Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:19

MartNL

jaapieln schreef op maandag 1 april 2024 @ 02:33:
Op mijn S20 had ik een functie waarbij er ook een korte video werd gemaakt als ik een foto maakte. Op De 24 Ultra vind ik die optie niet. Is dit nog mogelijk en zo ja, waar vind ik die optie?
Op het driehoekje klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:30
Zijn hier mensen die bijv. van een S23U naar een S24+ zijn gegaan?
Ik heb momenteel de S23 in gebruik komend van een S23U.
De camera, batterij en het scherm van de S23U zijn fantastisch. Echter het gewicht en formaat gingen beetje tegenstaan.
De reguliere S23 is lekker handzaam. Echter af en toe mis ik wel het extra stukje scherm voor YouTube / browsen.
Nu neig ik naar de S24+.
Zijn hier Tweakers die dit pad hebben bewandeld en hun ervaring kunnen delen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-06 19:11
Roodey schreef op maandag 1 april 2024 @ 08:10:
Zijn hier mensen die bijv. van een S23U naar een S24+ zijn gegaan?
Ik heb momenteel de S23 in gebruik komend van een S23U.
De camera, batterij en het scherm van de S23U zijn fantastisch. Echter het gewicht en formaat gingen beetje tegenstaan.
De reguliere S23 is lekker handzaam. Echter af en toe mis ik wel het extra stukje scherm voor YouTube / browsen.
Nu neig ik naar de S24+.
Zijn hier Tweakers die dit pad hebben bewandeld en hun ervaring kunnen delen?
Een tablet gehaald, al zal dat niet voor iedereen even goed werken (in mijn geval wel)

Maar ik denk dat een plus model sowieso beter in de hand zal liggen dan de Ultra die vrij hoekig en groot is.

Ik had mijn S22U ingeruild voor een kleinere S23 (wel getwijfeld over S24 maar niet gedaan door uiteindelijk fors lagere prijs van S23), ik had toen wel de Plus in mijn handen, en ondanks dat deze ook vrij groot is ligt hij wel fijner in de hand dan de Ultra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Grappig, ik ben van de S21+ naar de S24U gegaan. Dit omdat ik de afgeronde hoeken van het scherm van de S21+ vervelend begon te vinden bij schermvullende content. De Ultra is maar 3 mm breder en 1 mm hoger dan de S21+.

Ik heb er geen spijt van. Ik vind de Ultra niet vervelender in de hand liggen dan de S21+, maar dit is persoonlijk. Mijn advies is om in de winkel te gaan kijken en de voorbeelden daar vast te houden. Zo kun je persoonlijk beslissen welk formaat je fijn vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:28
De S21+ was een stuk groter en hoekiger dan de S23+ en S24+, dus dat de Ultra niet veel anders in de hand ligt dan de S21+ is op zich wel begrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
@Of-Aaargh Als ik kijk naar de zijkanten van de toestellen zou ik niet zeggen dat de S21+ hoekiger is dan de S23+/S24+. De S21+ heeft nog afgeronden zijkanten t.o.v. de rechte zijkanten van de S23+/S24+. Qua grootte is de S21+ inderdaad groter.

[ Voor 9% gewijzigd door Gismo1979 op 02-04-2024 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-06 16:00
Mijn ervaring met ronde hoeken is dat ze soms te scherp en te dun kunnen zijn. De S24U vind ik beter in de hand liggen dan de S23U, vooral na een tijdje vond ik de S23U niet echt prettig meer. Maar met een hoesje wordt het verschil al minder groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:51
Ik had zojuist iets vreemds met mijn S24U.

Vannochtend met 100% van de lader gehaald
30 min geleden was ik filmpjes op tiktok aan het kijken en liep het beeld vast en vervolgens viel de telefoon uit. Poging tot opstarten van de telefoon viel deze weer uit bij het Samsung logo, vervolgens aan de lader gehangen en bleef de laadcirkel grijs op het scherm zonder %

Daarna nog maar eens geprobeerd en gelukkig begon de telefoon op te laden, inmiddels tik ik dit bericht vanaf de telefoon. Als ik bij batterij kijk zijn alle gegevens van vandaag ook verdwenen.

Was eerst bang dat mijn toestel overleden was, gelukkig toch niet maar voelt toch niet goed dit 😅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HfvC_fjw4icYxz-dl8NOwavs9oY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/370GyribeFSrvzGqMUHKA9oj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door DM89 op 03-04-2024 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:54
DM89 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 19:20:
Ik had zojuist iets vreemds met mijn S24U.

Vannochtend met 100% van de lader gehaald
30 min geleden was ik filmpjes op tiktok aan het kijken en liep het beeld vast en vervolgens viel de telefoon uit. Poging tot opstarten van de telefoon viel deze weer uit bij het Samsung logo, vervolgens aan de lader gehangen en bleef de laadcirkel grijs op het scherm zonder %

Daarna nog maar eens geprobeerd en gelukkig begon de telefoon op te laden, inmiddels tik ik dit bericht vanaf de telefoon. Als ik bij batterij kijk zijn alle gegevens van vandaag ook verdwenen.

Was eerst bang dat mijn toestel overleden was, gelukkig toch niet maar voelt toch niet goed dit 😅

[Afbeelding]
Dat is het gevaar van tiktok :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:51
dutchgio schreef op woensdag 3 april 2024 @ 19:26:
[...]

Dat is het gevaar van tiktok :+
Haha ja, domme filmpjes kijken sloopt je telefoon. 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-06 21:29
Ik heb een S24 Ultra, OneUI 6.1 en wilde aan de slag gaan met de Galaxy AI, maar nergens zie ik iets.. snap er niks van, enige wat ik kan verzinnen is dat Google device policy roet in het eten gooit.
Enige wat ik kon vinden is dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kH1zEiuQgtkVhgyF1l8Dw6WXIGo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L6W6LH7rfIRmZLjKiIXjGCm3.jpg?f=fotoalbum_large
Alleen als ik de pagina wil bezoeken krijg ik access denied.

Hier zouden de instellingen moeten staan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pXwVBk7dfA1mcAtM1L27NIRYnnc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gdLHxK9vBIXnUUK4B4ezK0mX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YBRJJU_CsZ1C7Cb98JlaV7PkaR8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6q0ePFLOo5rAroLWoMAv1z3V.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:51

sjaool

Every life should have 9 cats

moppentappers schreef op donderdag 4 april 2024 @ 23:19:
Ik heb een S24 Ultra, OneUI 6.1 en wilde aan de slag gaan met de Galaxy AI, maar nergens zie ik iets.. snap er niks van, enige wat ik kan verzinnen is dat Google device policy roet in het eten gooit.
Enige wat ik kon vinden is dit:
[Afbeelding]
Alleen als ik de pagina wil bezoeken krijg ik access denied.

Hier zouden de instellingen moeten staan:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kijk bij de instellingen onder Geavanceerde functies > Geavanceerde intelligentie daar vind je alles terug. Veel van de AI functies werken alleen maar in het Engels of andere talen zoals Duits, Spaans, Pools, Frans etc. In het Nederlands werkt van de vertaalfuncties eigenlijk (nog) niets.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
sjaool schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 00:06:
[...]

Kijk bij de instellingen onder Geavanceerde functies > Geavanceerde intelligentie daar vind je alles terug. Veel van de AI functies werken alleen maar in het Engels of andere talen zoals Duits, Spaans, Pools, Frans etc. In het Nederlands werkt van de vertaalfuncties eigenlijk (nog) niets.
YouTube: S24 Galaxy AI missing
Hier zou ik het dan toch moeten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL

MartNL

Je kan in ieder geval je Google software updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasio7
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-05 13:54
Ik ben van plan de s24 plus te bestellen,
Maar vroeg me af of jullie last hebben van micro stutters\haperingen in het OS ?

Of is dat inmiddels verholpen
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fantasio7 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 02:29:
Maar vroeg me af of jullie last hebben van micro stutters\haperingen in het OS ?

Bedankt!
Hier nooit last van gehad, althans op mijn S24 Ultra

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Nu online

Bedankt!
Ik heb geen last hiervan op de Samsung galaxy S24 plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeppeMan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20:31

Bedankt!
In de google app heb ik hier het meeste last van. Doorheen het systeem is alles smooth, maar in bepaalde apps heb ik toch aventoe last van lag/stutter. Soms vind ik dit toch echt jammer voor zo een duur toestel, zeker als ik soms de vergelijking maak met veel goedkopere toestellen die dit probleem niet hebben. Heb al vanalles geprobeerd, maar zonder succes. Buiten dit wel heel tevreden over het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
MartNL schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 00:58:
[...]

Je kan in ieder geval je Google software updaten.
Alles wat er te updaten valt is al up to date, OS, galaxy store, play store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tukker053
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:12
Zijn er meer gebruikers die de last hebben dat de S24U maar oplaad tot 99%?

[ Voor 7% gewijzigd door tukker053 op 05-04-2024 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tukker053 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 09:24:
Zijn er meer gebruikers die de last hebben dat de telefoon maar oplaad tot 99%?
Nee nog nooit meegemaakt altijd naar 100% :)

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Klopt, maar niet alle functies werken in het Nederlands.
De meeste AI die voor Nederlanders bruikbaar is vind je vooral bij de fotobewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titu
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik wil graag een losse S24 aanschaffen echter zie ik op de website van Azerty dat ze twee modellen aanbieden:

SM-S921BZKGEUB
https://azerty.nl/product...-256gb-onyx-black/6727981

SM-S926BZKDEUE
https://azerty.nl/product...-eu-model-android/6781478

Wat is het verschil tussen deze twee telefoons aangezien er een prijsverschil van +-/ €25 is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:25

Steeffoon

Smartphone-nerd

Titu schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 12:04:
Ik wil graag een losse S24 aanschaffen echter zie ik op de website van Azerty dat ze twee modellen aanbieden:

SM-S921BZKGEUB
https://azerty.nl/product...-256gb-onyx-black/6727981

SM-S926BZKDEUE
https://azerty.nl/product...-eu-model-android/6781478

Wat is het verschil tussen deze twee telefoons aangezien er een prijsverschil van +-/ €25 is.
Je tweede link is een SM-S926, dat is geen S24, maar een S24+ ;)

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titu
  • Laatst online: 11-12-2024
Steeffoon schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 12:28:
[...]

Je tweede link is een SM-S926, dat is geen S24, maar een S24+ ;)
ahh oke, is dat dan niet gek dat die goedkoper is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Volgens de genoemde EANs is het dezelfde telefoon (S24 256GB non-plus) dus dan klopt er iets in de specs en de genoemde typenummers niet. Waarom ze verschillende EANs hebben heeft misschien te maken met het geheugen, er is een 8GB en een 12GB-variant van. Dan zal de duurdere wel de 12GB-variant zijn maar ik zou het eerst navragen of gewoon bij een andere winkel bestellen waar ze wel de juiste info aan het juiste product weten te koppelen.

Bij een andere shop met beide modellen (beide zelfde prijs) lijkt de kleur subtiel te verschillen op de productfoto's hoewel in de specs dezelfde kleurnaam vermeld staat. Dus eigenlijk helemaal geen idee.

De ene is SM-S921BZKGEUB en de andere is SM-S921BZKGEUE (laatste letter). Aangezien alleen de eerste versie in het cashback-document van de oude promotie-actie staat en bovendien alle genoemde SKUs op een B eindigen, zal de E-versie uit een ander land komen gok ik.

[ Voor 95% gewijzigd door DataGhost op 05-04-2024 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL

MartNL

moppentappers schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 08:52:
[...]

Alles wat er te updaten valt is al up to date, OS, galaxy store, play store.
Ik zie de Google playsysteem update nog op 23 Juli staan. Daar kun je op klikken en updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
MartNL schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 12:38:
[...]
Ik zie de Google playsysteem update nog op 23 Juli staan. Daar kun je op klikken en updaten.
Staat nu op 1 maart, helaas mis ik de menu items nog steeds, ook als ik m'n hele toestel op Engels zet mist het, ik ga eens kijken of ik bij Samsung op de een of andere manier een ticket kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
moppentappers schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 13:22:
[...]

Staat nu op 1 maart, helaas mis ik de menu items nog steeds, ook als ik m'n hele toestel op Engels zet mist het, ik ga eens kijken of ik bij Samsung op de een of andere manier een ticket kan maken.
Is de toestel ingelogd op een Samsung account?

Zo ja dan zou je de AI settings kunnen inschakelen waar @sjaool zei dat ze zich bevinden.

Bij mij stond alles uit qua AI (S23, maar de settings zijn hetzelfde) en zo heb ik dat gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
Mizgala28 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 13:28:
[...]

Is de toestel ingelogd op een Samsung account?

Zo ja dan zou je de AI settings kunnen inschakelen waar @sjaool zei dat ze zich bevinden.

Bij mij stond alles uit qua AI (S23, maar de settings zijn hetzelfde) en zo heb ik dat gelaten.
Yes ik ben ingelogd, maar op de plek die sjaool noemt zie ik geen opties om het aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
moppentappers schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 14:01:
[...]

Yes ik ben ingelogd, maar op de plek die sjaool noemt zie ik geen opties om het aan te zetten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/9z3UQUzV6nL8xO8UDTrD0lNI.jpg

Zo ziet het bij mij uit in ieder geval, maar je moet op iedere functie klikken voordat je de instellingen ervan ziet (en waar je het dus aan of uit kunt zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
Mizgala28 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 14:53:
[...]

[Afbeelding]

Zo ziet het bij mij uit in ieder geval, maar je moet op iedere functie klikken voordat je de instellingen ervan ziet (en waar je het dus aan of uit kunt zetten)
In dit filmpje zie je dat als ik bijvoorbeeld op telefoon druk, dat je dan geen keuze ziet voor het aanzetten van de AI functies, dat hele gedeelte mist gewoon op de een of andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
moppentappers schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 14:57:
[...]

In dit filmpje zie je dat als ik bijvoorbeeld op telefoon druk, dat je dan geen keuze ziet voor het aanzetten van de AI functies, dat hele gedeelte mist gewoon op de een of andere manier.
Staat je Android personaliseringsservice aan?

Instellingen>Beveiliging en Privacy>Meer privacy instellingen (is helemaal onderaan)>Android personaliseringsservice (toggle)

Edit: ik had verder nog even gezocht naar een eventuele oplossing, maar enige wat ik verder vond was een post waar Samsung een factory reset aanraadt als je via Smart Switch de boel naar nieuwe telefoon had overgezet, omdat dat anders issues kan opleveren.

En anders eventueel op een update wachten die dit misschien oplost.

Verder had ik ook 1 bericht kunnen vinden over iemand die dit had opgelost door de Berichten app van Samsung te gebruiken, in plaats van die van Google (dat lijkt mij erg apart als dit klopt)

[ Voor 31% gewijzigd door Mizgala28 op 05-04-2024 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Mizgala28 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 15:55:
[...]

Verder had ik ook 1 bericht kunnen vinden over iemand die dit had opgelost door de Berichten app van Samsung te gebruiken, in plaats van die van Google (dat lijkt mij erg apart als dit klopt)
Veel AI werkt alleen in andere talen en alleen met de apps van Samsung. Voor Nederland is dit nog lang niet uitontwikkeld. Het bewandeld een beetje hetzelfde pad als Bixby deed in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
Mizgala28 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 15:55:
[...]

Staat je Android personaliseringsservice aan?

Instellingen>Beveiliging en Privacy>Meer privacy instellingen (is helemaal onderaan)>Android personaliseringsservice (toggle)

Edit: ik had verder nog even gezocht naar een eventuele oplossing, maar enige wat ik verder vond was een post waar Samsung een factory reset aanraadt als je via Smart Switch de boel naar nieuwe telefoon had overgezet, omdat dat anders issues kan opleveren.

En anders eventueel op een update wachten die dit misschien oplost.

staat ook aan, ik denk echt dat het de Google device policy is, smart switch kon ik ook niet gebruiken zonder een configuratie in Google Workspace te maken, maar voor dit probleem kan ik niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Nu online
Wie heeft bij geavanceerde intelligentie het verwerken op de telefoon gezet ipv online?
Werkt dat een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:13
satshow schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 19:38:
Wie heeft bij geavanceerde intelligentie het verwerken op de telefoon gezet ipv online?
Werkt dat een beetje?
Voor mij wel, denk jezelf dat het iets toevoegt als je alles online deelt en vergelijkt?
Persoonlijk hou ik zoveel mogelijk alles op de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Nu online
Von Henkel schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 22:43:
[...]

Voor mij wel, denk jezelf dat het iets toevoegt als je alles online deelt en vergelijkt?
Ik las dat bepaalde zaken niet meer goed zouden werken. Geen idee welke precies.
Heb het nu ook op prive gezet, merk vanzelf wel of er zaken niet goed werken.
Het enige wat ik nu gebruik is circle to search.
De andere zaken zoals vertaling mist de Nederlandse taal.
Ben benieuwd wanneer dat toegevoegd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Von Henkel schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 22:43:
[...]

Als je Google als zoekmachine gebruikt dan heeft het sowieso geen enkel nut om de AI lokaal op je telefoon te houden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:12
sjaool schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 09:50:
[...]

Als je Google als zoekmachine gebruikt dan heeft het sowieso geen enkel nut om de AI lokaal op je telefoon te houden. ;)
Mwoah, volgens mij worden foto's gewoon naar samsung / google servers gestuurd als je AI inschakelt en daar je foto's mee gaat bewerken. Ze worden alleen niet gebruikt om ads te serveren. Dus ik zie het nut er wel van in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03:22

W84

Is dat hele AI eigenlijk nog te verwijderen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:13
W84 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 17:55:
Is dat hele AI eigenlijk nog te verwijderen? :+
Verwijderen is een groot woord, maar uitschakelen wel.
Wanneer erop AI gebied iets zinvols langskomt wil ik het graag proberen.
Tot nu toe zie ik het meer als "spielerei"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Nu online
Ik wil de aanpasbare accu bescherming gebuiken. Werkt dat alleen als ik de telefoon in de nacht aan de lader leg?

Dat heb ik nog nooit gedaan namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChefRopes
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-06 19:48
satshow schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 21:49:
Ik wil de aanpasbare accu bescherming gebuiken. Werkt dat alleen als ik de telefoon in de nacht aan de lader leg?

Dat heb ik nog nooit gedaan namelijk.
Je hebt dus de middelste optie geselecteerd, Aanpasbaar? Samsung zal dan gaan analyseren wanneer je wakker zal worden en de telefoon tot 100 laden vlak voordat je opstaat. Als je m in de nacht niet laadt, kan je m ook op maximum zetten. Dan zal ie nooit verder gaan dan 80%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• satshow
  • Nu online
ChefRopes schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 22:10:
[...]

Je hebt dus de middelste optie geselecteerd, Aanpasbaar? Samsung zal dan gaan analyseren wanneer je wakker zal worden en de telefoon tot 100 laden vlak voordat je opstaat. Als je m in de nacht niet laadt, kan je m ook op maximum zetten. Dan zal ie nooit verder gaan dan 80%.
Ik heb inderdaad aanpasbaar gekozen maar dit werkt alleen in de nacht eigenlijk. Misschien eens uitproberen de komende tijd.
Moet ik alleen kijken of ik dat in de huiskamer doe of langs bed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

satshow schreef op zondag 7 april 2024 @ 07:15:
[...]

Ik heb inderdaad aanpasbaar gekozen maar dit werkt alleen in de nacht eigenlijk. Misschien eens uitproberen de komende tijd.
Moet ik alleen kijken of ik dat in de huiskamer doe of langs bed.
Je kunt het wel zien in de grafiek van het opladen. Je kunt hem gerust op aanpasbaar laten staan. Mocht je hem dan 's nachts opladen dan werkt hij op de aanpasbare manier. Merkt hij dat je hem op een andere tijd oplaad dan zal hij je telefoon gewoon opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-06 21:40
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IAqfhA4u6p6NXHAyNA4ZcnRKF7s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BV1tD6VlcwFRaYmz7EoAQX8B.jpg?f=fotoalbum_large

Regelmatig wordt bovenstaande keyboard (Gboard) op mijn S24+ automatisch vervangen door het geval hieronder. Ik snap niet hoe het kan. In de instellingen staat nog steeds Gboard als toetsenbord :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ve1QYyON7UjKYZOcestOaDm5c3w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uuZ5VivAFaeU9G2K4IkK2Hth.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKR
  • Registratie: Augustus 2020
  • Nu online

TKR

Komt die onderste niet automatisch naar voren als je in de zoekbalk van je browser typt i.p.v. een gewoon tekstveld? Die knop ‘.com’ is dan een automatische extensie voor een url.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Ik had problemen met Roblox i.c.m. KPN mobiel internet (Roblox werkt schijnbaar niet met IPv6). Nu wilde ik de cache legen via het recovery menu, maar ik krijg de volgende melding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4zbYqV0vumKls10CuU90MTrGzS0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ntxbbHsugEHR4L2WrOQxoHqW.jpg?f=user_large

Krijgt iemand anders ook deze melding na opstarten met oplader aangesloten i.c.m. aan knop en volume omhoog knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

TKR schreef op zondag 7 april 2024 @ 22:41:
Komt die onderste niet automatisch naar voren als je in de zoekbalk van je browser typt i.p.v. een gewoon tekstveld? Die knop ‘.com’ is dan een automatische extensie voor een url.
Normaal houd je de . ingedrukt en dan krijg je een keuze pop-up met .gov .edu .org .com .net.
In Whatsapp krijg je dan bijvoorbeeld een pop-up met speciale tekens.

Gboard is nogal dynamisch dus die .com button is denk nogal afhandelijk van wat je op dat moment doet.

[ Voor 18% gewijzigd door sjaool op 08-04-2024 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-06 22:56
marteltor schreef op zondag 7 april 2024 @ 19:56:
[Afbeelding]

Regelmatig wordt bovenstaande keyboard (Gboard) op mijn S24+ automatisch vervangen door het geval hieronder. Ik snap niet hoe het kan. In de instellingen staat nog steeds Gboard als toetsenbord :(

[Afbeelding]
Hmm, ik heb dit zelf nooit gehad (S23U en nu S24U). Heb dus wel een hele tijd Gboard kunnen gebruiken zonder issues. Ik ben sinds kort over naar Swiftkey, vond het super irritant dat je bij Gboard als je naar de speciale tekens gaat vaak per ongeluk op dat 1234 icoontje klikt waardoor je een andere indeling krijgt, kreeg het niet in m'n muscle memory om dat te voorkomen.

Na even speuren zie ik op XDA dat je het Samsung toetsenbord via adb wel uit kunt zetten (dus je telefoon aan de PC hangen en via command prompt een paar commando's uitvoeren), maar dit kan mogelijk issues geven als je een pincode gebruikt om in je toestel te komen: https://xdaforums.com/t/s...isable-uninstall.4337935/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:27

JeeVee

Mens agitat molem

Kwam bij toeval deze lader tegen bij IKEA, vervanger voor 25W of 45W Samsung lader?!

*O* SJÖSS 30W 1-poorts-USB-oplader, snel opladen €6.99 *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ZmIaNEvopnoCC0WiWvHaF6ffoI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zWC5SmPTto8aMolyeNoNzWBc.jpg?f=user_large

Gebruik de SJÖSS 30W USB-C-oplader om telefoons, tablets en de meeste laptops op te laden. Snel en efficiënt - thuis, op kantoor of onderweg. De oplader ondersteunt bovendien de nieuwste technologie om snel op te laden!

De specs zijn indrukwekkend:
  • De USB-C-poort kan max 3A/30W leveren.
  • De USB-C-oplader is compatibel met Power Delivery (PD 3.0), Quick Charge (QC4+) en Programmable Power Supply (PPS). De USB-C-lader ondersteunt dus snelladen.
  • Je kan de oplader dus ook gebruiken voor het opladen van de meeste tablets en laptops. De oplaadsnelheid wordt bepaald door het aangesloten apparaat.
  • De lengte en kwaliteit van de USB-kabel zijn van invloed op de laadsnelheid en prestaties!
(Ik gebruik voor het opladen van mijn S24 Ultra een 25 W of 45W oplader. Ik merk geen verschil mijn 25 W oplader is zelfs iets sneller.)

Gedetailleerde specificatie:

Input:
100-24 Vac, 50/60Hz

Output:
5V = 3A 15W
9V = 3A 27W
12V = 2,5A 30W
15V = 2A 30W
20V = 1,5A 30W
PPS: 5-11V 3A 30W
PPS: 5-16V 2A 30W

Gemiddelde actieve efficientie: 84,5 %
Verbruik onbelast: <0,05W

Afmetingen: (klein formaat!) 5 x 3 x 9 cm

IKEA heeft zeer goede en veilige USB-opladers!

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Laatst online: 19:20
Ik heb sinds 1,5 week de S24 Ultra. Vergelijkend met de S23 Ultra die ik ervoor had moet ik eerlijk zeggen dat de batterij sneller leeg lijkt te lopen, althans, ik heb geen harde cijfers maar gevoelsmatig lijkt dit zo te zijn. Ik heb al wat tweaks toegepast zoals het light prestatieprofiel en geen AOD etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:38
Cheezborger schreef op maandag 8 april 2024 @ 16:20:
Ik heb sinds 1,5 week de S24 Ultra. Vergelijkend met de S23 Ultra die ik ervoor had moet ik eerlijk zeggen dat de batterij sneller leeg lijkt te lopen, althans, ik heb geen harde cijfers maar gevoelsmatig lijkt dit zo te zijn. Ik heb al wat tweaks toegepast zoals het light prestatieprofiel en geen AOD etc.
wacht nog eens een paar weken voordat je een conclusie trekt

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
  • Laatst online: 18:54
Iemand slechte ervaringen met NFC van de S24. In/uit checken in het OV werkt in 50% van de gevallen niet. En betalen aan de pomp met contactloze betaling lukt al helemaal niet. Krijg dan melding aan de pomp dat ik moet bevestigen met vingerafdruk of pincode, maar hierna gebeurt er niks. Met mijn 6 jaar oude OnePlus 6 nooit problemen, maar Samsung is tot vrij waardeloos met NFC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Laatst online: 14:21
Gabriel_Knight schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 08:34:
Iemand slechte ervaringen met NFC van de S24. In/uit checken in het OV werkt in 50% van de gevallen niet. En betalen aan de pomp met contactloze betaling lukt al helemaal niet. Krijg dan melding aan de pomp dat ik moet bevestigen met vingerafdruk of pincode, maar hierna gebeurt er niks. Met mijn 6 jaar oude OnePlus 6 nooit problemen, maar Samsung is tot vrij waardeloos met NFC.
Nee, alleen met mijn telefoon (en dat was ook met mijn vorige S21U) dat ik op één of andere manier altijd bij parkeerautomaten problemen heb. Die NFC scanner zit dan zo "shit" geplaatst dat je je telefoon er niet goed overheen kan leggen en dan mislukt de betaling.

Pomp geen ervaring mee... tankpas van de zaak (Die zou ik nog wel graag op mijn telefoon kunnen toevoegen, maar dat is een ander verhaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
Je krijgt soms meldingen dat als je NFC scant je je mobiel stil moet houden. Als het kan leg ik mijn mobiel los op de NFC lezer en dan nog de melding geven dat ik mijn mobiel stil moet houden. Stiller dan los op een NFC lezer houden gaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
Wie weet waar je vertaalfouten kan melden bij Samsung. Van de Nederlandse vertaling klopt soms echt niks. Als je em dan op Engels zet snap je pas wat er bedoeld wordt. 🤣

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kruila
Gabriel_Knight schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 08:34:
Ander hoesje al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Ik heb met de S23U wel eens de melding gehad dat ik te snel beweeg maar heb dit nog nog niet gehad met de S24U.
Vaak is het voordat ik de telefoon op de paslezer heb wordt de betaling al geregistreerd dus de verbinding wordt wel snel gelegd.

@Gabriel_Knight heb je voorbeelden van vertaalfouten want is mij nooit opgevallen. Maar dat kan aan mij liggen want ik let er ook niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
Bijvoorbeeld bij de batterij instellingen.
"Volledig opladen duurt circa 1 d 19 u".
Dat klinkt als super traag opladen...

In het Engels is dat " A full charge will last 1 d 19 u".

Tsja dat snap ik wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Gabriel_Knight schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 08:47:
Wie weet waar je vertaalfouten kan melden bij Samsung. Van de Nederlandse vertaling klopt soms echt niks. Als je em dan op Engels zet snap je pas wat er bedoeld wordt. 🤣
Samsung Members app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Gerjannn schreef op maandag 8 april 2024 @ 14:19:
[...]

Hmm, ik heb dit zelf nooit gehad (S23U en nu S24U). Heb dus wel een hele tijd Gboard kunnen gebruiken zonder issues. Ik ben sinds kort over naar Swiftkey, vond het super irritant dat je bij Gboard als je naar de speciale tekens gaat vaak per ongeluk op dat 1234 icoontje klikt waardoor je een andere indeling krijgt, kreeg het niet in m'n muscle memory om dat te voorkomen.

Na even speuren zie ik op XDA dat je het Samsung toetsenbord via adb wel uit kunt zetten (dus je telefoon aan de PC hangen en via command prompt een paar commando's uitvoeren), maar dit kan mogelijk issues geven als je een pincode gebruikt om in je toestel te komen: https://xdaforums.com/t/s...isable-uninstall.4337935/
Maar het is niet het Samsung toetsenbord afaik.
In de instellingen staat gewoon dat Gboard actief is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
marteltor schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 17:40:
[...]

Maar het is niet het Samsung toetsenbord afaik.
In de instellingen staat gewoon dat Gboard actief is :(
Je hebt helemaal gelijk, dit lijkt nog steeds Gboard te zijn, maar dan met een tablet(?) layout. Heb je wellicht je optie "inzoomen op scherm" op z'n kleinst staan, of via andere apps de DPI aangepast? Binnen Gboard zie ik geen opties waarom dit opeens zou gebeuren. Wellicht kan je op het toetsenbord linksbovenin op het icoontje klikken en daar kiezen voor "formaat aanpassen" en kijken wat dat doet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Gabriel_Knight schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:53:
Bijvoorbeeld bij de batterij instellingen.
"Volledig opladen duurt circa 1 d 19 u".
Dat klinkt als super traag opladen...

In het Engels is dat " A full charge will last 1 d 19 u".

Tsja dat snap ik wel...
Ik heb deze een tijdje geleden al doorgegeven via de Samsung Members App. Die vertaling is namelijk behoorlijk letterlijk wat verkeerd overkomt in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

https://news.samsung.com/...guages-with-latest-update
Samsung Electronics today announced the upcoming expansion of three new languages for Galaxy AI: Arabic, Indonesian and Russian, as well as three new dialects: Australian English, Cantonese and Canadian French. In addition to the 13 languages1 already available, Samsung empowers even more Galaxy users around the world to harness the power of mobile AI. In addition to these new languages and dialects, Samsung plans to add four more languages later this year, including Romanian, Turkish, Dutch and Swedish, as well as the traditional Chinese and European Portuguese.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 15-06 01:05
Wat kan je hiermee?
Kan je hier bijvoorbeeld dingen vertalen naar het Russisch zonder gebruik te maken van google translate en vice versa? Begrijp even niet waarom dat ai moet zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door SamSid op 10-04-2024 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Besouro
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-06 13:15
SamSid schreef op woensdag 10 april 2024 @ 19:21:
[...]

Wat kan je hiermee?
Kan je hier bijvoorbeeld dingen vertalen naar het Russisch zonder gebruik te maken van google translate en vice versa? Begrijp even niet waarom dat ai moet zijn.
Als ik het goed begrepen heb vertaalt hij live in een telefoongesprek. Dus jij spreekt Nederlands en de ander hoort Russisch. De ander spreekt Russisch terug en jij hoort Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris79
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-04 14:59
Dag mensen. Ik mag verlengen en denk na over de basisuitvoering van de S24 familie. Ik heb echter eerst drie vragen:

1. Zijn er ook bezitters van de basis S24 die een 'grainy screen' hebben?
2. Is de batterijduur teleurstellend? Dat lees ik ondermeer op Reddit, het zou veroorzaakt worden door de Exynos soc.
3. Voor mensen die gevoelig zijn voor PWM dimming: de frequentie is verhoogd naar 492hz, is de S24 daarmee een goed toestel of laat het ontbreken van DC dimming zich merken?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

SamSid schreef op woensdag 10 april 2024 @ 19:21:
[...]

Wat kan je hiermee?
Kijk deze video en je weet het. ;)

[ Voor 31% gewijzigd door sjaool op 10-04-2024 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben wel eens benieuwd hoe lang het gaat duren wanneer Nederlands beschikbaar wordt (en of het beschikbaar wordt). Bij introductie werd dat wel beloofd, maar als ik zie in welk tempo er talen bij komen, heb ik er een hard hoofd in, dat dit nog dit jaar gaat gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Chris79 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 20:05:
Dag mensen. Ik mag verlengen en denk na over de basisuitvoering van de S24 familie. Ik heb echter eerst drie vragen:

2. Is de batterijduur teleurstellend? Dat lees ik ondermeer op Reddit, het zou veroorzaakt worden door de Exynos soc.
3. Voor mensen die gevoelig zijn voor PWM dimming: de frequentie is verhoogd naar 492hz, is de S24 daarmee een goed toestel of laat het ontbreken van DC dimming zich merken?

Alvast bedankt!
De eerste twee vragen zijn al meerdere keren gesteld en er is ook al veel info over te vinden, als je even de zoekfunctie gebruikt. Over het dimmen stel je nu de vierde keer (bijna) dezelfde vraag. Niemand heeft er kennelijk last van, net zoals wel meer zaken die als "belangrijke issues" op Reddit besproken worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DataGhost
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Also, "mag verlengen" is een verkeerde voorstelling van zaken. Je contract loopt af dus je hebt de keuze om je huidige telefoon te behouden en over te stappen op een veel goedkoper SIM only-abonnement, en van het uitgespaarde geld een nieuwe telefoon te kopen op het moment dat je er echt een nodig hebt. Je hebt ook de keuze om een nieuw abonnement (geen verlenging maar een nieuw contract) af te sluiten waardoor je weer twee jaar ofzo vastzit aan dezelfde provider en een nieuwe telefoon afbetaalt. Ondertussen mis je wel de vele honderden euro's korting die je in de preorder-periode had kunnen scoren en waarbij je nog gewoon twee weken bedenktijd/WKOA kon uitoefenen. Wellicht komt er volgend jaar wel een heel mooie telefoon uit die je dan "niet kan kopen" omdat je nog niet "mag" verlengen. Ook zijn er jaar op jaar verschillen in abonnementen beide kanten op, waardoor het soms heel onaantrekkelijk kan zijn om een nieuw contract af te sluiten omdat je erop achteruit gaat. Zeker als je nog zoveel vraagtekens bij een telefoon hebt die je niet via reviews op lijkt te kunnen lossen zou ik lekker wachten als je huidige telefoon nog voldoet.

[ Voor 37% gewijzigd door DataGhost op 11-04-2024 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Peatsmoke schreef op donderdag 11 april 2024 @ 03:54:
[...]

Ik ben wel eens benieuwd hoe lang het gaat duren wanneer Nederlands beschikbaar wordt (en of het beschikbaar wordt). Bij introductie werd dat wel beloofd, maar als ik zie in welk tempo er talen bij komen, heb ik er een hard hoofd in, dat dit nog dit jaar gaat gebeuren.
https://www.galaxyclub.nl...laxy-ai-leert-nederlands/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Daar staat exact hetzelfde nieuws wat ik hierboven al gedeeld had. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Deze quotes herinner ik me ook nog kort na de introductie van Bixby...
Ofwel: pas als het er is, ben ik overtuigd, tot die tijd overheerst scepsis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
sjaool schreef op donderdag 11 april 2024 @ 10:27:
[...]

Daar staat exact hetzelfde nieuws wat ik hierboven al gedeeld had. ;)
ik reageer ook niet op jouw post, maar op die van peatsmoke ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris79
DataGhost schreef op donderdag 11 april 2024 @ 09:51:
Also, "mag verlengen" is een verkeerde voorstelling van zaken. Je contract loopt af dus je hebt de keuze om je huidige telefoon te behouden en over te stappen op een veel goedkoper SIM only-abonnement, en van het uitgespaarde geld een nieuwe telefoon te kopen op het moment dat je er echt een nodig hebt. Je hebt ook de keuze om een nieuw abonnement (geen verlenging maar een nieuw contract) af te sluiten waardoor je weer twee jaar ofzo vastzit aan dezelfde provider en een nieuwe telefoon afbetaalt. Ondertussen mis je wel de vele honderden euro's korting die je in de preorder-periode had kunnen scoren en waarbij je nog gewoon twee weken bedenktijd/WKOA kon uitoefenen. Wellicht komt er volgend jaar wel een heel mooie telefoon uit die je dan "niet kan kopen" omdat je nog niet "mag" verlengen. Ook zijn er jaar op jaar verschillen in abonnementen beide kanten op, waardoor het soms heel onaantrekkelijk kan zijn om een nieuw contract af te sluiten omdat je erop achteruit gaat. Zeker als je nog zoveel vraagtekens bij een telefoon hebt die je niet via reviews op lijkt te kunnen lossen zou ik lekker wachten als je huidige telefoon nog voldoet.
Ja je hebt gelijk. Ik heb een Huawei P30 wat ik een enorm fijn toestel vind, maarja die heeft al bijna twee jaar geen security update gezien. Dus het wordt nu wel een keer tijd.

En voor wat betreft een compacte Android telefoon met een lange support is er niet echt een alternatief voor de S24.

Alleen is ook die niet helemaal perfect, ik twijfel vooral door de battery life, waardoor ik soms kijk naar de plus, maar daar zie je het grainy screen probleem vaker.

Keuzes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Ja mijn S24U "heeft er ook last van" maar je ziet het (in ieder geval bij mij) letterlijk alleen maar als je in het pikdonker zit met een scherm wat overwegend donkergrijs (en niet zwart, wat je in OLED-aware apps zou moeten hebben) is en je er daadwerkelijk naar op zoek bent. Ook als het zichtbaar is vind ik het niet storend. Maar overdag is er dus helemaal niks van te zien want zodra de helderheid van het scherm iets hoger staat dan "vrijwel helemaal uit" is het probleem weg. De momenten dat het zo donker is dat ik er last van zou kunnen hebben is wanneer ik in bed lig om te gaan slapen. Dus zeg >95% van de tijd is het niet eens te zien omdat er omgevingslicht is.

Je kan hier blijven vragen vragen vragen en blijven zoeken zoeken zoeken maar het is iets wat van model tot model kan verschillen en verder enorm subjectief. Je hoort een aantal mensen keihard schreeuwen en een enkeling heeft inderdaad z'n telefoon teruggestuurd, verder is de laatste keer dat het in dit topic over graining ging door mensen die daadwerkelijk een S24 hebben meer dan anderhalve maand geleden dus eventueel kan je daar ook conclusies uit trekken. Dit is in ieder geval mijn ervaring en die is vast niet representatief voor iedereen maar ik denk dat het verder een heel rationeel verhaal is. Je kan je om andere zaken drukker maken.

Er zijn dus eigenlijk maar twee opties: niet die telefoon kopen en in een heel andere serie gaan kijken, of wel de telefoon kopen en kijken of je er last van hebt. Is dat zo *en* vind je het storend, stuur je 'm terug. Veel meer blijft er niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 15-06 01:05
DataGhost schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:20:
Ja mijn S24U "heeft er ook last van" maar je ziet het (in ieder geval bij mij) letterlijk alleen maar als je in het pikdonker zit met een scherm wat overwegend donkergrijs (en niet zwart, wat je in OLED-aware apps zou moeten hebben) is en je er daadwerkelijk naar op zoek bent. Ook als het zichtbaar is vind ik het niet storend. Maar overdag is er dus helemaal niks van te zien want zodra de helderheid van het scherm iets hoger staat dan "vrijwel helemaal uit" is het probleem weg. De momenten dat het zo donker is dat ik er last van zou kunnen hebben is wanneer ik in bed lig om te gaan slapen. Dus zeg >95% van de tijd is het niet eens te zien omdat er omgevingslicht is.

Je kan hier blijven vragen vragen vragen en blijven zoeken zoeken zoeken maar het is iets wat van model tot model kan verschillen en verder enorm subjectief. Je hoort een aantal mensen keihard schreeuwen en een enkeling heeft inderdaad z'n telefoon teruggestuurd, verder is de laatste keer dat het in dit topic over graining ging door mensen die daadwerkelijk een S24 hebben meer dan anderhalve maand geleden dus eventueel kan je daar ook conclusies uit trekken. Dit is in ieder geval mijn ervaring en die is vast niet representatief voor iedereen maar ik denk dat het verder een heel rationeel verhaal is. Je kan je om andere zaken drukker maken.

Er zijn dus eigenlijk maar twee opties: niet die telefoon kopen en in een heel andere serie gaan kijken, of wel de telefoon kopen en kijken of je er last van hebt. Is dat zo *en* vind je het storend, stuur je 'm terug. Veel meer blijft er niet over.
Ik vond en vind het ook niet storend. Er alleen een ding wat ik in mijn achterhoofd blijft houden en dat is wanneer ik deze volgend jaar wil inleveren. Gaat Samsung mij aanspreken op het feit dat de telefoon een manko aan het scherm heeft. En daardoor een lagere inruil geeft op de s25u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:38
SamSid schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:25:
[...]

Ik vond en vind het ook niet storend. Er alleen een ding wat ik in mijn achterhoofd blijft houden en dat is wanneer ik deze volgend jaar wil inleveren. Gaat Samsung mij aanspreken op het feit dat de telefoon een manko aan het scherm heeft. En daardoor een lagere inruil geeft op de s25u.
haha jéneeeeee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

SamSid schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:25:
[...]

Gewoon niet inruilen bij Samsung. Er zijn andere partijen die meer geven voor je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:12
Chris79 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 20:05:

Alvast bedankt!
1 is toch enkel met de Ultra? Op de basis s24 niet van toepassing, ik zie in elk geval niks.
2 ik ben vandaag in 12 uur van 80% naar 20% gegaan, van die 12 uur iets meer dan 3 uur screen on time. En een uur muziek geluisterd in het OV.
Ik vind het meer dan prima.
3 had hier nog ooit van gehoord maar dus ook geen last van (ook niet op oudere Samsungs met lagere frequentie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris79
german8 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 20:00:
[...]

1 is toch enkel met de Ultra? Op de basis s24 niet van toepassing, ik zie in elk geval niks.
2 ik ben vandaag in 12 uur van 80% naar 20% gegaan, van die 12 uur iets meer dan 3 uur screen on time. En een uur muziek geluisterd in het OV.
Ik vind het meer dan prima.
3 had hier nog ooit van gehoord maar dus ook geen last van (ook niet op oudere Samsungs met lagere frequentie).
Dankjewel, dit is handige informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:18
german8 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 20:00:
[...]

Er zijn ook reports van mensen die het op non-ultra toestellen menen te hebben, o.a. gezien op reddit en Samsung's eigen forum. Of het ook klopt is volgens mij niet vastgesteld.

Op mijn Ultra heb ik het proberen te ontdekken, maar of mijn scherm heeft het niet, of ik kijk er gewoon overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-03 10:33
Ik heb eigenlijk sinds de switch van S23U naar S24U al het probleem dat foto's nadat ik ze deel in een andere app ontzettend vaal van kleur zijn. Super HDR in de galerij staat uiteraard uit. Ik moet foto's alvorens ik ze deel nu dus steeds bewerken, erg onhandig. Herkent iemand dit probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
kruila schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 09:35:
[...]

Ander hoesje al geprobeerd?
Heb het zonder hoesje geprobeerd en geen effect. Heb het met mijn fysieke pinpas geprobeerd met contactloos en dit wordt ook geweigerd. Pas bij insteken van pas en invoeren pincode werk het.

Probleem zal wel bij de Rabobank zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Nu online
Ik wil binnenkort met KWGT aan de slag. Ik zie dat er veel verschillende widgets zijn.
Iemand suggesties welke de moeite waard zijn om te bekijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerjannn
satshow schreef op zondag 14 april 2024 @ 10:44:
Ik wil binnenkort met KWGT aan de slag. Ik zie dat er veel verschillende widgets zijn.
Iemand suggesties welke de moeite waard zijn om te bekijken?
Er is inderdaad erg veel. Smaken verschillen, dus het beste is om bijvoorbeeld op de Discord van Nova Launcher (of elders) te kijken naar homescreens van anderen of te zoeken naar artikelen (bijv. "Best KWGT widgets in 2024")

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Gismo1979 schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:20:
Ik had problemen met Roblox i.c.m. KPN mobiel internet (Roblox werkt schijnbaar niet met IPv6). Nu wilde ik de cache legen via het recovery menu, maar ik krijg de volgende melding:
[Afbeelding]

Krijgt iemand anders ook deze melding na opstarten met oplader aangesloten i.c.m. aan knop en volume omhoog knop?
Problem solved :*) . Schijnbaar moet de telefoon met een computer verbonden zijn wil je de handeling (aan/uit knop + volume omhoog + usb) succesvol kunnen uitvoeren. Eerder was een bedrade hoofdtelefoon of een oplader aansluiten op aan de telefoon afdoende om in het recovery menu te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Opeens een raar "probleem" op mijn s24 Ultra:
als ik zeg tegen mevrouw google "sync my devices" krijg ik als antwoord o.a. xxxxx s24 ultra niet beschikbaar.

Bij de "assistent-activiteit" op mijn s24 ultra kan ik alles teruglezen dus zou je denken dat alles werkt.

Opnieuw opstarten van de s24 ultra hielp niet.

Iemand een tip?

[ Voor 8% gewijzigd door kruila op 16-04-2024 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekingmatt3
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-06 17:52
Ik heb nu de 14 pro en kan nu met de kpn actie en extra cashback de S24 ultra krijgen voor 265 euro. Puur objectief gezien, is dit een goede keuze? Heb vroeger wel Samsung gehad, dus OS is geen issue. Iemand die mij wat objectiefs kan vertellen? Of het rationeel is voor 265?

[ Voor 5% gewijzigd door thekingmatt3 op 16-04-2024 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
marteltor schreef op zondag 7 april 2024 @ 19:56:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
het blijkt een Gboard bug te zijn...
https://www.reddit.com/r/gboard/s/2p9YhlR9W7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

thekingmatt3 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 21:36:
Ik heb nu de 14 pro en kan nu met de kpn actie en extra cashback de S24 ultra krijgen voor 265 euro. Puur objectief gezien, is dit een goede keuze? Heb vroeger wel Samsung gehad, dus OS is geen issue. Iemand die mij wat objectiefs kan vertellen? Of het rationeel is voor 265?
Het lijkt me extreem sterk dat je maar 265 betaalt voor een S24U. Dat is zeker in combinatie met een abonnement waardoor je nog maandelijks voor de telefoon betaalt? Dan moet je dus de telefoonkosten vermenigvuldigen met de looptijd van het contract, dan zie je pas het echte bedrag, want dat betaal je alsnog. Misschien niet nu maar de komende twee jaar dus wel. Als ik op de site van KPN kijk gaat het waarschijnlijk om de S24U 512GB en daarbij staat dat je gewoon 1248 euro mag aftikken. Kijkend naar de Pricewatch is dat wel zo'n 100 euro goedkoper maar een enorm spectaculaire aanbieding vind ik dat ook weer niet. Eventuele inruil moet je ook verrekenen en kan zelfs onaantrekkelijk zijn als je op MP/V&A een koper krijgt voor een hoger bedrag.

Verder is er objectief weinig over te vertellen. De reviews zijn lovend en over het algemeen zijn mensen in dit topic tevreden. Maar dat geldt volgens mij net zo goed voor de 14 pro en het bijbehorende topic. Dus dan blijft subjectief over en hangt het helemaal af van wat je met de telefoon wilt doen of kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over welke 14 Pro heb je het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
Je hebt t over de actie die op pepper werd gedeeld. Je betaalt wel meer dan die 265, want de meeste korting krijg je door de standaard inruilwaarde. Als je je 14 pro via marktplaats verkoopt of via een website als rebuy, krijg je vaak meer. Maar dan mis je de standaard inruilwaarde, dus zou je daar een goedkope telefoon voor moeten gebruiken om in te ruilen.

Als je wel de 14 pro in gaat ruilen zou ik dat verlies wel incalculeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:54
Bij de Pepper deal gaan ze uit van een maandelijks opzegbaar abonnement en betaal je bij inruil van een heel oud toestel uiteindelijk 730,91 voor de S24 Ultra. Dat is wel een goede prijs.
Dan moet je de afweging maken of +-500,- voor de 14 Pro het ook waard is om die in te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:18
Sinds 15 maart in het bezit van een S24u en sinds 2 weken ongeveer echt in gebruik, en 2 zaken waar ik nog geen oplossing voor gevonden heb. Misschien weten jullie dit wel.
1) Bluetooth. Als ik bluetooth inschakel gaat deze standaard in "pairing" modus en krijg ik de popup van BT ook op het scherm (m.a.w, zichtbaar voor andere apparaten).. Kan dit op een of andere manier ook uitgeschakeld worden?
2) In Android13 had je een scheiding tussen notificaties in de notificationbar. Weet iemand of dit ook in A14 nog van toepassing is (ik weet dat je bij notificaties de 2 opties hebt, maar scheiding is er niet (meer)).

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Ik vraag me af of je hier veel mee opschiet. De 14 Pro is top toestel net als de S24U dus je keuze moet puur gebaseerd zijn op dat je graag een Android wilt of gewoon wat anders maar het is niet zo dat je er heel veel op voorruit gaat.

Als je inderdaad maar 265,- moet bijbetalen, zonder extra verborgen telefoon kosten, dan is het een goede deal want dat zou betekenen dat je grofweg 1000,- voor de 14 Pro krijgt wat erg veel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
Garret1410 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:43:
[...]

Ik vraag me af of je hier veel mee opschiet. De 14 Pro is top toestel net als de S24U dus je keuze moet puur gebaseerd zijn op dat je graag een Android wilt of gewoon wat anders maar het is niet zo dat je er heel veel op voorruit gaat.

Als je inderdaad maar 265,- moet bijbetalen, zonder extra verborgen telefoon kosten, dan is het een goede deal want dat zou betekenen dat je grofweg 1000,- voor de 14 Pro krijgt wat erg veel is.
Zo zou ik niet rekenen, als thekingmatt3 een oud goedkoop of stuk toestel inruilt krijg je ook flinke korting. Er gaan al veel standaard kortingen vanaf. Dus het zou dan eerder +/- 500 zijn zoals dutchgio benoemd. Even een snelle check, een 14 pro 256GB bij rephone die m van je overneemt geeft een geschatte waarde van 700. Toch maar 200 euro verschil, dus valt mee nog.
Pagina: 1 ... 22 ... 39 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Discussie over snapdragon VS exynos: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
- Accessoires: [Samsung Galaxy S24-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S24-serie] Levertijd & Prijzen