Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik neem aan dat thekingmatt3 de Iphone 14 pro bedoeld en niet de Xiaomi 14 pro. :+ :9B

Ik zou ook kijken wat de maandelijkse kosten zijn als hij geen toestel neemt. Ik verwacht dat hij dan maandelijks goedkoper uit is. Kwestie van smaak en wat hij wilt.

[ Voor 54% gewijzigd door Gismo1979 op 17-04-2024 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 07:37
Gismo1979 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:58:
Ik neem aan dat thekingmatt3 de Iphone 14 pro bedoeld en niet de Xiaomi 14 pro. :+ :9B

Ik zou ook kijken wat de maandelijkse kosten zijn als hij geen toestel neemt. Ik verwacht dat hij dan maandelijks goedkoper uit is. Kwestie van smaak en wat hij wilt.
Bij deze KPN actie mag hij na 1 of 2 maanden boetevrij opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekingmatt3
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-06 17:52
DataGhost schreef op woensdag 17 april 2024 @ 00:47:
[...]

Het lijkt me extreem sterk dat je maar 265 betaalt voor een S24U. Dat is zeker in combinatie met een abonnement waardoor je nog maandelijks voor de telefoon betaalt? Dan moet je dus de telefoonkosten vermenigvuldigen met de looptijd van het contract, dan zie je pas het echte bedrag, want dat betaal je alsnog. Misschien niet nu maar de komende twee jaar dus wel. Als ik op de site van KPN kijk gaat het waarschijnlijk om de S24U 512GB en daarbij staat dat je gewoon 1248 euro mag aftikken. Kijkend naar de Pricewatch is dat wel zo'n 100 euro goedkoper maar een enorm spectaculaire aanbieding vind ik dat ook weer niet. Eventuele inruil moet je ook verrekenen en kan zelfs onaantrekkelijk zijn als je op MP/V&A een koper krijgt voor een hoger bedrag.

Verder is er objectief weinig over te vertellen. De reviews zijn lovend en over het algemeen zijn mensen in dit topic tevreden. Maar dat geldt volgens mij net zo goed voor de 14 pro en het bijbehorende topic. Dus dan blijft subjectief over en hangt het helemaal af van wat je met de telefoon wilt doen of kunnen.
Peatsmoke schreef op woensdag 17 april 2024 @ 05:20:
[...]

Over welke 14 Pro heb je het?
ChefRopes schreef op woensdag 17 april 2024 @ 05:59:
[...]

Je hebt t over de actie die op pepper werd gedeeld. Je betaalt wel meer dan die 265, want de meeste korting krijg je door de standaard inruilwaarde. Als je je 14 pro via marktplaats verkoopt of via een website als rebuy, krijg je vaak meer. Maar dan mis je de standaard inruilwaarde, dus zou je daar een goedkope telefoon voor moeten gebruiken om in te ruilen.

Als je wel de 14 pro in gaat ruilen zou ik dat verlies wel incalculeren.
Garret1410 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:43:
[...]

Ik vraag me af of je hier veel mee opschiet. De 14 Pro is top toestel net als de S24U dus je keuze moet puur gebaseerd zijn op dat je graag een Android wilt of gewoon wat anders maar het is niet zo dat je er heel veel op voorruit gaat.

Als je inderdaad maar 265,- moet bijbetalen, zonder extra verborgen telefoon kosten, dan is het een goede deal want dat zou betekenen dat je grofweg 1000,- voor de 14 Pro krijgt wat erg veel is.
ChefRopes schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:52:
[...]

Zo zou ik niet rekenen, als thekingmatt3 een oud goedkoop of stuk toestel inruilt krijg je ook flinke korting. Er gaan al veel standaard kortingen vanaf. Dus het zou dan eerder +/- 500 zijn zoals dutchgio benoemd. Even een snelle check, een 14 pro 256GB bij rephone die m van je overneemt geeft een geschatte waarde van 700. Toch maar 200 euro verschil, dus valt mee nog.
Heb nu de 14 pro.

Als je deze S24 ultra 256GB kiest: https://www.kpn.com/shop/...rey-256gb?icid=quicktile2

Dan kies je de goedkoopste bundel (150 belminuten, 0mb en maandelijks opzegbaar). Deze kost 16 euro per maand.

De telefoon kost 1152 euro. Je krijgt 200 euro cashback vanuit Samsung. 1152 - 200 = 952 euro.

Als je de Iphone 14 pro 128GB inlevert krijg je 447 euro terug, echter krijg je hier een extra bonus van 250 euro op, dus je krijgt 697 euro terug.

952 - 697 = 255 euro totaal.

Dan kan je direct je maandelijke abonnement opzeggen, wat inhoudt dat je +/- 270 euro betaald voor een nieuwe S24 ultra.

Nu is mijn vraag, objectief gezien, of het voor 270 euro waard is om the upgraden van de 14 pro naar de S24 ultra?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-06 12:00
thekingmatt3 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 11:10:

Heb nu de 14 pro.

Als je deze S24 ultra 256GB kiest: https://www.kpn.com/shop/...rey-256gb?icid=quicktile2

Dan kies je de goedkoopste bundel (150 belminuten, 0mb en maandelijks opzegbaar). Deze kost 16 euro per maand.

De telefoon kost 1152 euro. Je krijgt 200 euro cashback vanuit Samsung. 1152 - 200 = 952 euro.

Als je de Iphone 14 pro 128GB inlevert krijg je 447 euro terug, echter krijg je hier een extra bonus van 250 euro op, dus je krijgt 697 euro terug.

Dan kan je direct je maandelijke abonnement opzeggen, wat inhoudt dat je +/- 270 euro betaald voor een nieuwe S24 ultra.

Nu is mijn vraag, objectief gezien, of het voor 270 euro waard is om the upgraden van de 14 pro naar de S24 ultra?
Objectief gezien is geen enkele telefoon die tot 3/4j terug is uitgekomen het al waard om te wisselen tenzij er geen beveiligingsupdates meer zijn.

Mijn vrouw heeft een Iphone 13 pro en die is even snel en makkelijk als mijn S24 ultra, merk je geen verschil in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nixus7
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 18-12-2024
Gabriel_Knight schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 08:34:
Iemand slechte ervaringen met NFC van de S24. In/uit checken in het OV werkt in 50% van de gevallen niet. En betalen aan de pomp met contactloze betaling lukt al helemaal niet. Krijg dan melding aan de pomp dat ik moet bevestigen met vingerafdruk of pincode, maar hierna gebeurt er niks. Met mijn 6 jaar oude OnePlus 6 nooit problemen, maar Samsung is tot vrij waardeloos met NFC.
Ik heb tot nu toe altijd met een S20 contactloos betaald met NFC: vrijwel nooit problemen ook niet met inchecken bij OV. Als hij inderdaad eens stoorde dan was dat meestal aan een parkeerautomaat. En dan zei die dat ik te snel bewoog, maar als ik hem dan ervoor bleef houden, pakte die hem gewoon wel. Ik zie ook steeds vaker bij de parkeerautomaten een stickertje erop plakken "8 seconden ervoor houden", waaruit blijkt dat bij die systemen dat contactloos betalen sowieso niet feilloos werkt. Ook aan de pomp contactloos mee betaald en geen problemen. Als hoesje had ik de Spigen Tough Armor.

Nu heb ik de S24 en wederom ook hier geen merkbare problemen te bekennen. Althans, niet meer of minder dan ik bij de S20 had, NFC werkt gewoon hetzelfde. Ik heb nu als hoesje de Spigen Slim Armor met MagSafe, dus ook het metalen plaatje veroorzaakt geen storing o.i.d.

Helaas kan ik het dus niet met je eens zijn wat betreft de kwaliteit van de NFC. Maar ieder heeft hier natuurlijk zijn eigen ervaring mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 07:37
Nixus7 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 12:27:
[...]

Ik heb tot nu toe altijd met een S20 contactloos betaald met NFC: vrijwel nooit problemen ook niet met inchecken bij OV. Als hij inderdaad eens stoorde dan was dat meestal aan een parkeerautomaat. En dan zei die dat ik te snel bewoog, maar als ik hem dan ervoor bleef houden, pakte die hem gewoon wel. Ik zie ook steeds vaker bij de parkeerautomaten een stickertje erop plakken "8 seconden ervoor houden", waaruit blijkt dat bij die systemen dat contactloos betalen sowieso niet feilloos werkt. Ook aan de pomp contactloos mee betaald en geen problemen. Als hoesje had ik de Spigen Tough Armor.

Nu heb ik de S24 en wederom ook hier geen merkbare problemen te bekennen. Althans, niet meer of minder dan ik bij de S20 had, NFC werkt gewoon hetzelfde. Ik heb nu als hoesje de Spigen Slim Armor met MagSafe, dus ook het metalen plaatje veroorzaakt geen storing o.i.d.

Helaas kan ik het dus niet met je eens zijn wat betreft de kwaliteit van de NFC. Maar ieder heeft hier natuurlijk zijn eigen ervaring mee. :)
Hier ook geen issues met NFC op een s24u 1tb. Ook met een Spigen hoesje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nixus7
  • Laatst online: 18-12-2024
Chris79 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 20:05:
Dag mensen. Ik mag verlengen en denk na over de basisuitvoering van de S24 familie. Ik heb echter eerst drie vragen:

1. Zijn er ook bezitters van de basis S24 die een 'grainy screen' hebben?
2. Is de batterijduur teleurstellend? Dat lees ik ondermeer op Reddit, het zou veroorzaakt worden door de Exynos soc.
3. Voor mensen die gevoelig zijn voor PWM dimming: de frequentie is verhoogd naar 492hz, is de S24 daarmee een goed toestel of laat het ontbreken van DC dimming zich merken?

Alvast bedankt!
Ik heb sinds kort de S24. Ook ik heb heel lang getwijfeld om de overstap te maken van S20 naar S23 of 24. Uiteindelijk op basis van mijn manier van gebruiken gekozen voor de langste updates, de S24 dus.

1. Ik kan geen grainy screen ontdekken, heb hem nu een paar weken en ben tevreden over het scherm.
2. Ik ga voor de eerste keer in mijn leven anders om met een telefoonbatterij. Normaalgesproken laadde ik een telefoon 's nachts op tot 100 procent en deed dit elke nacht, maakte niet uit hoeveel procent er nog in zat. Ik liet de telefoon ook graag helemaal leeggaan als ik er druk op bezig was.

Nu heb ik met routines ingesteld dat ik de batterij door de week oplaad tot 80 procent en dat hij bij 20 procent op spaarstand gaat. In het weekend laad ik hem liever op tot 100 procent aangezien de avonden dan soms iets langer doorgaan ;-) Met routines heb ik bovendien ingesteld dat hij tussen 22u en 7 uur op spaarstand gaat aangezien ik er dan toch weinig gebruik van maak als ik slaap. Ik laad nu mijn telefoon op als hij tegen de 20 procent batterij gaat en "vol" is dan 80 procent. Daar kan ik echt ruim 1 dag mee doen (incl slapen). Al met al ben ik dus niet teleurgesteld over de batterijduur. Ik ben wel ook echt een minimalistische gebruiker, social media scrollen 1 a 2 uur per dag en 1 uurtje gebruik van whatsapp, mail en het luisteren van een podcast voor een uurtje. Ik game niet, dus mijn batterij wordt ook zeker niet volledig belast met mijn gebruik.

Over punt 3 kan ik niet meepraten, dat laat ook wel zien wat ik voor gebruiker ben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
thekingmatt3 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 11:10:
[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Heb nu de 14 pro.

Aankoopadvies graag in een eigen topic, hier hoort het niet thuis :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gismo1979 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:58:

Als ik zie wat er in deze topics gepost wordt, kijk ik nergens meer van op. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris79
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-04 14:59
Nixus7 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 12:41:
[...]

Ik heb sinds kort de S24. Ook ik heb heel lang getwijfeld om de overstap te maken van S20 naar S23 of 24. Uiteindelijk op basis van mijn manier van gebruiken gekozen voor de langste updates, de S24 dus.

1. Ik kan geen grainy screen ontdekken, heb hem nu een paar weken en ben tevreden over het scherm.
2. Ik ga voor de eerste keer in mijn leven anders om met een telefoonbatterij. Normaalgesproken laadde ik een telefoon 's nachts op tot 100 procent en deed dit elke nacht, maakte niet uit hoeveel procent er nog in zat. Ik liet de telefoon ook graag helemaal leeggaan als ik er druk op bezig was.

Nu heb ik met routines ingesteld dat ik de batterij door de week oplaad tot 80 procent en dat hij bij 20 procent op spaarstand gaat. In het weekend laad ik hem liever op tot 100 procent aangezien de avonden dan soms iets langer doorgaan ;-) Met routines heb ik bovendien ingesteld dat hij tussen 22u en 7 uur op spaarstand gaat aangezien ik er dan toch weinig gebruik van maak als ik slaap. Ik laad nu mijn telefoon op als hij tegen de 20 procent batterij gaat en "vol" is dan 80 procent. Daar kan ik echt ruim 1 dag mee doen (incl slapen). Al met al ben ik dus niet teleurgesteld over de batterijduur. Ik ben wel ook echt een minimalistische gebruiker, social media scrollen 1 a 2 uur per dag en 1 uurtje gebruik van whatsapp, mail en het luisteren van een podcast voor een uurtje. Ik game niet, dus mijn batterij wordt ook zeker niet volledig belast met mijn gebruik.

Over punt 3 kan ik niet meepraten, dat laat ook wel zien wat ik voor gebruiker ben.
Bedankt voor je uitvoerige reactie. Dit is informatie die ik in mijn beslissing kan meenemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Sinds vandaag weer over op een Samsung S24 (Amber Yellow - 256GB editie)... Jaren geleden altijd Huawei gehad tot het embargo en daarna een S21 gekocht, waar ik eigenlijk helemaal niet tevreden mee was maar vanwege de prijs toch maar gehouden. Helaas viel die na 1,5 jaar uit m'n handen en was er weinig meer van het scherm over, kosten voor een nieuw scherm en batterij waren toch al ruim 250 euro dus dat maar niet gedaan.
Een goede deal kunnen krijgen voor een Motorola Edge 30 Fusion, maar na 1,5 jaar: batterij niet meer optimaal en de software was altijd al mediocre, verder was het toestel veel te groot voor m'n handen (maakte wel mooie plaatjes voor een midrange).

Aangezien het bijna m'n verjaardag is en ik wel een redelijke deal kon vinden voor de Amber Yellow toch maar weer de gok gewaagd en weer terug bij een Samsung.

Eerste paar uur: ligt erg fijn in de hand, veel fijner dan de S21 die was echt spekglad en deze niet. Verder erg snel weer, maar dat was de S21 eigenlijk ook wel ;)

Wel weer jammer van de Exynos... ding wordt altijd veel te heet, maar goed dat nemen we dan maar op de koop toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:21
ArcticWolf schreef op donderdag 18 april 2024 @ 20:24:
Sinds vandaag weer over op een Samsung S24 (Amber Yellow - 256GB editie)... Jaren geleden altijd Huawei gehad tot het embargo en daarna een S21 gekocht, waar ik eigenlijk helemaal niet tevreden mee was maar vanwege de prijs toch maar gehouden. Helaas viel die na 1,5 jaar uit m'n handen en was er weinig meer van het scherm over, kosten voor een nieuw scherm en batterij waren toch al ruim 250 euro dus dat maar niet gedaan.
Een goede deal kunnen krijgen voor een Motorola Edge 30 Fusion, maar na 1,5 jaar: batterij niet meer optimaal en de software was altijd al mediocre, verder was het toestel veel te groot voor m'n handen (maakte wel mooie plaatjes voor een midrange).

Aangezien het bijna m'n verjaardag is en ik wel een redelijke deal kon vinden voor de Amber Yellow toch maar weer de gok gewaagd en weer terug bij een Samsung.

Eerste paar uur: ligt erg fijn in de hand, veel fijner dan de S21 die was echt spekglad en deze niet. Verder erg snel weer, maar dat was de S21 eigenlijk ook wel ;)

Wel weer jammer van de Exynos... ding wordt altijd veel te heet, maar goed dat nemen we dan maar op de koop toe.
Het is dat je een aanbieding kon vinden voor de S24, anders had je inderdaad beter de S23 kunnen nemen, die kreeg wél in de EU een Snapdragon, en is verdere vrijwel identiek aan de S24, en als het 'oude model' tegenwoordig een stuk goedkoper te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:13
Poosje terug heb ik hier al eens gemeld dat ik sinds mijn S24 Ultra geen informatie meer zie op mijn infotainment scherm van mijn Seat Leon 5F uit 2013. Bij mijn Poco F2 Pro ging dat altijd prima. Met de knoppen op mijn stuur kan ik ook niet meer volgende/vorige nummer doen en pauzeren/afspelen.

Heeft iemand hier dat ook en het op kunnen lossen? Heb al meerdere keren mijn telefoon verwijderd uit de bluetooth instellingen van mijn auto en ook andersom in mijn telefoon. Bij het opnieuw verbinden zie je dat ie 1 seconde even verschijnt en meteen weer verdwijnt. Ik dacht dat het aan de software van mijn auto zou kunnen liggen, maar dat ie toch 1 seconde verschijnt ga ik ook wel langzaamaan denken dat het aan de rechten van mijn telefoon ligt misschien.

Ik heb wel alle instellingen aan staan, ik kan er wel gewoon mee bellen en volume control werkt ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herpideperpi
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-03 19:50
Woon op verschillende plekken vanwege mijn werk. En de kennelijke afstand tot 5 G heeft invloed op mijn batterijverbruik. 5G zet ik in de nacht uit.
Bij "Standen" heb ik de slaapstand als volgt ingesteld: (s24 ultra)
-Netwerkmodus 3g/2G
-Spaarstand aan
-Niet storen aan
-Wifi en Bluetooth (uiteraard) gewoon aan. Dat verbruik niks meer tegenwoordig. En heb dus verbinding met mijn Galaxy Watch aan staan.

Op Plek A verbruik die dan 0.6%/hr maar hier, in Buitenlandia, in de stad: 0,2%
Dus ca2% in 8 uur.

Gebruik Gsam, leg de telefoon naast mijn bedje en de volgende ochtend dus dit resultaat.
Dat heb ik nog nooit van mijn leven uit een telefoon weten te persen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bXCc5vuRXMseum45r3_XhUU33D4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Tmopswv5Rqp70r9iTr1r1Xph.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 97% gewijzigd door herpideperpi op 20-04-2024 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

Gisteren de S24 in ontvangst genomen.

Eerste indruk is positief, ik kom van de S10e en de S24 is iets groter maar houd wel makkelijker vast.
Verder nog niet veel gespeeld ermee, ben nog alles aan het overzetten..

Meeste dingen zijn geregeld, accounts en dergelijke. Ik heb ook geprobeerd alle foto's over te zetten maar daardoor zit het allemaal door elkaar in de gallerij app.
Via smartswitch gedaan.

Hoe doen jullie dat altijd?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
thijsco19 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 12:36:

Eerste indruk is positief, ik kom van de S10e en de S24 is iets groter maar houd wel makkelijker vast.

Meeste dingen zijn geregeld, accounts en dergelijke. Ik heb ook geprobeerd alle foto's over te zetten maar daardoor zit het allemaal door elkaar in de gallerij app.
Via smartswitch gedaan.

Ik backup de foto's altijd via de standaard Onedrive, geen problemen bij overzetten, de foto's uit Afbeeldingen/Samsung Gallery en de onderliggende mappen worden netjes gesynchroniseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:01
thijsco19 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 12:36:

Via smartswitch gedaan.

Ik gebruik zelf Google Photos als opslag voor al m'n foto's, dus dat is makkelijk bij overstappen naar een nieuw toestel :) helaas al wel de 2TB tier nodig, dus kost me wel € 100,- per jaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
  • Laatst online: 21-03 19:50
Of-Aaargh schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 12:45:
[...]

Ik backup de foto's altijd via de standaard Onedrive, geen problemen bij overzetten, de foto's uit Afbeeldingen/Samsung Gallery en de onderliggende mappen worden netjes gesynchroniseerd.
Google foto's?
Oops, te laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Of-Aaargh schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 07:48:
[...]

Het is dat je een aanbieding kon vinden voor de S24, anders had je inderdaad beter de S23 kunnen nemen, die kreeg wél in de EU een Snapdragon, en is verdere vrijwel identiek aan de S24, en als het 'oude model' tegenwoordig een stuk goedkoper te krijgen.
Moet eerlijk zeggen dat ik best onder de indruk ben met deze Exynos CPU en de configuratie van de schedulers.
Sinds de eerste full charge: 32u geleden, nog 26% over met 3u SoT. Ben geen hardcore user, maar m'n Motorola hield het met moeite een dag vol en de laatste paar weken geeneens meer een hele dag.

De S21 liep leeg als je er alleen al naar keek 8)7 dus dit vind ik persoonlijk helemaal prima. Heb de battery protection wel op Maximum gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

Mijn foto's kloppen nu wel denk ik. Er waren een hele hoop foto's die vanuit whatsapp er verkeerd in stonden.
Nu dus gelijk een hoop oude foto's weggegooid.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Gerjannn schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 13:37:
[...]

Ik gebruik zelf Google Photos als opslag voor al m'n foto's, dus dat is makkelijk bij overstappen naar een nieuw toestel :) helaas al wel de 2TB tier nodig, dus kost me wel € 100,- per jaar..
Heb zelf Office 365 Personal genomen een tijdje geleden.
https://www.microsoft.com...&culture=nl-nl&country=nl

Tijdens de setup vroeg de S24 of ik m'n Onedrive wilde instellen en die synchroniseerde eigenlijk alles zelf correct en alles in de juiste mappen. Kreeg zelfs de melding dat het Samsung systeem de controle over de backup via Onedrive had overgenomen, interessant genoeg werkte dat best genoeg. Dus je hebt de app zelf ook niet meer nodig.

Smart Switch regelde de rest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Sinds een paar jaar loopt de officiële foto-backup van Samsung via Microsoft Onedrive. Voor die tijd werden de foto's gratis opgeslagen en gesynchroniseerd op de servers van Samsung, maar sindsdien gaat je foto-backup van je eigen Onedrive-opslag af als je het gebruikt. Alleen zaken zoals systeem-backups, Samsung Notes en Samsung Pass worden nog op de servers van Samsung opgeslagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• issari
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
ChefRopes schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 16:49:
Poosje terug heb ik hier al eens gemeld dat ik sinds mijn S24 Ultra geen informatie meer zie op mijn infotainment scherm van mijn Seat Leon 5F uit 2013. Bij mijn Poco F2 Pro ging dat altijd prima. Met de knoppen op mijn stuur kan ik ook niet meer volgende/vorige nummer doen en pauzeren/afspelen.

Heeft iemand hier dat ook en het op kunnen lossen? Heb al meerdere keren mijn telefoon verwijderd uit de bluetooth instellingen van mijn auto en ook andersom in mijn telefoon. Bij het opnieuw verbinden zie je dat ie 1 seconde even verschijnt en meteen weer verdwijnt. Ik dacht dat het aan de software van mijn auto zou kunnen liggen, maar dat ie toch 1 seconde verschijnt ga ik ook wel langzaamaan denken dat het aan de rechten van mijn telefoon ligt misschien.

Ik heb wel alle instellingen aan staan, ik kan er wel gewoon mee bellen en volume control werkt ook.
Ik heb zelf een headunit met Android erop. En wanneer je de tandwiel naast de bluetooth device name selecteert kan je de volgende toggles enablen en dat zou als het goed is moeten helpen:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xMyKoheorFOttmMurLgg-jHBStE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JQvsumJe10cJvHvLA4IrU4ra.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
issari schreef op zondag 21 april 2024 @ 11:22:
[...]

Ik heb zelf een headunit met Android erop. En wanneer je de tandwiel naast de bluetooth device name selecteert kan je de volgende toggles enablen en dat zou als het goed is moeten helpen:[Afbeelding]
Ja klopt die heb ik allemaal aanstaan. Wat ik denk ik nog even ga proberen, is het Audio device type te switchen. En kan in de bluetooth instellingen de toggle van een setting instellen die de bluetooth terug zet naar een oudere versie, daarna zet ik m weer aan. Dat kan soms nog wel eens helpen. Al is de kans klein.

Toch bedankt voor je reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• issari
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
ChefRopes schreef op zondag 21 april 2024 @ 13:30:
[...]

Ja klopt die heb ik allemaal aanstaan. Wat ik denk ik nog even ga proberen, is het Audio device type te switchen. En kan in de bluetooth instellingen de toggle van een setting instellen die de bluetooth terug zet naar een oudere versie, daarna zet ik m weer aan. Dat kan soms nog wel eens helpen. Al is de kans klein.

Toch bedankt voor je reactie :)
Hmm ik moet zeggen dat voordat ik beide toggles enabled had ook geen controls en info had op display.
Zelf loop ik tegen een ander probleem aan waarbij het toestel soms niet wil herconnecten na een herstart van de auto/android unit. Dit gaat verder helemaal prima met een iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan_R
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:03

Duncan_R

www.motor-forum.nl

ChefRopes schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 16:49:

Heb ook een 5f en een s24 ultra. Mijn Spotify werkt prima, net als bellen en gebeld worden. Heb wel na aankoop 2 jaar terug een totale systeem software update gehad. Op Facebook zit een 5f groep. Misschien dat die kunnen helpen. Die updaten de 2013 variant bv ook met de nieuwere multimedia systemen en virtuele cockpits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
Duncan_R schreef op zondag 21 april 2024 @ 20:16:
[...]

Heb ook een 5f en een s24 ultra. Mijn Spotify werkt prima, net als bellen en gebeld worden. Heb wel na aankoop 2 jaar terug een totale systeem software update gehad. Op Facebook zit een 5f groep. Misschien dat die kunnen helpen. Die updaten de 2013 variant bv ook met de nieuwere multimedia systemen en virtuele cockpits
Ik zat ook al te denken daar iets mee te gaan doen ja. Dank voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlou
  • Laatst online: 06-06 16:26
Kan iemand mij voorzien van advies? M'n S10 begint een beetje op zn einde te raken, accu snel leeg, om de haverklap een nieuw laadkabeltje omdat t anders helemaal niet goed laadt. Nu zit ik te kijken voor de S23 256gb of de S24 256gb, met de 100 euro cashback die nog tm 5 Mei geldt, zou het +- 90 euro schelen als ik alle kosten over de 2 jaar mee reken.

Geen mega verschil dus, maar is het de moeite waard? Of kan ik beter nog wachten op een betere deal voor een van beide toestellen? Ik hou het als het moet nog wel even uit, maar het lijkt ook of de achterkant van m'n s10 wat speling begint te krijgen..

Voor wat betreft het abonnement, heeft 5G echt veel meer waarde dan 4g? Ik heb in het verleden eens bij Simyo gezeten en dit zou nu ook een van de goedkopere opties zijn. Momenteel heb ik ook gewoon 4g, en ondervind niet echt hinder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:12
Qlou schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:33:
Kan iemand mij voorzien van advies? M'n S10 begint een beetje op zn einde te raken, accu snel leeg, om de haverklap een nieuw laadkabeltje omdat t anders helemaal niet goed laadt. Nu zit ik te kijken voor de S23 256gb of de S24 256gb, met de 100 euro cashback die nog tm 5 Mei geldt, zou het +- 90 euro schelen als ik alle kosten over de 2 jaar mee reken.

Geen mega verschil dus, maar is het de moeite waard? Of kan ik beter nog wachten op een betere deal voor een van beide toestellen? Ik hou het als het moet nog wel even uit, maar het lijkt ook of de achterkant van m'n s10 wat speling begint te krijgen..

Voor wat betreft het abonnement, heeft 5G echt veel meer waarde dan 4g? Ik heb in het verleden eens bij Simyo gezeten en dit zou nu ook een van de goedkopere opties zijn. Momenteel heb ik ook gewoon 4g, en ondervind niet echt hinder?
Als het prijsverschil er niet echt is, zou ik zelf gewoon voor het nieuwste model gaan van de versie die je wilt hebben. Niet per se vanwege de nieuwe features in de telefoon zelf, maar ook gewoon omdat het nieuwste model langer ondersteund zal worden, zeker als jij nu van de S10 komt doe je vrij lang met een telefoon (of je moet de S10 gekocht hebben ver nadat hij uitkwam).

Of het een goeie deal is vind ik lastig te zeggen, want wat er in de toekomst voor deal gaat komen kan ik je niet vertellen (bijna niemand op een enkele na die zelf op een bepaalde manier betrokken is bij een web- of normale winkel).

Beide toestellen gaan een upgrade zijn overigens, want ze zijn immers een stuk nieuwer. Als het hebben van het allerlaatste model overigens zeker geen vereiste is (wat ik mij prima kan voorstellen), kun je ook een ander argument bezigen om juist WEL voor de S23 te gaan. Waar de S24 in het begin wat updates nodig had (of misschien nog steeds nodig heeft) om wat perikelen op te lossen die softwarematig konden worden opgelost, is dit bij de S23 volgens mij niet meer aan de orde. Ik kan dat niet met zekerheid zeggen, want ik kom van een S21 en mijn vrouw heeft de S22 nog.

Als je nu geen problemen hebt met de snelheid van 4G heeft het ook geen nut om per se 5G te gaan nemen, dus tenzij je het er kosteloos bij kan krijgen zou ik in jouw geval gewoon voor het goedkoopste gaan met 4G erbij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlou
sn0x0r schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:54:
[...]

Als het prijsverschil er niet echt is, zou ik zelf gewoon voor het nieuwste model gaan van de versie die je wilt hebben. Niet per se vanwege de nieuwe features in de telefoon zelf, maar ook gewoon omdat het nieuwste model langer ondersteund zal worden, zeker als jij nu van de S10 komt doe je vrij lang met een telefoon (of je moet de S10 gekocht hebben ver nadat hij uitkwam).

Of het een goeie deal is vind ik lastig te zeggen, want wat er in de toekomst voor deal gaat komen kan ik je niet vertellen (bijna niemand op een enkele na die zelf op een bepaalde manier betrokken is bij een web- of normale winkel).

Beide toestellen gaan een upgrade zijn overigens, want ze zijn immers een stuk nieuwer. Als het hebben van het allerlaatste model overigens zeker geen vereiste is (wat ik mij prima kan voorstellen), kun je ook een ander argument bezigen om juist WEL voor de S23 te gaan. Waar de S24 in het begin wat updates nodig had (of misschien nog steeds nodig heeft) om wat perikelen op te lossen die softwarematig konden worden opgelost, is dit bij de S23 volgens mij niet meer aan de orde. Ik kan dat niet met zekerheid zeggen, want ik kom van een S21 en mijn vrouw heeft de S22 nog.

Als je nu geen problemen hebt met de snelheid van 4G heeft het ook geen nut om per se 5G te gaan nemen, dus tenzij je het er kosteloos bij kan krijgen zou ik in jouw geval gewoon voor het goedkoopste gaan met 4G erbij. ;)
Bedankt voor je reactie! De langere ondersteuning leek mij het enige goede argument momenteel. De s10 heb ik ook niet direct gekocht, maar wel 4 jaar in gebruik inmiddels, vind het zonde de hoofdprijs te betalen voor het allernieuwste, meest luxe model. Heb die hype nooit zo goed begrepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:30
@Qlou, ik weet niet of je een hoesje gebruikt of niet. De S23 is wat ronder waar de S24 wat vierkantiger is. Hoe ze aanvoelen is dus wel anders, wellicht dat dit nog een doorslag kan geven.

Verder 2 toptoestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlou
Card Nox schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:50:
@Qlou, ik weet niet of je een hoesje gebruikt of niet. De S23 is wat ronder waar de S24 wat vierkantiger is. Hoe ze aanvoelen is dus wel anders, wellicht dat dit nog een doorslag kan geven.

Verder 2 toptoestellen!
Altijd een hoesje inderdaad, wel een goede tip!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:46

sjaool

Every life should have 9 cats

Bij mij loopt nu de 4G-TDD update binnen.

Veel Samsung Galaxy telefoons krijgen opeens onverwachte ‘4G-update’

Deze update is dus vooral van invloed voor abonnees van KPN en Odido aangezien dit de enige providers zijn die een vergunning hebben voor deze frequentieband (2600MHz ongepaard (Band 38).

[ Voor 30% gewijzigd door sjaool op 23-04-2024 14:31 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In mijn geval als ik nu 4G zou hebben, denk ik steeds had ik maar 5G. Ik heb zelfs een paar maanden €2 per maand nog voor betaald voor 5G-TOEGANG toen bij T-Mobile. Ik ging over op Unlimited en toen had ik 5G-TOEGANG standaard erbij :)

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01:35

W84

Hier voor de S23 256GB gegaan. Ik kom ook van een S10 en het blijft voor mij echt van de beste toestellen, maar de batterij was idd verschrikkelijk. Ik haalde soms nog geen 2u SOT. Opladen, Opladen, Opladen...

Anyway, wat voor mij vooral de doorslag gaf was de SD en geen Exynos horror meer. En ook al zit mijn S23 ook in een hoesje, de S24 is vrij scherp en hoekig. Voelt beetje massief aan en de S23 wat meer subtiel zoals de vormen van de S10. Mijn vriendin heeft een S24 en ik vind de mijne fijner en gek genoeg is mijn display ook mooier dan van haar S24. Meer kleurecht en scherper. En misschien mierenneuken, maar de flash zit op een mooiere plek naast de camera-unit. Het zijn maar kleine details, maar toch! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlou
W84 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 16:27:
[...]

Hier voor de S23 256GB gegaan. Ik kom ook van een S10 en het blijft voor mij echt van de beste toestellen, maar de batterij was idd verschrikkelijk. Ik haalde soms nog geen 2u SOT. Opladen, Opladen, Opladen...

Anyway, wat voor mij vooral de doorslag gaf was de SD en geen Exynos horror meer. En ook al zit mijn S23 ook in een hoesje, de S24 is vrij scherp en hoekig. Voelt beetje massief aan en de S23 wat meer subtiel zoals de vormen van de S10. Mijn vriendin heeft een S24 en ik vind de mijne fijner en gek genoeg is mijn display ook mooier dan van haar S24. Meer kleurecht en scherper. En misschien mierenneuken, maar de flash zit op een mooiere plek naast de camera-unit. Het zijn maar kleine details, maar toch! :p
Als ik dit zo hoor, neig ik denk ik toch meer naar de S23, dank je wel!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
...

Wat mij betreft niet, we hebben hier in NL nog geen "echte" 5G dus het verschil vind ik niet heel groot. Je merkt alleen verschil als je ergens bent (niet op wifi) en je wil iets streamen, up of down. Op de plekken waar ik zelf zoal kom is er ook nog eens slechte 5G dekking, dan gaat je batterij ook nog eens sneller leeg door het gepingpong van 4 naar 5G. Hangt een beetje van je internetgedrag af dus, maar ik ben zelf van 5G naar 4G gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:47
W84 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 16:27:
[...]

Dat kleurecht op de S23 beter zou zijn is feitelijk niet waar. Juist omdat de S24 meer kleurecht is, lijkt het misschien wat fletser. Heeft je partner haar S24 wel QHD+ staan?. Standaard staat hij op FHD+. Daarnaast kan je in de geavanceerde instellingen bij scherm-modus met de helderheid schuif( is een verkeerde naam eigenlijk) de saturatie verhogen. Hij kan dan sprekend op het scherm van de S23 lijken.
Edit: lees nu pas goed en zie dat het om een S24 gaat en niet een plus. Die gaat maar tot FHD

[ Voor 3% gewijzigd door edtims op 24-04-2024 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

sjaool schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 14:26:
Bij mij loopt nu de 4G-TDD update binnen.

Veel Samsung Galaxy telefoons krijgen opeens onverwachte ‘4G-update’

Deze update is dus vooral van invloed voor abonnees van KPN en Odido aangezien dit de enige providers zijn die een vergunning hebben voor deze frequentieband (2600MHz ongepaard (Band 38).
Altijd leuk, zo'n. Net geinstalleerd, telefoon start opnieuw op en accepteert mijn pincode niet.. Hu? Had mijn oude Vodafone sim er nog inzitten maar werk na overstap met een KPN esim... Toch die vodafone kaart er maar ff uitgehaald en werkte alles wel.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

edtims schreef op woensdag 24 april 2024 @ 09:47:
[...]

Dat kleurecht op de S23 beter zou zijn is feitelijk niet waar. Juist omdat de S24 meer kleurecht is, lijkt het misschien wat fletser. Heeft je partner haar S24 wel QHD+ staan?. Standaard staat hij op FHD+. Daarnaast kan je in de geavanceerde instellingen bij scherm-modus met de helderheid schuif( is een verkeerde naam eigenlijk) de saturatie verhogen. Hij kan dan sprekend op het scherm van de S23 lijken.
Edit: lees nu pas goed en zie dat het om een S24 gaat en niet een plus. Die gaat maar tot FHD
Kan misschien ook gevalletje maandagochtend model zijn want haar display is sowieso minder. Grijs heeft een enorme blauwe tint en alles is uitgewassen. Zelfs met tweaken blijft mijn scherm mooier. Dat vind ze zelf ook, mja verder is die goed dus ze laat het zo en het boeit haar minder. Mijn S23 was uit de doos perfect qua kleuren etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Stormtrooper schreef op woensdag 24 april 2024 @ 13:46:
[...]

Altijd leuk, zo'n. Net geinstalleerd, telefoon start opnieuw op en accepteert mijn pincode niet.. Hu? Had mijn oude Vodafone sim er nog inzitten maar werk na overstap met een KPN esim... Toch die vodafone kaart er maar ff uitgehaald en werkte alles wel.
Vodafone ondersteunt ook esim. Maar of je met twee esim-profielen tegelijk kan werken betwijfel ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

sjaool schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:52:
[...]

Vodafone ondersteunt ook esim. Maar of je met twee esim-profielen tegelijk kan werken betwijfel ik.
Ik ben onlangs overgestapt van Vodafone naar KPN. Maar had gewoon die oude fysieke sim er nog niet uitgehaald en had daar ook geen last van. Totdat ik de telefoon opnieuw opstartte na deze update.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Stormtrooper schreef op woensdag 24 april 2024 @ 16:03:
[...]

Ik ben onlangs overgestapt van Vodafone naar KPN. Maar had gewoon die oude fysieke sim er nog niet uitgehaald en had daar ook geen last van. Totdat ik de telefoon opnieuw opstartte na deze update.
Ah, dat scheelt dan maar weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:47
W84 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 13:54:
[...]

Kan misschien ook gevalletje maandagochtend model zijn want haar display is sowieso minder. Grijs heeft een enorme blauwe tint en alles is uitgewassen. Zelfs met tweaken blijft mijn scherm mooier. Dat vind ze zelf ook, mja verder is die goed dus ze laat het zo en het boeit haar minder. Mijn S23 was uit de doos perfect qua kleuren etc.
Tja dan lijkt het er op dat je een slecht scherm hebt. Zou ik toch mee terug gaan maar ik doe nog 1 poging want de kleuren zouden er vanaf moet spatten als je met de instellingen speelt. Ik heb bij scherm-modus de witbalans iets naar links (wat blauwer) gezet maar als de S24 bij jullie iets te blauw is dan kan je de schuif iets meer naar rechts zetten (iets geler) Ik neem aan dat je het wel op levendig hebt staan want alleen daar kan je het aanpassen. Als het scherm in orde is dan moet het toch beter kunnen en vergelijkbaar met de S23. Je hebt niet per ongeluk Comfortabel scherm voor de ogen of Aanpasbare kleurtint aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlenSpey
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 31-05 14:37
Al enige tijd zit ik te azen op een S22 ultra, ter vervanging van mijn 5 jaar oude S10+. Het oude beestje werkt nog steeds redelijk goed, maar de batterij gaat uiteraard steeds korter mee. Nu kwam mij vandaag ter oren dat er een cashback actie loopt voor de 24-lijn en deze zou daarmee zo'n beetje net zo duur worden als een telefoon uit de 22-lijn. Op de website van Samsung zie ik echter wel een linkje 'deelnemende winkels', maar als ik dat open laat ie alleen wat standaard informatie zien en geen daadwerkelijk deelnemende winkels... Weet iemand of de actie wel voor alle Nederlandse winkels (oa die in de pricewatch staan) geldig is, of zijn daar toch weer uitzonderingen in ?

[ Voor 6% gewijzigd door GlenSpey op 24-04-2024 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

edtims schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:35:
[...]

Tja dan lijkt het er op dat je een slecht scherm hebt. Zou ik toch mee terug gaan maar ik doe nog 1 poging want de kleuren zouden er vanaf moet spatten als je met de instellingen speelt. Ik heb bij scherm-modus de witbalans iets naar links (wat blauwer) gezet maar als de S24 bij jullie iets te blauw is dan kan je de schuif iets meer naar rechts zetten (iets geler) Ik neem aan dat je het wel op levendig hebt staan want alleen daar kan je het aanpassen. Als het scherm in orde is dan moet het toch beter kunnen en vergelijkbaar met de S23. Je hebt niet per ongeluk Comfortabel scherm voor de ogen of Aanpasbare kleurtint aanstaan?
Nope, gewoon precies dezelfde instellingen als mijn S23. We zagen het meteen al in het menu instellingen. Mijne is standaard al mooi grijs en bij haar een blauwe tint wat je wel vaker ziet bij OLED displays. Het is wel iets te tweaken maar "echt" grijs als mijn S23 krijg ik het niet. Gewoon pech dan misschien, maar zeg al ze laat het zo. Eenmaal gewend merk je het niet meer natuurlijk. Ook al is ze een vrouw ze zeurt toch minder dan ik, want ik zou er ook mee teruggaan. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Laatst online: 09:39
GlenSpey schreef op woensdag 24 april 2024 @ 23:13:
Al enige tijd zit ik te azen op een S22 ultra, ter vervanging van mijn 5 jaar oude S10+. Het oude beestje werkt nog steeds redelijk goed, maar de batterij gaat uiteraard steeds korter mee. Nu kwam mij vandaag ter oren dat er een cashback actie loopt voor de 24-lijn en deze zou daarmee zo'n beetje net zo duur worden als een telefoon uit de 22-lijn. Op de website van Samsung zie ik echter wel een linkje 'deelnemende winkels', maar als ik dat open laat ie alleen wat standaard informatie zien en geen daadwerkelijk deelnemende winkels... Weet iemand of de actie wel voor alle Nederlandse winkels (oa die in de pricewatch staan) geldig is, of zijn daar toch weer uitzonderingen in ?
Gewoon even de winkels in de pricewatch langsgaan, winkels als mobiel.nl, belsimpel.nl, coolblue en mediamarkt doen in iedergeval mee maar er zijn inderdaad ook winkels die niet mee doen dus ja er zijn uitzonderingen. Wel vreemd dat de deelnemende winkels niet in de lijst staan bij Samsung.

Daarnaast zou ik als het budget het toelaat geen S22 Ultra nemen maar een S23 Ultra of S24 Ultra, wegens de Snapdragon soc en de veel betere accuduur.

[ Voor 6% gewijzigd door DM89 op 25-04-2024 06:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlenSpey
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 31-05 14:37
DM89 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 06:55:
[...]

Gewoon even de winkels in de pricewatch langsgaan, winkels als mobiel.nl, belsimpel.nl, coolblue en mediamarkt doen in iedergeval mee maar er zijn inderdaad ook winkels die niet mee doen dus ja er zijn uitzonderingen. Wel vreemd dat de deelnemende winkels niet in de lijst staan bij Samsung.

Daarnaast zou ik als het budget het toelaat geen S22 Ultra nemen maar een S23 Ultra of S24 Ultra, wegens de Snapdragon soc en de veel betere accuduur.
Heb inmiddels al een keuze kunnen maken, bij KPN loopt een zeer interessante deal bij aanschaf van de s24 ultra, 250 extra inruilwaarde op m'n oude telefoon (verkoop via marktplaats zou tussen 150 en 200 opleveren). Met de geschatte waarde van 78 euro erbovenop en 200 euro cashback via samsung dus dik de moeite waard, haal ik de s24 ultra voor 630 euro binnen. Bijna 200 goedkoper dan de s22 ultra (via pricewatch) :9

[ Voor 3% gewijzigd door GlenSpey op 25-04-2024 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Laatst online: 09:39
GlenSpey schreef op donderdag 25 april 2024 @ 10:11:
[...]

Heb inmiddels al een keuze kunnen maken, bij KPN loopt een zeer interessante deal bij aanschaf van de s24 ultra, 250 extra inruilwaarde op m'n oude telefoon (verkoop via marktplaats zou tussen 150 en 200 opleveren). Met de geschatte waarde van 78 euro erbovenop en 200 euro cashback via samsung dus dik de moeite waard, haal ik de s24 ultra voor 630 euro binnen. Bijna 200 goedkoper dan de s22 ultra (via pricewatch) :9
Mooi, veel plezier ermee 🥳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Heb sinds 1,5 week een S24 met Outlook mail app (had ik voorheen ook op m'n Edge 30) en Gmail pushed wel goed, maar vreemd genoeg m'n Live account niet, ook al staat m'n Live account als main ingesteld. Enig idee wat hier fout gaat? Kan ook weinig vinden over push/exchange settings... mails komen wel binnen maar krijg geen notification, maar wel met Gmail emails 8)7 beide accounts lijken dezelfde notification instelling te hebben.

Ik heb een 365 personal subscription.

[ Voor 24% gewijzigd door ArcticWolf op 26-04-2024 20:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W84

W84

ArcticWolf schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 20:21:
Heb sinds 1,5 week een S24 met Outlook al mail app (had ik voorheen ook op m'n Edge 30) en Gmail pushed wel goed, maar vreemd genoeg m'n Live account niet, ook al staat m'n Live account als main ingesteld. Enig idee wat hier fout gaat? Kan ook weinig vinden over push/exchange settings... mails komen wel binnen maar krijg geen notification, maar wel met Gmail emails 8)7 beide accounts lijken dezelfde notification instelling te hebben.

Ik heb een 365 personal subscription.
Ah, grappig ik was hier net voor aan het zoeken. Op de S23 hetzelfde. Hele mailbox vol en geen enkele notificatie. Cache al gewist en account opnieuw ingesteld. Geen verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:09
W84 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 20:40:
[...]

Ah, grappig ik was hier net voor aan het zoeken. Op de S23 hetzelfde. Hele mailbox vol en geen enkele notificatie. Cache al gewist en account opnieuw ingesteld. Geen verschil...
Had zelfde issue op mijn S23 en de S22U van mijn partner kreeg ook niks binnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/bLXFDjcFsO5GP73xjU2PQOaX.jpg

Bleek dat alles hier voor Hotmail uit stond (maar bij Gmail stond alles aan, want beide hebben eigen instellingen voor notificaties)

Instellingen>Apps>Gmail>Meldingen>Meldingscategorieën>Email (van je hotmail, je gmail heeft een eigen) en daar staat dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:53
Het enige wat ik me zat af te vragen, was: "Hoe stel je per app een notificatie geluid naar keuze in?".
Het antwoord vond ik in onder Instellingen- Meldingen-Geavanceerde instellingen: de 'Meldingcategorieën voor elke app beheren'-optie stond standaard uitgeschakeld.

Na die ingeschakeld te hebben, kan ik weer - zoals ik gewend was - zelf een geluid kiezen. Joechei 🙌🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Mizgala28 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 23:29:
[...]

Had zelfde issue op mijn S23 en de S22U van mijn partner kreeg ook niks binnen.

[Afbeelding]

Bleek dat alles hier voor Hotmail uit stond (maar bij Gmail stond alles aan, want beide hebben eigen instellingen voor notificaties)

Instellingen>Apps>Gmail>Meldingen>Meldingscategorieën>Email (van je hotmail, je gmail heeft een eigen) en daar staat dit.
Krijg het niet gefixt. Alles staat goed. Vaag...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
W84 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 16:08:
[...]

Krijg het niet gefixt. Alles staat goed. Vaag...
Ik ook niet... Gmail werkt prima in dezelfde app maar m'n Live/Outlook email account niet. Exact zelfde instellingen.

edit:
Holy shit... even de notifications op off gezet en toen weer aan en nu werkt het weer... wth 8)7 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door ArcticWolf op 27-04-2024 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Lucky you! Bij mij niet. Snap er geen hol van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-06 21:59
nobleone schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 14:02:
Het enige wat ik me zat af te vragen, was: "Hoe stel je per app een notificatie geluid naar keuze in?".
Het antwoord vond ik in onder Instellingen- Meldingen-Geavanceerde instellingen: de 'Meldingcategorieën voor elke app beheren'-optie stond standaard uitgeschakeld.

Na die ingeschakeld te hebben, kan ik weer - zoals ik gewend was - zelf een geluid kiezen. Joechei 🙌🏼
Ik heb 4 mailaccounts en kan slechts voor 1 het standaard Outlook mailgeluid kiezen. Bij de andere accounts kan ik het geluid wel aanpassen, maar het standaardgeluid kan ik niet kiezen.
Ik zou graag voor alle accounts het standaard meldingsgeluid hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgeert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-06 12:27
Hoi, ik heb het probleem dat als ik een oproep krijg mijn beltoon 1x klinkt en dan is het stil en trilt hij verder.
Ik weet totaal niet waar ik nog kan zoeken, ik heb al andere beltonen geprobeerd en al , maar er veranderd niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

ArcticWolf schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 18:46:
[...]

Ik ook niet... Gmail werkt prima in dezelfde app maar m'n Live/Outlook email account niet. Exact zelfde instellingen.

edit:
Holy shit... even de notifications op off gezet en toen weer aan en nu werkt het weer... wth 8)7 8)7
Haha, en... uit het niets werkt het hier ook weer. Hoe vaag wil je het hebben? Ja! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
W84 schreef op zondag 28 april 2024 @ 15:21:
[...]

Haha, en... uit het niets werkt het hier ook weer. Hoe vaag wil je het hebben? Ja! 8)7
_O-

Wel fijn dat het bij jou ook weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-06 21:46

Flipm0de

geen

Ik maak de meeste foto’s van m’n kinderen, heb nu een iPhone 13 die het best prima doet. Maar de s24 ultra lijkt me echt geweldig. Alleen kom best vaak tegen dat de doorreis tegenvallen als het “bewegende objecten” zijn. Kinderen of huisdieren bijvoorbeeld.

https://www.androidauthor...mera-moving-pets-3409393/

Wat is jullie ervaring hiermee? Is het beter sinds de updates?

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerjannn
Flipm0de schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 20:44:
Ik maak de meeste foto’s van m’n kinderen, heb nu een iPhone 13 die het best prima doet. Maar de s24 ultra lijkt me echt geweldig. Alleen kom best vaak tegen dat de doorreis tegenvallen als het “bewegende objecten” zijn. Kinderen of huisdieren bijvoorbeeld.

https://www.androidauthor...mera-moving-pets-3409393/

Wat is jullie ervaring hiermee? Is het beter sinds de updates?
Dat lijkt helaas nog steeds te zijn ja. Ik heb geen kinderen maar toevallig vandaag buiten een foto gemaakt van een konijn met de 5x zoom, en z'n kop is bewogen.. Ik zie in de details ook een ss (sluitertijd) van 1/50,dat klinkt voor mij ook veel te kort. ISO 64, als ik met m'n camera die foto zou maken zou ik m'n ISO omhoog gooien en de sluitertijd korter. Geen idee waarom Samsung hier voor kiest, zal vast ergens een reden voor zijn..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WmMN-eZ94sSYLX4FXzX-ujL5Tiw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ID64qglaFUHYOPwAa8oUHCo.jpg?f=fotoalbum_large

Ik weet niet of de S24+ dit issue minder heeft? Verder is het wel echt fantastische toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

Gerjannn schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 22:55:
[...]

Dat lijkt helaas nog steeds te zijn ja. Ik heb geen kinderen maar toevallig vandaag buiten een foto gemaakt van een konijn met de 5x zoom, en z'n kop is bewogen.. Ik zie in de details ook een ss (sluitertijd) van 1/50,dat klinkt voor mij ook veel te kort. ISO 64, als ik met m'n camera die foto zou maken zou ik m'n ISO omhoog gooien en de sluitertijd korter. Geen idee waarom Samsung hier voor kiest, zal vast ergens een reden voor zijn..

[Afbeelding]

Ik weet niet of de S24+ dit issue minder heeft? Verder is het wel echt fantastische toestel :)
Dankjewel. Zo jammer, snap niet dat Samsung hier al generaties niets aan doet. Is voor mij dan de reden om het bij de s25 weer te proberen. Zoek een reden om over te stappen van de iPhone 😀.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
@Flipm0de, Ik had hetzelfde met mijn S10e, toen geswitched naar de Pixel 5 en die snapt veel sneller. Nu een S24 gekocht, hopelijk doet die het beter dan de P5, zo niet dan gaat die weer te koop...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Of je vraagt of ze even stil kunnen staan ;)

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/vqVC31Jm.png

Deze heb ik wel in de wind gemaakt en de witte stipjes zijn regen druppels:
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/u10lFqdm.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:19
Hier even de ervaring van iemand die telefoons niet voor zijn plezier verwisselt. Wat een ellende, en dan ben ik nog niet eens dom.

Ik had een Samsung S10. Die weigert Samsung verder te onderhouden, hoewel hij het nog uitstekend doet. Daarom moest ik wel een nieuwe kopen, want zonder beveiligiging kan ik mijn telefoon niet meer gebruiken voor mijn werk en ook de bank-app doet het niet. De S24 krijgt gegarandeerd zeven jaar softwareonderhoud, dat leek me een enorm voordeel (gezien de ellende die het omzetten van een nieuwe telefoon altijd is).

Volgens de verkoper zou de telefoon automatisch de belangrijkste dingen van de oude telefoon overnemen via SmartSwitch. Via Smartswitch neemt hij echter zelfs niet eens de geluids- en meldingsinstellingen van de vorige telefoon over. Geïmporteerde geluiden kan ik niet terugvinden.

Verder lukt het me niet om Nederlandstalige spraak-naar-tekst te gebruiken. Kortom: als ik er niet al drie dagen mee druk was geweest, had ik hem teruggebracht.

Hier op het forum zitten natuurlijk vooral deskundigen die blij worden van nieuwe functies en die altijd Engels praten. Maar voor gewone mensen is het echt heel vervelend dat Samsung de ondersteuning van goedwerkende telefoons zomaar stopt, en je dan dwingt om een nieuwe te kopen, en er bovendien niet eens bij vermeldt dat hij eigenlijk nog niet klaar is voor de Nederlandse markt.

Ik word er niet blij van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 12:10
DDDikkiedik schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 19:43:
Hier even de ervaring van iemand die telefoons niet voor zijn plezier verwisselt. Wat een ellende, en dan ben ik nog niet eens dom.

Ik had een Samsung S10. Die weigert Samsung verder te onderhouden, hoewel hij het nog uitstekend doet. Daarom moest ik wel een nieuwe kopen, want zonder beveiligiging kan ik mijn telefoon niet meer gebruiken voor mijn werk en ook de bank-app doet het niet. De S24 krijgt gegarandeerd zeven jaar softwareonderhoud, dat leek me een enorm voordeel (gezien de ellende die het omzetten van een nieuwe telefoon altijd is).

Volgens de verkoper zou de telefoon automatisch de belangrijkste dingen van de oude telefoon overnemen via SmartSwitch. Via Smartswitch neemt hij echter zelfs niet eens de geluids- en meldingsinstellingen van de vorige telefoon over. Geïmporteerde geluiden kan ik niet terugvinden.

Verder lukt het me niet om Nederlandstalige spraak-naar-tekst te gebruiken. Kortom: als ik er niet al drie dagen mee druk was geweest, had ik hem teruggebracht.

Hier op het forum zitten natuurlijk vooral deskundigen die blij worden van nieuwe functies en die altijd Engels praten. Maar voor gewone mensen is het echt heel vervelend dat Samsung de ondersteuning van goedwerkende telefoons zomaar stopt, en je dan dwingt om een nieuwe te kopen, en er bovendien niet eens bij vermeldt dat hij eigenlijk nog niet klaar is voor de Nederlandse markt.

Ik herken dit ook en switch zeker niet voor mijn plezier ben ook 2 dagen bezig geweest met alles weer instellen. Bedenk dat je er weer voor 5 jaar vanaf bent *O*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:53
Grappig hoe verschillend mensen het 'inbreken' van een nieuwe telefoon ervaren.

Ik vind het juist heerlijk om door elke configureerbare setting van een nieuwe telefoon te lopen om er zo achter te komen wat er allemaal aan nieuwe mogelijkheden is bijgekomen; lekker 'tweaken'!

Of bestaande features die op rare plekken zitten verstopt (bijv.: wie verzint het nou om de numpad layout onder te brengen in Talen en typen - Cijfers en symbolen - 3x4?)

Smart Switch of andere restore tools gebruik ik nooit omdat ik de gelegenheid aangrijp om ook e.e.a. op te schonen (bijv. van 224 op mijn oude naar nu 169 op mijn S24 Ultra geïnstalleerde apps).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
Ik gebruik smart switch juist wel en ben binnen een uurtje klaar zelf mijn samsung horloge zet hij over naar mijn nieuwe samsung telefoon...ik zie het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:19
Maar hoe stel je SmartSwitch dan zo in dat hij de juiste meldingsinstellingen overneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Michel242186 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 08:09:
Ik gebruik smart switch juist wel en ben binnen een uurtje klaar zelf mijn samsung horloge zet hij over naar mijn nieuwe samsung telefoon...ik zie het probleem niet.
Inderdaad - opschonen kan altijd daarna door apps te deleten.

Tenzij je natuurlijk een battery drain hebt, dan zou ik zo vers mogelijk beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Ik log altijd in met mijn Google account en klaar. Foto's zet ik niet over staan online. Is half uurtje werk. Verder kijk ik wel altijd even naar mijn Quick settings maar verder weinig spannends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
Dat scheelt enorm qua tijd. Ik heb alles laten overzetten, wat neerkwam op 165GB. Duurde maar liefst 18 uur. Ben redelijk tevreden over de S24 ultra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

DDDikkiedik schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 19:43:

Dat doet een iphone toch echt beter. Laatst een backup teruggezet omdat ik een tijdje een andere telefoon geprobeerd heb, enige wat moet is opnieuw inloggen op de bank app met de idientifier. Maar zelfs de tabs die openstonden in Safari staan er nog.

Verder geen iPhone VS Android, want zou zelf graag ook overstappen (zodra sumsung die laatste paar dingen fixt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
Flipm0de schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 08:34:
[...]

Dat doet een iphone toch echt beter. Laatst een backup teruggezet omdat ik een tijdje een andere telefoon geprobeerd heb, enige wat moet is opnieuw inloggen op de bank app met de idientifier. Maar zelfs de tabs die openstonden in Safari staan er nog.

Verder geen iPhone VS Android, want zou zelf graag ook overstappen (zodra sumsung die laatste paar dingen fixt).
Draait dan niet alles in de cloud? Dat kan natuurlijk ook bij Android, dan hoef je ook niets over te zetten alleen je instellingen synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:05
Sjowhan schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:36:
Sinds 15 maart in het bezit van een S24u en sinds 2 weken ongeveer echt in gebruik, en 2 zaken waar ik nog geen oplossing voor gevonden heb. Misschien weten jullie dit wel.
1) Bluetooth. Als ik bluetooth inschakel gaat deze standaard in "pairing" modus en krijg ik de popup van BT ook op het scherm (m.a.w, zichtbaar voor andere apparaten).. Kan dit op een of andere manier ook uitgeschakeld worden?
2) In Android13 had je een scheiding tussen notificaties in de notificationbar. Weet iemand of dit ook in A14 nog van toepassing is (ik weet dat je bij notificaties de 2 opties hebt, maar scheiding is er niet (meer)).
Heeft iemand een idee? Ik zit nog steeds te zoeken...

Om in te haken op de bovenstaande:
SmartSwitch werkte fijn voor mij (komende van Oneplus 8 Pro). Enkel zijn de geluiden noway over te zetten. Ik ga hier zelf wat mee pielemuizen om te zien of ik dit via een andere manier kan doen (op de oneplus staat dit ergens op een beveiligde partitie oid). Applicaties heb ik eigenlijk niet overgezet omdat de meeste toch via een account de juiste instellingen kregen.

[ Voor 20% gewijzigd door Sjowhan op 02-05-2024 09:20 ]

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Gabriel_Knight schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 08:21:
Dat scheelt enorm qua tijd. Ik heb alles laten overzetten, wat neerkwam op 165GB. Duurde maar liefst 18 uur. Ben redelijk tevreden over de S24 ultra.
Kabel of wifi gebruikt? Mijn ervaring is dat overpompen in 2-3 uur klaar is. Ja, zelfs meer dan 165 GB. Dus ik verbaas mij over de 18 uur.

En ik gebruik trouwens wifi en de apparaten liggen dan letterlijk naast elkaar. Dat gaat heel snel is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeppeMan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12:29
Gisteren met het mooie weer toen ik buiten zat in de zon toch wel gemerkt dat de base S24 aan de warme kant werd. Ben benieuwd wat dit zal geven met zomertemperaturen. Batterij ging in vergelijking met mijn S23 ook sneller naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin40
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-06 22:57
Mijn S24+ gaf deze week al een keer een melding dat hij te heet werd in mijn jaszak in de auto tijdens het gebruik van Android Auto. Mag toch hopen dat het in de zomer goed gaat als we naar de zon vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Ja zo werkt het ook bij mijn Android. Of open tabbladen mee gaan durf ik niet te zeggen, ik switch niet zo vaak maar alle apps, pws, whats-app berichten etc is allemaal weer terug.

Enerzijds ook beetje saai. Toen ik van mijn s10e naar de Pixel 5 ging merkte je weinig verschil doordat mijn launcher ook wordt overgenomen incl de hele setup (gestures, homepages, app drawer, etc). Dan voelt het bijna niet meer als een nieuwe telefoon :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
knakworst schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 09:42:
[...]

Kabel of wifi gebruikt? Mijn ervaring is dat overpompen in 2-3 uur klaar is. Ja, zelfs meer dan 165 GB. Dus ik verbaas mij over de 18 uur.

En ik gebruik trouwens wifi en de apparaten liggen dan letterlijk naast elkaar. Dat gaat heel snel is mijn ervaring.
Ik heb het via WiFi gedaan.
Mijn oude telefoon was een OnePlus 6 met Wifi 5. Stond vlak naast de router met beide smartphones, maar waarschijnlijk is Wifi 5 is niet zo snel. Geen idee of bedraad ook zou kunnen. De OnePlus 6 heeft een USB 2 aansluiting, dus echt snel zou dat ook niet gegaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhinosaur
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Iemand enig idee of er been privacy vriendelijke ROM bestaat voor de S24 series? In Ben erg gecharmeerd in de Graphene OS ROM. Is er iets vergelijkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
Rhinosaur schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 20:49:
Iemand enig idee of er been privacy vriendelijke ROM bestaat voor de S24 series? In Ben erg gecharmeerd in de Graphene OS ROM. Is er iets vergelijkbaar?
Dat is lang geleden dat ik met ROM's aan de slag ben gegaan (HTC tijd).gebruik al jaren de standaard software

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:27
Echte custom roms lijken er nog niet echt te zijn, enkel wat aangepaste roms op basis van de standaard Samsung software.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:12
Dan kun je sowieso beter op XDA rondneuzen denk ik (voor custom roms).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
Robin40 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 10:10:
Mijn S24+ gaf deze week al een keer een melding dat hij te heet werd in mijn jaszak in de auto tijdens het gebruik van Android Auto. Mag toch hopen dat het in de zomer goed gaat als we naar de zon vertrekken.
Ik zag dit deze week ook met m'n S24 Ultra. Bekabeld, liggend in de auto. Hij voelde niet echt heel warm aan. Lijkt meer een feature van AA die misschien iets te snel getriggerd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:32
Ik blijf enorme last hebben van battery drain op mijn S24U, in die mate dat ik er nu wel sterk over nadenk om eens een clean install te doen. Ik meen dan via mijn Google account te syncen, maar kan ik dit ook combineren door bv. andere settings via Samsung backup (wifi & bluetooth connecties, andere tweaks) laten terug te komen? Of creëer ik dan weer hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
Cloclo100 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 08:50:
Ik blijf enorme last hebben van battery drain op mijn S24U, in die mate dat ik er nu wel sterk over nadenk om eens een clean install te doen. Ik meen dan via mijn Google account te syncen, maar kan ik dit ook combineren door bv. andere settings via Samsung backup (wifi & bluetooth connecties, andere tweaks) laten terug te komen? Of creëer ik dan weer hetzelfde probleem?
Als je het echt rigoureus wil doen is een clean install goed en alles handmatig instellen ja. Maar goed, dan zou je poosje er tussen moeten laten om het probleem te analyseren. Dat lijkt me ook een gedoe. Zo deed ik t ook met een hardware defect ontdekken in desktop pc's, maar dit gaat om je batterij, dat duurt helaas wat langer :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Om 7u van de lader halen, 3U SOT en dan om 17u30 al nagenoeg leeg zijn.. dat is eigenlijk echt een schande voor een vlaggenschip. Ik moet het toch eens proberen, maar dan is het inderdaad een werk van lange adem en blijf het maar vooruit schuiven :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChefRopes
Cloclo100 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 09:54:
Om 7u van de lader halen, 3U SOT en dan om 17u30 al nagenoeg leeg zijn.. dat is eigenlijk echt een schande voor een vlaggenschip. Ik moet het toch eens proberen, maar dan is het inderdaad een werk van lange adem en blijf het maar vooruit schuiven :).
Waarom de aanname dat het aan de S24U ligt dan? Het kan aan je gebruik liggen, bijv hoe warm die wordt, en de apps die je draait, etc. Samsung is een merk wat z'n telefoons uitvoerig test en daar krijg je een prijskaartje voor natuurlijk. Het kan aan de tests ontglipt zijn en iets met je telefoon gebeurd zijn. Even een poosje met een clean install uitproberen zonder iets te installeren en alleen basic settings te wijzigen kan zeker geen kwaad.

Daarnaast zijn d'r ook providers die verkeerde protocollen volgen en je batterij soms snel leegmaken.

Ik zou dus eerst even alles uitsluiten voordat je conclusies trekt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
ChefRopes schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:30:
[...]

Waarom de aanname dat het aan de S24U ligt dan? Het kan aan je gebruik liggen, bijv hoe warm die wordt, en de apps die je draait, etc. Samsung is een merk wat z'n telefoons uitvoerig test en daar krijg je een prijskaartje voor natuurlijk. Het kan aan de tests ontglipt zijn en iets met je telefoon gebeurd zijn. Even een poosje met een clean install uitproberen zonder iets te installeren en alleen basic settings te wijzigen kan zeker geen kwaad.

Daarnaast zijn d'r ook providers die verkeerde protocollen volgen en je batterij soms snel leegmaken.

Ik zou dus eerst even alles uitsluiten voordat je conclusies trekt. ;)
Euh? 3 uur SOT zonder al te zware toepassingen is gewoon erg karig. Ik game quasi nooit en de telefoon wordt ook nooit echt warm. Mijn S23U met exact dezelfde instellingen, apps en appgebruik ging moeiteloos 24 uur mee, waar ik vaak 8 à 10 uur SOT haalde. Dat vind ik wel een enorm verschil eerlijk gezegd.. en ja, ook dezelfde provider natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
Cloclo100 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 11:18:
[...]

Euh? 3 uur SOT zonder al te zware toepassingen is gewoon erg karig. Ik game quasi nooit en de telefoon wordt ook nooit echt warm. Mijn S23U met exact dezelfde instellingen, apps en appgebruik ging moeiteloos 24 uur mee, waar ik vaak 8 à 10 uur SOT haalde. Dat vind ik wel een enorm verschil eerlijk gezegd.. en ja, ook dezelfde provider natuurlijk.
Bij mij is het 3,5 SOT en 19,75u scherm uit met een 80% lading. Ik heb 2 simkaarten draaien, bluetooth aan, macrodroid constant aan die macro's uitvoert, 5g aan. Wel apart dat d'r dan zoveel verschil in zit toch.

Maar je kan m even met clean install testen. Dan kan je d'r altijd nog bij Samsung voor aankloppen. Maar vaker zit het ergens anders in. Zo'n clean install leegt ook je cache, dat kan ook helpen. Kan je ook zonder clean install doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
ChefRopes schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 13:45:
[...]
macrodroid constant aan die macro's uitvoert
Dit klinkt batterij slurpend.. Die wel eens uitgezet om te testen?
EDIT: Ahh het was @Cloclo100 met de batterij issues niet jij 😉

[ Voor 13% gewijzigd door Card Nox op 03-05-2024 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
Card Nox schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 14:20:
[...]

Dit klinkt batterij slurpend.. Die wel eens uitgezet om te testen?
Ah nee dat is een keuze, dan maar vaker laden. Vind het wel prima zo hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-05 15:26
Zijn er hier mensen die de Samsung mail app gebruiken? Ik vind die iets prettiger werken dan Gmail. Maar sinds vanochtend heb ik ineens een persistente notificatie dat hij "mail aan het synchronisren" is... Opnieuw opstarten hielp niet, de app geforceerd stoppen wel maar op het moment dat je hem weer opstart komt de notificatie weer terug. Ik heb geen batterydrain en hij synchroniseert niet echt de hele tijd op de achtergrond (je ziet het tijdstip van de laatste synchronisatie bovenaan de lijst en dat is gewoon enkele minten geleden).

Hebben jullie dit ook?

Je kan de notificatie natuurlijk uitzetten, maar ik hoop dat het probleem zichzelf oplost...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
@Theratron ik gebruik de Samsung e-mail ook, maar vooralsnog heb die melding niet. Is er niet een mailaccount die blijft hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
Gismo1979 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 13:44:
@Theratron ik gebruik de Samsung e-mail ook, maar vooralsnog heb die melding niet. Is er niet een mailaccount die blijft hangen?
Thanks! Dan is mijn S24 Ultra dus de enige... Mijn Galaxy Tab S7 heeft hem ook niet.

Ik heb drie mailaccounts, en bij het checken van de inbox zie ik dat ze allemaal iets van 10 minuten geleden zijn gesynchroniseerd. Ook in AccuBattery zie ik geen drain. Dus dat is het niet... Vreemd. Anders toch die melding maar uitzetten denk ik...

Edit: als je de notificatie uit zet en daarna weer aan, is 'ie weg. Start je de telefoon daarna opnieuw op dan komt 'ie weer terug.
En als je in de instellingen synchronisatie voor alle accounts stop zet, blijft de notificatie gewoon staan, ondanks dat niets meer synchroniseert. Ik vind het vooral bijzonder dat zo'n bug van de één op andere dag ineens verschijnt....

[ Voor 24% gewijzigd door Theratron op 04-05-2024 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Theratron schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 13:47:
[...]

Thanks! Dan is mijn S24 Ultra dus de enige... Mijn Galaxy Tab S7 heeft hem ook niet.

Ik heb drie mailaccounts, en bij het checken van de inbox zie ik dat ze allemaal iets van 10 minuten geleden zijn gesynchroniseerd. Ook in AccuBattery zie ik geen drain. Dus dat is het niet... Vreemd. Anders toch die melding maar uitzetten denk ik...

Edit: als je de notificatie uit zet en daarna weer aan, is 'ie weg. Start je de telefoon daarna opnieuw op dan komt 'ie weer terug.
En als je in de instellingen synchronisatie voor alle accounts stop zet, blijft de notificatie gewoon staan, ondanks dat niets meer synchroniseert. Ik vind het vooral bijzonder dat zo'n bug van de één op andere dag ineens verschijnt....
Bijzonder inderdaad. Heb je toevallig een screenshot?

Mijn S24U is ook niet bugvrij. Op een of andere manier wordt mijn Always on Display op een moment uitgeschakeld. Ik ben er nog niet achter wat dit triggert.

[ Voor 8% gewijzigd door Gismo1979 op 04-05-2024 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
Gismo1979 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 15:03:
[...]

Bijzonder inderdaad. Heb je toevallig een screenshot?

Mijn S24U is ook niet bugvrij. Op een of andere manier wordt mijn Always on Display op een moment uitgeschakeld. Ik ben er nog niet achter wat dit triggert.
Nou, nu is 'ie dus weg, haha.
Wat betreft de AOD, je kan instellen wanneer die wordt weergegeven in de instellingen. Het kan zijn "zoals gepland", maar hij kan ook op "auto" staan. Dan zet je telefoon het AOD uit als hij bijvoorbeeld meent dat hij in een donkere kamer ligt. Ik zou hem dus in ieder geval niet op "auto" zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:57

MartNL

Ik kan jullie een tip geven. En je ondersteunt ook nog een goede ontwikkelaar ermee.
Gebruik fairmail.
Pagina: 1 ... 23 ... 39 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Discussie over snapdragon VS exynos: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
- Accessoires: [Samsung Galaxy S24-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S24-serie] Levertijd & Prijzen