Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:20
Heb mijn ervaring met de S24+ als review online gezet, waarbij ik het vergelijk met mijn huidige S22+. Misschien interessant voor mensen die nadenken om over te stappen van een S22+ naar een S24+

Samsung Galaxy S24+, 256GB opslag Paars review door Lisadr

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphtjejoker
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-05 17:54
Mooie review!!

Kort vraagje: Ik heb de oplader van mijn s20+ nog. Deze gebruik ik dagelijks om mijn s20+ op te laden.
Is het aan te raden om een nieuwe charger te kopen voor de s24 ultra? Of kan ik deze oude charger gewoon gebruiken?
Hij is meer dan 4 jaar oud. Ik neem aan dat dat geen kwaad kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:27

W84

ralphtjejoker schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 19:10:
Mooie review!!

Kort vraagje: Ik heb de oplader van mijn s20+ nog. Deze gebruik ik dagelijks om mijn s20+ op te laden.
Is het aan te raden om een nieuwe charger te kopen voor de s24 ultra? Of kan ik deze oude charger gewoon gebruiken?
Kan zeker, maar met de nieuwe laders heb je Super Fast Charging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
ralphtjejoker schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 19:10:
Mooie review!!

Dat is geen probleem. De S24U kan met max. 45W opgeladen worden en de oplader voor de S20+ levert max. 25W geloof ik. Je laadt dan niet het snelst op, maar verder levert het geen problemen op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralphtjejoker
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-05 17:54
Ok bedankt voor de antwoorden. S20+ lader is idd 25 watt...Sneller laden heb ik niet nodig, gaat alleen maar ten koste van de batterij. Ik laad toch snachts op, dus tijd genoeg haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:00
Pisdine schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 13:42:

De issues die ik ondervond:
  • Ik heb gemerkt dat de autocorrect minder goed werkt dan bij een iPhone. Vaak moet ik zelf terug verbeteren. Het is een beetje 50/50. Ik gebruik ook GBoard en die is al wat beter, maar daar heb ik soms een bug dat het toetsenbord ineens float over het scherm.
Probeer Microsoft SwiftKey AI Keyboard eens. Echt een verademing imo. Ik heb eerst een weekje het stock toetsenbord gebruikt maar kon er niet aan wennen. Vooral het autocorrect gedeelte werkt gewoon niet lekker.

Swiftkey werkt zoveel soepeler :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryan_
  • Laatst online: 10:00
Galaxy S24 to get major camera improvements with April 2024 update

According to a report from tipster Ice Universe, Samsung will release a major software update to the Galaxy S24 series in April 2024 to fix some of the major remaining camera issues. The company will reportedly fix issues related to white balance and image quality from the telephoto camera sensor.

Right now, the image quality of shots taken with up to 9.9x zoom is better than that of shots captured at 10x zoom. That issue could be fixed with the April 2024 update. Sometimes, the exposure could be high in images captured using the Galaxy S24's camera, blowing out highlights. Samsung could fix that issue as well. The white balance of images captured using the Galaxy S24 could appear too warm, which will also be fixed, according to the report.

Another issue with the Galaxy S24's camera is that it can sometimes capture darker images, and Samsung has already said it will fix that issue in the future. We hope the fix for that issue also arrives with the April 2024 update. In our in-depth video below, you can check out all the Galaxy S24 camera issues that Samsung fixed with the February 2024 update.
bron: Sammobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16:27
Ik heb sinds gister dat bepaalde apps crashen. Het begint met Galaxy Store. Maar ook Marktplaats en Wordfeud crashen bij het opstarten. Hebben meerderen hier last van? Het gaat om een Ultra S24.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:06
W84 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 19:12:
[...]

Kan zeker, maar met de nieuwe laders heb je Super Fast Charging.
Gebruik zelf een 65 Watt oplader en ga in 55 min van 0 naar 100%.
Super Fast Charging 2.0. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pisdine
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 02-06 04:01
Ryan_ schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 06:25:
[...]

Probeer Microsoft SwiftKey AI Keyboard eens. Echt een verademing imo. Ik heb eerst een weekje het stock toetsenbord gebruikt maar kon er niet aan wennen. Vooral het autocorrect gedeelte werkt gewoon niet lekker.

Swiftkey werkt zoveel soepeler :)
Toevallig gisteren eens getest en op eerste zicht is dit idd de beste optie die er is. Het heeft ook gewoon de vertalen optie dus dat is handig. Enkel jammer dat die onnodige gifs buttons niet kan weg doen, ik gebruik deze toch nooit maar overall wel tevrede over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:14
Gabriel_Knight schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 13:11:
[...]

Gebruik zelf een 65 Watt oplader en ga in 55 min van 0 naar 100%.
Super Fast Charging 2.0. >:)
Mag ik weten welk merk en type?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollabizack12
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:51
Brutalsranan schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 12:33:
Ik heb sinds gister dat bepaalde apps crashen. Het begint met Galaxy Store. Maar ook Marktplaats en Wordfeud crashen bij het opstarten. Hebben meerderen hier last van? Het gaat om een Ultra S24.
Heb ik al een tijdje last van ook. Enige wat helpt is de app verwijderen en opnieuw installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChefRopes
  • Laatst online: 19:48
Je hebt je telefoon al wel opnieuw opgestart neem ik aan? Daarnaast ook geprobeerd je cache te legen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
ChefRopes schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 14:18:
[...]

Je hebt je telefoon al wel opnieuw opgestart neem ik aan? Daarnaast ook geprobeerd je cache te legen?
Beide geprobeerd inderdaad. Vreemd dit. Zou het met de update te maken hebben? Dat @hollabizack12 dit ook heeft maakt het wel weer groter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChefRopes
Brutalsranan schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 14:42:
[...]

Beide geprobeerd inderdaad. Vreemd dit. Zou het met de update te maken hebben? Dat @hollabizack12 dit ook heeft maakt het wel weer groter.
Niet iedereen heeft het gekregen na de update. Je hebt dus ook je recovery cache geleegd toch? Niet alleen van de apps zelf, maar van de telefoon an sich.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutalsranan
ChefRopes schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 15:29:
[...]

Niet iedereen heeft het gekregen na de update. Je hebt dus ook je recovery cache geleegd toch? Niet alleen van de apps zelf, maar van de telefoon an sich.
Ja, klopt. Eerst deed ik het app voor app. En dat hielp niet. IK wist ook niet hoeveel apps dezelfde probleem hadden. Dus daarop heb ik de recovery cache geleegd. En dat heeft nog niet geholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:04
geen last van op mijn s24 u

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutalsranan
Even een update. Het lag aan de marktplaats app. Deze verwijderd en alles werkt weer naar behoren. Tnx voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje19
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13-06 17:31
Hallo allemaal.

Ik heb een tijd geleden een S24 ultra gekocht, deze was mij te lomp qua formaat dus ik heb besloten deze terug te sturen, en voor een ander model te gaan.

Nu heb ik dus een oogje op de S24 plus maar het probleem hier mee is, is dat ik geen Exynos processor wil, dus mijn 2 opties zijn dus of op amazon.com bestellen (US/CA versie) of op wondamobile (HK versie) te bestellen, na veel googlen kwam ik veel artikelen tegen over ''het zou moeten werken, bij mij werkte het'' en ''het werkt niet'' (met name over 4/5G banden en eSim) en gedoe over garantie

Mijn vraag is dus, waar ben ik het beste uit? waar kan ik hem het beste bestellen? garantie is niet echt een zorg voor mij

[ Voor 86% gewijzigd door Daantje19 op 22-03-2024 19:35 ]

Where is my Oscar for acting like my life isn't falling apart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Dan zou ik voor een andere telefoon gaan, de Snapdragon versie importeren is het waarschijnlijk niet waard.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:52
De S23 is een prima alternatief, niet veel verschillend van de S24, de S23 heeft altijd Snapdragon. En omdat het een model van vorig jaar is, flink in prijs gedaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

Daantje19 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 19:32:
Hallo allemaal.

Ik heb een tijd geleden een S24 ultra gekocht, deze was mij te lomp qua formaat dus ik heb besloten deze terug te sturen, en voor een ander model te gaan.

Nu heb ik dus een oogje op de S24 plus maar het probleem hier mee is, is dat ik geen Exynos processor wil, dus mijn 2 opties zijn dus of op amazon.com bestellen (US/CA versie) of op wondamobile (HK versie) te bestellen, na veel googlen kwam ik veel artikelen tegen over ''het zou moeten werken, bij mij werkte het'' en ''het werkt niet'' (met name over 4/5G banden en eSim) en gedoe over garantie

Mijn vraag is dus, waar ben ik het beste uit? waar kan ik hem het beste bestellen? garantie is niet echt een zorg voor mij
De S24 Exynos en Snapdragon ontlopen elkaar niet veel qua snelheid. De Exynos op sommige gebieden zelfs beter. Waar de Snapdragon het vooral op wint is de accuduur.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
sjaool schreef op zondag 24 maart 2024 @ 01:22:
[...]

De S24 Exynos en Snapdragon ontlopen elkaar niet veel qua snelheid. De Exynos op sommige gebieden zelfs beter. Waar de Snapdragon het vooral op wint is de accuduur.
Klopt wat je zegt volgens de reviews. Qua raytracing is de Exynos iets beter dan de Snapdragon.
Het probleem van de Exynos qua accuduur zit hem in de modem. Deze schijnt meer stroom te verbruiken dan de Qualcomm modem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruila
Gismo1979 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 08:49:
[...]

Klopt wat je zegt volgens de reviews. Qua raytracing is de Exynos iets beter dan de Snapdragon.
Het probleem van de Exynos qua accuduur zit hem in de modem. Deze schijnt meer stroom te verbruiken dan de Qualcomm modem.
Een van de redenen waarom ik supertevreden ben met mijn S24 Ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordinho
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 01-04 10:17
Iemand die kan helpen?

Als ik de officiële snellader inclusief kabel erin stop geeft hij aan: supersnelle lader 2.0 kabel aangesloten en nog bijvoorbeeld 10 minuten tot volledig opgeladen. Dan schiet ie na 5 seconden over naar: oplader aangesloten en nog bijvoorbeeld 22 minuten tot volledig opgeladen. Dit doet ie sinds vandaag. Heel vreemd.

En ja, snelladen staat aan, keer opnieuw opstarten etc. is al gedaan

[ Voor 9% gewijzigd door Jordinho op 24-03-2024 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
Jordinho schreef op zondag 24 maart 2024 @ 12:11:
Iemand die kan helpen?

Als ik de officiële snellader inclusief kabel erin stop geeft hij aan: supersnelle lader 2.0 kabel aangesloten en nog bijvoorbeeld 10 minuten tot volledig opgeladen. Dan schiet ie na 5 seconden over naar: oplader aangesloten en nog bijvoorbeeld 22 minuten tot volledig opgeladen. Dit doet ie sinds vandaag. Heel vreemd.

Heb je batterij bescherming aanstaan toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordinho
ChefRopes schreef op zondag 24 maart 2024 @ 12:22:
[...]

Heb je batterij bescherming aanstaan toevallig?
Ook al aan en uitgezet maar geen verschil in. Als ik hem nu in de oplader stop krijg ik alleen nog maar de melding dat er een oplader is aangesloten. Ene keer pakt ie hem ook niet als ik de usb c kabel er de andere kant in stop. Lijkt wel een probleem met de usb poort te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-06 19:20
Jordinho schreef op zondag 24 maart 2024 @ 12:27:
[...]

Ook al aan en uitgezet maar geen verschil in. Als ik hem nu in de oplader stop krijg ik alleen nog maar de melding dat er een oplader is aangesloten. Ene keer pakt ie hem ook niet als ik de usb c kabel er de andere kant in stop. Lijkt wel een probleem met de usb poort te zijn..
Misschien stof of vuil in de poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
Jordinho schreef op zondag 24 maart 2024 @ 12:27:
[...]

Je kan de telefoon uitzetten en het vuil eruit halen met een dunne houten tandenstoker. Maar heb dat met mijn Poco ook vaak gedaan, maar dan deed t opladen t helemaal niet, dus weet niet of dat ook echt het probleem is.

Herstart heb je al gedaan he? Is de telefoon heel warm tijdens het opladen? Dan kan ie ook trager gaan laden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Iemand die kan helpen?

Probeer het eens als de batterij leger is, de laatste paar % tot de batterij vol is gaat sowieso altijd trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris79
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-04 14:59
Hoe zit het met de S24 en door PWM veroorzaakte klachten?

Ik las dat de PWM van de S24-reeks ten opzichte van de S23-reeks verbeterd is van 240 naar 492hz. Maar dat is in vergelijk met sommige andere toestellen nog vrij laag. Hiernaast is de reeks ook niet uitgevoerd met DC dimming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Bij mij lijkt de "niet storen" functie niet naar behoren te werken. Ik krijg nu meerdere keren per nacht het standaard meldingsgeluidje (signal?) te horen terwijl ik niet storen aan heb staan en alleen een uitzondering heb gemaakt voor alarmen.

Ik heb vannacht ook nog geprobeerd om als extra ook alle volume sliders op 0 te zetten behalve die van de beltoon (i.v.m. de uitzondering voor favoriete contacten die altijd moeten kunnen bellen) maar nog steeds elke nacht meerdere keren een meldingsgeluid. Ik snap niet waar het vandaan komt. Klinkt dit voor iemand herkenbaar of iemand tips hoe ik er achter kom welke app dit geluid veroorzaakt??

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:39
BastiaanN schreef op zondag 24 maart 2024 @ 20:28:
Bij mij lijkt de "niet storen" functie niet naar behoren te werken. Ik krijg nu meerdere keren per nacht het standaard meldingsgeluidje (signal?) te horen terwijl ik niet storen aan heb staan en alleen een uitzondering heb gemaakt voor alarmen.

Ik heb vannacht ook nog geprobeerd om als extra ook alle volume sliders op 0 te zetten behalve die van de beltoon (i.v.m. de uitzondering voor favoriete contacten die altijd moeten kunnen bellen) maar nog steeds elke nacht meerdere keren een meldingsgeluid. Ik snap niet waar het vandaan komt. Klinkt dit voor iemand herkenbaar of iemand tips hoe ik er achter kom welke app dit geluid veroorzaakt??
Via GoodLock van Samsung kun je een app installeren die nice catch heet. Die registreert alle meldingen en geluiden en trillingen hoe laat en van welke app die komt, dat zou ik eens proberen als ik jou was.

https://apps.samsung.com/....samsung.android.goodlock

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtrke
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:11
heb deze 65w PD lader besteld maand geleden voor nog geen 18 euro op amazon Belgie, nu 20 euro, werkt perfect:

https://www.amazon.com.be...o2ov_dt_b_product_details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Heeft iemand een idee hoe het volgende kan?
Ik heb een mobiele hotspot ingesteld op mijn S24 Ultra en mijn zoon zijn tablet (A7 Lite) is ermee verbonden. Als hij YouTube kijkt werkt het, maar als hij een spelletje wilt spelen dan start het spelletje wel op maar laadt het niet door en disconnect het spelletje. Tablet blijft wel verbonden.

Onder hotspot heb ik gespeeld met de slider. Enkel 2,4Ghz tot 5 Ghz (6Ghz ondersteunt het tablet niet), maar dit maakt heen verschil. Spaarstand voor wifi staat uit.
Ik vind het raar dat YouTube wel werkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1S_L4v9za5O_T9zzTE0PegVeTLo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/abbEYDuw0rBHYetJ43ARWaEo.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pUWkTOe2fqtJd1iFfMB5KWo1j6I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qrEHe9ruaIQ4Dj2Xt7RLpP9m.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 44% gewijzigd door Gismo1979 op 25-03-2024 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris79
Chris79 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 14:15:
Hoe zit het met de S24 en door PWM veroorzaakte klachten?

Ik las dat de PWM van de S24-reeks ten opzichte van de S23-reeks verbeterd is van 240 naar 492hz. Maar dat is in vergelijk met sommige andere toestellen nog vrij laag. Hiernaast is de reeks ook niet uitgevoerd met DC dimming.
Ik vraag het toch nog maar een keer omdat ik de S24 zo overweeg, wat zijn jullie ervaringen omtrent het 'eye comfort' van de S24?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:53

MartNL

Chris79 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 23:17:
[...]

Ik vraag het toch nog maar een keer omdat ik de S24 zo overweeg, wat zijn jullie ervaringen omtrent het 'eye comfort' van de S24?
Hij werkt heel goed.

Heb wel de ultra maar dat maakt niet veel uit.

[ Voor 8% gewijzigd door MartNL op 26-03-2024 00:38 . Reden: Informatie over type ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
Gismo1979 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 21:00:
Ik heb een mobiele hotspot ingesteld op mijn S24 Ultra en mijn zoon zijn tablet (A7 Lite) is ermee verbonden. Als hij YouTube kijkt werkt het, maar als hij een spelletje wilt spelen dan start het spelletje wel op maar laadt het niet door en disconnect het spelletje. Tablet blijft wel verbonden.

Onder hotspot heb ik gespeeld met de slider. Enkel 2,4Ghz tot 5 Ghz (6Ghz ondersteunt het tablet niet), maar dit maakt heen verschil. Spaarstand voor wifi staat uit.

[Afbeelding][Afbeelding]
[Samsung Galaxy S24-serie] WiFi 7 MLO Ervaringen

Ik heb een gevoel dat we echt software updates nodig gaan hebben met de S24 Ultra en WiFi.
Zeer lastig te zeggen of dit probleem gerelateerd is. Maar de omschrijving is precies wat ik ook ervaar.

Ook al is dat dan wel WiFi 7, maar in MLO modus.
Bidden dan een volgende update iets verandert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Ik kreeg vanochtend een hele serie app updates binnen. Er zit dus waarschijnlijk weer een grotere update aan te komen. In Korea is de april security update (met o.a. ook een camera update) al aan het uitrollen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AudioHome
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:41
Op dit moment komt inderdaad de S24 Ultra OS update binnen.
Stabiliteit en beveliging, 920MB, beveligingspatch 1 april.

[ Voor 4% gewijzigd door AudioHome op 26-03-2024 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:44

P_Tingen

omdat het KAN

Chris79 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 23:17:
[...]
Wat bedoel je precies met "eye comfort"? Hoe het kijkt? Ik heb de reguliere s24 en die bevalt me als een dolle. Ik kom van een s10e dus die is al wat ouder, maar het beeld is prima. Ik heb het display ingesteld op natuurlijke kleuren, donkere stand, de helderheid op +/- 40% en verder zo ongeveer alle beeldopties aan: "aanpasbare helderheid", "comfortabel scherm voor uw ogen", "vloeiende beweging", "aanpasbare kleurtint".

Ik heb overigens ook getwijfeld of ik niet de s23 moest nemen, want snapdragon. Ik heb toch voor de s24 gekozen want langer updates. Ik ga sowieso langer dan 2 jaar met deze telefoon doen en dan zijn updates belangrijk. De S23 krijgt minder lang updates én heeft al een jaar om, dus dat gaat extra hard. De s23 krijgt updates tot 2027 en de s24 tot 2030. Ik sluit niet uit dat mijn telefoon in 2030 nog in gebruik is, 2027 ga ik normaal gesproken wel redden met deze telefoon, met gemak zelfs.

De batterij in mijn s24 is veeeeeeeeeeeel beter dan mijn oude s10e dus dat is al een verademing, maar dat zou de s23 ook geweest zijn. Accu in oude telefoon was kleiner en had nog 75% capaciteit volgens de accu-app. Mijn oude telefoon laadde ik in de auto met android-auto op naar 100% maar toch kwam ik daar niet altijd de avond meer mee door. Nu heb ik de s24 op max 80% staan en kom ik dus met 80% in de accu thuis en ga ik met ~65% accu naar bed. Ik laad hem dan ook vaak niet meer op 's nachts. De volgende ochtend heeft hij een paar % verloren maar dat trekt in de auto wel weer naar 80%. Afgelopen weekend kwam ik er achter dat een hele dag met 80% net wat aan de krappe kant is, dus nu met Routines ingesteld dat batterijbescherming in het weekend uit moet. Volgend weekend even zien hoe dat gaat.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
AudioHome schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 09:06:
Op dit moment komt inderdaad de S24 Ultra OS update binnen.
Stabiliteit en beveliging, 920MB, beveligingspatch 1 april.
ook verbeteringen camera: https://www.sammobile.com...ty-update-released-korea/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Wel jammer dat je die info ergens anders vandaan moet halen dan uit je eigen smartphone. Het document dat je daarop kunt openen daar staat echt 0,0 info in over andere verbeteringen behalve de security update. Erg jammer dat ze daar niet opnener over zijn op het toestel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
sjaool schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:34:
[...]

Wel jammer dat je die info ergens anders vandaan moet halen dan uit je eigen smartphone. Het document dat je daarop kunt openen daar staat echt 0,0 info in over andere verbeteringen behalve de security update. Erg jammer dat ze daar niet opnener over zijn op het toestel zelf.
helemaal mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris79
P_Tingen schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 09:28:
[...]

Wat bedoel je precies met "eye comfort"? Hoe het kijkt? Ik heb de reguliere s24 en die bevalt me als een dolle. Ik kom van een s10e dus die is al wat ouder, maar het beeld is prima. Ik heb het display ingesteld op natuurlijke kleuren, donkere stand, de helderheid op +/- 40% en verder zo ongeveer alle beeldopties aan: "aanpasbare helderheid", "comfortabel scherm voor uw ogen", "vloeiende beweging", "aanpasbare kleurtint".

Ik heb overigens ook getwijfeld of ik niet de s23 moest nemen, want snapdragon. Ik heb toch voor de s24 gekozen want langer updates. Ik ga sowieso langer dan 2 jaar met deze telefoon doen en dan zijn updates belangrijk. De S23 krijgt minder lang updates én heeft al een jaar om, dus dat gaat extra hard. De s23 krijgt updates tot 2027 en de s24 tot 2030. Ik sluit niet uit dat mijn telefoon in 2030 nog in gebruik is, 2027 ga ik normaal gesproken wel redden met deze telefoon, met gemak zelfs.

De batterij in mijn s24 is veeeeeeeeeeeel beter dan mijn oude s10e dus dat is al een verademing, maar dat zou de s23 ook geweest zijn. Accu in oude telefoon was kleiner en had nog 75% capaciteit volgens de accu-app. Mijn oude telefoon laadde ik in de auto met android-auto op naar 100% maar toch kwam ik daar niet altijd de avond meer mee door. Nu heb ik de s24 op max 80% staan en kom ik dus met 80% in de accu thuis en ga ik met ~65% accu naar bed. Ik laad hem dan ook vaak niet meer op 's nachts. De volgende ochtend heeft hij een paar % verloren maar dat trekt in de auto wel weer naar 80%. Afgelopen weekend kwam ik er achter dat een hele dag met 80% net wat aan de krappe kant is, dus nu met Routines ingesteld dat batterijbescherming in het weekend uit moet. Volgend weekend even zien hoe dat gaat.
Vriendelijk bedankt voor je uitvoerige reactie, dat klinkt erg positief allemaal.

Ik bedoelde met eye comfort vooral de klachten die bij de S23-rreeks bestond, veroorzaakt door de lage PWM frequentie van 240 hz. Die is bij de S24 verhoogd naar 492hz, maar ik vroeg me af of er nog steeds klachten
werden ervaren.

De 7 jaar support zou voor mij ook een belangrijke factor zijn om de S24 te kopen, maar ik kijk ook met een schuin oog naar de Oneplus 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
Gismo1979 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 21:00:

[Afbeelding][Afbeelding]
Kun je de April update downloaden en nog eens proberen?
Mij benieuwen.

MLO lijkt nu te werken, maar had ik vorig keer ook en werd toen ineens weer traag/niets laden.
Edit: En het is alweer gestopt met werken. Dikke Software bugs die nul prio hebben bij Samsung.

[ Voor 3% gewijzigd door neeecht op 26-03-2024 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
@neeecht Bij mij is er niet veel veranderd. Minecraft werkt wel, maar Roblox geeft nog steeds problemen. Roblox zelf start wel op, maar als je dan bijvoorbeeld Brookhaven (spel in Roblox) start blijft het spel hangen bij joining server.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• neeecht
Gismo1979 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 18:48:
@neeecht Bij mij is er niet veel veranderd. Minecraft werkt wel, maar Roblox geeft nog steeds problemen. Roblox zelf start wel op, maar als je dan bijvoorbeeld Brookhaven (spel in Roblox) start blijft het spel hangen bij joining server.
Yup. dat is helaas wat ik ook hier zie.

https://www.reddit.com/r/...utral_wifi_7_performance/

https://eu.community.sams...-wifi-issues/td-p/9265604

https://us.community.sams...twork/td-p/2790128/page/4

https://community.tp-link.com/us/home/forum/topic/653246 - 320 Mhz not available in wifi 7 mode

Het lijkt een S24 Ultra (Dus Qualcomm) issue te zijn.
Andere telefoon met dezelfde chip schijnt dezelfde issue te hebben.

Helaas afwachten totdat WiFi 7 meer mainstream wordt en hopelijk de andere bugs ook meegenomen worden. Mogelijk met elkaar verbonden kwa issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:02
Bij mij is de volgende update zojuist geïnstalleerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qWcLWoFAZvjQAtKInkmyJF9RRbQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W89tlaeUW536Dun6xgv79CtX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!
neeecht schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 19:15:
[...]

Yup. dat is helaas wat ik ook hier zie.

https://www.reddit.com/r/...utral_wifi_7_performance/

https://eu.community.sams...-wifi-issues/td-p/9265604

https://us.community.sams...twork/td-p/2790128/page/4

https://community.tp-link.com/us/home/forum/topic/653246 - 320 Mhz not available in wifi 7 mode

Het lijkt een S24 Ultra (Dus Qualcomm) issue te zijn.
Andere telefoon met dezelfde chip schijnt dezelfde issue te hebben.

Helaas afwachten totdat WiFi 7 meer mainstream wordt en hopelijk de andere bugs ook meegenomen worden. Mogelijk met elkaar verbonden kwa issues.
Mijn vrouw is ook helemaal van de spelletjes en maakt ook regelmatig gebruik van een hotspot van haar S24 Ultra met haar Tab S8,, maar ik heb haar nog niet gehoord over spelletjes die niet werken.
Als het ene spel wel werkt en het andere niet, lijkt het me eerder in de app te zitten ipv in de hardware.
sn0x0r schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 19:27:
Bij mij is de volgende update zojuist geïnstalleerd.

[Afbeelding]
Deze heb ik ook en ik kan melden dat de cameraprestaties weer flink verbeterd zijn. Het enorme kwaliteitsverschil tussen 9,9x zoom en 10x zoom is nu opgelost.

[ Voor 19% gewijzigd door Peatsmoke op 27-03-2024 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:00
Weet niet of dit een specifiek S24 probleem is maar hoe kun je een apparaat uit Google Home verwijderen terwijl er geen instellingen wieltje aanwezig is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-06 19:01
Door in google home naar het tabblad apparaten te gaan en daar even een apparaat aan te raken en vast te houden. Dan kom je op een pagina met rechtsboven in het tandwieltje en kan je daar een apparaat verwijderen.

Edit: Zie nu dat het vasthouden werkt in het tabblad favorieten maar in het tabblad apparaten hoef je het apparaat alleen maar aan te raken.

[ Voor 24% gewijzigd door edtims op 27-03-2024 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Peatsmoke schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 06:17:
[...]

Mijn vrouw is ook helemaal van de spelletjes en maakt ook regelmatig gebruik van een hotspot van haar S24 Ultra met haar Tab S8,, maar ik heb haar nog niet gehoord over spelletjes die niet werken.
Als het ene spel wel werkt en het andere niet, lijkt het me eerder in de app te zitten ipv in de hardware.
Mijn vermoeden is ook dat dit aan de mobiele hotspot software ligt i.p.v. hardware. Het rare is als ik Real-time verkeer prioriteren uit zet dit geen invloed heeft. Ik zou niet weten welke instelling ik zou moet aanpassen om Roblox fatsoenlijk te laten werken (aangezien dit het favourite spelletje is van mijn kids).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
edtims schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 10:08:
Door in google home naar het tabblad apparaten te gaan en daar even een apparaat aan te raken en vast te houden. Dan kom je op een pagina met rechtsboven in het tandwieltje en kan je daar een apparaat verwijderen.

Edit: Zie nu dat het vasthouden werkt in het tabblad favorieten maar in het tabblad apparaten hoef je het apparaat alleen maar aan te raken.
Bedankt voor de respons maar in favorieten staat bij mij niet het desgewenste apparaat. Als ik er op klik in tabblad apparaten dan verschijnt er ook geen wieltje of zie ik iets over het hoofd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
Als ik in het tabblad apparaten op bv chromecast druk dan kom ik op een pagina van de chromecast en is er rechts bovenin een tandwieltje, als ik daar op druk ziet ik een lijstje met onderaan in het rood Apparaat verwijderen. Voor lampen loskoppelen moet je volgens mij in de hue app zijn. Maar als je rechts in de tabbladen op instellingen klikt dan kun je daar ook lampen loskoppelen en of apparaten verwijderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:02
Behoorlijk offtopic dit mensen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
Ach het gaat om een app op de S24 en geroep dat iets offtopic is, is ook geen bijdrage waar je wat mee kan. Wil nog wel even weten of het nu opgelost is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Graag weer ontopic. Voor problemen graag een eigen topic aanmaken zodat het hier overzichtelijk blijft, zeker als het niet specifiek te maken heeft met de S24.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdiDassler
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 28-03-2024
Ik ben van plan om de S24 ultra te kopen. Alleen twijfel ik tussen de 512GB en de 1TB versie.
De telefoon die ik heb (S8) is aan vervanging toe, maar geeft wel aan dat ik mijn telefoon helemaal op gebruik.
Zou 512 GB genoeg zijn? Het is toch een verschil van 250 euro. Ik speel verder geen games op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
edtims schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 11:40:
Ach het gaat om een app op de S24 en geroep dat iets offtopic is, is ook geen bijdrage waar je wat mee kan. Wil nog wel even weten of het nu opgelost is.
Kennelijk is het geen S24 probleem maar betreft het een exemplarisch iets. Ik zal dmv andere bronnen proberen het probleem op te lossen. Bedankt voor je respons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AdiDassler schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:43:
Ik ben van plan om de S24 ultra te kopen. Alleen twijfel ik tussen de 512GB en de 1TB versie.
De telefoon die ik heb (S8) is aan vervanging toe, maar geeft wel aan dat ik mijn telefoon helemaal op gebruik.
Zou 512 GB genoeg zijn? Het is toch een verschil van 250 euro. Ik speel verder geen games op mijn telefoon.
Ik raad jouw de 1TB aan. Ik had de 512GB op mijn S22 Ultra en was al over de helft gevuld. Let erop dat je niet meer kan uitbreiden via Micro-SD.

Ik heb als cadeautje van Samsung mijn S24 Ultra met 1TB gekregen voor de prijs van 512GB! Anders zou ik waarschijnlijk nu een S24 Ultra 512GB hebben gehad. Uiteraard kan je eventueel via de USB-C nog een Micro-SD slotje installeren maar handig is dit niet.

Beter iets meer dan te weinig en je moet niet alleen kijken wat je nu nodig heb, maar ook in de toekomst

[ Voor 12% gewijzigd door Van der Berg op 27-03-2024 14:54 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
Ik had bij mijn vorige telefoon 128GB, daarbij moest ik wel geregeld het één en ander opruimen aan data en apps. Nu heb ik 512GB en heb ik CoD Mobile er op staan die toch wel erg veel ruimte inneemt, maar kom niet verder dan 160GB op dit moment. Ik denk dat dat voor mij voor lange termijn een goede sprong is geweest van 128 naar 512 te gaan. 1TB zou voor mij overkill worden. Daarnaast sla ik ook groot gedeelte op in Cloud storage tegenwoordig.

Als je al zegt geen games te installeren, waar ga je dan al die opslag voor gebruiken he? Ik zou 250 euro voor die 512GB extra niet bijbetalen, maar dat ben ik. Ik heb ook een type c naar gewone usb adapter, en neem op reis dan ook USB sticks mee, dat kan jij natuurlijk ook doen, wil je toch grote bestanden opslaan, zoals foto's en video's die je niet per se constant paraat moet hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:26
Ga je zeeën aan foto's maken en bewaren op het toestel? Dan mogelijk niet. Of andere zaken die veel ruimte gebruiken?

Bij normaal gebruik zal 512GB denk ik ruim voldoende zijn. Ik heb nu de 512GB versie, maar zat hiervoor nog op een 128GB S21, dat wat ook nog ruim voldoende voor me. Maar ik ben niet iemand die dagelijks foto's maakt bijvoorbeeld. Ik heb nu bijvoorbeeld 101GB gebruikt. Ik had denk ik zelf de 256GB versie besteld als bij de aankoop in week 1 geen storage upgrade bij had gezeten en daardoor 256GB dus niet verkrijgbaar was.

[ Voor 8% gewijzigd door Dennism op 27-03-2024 14:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AdiDassler
Van der Berg schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:49:
[...]

Ik raad jouw de 1TB aan. Ik had de 512GB bij mijn S22 Ultra en was al over de helft gevuld. Let erop dat je niet meer kan uitbreiden via Micro-SD.

Ik heb als cadeautje van Samsung mijn S24 Ultra met 1TB gekregen voor de prijs van 512GB! Anders zou ik waarschijnlijk nu een S24 Ultra 512GB hebben gehad.

Beter iets meer dan te weinig en je moet niet alleen kijken wat je nu nodig heb, maar ook de toekomst
Dat is eigenlijk ook een beetje hoe ik er nu in sta. Vooral omdat je ook niet kan uitbreiden.

Die actie is helaas nu verlopen, maar voor ongeveer dezelfde prijs is de 1TB nog wel te krijgen bij andere webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdiDassler
Dennism schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:52:
[...]

Ga je zeeën aan foto's maken en bewaren op het toestel? Dan mogelijk niet. Of andere zaken die veel ruimte gebruiken?

Bij normaal gebruik zal 512GB denk ik ruim voldoende zijn. Ik heb nu de 512GB versie, maar zat hiervoor nog op een 128GB S21, dat wat ook nog ruim voldoende voor me. Maar ik ben niet iemand die dagelijks foto's maakt bijvoorbeeld. Ik heb nu bijvoorbeeld 101GB gebruikt. Ik had denk ik zelf de 256GB versie besteld als bij de aankoop in week 1 geen storage upgrade bij had gezeten en daardoor 256GB dus niet verkrijgbaar was.
Meestal laat ik alle foto's wel op mijn telefoon staan (ook in de cloud). Ben niet zo van het opschonen van mijn telefoon, gewoon te lui voor :)

Dus denk dat 1TB beter is voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:26
AdiDassler schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:55:
[...]

Meestal laat ik alle foto's wel op mijn telefoon staan (ook in de cloud). Ben niet zo van het opschonen van mijn telefoon, gewoon te lui voor :)

Dus denk dat 1TB beter is voor mij.
Maar wat had je op je S8 dan? Je moet het uiteraard zelf weten, en als je het nodig hebt zou ik het zeker doen, beter wat te veel dan te weinig, maar als je het niet gebruikt is die €250 nogal zonde geld die je ook in andere leuke zaken kan steken, al dan niet voor je telefoon :)

Ik schoon mijn telefoon ook nooit op, toch heb ik ruim voldoende ruimte, terwijl ik het ding heel de dag door gebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdiDassler
Dennism schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 15:01:
[...]

Maar wat had je op je S8 dan? Je moet het uiteraard zelf weten, en als je het nodig hebt zou ik het zeker doen, beter wat te veel dan te weinig, maar als je het niet gebruikt is die €250 nogal zonde geld die je ook in andere leuke zaken kan steken, al dan niet voor je telefoon :)

Ik schoon mijn telefoon ook nooit op, toch heb ik ruim voldoende ruimte, terwijl ik het ding heel de dag door gebruik :)
In mijn S8 zit 64 gb intern en nog een sd kaartje van 32 gb.
Maar daar heb ik wel al af en toe dingen weg moeten gooien.

Denk dat ik toch voor de zekerheid de 1TB ga nemen. Die 250 euro ben ik tegen die tijd vast weer vergeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je gaat de S24 Ultra zeer waarschijnlijk heel lang gebruiken tot 2031 of meer en dan is 1TB echt te moeite waard

[ Voor 4% gewijzigd door Van der Berg op 27-03-2024 15:15 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:52
AdiDassler schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 15:10:
[...]

Denk dat ik toch voor de zekerheid de 1TB ga nemen. Die 250 euro ben ik tegen die tijd vast weer vergeten :P
Als je van 96GB komt is 256GB genoeg, 512GB meer dan genoeg, en 1TB overkill. Ik zou die meerprijs in mijn zak houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
AdiDassler schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 15:10:
[...]

Dus je gebruikt 100GB en neemt dan de 1TB. Dat is toch helemaal niet logisch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdiDassler
dutchgio schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 15:44:
[...]

Dus je gebruikt 100GB en neemt dan de 1TB. Dat is toch helemaal niet logisch. :)
Klinkt inderdaad niet logisch. Maar download nu soms ook bepaalde apps niet, omdat mijn geheugen onvoldoende is. En denk dan eigenlijk, beter teveel nemen dan dat ik straks met hetzelfde probleem kom te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik dacht bij mijn S22 Ultra 512GB, ach die krijg ik nooit op en ik zat al over de helft. Bij mijn S24 Ultra 1TB denk ik er ook zo over, dat gaat toch nooit op:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pLhrVf7J0ztAVG_InqOkOmIjZx4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wwsRvLd4q9mqwXx3HZmYaFX2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EvLQkrmlQ_fBWKBGqGY7yuzgcgM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vNwDiTPnF91QSNc3pWl4JO5J.jpg?f=fotoalbum_large

Toch ben ik blij met het feit dat ik 1TB heb. Vooral op vakantieperiodes komt de extra ruimte goed te pas en hoef je geen zorgen te maken

[ Voor 7% gewijzigd door Van der Berg op 27-03-2024 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChefRopes
USB mee van 512GB en een adapter naar type c, of gewoon een USB stick waar al type c op zit is dan toch ook prima? Dan ben je met 2 a 3 tientjes klaar i.p.v. 250 euro ;)
Ik doe alles met die adapter, ebooks op mn ereader zetten, foto's en video's van SD kaarten rechtstreeks naar de cloud, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ChefRopes schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 16:00:
USB mee van 512GB en een adapter naar type c, of gewoon een USB stick waar al type c op zit is dan toch ook prima? Dan ben je met 2 a 3 tientjes klaar i.p.v. 250 euro ;)
Ik doe alles met die adapter, ebooks op mn ereader zetten, foto's en video's van SD kaarten rechtstreeks naar de cloud, etc.
Ik spreek uit ervaring en ik had bij mijn Galaxy S6 Edge Plus en deze had een 32GB opslag zonder Micro-SD slotje geïntegreerd. Ik zat steeds op 0GB. Dus ik had op een gegeven moment de USB poort gebruikt naar een Micro-SD slotje met een Samsung 128GB Pro Micro-SD en het werkte allemaal. Het zag er niet uit maar ik kon alles mee doen.

Nadeel hiervan was, ik had de Micro-SD slotje met het kaartje ergens verloren en dat was zo vervelend!

Ik zou nu ook kiezen voor een grotere opslag dan steeds los via de USB te gebruiken.

[ Voor 27% gewijzigd door Van der Berg op 27-03-2024 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij APK mirror staat inmiddels een nieuwe versie van apparaatonderhoud, waarbij het batterijverbruik weer zichtbaar is, sinds de laatste keer opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Laatst online: 17:32
Peatsmoke schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 06:25:
Bij APK mirror staat inmiddels een nieuwe versie van apparaatonderhoud, waarbij het batterijverbruik weer zichtbaar is, sinds de laatste keer opladen.
Komt deze vanzelf naar de telefoon toe? Als ik deze installeer kan ik daarna gewoon updaten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je kunt de update afwachten, maar ook nu al gewoon erop zetten. De app heeft geen vloed op je updates vd telefoon.
Ik wacht de versie in de Samsung- of Play Store af en hoef deze niet meteen. Het verbruik vd telefoon is prima, dus ik hoef het niet zo inzichtelijk te hebben vanaf de laatste keer opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Net de google play-systeemupdate binnen van 1 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier net op mijn S24 Ultra de update binnen van Niveau Beveiligingsupdate patch van 1 April 2024

[ Voor 4% gewijzigd door Van der Berg op 28-03-2024 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
Peatsmoke schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 06:49:
Je kunt de update afwachten, maar ook nu al gewoon erop zetten. De app heeft geen vloed op je updates vd telefoon.
Ik wacht de versie in de Samsung- of Play Store af en hoef deze niet meteen. Het verbruik vd telefoon is prima, dus ik hoef het niet zo inzichtelijk te hebben vanaf de laatste keer opladen.
Zit dit in de update van april? Mijn apparaatonderhoud is nog hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordinho
Iemand die kan helpen?

Niks lijkt te werken in het opladen. Ene keer geeft ie aan dat de supersnelle oplader 2.0 is aangesloten en de andere keer de normale lader (dus lichtblauw cirkeltje of lichtgroen). Ook kan de usb c er telkens maar op 1 manier in in plaats van 2. Nu ik een usb aansluit, bijvoorbeeld aux naar usb c in de auto (inclusief tussenstuk) geeft ie aan usb aangesloten en dan 1 seconde later usb losgekoppeld. Ook dit lijkt ie niet te pakken. Een kabel op het werk lijkt ie ook niet te pakken. Iemand de gouden tip want ben er flink chagrijnig om haha. Ben in staat om weer terug te gaan naar m'n Xiaomi 10t pro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:00
Jordinho schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 17:59:
[...]

Niks lijkt te werken in het opladen. Ene keer geeft ie aan dat de supersnelle oplader 2.0 is aangesloten en de andere keer de normale lader (dus lichtblauw cirkeltje of lichtgroen). Ook kan de usb c er telkens maar op 1 manier in in plaats van 2. Nu ik een usb aansluit, bijvoorbeeld aux naar usb c in de auto (inclusief tussenstuk) geeft ie aan usb aangesloten en dan 1 seconde later usb losgekoppeld. Ook dit lijkt ie niet te pakken. Een kabel op het werk lijkt ie ook niet te pakken. Iemand de gouden tip want ben er flink chagrijnig om haha. Ben in staat om weer terug te gaan naar m'n Xiaomi 10t pro..
De vraag is of het aan de telefoon ligt of de kabel. Ik ga ervan uit dat je de poort al schoongemaakt hebt?
Ik heb dit probleem nog niet eerder gehad. Ik laad hem meestal draadloos maar af en toe even snel.

Beste zou zijn om naar een service center te gaan als die in de buurt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordinho
Garret1410 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 18:29:
[...]

De vraag is of het aan de telefoon ligt of de kabel. Ik ga ervan uit dat je de poort al schoongemaakt hebt?
Ik heb dit probleem nog niet eerder gehad. Ik laad hem meestal draadloos maar af en toe even snel.

Beste zou zijn om naar een service center te gaan als die in de buurt zit.
Verschillende kabels geprobeerd maar bij iedere kabel hetzelfde probleem

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Brutalsranan schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 17:15:
[...]

Zit dit in de update van april? Mijn apparaatonderhoud is nog hetzelfde.
Nee, dat komt officieel via de Galaxy Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FietsFanaat33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-06 15:48
Ik kom ook van de S8 af en heb nu de S24 Ultra 1TB. En wooow wat een verschil. Ben nog elke dag verliefd op m'n ultra 8).. Batterijduur is INSANE. Laadt 'm nachts draadloos op (traag want maakt dan toch niet uit) tot 80%.kan 'm veel gebruiken met ook gamen en avonds nog steeds 35% ofzo.

Voor die meerprijs zou ik echt de 1TB pakken. Zeker als je kinderen hebt met veel filmpjes maken gaat het hard. Doe je dat niet echt dan is 512 wel genoeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FietsFanaat33 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 22:04:
[...]

Ik kom ook van de S8 af en heb nu de S24 Ultra 1TB. En wooow wat een verschil. Ben nog elke dag verliefd op m'n ultra 8).. Batterijduur is INSANE. Laadt 'm nachts draadloos op (traag want maakt dan toch niet uit) tot 80%.kan 'm veel gebruiken met ook gamen en avonds nog steeds 35% ofzo.

Voor die meerprijs zou ik echt de 1TB pakken. Zeker als je kinderen hebt met veel filmpjes maken gaat het hard. Doe je dat niet echt dan is 512 wel genoeg
Foto's en filmpjes vind ik persoonlijk geen argument om veel opslagruimte te kopen, tenzij je in een streek woont waar je slechte verbinding hebt. De meeste mensen synchroniseren hun telefoon toch met een cloudoplossing en 90% vd foto's en filmpjes die je met een telefoon maakt, bekijk je na twee weken noot meer of nog maar zeer sporadisch. Bovendien heb je aan 1TB ook niet genoeg als je een hardcore (4K) filmer bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FietsFanaat33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-06 15:48
Peatsmoke schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 07:05:
[...]

Foto's en filmpjes vind ik persoonlijk geen argument om veel opslagruimte te kopen, tenzij je in een streek woont waar je slechte verbinding hebt. De meeste mensen synchroniseren hun telefoon toch met een cloudoplossing en 90% vd foto's en filmpjes die je met een telefoon maakt, bekijk je na twee weken noot meer of nog maar zeer sporadisch. Bovendien heb je aan 1TB ook niet genoeg als je een hardcore (4K) filmer bent.
Dat kan ja. Ik zelf heb geen cloud. Had nog het geluk de 1TB voor de mooie prijs te krijgen met early bird. Had met de S8 7 jaar gedaan en ben het van plan met deze te overtreffen. En denk dat dat Adi dat ook gaat doen dus dan zou ik zeker voor die meerprijs de 1TB pakken. Tis ook maar wat je ervoor over hebt natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die acties waarvan wij gebruik hebben kunnen maken, die zijn er niet meer, dus betaal je het volle pond. Als je geen gebruik maakt van een cloud, hoef je helemaal geen grote opslag, want kennelijk zijn die filmpjes en foto's dan toch totaal onbelangrijk.
De S22U, die nu ligt te verstoffen, had 256GB en die had ik na net geen twee jaar, nog niet half vol. Wellicht dat ik bij de S25U of S26U wel de noodzaak voel om voor 1 of 2 TB te gaan, want langer doe ik er toch niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Ik heb voor mijn S24U (512GB) een S21+ met 256GB opslag voor drie jaar gebruikt en heb daar meer dan 1200 foto's en 200 video's mee opgeslagen. Deze had ik nog niet eens voor de helft vol, dus toen ik ging kijken naar de S24U wilde ik voor de 256GB versie gaan. Qua opslag voldoende voor mijn gebruik, maar vanwege de pre-order actie heb nu dus 512GB opslag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• satshow
Zie zojuist dat ik nu het accu verbruik sinds laatste keer opladen kan bekijken. Heb geen apk geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
satshow schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 15:19:
Zie zojuist dat ik nu het accu verbruik sinds laatste keer opladen kan bekijken. Heb geen apk geïnstalleerd.
Er is nu ook een update van in de Galaxy Store.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
satshow schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 15:19:
Het is echter wel een apk, die niet vanzelf op je telefoon terechtkomt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13-06 13:59
Jordinho schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 17:59:
[...]

Ik heb een tijdje exact hetzelfde probleem gehad met mn S23U.

Vooral dat usb aangesloten/verwijdert constant in een loop was super irritant.

Ik kon het steeds tijdelijk oplossen met een restart. Uiteindelijk de poort een keer goed schoongemaakt met een houten tandenstoker, en sindsdien heb ik het niet meer gehad.

Er zal dus toch iets van vuil op de contactpunten gezeten hebben, al zag ik niet echt iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
Peatsmoke schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 05:35:
[...]

Het is echter wel een apk, die niet vanzelf op je telefoon terechtkomt. ;)
Ja maar niet via apk mirror of iets dergelijks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, wss via de Samsug store, maar het is wel exact dezelfde versie (13.8.06.11) die sinds 27 maart op APK-mirror stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-06 14:45
Ik lees weinig over de laatste update of ik heb er overheen gelezen. Het is een best grote update. Heeft iemand al wat verschillen gemerkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruila
cassiekai schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 19:30:
Ik lees weinig over de laatste update of ik heb er overheen gelezen. Het is een best grote update. Heeft iemand al wat verschillen gemerkt?
je hebt er inderdaad overheen gelezen, op 26 maart heb ik nog een link hierover gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Hij staat ook in de Google Playstore.

[ Voor 15% gewijzigd door sjaool op 31-03-2024 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapieln
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-06 20:31
Op mijn S20 had ik een functie waarbij er ook een korte video werd gemaakt als ik een foto maakte. Op De 24 Ultra vind ik die optie niet. Is dit nog mogelijk en zo ja, waar vind ik die optie?

:D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

jaapieln schreef op maandag 1 april 2024 @ 02:33:
Op mijn S20 had ik een functie waarbij er ook een korte video werd gemaakt als ik een foto maakte. Op De 24 Ultra vind ik die optie niet. Is dit nog mogelijk en zo ja, waar vind ik die optie?
Je bedoelt bewegingsfoto neem ik aan? Dat is het tweede icoontje (met het driehoekje) van rechts bovenaan in de camera-app.

Pagina: 1 ... 21 ... 39 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Discussie over snapdragon VS exynos: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
- Accessoires: [Samsung Galaxy S24-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S24-serie] Levertijd & Prijzen