Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-05 07:39
Gabriel_Knight schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 20:58:
Ik heb even getest hoelang het duurt op de S24 ultra van 0% naar 100% op te laden met het "fast charge 2.0" protocol dat mijn S24 ultra heeft. Hiervoor heb ik een Baseus 65 Watt oplader gebruikt en een Baseus 100watt kabel. De telefoon staat uit tijdens het opladen. Batterijbescherming staat ingesteld op Basis, dus dat ie wel gewoon naar 100% oplaad.
  • Na 30 min laden zit ik op 73%.
  • Na 40 min laden zit ik op 90%
  • Na 50 min laden zit ik op 98%
  • Na 55 min laden zit ik op 100%
Hoe kan het dat in de officiële review van de S24 Ultra op tweakers 30 min laden gelijk staat aan slechts 56% en volledig opladen 78 min duurt???
Ondersteunt je lader PD3.0? En heb je fast charging aan staan in de settings bij batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04:34
KaiseRRuby schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 22:14:
[...]

Ondersteunt je lader PD3.0? En heb je fast charging aan staan in de settings bij batterij?
Ja PD 3.0 en Ja fast charging.
Lijkt me bovendien logisch, je gaat bij het meten toch uit van de optie om je mobiel zo snel mogelijk op te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-05 07:39
Gabriel_Knight schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 22:25:
[...]

Lijkt me bovendien logisch, je gaat bij het meten toch uit van de optie om je mobiel zo snel mogelijk op te laden?
Mijn excuses, ik heb het helemaal verkeerd geïnterpreteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04 09:52
Gabriel_Knight schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 20:58:
Ik heb even getest hoelang het duurt op de S24 ultra van 0% naar 100% op te laden met het "fast charge 2.0" protocol dat mijn S24 ultra heeft. Hiervoor heb ik een Baseus 65 Watt oplader gebruikt en een Baseus 100watt kabel. De telefoon staat uit tijdens het opladen. Batterijbescherming staat ingesteld op Basis, dus dat ie wel gewoon naar 100% oplaad.
  • Na 30 min laden zit ik op 73%.
  • Na 40 min laden zit ik op 90%
  • Na 50 min laden zit ik op 98%
  • Na 55 min laden zit ik op 100%
Hoe kan het dat in de officiële review van de S24 Ultra op tweakers 30 min laden gelijk staat aan slechts 56% en volledig opladen 78 min duurt???
Misschien heb jij een betere kabel.

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muzzy
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:22

Muzzy

Aan het dieken

Rohit schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 17:01:
[...]

Misschien heb jij een betere kabel.
Ik heb ongeveer hetzelfde met mijn baseus 100w originele kabel.

Wie kan delen kan vermenigvuldigen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Frietsaus schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:58:
Ik gebruik een Belkin USB-C naar USB-A kabel en op wat GPS issues na wat denk ik niets met de kabel te maken heeft werkt Android Auto hier prima (Fiesta 2017).

Ben blijkbaar niet de enige met GPS problemen op de S24:
https://saminsider.com/ga...gps-functionality-issues/
En sinds vandaag werkt Android Auto niet meer. Fijn.. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:10
Gabriel_Knight schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 22:25:
[...]

Wel bijzonder, dan zou Tweakers inderdaad niet de ideale situatie gebruiken om het te meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan_R
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 16:19

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Na bijna 3 jaar een s10 plus gehad te hebben sinds vandaag de 24 ultra. Nu weet ik weer waarom ik de s10 zolang had. Niet vanwege de lange batterijduur want die had hij niet meer maar het gedoe met instellen van al je apps🤡. Blijft een gedoe met wachtwoorden, bankapps ect....

Nu maar gaan spelen met alle nieuwe functies en andere zaken.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
Duncan_R schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 00:45:
Na bijna 3 jaar een s10 plus gehad te hebben sinds vandaag de 24 ultra. Nu weet ik weer waarom ik de s10 zolang had. Niet vanwege de lange batterijduur want die had hij niet meer maar het gedoe met instellen van al je apps🤡. Blijft een gedoe met wachtwoorden, bankapps ect....

Nu maar gaan spelen met alle nieuwe functies en andere zaken.....
Niet als je alles in Samsung Pass ofzo zet. Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07:41
In de reclamefilmpjes voor de effectieve launch, zag ik AI video-edit content. Je kon bv een slecht of onderbelicht filmpje (wss via cloud) uploaden en de software deed de rest. Zelfs na de eerste update kan ik nergens terugvinden hoe je video's kan remasteren via AI. Moet ik dit nog ergens aanzetten of is dit nog niet beschikbaar in benelux?

[ Voor 16% gewijzigd door Cloclo100 op 08-03-2024 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-05 19:34
Cloclo100 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 17:06:
In de reclamefilmpjes voor de effectieve launch, zag ik AI video-edit content. Je kon bv een slecht of onderbelicht filmpje (wss via cloud) uploaden en de software deed de rest. Zelfs na de eerste update kan ik nergens terugvinden hoe je video's kan remasteren via AI. Moet ik dit nog ergens aanzetten of is dit nog niet beschikbaar in benelux?
Was dat niet voor pixels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Nope, dit was inderdaad voor de S24 serie. Het staat me bij dat dit volgens de geruchten zou kunnen, maar volgens mij is het zo niet geïmplementeerd.
Door in een video op het scherm te drukken kun je middels AI er wel een slowmo van maken.

[ Voor 31% gewijzigd door Gismo1979 op 08-03-2024 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-04 14:15
Het gekke is dat ik heel even een AI knop bij de video's heb gehad. Maar na een update van vele apps na de installatie, was die weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-04 19:58
mattrob schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:23:
Ik weet niet of anderen dit 'probleem' herkennen, maar bij het ontgrendelen van mijn S24 Ultra (zowel gezicht als vingerafdruk) opent hij bij mij vaak tegelijk een willekeurige app. Ik kom er niet achter of er logica in zit; het is in ieder geval niet mijn laatst geopende app of zo. Ik wil gewoon op mijn start screen komen. Heel vreemd ... Iemand idee voor oplossing ?
Heb je ondertussen al ontdekt waarom dit gebeurt? Ik heb hier ook al een tijd last van en heb de S22 ultra. Totaal geen patroon te herkennen. Het is echt willekeurig en het gaat niet om de apps rondom het vingerprint gedeelte.

Op Reddit kom ik dit probleem ook tegen bij S23 ultra gebruikers maar nergens vind ik een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:51
Als ik met de S24U mobiel wil betalen (ING) moet ik mn telefoon ontgrendelen. Met m'n S23 was dat nooit zo en ook de ING site zegt dat dat niet hoeft. Wat zijn jullie ervaringen met mobiel betalen met de S24U met ING?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:26
marcelmg2 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 16:48:
Als ik met de S24U mobiel wil betalen (ING) moet ik mn telefoon ontgrendelen. Met m'n S23 was dat nooit zo en ook de ING site zegt dat dat niet hoeft. Wat zijn jullie ervaringen met mobiel betalen met de S24U met ING?
Ik heb zelf ABN, en hoef niet te ontgrendelen.

Het viel mij gister echter in de kroeg wel op dat ik alleen mensen met ING consistent hun telefoon zag ontgrendelden voor betaling en ook de app openden voor de betaling. Ik vroeg me al af waarom ze dat deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-05 13:18
Dennism schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 16:56:
[...]

Het viel mij gister echter in de kroeg wel op dat ik alleen mensen met ING consistent hun telefoon zag ontgrendelden voor betaling en ook de app openden voor de betaling. Ik vroeg me al af waarom ze dat deden.
Waarschijnlijk omdat ING nog steeds hun eigen app voor betalingen gebruikt op Android, terwijl ABN Google Pay ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:26
Mizgala28 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 17:04:
[...]

Waarschijnlijk omdat ING nog steeds hun eigen app voor betalingen gebruikt op Android, terwijl ABN Google Pay ondersteund.
Dat kan, maar ik bedoelde meer dat het me gister enorm opviel, terwijl ik dat voorheen nooit echt had. Waardoor ik me gister afvroeg waarom dat nu ineens zo was en voorheen niet, in ieder geval in mijn beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Ik heb het ook soms gaat het goed maar andere keren moet ik toch ontgrendelen.

Als ik dan het toestel ontgrendelen zie ik wel dat de ING app open staat maar kan geen pas vinden ofzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Duncan_R
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 16:19

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Rohit schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 10:19:
[...]

Niet als je alles in Samsung Pass ofzo zet. Veel plezier ermee!
Ben ik nu dan ook trouw aan het doen......

Voor de rest bevalt hij prima. De S10 ging een dag en een beetje mee en deze ruim 2 als ik het verbruik zo zie.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:52
Ik weet dat bij mijn Poco het vaak ook niet werkte zonder scherm aan te doen met de ASN app. Tegenwoordig ben ik maar begonnen aan Revolut icm Google Pay. Werkt veel stabieler. Merk dat het met de S24U ook nog sneer en stabieler is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:37
op de site van ING staat het volgende:

Het werkt als volgt:

Zet het scherm van je mobiel aan (ontgrendelen hoeft niet).
Controleer het bedrag op de betaalautomaat en houd je mobiel ernaast.
Hoor je drie piepjes? De betaling is gelukt!

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:51
Ja, dat zegt ING, maar mijn ervaring is dus anders. Gisteren en vandaag nog getest, scherm (vergrendeld) aan: kaart geweigerd. Toen ontgrendeld en kon ik wel betalen. Nu maar mn Revolut afgestoft en Google pay op telefoon en smartwatch gekoppeld. Eens kijken of dat lekker werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 111759

Ik ben toevallig deze week begonnen met overstap naar ING en in de begeleiding staat dat het scherm wel geactiveerd moet worden met betaling. Je hoeft het niet te openen, ff tikken is genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-03 19:50
Anoniem: 111759 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 00:10:
[...]

Ik ben toevallig deze week begonnen met overstap naar ING en in de begeleiding staat dat het scherm wel geactiveerd moet worden met betaling. Je hoeft het niet te openen, ff tikken is genoeg
Off topic. ING komt ook met Wallet optie.
In Roemenie is dat al sinds tijden.
Net iets handiger. Vooral als je ook watch gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Bij mijn ABN en Rabobank hoef je ook niet te ontgrendelen, maar da's alleen voor betalingen onder de €50. Bij bedragen daarboven moet je gewoon de telefoon ontgrendelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
[...]

Op mijn Fold 5 en alle toestellen hiervoor hoef ik dat ook niet met ING hoor. Scherm aanzetten is voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x360junkie
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-04 22:00
herpideperpi schreef op zondag 10 maart 2024 @ 12:29:
[...]

Off topic. ING komt ook met Wallet optie.
In Roemenie is dat al sinds tijden.
Net iets handiger. Vooral als je ook watch gebruikt.
Hier hadden ze als "streef" datum eind februari, maar tot op heden geen Gpay met ING nederland.
Wel Garmin Pay gelukkig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-05 11:20

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Vraagje,
Hebben jullie allemaal de OTA update van Maart al binnen? Zo ja, wanneer kreeg je die?
Ik krijg die van mij pas nu net binnen. (1u geleden nog gecheckt, toen niets. Nu ineens wel).

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 03-05 22:10
HellStorm666 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 08:29:
Vraagje,
Hebben jullie allemaal de OTA update van Maart al binnen? Zo ja, wanneer kreeg je die?
Ik krijg die van mij pas nu net binnen. (1u geleden nog gecheckt, toen niets. Nu ineens wel).
Ja, op 2 maart om 13:27 uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefan.wouda
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07:16
Voor de discussie over ING en Google Pay gister nieuws: ING brengt ondersteuning voor Google Pay op Android uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Betalen met google pay ipv de ING app is veel sneller...waarbij de ING app vaak haperde nu ervoor houden en klaar.
Wel moet je het scherm unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:26
SamSid schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:13:
[...]

Ja, op 2 maart om 13:27 uur.
Yep, op zowel S24 als op de Ultra.

Op ILO firmware trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees Klaassen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:36
robbvdb schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 18:03:
[...]

was niet van plan hem te gaan gebruiken, maar heb de S24 gewoon in gebruik nu ( de Ultra komt nog) en heb opname van gesprekken aan staan (native).

Was het me niet gelukt dan was de foon in de verkoop gegaan namelijk, essentieel in mijn bedrijf om gesprekken vast te kunnen leggen.

De manier is erg simpel: Je gaat naar developermodus, zet daar USB-foutopsporing aan _ sluit dan aan op de laatste verseie SAMfw tool, en verandert de CSC in ILO.

Een keertje opnieuw opstarten en je hebt de optie :P

BTW: Wel lekker dat het nu zo kan. Eerder met o.a. de S10, nadat opeens goede opname niet meer kon, de 'methode via de Thaise simkaart' met alle perikelen van dien. Die kaart deed het dan vaak niet een tweede keer enzo. Deze wijze is wel een stuk fijner!

Overigens, genoemde apps nemen niet native op. Vaak via de microfoon het door die MIC 'gehoorde' geluid, wat dan een beetje met wat settings redelijk moet worden qua geluidskwaliteit. De native manier zoals hierboven is gewoon het best haalbare.

[Afbeelding]

EDIT: was te gretig met posten, je had het al opgelost _/-\o_
Is er toevallig ook een andere tool dan SAMfw tool die dit kan? Ik moet er alle beveiliging voor uitzetten om het überhaupt te kunnen installeren laat staan gebruiken. Daarnaast is de site vrij bijzonder te noemen en straalt het vooral 'ik wil geld maken, boeit me niet hoe' uit.

Bovendien lijkt het dat de software tot versie 2.8 betaald was en sinds 4.0 plotseling 'gratis' is... Too good to be true? Heb de opnamefunctie nodig maar ik ben sinds 2009 niet zo skeptisch geweest tegenover een site/software :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Kees Klaassen schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 23:26:
[...]

Is er toevallig ook een andere tool dan SAMfw tool die dit kan? Ik moet er alle beveiliging voor uitzetten om het überhaupt te kunnen installeren laat staan gebruiken. Daarnaast is de site vrij bijzonder te noemen en straalt het vooral 'ik wil geld maken, boeit me niet hoe' uit.
Galaxy store -> app heet call recorder (automatic)

gebruik deze app al een paar jaar, dus ook op eerdere toestellen, heel af en toe moet je deze app opnieuw installeren na een system update van samsung, niet altijd dus. Ik ben tevreen over deze app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:56
kruila schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 23:33:
[...]

Galaxy store -> app heet call recorder (automatic)

gebruik deze app al een paar jaar, dus ook op eerdere toestellen, heel af en toe moet je deze app opnieuw installeren na een system update van samsung, niet altijd dus. Ik ben tevreen over deze app.
Heb het niet geïnstalleerd, maar kan deze applicatie toevallig ook per simkaart gesprekken opnemen? Use case voor mij is heel simpel, heb een privé sim (E-sim) en een zakelijke sim (fysieke sim) en voor privé heb ik geen interesse om op te nemen, maar voor zakelijk wel. Vandaar de vraag. (Ik weiger om met twee telefoons rond te lopen haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-05 20:36

P_Tingen

omdat het KAN

Nu ik over ben van mijn s10e naar een s24 mis ik de bixby knop. Niet vanwege bixby, maar ik had deze knop via de app bxactions gekoppeld aan de zaklamp op mijn telefoon. Ik kon de zaklamp aan en uit doen met die bixby knop.

Is er iets dergelijks ook mogelijk bij de s24?

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
sn0x0r schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 07:34:
[...]

Heb het niet geïnstalleerd, maar kan deze applicatie toevallig ook per simkaart gesprekken opnemen? Use case voor mij is heel simpel, heb een privé sim (E-sim) en een zakelijke sim (fysieke sim) en voor privé heb ik geen interesse om op te nemen, maar voor zakelijk wel. Vandaar de vraag. (Ik weiger om met twee telefoons rond te lopen haha)
geen idee, ik gebruik zelf maar 1 sim (e-sim), wat let je om het gewoon te proberen? Suc6 in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryziek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-05 22:12

Kryziek

bb || !bb

P_Tingen schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 09:26:
Nu ik over ben van mijn s10e naar een s24 mis ik de bixby knop. Niet vanwege bixby, maar ik had deze knop via de app bxactions gekoppeld aan de zaklamp op mijn telefoon. Ik kon de zaklamp aan en uit doen met die bixby knop.

Je kunt instellen dat dubbel drukken op de aan/uit knop de zaklamp aan of uit zet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Kryziek schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 10:04:
[...]
Je kunt instellen dat dubbel drukken op de aan/uit knop de zaklamp aan of uit zet
Jaaah, maar die is juist weer retehandig om snel een foto te maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-05 15:53
P_Tingen schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 10:08:
[...]

Jaaah, maar die is juist weer retehandig om snel een foto te maken....
Dat doet je volume down knop al......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Akemi schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 10:44:
[...]
Dat doet je volume down knop al......
Die van mij niet... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:03

Good lock.... leef je uit! (Registar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-05 12:00

Ik gebruik de app Sideactions. Ooit eens de volledige versie gekocht om de Bixbi-knop nuttig te maken, nu in gebruik om met de aan-uitknop het geluid te regelen (Twee keer kort drukken -> geluid/trillen; lang indrukken -> DND aan/uit). Maar je kunt veel configureren, ook zaklamp starten met een knop-actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 19:08

xon

Ergens aan het begin van dit topic ook al eens gevraagd, maar toen was het nog een raadsel..nu opnieuw:

Iemand al uitgevonden hoe je Samsung FREE (meest linker homescherm) van dat verdomde PLAY (games) afkrijgt? Ik had op mijn S22 altijd Samsung Free --> READ waar je overzicht kreeg van verschillende nieuws artikelen maar die optie is (net als de andere) niet meer te selecteren sinds ik de S24 plus heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den_the_man
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 13:20
xon schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:40:
Ergens aan het begin van dit topic ook al eens gevraagd, maar toen was het nog een raadsel..nu opnieuw:

Iemand al uitgevonden hoe je Samsung FREE (meest linker homescherm) van dat verdomde PLAY (games) afkrijgt? Ik had op mijn S22 altijd Samsung Free --> READ waar je overzicht kreeg van verschillende nieuws artikelen maar die optie is (net als de andere) niet meer te selecteren sinds ik de S24 plus heb
In mijn meest linker homescherm zit: Google Discover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
danda schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:30:
[...]

Good lock.... leef je uit! (Registar)
Goodlock etc.
Heb het idee dat ik onder een steen geleefd heb. Gebruik al jaren en jaren Smartthings op meerdere lokaties met honderden Zigbee/zwave modules).
Nooit naar die Standen en Routines gekeken. Hou dom kon ik zijn.

Nu, in combinatie met die Goodlock appjes:
Als ik in auto zit: lees messages hardop.
Als ik slaap: zet phone o.a. op 3G
Als ik op lokatie (e.g. Filmhuis) kom, zet phone op niet storen en verander whatchface in donker.
Als bepaalde apps open: Zet roteren aan.
Als ik met wijsvinger inlog, start dan Google Wallet.

Er komt geen einde aan.. Ook die "Bixbee" knop, en paar keer tappen op de achterkant.

\Nooit te oud om te leren. Zeker door jullie Tweakers

Sorry moderator: Wel erg off topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
den_the_man schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:49:
[...]

In mijn meest linker homescherm zit: Google Discover
Ah dat had ik ook even gemist dat die optie er nu wel is, sinds de update neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:10
edtims schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 11:43:
[...]

Ah dat had ik ook even gemist dat die optie er nu wel is, sinds de update neem ik aan.
Ik heb die vanaf de lancering al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den_the_man
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 13:20
edtims schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 11:43:
[...]

Ik weet niet sinds wanneer deze optie er is, maar als ik pinch op mijn home scherm (dus niet in Google Discover) en ik ga naar instellingen, dan kan ik Google Discover met een schuifje uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphtjejoker
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 03-05 09:30
Heeft niemand last van graining en een soort van zandachtige effect bij laag contrast?
Ik lees er veel over op reddit.
Ik wil mijn simonly bij odido verlengen en er een s24 ultra los bijkopen, maar ben een beetje huiverig met alle schermproblemen waarover ik lees. Ik weet dat het kleurfelheid probleem redelijk is opgelost.
Overigens bij odido op de website staat dat je alleen mag retourneren mits het produkt ongebruikt is. Heb ik nog nooit gehoord! Iemand ervaring mee misschien?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
dutchgio schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 12:06:
[...]

Ik heb die vanaf de lancering al.
Net als sommige anderen had ik in het begin alleen maar de optie Samsung free die alleen games liet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryziek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-05 22:12

Kryziek

bb || !bb

ralphtjejoker schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 15:11:
Heeft niemand last van graining en een soort van zandachtige effect bij laag contrast?
Ik lees er veel over op reddit.
Ik wil mijn simonly bij odido verlengen en er een s24 ultra los bijkopen, maar ben een beetje huiverig met alle schermproblemen waarover ik lees. Ik weet dat het kleurfelheid probleem redelijk is opgelost.
Overigens bij odido op de website staat dat je alleen mag retourneren mits het produkt ongebruikt is. Heb ik nog nooit gehoord! Iemand ervaring mee misschien?
Alvast bedankt
Op mijn S24 plus alleen als de helderheid op het laagste staat en bij bepaalde kleuren grijs. Het is jammer, maar vind het niet super storend dus accepteer het maar.
Ik hoor namelijk ook verhalen dat mensen al 3 andere toestellen hebben ontvangen met allemaal dezelfde problemen dus ik denk dat het zo hoort, hoe bizar ook eigenlijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphtjejoker
Kryziek schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 15:42:
[...]

Op mijn S24 plus alleen als de helderheid op het laagste staat en bij bepaalde kleuren grijs. Het is jammer, maar vind het niet super storend dus accepteer het maar.
Ik hoor namelijk ook verhalen dat mensen al 3 andere toestellen hebben ontvangen met allemaal dezelfde problemen dus ik denk dat het zo hoort, hoe bizar ook eigenlijk 8)7
Precies dit...heb ik ook gelezen. Maar ik heb fotos gezien van groene strepen, maar ook van dat extreem zandige effect. Sommigen hebben het erger dan anderen. Blijft vreemd.
Ik moet toch een keuze gaan maken haha, mijn s20+ loopt snel leeg dus moet vervangen worden.

Overigens zojuist odido gebeld en die zeiden dat je bij een online aankoop 14 dagen bedenktijd hebt volgens de online aankopen wet. Maar als je het toestel in de winkel koopt mag je niet retourneren omdat je dan gezien hebt wat je koopt. (Het getoonde toestel kan perfect zijn, maar het door jouw gekochte toestel niet. Dan moet ie gerepareerd worden, maar mag je dus niet omruilen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edtims
Of mijn ogen zijn te slecht maar op mijn S24 plus heb ik nergens last van. Als ik de helderheid helemaal naar beneden zet dat zie ik zo wie zo bijna niks maar ook op bijna donker zie ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphtjejoker
Ik geloof je meteen hoor 🙂
Maar ik las online toch wel een hoop klachten die me deden afvragen of ik misschien niet beter even moet afwachten. Uiteraard zal by far het grootste gedeelte van de verkochte s24 serie telefoons wel gewoon goed zijn.
Ik zal de gok er maar op gaan wagen denk ik 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
ralphtjejoker schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 15:47:
[...]

Precies dit...heb ik ook gelezen. Maar ik heb fotos gezien van groene strepen, maar ook van dat extreem zandige effect. Sommigen hebben het erger dan anderen. Blijft vreemd.
Ik moet toch een keuze gaan maken haha, mijn s20+ loopt snel leeg dus moet vervangen worden.

Overigens zojuist odido gebeld en die zeiden dat je bij een online aankoop 14 dagen bedenktijd hebt volgens de online aankopen wet. Maar als je het toestel in de winkel koopt mag je niet retourneren omdat je dan gezien hebt wat je koopt. (Het getoonde toestel kan perfect zijn, maar het door jouw gekochte toestel niet. Dan moet ie gerepareerd worden, maar mag je dus niet omruilen).
Ik speel 'avonds graag een spelletje en ik begin me een beetje te ergeren aan dat zanderige effect op de achtergrond. Ik dacht eerst dat het geen probleem zou zijn. Maar op 10% a 15% zie ik het heel duidelijk. Overdag heb ik er minder last van, omdat de helderheid naar 30% gaat. Maar 's avonds is 30% te helder. Op de s23 ultra heb ik dit probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphtjejoker
SamSid schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 16:09:
[...]

Ik speel 'avonds graag een spelletje en ik begin me een beetje te ergeren aan dat zanderige effect op de achtergrond. Ik dacht eerst dat het geen probleem zou zijn. Maar op 10% a 15% zie ik het heel duidelijk. Overdag heb ik er minder last van, omdat de helderheid naar 30% gaat. Maar 's avonds is 30% te helder. Op de s23 ultra heb ik dit probleem niet.
Precies dit lees,ik dus heel veel op reddit en in youtube comments.
Vooral zichtbaar bij lage helderheid idd.
Het is volgens mij nog niet bekend of het een softeware of hardware probleem is. Laten we hopen op het eerste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
ralphtjejoker schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 15:47:
[...]

Om die reden bij (bijvoorbeeld) Mediamarkt, via internet bestellen en ophalen. Dan heb je 14 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphtjejoker
herpideperpi schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 16:43:
[...]

Om die reden bij (bijvoorbeeld) Mediamarkt, via internet bestellen en ophalen. Dan heb je 14 dagen.
Ja precies, ik doe hem online bij odido meebestellen als ik mijn abo verleng. Dan heb ik dus 14 dagen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
@ralphtjejoker Niet ieder toestel heeft er last van. Ik heb geen last van graining op mijn Ultra.
Wat gemeld wordt over een groene streep: dit lijkt vooralsnog enkel op te treden bij Amerikaanse toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 19:08

xon

den_the_man schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 12:10:
[...]

Ik weet niet sinds wanneer deze optie er is, maar als ik pinch op mijn home scherm (dus niet in Google Discover) en ik ga naar instellingen, dan kan ik Google Discover met een schuifje uitzetten.
Ja die zit er al in vanaf de lancering. Voor mij echt een raadsel waarom ze hun eigen nieuwsding dan eruit slopen en google alle ruimte geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphtjejoker
Gismo1979 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 17:49:
@ralphtjejoker Niet ieder toestel heeft er last van. Ik heb geen last van graining op mijn Ultra.
Wat gemeld wordt over een groene streep: dit lijkt vooralsnog enkel op te treden bij Amerikaanse toestellen.
Ah dat het voornamelijk usa zou zijn wist ik niet. Goed om te weten. Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
https://www.phonearena.co...4-ultra-displays_id154989
Ik baseer mijn info op dit artikel. Hierin staat dat er meerdere personen de melding van de groene lijn op het scherm maken. Ze merken op dat de meldingen allemaal uit Amerika komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met de support van Samsung? Ik heb helaas mijn S24 Ultra moeten retourneren vanwege het display defect die pas later goed zichtbaar werd. Hij was al eens eerder omgeruild.

Ik wacht al twee weken op updates, maar geen respons. De terugbetaling heb ik ook al ontvangen, maar ze hebben niet het volledige bedrag betaald (de verzekeringspremie hebben ze niet terugbetaald).

Wel spijtig om te zien eigenlijk dat hun support zo te kort schiet.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robbvdb schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 22:37:
[...]

Yep, op zowel S24 als op de Ultra.

Op ILO firmware trouwens.
Wat vind je van de agenda met ILO?
De vrijdag blauw en de zaterdag rood, ik kon er niet aan wennen en heb inmiddels INS erop gezet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stijn1309
  • Laatst online: 00:03
MysticX schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 16:14:
Heeft iemand ervaring met de support van Samsung? Ik heb helaas mijn S24 Ultra moeten retourneren vanwege het display defect die pas later goed zichtbaar werd. Hij was al eens eerder omgeruild.

Ik wacht al twee weken op updates, maar geen respons. De terugbetaling heb ik ook al ontvangen, maar ze hebben niet het volledige bedrag betaald (de verzekeringspremie hebben ze niet terugbetaald).

Hun eigen support is om te lachen...

Order geplaatst met telefoon inruil. Die order werd door Samsung gecancelled. Moet je bellen voor de reden. Gedaan zou aan de betaling liggen (iDeal die gewoon was afgeschreven). Maar de kortingscode die persoonlijk was kon ik niet meer gebruiken. Kreeg ook geen nieuwe. Uiteindelijk nieuw de order geplaatst werd weer geannuleerd.

Mensen aan de telefoon kunnen je dan gewoon niet helpen. Tot ik bij de 3de keer weer hetzelfde sms'je kreeg met levering uitgesteld direct gebeld en alles uitgelegd ging die persoon het escaleren. 2 dagen later werd de bestelling eindelijk geleverd.

Maar alle beloofde terugbelletjes hebben nooit plaatsgevonden ook niet de 5% korting achteraf corrigeren niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
stijn1309 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 20:05:
[...]

Hun eigen support is om te lachen...

Order geplaatst met telefoon inruil. Die order werd door Samsung gecancelled. Moet je bellen voor de reden. Gedaan zou aan de betaling liggen (iDeal die gewoon was afgeschreven). Maar de kortingscode die persoonlijk was kon ik niet meer gebruiken. Kreeg ook geen nieuwe. Uiteindelijk nieuw de order geplaatst werd weer geannuleerd.

Mensen aan de telefoon kunnen je dan gewoon niet helpen. Tot ik bij de 3de keer weer hetzelfde sms'je kreeg met levering uitgesteld direct gebeld en alles uitgelegd ging die persoon het escaleren. 2 dagen later werd de bestelling eindelijk geleverd.

Maar alle beloofde terugbelletjes hebben nooit plaatsgevonden ook niet de 5% korting achteraf corrigeren niet.
Bizar eigenlijk hoe slecht het is voor zo’n premium merk.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Laatst online: 00:03
MysticX schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 22:31:
[...]

Bizar eigenlijk hoe slecht het is voor zo’n premium merk.
Kreeg sterk het gevoel dat Nederland echt alleen een "winkeltje" is in het buitenland haha

Alle verder zaken worden ergens anders opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-05 12:00

De verzekering is weer een andere afdeling, dus de annulering moet dan eerst daar weer langs, en dat duurt weer wat langer. Ik denk niet dat ze het vergeten zijn. Hoop ik voor je. Maar weer eens contact opnemen... Ze zijn wettelijk verplicht binnen 14 dagen na annulering terug te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Om de verzekering op te zeggen en restitutie van de premie te krijgen, moet je bij de verzekeraar zijn. Zoals gebruikelijk zijn de verzekeringsvoorwaarden nogal vaag juridisch omschreven.
Of je recht hebt op restitutie van je premie, hang af van een aantal zaken:
  • Wat de verzekeraar verstaat onder vervreemding (is dat ook retourneren?)
  • Is het toestel omgeruild door gebruik te maken van Care+?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uiQ3k_OTqtbUMi6z-OxvAFuaT7U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lsowdRJMF6I9AsdjzlPzfWiZ.png?f=fotoalbum_large

Hier staan de verzekeringsvoorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
Yep. Ik heb alleen bij Samsung besteld als er spannende aanbiedingen waren. (De Note 20, Freestyle en nu de scherpe aanbieding van de S24 ultra.
Verder is het een drama. Je kan geen afleverpunt aangeven. Niet communiceren.
Dus leermoment: Als niet via Samsung hoeft vanwege de korting: Via internet bestellen en, als je wil (Coolblue, Mediamarkt) afhalen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik en mijn vrouw hebben preo-order gedaan en rechtstreeks via Samsung besteld. Wij hebben ieder de Galaxy S24 Ultra 1TB met flinke kortingen gehad (Ik €741 en mijn vrouw €610) en beiden inruil gedaan (Ik S22 Ultra 512GB en mijn vrouw de Galaxy Z Flip 4 met 512GB).

Nou wij vinden de service van Samsung heel erg goed en alles verliep hoe het moest lopen. Een snelle levering en wij zijn beiden erg te vrede met onze S24 Ultra zonder klachten. Wij vonden het heel speciaal 1TB voor de prijs van 512GB model.

Ik heb telefonisch contact gehad met Samsung en werd netjes geantwoord

Ik heb de S24 Ultra in Titanium Orange
Mijn vrouw heeft de S24 Ultra in Titanium Yellow

Wij gebruiken ieder één OtterBox Symmetry hoesje transparant doorzichtig en PanzerGlass screenprotector van gehard glas.

De S24 Ultra vinden wij erg goed en het kan de beste toestel worden van 2024 (Is die al). De prestaties, uitstekende accuduur, uitstekende camera en 7 jaar updatebeleid

[ Voor 49% gewijzigd door Van der Berg op 17-03-2024 11:39 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• herpideperpi
Van der Berg schreef op zondag 17 maart 2024 @ 11:18:
Ik en mijn vrouw hebben preo-order gedaan en rechtstreeks via Samsung besteld. Wij hebben ieder de Galaxy S24 Ultra 1TB met flinke kortingen gehad (Ik €741 en mijn vrouw €610) en beiden inruil gedaan (Ik S22 Ultra 512GB en mijn vrouw de Galaxy Z Flip 4 met 512GB).

Nou wij vinden de service van Samsung heel erg goed en alles verliep hoe het moest lopen. Een snelle levering en wij zijn beiden erg te vrede met onze S24 Ultra zonder klachten. Wij vonden het heel speciaal 1TB voor de prijs van 512GB model.

Ik heb telefonisch contact gehad met Samsung en werd netjes geantwoord

Ik heb de S24 Ultra in Titanium Orange
Mijn vrouw heeft de S24 Ultra in Titanium Yellow

Wij gebruiken ieder één OtterBox Symmetry hoesje transparant doorzichtig en PanzerGlass screenprotector van gehard glas.

De S24 Ultra vinden wij erg goed en het kan de beste toestel worden van 2024 (Is die al). De prestaties, uitstekende accuduur, uitstekende camera en 7 jaar updatebeleid
Goed zo. Ik begrijp dat iedereen zijn S24 op tijd gekregen heeft, dus ik klets maar wat . Volgende keer kom ik bij jou op kursus om op te lossen hoe ik mijn bestelling naar een afleverpunt krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
Peatsmoke schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 18:30:
[...]

De vrijdag blauw en de zaterdag rood, ik kon er niet aan wennen en heb inmiddels INS erop gezet.
Eigenlijk niet opgevallen! Het gaat dan om de Samsung Agenda neem ik aan?
Ik gebruik de Google agenda en heb die van Samsung uitgeschakeld om geen dubbele meldingen te krijgen.

Op de Google agenda geen last van dus! Is er nog een voordeel aan de Samsung agenda om die te gebruiken i.p.v. de Google-agenda?

EDIT: hij stond nog op de S24 -alleen synchroniseerde ik die niet mee- en idd ..... die kleuren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robbvdb schreef op zondag 17 maart 2024 @ 12:54:
[...]

Eigenlijk niet opgevallen! Het gaat dan om de Samsung Agenda neem ik aan?
Ik gebruik de Google agenda en heb die van Samsung uitgeschakeld om geen dubbele meldingen te krijgen.

Op de Google agenda geen last van dus! Is er nog een voordeel aan de Samsung agenda om die te gebruiken i.p.v. de Google-agenda?

EDIT: hij stond nog op de S24 -alleen synchroniseerde ik die niet mee- en idd ..... die kleuren :P
Google agenda kan natuurlijk ook gewoon... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Peatsmoke schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 18:30:
[...]

Misschien een noob vraagje, maar wat betekent ILO en INS?

Via google kom ik op International Labour Organization :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:14
Gismo1979 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 20:11:
[...]

Misschien een noob vraagje, maar wat betekent ILO en INS?

Via google kom ik op International Labour Organization :?
Dat zijn twee van de CSC (Country Source Codes).
In een notendop draait je toestel op firmware voor een bepaalde regio
Mensen kunnen switchen om extra functionaliteit te krijgen (zoals call recording) en/of eerder updates te ontvangen.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
@alesandro_46 Bedankt voor de uitleg. De link naar CSC codes had ik nog niet gelegd. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-05 13:05

Jep, meer dan me lief is werkelijk om te janken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mailootje
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16-04 12:41
Heb de S24 Ultra ook gehaald tijdens de preorder dagen. Nu valt het me alleen erg op dat de telefoon snel oververhit (hoe ik hem gebruik dan). Heb daar ook last van gehad op een iPhone.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robbvdb
Mailootje schreef op maandag 18 maart 2024 @ 12:52:
Heb de S24 Ultra ook gehaald tijdens de preorder dagen. Nu valt het me alleen erg op dat de telefoon snel oververhit (hoe ik hem gebruik dan). Heb daar ook last van gehad op een iPhone.
Misschien handig om dan te vertellen HOE jij hem gebruikt?

Hier namelijk totaal geen last daarvan, maar wellicht gebruik ik mijn telefoons ook anders dan jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Mailootje schreef op maandag 18 maart 2024 @ 12:52:
Frappant, mijn S24U voelt koeler aan dan mijn S21+. Bij langer spelen van een game (bv roblox) wordt het toestel wel warm, maar voelbaar minder dan de S21+.

Zou het kunnen zijn dat er een applicatie op de achtergrond veel aan het draaien is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 04-05 11:02
ik lees veel ervaringen over de ultra en de plus. over de gewone s24 niet zo heel veel. nu ben ik vooral bang dat die in batterij echt een stuk slechter is.

nu de xiaomi 12t. prima toestel, maar wel weer aan vervanging toe :-). Snelladen kan ik me wel overheen zetten omdat ik denkt dat OneUi beter is dan hyperos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mailootje
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16-04 12:41
Gismo1979 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 13:11:
[...]

Frappant, mijn S24U voelt koeler aan dan mijn S21+. Bij langer spelen van een game (bv roblox) wordt het toestel wel warm, maar voelbaar minder dan de S21+.

Zou het kunnen zijn dat er een applicatie op de achtergrond veel aan het draaien is?
Nou het is vooral als ik veel apps aan het gebruiken ben / switchen. Ik gebruik de Edge Panel "System Monitor Edge" en zie soms dat mijn CPU op 90+ graden hangt en zo voelt die ook aan. Heb hem al een paar keer boven de 100c gezien.

Er draaien geen zware apps op de achtergrond. Heb er ook niet dagelijks last van. Maar merk wel dat die sneller warm wordt dan mijn S23 Ultra en andere Ultra's. Lijkt een beetje op het probleem zoals iPhone heeft. Als je er te veel mee doet dan wordt vanzelf je scherm donkerder etc etc

Al is er wel een grotere vaper chamber aanwezig in de 24U.

[ Voor 3% gewijzigd door Mailootje op 18-03-2024 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
@Mailootje Als ik kijk naar die system monitor edge dan staat erbij dat die niet altijd compatible is met Samsung apparaten. Kan het niet zijn dat die bij veel switchen juist zorgt voor hogere belastingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alesandro_46 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 20:52:
[...]

Dat zijn twee van de CSC (Country Source Codes).
In een notendop draait je toestel op firmware voor een bepaalde regio
Mensen kunnen switchen om extra functionaliteit te krijgen (zoals call recording) en/of eerder updates te ontvangen.
Voor mij is vooral vanwege de call-recorder, de OTA willen nog niet echt lukken, maar dat is wss omdat ik de luie manier gebruik om van CSC te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:30
Ik heb door mijn hoesje moeite om mijn edge venster open te krijgen.
Is dat op een andere manier te openen via een veeg combinatie of iets dergelijks?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
satshow schreef op maandag 18 maart 2024 @ 21:05:
Ik heb door mijn hoesje moeite om mijn edge venster open te krijgen.
Is dat op een andere manier te openen via een veeg combinatie of iets dergelijks?
Welke breedte heb je ingesteld onder: Instellingen - display - edge-venster - handgreep?
Misschien staat die nog op dun en kun je hem met breed wel beter bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
Peatsmoke schreef op maandag 18 maart 2024 @ 18:44:
[...]

Voor mij is vooral vanwege de call-recorder, de OTA willen nog niet echt lukken, maar dat is wss omdat ik de luie manier gebruik om van CSC te wisselen.
Hier komen de updates gewoon OTA binnen op zowel de S24 als op de S24 Ultra op ILO.
(Is op zich ook niet raar omdat ILO onder OXM zit tegenwoordig.)

Geen idee wat jij onder 'de luie manier' verstaat trouwens :)

[ Voor 7% gewijzigd door robbvdb op 19-03-2024 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Via SamFW alleen de CSC veranderd ipv Odin de hele firmware geflasht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:30
Gismo1979 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 21:55:
[...]

Welke breedte heb je ingesteld onder: Instellingen - display - edge-venster - handgreep?
Misschien staat die nog op dun en kun je hem met breed wel beter bedienen.
Ik heb deze op breed staan, maar maakt weinig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
Gisteren om 12.00 uur alle sensoren uitgezet en vliegtuigmodus aangezet. Dan nog is er een batterydrain van 2% voor de periode 00.00 uur tot en met 09.00 uur. De enige app die draaide was system ui voor 0.1%.

S24 Ultra 1tb, AOD staat uit.

Daarna ook een groot de tips hierin gevolgd:
YouTube: 25 Ways To Fix Android Battery Drain [Works on Samsung, Pixel, & More!]

Ik vind 2% best nog veel wanneer deze ook absoluut niks meer doet. Alleen om de processor aan te houden.@robbvdb

[ Voor 45% gewijzigd door SamSid op 19-03-2024 10:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_star
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 14:04
gupfishy schreef op maandag 18 maart 2024 @ 13:15:
ik lees veel ervaringen over de ultra en de plus. over de gewone s24 niet zo heel veel. nu ben ik vooral bang dat die in batterij echt een stuk slechter is.

nu de xiaomi 12t. prima toestel, maar wel weer aan vervanging toe :-). Snelladen kan ik me wel overheen zetten omdat ik denkt dat OneUi beter is dan hyperos.
Bij mij gaat de batterij van de S24 zonder moeite 2 dagen mee. Ik ben wel geen zware gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
SamSid schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 09:12:
Gisteren om 12.00 uur alle sensoren uitgezet en vliegtuigmodus aangezet. Dan nog is er een batterydrain van 2% voor de periode 00.00 uur tot en met 09.00 uur. De enige app drie draaide was system ui voor 0.1%.
Zonder te weten of AOD aan staat zegt het niet zoveel natuurlijk :)

En welk toestel? Of gaan we teruglezen of jij een Ultra, Plus of gewone S24 gebruikt?

Nou ja, toch mooi om te weten dat jij zo 18,8 dagen met je telefoon kan doen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pisdine
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 01-05 20:32
Ik heb de S24 Ultra sinds release en ik moet zeggen dat er toch nog zaken zijn die me wel een beetje irriteren. Dit is echt een top toestel waar ik opzich wel te vrede van ben, alleen zijn er zaken die me toch doen twijfelen om terug naar iPhone te gaan. Ik hoop dat iemand hier een oplossing weet voor mijn "problemen", want anders is het gewoon een top toestel.

De issues die ik ondervond:
  • Ik vind de autofill van de wachtwoorden heel inconsistent werken. Ik heb Samsung Pass gebruikt, maar ook Bitwarden en Google Password Manager. Als ik bijvoorbeeld op een site wil inloggen, vult het niet altijd de gegevens waardoor ik vaak handmatig de code moet ingeven. Voor sommige websites gebruik ik makkelijke wachtwoorden die ik van buiten ken, maar als het een gegenereerde paswoord is, is het al een stuk moeilijker.
  • Heel veel onnodige meldingen. Als ik bijvoorbeeld Android Auto start krijg ik meteen 4 meldingen. Ik gebruik een kabel, dus opladen en USB accessoire meldingen en dan ook van Android Auto en routines. Als je dan een "echte" melding krijgt is het heel onoverzichtelijk.
  • Ik heb gemerkt dat de autocorrect minder goed werkt dan bij een iPhone. Vaak moet ik zelf terug verbeteren. Het is een beetje 50/50. Ik gebruik ook GBoard en die is al wat beter, maar daar heb ik soms een bug dat het toetsenbord ineens float over het scherm.
  • Meldingen gaan niet weg wanneer ik deze open op PC. Opzich geen drama, maar ik heb mijn AOD ingesteld op alleen nieuwe meldingen. Als ik dan aan het praten ben via pc, springt de AOD dus altijd weer terug aan. Bij iPhone gingen de meldingen gewoon weg als je deze opende op PC.
  • Ik merk ook dat de vingerscanner veel minder goed werkt nadat ik mijn handen heb gewassen. Uiteraard bedoel ik na dat ik deze heb afgedroogd.
Dit is voor alle duidelijkheid geen rant naar dit toestel, ik vind het een enorm fijne gsm. Ik wil alleen weten of mensen hier oplossingen voor hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Pisdine op 19-03-2024 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:43

DataGhost

iPL dev

Pisdine schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 13:42:
[..]
• Ik vind de autofill van de wachtwoorden heel inconsistent werken. Ik heb Samsung Pass gebruikt, maar ook Bitwarden en Google Password Manager. Als ik bijvoorbeeld op een site wil inloggen, vult het niet altijd de gegevens waardoor ik vaak handmatig de code moet ingeven. Voor sommige websites gebruik ik makkelijke wachtwoorden die ik van buiten ken, maar als het een gegenereerde paswoord is, is het al een stuk moeilijker.
Keepass2Android heeft gewoon een eigen toetsenbord voor sites/apps waar autofill niet werkt. Daar zitten slechts enkele knoppen op waaronder [Gebruikersnaam], [Wachtwoord] en [Klaar], je kan 'm automatisch naar dat toetsenbord laten switchen bij het kiezen van een entry (en terug als je klaar bent).
• Heel veel onnodige meldingen. Als ik bijvoorbeeld Android Auto start krijg ik meteen 4 meldingen. Ik gebruik een kabel, dus opladen en USB accessoire meldingen en dan ook van Android Auto en routines. Als je dan een "echte" melding krijgt is het heel onoverzichtelijk.
Dan zet je die specifieke meldingen toch gewoon uit of stil?
• Ik heb gemerkt dat de autocorrect minder goed werkt dan bij een iPhone. Vaak moet ik zelf terug verbeteren. Het is een beetje 50/50. Ik gebruik ook GBoard en die is al wat beter, maar daar heb ik soms een bug dat het toetsenbord ineens float over het scherm.
Ik gebruik al jaren GBoard en die bug heb ik nog nooit gezien. Jammer dat je er last van hebt maar ik gok dat het een setting is.
• Meldingen gaan niet weg wanneer ik deze open op PC. Opzich geen drama, maar ik heb mijn AOD ingesteld op alleen nieuwe meldingen. Als ik dan aan het praten ben via pc, springt de AOD dus altijd weer terug aan. Bij iPhone gingen de meldingen gewoon weg als je deze opende op PC.
Wat voor meldingen zijn dat? Mijn Whatsapp-meldingen verdwijnen gewoon als ik die op desktop lees, net als mijn mail-meldingen bij openen in Thunderbird.
• Ik merk ook dat de vingerscanner veel minder goed werkt nadat ik mijn handen heb gewassen. Uiteraard bedoel ik na dat ik deze heb afgedroogd.
Nooit problemen mee gehad. Misschien je vingers opnieuw inleren? Wellicht nadat je deze hebt afgedroogd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pisdine
[quote]DataGhost schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 14:02:
Keepass2Android heeft gewoon een eigen toetsenbord voor sites/apps waar autofill niet werkt. Daar zitten slechts enkele knoppen op waaronder [Gebruikersnaam], [Wachtwoord] en [Klaar], je kan 'm automatisch naar dat toetsenbord laten switchen bij het kiezen van een entry (en terug als je klaar bent).
Hmm, eens naar kijken dan. Bedankt voor de suggestie
Dan zet je die specifieke meldingen toch gewoon uit of stil?
Gaat helaas niet. Sommige van die meldingen gaan niet uit. Die optie is niet beschikbaar
Wat voor meldingen zijn dat? Mijn Whatsapp-meldingen verdwijnen gewoon als ik die op desktop lees, net als mijn mail-meldingen bij openen in Thunderbird.
Gewone berichten via Teams en Messenger.
Nooit problemen mee gehad. Misschien je vingers opnieuw inleren? Wellicht nadat je deze hebt afgedroogd?
Al eens geprobeerd, maar zonder succes. Ik heb wel een screen protector, maar de vinger scanner werkt gewoon 80% van de tijd. Het is de andere 20% die irritant zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Pisdine op 19-03-2024 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
"Nooit problemen mee gehad. Misschien je vingers opnieuw inleren? Wellicht nadat je deze hebt afgedroogd?
Al eens geprobeerd, maar zonder succes. Ik heb wel een screen protector, maar de vinger scanner werkt gewoon 80% van de tijd. Het is de andere 20% die irritant zijn."

Heb je de vingerafdrukken ingelezen met de screenprotector er op? Tips zijn om je vingerafdrukken in te lezen met de screenbeschermer er op, je duimen twee keer in te lezen en dit alles doen met je handen in de minst ideale situatie, bij jou dus net na het handen wassen, leer je dezelfde duim twee keer dan zou ik het doen 1 keer met "vuile" vingers en 1 keer nadat je ze gewassen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pisdine
edtims schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 15:02:
"Nooit problemen mee gehad. Misschien je vingers opnieuw inleren? Wellicht nadat je deze hebt afgedroogd?
Al eens geprobeerd, maar zonder succes. Ik heb wel een screen protector, maar de vinger scanner werkt gewoon 80% van de tijd. Het is de andere 20% die irritant zijn."

Heb je de vingerafdrukken ingelezen met de screenprotector er op? Tips zijn om je vingerafdrukken in te lezen met de screenbeschermer er op, je duimen twee keer in te lezen en dit alles doen met je handen in de minst ideale situatie, bij jou dus net na het handen wassen, leer je dezelfde duim twee keer dan zou ik het doen 1 keer met "vuile" vingers en 1 keer nadat je ze gewassen hebt.
Ja, ik heb de vingers na het plaatsen ingelezen en ook 2x per duim. Na het handen wassen was een voorbeeld, het is soms ook random. Het valt gewoon erg op na het wassen van de handen.
Pagina: 1 ... 20 ... 38 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Discussie over snapdragon VS exynos: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
- Accessoires: [Samsung Galaxy S24-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S24-serie] Levertijd & Prijzen