7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)
In mijn dorp heb je na één km bijna geen bereik meer. Dan mag je blij zijn dat je überhaupt een bericht kunt sturen.zwaargeschapen schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 20:03:
Wat is überhaupt precies het probleem. Er wordt gezegd dat het bereik "slecht" is, niet dat het afwezig is. Ik gok dat band 20 indoor wat harder gebruikt wordt maar dat is toch overkomelijk als er zicht is op verbetering? Lijkt me sowieso een gezonde gewoonte om thuis (voor internet) gewoon wifi te gebruiken in plaats van mobiele data.
Of mis ik iets? De verste huizen in dat dorp staan op 2km afstand van de antennes, dat valt wel mee toch
Ik weet niet of SMS werkt via VoWifi, maar als je indoor goede wifi hebt, dan kun je beter wifi icm VoWifi gebruiken.
Zijn er toevallig meer mensen die hier weleens last van hebben gehad en/of mensen die een goede ingang hebben bij VF om dit aan te kaarten?
Ervaringsdeskundige hier. Precies de split-brain situatie zoals je beschrijft. Bij mij is dit destijds gekomen uit een mislukte portering van Odido naar Vodafone waardoor ik opeens, zonder enige vooraankondiging, alsnog na een maand een nieuw nummer kreeg van Vodafone. Bleek ook meteen dat ze Odido niet voor mij hadden opgezegd.theblindman schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 13:15:
Een collega van mij heeft iets bijzonders met zijn telefoonnummer deze week. We zijn vorig jaar met het hele bedrijf overgestapt van Vodafone naar KPN, maar nu heeft Vodafone zijn nummer blijkbaar opnieuw aan iemand uitgedeeld. Dus als hij zijn eigen nummer belt, krijgt hij een vreemde aan de lijn. Collega's die hem proberen te bellen vanaf Odido of KPN krijgen hem wel te pakken, maar mensen met Vodafone krijgen dus iemand anders aan de lijn.
Zijn er toevallig meer mensen die hier weleens last van hebben gehad en/of mensen die een goede ingang hebben bij VF om dit aan te kaarten?
Vodafone weigerde verder de nummerportering alsnog op te lossen en heb toen noodgedwongen bijna 2 jaar met een ander nummer moeten bellen. Ik had toen zelf maar het nummer dat nog bij Odido liep maar omgezet naar prepaid zodat ik na twee jaar het nummer weer kon gebruiken. Wat schetste mijn verbazing? Één jaar na de mislukte nummerportering werd mijn nummer dat inmiddels was omgezet naar prepaid uitgegeven aan een nieuwe Vodafone klant. Die had natuurlijk het probleem dat ze niet gebeld konden worden vanuit KPN of Odido, Whatsapp niet konden registreren en al het SMS verkeer kwam ook op mijn prepaid sim binnen.
Lang verhaal kort, ik heb ze aangeschreven op X (Twitter) en de situatie uitgelegd. Probleem was met een week verholpen. Toen gebeurde het na exact een jaar nog eens en toen was het met 2 dagen verholpen. Oude conversatie met Vodafone er bij gehaald en daar aangegeven dat het issue opnieuw speelde.
Al met al, veel sterkte en succes!
Heb je gekozen voor nummerbehoud einde contractperiode of per direct (bij per direct krijgt bestaande abonnement nieuwe nummer, maar kan zijn dat de routing daarvan dus naar nieuwe vodafone nummer gaat ipv naar KPN)theblindman schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 13:15:
Een collega van mij heeft iets bijzonders met zijn telefoonnummer deze week. We zijn vorig jaar met het hele bedrijf overgestapt van Vodafone naar KPN, maar nu heeft Vodafone zijn nummer blijkbaar opnieuw aan iemand uitgedeeld. Dus als hij zijn eigen nummer belt, krijgt hij een vreemde aan de lijn. Collega's die hem proberen te bellen vanaf Odido of KPN krijgen hem wel te pakken, maar mensen met Vodafone krijgen dus iemand anders aan de lijn.
Ik ben even in mijn mail gedoken en dit nummer is al in oktober 2024 geporteerd van Vodafone naar KPN. Daarna heeft het altijd goed gewerkt, tot nu dusikbenjoeri schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 13:38:
[...]
Heb je gekozen voor nummerbehoud einde contractperiode of per direct (bij per direct krijgt bestaande abonnement nieuwe nummer, maar kan zijn dat de routing daarvan dus naar nieuwe vodafone nummer gaat ipv naar KPN)
Toevoeging: Het contract bij VF liep ook in die maand af.
edit 2:
Contact opgenomen met een corporate support emailadres, ben benieuwd
edit 3:
Inmiddels een terugkoppeling ontvangen van onze KPN partner dat er meer klanten zijn met dit probleem en dat VF op de hoogte is gebracht.
[ Voor 23% gewijzigd door theblindman op 15-07-2026 14:43 ]
Je zou via de volgende link kunnen kijken wat er staat als laatste portering en provider. Ben benieuwd wat er staat. Gaat om het 2e tabje.theblindman schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 13:48:
[...]
Ik ben even in mijn mail gedoken en dit nummer is al in oktober 2024 geporteerd van Vodafone naar KPN. Daarna heeft het altijd goed gewerkt, tot nu dusedit:
edit 2:
edit 3:
Inmiddels een terugkoppeling ontvangen van onze KPN partner dat er meer klanten zijn met dit probleem en dat VF op de hoogte is gebracht.
https://www.acm.nl/nl/telefoonnummers-zoeken
[ Voor 20% gewijzigd door ikbenjoeri op 15-07-2026 15:08 ]
ikbenjoeri schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 15:07:
[...]
Je zou via de volgende link kunnen kijken wat er staat als laatste portering en provider. Ben benieuwd wat er staat. Gaat om het 2e tabje.
https://www.acm.nl/nl/telefoonnummers-zoeken
[Afbeelding]
- 06111xxxxxx Toegekend
Nummer
0611xxxxxx
Porteringdatum
10-10-2025
Aanbieder
KPN B.V.
Prepaid met een unlimited bundel geen optie?torretje2012 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 19:42:
Hebben we ook tweakers uit het mooie groningen die mij kunnen vertellen wat voor snelheden ze halen in de omgeving paddpoel? Helaas bieden ze geen maand contracten aan om het zelf te kunnen testen.
Je hebt in Paddepoel en in Selwerd 2 sites met ongeveer de dikste configuratie die ze hebben (met 3500MHz en met een glasvezelverbinding). Dus als je signaal een beetje oké is denk ik dat de snelheid zeker prima is. Maar geen garantietorretje2012 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 19:42:
Hebben we ook tweakers uit het mooie groningen die mij kunnen vertellen wat voor snelheden ze halen in de omgeving paddpoel? Helaas bieden ze geen maand contracten aan om het zelf te kunnen testen.
Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl
dat heeft de odido ook, maar toch is die zooi daar zou ver naar de ***** dat ik al maanden amper wat door de lijn heen krijg. Nu volgens hun de mast weer zo goed als klaar is blijf ik ook maar op 120-140mbit hangen...jk-5 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 20:18:
[...]
Je hebt in Paddepoel en in Selwerd 2 sites met ongeveer de dikste configuratie die ze hebben (met 3500MHz en met een glasvezelverbinding). Dus als je signaal een beetje oké is denk ik dat de snelheid zeker prima is. Maar geen garantie
Waar test je dan? Als je binnen bent is dat een prima snelheid (zelfs aan de hoge kant). Hier in de woonwijk is de snelheid ook heel wisselend in de ene straat 30 mbps een straat verderop 400mbps.torretje2012 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 21:50:
[...]
dat heeft de odido ook, maar toch is die zooi daar zou ver naar de ***** dat ik al maanden amper wat door de lijn heen krijg. Nu volgens hun de mast weer zo goed als klaar is blijf ik ook maar op 120-140mbit hangen...
op een NR7305 buitenmodem, voordat de odidomast hier kuren vertoonde hield ik zo rond de 800mbit (mast locatie moestraat 8 ) toen nog via een NR5307 welke binnen stond(Klik&Klaar standaard modem). Mast aan de anataresstraat staat verder weg en heeft helaas te veel panden er tussen zitten.Roy Tollenaar schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 22:08:
[...]
Waar test je dan? Als je binnen bent is dat een prima snelheid (zelfs aan de hoge kant). Hier in de woonwijk is de snelheid ook heel wisselend in de ene straat 30 mbps een straat verderop 400mbps.
Ik begrijp dat die problemen er dus niet waren maar recent zijn ontstaan. Weet je wanneer dat ontstaan is? Stuur me eventueel even wat informatie in PM aangezien het niet helemaal in deze topic past. Misschien kan ik wat voor je betekenentorretje2012 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 22:45:
[...]
op een NR7305 buitenmodem, voordat de odidomast hier kuren vertoonde hield ik zo rond de 800mbit (mast locatie moestraat 8 ) toen nog via een NR5307 welke binnen stond(Klik&Klaar standaard modem). Mast aan de anataresstraat staat verder weg en heeft helaas te veel panden er tussen zitten.
Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl
https://antennekaart.nl/kaart/4g?lat=52.11568483&lng=5.13920447&zoom=7&scan=53ea95ca-4c79-4fac-945d-72bd944d5d11&providers=vodafone
Ik heb het idee dat KPN gegokt heeft dat Vodafone niet zo snel zou gaan, want als dat zo doorgaat met deze snelheid bij Vodafone zijn ze over een half jaar KPN wel voorbij.jk-5 schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 09:52:
Vodafone heeft gisteren weer een update geplaatst. We kunnen blijven herhalen dat het tempo op 3500MHz hoog is, maar dan vallen we in herhaling. Deze maand weer bijna 60 sites waar dit is toegevoegd
https://antennekaart.nl/kaart/4g?lat=52.11568483&lng=5.13920447&zoom=7&scan=53ea95ca-4c79-4fac-945d-72bd944d5d11&providers=vodafone
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
In het verleden ben ik vertrokken bij Vodafone wegens slecht bereik, maar sindsdien heeft Vodafone op nog geen 50 meter van mijn appartement een nieuwe antenne neergezet. Deze antenne is op ongeveer dezelfde hoogte als mijn woning, met alleen mijn raam / buitenmuur als obstakel.
Volgens de Vodafone netwerkkaart is 60-80mbps de verwachte snelheid, maar dat lijkt mij erg weinig. Wat denken jullie dat realistisch is?
De mast waar ik op zat had die configuratie (sinds kort geupgraded). Zat toen standaard zo rond de 140 - 200 mbit. De snelheid zit wel goed denk ik zo op zo'n korte afstand. Als N78 er nog bij komt dan zit je helemaal goed.BinaryRun schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 00:54:
Hoe verhoud de plek van een mast zich tot de snelheid van de verbinding?
In het verleden ben ik vertrokken bij Vodafone wegens slecht bereik, maar sindsdien heeft Vodafone op nog geen 50 meter van mijn appartement een nieuwe antenne neergezet. Deze antenne is op ongeveer dezelfde hoogte als mijn woning, met alleen mijn raam / buitenmuur als obstakel.
Volgens de Vodafone netwerkkaart is 60-80mbps de verwachte snelheid, maar dat lijkt mij erg weinig. Wat denken jullie dat realistisch is?
[Afbeelding]
Vanmorgen een reactie van Vodafone ontvangen: ze hebben het probleem aan hun kant opgelost. Ik ben best onder de indruk dat ze op mijn mail hebben gereageerd, de communicatie gaat nu soepeler dan toen we nog klant warentheblindman schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 13:48:
[...]
Ik ben even in mijn mail gedoken en dit nummer is al in oktober 2024 geporteerd van Vodafone naar KPN. Daarna heeft het altijd goed gewerkt, tot nu dusedit:
edit 2:
edit 3:
Woon in Paddepoel. Heb Odido privé en KPN zakelijk. Beide dik in orde en volop 5g. Mijn zakelijke KPN SIM doet tussen de 200 - 300 Mbit/s. Odido tikt met gemak de 400+ aan.torretje2012 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 19:42:
Je zit in het Vodafone topic.WouTer14 schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 22:50:
[...]
Woon in Paddepoel. Heb Odido privé en KPN zakelijk. Beide dik in orde en volop 5g. Mijn zakelijke KPN SIM doet tussen de 200 - 300 Mbit/s. Odido tikt met gemak de 400+ aan.