• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-06 22:26

Martinspire

Awesomeness

_Tinus_ schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 14:48:
[...]


In oudere posts lees je vaak dat Odido en de slaapstand een snelle drain laten zien i.c.m. 5g.
Op mijn telefoon helpt het om in de instellingen bij mobiele netwerken voorkeur voor 4G aan te zetten.
Mogelijk scheelt dit ook bij jouw telefoon.
Volgens mij ligt dit meer aan de mast in de buurt dan een specifieke provider of een specifieke G-verbinding. Maar inderdaad, je kunt even uittesten en daarna automatiseren dat ie wisselt tussen 4G en 5G gedurende de nacht. Maar voor hetzelfde geld is het gewoon een wifi access point die niet helemaal jofel werkt of teveel concurrentie heeft van de buren.

Martinspire - PC, PS5, XSX


  • Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-06 14:50
Ik had een S24 FE laten komen als mogelijke vervanger voor een A52. Wat me aan dit toestel echt enorm tegenviel is dat bij een lichte draaiing van het toestel tijdens het intoetsen van wat tekst met een hand je een behoorlijk kleurverschil ziet op het scherm. Ik ging me er echt aan ergeren. Mijn A52 heeft dit niet, mijn iPhone 13 van de baas heeft dit niet.

Is dit het nieuwe normaal bij Samsung? Heeft de S24 dit ook?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++


  • Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Wijnands schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 13:50:
Ik had een S24 FE laten komen als mogelijke vervanger voor een A52. Wat me aan dit toestel echt enorm tegenviel is dat bij een lichte draaiing van het toestel tijdens het intoetsen van wat tekst met een hand je een behoorlijk kleurverschil ziet op het scherm. Ik ging me er echt aan ergeren. Mijn A52 heeft dit niet, mijn iPhone 13 van de baas heeft dit niet.

Is dit het nieuwe normaal bij Samsung? Heeft de S24 dit ook?
Mijn S24 Ultra heeft het in ieder geval niet. Lijkt me zo eigenlijk ook iets wat bij de S24FE ook niet hoort te zijn.

  • Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-06 13:09
Wijnands schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 13:50:
Ik had een S24 FE laten komen als mogelijke vervanger voor een A52. Wat me aan dit toestel echt enorm tegenviel is dat bij een lichte draaiing van het toestel tijdens het intoetsen van wat tekst met een hand je een behoorlijk kleurverschil ziet op het scherm. Ik ging me er echt aan ergeren. Mijn A52 heeft dit niet, mijn iPhone 13 van de baas heeft dit niet.

Is dit het nieuwe normaal bij Samsung? Heeft de S24 dit ook?
Klinkt bijna alsof er een screenprotector met filter op zit?
Ik heb het met mijn s24FE niet in ieder geval.

  • Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-06 14:50
Nixo schreef op maandag 19 januari 2026 @ 12:55:
[...]

Klinkt bijna alsof er een screenprotector met filter op zit?
Ik heb het met mijn s24FE niet in ieder geval.
OK, ik ben wellicht ietsje ouder dan een hoop mensen hier dat geef ik meteen toe. Maar een screenprotector was me wel opgevallen! :*)

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++


  • Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Wijnands schreef op maandag 19 januari 2026 @ 13:58:
[...]


OK, ik ben wellicht ietsje ouder dan een hoop mensen hier dat geef ik meteen toe. Maar een screenprotector was me wel opgevallen! :*)
Dan kun je die oorzaak in ieder geval doorstrepen O-) .
Nixo geeft in ieder geval aan dat het verkleuren van het scherm tijdens het typen niet op zijn S24fe aanwezig is.

Treed het ook op als je in de veilige modus zit (https://www.samsung.com/n...laxy-device-in-safe-mode/)? Zo nee, dan zit het ergens in de software (instelling / applicatie).
Zo ja, dan zit er hardwarematig iets niet goed.

Zit je nog in de garantieperiode? Zo ja, zou ik contact opnemen met de winkel waar je hem gekocht hebt.

  • Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-06 14:50
ik heb het ding terug gestuurd. Heb in de winkel met een S24 gespeeld, die lijkt het veel minder te hebben dan de FE. De S25 heeft het vrijwel niet.

Dit laat overigens aardig zien wat ik bedoel

https://www.sony-asia.com...support/articles/SX674701

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++


  • lepeltje79
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-06 12:58
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YA0dzF3Z04gIu7koaEKURa5cQms=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tgkRqRk84aL2DGufFvoYNBSq.jpg?f=fotoalbum_large.Deze hobbelt nu binnen, S24U.

[ Voor 0% gewijzigd door lepeltje79 op 21-01-2026 14:13 . Reden: Aanvulling ]


  • ChefRopes
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-06 16:33
Ik zie m ook dank. Wel gek dat ie bij jou 1 juli 2024 zegt :o

  • bribrab
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-06 01:54
ChefRopes schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 14:18:
[...]

Ik zie m ook dank. Wel gek dat ie bij jou 1 juli 2024 zegt :o
En gek dat het bij Lepeltje79 al zomer is! Jaloers!

  • Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
@lepeltje79 Hmm, je gaat downgraden... Van Android 16 naar android 14. :P
Oud plaatje geupload?

  • ChefRopes
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-06 16:33
bribrab schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 15:22:
[...]

En gek dat het bij Lepeltje79 al zomer is! Jaloers!
ah ja ik zie het haha. Verkeerde screenshot geplaatst denk ik.
Bewijst wel weer dat ie het goed bijhoudt voor ons _/-\o_

  • lepeltje79
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-06 12:58
Oeps, inderdaad een verkeerde screenshot geplaatst. Maffe is dat ik in de folder wel de nieuwe kan zien maar niet op de site kan plaatsen. Maar vandaag dus de januari beveiligingsupdate voor mijn S24U.
Hier ook binnen op mijn S24 Ultra delen update van niveau beveiligingsupdates Januari 2026:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4lYw91GkfIGgF3fI-eq6tdpeJL8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JRaxkZmeIHuKdC5vksQTodpQ.jpg?f=fotoalbum_large

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB


  • kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-06 15:41
Eindelijk: Google Play-systeemupdate van 1 januari 2026 is binnen.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!


  • knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:02

knakworst

Get more sats!

Werd tijd, die van mij stond op 1 augustus, ruim 6 maanden oud.

  • Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:40
Dank voor de headsup. Altijd welkom!

Stay safe


  • Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-06 14:38

Rio

Ik heb al een boek

Hier (nog) niks, mijne staat op 1 november 2025

  • ro_11
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18:38
S24 hier, van juli naar januari

  • ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Rio schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 11:32:
Hier (nog) niks, mijne staat op 1 november 2025
Ik ben handmatig naar dat menu gegaan en toen zei die gelijk "restart for this update" en daarna was die geïnstalleerd.

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC


  • robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-06 14:34
Rio schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 11:32:
Hier (nog) niks, mijne staat op 1 november 2025
Hier ook 1 nov 2025, maar dat komt mogelijk omdat ik op CSC ILO draai. Bij de S25U is dat al net zo.

Draai jij ook een andere CSC soms?

  • Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-06 14:38

Rio

Ik heb al een boek

ArcticWolf schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 15:23:
[...]

Ik ben handmatig naar dat menu gegaan en toen zei die gelijk "restart for this update" en daarna was die geïnstalleerd.
Dit zojuist ook (weer) gedaan en kreeg idd deze melding. Reboot gedaan, weer gecheckt, toen gaf hij aan dat er een update was. Deze gedownload (149kb), geïnstalleerd, reboot: nog steeds 1 november.

Conclusie: er is nog steeds geen peil op te trekken.

  • kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-06 15:41
Rio schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 11:32:
Hier (nog) niks, mijne staat op 1 november 2025
Voor alle duidelijkheid, en wellicht dubbelop, ik heb hem als volgt binnengehaald:
instellingen - info telefoon - Softwaregegevens - Google play-systeemupdate.

En toen ik dat net weer deed kreeg ik 2 x achter elkaar de melding dat een update beschikbaar was (een was 149 Kb), allebei geïnstalleerd, maar de datum blijft 1 januari. Raar.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!


  • Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-06 14:38

Rio

Ik heb al een boek

kruila schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 14:33:
[...]

Voor alle duidelijkheid, en wellicht dubbelop, ik heb hem als volgt binnengehaald:
instellingen - info telefoon - Softwaregegevens - Google play-systeemupdate.

En toen ik dat net weer deed kreeg ik 2 x achter elkaar de melding dat een update beschikbaar was (een was 149 Kb), allebei geïnstalleerd, maar de datum blijft 1 januari. Raar.
Same, met dien verschille dat hij bij mij op 1 november blijft. Zoals eerder in dit topic al gezegd: er is kennelijk geen eenduidige way of work van Google hiervoor, geen touw aan vast te knopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kRr1BiqMGfRIyhBYaqdwK1MgZvI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uHxEQIqxM1IQBwvelUUYCe3S.jpg?f=fotoalbum_large

  • Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik lees op Sammobile dat het nog gekker kan. Er zijn mensen die geüpdate hebben naar Januari en dat ze na de laatste update weer terug staan op November....
https://www.sammobile.com...ay-update-second-day-row/

  • ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik ga vandaag over van Odido naar KPN... ben benieuwd of ik dat ook merk in m'n batterijduur al is het de laatste tijd wel "ok" onder Odido.

Edit:
Ik keek net weer even bij de Play updates en kreeg weer een update maar zit daarna nog steeds op januari 2026...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gK45envCofn3qFzHBEmN5FYKiDk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LPfhewzTc2TTstdHc6iV6FC1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 63% gewijzigd door ArcticWolf op 23-02-2026 10:20 ]

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC


  • Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 05:46
ArcticWolf schreef op maandag 23 februari 2026 @ 10:11:
Ik ga vandaag over van Odido naar KPN... ben benieuwd of ik dat ook merk in m'n batterijduur al is het de laatste tijd wel "ok" onder Odido.

Edit:
Ik keek net weer even bij de Play updates en kreeg weer een update maar zit daarna nog steeds op januari 2026...
[Afbeelding]
Heb nu ongeveer 6 jaar KPN en nooit last gehad van batterij drain. Wel moet je wegblijven bij de apn "advancedinternet". Deze APN slurpt je batterij leeg.

PSN : Geraedus


  • ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Geraedus schreef op maandag 23 februari 2026 @ 10:32:
[...]

Heb nu ongeveer 6 jaar KPN en nooit last gehad van batterij drain. Wel moet je wegblijven bij de apn "advancedinternet". Deze APN slurpt je batterij leeg.
Ben benieuwd... ontvangst hier is wel dramatisch slechter dan Odido, had dat niet verwacht.. wisselt een beetje tussen 0 en 1 streepje :X haal net aan 40Mbit/s down en 5Mbit/s up, dat was bij Odido 800Mbit/s down en 120Mbit/s up.

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC


  • knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:02

knakworst

Get more sats!

ArcticWolf schreef op maandag 23 februari 2026 @ 10:11:
Ik ga vandaag over van Odido naar KPN... ben benieuwd of ik dat ook merk in m'n batterijduur al is het de laatste tijd wel "ok" onder Odido.

Edit:
Ik keek net weer even bij de Play updates en kreeg weer een update maar zit daarna nog steeds op januari 2026...
[Afbeelding]
Hier ook update + reboot om van januari naar januari te updaten 8)7

  • sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-06 16:14

sjaool

Every life should have 9 cats

knakworst schreef op maandag 23 februari 2026 @ 14:05:
[...]


Hier ook update + reboot om van januari naar januari te updaten 8)7
Dat gebeurt vaker. Ze geven alleen nooit aan wat er verandert is.

"When you grow up your heart dies"


  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:08

Chocoball

瞧好吧!

• One UI version: 8.0 • Android version: 16
• Version: S928BXXS5CZB2 / S928BOXM5CZB2 / S928BXXS5CZB2
• Size: 466.29 ME
• Security patch level: February 5, 2026

Net de security update voor februari opgehaald voor de S24 Ultra. Als we verder de geruchten mogen geloven komt One UI 8.5 voor de S24 serie na de maart update. Er werd al rekening gehouden met april-mei voor de S24 serie.

  • Dhrzao
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:21
Chocoball schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 22:34:
Als we verder de geruchten mogen geloven komt One UI 8.5 voor de S24 serie na de maart update. Er werd al rekening gehouden met april-mei voor de S24 serie.
Ben benieuwd naar 8.5! Tegen die tijd komen ook hopelijk ook mijn preorder voor de Galaxy Buds4 Pro 🎉

  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:08

Chocoball

瞧好吧!

Dhrzao schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 22:52:
[...]


Ben benieuwd naar 8.5! Tegen die tijd komen ook hopelijk ook mijn preorder voor de Galaxy Buds4 Pro 🎉
Misschien is deze dan interessant voor je mocht je deze nog niet gezien hebben. Is wel een beta versie en zijn er een paar wijzigingen YouTube: One UI 8.5 will TRANSFORM the S24 Ultra!

  • vpm
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-06 12:29

vpm

Think, tinker, tank

Chocoball schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 22:58:
Misschien is deze dan interessant voor je mocht je deze nog niet gezien hebben. Is wel een beta versie en zijn er een paar wijzigingen YouTube: One UI 8.5 will TRANSFORM the S24 Ultra!
Oh man. Normaal ben ik geen fan van UI wijzigingen, maar deze update ziet er echt netjes uit. Zoveel QOL updates. Hopelijk landt deze snel.

  • knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:02

knakworst

Get more sats!

Chocoball schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 22:58:
[...]

Misschien is deze dan interessant voor je mocht je deze nog niet gezien hebben. Is wel een beta versie en zijn er een paar wijzigingen YouTube: One UI 8.5 will TRANSFORM the S24 Ultra!
Kleine aanpassingen maar ziet er allemaal erg goed uit.

Het opmerkelijke is dat ik van aaifoon users steeds feedback hoor dat hun nieuwe UI vreselijk is :+

Waar de appel een beetje de weg kwijt lijkt te zijn, lijkt Samsung juist een betere weg ingeslagen.

  • Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Chocoball schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 22:34:
• One UI version: 8.0 • Android version: 16
• Version: S928BXXS5CZB2 / S928BOXM5CZB2 / S928BXXS5CZB2
• Size: 466.29 ME
• Security patch level: February 5, 2026

Net de security update voor februari opgehaald voor de S24 Ultra. Als we verder de geruchten mogen geloven komt One UI 8.5 voor de S24 serie na de maart update. Er werd al rekening gehouden met april-mei voor de S24 serie.
Zo te zien is de recovery aangepast? Geen optie meer om daar je cache te legen.

- Reboot system now
- Wipe data/factory reset
- Power off

Blijkbaar stond dat al op de planning:
https://www.reddit.com/r/...g_is_removing_wipe_cache/
https://us.community.sams...tion-Removed/td-p/3492030
https://www.galaxyclub.nl...dy-functie-van-je-galaxy/

stom...

[ Voor 26% gewijzigd door Mau_Maus op 05-03-2026 11:51 ]


  • ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mau_Maus schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 11:41:
[...]

Zo te zien is de recovery aangepast? Geen optie meer om daar je cache te legen.

- Reboot system now
- Wipe data/factory reset
- Power off

Blijkbaar stond dat al op de planning:
https://www.reddit.com/r/...g_is_removing_wipe_cache/
https://us.community.sams...tion-Removed/td-p/3492030

stom...
Heb die functie echt al jaren niet meer gebruikt dus zal hem niet missen, waarom zou je die gebruiken?

Google heeft hem ook bij de Pixel's eruit gehaald.

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC


  • Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Mau_Maus schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 11:41:
[...]

Zo te zien is de recovery aangepast? Geen optie meer om daar je cache te legen.

- Reboot system now
- Wipe data/factory reset
- Power off

Blijkbaar stond dat al op de planning:
https://www.reddit.com/r/...g_is_removing_wipe_cache/
https://us.community.sams...tion-Removed/td-p/3492030

stom...
In het artikel van Samsung staat dat het de toestellen betreft vanaf de S25. Zover ik kan herleiden heeft dit te maken met de AndroidRuntime (ART) op toestellen met seamless updates.

https://www.sammyfans.com...he-with-seamless-updates/

Ik zal eens checken of het op de S24 er ook uit is gehaald. -> Yep ook hier is het eruit gesloopt. Jammer, ik gebruikte het wel vaker als mijn telefoon na een update niet lekker werkte.

[ Voor 13% gewijzigd door Gismo1979 op 05-03-2026 11:56 ]


  • Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
ArcticWolf schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 11:50:
[...]

Heb die functie echt al jaren niet meer gebruikt dus zal hem niet missen, waarom zou je die gebruiken?

Google heeft hem ook bij de Pixel's eruit gehaald.
Het schijnt niet meer nodig te zijn vanwege ART (Android Runtime), maar het zorgt deels voor een verse start en zat in mijn routine na elke update.
Zoeken in dit topic op Cache zie je genoeg voorbeelden.
Gismo1979 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 11:52:
[...]

In het artikel van Samsung staat dat het de toestellen betreft vanaf de S25. Zover ik kan herleiden heeft dit te maken met de AndroidRuntime (ART) op toestellen met seamless updates.
Ik zal eens checken of het op de S24 er ook uit is gehaald.
https://www.sammyfans.com...he-with-seamless-updates/
Het zat in de februari security update voor, ik denk, alle toestellen van Samsung met Android 16.

[ Voor 35% gewijzigd door Mau_Maus op 05-03-2026 11:59 ]


  • vpm
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-06 12:29

vpm

Think, tinker, tank

Het ontbreken van wipe cache is wel een groot gemis, in mijn beleving. Ik merk vaak dat de batterij sneller leegloopt na updates en dat dit na een wipe weer beter onder controle is. Ik heb de artikelen nog niet gelezen, maar is er een workaround?

  • Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
vpm schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 12:15:
Het ontbreken van wipe cache is wel een groot gemis, in mijn beleving. Ik merk vaak dat de batterij sneller leegloopt na updates en dat dit na een wipe weer beter onder controle is. Ik heb de artikelen nog niet gelezen, maar is er een workaround?
Ik gebruik de laatste tijd de app 'Good Guardians' en dan de plug in 'Galaxy App Booster'. Dit doe ik na elke update en lijkt ook goed te werken.
Je kunt dit installeren via de Galaxy Store: http://apps.samsung.com/a...ndroid.samsung.utilityapp

  • ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb nog nooit verschil gemerkt eerlijk gezegd, eerste 2 dagen na een update misschien iets meer battery drain maar daarna weer gewoon als normaal.

Zit nu trouwens ca. 2 weken op het KPN netwerk en ervaar niet meer die extreme battery drains die ik wel onder Odido had.

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC


  • Bas...
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 23:18
Ik ontdekte laatst dat onder instellingen -> apparaatonderhoud -> opslag er nu een functie zit om de app-cache te wissen. Dat kan per app, maar je kan ook alle apps selecteren. Is dit niet een soort van vervanger voor de wipe cache functie?

  • Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Bas... schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 15:53:
Ik ontdekte laatst dat onder instellingen -> apparaatonderhoud -> opslag er nu een functie zit om de app-cache te wissen. Dat kan per app, maar je kan ook alle apps selecteren. Is dit niet een soort van vervanger voor de wipe cache functie?
Die functie kan ik bij mij niet vinden.

  • Bas...
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 23:18
Bijzonder.
instellingen -> apparaatonderhoud -> opslag en dan helemaal onderaan heb ik de optie App-cache staan.

Ik bedenk me net: ik geloof dat apparaatonderhoud een aparte app is uit (ik denk) de Samsung app store. Dus misschien mis je een update van die app? Ik heb versie 13.8.71.1

[ Voor 44% gewijzigd door Bas... op 05-03-2026 19:07 ]


  • Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Inderdaad bijzonder. Ik heb die optie niet en ook versie 13.8.71.1

  • Bas...
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 23:18
Hmm.. misschien verschijnt die optie alleen als je opslag bijna vol is. Bij mij 98% (nog geen zin gehad om daar iets aan te doen..). Want naast App-cache zie ik daar ook Ongebruikte Apps en Prullenbak staan. Het staat ook onder een kopje Suggesties.

  • Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Ik zit pas op 30% (ik heb de Ultra 512GB).

  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:08

Chocoball

瞧好吧!

De Google Play System Update (56 MB) is ook beschikbaar voor de S24 Ultra waarmee op deze op 1 februari 2026 komt.

  • JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-06 17:50

JeeVee

Mens agitat molem

Heb net de februari (!) update geïnstalleerd _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door JeeVee op 07-03-2026 12:21 ]

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB


  • JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-06 17:50

JeeVee

Mens agitat molem

. Versie One UI: 8.0
. Android-versie:16
. Omvang: 466, 29 MB
. Niveau beveiligingspatch: 5 februari 2026

[ Voor 29% gewijzigd door JeeVee op 07-03-2026 12:23 ]

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB


  • Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02:04
We mogen weer updaten,
One UI version: 8.0
Android version: 16
Version: S928BXXS5CZC1 / S928BOXM5CZC1 / S928BXXS5CZC1
Size: 494.14 MB
Security patch level: March 5, 2026
Op de Galaxy S24 Ultra (1TB) van mijn vrouw is zojuist de update ook binnengekomen. Dank jullie wel voor de waarschuwing!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mup9AhEFMq8A-i-5D45OWyoIPmg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LMZ01H5dm77Krx8bHSjMNomn.jpg?f=fotoalbum_large

Op mijn Galaxy S26 Ultra (1TB) is nu pas de update van 5 februari 2026 verschenen, terwijl de S24 Ultra nu al die van 5 maart 2026 heeft.

[ Voor 17% gewijzigd door Van der Berg op 30-03-2026 15:24 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB

Dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Van der Berg op 30-03-2026 15:23 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB


  • Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-06 19:50
Van der Berg schreef op maandag 30 maart 2026 @ 15:14:
Op mijn Galaxy S26 Ultra (1TB) is nu pas de update van 5 februari 2026 verschenen, terwijl de S24 Ultra nu al die van 5 maart 2026 heeft.
Huh: ging jij niet tot 2050 met je Samsung Galaxy S24 Ultra (1TB) GSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G, Glass front (Corning Gorilla Armor), glass back (Corning Gorilla Armor), Nano-SIM + Nano-SIM + eSIM + eSIM (max 2 at a time), IP68 dust tight and water resistant (immersible up to 1.5m for 30 min), Stylus (Bluetooth integration, accelerometer, gyro), Dynamic LTPO AMOLED 2X, 120Hz, HDR10+, 2600 nits (peak), 6.8 inches, 113.5 cm2 (~88.5% screen-to-body ratio), 1440 x 3120 pixels, 19.5:9 ratio (~505 ppi density) Corning Gorilla Armor DX anti-reflective coating doen?

Dit valt me toch wel heel erg van je tegen als medetweaker :twk !
Chills schreef op maandag 30 maart 2026 @ 20:54:
[...]

Huh: ging jij niet tot 2050 met je Samsung Galaxy S24 Ultra (1TB) GSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G, Glass front (Corning Gorilla Armor), glass back (Corning Gorilla Armor), Nano-SIM + Nano-SIM + eSIM + eSIM (max 2 at a time), IP68 dust tight and water resistant (immersible up to 1.5m for 30 min), Stylus (Bluetooth integration, accelerometer, gyro), Dynamic LTPO AMOLED 2X, 120Hz, HDR10+, 2600 nits (peak), 6.8 inches, 113.5 cm2 (~88.5% screen-to-body ratio), 1440 x 3120 pixels, 19.5:9 ratio (~505 ppi density) Corning Gorilla Armor DX anti-reflective coating doen?

Dit valt me toch wel heel erg van je tegen als medetweaker :twk !
Dat was inderdaad de bedoeling! :) Ik kon het weer niet laten; het was een zeer aantrekkelijk aanbod en een leuke upgrade naar de S26 Ultra (Silver Shadow). Voor mijn S24 Ultra (1TB) kreeg ik € 633 inruilwaarde en voor mijn Galaxy S20 Ultra 5G (128GB) € 40 (vanwege burn-in op het scherm). Daarnaast kreeg ik via het Samsung-portaal van de ING-winkel nog een mooie korting: ik had het 1TB-model voor de prijs van de 512GB-versie. Daardoor ging de prijs van € 1.574,10 naar € 651,10. Ook de Buds 4 Pro gingen van € 224,10 naar € 91,69 en de Samsung 60W oplader van € 47,69 naar € 23,38.

Volgend jaar sla ik de Galaxy S27 Ultra over, net zoals ik bij de S25 Ultra heb gedaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Van der Berg op 31-03-2026 10:44 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB


  • knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:02

knakworst

Get more sats!

Von Henkel schreef op maandag 30 maart 2026 @ 13:43:
We mogen weer updaten,
One UI version: 8.0
Android version: 16
Version: S928BXXS5CZC1 / S928BOXM5CZC1 / S928BXXS5CZC1
Size: 494.14 MB
Security patch level: March 5, 2026
Ik kijk vooral uit naar de 8.5 versie met airdrop functionaliteit. Hoe klein ook, vaak hebben mensen op vakantie die je een foto willen sturen Apple en gaan ze ervanuit dat jij dat ook hebt en weten ze alleen hoe ze iets moeten airdroppen...

  • kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-06 15:41
Google Play-systeemupdate 1 maart 2026 vandaag binnen gekregen.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!


  • TKR
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:15

TKR

Nieuwe firmware, nog geen 8.5.

  • Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
TKR schreef op maandag 20 april 2026 @ 12:41:
Nieuwe firmware, nog geen 8.5.
Grappig, vanmorgen nog gecheckt en toen was er nog niets.
One UI 8.5 zal nog wel ff duren, volgens de geruchten komt vandaaag/morgen beta versie 10 uit voor de S25 serie. Mogen blij zijn als de stabiele versie in Mei vrijgegeven wordt..... 8)7

  • Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02:04
Voor de liefhebber is er een Google Play system update 1 April 2026 uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Von Henkel op 06-05-2026 01:05 ]


  • Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Voor de geintresseerde: de stabiele versie van One UI 8.5 komt binnenkort uit. In Korea wordt het nu uitgerold: Samsung Galaxy S24 receives Stable One UI 8.5 update (Beta closed) - Sammy Fans

  • stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:46
Gismo1979 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 11:19:
Voor de geintresseerde: de stabiele versie van One UI 8.5 komt binnenkort uit. In Korea wordt het nu uitgerold: Samsung Galaxy S24 receives Stable One UI 8.5 update (Beta closed) - Sammy Fans
en benieuwd. Zal wel ergens volgende week dan beschikbaar zijn voor ons.
Las net dat voor de S25 nu ook de uitrol is begonnen in NL

  • Theratron
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-05 09:45
Gismo1979 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 11:19:
Voor de geintresseerde: de stabiele versie van One UI 8.5 komt binnenkort uit. In Korea wordt het nu uitgerold: Samsung Galaxy S24 receives Stable One UI 8.5 update (Beta closed) - Sammy Fans
Android Planet zegt dat de S24 Ultra hem 14-18 mei kan verwachten! Hij is al beschikbaar voor de S25 serie en de Fold/Flip 7.

  • TKR
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:15

TKR

Voor mijn S24 is 8.5 er!

  • Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:40
Yes, hier ook....

Stay safe


  • Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Update ging goed.
Alleen voor 'Home Up' leek geen update beschikbaar? Heb maar via APKMirror de laatste geïnstalleerd en werkt weer.
Mau_Maus schreef op maandag 29 september 2025 @ 13:07:
Random ding wat ik jammer vind:
Sinds de OneUI 8 update werkt NotiStart niet meer met het vastzetten van notificaties.
...
Bovenstaande is gelukkig ook al opgelost nu in 8.5.

Oeh! Alfabetische paginering voor de app-drawer is ook weer mogelijk via Home Up.

[ Voor 40% gewijzigd door Mau_Maus op 18-05-2026 11:37 ]


  • Jenzo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-06 13:10
Eindelijk OneUI 8.5, is aan het installeren. Ben benieuwd!

 MacBook Pro M4  iPhone 13 Pro Max + S24 Ultra  Apple Watch Ultra


  • Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 13:09

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Mau_Maus schreef op maandag 18 mei 2026 @ 11:00:
Update ging goed.
Alleen voor 'Home Up' leek geen update beschikbaar? Heb maar via APKMirror de laatste geïnstalleerd en werkt weer.


[...]

Bovenstaande is gelukkig ook al opgelost nu in 8.5.

Oeh! Alfabetische paginering voor de app-drawer is ook weer mogelijk via Home Up.
Ik kon mijn Home Up via Good Lock updaten....

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i.


  • den_the_man
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-06 09:23
Ik heb geüpgraded naar 8.5 en nu heb ik het percentage in de batterij indicator staan. Ik heb even kort gezocht in Google (en Reddit) en ChatGPT. Volgens mij is het niet meer uit te zetten.
Jammer, want in het verleden ging ik dan altijd obsessief zitten kijken hoeveel percentage ik verloor bij een schermsessie. Daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin in.

  • Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
den_the_man schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 11:00:
Ik heb geüpgraded naar 8.5 en nu heb ik het percentage in de batterij indicator staan. Ik heb even kort gezocht in Google (en Reddit) en ChatGPT. Volgens mij is het niet meer uit te zetten.
Jammer, want in het verleden ging ik dan altijd obsessief zitten kijken hoeveel percentage ik verloor bij een schermsessie. Daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin in.
Het is een omweg, maar via 'Good Lock -> QuickStar -> Visability of Indicator Icons' kan je de icoon uitzetten.
Wellicht kan je dan via Play Store een aparte Battery Indicator downloaden die wel kan doen wat je wil?
Niet ideaal en zal op andere plek komen, maar ik zou geen andere manier weten met de huidige OneUI ...

  • sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-06 16:14

sjaool

Every life should have 9 cats

den_the_man schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 11:00:
Ik heb geüpgraded naar 8.5 en nu heb ik het percentage in de batterij indicator staan. Ik heb even kort gezocht in Google (en Reddit) en ChatGPT. Volgens mij is het niet meer uit te zetten.
Jammer, want in het verleden ging ik dan altijd obsessief zitten kijken hoeveel percentage ik verloor bij een schermsessie. Daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin in.
Helaas had Samfirmware het niet bij het goede eind. Je kunt alleen de achtergrond verwijderen. Er was een opties waarbij je kon kiezen tussen alleen het percentage of alleen de achtergrond.

https://www.sammyfans.com/2025/09/25/one-ui-8-5-has-a-huge-upgrade-for-battery-icon-over-one-ui-8-and-7/

"When you grow up your heart dies"

den_the_man schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 11:00:
Ik heb geüpgraded naar 8.5 en nu heb ik het percentage in de batterij indicator staan. Ik heb even kort gezocht in Google (en Reddit) en ChatGPT. Volgens mij is het niet meer uit te zetten.
Jammer, want in het verleden ging ik dan altijd obsessief zitten kijken hoeveel percentage ik verloor bij een schermsessie. Daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin in.
Daar zijn wel behandelplannen voor. ;)
Kijken hoeveel je verliest na een schermsessie is totaal zinloos, want batterijverbruik ken zoveel variabelen dat de ene sessie nooit te vergelijken is met de anderese sessie.

  • Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ao9P6Xm0cB4Eb8hthY0lQxWlzkM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rli3elW3U3YPB2oC6UcVWTgQ.jpg?f=fotoalbum_large

De mei update is net binnen gekomen op mijn S24U

  • vpm
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-06 12:29

vpm

Think, tinker, tank

Ik heb het idee dat het batterijverbruik sinds de 8.5 update wel extreem hoog ligt. Ervaren jullie dit ook? Hebben jullie hier nog een oplossing voor?

(S24 ultra)

[ Voor 5% gewijzigd door vpm op 07-06-2026 13:27 ]


  • ChefRopes
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-06 16:33
vpm schreef op zondag 7 juni 2026 @ 10:40:
Ik heb het idee dat het batterij verbruik sinds de 8.5 update wel extreem hoog ligt. Ervaren jullie dit ook? Hebben jullie hier nog een oplossing voor?
Ik merk t ook. Heb dr nog geen oplossing voor. Ik denk dat ze binnenkort wel met een update komen (hoop ik)

  • kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-06 15:41
vpm schreef op zondag 7 juni 2026 @ 10:40:
Ik heb het idee dat het batterij verbruik sinds de 8.5 update wel extreem hoog ligt. Ervaren jullie dit ook? Hebben jullie hier nog een oplossing voor?
Nee, op mijn S24 Ultra is batterij verbruik (gelukkig) niet hoger geworden.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!


  • stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:46
vpm schreef op zondag 7 juni 2026 @ 10:40:
Ik heb het idee dat het batterijverbruik sinds de 8.5 update wel extreem hoog ligt. Ervaren jullie dit ook? Hebben jullie hier nog een oplossing voor?

(S24 ultra)
Yep heb ik ook.
Als ik dan vaak effe kijk dan vind ik bijv. de playstore flink hoog in het lijstje staan. Terwijl ik daar niet echt wat (actief) mee doe.

Hopelijk komt er wel een update die het wat beter/minder maakt

  • caspertje19
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-06 16:39
Ik hadook last van de batterij na de 8.5 update naar inmiddels na de security updates (1 juni) en een Google Play systeem update (1 mei 2026) weer gewoon op orde

  • neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:31
caspertje19 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 19:52:
Ik hadook last van de batterij na de 8.5 update naar inmiddels na de security updates (1 juni) en een Google Play systeem update (1 mei 2026) weer gewoon op orde
Hmm hier nog May 5, 2026. Samsung Security patch level.

  • ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
caspertje19 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 19:52:
Ik hadook last van de batterij na de 8.5 update naar inmiddels na de security updates (1 juni) en een Google Play systeem update (1 mei 2026) weer gewoon op orde
Vanmorgen ook die update gedaan, hoop dat het helpt want m'n telefoon hield het nog geen dag uit...

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC


  • bikkeltje1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-06 08:12
neeecht schreef op maandag 8 juni 2026 @ 21:22:
[...]

Hmm hier nog May 5, 2026. Samsung Security patch level.
Dit had ik ook. Volgens de check was de Security patch up-to-date. Toen ik er vervolgens op klikte kwam hij toch met een update.

  • knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:02

knakworst

Get more sats!

bikkeltje1 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 09:31:
[...]

Dit had ik ook. Volgens de check was de Security patch up-to-date. Toen ik er vervolgens op klikte kwam hij toch met een update.
Lol hier ook up to date, totdat je nog een keer checkt 8)7

Overigens was de update 1,9 MB, dus maar twee floppy disks nodig...

[ Voor 10% gewijzigd door knakworst op 09-06-2026 10:03 ]


  • stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:46
knakworst schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 10:02:
[...]

Lol hier ook up to date, totdat je nog een keer checkt 8)7

Overigens was de update 1,9 MB, dus maar twee floppy disks nodig...
Deze had ik ook nog niet (gister volgens mij nog gekeken n.a.v. dit topic of er iets nieuws was).
Hopelijk dat het iets doet qua batterij verbruik...

  • kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-06 15:41

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!


  • ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Sinds die laatste patch (alleen security geloof ik) is de drain bij mij weer ok... was echt niet normaal, moest wel 2x per dag m'n telefoon laden anders haalde ik de dag niet (en deed echt niks vreemds).

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC


  • willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb de laatste update (security 5 mei) en merk nog steeds een enorme battery drain op mijn S24+. Vanochtend van 50 procent naar 12 procent met een halfuurtje SoT. Voor 8.5 kon ik makkelijk een hele dag op 50%. Hoop dat ze het gauw fixen.

  • Dhrzao
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:21
willemd schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 11:44:
Ik heb de laatste update (security 5 mei) en merk nog steeds een enorme battery drain op mijn S24+. Vanochtend van 50 procent naar 12 procent met een halfuurtje SoT. Voor 8.5 kon ik makkelijk een hele dag op 50%. Hoop dat ze het gauw fixen.
Zijn er specifieke processen die je bij batterij een hoop ziet gebruiken? Ik zag gister een filmpje waarin ze het advies geven om eea uit en vervolgens weer aan te zetten, omdat door de update bepaalde bestanden corrupt kunnen raken en daardoor drain veroorzaken.

  • robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-06 14:34
Op mijn S24U ging het scherm letterlijk iedere 5 seconden opnieuw aan en weer uit, terwijl het toestel niet werd gebruikt. Bluetooth bleek te blijven scannen en dan met name iets naar mijn oortjes toe te doen. BT uit en weer aan loste het op.


Geen last met de batterij verder gehad, maar dit gebruikte zeker batterij.

  • Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-06 13:09
Sinds de update is de camera betreft settings wel behoorlijk karig geworden. Vond juist de stock camera zo fijn. Kon gister met onweer geen normale nacht foto maken.... (zelf timer instellen)

  • ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
willemd schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 11:44:
Ik heb de laatste update (security 5 mei) en merk nog steeds een enorme battery drain op mijn S24+. Vanochtend van 50 procent naar 12 procent met een halfuurtje SoT. Voor 8.5 kon ik makkelijk een hele dag op 50%. Hoop dat ze het gauw fixen.
Op YouTube staan wat filmpjes om te helpen met de drain:
YouTube: Samsung One UI 8.5 Battery Drain Issue - Potential Fix (Step by Step)

YouTube: Samsung One UI 8.5 Has a Hidden Battery Drain Problem — Disable Thes...

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC


  • Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:40
Net komt hier de juni update binnen. Ging toevallig even kijken omdat mijn Watch3 een update had klaarstaan.

Stay safe


  • stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:46
Hopelijk dat de batteru drain weer een beetje tot bedaren komt.
Heb er nog best last van....

  • robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-06 14:34
Master FX schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:06:
Net komt hier de juni update binnen. Ging toevallig even kijken omdat mijn Watch3 een update had klaarstaan.
Minder groot (de helft) en wat later dan op de S25U. Zal waarschijnlijk weinig nieuws brengen. Misschien wat verbetering met de batterij-drain idd.

  • RonnieGoodvibes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 16:48
Heb de Juni update...battery drain is nu helemaal om te huilen :-(
Complete factory wipe gedaan maar echt binnen halve dag (bijna niets doen) nog maar 30% over

Lees ook reddit klagende mensen..zit echt iets niet goed in de one ui 8.5 update

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.


  • murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-06 16:45
RonnieGoodvibes schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 16:38:
Heb de Juni update...battery drain is nu helemaal om te huilen :-(
Complete factory wipe gedaan maar echt binnen halve dag (bijna niets doen) nog maar 30% over

Lees ook reddit klagende mensen..zit echt iets niet goed in de one ui 8.5 update
probeer een andere launcher zoals de Microsoft Launcher

  • Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:59
Heb totaal geen problemen gehad met de accuduur. Heb Smartlauncher en KPN. Accuduur blijft met elke update hetzelfde.

  • kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-06 15:41
RonnieGoodvibes schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 16:38:
Heb de Juni update...battery drain is nu helemaal om te huilen :-(
Complete factory wipe gedaan maar echt binnen halve dag (bijna niets doen) nog maar 30% over

Lees ook reddit klagende mensen..zit echt iets niet goed in de one ui 8.5 update
Geen problemen op mijn S24U

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!


  • robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-06 14:34
RonnieGoodvibes schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 16:38:
Heb de Juni update...battery drain is nu helemaal om te huilen :-(
Complete factory wipe gedaan maar echt binnen halve dag (bijna niets doen) nog maar 30% over
Ik denk dat het je 'vibes' zijn die je batterij leegtrekken :) .

Nee, zonder gekheid, hier nergens last van. Wel dat mijn scherm in rust voor deze laatste update spontaan aan en uitging iedere paar seconden als gevolg van BT-connectie met nieuwe oortjes. Dat opgelost en niet meer gezien.

Ik gebruik wel NOVA als launcher. Misschien dat daar het verschil zit?

  • Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:40
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5oXac2LDFSwKcQx97pWIrsT7mhM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V5NygeKFpuAcH7jh2S8q9iPp.jpg?f=fotoalbum_large

Hier ook Nova Launcher. Mijn huidige batterij verbruik en "tegoed".

Stay safe

Pagina: 1 ... 42 43 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Discussie over snapdragon VS exynos: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
- Accessoires: [Samsung Galaxy S24-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S24-serie] Levertijd & Prijzen