[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2023/2024 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 111 ... 135 Laatste
Acties:
  • 208.347 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 22:49
johan1997 schreef op maandag 15 april 2024 @ 10:49:
Ik kan het zelf zo niet vinden, misschien dat iemand het hier weet. Wat gebeurt in het in het geval dat Vitesse het seizoen inderdaad niet kan afmaken en ze de laatste 2/3 wedstrijden niet kunnen spelen.

Reglementair 3-0 verlies of worden de resultaten van de wedstrijden van Vitesse geschrapt?
Dat gaat niet gebeuren, want dat zou alleen nog maar meer ellende betekenen voor de gehele Eredivisie.
Er zijn maar twee opties na de aanstaande degradatie;
1. Er komt een zak geld van geldschieters en de club blijft bestaan.
2. Er komt geen geld en einde profclub Vitesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

ph4ge schreef op maandag 15 april 2024 @ 10:57:
Ik kan het nergens vinden, maar volgens mij worden alle resultaten dan geschrapt.
Zou dat dan betekenen dat de ploegen die hebben verloren of gelijk hebben gespeeld tegen Vitesse 'virtueel' inlopen op de ploegen die hebben gewonnen van Vitesse? Die ploegen die hebben gewonnen van Vitesse verliezen dan namelijk 6 punten, met uitzondering van Fortuna, Ajax, Heerenveen en FC Utrecht die nog maar 1 wedstrijd tegen Vitesse hebben gespeeld.

De volgende ploegen hebben punten gemorst tegen Vitesse:

Volendam; 4 punten (1x verlies, 1x gelijk)
Excelsior; 4 punten (1x verlies, 1x gelijk)
NEC; 3 punten (1x verlies)
Heracles; 3 punten (1x verlies)
FC Utrecht; 1 punt (1x gelijk spel)
Almere; 1 punt (1x gelijk spel)
PEC Zwolle; 1 punt (1x gelijk spel)

De rest van de ploegen 'verliezen' namelijk punten wanneer hun winst tegen Vitesse wordt geschrapt. Dan ga je best interessante verschuivingen zien in de stand zoals deze nu is,.

[ Voor 5% gewijzigd door Han op 15-04-2024 11:39 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
@Han ik denk dat als de KNVB de licentie intrekt dat op 20 mei is. Dus na de competitie. De kans is groot dat ze dan ook al gedegradeerd zijn.

Dan kan je de KKD volgend jaar met 19 ploegen laten spelen, is wat onhandig maar niet onoverkomelijk. De KKD spelen ze toch al vrij onregelmatig.
ZieMaar! schreef op zondag 14 april 2024 @ 18:55:
[...]

Conference League is makkelijk coëfficiënten scoren :).
Is volgend seizoen wel minder, je speelt minder gegarandeerde wedstrijden (groepsfase is korter dan CL en EL).
ephymerous schreef op zondag 14 april 2024 @ 18:53:
[...]

Het boeit me werkelijk niets. Als Ajax moet je playoffs sowieso aan je voorbij laten gaan. En Europa League of Confetti League vind ik beiden niet interessant. Je bent hoe dan ook niet aantrekkelijk voor spelers en het levert praktisch niets op.
Ben ik niet met je eens. Alleen al het feit dat je 2 wedstrijden in de week moet spelen is een goede leerschool. Daarnaast moet je als Ajax zijnde gewoon alles willen winnen. Of dat nu in de Eredivisie, beker of de conference league is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik lees net dat Pastoor weg gaat bij Almere City aan het eind van het seizoen.

Nette prestatie geleverd wederom. Club geholpen met promotie, lijkt behouden voor de ED, prima zo.

Ik mag ‘m wel. Degelijk, en komt uiterst nuchter en integer over.

(ik ken geen inside verhalen).

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:39
Ramzzz schreef op maandag 15 april 2024 @ 18:14:

Nette prestatie geleverd wederom. Club geholpen met promotie, lijkt behouden voor de ED, prima zo.

Hopelijk gaat ie naar Ajax :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwoon Joep
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23:46

Naar Ajax of te licht??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ja prima plan, een trainer halen die een keer een degradatie kandidaat er in heeft gehouden. Was dit seizoen ook zo'n succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
LZ86 schreef op maandag 15 april 2024 @ 19:06:
[...]

Hopelijk gaat ie naar Ajax :+
Wacht maar tot Slot weggaat in de zomer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Wel wars van alles en iedereen om hem heen. Beetje wat Ten Hag ook had. Maar mag na het debakel aan trainers van afgelopen periode van mij eerst even rijpen bij een Heerenveen, kijken we daarna verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
toolkist schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 10:03:
[...]

Ja prima plan, een trainer halen die een keer een degradatie kandidaat er in heeft gehouden. Was dit seizoen ook zo'n succes.
Wel 3x een club van de eerste divisie naar de eredivisie weten te krijgen. Mocht het ooit zo fout gaan dat dat nodig is zou het wel een ervaren kandidaat zijn :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:26

Sagat

Is pappa x2!

Btw.......weet iemand waarom we 'tegenwoordig' (is natuurlijk al diverse jaren zo) tijdens het seizoen de bekerfinale spelen ipv na afloop van de competitie?

Voor dit seizoen boeit het niet meer qua titelstrijd. Maar ik vond het logischer om het gewoon te doen NA het reguliere seizoen......? Zit daar nog een gedachte achter?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:02

Superkiwi

Hoi doei

Het zal wel iets met het EK te maken hebben dat de competitie en daarmee ook de bekerfinale op tijd klaar moeten zijn. De competitie eindigt op 19 mei, het EK begint exact 4 weken later op 14 juni. De spelers hebben dan nog 2* weken verlof en 2* weken voorbereiding op het EK.

*2 weken verlof lijkt me wel het minimale, misschien dat het 3 om 1 is.

[ Voor 58% gewijzigd door Superkiwi op 16-04-2024 11:01 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:20
ElPaco schreef op maandag 15 april 2024 @ 09:24:
[...]

Dus zoals het er nu naar uit ziet (scenario dat Feyenoord de beker wint)
CL:
PSV
Feyenoord

Voorronde CL:
Twente

EL:
AZ

Voorronde EL:
Ajax

Play-offs:
NEC
Utrecht
GAE
Sparta
Ik neem aan dat dit op basis is van de huidige stand.

Sparta, Heerenveen en Fortuna kunnen nog in een gevecht belanden voor het laatste ticket.

Sparta heeft nog:
VOL
PSV
UTR
HEE

Heerenveen heeft nog:
PSV
ALM
VIT
SPA

Fortuna heeft nog:
VIT
GAE
PSV
HER

Het gat is wel 4 a 5 punten in het voordeel van Sparta maar dit kan nog alle kanten op.

Gebaseerd op de huidige vorm:
Sparta wint 1 a 2 van de aankomende 4 wedstrijden (VOL en HEE)
Heerenveen wint 2 a 3 van de 4 (VIT, ALM en SPA)
Fortuna wint 2 a 3 van de 4 (VIT, GAE, HER)

Go Ahead ligt 2 punten voor Sparta maar die winnen ook waarschijnlijk 1 a 2 van de aankomende 4 wedstrijden (verwacht dat FEY en AZ wel winnen van GAE).

Twitch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Sagat schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 10:47:
Btw.......weet iemand waarom we 'tegenwoordig' (is natuurlijk al diverse jaren zo) tijdens het seizoen de bekerfinale spelen ipv na afloop van de competitie?

Voor dit seizoen boeit het niet meer qua titelstrijd. Maar ik vond het logischer om het gewoon te doen NA het reguliere seizoen......? Zit daar nog een gedachte achter?
Ik neem aan door de play offs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:14
Typisch voetbal. Met grote cijfers "Ajax" afslachten en vervolgens een moeizame 0 - 1 bij Fortuna. Normaliter zou het andersom moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:25

Feyenoord gaat de CL in. Als het de beker wint gaat het EL ticket naar de nummer 4 en schuiven de verdere Europese tickets ook op.
Als NEC de beker wint krijgt het het directe EL ticket en hoeft het dus geen playoffs te spelen.

Door die koppeling van een Europees ticket aan de bekerwinst en de playoffs kan dat dus niet aan het eind van het seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:12

Agent47

I always close my contracts.

[...]

Niet alleen Slot. Ook DTK + de rest van de staf. De staf wordt enorm onderschat.Sinds de nieuwe staf zijn mensen een stuk fitter qua conditie.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
[...]

Slot blijft gewoon nog een jaar. Hij heeft een contract t/m seizoen 2026, een riant salaris, veel zeggenschap, goede staf, en je speelt Champions League. Waarom zou ie weg gaan?
Daarnaast verloopt de samenwerking met te Kloese ook super goed. Ik zou me pas zorgen maken als ze beiden vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
Advizor schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 11:56:
[...]

Slot blijft gewoon nog een jaar. Hij heeft een contract t/m seizoen 2026, een riant salaris, veel zeggenschap, goede staf, en je speelt Champions League. Waarom zou ie weg gaan?
Daarnaast verloopt de samenwerking met te Kloese ook super goed. Ik zou me pas zorgen maken als ze beiden vertrekken.
Totdat Liverpool zich voor Slot meldt bij Feyenoord. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Advizor schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 11:56:
[...]

Omdat ie z'n goede staf eenvoudig mee kan nemen en 3-5x zoveel kan verdienen bij een club in bv de Premier League.
Newcastle (ik zie Howe wel bondscoach van Engeland worden mocht Southgate vertrekken), West Ham (Moyes heeft nog steeds niet verlengd), prima leuke clubs om in te stappen als Slot zijnde.
Of Dortmund/Leipzig, die zie ik ook zomaar voor hem gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
SterqVerhael schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 12:27:
[...]

Gaat niet gebeuren, die gaan voor Amorim of de Zerbi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heeft te maken met de beslissing van de UEFA om de verliezend bekerfinalist geen Europees ticket meer te geven. Dit werd verwacht vanaf 2009/10 i.p.v. vanaf 2015/16.

Als je de bekerfinale pas na speelronde 34 speelt dan zit de nummer 9 in dubio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
toolkist schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 13:09:
[...]

Omdat ie z'n goede staf eenvoudig mee kan nemen en 3-5x zoveel kan verdienen bij een club in bv de Premier League.
Newcastle (ik zie Howe wel bondscoach van Engeland worden mocht Southgate vertrekken), West Ham (Moyes heeft nog steeds niet verlengd), prima leuke clubs om in te stappen als Slot zijnde.
Of Dortmund/Leipzig, die zie ik ook zomaar voor hem gaan.
Niet iedereen is te paaien met geld. Sommige voetballers/trainers maken nog altijd rationele keuzes die goed zijn voor hun carrière i.p.v. de bankrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Van Bommel schijnt Antwerp te verlaten? .. Durven Ajax en hij elkaar aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:12
Millie-ano schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 16:49:
Waarom van Bommel? :?
Waarom niet een Wim Jonk? enz. enz.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

SterqVerhael schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 12:27:
[...]
Als ik Slot was zou ik dan direct toehappen, al is het alleen maar om het "You never walk alone" een keer te horen hoe het bedoeld is :+

Voetballen kunnen ze wel in Rdam, liederen normaal ten gehore brengen niet echt. Een beetje het tegenovergestelde van de Amsterdam zeg maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Superkiwi schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 17:01:
[...]

Als ik Slot was zou ik dan direct toehappen, al is het alleen maar om het "You never walk alone" een keer te horen hoe het bedoeld is :+

Voetballen kunnen ze wel in Rdam, liederen normaal ten gehore brengen niet echt. Een beetje het tegenovergestelde van de Amsterdam zeg maar :P
Qua liedjes zingen staat de hele Eredivisie op straatlengte achterstand tov de Premier League.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Martinusz schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 17:00:
[...]

Waarom van Bommel? :?
Waarom niet een Wim Jonk? enz. enz.
Geen idee waarom van Bommel. Waarom niet? Psv verleden? Te onervaren ? ... Categorie beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Han schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:33:
[...]

Zou dat dan betekenen dat de ploegen die hebben verloren of gelijk hebben gespeeld tegen Vitesse 'virtueel' inlopen op de ploegen die hebben gewonnen van Vitesse? Die ploegen die hebben gewonnen van Vitesse verliezen dan namelijk 6 punten, met uitzondering van Fortuna, Ajax, Heerenveen en FC Utrecht die nog maar 1 wedstrijd tegen Vitesse hebben gespeeld.

De volgende ploegen hebben punten gemorst tegen Vitesse:

Volendam; 4 punten (1x verlies, 1x gelijk)
Excelsior; 4 punten (1x verlies, 1x gelijk)
NEC; 3 punten (1x verlies)
Heracles; 3 punten (1x verlies)
FC Utrecht; 1 punt (1x gelijk spel)
Almere; 1 punt (1x gelijk spel)
PEC Zwolle; 1 punt (1x gelijk spel)

De rest van de ploegen 'verliezen' namelijk punten wanneer hun winst tegen Vitesse wordt geschrapt. Dan ga je best interessante verschuivingen zien in de stand zoals deze nu is,.
Hmm ik lees nu op X toch meer berichten dat Vitesse morgen/deze week faillissement zou aankondigen. Ben benieuwd. Iemand heeft alvast de nieuwe stand berekend:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pAdNmEhII4hB3WOOyYKC-xtqfWE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HtCMdadSSDKF8EVK1KbLwIED.png?f=fotoalbum_large

Relatief weinig invloed op de plekken. Interessant Ajax en NEC winnen 3 punten op AZ maar Ajax speelt in dit scenario ook nog maar 3 wedstrijden i.p.v. 4. Zou dus zomaar negatief kunnen uitpakken voor Ajax voor de strijd om plek 5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PolarBear schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 17:49:
[...]
[Afbeelding]

Relatief weinig invloed op de plekken. Interessant Ajax en NEC winnen 3 punten op AZ maar Ajax speelt in dit scenario ook nog maar 3 wedstrijden i.p.v. 4. Zou dus zomaar negatief kunnen uitpakken voor Ajax voor de strijd om plek 5.
Je vergeet de onderste plekken. Zonder de resultaten tegen Vitesse staan Volendam en RKC gelijk met 18 punten uit 28 wedstrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:59
[...]

Hmm ik lees nu op X toch meer berichten dat Vitesse morgen/deze week faillissement zou aankondigen. Ben benieuwd. Iemand heeft alvast de nieuwe stand berekend:

[Afbeelding]

Heh? Dus als Vitesse morgen faillissement aankondigd dan worden de wedstrijd resultaten tegen Vitesse van elke club in de eredivisie retroactief eruit gehaald? Ik begrijp het niet denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:24

OMX2000

By any means necessary...

Trishul schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 19:11:
[...]

Heh? Dus als Vitesse morgen faillissement aankondigd dan worden de wedstrijd resultaten tegen Vitesse van elke club in de eredivisie retroactief eruit gehaald? Ik begrijp het niet denk ik.
Licentie wordt dan ingetrokken, en mogen ze niet meer meedoen. En dan kun je niet anders dan met terugwerkende kracht de wedstrijden te schrappen.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
OMX2000 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 19:23:
[...]

Licentie wordt dan ingetrokken, en mogen ze niet meer meedoen. En dan kun je niet anders dan met terugwerkende kracht de wedstrijden te schrappen.
Wat bizar. Maar eigenlijk kan het dan ook niet anders idd. Is dit wel eens eerder voorgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Advizor schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 16:31:
[...]

Niet iedereen is te paaien met geld. Sommige voetballers/trainers maken nog altijd rationele keuzes die goed zijn voor hun carrière i.p.v. de bankrekening.
Maar wel met een uitdaging. En na x jaar Eredivisie is die uitdaging snel weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Millie-ano schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 16:49:
Natuurlijk niet. Dan krijgen ze nog meer gezeik want dan gaan de supporters zich weer flink roeren.
Dat is alsof je Richard Witschge trainer maakt bij Feyenoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]

De clubleiding heeft juist aan medewerkers kenbaar gemaakt dat ze het seizoen gewoon uit gaan spelen, volgens VI?

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:14

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ja dat las ik ook net. We zullen t zien. Als ze de competitie niet uit spelen is grote concurrent NEC de enige die er iets mee opschiet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:51

Quad

Doof

Door extra geld alvast naar voren te halen komt dit seizoen niet in gevaar. Creatief boekhouden.
Ze beginnen dan komend seizoen met een tekort, dat gaat hoe dan ook fout aflopen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Quad schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 20:57:
Door extra geld alvast naar voren te halen komt dit seizoen niet in gevaar. Creatief boekhouden.
Ze beginnen dan komend seizoen met een tekort, dat gaat hoe dan ook fout aflopen.
Ligt er helemaal aan wat voor spelers met hoge salarissen eruit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

toolkist schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 21:02:
[...]

Ligt er helemaal aan wat voor spelers met hoge salarissen eruit gaan.
Áls die er zijn. Je kan moeilijk helemaal géén spelers meer op de loonlijst zetten.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Trishul schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 20:48:
[...]

Wat bizar. Maar eigenlijk kan het dan ook niet anders idd. Is dit wel eens eerder voorgekomen?
Er zijn wel vaker clubs failliet gegaan in het verleden en uit de competitie gehaald:
https://voetbalflitsen.nl...clubs-die-failliet-gingen

Zoals:
  • Achilles '29 (2018)
  • AGOVV (2013)
  • SC Veendam (2013)
  • RBC Roosendaal (2011)
  • HFC Haarlem (2010)

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Quad schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 20:57:
Ja ik las het ook. Volgens mij is dat leuk en aardig maar doet het niets voor je liquiditeit. En dan houdt het toch gewoon op met betalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Quad schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 21:05:
[...]

Áls die er zijn. Je kan moeilijk helemaal géén spelers meer op de loonlijst zetten.
Kan wel, je bent dan alleen geen betaald voetbal organisatie meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

PolarBear schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 21:19:
[...]

Ja ik las het ook. Volgens mij is dat leuk en aardig maar doet het niets voor je liquiditeit. En dan houdt het toch gewoon op met betalen?
Klopt. Ze dekken tekorten van nu net inkomsten van later dit jaar.

Maar misschien is het genoeg en kunnen ze de hoogte van uitgaven komende maanden nog verder verlagen. Maar op een gegeven moment is het een keer klaar.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:52
Quad schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 21:05:
[...]

Misschien het concept van pay drivers uit de formule 1 kopiëren? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Ruzor schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 21:09:
[...]

Er zijn wel vaker clubs failliet gegaan in het verleden en uit de competitie gehaald:

Zoals:
  • Achilles '29 (2018)
  • AGOVV (2013)
  • SC Veendam (2013)
  • RBC Roosendaal (2011)
  • HFC Haarlem (2010)
Wel zonde als ik zo naar dat lijstje kijk, AGOVV en HFC bijvoorbeeld, die ken ik nog wel.
RBC probeert terug te komen las ik onlangs, dat is wel mooi om te zien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinusz
Trishul schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 21:33:
[...]

Wel zonde als ik zo naar dat lijstje kijk, AGOVV en HFC bijvoorbeeld, die ken ik nog wel.
RBC probeert terug te komen las ik onlangs, dat is wel mooi om te zien.
Sterker nog ze zijn zojuist weer terug in de top van het amateurvoetbal :) spelen dus in het vrij nieuwe stadion dat RBC nog net paar jaartjes in gespeeld had voordat ze failliet gingen.

https://rbcvoetbal.nl/home?cookiebar_accept=1713062035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
PolarBear schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 21:19:
[...]

Het gaat om het naar voren halen van betaling sponsorgelden en seizoenkaarten voor volgend seizoen. Die mensen zijn bereid om de club op die manier te steunen met als risico dat ze straks een seizoenkaart of reclamebord hebben bij een club die er niet meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Sempy schreef op woensdag 17 april 2024 @ 07:52:
[...]

Het gaat om het naar voren halen van betaling sponsorgelden en seizoenkaarten voor volgend seizoen. Die mensen zijn bereid om de club op die manier te steunen met als risico dat ze straks een seizoenkaart of reclamebord hebben bij een club die er niet meer is.
Maar hoeveel is dat nu echt? Zelfs bij Ajax met 40.000 seizoenkaarthouders zijn die inkomsten op de hele begroting relatief laag. En de Gelredome zit lang niet vol volgens mij met seizoenkaarthouders. Én mensen hadden sowieso al die seizoenkaart nu betaald (althans dat is bij Ajax zo waar ik een kaart heb, neem aan dat het elders hetzelfde werkt). Dus welk geld haal je dan extra op? Liquide zie ik geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
PolarBear schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:18:
[...]

Maar hoeveel is dat nu echt? Zelfs bij Ajax met 40.000 seizoenkaarthouders zijn die inkomsten op de hele begroting relatief laag. En de Gelredome zit lang niet vol volgens mij met seizoenkaarthouders. Én mensen hadden sowieso al die seizoenkaart nu betaald (althans dat is bij Ajax zo waar ik een kaart heb, neem aan dat het elders hetzelfde werkt). Dus welk geld haal je dan extra op? Liquide zie ik geen verschil.
Schijnbaar genoeg om het over de streep te trekken. Salarissen is de grootste post en gaan achteraf, dus als men april kan overmaken volgende week is er weer een maand tijd gewonnen en is de competitie ook afgelopen.

Dat van die seizoenskaarten en sponsorgelden is door Vitesse gemeld, dus daar zal ongetwijfeld een mogelijkheid zijn geweest om te vervroegen. Ik kan me ook voorstellen dat Ajax op dit punt anders werk vanwege de wachtlijsten voor een seizoenskaart. Ik kan me voorstellen dat clubs die toch niet vol raken pas na afloop seizoen (rond vakantiegeld in mei?) de nieuwe kaart factureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:47
Sempy schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:40:
[...]

Schijnbaar genoeg om het over de streep te trekken. Salarissen is de grootste post en gaan achteraf, dus als men april kan overmaken volgende week is er weer een maand tijd gewonnen en is de competitie ook afgelopen.

Dat van die seizoenskaarten en sponsorgelden is door Vitesse gemeld, dus daar zal ongetwijfeld een mogelijkheid zijn geweest om te vervroegen. Ik kan me ook voorstellen dat Ajax op dit punt anders werk vanwege de wachtlijsten voor een seizoenskaart. Ik kan me voorstellen dat clubs die toch niet vol raken pas na afloop seizoen (rond vakantiegeld in mei?) de nieuwe kaart factureren.
Nou ja, als je 5.000 seizoenskaarthouders 250,- vooruit laat betalen heb je toch weer 1.25M binnen; Begroting dit jaar was 26M, dus da's een halve maand inkomsten die je naar voren haalt. Of met een tekort van 3.5M dit jaar is 't 1/3e van 't tekort wat gedekt is.

Doe je bij sponsoren een gelijk trucje, dan haal je daar misschien ook wel 1 á 2 miljoen op. Dan heb je qua kasstroom het probleem tijdelijk gedicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:54
rik86 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:52:
[...]

Nou ja, als je 5.000 seizoenskaarthouders 250,- vooruit laat betalen heb je toch weer 1.25M binnen; Begroting dit jaar was 26M, dus da's een halve maand inkomsten die je naar voren haalt. Of met een tekort van 3.5M dit jaar is 't 1/3e van 't tekort wat gedekt is.

Doe je bij sponsoren een gelijk trucje, dan haal je daar misschien ook wel 1 á 2 miljoen op. Dan heb je qua kasstroom het probleem tijdelijk gedicht
Zo inderdaad.
Maar het is geld wat je later weer mist.
Er wordt dus nu wat creatief geschoven maar het probleem is nog steeds hetzelfde.
Geeft ze nu wat meer tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:25
Harribo schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:01:
[...]

Zo inderdaad.
Er wordt dus nu wat creatief geschoven maar het probleem is nog steeds hetzelfde.
Als ze op die manier de loonlast kunnen verlagen voor komend seizoen en wellicht het gat wat ze nu creëren op kunnen vullen, dan zou dat mooi zijn. Ook al vind ik Vitesse niet echt de mooiste club in de Eredivisie, het zou eeuwig zonde zijn als ze failliet gaan en verdwijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 17:14

Typhone

Who Dares Wins

Harribo schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:01:
[...]

Zo inderdaad.
Volgens mij hebben ze daar al 'tig jaren' de tijd.
Het is niet alsof dit opeens uit de lucht komt vallen helaas.
Zo apart dat er niemand met een concreet plat aan komt zetten.

Ook een vertrek uit de Eredivisie betekent véél voor Vitesse qua inkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
JanW schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:03:
[...]

Als ze op die manier de loonlast kunnen verlagen voor komend seizoen en wellicht het gat wat ze nu creëren op kunnen vullen, dan zou dat mooi zijn. Ook al vind ik Vitesse niet echt de mooiste club in de Eredivisie, het zou eeuwig zonde zijn als ze failliet gaan en verdwijnen.
Voor een financieel gezonde club die degradeert is het al flink de broekriem aanhalen, laat staan voor een club die de ontvangsten naar voren heeft gehaald om faillissement te voorkomen. Ik ben bang dat simpelweg bezuinigen niet voldoende zal zijn en dat er een externe geldschieter moet komen die wel een voor de KNVB acceptabel plan kan overleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 20:39
Wanneer ging Vitesse ook alweer meedoen om de titel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
DoeEensGek schreef op woensdag 17 april 2024 @ 11:06:
Wanneer ging Vitesse ook alweer meedoen om de titel?
Als er nu iemand met geld instapt, volgend seizoen in de KKD. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
rik86 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:52:
[...]

Maar, dan moet je dus wel alle 5000 seizoenkaarthouders eerder laten betalen. Ik zie op de website van Vitesse verkoop voor halve seizoenkaarten voor dit seizoen. Idem met sponsoren, die zouden dan allemaal zonder problemen eerder moeten betalen voor een club die tegen failliet aanzit.

Ik krijg het niet rond in mijn hoofd. Enkel zeggen dat je inkomsten naar voren hebt gehaald klinkt meer als iets boekhoudkundigs op dit moment dan dat het echt euro's op de bankrekening oplevert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sempy
PolarBear schreef op woensdag 17 april 2024 @ 11:37:
[...]

Ik krijg het niet rond in mijn hoofd. Enkel zeggen dat je inkomsten naar voren hebt gehaald klinkt meer als iets boekhoudkundigs op dit moment dan dat het echt euro's op de bankrekening oplevert.
De bewoordingen in het persbericht zijn wat summier. Maar enkel boekhoudkundig kan je een dergelijke constructie niet doorvoeren, want de accountant zal niet accepteren dat inkomsten dit seizoen meetellen als de bijbehorende prestatie pas volgend seizoen wordt geleverd. Uiteraard is het wel toegestaan om nu alvast het geld te incasseren en dat als vooruit ontvangen bedrag (in feite een schuld) op de balans per einde seizoen te presenteren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:06
Ruzor schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 21:09:
[...]

Zoals:
  • Achilles '29 (2018)
  • AGOVV (2013)
  • SC Veendam (2013)
  • RBC Roosendaal (2011)
  • HFC Haarlem (2010)
Hier nog een leuk artikel over hoe het de meest recent failliet gegane clubs tegenwoordig vergaat
https://www.indehekken.ne...-nederlandse-profvoetbal/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Sempy schreef op woensdag 17 april 2024 @ 12:49:
[...]

De bewoordingen in het persbericht zijn wat summier. Maar enkel boekhoudkundig kan je een dergelijke constructie niet doorvoeren, want de accountant zal niet accepteren dat inkomsten dit seizoen meetellen als de bijbehorende prestatie pas volgend seizoen wordt geleverd. Uiteraard is het wel toegestaan om nu alvast het geld te incasseren en dat als vooruit ontvangen bedrag (in feite een schuld) op de balans per einde seizoen te presenteren.
Maar ik heb nergens een Vitesse supporter gezien die zijn seizoenkaart op verzoek eerder heeft betaald. (en zoals gezegd, ik zie op de Vitesse website niets over seizoenkaarten voor volgend seizoen). Als zo een verzoek vanuit Vitesse was gekomen dan was dat 100% zeker gelekt.

Het enige wat kan is dat er een partij zo gek is geweest om de verwachte opbrengst van seizoenkaarten voor te financieren. Gezien het vrijwel zekere degraderen én de financiële achteruitgang die de KKD is (zoals eerder genoemd) niet echt een stap die de continuïteit garandeert lijkt mij over meer dan een paar maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
https://www.voetbalprimeu...d-met-turkse-topclub.html

Zonde. Had Tete graag terug gezien. Blijkbaar kon/wil Ajax niet mee in salaris.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Typhone schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:43:
[...]

Volgens mij hebben ze daar al 'tig jaren' de tijd.
Het is niet alsof dit opeens uit de lucht komt vallen helaas.
Zo apart dat er niemand met een concreet plat aan komt zetten.

Ook een vertrek uit de Eredivisie betekent véél voor Vitesse qua inkomsten.
Ze hebben jaren alleen geleefd van grote geldschieters. Ze moeten dus nu echt iets anders verzinnen. Dat is wrs ook een cultuur omslag.

Ik mag toch er vanuit gaan dat ze achter de schermen druk bezig zijn hoe dit alles aan te pakken.
Dat wil dus niet zeggen, denk ik, dat nu meteen een kant en klaar plan naar buiten wordt gebracht. Zo makkelijk zal dit probleem ook niet zijn.

Als je toch degradeert zou ik proberen spelers die substantieel deel salaris krijgen, op een legale manier eruit te werken. Misschien bijna wel alle spelers.
Vul die lege plekken maar aan met spelers uit jong Vitesse oid.
Als je eerst maar overleeft, in de kkd zie je wel verder, dan maar even een slecht team, degraderen kan toch niet in de kkd. Overleven, dat is de eerste prioriteit lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Harribo schreef op woensdag 17 april 2024 @ 17:37:
[...]

Ze hebben jaren alleen geleefd van grote geldschieters. Ze moeten dus nu echt iets anders verzinnen. Dat is wrs ook een cultuur omslag.
https://www.tubantia.nl/v...met-acht-in-kkd~ae13111b/
Nieuw Vitesse wordt na enorme sanering bescheiden club: begroting voor plek vijf tot en met acht in KKD

[..]

De uitgaven bedragen liefst 26 miljoen euro, de inkomsten slechts 19 miljoen. In Arnhem gaat de begroting in de zomer terug naar circa 12 miljoen euro. Misschien wacht er noodzakelijkerwijs nog wel een forsere bezuiniging.

[..]

Daarbij wordt een gat van circa 3,5 miljoen euro gedicht door sponsorgelden en inkomsten uit seizoenkaartenverkoop naar voren te halen.

[..]

Onder Parry heeft Vitesse vooral in de vechtstand gestaan met de licentiecommissie. In die tijd zijn er meerdere overtredingen op het licentiereglement gepleegd. Vitesse kan daarvoor ook nog boetes en puntenaftrek krijgen.

[..]

De club heeft de supportersdelegatie duidelijk gemaakt dat de prijs van de seizoenkaarten volgend jaar hetzelfde blijft, ongeacht degradatie naar de eerste divisie
Achter een paywall maar ik denk dat je met deze zinnen we de hoofdlijn eruit kan halen

[ Voor 3% gewijzigd door PolarBear op 17-04-2024 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Het is alleen lastig of de genoemde begroting de uitgaven of inkomsten betreft. Maar ze moeten het gaan doen met meer dan helft minder.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Sempy schreef op woensdag 17 april 2024 @ 12:49:
[...]

Niet voor je winst/verlies, maar dat maakt voor je cashflow helemaal geen zak uit en dat is het probleem momenteel en wordt daar dus wel degelijk (tijdelijk) mee verholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Millie-ano schreef op woensdag 17 april 2024 @ 16:20:
https://www.voetbalprimeu...d-met-turkse-topclub.html

Zonde. Had Tete graag terug gezien. Blijkbaar kon/wil Ajax niet mee in salaris.
Kunnen sowieso niet. In Turkije betalen ze 15% belasting ofzo, als buitenlandse spelers uberhaupt al iets moeten betalen qua belasting. Dat ga je in NL netto vergelijkbaar nooit redden. Maar goed, de bron is 'pas' een Turkse krant oid dus nog niks officieels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
De wolken boven Armhem worden steeds donkerder. Alleen steun uit het bedrijfsleven kan ze nog redden. Maar het ziet er somber uit, ik denk over 3 weken einde Vitesse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:28

Player1S

Probably out in the dark

Advizor schreef op donderdag 18 april 2024 @ 20:05:
De wolken boven Armhem worden steeds donkerder. Alleen steun uit het bedrijfsleven kan ze nog redden. Maar het ziet er somber uit, ik denk over 3 weken einde Vitesse.
Gemeente en provincie geven aan niet bij te zullen springen: link

Gemeente heeft, geloof ik, ook geen direct belang meer in het Gelredome dus voor hun ook niet meer zo spannend of er nu wel of niet een club af en toe voetbalt.

Ik denk dat Michael van de Kuit een last second bod doet die ze wel moeten accepteren. Kerel doet nu heel moeilijk en heeft zich vooralsnog terug getrokken maar denk dat het ook tactiek van hem is.
Wie anders gaat het doen?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Player1S schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 08:35:
[...]

Gemeente en provincie geven aan niet bij te zullen springen: link

Gemeente heeft, geloof ik, ook geen direct belang meer in het Gelredome dus voor hun ook niet meer zo spannend of er nu wel of niet een club af en toe voetbalt.
Dat is wel een heel zakelijk antwoord.
Los dat er een puinhoop is gemaakt natuurlijk. Vervult zo'n club ook niet een maatschappelijke functie in de regio? Banen, vertier, omzet regio aan horeca etc ??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Millie-ano schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 08:49:
[...]

Los dat er een puinhoop is gemaakt natuurlijk. Vervult zo'n club ook niet een maatschappelijke functie in de regio? Banen, vertier, omzet regio aan horeca etc ??
En ook heel veel maatschappelijke kosten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Ik denk alleen dat Vitesse gegradeerd, Ik denk dat er genoeg geldschieters uit Arnhem uiteindelijk in gaan springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 22:05
[...]

Blijkbaar niet voldoende om zichzelf in leven te houden /club

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
[...]

Regels rond (verboden) staatssteun aan commerciële bedrijven zijn een stuk strenger dan die in het verleden waren, toen kon je als gemeente nog wel eens iets creatiefs doen op dit gebied.

Verder zijn maatschappelijke functie en banen vaak slappe excuses die in de praktijk niet zo heel veel voorstellen, Vitesse is geen fabriek waar half Arnhem zijn brood verdient. Enkel wat kantoorpersoneel en overbetaalde spelers. Vermoedelijk zijn er in Arnhem wel betere bestemmingen voor de centen, zeker in een tijd dat veel gemeentes toch al moeten bezuinigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Eens. Zoals ik al zei. los van de puinhoop die ze hebben gemaakt. Maar ik dacht even niet aan Vitesse zelf, maar meer de mensen eromheen. Fans etc. Maar ook bedrijven eromheen.

Als ik kijk naar de kuip zitten die restaurantjes eromheen stampes vol voor en wellicht na de wedstrijd. Nu is daar ook meer te doen. Maar kan me voorstellen dat het ook van die 15-20k mensen die het trekt er in Arnhem hetzelfde doen. Dat lijkt nogal impact hebben op je business als eigenaar van een Toko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Millie-ano schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:23:
Maar kan me voorstellen dat het ook van die 15-20k mensen die het trekt er in Arnhem hetzelfde doen. Dat lijkt nogal impact hebben op je business als eigenaar van een Toko.
Nu doe ik even een aanname hoor, maar wellicht dat er nu een hoop lokale en/of (dagjes)mensen wegblijven om 'voetbalvolk' te mijden en heeft de afwezigheid van voetbalsupporters straks juist een positief effect op het aantrekken van normaal publiek.

Dat gezegd hebbende, is het hele Vitesse verhaal niet meer iets voor randzaken?

[ Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 19-04-2024 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:06
Millie-ano schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:23:
Eens. Zoals ik al zei. los van de puinhoop die ze hebben gemaakt. Maar ik dacht even niet aan Vitesse zelf, maar meer de mensen eromheen. Fans etc. Maar ook bedrijven eromheen.

Als ik kijk naar de kuip zitten die restaurantjes eromheen stampes vol voor en wellicht na de wedstrijd. Nu is daar ook meer te doen. Maar kan me voorstellen dat het ook van die 15-20k mensen die het trekt er in Arnhem hetzelfde doen. Dat lijkt nogal impact hebben op je business als eigenaar van een Toko.
Mocht Vitesse het inderdaad niet redden dan is het GelreDome natuurlijk wel multifunctioneel inzetbaar, daar kunnen dan gewoon vaker concerten e.d. Plaatsvinden waarvan dan ook die omliggende horeca profiteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:45
De horeca in Arnhem ligt niet per se heel dicht bij het Gelredome, daar zit nog wel een kilometer of 3 tussen. Is op zich wel te lopen natuurlijk, maar direct in de omgeving zit er alleen een McDonald's.

Dit zal trouwens wel voor meerdere stadions gelden, die liggen naar mijn idee niet per se in de stadskern over het algemeen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Advizor
Agent47 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 08:55:
Ik denk alleen dat Vitesse gegradeerd, Ik denk dat er genoeg geldschieters uit Arnhem uiteindelijk in gaan springen.
Ik denk het niet. 19 miljoen is een hoop geld voor een club in de kkd, wat keer op keer heeft bewezen enorm slecht beleid te voeren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Advizor
Superkiwi schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:16:
[...]

We moeten het tot zondag toch ergens over hebben ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:28

Player1S

Probably out in the dark

Met beetje pech degradeert Vitesse met negatief aantal punten. Hebben zojuist 18!! strafpunten gekregen

link

edit: door deze straf zijn ze nu officieel al gedegradeerd.

[ Voor 23% gewijzigd door Player1S op 19-04-2024 16:58 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:58
Player1S schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 16:51:
Met beetje pech degradeert Vitesse met negatief aantal punten. Hebben zojuist 18!! strafpunten gekregen

link

“Straf”

Voor een club die met 1 been en 3 tenen in de KKD stond, is het geen straf te noemen. Het is een pleistertje van foei en de KNVB heeft het gemak dat ze niet moeten herberekenen welke ploegen er punten moeten inleveren als ze de licentie van Vitesse hadden afgenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-10 12:57

link

Ze gaan ook niet in beroep

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
Ze waren toch wel gedegradeerd, maar deze straf is wel enorm lullig voor spelers en supporters die er geen reet aan kunnen doen. Die mogen zich nog opmaken voor een paar potjes om boven nul uit te komen en het lachertje te zijn. Wat mij betreft had de KNVB het met 5 punten afgedaan. Lees trouwens niks over een straf voor de bestuurders die onjuiste en onvolledige info hebben aangeleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Dan maar voort zetten op club behoud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
Sempy schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 17:14:
Ze waren toch wel gedegradeerd, maar deze straf is wel enorm lullig voor spelers en supporters die er geen reet aan kunnen doen. Die mogen zich nog opmaken voor een paar potjes om boven nul uit te komen en het lachertje te zijn. Wat mij betreft had de KNVB het met 5 punten afgedaan. Lees trouwens niks over een straf voor de bestuurders die onjuiste en onvolledige info hebben aangeleverd.
Ik hoop nu dat ze ook gewoon met -1 punt eindigen. Dan maar uniek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorfindel76
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-03 11:16

link

Waarom de straf niet volgend jaar toepassen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ParaDroid2
Omdat de overtreding dit jaar is begaan lijkt me.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

ParaDroid2 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 17:23:
[...]

Ik hoop nu dat ze ook gewoon met -1 punt eindigen. Dan maar uniek zijn.
Toch een apart seizoen dan. Van De nummer 1 van Gelderland naar De nummer -1 van Gelderland :+

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:23
Holk schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 16:57:
[...]

“Straf”

Voor een club die met 1 been en 3 tenen in de KKD stond, is het geen straf te noemen. Het is een pleistertje van foei en de KNVB heeft het gemak dat ze niet moeten herberekenen welke ploegen er punten moeten inleveren als ze de licentie van Vitesse hadden afgenomen
Waarom een hele club en tienduizenden supporters straffen voor de strapatsen van één of enkele bestuurders?

Er zijn al zoveel clubs waarbij bestuurders een scheve schaats hebben gereden. Als je die allemaal uit de competitie had gehaald zouden we niet veel meer over hebben.

Beter zou zijn als de (ex) bestuurders die verantwoordelijk zijn voor de janboel eens daadwerkelijk aangepakt worden. Wellicht dat men dan in de toekomst beter nadenkt voordat men domme beslissingen neemt.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:58
alexbl69 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 19:30:
[...]

Waarom een hele club en tienduizenden supporters straffen voor de strapatsen van één of enkele bestuurders?

Er zijn al zoveel clubs waarbij bestuurders een scheve schaats hebben gereden. Als je die allemaal uit de competitie had gehaald zouden we niet veel meer over hebben.

Beter zou zijn als de (ex) bestuurders die verantwoordelijk zijn voor de janboel eens daadwerkelijk aangepakt worden. Wellicht dat men dan in de toekomst beter nadenkt voordat men domme beslissingen neemt.
Omdat dezelfde club en tienduizenden supporters ook te juichen stonden in bijvoorbeeld 2017. Net zoals ze bij Twente maar zo blij als een klein kind in de snoepwinkel waren dat ze kampioen van het mismanagement waren geworden, of PSV kampioen van de grond onder de parkeerplaats en Ajax bekerwinnaar van de Mis-lintat-kopen was. Wanbeleid zorgt voor successen en misstanden, die moet je vieren en ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
"We willen een ervaren manager die samenwerkt met drie min of meer gelijkwaardige assistenten, complementair aan elkaar. Ieder met een eigen specialiteit: tactiek, winnaarsmentaliteit en individuele spelontwikkeling. Daar komt nog een keeperstrainer bij."

Beuker voegt daaraan toe: "In de huidige situatie kan de nieuwe trainer een eigen assistent meenemen, mits deze past bij onze visie." De structuur is dus al duidelijk. "Dat betekent dus dat we vanuit Ajax zelf de andere twee assistenten aanstellen. Een daarvan moet wat ons betreft iemand zijn die vanuit Ajax weet wat het winnen van de Champions League inhoudt."

Oftewel, Vos en De Boer/Kluivert/Seedorf als assistenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 21:31
toolkist schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 20:46:
"We willen een ervaren manager die samenwerkt met drie min of meer gelijkwaardige assistenten, complementair aan elkaar. Ieder met een eigen specialiteit: tactiek, winnaarsmentaliteit en individuele spelontwikkeling. Daar komt nog een keeperstrainer bij."

Beuker voegt daaraan toe: "In de huidige situatie kan de nieuwe trainer een eigen assistent meenemen, mits deze past bij onze visie." De structuur is dus al duidelijk. "Dat betekent dus dat we vanuit Ajax zelf de andere twee assistenten aanstellen. Een daarvan moet wat ons betreft iemand zijn die vanuit Ajax weet wat het winnen van de Champions League inhoudt."

Oftewel, Vos en De Boer/Kluivert/Seedorf als assistenten.
Alsjeblieft geen Seedorf. Ik ben ook geen fan van Kluivert. Maar Seedorf lijkt mij veel te lastig om een fatsoenlijke assistent te zijn.

Sowieso snap ik niet de CL winnaar noodzaak. Niet alleen ben je daar als Ajax lichtjaren van verwijderd. Maar de latste succesvolle jaren in Europa zaten die toch ook niet op de bank?

Wat een onzin weer.

Je kan ook nog denken aan Grim, Davids, van den Brom, ook deel van die ploeg. Neeskens of zelfs Rijkaard.

[ Voor 4% gewijzigd door Kist op 19-04-2024 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Kist schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 21:38:
[...]

Alsjeblieft geen Seedorf. Ik ben ook geen fan van Kluivert. Maar Seedorf lijkt mij veel te lastig om een fatsoenlijke assistent te zijn.

Sowieso snap ik niet de CL winnaar noodzaak. Niet alleen ben je daar als Ajax lichtjaren van verwijderd. Maar de latste succesvolle jaren in Europa zaten die toch ook niet op de bank?

Wat een onzin weer.

Je kan ook nog denken aan Grim, Davids, van den Brom, ook deel van die ploeg. Neeskens of zelfs Rijkaard.
Neeskens en Rijkaard gaan 't never nooit doen. Grim zie ik niet teruggaan, vd Brom idem. Davids, wellicht. 't is verder niet dat ik Seedorf graag zie komen maar ik denk wel dat ie 1 van de kanshebbers is. Al lijkt Frank de Boer me de nr 1 kandidaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
Frank de Boer... Och och...dat is dan toch ook een sof voor Ajax.. Arme Ajax

Seedorf, Davids... Zou ik ook niet aan beginnen. Je moet wel een trainer hebben die bewezen heeft wat te kunnen.
Een goede voetballer is absoluut nog geen goede trainer.
Met deze namen kun je mi nog beter van het Schip houden.

Edit :Zou mij trouwens als Ajax meer druk maken om betere spelers

[ Voor 61% gewijzigd door Harribo op 20-04-2024 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Glorfindel76 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 18:05:
[...]

Waarom de straf niet volgend jaar toepassen?
Denk dat het voor iedereen beter is dat die straf nu ook komt.
Degraderen doen ze toch wel. Als ze overleven, dan kunnen ze die aftrek niet gebruiken in de kkd als ze weer willen proberen te promoveren naar de eredivisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 00:30

FreakNL

Well do ya punk?

Superkiwi schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:16:
[...]

Nu doe ik even een aanname hoor, maar wellicht dat er nu een hoop lokale en/of (dagjes)mensen wegblijven om 'voetbalvolk' te mijden en heeft de afwezigheid van voetbalsupporters straks juist een positief effect op het aantrekken van normaal publiek.

Wat een klinkklare onzin weer. Deze opmerking is van zo’n stupide niveau dat ik er eigenlijk niet eens op in moet gaan. Ben je ooit bij Vitesse geweest? Of überhaupt bij een voetbalwedstrijd?

Verder gun ik geen enkele Vitesse supporter een faillissement. Of eigenlijk geen enkele supporter. Als mijn club niet meer zou bestaan val ik in een diep zwart gat.

Dat gezegd hebbende:
Als je vanaf half jaren ‘90 tot pakweg 5 jaar geleden structureel de nummer 5-6 van Nederland bent had je ook kunnen proberen om beleid te maken ipv je hele hebben en houwen aan externe geldschieters te laten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

FreakNL schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 10:02:
[...]
Wat een klinkklare onzin weer.
Als je hiermee de 'discussie' begint lees ik al niet eens verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 22:05
FreakNL schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 10:02:
[...]

Wat een klinkklare onzin weer. Deze opmerking is van zo’n stupide niveau dat ik er eigenlijk niet eens op in moet gaan. Ben je ooit bij Vitesse geweest? Of überhaupt bij een voetbalwedstrijd?
Vind het eigenlijk wel een goed argument, ik reis regelmatig met de trein en check altijd even als ik naar bepaalde steden ga of ik voetbalsupporters tegen ga komen (zo ja, dan plan ik ff later/eerder).

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 00:30

FreakNL

Well do ya punk?

Dat is weer iets heel anders. Dat doe je ook als er een concert van U2 in de Arena…

Ik ageerde op de “voetbalvolk” opmerking. Alsof iemand ook maar een restaurant in de binnenstad van Arnhem gaat mijden omdat Vitesse (met blijkbaar al haar hooligans 8)7 ) thuis speelt….
Pagina: 1 ... 111 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024