[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2023/2024 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 135 Laatste
Acties:
  • 208.229 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:08
Trishul schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 10:58:
[...]

Rode kaart is proportioneel. Daar achter nog eens een schorsing is niet proportioneel. Niks te maken met ophef over de Kuip of wat dan ook.
Ik ben het met je eens dat het eruit sturen in principe meer dan genoeg straf is maar volgens mij bestaat er in de regels geen optie om bij een terechte rode kaart niet te schorsen. Rood=schorsing.

Ik ben overigens voorstander om bij dit soort situaties (ontnemen van een doelkans, doorgebroken speler) gewoon een penalty of bijvoorbeeld een vrije dribbel op goal te geven. Dan herstel je de situatie en kun je daarna gewoon met elf tegen elf verder. Elf tegen tien is namelijk niet altijd een voordeel en in de laatste minuut heb je er geen bal aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08:56
toolkist schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 06:34:
[...]

Die geen kans hebben als je goed inschiet, zoals bv Ueda deed. Maar maar half de hoek in, zoals Alireza, die dan ook nog speciaal ervoor ingebracht is, dat kan echt niet. Zoals ik het ook vaak raar vind, en gisteren dus ook, dat er twee verdedigers bij de 1e 5 nemers staan.
Dat ben ik niet met je eens. Het gaat om wie de beste trap hebben, dat kunnen prima verdedigers zijn. Zolang je maar hard en zuiver een hoek in kan schieten ben je er al.

Klein niveauverschil, maar bij mijn veteranenteam neem ik ook altijd de penalty's, en ik ben toch echt laatste man. ;)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
ephymerous schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 08:08:
Ik ben nieuwsgierig naar wat Arne Slot nu gaat doen. Met Feyenoord kan hij niet meer bereiken dan hij heeft gedaan. Europese finale gespeeld, weerstand geboden in de CL en natuurlijk een kampioenschap. Dat valt lastig te evenaren.
Gewoon lekker blijven en door blijven bouwen. Er zullen ongetwijfeld weer spelers vertrekken en wellicht kun je de komende transferperiode gebruiken om met goed aan en verkopen het geheel weer net wat beter te maken. Als hij de komende jaren elk jaar om de CL plaatsen kan blijven strijden en elk jaar goede Europese campagnes kan afleveren kan de club langzaam doorgroeien.

Hancko eventueel vervangen lijkt me overigens de zwaarste opgave.
En vergeet de Rotterdamse social media afdeling niet. Feyenoord kreeg terecht nog even een sneer na vanuit Rome. Wat ik overigens wel humor vind :)
Clubs zouden zich daar verre van moeten houden. Het vindt overigens zijn oorsprong in de hetze van Mourinho die het nodig vond een uitspraak van Slot uit zijn verband te trekken

[ Voor 4% gewijzigd door D-e-n op 23-02-2024 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:19
Ajax - Aston Villa, kon natuurlijk ook weer niet anders..

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:21
Ajax de volgende ronde tegen Aston Villa, de huidige nummer 4 van de Premier League. Dat is een pittige loting.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Mooi affiche, onmogelijke opgave.
Maar goed, ik had ook uitschakeling tegen de Noren van Bodo verwacht ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 08:52

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
D-e-n schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 10:53:
Na duizend herhalingen denk ik nog steeds dat hij hem met de hand raakt. Ja, de bal gaat ook via de zij maar dat maakt geen ruk uit als je je op die manier breed maakt. Maar de gespeelde ophef over "de Kuip" werkt al merk ik
Na al die ophef heb ik hem ook maar opgezocht. Blijkbaar is het de regel wat het eerst geraakte lichaamsdeel telt, dus dan is het gewoon geen hands. Of hij evengoed de arm raakt kunnen we niet goed zien maar dat is ook totaal niet relevant. Je kunt er van alles van vinden, ook van de regels, maar met de huidige regels is het vrij duidelijk.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
D-e-n schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 10:53:
[...]

Na duizend herhalingen denk ik nog steeds dat hij hem met de hand raakt. Ja, de bal gaat ook via de zij maar dat maakt geen ruk uit als je je op die manier breed maakt. Maar de gespeelde ophef over "de Kuip" werkt al merk ik
Dat dat breed maken uitmaakt als de bal via-via gaat verzin je er zelf steeds bij...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 12:56:
Clubs zouden zich daar verre van moeten houden. Het vindt overigens zijn oorsprong in de hetze van Mourinho die het nodig vond een uitspraak van Slot uit zijn verband te trekken
"ja maar zij....."

Wat er ook in een emotie ergens in het echt geroepen wordt, als je dan via social media mans denkt te gaan doen heb ik er alle begrip voor dat de andere kant je nu even een koekje van eigen deeg geeft.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Gonadan schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 13:26:
[...]

Na al die ophef heb ik hem ook maar opgezocht. Blijkbaar is het de regel wat het eerst geraakte lichaamsdeel telt, dus dan is het gewoon geen hands. Of hij evengoed de arm raakt kunnen we niet goed zien maar dat is ook totaal niet relevant. Je kunt er van alles van vinden, ook van de regels, maar met de huidige regels is het vrij duidelijk.
Die regel gaat niet op voor deze situatie, er zitten namelijk wat mitsen en maren aan. Iemand heeft het een x aantal pagina's terug ook al opgezocht en als je bewust voordeel haalt uit de situatie is het gewoon hands. Het zou een rare bedoening worden anders namelijk want dan kun je als aanvaller de bal gewoon met de hand meenemen als je hem via de knie hebt verkregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Gonadan schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 13:28:
[...]

"ja maar zij....."

Wat er ook in een emotie ergens in het echt geroepen wordt, als je dan via social media mans denkt te gaan doen heb ik er alle begrip voor dat de andere kant je nu even een koekje van eigen deeg geeft.
Feyenoord had niet moeten reageren maar het is toch echt Mourinho die er mee begonnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 11:22:
[...]

Ik ben het met je eens dat het eruit sturen in principe meer dan genoeg straf is maar volgens mij bestaat er in de regels geen optie om bij een terechte rode kaart niet te schorsen. Rood=schorsing.

Ik ben overigens voorstander om bij dit soort situaties (ontnemen van een doelkans, doorgebroken speler) gewoon een penalty of bijvoorbeeld een vrije dribbel op goal te geven. Dan herstel je de situatie en kun je daarna gewoon met elf tegen elf verder. Elf tegen tien is namelijk niet altijd een voordeel en in de laatste minuut heb je er geen bal aan.
Daar kan ik mij wel in vinden. De huidige regels zijn qua straf veel te zwaar en het team wat benadeeld wordt heeft er niets aan. Het werkt de Suarez-achtige onsportieve acties in de hand feitelijk.
Het alsnog geven van een in verhouding zijnde doelkans zou een mooie aanvulling op de spelregels zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 13:30:
[...]

Die regel gaat niet op voor deze situatie, er zitten namelijk wat mitsen en maren aan. Iemand heeft het een x aantal pagina's terug ook al opgezocht en als je bewust voordeel haalt uit de situatie is het gewoon hands. Het zou een rare bedoening worden anders namelijk want dan kun je als aanvaller de bal gewoon met de hand meenemen als je hem via de knie hebt verkregen.
Nee.
Gewoon structureel niet waar.

Kijk naar die handsbal van Zwolle tegen Ajax waaruit voordeel behaald werd en die gewoon gold.
De handsregel is tegenwoordig zo krom dat voordeel nagenoeg geen zak meer uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dat ben ik met je eens, je kunt hem niet te letterlijk zo uitleggen want dan is het makkelijk voordeel halen. Daarentegen is het zo onduidelijk of die arm wel of niet echt geraakt werd dat je onmogelijk kunt concluderen dat er voordeel is gehaald uit die aanraking, dus blijft de conclusie hetzelfde wat mij betreft.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Feyenoord had niet moeten reageren maar het is toch echt Mourinho die er mee begonnen is.
Heb je zelf niet door hoe ontzettend kinderachtig je nu doet? Sta daar boven man. Mourinho is niet toerekeningsvatbaar en roept wel vaker dingen die de aandacht niet waard zijn en dit was gewoon onderling in de catacomben.
Er is maar één club die is begonnen met publiekelijk tarten, en dat is Feyenoord.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
toolkist schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 13:37:
[...]

Nee.
Gewoon structureel niet waar.
In de spelregels staat er onder andere dit. Daar doel ik op:

de bal met hand / arm raakt als deze het lichaam op onnatuurlijke wijze groter maakt. Een speler wordt
beschouwd het lichaam op onnatuurlijke wijze groter te hebben gemaakt als de positie van de hand /
arm geen gevolg is van, of kan worden gerechtvaardigd door, de beweging van het lichaam van de
speler voor die specifieke situatie. Door de hand / arm in een dergelijke positie te hebben, neemt de
speler het risico dat de hand / arm geraakt wordt door de bal en dat dit bestraft wordt;

Dat lijkt me van toepassing bij die doelman. Hij maakt zichzelf groter. En keepers mogen dat het in het strafschopgebied gewoon doen maar buiten de zestien zijn ze veldspeler. Dan mag je als speler ook niet met je handen wijdt gaan staan. Nou ja, het mag wel maar als de bal dan tegen je arm komt ben je echt wel de sjaak, zij of geen zij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:01
Gonadan schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 13:26:
[...]

Sjah, ik heb verdedigers van het veld gestuurd zien worden voor minder duidelijkere 'hands ballen'. Met je arm in een hoek van bijna 80 graden inkomen is gewoon absurd, dat alleen al geeft genoeg intentie aan; namelijk gewoon de bal met de hand of arm tegen willen houden. Bijna alle verdedigers wetens dit en houden hun arm dan ook (ironisch) onnatuurlijk naast hun lichaam...ik ben benieuwd wat er gebeurt indien nu volgende week een verdediger zo inkomt. Dan kan je niet anders doen dan geen kaart geven en door laten spelen..

Wat dan wel bij me opkomt is dat de VAR het probleem niet is, maar de ontzettend vrij-te-interpreteren regels en onduidelijkheden. We kunnen tegenwoordig niet eens meer uitmaken wanneer iets een bal raakt, of wanneer een bal over een lijn is. Terwijl we meer camera's dan ooit tevoren tot onze beschikking hebben. Niet uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 13:44:
[...]

de bal met hand / arm raakt als deze het lichaam op onnatuurlijke wijze groter maakt. Een speler wordt
beschouwd het lichaam op onnatuurlijke wijze groter te hebben gemaakt als de positie van de hand /
arm geen gevolg is van, of kan worden gerechtvaardigd door, de beweging van het lichaam van de
speler voor die specifieke situatie. Door de hand / arm in een dergelijke positie te hebben, neemt de
speler het risico dat de hand / arm geraakt wordt door de bal en dat dit bestraft wordt;

Dat lijkt me van toepassing bij die doelman. Hij maakt zichzelf groter. En keepers mogen dat het in het strafschopgebied gewoon doen maar buiten de zestien zijn ze veldspeler. Dan mag je als speler ook niet met je handen wijdt gaan staan. Nou ja, het mag wel maar als de bal dan tegen je arm komt ben je echt wel de sjaak, zij of geen zij.
Dat gaat allemaal dus niet op als de bal via via komt, dat heef "voorrang"
Zie dus die speler van Zwolle die z'n arm omhoog heeft en er een bal tegenaan krijgt van z'n teamgenoot.
Afbeeldingslocatie: https://staticcdn.fcupdate.nl/images/cn/image/upload//c_thumb,q_auto,g_faces,z_0.1,fl_lossy,f_auto,w_960,h_566,ar_39.23//v1/fcupdate/news-articles/ugpolya1tumqbieut2st.jpg

Goal telde gewoon.

[edit] niet eens via z'n teamgenoot dus, maar z'n eigen knullige 'omhaal' poging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Vos schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 08:36:
[...]

Als ieder schot op doel raak was geweest wel ja, maar daarom staat er gelukkig een keeper.
... maar dat gold voor Ajax wel: (bijna) elk schot op doel was een doelpunt!

Sterker nog: het doelpunt van Taylor was niet eens een schot op doel. Volgens mij was dat een mislukte voorzet!

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
nocalimero schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 13:50:
[...]

Sterker nog: het doelpunt van Taylor was niet eens een schot op doel. Volgens mij was dat een mislukte voorzet!
Dat zei hij zelf iig wel ja, dat het een voorzet moest zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

[...]

Nee, driewerf nee, als de bal eerst via het eigen lichaam gaat.

Je hebt namelijk geen enkele controle over waar die bal naartoe kaatst, als er effect aan zit o.i.d.

Dit had hoogstens een vrije trap moeten zijn.

Zie ook de 'handsbal' wanneer de bal van een paar cm afstand van iemand anders of een eigen knie o.i.d afkaatst in de zestien, dat wordt ook meestal niet eens een penalty.

Het gaat werkelijk nergens over. Hoe veel precedenten we daar niet al van gezien hebben.

Seponeren van de schorsing is de facto achteraf intrekken van de rode kaart, die nooti gegeven had mogen worden in die situatie.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 17-09 17:25
[...]

Dit dus, dit is ook het enige dat vermeld staat in de regels. Nergens in de officiële regels staat er ook maar iets over de bal via-via tegen je arm krijgen. Als je wat minder officiële documenten van de KNVB leest (bijvoorbeeld samenvattingen van seminars die ze gehouden hebben) is de samenvatting eigenlijk dat je de oorspronkelijke intentie moet bekijken. Als je je voor de bal gooit met alle risico's van dien is het ook gewoon hands als het via-via is, maar het is geen hands als je zeer bewust de bal met een correct lichaamsdeel speelt maar hem verkeerd raakt en dan tegen je handen speelt.
Ik vind het dan ook erg storend dat veel analisten gesteld hebben dat het nooit hands is als het via-via gaat, wat veel mensen vervolgens klakkeloos overnemen.
toolkist schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 13:49:
[...]

Dat gaat allemaal dus niet op als de bal via via komt, dat heef "voorrang"
Zie dus die speler van Zwolle die z'n arm omhoog heeft en er een bal tegenaan krijgt van z'n teamgenoot.
[Afbeelding]

Goal telde gewoon.

[edit] niet eens via z'n teamgenoot dus, maar z'n eigen knullige 'omhaal' poging.
Deze goal aanhalen als argument dat de rode kaart onterecht was vind ik de omgekeerde wereld eerlijk gezegd. Deze goal had gewoon afgekeurd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
@D-e-n om overigens wat "verwarring" eruit te halen. Als het aan mij ligt is die rode kaart voor de keeper van RKC 100% terecht, precies om wat jij zegt "hij neemt zelf het risico".
Alleen zijn die eigenwijze figuren van de IFAB er niet om de regels beter/duidelijker te maken, maar om zoveel mogelijk grijs gebied en onbegrip te creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Vld1989 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 13:53:
Deze goal aanhalen als argument dat de rode kaart onterecht was vind ik de omgekeerde wereld eerlijk gezegd. Deze goal had gewoon afgekeurd moeten worden.
Dat vind jij, dat vind ik, dat vinden de regels dus niet. Dit was volgens de regels een 100% zuivere goal.
Dit dus, dit is ook het enige dat vermeld staat in de regels. Nergens in de officiële regels staat er ook maar iets over de bal via-via tegen je arm krijgen.
En ik zou de regels toch nog maar eens een keer opnieuw lezen want het staat er wel degelijk.
Je moet wel die van dit jaar hebben, niet die van de situatie per 2020 (toen er ook eea veranderd werd mbt hands)

[ Voor 40% gewijzigd door toolkist op 23-02-2024 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
[...]

Dit dus, dit is ook het enige dat vermeld staat in de regels. Nergens in de officiële regels staat er ook maar iets over de bal via-via tegen je arm krijgen. Als je wat minder officiële documenten van de KNVB leest (bijvoorbeeld samenvattingen van seminars die ze gehouden hebben) is de samenvatting eigenlijk dat je de oorspronkelijke intentie moet bekijken. Als je je voor de bal gooit met alle risico's van dien is het ook gewoon hands als het via-via is, maar het is geen hands als je zeer bewust de bal met een correct lichaamsdeel speelt maar hem verkeerd raakt en dan tegen je handen speelt.
Ik vind het dan ook erg storend dat veel analisten gesteld hebben dat het nooit hands is als het via-via gaat, wat veel mensen vervolgens klakkeloos overnemen.
De quote komt overigens uit het document "spelregels veldvoetbal" waar de KNVB in al haar uitleg steeds naar verwijst. In mijn herinnering bevestigde Nijhuis deze lezing in VI Vandaag ook gewoon. Analisten moet je verder niet altijd serieus nemen want die hebben, van van de Vaart tot Afellay tot aan van Hooydonk ook vaak een eigen agenda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Klote loting voor Ajax overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

nocalimero schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 13:50:
[...]

Ik vond het anders een bijzonder goed gelukte voorzet. :Y)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 14:00:
Klote loting voor Ajax overigens
Neuh, eruit gaan we toch wel, nu speel je tenminste nog tegen een mooie club. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:48
Oef, tegen Aston Villa... Hele goede coach en staan 4e in de PL... Kon niet slechter haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

eric.1 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 13:46:
Sjah, ik heb verdedigers van het veld gestuurd zien worden voor minder duidelijkere 'hands ballen'. Met je arm in een hoek van bijna 80 graden inkomen is gewoon absurd, dat alleen al geeft genoeg intentie aan; namelijk gewoon de bal met de hand of arm tegen willen houden. Bijna alle verdedigers wetens dit en houden hun arm dan ook (ironisch) onnatuurlijk naast hun lichaam...ik ben benieuwd wat er gebeurt indien nu volgende week een verdediger zo inkomt. Dan kan je niet anders doen dan geen kaart geven en door laten spelen..
Ja maar als we de lat gaan bepalen aan het aantal arbitraire dwalingen wat ik heb gezien dan kunnen we wel stoppen denk ik. :D

In de actie dacht ik te zien dat hij probeerde de bal met zijn borst op te vangen. Dat hij dat als keeper met de armen opzij doet is uiteraard niet slim, maar zit wel heel erg in het systeem van een keeper dus daar zou ik ook niet te veel achter zoeken.
Verdedigers mogen ook prima zo uit komen, maar als de bal dan daadwerkelijk direct tegen de arm wordt gespeeld dan ben je wel de sjaak. Maar dat was nu niet echt het geval.
Wat dan wel bij me opkomt is dat de VAR het probleem niet is, maar de ontzettend vrij-te-interpreteren regels en onduidelijkheden. We kunnen tegenwoordig niet eens meer uitmaken wanneer iets een bal raakt, of wanneer een bal over een lijn is. Terwijl we meer camera's dan ooit tevoren tot onze beschikking hebben. Niet uit te leggen.
Eens, het is één grote willekeur en dat frustreert iedereen nog het meest denk ik. Net zoals de vermeende gelijkmaker van Ajax tegen Heerenveen. Dan blijkt daar gewoon weer geen doellijntechnologie te zijn. Dat snap ik dan niet, dat maakt alles toch zoveel makkelijker?

Persoonlijk zou ik nog het liefst juist meer naar de kern gaan: sport. En dus al dat geneuzel en de herhalingen verbieden en gewoon lekker gaan voetballen. Buitenspel? Bij twijfel doorspelen, hoppa, lekker simpel houden. Maar dat is een wat te romantisch beeld in de zakelijke belangen van tegenwoordig ben ik bang. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:30

Quad

Doof

Gonadan schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 14:01:
[...]

Neuh, eruit gaan we toch wel, nu speel je tenminste nog tegen een mooie club. ;)
Precies. Liever dat dan naar Azerbeidzjan.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Eindelijk, we gaan beginnen #WII

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

De Galgenwaard is er klaar mee.

Oververhitte stadionlampen.

[ Voor 33% gewijzigd door Quad op 23-02-2024 20:35 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:49
Wat nog het meest kromme is aan het gedoe met Vaessen is dat de tuchtcommissie geen uitleg geeft, of heb ik die gemist?

Vaessen verdedigt zich door te zeggen dat de bal zn hand (arm) uberhaupt niet raakte (hoewel de beelden anders laten zien). Als de tuchtcommissie inderdaad gelooft dat de bal uberhaupt zn hand niet raakte dan is het inderdaad geen hands. Dan hoef je ook geen discussie over de regels te hebben.

Echter, als de tuchtcommissie wel vond dat de bal de hand raakte dan zou het dus wel hands maar geen onreglementair hands zijn, en het zou enorm helpen als ze dat op die manier uitleggen. Zelfs de aanklager snapt de regels dan kennelijk niet want die wilde een schorsing. Leg de regels dan uit dan hebben we op zn minst duidelijkheid voor de volgende keer en als we zelf op een knollenveld staan.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Laatst online: 09:06
Babadi wil niet tekenen, z'n boer, tevens geldwolf om zichzelf vooral te verrijken spreekt met Feyenoord, maar toch stel je hem op?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:36
Pohpohpoh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N8X_rP_VOPdQWOlADgtHjNCfNyI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/RQgKpOe9At9txSwZWizzChBR.png?f=user_large

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Anti VAR-BAM. Na 15 minuten denken ze aan buitenspel.

[ Voor 63% gewijzigd door carpebios op 24-02-2024 20:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
Daar wilde ze wel echt graag buitenspel vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
dglavimans schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 20:24:
Daar wilde ze wel echt graag buitenspel vinden
Zit Clay Ruperti weer achter de knoppen? Want met de armen mag je blijkbaar scoren.

[ Voor 9% gewijzigd door carpebios op 24-02-2024 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Nou VAR kijken maar weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:28
Hoppa! Nou, kunnen allemaal bak thee gaan zetten. Zal wel weer tot de rust duren voor de VAR de buitenspel situatie gevonden heeft.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
ElPaco schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 20:31:
Hoppa! Nou, kunnen allemaal bak thee gaan zetten. Zal wel weer tot de rust duren voor de VAR de buitenspel situatie gevonden heeft.
die supporter achter de grens stond buitenspel volgens mij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
Hij telt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N8X_rP_VOPdQWOlADgtHjNCfNyI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/RQgKpOe9At9txSwZWizzChBR.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
En 2!

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Weer een VAR moment.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dglavimans
Wat zijn we toch machtig sterk dit jaar

Genieten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
Ik spring voor Luuk, jij springt voor Luuk, wij springen allemaal voor LUUK!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElPaco
Bizar hoe onverdedigbaar de Jong is bij zulke situaties. Genieten!

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dglavimans
Sorry hoor maar lozano

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gvd gvd daar gaan m'n 20 punten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
toolkist schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 20:36:
Gvd gvd daar gaan m'n 20 punten...
Jup, die van mij ook :(

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Daar is de tegengoal. Wat een misser zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
Benitez brengt de spanning terug..

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
ElPaco schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 20:43:
Benitez brengt de spanning terug..
die supporters, lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:25
PSV en keepers blijft toch een lastig iets de laatste... Vele jaren :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Snowdog schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 20:44:
Huh, dit is echt een zeldzame fout van hem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bao_mi1
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 17-09 18:26
Snowdog schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 20:44:
Vind je? We hebben een prima keeper dit jaar. Daar doet dit moment niks aan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
carpebios schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 20:45:
[...]

Huh, dit is echt een zeldzame fout van hem.
Klopt, enigszins, toch vind ik hem niet heel erg goed in z'n PSV-jaren. Hij blundert niet vaak, maar hij heeft wel vaker onhandige ballen of houdbare ballen die hij niet stopt. Hoewel hij beter is dan z'n voorgangers en het soms ook wel goed doet, vind ik hem een stuk minder dan de keepers van de concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Dit had een doelpunt mogen zijn, mooi gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Snowdog schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 20:47:
[...]

Klopt, enigszins, toch vind ik hem niet heel erg goed in z'n PSV-jaren. Hij blundert niet vaak, maar hij heeft wel vaker onhandige ballen of houdbare ballen die hij niet stopt. Hoewel hij beter is dan z'n voorgangers en het soms ook wel goed doet, vind ik hem een stuk minder dan de keepers van de concurrentie.
Dit beeld herken ik niet zo, heb je daar statistieken van in vergelijking met z'n collega's van andere teams?

[ Voor 10% gewijzigd door carpebios op 24-02-2024 20:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snowdog
carpebios schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 20:48:
[...]

Dit beeld herkent ik niet zo, heb je daar statistieken van in vergelijking met z'n collega's van andere teams?
Nope, dat heb ik niet, maar ik vind BIjlow en in het verleden bv Onana een stuk beter dan Benitez. Heb verder ook geen statistieken, gewoon een gevoel, ook omdat ik het idee heb dat Benitez niet zo vaak echt enorme reddingen maakt, en soms wel houdbare ballen (die met een goede redding gepakt hadden kunnen worden) doorlaat. Heb idee dat zn spelhervattingen en 1v1 situaties wel goed zijn, maar verder dat hij niet zo bijzonder is...

Mjah tis echt puur gevoel, zou er idd naast kunnen zitten en wil verder ook niet zeggen dat hij slecht is ofzo, maar toen hij kwam had hij een reputatie als puntenpakker etc en dat vind ik hem niet echt. Hij is een ok keeper, maar meer ook niet imo.

Kan me alleen verder niet echt voorbeelden indenken, enige wat ik kan bedenken is van de week ook weer zo'n hoge bal die hij wegbokst ipv te vangen wat niet heel safe was volgens mij, maja kan me de situatie niet meer zo goed voor de geest halen en als dat al niet lukt, dan kan je je voorstellen dat het met momenten langer geleden al helemaal niet lukt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
Foutje van Benitez is weer goedgemaakt door PEC. Aardig van ze! Nummer 21 van de Jong alweer.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
De stand mag zo blijven trouwens, 10 punten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Luuk heeft nog 2 goals nodig om tijdelijk als nummer 1 te eindigen van topscoorders in de ED.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:03
Ik denk dat Luuk topscorer gaat worden.
Is die dat al eens geweest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Hoezo laat die het gaan?
Onsportief publiek zeg.

[ Voor 34% gewijzigd door carpebios op 24-02-2024 21:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
Wtf van Polen. En dan nog klagen ook.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
En meteen dat gefluit afstraffen!

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
ElPaco schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 21:21:
En meteen dat gefluit afstraffen!
Lekker, onsportief publiek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
Bakayoko speelt weer eens een goede wedstrijd, die zat al een paar weken in een dip.

Ondertussen gaat de VAR weer los.

[ Voor 18% gewijzigd door carpebios op 24-02-2024 21:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snowdog
Dang, Bakayoko moet die goals ff bewaren voor tegen Dortmund...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
ElPaco schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 21:20:
Wtf van Polen. En dan nog klagen ook.
Snap ook niet wat die daar doet.
Maar blijft altijd wel een mooie gast die Bram.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joostmakaay
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 00:20
sNielz123 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 21:18:
Ik denk dat Luuk topscorer gaat worden.
Is die dat al eens geweest?
Enkel ooit gedeelde topscorer met Tadic als ik het mij goed herinner.

Zwolle komt imo heel goed weg, zowel Van den Berg (eerste helft) als Van Polen waren gele kaarten met een rood randje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dglavimans
Zo makkelijk joh haha, heerlijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElPaco
Hattrick compleet! Lekker hoor!

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
Nog 1 voor Luuk erbij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
Jammer dat hij er nu uit moet. Laat hem lekker staan dan.

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dglavimans
1-5 en die Bosz springt van ze stoel om te coachen hahah

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Wat was die Babadi aan het doen joh, dacht dat hij de nieuwe Messi is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElPaco
dglavimans schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 21:32:
1-5 en die Bosz springt van ze stoel om te coachen hahah
Eindelijk eentje die dat doet ipv gezapig laten inkakken. Heel de ploeg lijkt ook hongerig, wat goed is. Genieten.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Zijn die goals in Mexico zoveel groter dan in Europa?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
Lozano |:( :/ :F

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Hm PSV werkt aan wat doelsaldo. Die van PEC wel te verstaan.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
Quad schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 21:39:
Hm PSV werkt aan wat doelsaldo. Die van PEC wel te verstaan.
En dat terwijl ze met een man minder (Lozano) spelen.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

ElPaco schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 21:39:
[...]

En dat terwijl ze met een man minder (Lozano) spelen.
Looszano?

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
Gaat best aardig. Als ze dit nou komende week ook eens doen.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
ElPaco schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 21:46:
Gaat best aardig. Als ze dit nou komende week ook eens doen.
En de wedstrijd erna. Dan is wel Guus Meeuwis en Frank Lammers de VAR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostmakaay
Omgekeerde wereld dit wel, Tygo Land mag komende maandag bij Jong PSV niet meedoen i.v.m. een schorsing, maar valt hier dus wel gewoon in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
Wat is dat liedje dat ze nu zingen? Hoor je bij veel clubs maar kan de tekst nooit horen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
sNielz123 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 21:48:
Wat is dat liedje dat ze nu zingen? Hoor je bij veel clubs maar kan de tekst nooit horen
Sta op als je voor Zwolle bent.
Of

Lalalalalalallalallala lalalallalalallalaaaaaaaaaaaaa [drinkt snel bier] lalalalalallalalaa

[ Voor 17% gewijzigd door carpebios op 24-02-2024 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
carpebios schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 21:48:
[...]

Sta op als je voor Zwolle bent.
Of

Lalalalalalallalallala lalalallalalallalaaaaaaaaaaaaa [drinkt snel bier] lalalalalallalalaa
Ze zingen het in eindhoven ook vaak en bij andere club.

Nana nanana nanana nana, nana nanana nanaaaaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostmakaay
Bal wegschieten om nog meer tegen goals te voorkomen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dglavimans
Zeikerig misschien maar waarom geen extra tijd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
dglavimans schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 21:50:
Zeikerig misschien maar waarom geen extra tijd?
Zit toch niemand op te wachten
Pagina: 1 ... 59 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024