[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2023/2024 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 121 ... 135 Laatste
Acties:
  • 208.337 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Gynnad schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 12:04:
Maduro waarschijnlijk naar Almere City als de opvolger van Alex Pastoor, ik neem aan dat dit Almere 700.000 euro gaat kosten om het contract af te kopen :)
Van mij mogen ze 500.000 toe krijgen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Gynnad schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 12:04:
Maduro waarschijnlijk naar Almere City als de opvolger van Alex Pastoor, ik neem aan dat dit Almere 700.000 euro gaat kosten om het contract af te kopen :)
Of vestzak-broekzak, en dan Pastoor inlijven als trainer.

Die kan bouwen, kan goed overweg met matig materiaal, en is echt een recht door zee-type dat Ajax kan gebruiken.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Ramzzz schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 12:08:
[...]

Die kan bouwen, kan goed overweg met matig materiaal, en is echt een recht door zee-type dat Ajax kan gebruiken.
Één probleem: Pastoor stopt er voorlopig mee ;)
https://nos.nl/artikel/25...gga-of-uberhaupt-niet-kom

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
Van deze twee namen:
- Potter
- Farioli

Zie ik liever Farioli komen dan Potter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
D-e-n schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 10:39:
[...]

"by far" is typisch zo'n term die nergens voor nodig is en niks toevoegt. PSV is verdiend kampioen geworden met mooie records maar in de onderlinge ontmoetingen met Feyenoord was het elke keer close. Als iemand dan "by far" zegt is dat puur om te trollen en haalt hij vooral zichzelf naar beneden.
Of je moet jezelf gewoon niet alles zo aantrekken ipv meteen weer over trollen te beginnen enzo.
PSV is dit seizoen gewoon by far de beste. Feyenoord by far de 2e beste, Ajax by far de aller aller aller aller aller slechtste ooit van de top 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ramzzz schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 12:08:
[...]

En dan nog een jaar comedy capers in de Arena? :D
Liever niet svp.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SterqVerhael
toolkist schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 12:43:
[...]

Of je moet jezelf gewoon niet alles zo aantrekken ipv meteen weer over trollen te beginnen enzo.
PSV is dit seizoen gewoon by far de beste. Feyenoord by far de 2e beste, Ajax by far de aller aller aller aller aller slechtste ooit van de top 3.
Daarom staan ze ook, met kunst en vliegwerk, vijfde. :+

Dit is trouwens gewoon het slechtste Ajax (en ook jongste volgens mij) aller tijden. Helaas, maar het is niet anders. De enige prijs de er toegevoegd wordt aan de prijzenkast dit seizoen is de gifbeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
SterqVerhael schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 12:37:
Van deze twee namen:
- Potter
- Farioli

Zie ik liever Farioli komen dan Potter.
Nah doe mij Potter maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
Op basis waarvan? Farioli lijkt me qua speelstijl en spelopvatting een meer passende match.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02:07
SterqVerhael schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 12:45:
[...]

Daarom staan ze ook, met kunst en vliegwerk, vijfde. :+

Dit is trouwens gewoon het slechtste Ajax (en ook jongste volgens mij) aller tijden. Helaas, maar het is niet anders. De enige prijs de er toegevoegd wordt aan de prijzenkast dit seizoen is de gifbeker.
Dit wordt vaak vergeten, maar heeft zeker gevolgen gehad. Veel wedstrijden zijn gespeeld zonder Henderson, Berghuis of Bergwijn en dan gaat de gemiddelde leeftijd van Ajax 1 enorm omlaag. Richting de 20. Eigenlijk een soort van veredelde jong Ajax, dan is 5e/6e plek niet zo gek. Leiderschap van oudere spelers wordt echt gemist, Bergwijn en Berghuis zijn ook geen leiders.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Maar serieus zeg, waar gaat deze discussie in hemelsnaam over...

9 punten los van de nummer 2, een doelsaldo waar je U tegen zegt, en dan zouden ze nog niet verreweg de beste zijn deze competitie? |:(
Verlies toegeven is lastig blijkbaar....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Trishul schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 12:52:
[...]

Dit wordt vaak vergeten, maar heeft zeker gevolgen gehad. Veel wedstrijden zijn gespeeld zonder Henderson, Berghuis of Bergwijn en dan gaat de gemiddelde leeftijd van Ajax 1 enorm omlaag. Richting de 20. Eigenlijk een soort van veredelde jong Ajax, dan is 5e/6e plek niet zo gek. Leiderschap van oudere spelers wordt echt gemist, Bergwijn en Berghuis zijn ook geen leiders.
Dan nog is 5/6 schandalig slecht.
Vergeet niet dat er wel 100m is uitgegeven aan die 20/21 jarigen. Dan kun je een keer een wedstrijd meer verliezen, maar niet zo vaak als nu het geval is. Je geeft wel ff 4x meer uit dan de totale waarde van de selectie van bv NEC/Sparta waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
toolkist schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 12:55:
[...]

Vergeet niet dat er wel 100m is uitgegeven aan die 20/21 jarigen. Dan kun je een keer een wedstrijd meer verliezen, maar niet zo vaak als nu het geval is. Je geeft wel ff 4x meer uit dan de totale waarde van de selectie van bv NEC/Sparta waard is.
Je kunt beter 50 miljoen uitgeven en een brok ervaring en daarmee meer balans binnen halen. Dan 100 miljoen aan jong bloed, met 0,0 ervaring op het gebied van het spelen voor een topclub en de druk die daarbij komt kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-10 18:19
[...]

Maar onderling tegen PSV deden ze (Ajax) het wel goed en hadden ze eigenlijk 4 punten moeten pakken ipv 1. Zijn we dan nu eigenlijk net zo goed als PSV en Feyenoord, is dat de conclusie van deze zinnige discussie? :>

Edit: zie trouwens dat Ajax voor het laatst op 23 januari 2022 won van PSV, dat is ook wel pijnlijk lang geleden. Sindsdien zijn er 7 wedstrijden gespeeld die niet in winst zijn omgezet.

[ Voor 17% gewijzigd door Gynnad op 26-04-2024 13:04 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
SterqVerhael schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 12:57:
[...]

Je kunt beter 50 miljoen uitgeven en een brok ervaring en daarmee meer balans binnen halen. Dan 100 miljoen aan jong bloed, met 0,0 ervaring op het gebied van het spelen voor een topclub en de druk die daarbij komt kijken.
Uiteraard. Maar met beide bedragen moet je gewoon hoger eindigen en vooral heel veel beter spelen dan je nu doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SterqVerhael
toolkist schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 13:04:
[...]

Uiteraard. Maar met beide bedragen moet je gewoon hoger eindigen en vooral heel veel beter spelen dan je nu doet.
Zeker waar. Het is wel een domino effect ook geweest dit seizoen. Dat begon met de aanstelling van Mislintat. Die vervolgens de sleutels van de kluis kreeg. Niet de juiste spelers aantrok. Niet de juiste trainer aanstelde. Een dramatische seizoenstart, etc. etc. Het gaat op een gegeven moment van kwaad tot erger. Daar kan ook Van 't Schip niets aan veranderen.

Als er volgend seizoen weer geknokt moet worden voor een kampioenschap of CL plek, dan moet het nu precies andersom. De juiste TD aanstellen (Kroes dus, zo weten we sinds gisteren). Die TD niet de sleutels van de kluis geven (hij is titulair TD en niet statutair). Die TD de juiste spelers laten aantrekken. Maar bovenal eerst de juiste trainer laten aanstellen. Dan leg je een stevig fundament voor een goed seizoen en dan moet gedurende het seizoen blijken of dat voldoende is voor een topklassering in de Eredivisie.

Structuur is belangrijker dan statuur en hopelijk beseft iedereen zich dat nu in de hogere lagen van het bestuur bij Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
toolkist schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 12:55:
[...]

Natuurlijk voor Ajax begrippen slecht, en we weten inderdaad dat er 100m is uitgegeven. Tegelijkertijd vergeten we dan wel dat een hoop goede spelers verkocht zijn in de zomer voor meer dan 100m bij elkaar. Hele belangrijke spelers, zoals Timber, Alvarez en Kudus. Daarnaast nog wat in breedte verloren met Bassey en Grillitsch. Transfervrije vertrek van aanvoeder Tadic die 5 jaar op rij MVP eredivisie was. Klaassen ook weg.

Dat was meer dan de helft van het basiselftal dat vertrok. 100m is uitgegeven aan potentieel goede spelers. Ik zou ze niet als miskopen bestempelen, ze zijn gewoon nog te jong/onervaren. Zelfs Gaaei groeit bv.
Pech zit m vooral in het niet leveren door Bergwijn en Berghuis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

rikoos schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 11:38:
[...]
..

Verrast in de negatieve zin is natuurlijk Vitesse met spelers als Pröpper, Voelkerling en Van Ginkel had ik echt meer verwacht (had niets geholpen achteraf met door de puntenaftrek)
Als Vitesse 10e had gestaan met 36 punten hadden ze nooit 18 punten aftrek gekregen.

Dit was symboolpolitiek

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-10 17:59
Trishul schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 13:20:
[...]

Natuurlijk voor Ajax begrippen slecht, en we weten inderdaad dat er 100m is uitgegeven. Tegelijkertijd vergeten we dan wel dat een hoop goede spelers verkocht zijn in de zomer voor meer dan 100m bij elkaar. Hele belangrijke spelers, zoals Timber, Alvarez en Kudus. Daarnaast nog wat in breedte verloren met Bassey en Grillitsch. Transfervrije vertrek van aanvoeder Tadic die 5 jaar op rij MVP eredivisie was. Klaassen ook weg.

Dat was meer dan de helft van het basiselftal dat vertrok. 100m is uitgegeven aan potentieel goede spelers. Ik zou ze niet als miskopen bestempelen, ze zijn gewoon nog te jong/onervaren. Zelfs Gaaei groeit bv.
Om dat in perspectief te plaatsen. 100 mijoen is 4x de waarde van de selectie van NEC. Het is meer dan de selectie van Twente en NEC samen. Clubs als AZ en FC twente kunnen bijna 3 jaarbegrotingen dekken met die 100 miljoen.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

[...]

Zó slecht zelfs, dat ze de werkelijk top-3 compleet uit het zicht hebben. :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:51
Ik ga voor zijn broer Harry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Tovert hopelijk wat betere resultaten tevoorschijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ramzzz schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 13:55:
[...]

Goh je kon het weer niet laten he ;)
Je snapt dondersgoed dat ik de traditionele top 3 bedoel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Ramzzz schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 13:55:
[...]
Maar dat is dan ook by far de beste top 3 van dit seizoen ooit.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Superkiwi schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 14:00:
[...]

Maar dat is dan ook by far de beste top 3 van dit seizoen ooit.
Heerlijk, laten we er nog even mee doorgaan… :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:33
Slecht nieuws voor alle Ajacieden, Bergwijn slechts 1 duel geschorst.
Ik had op 3 gehoopt, met beetje mazzel had hij het Ajax shirt dan niet meer hoeven aantrekken (ja ik hoop nog op de 5e plek).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03:03
Feyenoord wordt wat ondergesneeuwd vind ik. Als Feyenoord de laatste 3 wedstrijden wint hebben zij een hoger puntenaantal dan vorig jaar toen ze kampioen werden met 7 punten voorsprong(84/82). Hebben ook een prima seizoen gedraaid, behoorlijk gespeeld in de CL, beker gewonnen en volgend jaar weer Champions League.

Dat daar een nòg betere ploeg tegenover staat (dat betere investeringen heeft kunnen doen)...

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Maarten_E schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 14:23:
Dat daar een nòg betere ploeg tegenover staat (dat betere investeringen heeft kunnen doen)...
Betere investeringen alsin dat het beter uitpakte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03:03
Napo schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 14:26:
[...]

Betere investeringen alsin dat het beter uitpakte?
Ja, en ook de financiële mogelijkheden. Ik blijf wel vinden dat PSV veel risico heeft genomen afgelopen zomer op de transfermarkt.

Edit: het pakte goed uit, maar stel dat tegen Rangers was verloren en CL niet gehaald was, ik had het dan nog wel moeten zien.

[ Voor 17% gewijzigd door Maarten_E op 26-04-2024 14:28 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Maarten_E schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 14:27:
[...]

Ja, en ook de financiële mogelijkheden. Ik blijf wel vinden dat PSV veel risico heeft genomen afgelopen zomer op de transfermarkt.
Dat is wel redelijk kijken naar de korte termijn van één seizoen terwijl je daar wellicht beter kan kijken naar de wat langere termijn ( alsin de doorlopende factor van afschrijving )
"De afschrijvingen zijn bij Feyenoord hoger dan bij PSV, dat zijn feiten en daar is niks tegen in te brengen," vertelt journalist Tom Knipping in rubriek FC Bankzaken van Voetbal International. "Dat PSV zwaarder heeft geïnvesteerd klopt gewoon niet. Het is juist andersom. Feyenoord heeft juist zwaarder geïnvesteerd in transfersommen."
Staat wel buiten kijf dat er enig risico is genomen bij de investeringen om als PSV de CL groepsfase te behalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Megupe schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 14:16:
Slecht nieuws voor alle Ajacieden, Bergwijn slechts 1 duel geschorst.
Ik had op 3 gehoopt, met beetje mazzel had hij het Ajax shirt dan niet meer hoeven aantrekken (ja ik hoop nog op de 5e plek).
Het is maar hoe je het bekijkt.

Met Bergwijn 22 wedstrijden 11 gewonnen
Zonder Bergwijn 9 wedstrijden 2 gewonnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 21:33
Trishul schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 13:20:
[...]

Het presteren van Bergwijn en Berghuis is toch geen pech? Die eerste is niet goed genoeg, de tweede muit altijd als het tegenzit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:19
Gonadan schreef op donderdag 25 april 2024 @ 17:38:
[...]

Het is ook echt niet makkelijk, dat geef ik meteen toe. Wel ben ik van mening dat als je te lang twijfelt je gewoon moet laten doorspelen. Net als dat eeuwige lijntjes trekken met buitenspel, als dat nodig is gewoon voordeel voor de aanvaller.
Ik zie veel meer in een échte VAR die niet per se gebonden is aan slechts een paar scenario's maar die gewoon de grove fouten eruit probeert te halen. Wellicht kan je zelfs overwegen dat je een soort challenge kunt invoeren om hem specifiek ergens naar te laten kijken. Maar het geleuter dat de VAR niets mag doen als het op ook maar enige wijze uitlegbaar was kan ik weinig mee.

Qua intentie is het vaak vrij duidelijk hoe iemand erin gaat. Gestrekt been of gewoon een lompe actie zou je sowieso moeten bestraffen, ook al raak je de bal. Bij gewoon een stevige maar faire tackle de bal missen meteen rood vind ik ook niet echt gepast.
Net als een slaande beweging, gewoon altijd rood. Ook al mis je of sla je de cornervlag, slaan hoort niet op een voetbalveld.
Wat mij betreft zien ze dan ook gelijk een wegwerpgebaar als slaande beweging, zijn we ook van die ego'tjes af. ;)
Ik vind sowieso het hockeysysteem beter. Een paar challenges per wedstrijd. VAR kijkt alleen naar aangevraagde momenten met een gespecificeerde aanvraag. Als niemand denkt aan buitenspel, dan krijg je daar ook challenge op. Ben je ook van die toestanden af dat de teen van de aanvaller zich in buitenspelpositie bevond 10 passes voorafgaand aan de goal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Kist schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 14:44:
[...]

Het presteren van Bergwijn en Berghuis is toch geen pech? Die eerste is niet goed genoeg, de tweede muit altijd als het tegenzit.
Het is eerder wanbeleid ja. Van Bergwijn weten we al langer dan een jaar dat hij niet levert. Berghuis levert meer op 10, niet hangend rechtsbuiten. Maar ja, een goede rechtsbuiten is er weer niet. Bergwijn verkopen in de zomer en bij Berghuis kijken wat hij nou wil, met een nieuwe trainer zou hij bij kunnen draaien. En anders maar laten gaan naar Besiktas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:20

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
DeKever schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 14:57:
Ik vind sowieso het hockeysysteem beter. Een paar challenges per wedstrijd. VAR kijkt alleen naar aangevraagde momenten met een gespecificeerde aanvraag. Als niemand denkt aan buitenspel, dan krijg je daar ook challenge op. Ben je ook van die toestanden af dat de teen van de aanvaller zich in buitenspelpositie bevond 10 passes voorafgaand aan de goal.
Ja ik ben op zich ook wel gecharmeerd van sporten waar je er als team specifiek om vraagt en het spel verder gewoon door kan gaan. Als er dan wel een onderbreking komt dan is het geïnitieerd door één van de partijen en niet een externe factor, dat maakt de acceptatie vaak ook alweer een stuk beter.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Gonadan schreef op donderdag 25 april 2024 @ 17:38:
[...]

Het is ook echt niet makkelijk, dat geef ik meteen toe. Wel ben ik van mening dat als je te lang twijfelt je gewoon moet laten doorspelen. Net als dat eeuwige lijntjes trekken met buitenspel, als dat nodig is gewoon voordeel voor de aanvaller.
Ik zie veel meer in een échte VAR die niet per se gebonden is aan slechts een paar scenario's maar die gewoon de grove fouten eruit probeert te halen. Wellicht kan je zelfs overwegen dat je een soort challenge kunt invoeren om hem specifiek ergens naar te laten kijken. Maar het geleuter dat de VAR niets mag doen als het op ook maar enige wijze uitlegbaar was kan ik weinig mee.

Qua intentie is het vaak vrij duidelijk hoe iemand erin gaat. Gestrekt been of gewoon een lompe actie zou je sowieso moeten bestraffen, ook al raak je de bal. Bij gewoon een stevige maar faire tackle de bal missen meteen rood vind ik ook niet echt gepast.
Net als een slaande beweging, gewoon altijd rood. Ook al mis je of sla je de cornervlag, slaan hoort niet op een voetbalveld.
Wat mij betreft zien ze dan ook gelijk een wegwerpgebaar als slaande beweging, zijn we ook van die ego'tjes af. ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oux5vC_DEAb4UNGRpEw-pN4J-i0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZiaNEf6uzphlWqSt7ODGMCim.jpg?f=fotoalbum_large

Je spreekt hier wel jezelf nogal tegen. :?

Dit ^^ is namelijk op geen enkele manier als een ‘faire tackle’ uit te leggen, en als je dan voor een situatie waar iemand totaal niet geraakt wordt wel een kaart zou geven…

Dit hoort gewoon in elke situatie rood te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 22:20

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ramzzz schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 16:02:
[...]

[Afbeelding]

Je spreekt hier wel jezelf nogal tegen. :?
Leg uit. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

M.i. is dit in tegenspraak met elkaar.
Gestrekt been of gewoon een lompe actie zou je sowieso moeten bestraffen, ook al raak je de bal.
Bij gewoon een stevige maar faire tackle de bal missen meteen rood vind ik ook niet echt gepast.
HIer omschrijf je een lompe actie pur sang.

Bij een 'faire tackle' krijg je wanneer die niet al te lomp is ook gewoon geel, en echt niet bepaald snel rood, maar zoals in het geval van die super lompe actie van Gaaei kun je zelfs helemaal niet om rood heen (zie vooral het screenshot).

Dat beeld heeft de VAR ook gehad en die riep de scheids niet naar het scherm...

Terwijl bij die actie van Bergwijn, nou daar had geel ook wel kunnen volstaan denk ik - dat er een 100% kansrijke doelpoging op zou volgen is lang niet zeker. :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 19:38

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• T-MOB
Mooi, Oosting tekent bij in Twente. Die heeft het knap gedaan dit jaar, want eerlijk gezegd had ik verwacht dat er eerst weer een jaar gebouwd moest worden na vertrek van Jans, Zerrouki, Cerny en Misidjan. Maar de lijn is gewoon doorgezet. Hopelijk volgend jaar nog beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:06
Jammer. Volgens mij is Oosting wel een geschikte trainer.
1 optie minder voor Feyenoord.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Het gaat beginnen, dé wedstrijd van het jaar! Olee olee voor WII

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 01:29
Maarten_E schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 14:27:
[...]
Edit: het pakte goed uit, maar stel dat tegen Rangers was verloren en CL niet gehaald was, ik had het dan nog wel moeten zien.
Feyenoord heeft, onder bewind van TD Bosz notabene, zo'n soort gok destijds moeten bekopen met jaren schuld. Probleem van Feyenoord was overigens ook dat het om oude spelers ging die ook niet meer verkocht konden worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:05

Agent47

I always close my contracts.

Twente en Feyenoord liggen elkaar niet zo lekker hè ;)

Nee goed van Twente hoor. Beetje rust in de tent.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Ennn slot is weg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Wat is die Dieperink toch een dieptrieste scheids zeg... Dat je voor deze overtreding geel geeft, donker donker donker rood voor Bacuna

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Hakt er wel in hoor. Ondanks dat iedereen dit aan zag komen. Dan maar extra bier drinken erop vanavond

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
Agent47 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 21:51:
[...]

Hakt er wel in hoor. Ondanks dat iedereen dit aan zag komen. Dan maar extra bier drinken erop vanavond
Dat is het beste wat je kan doen met deze Koningsnacht idd.
Ben wel echt benieuwd wie de nieuwe trainer wordt van Feyenoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

toolkist schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 21:43:
Wat is die Dieperink toch een dieptrieste scheids zeg... Dat je voor deze overtreding geel geeft, donker donker donker rood voor Bacuna
Toen ik het zag dacht ik al direct aan rood. Desalniettemin een leuke wedstrijd gezien. Zonde dat Groningen in de eerste niet scoorde. Daar had Willem II niets in de melk te brokkelen.

Gelukkig Roda ook gelijk. Zij mogen het volgende week tegen Cambuur gaan proberen. Cambuur speelde vandaag gelijk tegen de nummer vier Dordrecht. Daar mag Willem II volgende naartoe. Groningen mag volgende week naar Telstar. Ik ben erg benieuwd naar de stand van volgend weekend. De FC heeft direct promotie nog in eigen hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Russel88 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 17:38:
Jammer. Volgens mij is Oosting wel een geschikte trainer.
1 optie minder voor Feyenoord.
Sinds wanneer zijn contracten heilig in het voetbal? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Wordt wel spannend hoor, de komende weken. WII moet echt hele gekke dingen doen willen ze niet promoveren. Of Groningen en Roda moeten tegenstanders omkopen om met grote cijfers te verliezen ;)

Kans op een akkoordje in de wedstrijd Groningen-Roda is er nog steeds, maar wel kleiner.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 07:16
Superkiwi schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 02:52:
Ik zie net de samenvatting en jullie hebben het er waarschijnlijk al uitgebreid over gehad maar wat komt Feyenoord goed weg. Goal gegeven waar het een penalty aan de andere kant had moeten zijn.
Misschien moet je de regels omtrent hands nog even lezen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:51
Het zat eraan te komen, maar ontzettend balen dat Arne Slot ons gaat verlaten. Wat een fantastische tijd heeft hij ons Feyenoorders gegeven. Ik hoop dat hij daar enige tijd krijgt om aan iets moois te bouwen. En dat hij als Nederlandse manager meer succes heeft in de Premier League dan we afgelopen jaren hebben gezien. Vind het vanuit Liverpool best een moedige keuze.

Nu het vizier op de toekomst! Ben benieuwd wat te Kloese op zijn lijstje heeft. Ron Jans met van Persie zou ik wel mooi vinden. Maar tactisch gaan we echt geen vervanging vinden die zo sterk is als Arne Slot.

De nodige spelers zullen nu nog meer oren hebben naar een transfer. Hancko is klaar voor de premier league. Timber en Wieffer gaan denk ook verkocht worden. We zullen waarschijnlijk weer een flinke stap terug moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Laatst online: 22:36
van Persie zeker? Ik weet niet wat die al gepresteerd heeft als trainer eigenlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door carpebios op 26-04-2024 23:06 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Advizor schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 22:20:
[...]

Misschien moet je de regels omtrent hands nog even lezen.
In mijn optiek slaat hij de bal weg en dat is hands.
Uitleg van scheidsrechters en analisten heb ik niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
Superkiwi schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 09:13:
[...]

In mijn optiek slaat hij de bal weg en dat is hands.
Uitleg van scheidsrechters en analisten heb ik niet gezien.
Wanneer de bal eerst via een ander lichaamsdeel / tegenstander komt is het geen hands. Daarnaast is het geen onnatuurlijke houding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:13
Advizor schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 09:52:
[...]

Wanneer de bal eerst via een ander lichaamsdeel / tegenstander komt is het geen hands. Daarnaast is het geen onnatuurlijke houding.
Hij drukt de bal gewoon weg met zijn hand. Overduidelijk hands:

https://x.com/DBodifee/status/1783579552284922050

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:17
Jullie hebben het over twee verschillende situaties. Die tweede vond ik ook dubieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Koenoe schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 09:57:
[...]

Dat hier überhaupt enige vorm van twijfel zou kunnen zijn… :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

bazzemans schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 10:00:
Jullie hebben het over twee verschillende situaties. Die tweede vond ik ook dubieus.
Blijkbaar. Dat die andere situatie niet als hands gegeven werd begrijp ik wel, die kwam via zijn eigen bovenbeen (als ik het goed herinner), daar kon hij niks aan doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 27-04-2024 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
Koenoe schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 09:57:
[...]

Komt overduidelijk via het dijbeen tegenstander op de hand. Nogmaals, lees eerst de regels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-MOB
Verwijderd schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 22:18:
[...]

Sinds wanneer zijn contracten heilig in het voetbal? ;)
Niet natuurlijk. Maar als Oosting de ambitie had om (nu) naar Feyenoord te verkassen zou hij niet bijtekenen. Het goede nieuws voor Twentesupporters is dus niet het contract an sich, maar de intenties die er dudielijk mee worden gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Advizor schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 10:50:
[...]

Komt overduidelijk via het dijbeen tegenstander op de hand. Nogmaals, lees eerst de regels.
Dus stel hij vangt de bal daar, is het alsnog geen hands omdat de bal via het dijbeen van de tegenstander komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
Ruzor schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 11:00:
[...]

Dus stel hij vangt de bal daar, is het alsnog geen hands omdat de bal via het dijbeen van de tegenstander komt?
Jeetje. Vangt hij de bal? Het zijn gewoon de regels. Wil je graag terug naar alles is hands, dus 3 pingels per wedstrijd?
Het is vast frustrerend dat je eigen club het zo slecht doet, maar het gaat hier alleen nog maar over de scheidsrechter en var. Lijkt wel een klaagmuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:54
Wokschotel schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 22:19:
Wordt wel spannend hoor, de komende weken. WII moet echt hele gekke dingen doen willen ze niet promoveren. Of Groningen en Roda moeten tegenstanders omkopen om met grote cijfers te verliezen ;)

Kans op een akkoordje in de wedstrijd Groningen-Roda is er nog steeds, maar wel kleiner.
Dat doelpunt van Hilterman waardoor Willem II gelijkgespeelde tegen MVV, die is echt dik goud waard voor hun.
Daardoor hebben ze net dat puntje extra waardoor ze eigenlijk nu niet meer in te halen zijn.

Groningen moet twee keer winnen dan zijn ze gepromoveerd.
Maar dat is nog niet zo maar even geregeld.
Bij Telstar uit moeten ze winnen, telstar kan soms verrassen.
Er vanuit gaande dat dat moet lukken, móet hwrs Groningen de laatste wedstrijd thuis winnen tegen Roda. Eerlijk gezegd ben ik daar nog niet zo zeker van. Kaarten voor die wedstrijd waren trouwens al maanden van te voren uitverkocht.
Groningen kan misschien dan iets beter zijn maar zoals gisteren ook tegen Willem II, komen ze niet verder dan een gelijkspel en dat is dan nog niet genoeg.

Roda moet Cambuur nog verslaan, ook dat kan nog mis gaan voor Roda.

Tussen Groningen en Roda gaat het wat mij betreft voor de tweede plaats voor directe promotie. En dat is toch 50/50 als ik het nu zo inschat.

Willem II is zo goed als gepromoveerd denk ik.
Ondanks dat ze steeds op het fc Groningen hun Willem 3 noemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Harribo schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 11:44:
[...]

Dat doelpunt van Hilterman waardoor Willem II gelijkgespeelde tegen MVV, die is echt dik goud waard voor hun.
Daardoor hebben ze net dat puntje extra waardoor ze eigenlijk nu niet meer in te halen zijn.

Groningen moet twee keer winnen dan zijn ze gepromoveerd.
Maar dat is nog niet zo maar even geregeld.
Bij Telstar uit moeten ze winnen, telstar kan soms verrassen.
Er vanuit gaande dat dat moet lukken, móet hwrs Groningen de laatste wedstrijd thuis winnen tegen Roda. Eerlijk gezegd ben ik daar nog niet zo zeker van. Kaarten voor die wedstrijd waren trouwens al maanden van te voren uitverkocht.
Groningen kan misschien dan iets beter zijn maar zoals gisteren ook tegen Willem II, komen ze niet verder dan een gelijkspel en dat is dan nog niet genoeg.

Roda moet Cambuur nog verslaan, ook dat kan nog mis gaan voor Roda.

Tussen Groningen en Roda gaat het wat mij betreft voor de tweede plaats voor directe promotie. En dat is toch 50/50 als ik het nu zo inschat.

Willem II is zo goed als gepromoveerd denk ik.
Ondanks dat ze steeds op het fc Groningen hun Willem 3 noemen :)
Ik hoop dat Groningen promoveert. Jong Ajax heeft gisteren hun best gedaan door in ieder geval gelijk te spelen tegen Roda. Nu moet Groningen het nog afmaken en dan kan de Euroborg ook weer terug naar de eredivisie zoals het hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Advizor
Trishul schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 12:22:
[...]

Ik hoop dat Groningen promoveert. Jong Ajax heeft gisteren hun best gedaan door in ieder geval gelijk te spelen tegen Roda. Nu moet Groningen het nog afmaken en dan kan de Euroborg ook weer terug naar de eredivisie zoals het hoort.
Groningen en Willem II zou inderdaad leuk zijn. Twee mooie, eredivisie waardige clubs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Advizor schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 11:33:
[...]

Jeetje. Vangt hij de bal? Het zijn gewoon de regels. Wil je graag terug naar alles is hands, dus 3 pingels per wedstrijd?
Het is vast frustrerend dat je eigen club het zo slecht doet, maar het gaat hier alleen nog maar over de scheidsrechter en var. Lijkt wel een klaagmuur.
Tja, hij slaat de bal gewoon weg zodat de tegenstander er niets mee kan. Ook al komt 'ie via het dijbeen van de Go Ahead speler, dit is gewoon een penalty. Maar prima als jij er anders over denkt omdat je club het zo goed doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
Ruzor schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 14:28:
[...]

Tja, hij slaat de bal gewoon weg zodat de tegenstander er niets mee kan. Ook al komt 'ie via het dijbeen van de Go Ahead speler, dit is gewoon een penalty.
Gelukkig volgen de scheidsrechter en var wel de regels *O*

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05:51
Ruzor schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 14:28:
[...]

Tja, hij slaat de bal gewoon weg zodat de tegenstander er niets mee kan. Ook al komt 'ie via het dijbeen van de Go Ahead speler, dit is gewoon een penalty. Maar prima als jij er anders over denkt omdat je club het zo goed doet ;)
Ik dacht ook na het doelpunt van Feyenoord dat die aan de andere kant (dus voor de Eagles) op de stip zou gaan.
Ben zelf voor Feyenoord, maar (uit de tijd dat Eagles eigenlijk steevast eerste divisie speelde) draag Ga Eagles ook een warm hart toe, en bij de onderlinge wedstrijden heb ik geen heel sterke voorkeur. Maar zonder dat, zou ik ook een penaltie hebben verwacht. Immers:
bal op de hand: ✅
Bal vanaf het eigen lijf: ❌
Arm langs het lichaam: ❌

Ik checkte meer af dat het wel een penalty zou zijn dan niet, en was er erg van overtuigd dat de goal van Feyenoord niet zou tellen.
Was ergens voor wat spanning wel leuk geweest (plekje 5) maar dit is weer leuker als psv in eigen huis kampioen wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05:51
Advizor schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 17:24:
[...]

Gelukkig volgen de scheidsrechter en var wel de regels *O*
Ben wel benieuwd wat de regels (en interpretatie) zijn waardoor geconcludeerd werd dat het geen strafschop/ strafbaar hands was.
Ik kom niet verder dan 'het was onbewust', maar ,last time I checked, dat is voor zover ik weet geen regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
Ik zal nog een keer uitleggen.
Als de arm in een natuurlijke beweging is, dan is het geen handspel.
In dit geval is de hand van Trauner in een natuurlijke beweging dicht bij het lichaam.
De bal komt van zeer korte afstand via het lichaam van de tegenstander op zijn hand en hij ziet de bal daarbij ook niet aankomen.
Kortom, geen handspel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Ah kijk, dan verschillende we daarin van mening.
Zijn arm gaat om de tegenstander heen en dat is m.i. geen natuurlijke beweging. Tevens is zijn arm/hand niet dicht langs het lichaam, tenzij we 'het lichaam' definiëren als 'het lichaam van de tegenstander'.

Maar goed, hier gaan we het denk ik niet over eens worden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Advizor schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 10:50:
[...]

Haha zo kan ik het ook. Er is altijd wel iemand die de bal raakte voordat ie tegen de hand kwam.
het gaat erom als ie eerst tegen je EIGEN lichaamsdeel aan komt. Dan is het geen hands.
Dus misschien moet je zelf nog een paar keer de regels lezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Advizor schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 19:23:
Ik zal nog een keer uitleggen.
Als de arm in een natuurlijke beweging is, dan is het geen handspel.
In dit geval is de hand van Trauner in een natuurlijke beweging dicht bij het lichaam.
De bal komt van zeer korte afstand via het lichaam van de tegenstander op zijn hand en hij ziet de bal daarbij ook niet aankomen.
Kortom, geen handspel.
Elleboog gaat weg van het lichaam, dus daar is niks "langs het lichaam" aan. Bal wel/niet zien maakt geen zak uit. Hands dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

De uitzonderingen rechtstreeks vanaf een eigen lichaamsdeel of rechtstreeks van een andere dichtbij zijnde speler zijn uit de spelregels gehaald sinds 2021/22.

Anno 2024 zijn de regels heel summier

- opzettelijk (bijv. het bewegen richting de bal)
- onnatuurlijk groter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 28 april 2024 @ 06:14:
De uitzonderingen rechtstreeks vanaf een eigen lichaamsdeel of rechtstreeks van een andere dichtbij zijnde speler zijn uit de spelregels gehaald sinds 2021/22.

Anno 2024 zijn de regels heel summier

- opzettelijk (bijv. het bewegen richting de bal)
- onnatuurlijk groter
En beiden is hier wat mij betreft geen sprake van. Dat het niet opzettelijk is, is duidelijk. Verder zet hij zich schrap voor het duel volgens mij, maar maakt zich niet onnatuurlijk groter met als doel de baan van de bal te veranderen.

Lastig dat de regels zo multi-interpretabel blijven. Ik had het ook best begrepen als het wel als hands beoordeeld was namelijk. Valt mij wel op dat er nav die (toch spelbepalende) beoordeling van de scheidsrechter amper ophef is ontstaan, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de ultrasmerige actie van Gaaei of, als je een enigszins vergelijkbaar incident zoekt, de handsbal van Propper tegen Feyenoord vorig jaar. Dat zegt meestal ook wel iets (alhoewel de aandacht altijd groter is als een topclub benadeeld wordt dan, met alle respect, GAE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

donleone83 schreef op zondag 28 april 2024 @ 12:37:
[...]

En beiden is hier wat mij betreft geen sprake van. Dat het niet opzettelijk is, is duidelijk. Verder zet hij zich schrap voor het duel volgens mij, maar maakt zich niet onnatuurlijk groter met als doel de baan van de bal te veranderen.

Lastig dat de regels zo multi-interpretabel blijven. Ik had het ook best begrepen als het wel als hands beoordeeld was namelijk. Valt mij wel op dat er nav die (toch spelbepalende) beoordeling van de scheidsrechter amper ophef is ontstaan, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de ultrasmerige actie van Gaaei of, als je een enigszins vergelijkbaar incident zoekt, de handsbal van Propper tegen Feyenoord vorig jaar. Dat zegt meestal ook wel iets (alhoewel de aandacht altijd groter is als een topclub benadeeld wordt dan, met alle respect, GAE).
Dat is het alleen als je heel erg pro-Feyenoord bent.

Die arm hoort daar sowieso niet. En hij heeft 100% voordeel van zijn handsbal, de tegenstander 2x 100% nadeel (niet gefloten voor overtreding én geen penalty?!?) én hieruit volgt een daardoor onterecht goedgekeurd doelpunt aan de andere kant (3e 100% nadeel voor GAE).

Hoe duidelijk wil je ‘t hebben? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ramzzz schreef op zondag 28 april 2024 @ 12:43:
[...]

Die arm hoort daar sowieso niet. En hij heeft 100% voordeel van zijn handsbal, de tegenstander 2x 100% nadeel (niet gefloten voor overtreding én geen penalty?!?) én hieruit volgt een daardoor onterecht goedgekeurd doelpunt aan de andere kant (3e 100% nadeel voor GAE).

Dat maken het geen van allen ineens een penalty, maar goed.
Feit blijft dat hij met z'n elleboog naar de bal beweegt en daarmee hands maakt, dus opzettelijk, dus penalty.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
donleone83 schreef op zondag 28 april 2024 @ 12:37:
[...]

'ultrasmerige actie van Gaaei' vind ik echt overdreven hoor. Gaaei is typisch zo'n speler die gewoon te graag wil, maar geen vlieg kwaad doet. Dat zie je zo. Ik heb de wedstrijd gezien, en mij viel toen direct op dat ze tegelijk de bal wilde spelen. Ja, dan ziet het er in de replay vies uit. Nou, ik neem ook de context mee. Gewoon een ongelukkige overtreding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:14
Schakel net in de slotminuten van PEC - HER. 3 - 1 PEC, die blijven erin. Laatste goal geweldige Messi-achtige actie van Krastev. Vanaf de middenlijn dribbelt ie dwars door alles en iedereen heen en tikt hem langs de keeper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 03:31

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

De 5e plaats voor Ajax komt vandaag niet echt in gevaar door winst van AZ op NEC en stand bij RKC - Utrecht ........

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:37
964C2 schreef op zondag 28 april 2024 @ 15:14:
De 5e plaats voor Ajax komt vandaag niet echt in gevaar door winst van AZ op NEC en stand bij RKC - Utrecht ........
Ajax heeft de laatste tijd echt geluk met de prestaties van directe concurrenten NEC, UTR en GAE.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:07

Vos

AFCA

sNielz123 schreef op zondag 28 april 2024 @ 15:17:
[...]

Ajax heeft de laatste tijd echt geluk met de prestaties van directe concurrenten NEC, UTR en GAE.
Gaan we weer. Of hebben die ploegen geluk met Ajax? Ze presteren gewoon niet constant genoeg, daarom speel je rond die plek en niet in de top ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:17
Vos schreef op zondag 28 april 2024 @ 15:23:
[...]

Gaan we weer. Of hebben die ploegen geluk met Ajax? Ze presteren gewoon niet constant genoeg, daarom speel je rond die plek en niet in de top ;).
Inderdaad. Alsof ze ineens gestopt zijn met punten halen. FCU stond een poosje geleden ook in de onderste regionen.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Advizor
toolkist schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 21:09:
[...]

Elleboog gaat weg van het lichaam, dus daar is niks "langs het lichaam" aan. Bal wel/niet zien maakt geen zak uit. Hands dus.
Het gaat niet om de arm langs het lichaam, niemand rent namelijk met zijn armen stijf langs z'n lijf. Maar misschien jij wel.
Het gaat om een (on)natuurlijke beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
toolkist schreef op zondag 28 april 2024 @ 13:49:
[...]

Dat maken het geen van allen ineens een penalty, maar goed.
Feit blijft dat hij met z'n elleboog naar de bal beweegt en daarmee hands maakt, dus opzettelijk, dus penalty.
Oké prima, het was hands. Penalty go ahead, en die hadden dan met 5-2 gewonnen.
Feyenoord moet van plaats ruilen met Ajax en een boete betalen. Go ahead krijgt er 6 punten bij ter compensatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
. verkeerde topic

[ Voor 77% gewijzigd door toolkist op 28-04-2024 16:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Ramzzz schreef op zondag 28 april 2024 @ 12:43:
[...]

Volgens mij verschillen we gewoon van mening en dat is prima. Maar uit alle beelden kan je zien dat hij dit gewoon niet bewust doet. Die bal komt veel en veel te snel en onverwacht op hem af om zijn arm nog uit te steken. Die arm en hand bewegen gewoon mee met de actie die hij met zijn lichaam maakt.

Wel grappig dat jij hier moord en brand schreeuwt maar er voor de rest amper ophef is ontstaan over deze beslissing. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen dus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

18 punten in mindering is goed voor de motivatie blijkbaar d:)b

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:02
Superkiwi schreef op zondag 28 april 2024 @ 18:26:
18 punten in mindering is goed voor de motivatie blijkbaar d:)b
Druk is eraf hè :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:54
Elke week Leonne Stentler... Trek dat slecht hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Harribo schreef op zondag 28 april 2024 @ 19:52:
Elke week Leonne Stentler... Trek dat slecht hoor
Zit ze er nou voor der kennis en input.... Of vrouw.

[ Voor 14% gewijzigd door Millie-ano op 28-04-2024 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:11

OMX2000

By any means necessary...

Het maakt niet uit wie je er neerzet. “We” vinden het altijd niks.

Tegelijkertijd zie ik er eigenlijk niks van. Ik kijk de zoveel mogelijk live, en ‘s avonds kijk ik naar Studio Voetbal, da’s soms leuk maar over het algemeen veel voorspelbaar gezwets.

Qua inhoud/entertainment op tv vind ik Rondo het beste gevolgd door Studio Voetbal dus. Maar qua echt goede analyses en uitleg is er op tv niks te zien.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
OMX2000 schreef op zondag 28 april 2024 @ 21:50:
Het maakt niet uit wie je er neerzet. “We” vinden het altijd niks.

Tegelijkertijd zie ik er eigenlijk niks van. Ik kijk de zoveel mogelijk live, en ‘s avonds kijk ik naar Studio Voetbal, da’s soms leuk maar over het algemeen veel voorspelbaar gezwets.

Qua inhoud/entertainment op tv vind ik Rondo het beste gevolgd door Studio Voetbal dus. Maar qua echt goede analyses en uitleg is er op tv niks te zien.
Ja is afhankelijk van wie er zitten ... Mooie en tegelijkertijd kutte van voetbal is dat allemaal dubbel valt uit te leggen. Neem die "geweldige" pass van Boscagli op bakayoko. Bij de 0-6 ??
Slaat 5-6 spelers over ... Ik zat te kijken en ik dacht eerst. Pfoh.. kutbal, raakt hem verkeerd. Valt dan perongeluk goed en is het een geweldige pass :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-10 18:19
Van Persie wordt de nieuwe trainer van sc Heerenveen, mooie club om in te stappen en een mooie naam om actief te zien in de Eredivisie.

[ Voor 27% gewijzigd door Gynnad op 29-04-2024 10:11 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:39
Millie-ano schreef op maandag 29 april 2024 @ 10:02:
[...]

Ja is afhankelijk van wie er zitten ... Mooie en tegelijkertijd kutte van voetbal is dat allemaal dubbel valt uit te leggen. Neem die "geweldige" pass van Boscagli op bakayoko. Bij de 0-6 ??
Slaat 5-6 spelers over ... Ik zat te kijken en ik dacht eerst. Pfoh.. kutbal, raakt hem verkeerd. Valt dan perongeluk goed en is het een geweldige pass :')
Je bedoelt denk ik deze (waarna Bakayoko hem op de kruising schoot)
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=HtBaThzt2Xw&t=197]
Timestamp zou al goed moeten staan, anders 03:17.

Jammer dat je dit voorbeeld aanhaalt want je ziet hem van tevoren kijken en dit is dus volgens mij juist wel een hardstikke bewust pass. Boscagli heeft vaker zulke passes, net als Schouten en Veerman dat kunnen.

Edit: Hoezo werkt embed ineens niet meer? Nou ja, linkje zou nog wel moeten werken.

[ Voor 6% gewijzigd door ElPaco op 29-04-2024 10:16 ]

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
ElPaco schreef op maandag 29 april 2024 @ 10:12:
[...]

Je bedoelt denk ik deze (waarna Bakayoko hem op de kruising schoot)
[YouTube]
Timestamp zou al goed moeten staan, anders 03:17.

Jammer dat je dit voorbeeld aanhaalt want je ziet hem van tevoren kijken en dit is dus volgens mij juist wel een hardstikke bewust pass. Boscagli heeft vaker zulke passes, net als Schouten en Veerman dat kunnen.

Edit: Hoezo werkt embed ineens niet meer? Nou ja, linkje ozu nog wel moeten werken.
Die ja. Ik zie hem in de samenvatting niet kijken. Lijkt mij typisch een bal om het spel te verleggen naar de rechtsback. Wat ook prima is. Maar daarom zeg ik; alles is dubbel interpretabel. Ik zie er geen bewuste in, jij een geweldige pass. Beide mag toch? Verder zeg ik niet dat hij verder niet/nooit goede passes geeft. Het is een verdediger met 'meevoetballende' kwaliteiten zoals ze bij een keeper zouden zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-MOB
Gynnad schreef op maandag 29 april 2024 @ 10:10:
Van Persie wordt de nieuwe trainer van sc Heerenveen, mooie club om in te stappen en een mooie naam om actief te zien in de Eredivisie.
Blijft toch een rare wereld die voetballerij. Niets tegen van Persie hoor, en misschien gaat hij het heel goed doen. Maar Heerenveen is een eredivisielub, speelt op het hoogste niveau van Nederland. En dan stellen ze een trainer aan die nog nooit een seniorenelftal heeft geleid.

Pagina: 1 ... 121 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024