sdk1985 schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 13:13:
[...]
Aanvulling Google Pay weigert kaarten toe te voegen want device rooted or altered. Dus de csc change is nog niet lekker gelukt. Ik heb de S721BXXS6BYF6 ILO erop gezet.
Iemand een tip?
Update
Ik heb de EUX van augustus erop gezet. Vervolgens is in de Play store het device weer certified. Helaas heb je dan geen call recording.
Vervolgens met een csc switcher gewisseld naar INS, deze viel toevallig wél binnen de EUX rom. ILO valt daar niet onder, daarvoor moet je dan andere firmware flashen.
Het lijkt erop dat er een verschil zit tussen H1 en H2. De versienummers van de EU regio zijn consequent 1 getal lager dan die in de Azië regio.
Ik heb het idee dat het CSC tijdperk ten einde komt. Met de S24 FE had ik dus geluk dat binnen de originele firmware de keuze te maken was voor INS. Daarna overigens nooit meer een OTA update gehad, daarvoor moest ik terug naar Nederland.
Zojuist een A36 gekocht en die heeft dus helaas geen INS in de stock firmware optielijst. Dus dan kun je via samfw.com THL downloaden welke onder OLM multi-csc firmware valt in plaats van stock OXM. Vervolgens kun je met samfw tool daadwerkelijk THL selecteren. Call recording werkt daarna. Echter bij Google play > Instellingen > Over zie je bij Play protect certificering: Apparaat is niet gecertificeerd.
Ik vrees dat er dus voor veel telefoons geen oplossing meer is. Je moet echt mazzel hebben dat de juiste CSC in je originele firmware zit. Iets wat je vooraf niet echt kunt achterhalen.
Heb jij al gechecked @
robbvdb of je wel/niet gecertifieerd bent op de toestellen die je hebt vermeld?
[
Voor 5% gewijzigd door
sdk1985 op 19-12-2025 17:47
]