• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-08 23:09

sjaool

Every life should have 9 cats

jpg97 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 14:44:
[...]

Ik heb het nu met S24+ weer enorm. Vanochtend van de lader, en om 14.00u moest ik hem alweer aan de lader hangen (nog 28%). Misschien toch maar een nieuwe accu erin laten zetten.
Doet je Whatsapp het wel goed? De backup duurt door een bug namelijk verschrikkelijk lang. De methode om het op te lossen is om voorlopig end to end encryptie uit te zetten.

"When you grow up your heart dies"

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:50
sjaool schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 10:24:
[...]

Doet je Whatsapp het wel goed? De backup duurt door een bug namelijk verschrikkelijk lang. De methode om het op te lossen is om voorlopig end to end encryptie uit te zetten.
Ja whatsapp werkt wel goed verder. Backups duren soms wel iets langer ja. Dank voor de tip.

Wat me ook opvalt: gisteren de telefoon op het nachtkastje gezet om 00.00u met 84% batterij. Vanochtend opgestaan om 06.00u en de batterij had nog 62% (dus 22% drain). Is dit normaal?

-edit- 5G en wifi staan gewoon aan in de nacht overigens

[ Voor 5% gewijzigd door jpg97 op 29-07-2026 11:25 ]

• wiljums
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-08 15:38
sjaool schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 10:24:
[...]

Heeft mijn S24U ook last van, accu wordt hier aardig warm door.

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:33
Ik had laatst dat playstore bleef hangen of zo.

Telefoon zeer warm en uccu zo hoed als leeg. Bij apparaat onderhoud gekeken en playstore had toen 25% of zo iets.

Zag trouwens dat vandaag de nieuwe 'Google play systeem' update er is van Juli (S24 u)

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-08 23:09

sjaool

Every life should have 9 cats

Hier een item over de battery issues

https://techpulse.be/nieu...-oververhitten-na-update/

"When you grow up your heart dies"

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:01
Gisteren naar Parijs geweest, aankomst 9.30 , de S24u op 100%, de batterij hield het maar moeilijk vol tot de thuiskomst om 22:00, stond toen op 10%, natuurlijk Google maps gebruikt voor het lopen door de stad maar de had de offline kaart van Parijs gedownload dus deze zoveel mogelijk gebruikt en de telefoon 75% van de tijd op vliegtuig stand gezet, heb/had het idee dat dit minder batterij zou verbruiken ....? Op de batterij besparing stand gezet en scherm niet te helder gezet.

Tijdens het lopen dus regelmatig op de gedownloade kaart gekeken, 5 a 6x een WA er uit gestuurd en een aantal keren op internet iets opgezocht maar nooit te lang bezig geweest ook geen draadloze of andere oortjes gebruikt.

Batterij is wel erg snel leeg vindt ik, ik ga een batterij check uitvoeren maar welke zouden jullie qua App aanraden? En iemand wel eens een batterij van de S24u laten vervangen, Aan te raden om dit bij een Samsung service punt te laten doen, kosten +/- €100.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:29

knakworst

Get more sats!

Ik denk dat er een software issue is waardoor de processor actiever is dan nodig. Hopelijk snel opgelost, ik zou zeker nu niet de batterij gaan vervangen.

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:08
ramrodwillem schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 08:57:
Gisteren naar Parijs geweest, aankomst 9.30 , de S24u op 100%, de batterij hield het maar moeilijk vol tot de thuiskomst om 22:00, stond toen op 10%, natuurlijk Google maps gebruikt voor het lopen door de stad maar de had de offline kaart van Parijs gedownload dus deze zoveel mogelijk gebruikt en de telefoon 75% van de tijd op vliegtuig stand gezet, heb/had het idee dat dit minder batterij zou verbruiken ....? Op de batterij besparing stand gezet en scherm niet te helder gezet.

Tijdens het lopen dus regelmatig op de gedownloade kaart gekeken, 5 a 6x een WA er uit gestuurd en een aantal keren op internet iets opgezocht maar nooit te lang bezig geweest ook geen draadloze of andere oortjes gebruikt.

Batterij is wel erg snel leeg vindt ik, ik ga een batterij check uitvoeren maar welke zouden jullie qua App aanraden? En iemand wel eens een batterij van de S24u laten vervangen, Aan te raden om dit bij een Samsung service punt te laten doen, kosten +/- €100.
Ik zou alleen de batterij vervangen wanneer de batterij gezondheid (state of health) onder de 80% is. Dit kan in inzien door middel van Shizuku + aBattery te installeren.

PSN : Geraedus

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:01
De Shizuku + app werkt niet op de S24u krijg ik als melding

• Geraedus

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vraagje... misschien dat iemand dit weet hier... maar ik heb mijn Samsung S24 Ultra een factory reset gegeven. En ik had eerst dat 2x volume naar beneden knop, dat de zaklamp dan uit/aan ging... alleen dit is nu weg en kan de configuratie niet meer vinden...

Ik had geen speciale app daarvoor wat ik herinner of het moet in Nova Launcher zitten... maar daar heb ik ook niks gevonden.

nvm.... https://www.samsung.com/uk/support/mobile-devices/how-to-customise-the-side-button-with-new-features-on-your-galaxy-phone-and-tablet/?msockid=2c4bc794a94e6e980b08d131a8f86f34&utm_source=chatgpt.com

[ Voor 35% gewijzigd door Chip. op 02-08-2026 16:39 ]

• Geraedus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZOK8WyzNpjTppqNXTiggUlpRZsI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZRVoRK8ATASGgKne9axnUEHV.jpg?f=fotoalbum_large

Onder Instellingen Zijknop misschien?

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-08 19:01
Het scherm van mijn S24 Ultra vertoonde kuren zwart beeld witte strepen. Dit natuurlijk na de 2 jaar garantie periode...

Het probleem begon na de laatste update 2 weken geleden. Heb hem nu 2.5 jaar in bezit nooit problemen gehad.

Na op de telefoon te slaan en zelfs in de koelkast leggen heb ik hem weer een paar x normaal kunnen gebruiken tot ik het zat was.

uiteindelijk heb ik hem open gemaakt alle kabels zaten intern gewoon goed in hun connectors. Dus dan blijft er niets over dan het scherm vervangen. Dit heb ik nog niet gedaan maar ga ik wel doen natuurlijk.

Mijn batterij zag er verder prima uit dus na reparatie verwacht ik dat deze nog wel een tijdje mee kan.

[ Voor 10% gewijzigd door JT888 op 02-08-2026 19:52 ]

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
JT888 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 19:47:

Na op de telefoon te slaan en zelfs in de koelkast leggen heb ik hem weer een paar x normaal kunnen gebruiken tot ik het zat was.
Ik snap je frustratie wel, maar ik zou hem niet meer in de koelkast stoppen. Als ik opzoek op telefoon in koelkast, dan krijg ik tig melding dit niet te doen i.v.m. condensatie in de telefoon. Al zijn dit wel allemaal antwoorden om een te warme telefoon af te koelen.
Pagina: 1 ... 43 44 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Discussie over snapdragon VS exynos: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
- Accessoires: [Samsung Galaxy S24-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S24-serie] Levertijd & Prijzen