Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-06 16:23
Nou ik heb al heel lang VF en recent een maand een Lebara sim op KPN netwerk gehad. Dat was echt bedroevend. Qua bereik op veel plekken centrum A'dam en traject naar Almere geen bereik. Veel meer gaten daar waar ik met VF wel bereik heb. Dat viel me echt tegen.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royaljoop
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-06 15:15
Ik heb een discussie met Vodafone over de indexatie.
Mijn contract is ingegaan op 3 juli 2024. Per 1 oktober hebben ze het maandbedrag verhoogd met de index, maar dat zou alleen gelden voor contracten die zijn ingegaan voor 1 juli 2024.
Maar zegt Vodafoon u heeft uw verlengingsovereenkomt voor 1 juli 2024 (namelijk 10 juni 2024) ingegaan dus gewoon betalen.

Ik heb de voorwaarden er maar even bij gezocht en daar staat in Artikel 8 lid 2;
Vodafone mag de tarieven één keer per jaar op 1 oktober aanpassen aan de hand van de Consumentenprijsindex van het CBS. Als Vodafone dit doet binnen 3 maanden nadat je met Vodafone jouw overeenkomst bent aangegaan, mag je de overeenkomst kosteloos beëindigen.

Dus is eigenlijk nu de vraag hoe je dit precies moet uitleggen.
Als ik uit ga van de overeenkomst data (10 juni 2024) dan valt de ingangsdatum van de indexatie toch binnen drie maanden?
Als ik uit ga van mijn contract dat in ging op 3 juli 2024 dan is het toch heel vreemd dat ik eigenlijk al oude tarieven had omdat die met terugwerkende kracht zijn verhoogd met de indexatie?

Tenslotte het huidige tarief van RED is niet verhoogd terwijl ik nu wel per maand meer zou moeten betalen, dat is toch gek?
Graag advies en reacties met zienswijze svp..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:35
Het gaat inderdaad om de verlengdatum en niet de datum wanneer neer de verlenging start.
Ik heb in het verleden hetzelfde meegemaakt en ik kreeg toen uit coulance de verhoging voor 1 jaar gecrediteerd. Ik verleng tegenwoordig maar voor 1 jaar en verleng bewust pas na 1 juli.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 06:10
royaljoop schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 18:26:
Ik heb een discussie met Vodafone over de indexatie.
Mijn contract is ingegaan op 3 juli 2024. Per 1 oktober hebben ze het maandbedrag verhoogd met de index, maar dat zou alleen gelden voor contracten die zijn ingegaan voor 1 juli 2024.
Maar zegt Vodafoon u heeft uw verlengingsovereenkomt voor 1 juli 2024 (namelijk 10 juni 2024) ingegaan dus gewoon betalen.

Ik heb de voorwaarden er maar even bij gezocht en daar staat in Artikel 8 lid 2;
Vodafone mag de tarieven één keer per jaar op 1 oktober aanpassen aan de hand van de Consumentenprijsindex van het CBS. Als Vodafone dit doet binnen 3 maanden nadat je met Vodafone jouw overeenkomst bent aangegaan, mag je de overeenkomst kosteloos beëindigen.

Dus is eigenlijk nu de vraag hoe je dit precies moet uitleggen.
Als ik uit ga van de overeenkomst data (10 juni 2024) dan valt de ingangsdatum van de indexatie toch binnen drie maanden?
Als ik uit ga van mijn contract dat in ging op 3 juli 2024 dan is het toch heel vreemd dat ik eigenlijk al oude tarieven had omdat die met terugwerkende kracht zijn verhoogd met de indexatie?

Tenslotte het huidige tarief van RED is niet verhoogd terwijl ik nu wel per maand meer zou moeten betalen, dat is toch gek?
Graag advies en reacties met zienswijze svp..
toon volledige bericht
Ik heb hetzelfde, echter zijn er 2 Vodafone medewerkers die een artikel hebben voorgelezen uit hun intranet waarin staat dat contracten die tussen 1 juni 2024 en 30 juni 2024 zijn afgesloten (dus nog niet zijn ingegaan!) zijn uitgesloten van indexatie voor dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertje30
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-06 20:19
Vodafone red together, het abonnement voor het hele gezin waarvoor je behoorlijk wat betaalt. Dat doen we tot nu toe bewust om onze pubers genoeg data/bellen te geven en een goed netwerk.
Gisteren ging 1 van de kids samen met een vriendin naar Toverland Halloween. Een enorm drukke locatie.
Mijn dochter had de hele dag 0 bereik. Zowel bellen als 5g. (Normaal gesproken is hier wel bereik). Vriendinnetje kon de hele dag wel bellen en had goed 5g bereik, met Simpel.
Ze had haar telefoon herstart en later thuis heb ik de instellingen nog gecontroleerd. Later nadat ze waren opgehaald kwam haar bereik weer terug. Samsung A55.
Natuurlijk snap ik dat het ivm drukte weg kan vallen. Maar je sluit Vodafone af omdat ze op die momenten hopelijk juist wel te bereiken zijn.
Wat kan hier aan de hand zijn? Gevalletje pech, of is deze service van Vodafone inderdaad niet meer wat het geweest is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-06 16:24

The Wizard

Moderator Mobile
petertje30 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 10:51:
Vodafone red together, het abonnement voor het hele gezin waarvoor je behoorlijk wat betaalt. Dat doen we tot nu toe bewust om onze pubers genoeg data/bellen te geven en een goed netwerk.
Gisteren ging 1 van de kids samen met een vriendin naar Toverland Halloween. Een enorm drukke locatie.
Mijn dochter had de hele dag 0 bereik. Zowel bellen als 5g. (Normaal gesproken is hier wel bereik). Vriendinnetje kon de hele dag wel bellen en had goed 5g bereik, met Simpel.
Ze had haar telefoon herstart en later thuis heb ik de instellingen nog gecontroleerd. Later nadat ze waren opgehaald kwam haar bereik weer terug. Samsung A55.
Natuurlijk snap ik dat het ivm drukte weg kan vallen. Maar je sluit Vodafone af omdat ze op die momenten hopelijk juist wel te bereiken zijn.
Wat kan hier aan de hand zijn? Gevalletje pech, of is deze service van Vodafone inderdaad niet meer wat het geweest is?
Alle 3 providers hebben daar antennes, VF wel het minste wat betreft capaciteit, maar 5G is daar niet aanwezig volgens de dekkingskaart van VF en de data van Antennekaart.

https://antennekaart.nl/k...31&lng=5.98499536&zoom=17
Bellen is bijna altijd wel mogelijk, het lijkt erop dat het een gevalletje pech is.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:35
The Wizard schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 11:16:
[...]
Alle 3 providers hebben daar antennes, VF wel het minste wat betreft capaciteit, maar 5G is daar niet aanwezig volgens de dekkingskaart van VF en de data van Antennekaart.

https://antennekaart.nl/k...31&lng=5.98499536&zoom=17
Bellen is bijna altijd wel mogelijk, het lijkt erop dat het een gevalletje pech is.
Vodafone en 5G. Wonderlijke combinatie. Heel beperkt aanwezig, n78 monteren ze nauwelijks en zelfs niet bij nieuwe antennes. Bij mij is Vodafone 5G slechter dan Vodafone 4G.

Ze betaalden honderden miljoenen voor de licentie. Het lijkt er op dat ze hem daarna in de kast hebben gelegd. Raar bedrijf.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Zo is het toch mooi één geheel? Ze (Ziggo en VF) benutten allebei niet de capaciteiten die ze wel in huis hebben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
ernstoud schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 12:32:
[...]

Vodafone en 5G. Wonderlijke combinatie. Heel beperkt aanwezig, n78 monteren ze nauwelijks en zelfs niet bij nieuwe antennes. Bij mij is Vodafone 5G slechter dan Vodafone 4G.

Ze betaalden honderden miljoenen voor de licentie. Het lijkt er op dat ze hem daarna in de kast hebben gelegd. Raar bedrijf.
n28 en n3 (via DSS) hebben de meeste sites wel. De uitrol van n78 gaat als het goed is wel een stukje sneller volgens inside information. Maar waar en hoe is echt koffiedik kijken, de wegen van VF zijn ondoorgrondelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertje30
Oeps verkeerd geplaatst.

[ Voor 87% gewijzigd door petertje30 op 25-10-2024 00:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royaljoop
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-06 15:15
Jeffrey87 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:24:
[...]

Ik heb hetzelfde, echter zijn er 2 Vodafone medewerkers die een artikel hebben voorgelezen uit hun intranet waarin staat dat contracten die tussen 1 juni 2024 en 30 juni 2024 zijn afgesloten (dus nog niet zijn ingegaan!) zijn uitgesloten van indexatie voor dit jaar.
Dank, dat heeft geholpen en de indexactie is terug gedraaid. De volgende keer verlenging en contracten altijd na 1 juli laten ingaan bij Vodafone. _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 18-06 18:08
helaas storing op het moment. allestoring krijgt een mooie peak en ik krijg geen connectie. Wel 5g teken maar geen verbinding lijkt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andries155
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18-06 18:02
hier in Zaandam ook al minimaal 1 uur geen verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:38
gupfishy schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 07:21:
helaas storing op het moment. allestoring krijgt een mooie peak en ik krijg geen connectie. Wel 5g teken maar geen verbinding lijkt het
Hier geen enkel probleem met vodafone, alles werkt bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 12-06 18:25
Vodafone.nl heeft een popup op hun site dat er een storing is.
We wachten af.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:47
Regio Amsterdam lijkt weer hersteld te zijn, ik heb weer verbinding.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 12-06 18:25
Vodafone geeft aan om je toestel te rebooten of vliegtuig modus aan en uit te zetten.

Dit heeft bij mij geholpen

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:50
Alle klanten met een Start- of Red-abonnement hebben deze maand gratis unlimited data:

Beste klant, we hebben je onbeperkte databundel geactiveerd. Een klein deel van onze klanten kan hierdoor trager internet ervaren. Heb jij hier last van, zet dan je telefoon even uit en weer aan. Dan is het opgelost. Veel plezier met je cadeau!

https://x.com/vodafoneNL/status/1852083676147761370

[ Voor 7% gewijzigd door Sir_Killalot op 01-11-2024 12:50 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
Hi all, sorry dat er afgelopen vrijdag een probleem ontstond met een trage of niet werkende verbinding. Waar we alle voorbereidingen op gedaan hadden om de Onbeperkt bellen of Onbeperkt data te realiseren voor de Start en Red abonnementen ging dat toch onhandig mis.

Gelukkig is dat gedurende de dag opgelost en raakte een deel van de klanten.

Een kleine correctie en aanvulling op het bericht van @Sir_Killalot op het cadeau van Vodafone in deze november maand:

Alle Start abonnementen krijgen Onbeperkt bellen deze maand

Alle Red abonnementen krijgen Onbeperkt data. Ook de Start abonnementen die de BloX Onbeperkt bellen aan hebben staan, krijgen Onbeperkt data.

Om met dezelfde reactie te eindigen ;) Veel plezier met je cadeau!

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Miki
VodafoneZiggo schreef op maandag 4 november 2024 @ 09:41:
Hi all, sorry dat er afgelopen vrijdag een probleem ontstond met een trage of niet werkende verbinding. Waar we alle voorbereidingen op gedaan hadden om de Onbeperkt bellen of Onbeperkt data te realiseren voor de Start en Red abonnementen ging dat toch onhandig mis.

Gelukkig is dat gedurende de dag opgelost en raakte een deel van de klanten.

Een kleine correctie en aanvulling op het bericht van @Sir_Killalot op het cadeau van Vodafone in deze november maand:

Alle Start abonnementen krijgen Onbeperkt bellen deze maand

Alle Red abonnementen krijgen Onbeperkt data. Ook de Start abonnementen die de BloX Onbeperkt bellen aan hebben staan, krijgen Onbeperkt data.

Om met dezelfde reactie te eindigen ;) Veel plezier met je cadeau!
Hey @VodafoneZiggo nu jullie hier toch zijn: zouden jullie binnenkort iets van jullie kunnen laten horen over het 5G netwerk en de 3,5 GHz frequentieband en de uitrol daarvan? Het is voor ons momenteel gissen hoe jullie dit aan het uitrollen zijn waarbij de concurrenten momenteel zichtbaar grote(re) stappen hebben gemaakt.

Een T.net artikel met @arnoudwokke zou helemaal te gek zijn als dat mogelijk is :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ernstoud
Miki schreef op maandag 4 november 2024 @ 10:00:
[...]

Hey @VodafoneZiggo nu jullie hier toch zijn: zouden jullie binnenkort iets van jullie kunnen laten horen over het 5G netwerk en de 3,5 GHz frequentieband en de uitrol daarvan? Het is voor ons momenteel gissen hoe jullie dit aan het uitrollen zijn waarbij de concurrenten momenteel zichtbaar grote(re) stappen hebben gemaakt.

Een T.net artikel met @arnoudwokke zou helemaal te gek zijn als dat mogelijk is :)
Inderdaad, 5G n78 is volledig wazig bij Vodafone. Op 200 meter hier vandaan staat een nieuwe mast. Geen n78. Dat is toch bijzonder? Honderden miljoenen uitgeven voor een licentie en die dan op de kast leggen. Terwijl data verbruik en behoefte aan hogere snelheden maar toeneemt.

En dan ook nog n28 in de avond en nacht uitzetten. Ik haal dan op 200 meter van die mast 35 Mbps. Langzamer dan mijn 50 jaar oude telefoonlijn. En dat heet vooruitgang,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Niet online

VodafoneZiggo

@Miki @ernstoud we zijn er zeker!

Dank voor jullie verzoek om over de Vodafone 5G uitrol meer duidelijkheid over te krijgen. Die informatie is inderdaad niet duidelijk en voor mij dus ook niet direct voor handen. Daar ga ik voor jullie achteraan.

Update: bij navragen krijg ik niet heel veel informatie over de totale specificaties van deze 5G uitrol. Daar komt vooral voorbij dat: Aangezien we reeds een landelijk dekkend 5G netwerk hebben zullen we de 3,5 GHz frequentie zo inzetten dat we onze klanten de beste netwerkervaring kunnen bieden. Dit houdt in dat de 3,5 GHz frequentie als aanvulling zal worden ingezet om onze klanten, daar waar het nodig is te voorzien van voldoende capaciteit.

De 3,5 GHz-band is een uitstekende aanvulling om de capaciteit uit te breiden en te blijven voldoen aan de vraag van bedrijven en consumenten. Het gebruik van de 3,5GHz- band zal met name belangrijk zijn voor bepaalde plekken waar veel capaciteit nodig is. Denk hierbij aan stations, stadions en evenementen-locaties. Daarnaast is het ook belangrijk voor geavanceerde toepassingen zoals virtual reality, augmented reality, en het op afstand besturen van drones en andere apparaten.
[/i]

Wanneer er meer informatie beschikbaar wordt, zal ik deze uiteraard delen!

Neem bij problemen met ons netwerk zoals @ernstoud in de avond ook meldt, contact op met onze Network Crew via dit stappenplan op onze website.

[ Voor 59% gewijzigd door VodafoneZiggo op 04-11-2024 14:42 . Reden: aanvullingen ]

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertje30
Beetje vreemd dat @VodafoneZiggo hier geen antwoord op weet. Het is niet zo dat deze vraag vandaag voor het eerst is gesteld. Ik las wel dat ze langs spoorwegen aan het werk zijn het bereik te verbeteren.
Wat Vodafone voor het gemak wel vergeet is dat klanten deze problemen met bereik meenemen in de overweging hun contract wel of niet te verlengen. En daarmee vaak ook automatisch Ziggo ivm de combinatie kortingen. Tel je daarbij op dat bij evt contractverlenging nog maar weinig korting wordt aangeboden.

[ Voor 12% gewijzigd door petertje30 op 04-11-2024 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
VodafoneZiggo schreef op maandag 4 november 2024 @ 12:36:

Dank voor jullie verzoek om over de Vodafone 5G uitrol meer duidelijkheid over te krijgen. Die informatie is inderdaad niet duidelijk en voor mij dus ook niet direct voor handen. Daar ga ik voor jullie achteraan en wie weet wordt het een artikel!

Neem bij problemen met ons netwerk zoals @ernstoud in de avond ook meldt, contact op met onze Network Crew via dit stappenplan op onze website.
Plaatje bij het praatje! Dit is oktober 2024:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iKDc2OLP_YC0cDRnA-aFg9r-jtM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tJiFUd6bPGIz50mnAa03uls9.jpg?f=fotoalbum_large

Overdag op 4G gemiddeld 100-120 Mbps. (ook laag zo dicht bij de mast maar ok. dan maar), in de avond (soms al vanaf 21:30 uur) en 's-nachts 40-50 Mbps.VDSL snelheid dus.

Informeel contact via een kennis die bij Ziggo werkt gaf aan dat energiebesparing dynamisch zou moeten zijn en zodra je met SpeedTest een test doet, de afgeschakelde cell en/of antennes weer zou moeten bijschakelen. Getest door meerdere streams te laten lopen; gebeurt niet.

Dus technici van VF kunnen hier niets in betekenen.

Bovenstaande plaatje is met een 4G router, ook 5G geprobeerd (Oppo T1a en Huawei H122) en tot mijn verbazing download vrijwel gelijk, upload de helft van de 4G snelheid. En dezelfde energiebesparing; band n28 gaat dan helemaal offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Niet online

VodafoneZiggo

@petertje30 ik snap je kritische reactie, want waarom zouden wij dit niet weten?
Omdat we geen verborgen agenda hebben is het wel zo eerlijk om te zeggen dat we die informatie niet direct beschikbaar hebben.

Het antwoord is namelijk niet zo simpel, want als het wel simpel was zou hier ook publiekelijk informatie over te vinden zijn. Die transparantie mag je van Vodafone, Ziggo, VodafoneZiggo, verwachten! Nu die er niet publiekelijk is, moeten we even schakelen met andere collega's. Dat hadden we ook kunnen doen zonder het te laten weten in die reactie ;)

@ernstoud Een duidelijk plaatje, dankjewel hiervoor. Stuur gerust een privébericht met de adres/locatiegegevens + mobiele nummer om hier een onderzoek naar te starten.

[ Voor 2% gewijzigd door VodafoneZiggo op 04-11-2024 14:24 . Reden: zinsopbouw verbeteren ]

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
VodafoneZiggo schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:57:
@ernstoud Een duidelijk plaatje, dankjewel hiervoor. Stuur gerust een privébericht met de adres/locatiegegevens + mobiele nummer om hier een onderzoek naar te starten.
PB zojuist verzonden met alle gevraagde gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Niet online

VodafoneZiggo

@ernstoud top, dankjewel! Via die weg heb je nu ook reactie en is voor onderzoek aangemeld.

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
ernstoud schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:37:
[...]

Plaatje bij het praatje! Dit is oktober 2024:

[Afbeelding]

Overdag op 4G gemiddeld 100-120 Mbps. (ook laag zo dicht bij de mast maar ok. dan maar), in de avond (soms al vanaf 21:30 uur) en 's-nachts 40-50 Mbps.VDSL snelheid dus.

Informeel contact via een kennis die bij Ziggo werkt gaf aan dat energiebesparing dynamisch zou moeten zijn en zodra je met SpeedTest een test doet, de afgeschakelde cell en/of antennes weer zou moeten bijschakelen. Getest door meerdere streams te laten lopen; gebeurt niet.

Dus technici van VF kunnen hier niets in betekenen.

Bovenstaande plaatje is met een 4G router, ook 5G geprobeerd (Oppo T1a en Huawei H122) en tot mijn verbazing download vrijwel gelijk, upload de helft van de 4G snelheid. En dezelfde energiebesparing; band n28 gaat dan helemaal offline.
toon volledige bericht
Wat de ervaring is dat de energiebesparing modus van VF wel wat agressiever is dan die van KPN/Odido. Bij VF moet ik minimaal 2 volledige speedtesten te doen om meer banden te unlocken. Bij Odido is dat in dezelfde speedtest. Bij KPN heb ik dit niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
The Wizard schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:48:
[...]

Wat de ervaring is dat de energiebesparing modus van VF wel wat agressiever is dan die van KPN/Odido. Bij VF moet ik minimaal 2 volledige speedtesten te doen om meer banden te unlocken. Bij Odido is dat in dezelfde speedtest. Bij KPN heb ik dit niet getest.
Tja, wellicht. Heb er wel meerdere gedaan tegelijkertijd en na elkaar. Zal het nog eens proberen.. maar met 10 Gb. per dag bundel schiet het dan wel snel op ;) .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ernstoud

Dank voor jullie verzoek om over de Vodafone 5G uitrol meer duidelijkheid over te krijgen. Die informatie is inderdaad niet duidelijk en voor mij dus ook niet direct voor handen. Daar ga ik voor jullie achteraan.

Update: bij navragen krijg ik niet heel veel informatie over de totale specificaties van deze 5G uitrol. Daar komt vooral voorbij dat: Aangezien we reeds een landelijk dekkend 5G netwerk hebben zullen we de 3,5 GHz frequentie zo inzetten dat we onze klanten de beste netwerkervaring kunnen bieden. Dit houdt in dat de 3,5 GHz frequentie als aanvulling zal worden ingezet om onze klanten, daar waar het nodig is te voorzien van voldoende capaciteit.

De 3,5 GHz-band is een uitstekende aanvulling om de capaciteit uit te breiden en te blijven voldoen aan de vraag van bedrijven en consumenten. Het gebruik van de 3,5GHz- band zal met name belangrijk zijn voor bepaalde plekken waar veel capaciteit nodig is. Denk hierbij aan stations, stadions en evenementen-locaties. Daarnaast is het ook belangrijk voor geavanceerde toepassingen zoals virtual reality, augmented reality, en het op afstand besturen van drones en andere apparaten.
[/i]

toon volledige bericht
Even reageren op de update… tja. In feite zeg je dan als Vodafone dat je waar de capaciteitsvraag minder groot is gewoon lage(re) snelheid gaat bieden. Wat creëer je dan? Weer de eeuwige achterstand van het buitengebied. En verlies van marktaandeel aan Odido die wel van plan is alle masten van n78 te voorzien.

Ook lijkt me een vaste prijs voor een Red Unlimited Pro abonnement dan wel bijzonder. Ik heb zakelijk meerdere van die abonnementen. En lage snelheid. Iemand in de stad zal hoge snelheid hebben. Zelfde prijs.

Toch een situatie die ik al eens eerder vergeleken heb met de bakker die broden verkoopt maar thuis zie je pas hoeveel sneetjes in de zak zitten. Zijn het er dan maar 5, jammer dan. Het maximum staat op de verpakking, niet het minimum. En de bakker, in dit geval Vodafone, komt er gewoon mee weg. Marketing is immers gelegaliseerd liegen.

De n78 band is niet alleen voor toepassing geschikt daar waar grote capaciteit nodig is, maar is ook altijd “verkocht” als de mogelijkheid om veel hogere snelheden te bieden.

Vodafone zegt het zelf: “Met 5G van Vodafone heb je nóg sneller en stabieler internet. 5G zorgt voor ongekende mogelijkheden. Voor jou, voor iedereen. Op ons krachtige netwerk.” Bron: https://www.vodafone.nl/daarom-vodafone/netwerk

Voor iedereen? Nee hoor. Alleen in stedelijk gebied.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zwaargeschapen
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 18-06 15:11
Tja klopt @ernstoud. Ik woon zelf in een nieuwbouwwijk net buiten de stad waarbij Odido en KPN recentelijk dichterbij antennes hebben geplaatst/geupgrade, grote kans omdat ze zien dat er hier meer huizen worden gebouwd. Perfecte dekking binnenshuis bij ons (heb wat prepaidkaarten gekocht om te testen). Vodafone lijkt al 10-20 jaar op dezelfde plek te hangen en tevens het verst weg, in zoverre dat ik in de woonkamer af en toe geen bereik (meer) heb omdat er weer een nieuw stukje wijk is bijgebouwd wat de beam van de antenne hindert.

Wat je hoort is dat er steeds meer mensen hier overstappen op KPN of Odido. Ik heb een melding gemaakt bij Vodafone over mijn dekkingsklacht en kreeg als antwoord: "wij kunnen binnendekking niet garanderen", case closed. Had dan op z'n minst wat empathie getoond en een korting geboden.

Dus ja, met zo'n houding snap ik dat klanten het zat worden 8)7 Ik zie ook niet zo goed meer wat er nu zo bijzonder is aan klant bij Vodafone zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door zwaargeschapen op 04-11-2024 19:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ernstoud
zwaargeschapen schreef op maandag 4 november 2024 @ 19:56:
Ik zie ook niet zo goed meer wat er nu zo bijzonder is aan klant bij Vodafone zijn.
Vroeger liep Vodafone m.i. voorop maar nu met 5G missen ze echt de boot. En Ziggo verliest veel klanten nu aan Odido Klik&Klaar begrijp ik uit deze thread ([Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Miki

[/i]

toon volledige bericht
Ik snap dat jullie standaard niet direct inhoudelijk op mijn vraag in kunnen gaan maar het zou aardig zijn om met de tijd wat inhoudelijker op de vraag in te gaan eventueel met een netwerk expert van jullie. Jullie bevinden je namelijk op een tech forum dus we zijn hier bovengemiddeld geïnteresseerd in de techniek en hoe providers inspelen op nieuwe technologieën :)

Om mijn vraag wat meer gewicht te geven:
Dit is momenteel de N78 band 3,5Ghz netwerk van Vodafone
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lWPU860fhswPDzofsPhJ9uDRTkk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YaTGg2iLVfnG9NUeerrfoKRn.png?f=fotoalbum_large

Deze is van KPN:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/801htndJqhM_O9yraPMdSLyGXP0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KCY3FOvhYixLwLV0wLYJEHvC.png?f=fotoalbum_large

En deze van Odido:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cD-Pus5y1WXt9h2yANC_fSj0iuo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/E1ki6bBrhhrPjq2E9JjdSje6.png?f=fotoalbum_large

De verschillen zijn zo overduidelijk dat ik maar ook meerdere hier ons afvragen of Vodafone in de toekomst nog wel meekan als provider. De propositie die jullie hebben zal steeds lastiger worden om uit te leggen als de concurrenten letterlijk betere netwerken hebben liggen tegen een vergelijkbare prijs. Daarom zijn wij geïnteresseerd om te vernemen wat jullie strategie is en hoe jullie het netwerk verder gaan uitrollen.

De kaarten zijn gemaakt met informatie van https://antennekaart.nl, de persoon erachter is heel toevallig ook actief hier op het forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertje30
@petertje30 ik snap je kritische reactie, want waarom zouden wij dit niet weten?
Omdat we geen verborgen agenda hebben is het wel zo eerlijk om te zeggen dat we die informatie niet direct beschikbaar hebben.

Het antwoord is namelijk niet zo simpel, want als het wel simpel was zou hier ook publiekelijk informatie over te vinden zijn. Die transparantie mag je van Vodafone, Ziggo, VodafoneZiggo, verwachten! Nu die er niet publiekelijk is, moeten we even schakelen met andere collega's. Dat hadden we ook kunnen doen zonder het te laten weten in die reactie ;)

@VodafoneZiggo even een aanvulling op mijn inderdaad, kritische post.
Wij hebben een red together abonnement met 4 extra abonnementen en het volle pakket van Ziggo. Vrij snel na de start van dit abonnement, maar helaas na de 14 dagen bedenktijd, hadden wij met alle 5 de nummers al problemen met het bereik. 5g en bellen. Natuurlijk eerst zelf alles geprobeerd, simkaarten in andere telefoons. Simkaart gewisseld met een familielid met andere provider, etc.
Vervolgens meerdere malen dit gemeld bij Vodafone. Dit soort klachten worden zeer snel afgedaan met de terugkoppeling: je kunt nog altijd bellen via wifi, we kunnen niet altijd dekking garanderen, of welke reden dan ook. De kleine lettertjes in de contracten plaatsen je als klant met de rug tegen de muur.
En ja dit levert een enorme irritatie op. Je kunt als klant dan niets anders dan je contract uitdienen of afkopen. We hadden gehoopt dat dit serieus zou worden opgepakt, onderzocht en opgelost.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:19
...

Update: bij navragen krijg ik niet heel veel informatie over de totale specificaties van deze 5G uitrol. Daar komt vooral voorbij dat: [i]Aangezien we reeds een landelijk dekkend 5G netwerk hebben zullen we de 3,5 GHz frequentie zo inzetten dat we onze klanten de beste netwerkervaring kunnen bieden. Dit houdt in dat de 3,5 GHz frequentie als aanvulling zal worden ingezet om onze klanten, daar waar het nodig is te voorzien van voldoende capaciteit.

...
Duidelijk! En daarom hangt er dus langs de N310 midden op de Hoge Veluwe, of aan de grens in het buitengebied in Twente wél 3500MHz, en in het centrum van de meeste middelgrote steden helemaal niks. Ik kan me moeilijk voorstellen dat het midden in de natuur drukker is dan in een stadscentrum.

Maar goed, de toekomst zal uitwijzen hoe en of de strategie zal wijzigen. De 3500MHz band zou zo veel potentie kunnen hebben op het Vodafone netwerk om hogere snelheden (voor thuis?) aan te kunnen bieden

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
ernstoud schreef op maandag 4 november 2024 @ 20:01:
[...]

Vroeger liep Vodafone m.i. voorop maar nu met 5G missen ze echt de boot. En Ziggo verliest veel klanten nu aan Odido Klik&Klaar begrijp ik uit deze thread ([Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie).
Was met het begin van de 4G uitrol helaas weinig anders, met de grote hoeveelheid b20-only sites. Of überhaupt uitsluitend 4G uitrollen in het buitengebied en nog veel minder in de bewoonde gebieden. Wat dat betreft is wat we nu zien vrij vergelijkbaar.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
jk-5 schreef op maandag 4 november 2024 @ 20:45:
[...]
Duidelijk! En daarom hangt er dus langs de N310 midden op de Hoge Veluwe, of aan de grens in het buitengebied in Twente wél 3500MHz, en in het centrum van de meeste middelgrote steden helemaal niks. Ik kan me moeilijk voorstellen dat het midden in de natuur drukker is dan in een stadscentrum.
})

En dan dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/td1l3cFBuuNSxgU2fqMovBcLSFI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LUWKwXKhigzQwBwtlTypdH8t.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn directe omgeving.

Apeldoorn, Deventer, Zutphen. Redelijk grote steden. Doesburg, Duiven, Twello, Lochem. Kleinere steden maar toch veel mensen.

Geen enkele n78 mast!

En die boven Twello staat dan midden in boerenland. Huh?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JWuA0yoey4z3Rgt2_Xjmo-rS3fM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EJNDFHS1sJa4qYSIabD5npBG.jpg?f=fotoalbum_large

Het ging toch om daar waar capaciteit vraag is begrijp ik?

Veenendaal, Tiel, Oss… niets.

Om dus maar wat te noemen. Ik schat zo in Gelderland meer dan een miljoen mensen die maar beter geen Vodafone kunnen nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jk-5
ernstoud schreef op maandag 4 november 2024 @ 21:01:
[...]

})

En dan dit:

[Afbeelding]

Mijn directe omgeving.

Apeldoorn, Deventer, Zutphen. Redelijk grote steden. Doesburg, Duiven, Twello, Lochem. Kleinere steden maar toch veel mensen.

Geen enkele n78 mast!

En die boven Twello staat dan midden in boerenland. Huh?

[Afbeelding]

Het ging toch om daar waar capaciteit vraag is begrijp ik?

Veenendaal, Tiel, Oss… niets.

Om dus maar wat te noemen. Ik schat zo in Gelderland meer dan een miljoen mensen die maar beter geen Vodafone kunnen nemen.
toon volledige bericht
Haha precies. En deze bedoelde ik in Twente, is deze maand omgebouwd. Die heeft niet alleen 3500MHz gekregen, maar ook het volle pakket aan 4G banden, zelfs met 2600MHz erbij. Een gemiddelde site in een stad heeft minder capaciteit. https://antennekaart.nl/k...oom=19&providers=vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
jk-5 schreef op maandag 4 november 2024 @ 21:05:
[...]

Haha precies. En deze bedoelde ik in Twente, is deze maand omgebouwd. Die heeft niet alleen 3500MHz gekregen, maar ook het volle pakket aan 4G banden, zelfs met 2600MHz erbij. Een gemiddelde site in een stad heeft minder capaciteit. https://antennekaart.nl/k...oom=19&providers=vodafone
Leuk inderdaad die opmerking bij die mast: “Bizar om te zien hoe dik deze site is uitgerust. Een gemiddelde site in het centrum van Amsterdam heeft minder capaciteit.” :+

Hoe dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-06 18:13
neeecht schreef op maandag 30 september 2024 @ 01:12:
Ik krijg met een Samsung S24 Ultra of Samsung S22 Ultra in Zaandam geen 5G meer.
Mogelijk zijn ze iets aan het testen of er is iets anders aan de hand?

Je krijgt wel een 5G icoontje, maar alleen LTE banden zie je in het service menu.
Bellen naar *#0011#. De juiste sim kiezen en dan zie je de banden.

Geen NR banden bij mij dus. Heel raar.

Let wel: Vodafone is zo goed als heel Zaandam aan het ombouwen inclusief de eerste N78 3500 MHz site!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Edit:
Na dagen uitgestaan te hebben lijkt 5G op maandag weer te werken.
Misschien een test geweest?
toon volledige bericht
Paar dagen terug in Zaandam geweest en op die locatie snelheid getest (ik zat op n78 nadat ik mijn telefoon had herstart, beetje vreemd dat het anders niet wou werken)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/bIdpxIDDsMsXiSyk3RZejDLt.png

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sir_Killalot

Daarnaast is het ook belangrijk voor geavanceerde toepassingen zoals virtual reality, augmented reality, en het op afstand besturen van drones en andere apparaten.
Wat een marketing bla bla weer. Zorg er nou gewoon voor dat jullie klanten band n78 kunnen gebruiken zoals bij Odido en KPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
ernstoud schreef op maandag 4 november 2024 @ 18:09:
[...]

Even reageren op de update… tja. In feite zeg je dan als Vodafone dat je waar de capaciteitsvraag minder groot is gewoon lage(re) snelheid gaat bieden. Wat creëer je dan? Weer de eeuwige achterstand van het buitengebied. En verlies van marktaandeel aan Odido die wel van plan is alle masten van n78 te voorzien.
Odido heeft ook niet overal n78, ze kijken per sector waar ze n78 uitrollen. Wel is bijna altijd b7 actief in die sectoren. Odido heeft ook nog een groot nadeel dat ze relatief veel langzame straalverbindingen actief hebben waardoor de maximale snelheid rond de 300 Mbit down ligt (in het gunstigste geval, vaak staan de masten dan ook nog in cascade). VF heeft ook straalverbindingen maar net wat meer glas actief, al is Odido wel bezig met inlopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zwaargeschapen
Sir_Killalot schreef op maandag 4 november 2024 @ 22:50:
[...]

Wat een marketing bla bla weer. Zorg er nou gewoon voor dat jullie klanten band n78 kunnen gebruiken zoals bij Odido en KPN.
95% van de mensen heeft geen idee hoe ze checken op welke band hun telefoon zit of wat een "speedtest" is. Dus het uitgeschakeld laten van N78 is gewoon pure winst voor de aandeelhouders en dat is waar het uiteindelijk allemaal om draait natuurlijk :)

[ Voor 6% gewijzigd door zwaargeschapen op 05-11-2024 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:40
ernstoud schreef op maandag 4 november 2024 @ 21:45:
[...]

Leuk inderdaad die opmerking bij die mast: “Bizar om te zien hoe dik deze site is uitgerust. Een gemiddelde site in het centrum van Amsterdam heeft minder capaciteit.” :+

Hoe dan?
Overigens hangt hier wel n78 maar staat het hier nog uit. Er hangt nog een oude straalverbinding dus n78 heeft hier geen zin. Band 7 staat inmiddels wel aan.

Nu is KPN glas aan het graven naar deze mast. Misschien gaan ze daar op inhaken, of anders de straalverbinding upgraden naar 80GHz. De vraag is dan alleen waar vandaan....

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Miki schreef op maandag 4 november 2024 @ 20:37:
[...]

Ik snap dat jullie standaard niet direct inhoudelijk op mijn vraag in kunnen gaan maar het zou aardig zijn om met de tijd wat inhoudelijker op de vraag in te gaan eventueel met een netwerk expert van jullie. Jullie bevinden je namelijk op een tech forum dus we zijn hier bovengemiddeld geïnteresseerd in de techniek en hoe providers inspelen op nieuwe technologieën :)

Om mijn vraag wat meer gewicht te geven:
Dit is momenteel de N78 band 3,5Ghz netwerk van Vodafone
[Afbeelding]

Deze is van KPN:
[Afbeelding]

En deze van Odido:
[Afbeelding]

De verschillen zijn zo overduidelijk dat ik maar ook meerdere hier ons afvragen of Vodafone in de toekomst nog wel meekan als provider. De propositie die jullie hebben zal steeds lastiger worden om uit te leggen als de concurrenten letterlijk betere netwerken hebben liggen tegen een vergelijkbare prijs. Daarom zijn wij geïnteresseerd om te vernemen wat jullie strategie is en hoe jullie het netwerk verder gaan uitrollen.

De kaarten zijn gemaakt met informatie van https://antennekaart.nl, de persoon erachter is heel toevallig ook actief hier op het forum :)
toon volledige bericht
Dat ziet er toch wel treurig uit bij Vodafone. Het is dat ik gratis alle Ziggo Sport zenders en dubbele data krijg omdat ik Ziggo klant ben anders zat ik allang bij KPN of Odido.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ernstoud
zwaargeschapen schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 08:37:
[...]

95% van de mensen heeft geen idee hoe ze checken op welke band hun telefoon zit of wat een "speedtest" is. Dus het uitgeschakeld laten van N78 is gewoon pure winst voor de aandeelhouders en dat is waar het uiteindelijk allemaal om draait natuurlijk :)
Kip en ei probleem. In 1920 dacht men ook dat snelwegen aanleggen voor die paar auto’s niet nodig was, iedereen reed met paard en wagen.

Zodra een groot deel van die 95% een mobiele toepassing wil die hoge(re) snelheid vereist of een kennis heeft die met Odido Klik&Klaar voor EUR 25,- vast mobiel internet heeft met gigabit snelheid, zal dat deel van de nu wellicht Vodafone klanten zich toch achter de oren krabben. En overstappen.

De marketing van Vodafone pronkt met hun krachtige, snelle en stabiele netwerk.
Net als de verkopers van paarden, wagens en hooi in 1920.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-06 12:22
The Wizard schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 08:07:
[...]

Odido heeft ook niet overal n78, ze kijken per sector waar ze n78 uitrollen. Wel is bijna altijd b7 actief in die sectoren. Odido heeft ook nog een groot nadeel dat ze relatief veel langzame straalverbindingen actief hebben waardoor de maximale snelheid rond de 300 Mbit down ligt (in het gunstigste geval, vaak staan de masten dan ook nog in cascade). VF heeft ook straalverbindingen maar net wat meer glas actief, al is Odido wel bezig met inlopen.
Wat betekent in cascade staan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
r_buren schreef op woensdag 6 november 2024 @ 18:57:
[...]

Wat betekent in cascade staan ?
Dat MW's doorgeschakeld zijn van mast 1 naar mast 2 naar mast 3, etc. Hieronder een VF voorbeeld, 1 v/d sites heeft glas (in Vlagtwedde in dit geval) en zet het signaal door naar Bourtange die weer een extra straalverbinding heeft naar Jipsingboertange, etc.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kzYVrrPYStFuxNYvpwwjzpUElE4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/WqD8gp3gqBs6atQt5Bf5bwH7.png?f=user_large

Wat je ziet is dat de providers deze lange links eruit willen hebben, in dit geval gaan ze de site in Jipsingboertange voorzien van glas, je halveert hierdoor de lengte van de links. Odido is hier ook mee bezig.

Het gevaar van deze doorlinken van straalverbindingen is dat als er eentje defect is of verwaait door een storm gelijk een hele regio zonder een mobiele verbinding zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Jassy schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:36:
[...]

Overigens hangt hier wel n78 maar staat het hier nog uit. Er hangt nog een oude straalverbinding dus n78 heeft hier geen zin. Band 7 staat inmiddels wel aan.

Nu is KPN glas aan het graven naar deze mast. Misschien gaan ze daar op inhaken, of anders de straalverbinding upgraden naar 80GHz. De vraag is dan alleen waar vandaan....
VF haakt zelden in op KPN glas, alleen als het niet anders kan. Ze gebruiken voornamelijk EuroFiber of Ziggo glas als voorkeursaanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
The Wizard schreef op woensdag 6 november 2024 @ 19:04:
[...]

VF haakt zelden in op KPN glas, alleen als het niet anders kan. Ze gebruiken voornamelijk EuroFiber of Ziggo glas als voorkeursaanbieder.
Ze zijn inderdaad van KPN glas aan het afstappen her en der. Hier is echter helemaal geen glas, dus dan zal dit hun enige optie zijn.

Gaan we in de gaten houden; de site van KPN aldaar doet nog geen 5G dus glas is sowieso nog niet in werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Jassy schreef op woensdag 6 november 2024 @ 20:55:
[...]

Ze zijn inderdaad van KPN glas aan het afstappen her en der. Hier is echter helemaal geen glas, dus dan zal dit hun enige optie zijn.

Gaan we in de gaten houden; de site van KPN aldaar doet nog geen 5G dus glas is sowieso nog niet in werking.
Welke site is het?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06:05
Vodafone storing?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PlayBox
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Gaat lekker bij Vodafone de laatste tijd, echt dramatisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
Complete infra lijkt wel uit de lucht
3g
4g

Behalve 2g maar daarop kan je geen verbinding maken.. of dat is nu mega overbelast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jamie4242
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 17-06 09:59
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OKhiVHweWVdmiuVS65FW9ErK2sc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AyCtMhlBNixFd6ur6pe4v3Vm.png?f=fotoalbum_large

Bij netwerkselectie staat Vodafone er ook niet meer tussen; lijkt wel alsof ze compleet verdwenen zijn

[ Voor 37% gewijzigd door Jamie4242 op 07-11-2024 00:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
https://www.waldnet.nl/wn...n_door_grote_storing.html

Sinds het begin van de nacht tussen woensdag op donderdag kampt Vodafone met een storing. De eerste meldingen kwamen rond middernacht binnen op de website allestoringen.nl. Dit liep al snel op naar de duizenden meldingen.

[ Voor 53% gewijzigd door boyette op 07-11-2024 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Jamie4242 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 00:42:
[Afbeelding]

Bij netwerkselectie staat Vodafone er ook niet meer tussen; lijkt wel alsof ze compleet verdwenen zijn
Ja dat schreef ik al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-06 12:40
Mijn simkaart was ook ineens vergrendeld en staat nu op alleen noodoproepen

PC Specification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Misschien zijn ze alle masten tegelijk aan het upgraden voor band n78 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Infra terug online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
2G doet het weer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maversne
Service wel terug maar bellen doet nog lastig

PC Specification

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boyette
Die deed het altijd al maar had mega congestie denk ik en je had geen prio

[ Voor 4% gewijzigd door boyette op 07-11-2024 01:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
Alles weer online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beste-spellen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:11
5G is hier zojuist teruggekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Hier alleen nog 2G/EDGE

5G werkt weer

[ Voor 43% gewijzigd door Sir_Killalot op 07-11-2024 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
Ik merk als ik nu bel dat het lang duurt voordat het overgaat

PC Specification

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchnltweaker

Jullie krijgen de afgelopen dagen best wat informatie vanuit het forum en vragen maar antwoorden blijven uit. Erg jammer, er wordt best achtergelopen op kpn en odido, hun klanten bestand groeit, die van Vodafone ziggo krimpt. Mede door de huidige strategie en het achterlopen op de concurrentie. Is een landelijk "5g" (wat soms gewoon 4G is) genoeg zoals het nu is? Of wat is nu eigenlijk belangrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Anderhalf uur down.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-A9DxGgXkdPaOZD9Y0s8jbXTnxw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ve1YheL1fQpFWKvoqjsfvSnL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:40
ernstoud schreef op maandag 4 november 2024 @ 18:09:
[...]

Ook lijkt me een vaste prijs voor een Red Unlimited Pro abonnement dan wel bijzonder. Ik heb zakelijk meerdere van die abonnementen. En lage snelheid. Iemand in de stad zal hoge snelheid hebben. Zelfde prijs.

Toch een situatie die ik al eens eerder vergeleken heb met de bakker die broden verkoopt maar thuis zie je pas hoeveel sneetjes in de zak zitten. Zijn het er dan maar 5, jammer dan. Het maximum staat op de verpakking, niet het minimum. En de bakker, in dit geval Vodafone, komt er gewoon mee weg. Marketing is immers gelegaliseerd liegen.

De n78 band is niet alleen voor toepassing geschikt daar waar grote capaciteit nodig is, maar is ook altijd “verkocht” als de mogelijkheid om veel hogere snelheden te bieden.

Vodafone zegt het zelf: “Met 5G van Vodafone heb je nóg sneller en stabieler internet. 5G zorgt voor ongekende mogelijkheden. Voor jou, voor iedereen. Op ons krachtige netwerk.” Bron: https://www.vodafone.nl/daarom-vodafone/netwerk

Voor iedereen? Nee hoor. Alleen in stedelijk gebied.
toon volledige bericht
Wat mij niet helemaal duidelijk is, is tegen welke problemen je in de praktijk 's avonds en overdag aanloopt doordat de snelheid lager is dan bij de concurrentie. Is je verbinding bijvoorbeeld instabiel of ben je niet goed te verstaan bij het bellen? Kun je niet meeten via Teams of films streamen via Netflix?
Wat de marketing betreft: je verbinding is snel genoeg om je dagbundel van 10GB binnen afzienbare tijd leeg te trekken, net als voor mensen die in de stad een snellere verbinding hebben.
Ik zie gewoon niet zo goed wat je met een dagbundel van 10GB zou willen doen, waarvoor een hogere snelheid noodzakelijk is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jk-5
theblindman schreef op donderdag 7 november 2024 @ 12:42:
[...]

Wat mij niet helemaal duidelijk is, is tegen welke problemen je in de praktijk 's avonds en overdag aanloopt doordat de snelheid lager is dan bij de concurrentie. Is je verbinding bijvoorbeeld instabiel of ben je niet goed te verstaan bij het bellen? Kun je niet meeten via Teams of films streamen via Netflix?
Wat de marketing betreft: je verbinding is snel genoeg om je dagbundel van 10GB binnen afzienbare tijd leeg te trekken, net als voor mensen die in de stad een snellere verbinding hebben.
Ik zie gewoon niet zo goed wat je met een dagbundel van 10GB zou willen doen, waarvoor een hogere snelheid noodzakelijk is?
Ik snap je vraag. Maar capaciteit is niet per se hetzelfde als snelheid. We hebben nu nieuw spectrum waardoor nieuwe toepassingen mogelijk worden (5G voor thuis bij Odido bijvoorbeeld). Het gaat helemaal niet om hogere snelheid naar de telefoon van een enkele eindgebruiker. Dat vind ook ik totaal oninteressant. Maar je komt nu op een punt dat het netwerk zo veel capaciteit heeft hangen dat bij een evenement niet meteen alles overbelast raakt en iedereen onbereikbaar is. En aangezien Vodafone ook op veel evenementen is gestopt met tijdelijke masten wordt extra capaciteit op het vaste netwerk belangrijk (iets wat vaak ontoereikend is).

Het zou voor VodafoneZiggo erg leuk kunnen zijn om 5G te gaan gebruiken in aanvulling op het Ziggo netwerk. Maar de achterstand qua innovatie die ze in het 4G tijdperk hadden hebben ze in het 5G tijdperk nu ook alweer opgebouwd. Vodafone is nu nog druk bezig om overal 5G700 uit te rollen. Iets waar Odido al jaren klaar mee is, en ook KPN al ruim een jaar mee klaar is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ernstoud
theblindman schreef op donderdag 7 november 2024 @ 12:42:
[...]

Begrijpelijke vraag, maar gezien vanuit een consument. Ik heb zakelijk Red Unlimited Pro abonnementen. Dus die 10 Gb. per dag is niet de limiet, je kunt gewoon via de app extra ongelimiteerd 2 Gb. bij voegen.

Die abonnementen zijn de duurste abonnementen die Vodafone aanbiedt. Dus dan verwacht je ook wel wat.

De vertraging door energiebesparing is soms al vanaf 21:00 uur, dus echt niet alleen in de nacht, en dus niet dynamisch.

Ik ga je niet mijn precieze use case toelichten maar een paar zaken die je je wellicht niet realiseert:

- er zijn ook mensen die ‘s-nachts werken,
- zakelijke gebruikers gebruiken zakelijke apps, waarvan de data omvangrijk kan zijn en backup processen in de nacht lopen,
- bij deze abonnementen is dual sim nog mogelijk, telefoon uit, ander device neemt de verbinding over voor een zakelijke toepassing.

Enfin, komend jaar zijn de abonnementen contract vrij en dan gaan we eens kijken welke aanbieder 24 uur per dag de snelheid biedt waarvoor je betaalt.

En wat ook niet zo fijn is: vannacht anderhalf uur alle mobiel verkeer van Vodafone down. Zakelijke gebruiker dus en geen enkel bericht. Geen excuses, niets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-A9DxGgXkdPaOZD9Y0s8jbXTnxw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ve1YheL1fQpFWKvoqjsfvSnL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Vandaag een Red Unlimited SIM eens in een Huawei H122 5G router geplaatst. Banden b1, b3 en n3 worden in de automatische mode gekozen. Zit dus 200 meter van een nieuwe mast. Snelheid 150/60 Mbps. down/up.

Ik ga maar eens experimenteren met zelf banden configureren maar de b1,b3 en n3 combi zou toch al veel hogere snelheid moeten geven toch? Op die banden is de bandbreedte het grootst en op deze afstand is het signaal sterk genoeg. Mast staat in buitengebied en is zo overdag vrijwel niet bezet denk ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
@VodafoneZiggo Ik leer net dat jullie hier meelezen.

Ik wil graag van de cold calling door een of meerdere malafide VodafoneZiggo resellers af. Jullie telefonische klantenservice stuurde me compleet de bietenbrug op, maar ik vind dat jullie wel degelijk (mede) verantwoordelijk zijn voor deze jaar in jaar uit voortdurende praktijk.

Realiseren jullie je wel hoe ontzettend kort het lijstje van - min of meer - respectabele bedrijven onderhand is, dat zich zo systematisch van deze illegale praktijken bedient of laat bedienen? Los dit op!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
ernstoud schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 13:43:
Vandaag een Red Unlimited SIM eens in een Huawei H122 5G router geplaatst. Banden b1, b3 en n3 worden in de automatische mode gekozen. Zit dus 200 meter van een nieuwe mast. Snelheid 150/60 Mbps. down/up.

Ik ga maar eens experimenteren met zelf banden configureren maar de b1,b3 en n3 combi zou toch al veel hogere snelheid moeten geven toch? Op die banden is de bandbreedte het grootst en op deze afstand is het signaal sterk genoeg. Mast staat in buitengebied en is zo overdag vrijwel niet bezet denk ik.
Band 3 (1800 MHz) wordt dynamisch verdeeld tussen 4 en 5G (DSS), die mag je niet bij elkaar op tellen in dit geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ernstoud
Nou, de klacht (ernstoud in "[Vodafone] Ervaringen & Discussie - Deel 2") van de niet-dynamische verlaging van de snelheid naar VDSL niveau na plm. 21:30 leverde het bekende riet en kluitje verhaal:

”We zijn aan de slag gegaan met je klacht met registratienummer ….. We controleren dan de signaalsterkte op jouw locatie, of de mast in de buurt goed werkt, of er werkzaamheden zijn en of je toestel en sim-kaart goed samenwerken.

Conclusie
We kunnen helaas geen 100% indoor dekking garanderen. Goede ontvangst kan door allerlei factoren van buitenaf beïnvloed worden en blijft ondanks dat we ons netwerk continu verbeteren altijd lastig. De outdoor dekking op jouw postcode is in ieder geval goed aanwezig.“

Het probleem had niets met dekking te maken, die is 200 meter van de mast binnen en buiten 100%.

Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
The Wizard schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 16:21:
[...]

Band 3 (1800 MHz) wordt dynamisch verdeeld tussen 4 en 5G (DSS), die mag je niet bij elkaar op tellen in dit geval.
En we weten helaas niet via antenne kaart wat de uplink is, ik denk glas omdat Ziggo wel glas biedt aan de consumenten langs dit gebouw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwaargeschapen
ernstoud schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 16:45:
Nou, de klacht (ernstoud in "[Vodafone] Ervaringen & Discussie - Deel 2") van de niet-dynamische verlaging van de snelheid naar VDSL niveau na plm. 21:30 leverde het bekende riet en kluitje verhaal:

”We zijn aan de slag gegaan met je klacht met registratienummer ….. We controleren dan de signaalsterkte op jouw locatie, of de mast in de buurt goed werkt, of er werkzaamheden zijn en of je toestel en sim-kaart goed samenwerken.

Conclusie
We kunnen helaas geen 100% indoor dekking garanderen. Goede ontvangst kan door allerlei factoren van buitenaf beïnvloed worden en blijft ondanks dat we ons netwerk continu verbeteren altijd lastig. De outdoor dekking op jouw postcode is in ieder geval goed aanwezig.“

Het probleem had niets met dekking te maken, die is 200 meter van de mast binnen en buiten 100%.

Zucht.
Precies de reactie die ik ook van ze kreeg, het lijkt wel een geautomatiseerd proces wat echt nul waarde toevoegt (voor de klant) 8)7

Ongeveer 5 tot 10 jaar geleden had ik echt een veel betere ervaring met Vodafone. Op klachten werd oplossingsgericht gereageerd, de prijzen waren lager, etc. Wat is er in godsnaam veranderd de afgelopen jaren bij dit bedrijf? @VodafoneZiggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-06 16:59
Gwaihir schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 16:16:
@VodafoneZiggo Ik leer net dat jullie hier meelezen.

Ik wil graag van de cold calling door een of meerdere malafide VodafoneZiggo resellers af. Jullie telefonische klantenservice stuurde me compleet de bietenbrug op, maar ik vind dat jullie wel degelijk (mede) verantwoordelijk zijn voor deze jaar in jaar uit voortdurende praktijk.

Realiseren jullie je wel hoe ontzettend kort het lijstje van - min of meer - respectabele bedrijven onderhand is, dat zich zo systematisch van deze illegale praktijken bedient of laat bedienen? Los dit op!
Tenenkrommend inderdaad dat ze dit al weer jaren blijven doen. Het maakt niet dat je op die -toch al helemaal niet zo scherpe- aanbiedingen ingaat, maar wel dat ze steeds meer gaan irriteren.

Nu 'vast op mobiel' er ook nog uitgaat - wat de reden was om er te blijven tot nog toe- , gaat het hele pakket er weg. Geen enkele reden om nog bij deze club te blijven zitten tegenwoordig.

Niet het netwerk, niet de prijzen en zeker niet dat gebel met aanbiedingen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
robbvdb schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 23:23:
Niet het netwerk, niet de prijzen en zeker niet dat gebel met aanbiedingen 8)7
Het klinkt een beetje alsof je gebeld wordt door Vodafone zelf, terwijl je daar (nog) klant bent. Zo ja, dat laat zich met het juiste vinkje in je profiel snel fixen.

Ik ben klant van Vodafone, al ruim10 jaar, en wordt steevast gebeld door (resellers van) Ziggo, zo'n 3 à 4x per jaar. Tegenwoordig allemaal VodafoneZiggo natuurlijk, dus ik probeerde eerder dit jaar 'ns verhaal te halen bij de klantenservice. Maar die geven aan dat het gebruikte (niet werkende) telefoonnummer niet van henzelf is en vinden het daarmee klaar. Dat vind ik niet: de enige reden dat deze al jaren illegale cold calling klaarblijkelijk uit kan, is dat VodafoneZiggo die resellers ervoor betaalt en ze kunnen ook uitsluitend vanuit die bron weten dat ik nog geen Ziggo abonnement heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Heeft Vodafone nog 'n werkend email adres voor klantenservice? (Of anders 'n chat die daadwerkelijk werkt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Gwaihir schreef op maandag 11 november 2024 @ 18:27:
Heeft Vodafone nog 'n werkend email adres voor klantenservice? (Of anders 'n chat die daadwerkelijk werkt?)
Nee volgens mij niet..

https://www.vodafone.nl/my

misschien kan je via my vodafone nog contact leggen..

voor klanten die graag service willen per email of chat heeft vodafone een heleboel opties via MVNO's
zelf biedt vodafone dat niet meer voor particulieren in nederland sinds de boel verkocht is.

dus in dat geval kan je beter voor een MVNO kiezen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:00
Ik lees dat ik niet de enige ben. Al meer dan 15 jaar Vodafone. Maar het laatste jaar heb ik steeds minder vaak bel of internet bereik. Als
Je belt ligt het aan van alles, behaalde aan Vodafone zelf. Jammer. Was altijd wel tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Beetje domme vraag misschien maar met Red Unlimited heb je 10 GB data per dag, en automatisch daarna nog 2 GB (dus eigenlijk 12 GB).

Als dat op begint te raken krijg je een sms dat 80% van die 2 GB verbruikt is.

Kun je dan al weer met 2 GB aanvullen door een sms naar 4000 of moet je wachten tot het 2 GB tegoed helemaal verbruikt is en de snelheid weg is?

Ik probeer het nl. te automatiseren en weet dus niet wanneer ik moet aanvullen.

—-

Update: getest, lijkt er op dat je kunt aanvullen als de melding komt dat van de laatste 2 GB aanvullen 80% gebruikt is.

[ Voor 12% gewijzigd door ernstoud op 18-11-2024 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwaargeschapen
meermarco schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 07:58:
Ik lees dat ik niet de enige ben. Al meer dan 15 jaar Vodafone. Maar het laatste jaar heb ik steeds minder vaak bel of internet bereik. Als
Je belt ligt het aan van alles, behaalde aan Vodafone zelf. Jammer. Was altijd wel tevreden.
Vraag me af of de samenwerking met Liberty Global er iets mee te maken heeft. Ik hoor namelijk in het veld dat daar veel outsourcing naar India plaatsvindt en dat dit niet ten goede komt aan de kwaliteit van de dienstverlening. Op korte termijn staat het wel fancy in de Excelsheet uiteraard, op lange termijn zal de return minder positief blijken.

[ Voor 4% gewijzigd door zwaargeschapen op 17-11-2024 21:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:00
zwaargeschapen schreef op zondag 17 november 2024 @ 21:21:
[...]

Vraag me af of de samenwerking met Liberty Global er iets mee te maken heeft. Ik hoor namelijk in het veld dat daar veel outsourcing naar India plaatsvindt en dat dit niet ten goede komt aan de kwaliteit van de dienstverlening. Op korte termijn staat het wel fancy in de Excelsheet uiteraard, op lange termijn zal de return minder positief blijken.
Bijzonder. Maar dat hele outsourcing werkt idd op korte termijn, maar voor service is het pijnlijk.
Ik ben echt verbaasd over de kwaliteit van het netwerk het laatste jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertje30
meermarco schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:23:
[...]

Bijzonder. Maar dat hele outsourcing werkt idd op korte termijn, maar voor service is het pijnlijk.
Ik ben echt verbaasd over de kwaliteit van het netwerk het laatste jaar.
Wat mij ook verbaasd is dat @VodafoneZiggo in de reactie op mijn bericht hierboven schrijft dat dergelijke klachten bij hun niet bekend zijn. En in mijn geval dit snel afwijst omdat volgens hun dekkingskaart alles in orde is. En hiervan ben ik niet het enige voorbeeld.
Als je als firma deze klachten eens serieus zou nemen en naar een oplossing zou worden gezocht had ik alle begrip hiervoor gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ernstoud
petertje30 schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:18:
[...]

Wat mij ook verbaasd is dat @VodafoneZiggo in de reactie op mijn bericht hierboven schrijft dat dergelijke klachten bij hun niet bekend zijn. En in mijn geval dit snel afwijst omdat volgens hun dekkingskaart alles in orde is. En hiervan ben ik niet het enige voorbeeld.
Als je als firma deze klachten eens serieus zou nemen en naar een oplossing zou worden gezocht had ik alle begrip hiervoor gehad.
n + 1 : ernstoud in "[Vodafone] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Volgens mij werkt de klachtafhandeling met standaard antwoorden. Als die afdeling outsourced is dan is dat logisch; die worden per “afgehandeld” ticket betaald. Dus snel “afhandelen” is dan cashen. Of de klant wat kan met het (onjuiste) antwoord is niet hun probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:35
[...]

In het verleden heb ik al vaak genoeg melding gemaakt van slechte dekking.
"vroeger" kreeg ik een inhoudelijke terugkoppeling met hun bevindingen. Met de laatste 2 meldingen die ik gedaan had verwijzen ze ook naar de dekkingskaart en dat ze het niet kunnen "garanderen". Het is dat ik ook Ziggo afneem en die combi een mooi prijsvoordeel geeft. Voor de service hoef je het niet meer te doen bij Vodafone

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullpower
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-06 17:08
Ik denk dat geen van de grote 3 providers (nog) echt goede service levert. Als ik de Odido en KPN community af en toe zie, dan lijkt het wel, alsof voor alle mogelijke vragen, een vooraf geschreven antwoord in de computer staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-06 15:29
[...]

Die persoonlijke aanpak is misschien ook niet realistisch. Vodafone heeft bijna 3 miljoen klanten op het mobiele netwerk en meer dan voldoende data en inzicht om trends m.b.t bereik en problemen te herkennen. Oplossingen worden gebaseerd op basis van de trends voor grotere groepen gebruikers. Op meldingen van individuele gebruikers wordt zelden geacteerd. Daar is ook gewoon geen tijd voor. Pas als een groter gebied een structureel dekkingsprobleem heeft dan wordt daar naar gekeken.

Je moet ook niet vergeten dat Core Engineering voor mobiel nog maar een 200-300 mensen is. De engineers hebben gewoon niet de tijd om individuele gevallen compleet uit te zoeken. Dat kost toch al gauw een uurtje of twee per geval.

Ik ben het wel met je eens dat de strategie voor de beperkte uitrol van 3.5Ghz wel negatief is voor de PR romdom de kwaliteit van het netwerk, ook al maakt het absoluut gezien weinig uit. Maar het is een ilussie dat je als individuele klant invloed kan hebben op de kwaliteit van het netwerk op een specifieke locatie.

Rest alleen nog de beste operator te kiezen voor jouw locatie die de hoogste prioriteit heeft qua bereik.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petertje30
Vanochtend werd ik door Vodafone gebeld met een aanbod om mijn red together + 4 extra abonnementen te verlengen.
Het antwoord op mijn vraag wanneer het probleem vwb de dekking zou worden opgelost dook de medewerker in hun systeem.

Blijkt dat ze zelfs hebben genoteerd dat wanneer ik weer contact met ze zou opnemen met een klacht over de dekking, zij deze niet meer in behandeling gaan nemen. Zo gaan zij dus blijkbaar met klanten om. Zodra Vodafone zegt dat de dekking goed is, is de kous daarmee afgedaan.
Daarmee natuurlijk ook het verkoopgesprek om te verlengen. Heel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-06 15:29
petertje30 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 15:37:
Vanochtend werd ik door Vodafone gebeld met een aanbod om mijn red together + 4 extra abonnementen te verlengen.
Het antwoord op mijn vraag wanneer het probleem vwb de dekking zou worden opgelost dook de medewerker in hun systeem.

Blijkt dat ze zelfs hebben genoteerd dat wanneer ik weer contact met ze zou opnemen met een klacht over de dekking, zij deze niet meer in behandeling gaan nemen. Zo gaan zij dus blijkbaar met klanten om. Zodra Vodafone zegt dat de dekking goed is, is de kous daarmee afgedaan.
Daarmee natuurlijk ook het verkoopgesprek om te verlengen. Heel jammer.
Oké maar ga je nu ook effectief overstappen dan? Ik bedoel wat verwacht je precies als oplossing dan? Ik zou via de Antennekaart proberen te beoordelen of overstappen zin heeft qua dekking of niet.

Het kan natuurlijk zo zijn dat je gewoon op een hele lastige locatie woont of werkt. Of toevallig tegenover een KPN mast terwijl de eerste van Vodafone aan de andere kant van de stad staat in die gevallen gaat overstappen zin hebben.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• petertje30
Ja wij gaan overstappen. Kpn internet+tv, mobiel ook met 5 abonnementen.
Sinds het voorval dat mijn dochter geen bereik met Vodafone had in Toverland heb ik een Kpn prepaid simkaart gekocht en dit steeds langs elkaar gehouden.
Ben zelfs op eigen initiatief met mijn vrouw gaan winkelen😅. Tijdens het wachten bij de pashokjes zelfs vol bereik in de binnenstad in de winkelpanden. Waar Vodafone wegviel.
Zakelijk zit ik veel op de weg en rijd ik dagelijks veel door de provincie Limburg rond. Over het algemeen doet Kpn mobiel het echt een stuk beter.
Als Vodafone vervolgens contact zoekt om te verlengen en daarbij had gezegd dat aan hun netwerk gewerkt wordt om de dekking te verbeteren had ik het nog wel willen overwegen. Het red together abonnement is voor ons simpelweg wel een fijne bundel.
Een perfecte dekking verwacht ik ook niet. Maar je mag hier wel de volle prijs voor het abonnement betalen terwijl de dekking te wensen overlaat.
Daarom de komende 2 jaar naar Kpn en eens zien hoe dit bevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:37
Vandaag is er een Vodafone update geweest. Volgens mij is Vodafone begonnen met testen van 1800MHz 5G only ipv DSS. In de omgeving van Sittard. B3 is verdwenen in de update alleen in dit gebied.

https://antennekaart.nl/k...42-4b29-b31d-d4b2d6b57920

[ Voor 20% gewijzigd door ikbenjoeri op 25-11-2024 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
ikbenjoeri schreef op maandag 25 november 2024 @ 18:19:
Vandaag is er een Vodafone update geweest. Volgens mij is Vodafone begonnen met testen van 1800MHz 5G only ipv DSS. In de omgeving van Sittard. B3 is verdwenen in de update alleen in dit gebied.

Zie dat er ook wat indoor locaties uitgezet zijn. Wat is daar de gedachten achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Laatst online: 17-06 19:27

netblade

Sunrise

ikbenjoeri schreef op maandag 25 november 2024 @ 18:19:

Volgens mij is de 5g update niet helemaal top vanuit Vodafone, Alle sites zijn weg.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste