanders te spelen en anders liever tegen leeftijdsgenoten. De KKD is niet beter + dat je als jong geen echte eigen elftal hebt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Ik vind het wel sneu voor Gaaei. Hij probeert z'n best, en is niet verantwoordelijk dat hij opgesteld wordt. En dan zijn wij er om 'm volledig de grond in te branden met allerhande opmerkingen.

De conclusie is wel dat hij, zelfs voor dit Ajax, niet goed genoeg is. En dat is aan de coach om hem wel of niet op te stellen. In dat geval ben ik wel eens met iemand hier, dit mag je van 't Schip aanrekenen.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
Millie-ano schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:38:
[...]

Kan ook goed zijn. Kijk naar een AZ en Feyenoord die zichzelf bijna opnieuw hebben moeten uitvinden. Potjes leeg, terug naar de basis jeugd faciliteiten omhoog, scouting omgegooid.
Dat klopt inderdaad. Gelukkig is het contract voor de nieuwe Toekomst al getekend met de aannemer. Ook positief is dat de lichting van Ajax O18 weer echt goed te noemen is. Dat biedt wel wat perspectief voor over 2/3 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09:24
gws24 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:33:
[...]

Voorlopig is die Kaplan een verademing, lijkt te snappen wat hij verdedigend moet doen en kan vooruit passen.
Laat al een tijdje goede dingen bij Jong zien. Daar bijna elke week de beste speler. Sowieso raadselachtig dat die nog geen minuten maakte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Quad schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:44:
Ik vind het wel sneu voor Gaaei. Hij probeert z'n best, en is niet verantwoordelijk dat hij opgesteld wordt. En dan zijn wij er om 'm volledig de grond in te branden met allerhande opmerkingen.

De conclusie is wel dat hij, zelfs voor dit Ajax, niet goed genoeg is. En dat is aan de coach om hem wel of niet op te stellen. In dat geval ben ik wel eens met iemand hier, dit mag je van 't Schip aanrekenen.
Volgens mij zijn de meeste juist hem niet aan het afbranden, maar die Sutalo.

Het slaat ook nergens op, je kunt ook wachten tot de rust. Of die Hato op de bank zetten, want hij loopt er soms bij alsof hij het niveau Liverpool heeft (zelfs voor de Duitse competitie komt hij nog te kort).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Ik denk ook dat het voor Nederland niet meer haalbaar is om spelers te kopen zoals Ajax doet. Eigen jeugd is echt de oplossing.
Dik 20 miljoen voor een Bassey of Sutalo, 8 miloen voor Ramaj, gaat toch helemaal nergens over? Je gaat mij niet vertellen dat er in Nederland niemand rondloopt in jeugdteams die het beter zou doen.

Ajax wordt gerund als een groot bedrijf, en dat is een gigantisch probleem. De meeste grote bedrijven zijn log en incompetent. Er werken 449 mensen bij Ajax, wat doen die heel de dag? Ter vergelijking werkte er bij Feyenoord 250 FTE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
BroWohsEdis schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:48:
Ik denk ook dat het voor Nederland niet meer haalbaar is om spelers te kopen zoals Ajax doet. Eigen jeugd is echt de oplossing.
Dik 20 miljoen voor een Bassey of Sutalo, 8 miloen voor Ramaj, gaat toch helemaal nergens over? Je gaat mij niet vertellen dat er in Nederland niemand rondloopt in jeugdteams die het beter zou doen.

Ajax wordt gerund als een groot bedrijf, en dat is een gigantisch probleem. De meeste grote bedrijven zijn log en incompetent. Er werken 449 mensen bij Ajax, wat doen die heel de dag? Ter vergelijking werkte er bij Feyenoord 250 FTE.
Tegenwoordig zijn die aantallen wel meer, je hebt ook data-specialisten, scouts (die o.a. ook werk doen voor de opstelling/tegenstanders), en dan nog een hele bak aan fysio, etc.

Denk dat bij Ajax vooral te veel bestuurders zitten, met helaas te weinig voetbalverstand.

[ Voor 5% gewijzigd door HollowGamer op 25-02-2024 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Als niet-Ajacied heeft inmiddels jet leedvermaak plaats gemaakt voor medelijden…

En waarom spelen ze allemaal met thermoshirtjes aan? Gewoon lekker werken, word je ook warm van

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gws24
  • Nu online

gws24

Thinking is hard!

@BroWohsEdis Ramaj was maar 4 miljoen en dat lijkt mij een goede prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

HollowGamer schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:47:.
Het slaat ook nergens op, je kunt ook wachten tot de rust.
Wat een onzin… volgens mij heeft de wissel een positief effect gehad. Het enige wat de staf kan worden aangerekend is dat je die Gaai in de basis zet. Aan de andere kant, nu wel een systeem waarin hij beter zou moeten renderen. En dat doet ie niet, dus gaat ie er uit.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

De elleboog van van Bommel is weer terug in de eredivisie :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

gws24 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:50:
@BroWohsEdis Ramaj was maar 4 miljoen en dat lijkt mij een goede prijs.
Oh, dacht 8 volgens Transfermarkt. 4 is beter inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Han schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:51:
[...]

Wat een onzin… volgens mij heeft de wissel een positief effect gehad. Het enige wat de staf kan worden aangerekend is dat je die Gaai in de basis zet. Aan de andere kant, nu wel een systeem waarin hij beter zou moeten renderen. En dat doet ie niet, dus gaat ie er uit.
Hij ging er tegen FEY ook al uit, en onder Steijn ook al.
Ik had hem nooit opgesteld, zeker als je dus wel een alternatief hebt.

Zoals gezegd, je had het met 5 anderen ook kunnen doen, i.p.v. steeds deze jongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 22:53
Wat een nare ploeg is dat AZ toch, altijd maar janken en zelf wel elke keer uitdelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 18:52
Waarom draagt Brobbey geen scheenbeschermers? Zijn scheenbeschermers niet cool?

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Pelox schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:54:
Waarom draagt Brobbey geen scheenbeschermers? Zijn scheenbeschermers niet cool?
Dacht dat je het wel verplicht bent, en tegenwoordig heb je van die 'kleintjes'.

Genoeg spelers die zo spelen.. als de scheidsrechters wat meer zouden fluiten, dan zou het prima moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Sutalo wisselen dan maar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:39
Wanneer was het ook alweer, één of twee weken geleden? Ajax kon omhoog kijken en de 3de plaats kwam in zicht. En zie nu weer, ze mogen weer naar beneden kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Nu online

gws24

Thinking is hard!

Dat had wel geel mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Dat zou toch geel moeten zijn voor Clasie? Tackle op de kuiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

En weer geen gele kaart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
HollowGamer schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:55:
[...]

Dacht dat je het wel verplicht bent, en tegenwoordig heb je van die 'kleintjes'.

Genoeg spelers die zo spelen.. als de scheidsrechters wat meer zouden fluiten, dan zou het prima moeten kunnen.
Gewoon niet slim van de speler zelf en als club zijnde zou ik het niet accepteren. Onnodig risico op blessures.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
tiswat schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:56:
Wanneer was het ook alweer, één of twee weken geleden? Ajax kon omhoog kijken en de 3de plaats kwam in zicht. En zie nu weer, ze mogen weer naar beneden kijken.
De meeste Ajax-fans waren toen ook al realistisch hoor, die vonden het knap, maar hadden echt wel het gevoel dat het weer zou zakken.

Het materiaal is gewoon niet goed, en bestuurlijk al helemaal niet. VG kan niet alles alleen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
Ze knallen er hard in en hebben nog het lef te gaan klagen bij de scheids. De enige hardere overtreding van Ajax was die van Tahirovic en die bood z'n excuus aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Pelox schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:58:
[...]

Gewoon niet slim van de speler zelf en als club zijnde zou ik het niet accepteren. Onnodig risico op blessures.
Zon plastic ding doet echt niks voor de gebruikelijke voetbal blessures.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkie_NtA
Onbegrijpelijk dat az gewoon lekker mag blijven schoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Henkie_NtA schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:59:
Ja en nu pas geel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Onbegrijpelijk dat Ajax niet kan vechten.

En daar is je geel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Zijn er nog goede scheidsrechters in Nederland?

Van Engeland wist ik het, maar dacht dat het hier redelijk goed was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
OMX2000 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 18:00:
[...]

En daar is je geel
Vechten? We zitten op foebal. Duels aangaan is wat anders dan vechten of een schop uitdelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
Millie-ano schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:58:
[...]

Zon plastic ding doet echt niks voor de gebruikelijke voetbal blessures.
Blijkbaar wel aangezien ze verplicht zijn.. zal niet voor niks zijn lijkt me. En een schop vol op mijn schenen doet toch echt meer pijn zonder dan met scheenbeschermer.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Pelox schreef op zondag 25 februari 2024 @ 18:01:
[...]

Blijkbaar wel aangezien ze verplicht zijn.. zal niet voor niks zijn lijkt me. En een schop vol op mijn schenen doet toch echt meer pijn zonder dan met scheenbeschermer.
Ja alleen krijg je die op dit niveau eigenlijk niet. Enkels wel. Kop tegen kop gebeurt vaker. Allemaal een helm op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
OMX2000 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 18:00:
[...]

En daar is je geel
Wat heeft vechten te maken met dat duidelijke gele kaarten niet gegeven worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Ze zijn beiden slecht, maar AZ is wel een stuk minder slecht dan Ajax

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

LZ86 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 18:06:
Ze zijn beiden slecht, maar AZ is wel een stuk minder slecht dan Ajax
Hoe omschrijf je degradatievoetbal zonder degradatievoetbal te zeggen.

PVOutput☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Millie-ano schreef op zondag 25 februari 2024 @ 18:01:
[...]

Vechten? We zitten op foebal. Duels aangaan is wat anders dan vechten of een schop uitdelen
Hoor jij ook wel eens “vecht voor de bal” of ze strijden ervoor. Zo niet, dan verklaart dat waarom AZ voor staat 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Henkie_NtA schreef op zondag 25 februari 2024 @ 18:03:
[...]

Wat heeft vechten te maken met dat duidelijke gele kaarten niet gegeven worden?
AZ speelt zeker op het randje van wat kan/mag, en zijn een stuk gretiger dan Ajax.

Dat AZ meer gele kaarten riskeert is wel een beetje onderdeel van hun spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Quad schreef op zondag 25 februari 2024 @ 18:06:
[...]

Ik vind het toch erg leuk om bijvoorbeeld in Everton in Engeland te zien strijden tegen degradatie, en dat doen ze met veel strijd en goed voetbal. :)

We zijn hier in NL gewoon gewend geraakt aan een heel laag niveau, en zelf opleiden schijnt niet meer te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Denk dat AZ nog 1 of 2 keer scoort. Vermoeidheid bij Ajax zal erin sluipen laatste 20 minuten. Vergis je niet, 120 minuten in de poolcirkel spelen op kunstgras is funest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Quad schreef op zondag 25 februari 2024 @ 18:06:
[...]

Het voordeel van een compleet off year dit jaar is dat psv toch niet te stoppen is, ook al had Ajax gewoon gepresteerd. Het nadeel van de huidige situatie is wel dat ik het niet goed zie komen voor de start van volgend seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Millie-ano schreef op zondag 25 februari 2024 @ 18:03:
[...]

Ja alleen krijg je die op dit niveau eigenlijk niet. Enkels wel. Kop tegen kop gebeurt vaker. Allemaal een helm op ?
Ken je Luc Nilis?

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Trishul schreef op zondag 25 februari 2024 @ 18:09:
Denk dat AZ nog 1 of 2 keer scoort. Vermoeidheid bij Ajax zal erin sluipen laatste 20 minuten. Vergis je niet, 120 minuten in de poolcirkel spelen op kunstgras is funest.
De opstelling werkt daar ook niet echt in mee.

Als je met 5 spelers achterin loopt, dan moet de rest continue mee/meer lopen.
En dat kunnen ze nou net niet allemaal bij Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Gespeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Poeh dat is wel klaar nu denk ik

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Tja, daar kon je op wachten. Heeft nog lang geduurd.

Daar sta je dan met 5 man achterin lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 11:34
Bam?... T voelt wel als een dreun.

[ Voor 78% gewijzigd door DoeEensGek op 25-02-2024 18:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Was dat geen buitenspel van die Lahdo bij de diepe bal(niet bij de kopbal)...

Edit: Blijkbaar niet eens naar gekeken

[ Voor 21% gewijzigd door Terranova op 25-02-2024 18:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Ja, het niveau is dit seizoen wel triest. Bij PSV vliegt alles erin, bij Feyenoord lijkt het nergens op maar ze winnen wel steeds, AZ en Ajax lijken beide ook nergens op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkie_NtA
Staan er 2 bij van bommel, doet 1 stap naar voren en hij staat volledig vrij…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Mooi van Bommel! Nog 1 en hij gaat zijn vader achterna!

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Terranova schreef op zondag 25 februari 2024 @ 18:13:
Was dat geen buitenspel van die Lahdo bij de diepe bal(niet bij de kopbal)...

Edit: Blijkbaar niet eens naar gekeken
Nee, dat was bij Feyenoord :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Pelox schreef op zondag 25 februari 2024 @ 18:14:
Mooi van Bommel! Nog 1 en hij gaat zijn vader achterna!
Een van de weinige bij AZ die wat kan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Wat staat die Brobbey nou boos te doen?
Hij stond niet eens vrij...
Echt waar, een klein beetje zelfreflectie bij hem is ver te zoeken soms.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pelox
Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2024 @ 18:15:
Wat staat die Brobbey nou boos te doen?
Hij stond niet eens vrij...
Echt waar, een klein beetje zelfreflectie bij hem is ver te zoeken soms.
Brobbey is altijd boos.

Zero.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
BroWohsEdis schreef op zondag 25 februari 2024 @ 18:13:
Ja, het niveau is dit seizoen wel triest. Bij PSV vliegt alles erin, bij Feyenoord lijkt het nergens op maar ze winnen wel steeds, AZ en Ajax lijken beide ook nergens op.
PSV is effectief met zijn kansen, Feyenoord niet. Dat is het verschil dit seizoen
Pagina: 1 ... 62 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024