eric.1 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 13:46:
Sjah, ik heb verdedigers van het veld gestuurd zien worden voor minder duidelijkere 'hands ballen'. Met je arm in een hoek van bijna 80 graden inkomen is gewoon absurd, dat alleen al geeft genoeg intentie aan; namelijk gewoon de bal met de hand of arm tegen willen houden. Bijna alle verdedigers wetens dit en houden hun arm dan ook (ironisch) onnatuurlijk naast hun lichaam...ik ben benieuwd wat er gebeurt indien nu volgende week een verdediger zo inkomt. Dan kan je niet anders doen dan geen kaart geven en door laten spelen..
Ja maar als we de lat gaan bepalen aan het aantal arbitraire dwalingen wat ik heb gezien dan kunnen we wel stoppen denk ik.
In de actie dacht ik te zien dat hij probeerde de bal met zijn borst op te vangen. Dat hij dat als keeper met de armen opzij doet is uiteraard niet slim, maar zit wel heel erg in het systeem van een keeper dus daar zou ik ook niet te veel achter zoeken.
Verdedigers mogen ook prima zo uit komen, maar als de bal dan daadwerkelijk direct tegen de arm wordt gespeeld dan ben je wel de sjaak. Maar dat was nu niet echt het geval.
Wat dan wel bij me opkomt is dat de VAR het probleem niet is, maar de ontzettend vrij-te-interpreteren regels en onduidelijkheden. We kunnen tegenwoordig niet eens meer uitmaken wanneer iets een bal raakt, of wanneer een bal over een lijn is. Terwijl we meer camera's dan ooit tevoren tot onze beschikking hebben. Niet uit te leggen.
Eens, het is één grote willekeur en dat frustreert iedereen nog het meest denk ik. Net zoals de vermeende gelijkmaker van Ajax tegen Heerenveen. Dan blijkt daar gewoon weer geen doellijntechnologie te zijn. Dat snap ik dan niet, dat maakt alles toch zoveel makkelijker?
Persoonlijk zou ik nog het liefst juist meer naar de kern gaan: sport. En dus al dat geneuzel en de herhalingen verbieden en gewoon lekker gaan voetballen. Buitenspel? Bij twijfel doorspelen, hoppa, lekker simpel houden. Maar dat is een wat te romantisch beeld in de zakelijke belangen van tegenwoordig ben ik bang.