• jszvd
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 05-12 11:24
Ok dank, 2x unlimited zou een optie zijn (aanzienlijk duurder helaas dan bv kpn datasim met data delen).

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:00
jszvd schreef op zondag 14 september 2025 @ 11:06:
Ok dank, 2x unlimited zou een optie zijn (aanzienlijk duurder helaas dan bv kpn datasim met data delen).
Valt wel mee toch?
Vodafone 2x unlimited €40 per maand
KPN 1x unlimited 400 en 1x datasim €30 per maand
allebei berekend met combinatie korting.

Voordeel is dan dat je bij Vodafone 2x unlimited hebt en bij KPN 1x unlimited en 51gb op de data sim.

• jszvd
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 05-12 11:24
Ja ik zie het verschil, scheelt dan 10 euro per maand en inderdaad echt unlimited op je tablet. Je kunt zo’n mobiel Unlimited sim zonder problemen gebruiken voor je tablet (iPad in mijn geval), dus echt alleen voor data (ook in de EU)?

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01:20
jszvd schreef op zondag 14 september 2025 @ 13:20:
Ja ik zie het verschil, scheelt dan 10 euro per maand en inderdaad echt unlimited op je tablet. Je kunt zo’n mobiel Unlimited sim zonder problemen gebruiken voor je tablet (iPad in mijn geval), dus echt alleen voor data (ook in de EU)?
Eigenlijk niet want Unlimited heeft gewoon een 06 nummer en dan mag je het niet data only gebruiken.

Providers moeten dat detecteren en dan de klant afsluiten. Maar volgens mij doen ze dat niet.

RIPE Atlas probe: 1005104

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:10
ernstoud schreef op zondag 14 september 2025 @ 17:15:
Eigenlijk niet want Unlimited heeft gewoon een 06 nummer en dan mag je het niet data only gebruiken.
Ik weet niet hoe het bij een iPad werkt, maar een tablet van Samsung kun je gewoon mee bellen en sms'en als was het een, uit de kluiten gewassen, telefoon.

• ernstoud
hcQd schreef op zondag 14 september 2025 @ 17:55:
[...]

Ik weet niet hoe het bij een iPad werkt, maar een tablet van Samsung kun je gewoon mee bellen en sms'en als was het een, uit de kluiten gewassen, telefoon.
Ja, maar hierboven stond: “ dus echt alleen voor data”. Daar reageerde ik op.

Dat is dus het bijzondere. Met een router kun je vaak SMS’en en zelfs VoIP gesprekken voeren. Is het dan een telefoon? Providers verbieden dat vaak door “router” te noemen in de AV.

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
ik heb de oude duo sim van VF

mijn gsm heeft een 06 nummer.
mijn tablet heeft een 097 nummer.

met beide kan ik bellen, met beide kan ik smsen. beiden zouden een eigen whatsapp kunnen hebben..
op beide kan ik gebeld worden..

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• ernstoud
jack zomer schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 22:56:
ik heb de oude duo sim van VF

mijn gsm heeft een 06 nummer.
mijn tablet heeft een 097 nummer.

met beide kan ik bellen, met beide kan ik smsen. beiden zouden een eigen whatsapp kunnen hebben..
op beide kan ik gebeld worden..
Een duo SIM met twee verschillende nummers? Dat kan niet. Dat zullen twee verschillende abonnementen zijn of het was ooit een heel speciaal aanbod van twee nummers in één abonnement. Maar duo SIM is het niet. Ik heb ook al jaren meerdere abonnementen met duo SIM van Vodafone. Altijd twee SIM kaarten met zelfde nummer, er kan er maar één tegelijk actief zijn. En altijd 06 nummers.

“Je bent op beide toestellen bereikbaar op hetzelfde mobiele nummer.”

Bron: https://www.vodafone.nl/support/toestel-en-sim/sim

[ Voor 22% gewijzigd door ernstoud op 20-09-2025 23:05 ]

• jack zomer
  • Niet online
ernstoud schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 23:00:
[...]

Een duo SIM met twee verschillende nummers? Dat kan niet. Dat zullen twee verschillende abonnementen zijn of het was ooit een heel speciaal aanbod van twee nummers in één abonnement. Maar duo SIM is het niet. Ik heb ook al jaren meerdere abonnementen met duo SIM van Vodafone. Altijd twee SIM kaarten met zelfde nummer, er kan er maar één tegelijk actief zijn. En altijd 06 nummers.

“Je bent op beide toestellen bereikbaar op hetzelfde mobiele nummer.”

Bron: https://www.vodafone.nl/support/toestel-en-sim/sim
dat is de nieuwe versie.

ik heb een red super uit 2017 met de data/duo sim optie. is nu niet meer te krijgen.
ik kan met de 2 apparaten tegelijkertijd online/bellen/sms en

Waarom ik kan bellen met een 097, dat weet ik niet aangezien het een m2m nummer is zou het niet moeten kunnen. maar goed. het werkt

• ernstoud
jack zomer schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 23:09:
[...]

dat is de nieuwe versie.

ik heb een red super uit 2017 met de data/duo sim optie. is nu niet meer te krijgen.
ik kan met de 2 apparaten tegelijkertijd online/bellen/sms en

Waarom ik kan bellen met een 097, dat weet ik niet aangezien het een m2m nummer is zou het niet moeten kunnen. maar goed. het werkt
Ok. Dat zou dan geen duo SIM (hebben) moeten heten. Het is gewoon 1 abonnement met twee SIMs met verschillende nummers. Mooi abonnement wel.

• jack zomer
  • Niet online
ernstoud schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 23:18:
[...]

Ok. Dat zou dan geen duo SIM (hebben) moeten heten. Het is gewoon 1 abonnement met twee SIMs met verschillende nummers. Mooi abonnement wel.
ik ben even in de voorwaarde 2017 gedoken.
ze noemde het idd niet duo sim maar multidatasim
De MultiData simkaart is bestemd voor datagebruik op een extra apparaat van de smartphone eindgebruiker,
zoals een laptop of tablet. Het is toegestaan om maximaal 2 MultiData simkaarten te activeren per regulier
abonnement. De MultiData simkaart is een aanvulling op het regulier abonnement en is specifiek bedoelt voor
internetgebruik, bellen en sms’en is dan ook niet mogelijk met de MultiData simkaart. Verbruik en kosten van de
MultiData simkaart komen volledig ten laste van het reguliere abonnement.
nu niet meer te krijgen, en geloof me ik heb het gebrobeerd. de enigste rede dat ik met een 2017 abbo loop. (verklaard nog niet waarom ik met een 097 kan bellen...) (net even test werkt nog steeds +31 970 xxx xx xxx)

[ Voor 10% gewijzigd door jack zomer op 20-09-2025 23:27 ]

• A.Haag2001
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 01-10 15:49
Ik weet niet of ik hier goed zit maar na wat googelen kwam ik op tweakers dus hoop hierbij wat informatie te kunnen krijgen over onderstaande situatie.

Ik heb onlangs een eSIM aangeschaft waarmee ik in Nederland onbeperkt zou kunnen internetten. Het gaat via het Vodafone-netwerk. Nu beweert het bedrijf waarbij ik die eSIM heb gekocht dat Vodafone hier een datalimiet van 2,5 TB per maand op hanteert.

Eerlijk gezegd lijkt me dat een beetje ongeloofwaardig – “onbeperkt” zou toch onbeperkt moeten zijn? Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand of Vodafone daadwerkelijk zo’n limiet hanteert?
A.Haag2001 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:14:
Ik weet niet of ik hier goed zit maar na wat googelen kwam ik op tweakers dus hoop hierbij wat informatie te kunnen krijgen over onderstaande situatie.

Ik heb onlangs een eSIM aangeschaft waarmee ik in Nederland onbeperkt zou kunnen internetten. Het gaat via het Vodafone-netwerk. Nu beweert het bedrijf waarbij ik die eSIM heb gekocht dat Vodafone hier een datalimiet van 2,5 TB per maand op hanteert.

Eerlijk gezegd lijkt me dat een beetje ongeloofwaardig – “onbeperkt” zou toch onbeperkt moeten zijn? Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand of Vodafone daadwerkelijk zo’n limiet hanteert?
Ja, lees maar verder in dit topic, dan zie je dat er daadwerkelijk mensen worden afgesloten als ze te veel data gebruiken. Bij KPN en Odido komt dat zo goed als niet voor.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:56

Is het NL only of ook met EU?

Je hebt NL Only voor rond €75 en EU voor €110 beide rond de 2.5TB per maand. Dit gaat via partner netwerk.

• A.Haag2001
Sorcerer8472 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:39:
[...]

Ja, lees maar verder in dit topic, dan zie je dat er daadwerkelijk mensen worden afgesloten als ze te veel data gebruiken. Bij KPN en Odido komt dat zo goed als niet voor.
Ik heb vorig jaar hetzelfde gedaan met een Odido eSIM en dat ging ook gewoon perfect.

• A.Haag2001
ikbenjoeri schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 13:06:
[...]

Is het NL only of ook met EU?

Je hebt NL Only voor rond €75 en EU voor €110 beide rond de 2.5TB per maand. Dit gaat via partner netwerk.
Ik heb €50 betaald bij Gosim, maar als het bij Vodafone bekend is dat hier een limiet aan hangt van 2,5TB vermeld je dat toch bij de bundel?(dubbele van Odido Klik en Klaar waarmee je wel echt unlimited kan internetten)
A.Haag2001 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:48:
[...]

Ik heb €50 betaald bij Gosim, maar als het bij Vodafone bekend is dat hier een limiet aan hangt van 2,5TB vermeld je dat toch bij de bundel?(dubbele van Odido Klik en Klaar waarmee je wel echt unlimited kan internetten)
Gebruik maken van je wettelijke 14 dagen zichttermijn dan maar?
Anno 2025 is het normaal dat "onbeperkt" echt heel veel is, en Vodafone gaat daarin blijkbaar niet mee, en dat betekent imo dat ze het inderdaad hadden moeten melden en dat niet doen een soort false advertising is. Lijkt mij dat je daarmee hier onderuit zou moeten kunnen komen.

• henk_dh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-12 17:22
Ik ga toch de vraag weer stellen. 2.5TB per maand is

- 80GB per dag
- 3.4GB per uur
- 56MB per minuut
- Bijna 1MB per seconde

Allen non stop. Waar heb je een mobiele verbinding voor nodig die meer dan dit verbruikt? Met de nadruk op mobiel gebruik. Het is geen vervanging voor een vaste aansluiting.

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11 16:04

_serial_

and there was silence

henk_dh schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 19:26:
[...]

Ik ga toch de vraag weer stellen. 2.5TB per maand is

- 80GB per dag
- 3.4GB per uur
- 56MB per minuut
- Bijna 1MB per seconde

Allen non stop. Waar heb je een mobiele verbinding voor nodig die meer dan dit verbruikt? Met de nadruk op mobiel gebruik. Het is geen vervanging voor een vaste aansluiting.
Ja, dat vraag ik mij eigenlijk ook wel een beetje af. Laten we er vanuit gaan dat je z'n 7 uur in je bed doorbrengt, en nog een beetje sociaal, en huishouden, etc moet doen, blijft er z'n 14 uur per dag over, dan zijn de getallen nog gekker per uur/sec

somewhere there was silence

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-12 13:11

The Wizard

Moderator Mobile
Het kan wel, soms moet ik ook een hele stapel bewerkte videobestanden uploaden waar ik thuis bijna 1 TB per dag mee verstook.

Als je 4K wil streamen (beveiligingscamera) kan het ook wel hard gaan, maar dat is afhankelijk van je instellingen.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• henk_dh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-12 17:22
The Wizard schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 21:16:
Het kan wel, soms moet ik ook een hele stapel bewerkte videobestanden uploaden waar ik thuis bijna 1 TB per dag mee verstook.

Als je 4K wil streamen (beveiligingscamera) kan het ook wel hard gaan, maar dat is afhankelijk van je instellingen.
Dat is dan toch geen mobiel gebruik, maar een vervanging voor een vaste aansluiting?

• ernstoud
henk_dh schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 21:26:
[...]

Dat is dan toch geen mobiel gebruik, maar een vervanging voor een vaste aansluiting?
En bij 06 nummers door de ACM verboden, Vodafone moet dan ingrijpen. Ervaring is dat alle providers daar vrij laks in zijn.

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10 21:29
Ik heb sinds vandaag Vodafone Unlimited. Ik ben overgestapt van Odidio unlimited omdat het bereik heel slecht is in de nieuwe wijk waar ik ben gaan wonen en Odido niet kon vertellen wanneer dat ooit beter zou gaan worden ("Binnekort", maar na 3 maanden was ik er wel klaar mee). Midden in mijn woning was mijn snelheid vaak tussen 0,5-1Mbit/s. Bij Odido kon je een sms sturen "nog 1GB" voor 2GB (ja erg logsch) extra data, zelfs voordat de 20GB dagbundel op was. Kan dat bij Vodafone ook? Zo ja, hoe? Of kan dat alleen in de app en pas echt als de 20GB dagbundel op is?

En wat is jullie ervaring met de fair use policy? Na hoeveel GB gebruik per maand gaat Vodafone moeilijk doen? Bij Odido had ik daar nooit las van en zat regelmatig op ongeveer 300GB per maand aan gebruik.

• ernstoud
kippengaas schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 22:47:
Ik heb sinds vandaag Vodafone Unlimited. Ik ben overgestapt van Odidio unlimited omdat het bereik heel slecht is in de nieuwe wijk waar ik ben gaan wonen en Odido niet kon vertellen wanneer dat ooit beter zou gaan worden ("Binnekort", maar na 3 maanden was ik er wel klaar mee). Midden in mijn woning was mijn snelheid vaak tussen 0,5-1Mbit/s. Bij Odido kon je een sms sturen "nog 1GB" voor 2GB (ja erg logsch) extra data, zelfs voordat de 20GB dagbundel op was. Kan dat bij Vodafone ook? Zo ja, hoe? Of kan dat alleen in de app en pas echt als de 20GB dagbundel op is?

En wat is jullie ervaring met de fair use policy? Na hoeveel GB gebruik per maand gaat Vodafone moeilijk doen? Bij Odido had ik daar nooit las van en zat regelmatig op ongeveer 300GB per maand aan gebruik.
Ik heb ervaren dat je de extra 2 Gb. aanvraag pas kunt verzenden als je de SMS gehad hebt dat je 80% verbruikt hebt.

• Roy Tollenaar
kippengaas schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 22:47:

Bij Vodafone wordt de 1e 2GB automatisch geactiveerd (dus eigenlijk heb je 22GB per dag zonder iets te doen) , fair use ben ik momenteel aan het achterhalen aangezien er eerder in dit topic iemand bij 827GB is afgesloten. Afgelopen maand zat ik op 950GB en heb niks gehoord, ik probeer deze maand boven de 1TB uit te komen.

• kippengaas
Roy Tollenaar schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 09:03:
[...]
Bij Vodafone wordt de 1e 2GB automatisch geactiveerd (dus eigenlijk heb je 22GB per dag zonder iets te doen) , fair use ben ik momenteel aan het achterhalen aangezien er eerder in dit topic iemand bij 827GB is afgesloten. Afgelopen maand zat ik op 950GB en heb niks gehoord, ik probeer deze maand boven de 1TB uit te komen.
Top, thanks!! Dat klinkt als een mooi experiment om te kijken hoe ver je kan gaan haha. Ben benieuwd! Maar dat klinkt veelbelovend dan. Aan die 950GB per maand zal ik niet zo snel komen. Kan je de 2GB extra alleen via de app activeren of ook op andere manieren? Bv met het versturen van een SMS ofzo?

• Roy Tollenaar
kippengaas schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:42:
[...]

Top, thanks!! Dat klinkt als een mooi experiment om te kijken hoe ver je kan gaan haha. Ben benieuwd! Maar dat klinkt veelbelovend dan. Aan die 950GB per maand zal ik niet zo snel komen. Kan je de 2GB extra alleen via de app activeren of ook op andere manieren? Bv met het versturen van een SMS ofzo?
Je kan gewoon "GB aanvullen" sturen naar 4000, alleen werkt dat pas na het sms'je van 80%.

• ernstoud
Roy Tollenaar schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:43:
[...]

Je kan gewoon "GB aanvullen" sturen naar 4000, alleen werkt dat pas na het sms'je van 80%.
En dat is dus prima te automatiseren ;) .

• kippengaas
Top, bedankt!! Ik had het inderdaad nodig om te automatiseren. Ik gebruik zelf de app: "IFTT" (If this than that), maar ik merk dat die niet altijd de taak uitvoert. Hebben jullie tips voor apps die jullie gebruiken om het te automatiseren die het beter doen?

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-12 13:11

The Wizard

Moderator Mobile
kippengaas schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 12:41:
Top, bedankt!! Ik had het inderdaad nodig om te automatiseren. Ik gebruik zelf de app: "IFTT" (If this than that), maar ik merk dat die niet altijd de taak uitvoert. Hebben jullie tips voor apps die jullie gebruiken om het te automatiseren die het beter doen?
Ik gebruik MacroDroid, werkt probleemloos met de SMS aanvullers.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• zwaargeschapen
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 19:48
Vodafone meldt daarnaast te werken aan een landelijk project om het belverkeer beter over hun masten te verdelen. Daarmee zouden dit soort netwerkproblemen in de toekomst beperkt kunnen worden.
Bron: https://www.rtvnof.nl/mob...e-tijd-overbelast/716438/

Iemand enig idee wat Vodafone hier bedoelt?
Mogelijk verbeterde QoS voor voice calls. Dan worden bepaalde "slots" in 4G fysiek gereserveerd voor voice verkeer. M.a.w. qua data krijg je er niets door maar qua voice kun je wel nog bellen.

Maar iets anders wat in het artikel staat klopt mogelijk niet: 112 op een overbelast netwerk zal vaak gewoon falen. De meeste telefoons proberen (afaik) niet te verbinden met een ander netwerk en je krijgt een mislukte oproep. Technisch gezien doet 112 het via een andere provider wel maar zoeken naar andere netwerken kan lang duren.

Weet niet of telefoons in de laatste paar jaar ineens wel auto-retry doen op andere netwerken. Zou leuke EU-richtlijn zijn als men dat zou afdwingen trouwens. @Raindeer, jij weet hier 100x meer over dan ik dus ben benieuwd of jij hier iets over te zeggen hebt?

Sorry, beetje off-topic, maar ik las die 112 statement dus haak er meteen even op in

• Roy Tollenaar
Sorcerer8472 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 11:13:
[...]

Mogelijk verbeterde QoS voor voice calls. Dan worden bepaalde "slots" in 4G fysiek gereserveerd voor voice verkeer. M.a.w. qua data krijg je er niets door maar qua voice kun je wel nog bellen.

Maar iets anders wat in het artikel staat klopt mogelijk niet: 112 op een overbelast netwerk zal vaak gewoon falen. De meeste telefoons proberen (afaik) niet te verbinden met een ander netwerk en je krijgt een mislukte oproep. Technisch gezien doet 112 het via een andere provider wel maar zoeken naar andere netwerken kan lang duren.

Weet niet of telefoons in de laatste paar jaar ineens wel auto-retry doen op andere netwerken. Zou leuke EU-richtlijn zijn als men dat zou afdwingen trouwens. @Raindeer, jij weet hier 100x meer over dan ik dus ben benieuwd of jij hier iets over te zeggen hebt?

Sorry, beetje off-topic, maar ik las die 112 statement dus haak er meteen even op in
De truc is eSIM of Sim uitzetten en dan 112 bellen mocht het niet werken via je eigen provider.

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-12 11:08
Sorcerer8472 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 11:13:
[...]

Ik weet ook niet alles, maar er lijken zowel in het artikel van RTV Noord-Oost Friesland als in jouw reactie foutjes te zitten.

Het artikel zegt dat als een netwerk vol zit, dat er dan automatisch wordt overgeschakeld naar een ander netwerk:
Geen gevolgen voor noodnummers
Volgens de gemeente heeft de overbelasting geen gevolgen gehad voor de communicatie van of met hulpdiensten. Het alarmnummer 112 blijft altijd bereikbaar, ook als een mobiel netwerk lokaal overbelast raakt. Het landelijke systeem zorgt ervoor dat een oproep automatisch wordt doorgeschakeld naar een beschikbaar netwerk. Het kan dan iets langer duren voordat de verbinding tot stand komt, maar bereikbaarheid blijft gegarandeerd.
Dat zou niet moeten gebeuren. Als een gebruiker verbonden is met het netwerk, dan zou er bij een noodoproep altijd capaciteit vrijgemaakt moeten worden voor een gesprek met 112. Desnoods door een ander gesprek te droppen. Dat kan op 2G of op 4G zijn, waarbij de regel is in Nederland dat een noodoproep ook via VoLTE moet kunnen werken. Dus als Voda of Odido vol zaten, dan gaat het gesprek niet magisch via KPN.

Dat betekent dat jouw opmerking niet zou moeten kloppen:
Het gebruik van een ander netwerk gebeurd in principe alleen als er geen signaal is van het thuisnetwerk. Als er wel signaal is, zoals in Dokkum, dan gaat je Voda telefoon niet zoeken naar een KPN of Odido mast. Dat doet deze pas als er helemaal geen Voda signaal is. Er zijn in NL maar een beperkt aantal plekken waar je daar tegenaan loopt. Je zou het op de Noordzee kunnen hebben of in landen als Duitsland, waar de dekking slechter is.

Het zou dus ook niet nodig moeten zijn om de SIM-kaart er uit te halen, zoals
Roy Tollenaar schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 11:18:
[...]

De truc is eSIM of Sim uitzetten en dan 112 bellen mocht het niet werken via je eigen provider.
112 bellen zou namelijk altijd moeten werken op het netwerk van je operator, ook als het vol zit. Maar, als het niet lukt, dan is een SIM-kaart er uit halen natuurlijk wel een optie.

In Australië heeft mobiele aanbieder Optus het gepresteerd om 13 uur lang geen verbindingen met 000 (hun 112) te hebben. Foutje bij een upgrade. Ook zijn er mogelijk problemen met bepaalde telefoons en MVNOs Dus er is een verschil tussen hoe het zou moeten werken en hoe het soms werkt. Zie:
https://www.abc.net.au/ne...confirmed-times/105856172
Raindeer schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 12:14:
[...]

Ik weet ook niet alles, maar er lijken zowel in het artikel van RTV Noord-Oost Friesland als in jouw reactie foutjes te zitten.

Het artikel zegt dat als een netwerk vol zit, dat er dan automatisch wordt overgeschakeld naar een ander netwerk:

[...]

Dat zou niet moeten gebeuren. Als een gebruiker verbonden is met het netwerk, dan zou er bij een noodoproep altijd capaciteit vrijgemaakt moeten worden voor een gesprek met 112. Desnoods door een ander gesprek te droppen. Dat kan op 2G of op 4G zijn, waarbij de regel is in Nederland dat een noodoproep ook via VoLTE moet kunnen werken. Dus als Voda of Odido vol zaten, dan gaat het gesprek niet magisch via KPN.

Dat betekent dat jouw opmerking niet zou moeten kloppen:
Ik heb een keer ervaren dat ik 112 niet kon bereiken via mijn eigen netwerk (destijds Vodafone). Dit was wel nog in de 3G-tijd. Elk gesprek bleef continu falen. Ik vraag me daarom af of dit wel in de praktijk wordt getest.

Als het netwerk zodanig verstoord is dat signaling lokaal stuk of overbelast is, of de lokale cel niet meer verbonden is (bijv. falende straalverbinding) dan is er volgens mij niet zomaar een fallback toch? De telefoon geeft een failed call aan en that's it.

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-12 15:53
Ben nu al een aantal jaar abonnee bij Vodafone en is me al vaker opgevallen dat ik binnenshuis heel slecht bereik heb. Nou valt dat normaal niet op met wifi thuis, maar net viel de stroom uit en wilde ik een mobiele hotspot maken voor de iPad zodat m’n dochter Woezel en Pip af kon kijken maar ik had 1 streepje bereik. Zie het nu ook qua bereik voor netwerk, ook een streepje.

Heb ook even de snelheden getest net.
5G: 20mbps download, 1mbps upload.
4G: 50mbps download, 2mbps upload

Is het zo dat Vodafone bepaalde frequentie niet gebruikt waardoor je binnen wel beter bereik zou kunnen hebben? En zijn er providers die dit wel anders doen? Zo onhandig dat je thuis gewoon niet goed van het netwerk gebruik kunt maken, op werk heb ik geen problemen

[ Voor 7% gewijzigd door HansAnders07 op 10-10-2025 19:38 ]

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03:10
@HansAnders07
https://antennekaart.nl/kaart/4g

Ligt aan de lokatie. Type mast en Layout > Sectorlayout, of je goed in de antenne 'kijkt'.

• HansAnders07
neeecht schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 20:17:
@HansAnders07
https://antennekaart.nl/kaart/4g

Ligt aan de lokatie. Type mast en Layout > Sectorlayout, of je goed in de antenne 'kijkt'.
Als ik die kaart bekijk op mijn directe omgeving dan zie ik echt maar 2 Vodafone masten om me heen. Verder is het voornamelijk blauw (Odido) met echt een heel groot aantal en daarna KPN.

Vodafone is echt heel mager vertegenwoordigd dus..

• zwaargeschapen
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 19:48
HansAnders07 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 19:32:
Ben nu al een aantal jaar abonnee bij Vodafone en is me al vaker opgevallen dat ik binnenshuis heel slecht bereik heb. Nou valt dat normaal niet op met wifi thuis, maar net viel de stroom uit en wilde ik een mobiele hotspot maken voor de iPad zodat m’n dochter Woezel en Pip af kon kijken maar ik had 1 streepje bereik. Zie het nu ook qua bereik voor netwerk, ook een streepje.

Heb ook even de snelheden getest net.
5G: 20mbps download, 1mbps upload.
4G: 50mbps download, 2mbps upload

Is het zo dat Vodafone bepaalde frequentie niet gebruikt waardoor je binnen wel beter bereik zou kunnen hebben? En zijn er providers die dit wel anders doen? Zo onhandig dat je thuis gewoon niet goed van het netwerk gebruik kunt maken, op werk heb ik geen problemen
Dit verschil in snelheden op locaties met slecht bereik (waarbij dan 5G700 wordt bijgeschakeld) valt mij ook op. Ook geeft 5G veel meer packet loss en hogere pingtijden dan 4G in zulke gevallen.

Dit zou toch niet zo moeten zijn? Ik woon in een gebied met slechte indoordekking (thuis, winkelcentrum, etc) en merk dat het overall beter werkt als ik 5G uitschakel, ondanks dat band 28 in theorie veel zou kunnen toevoegen hier.

[ Voor 8% gewijzigd door zwaargeschapen op 11-10-2025 08:31 ]

• HansAnders07
zwaargeschapen schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 08:28:
[...]

Dit verschil in snelheden op locaties met slecht bereik (waarbij dan 5G700 wordt bijgeschakeld) valt mij ook op. Ook geeft 5G veel meer packet loss en hogere pingtijden dan 4G in zulke gevallen.

Dit zou toch niet zo moeten zijn? Ik woon in een gebied met slechte indoordekking (thuis, winkelcentrum, etc) en merk dat het overall beter werkt als ik 5G uitschakel, ondanks dat band 28 in theorie veel zou kunnen toevoegen hier.
Heb net tijdens een wandeling in en om m’n woonplaats wat getest met speedtests op 4g en 5G. 4G is iedere keer sneller, met 3/4 streepjes bereik pakt die altijd 150/200mbps, 5G is met hetzelfde bereik geen een keer boven de 80mbps uitgekomen..

Mijn conclusie is dat Vodafone hier in ieder geval een vrij matige 5G verbinding heeft. Ik heb hem iig nu standaard op 4G staan, scheelt volgens mij ook enorm in de batterij van m’n iPhone 16 pro max

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:58
HansAnders07 schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 11:26:
[...]

Heb net tijdens een wandeling in en om m’n woonplaats wat getest met speedtests op 4g en 5G. 4G is iedere keer sneller, met 3/4 streepjes bereik pakt die altijd 150/200mbps, 5G is met hetzelfde bereik geen een keer boven de 80mbps uitgekomen..

Mijn conclusie is dat Vodafone hier in ieder geval een vrij matige 5G verbinding heeft. Ik heb hem iig nu standaard op 4G staan, scheelt volgens mij ook enorm in de batterij van m’n iPhone 16 pro max
Uit interesse, welke site/mast is dat? (Stuur gerust een PM als je de locatie hier liever niet wil delen) Als er geen 3500MHz hangt is het natuurlijk logisch, maar ik zou ook op andere frequenties wel verwachten dat 5G je iets van voordeel geeft.

Dit is echt hét nadeel van DSS. Door 1800MHz in te zetten op 4G en 5G doe je al je winsten van 5G teniet door overhead voor DSS. En vaak is 700MHz zo druk dat 800MHz op 4G sneller is. Dit laatste hebben we bij Odido ook lang gezien voor de introductie van 3500MHz

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

• ernstoud
HansAnders07 schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 11:26:
[...]
Mijn conclusie is dat Vodafone hier in ieder geval een vrij matige 5G verbinding heeft.
Vodafone heeft in heel NL de allerslechtste dekking. Voorbeeldje:

ernstoud in "[Vodafone] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

• jk-5
Vodafone heeft vanmorgen weer een update geplaatst. Ze breiden hun test met 5G1800 in Limburg uit, waardoor 4G op 1800MHz nu ook uit is in het zuidelijke deel in Limburg. Geen DSS meer, de 1800MHz band wordt daar volledig ingezet voor 5G.

Ook zoals gebruikelijk weer wat upgrades aan sites en de uitrol van 3500MHz

https://antennekaart.nl/k...2.03897658&lng=5.21850585

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:15
jk-5 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 09:00:
Vodafone heeft vanmorgen weer een update geplaatst. Ze breiden hun test met 5G1800 in Limburg uit, waardoor 4G op 1800MHz nu ook uit is in het zuidelijke deel in Limburg. Geen DSS meer, de 1800MHz band wordt daar volledig ingezet voor 5G.

Ook zoals gebruikelijk weer wat upgrades aan sites en de uitrol van 3500MHz

https://antennekaart.nl/k...2.03897658&lng=5.21850585
Er was volgens mij vroeger ook een mogelijkheid (of misschien via een andere site) om op de kaart zichtbaar te maken waar de diverse zenders naar toe uitzenden. Ik zie wel hoek in de beschrijving staan met graden. Kan ik ergens zien of berekenen bij een mast of daar een zender hangt die naar mijn huis toe zend?

Ik denk dat ik het al weet. die graden is gewoon 360 rondom en als er dan 150 staat straalt hij uit naar 150 graden kant. Neem aan dat 0 graden dan altijd het noorden is?

[ Voor 9% gewijzigd door Bart1983 op 13-10-2025 11:16 ]

• ernstoud
Bart1983 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 11:10:
[...]

Er was volgens mij vroeger ook een mogelijkheid (of misschien via een andere site) om op de kaart zichtbaar te maken waar de diverse zenders naar toe uitzenden. Ik zie wel hoek in de beschrijving staan met graden. Kan ik ergens zien of berekenen bij een mast of daar een zender hangt die naar mijn huis toe zend?

Ik denk dat ik het al weet. die graden is gewoon 360 rondom en als er dan 150 staat straalt hij uit naar 150 graden kant. Neem aan dat 0 graden dan altijd het noorden is?
Noord is altijd 0 graden.

En als je op antennekaart.nl bij layout kijkt kun je de sectorlayout aanzetten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mUoUdQKsP19ZDRtqqlwi3ynYrB0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tp7BehmFtiUGYq2Qm018ppKI.jpg?f=fotoalbum_large

Succes!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:15
ernstoud schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 12:07:
[...]

Noord is altijd 0 graden.

En als je op antennekaart.nl bij layout kijkt kun je de sectorlayout aanzetten:

[Afbeelding]

Succes!
ja top sector layout bedoelde ik. Dankjewel.

• SK-61
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 05-12 11:51
Hi ik zit vanaf januari 2023 volgens mij bij vodafone en red together abbonement met mijn zus en moeder samen. Zus = hoofdpersoon van Red together. Contract loopt januari 2026 af. Mijn iphone is ondertussen kapot en wil graag apart een abbo nemen en een toestel.
Ik wil graag uit de red together abbonement uitstappen en een persoonlijke abbo bij Vodafone hebben met unlimited data.
Ik probeer nu met hoofdpersoon langs de winkel te gaan en wil uit red together te gaan (allebei hebben het druk werk/prive) Ik ben nu al 2x geweest naar een vodafone winkel maar helaas is het elke keer zo druk en is er tijd tekort.. Kwam erachter na Vodafone gebeld te hebben dat je ook een formulier kan invullen. Ik heb een online formulier ingevuld maar na 1 week en 2 dagen nog niks gehoord..
Zou dat zo lang duren?

• NLM1K
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:12
SK-61 schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 15:59:
Hi ik zit vanaf januari 2023 volgens mij bij vodafone en red together abbonement met mijn zus en moeder samen. Zus = hoofdpersoon van Red together. Contract loopt januari 2026 af. Mijn iphone is ondertussen kapot en wil graag apart een abbo nemen en een toestel.
Ik wil graag uit de red together abbonement uitstappen en een persoonlijke abbo bij Vodafone hebben met unlimited data.
Ik probeer nu met hoofdpersoon langs de winkel te gaan en wil uit red together te gaan (allebei hebben het druk werk/prive) Ik ben nu al 2x geweest naar een vodafone winkel maar helaas is het elke keer zo druk en is er tijd tekort.. Kwam erachter na Vodafone gebeld te hebben dat je ook een formulier kan invullen. Ik heb een online formulier ingevuld maar na 1 week en 2 dagen nog niks gehoord..
Zou dat zo lang duren?
Dat wordt handmatig opgepakt inderdaad, dus kan een paar werkdagen over heen gaan. Je krijgt vanzelf bericht dat het verwerkt is en er voor jou een apart klantnummer is aangemaakt.

• SK-61
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 05-12 11:51
NLM1K schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 19:58:
[...]

Dat wordt handmatig opgepakt inderdaad, dus kan een paar werkdagen over heen gaan. Je krijgt vanzelf bericht dat het verwerkt is en er voor jou een apart klantnummer is aangemaakt.
Bedankt voor je reply! ik ben gisteren weer langsgeweest om dit na te vragen. Hij zei dat er waarschijnlijk iets niet goed is gegaan maar daarover heb ik dan geen bericht over gekregen. Hij zei dat ik het formulier opnieuw moet indienen of toch moet langskomen met hoofdpersoon in de winkel.. jammer..

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-12 21:13
Hi all. Ik word er zo langzamerhand kierewiet van: op mijn Samsung S25 krijg ik bij Vodafone telkens van die push-meldingen, flash-berichten, herinneringen voor voicemails. Van o.a. de app “telefoonservices”. Terwijl bij mijn vorige provider (Odido) ik gewoon een sms kreeg en het klaar was.

Ik stoor me er kapot aan en Ik wil alle meldingen van de voicemaildienst uitschakelen: geen flash-bericht, geen push, geen herinnering, gewoon helemaal niks. Hooguit een smsje. Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 00:06
NomadTitan schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 21:42:
Hi all. Ik word er zo langzamerhand kierewiet van: op mijn Samsung S25 krijg ik bij Vodafone telkens van die push-meldingen, flash-berichten, herinneringen voor voicemails. Van o.a. de app “telefoonservices”. Terwijl bij mijn vorige provider (Odido) ik gewoon een sms kreeg en het klaar was.

Ik stoor me er kapot aan en Ik wil alle meldingen van de voicemaildienst uitschakelen: geen flash-bericht, geen push, geen herinnering, gewoon helemaal niks. Hooguit een smsje. Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt!
Heb je een voorbeeldje? Dit heb ik nog niet eerder gezien bij vrienden of collega's die VF hebben.

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03:49
NomadTitan schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 21:42:

die kan je toch gewoon uitschakelen?

• ernstoud
@jk-5

Weet jij of Vodafone met B3/N3 aan het rommelen is?

B3 in de aggregatie op 4G en op 5G doet vrijwel niets bij mij. Als ik upload op B3 selecteer heb ik vrijwel geen download en upload.

En N3 wordt niet geselecteerd ook al vraag ik in de setup van de router om die band. Ook in auto mode wordt N3 nooit geselecteerd.

Op antennekaart.nl zie ik op deze mast de “3” staan zowel bij 4G als 5G. Maar betekent dat dan dat N3 actief zou moeten zijn? In mijn NR7302 op 300 meter van de mast heb ik deze band nog nooit gezien.

• Roy Tollenaar
ernstoud schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 18:21:
@jk-5

B3 in de aggregatie op 4G en op 5G doet vrijwel niets bij mij. Als ik upload op B3 selecteer heb ik vrijwel geen download en upload.

En N3 wordt niet geselecteerd ook al vraag ik in de setup van de router om die band. Ook in auto mode wordt N3 nooit geselecteerd.

Op antennekaart.nl zie ik op deze mast de “3” staan zowel bij 4G als 5G. Maar betekent dat dan dat N3 actief zou moeten zijn? In mijn NR7302 op 300 meter van de mast heb ik deze band nog nooit gezien.
Hier werkt zowel N3 als B3 site hier ondersteund B1,B20 en B3/N3. Router is een ZTE MU5120, ben met deze site verbonden: https://antennekaart.nl/k...oom=17&providers=vodafone
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nC1rCLNyEz-_56qgce1HcBs8GMI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ICRvAUmbtvypGhpMKEBxPKlp.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AiMKHKndovue8rkkLqnrCxDd7Ik=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/S5nspDuNj3clVnNw5d0wkXCF.png?f=user_large

• ernstoud
@jk-5

Nou zeg… post ik hier deze vraag, rommel ik nog wat en krijg ik nu wel N3.

Met B1, B20, B32 en N3 heb ik nu 300 Mbps down en 50 Mbps up.
Met B1, B20, B32 en N28 was dat minder dan 200 Mbps.
Tot voor kort met B3 erbij ruim boven 200 Mbps. maar als ik nu B3 toevoeg i.p.v. N3 (en N28) dan ver beneden de 200 Mbps.

Geen idee hoe de mast ontsloten is, dat staat niet op antennekaart.nl, en in het gebouw waar deze mast op staat is Ziggo aanwezig, wellicht dus glas of coax (kan dat?).

Bijzonder dit.

• jk-5
@jk-5

Hmm wat bijzonder. Ik weet wel dat ze in Zuid-Limburg aan het testen zijn met 5G-only op 1800MHz (en dus geen DSS meer naar 4G). Maar dit klinkt wel bijzonder. Behalve dat de band misschien vrij vol zit kan ik hier geen verklaring voor bedenken

• ernstoud
jk-5 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 21:07:
[...]

Hmm wat bijzonder. Ik weet wel dat ze in Zuid-Limburg aan het testen zijn met 5G-only op 1800MHz (en dus geen DSS meer naar 4G). Maar dit klinkt wel bijzonder. Behalve dat de band misschien vrij vol zit kan ik hier geen verklaring voor bedenken
Zie mijn post boven deze van jou. Inmiddels wel N3 dus…

Mast staat in buitengebied buiten dorp langs een rustige weg. Ik gok dat er op deze mast buiten de spits vrijwel niets actief is.

En B3 staat op de dichtstbijzijnde mast inderdaad uit, zet ik op een 4G router B3 echt vast wordt ik verbonden naar een mast 2 km. verder weg. In de avond heb ik nu - door die :N energiebesparing van Vodafone - op 4G een snelheid van 15 Mbps. down/up op 300 meter van deze mast. ADSL was sneller. Mooi bedrijf dat Vodafone, not.

Op 5G nu 150/50 Mbps. Alleen B20 en N3, door de genoemde energiebesparing zijn B1 en B32 dan weg. En waar N28 gebleven is?

Vodafone kan ook gewoon alle masten ‘s-avonds en ‘s-nachts uitzetten, jongens dan bespaar je een hoop energie!

Enfin, nog een paar maanden dan gaan al mijn zakelijk abonnementen bij VF weg. Bagger bedrijf.

[ Voor 50% gewijzigd door ernstoud op 31-10-2025 00:06 ]

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Praktische vraag. Ik heb via Belsimpel mijn abonnement verlengd met nummerbehoud. Ik kom van KPN af en heb nu een eSim, en heb ook bij Vodafone aangegeven een eSim te willen gebruiken. De overgangsdatum is per sms aangegeven op eind november. Vraag is; hoe kom ik nu / straks aan de nieuwe Vodafone eSim? Ik heb het via Belsimpel geregeld, maar kan nog geen Vodafone account aanmaken omdat het nummer nog niet actief is. Iemand die hier ervaring mee heeft?

• Roy Tollenaar
Bulldog schreef op zondag 2 november 2025 @ 20:24:
Praktische vraag. Ik heb via Belsimpel mijn abonnement verlengd met nummerbehoud. Ik kom van KPN af en heb nu een eSim, en heb ook bij Vodafone aangegeven een eSim te willen gebruiken. De overgangsdatum is per sms aangegeven op eind november. Vraag is; hoe kom ik nu / straks aan de nieuwe Vodafone eSim? Ik heb het via Belsimpel geregeld, maar kan nog geen Vodafone account aanmaken omdat het nummer nog niet actief is. Iemand die hier ervaring mee heeft?
Bij Vodafone zelf krijg je deze in de mail (beveiligd met ik dacht je laatste cijfers van je rekeningnummer) en via Belsimpel/Mobiel krijg je een papierenvoucher thuis gestuurd volgens mij.

• Roy Tollenaar
Helaas toch ook hier de onderstaande mail van Vodafone ontvangen. Na nog geen 186GB te hebben verbruikt.

U maakt gebruik van het zogenaamde Red Unlimited abonnement.

Er geldt een speciale Fair Use Policy voor Red Unlimited: • Het gebruik van mobiel internet bij Red Unlimited is onbeperkt in NL. Na 20 GB per dag krijgt de klant automatisch nog 2 GB, waarna deze 2 GB gratis kan worden aangevuld via SMS of My Vodafone.

Echter, In artikel 3 van de Aanvullende Voorwaarden wordt uitleg verstrekt over redelijk en fair user policy, daar ook al is er sprake van een Unlimted gebruikt, dient dit gebruik wel op een normale en redelijke wijze gebeuren. Dit is noodzakelijk om overbelasting van het netwerk en daardoor misbruik en overlast voor andere gebruikers te voorkomen.

Uit uw verbruik blijkt helaas dat er sprake is van dusdanig veel gebruik dat wij dit niet meer als redelijk kunnen zien.

Wellicht bent u niet op de hoogte van het feit dat de wijze waarop u uw Red Unlimited abonnement gebruikt, niet toegestaan is.

Wij verzoeken u dan ook vriendelijk om dit verbruik te stoppen. Mochten wij binnen 14 dagen na heden constateren dat u het verbruik niet heeft aangepast, dan zullen wij passende maatregelen nemen. Dit kan leiden tot het in rekening brengen van de extra kosten voor sms-berichten en zelfs tot blokkade van de aansluiting.

Wij gaan er echter vanuit dat wij hier niet tot over hoeven gaan. Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u telefonisch contact opnemen met onze afdeling Credit Risk op telefoonnummer 043-3514520 of per e-mail naar creditrisk@vodafoneziggo.com.

Dank voor uw medewerking in deze kwestie.

Met vriendelijke groet,

Vodafone

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-12 15:56
Roy Tollenaar schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 10:37:
Helaas toch ook hier de onderstaande mail van Vodafone ontvangen. Na nog geen 186GB te hebben verbruikt.

Er geldt een speciale Fair Use Policy voor Red Unlimited: • Het gebruik van mobiel internet bij Red Unlimited is onbeperkt in NL. Na 20 GB per dag krijgt de klant automatisch nog 2 GB, waarna deze 2 GB gratis kan worden aangevuld via SMS of My Vodafone.

Echter, In artikel 3 van de Aanvullende Voorwaarden wordt uitleg verstrekt over redelijk en fair user policy, daar ook al is er sprake van een Unlimted gebruikt, dient dit gebruik wel op een normale en redelijke wijze gebeuren. Dit is noodzakelijk om overbelasting van het netwerk en daardoor misbruik en overlast voor andere gebruikers te voorkomen.

Uit uw verbruik blijkt helaas dat er sprake is van dusdanig veel gebruik dat wij dit niet meer als redelijk kunnen zien.

Wellicht bent u niet op de hoogte van het feit dat de wijze waarop u uw Red Unlimited abonnement gebruikt, niet toegestaan is.

Wij verzoeken u dan ook vriendelijk om dit verbruik te stoppen. Mochten wij binnen 14 dagen na heden constateren dat u het verbruik niet heeft aangepast, dan zullen wij passende maatregelen nemen. Dit kan leiden tot het in rekening brengen van de extra kosten voor sms-berichten en zelfs tot blokkade van de aansluiting.

Wij gaan er echter vanuit dat wij hier niet tot over hoeven gaan. Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u telefonisch contact opnemen met onze afdeling Credit Risk op telefoonnummer 043-3514520 of per e-mail naar creditrisk@vodafoneziggo.com.

Met vriendelijke groet,

Vodafone
186GB in een maand of paar dagen?

• Roy Tollenaar
Sir_Killalot schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 11:36:
[...]

186GB in een maand of paar dagen?
In 4 dagen vanaf 1-11

• ernstoud
Tja. 46 Gb. per dag. Dat kan dan geen telefonie zijn maar zal data zijn. En daar moet Vodafone van de ACM op controleren want daarvoor zijn 097 nummers verplicht. Dat zal de achterliggende reden van deze FUP zijn.

Uiteindelijk is mobiel natuurlijk niet geschikt voor een dergelijk verbruik. Zelfs bij Odido K&K met een veel hogere limiet.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:37
De vraag is dan wel of je inderdaad iets raars doet. Is het 186 Gb in 2 dagen, of in 30 dagen? En houd je je aan de voorwaarden om het alleen op de telefoon te gebruiken, of is het een hotspot voor van alles en nog wat?

Ik zou vragen om je abonnement vrij te geven als het normaal gebruik is dat je kan overstappen.

Is het gebruik niet normaal binnen de contractvoorwaarden zou ik adviseren te kijken hoe je dat wel kunt oplossen met bijvoorbeeld een specifieke datasim, of dat je een vaste internet aansluiting regelt dat je dataverkeer via wifi kan, of dat je een provider zoekt die dat soort verbruik wel toestaat.

• Roy Tollenaar
swhnld schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 13:34:
[...]

De vraag is dan wel of je inderdaad iets raars doet. Is het 186 Gb in 2 dagen, of in 30 dagen? En houd je je aan de voorwaarden om het alleen op de telefoon te gebruiken, of is het een hotspot voor van alles en nog wat?

Ik zou vragen om je abonnement vrij te geven als het normaal gebruik is dat je kan overstappen.

Is het gebruik niet normaal binnen de contractvoorwaarden zou ik adviseren te kijken hoe je dat wel kunt oplossen met bijvoorbeeld een specifieke datasim, of dat je een vaste internet aansluiting regelt dat je dataverkeer via wifi kan, of dat je een provider zoekt die dat soort verbruik wel toestaat.
Het is wel hotspot verbruik. Benieuwd wat ze gaan zeggen heb een mail gestuurd dat ik graag een oplossing zie aangezien ik voor het afsluiten heb gevraagd mijn verbruik een probleem zou zijn. Dit lag bij Odido op z’n hoogst met 6TB in 1 maand, dit zou geen probleem zijn en je zou niet afgesloten worden door dit verbruik.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:37
Roy Tollenaar schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 14:29:
[...]

Het is wel hotspot verbruik. Benieuwd wat ze gaan zeggen heb een mail gestuurd dat ik graag een oplossing zie aangezien ik voor het afsluiten heb gevraagd mijn verbruik een probleem zou zijn. Dit lag bij Odido op z’n hoogst met 6TB in 1 maand, dit zou geen probleem zijn en je zou niet afgesloten worden door dit verbruik.
Als je dat zwart op wit gekregen hebt sta je sterk. Maar is het alleen mondeling in een winkel geweest (en dus ook niet telefonisch opgenomen door hun helpdesk), dan wordt het lastig. Ik zou gauw terugkeren naar Odido als het niet anders kan.

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-12 12:44

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Zijn er momenteel meer mensen die er niet kunnen bellen of gebeld worden op het vodafone netwerk? SMS lijkt wel te werken. Als ik bel met Vodafone dan is gelijk de sessie weg en als ik met Odido naar Vodafone bel dan is het nummer niet bereikbaar. Zie ook op alle storingen veel meldingen bij Vodafone. Kan echter verder niks terugvinden.

*empty*

• Roy Tollenaar

Met vriendelijke groet,

Vodafone
Nou ze hebben uiteindelijk het contract beëindig en de Odido sim is momenteel weer in gebruik. Blijf bijzonder dat Vodafone zo vreemd handelt bij hun voorwaarde. Had dan tenminste nog de prioriteit op het netwerk verlaagd of de snelheid bijvoorbeeld op 10mbps gelimiteerd dan behoud je wel gewoon je internet verbinding.

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
jack zomer schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 23:22:
ik ben even in de voorwaarde 2017 gedoken.
ze noemde het idd niet duo sim maar multidatasim

[...]

nu niet meer te krijgen, en geloof me ik heb het gebrobeerd. de enigste rede dat ik met een 2017 abbo loop. (verklaard nog niet waarom ik met een 097 kan bellen...) (net even test werkt nog steeds +31 970 xxx xx xxx)
Opmerkelijk. Ik heb het net even getest: ik kan er nog altijd NIET mee bellen (zoals 't hoort). Wel SMS-en, trouwens. Dat heeft ook altijd al gekund.

Inderdaad Super, die multi data sim bij de Red Super. Ik heb er zelfs twee. Maar ik vind het abonnement na alle inflatiecorrecties wel pittig onderhand. Dus ik zat toch weer eens te bladeren bij alle Black Friday geweld. En ik zie dat 't nu nog altijd wel bestaat voor zakelijk.

Daar is het 7,50 per extra SIM. +15 euro dus voor mij. En daar valt het black friday aanbiedinkje aardig bij weg. Dus vraag ik me af: zijn er ooit aanbiedingen op die multi data sims? En / of werkt het F&F verhaal ook voor zo'n kleinzakelijk abonnement?

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03:10
Afbeeldingslocatie: https://x266.nl/dump/b8-900mhz-2025-11-20-vodafone-speedtest.jpg
https://x266.nl/dump/b8-9...20-vodafone-speedtest.jpg

Vodafone 5 MHz LTE 4G on air!
Lijkt mij uit Amsterdam te komen :)

EARFCN: 3503 = 930.30 MHz midden frequentie.
eNB: 109725

• jk-5
neeecht schreef op donderdag 20 november 2025 @ 00:34:
[Afbeelding]
https://x266.nl/dump/b8-9...20-vodafone-speedtest.jpg

Vodafone 5 MHz LTE 4G on air!
Lijkt mij uit Amsterdam te komen :)

EARFCN: 3503 = 930.30 MHz midden frequentie.
eNB: 109725
Wow vet! Eindelijk een extra stukje refarm van spectrum bij Vodafone. Jammer dat het niet meteen 5G wordt, hoewel die keuze wel logisch is. Dit moeten we even in de gaten houden

• Sir_Killalot
jk-5 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 07:30:
[...]

Wow vet! Eindelijk een extra stukje refarm van spectrum bij Vodafone. Jammer dat het niet meteen 5G wordt, hoewel die keuze wel logisch is. Dit moeten we even in de gaten houden
Wat betekent dit voor de consument? Eindelijk betere indoor dekking?

• jk-5
Sir_Killalot schreef op donderdag 20 november 2025 @ 11:38:
[...]

Wat betekent dit voor de consument? Eindelijk betere indoor dekking?
Ze hebben al 4G op 800MHz en 5G op 700MHz, maar er komt dus een beetje laag 4G spectrum bij in de 900MHz band, die hebben ze tot nu toe alleen nog maar voor 2G gebruikt. De indoor dekking zal er niet door verbeteren. Maar de capaciteit op het lage spectrum verbetert hier wel mee

• Computergek
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 29-11 23:34
Gisteren heb ik een belletje gehad van Vodafone/Ziggo van natuurlijk een verkoper die graag een aanbieding wilde doen. Normaal neem ik de telefoon niet op maar omdat ik ook een ander belletje verwachtte helaas toch gedaan. Momenteel zit ik bij hollandsnieuwe (dochter van Vodafone) met een contract tot juli volgend jaar. De verkoper heeft een mail verzonden met de aanbieding en de vraag is dan of ik op akkoord wil klikken. Volgens hem zit ik dan nog nergens aan vast maar is dit alleen zodat Vodafone kan controleren tot wanneer mijn contract bij hollandsnieuwe loopt.

Op zich ben ik wel benieuwd naar de aanbieding want ik heb ook tv en internet van Ziggo. In de kleine lettertjes staat ook dat ik binnen 14 dagen kan annuleren. Dus weten jullie of ik zonder risico op de akkoord knop kan drukken of krijg ik dan een opzegboete bij hollandsnieuwe? Volgens de verkoper zal dit natuurlijk niet gebeuren.

• Roy Tollenaar
Computergek schreef op donderdag 20 november 2025 @ 14:51:
Gisteren heb ik een belletje gehad van Vodafone/Ziggo van natuurlijk een verkoper die graag een aanbieding wilde doen. Normaal neem ik de telefoon niet op maar omdat ik ook een ander belletje verwachtte helaas toch gedaan. Momenteel zit ik bij hollandsnieuwe (dochter van Vodafone) met een contract tot juli volgend jaar. De verkoper heeft een mail verzonden met de aanbieding en de vraag is dan of ik op akkoord wil klikken. Volgens hem zit ik dan nog nergens aan vast maar is dit alleen zodat Vodafone kan controleren tot wanneer mijn contract bij hollandsnieuwe loopt.

Op zich ben ik wel benieuwd naar de aanbieding want ik heb ook tv en internet van Ziggo. In de kleine lettertjes staat ook dat ik binnen 14 dagen kan annuleren. Dus weten jullie of ik zonder risico op de akkoord knop kan drukken of krijg ik dan een opzegboete bij hollandsnieuwe? Volgens de verkoper zal dit natuurlijk niet gebeuren.
Zolang je geen sms krijgt met een code voor nummer behoud is het veilig, hun moeten je namelijk altijd een sms sturen met een code die jij dan op de bestel pagina invult om nummerbehoud te bevestigen en te bewijzen dat het wel echt jouw nummer is die laat overzetten.

• Computergek
Roy Tollenaar schreef op donderdag 20 november 2025 @ 15:56:
[...]

Zolang je geen sms krijgt met een code voor nummer behoud is het veilig, hun moeten je namelijk altijd een sms sturen met een code die jij dan op de bestel pagina invult om nummerbehoud te bevestigen en te bewijzen dat het wel echt jouw nummer is die laat overzetten.
Deze code heb ik wel gehad maar heb deze niet in hoeven vullen op de bestel pagina, de verkoper heeft dit dan zelf gedaan blijkbaar want de code moest ik opnoemen. Nu heb ik dus een mail met een bestel overzicht waar ook het nummerbehoud in staat. En ik heb een tweede mail gekregen waarin ik op een knop kan drukken om akkoord te geven.

Ik vind het sowieso een raar verhaal. De verkoper heb ik al duidelijk gemaakt dat mijn abonnement nog loopt tot juli volgend jaar. Volgens hem is drukken op de akkoord knop alleen nodig om te checken of deze datum inderdaad klopt. Als dit niet het geval is dan krijg geen aanbieding van Vodafone/Ziggo dus waarom zou ik op die knop moeten drukken als hij het antwoord toch al weet?

• Roy Tollenaar
Computergek schreef op donderdag 20 november 2025 @ 18:57:
[...]

Deze code heb ik wel gehad maar heb deze niet in hoeven vullen op de bestel pagina, de verkoper heeft dit dan zelf gedaan blijkbaar want de code moest ik opnoemen. Nu heb ik dus een mail met een bestel overzicht waar ook het nummerbehoud in staat. En ik heb een tweede mail gekregen waarin ik op een knop kan drukken om akkoord te geven.

Ik vind het sowieso een raar verhaal. De verkoper heb ik al duidelijk gemaakt dat mijn abonnement nog loopt tot juli volgend jaar. Volgens hem is drukken op de akkoord knop alleen nodig om te checken of deze datum inderdaad klopt. Als dit niet het geval is dan krijg geen aanbieding van Vodafone/Ziggo dus waarom zou ik op die knop moeten drukken als hij het antwoord toch al weet?
Dan zou ik het niet doen, met die knop wordt denk ik je nummerbehoud in gang gezet.

• Computergek
Nee ik ga ook niet meer in op dit aanbod. Ik was benieuwd hoe het eigenlijk kan dat ik 20 tot 30 euro (eerste 12 maanden) korting zou kunnen krijgen op de kosten die ik nu maandelijks aan Ziggo betaal. Blijkt dus dat ik al meer dan een jaar 6,95,- euro per maand betaal voor het zogenaamde "Safe Online XL-beveiligingspakket" wat ik nooit gebruik. Eerst zat ik bij Vodafone/Ziggo waarbij dit altijd gratis was maar bij de wijziging naar hollandsnieuwe/Ziggo blijkt dat ik hier dus elke maand voor ben gaan betalen. Het zal wel aan mijn leeskunst liggen maar bij de bevestiging van mijn nieuwe contract stond het volgende destijds in de mail:
Combineerde je Vodafone met Ziggo internet?
Dan krijg je vanaf nu de Volop extra voordelen niet langer cadeau. Dat betekent dat je extra tv-pakket en het Safe Online XL-beveiligingspakket zijn vervallen en dat je minder voordelen krijgt op priority.nl.
Het woord vervallen betekent voor mij dat ik geen recht meer op iets heb maar er dus ook zeker niet voor betaal. Dit voelt als behoorlijke misleiding maar ik had maar beter mijn facturen moeten nakijken.

• Roy Tollenaar
Computergek schreef op donderdag 20 november 2025 @ 20:14:
Nee ik ga ook niet meer in op dit aanbod. Ik was benieuwd hoe het eigenlijk kan dat ik 20 tot 30 euro (eerste 12 maanden) korting zou kunnen krijgen op de kosten die ik nu maandelijks aan Ziggo betaal. Blijkt dus dat ik al meer dan een jaar 6,95,- euro per maand betaal voor het zogenaamde "Safe Online XL-beveiligingspakket" wat ik nooit gebruik. Eerst zat ik bij Vodafone/Ziggo waarbij dit altijd gratis was maar bij de wijziging naar hollandsnieuwe/Ziggo blijkt dat ik hier dus elke maand voor ben gaan betalen. Het zal wel aan mijn leeskunst liggen maar bij de bevestiging van mijn nieuwe contract stond het volgende destijds in de mail:

[...]

Het woord vervallen betekent voor mij dat ik geen recht meer op iets heb maar er dus ook zeker niet voor betaal. Dit voelt als behoorlijke misleiding maar ik had maar beter mijn facturen moeten nakijken.
Vaag, ik zou ook proberen mensen geld afhandig te maken als ik 12 miljoen schuld heb en Odido klanten bij mij weghaalt met een abonnement want net zo veel kost als wat Ziggo voor 6 maanden aan korting wilt geven :)

• ernstoud
Roy Tollenaar schreef op donderdag 20 november 2025 @ 20:17:
[...]

Vaag, ik zou ook proberen mensen geld afhandig te maken als ik 12 miljoen schuld heb en Odido klanten bij mij weghaalt met een abonnement want net zo veel kost als wat Ziggo voor 6 maanden aan korting wilt geven :)
12 miljoen? Je zit er een factor 1000 naast! Het is dus 12 miljard.

“.. het probleem is dat VodafoneZiggo zoveel schuld heeft dat de aandelen eigenlijk waardeloos zijn. De bedrijfswaarde is dertien miljard euro en dat is ook de waarde van de schuld. De waarde van de aandelen is daardoor effectief nul."

Bron: review: Glasvezelstrijd barst los: waarom KPN en Ziggo nu jagen op Delta en ODF

[ Voor 35% gewijzigd door ernstoud op 20-11-2025 20:46 ]

• Roy Tollenaar
ernstoud schreef op donderdag 20 november 2025 @ 20:42:
[...]

12 miljoen? Je zit er een factor 1000 naast! Het is dus 12 miljard.
Ik denk dat ze beter gewoon kunnen stoppen :9

• ernstoud
Roy Tollenaar schreef op donderdag 20 november 2025 @ 20:45:
[...]

Ik denk dat ze beter gewoon kunnen stoppen :9
Ik zou er in ieder geval geen aandelen van willen hebben.

• Computergek
Interessant om hier te lezen over de enorme schuldenlast van VodafoneZiggo. Ik heb de naamswijziging van UPC naar Ziggo meegemaakt dus ik ben al jaren trouwe klant. En ik betaal al jaren teveel maar dat maakt me niet uit zo lang alles goed werkt. Jammer dat ik er op deze manier achter moet komen dat ze vieze trucjes uithalen om meer geld binnen te kunnen harken. Ik ga nog contact met ze opnemen om hopelijk tot een oplossing te komen maar anders is het voor mij ook tijd om over te stappen zodra mijn contract verlopen is.

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-12 13:28
neeecht schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 22:54:
[...]

Welke telefoon heb je?
Station Zaandam heeft een moderne site ernaast staan.
Zelfs een sector naar het perron toe.
https://nos.nl/regio/noor...r-geen-internetverbinding

Duurt even. Maar blijkbaar ben ik niet de enige. Nog steeds last van.

• Sir_Killalot
Je krijgt nu 2 of 2,5 euro korting op een SIM only abo, ook als je verlengt. Black Friday actie duurt tot 7 december.

https://www.vodafone.nl/aanbieding/black-friday

https://www.vodafone.nl/abonnement/mobiel/sim-only

(dus als je Ziggo hebt kan de totale korting 10 euro per maand zijn)

[ Voor 27% gewijzigd door Sir_Killalot op 23-11-2025 04:50 ]

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Sir_Killalot schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 22:41:
Je krijgt nu 2 euro / 2,5 euro korting op een SIM only abo, ook als je verlengt. Black Friday actie duurt tot 7 december.

https://www.vodafone.nl/aanbieding/black-friday

https://www.vodafone.nl/abonnement/mobiel/sim-only

(dus als je Ziggo hebt kan de totale korting 10 euro per maand zijn)
Via friends and family nog €2,50 per maand minder.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• HenkvdMeijden
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 04-12 09:08
Bastien schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 22:52:
[...]

Via friends and family nog €2,50 per maand minder.
Ik heb nog nooit zo slecht bereik gehad als met vodafone, Odido en KPN zijn stukken beter. Heb met odido op dezelfde plekken constant veel beter bereik (Terschelling West). Dan betaal ik maar wat meer, de frustratie is het die paar centen niet waard.

[ Voor 10% gewijzigd door HenkvdMeijden op 24-11-2025 09:00 ]

• jk-5
Vodafone heeft weer een update geplaatst in Antenneregister. Opvallend deze maand is dat in half Nederland 4G1800 is verdwenen. Ze lijken nu definitief afscheid te nemen van DSS, waarbij 1800MHz dus 5G-only wordt.

Nog niet zichtbaar in deze update is de activatie van 4G900 in regio Amsterdam. Ik heb al gescande data van zeker 13 sites waarop de helft van de 900MHz band nu wordt ingezet voor 4G (5MHz breed dus).

Zie hier: https://antennekaart.nl/k...225341&providers=vodafone

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-12 09:56

SebasFM

BOFH

jk-5 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 10:52:
Vodafone heeft weer een update geplaatst in Antenneregister.
Dan zijn ze niet heel snel met het verwerken in het antenneregister. Op 10 november hebben ze op site ID S01611 n78 bijgeplaatst en actief gemaakt, maar deze dus nog niet verwerkt... :O

• Pilovali
jk-5 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 10:52:
Vodafone heeft weer een update geplaatst in Antenneregister. Opvallend deze maand is dat in half Nederland 4G1800 is verdwenen. Ze lijken nu definitief afscheid te nemen van DSS, waarbij 1800MHz dus 5G-only wordt.

Nog niet zichtbaar in deze update is de activatie van 4G900 in regio Amsterdam. Ik heb al gescande data van zeker 13 sites waarop de helft van de 900MHz band nu wordt ingezet voor 4G (5MHz breed dus).

Zie hier: https://antennekaart.nl/k...225341&providers=vodafone
Afbeeldingslocatie: https://share.pilovali.nl/9yf9STcb.png
Maar moet ik dan juist niet band 3 zien? Ik snap dan niet zo goed waarom band 3 bijna overal weg is.

• Pilovali
HenkvdMeijden schreef op maandag 24 november 2025 @ 08:59:
[...]

Ik heb nog nooit zo slecht bereik gehad als met vodafone, Odido en KPN zijn stukken beter. Heb met odido op dezelfde plekken constant veel beter bereik (Terschelling West). Dan betaal ik maar wat meer, de frustratie is het die paar centen niet waard.
Op Terschelling staat ook maar één VF mast terwijl KPN en Odido er meer hebben.
https://antennekaart.nl/k...=53.377543&lng=5.27360916

• jk-5
Pilovali schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 13:16:
[...]

[Afbeelding]
Maar moet ik dan juist niet band 3 zien? Ik snap dan niet zo goed waarom band 3 bijna overal weg is.
Dit ging ook fout in Limburg toen ze daar de eerste batch b3 uitzetten (en n3 dus 5G-only werd). Dit zal eerder een datafout zijn dan echt inactief

Pilovali schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 13:50:
[...]

Op Terschelling staat ook maar één VF mast terwijl KPN en Odido er meer hebben.
https://antennekaart.nl/k...=53.377543&lng=5.27360916
Klik even het 4G vakje aan, dan zie je dat het er evenveel zijn :)
Aan de westkust hangt Vodafone ook hoger in de mast dan KPN.

Het hangt van veel verschillende factoren af wat je ervaring is, ook drukte van de mast, etc.

• Pilovali
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 15:36:
[...]

Klik even het 4G vakje aan, dan zie je dat het er evenveel zijn :)
Aan de westkust hangt Vodafone ook hoger in de mast dan KPN.

Het hangt van veel verschillende factoren af wat je ervaring is, ook drukte van de mast, etc.
Je hebt helemaal gelijk! Ik had 5G filter nog aanstaan. Zou inderdaad gewoon bereik moeten hebben.

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-12 16:55
Pilovali schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 15:41:
[...]

Je hebt helemaal gelijk! Ik had 5G filter nog aanstaan. Zou inderdaad gewoon bereik moeten hebben.
Bij de masten op Terschelling staat ook al een hele lange tijd Transmissie Glas (Gepland, Ziggo), maar wanneer dat nou eens glas wordt weet ik niet

• Pilovali
Afbeeldingslocatie: https://share.pilovali.nl/4y91QTfb.png

In een grote omtrek van Westerbork is geen N28. Dat geeft een interessant plaatje.
Er is geen N78 voor de radiotelescopen in Westerbork... maar waarom heeft Odido en KPN daar wel N78 draaien? Is hun frequentie dan nét ver genoeg dat het niet stoort?

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-12 10:28

StrongArmLance

Endless flow

Storing mobiel?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-12 10:28

StrongArmLance

Endless flow

Had ‘m gecheckt, maar durf nooit van die website uit te gaan. Die kunnen ook hun telefoon uit hebben staan bij wijze van spreken :)

• Pilovali
Als ik X moet geloven, dan is er inderdaad een storing gaande. Herstart zou moeten helpen.
https://fxtwitter.com/vodafoneNL/status/1995400786713473483
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste