theblindman schreef op donderdag 7 november 2024 @ 12:42:
[...]
Wat mij niet helemaal duidelijk is, is tegen welke problemen je in de praktijk 's avonds en overdag aanloopt doordat de snelheid lager is dan bij de concurrentie. Is je verbinding bijvoorbeeld instabiel of ben je niet goed te verstaan bij het bellen? Kun je niet meeten via Teams of films streamen via Netflix?
Wat de marketing betreft: je verbinding is snel genoeg om je dagbundel van 10GB binnen afzienbare tijd leeg te trekken, net als voor mensen die in de stad een snellere verbinding hebben.
Ik zie gewoon niet zo goed wat je met een dagbundel van 10GB zou willen doen, waarvoor een hogere snelheid noodzakelijk is?
Begrijpelijke vraag, maar gezien vanuit een consument. Ik heb zakelijk Red Unlimited Pro abonnementen. Dus die 10 Gb. per dag is niet de limiet, je kunt gewoon via de app extra ongelimiteerd 2 Gb. bij voegen.
Die abonnementen zijn de duurste abonnementen die Vodafone aanbiedt. Dus dan verwacht je ook wel wat.
De vertraging door energiebesparing is soms al vanaf 21:00 uur, dus echt niet alleen in de nacht, en dus niet dynamisch.
Ik ga je niet mijn precieze use case toelichten maar een paar zaken die je je wellicht niet realiseert:
- er zijn ook mensen die ‘s-nachts werken,
- zakelijke gebruikers gebruiken zakelijke apps, waarvan de data omvangrijk kan zijn en backup processen in de nacht lopen,
- bij deze abonnementen is dual sim nog mogelijk, telefoon uit, ander device neemt de verbinding over voor een zakelijke toepassing.
Enfin, komend jaar zijn de abonnementen contract vrij en dan gaan we eens kijken welke aanbieder 24 uur per dag de snelheid biedt waarvoor je betaalt.
En wat ook niet zo fijn is: vannacht anderhalf uur alle mobiel verkeer van Vodafone down. Zakelijke gebruiker dus en geen enkel bericht. Geen excuses, niets.