Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:07
RCBL schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 10:33:
Wellicht had ik eerst dit topic moeten lezen voordat ik begin deze maand een abbo-simonly heb besteld bij Vodafone via Belsimpel.

Het abbo is een Red Unlimited. Theoretisch zou een down/up 1Gbps mogelijk zijn, ben mij er zeker van bewust dat dat 2 bruggen tever is. Na vele testen kom ik zelden hoger dan 20Mbps down en zo'n 15Mbps aan upstream. Dat is dus om te huilen. Er staan bij mij [postcode 1068] een 3-tal masten op ongeveer 300 meter. Vodafone geeft aan dat in mijn postcode gemiddeld de down/up 80/60 zou moeten halen.

Uiteindelijk komt het er op neer dat ik mijn contract [1 jaar] wil ontbinden vanwege deze wanprestatie. Heb hierover 2x contact met ze gehad en zij zeggen dat ik dat moet doen bij de winkel waar ik het contract/bestelling heb gedaan [in dit geval Belsimpel] Is dat correct? Of is dat kluitje in het riet sturen. Iemand die daar opheldering over kan geven? Ik weet het namelijk niet en kon het ook niet vinden. Inmiddels wel al contact met Belsimpel opgenomen over wat de mogelijkheden zijn [nog geen antwoord]

Nu heb ik begrepen dat Vodafone hun nieuwe 5G frequenties nog niet in bedrijf heeft- althans hier in 1068- Vraag mij af of dat een significante verbetering gaat opleveren en of ik daar op moet gaan wachten. Weet natuurlijk niet wanneer ze daarmee aan de gang gaan.

Dat de problemen in mijn telefoon zitten kan ik uitsluiten. Heb nog eeen unlimited bij Odido en die gaf na het in gebruik nemen van de nieuwe 5G frequenties een regelmatige 600/100Mbps down-upstream. [upstream zou nog beter kunnen, maar kan daar mee leven]

Aan de ene kant denk ik: Ik wacht nog op het ingebruiknemen van de nieuwe frquenties bij Vodafone of ontbindt mijn contract z.s.m.. Tja wat is wijsheid.
toon volledige bericht
Die 60-80 geeft hij overal aan waar 5G beschikbaar is voor VF zo te zien.
Het feit is gewoon dat je als provider niet kan opboksen met een provider die n78 aan heeft staan qua snelheid.

VF is stabiel, maar niet heel snel. Pieksnelheden zijn hooguit 300-350 in mijn ervaring, maar er zijn veel sites waar ik maar 100-150 haal, zelfs als ik recht in de sector sta en de mast zie. (en dan praat ik niet over de antieke B20 sites, hier in de buurt is er een en die altijd zo overbelast dat meer dan 2Mbps halen niet mogelijk is)
1Gbps is écht, maar dan ook écht, onzin. Ik heb nog nooit een speedtest gezien van VF die uberhaupt over de helft van die snelheid gaat. Heb ook nooit begrepen dat ze daar mee adverteren, het zogenaamde ''giganet'', best wel kwalijk ook.

KPN en Odido zijn gewoon een stuk beter qua snelheid, maar dat neemt niet weg dat VF ook niet prima is. Ze zijn echter niet snel. VF heeft de strategie: het werkt, er is dekking en je kan alles doen. Beetje zelfde als Ziggo dan denk ik.

+Zo te zien heeft Odido veel meer sites in jouw omgeving, plus dan met n78 erbij zal er geen andere provider in de buurt komen van de performance van Odido

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wat een interessante zet is van zowel KPN als Odido is dat de value propositie die ze presenteren nu snelheid is: unlimited is nu soort-van normaal, maar je betaalt meer of minder voor de snelheid.

Ga je het dán vergelijken dan zie je dat KPN met hun 50 Mbps onbeperkt-bundel eigenlijk hetzelfde bieden als Vodafone maar voor € 27,50 ipv € 32,50.

Ivm de throughput van het netwerk kan Vodafone deze upsell nu niet maken. Meer dan 50 Mbps hebben verreweg de meeste users natuurlijk niet nodig, maar het is wel een gevoelsdingetje natuurlijk, mensen die het geld hebben kiezen vaak toch het beste als het een paar euro meer kost.

Interessant om te zien of Vodafone nu toch weer meer op snelheid gaat mikken, iets wat ze in het 3G-tijdperk ook hebben gedaan. Toen waren ze wel de snelste van Nederland met hun 42 Mbps HSPA+. Het zou zomaar kunnen dat ze nu gedwongen zijn en dat de investering ook rendeert. Dus wie weet :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
krakendmodem schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:24:
[...]

Probeer eens je toestel op 4G in te stellen of schakel je 2e simkaart tijdelijk uit. Misschien dat je iets hogere snelheden kunt halen daarmee in je postcodegebied. Die 1Gbit is vrijwel nergens aan te tikken, zeker niet bij VF

Ik acht overigens de kans klein dat VF je contract zal laten ontbinden; die komen met de opmerking "het werkt gewoon, deal er maar mee". En kans bestaat dat als je buiten je regio bent de snelheden wel goed kunnen zijn.

Vodafone is de partij waar je contact mee dient te zoeken voor vragen over je contract.
Heb de Vodafone sim gezet op 4G+ LTE [dat geeft die aan in de balk], Er is slechts een lichte verbetering te zien, maar kom nog steeds uit net op de 20Mbps Downstream en 15 Mbps upstream. Bijna hetzelfde als bij 5G. Dodido haakte op,5G rustig zonder problemen de 600/400 aan vandaag en zeer strak.

Over dat voor ontbinden ben ik niet zeker. Vogens mij gaar het contract pas in als de dienst is opgeleverd. Vodafone zegt glashard dat ik het contract heb afgesloten bij |Belsimpel en mij daar moet melden. Belsimpel geeft omdat de dienst wordt geleverd wordt door Vodafone ik daar moet zijn?!

Gelukkig heb ik nu een goed contact met Belsimpel en die zal via hun afdeling abbonemten dit met Vodafone kortsluiten.

Ik hoop op een goede afloop en ik ga er van uit dat we met een goede oplossing erut komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:56

JB

Cédric roelt!

Nou lekker dit. We hebben klaarblijkelijk op internationale wateren gezeten met 3 Red Together 06 nummers. Deze hebben alle 3 smsjes met;
Hoi! Even een update: Je hebt je datalimiet (60,50 euro) bereikt. Wil je je datalimiet voor internet en email in het buitenland verhogen? SMS datalimiet 90 aan" naar 4000. of pas je datalie datalimiet aan in de My Vodafone App.
Ik kan nergens vinden of dit betekend dat het straks per nummer kassa is… In de Vodafone MyApp zie ik 1x dit bedrag als buiten de bundel kosten staan…?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:11
JB schreef op zondag 21 juli 2024 @ 08:31:
Nou lekker dit. We hebben klaarblijkelijk op internationale wateren gezeten met 3 Red Together 06 nummers. Deze hebben alle 3 smsjes met;

[...]

Ik kan nergens vinden of dit betekend dat het straks per nummer kassa is… In de Vodafone MyApp zie ik 1x dit bedrag als buiten de bundel kosten staan…?
Je hebt 1 bundel met drie deelnemers. Je betaalt dus nu ook 1 keer die € 60,50.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ernstoud schreef op zondag 21 juli 2024 @ 13:05:
[...]

Je hebt 1 bundel met drie deelnemers. Je betaalt dus nu ook 1 keer die € 60,50.
Het lijkt erop dat dit soort dingen per Red Together Extra-abo worden gerekend. Uit de voorwaarden wordt het niet echt duidelijk. Als ze het toch per abo in rekening brengen zou ik de klantenservice bellen en kijken of coulance mogelijk is, goede kans dat ze het dan maar 1x in rekening brengen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:24
Vodafone heeft vanmorgen een Antenneregister upload gedaan. Hierin zijn ook alle 3500MHz sites zichtbaar geworden. Mijn schatting van ongeveer 150 sites klopte aardig, het zijn er exact 141. Maar vrijwel alle sites zijn geüpload met een vermogen van 0, wat aan zou moeten geven dat het niet actief is. Er zijn 12 sites waar het vermogen niet 0 is, in het zuiden van het land. Ik vermoed dat het daar dus daadwerkelijk live is.

4G: https://antennekaart.nl/k...cf-46a2-87e6-f18f63d7f90e
5G: https://antennekaart.nl/k...cf-46a2-87e6-f18f63d7f90e

Sites waar 3500MHz vermoedelijk live is: https://antennekaart.nl/k...8831,S11214,S11214,S11214

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
jk-5 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 09:59:
Vodafone heeft vanmorgen een Antenneregister upload gedaan. Hierin zijn ook alle 3500MHz sites zichtbaar geworden. Mijn schatting van ongeveer 150 sites klopte aardig, het zijn er exact 141. Maar vrijwel alle sites zijn geüpload met een vermogen van 0, wat aan zou moeten geven dat het niet actief is. Er zijn 12 sites waar het vermogen niet 0 is, in het zuiden van het land. Ik vermoed dat het daar dus daadwerkelijk live is.

4G: https://antennekaart.nl/k...cf-46a2-87e6-f18f63d7f90e
5G: https://antennekaart.nl/k...cf-46a2-87e6-f18f63d7f90e

Sites waar 3500MHz vermoedelijk live is: https://antennekaart.nl/k...8831,S11214,S11214,S11214
Die update is niet alleen n78 maar ook n28:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ccNCY5d4h44oprFd3n4IUAk23zk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SplItofJkgSDeBxj35uKy6sZ.jpg?f=fotoalbum_large

Geen n78 update voor deze mast, alleen n28.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:56
@ernstoud iemand die anders zei?
Dit is een gewone Commscope update met N28 700 MHz erbij inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
neeecht schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:40:
@ernstoud iemand die anders zei?
Dit is een gewone Commscope update met N28 700 MHz erbij inderdaad.
Ik maakte uit de tekst van @jk-5 op dat dit een update was van 141 n78 sites. Maar wellicht lees ik het verkeerd en was het n28 en n78.

En 12 actieve n78 sites… kom op Vodafone. Wat een blamage. 40 miljoen uitgeven en dan heb je niks.

[ Voor 12% gewijzigd door ernstoud op 22-07-2024 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 16:11
ik zit binnen in een oud gebouw in Leiden.
kom op 139 Mbps en 69 up. gemeten met Ookla.
met een xiaomi 12t op 5g. lijkt me voorals nog prima. maar denk geen 3500 mhz hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:16
Ik haal toch best wel mooie resultaten hier in Utrecht. Dit haalde ik vanochtend op de mast aan de Arthur van Schendelstraat: https://www.speedtest.net/my-result/a/10256515634

Geen 3500 MHz snelheden, maar toch heel netjes.

[ Voor 18% gewijzigd door Jeffrey87 op 22-07-2024 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Het is maar goed dat ik alles via wifi kan doen... zowel thuis als op het werk.
Dit is overigens thuis... in de woonkamer achter het bureau. Er zijn nog slechtere servers en dan doel ik op de - gemene deler - upload :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hRHA00VZC6W4dmx6EEdiJ_DJOpk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UBqkLDwdrs9eLf8sJJO0xURP.png?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door CreativeS op 22-07-2024 17:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
ernstoud schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:43:
[...]

Ik maakte uit de tekst van @jk-5 op dat dit een update was van 141 n78 sites. Maar wellicht lees ik het verkeerd en was het n28 en n78.

En 12 actieve n78 sites… kom op Vodafone. Wat een blamage. 40 miljoen uitgeven en dan heb je niks.
Ja het is gewoon een normale update, ook heel veel 4G dingen erin. Maar dus ook een aantal 3500MHz sites. Helaas voor jou bij die site dus niet, maar die teleurstelling zijn we wel aan gewend >:)

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:23
Ik zit normaal alleen op 4G (scheelt qua accu).

Beide net getest (locatie was binnenhuis in onze woonkamer)

4G

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/aj10Qk5HOHA0cqTl4FQ0xa5o.png

5G

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/rsNRQ57pqUFhukFs7dOtJx99.png

Geen 3500mhz hier in de buurt (als ik antennekaart mag geloven is de dichtstbijzijnde locatie ergens in een afgelegen dorp dikke 10km hier vandaan)

Maar de geclaimde snelheden van Vodafone heb ik nog nooit gezien, het beste dat ik ooit zag was in Amsterdam en ook dat zat maar net boven de 300Mbps down en 100Mbps up.

Ben benieuwd hoeveel je op 3500mhz kunt halen, als Vodafone daar ooit wat mee doet hier.

[ Voor 6% gewijzigd door Mizgala28 op 23-07-2024 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Sorcerer8472 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 13:38:
[...]

Het lijkt erop dat dit soort dingen per Red Together Extra-abo worden gerekend. Uit de voorwaarden wordt het niet echt duidelijk. Als ze het toch per abo in rekening brengen zou ik de klantenservice bellen en kijken of coulance mogelijk is, goede kans dat ze het dan maar 1x in rekening brengen.
Ik zie nog steeds maar 1x 61,50 euro staan bij verbruik buiten de bundel. Ik heb hier screenshots van gemaakt. Ik zou het vreemd vinden als ik dan ineens 3x 61,50 euro terug zie op de factuur :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk_dh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:59
Op Cellmapper.net zijn de eerste stipjes voor dekking van n78 te zien. Deze vallen buiten de hierboven genoemde actieve sites (Amsterdam Zuid), en zelfs buiten de gepubliceerde sites (Den Haag Forepark/A12, Knooppunt De Hoek A4/A5). Mogelijk zijn er buiten de gepubliceerde sites dus al meer locaties waar n78 uitgerold is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
henk_dh schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 09:48:
[...]

Op Cellmapper.net zijn de eerste stipjes voor dekking van n78 te zien. Deze vallen buiten de hierboven genoemde actieve sites (Amsterdam Zuid), en zelfs buiten de gepubliceerde sites (Den Haag Forepark/A12, Knooppunt De Hoek A4/A5). Mogelijk zijn er buiten de gepubliceerde sites dus al meer locaties waar n78 uitgerold is.
Lijkt niet onwaarschijnlijk dat 1118CL inmiddels ook N78 heeft op basis van deze kaart. Staat alleen niet in het AR.

Wie weet zijn er meer omgebouwde masten waarbij ze net als KPN één paneel gebruiken ipv een extra paneel? Ik weet niet in hoeverre de mensen van antennekaart/antenneforum hier heel actief naar hebben gezocht (bijv. RRU's checken op allerlei locaties)?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jk-5
Sorcerer8472 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:40:
[...]

Lijkt niet onwaarschijnlijk dat 1118CL inmiddels ook N78 heeft op basis van deze kaart. Staat alleen niet in het AR.

Wie weet zijn er meer omgebouwde masten waarbij ze net als KPN één paneel gebruiken ipv een extra paneel? Ik weet niet in hoeverre de mensen van antennekaart/antenneforum hier heel actief naar hebben gezocht (bijv. RRU's checken op allerlei locaties)?
Haha, natuurlijk hebben we dat ;)

Het antwoord is helaas nog nee. Ze gebruiken nu overal passieve Commscope antennes. Die zijn altijd 2L6H (dus 2x2 poorten low en 6x2 poorten voor high). In een 2.8m versie, een 2.0m versie en een 1.7m versie. Sinds kort is daar een Commscope 2L2H 2.8m antenne bijgekomen die een smallere beamwidth heeft. Een reguliere antenne zendt 65gr breed, dit nieuwe type 30gr breed, en zetten ze vooral in langs spoorlijnen waar de dekking slecht is. De 3500MHz antenne is altijd een Ericsson AIR3278, een losse 32x32 antenne dus.

De Ericsson AIR antennes die Odido gebruikt zijn veel kleiner, lichter en energiezuiniger dan de AIR3278 die Vodafone gebruikt. Dit is omdat de AIR3218/AIR6418/AIR6419 van Odido beginnen bij 3450MHz, terwijl de AIR3278 van Vodafone begint bij 3420MHz. Hiervoor is veel extra filtering nodig in de antenne. Het stuk spectrum van 3400-3450MHz valt in het private blok, voor bedrijven of evenementen. Daardoor hebben de providers dit simpelweg niet nodig.

De alles in 1 antennes die Odido gebruikt zijn dus de AIR3218 (1.5m, 1.7m, 2.0m) en AIR6418 (2.6m). Vodafone zou ze ook kunnen gaan gebruiken. Zou zelfs heel mooi zijn. Waarom ze dat niet doen weet ik niet. Dit kleine stukje niet-gebruikte spectrum kan vast geen reden zijn. Ik denk dat Vodafone vast blijft houden aan 32x32 en vrijwel geen 64x64 gaat uitrollen. Dan valt de grote AIR6418 af. Misschien is het ook goedkoper om een losse antenne te doen. En met een losse antenne is 3500MHz natuurlijk makkelijker toe te voegen aan een site dan wanneer ze een hele antenne moeten verwisselen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• neeecht
Ter info: Vodafone N78 3500 MHz staat aan in Amsterdam.

https://www.speedtest.net/result/a/10271079236

Meer informatie hier:
neeecht in "3500 MHz 5G - Mobiele Netwerken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-05 19:11
Welke buurt/wijk was dit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeffrey87
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rOewkgh4VUaC3HN2kJ1SpPQYu4I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/t7BROapYArOMARtp1NsSLdar.png?f=fotoalbum_large

Dit is op het stationsplein (onder het bollendak) op Utrecht CS, ter hoogte van het VodafoneZiggo HQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-05 19:51

GerritGekke

Gamechanger

In het buitenland ontving ik een bericht dat ik een datalimiet heb van 50€ excl btw. Het betreft een red together abo van 200gig. Op internet lees ik dat de roaming om 40 gig gaat. Niet bepaald toereikend. Zijn er nog acties of blox welke tegen aantrekkelijke kosten meer data geeft?

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
GerritGekke schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 20:31:
In het buitenland ontving ik een bericht dat ik een datalimiet heb van 50€ excl btw. Het betreft een red together abo van 200gig. Op internet lees ik dat de roaming om 40 gig gaat. Niet bepaald toereikend. Zijn er nog acties of blox welke tegen aantrekkelijke kosten meer data geeft?
Alle abonnementen van alle providers hebben een datalimiet in de EU die is bepaald op basis van het maandbedrag, dus 40GB is een normale EU limiet.

Voor extra data kun je hier kijken: https://www.vodafone.nl/abonnement/blox/extra-europese-data

P.S. Een simpele Google zoekactie had je binnen 10 seconden het juiste antwoord gegeven.

@jk-5 Ik heb iets heel opmerkelijks. Op de volgende site in Vinkeveen haal ik zo'n 800 Mb down en 120 Mb up, terwijl hier volgens de Antennekaart geen 3500 MHz is.

Plaats Vinkeveen
Gemeente De Ronde Venen
Postcode 3645DJ
Site ID S01163

Geen idee hoe ik kan zien met welke banden ik verbonden ben op een S23+. Netmonster geeft in ieder geval geen 3500 MHz banden weer, zelfs op sites waarvan we met zekerheid weten dat die er wel actief is.

Voorheen haalde ik op deze site niet hoger dan 450 Mb, dus er is duidelijk iets veranderd.

[ Voor 31% gewijzigd door Jeffrey87 op 04-08-2024 19:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tpNL
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:23
Jeffrey87 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 09:24:
[...]

@jk-5 Ik heb iets heel opmerkelijks. Op de volgende site in Vinkeveen haal ik zo'n 800 Mb down en 120 Mb up, terwijl hier volgens de Antennekaart geen 3500 MHz is.

Plaats Vinkeveen
Gemeente De Ronde Venen
Postcode 3645DJ
Site ID S01163

Geen idee hoe ik kan zien met welke banden ik verbonden ben op een S23+. Netmonster geeft in ieder geval geen 3500 MHz banden weer, zelfs op sites waarvan we met zekerheid weten dat die er wel actief is.

Voorheen haalde ik op deze site niet hoger dan 450 Mb, dus er is duidelijk iets veranderd.
Ik reed toevallig vandaag langs deze mast. Er zijn bovenin de mast nieuwe antennes geplaatst met daarnaast antennes voor 3500mhz. Dat verklaart jouw hoge snelheden denk ik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
tpNL schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 22:47:
[...]

Ik reed toevallig vandaag langs deze mast. Er zijn bovenin de mast nieuwe antennes geplaatst met daarnaast antennes voor 3500mhz. Dat verklaart jouw hoge snelheden denk ik!
Het is nu donker, dus kon het niet zien, maar dit is een speedtest van zojuist.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ZU03e4K0eo73OKjFpfm5G43unk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MdFBJnqRgL0jC40ohc9cGOy7.png?f=fotoalbum_large

Dit zou dan betekenen dat ze toch verder aan het uitbreiden zijn met 3500 MHz.

En aangezien ik op alle 3500 MHz locaties waar ik nu heb getest vaak maximaal 750 Mbps haal met hier en daar een uitschieter, heb ik sterk het vermoeden dat Vodafone capped op 750 Mbps, en dat de geadverteerde 1 Gbps eigenlijk gewoon totaal niet haalbaar is.

[ Voor 31% gewijzigd door Jeffrey87 op 04-08-2024 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
Jeffrey87 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 23:13:
[...]

Het is nu donker, dus kon het niet zien, maar dit is een speedtest van zojuist.

[Afbeelding]

Dit zou dan betekenen dat ze toch verder aan het uitbreiden zijn met 3500 MHz.

En aangezien ik op alle 3500 MHz locaties waar ik nu heb getest vaak maximaal 750 Mbps haal met hier en daar een uitschieter, heb ik sterk het vermoeden dat Vodafone capped op 750 Mbps, en dat de geadverteerde 1 Gbps eigenlijk gewoon totaal niet haalbaar is.
@VodafoneZiggo wat gaan we hier aan doen?
Blijven liegen en nog meer klanten verliezen of gewoon een keer sorry zeggen voor alle misleiding?

En een keer weten waar u mee bezig bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
neeecht schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 09:31:
[...]

@VodafoneZiggo wat gaan we hier aan doen?
Blijven liegen en nog meer klanten verliezen of gewoon een keer sorry zeggen voor alle misleiding?

En een keer weten waar u mee bezig bent?
Op zich vind ik het geen probleem dat ik 'slechts' 750 Mbps haal, maar wat ik wel een probleem vind is dat de maximaal geleverde snelheid niet overeenkomt met de maximaal geadverteerde snelheid.

De site in Vinkeveen is een relatief rustige op het tijdstip dat ik er was, dus geeft dat een goede indruk van de maximaal haalbare snelheid. Tevens had ik een line of sight op zo'n 200-250 meter afstand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• neeecht
Jeffrey87 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 09:39:
[...]

Op zich vind ik het geen probleem dat ik 'slechts' 750 Mbps haal, maar wat ik wel een probleem vind is dat de maximaal geleverde snelheid niet overeenkomt met de maximaal geadverteerde snelheid.

De site in Vinkeveen is een relatief rustige op het tijdstip dat ik er was, dus geeft dat een goede indruk van de maximaal haalbare snelheid. Tevens had ik een line of sight op zo'n 200-250 meter afstand.
Dat is precies wat ik bedoel.
KPN (600 Mbps) Odido (750 Mbps, oude abo)
Met beide haal ik meer en soms precies in de buurt.
Bij Odido kun je 1 Gbps kopen en dan ga je veeeel sneller.
Kleine edit: Mits een site op een 10 Gbps backbone zit, daarom bieden ze niet sneller aan.
Zelf heb ik deze niet, vind ik te duur.

Vodafone heeft al jaren tot 1 Gbps op haar site staan, maar je kunt het gewoon niet halen.
En nu zelfs met N78 dus niet. En dat is expres. Jarenlang misleid.
Dan gun ik je ook elke klant die wegloopt.

Ook KPN en Odido zijn geen heiligen, maar in ieder geval naar de buitenwereld lijken deze zo juist mogelijk informatie over te brengen,

[ Voor 4% gewijzigd door neeecht op 05-08-2024 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

.

[ Voor 116% gewijzigd door JB op 11-08-2024 00:54 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Heeft iemand met een Sony Xperia 1 iii (3) + Vodafone al verbinding gehad met band n78?

[ Voor 6% gewijzigd door Sir_Killalot op 12-08-2024 21:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeffrey87
Erg mooie upload snelheden op de site op de Primark in Utrecht.

Check out my Speedtest result! How fast is your internet? https://www.speedtest.net/my-result/a/10312323538

En ik mention @jk-5 en @neeecht ook even.

[ Voor 54% gewijzigd door Jeffrey87 op 16-08-2024 17:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
Jeffrey87 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 16:50:
Erg mooie upload snelheden op de site op de Primark in Utrecht.

Check out my Speedtest result! How fast is your internet? https://www.speedtest.net/my-result/a/10312323538

En ik mention @jk-5 en @neeecht ook even.
Leuk om te zien!

In Flevoland hebben we een site gezien waar n78 aan heeft gestaan, maar ook weer uit is. Een beetje hetzelfde gedrag wat sommige 2600MHz sites vertonen. Op die sites staat b7 vrijwel altijd uit, is ook niet zichtbaar in Antenneregister, maar eens in de zoveel tijd is het een paar uur actief. Het lijkt bijna dat dat vanuit het netwerk automatisch wordt geregeld op basis van vraag. Er zijn dus vast meer 3500MHz sites waar het wel hangt maar niet actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Sorcerer8472 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 13:38:
[...]

Zo is het me zojuist ook verteld. Ik ben behoorlijk over de zeik. Je kunt alleen op voorhand roaming uitzetten en/of handmatig een provider kiezen. Ben al blij dat ik terugweg alles uitgezet heb.

120 euro voor 100 MB en Vodafone doet helemaal niks. In het overzicht wordt gerept over gezamelijke data maar ik zou per nummer moeten kunnen zien dat er buiten de bundel kosten zijn. Nee dat is NIET duidelijk want zodra je de nummers aanklikt, kom je op een gezamelijk overzicht uit. In dat overzicht zie je niet dat het om een specifiek 06 nummer gaat, maar dat was volgens de medewerker obvious omdat je op een 06 nummer klikt. Hetzelfde geldt met de FUP 40GB data buitenland. Nergens kun je per nummer zien hoeveel data je verbruikt (hebt).

Vaste klant 25+ jaar, maar ze doen er niks aan. Ik heb niet midden op de open zee gezeten waarbij het zo obvious was dat dit soort dingen kunnen gebeuren, evenals niet in een vliegtuig gezeten. Het is een boottocht tussen de landen Duitsland, Denemarken, Zweden en Noorwegen geweest waarbij je de kust _ziet_...

Daarin wil ik gewoon kunnen zeggen, geen maritiem netwerk en/of een (veel) lager bedrag dan 50 euro ex BTW (waarom ex BTW ook |:()

Terugweg erbij was 200 MB voor 240 euro geweest, geen geld toch }:O De klant wordt hierin slecht beschermd IMHO.

[ Voor 4% gewijzigd door JB op 20-08-2024 09:02 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• henk_dh
Het is mij eerder deze maand gelukt om 1104Mb down te halen in Utrecht met een zakelijk abonnement. Zie de resultaten:

https://www.speedtest.net/result/a/10295303285

[ Voor 6% gewijzigd door henk_dh op 20-08-2024 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLM1K
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17:15
henk_dh schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:54:
Het is mij eerder deze maand gelukt om 1104Mb down te halen in Utrecht met een zakelijk abonnement. Zie de resultaten:

https://www.speedtest.net/result/a/10295303285
Waar heb je dit gehaald in Utrecht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henk_dh
NLM1K schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 17:48:
[...]

Waar heb je dit gehaald in Utrecht?
Bij politiebureau Paardenveld langs het water

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
henk_dh schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 21:09:
[...]

Bij politiebureau Paardenveld langs het water
Ik zal later deze week eens kijken wat die site (Smakkelaarsburcht) doet op een Red Unlimited abonnement.

De site die aan de andere kant zit (Oudenoord) doet ca. 800 Mbps: https://www.speedtest.net/my-result/a/10312420059

[ Voor 16% gewijzigd door Jeffrey87 op 20-08-2024 21:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLM1K

[ Voor 118% gewijzigd door NLM1K op 21-08-2024 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
NLM1K schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 22:58:
[...]

In principe staan alle abonnementen op het “Silver - 1Gbps down” profiel bij Vodafone. Dus zou geen verschil moeten maken qua abonnement. (Ik werk bij VZ)
Weet je wanneer ze meer n78 (3.5ghz) masten gaan aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLM1K

[ Voor 130% gewijzigd door NLM1K op 21-08-2024 09:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Je hebt het net te snel verwijderd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

JB schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 08:56:
[...]

Zo is het me zojuist ook verteld. Ik ben behoorlijk over de zeik. Je kunt alleen op voorhand roaming uitzetten en/of handmatig een provider kiezen. Ben al blij dat ik terugweg alles uitgezet heb.

120 euro voor 100 MB en Vodafone doet helemaal niks. In het overzicht wordt gerept over gezamelijke data maar ik zou per nummer moeten kunnen zien dat er buiten de bundel kosten zijn. Nee dat is NIET duidelijk want zodra je de nummers aanklikt, kom je op een gezamelijk overzicht uit. In dat overzicht zie je niet dat het om een specifiek 06 nummer gaat, maar dat was volgens de medewerker obvious omdat je op een 06 nummer klikt. Hetzelfde geldt met de FUP 40GB data buitenland. Nergens kun je per nummer zien hoeveel data je verbruikt (hebt).

Vaste klant 25+ jaar, maar ze doen er niks aan. Ik heb niet midden op de open zee gezeten waarbij het zo obvious was dat dit soort dingen kunnen gebeuren, evenals niet in een vliegtuig gezeten. Het is een boottocht tussen de landen Duitsland, Denemarken, Zweden en Noorwegen geweest waarbij je de kust _ziet_...

Daarin wil ik gewoon kunnen zeggen, geen maritiem netwerk en/of een (veel) lager bedrag dan 50 euro ex BTW (waarom ex BTW ook |:()

Terugweg erbij was 200 MB voor 240 euro geweest, geen geld toch }:O De klant wordt hierin slecht beschermd IMHO.
toon volledige bericht
Ik quote mezelf toch nog even omdat ik deze kosten nog steeds niet helemaal kan accepteren. We hebben voor onze 06 nummers de bundel Alles in 1 op reis Wereld aan staan. Waarom is deze niet getriggerd ipv deze absurde kosten... Het is niet eens 50 MB maar welgeteld 8 MB ;w :z 8)7 :') wat verbruikt is want 1 MB kost 7,50 euro. Welkom in 2024 *O*

De limiet kan dus niet lager of helemaal op 0 euro. Ik vind dat schandalig want je kunt dit niet op tijd tegen gaan met 7,50 euro per MB. 8 MB is in 2024 helemaal niks (al jaren niet meer) dus je kunt niet eens op tijd je telefoon uitschakelen voordat je in je minimale limiet van 60,50 euro hangt...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ZNm4G38h-0otzZz_ChW7WKfDqE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2vbh2k6tlGhtELr0vdqHbvoF.png?f=fotoalbum_large

edit:
Maritiem valt niet onder wereld dekking dus...

[ Voor 7% gewijzigd door JB op 21-08-2024 23:35 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Laatst online: 15:31
@JB
als ik dit draadje lees had je een waarschuwing sms vooraf moeten ontvangen dat je op een (duur) maritiem netwerk zat. Is dit sms niet aangekomen, dan denk ik dat je kans maakt dat de kosten door VF worden betaald
https://community.vodafon...itiem-Netwerk/td-p/224999

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

laurens0619 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 14:04:
@JB
als ik dit draadje lees had je een waarschuwing sms vooraf moeten ontvangen dat je op een (duur) maritiem netwerk zat. Is dit sms niet aangekomen, dan denk ik dat je kans maakt dat de kosten door VF worden betaald
https://community.vodafon...itiem-Netwerk/td-p/224999
Ja die heb ik gehad, maar 8 MB... daarbij lagen de telefoons gewoon op onze kamer in avond/nacht. Je kunt niet eens anticiperen op 8MB, voordat je alles uit hebt gekregen, heb je je 2e smsje al binnen. Laat staan als je slaapt.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
@JB Herinnert mij aan (dikke) paar jaar terug met mijn broer.

Hij zou met z'n klas naar Italie gaan, het was ook bekend dat ze op zee zouden gaan langs de kust.

"Zet je mobiele data uit just to be sure voordat je de boot op gaat, want anders krijg je een forse rekening", zei ik.

Zo gezegd zo gedaan, zijn klasgenoten vonden dat onzin omdat ze langs de kust aan het varen waren.

Achteraf kregen ze allemaal (op mijn broer en paar prepaid gebruikers na) een forse rekening omdat ze op maritiem netwerk zaten.

Even terzijde dat ik dat ook onzin vind, ik heb de foto's gezien hoe ver ze van de kust waren, het is absurd dat op zo'n korte afstand je al op martiem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
WTF! Ik krijg zo net per SMS spam van Vodafone zelf :(.

Een of andere reclame voor Ziggo en of ik me maar afmeld als ik die nonsens niet wil. Pardon?!

--En alle hoepels verder stond reclame per sms toch echt al lang uit..

[ Voor 18% gewijzigd door Gwaihir op 26-08-2024 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
Vodafone heeft de inflatiecorrectie inmiddels vastgesteld op 3,8%

Dit gaat per 1 oktober 2024 in voor alle contracten die vóór 1 juli 2024 zijn ingegaan.

Bron: https://www.vodafone.nl/s...ekening/inflatiecorrectie

[ Voor 24% gewijzigd door Jeffrey87 op 03-09-2024 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Jeffrey87 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 11:55:
Vodafone heeft de inflatiecorrectie inmiddels vastgesteld op 3,8%

Dit gaat per 1 oktober 2024 in voor alle contracten die vóór 1 juli 2024 zijn ingegaan.

Bron: https://www.vodafone.nl/s...ekening/inflatiecorrectie
Lekker dan, bij KPN maar 2,3%

nieuws: KPN verhoogt prijzen van mobiele abonnementen met 2,3 procent vanwege...

[ Voor 28% gewijzigd door Sir_Killalot op 03-09-2024 12:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
Ze wijzen allemaal naar het CBS, maar gooien er ieder hun eigen rekenmethode overheen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ze gebruiken andere cijfers. Bij Vodafone de jaarinflatie, bij KPN juli-juli. Soms staat in het contact welk getal er gebruikt mag worden, ze maken hier vast geen fouten in gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12:09
Ik heb persoonlijk nog nooit zulke slechte klantenservice meegemaakt dan bij Vodafone.
25 Augustus had ik in de Vodafone winkel in Utrecht een Pixel besteld samen met mijn vrouw, alles vlot en soepel verlopen in de winkel, echter het model was niet op voorraad en zou thuisgeleverd worden.
Op zich geen probleem, tot de bezorger afgelopen dinsdag aan de deur stond en 620 euro meer vroeg dan wat er op het contract stond 8)7.
De bezorger is toen vertrokken en ik heb de klantenservice gesproken, die gaven aan dat ik dynalogic moest bellen om de bezorging te annuleren, dan konden zij het opnieuw voor mij bestellen. Nou komt het leuke, de korting was enkel geldig in de winkel tijdens de pixel launch event, en opnieuw het toestel geleverd krijgen voor dezelfde prijs zou niet mogelijk zijn en moest ik maar terug naar de winkel (die telefonisch ook niet te bereiken is) 8)7.

In de winkel geweest, daar gaan zij de case "escaleren" naar een herstel order en wordt ik "waarschijnlijk" binnen een maand teruggebeld maar garanties of zekerheden konden ze niet bieden. :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:01
Dat telefonisch niet bereikbaar zijn is standaard tegenwoordig volgens mij. Hetzelfde geldt voor e-mail.

Tegenwoordig moet je het doen met een chat-bot. Of als je geluk hebt een live chat met een medewerker. Of je moet contact opnemen via Facebook, X of een ander sociaal medium wat ik niet heb en ook niet wil.

[ Voor 19% gewijzigd door Jeroen O op 06-09-2024 22:09 ]

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:28
Hebben jullie ook dat je met Vodafone tussen station Castricum en Uitgeest geen bereik hebben? Hetzelfde bij station Zaandam. Ik dacht eerst dat het aan m’n toestel lag. Maar toevallig iemand anders in de trein exact hetzelfde. Ik snap dat je niet overal bereik kan hebben. Maar Castricum/uitgeest/zaandam is toch best druk bevolkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
meermarco schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 21:53:
Hebben jullie ook dat je met Vodafone tussen station Castricum en Uitgeest geen bereik hebben? Hetzelfde bij station Zaandam. Ik dacht eerst dat het aan m’n toestel lag. Maar toevallig iemand anders in de trein exact hetzelfde. Ik snap dat je niet overal bereik kan hebben. Maar Castricum/uitgeest/zaandam is toch best druk bevolkt.
Welke telefoon heb je?
Station Zaandam heeft een moderne site ernaast staan.
Zelfs een sector naar het perron toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
meermarco schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 21:53:
Tijdje niet in de buurt van die eerste twee geweest, maar nog nooit problemen met vodafone gehad daar.

Zaandam kom ik wel vaker langs en daar heb ik nooit slecht bereik, enige plek waar ik matig tot geen bereik heb is in de omgeving van Lelystad (als ik daar toevallig met de trein langs rij)

Welk toestel gebruik je? (S23 hier overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Heb net met iPhone 15 pro. Maar had het ook altijd al met de 13 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
@Jeroen O Zo te lezen trek je in je reactie een andere conclusie over het bericht van @Rzarect0r aangezien dit gaat om een bestelling die in de winkel gedaan is en hij de winkel graag wilde bereiken. Daar is geen beginnen aan als deze ook telefonisch nog benaderbaar moet zijn voor klanten. Daar is onze telefonische klantenservice voor en is een nieuw bezoekje aan de winkel dan nodig om het goed af te handelen.

Voor onze klantenservice geldt dat we via verschillende kanalen beschikbaar zijn en via e-mail ondersteuning geen verplichting is. Gek te horen dat we telefonisch niet bereikbaar zijn, waar het soms wat drukker kan zijn betekent dit niet dat we onbereikbaar zijn. Je noemt een goed aantal mogelijkheden en wist je dat we ook via de Vodafone & Ziggo app te bereiken zijn? En natuurlijk niet te vergeten: de Vodafone Community of hier via Tweakers met een privébericht!

@Rzarect0r dat is heel bijzonder naar dat het toestel ineens zoveel duurder was dan aangeboden werd in de winkel. Scherp dat je hier op lette en vanzelfsprekend mag je erop rekenen dat we hier ons best voor gaan doen om het alsnog te regelen met het juiste bedrag. Dat Google Pixel event was namelijk superleuk en is het aan ons om dit voor jullie ook waar te maken. We nemen dit signaal mee naar het winkelteam in Utrecht.

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tpNL
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:23
Op deze plek https://antennekaart.nl/k...233&lng=5.0975731&zoom=19 wordt momenteel een nieuwe site gebouwd. Ik vermoed dat het er eentje van Vodafone is, aangezien het CommScope antennes betreft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SbPk4jnlmcbPs0RyclbcII3eVXw=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/cxYn2bgbSvcbZkpVssuvnWyL.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jk-5
tpNL schreef op maandag 9 september 2024 @ 13:40:
Op deze plek https://antennekaart.nl/k...233&lng=5.0975731&zoom=19 wordt momenteel een nieuwe site gebouwd. Ik vermoed dat het er eentje van Vodafone is, aangezien het CommScope antennes betreft.

[Afbeelding]
Vet! Dat is inderdaad zeker een Vodafone site. Mooie locatie. Hij staat alleen in bewoond gebied, dus ik verwacht dat deze geen 3500MHz krijgt (/s).

(Maar serieus, op dit moment is de kans dat een VF site in het buitengebied 3500 krijgt groter dan in een stad. Hoe dan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
jk-5 schreef op maandag 9 september 2024 @ 14:39:
[...]

Vet! Dat is inderdaad zeker een Vodafone site. Mooie locatie. Hij staat alleen in bewoond gebied, dus ik verwacht dat deze geen 3500MHz krijgt (/s).

(Maar serieus, op dit moment is de kans dat een VF site in het buitengebied 3500 krijgt groter dan in een stad. Hoe dan?)
Tja, onbegrijpelijke keuzes maakt VF. Je zou zeggen, als je toch een nieuwe mast neerzet maak hem dan toekomstbestendig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
tpNL schreef op maandag 9 september 2024 @ 13:40:

[Afbeelding]
Dat is een zeer mooie ontwikkeling aangezien ik daar vaak in de buurt kom, en de enige mast op dit moment bij de waterzuivering even verderop staat, en de indoor dekking daardoor niet optimaal is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asaki
  • Laatst online: 05-05 16:10
Heeft iemand hier wel eens problemen gehad bij de installatie van een eSim kaart van Vodafone?

Ik heb een nieuwe telefoon gekregen en probeer de eSim via de vodafone-ziggo app te installeren maar krijg alleen een foutmelding dat het niet is gelukt. Vodafone support lijkt niet te bestaat en zit nu dus met een dure paperweight die alleen iets doet als er een wifi verbinding is. Wellicht heeft iemand tips? Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15:57
asaki schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 13:37:
Heeft iemand hier wel eens problemen gehad bij de installatie van een eSim kaart van Vodafone?

Ik heb een nieuwe telefoon gekregen en probeer de eSim via de vodafone-ziggo app te installeren maar krijg alleen een foutmelding dat het niet is gelukt. Vodafone support lijkt niet te bestaat en zit nu dus met een dure paperweight die alleen iets doet als er een wifi verbinding is. Wellicht heeft iemand tips? Bedankt!
Ontvang je wel een SMS wanneer je de eSim process start?

[ Voor 82% gewijzigd door ikbenjoeri op 10-09-2024 15:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Mijn tip, bezoek een Vodafone winkel. Ik heb uit eigen ervaring meegemaakt dat er een eSim niet gekoppeld was in het systeem en daardoor niet kon aanmelden. Klantenservice heeft me een week aan het lijntje gehouden met allerlei smoesjes en kul antwoorden over dat het allemaal even tijd nodig had en wel 2 dagen kon duren terwijl de winkelmedewerker in 10 seconden doorhad wat eraan de hand was en het meteen voor mij geregeld had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online

En je hebt 'm van de oude verwijderd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asaki
  • Laatst online: 05-05 16:10
ikbenjoeri schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 15:42:
[...]

Ontvang je wel een SMS wanneer je de eSim process start?
Nee, dat dus niet, dat kon niet meer. Ik had eerst de eSim op mijn oude toestel verwijderd om hem vervolgens via de vodafone app op het nieuwe toestel weer te installeren.
CreativeS schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 18:06:
[...]

En je hebt 'm van de oude verwijderd?
Yep, anders kon ik niet selecteren om hem op de nieuwe telefoon te installeren.
Miki schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:22:
[...]

Mijn tip, bezoek een Vodafone winkel. Ik heb uit eigen ervaring meegemaakt dat er een eSim niet gekoppeld was in het systeem en daardoor niet kon aanmelden. Klantenservice heeft me een week aan het lijntje gehouden met allerlei smoesjes en kul antwoorden over dat het allemaal even tijd nodig had en wel 2 dagen kon duren terwijl de winkelmedewerker in 10 seconden doorhad wat eraan de hand was en het meteen voor mij geregeld had.
Het is een zakelijk account en het abonnement is van mijn werkgever, dus naar de winkel gaan heeft geen zin, je wordt niet geholpen. Na ruim een uur aan de telefoon te hebben gehangen heb ik een nieuwe QR code gekregen en kon ik de eSIM installeren.

Alles werkt weer... maar doe mij voortaan maar weer een fysieke sim kaart :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@asaki herkenbaar, zie; JB in "[Vodafone] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Inmiddels begin ik me steeds meer te storen aan de netwerkverbinding van Vodafone. Regelmatig pakt het gewoonweg niets op, duurt het een tijdje en de snelheden zijn beroert. Alleen in de wat grotere steden, kun je fatsoenlijk en snel iets doen.

Daarbij opgeteld dat Vodafone niets deed en ook niet doet aan het maritiem netwerk (ik wil gewoon 0 euro in kunnen stellen ipv minimaal 50 euro ex btw...) ga ik maar eens serieus kijken naar een KPN alternatief voor 3 06 nummers hier thuis. Hartstikke leuk die datapotten van 200GB maar als ik de helft van de tijd gewoon geen goed bereik heb, kan ik er niks mee.

Het weerhoudt me nu al, om over te stappen als ik elke keer de klantenservice ellende lees, maar wellicht scheelt het, dat een andere partij dan in de lead is.

Mijn boefje is liev!

• Jeffrey87
JB schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 21:41:

Daarbij opgeteld dat Vodafone niets deed en ook niet doet aan het maritiem netwerk (ik wil gewoon 0 euro in kunnen stellen ipv minimaal 50 euro ex btw...)
Volgens mij is dat niet Vodafone specifiek, maar gewoon simpelweg (Europese) wetgeving.

[ Voor 13% gewijzigd door Jeffrey87 op 11-09-2024 13:42 ]

• JB

JB

Cédric roelt!

Jeffrey87 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:42:
[...]

Volgens mij is dat niet Vodafone specifiek, maar gewoon simpelweg (Europese) wetgeving.
Dat zou kunnen, maar waarom beschermen providers hun klanten dan niet beter? We hebben 40 GB EU roaming, maar bij maritiem geschuur rammelt de kassa met 7,50 euro per MB. Schandalig is het.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVl
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-05 18:51
Zelfde probleem hier met Vodafone bereik. Tussen Arnhem en Utrecht (vooral trein) is het gewoonweg bedroevend.

Je probleem met maritiem netwerk heb ik exact hetzelfde bij KPN ervaren. Een switch lost(e) het niet op, al gaf KPN wel aan dat ze hiernaar wilden kijken.

Ik zit zakelijk echter aan VF vast, dus ik moet het doen met wat ik krijg.
JB schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 21:41:
@asaki herkenbaar, zie; JB in "[Vodafone] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Inmiddels begin ik me steeds meer te storen aan de netwerkverbinding van Vodafone. Regelmatig pakt het gewoonweg niets op, duurt het een tijdje en de snelheden zijn beroert. Alleen in de wat grotere steden, kun je fatsoenlijk en snel iets doen.

Daarbij opgeteld dat Vodafone niets deed en ook niet doet aan het maritiem netwerk (ik wil gewoon 0 euro in kunnen stellen ipv minimaal 50 euro ex btw...) ga ik maar eens serieus kijken naar een KPN alternatief voor 3 06 nummers hier thuis. Hartstikke leuk die datapotten van 200GB maar als ik de helft van de tijd gewoon geen goed bereik heb, kan ik er niks mee.

Het weerhoudt me nu al, om over te stappen als ik elke keer de klantenservice ellende lees, maar wellicht scheelt het, dat een andere partij dan in de lead is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Rij maar eens van Italië terug naar Nederland... via de Kassel-route. Ik snap gerust dat VF het liefst roamt op Vodafone IT en Vodafone DE... maar mijn god, met KPN had ik dit gezeik van zonder verbinding zitten niet zoveel (valt met Carpay sneller op, ook al heb ik een buffer van 90 seconden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:28
CreativeS schreef op donderdag 12 september 2024 @ 10:39:
Rij maar eens van Italië terug naar Nederland... via de Kassel-route. Ik snap gerust dat VF het liefst roamt op Vodafone IT en Vodafone DE... maar mijn god, met KPN had ik dit gezeik van zonder verbinding zitten niet zoveel (valt met Carpay sneller op, ook al heb ik een buffer van 90 seconden).
Ik zet in het buitenland roaming op handmatig netwerk ipv automatisch en selecteer het beste netwerk. Het scheelt onderweg wat ergenis alleen bij de grens moet je ff weer het nieuwe netwerk selecteren (ik maak er dan gelijk een korte tussenstop van).

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Dat heb ik nooit hoeven doen en ga ik ook niet doen. Na afloop VF-abbo neem ik gewoon weer een KPN sim. Beetje klaar met dit arrogante bedrijf. Die korting bij VF (icm Ziggo) weegt niet op tegen het gebruiksgemak bij KPN.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Ik haal net 1.3 Gbit / 112 Mbit tijdens een test bij het Rijksmuseum in de buurt. Als het goed is op band 7 met een Sony Xperia 1 iii.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jkxRIZ3tvSiHSbGBU8yY7uZV0Z8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/je4y3IkXlCCPSVp2GvuOEapt.png?f=fotoalbum_large

Toch wel netjes.

[ Voor 3% gewijzigd door Sir_Killalot op 16-09-2024 18:15 ]

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-04 17:50
Hier in Schiedam lijkt er een storing op het Vodafone/50+ netwerk. Bellen en gebeld worden lukt niet.
Meer mensen die er last van hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15:57
Buffalo schreef op woensdag 18 september 2024 @ 19:48:
Hier in Schiedam lijkt er een storing op het Vodafone/50+ netwerk. Bellen en gebeld worden lukt niet.
Meer mensen die er last van hebben?
Dit staat er op de dekkingskaart van Vodafone werkt het inmiddels weer? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fPv76dfwL8I0uE_1akr25QyRrKY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PA4OKasA9GuMl8f84jBv83iM.png?f=user_large

[ Voor 9% gewijzigd door ikbenjoeri op 18-09-2024 22:47 ]

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-04 17:50
ikbenjoeri schreef op woensdag 18 september 2024 @ 22:46:
[...]

Dit staat er op de dekkingskaart van Vodafone werkt het inmiddels weer? [Afbeelding]
Helaas niet. Mijn vader zegt nog steeds geen bereik te hebben met 50+ mobiel. Overigens wonen hun in Schiedam Noord. Dus die werkzaamheden in het centrum zouden geen invloed moeten hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renwan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-04 21:49
Ik zit inmiddels al een jaar of 15 bij Vodafone en lees al jaren opschepperij over hun geweldige giganet.
Had ik geweten dat ze nu ze hun felbegeerde frequentie eindelijk hebben ze hem vrijwel nergens daadwerkelijk (kunnen) gebruiken dan had ik dit jaar niet verlengd.

Werkelijk waar overal waar ik kom haalt mijn KPN werktelefoon minstens dubbele snelheden in vergelijking met Vodafone. Als ik de antennekaart.nl bekijk verwacht ik ook weinig verbetering. Lekker bezig zeg.

Ik zit het nog een half jaartje uit en verkast dan wel na 15 jaar naar KPN. Beetje belachelijk dat ze al jaren adverteren met iets dat ze zelfs nu het technisch mogelijk is gewoon alsnog niet kunnen leveren, zelfs niet theoretisch zoals men dat daar zo mooi verwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dommels2010
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-04 22:35
Ik lees veel berichten over tegenvallende snelheden die gemeten worden. Maar waarom heb je perse zulke hoge snelheid nodig onderweg? Muziek luisteren, filmpje kijken en beetje internet werkt bij mij prima. Uiteraard moet het bereik wel goed zijn, maar als dat in orde is, heb ik zelf nergens last van met mijn mobiel..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renwan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-04 21:49
Dommels2010 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 07:12:
Ik lees veel berichten over tegenvallende snelheden die gemeten worden. Maar waarom heb je perse zulke hoge snelheid nodig onderweg? Muziek luisteren, filmpje kijken en beetje internet werkt bij mij prima. Uiteraard moet het bereik wel goed zijn, maar als dat in orde is, heb ik zelf nergens last van met mijn mobiel..
Ik heb op werk soms dagen dat ik tijd over heb of ene hele dag vrijwel niks te doen. Dan pak ik m'n Razer Kraken erbij en ga ik via Geforce Now maar wat gamen.

Dat is alleen niet altijd even makkelijk met die matige snelheden van Vodafone. Op mijn werktelefoon zou het makkelijk kunnen qua snelheid maar dan vindt m'n werkgever weer iets van het datagebruik.

• Dommels2010
renwan schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 12:02:
[...]

Ik heb op werk soms dagen dat ik tijd over heb of ene hele dag vrijwel niks te doen. Dan pak ik m'n Razer Kraken erbij en ga ik via Geforce Now maar wat gamen.

Dat is alleen niet altijd even makkelijk met die matige snelheden van Vodafone. Op mijn werktelefoon zou het makkelijk kunnen qua snelheid maar dan vindt m'n werkgever weer iets van het datagebruik.
Ah, okee. Dan snap ik het. (Ik game zelf niet, dus dan is die hoge snelheid voor mij niet nodig..)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Dommels2010 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 19:09:
Ah, okee. Dan snap ik het. (Ik game zelf niet, dus dan is die hoge snelheid voor mij niet nodig..)
Zo blijkt maar weer... wat voor jou geldt, hoeft niet voor een ander te gelden. Daarmee is het dus ook volstrekt nutteloos dat men anderen wel even gaat vertellen wat ze wel of niet nodig hebben.

• Jeffrey87
renwan schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 12:02:
[...]

Ik speel met enige regelmaat via Xbox Cloud op mijn telefoon, en ik moet zeggen dat ik via Vodafone een aardige verbinding heb met lage inputlag en vrijwel geen frame drops.

Ik denk dat YMMV, en dat niet iedereen dezelfde ervaring heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jk-5
Dommels2010 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 07:12:
Die heb je niet nodig. Maar het is wel een teken dat het netwerk wat capaciteit over heeft zodat je met grote drukte of een evenement niet meteen onbereikbaar bent. Vodafone zet met festivals ook veel minder vaak een tijdelijke mast neer, en als het vaste netwerk dan ook amper overcapaciteit heeft kan dat tot onhandige verrassingen leiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
Ik krijg met een Samsung S24 Ultra of Samsung S22 Ultra in Zaandam geen 5G meer.
Mogelijk zijn ze iets aan het testen of er is iets anders aan de hand?

Je krijgt wel een 5G icoontje, maar alleen LTE banden zie je in het service menu.
Bellen naar *#0011#. De juiste sim kiezen en dan zie je de banden.

Geen NR banden bij mij dus. Heel raar.

Let wel: Vodafone is zo goed als heel Zaandam aan het ombouwen inclusief de eerste N78 3500 MHz site!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9YeAEaGIvyPXcUblpR9Svmklx1s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QtYKKc5BucR5xHD6MZPAUzJM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ytdH6AfNv9vA7JG2GNaWfgj0hPo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r5xVD8wZiihHWl4ceTbZuU88.jpg?f=fotoalbum_large

Edit:
Na dagen uitgestaan te hebben lijkt 5G op maandag weer te werken.
Misschien een test geweest?

[ Voor 4% gewijzigd door neeecht op 30-09-2024 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Sinds ik 5G uitzet heb ik een veel betere connectie in de trein. Ook eindelijk eens internet rond station Zaandam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dommels2010
CreativeS schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 21:12:
[...]

Zo blijkt maar weer... wat voor jou geldt, hoeft niet voor een ander te gelden. Daarmee is het dus ook volstrekt nutteloos dat men anderen wel even gaat vertellen wat ze wel of niet nodig hebben.
Wie is 'men' in dit geval?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
De mensen hier die anderen wel even gaan vertellen dat bepaalde snelheden niet nodig zijn… is geen woord Italiaans bij :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14:35
Ik lees zijn post eerder als dat hij het zich afvraagt waarom je het nodig heb dan dat hij het een ander verteld.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Edgenumber schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 11:37:
Ik lees zijn post eerder als dat hij het zich afvraagt waarom je het nodig heb dan dat hij het een ander verteld.
En ik vertel het zoals _IK_ het bedoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
ja, hoor is goed met je.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dommels2010
CreativeS schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 17:52:
[...]

En ik vertel het zoals _IK_ het bedoel...
Volgende keer dan graag in het Italiaans..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
meermarco schreef op maandag 30 september 2024 @ 12:52:
Sinds ik 5G uitzet heb ik een veel betere connectie in de trein. Ook eindelijk eens internet rond station Zaandam
Te vroeg gejuicht. Toch niet. Snap er niks van. Heb echt bij Castricum en Zaandam geen internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Ik zie het probleem echt niet… van welke kant ik het ook bekijk. Sterker nog… ik wil het niet eens meer zien, want ik begin bijna te denken dat ik onbewust een paar sneeuwvlokjes op de te lange teentjes heb getrapt… of beter gezegd, zachtjes mijn voet eropgezet heb.

Man, man, man.
meermarco schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 09:26:
Te vroeg gejuicht. Toch niet. Snap er niks van. Heb echt bij Castricum en Zaandam geen internet.
Ik zat vrijdagavond op het Spui in Amsterdam… het leek wel of we weer in de 3G-tijd zaten met voldoende 5G in beeld. Teruggezet naar dedicated 4G. Geen verschil. Tuurlijk, drukte, maar kom op zeg. Vodafone valt bij mij steeds meer door de mand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Offtopic, dus weg

[ Voor 93% gewijzigd door PaT op 13-10-2024 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Offtopic, dus weg

[ Voor 93% gewijzigd door PaT op 13-10-2024 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Zullen we het gewoon weer over Vodafone hebben hier?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
CreativeS schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 13:14:
[...]

Ik zie het probleem echt niet… van welke kant ik het ook bekijk. Sterker nog… ik wil het niet eens meer zien, want ik begin bijna te denken dat ik onbewust een paar sneeuwvlokjes op de te lange teentjes heb getrapt… of beter gezegd, zachtjes mijn voet eropgezet heb.

Man, man, man.

[...]

Ik zat vrijdagavond op het Spui in Amsterdam… het leek wel of we weer in de 3G-tijd zaten met voldoende 5G in beeld. Teruggezet naar dedicated 4G. Geen verschil. Tuurlijk, drukte, maar kom op zeg. Vodafone valt bij mij steeds meer door de mand.
Ja bijzonder. In plaats van beter lijkt het steeds slechter te worden. Wij hebben thuis 4 abonnementen en Ziggo. Dus overstappen naar KPN voor mobiel is best wat duurder. Maar als het zo doorgaat zit er niks anders op.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste