Acties:
  • 0 Henk 'm!
MartNL schreef op zondag 4 mei 2025 @ 07:07:
[...]

Deze is al een week binnen. Zie deze topic.😜
Ik kreeg hem gisteren :)

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-05 13:16
Van der Berg schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 23:29:
Eerste update na Android 15 One-UI 7 met beveiligingsupdates 1 April 2025 is binnen voor op mijn S24 Ultra:
Hoe is het met die van je vrouw dan? Was die er wel sneller bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robbvdb schreef op zondag 4 mei 2025 @ 17:36:
[...]

Hoe is het met die van je vrouw dan? Was die er wel sneller bij?
Mijn vrouw is niet met mij samen momenteel. Ze is op vakantie. Maar ze keert binnenkort terug en ben benieuwd of daar al Android 15 One-UI 7 al op staat op haar S24 Ultra, ik heb er niet naar gevraagd :)

[ Voor 7% gewijzigd door Van der Berg op 04-05-2025 17:41 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-06 18:55
Heb al een langere tijd het probleem dat meldingen van mijn Eufy deurbel, en sinds een paar weken ook de meldingen van mijn Eufy robotstofzuiger wel aankomen op mijn S24U en op mijn galaxy watch 6 classic via wifi thuis, maar dat ik die meldingen niet krijg als ik niet thuis ben. (lang geleden kreeg die wel via vodafone netwerk). Ik merk dat gelijk doordat op het moment dat ik mijn voordeur open, ik opeens die melding krijg, en bij controle blijkt dat die melding bijvoorbeeld al 3 kwartier oud is.

Ik neem aan dat een instelling ergens niet goed staat, maar ik kan niet vinden welke.

Iemand die voor mij de gouden tip heeft?

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-06 22:50

Martinspire

Awesomeness

kruila schreef op zondag 4 mei 2025 @ 22:01:
Heb al een langere tijd het probleem dat meldingen van mijn Eufy deurbel, en sinds een paar weken ook de meldingen van mijn Eufy robotstofzuiger wel aankomen op mijn S24U en op mijn galaxy watch 6 classic via wifi thuis, maar dat ik die meldingen niet krijg als ik niet thuis ben. (lang geleden kreeg die wel via vodafone netwerk). Ik merk dat gelijk doordat op het moment dat ik mijn voordeur open, ik opeens die melding krijg, en bij controle blijkt dat die melding bijvoorbeeld al 3 kwartier oud is.

Ik neem aan dat een instelling ergens niet goed staat, maar ik kan niet vinden welke.

Iemand die voor mij de gouden tip heeft?
Heb je verder wel internet als je buiten de deur bent? Je zal niet de eerste zijn die zijn dataverbinding per ongeluk uit heeft geschakeld :P

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruila
Martinspire schreef op maandag 5 mei 2025 @ 00:54:
[...]

Heb je verder wel internet als je buiten de deur bent? Je zal niet de eerste zijn die zijn dataverbinding per ongeluk uit heeft geschakeld :P
Dat zou wat zijn niet? Ik heb meestal dan de oortjes in en vaak luister ik dan via youtube muziek, dus dat heb ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sympa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-05 14:17
Wie gebruikt hier ook het Samsung toetsenbord in combinatie met de Nederlandse spraakherkenning?
Ik vind het prettig dat die on-device werkt, en snel ook. Maar de nauwkeurigheid/spellingcontrole kan beter.
Zijn er nog tips wat betreft instellingen ervan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coolkingler1
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik heb eigenlijk best wel spijt dat ik OneUI 7 heb geïnstalleerd. Niet vanwege de batterij ofzo, die is hetzelfde. Maar omdat er veel dingen zijn uitgesloopt. Niet meer dan 3 notificaties zien. De wekker en andere icoontjes zijn niet meer te zien tenzij je naar beneden swiped.

Je kan niet meer dingen uit de Action center halen. Slechtse update in een lange tijd. Haalt opties weg ipv zelf de keuze te mogen maken.

GoodLock helpt hier ook helemaal niks bij.

[ Voor 25% gewijzigd door coolkingler1 op 05-05-2025 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 21:57

MartNL

coolkingler1 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 14:23:
Ik heb eigenlijk best wel spijt dat ik OneUI 7 heb geïnstalleerd. Niet vanwege de batterij ofzo, die is hetzelfde. Maar omdat er veel dingen zijn uitgesloopt. Niet meer dan 3 notificaties zien. De wekker en andere icoontjes zijn niet meer te zien tenzij je naar beneden swiped.

Je kan niet meer dingen uit de Action center halen. Slechtse update in een lange tijd. Haalt opties weg ipv zelf de keuze te mogen maken.

Ik ben heel blij met de Update. Veel nieuwe dingen en mijn Phone is zo Smooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
coolkingler1 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 14:23:

Eens, wordt er zelf knettergek van dat een app zoals Youtube niet gegroepeerd wordt, daardoor is mijn notificatie venster soms volledig gevuld.

PSN : Geraedus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolkingler1
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
MartNL schreef op maandag 5 mei 2025 @ 17:47:
[...]

Ik ben heel blij met de Update. Veel nieuwe dingen en mijn Phone is zo Smooth.
Is het ook, ontken dat totaal niet. Maar er zijn ook dingen uitgehaald of gelimiteerd voor geen reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik schakel regelmatig tussen 'trillen' en 'stil', maar kom dan ook langs 'geluid aan'. De telefoon maakt sinds de update dan altijd een zacht pling geluidje. Weet iemand of dat ook uitgeschakeld kan worden? Of kan ik alleen tussen 'trillen' en 'stil' schakelen? Ik heb nooit m'n ringtone etc aan staan dus gebruik dat geluidsprofiel nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
stin00 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 20:50:
Ik schakel regelmatig tussen 'trillen' en 'stil', maar kom dan ook langs 'geluid aan'. De telefoon maakt sinds de update dan altijd een zacht pling geluidje. Weet iemand of dat ook uitgeschakeld kan worden? Of kan ik alleen tussen 'trillen' en 'stil' schakelen? Ik heb nooit m'n ringtone etc aan staan dus gebruik dat geluidsprofiel nooit.
Als je het icoontje ingedrukt houdt kom je onder instellingen Geluiden en trillen terecht. Als je daar onder systeemgeluiden het volume op 0 zet dan hoor je dat geluid niet meer (al demp je dan ook andere geluiden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Gismo1979 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 21:41:
[...]

Als je het icoontje ingedrukt houdt kom je onder instellingen Geluiden en trillen terecht. Als je daar onder systeemgeluiden het volume op 0 zet dan hoor je dat geluid niet meer (al demp je dan ook andere geluiden).
Die staat op 0 maar ik hoor het zachte geluidje nog steeds :-( Het is trouwens heeeel zacht dus niet extreem storend, maar zou het geluid graag helemaal weg willen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Je kunt ook onder widgets een widget op je home scherm plaatsen voor meerdere standen en routines. Als je dan 2 routines maakt met 1 voor trillen (onder als: handmatig starten en onder dan: geluiden en volume op trillen) en 1 voor stil (zelfde instellingen als trillen, maar dan stil i.p.v. trillen) dan kun je die knoppen gebruiken om de standen te selecteren.
Bij mij maakte die dan geen geluid bij het uitschakelen van de routine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:15
Ik heb een Samsung S24 ultra, helaas ben ik de stylus pen kwijt, zijn er ook andere pennen die werken met de S24 ultra of alleen de originele? Ik vind €50 voor een pen een beetje aan de hoge kant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Is inderdaad wel prijzig, maar je weet dan wel zeker dat hij past en werkt met je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:56
Ik heb sinds twee maanden de S24 FE. Ik was even nieuwsgierig of de mensen hier hetzelfde ervaren als ik met mijn s24 fe. Ik vind de accupreststie echt ondermaats, een SOT van 3:34 haalt hij de dag gewoonweg niet. Ik gebruik dual sim en mijn vermoeden is dat het modem toch zwaar heeft. Voelt ook warm als ik niet WiFi verbonden ben, terwijl ik dat ding niet gebruik. Ook always-on staat bij mij uit.

Zijn er meer die dit ervaren, los van de OneUi7 update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
albert04 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:33:

Als je nu ook vermeld van wie je het netwerk gebruikt?

Er wordt regelmatig vermeld dat Odido nogal eens voor hoog verbruik zorgt - en dan vooral in de nacht-.

Overigens zelf deze week meegemaakt dat de batterij heel veel harder ging op Texel op een plek waar Odido gewoon geen (fatsoenlijk) signaal had!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:56
@robbvdb Odido idd maar dat heb ik nooit ervaren met mijn S23U, zit langer dan twee jaar bij Odido en heb dit gedrag niet eerder meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
  • Nu online
albert04 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:33:
Ik heb sinds twee maanden de S24 FE. Ik was even nieuwsgierig of de mensen hier hetzelfde ervaren als ik met mijn s24 fe. Ik vind de accupreststie echt ondermaats, een SOT van 3:34 haalt hij de dag gewoonweg niet. Ik gebruik dual sim en mijn vermoeden is dat het modem toch zwaar heeft. Voelt ook warm als ik niet WiFi verbonden ben, terwijl ik dat ding niet gebruik. Ook always-on staat bij mij uit.

Yub, dit probleem veel voorbij zijn komen. Als de APN's van beide sim's actief zijn blijft hij constant in verbinding met 4G/5G. 4G verbruikt aanneembaar minder stroom dan 5G.

Edit:
Mensen die bij KPN zitten en de APN "advancedinternet" gebruiken ervaren vrij hoge accu verbruik. Daarom ook het beste om te blijven bij de standaard ingesteld APN "internet".

[ Voor 11% gewijzigd door Geraedus op 07-05-2025 09:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbvdb
Het lijkt dus vaker voor te komen bij Odido. Mogelijk dat Samsung of Odido een setting gaan veranderen waardoor hij bij 'beroerd of geen signaal' minder attempts gaat doen voor een beter signaal of reconnect.

We gaan het zien allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Laatst online: 10:35
Ik was 2 weken in Azië. Geen odido daar en echt geen verbetering op accuduur gemerkt met locale eSim. Wellicht halen we correlatie en causatie door elkaar met odido.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:41

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik ben me aan het voorbereiden op een vakantie in het caribische gebied. Omdat de roaming van mijn NL provider daar peperduur is, overweeg ik een eSim.

Maar wat ik lees is dat het heel lastig is om bij Samsung telefoons aan te geven dat roaming via de eSim moet lopen en de rest (bellen, berichten) via de normale SIM/mobiele nummer. Het lijkt meer een totaal roaming aan/uit optie en ik kan me dat maar moeilijk voorstellen.

Zou iemand kunnen bevestigen dat dit wel mogelijk is zo en hoe je kan instellen dat roaming alleen via een specifieke sim loopt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:11

DataGhost

iPL dev

superduper schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 11:44:
Ik ben me aan het voorbereiden op een vakantie in het caribische gebied. Omdat de roaming van mijn NL provider daar peperduur is, overweeg ik een eSim.

Maar wat ik lees is dat het heel lastig is om bij Samsung telefoons aan te geven dat roaming via de eSim moet lopen en de rest (bellen, berichten) via de normale SIM/mobiele nummer. Het lijkt meer een totaal roaming aan/uit optie en ik kan me dat maar moeilijk voorstellen.

Zou iemand kunnen bevestigen dat dit wel mogelijk is zo en hoe je kan instellen dat roaming alleen via een specifieke sim loopt?
Instellingen -> Aansluitingen -> SIM-instellingen sorry, mijn telefoon staat in een andere taal dus ik gok dat dit de Nederlandse vertaling is
Daar kan je instellen welke SIM je wilt gebruiken voor bellen, welke voor SMS en welke voor data. Roaming is inderdaad aan/uit voor de hele telefoon, maar door het instellen van de SIM die je voor data gebruikt kan je dat effectief dus wel instellen "per SIM". De andere wordt dan namelijk niet gebruikt. Tenminste, zo heeft het bij mij al jaren gewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gasman
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:02
Ik kan.bevestigen dat het zo werkt op S24+. In Schotland afgelopen zomer zo ook een eSIM gebruikt als vervanging voor de afwezige wifi in een vakantiehuisje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag op mijn vrouw haar Galaxy S24 Ultra Android 15 One-UI 7 binnen. Ze belde met haar zus haar smartphone en ik schrok eerst, toch niet iets erg gebeurd dacht ik? Ze wist niet wat ze moest doen en haar smartphone had geupdate. Ze moest bij "Galaxy AI" op meer klikken en door klikken :) de smartphone van mijn vrouw werkt weer. Nu ook met Android 15 erop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LbQvdPHoF1DSOqxHtOJ7EjtCosw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AmNXDX7en853bk5DvIuNi1nF.jpg?f=fotoalbum_large
Ze gebruik net als ik: OtterBox Symmetry transparante hoesje met PanzerGlass screenprotector van gehard glas erop

[ Voor 13% gewijzigd door Van der Berg op 09-05-2025 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Sinds een paar dagen ook mn 24 U geupdated, al die icoontje is wennen maar dat zal wel goed komen, ik merk wel dat de batterij bij mij nu ook een stuk sneller leeg is , zelfs op de bespaarstand dat alle pagina,s donker worden en alleen maar via 4G verbinding is is het een drama.

Kan ik nog instellingen bekijken of daar onverwacht iets verkeerd staat? is er al meer duidelijkheid waardoor dit komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 12:43
ramrodwillem schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 18:02:
Sinds een paar dagen ook mn 24 U geupdated, al die icoontje is wennen maar dat zal wel goed komen, ik merk wel dat de batterij bij mij nu ook een stuk sneller leeg is , zelfs op de bespaarstand dat alle pagina,s donker worden en alleen maar via 4G verbinding is is het een drama.

Kan ik nog instellingen bekijken of daar onverwacht iets verkeerd staat? is er al meer duidelijkheid waardoor dit komt?
Bij mij is deze juist verbeterd tov 6.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Ja dat las ik ook dat dat gebeurt, bijzonder.

Daarom de vraag of ik met instellingen nog iets kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
ramrodwillem schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 18:36:
Ja dat las ik ook dat dat gebeurt, bijzonder.

Daarom de vraag of ik met instellingen nog iets kan
Na een upgrade moet je uw toestel nog optimaliseren dus geef het nog even de tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 31-05 22:51
Helaas ben ik nog niet tevreden met de update naar 7 op mijn S24 Ultra.

Sinds deze update is er soms een "Freeze" wanneer ik naar home terugkeer en bijv. Whatsapp wil openen (dit duurt +- 3 seconden). Ervaren jullie dit ook?

Gevoelsmatig gaat de batterij ook sneller leeg.

[ Voor 3% gewijzigd door kernie op 12-05-2025 11:06 ]

PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas...
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 00:34
Ook ik heb een probleem met One UI 7 op de S24u. Als ik van het lockscherm naar het home scherm ga, echt op die overgang, zie ik soms links in het scherm wat willekeurige (zo lijkt het) witte pixels oplichten. Noem het een soort ruis. Het gebeurt in een flits. Heb al een wipe cache partition gedaan. Meer mensen die dit herkennen? Had ik op de vorige firmware geen last van..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
  • Nu online
kernie schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:05:
Helaas ben ik nog niet tevreden met de update naar 7 op mijn S24 Ultra.

Sinds deze update is er soms een "Freeze" wanneer ik naar home terugkeer en bijv. Whatsapp wil openen (dit duurt +- 3 seconden). Ervaren jullie dit ook?

Gevoelsmatig gaat de batterij ook sneller leeg.
Misschien kan je het beste een backup maken van je telefoon en een factory reset te doen. Zelf ook ervaren en bij mij heeft het doen oplossen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Gismo1979 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 10:05:
Wel appart dat je een andere Google Play-systeemupdate hebt. Dit staat er bij mij:
[Afbeelding]

Zou er weer eens iets buggy zijn bij de Google Play updates (dit is al eens eerder aan de hand geweest en is na verloop van tijd wel weer opgelost)?
Nu net is bij de versie van April beschikbaar gekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartNL

MartNL

Gismo1979 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:02:
[...]

Nu net is bij de versie van April beschikbaar gekomen.
Ja bij mij ook inderdaad. Het zijn er ook gelijk 2. Als je nog een keer op update klikt krijg je er nog 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKR
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13:02

TKR

Bij mij kwam die update gisteren ook en ineens is de batterijduur, die na de laatste update erbarmelijk was (14-16 uur, zonder meer bijladen overdag), naar 20 uur teruggeschoten (niet per se fantastisch, maar meestal wel genoeg voor een gemiddelde dag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Ik heb deze voormiddag een nieuwe one ui home update geïnstalleerd vanuit de galaxy store

Maar waar vind ik het Versie nummer want kan dit nergens vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Vincent91 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:45:
Ik heb deze voormiddag een nieuwe one ui home update geïnstalleerd vanuit de galaxy store

Maar waar vind ik het Versie nummer want kan dit nergens vinden?
Instellingen - Apps - Startpagina One UI (en dan onderaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

"Bugs opgelost en stabiliteit verbeterd". Het versienummer boeit echt geen ene drol, maar als je het graag wilt hebben: 16.0.07.3. Staat gewoon op de store-pagina vermeld. Maar goed, mooi om te zien dat de telefoon ondertussen zo ver is uitgekristalliseerd dat de enige ervaringen nog versienummers van en enthousiasme over bugfix-updates zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
  • Nu online
DataGhost schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:53:
"Bugs opgelost en stabiliteit verbeterd". Het versienummer boeit echt geen ene drol, maar als je het graag wilt hebben: 16.0.07.3. Staat gewoon op de store-pagina vermeld. Maar goed, mooi om te zien dat de telefoon ondertussen zo ver is uitgekristalliseerd dat de enige ervaringen nog versienummers van en enthousiasme over bugfix-updates zijn.
Volgens een post op X hebben ze de background blur bug opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:08
Sinds vrijdag ook de Android 15 One-UI 7.
Maar ik kan nog slecht wennen aan het pull down scherm....
Linkerkant voor meldingen en de rechterkant voor instellingen. Waarom niet laten zoals het was! 1 pull voor meldingen, tweede voor opties

(Duurde ook even voordat ik doorhad dat het links/rechts gevoelig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:10
Nixo schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:44:
Sinds vrijdag ook de Android 15 One-UI 7.
Maar ik kan nog slecht wennen aan het pull down scherm....
Linkerkant voor meldingen en de rechterkant voor instellingen. Waarom niet laten zoals het was! 1 pull voor meldingen, tweede voor opties

(Duurde ook even voordat ik doorhad dat het links/rechts gevoelig is.
Swipe down, 2 keer.
Pennetje en dan Panel Settings > Together.
Op mijn Engelse versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas...
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 00:34
Via potloodje en dan vensterinstellingen kun je het terugzetten naar zoals het voorheen was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-05 16:02

avotar

P0werd by Black Coffee

neeecht schreef op maandag 19 mei 2025 @ 12:13:
[...]

Swipe down, 2 keer.
Op mijn Engelse versie.
Ik was blij dat dat ik gevonden had.

Maar... dan heb je als dat doet 6 quick buttons voor instellingen. Waar kun je deze instellen? Want het zijn (bij mij) niet de eerste 6 knoppen in het rijtje als je het alles helemaal naar beneden swipedt

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:10
avotar schreef op maandag 19 mei 2025 @ 12:19:
[...]

Ik was blij dat dat ik gevonden had.

Maar... dan heb je als dat doet 6 quick buttons voor instellingen. Waar kun je deze instellen? Want het zijn (bij mij) niet de eerste 6 knoppen in het rijtje als je het alles helemaal naar beneden swipedt
Dan nog een keer naar beneden swipen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar
  • Laatst online: 26-05 16:02

avotar

P0werd by Black Coffee

neeecht schreef op maandag 19 mei 2025 @ 12:22:
[...]

Dan nog een keer naar beneden swipen?
Zeker, maar ik ben lui, dus hoe minder ik hoef te swipen, hoe beter.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:08
neeecht schreef op maandag 19 mei 2025 @ 12:13:
[...]

Swipe down, 2 keer.
Op mijn Engelse versie.
Thnx zoveel beter!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:45
Iemand al iets gehoord over de mei update voor de S24 serie? Android 15 was eigenlijk de april update. En in maart hebben we ook geen update gehad (ik tenminste niet).

De S24 krijgt toch maandelijkse updates?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:48
Afbeeldingslocatie: https://jonboeckenstedt.net/wp-content/uploads/2024/01/image.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:45
Zo'n rare vraag is dat toch niet. Ik ben nieuw in Samsung Android telefoons. Hiervoor wel Android gehad maar nooit een Samsung.
Ik dacht dat Samsung in de S serie ook maandelijks updates deed maar blijkbaar dus niet. Misschien lagen mijn verwachtingen gewoon wat te hoog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:20

Chocoball

瞧好吧!

Flappie schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 22:49:
Zo'n rare vraag is dat toch niet. Ik ben nieuw in Samsung Android telefoons. Hiervoor wel Android gehad maar nooit een Samsung.
Ik dacht dat Samsung in de S serie ook maandelijks updates deed maar blijkbaar dus niet. Misschien lagen mijn verwachtingen gewoon wat te hoog :)
De security update voor mei 2025 is op 7 mei door diverse Samsung georiënteerde websites gemeld, Na Korea volgt de wereldwijde uitrol en dat zou dan ergens eind vorige,week begin deze week moeten zijn maar voorlopig nog niks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartNL

MartNL

Als je graag iets wilt updaten. Dan kun je weer een google play - systeemupdate doen.

Er valt volgens mij niet heel veel te klagen over updates. We hebben net een grote update nl android 15 gehad. Daarna nog een fix. Binnenkort de mei update tussendoor google play systeem updates.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:41

sjaool

Every life should have 9 cats

Samsung geeft de laatste modellen gewoon een maandelijkse security-update. Het enige is dat je nooit zeker weet of dat aan het begin van de maand, in het midden van de maand of aan het einde van de maand is. Maar je krijgt ze wel gewoon. Zolang je telefoon goed functioneert is het eigenlijk een non-issue. Hij zal echt niet exploderen ofzo als de update niet exact op de eerste van de maand landt. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbvdb
sjaool schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 12:36:
[...]

Zolang je telefoon goed functioneert is het eigenlijk een non-issue. Hij zal echt niet exploderen ofzo als de update niet exact op de eerste van de maand landt. ;)
Niet exploderen nee, maar nu moeten we wel missen dat hij altijd 3 keer zo snel wordt na de update en de helft minder batterij-verbruik heeft met de nieuwste versie 8)7 . Nou ja, we moeten maar weer geduld hebben :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
robbvdb schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 21:18:
[...]

Niet exploderen nee, maar nu moeten we wel missen dat hij altijd 3 keer zo snel wordt na de update en de helft minder batterij-verbruik heeft met de nieuwste versie 8)7 . Nou ja, we moeten maar weer geduld hebben :9
En 100 gram lichter.... O-) ;) .

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

Vanmorgen de melding gekregen dat de update met security patch level May 1 2025 kan installeren. De update is 502,57 MB groot, versienummer: S928BXXS4BYE3 / S928BOXM4BYE3/ S928BXXS4BYE3.

[ Voor 23% gewijzigd door Chocoball op 22-05-2025 08:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Dat is versie BYE3 voor degenen die hier over twee weken pas achter komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbvdb
Goed nieuws ;) :

Ik heb de nieuwe firmware geïnstalleerd _/-\o_ (BYE3) en echt alleen maar voordelen tot nu toe:

(1)Geen angst meer dat het ding in mijn slaap explodeert naast me op het nachtkastje, (2)bellen klinkt een stuk beter, helderder en minder achtergrond geluid, (3) bij bellen via 5G is het batterij-verbruik zeker gehalveerd, (4) mijn scherm ziet er een stuk strakker uit en is nog nooit zo smooth geweest met scrollen. (5) mijn bank-apps durf ik weer te installeren nu hij de security-patch van 1 mei heeft.

Als jouw telefoon nog niet aangeeft dat je een update kan doen dan zo snel mogelijk downloaden via de Samsung Firmware website en flashen via Odin. Wel even HOME_CSC dan gebruiken anders moet je je telefoon opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
robbvdb schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 21:34:
Goed nieuws ;) :

Ik heb de nieuwe firmware geïnstalleerd _/-\o_ (BYE3) en echt alleen maar voordelen tot nu toe:

(1)Geen angst meer dat het ding in mijn slaap explodeert naast me op het nachtkastje, (2)bellen klinkt een stuk beter, helderder en minder achtergrond geluid, (3) bij bellen via 5G is het batterij-verbruik zeker gehalveerd, (4) mijn scherm ziet er een stuk strakker uit en is nog nooit zo smooth geweest met scrollen. (5) mijn bank-apps durf ik weer te installeren nu hij de security-patch van 1 mei heeft.

Als jouw telefoon nog niet aangeeft dat je een update kan doen dan zo snel mogelijk downloaden via de Samsung Firmware website en flashen via Odin. Wel even HOME_CSC dan gebruiken anders moet je je telefoon opnieuw instellen.
Ik krijg een andere versie dan die van u (s24 fe) BYE1 met mei security patch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
  • Nu online
Vincent91 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 21:40:
[...]

Ik krijg een andere versie dan die van u (s24 fe) BYE1 met mei security patch
Dan heeft hij waarschijnlijk geen S24 FE maar 1 van de 3 andere S24.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-05 23:39

Rio

Ik heb al een boek

robbvdb schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 21:34:
Goed nieuws ;) :

Ik vind die nieuwe magnetronfunctie ook echt geweldig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Hier gelukkig ook BYE1 op mijn S24FE binnen en geïnstalleerd. Lag er al nachten van wakker. /s

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geraedus
  • Nu online
pjlgt schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 11:56:
Hier gelukkig ook BYE1 op mijn S24FE binnen en geïnstalleerd. Lag er al nachten van wakker. /s
Je strijd tegen slapeloosheid is voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlou
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 25-05 10:46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3W-IkMl0pds5WMQw-QCqd8g5LuY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vBxHVkIvhDkpMOldY1lNJDWp.jpg?f=fotoalbum_large

Is dit nou normaal? Word er een beetje moedeloos van, had gehoopt op toch een wat langere accuduur.. nu zo'n 1,5 maand in gebruik, week geleden de update geïnstalleerd, maar lijkt sindsdien weer erger geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zkp9d22AZz5Cqw2D8VvS7CZmpAk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/llyzwIDPxT6n6tkvZ50yCiha.jpg?f=fotoalbum_large

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Even ter verduidelijking. Hij staat bij mij op prestatie profiel "licht" en ik heb de resolutie op FHD+

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlou
Heb het prestatie profiel nu aangepast, resolutie kon ik niet vinden. Maar tijd scherm aan verschilt natuurlijk niet zoveel. Als ik m niet/ niet zoveel gebruikt gaat die vast ook langer mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Qlou schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 19:22:
Heb het prestatie profiel nu aangepast, resolutie kon ik niet vinden. Maar tijd scherm aan verschilt natuurlijk niet zoveel. Als ik m niet/ niet zoveel gebruikt gaat die vast ook langer mee
Instellingen - display - schermresolutie. Daar zou je de resolutie moeten kunnen wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlou
Gismo1979 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 19:30:
[...]

Instellingen - display - schermresolutie. Daar zou je de resolutie moeten kunnen wijzigen.
Dat zie ik er dus oprecht niet tussen staan, ook via de zoekoptie vind ik het niet. Alleen vloeiende beweging aanpassen van aanpasbaar naar standaard wat batterij zou moeten besparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Qlou schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 21:17:
[...]

Dat zie ik er dus oprecht niet tussen staan, ook via de zoekoptie vind ik het niet. Alleen vloeiende beweging aanpassen van aanpasbaar naar standaard wat batterij zou moeten besparen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AzJSgsdPA8xuvRzVT5cJqAMhYog=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mUIFixAd0lP3OuSyuI1NC0pE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
@Qlou Welk model heb je?

De S24 heeft deze optie geloof ik niet, aangezien deze een FHD-resolutie heeft en de plus en ultra een WQHD-resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlou
Gismo1979 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 22:28:
@Qlou Welk model heb je?

De S24 heeft deze optie geloof ik niet, aangezien deze een FHD-resolutie heeft en de plus en ultra een WQHD-resolutie.
Ah ja dan kan ik lang zoeken, gewone S24 inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-06 09:31
Qlou schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 15:02:
[Afbeelding]

Is dit nou normaal? Word er een beetje moedeloos van, had gehoopt op toch een wat langere accuduur.. nu zo'n 1,5 maand in gebruik, week geleden de update geïnstalleerd, maar lijkt sindsdien weer erger geworden
Batterij is inderdaad drama. Als ik de S24+ 's nachts niet aan de lader hang dan heeft ie standaard een drain van 10 ~ 20 %.

Bij normaal gebruik haal ik een dag niet ( van 07.00 - 17.00 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterbeun
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-05 12:21
Ik heb nu ca 3/4 maanden een S24. In het begin hoorde ik hier erg wisselende reacties op de batterij. De eerste 3 maanden vond ik hem juist erg goed! Einde van de dag ca 40% over, maar nu haal ik misschien net het einde van de dag met 5 a 10%...

In batterijgebruik ook geen grote opvallende batterijvreters qua apps. Schermtijd is ook niet toe of afgenomen. Meerdere die dit ook ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingSizeBas
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-06 21:54
pieterbeun schreef op maandag 26 mei 2025 @ 16:44:
Ik heb nu ca 3/4 maanden een S24. In het begin hoorde ik hier erg wisselende reacties op de batterij. De eerste 3 maanden vond ik hem juist erg goed! Einde van de dag ca 40% over, maar nu haal ik misschien net het einde van de dag met 5 a 10%...

In batterijgebruik ook geen grote opvallende batterijvreters qua apps. Schermtijd is ook niet toe of afgenomen. Meerdere die dit ook ervaren?
Welke provider heb je? Icm odido (zoek maar eens in dit forum) is er genoeg over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterbeun
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-05 12:21
KingSizeBas schreef op maandag 26 mei 2025 @ 16:46:
[...]

Welke provider heb je? Icm odido (zoek maar eens in dit forum) is er genoeg over te vinden.
Yep, Odido. (zucht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Idem hier }:O

Ben zeker 6% per uur kwijt... ook 's nachts |:(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Softwareudate (BYE7) met beveiligingspatch Mei komt nu net binnen op mijn S24U.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YlGZuFLMxlS641FgnTHUkOD_w28=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jx3eyLzjLOwR607RYbEiSemF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 69% gewijzigd door Gismo1979 op 28-05-2025 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier heb ik hem zojuist ook binnen op mijn S24 Ultra beveiligingsupdates van 1 Mei. Vanochtend al op mijn Tab S10+ en nu ook op mijn smartphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-05 23:39

Rio

Ik heb al een boek

OMG nog beter nog snellerrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Ik heb nu de optie: "Verander in een S25 Ultra", Maar dan past ie niet meer in m'n hoesje denk ik.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-06 18:02

TTLCrazy

Listen to Frankie

Man, ik heb ineens een vaatwasser functie erbij, zo onnodig...

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
Zal dit het zijn betreft de accu drain? Zoals ik eerder aangaf geloof ik niet dat het met odido te maken heeft gehad. Omdat ik zelfde gedrag zie met esim in buiteland van andere provider (en odido uitgeschakeld).

Ben benieuwd na deze update!

nieuws: Google: Instagram-app kan accu leeg laten lopen op Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
heval schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 22:12:

Ben benieuwd na deze update!
Op Reddit klagen mensen juist dat de drain met deze update nog heftiger is geworden. Ik stel hem nog even uit. :*)

[ Voor 43% gewijzigd door Ryan_ op 28-05-2025 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
  • Nu online
Iemand advies mbt een TPU screenprotector? Die van glas gaan mij te snel kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingSizeBas
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-06 21:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OiTGcdOyAigr5M_Rg54r0Mwc3Jw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Spa1NkXefguV9BF0emPdjIh0.png?f=fotoalbum_large

Hoi allen. Sinds de overgang naar ui7 heb ik continue dat dit icoontje van Spotify weg gaat en weer terug komt. Het is niet om de zoveel seconden, beetje random. Spotify draait bij ons via google audio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
KingSizeBas schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 09:41:
[Afbeelding]

Hoi allen. Sinds de overgang naar ui7 heb ik continue dat dit icoontje van Spotify weg gaat en weer terug komt. Het is niet om de zoveel seconden, beetje random. Spotify draait bij ons via google audio.
Gebruikt google audio hetzelfde account als je telefoon? Icoontje suggereert dat spotify afspeelt op een ander apparaat en dat je dit via je telefoon kunt bedienen.

Je kunt dit geloof ik uitschakelen onder: instellingen - vergrendelscherm en AOD - Now Bar - vinkje achter mediaplayer uitschakelen.

Melding is dan boven weg in de pil, alleen geldt dat ook als je andere media afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Blijkbaar hebben alleen de snapdragon modellen last van battery drain na de one ui7 upgrade heb ik ergens gelezen op x

De exynos modellen zijn Blijkbaar beter geoptimaliseerd waardoor ze minder last hebben van battery drain :P :*)

Klopt dit ?

Samsung is meer voorstander van exynoss dan van snapdragon want ze gaan bij de s26 terug exynos gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-06 19:16
Vincent91 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 11:27:
Blijkbaar hebben alleen de snapdragon modellen last van battery drain na de one ui7 upgrade heb ik ergens gelezen op x

De exynos modellen zijn Blijkbaar beter geoptimaliseerd waardoor ze minder last hebben van battery drain :P :*)

Klopt dit ?

Samsung is meer voorstander van exynoss dan van snapdragon want ze gaan bij de s26 terug exynos gebruiken
Op dit forum komt regelmatig de discussie over extreme battery drain. Bij sommige "loopt de accu leeg waar je bij staat, terwijl andere (waaronder ik) nergens last van hebben en met gemak 2 dagen doen op 1 accu.

Kortom mijns inziens lijkt het op een software issue. Anders zou iedereen dit toch hebben?
Blijft uiteraard de vraag 'wat zorgt voor deze grote battery drain'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:41

sjaool

Every life should have 9 cats

Gismo1979 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 14:22:
[Afbeelding]
1.1GB en dan een changelog waar je geen ene moer wijzer van wordt. 😏

Het is nu wachten op de YouTubers die uitgezocht hebben wat er veranderd/nieuw is. :p

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Google play systeem-update 1 mei ook juist binnen, s24u,

[ Voor 7% gewijzigd door kruila op 29-05-2025 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online
kruila schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 18:45:
Google play systeem-update 1 mei ook juist binnen, s24u,
Deed ie bij ook maar er staat nog steeds 1 april. Was een update van 140kb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Akemi schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 22:22:
[...]

Stond bij mij echt na update op 1 mei, net weer gecheckt en nu stond er weer een update nu van 149 kb(of 140?) , geïnstalleerd, en daarna stond de datum nog steeds op 1 mei 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

Gismo1979 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 14:22:
[Afbeelding]
https://www.sammyfans.com...te-on-verge-of-june-2025/

Blijkbaar rolt Samsung wederom een firmware uit waardoor het toestel op versie S92xBXXU4BYE7 komt. Alleen is de update vrij groot voor alleen deze wijziging: “The usability of device operations has been improved.” dus mogelijk speelt er wat anders (accu)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Akemi schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 22:22:
[...]

Hier ook op m'n S24.

Maar ik heb geen idee wat Samsung, Google en misschien ook Odido hebben gedaan met al die updates, maar kan nu zo gek doen als ik wil met de S24 en kom zeer comfortabel de dag door met de accu.
In idle/sleep is het verbruik ook nagenoeg nihil geworden.

Telefoon is sinds 7:00 vandaag van de lader, tussen 8 en 15u onderweg geweest, 2u navigatie aan gehad (zonder lader eraan), foto's/filmpjes gemaakt, wat social media, etc...

Nu rond 18u nog 40% over (komende van 100%).

Voorheen had ik al 2x de lader eraan gehad 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKR
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13:02

TKR

Ja, ook mijn S24 gaat na de laatste update een stuk langer mee op één batterijlading. Kennelijk hebben ze toch iets weten op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
ArcticWolf schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 18:16:
[...]

Hier ook op m'n S24.

Maar ik heb geen idee wat Samsung, Google en misschien ook Odido hebben gedaan met al die updates, maar kan nu zo gek doen als ik wil met de S24 en kom zeer comfortabel de dag door met de accu.
In idle/sleep is het verbruik ook nagenoeg nihil geworden.

Telefoon is sinds 7:00 vandaag van de lader, tussen 8 en 15u onderweg geweest, 2u navigatie aan gehad (zonder lader eraan), foto's/filmpjes gemaakt, wat social media, etc...

Nu rond 18u nog 40% over (komende van 100%).

Voorheen had ik al 2x de lader eraan gehad 8)7
Goed nieuws voor jou! Heb je zelf iets veranderd? Toevallig apps verwijderd of iets anders?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
heval schreef op zondag 1 juni 2025 @ 00:25:
[...]

Goed nieuws voor jou! Heb je zelf iets veranderd? Toevallig apps verwijderd of iets anders?
Nee helemaal niks, alleen de Samsung update geïnstalleerd en die play update en een dag later was de drain ineens weg. Verder ook niks veranderd aan m'n gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-06 15:09

vpm

Think, tinker, tank

Ik heb de android 15/UI 7 update nu een kleine twee weken draaien. Ik heb het zo lang mogelijk uitgesteld, omdat ik veel van de UX wijzigingen niks vind en ik heb waar mogeijk terug gebracht naar het origineel. Vooral de gecombineerde meldingen zijn imho echt geen verbetering (voornamelijk wb email), en ook de battery indicator is voor mij echt onleesbaar geworden. Ik begrijp dat Apple het ook zo doet, dus moet Android ook maar mee?

Ik merkte ook flinke battery drain. Het was na de laatste paar updates al slecht, met overnight drain van 20+%, maar nu liep ie gewoon in m'n handen leeg. Een paar dagen geleden "wipe cache partition" uitgevoerd en het is echt weer zgan. Je zou toch mogen verwachten dat dit automatisch na de update gedaan wordt?

Ik ben nu de may update van 1.1Gb aan het binnentrekken. Fingers crossed.

[ Voor 3% gewijzigd door vpm op 01-06-2025 13:05 ]

Pagina: 1 ... 38 39 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Discussie over snapdragon VS exynos: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
- Accessoires: [Samsung Galaxy S24-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S24-serie] Levertijd & Prijzen