Wat bedoel je precies met "eye comfort"? Hoe het kijkt? Ik heb de reguliere s24 en die bevalt me als een dolle. Ik kom van een s10e dus die is al wat ouder, maar het beeld is prima. Ik heb het display ingesteld op natuurlijke kleuren, donkere stand, de helderheid op +/- 40% en verder zo ongeveer alle beeldopties aan: "aanpasbare helderheid", "comfortabel scherm voor uw ogen", "vloeiende beweging", "aanpasbare kleurtint".
Ik heb overigens ook getwijfeld of ik niet de s23 moest nemen, want snapdragon. Ik heb toch voor de s24 gekozen want langer updates. Ik ga sowieso langer dan 2 jaar met deze telefoon doen en dan zijn updates belangrijk. De S23 krijgt minder lang updates én heeft al een jaar om, dus dat gaat extra hard. De s23 krijgt updates tot
2027 en de s24 tot
2030. Ik sluit niet uit dat mijn telefoon in 2030 nog in gebruik is, 2027 ga ik normaal gesproken wel redden met deze telefoon, met gemak zelfs.
De batterij in mijn s24 is veeeeeeeeeeeel beter dan mijn oude s10e dus dat is al een verademing, maar dat zou de s23 ook geweest zijn. Accu in oude telefoon was kleiner en had nog 75% capaciteit volgens de accu-app. Mijn oude telefoon laadde ik in de auto met android-auto op naar 100% maar toch kwam ik daar niet altijd de avond meer mee door. Nu heb ik de s24 op max 80% staan en kom ik dus met 80% in de accu thuis en ga ik met ~65% accu naar bed. Ik laad hem dan ook vaak niet meer op 's nachts. De volgende ochtend heeft hij een paar % verloren maar dat trekt in de auto wel weer naar 80%. Afgelopen weekend kwam ik er achter dat een hele dag met 80% net wat aan de krappe kant is, dus nu met Routines ingesteld dat batterijbescherming in het weekend uit moet. Volgend weekend even zien hoe dat gaat.
... en gaat over tot de orde van de dag