Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:28

vpm

Think, tinker, tank

Sjaimon schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 10:01:
Ik heb zojuist de beveiligingsupdate van 1 juni geïnstalleerd.

De transparantie van de klok was al verdwenen met de update naar one UI 7.0. Hebben meer mensen last van het nieuwe kader? En mogelijk al een oplossing gevonden voor dit en de transparantie?
Ik gebruik nog steeds (na jaren trouwe dienst) Nova Launcher. Al moet ik zeggen dat deze na de Android 15 update niet lekker meer werkt. Hebben meer mensen er last van dat ie ineens niet meer reageert op input / bevriest?
Ik heb het op willekeurige momenten, als ik een app wegswipe (terug naar home), dat de interface nergens meer op reageert. Althans, niet zichtbaar. Als je het scherm dan uit/aan zet, staat alles weer goed.

Dit begint wel irritant te worden. Omdat ik echt een bloedhekel heb aan alle native launchers, neem ik het toch maar even voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 23:09
vpm schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:59:
[...]

Ik gebruik nog steeds (na jaren trouwe dienst) Nova Launcher. Al moet ik zeggen dat deze na de Android 15 update niet lekker meer werkt. Hebben meer mensen er last van dat ie ineens niet meer reageert op input / bevriest?
Ik heb het op willekeurige momenten, als ik een app wegswipe (terug naar home), dat de interface nergens meer op reageert. Althans, niet zichtbaar. Als je het scherm dan uit/aan zet, staat alles weer goed.

Dit begint wel irritant te worden. Omdat ik echt een bloedhekel heb aan alle native launchers, neem ik het toch maar even voor lief.
Hier ook een Nova Launcher (Pro) gebruiker. Eigenlijk nergens last van. Gebruik het al best een tijd. Bij de laatste upgrade van mijn Huawei P30 Pro naar de S24U gebruik gemaakt van de export/import functie en dat ging eigenlijk ook vlekkeloos.

Geen last van freezes.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaimon
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14-09 13:22
vpm schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:59:
[...]

Het probleem met het kader is opgelost door de widget even aan te passen in grote. Ik gebruik zelf de Microsoft Launcher omdat ik het erg fijn vind om naar beneden te swipen en daarna direct app namen kan typen om te openen. Ook vind ik de app lade aan de onderkant erg fijn. Het freezen van de launcher gebeurt bij mij nu ook wekelijks wel een paar keer, bloed irritant en het enige wat helpt is het scherm uit en aan te zetten. Vaak verdwijnen er ook wat app logo's.

Schiet mij nu te binnen dat ik sindskort een appmap heb met twee pagina's op de homescreen. Misschien ligt het daaraan, maar zou natuurlijk geen probleem moeten vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakenstein
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-08 19:27
Betreft de battery drain: is ook weer helemaal weg. Donderdagmiddag vertrokken naar een festival en pas zaterdagmiddag aan een powerband hoeven leggen.

Horrorliefhebber op https://denachtvlinders.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:10
freakenstein schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 11:23:
Betreft de battery drain: is ook weer helemaal weg. Donderdagmiddag vertrokken naar een festival en pas zaterdagmiddag aan een powerband hoeven leggen.
vanzelf, of heb je bepaalde instellingen gewijzigd of zo?

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 19:02
freakenstein schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 11:23:
Welke telefoon heb je? Hier eigenlijk ook nauwelijks last van drain's. Heb een tijdje terug wel alle social media apps in "ultieme sluimerstand" gezet. De apps blijven gewoon werken bij openen maar je krijgt geen meldingen meer (had ik toch al uitstaan) en de apps draaien niet meer op de achtergrond. Tot nu toe werkt dit prima.

S24 Ultra

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 19:13
We mogen updaten,
One UI version: 7.0
Android version: 15
Version: S928BXXS4BYG2 / S928BOXM4BYG2 / S928BXXS4BYG2
Size: 476.22 MB
Security patch level: July 1, 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:20

knakworst

Get more sats!

Von Henkel schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 08:34:
We mogen updaten,
One UI version: 7.0
Android version: 15
Version: S928BXXS4BYG2 / S928BOXM4BYG2 / S928BXXS4BYG2
Size: 476.22 MB
Security patch level: July 1, 2025
Bedankt en geInstalleerd. Ook was er bij mij een google play systeemupdate beschikbaar, patch van 1 april naar juni. Instellingen -> info telefoon -> Softwaregegevens -> klik op Google Pay systeemupdate

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ook binnen op mijn S24 Ultra:

Nog steeds geen Android 16

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9QeUaHAPcGUrPFMHqBgzq4it0F8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KgyhZB1klos9U3L5QCG8wzYC.jpg?f=fotoalbum_large

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ryan_
  • Laatst online: 13-09 19:02
Van der Berg schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 11:30:
Hier ook binnen op mijn S24 Ultra:

Nog steeds geen Android 16

[Afbeelding]
Hoezo "nog steeds niet"? Waarom zou je die verwachtingen nu al hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:20

knakworst

Get more sats!

Ryan_ schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 12:00:
[...]

Die is "al" een maandje oud O-)

Maar goed die upgrade is werkelijk een non-event tenzij je een gehoorapparaat hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ryan_ schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 12:00:
[...]

Ik ben benieuwd gaat dat weer paar maanden duren zoals bij Android 15. Dat heeft echt lang geduurd met veel uitstel

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 14:00
@Van der Berg Android 16 lijkt heel weinig in petto te hebben waar je als gewone gebruiker ook maar iets aan zou hebben.

Ik zie dan ook liever een goede iets latere update door Samsung -zonder gekke bugs of andere problemen- dan dat we de eerste zijn.

Misschien hebben ze wel een Beta-programma waar je op kunt inschrijven en mag je eerder testen? Het zou me niet verbazen als ze er al wel mee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viktorvm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:06
Heeft iemand de tip van z'n S-pen al eens vervangen? Zo ja, waar gekocht? Lijkt niet beschikbaar bij Samsung zelf en op Amazon of andere soortgelijke websites kan ik alleen imitatie vinden.

M'n zoontje van 5 heeft nogal enthousiast zitten tekenen, daar bleek de tip van de S-pen niet helemaal tegenop gewassen... Nieuwe S-pen kan ook, maar kost ruim 40 euro. Die schijnt dan wel met 2 of 3 nieuwe tips te komen om zelf te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Hier hebben we V&A voor

[ Voor 94% gewijzigd door PaT op 16-07-2025 15:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:48

Rio

Ik heb al een boek

Van der Berg schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 13:04:
[...]

Ik ben benieuwd gaat dat weer paar maanden duren zoals bij Android 15. Dat heeft echt lang geduurd met veel uitstel
Zeker weten dat dat weer een paar maanden gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:27

MartNL

Alweer een update. Samsung is goed bezig. De ene na de andere.
Mijn Phone werkt nog zeer goed. Ik hou hem zeker nog een tijdje. S24u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

knakworst schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 12:05:
[...]

Die is "al" een maandje oud O-)

Maar goed die upgrade is werkelijk een non-event tenzij je een gehoorapparaat hebt.
Zelfs met hoortoestellen lijkt het mij weinig boeiends brengen. Auracast is leuk, maar waar gaan ze dat werkelijk ondersteunen dan? De rest, tja, heb je dat werkelijk nodig? Meestal heb je al een externe microfoon en de rest van de features zijn al actief bij mijn Phonak app (die overigens elke grote update welk minder fijn in gebruik wordt).

Overall brengt 16 een stuk minder boeiends dan dat de huidige major oneui bracht.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Martinspire schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 21:41:
[...]

Zelfs met hoortoestellen lijkt het mij weinig boeiends brengen. Auracast is leuk, maar waar gaan ze dat werkelijk ondersteunen dan? De rest, tja, heb je dat werkelijk nodig? Meestal heb je al een externe microfoon en de rest van de features zijn al actief bij mijn Phonak app (die overigens elke grote update welk minder fijn in gebruik wordt).

Overall brengt 16 een stuk minder boeiends dan dat de huidige major oneui bracht.
Aangezien jij ook HA'en hebt. Hoe is de bluetooth verbinding bij jou? Als ik bijvoorbeeld Spotify stream wil het best wel eens klinken alsof de verbinding hapert, net of hij buiten bereik komt. En dat terwijl mijn S24U dan gewoon in een broekzak zit. En dit wisselt heel erg. De ene keer perfecte connectie, de andere keer dus niet.

Hoop wel dat ze Auracast gaan gebruiken op Schiphol enz. Daar versta ik nooit iets van hetgeen ze omroepen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

PaT schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 22:09:
[...]

Aangezien jij ook HA'en hebt. Hoe is de bluetooth verbinding bij jou? Als ik bijvoorbeeld Spotify stream wil het best wel eens klinken alsof de verbinding hapert, net of hij buiten bereik komt. En dat terwijl mijn S24U dan gewoon in een broekzak zit. En dit wisselt heel erg. De ene keer perfecte connectie, de andere keer dus niet.
Mja dat heb ik met de S24+ maar ook met mijn Watch en met mijn vorige toestel. Ligt ook meer aan dat het nu allemaal low energy en alles is waardoor het bereik een halve meter lijkt te zijn. Heel jammer en ik snap ook niet waarom ik niet de optie krijg dat wat op te rekken, ook al kost het dan meer batterij. Als ik mijn telefoon in mijn linkerzak doe en mijn hoortoestellen verbinden met het rechtse toestel, dan hapert ie als een malle, doe ik hem rechts dan scheelt het al de helft. Maar daardoor doe ik met wandelen of iets altijd mijn telefoon maar vast houden. En als ik mijn niet-dominante arm gebruik voor mijn horloge, dan is het hetzelfde probleem, zolang ie langs mijn zij komt is het uit met de pret. Heel belabberd en niet goed over nagedacht imo. Van zowel Bluetooth standaard als die hoortoestelfabrikanten. Ik heb alleen niet het idee dat het echt aan Samsung ligt verder, maar eerder Bluetooth 5+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvisdehamster
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 02-08 09:18
Ik heb de update geïnstalleerd, na de eerste nacht vrijwel geen drain. Vanmorgen terug bijna leeg. Denk dat een reset de volgende stap zal zijn. Nog mensen die last hebben van battery drain?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18:00
Elvisdehamster schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 08:57:
Ik heb de update geïnstalleerd, na de eerste nacht vrijwel geen drain. Vanmorgen terug bijna leeg. Denk dat een reset de volgende stap zal zijn. Nog mensen die last hebben van battery drain?
Ik heb steeds 30-40% over na een dag gebruik (s24fe)

One ui 8 gaat veel oplossen heb ik ergens gelezen dus misschien even afwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvisdehamster
Vincent91 schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 09:43:
[...]

Ik heb steeds 30-40% over na een dag gebruik (s24fe)

One ui 8 gaat veel oplossen heb ik ergens gelezen dus misschien even afwachten?
Overdag is er geen vuiltje aan de lucht, batterijgebruik is normaal. 's Nachts op batterijbesparing met wifi en bluetooth uit trekt hij hem helemaal leeg. Ik zie geen app die buitensporig verbruikt is heel vreemd. Misschien ligt het aan het signaal van odido op de Nederlands Belgische grens. Zou het raar vinden want woon hier al 17 jaar en al altijd op dat netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theonlymarco83
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:42
Elvisdehamster schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 18:07:
[...]

Overdag is er geen vuiltje aan de lucht, batterijgebruik is normaal. 's Nachts op batterijbesparing met wifi en bluetooth uit trekt hij hem helemaal leeg. Ik zie geen app die buitensporig verbruikt is heel vreemd. Misschien ligt het aan het signaal van odido op de Nederlands Belgische grens. Zou het raar vinden want woon hier al 17 jaar en al altijd op dat netwerk.
Raar maar waar; bij mij hielp het om voor de nacht een routine aan te maken waardoor 5g dan wordt uitgeschakeld en 's morgen weer wordt ingeschakeld. Dat maakte bij mij de drain aanzienlijk minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:13
Elvisdehamster schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 18:07:
[...]

5g verbinding, beter op de wifi!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:55
Ik gebruik standaard geen 5G in verband met meer stroomverbruik. 4G hier in het buitengebied van Maastricht is zelfs sneller.

PSN : Geraedus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:09
Geraedus schreef op zondag 20 juli 2025 @ 18:17:
Ik gebruik standaard geen 5G in verband met meer stroomverbruik. 4G hier in het buitengebied van Maastricht is zelfs sneller.
Hoewel 5G in de randstad sneller is, wreet het stroom. Dus ja handig om ff snel paar GB te downloaden, maar de rest gewoon op 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gabriel_Knight schreef op zondag 20 juli 2025 @ 19:45:
[...]

Hoewel 5G in de randstad sneller is, wreet het stroom. Dus ja handig om ff snel paar GB te downloaden, maar de rest gewoon op 4G.
Ik gebruik standaard 5G op mijn S24 Ultra en ik merk niet dat mijn accu hierdoor opeens sneller leeg is. Ik merk geen verschil met 4G van vroeger.

[ Voor 7% gewijzigd door Van der Berg op 20-07-2025 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13-09 23:11
Netwerk gaat bij mij dmv routine als ik thuis verbinding maak met Wifi naar 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:50
Het valt mij op dat mijn S24 ultra bij opladen s,nachts via inductie vaak aardig warm wordt en niet verder laad dan 80%, is dit een beveiliging? Of zou er ergens iets niet goed kunnen staan? IS het normaal dat hij bij draadloos opladen warmer wordt dan via de kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 09:44

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

ramrodwillem schreef op maandag 21 juli 2025 @ 08:32:
Het valt mij op dat mijn S24 ultra bij opladen s,nachts via inductie vaak aardig warm wordt en niet verder laad dan 80%, is dit een beveiliging? Of zou er ergens iets niet goed kunnen staan? IS het normaal dat hij bij draadloos opladen warmer wordt dan via de kabel?
Ik laad zelf nooit draadloos op. Maar laden tot 80% is inderdaad een instelling. Is om de levensduur van je batterij te verlengen.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:39
ramrodwillem schreef op maandag 21 juli 2025 @ 08:32:
Dit ksn je aanpassen bij accu instellingen (batterij bescherming) .

Je hebt

- gewoon vol laden
- dynamisch opbasis van opstaan (duurt effe tot dit goed werkt)
- of zelf kiezen, tussen de 80 en 100% kan je kiezen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
Nougat schreef op maandag 21 juli 2025 @ 00:10:
Netwerk gaat bij mij dmv routine als ik thuis verbinding maak met Wifi naar 3G.
Zelfde soort routine ingesteld, het enige verschil is dat ik mobiel data volledig uitzet als deze verbonden is met mijn thuis netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13-09 23:11
Geraedus schreef op maandag 21 juli 2025 @ 11:12:
[...]

Zelfde soort routine ingesteld, het enige verschil is dat ik mobiel data volledig uitzet als deze verbonden is met mijn thuis netwerk.
Gaat deze niet vanzelf uit als je verbonden bent via wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
Nougat schreef op maandag 21 juli 2025 @ 16:21:
[...]

Gaat deze niet vanzelf uit als je verbonden bent via wifi?
De mobiele data toggle blijft aanstaan. Of deze nou volledig uit of aan blijft weet ik ook niet precies, wel kan je in de ontwikkelaarsopties instellen dat deze actief moet blijven om snel te kunnen schakelen..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vincent91
Voor de geïnteresseerden

Nieuwe Google Play system update van july is binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Vincent91 schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 09:57:
Voor de geïnteresseerden

Nieuwe Google Play system update van july is binnen
Ik zie deze al een paar dagen, maar krijg steeds een error...
Gaat van 10% naar 17% en dan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7zLEWxU1pdDOm1xYQG3vfHHMVTk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/tHOjWjwlgQTHkvbsFpCeUPIW.png?f=user_large

Andere ook? Of een idee hoe op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Mau_Maus schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 12:58:
[...]

[Afbeelding]

Hier update goed gelukt op S24 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]

Je zou de cache van Google play Service leeg kunnen maken. Of alle gegevens van de google play Service kunnen wissen (al moet je dan geloof ik weer opnieuw inloggen).

https://www.insidetechno....play-system-not-updating/

[ Voor 5% gewijzigd door Gismo1979 op 23-07-2025 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
[...]

[Afbeelding]

Dat is een indirecte wijze van samsung om je te laten weten om te upgraden naar de S25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvisdehamster
Vanmorgen na 2 goede nachten weer leeg, complete reset gedaan. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:28

vpm

Think, tinker, tank

Ik heb sinds kort een vervelend probleem: ik kan mijn S24U niet (na een hoop gedoe) opladen als die helemaal leeg is. Dan krijg ik telkens de "vocht in usb port" melding. Uiteraard geen vocht in de buurt geweest, dus eoa pluisje op de sensor. Na een half uur frunniken gaat ie bij gratie gods weer laden.
Terwijl gewoon laden tijdens gebruik geen enkel probleem is. Heeft dus echt iets met het "leeg-zjjn" te maken.
Iemand tips? Niet heel veel zin om em terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
vpm schreef op maandag 28 juli 2025 @ 16:45:
Ik heb sinds kort een vervelend probleem: ik kan mijn S24U niet (na een hoop gedoe) opladen als die helemaal leeg is. Dan krijg ik telkens de "vocht in usb port" melding. Uiteraard geen vocht in de buurt geweest, dus eoa pluisje op de sensor. Na een half uur frunniken gaat ie bij gratie gods weer laden.
Terwijl gewoon laden tijdens gebruik geen enkel probleem is. Heeft dus echt iets met het "leeg-zjjn" te maken.
Je zou het cache gegeugen van de usb-poort eens leeg kunnen gooien. Hier wilt wel eens een foutje insluipen waardoor het toestel denkt dat er vocht inzit.

Zie stappenplan Samsung:
https://www.samsung.com/i...l-not-charge/#clear_cache

Al lijkt jouw probleem wel iets anders in elkaar te zitten...

[ Voor 3% gewijzigd door Gismo1979 op 28-07-2025 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 23:09
Helemaal leeg is sowieso geen goed idee toch? Neemt niet weg daar het een raar probleem is.

Stay safe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:21
Draadloos opladen?

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
  • Laatst online: 19:52
Ik heb dat ook een poos gehad nadat ik m in de zee had laten vallen. Vochtig klimaat in Indonesië hielp ook niet mee. Cache legen helpt vaak niet meteen, maar gaat na verloop van tijd wel over. Tot die tijd is draadloos laden wel het makkelijkst ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
je kan ook magsafe laden maar wat is het verchil met draadloos laden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:21
Vincent91 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 10:47:
[...]

je kan ook magsafe laden maar wat is het verchil met draadloos laden ?
Deze samsung heeft standaard geen magsafe, maar qi draadloos. Magsafe is eigenlijk hetzelfde maar dan met magneten zodat de lader vast blijft zitten aan het toestel. Ik weet even niet of een magsafe lader ook werkt met gewoon qi laden.

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 13:39

avotar

P0werd by Black Coffee

fredhuizinga schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 11:22:
[...]

Deze samsung heeft standaard geen magsafe, maar qi draadloos. Magsafe is eigenlijk hetzelfde maar dan met magneten zodat de lader vast blijft zitten aan het toestel. Ik weet even niet of een magsafe lader ook werkt met gewoon qi laden.
In mijn ervaring amper, al heb ik een ali express magsafe hoesje. Dat kan wellicht van invloed zijn op mijn ervaring. :+

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:13
Ik merk dat nu dat een vriend van mij rennend met zijn s23 ultra super stabiele videos heeft, waar als ik met alle geprobeerd instellingen met mijn s24 ultra alleen al van een trap loop het beeld trilt alsof ik op een trilplaat sta. De super stabiele video functie doet in elk geval niks

Kapotte ois? :'(

[ Voor 13% gewijzigd door Soullancer op 31-07-2025 06:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
  • Laatst online: 19:52
Soullancer schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 06:27:
Ik merk dat nu dat een vriend van mij rennend met zijn s23 ultra super stabiele videos heeft, waar als ik met alle geprobeerd instellingen met mijn s24 ultra alleen al van een trap loop het beeld trilt alsof ik op een trilplaat sta. De super stabiele video functie doet in elk geval niks

Kapotte ois? :'(
Heb je een voorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:09
Sinds vorige week overgestapt naar Simyo met abonnement.

Alles vlekkeloos verlopen, een dag voor de overstap de Esim (met tijdelijk nummer) alvast ingesteld om te testen. VoWifi werkt prima.

Dag later migraties uitgevoerd met mijn huidige nummer. In de Android Dialer aangegeven voorkeur bellen via Wifi aan. Maar hoe slecht mijn bereik ook is (in een kelder met prima wifi (vrij open internet) geen Wifi bellen.

In de App kan ik niets vinden.

Ik heb de Esim al verwijderd en opnieuw toegevoegd maar helaas zonder resultaat. Voordat ik Simyo contacteer vraag ik mij af of ik iets over het hoofd heb gezien.

Werkt toch wel

Bij mijn S20 zie je duidelijk op de voorpagina bij het SIM signaal icoontje een wifi tekentje, en volgens mij ook iets achter Simyo - bellen over wifi.

Bij een S24 zie je dat niet op de voorpagina, maar wel als je naar beneden swiped, overigens zie ik bij netwerk Simyo geen - bellen over wifi er achter staan, maar in de caller list zie je wel dat het gesprek over wifi is geweest.

[ Voor 25% gewijzigd door boswandeling op 31-07-2025 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pakkiwakki
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:00
Nog mensen die na het installeren van One UI 7 of 8 (?) matige connectie hebben met hun mobiel netwerk?
Ik werk in Brussel en had nooit echt last binnen de gebouwen op het werk, of het station. Op de trein verlies ik wel connectie en dat is een algemeen probleem in Belgie.

Nu sinds de update lijk ik niet overal te kunnen genieten van 4g of beter, terwijl ik dit voorheen wel kon

Nu heb ik wel connectie met E(dge) en ik kan wel iets downloaden, maar de uren van de trein laden zo traag dat ik beter gewoon kan wachten. Wifi heeft geen probleem, en van zodra ik wel connectie met 4G kan maken, is het stabiel.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MartNL

MartNL

Nieuwe update voor s24 ultra.
Het lijkt alleen een veiligheids update te zijn.
(Augustus)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/57HUZOvd0Q9qodpVnQFJ8rgkY9k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zcHweQOvYNO7R9085wyqxge0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier zonet binnen de update voor 1 augustus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:48

Rio

Ik heb al een boek

Van der Berg schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 17:36:
Hier zonet binnen de update voor 1 augustus
Letterlijk 1 post boven je 🫠⬆️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koennethy
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18-08 10:18
Elvisdehamster schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 12:26:
Vanmorgen na 2 goede nachten weer leeg, complete reset gedaan. Ben benieuwd.
Ik heb hetzelfde probleem 's nachts. Overdag geen enkel probleem, maar gedurende de nacht 50% van m'n batterij weg. Ook alle acties op de Samsung Community geprobeerd (wipe partition cache, reset battery stats etc.), maar zonder resultaat.

In de routine/stand "Slaap" die ik heb ingeschakeld heb ik nu ook de actie "Netwerkmodus: Voorkeur voor 4G" opgenomen. Tot dusver (2 nachten) heeft dit het probleem verholpen, maar ik juich nog niet te vroeg.

[ Voor 1% gewijzigd door Koennethy op 15-08-2025 13:25 . Reden: Verduidelijking toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iexip66
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-08 15:00
Ik zit bij Odido en 5G vreet zo achterlijk veel batterij dat ie bij mij inmiddels de hele dag op 4G staat. En vreemd genoeg gaat het 's nachts extra hard.

[ Voor 18% gewijzigd door iexip66 op 16-08-2025 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingSizeBas
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 20:14
iexip66 schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 14:59:
Ik zit bij Odido en 5G vreet zo achterlijk veel batterij dat ie bij mij inmiddels de hele dag op 4G staat. En vreemd genoeg gaat het 's nachts extra hard.
Dit dus. Zelfs als ik mobiele internet uit zet (routine snachts) ben ik zo 30% kwijt. Maar als ik internet aanpas naar mijn werk (Vodafone) dan heb ik dit probleem dus niet.

Ik heb dit issue al sinds ik de s24 ultra heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Heb sinds kort het probleempje dat als ik dubbel tap links boven in het scherm dat er dan een screen shot gemaakt wordt, weet iemand hoe ik dat uit kan zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andrevano
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:19
*knip* graag zelf je reacties schrijven, het dumpen van een door een LLM gegenereerde tekst is niet gewenst.

[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 17-08-2025 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
heel erg bedankt voor deze reactie, alles afgewerkt, de gouden tip zat er helaas niet bij

[ Voor 90% gewijzigd door RoD op 17-08-2025 11:56 . Reden: Quote verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
kruila schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 09:25:
Heb sinds kort het probleempje dat als ik dubbel tap links boven in het scherm dat er dan een screen shot gemaakt wordt, weet iemand hoe ik dat uit kan zetten?
Heb je toevallig iets van routines ingesteld op de telefoon?

Tot nu toe heb ik alleen maar een instelling gevonden om dubbel te tikken op de achterkant van de telefoon om daarmee een screenshot te kunnen maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:26

Chocoball

瞧好吧!

kruila schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 09:25:
Heb je dat alleen linksboven of ook op ander plekken op het scherm?

Toevallig Good Lock en/of Registar geïnstalleerd? Daar zit een dubbele tap functie in maar die is eigenlijk voor de achterkant van de S24 bedoeld om bijvoorbeeld schermafdrukken te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Geraedus schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 12:37:
[...]

Heb je toevallig iets van routines ingesteld op de telefoon?

Tot nu toe heb ik alleen maar een instelling gevonden om dubbel te tikken op de achterkant van de telefoon om daarmee een screenshot te kunnen maken..
Nee, geen routines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Chocoball schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 13:54:
[...]

Heb je dat alleen linksboven of ook op ander plekken op het scherm?

Toevallig Good Lock en/of Registar geïnstalleerd? Daar zit een dubbele tap functie in maar die is eigenlijk voor de achterkant van de S24 bedoeld om bijvoorbeeld schermafdrukken te makne.
Linksboven, en het lijkt dat het alleen gebeurd als daar een naar links wijzend pijltje staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Laatst online: 13-09 17:40
je kan in die modules van goodlock instellen dat swipen vanaf rechts of links een screenshot maakt. Heb ik ook op mijn tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
rachez schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 20:15:
je kan in die modules van goodlock instellen dat swipen vanaf rechts of links een screenshot maakt. Heb ik ook op mijn tablet.
Ik wil juist NIET dat er een screenshot gemaakt wordt (op die manier)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rachez
  • Laatst online: 13-09 17:40
kruila schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 22:06:
[...]

Ik wil juist NIET dat er een screenshot gemaakt wordt (op die manier)
sure dat snap ik. Ik wil alleen maar zeggen dat het zou kunnen zijn dat je een good lock module hebt gebruikt om dat in te stellen. Als dat niet zo is prima: geen idee wat dit zou kunnen veroorzaken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Augustus update binnen (s24 fe)

Zijn er hier bezitters met de s24 fe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Laatst online: 22:25
robbvdb schreef op maandag 16 december 2024 @ 23:33:
[...]

Gebruik geen Wallet hier dus kan dat niet voor je testen ( wel ILO en laatste December-firmware) .

Laatste firmware kan je eenvoudig downloaden en flashen met ODIN. Wél goed opletten en de HOME_CSC gebruiken i.p.v. de gewone CSC bij flashan, anders moet je opnieuw alles instellen.
Ondertussen zelf een S24 FE met ILO geregeld. Merk momenteel wel dat ik direct tegen twee apps aanloop die weigeren; formulaone (van de live timings) die zegt niet beschikbaar in je regio. De mcdonnalds app komt met een foutmelding tijdens het kiezen van de regio. Ik verdenk ILO :X .

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
sdk1985 schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 02:41:
[...]

Ondertussen zelf een S24 FE met ILO geregeld. Merk momenteel wel dat ik direct tegen twee apps aanloop die weigeren; formulaone (van de live timings) die zegt niet beschikbaar in je regio. De mcdonnalds app komt met een foutmelding tijdens het kiezen van de regio. Ik verdenk ILO :X .
Aanvulling Google Pay weigert kaarten toe te voegen want device rooted or altered. Dus de csc change is nog niet lekker gelukt. Ik heb de S721BXXS6BYF6 ILO erop gezet.

Iemand een tip?

Update
Ik heb de EUX van augustus erop gezet. Vervolgens is in de Play store het device weer certified. Helaas heb je dan geen call recording.

Vervolgens met een csc switcher gewisseld naar INS, deze viel toevallig wél binnen de EUX rom. ILO valt daar niet onder, daarvoor moet je dan andere firmware flashen.

Het lijkt erop dat er een verschil zit tussen H1 en H2. De versienummers van de EU regio zijn consequent 1 getal lager dan die in de Azië regio.

[ Voor 28% gewijzigd door sdk1985 op 23-08-2025 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ondertussen een probleem met de S24 Fe ontdekt. Hij zegt 'super fast charging', maar 10 minuten later is hij een procent gezakt. Dit met een originele Samsung 25W USB-C lader. Vervolgens een andere Samsung 25W USB-C lader geprobeerd; exact zelfde probleem. Hierna een oudere Samsung lader, ik denk 15W, en toen kwam er direct een procentje bij. De S24 FE lijkt dus een bug te hebben met 25W laders. Voor de zekerheid battery protection uitgeschakeld maar dit hielp niet. Vrijwel zeker een software probleem want uitgeschakeld laadt hij wel op met dezelfde oplader die eerder niet werkte.

[ Voor 28% gewijzigd door sdk1985 op 23-08-2025 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-08 21:46
Ook met de originele kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:50
Sinds de laatste up date kan ik niet meer kiezen om mijn foto,s die per dag zijn gemaakt apart te zien, alles wordt nu onder 1 maand verzamelt, is dit nog aan te passen , vindt het niet handig.

Bij WA zit nu een icoontje van Meta AI, is dit nog weg te krijgen, zit er niet op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
ramrodwillem schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 10:03:
Sinds de laatste up date kan ik niet meer kiezen om mijn foto,s die per dag zijn gemaakt apart te zien, alles wordt nu onder 1 maand verzamelt, is dit nog aan te passen , vindt het niet handig.

Bij WA zit nu een icoontje van Meta AI, is dit nog weg te krijgen, zit er niet op te wachten.
Bij mij worden ze nog per dag verzameld (al gebruik ik de album indeling).

Meta AI is helaas niet te verwijderen. Als je erachter komt dat het wel kan: laat het me s.v.p. weten. Ik wil er ook vanaf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:57
ramrodwillem schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 10:03:

Als ik de gallary open, dan op Camera klik kan ik door op de 3 puntjes rechtsboven te klikken en dan sort te selecteren de volgende opties zien. Ik neem aan dat het schuifje onderin bij jou uit staat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/boyOblEYBNR9DC7x3IqzVACQbFk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zMavVKJAGMXoK5NRntShwHOp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
@ramrodwillem @Gismo1979 In WhatsApp is Meta AI helaas niet uit te schakelen. Wat je nog kan proberen is een oudere whatsapp APK file vinden waarin Meta AI nog niet geactiveerd was. Vervolgens auto-updates voor whatsapp uitzetten en hopen dat je oudere versie nog lang blijft werken..

Dus je kan dit proberen: https://www.reddit.com/r/...s_app_latest_version_tip/ . Pas wel op met verwijderen Whatsapp ivm chat historie en back-ups etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
Gismo1979 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 10:23:
[...]

Bij mij worden ze nog per dag verzameld (al gebruik ik de album indeling).

Meta AI is helaas niet te verwijderen. Als je erachter komt dat het wel kan: laat het me s.v.p. weten. Ik wil er ook vanaf..
Meta AI aims to be a helpful assistant to aid with your questions. You can’t disable Meta AI, but engaging with it on WhatsApp is completely optional.

Personal chats with friends and family are protected with end-to-end encryption so that no one else can read, listen to or share them, not even WhatsApp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 13:50

W84

Zet iig Advanced Chat Privacy aan in WhatsApp. Dit moet helaas wel per contact maar dan is Meta AI wel uitgesloten van die chats. Verder kun je Blokada installeren en alles wat met Meta, FB, AI, Bixby blokkeren. Je moet voor de gein eens kijken hoeveel data van je weglekt naar allerlei servers. Met Blokada heb je dat zelf in de hand. Ik heb zelf geen FB meer (gelukkig) en er zijn nog altijd verzoeken naar FB servers zoals de tracking pixels en Meta. Die worden allemaal tegengehouden. Data lekt dan iig niet weg. :)

[ Voor 7% gewijzigd door W84 op 02-09-2025 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn ervaring met Galaxy AI: Ik heb gisteren voor de eerst echt gebruik gemaakt van AI Samsung. Sinds anderhalf jaar weer. Ik gebruik AI nooit. Vorige jaar heb ik 1 keer voor de grap met mijn neef via telefoongesprek via de tolk van Galaxy AI gesproken en toen was Nederlands nog niet beschikbaar. Gelukkig nog allemaal gratis er gingen toen geruchten bij uitkomen van de S24 Ultra dat dit weleens ooit in een soort abonnement zou worden.

Ik ben momenteel met vakantie en ik kan maar niet met mijn zwager en zijn familie praten. Alles wordt door mijn vrouw vertaald voor mij.

Nu heb ik gisteren Samsung AI erbij gepakt en ik kan nu met mijn zwager praten. Vanuit het Nederlands naar het Frans, en hij begreep mij meteen wat ik bedoelde wat een uitkomst. Hij spraak in het Frans en ik wist meteen wat hij bedoelde :)
Toch leuk dit. Hij heeft een iPhone 13 en volgens mij bestaat dit niet voor de iPhone? Hij heeft ook een Galaxy S20 Ultra van mijn vrouw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oYtDpKTBckAlkb_JDDZCetCWKKM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iJuuoIFnKO8RInKsvzN13QSP.jpg?f=fotoalbum_large

Hopelijk wordt dit nooit omgezet in een abonnement.

[ Voor 26% gewijzigd door Van der Berg op 03-09-2025 14:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:30
Van der Berg schreef op woensdag 3 september 2025 @ 13:54:
Mijn ervaring met Galaxy AI: Ik heb gisteren voor de eerst echt gebruik gemaakt van AI Samsung. Sinds anderhalf jaar weer. Ik gebruik AI nooit. Vorige jaar heb ik 1 keer voor de grap met mijn neef via telefoongesprek via de tolk van Galaxy AI gesproken en toen was Nederlands nog niet beschikbaar. Gelukkig nog allemaal gratis er gingen toen geruchten bij uitkomen van de S24 Ultra dat dit weleens ooit in een soort abonnement zou komen.

Ik ben momenteel met vakantie en ik kan maar niet met mijn zwager en zijn familie praten. Alles wordt door mijn vrouw vertaald voor mij.

Nu heb ik gisteren Samsung AI erbij gepakt en ik kan met mijn zwager praten. Vanuit het Nederlands naar Frans en hij begreep mij meteen wat een uitkomst.

[Afbeelding]

Hopelijk wordt dit nooit omgezet in een abonnement.
Waarschijnlijk wel hoor, maak je geen illusies, al die miljarden moeten worden terugverdiend. Vanaf het moment dat iedereen het een tijd gratis heeft kunnen gebruiken, er aan gewend is en niet meer zonder kan, wordt de strop langzaam strakker getrokken. Van de kleine lettertjes op de website van Samsung:
"Galaxy AI-functies zijn tot eind 2025 gratis beschikbaar op ondersteunde Samsung Galaxy-modellen".
Nou lijkt me 2026 een beetje vroeg, maar ik schat in dat we zo rond 2027 behalve met onze data ook moeten gaan betalen met abonnementsgeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of-Aaargh schreef op woensdag 3 september 2025 @ 14:07:
[...]

Waarschijnlijk wel hoor, maak je geen illusies, al die miljarden moeten worden terugverdiend. Vanaf het moment dat iedereen het een tijd gratis heeft kunnen gebruiken, er aan gewend is en niet meer zonder kan, wordt de strop langzaam strakker getrokken. Van de kleine lettertjes op de website van Samsung:
"Galaxy AI-functies zijn tot eind 2025 gratis beschikbaar op ondersteunde Samsung Galaxy-modellen".
Nou lijkt me 2026 een beetje vroeg, maar ik schat in dat we zo rond 2027 behalve met onze data ook moeten gaan betalen met abonnementsgeld.
Wat verschrikkelijk om te lezen dat ze toch nog plannen hebben om dit betaald te maken met een abonnement. Het wordt zo te zien wel steeds uitgesteld. Oorspronkelijk was het de bedoeling om bij het uitkomen van S25 generatie betaald abonnement in te voeren voor de S24.

Hopelijk komt het toch niets van terecht of hopelijk stellen ze het steeds uit. Want ik zal denk ik geen abonnement nemen of als ik op vakantie ben voor 1 maand. Hopelijk zit je er niet meteen 1 jaar aanvast als het wordt ingevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastend
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:00
"Wat verschrikkelijk om te lezen dat ze toch nog plannen hebben om dit betaald te maken met een abonnement." Is dit niet een beetje overdreven? Waarom moet het gratis zijn/blijven als je zelf zegt "wat een uitkomst"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eastend schreef op woensdag 3 september 2025 @ 18:28:
"Wat verschrikkelijk om te lezen dat ze toch nog plannen hebben om dit betaald te maken met een abonnement." Is dit niet een beetje overdreven? Waarom moet het gratis zijn/blijven als je zelf zegt "wat een uitkomst"?
Ik snap niet waarom alles maar in een vorm van een abonnement moet. Ze geven eerst ons iets en dan vervolgens wordt dit omgezet in een abonnement

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Van der Berg schreef op woensdag 3 september 2025 @ 21:00:
[...]

Ik snap niet waarom alles maar in een vorm van een abonnement moet. Ze geven eerst ons iets en dan vervolgens wordt dit omgezet in een abonnement
Maar, ik kan me herinneren dat bij de introductie van de S24 al onduidelijkheid was welke "AI functies" gratis waren en voor hoe lang? nieuws: Samsung: Galaxy AI-functies van S24-serie zijn 'ten minste' tot eind ... bijvoorbeeld

Even los van "waarom moet alles een abbo worden"; als je gewoon AI dingen wil via de PC moet je ook investeren in hetzij lokaal dikke(re) hardware en LLM's. Of je koopt een duur/duurder/extreem abonnement bij 1 van die hype-bedrijven tot dik over de 200 Euro per maand zelfs.

Het kan zijn dat ik het business-model niet begrijp dus laat me graag voorlichten hoe "AI" wel geld opbrengt terwijl het semi-lokaal en geoptimaliseerd voor SoC's op je telefoon moet kunnen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• robbvdb
Het ligt natuurlijk een beetje genuanceerder:

Samsung bracht het als een feature van de S24 om die te verkopen. Deels zou AI dan ook gewoon lokaal op de telefoon draaien. AI zou ook nog veel verder ontwikkeld worden, want het stelde geen bal voor toen de S24 ermee uitkwam.

Is het dan fair, om later te laten betalen, voor die zaken onder AI die lokaal op de telefoon zouden moeten kunnen draaien? Is het fair om de telefoon daarmee destijds zo expliciet te promoten?

laurxp laat in zijn reactie van destijds goed zien hoe het is: https://tweakers.net/nieu...ction=19527470#r_19527470

"Als het op de cloud draait, waarom marketen ze het dan als een feature van de telefoon?

Of het draait op de telefoon, in welk geval ze het prima mogen promoten als een nieuwe feature van de S24 - maar het absurd zou zijn om er in de toekomst extra geld voor te vragen, of het draait in de cloud, in welk geval ze er prima geld voor mogen vragen - maar het absurd zou zijn om het te brengen als een feature van de S24.

Ze proberen hier van twee walletjes te snoepen, en voor zulke "rent-seeking" mogen ze wat mij betreft best afgestraft worden door de pers."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eastend
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:00
Van der Berg schreef op woensdag 3 september 2025 @ 21:00:
[...]
Waarom niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
Ik had toch ergens duidelijk gelezen dat ze net juist zouden afstappen van een abonnementsvorm voor AI.

Als ik deze link vindt zal ik deze post updaten.

Edit: Hier is de link: https://www.sammobile.com...ever/?utm_source=telegram

[ Voor 31% gewijzigd door Geraedus op 06-09-2025 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Geraedus schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 11:59:
Ik had toch ergens duidelijk gelezen dat ze net juist zouden afstappen van een abonnementsvorm voor AI.

Als ik deze link vindt zal ik deze post updaten.

Edit: Hier is de link: https://www.sammobile.com...ever/?utm_source=telegram
Dit is goed nieuws inderdaad om te lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
  • Laatst online: 14-09 09:20
Morgen tweakers!
Om werk en privé zaken gescheiden te houden gebruik ik graag de secure folder. Ik heb echter het probleem dat wat ik ook probeer, ik krijg geen notificaties van apps uit de secure folder. Om het te testen heb ik even discord in secure folder gezet omdat ik daar veel notificaties krijg.

Als ik discord buiten de secure folder om draai krijg ik alle notificaties die ik verwacht, zet ik het in de secure folder, dan krijg ik helemaal niets. Zelfde probleem dus voor bijvoorbeeld microsoft teams.

De secure folder app heeft in de app info de rechten om notificaties te sturen. Binnen de settings van secure folder heb ik dan ook de apps weer rechten gegeven om notificaties te sturen.

Iemand enig idee wat ik hier mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
@pimjai Hier hetzelfde! Maar dan met zakelijk WA -account in de secure-folder. Ik draai wel Nova Launcher en dacht lang dat het daarmee te maken had.

Ik krijg overigens wel als ik naar beneden swipe te zien (zonder inhoud) dat er op dat WA-account wat is binnengekomen. Badges zie ik dan weer nooit op mijn startscherm (Nova) van zaken uit de secure-folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
@robbvdb vreemd, ik krijg dus ook helemaal niets tussen mijn notificaties vanuit de secure folder, ook geen notificaties zonder inhoud. Dat terwijl de secure folder wel gewoon notificatie rechten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

@pimjai Ik heb er geen ervaring mee maar had je deze Samsung instructie al gevonden en gevolgd?

https://www.samsung.com/us/support/troubleshoot/TSG10007275/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MartNL

MartNL

Nieuwe Google beveiligings Update van Augustus.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u2ABSqHWtoZCtfJZoeupCaCGtpw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/20WABaDduRhjsY5LO7gqqZaV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartNL

MartNL

Ik zal ook nog even posten voor de mensen die het niet weten. Je kunt ook je Playstore updaten.

Dit is in de settings van de Playstore.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TcbySD3ZSqVQVKmAcGEet6CA97o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zAv21UwpRVpI84FhzazxFs38.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door MartNL op 10-09-2025 07:53 ]

• pimjai
Chocoball schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:50:
@pimjai Ik heb er geen ervaring mee maar had je deze Samsung instructie al gevonden en gevolgd?

https://www.samsung.com/us/support/troubleshoot/TSG10007275/
Thanks die had ik nog niet gezien. Stap 1 kan ik niet uitvoeren, ik heb volgens de Samsung store de nieuwste versie van secure folder, maar de optie "Allow background activity while locked" is bij mij niet te vinden. Overige stappen brengen helaas niets nieuws. Toch een vreemd probleem dit, ga erg aan mezelf twijfelen 😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MartNL schreef op woensdag 10 september 2025 @ 07:49:
Nieuwe Google beveiligings Update van Augustus.
[Afbeelding]
Blijf mij verbazen dat dit niet standaard wordt gecheckt om de X tijd en je daar geen melding over krijgt, je moet maar gokken of die update er is en of die geïnstalleerd wordt (als dat al gebeurt)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

ArcticWolf schreef op woensdag 10 september 2025 @ 14:31:
[...]

Blijf mij verbazen dat dit niet standaard wordt gecheckt om de X tijd en je daar geen melding over krijgt, je moet maar gokken of die update er is en of die geïnstalleerd wordt (als dat al gebeurt)
Wat ik meer irritant vind is dat de controle onder Security & Privacy bij Updates een groen vinkje aangeeft terwijl er een Google Play System update aanwezig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

ArcticWolf schreef op woensdag 10 september 2025 @ 14:31:
[...]

Hier doet ie ze anders gewoon downloaden, maar niet meteen zodra er een nieuwe versie is en niet zolang ik overdag met mijn toestel bezig ben. Sure, je kunt handmatig checken en dan ben je sneller, maar dit soort dingen hoeven niet altijd direct binnen te worden gehengeld.

Pagina: 1 ... 40 41 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Discussie over snapdragon VS exynos: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
- Accessoires: [Samsung Galaxy S24-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S24-serie] Levertijd & Prijzen