X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Letterlijk 1 post boven je 🫠⬆️Van der Berg schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 17:36:
Hier zonet binnen de update voor 1 augustus
Ik heb hetzelfde probleem 's nachts. Overdag geen enkel probleem, maar gedurende de nacht 50% van m'n batterij weg. Ook alle acties op de Samsung Community geprobeerd (wipe partition cache, reset battery stats etc.), maar zonder resultaat.Elvisdehamster schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 12:26:
Vanmorgen na 2 goede nachten weer leeg, complete reset gedaan. Ben benieuwd.
In de routine/stand "Slaap" die ik heb ingeschakeld heb ik nu ook de actie "Netwerkmodus: Voorkeur voor 4G" opgenomen. Tot dusver (2 nachten) heeft dit het probleem verholpen, maar ik juich nog niet te vroeg.
[ Voor 1% gewijzigd door Koennethy op 15-08-2025 13:25 . Reden: Verduidelijking toegevoegd ]
[ Voor 18% gewijzigd door iexip66 op 16-08-2025 15:00 ]
Dit dus. Zelfs als ik mobiele internet uit zet (routine snachts) ben ik zo 30% kwijt. Maar als ik internet aanpas naar mijn werk (Vodafone) dan heb ik dit probleem dus niet.iexip66 schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 14:59:
Ik zit bij Odido en 5G vreet zo achterlijk veel batterij dat ie bij mij inmiddels de hele dag op 4G staat. En vreemd genoeg gaat het 's nachts extra hard.
Ik heb dit issue al sinds ik de s24 ultra heb.
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 17-08-2025 11:56 ]
[ Voor 90% gewijzigd door RoD op 17-08-2025 11:56 . Reden: Quote verwijderd ]
Heb je toevallig iets van routines ingesteld op de telefoon?kruila schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 09:25:
Heb sinds kort het probleempje dat als ik dubbel tap links boven in het scherm dat er dan een screen shot gemaakt wordt, weet iemand hoe ik dat uit kan zetten?
Tot nu toe heb ik alleen maar een instelling gevonden om dubbel te tikken op de achterkant van de telefoon om daarmee een screenshot te kunnen maken..
PSN : Geraedus
Heb je dat alleen linksboven of ook op ander plekken op het scherm?kruila schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 09:25:
Heb sinds kort het probleempje dat als ik dubbel tap links boven in het scherm dat er dan een screen shot gemaakt wordt, weet iemand hoe ik dat uit kan zetten?
Toevallig Good Lock en/of Registar geïnstalleerd? Daar zit een dubbele tap functie in maar die is eigenlijk voor de achterkant van de S24 bedoeld om bijvoorbeeld schermafdrukken te maken.
Nee, geen routinesGeraedus schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 12:37:
[...]
Heb je toevallig iets van routines ingesteld op de telefoon?
Tot nu toe heb ik alleen maar een instelling gevonden om dubbel te tikken op de achterkant van de telefoon om daarmee een screenshot te kunnen maken..
Linksboven, en het lijkt dat het alleen gebeurd als daar een naar links wijzend pijltje staatChocoball schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 13:54:
[...]
Heb je dat alleen linksboven of ook op ander plekken op het scherm?
Toevallig Good Lock en/of Registar geïnstalleerd? Daar zit een dubbele tap functie in maar die is eigenlijk voor de achterkant van de S24 bedoeld om bijvoorbeeld schermafdrukken te makne.
Ik wil juist NIET dat er een screenshot gemaakt wordt (op die manier)rachez schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 20:15:
je kan in die modules van goodlock instellen dat swipen vanaf rechts of links een screenshot maakt. Heb ik ook op mijn tablet.
sure dat snap ik. Ik wil alleen maar zeggen dat het zou kunnen zijn dat je een good lock module hebt gebruikt om dat in te stellen. Als dat niet zo is prima: geen idee wat dit zou kunnen veroorzaken dan.kruila schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 22:06:
[...]
Ik wil juist NIET dat er een screenshot gemaakt wordt (op die manier)
Zijn er hier bezitters met de s24 fe ?
Ondertussen zelf een S24 FE met ILO geregeld. Merk momenteel wel dat ik direct tegen twee apps aanloop die weigeren; formulaone (van de live timings) die zegt niet beschikbaar in je regio. De mcdonnalds app komt met een foutmelding tijdens het kiezen van de regio. Ik verdenk ILOrobbvdb schreef op maandag 16 december 2024 @ 23:33:
[...]
Gebruik geen Wallet hier dus kan dat niet voor je testen ( wel ILO en laatste December-firmware) .
Laatste firmware kan je eenvoudig downloaden en flashen met ODIN. Wél goed opletten en de HOME_CSC gebruiken i.p.v. de gewone CSC bij flashan, anders moet je opnieuw alles instellen.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Aanvulling Google Pay weigert kaarten toe te voegen want device rooted or altered. Dus de csc change is nog niet lekker gelukt. Ik heb de S721BXXS6BYF6 ILO erop gezet.sdk1985 schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 02:41:
[...]
Ondertussen zelf een S24 FE met ILO geregeld. Merk momenteel wel dat ik direct tegen twee apps aanloop die weigeren; formulaone (van de live timings) die zegt niet beschikbaar in je regio. De mcdonnalds app komt met een foutmelding tijdens het kiezen van de regio. Ik verdenk ILO.
Iemand een tip?
Update
Ik heb de EUX van augustus erop gezet. Vervolgens is in de Play store het device weer certified. Helaas heb je dan geen call recording.
Vervolgens met een csc switcher gewisseld naar INS, deze viel toevallig wél binnen de EUX rom. ILO valt daar niet onder, daarvoor moet je dan andere firmware flashen.
Het lijkt erop dat er een verschil zit tussen H1 en H2. De versienummers van de EU regio zijn consequent 1 getal lager dan die in de Azië regio.
[ Voor 28% gewijzigd door sdk1985 op 23-08-2025 13:52 ]
[ Voor 28% gewijzigd door sdk1985 op 23-08-2025 15:02 ]
Bij WA zit nu een icoontje van Meta AI, is dit nog weg te krijgen, zit er niet op te wachten.
Bij mij worden ze nog per dag verzameld (al gebruik ik de album indeling).ramrodwillem schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 10:03:
Sinds de laatste up date kan ik niet meer kiezen om mijn foto,s die per dag zijn gemaakt apart te zien, alles wordt nu onder 1 maand verzamelt, is dit nog aan te passen , vindt het niet handig.
Bij WA zit nu een icoontje van Meta AI, is dit nog weg te krijgen, zit er niet op te wachten.
Meta AI is helaas niet te verwijderen. Als je erachter komt dat het wel kan: laat het me s.v.p. weten. Ik wil er ook vanaf..
Als ik de gallary open, dan op Camera klik kan ik door op de 3 puntjes rechtsboven te klikken en dan sort te selecteren de volgende opties zien. Ik neem aan dat het schuifje onderin bij jou uit staat?ramrodwillem schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 10:03:
Sinds de laatste up date kan ik niet meer kiezen om mijn foto,s die per dag zijn gemaakt apart te zien, alles wordt nu onder 1 maand verzamelt, is dit nog aan te passen , vindt het niet handig.
:strip_exif()/f/image/zMavVKJAGMXoK5NRntShwHOp.jpg?f=fotoalbum_large)
Dus je kan dit proberen: https://www.reddit.com/r/...s_app_latest_version_tip/ . Pas wel op met verwijderen Whatsapp ivm chat historie en back-ups etc.
Meta AI aims to be a helpful assistant to aid with your questions. You can’t disable Meta AI, but engaging with it on WhatsApp is completely optional.Gismo1979 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 10:23:
[...]
Bij mij worden ze nog per dag verzameld (al gebruik ik de album indeling).
Meta AI is helaas niet te verwijderen. Als je erachter komt dat het wel kan: laat het me s.v.p. weten. Ik wil er ook vanaf..
Personal chats with friends and family are protected with end-to-end encryption so that no one else can read, listen to or share them, not even WhatsApp.
[ Voor 7% gewijzigd door W84 op 02-09-2025 11:25 ]
Ik ben momenteel met vakantie en ik kan maar niet met mijn zwager en zijn familie praten. Alles wordt door mijn vrouw vertaald voor mij.
Nu heb ik gisteren Samsung AI erbij gepakt en ik kan nu met mijn zwager praten. Vanuit het Nederlands naar het Frans, en hij begreep mij meteen wat ik bedoelde wat een uitkomst. Hij spraak in het Frans en ik wist meteen wat hij bedoelde
Toch leuk dit. Hij heeft een iPhone 13 en volgens mij bestaat dit niet voor de iPhone? Hij heeft ook een Galaxy S20 Ultra van mijn vrouw.
:strip_exif()/f/image/iJuuoIFnKO8RInKsvzN13QSP.jpg?f=fotoalbum_large)
Hopelijk wordt dit nooit omgezet in een abonnement.
[ Voor 26% gewijzigd door Van der Berg op 03-09-2025 14:07 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Waarschijnlijk wel hoor, maak je geen illusies, al die miljarden moeten worden terugverdiend. Vanaf het moment dat iedereen het een tijd gratis heeft kunnen gebruiken, er aan gewend is en niet meer zonder kan, wordt de strop langzaam strakker getrokken. Van de kleine lettertjes op de website van Samsung:Van der Berg schreef op woensdag 3 september 2025 @ 13:54:
Mijn ervaring met Galaxy AI: Ik heb gisteren voor de eerst echt gebruik gemaakt van AI Samsung. Sinds anderhalf jaar weer. Ik gebruik AI nooit. Vorige jaar heb ik 1 keer voor de grap met mijn neef via telefoongesprek via de tolk van Galaxy AI gesproken en toen was Nederlands nog niet beschikbaar. Gelukkig nog allemaal gratis er gingen toen geruchten bij uitkomen van de S24 Ultra dat dit weleens ooit in een soort abonnement zou komen.
Ik ben momenteel met vakantie en ik kan maar niet met mijn zwager en zijn familie praten. Alles wordt door mijn vrouw vertaald voor mij.
Nu heb ik gisteren Samsung AI erbij gepakt en ik kan met mijn zwager praten. Vanuit het Nederlands naar Frans en hij begreep mij meteen wat een uitkomst.
[Afbeelding]
Hopelijk wordt dit nooit omgezet in een abonnement.
"Galaxy AI-functies zijn tot eind 2025 gratis beschikbaar op ondersteunde Samsung Galaxy-modellen".
Nou lijkt me 2026 een beetje vroeg, maar ik schat in dat we zo rond 2027 behalve met onze data ook moeten gaan betalen met abonnementsgeld.
- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS
Wat verschrikkelijk om te lezen dat ze toch nog plannen hebben om dit betaald te maken met een abonnement. Het wordt zo te zien wel steeds uitgesteld. Oorspronkelijk was het de bedoeling om bij het uitkomen van S25 generatie betaald abonnement in te voeren voor de S24.Of-Aaargh schreef op woensdag 3 september 2025 @ 14:07:
[...]
Waarschijnlijk wel hoor, maak je geen illusies, al die miljarden moeten worden terugverdiend. Vanaf het moment dat iedereen het een tijd gratis heeft kunnen gebruiken, er aan gewend is en niet meer zonder kan, wordt de strop langzaam strakker getrokken. Van de kleine lettertjes op de website van Samsung:
"Galaxy AI-functies zijn tot eind 2025 gratis beschikbaar op ondersteunde Samsung Galaxy-modellen".
Nou lijkt me 2026 een beetje vroeg, maar ik schat in dat we zo rond 2027 behalve met onze data ook moeten gaan betalen met abonnementsgeld.
Hopelijk komt het toch niets van terecht of hopelijk stellen ze het steeds uit. Want ik zal denk ik geen abonnement nemen of als ik op vakantie ben voor 1 maand. Hopelijk zit je er niet meteen 1 jaar aanvast als het wordt ingevoerd.
Ik snap niet waarom alles maar in een vorm van een abonnement moet. Ze geven eerst ons iets en dan vervolgens wordt dit omgezet in een abonnementEastend schreef op woensdag 3 september 2025 @ 18:28:
"Wat verschrikkelijk om te lezen dat ze toch nog plannen hebben om dit betaald te maken met een abonnement." Is dit niet een beetje overdreven? Waarom moet het gratis zijn/blijven als je zelf zegt "wat een uitkomst"?
Maar, ik kan me herinneren dat bij de introductie van de S24 al onduidelijkheid was welke "AI functies" gratis waren en voor hoe lang? nieuws: Samsung: Galaxy AI-functies van S24-serie zijn 'ten minste' tot eind ... bijvoorbeeldVan der Berg schreef op woensdag 3 september 2025 @ 21:00:
[...]
Ik snap niet waarom alles maar in een vorm van een abonnement moet. Ze geven eerst ons iets en dan vervolgens wordt dit omgezet in een abonnement
Even los van "waarom moet alles een abbo worden"; als je gewoon AI dingen wil via de PC moet je ook investeren in hetzij lokaal dikke(re) hardware en LLM's. Of je koopt een duur/duurder/extreem abonnement bij 1 van die hype-bedrijven tot dik over de 200 Euro per maand zelfs.
Het kan zijn dat ik het business-model niet begrijp dus laat me graag voorlichten hoe "AI" wel geld opbrengt terwijl het semi-lokaal en geoptimaliseerd voor SoC's op je telefoon moet kunnen?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Samsung bracht het als een feature van de S24 om die te verkopen. Deels zou AI dan ook gewoon lokaal op de telefoon draaien. AI zou ook nog veel verder ontwikkeld worden, want het stelde geen bal voor toen de S24 ermee uitkwam.
Is het dan fair, om later te laten betalen, voor die zaken onder AI die lokaal op de telefoon zouden moeten kunnen draaien? Is het fair om de telefoon daarmee destijds zo expliciet te promoten?
laurxp laat in zijn reactie van destijds goed zien hoe het is: https://tweakers.net/nieu...ction=19527470#r_19527470
"Als het op de cloud draait, waarom marketen ze het dan als een feature van de telefoon?
Of het draait op de telefoon, in welk geval ze het prima mogen promoten als een nieuwe feature van de S24 - maar het absurd zou zijn om er in de toekomst extra geld voor te vragen, of het draait in de cloud, in welk geval ze er prima geld voor mogen vragen - maar het absurd zou zijn om het te brengen als een feature van de S24.
Ze proberen hier van twee walletjes te snoepen, en voor zulke "rent-seeking" mogen ze wat mij betreft best afgestraft worden door de pers."
Waarom niet?Van der Berg schreef op woensdag 3 september 2025 @ 21:00:
[...]
Ik snap niet waarom alles maar in een vorm van een abonnement moet. Ze geven eerst ons iets en dan vervolgens wordt dit omgezet in een abonnement
Als ik deze link vindt zal ik deze post updaten.
Edit: Hier is de link: https://www.sammobile.com...ever/?utm_source=telegram
[ Voor 31% gewijzigd door Geraedus op 06-09-2025 12:02 ]
Dit is goed nieuws inderdaad om te lezenGeraedus schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 11:59:
Ik had toch ergens duidelijk gelezen dat ze net juist zouden afstappen van een abonnementsvorm voor AI.
Als ik deze link vindt zal ik deze post updaten.
Edit: Hier is de link: https://www.sammobile.com...ever/?utm_source=telegram
Om werk en privé zaken gescheiden te houden gebruik ik graag de secure folder. Ik heb echter het probleem dat wat ik ook probeer, ik krijg geen notificaties van apps uit de secure folder. Om het te testen heb ik even discord in secure folder gezet omdat ik daar veel notificaties krijg.
Als ik discord buiten de secure folder om draai krijg ik alle notificaties die ik verwacht, zet ik het in de secure folder, dan krijg ik helemaal niets. Zelfde probleem dus voor bijvoorbeeld microsoft teams.
De secure folder app heeft in de app info de rechten om notificaties te sturen. Binnen de settings van secure folder heb ik dan ook de apps weer rechten gegeven om notificaties te sturen.
Iemand enig idee wat ik hier mis?
Ik krijg overigens wel als ik naar beneden swipe te zien (zonder inhoud) dat er op dat WA-account wat is binnengekomen. Badges zie ik dan weer nooit op mijn startscherm (Nova) van zaken uit de secure-folder.
https://www.samsung.com/us/support/troubleshoot/TSG10007275/
Dit is in de settings van de Playstore.
:strip_exif()/f/image/zAv21UwpRVpI84FhzazxFs38.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door MartNL op 10-09-2025 07:53 ]
Thanks die had ik nog niet gezien. Stap 1 kan ik niet uitvoeren, ik heb volgens de Samsung store de nieuwste versie van secure folder, maar de optie "Allow background activity while locked" is bij mij niet te vinden. Overige stappen brengen helaas niets nieuws. Toch een vreemd probleem dit, ga erg aan mezelf twijfelen 😅Chocoball schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:50:
@pimjai Ik heb er geen ervaring mee maar had je deze Samsung instructie al gevonden en gevolgd?
https://www.samsung.com/us/support/troubleshoot/TSG10007275/
Blijf mij verbazen dat dit niet standaard wordt gecheckt om de X tijd en je daar geen melding over krijgt, je moet maar gokken of die update er is en of die geïnstalleerd wordt (als dat al gebeurt)MartNL schreef op woensdag 10 september 2025 @ 07:49:
Nieuwe Google beveiligings Update van Augustus.
[Afbeelding]
Wat ik meer irritant vind is dat de controle onder Security & Privacy bij Updates een groen vinkje aangeeft terwijl er een Google Play System update aanwezig is.ArcticWolf schreef op woensdag 10 september 2025 @ 14:31:
[...]
Blijf mij verbazen dat dit niet standaard wordt gecheckt om de X tijd en je daar geen melding over krijgt, je moet maar gokken of die update er is en of die geïnstalleerd wordt (als dat al gebeurt)
Hier doet ie ze anders gewoon downloaden, maar niet meteen zodra er een nieuwe versie is en niet zolang ik overdag met mijn toestel bezig ben. Sure, je kunt handmatig checken en dan ben je sneller, maar dit soort dingen hoeven niet altijd direct binnen te worden gehengeld.ArcticWolf schreef op woensdag 10 september 2025 @ 14:31:
[...]
Blijf mij verbazen dat dit niet standaard wordt gecheckt om de X tijd en je daar geen melding over krijgt, je moet maar gokken of die update er is en of die geïnstalleerd wordt (als dat al gebeurt)
Heeft iemand anders hier last van (en een oplossing)? Zoekmachines geven tegenwoordig alleen bs.
Geen zin om factory reset te doen
Ook soms last van op willekeurige momenten (S24U). M'n vriendin ook (S24+). Geen idee wat de oorzaak is, heb system cache al geleegd. Hopelijk is het met de volgende Android upgrade gefixt..vpm schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 12:37:
Een tijdje terug postte ik dat mijn S24U launcher (Nova) regelmatig niet meer reageert bij wake-up. Het leek even verband te houden met de app die ik nog open had staan. Nu ik van Nova af ben, merk ik het probleem echter nog steeds. Het schijnt dus een probleem van de telefoon zelf te zijn. Het gebeurt voornamelijk als ik nog een app open had staan, mijn scherm ontgrendel, de app wegduw (home gesture). Daarna reageert het scherm nergens meer op. Dan schakel ik het scherm kort uit/aan, en dan werkt het weer. Het gebeurt slechts sporadisch, maar het is wel behoorlijk irritant.
Heeft iemand anders hier last van (en een oplossing)? Zoekmachines geven tegenwoordig alleen bs.
Heb je een waardige Nova vervanger trouwens? Nu dat EOL is moet ik voor het eerst sinds 10 jaar over op een nieuwe launcher waarschijnlijk
Ik was ook een fervent liefhebber van andere launchers, Nova met name. Op een gegeven moment mee gestopt jaar of drie geleden, geen seconde gemist. De standaard launcher heeft -voor mij- alles wat ik nodig heb.KL643 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 15:07:
Nova ook eraf gegooid hier en nu terug op standaard Samsung launcher. Wel even wennen maar heb nog niet echt een waardig alternatief gevonden (ook met oog op privacy).
Al eens de Telefoon in recovery modes gezet en daar clear cache uitgevoerd?.vpm schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 12:37:
Een tijdje terug postte ik dat mijn S24U launcher (Nova) regelmatig niet meer reageert bij wake-up. Het leek even verband te houden met de app die ik nog open had staan. Nu ik van Nova af ben, merk ik het probleem echter nog steeds. Het schijnt dus een probleem van de telefoon zelf te zijn. Het gebeurt voornamelijk als ik nog een app open had staan, mijn scherm ontgrendel, de app wegduw (home gesture). Daarna reageert het scherm nergens meer op. Dan schakel ik het scherm kort uit/aan, en dan werkt het weer. Het gebeurt slechts sporadisch, maar het is wel behoorlijk irritant.
PS: Jammer dat je een veel voorkomende oplossing uitsluit, dan heeft contact opnemen met Samsung ook geen zin meer als je de meeste zaken al geprobeerd hebt om het probleem op te lossen.
Ik ben er nog niet helemaal uit. Ik heb nu een aantal dagen Microsoft Launcher draaien. Die heb ik vroeger ook een tijdje gehad. Je kunt die wel enigszins gelijk instellen als Nova. Ik heb nu een dock van 3 rijen (uitklapbaar) en gestures zoals ik ze bij Nova ook had ingesteld. One-handed is deze wel prettig te gebruiken.stin00 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 13:10:
[...]
Heb je een waardige Nova vervanger trouwens? Nu dat EOL is moet ik voor het eerst sinds 10 jaar over op een nieuwe launcher waarschijnlijk
Een andere optie is Kvaesitso (via APK). Ik vind het "search first" wel leuk. Het doet bijv. automatische berekeningen/conversies, geeft directe links naar contacten binnen Whatsapp (e.d.). Nadelen zijn dat het een single-page launcher is, en alle widgets in een drawer zet. Ook de dock staat maar X aantal toe. De app drawer is one-handed nogal onhandig.
Ik heb MS launcher nu als een best-of-both-worlds (Nova x Kvaesitso) ingesteld, maar ik ben er nog niet helemaal uit. Het went allemaal sneller dan gedacht.
Welke cache moet ik legen? Ik heb wel al meermaals de cache partitie weggegooid.Geraedus schreef op woensdag 17 september 2025 @ 06:06:
Al eens de Telefoon in recovery modes gezet en daar clear cache uitgevoerd?.
PS: Jammer dat je een veel voorkomende oplossing uitsluit, dan heeft contact opnemen met Samsung ook geen zin meer als je de meeste zaken al geprobeerd hebt om het probleem op te lossen.
Ik vind factory reset niet echt een oplossing. Dit wordt veelal door support geopperd, maar het is natuurlijk een paardenmiddel. Mensen zetten hun hele hebben en houden op een telefoon en een reset is niet heel eenvoudig. Zeker icm authentication, als je telefoon daar de enige sleutel toe is.
[ Voor 4% gewijzigd door vpm op 17-09-2025 15:12 ]
https://www.sammobile.com...stable-update-galaxy-s24/
Heb hem inmiddels op de S25U -die ik naast de 24U heb- al geïnstalleerd. Net iets vlotter allemaal en direct na installatie super laag in batterijgebruik. Dus wel positief op zich maar niets wat je mist to.v. het oude.Chocoball schreef op maandag 22 september 2025 @ 11:20:
In Korea is vanaf vandaag de stable version van One UI 8 voor de S24 serie beschikbaar gekomen en heeft als firmware versienummer S92xNKSU4CYI7. Dat is 3 dagen eerder dan de verwachte planning van 25 september maar vooralsnog alleen in Korea uitgerold.
https://www.sammobile.com...stable-update-galaxy-s24/
Verder weinig schokkends qua veranderingen in gebruik van de telefoon of uiterlijkheden.
EDIT : https://www.sammobile.com...now-grab-one-ui-8-update/
[ Voor 45% gewijzigd door Vincent91 op 25-09-2025 13:40 ]
Hier ook nog niets, ik heb net even gecheckt op mijn S24 Ultra. Ik ben benieuwd en kijk er naar uit.Dhrzao schreef op donderdag 25 september 2025 @ 13:36:
Nog niets op de S24 Ultra hier. Meestal zijn updates aan het einde van de middag pas live toch?
ik zie helaas niet veel veranderingenVan der Berg schreef op donderdag 25 september 2025 @ 13:37:
[...]
Hier ook nog niets, ik heb net even gecheckt op mijn S24 Ultra. Ik ben benieuwd en kijk er naar uit.
enkel adaptive clock en now brief zijn er nu standaard bij
ook zal er iets aan de batterij optimalisatie gedaan zijn maar dit moet ik de volgende dagen nog ontdekken
Net ook nog niet, maar nu wel. 3388 MB. ONE UI 8, Android 16, patch 1 september.Van der Berg schreef op donderdag 25 september 2025 @ 13:37:
[...]
Hier ook nog niets, ik heb net even gecheckt op mijn S24 Ultra. Ik ben benieuwd en kijk er naar uit.
Edit: En geïnstalleerd. Zoek de verschillen
Suggestie in de instellingen terwijl ik toche echt OneUI 8 heb:
:strip_exif()/f/image/kiTN6gJcncIC3IaeQvoNKjCG.jpg?f=fotoalbum_large)
swypen over toetsenbord werkte niet, maar na downloaden NL taal, weer wel gelukkig.
[ Voor 49% gewijzigd door knakworst op 25-09-2025 16:52 ]
Installeren duurde wel even
[ Voor 29% gewijzigd door ArcticWolf op 25-09-2025 18:19 ]
Open en sluiten van apps ziet er leuker uit, enige wat mij is opgevallen in ieder geval hahaVincent91 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 14:18:
[...]
ik zie helaas niet veel veranderingen
enkel adaptive clock en now brief zijn er nu standaard bij
ook zal er iets aan de batterij optimalisatie gedaan zijn maar dit moet ik de volgende dagen nog ontdekken
[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 25-09-2025 18:25 ]
De FOMO guys op de socials klagen alweer dat alles hetzelfde is gebleven.
[ Voor 28% gewijzigd door sjaool op 25-09-2025 19:47 ]
"When you grow up your heart dies"
Er is ook weinig veranderd 🤡sjaool schreef op donderdag 25 september 2025 @ 19:44:
Hier geïnstalleerd. Geen enkel probleem ondervonden. Ik heb wel de systeem cache gewist om "schoon" met One UI 8 en Android 16 te beginnen.
De FOMO guys op de socials klagen alweer dat alles hetzelfde is gebleven.
Onder motorkap genoeg natuurlijk. Maar ja, dat zie je niet.
"When you grow up your heart dies"
Op mijn Tab S10+ nog steeds niet.
:strip_exif()/f/image/DfgS2qJb3LKF5wflcgGvTuPM.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 12% gewijzigd door Van der Berg op 26-09-2025 13:35 ]
Dit vat ook wel samen waardoor ik door de bank genomen langer met mijn mobieltje doe dan pakweg 10 jaar geleden.
Als het goed is 2 oktober komt die update uit.Van der Berg schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 13:22:
Op mijn Tab S10+ nog steeds niet.
Oorspronkelijk heb ik de S24 Ultra ook gekocht juist vanwege Samsung Classic Dex, nu helaas met NEW DEX vind ik persoonlijk de gebruikerservaring een flinke stap terug.
Automatisch starten van DEX is bij NEW DEX niet aanwezig, of ik heb het nog niet gevonden.
Oude look leek meer op Windows qwua gebruiksgemak. Dit is helaas nu ver te zoeken.
Hoop dat Samsung nu wat meer doet voor gebruiksgemak met de nieuwe DEX.
En dit vat dan weer samen dat ze steeds duurder worden omdat we er minder vaak 1 kopenknakworst schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 13:41:
[...]
Dit vat ook wel samen waardoor ik door de bank genomen langer met mijn mobieltje doe dan pakweg 10 jaar geleden.
Galaxy S in 2010: 599Rio schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 20:25:
[...]
En dit vat dan weer samen dat ze steeds duurder worden omdat we er minder vaak 1 kopen
Dat is gaandeweg gestegen naar 849 euro. 42%.
Inflatie in Nederland laatste 15 jaar, 45%.
Ten opzichte van inflatie dus niet in prijs gestegen. En betere specs, en veel langere software ondersteuning.
Nadat hij opgestart was had Good lock 6 updates en Samsung zelf had 17 updates. Telefoon nog eens opgestart en Nova Launcher getest.
Alles werkt nog in de launcher dus we hebben er weer 1 jaartje bij. I'm happy.
Wat is ver te zoeken?ExportZeeuw1985 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 19:04:
Zijn er ook S24/25 (Ultra) gebruikers hier die de oude Classic Dex hebben gebruikt?
Oorspronkelijk heb ik de S24 Ultra ook gekocht juist vanwege Samsung Classic Dex, nu helaas met NEW DEX vind ik persoonlijk de gebruikerservaring een flinke stap terug.
Automatisch starten van DEX is bij NEW DEX niet aanwezig, of ik heb het nog niet gevonden.
Oude look leek meer op Windows qwua gebruiksgemak. Dit is helaas nu ver te zoeken.
Hoop dat Samsung nu wat meer doet voor gebruiksgemak met de nieuwe DEX.
Sinds de OneUI 8 update werkt NotiStart niet meer met het vastzetten van notificaties.
Al leek het nog te werken als ik NotiStart even opende, maar na de update gister van NotiStar zelf niet meer.
Dat was een handige oplossing voor als je alles wilde wissen, maar bijvoorbeeld je weer-notificatie wilde laten staan voor de temperatuur in de bovenbalk.
Volgens hier wordt het pas in de OneUI9 opgelost...
https://www.sammyfans.com...ar-one-ui-9-labs-feature/
Zou wel erg jammer zijn. Hopelijk een NotiStar update die het terugbrengt.
Bij andere CSC zoals ILO kan je 'automatisch opnemen' aanzetten en hoef je dus niet per gesprek handmatig op te nemen.Bas... schreef op maandag 29 september 2025 @ 11:35:
Hier een S24U met de nieuwe OneUI 8 update. Het valt me net op dat er tijdens een telefoongesprek een icoontje in beeld staat om het gesprek op te kunnen nemen. Is dat met deze update gekomen? Dit is toch iets waarvoor mensen hun telefoon op een ander land instellen (Israel geloof ik)? Ik heb gewoon een EU versie gekocht bij Samsung.
Geen idee of je die optie nu ook bij instellingen hebt in OXM EU?

[ Voor 7% gewijzigd door Chocoball op 29-09-2025 22:34 ]
Fijne constructieve houding, wat zullen ze dat waarderen in de winkel.ExportZeeuw1985 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 20:02:
kleine update. tekst, icoontjes boven aan het scherm worden met de minuut steeds kleiner, inmiddels zo klein dat ik het percentage in het batterij icoon al niet meer kan lezen. zaterdag maar naar de telefoonwinkel en zoeken ze het maar mee uit. Dat er iets niet goed is lijkt mij wel duidelijk. alsof het scherm een spontane desktop modus heeft.
Volgens mij heb je geen default thema aanstaan. Ik zou eens iconen en thema terugzetten naar de default versie. Ik vermoed dat hier iets niet goed zit na de update.ExportZeeuw1985 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 19:17:
Problemen met mijn S24Ultra. Uutleg nouja zie zelf. Iconen zijn erg klein geworden. Alsmede gewone tekst en browser, youtube etc. Iemand idee wat dit kan zijn?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gewoon een software fout kun je zelf wel oplossen.ExportZeeuw1985 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 19:17:
Problemen met mijn S24Ultra. Uutleg nouja zie zelf. Iconen zijn erg klein geworden. Alsmede gewone tekst en browser, youtube etc. Iemand idee wat dit kan zijn?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Had ik laatst met mijn auto..... die werd met de minuut rijden steeds kleiner. Ga hem terug brengen naar de dealer, ze zoeken het maar uit.ExportZeeuw1985 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 19:17:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Sarcasme off: Moge duidelijk zijn dat dit geen defecte telefoon is. Gewoon een instelling of een thema wat raar doet of verkeerd staat. Een reset zou het al oplossen als je niet kan vinden wat er verkeerd gaat, dus dat gaan ze vast voor je doen bij het terugsturen.
Het maakt wel uit waar je begint.ArcticWolf schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 06:40:
Idle batterij is wel erg impressive geworden, 1% in 6u vannachtlang geleden dat ik dat heb gezien.
Smartphones blijven heel lang op 100% hangen, terwijl als je op 50% gaat meten kom je vast niet op 1% uit.
Ik heb zelf een routine aan staan die ergens rond 23 uur de resolutie aanpast (HD) om accu in de nacht te besparen. Om 7 uur 's ochtends gaat dit weer naar QHD. Toen had ik dit ook, maar na een herstart was het weer opgelost.ExportZeeuw1985 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 19:17:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Trouwens wel dit issue gehad na de 8.0 update.
Dit topic gaat alleen over ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Discussie over snapdragon VS exynos: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
- Accessoires: [Samsung Galaxy S24-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S24-serie] Levertijd & Prijzen