Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Theratron schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 15:13:
[...]

Nou, nu is 'ie dus weg, haha.
Wat betreft de AOD, je kan instellen wanneer die wordt weergegeven in de instellingen. Het kan zijn "zoals gepland", maar hij kan ook op "auto" staan. Dan zet je telefoon het AOD uit als hij bijvoorbeeld meent dat hij in een donkere kamer ligt. Ik zou hem dus in ieder geval niet op "auto" zetten.
Ik heb AOD standaard op tikken om weer te geven staan. Vandaar dat ik het ook niet altijd in de gaten heb dat het is uitgeschakeld. Ik gebruik routines en heb het vermoeden dat hier iets niet lekker loopt, maar heb het nog niet kunnen vinden welke het is.

[ Voor 6% gewijzigd door Gismo1979 op 04-05-2024 15:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theratron
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-05 15:26
Gismo1979 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 15:23:
[...]

Ik heb AOD standaard op tikken om weer te geven staan. Vandaar dat ik het ook niet altijd in de gaten heb dat het is uitgeschakeld. Ik gebruik routines en heb het vermoeden dat hier iets niet lekker loopt, maar heb het nog niet kunnen vinden welke het is.
Waarschijnlijk is dat het ja. Ik heb een routine aangemaakt dat 's nachts (tussen 23:30 - 07:30) de batterijbesparing aan gaat, dan worden ook veel functies uitgeschakeld bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Theratron schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 15:26:
[...]

Waarschijnlijk is dat het ja. Ik heb een routine aangemaakt dat 's nachts (tussen 23:30 - 07:30) de batterijbesparing aan gaat, dan worden ook veel functies uitgeschakeld bijvoorbeeld.
Ik heb het gevonden. Ik had de stand theater gekoppeld aan mijn watch4, zodat de stand via mijn horloge ingeschakeld wordt. Echter in die stand schakelt AOD uit en spaarstand aan. Dit is dubbelop en daarom schakelde de telefoon de AOD niet aan na het uitschakelen van de theaterstand. De optie AOD uitschakelen heb er en nu uit gehaald en dit lijkt te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theratron
Gismo1979 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 15:36:
[...]

Ik heb het gevonden. Ik had de stand theater gekoppeld aan mijn watch4, zodat de stand via mijn horloge ingeschakeld wordt. Echter in die stand schakelt AOD uit en spaarstand aan. Dit is dubbelop en daarom schakelde de telefoon de AOD niet aan na het uitschakelen van de theaterstand. De optie AOD uitschakelen heb er en nu uit gehaald en dit lijkt te werken.
Top! Ja, je kan een hoop instellen maar ook af en toe voor een raadsel staan met dat soort dingen haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-06 15:20

sjaool

Every life should have 9 cats

Theratron schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 13:39:
Zijn er hier mensen die de Samsung mail app gebruiken? Ik vind die iets prettiger werken dan Gmail. Maar sinds vanochtend heb ik ineens een persistente notificatie dat hij "mail aan het synchronisren" is... Opnieuw opstarten hielp niet, de app geforceerd stoppen wel maar op het moment dat je hem weer opstart komt de notificatie weer terug. Ik heb geen batterydrain en hij synchroniseert niet echt de hele tijd op de achtergrond (je ziet het tijdstip van de laatste synchronisatie bovenaan de lijst en dat is gewoon enkele minten geleden).

Hebben jullie dit ook?

Je kan de notificatie natuurlijk uitzetten, maar ik hoop dat het probleem zichzelf oplost...
Ik had deze notificatie vanochtend ook. Ik heb hem weggeswiped en is nog niet weer teruggekomen. Het zal wel weer wachten op een update van Samsung worden. Het is ook niets ernstigs lijkt mij. De Samsung Email app is versie 6.1.91.13.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
sjaool schreef op zondag 5 mei 2024 @ 08:36:
[...]

Ik had deze notificatie vanochtend ook. Ik heb hem weggeswiped en is nog niet weer teruggekomen. Het zal wel weer wachten op een update van Samsung worden. Het is ook niets ernstigs lijkt mij. De Samsung Email app is versie 6.1.91.13.
(y)

Ik heb de melding niet, maar zit op versie 6.1.90.16. Dit kan inderdaad een bug zijn in de nieuwe versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-06 16:01
[quote]Gismo1979 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 09:17:
[...]

(y)

Ik heb de melding niet, maar zit op versie 6.1.90.16. Dit kan inderdaad een bug zijn in de nieuwe versie.
[/quote

heb alle meldingscategoriën van samsung e-mail aanstaan behalve "meldingen e-mailsync" , daarna geen melding meer gehad.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theratron
[...]

Thanks! Yup, die versie heb ik ook.
kruila schreef op zondag 5 mei 2024 @ 09:47:
[quote]
heb alle meldingscategoriën van samsung e-mail aanstaan behalve "meldingen e-mailsync" , daarna geen melding meer gehad.
Ik zet die melding liever niet uit, want heb wel eens meegemaakt dat het synchroniseren "op hol" sloeg (way back op een Nexus 5). Die trok toen ook heel snel de batterij leeg. Daarom heb ik eerst even goed gekeken of dat nu ook zo was, en daar vind ik die notificatie toch handig voor. Gelukkig blijft hij weg als je hem even uit en daarna weer aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
[...]

De app is bij mij vannacht ook geupdate naar Versie 6.1.91.13. En raad eens.... Ook hier is de melding nu aanwezig. Voorlopig weggeswiped en als het weer terug komt verberg ik hem wel.

Update: Ik kom erachter dat het mailptogramma op de achtergrond actief blijft (als je onder recente applicaties kijkt staat linksbovenin de link '# actief in achtergrond'). Als je de applicatie stopt om te draaien op de achtergrond komt de melding weer te voorschijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Gismo1979 op 06-05-2024 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Gismo1979 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 08:38:
[...]

De app is bij mij vannacht ook geupdate naar Versie 6.1.91.13. En raad eens.... Ook hier is de melding nu aanwezig. Voorlopig weggeswiped en als het weer terug komt verberg ik hem wel.
Ik heb hem weggesleept en tot nu toe heb ik de melding niet meer gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-06 14:15
Flipm0de schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 20:44:
Ik maak de meeste foto’s van m’n kinderen, heb nu een iPhone 13 die het best prima doet. Maar de s24 ultra lijkt me echt geweldig. Alleen kom best vaak tegen dat de doorreis tegenvallen als het “bewegende objecten” zijn. Kinderen of huisdieren bijvoorbeeld.

https://www.androidauthor...mera-moving-pets-3409393/

Wat is jullie ervaring hiermee? Is het beter sinds de updates?
Ik heb hier een S24U en bij het ingebruiknemen meteen de pro app geïnstalleerd die verschillende opties toevoegd aan de camera module. Tussen die instellingen zit een optie dat je het bewegend object in focus kunt houden. Zelf nog niet geprobeerd maar misschien is dat een optie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:23
Ik heb vandaag mijn S24 ontvangen en wat fotos genomen om te vergelijken met mijn Pixel 5. Moet helaas zeggen dat ik niet erg onder de indruk ben, de meeste foto's vind ik op de Pixel 5 mooier. Ze lijken wat scherper en kleurechter te zijn dan de S24. De front camera op de S24 is wel beduidend beter!

Voor de geinteresseerde: https://photos.app.goo.gl/fwdEFCsbtEqVLUYn7
Wat vinden jullie?

EDIT: De hoek van de main S24 is ook veel groter waardoor er soms een beetje een fish-eye effect ontstaat. Vandaar dat de positie vanwaar ik de foto heb genomen soms iets verschilt.

[ Voor 13% gewijzigd door Card Nox op 08-05-2024 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Laatst online: 18:53
Card Nox schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 21:37:
Ik heb vandaag mijn S24 ontvangen en wat fotos genomen om te vergelijken met mijn Pixel 5. Moet helaas zeggen dat ik niet erg onder de indruk ben, de meeste foto's vind ik op de Pixel 5 mooier. Ze lijken wat scherper en kleurechter te zijn dan de S24. De front camera op de S24 is wel beduidend beter!

Wat vinden jullie?
Binnen vind ik de Samsung mooier beeld geven. Buiten en met name de flink gekleurde foto's lijken wat opgeblazen door de Samsung. Van mij uit gaat er dan een uiteindelijk een lichte voorkeur uit naar de Pixel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Card Nox
@ratzz, same. Al is die pop kleurechter op de Pixel.

Heb zojuist nog wat foto's in het donker, met en zonder nightshot gemaakt. Bij de buiten foto's vind ik de S24 net wat beter, maar niet veel. Bij de binnen foto vind ik de P5 beter, kleur echter en minder last van dat fisheye, kijk hoeveel die S24 afwijkt tov de hoekprofielen / de lijn van de muur.

Ook nog wat foto's van 2 van mijn kids toegevoegd die ik vanmiddag had gemaakt. Die van mijn zoontje vind ik de P5 echt beduidend mooier (kleur echter) en aangezien ik van de kids de meeste foto's van maak of in ieder geval de meeste waarde aan hecht neig ik naar de P5.

Morgen nog eens wat foto's schieten, maar kans dat hij terug mag, of wellicht dat ik hem zo verkoop, nog even kijken. Had gehoopt dat het een echte stap voorwaarts zou zijn maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:46
Card Nox schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 22:28:

Heb zojuist nog wat foto's in het donker, met en zonder nightshot gemaakt. Bij de buiten foto's vind ik de S24 net wat beter, maar niet veel. Bij de binnen foto vind ik de P5 beter, kleur echter en minder last van dat fisheye, kijk hoeveel die S24 afwijkt tov de hoekprofielen / de lijn van de muur.

Ook nog wat foto's van 2 van mijn kids toegevoegd die ik vanmiddag had gemaakt. Die van mijn zoontje vind ik de P5 echt beduidend mooier (kleur echter) en aangezien ik van de kids de meeste foto's van maak of in ieder geval de meeste waarde aan hecht neig ik naar de P5.

Morgen nog eens wat foto's schieten, maar kans dat hij terug mag, of wellicht dat ik hem zo verkoop, nog even kijken. Had gehoopt dat het een echte stap voorwaarts zou zijn maar helaas.
Ik lees altijd dat Samsung telefoons een shutter lag hebben, dus vertraging tussen drukken op de knop en het daadwerkelijk maken van een foto. De Pixel heeft dat absoluut niet en dat vind ik een grote meerwaarde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Card Nox
@zunrob, dat heb ik ook gelezen maar heeft mijn S24 geen last van, hij voelt zelfs iets sneller dan mijn P5 (al draait die ook alweer 1,5j) en is de S24 nog fresh. In het donker is de S24 zelfs iets sneller met het maken van de foto's zowel met als zonder night shot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:01

Flipm0de

geen

Card Nox schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 22:28:

Foto’s van de kids zien er goed uit! Verwacht dat ze niet helemaal stil zitten dus de foto’s zijn goed gelukt! Van de s24 hoor je vaak dat zodra er een beetje beweging is de foto’s blurry zijn. Zou je nog eens een Motion Photo willen proberen?

[ Voor 3% gewijzigd door Flipm0de op 09-05-2024 12:56 ]

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:44

knakworst

Get more sats!

Card Nox schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 21:37:

Voor de geinteresseerde: https://photos.app.goo.gl/fwdEFCsbtEqVLUYn7
Wat vinden jullie?

EDIT: De hoek van de main S24 is ook veel groter waardoor er soms een beetje een fish-eye effect ontstaat. Vandaar dat de positie vanwaar ik de foto heb genomen soms iets verschilt.
Mooie vergelijking.

Dit geeft voor mij aan, dat er maar weinig evolutie in zit in de fotocamera's. De Pixel maakt gewoon goede foto's. Grootste verbetering zit in de extra lenzen, groothoek, megazoom. Geen reden dus om paniekerig je telefoon te upgraden, daarom is een lange softwareondersteuning voor mij steeds belangrijker.

Die van Samsung zijn altijd al een beetje overdreven fluoriscerend, mooi terug te zien in het gras en het rood van de tractor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrMvB
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 25-02 21:53
Vind het nog steeds (na een paar maanden in gebruik met veel gemaakte foto's) een vreselijke camera. Komt geen goede foto uit.
Kleuren slecht
Weinig scherpe foto's
Gekke 'waas' op alle foto's
Luchten zwaar overbelicht
Selfie camera om te huilen

Blij als het jaar er op zit en dit ding weg kan. Mis mijn perfecte 22Ultra nog dagelijks.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• brouwerchris
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13-12-2024
Mei security patch is live OTA
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4U7c8dSbJnU6Wu_fWwRlcngzZj4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GP6O2Az1GR7dFPW54wZbNqBD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

MrMvB schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 21:31:
Vind het nog steeds (na een paar maanden in gebruik met veel gemaakte foto's) een vreselijke camera. Komt geen goede foto uit.
Kleuren slecht
Weinig scherpe foto's

Blij als het jaar er op zit en dit ding weg kan. Mis mijn perfecte 22Ultra nog dagelijks.
Ik heb mijn S24U nog niet zo lang maar dit herken ik absoluut niet. Komende van de S21FE is het alllemaal niet mind-blowing, maar zeker niet slechter.

Vergelijk je wel op de computer? Het scherm van de S24 series staat iets minder op de cartoonkleurenstand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
Flipm0de schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 12:07:
[...]Foto’s van de kids zien er goed uit! Verwacht dat ze niet helemaal stil zitten dus de foto’s zijn goed gelukt! Van de s24 hoor je vaak dat zodra er een beetje beweging is de foto’s blurry zijn. Zou je nog eens een Motion Photo willen proberen?
Die van mij luisteren altijd heel goed (ahum) en zitten altijd stil (ahum).

Heb nog een paar foto's van gisteren toegevoegd. Beide geen issue met bewegende beelden (springen op een lucht trampoline). Heb ook nog een filmpje toegevoegd zodat je daar een idee van hebt. S24 had wel een keer een goede mis met portrait mode.

Motion photo heb ik ook nog geprobeerd, zag er goed uit. Hij maakt een korte filmpje voor de foto? Je hebt ook een optie om direct een gifje te maken en burst photo's te doen (hij maakt er echt een hoop, 10 per sec oid).

[ Voor 13% gewijzigd door Card Nox op 10-05-2024 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

Card Nox schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 12:48:
[...]

Die van mij luisteren altijd heel goed (ahum) en zitten altijd stil (ahum).

Heb nog een paar foto's van gisteren toegevoegd. Beide geen issue met bewegende beelden (springen op een lucht trampoline). Heb ook nog een filmpje toegevoegd zodat je daar een idee van hebt. S24 had wel een keer een goede mis met portrait mode.

Motion photo heb ik ook nog geprobeerd, zag er goed uit. Hij maakt een korte filmpje voor de foto? Je hebt ook een optie om direct een gifje te maken en burst photo's te doen (hij maakt er echt een hoop, 10 per sec oid).
Dankjewel! Merk dat ik bij de laatste foto’s mezelf betrap dan ik hoop dat de foto’s die ik het mooist vind van de s24 zijn maar ze zijn eigenlijk elke keer van de pixel. Vooral die met wat meer beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Kort vraagje, ik heb een bluetooth audio microfoon, hoe kan ik ervoor zorgen dat bij het opnemen van een video de Samsung Galaxy S24 Ultra de microfoon van dit apparaat gebruikt om op te nemen en niet de microfoon van de telefoon zelf? Kan geen settings vinden!?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Chip. schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 13:24:
Kort vraagje, ik heb een bluetooth audio microfoon, hoe kan ik ervoor zorgen dat bij het opnemen van een video de Samsung Galaxy S24 Ultra de microfoon van dit apparaat gebruikt om op te nemen en niet de microfoon van de telefoon zelf? Kan geen settings vinden!?
De Camera App > Meer > Professionele Video en dan op Mic tikken, daar kun je de diverse microfooninstellingen vinden.

Als je Professionele Video al aan je favorietenlijst hebt toegevoegd hoef je natuurlijk niet op Meer te tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlousm
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10-05-2024
Advies gevraagd!

Ik heb momenteel de S22 en denk erover om de S24 aan te schaffen. Ik twijfel tussen de s24 of de s24 plus( ultra vind ik persoonlijk te groot ) Ik heb de specs doorgenomen en als leek denk ik dan dat ik bij de S24 plus voor iets meer geld veel meer krijg ( betere batterij en meer RAM). Heeft iemand hier ervaring mee?
Klopt dit of heeft iemand hier een beter advies?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@Marlousm, waarom wil je switchen? Meer RAM is enkel van toegevoegde waarde als je het gebruikt / nodig hebt. Same voor batterij, heb je daar nu een issue mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlousm
Geen groot probleem maar ik vind dat hij best snel leeg is. Ik laad hem ook vaak maar tot 85% omdat ik ergens gelezen heb dat dit de batterij ten goede komt. Geen idee of dit een fabel is...maar in de nacht zakt het % toch vaak met 15 / 20 %.
De hoop is dat er meer batterij overblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]

Goed, de melding komt bij mij dus terug na een reboot. Weg swipen lost het wel weer op. Het schijnt dus een algemeen probleem te zijn dat bij meer telefoons voor komt.

Op het Samsung forum wordt er ook over gesproken.

Nog een thread.

[ Voor 8% gewijzigd door sjaool op 10-05-2024 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Marlousm schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 15:15:
Geen groot probleem maar ik vind dat hij best snel leeg is. Ik laad hem ook vaak maar tot 85% omdat ik ergens gelezen heb dat dit de batterij ten goede komt. Geen idee of dit een fabel is...maar in de nacht zakt het % toch vaak met 15 / 20 %.
De hoop is dat er meer batterij overblijft.
85% is idd beter, al kan af en toe tot 100% laden geen kwaad, gewoon niet te lang op 100% laten.
De S22 heeft een vrij slechte accuduur vanwege zijn Exynoss chipset.

Dat je accu met 15% tot 20% zakt in een nacht is echter niet goed, wellicht eens een factory reset proberen of even achterhalen wat je accu zo snel leeg trekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:28
Marlousm schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 14:38:
Advies gevraagd!

Ik heb momenteel de S22 en denk erover om de S24 aan te schaffen. Ik twijfel tussen de s24 of de s24 plus( ultra vind ik persoonlijk te groot ) Ik heb de specs doorgenomen en als leek denk ik dan dat ik bij de S24 plus voor iets meer geld veel meer krijg ( betere batterij en meer RAM). Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt!
Je kunt ook kijken naar de S23 of S23+. Omdat vorig jaar de S23 en S23+ in Europa de betere Snapdragon kregen in plaats van de iets mindere Exynos processor en modem, maar dit jaar weer de Exynos, is in Europa de S24 maar een heel minieme verbetering ten opzichte van de S23. En de prijs van de S23 is inmiddels een heel stuk gezakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlousm
Dank voor de tips en uitleg! Ik snap niets van de chips etc. Maar vertrouw jullie expertise! Ik ga er nog eens goed over denken idd! Dank!! En ff kijken naar wat de oorzaak is van de 15 %

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:57
Ekfad schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 15:00:
[...]

Ik heb hier een S24U en bij het ingebruiknemen meteen de pro app geïnstalleerd die verschillende opties toevoegd aan de camera module. Tussen die instellingen zit een optie dat je het bewegend object in focus kunt houden. Zelf nog niet geprobeerd maar misschien is dat een optie?
Zou je me de exacte naam van de pro app willen geven? Ik kan hem niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-03 10:33
MrMvB schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 21:31:
Kleuren slecht
Weinig scherpe foto's

Hier exact hetzelfde verhaal. Baal nog steeds dat ik onder het mom "nieuwer dus beter" bij de launch mijn S22U heb ingeruild. De batterij is weliswaar beter, maar daar is dan ook wel het meeste mee gezegd. Foto's zijn echt waardeloos t.o.v. mijn oude toestel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Wenzel schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 19:31:
[...]

Zou je me de exacte naam van de pro app willen geven? Ik kan hem niet vinden.
Er is een Expert Raw app maar via GoodLock kun je ook nog de Camera Assistant app installeren die meer mogelijkheden biedt voor de camera app. Ik weet dus niet welke app @Ekfad bedoelt.

[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 11-05-2024 08:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruila
Als ik de vliegtuigstand inschakel op mijn s24U dan blijven sinds kort wifi en bluetooth wel werken, dat wil ik niet. Heb veel gezocht maar kan niet vinden hoe ik er weer voor zorg dat met het inschakelen van de vliegtuigstand wifi en blue tooth ook uitschakelen, en natuurlijk als ik de vliegtuigstand uitschakel dat dan automatisch (dus zonder extra handeling) wifi en blue tooth weer inschakelen. Iemand een tip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-06 17:52

DataGhost

iPL dev

kruila schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:11:
Als ik de vliegtuigstand inschakel op mijn s24U dan blijven sinds kort wifi en bluetooth wel werken, dat wil ik niet. Heb veel gezocht maar kan niet vinden hoe ik er weer voor zorg dat met het inschakelen van de vliegtuigstand wifi en blue tooth ook uitschakelen, en natuurlijk als ik de vliegtuigstand uitschakel dat dan automatisch (dus zonder extra handeling) wifi en blue tooth weer inschakelen. Iemand een tip?
Waarschijnlijk omdat je tegenwoordig in het vliegtuig gewoon wifi kan gebruiken, en bluetooth hoeft alleen maar van je broekzak naar je oordopjes te reiken dus dat is ook niet heel spannend. Je telefoonverbinding is dan wel lastiger want je hebt hoog in de lucht geen bereik en dan gaat je telefoon op vol vermogen zenden om toch iets te vinden, wat ongetwijfeld niet leuk is als alle telefoons dat doen en bovendien gaat je batterij er snel leeg van, dus daarom is vliegtuigstand nog steeds een ding. Maar tegenwoordig gebruiken heel veel mensen gewoon BT en in mindere mate (want kosten) ook wifi in het vliegtuig, dus dan is het handiger dat ze aan blijven.

That said, je kan in de instellingen een "vliegtuig"-modus maken, of een routine die triggert als je vliegtuigstand aanzet, die vervolgens wifi en bluetooth uitschakelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:46
Hier als WiFi en Bluetooth aan staan en ik op vliegtuigstand druk gaan deze uit.

Je kunt ze wel weer apart aanzetten.
Misschien hier even mee spelen?
Zelf aan/uit zetten en kijken wat vliegtuigstand doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:23
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l7vzThG_k43o5-4Bj9jUjmUepdw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eyxHKWiWvTUWNiAgo4MC6rCP.jpg?f=fotoalbum_large

Zo werkt het, in principe zet hij ze uit tenzij je ze in vliegtuigstand weer aan hebt gezet.

Kleine tip, als je in de quicktoggles de tegel ingedrukt houdt krijg je soms meer uitleg zoals bovenstaande screenshot.

[ Voor 5% gewijzigd door fredhuizinga op 11-05-2024 11:27 ]

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Dataghost, neeecht en fredhuizinga bedankt voor de snelle reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
*knip* spullen aanbieden op het forum is niet toegestaan. Hiervoor kun je V&A gebruiken

[ Voor 78% gewijzigd door RoD op 11-05-2024 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-06 14:15
sjaool schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 08:52:
[...]

Er is een Expert Raw app maar via GoodLock kun je ook nog de Camera Assistant app installeren die meer mogelijkheden biedt voor de camera app. Ik weet dus niet welke app @Ekfad bedoelt.
De expert raw app.

Edit 18 mei: ik moet hier op terugkomen, ik zie dat ik beide apps blijkbaar geïnstalleerd heb.

[ Voor 13% gewijzigd door Ekfad op 18-05-2024 06:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.McDuck
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18-06 11:23
Marlousm schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 14:38:
Advies gevraagd!

Alvast bedankt!
Ik ben zelf van de S21 naar de 24 ultra gegaan. Misschien een beetje hulp voor je vraag.
Ondanks dat ik onwijs moet wennen aan de omvang van het toestel echt een waanzinnig ding. Het is echt een gigantische stap vooruit voor mijn gevoel. Stiekem wil ik eigenlijk weer een klein toestel maar ik heb na 2 weken nog niks vervelends kunnen ontdekken. Eind van de dag heb ik zelfs nog ruim batterij over,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

Snap het heel goed. De foto’s van de pixel waren meestal beter.

[ Voor 50% gewijzigd door RoD op 11-05-2024 13:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeterDee
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 10-06 17:19
Ik kom van een S20 Ultra en ik moet zeggen dat ik met de S24 Ultra foto's dik tevreden ben...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kruila
PeterDee schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 15:55:
Ik kom van een S20 Ultra en ik moet zeggen dat ik met de S24 Ultra foto's dik tevreden ben...
Ik ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
S.McDuck schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:01:
[...]

Ik ben zelf van de S21 naar de 24 ultra gegaan. Misschien een beetje hulp voor je vraag.
Ondanks dat ik onwijs moet wennen aan de omvang van het toestel echt een waanzinnig ding. Het is echt een gigantische stap vooruit voor mijn gevoel. Stiekem wil ik eigenlijk weer een klein toestel maar ik heb na 2 weken nog niks vervelends kunnen ontdekken. Eind van de dag heb ik zelfs nog ruim batterij over,
Deze ervaring heb ik ook met de Ultra. Al ben ik van de S21+ naar de S24U gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zo, ik kan nu na een tijdje met een S24 te hebben gespeeld een betere mening vormen. Ik kwam van een S23 Plus (daarvoor OnePlus 8T), ja ik weet het een compleet nutteloze sidegrade maar goed het zij zo. Ik ben van mening dat de S23 Plus een betere telefoon was.

De accuduur van de S24 is niet slecht, maar vergeleken met de S23 Plus matig. De S24 wordt soms warmer en de S24 heeft in mijn geval last van matige GPS zo nu en dan maar dat kan een defect zijn in mijn toestel. De S23 Plus had een merkbaar mooier scherm, ondanks de lagere PPI. Net name tekst was scherper en het oogde simpelweg 'helderder'. De S24 Plus was een betere upgrade geweest gok ik. Laten we het er op houden dat ik het scherm van de S24 gewoon niet mooi vind.

De vingerscanner van de S24 is wel veel beter dan die van de S23 series (en OnePlus 8T), werkt echt perfect en zeer weinig momenten dat het fout gaat.

Samsungs software ben ik ook niet echt een fan van. Ik vond OnePlus ook niet heel geweldig meer nu ze in feite gewoon ColorOS gebruiken maar onder de streep vond ik Oxygen OS toch beter dan dit. Ik twijfel dan ook erg om weer terug te gaan naar OnePlus (12).

Sja, impulsaankopen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
Frietsaus schreef op maandag 13 mei 2024 @ 11:34:
De vingerscanner van de S24 is wel veel beter dan die van de S23 series (en OnePlus 8T), werkt echt perfect en zeer weinig momenten dat het fout gaat.
Ik had een compleet andere ervaring, heel vaak dat het niet herkend werd of ik zelfs een paar keer moest toucheren. Had hem wel maar 1x geregistreerd, wellicht dat vaker nog had geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04:39
Duncan_R schreef op zondag 21 april 2024 @ 20:16:
[...]

Heb ook een 5f en een s24 ultra. Mijn Spotify werkt prima, net als bellen en gebeld worden. Heb wel na aankoop 2 jaar terug een totale systeem software update gehad. Op Facebook zit een 5f groep. Misschien dat die kunnen helpen. Die updaten de 2013 variant bv ook met de nieuwere multimedia systemen en virtuele cockpits
Ik heb geen facebook, maar ook nog niet gezocht met account van mn vriendin. Maar kwam er achter dat het infotainment scherm wel werkt als de bluetooth er langer over doet om connectie te maken. Het infotainment scherm is dan wat langer opgestart.

De truc die ik nu heb uitgehaald, is in te stellen met de app Standen & Routines, dat als m'n telefoon verbinding maakt met draadloos laden, bluetooth aan gaat, even wacht, uitgaat, even wacht, en weer aan gaat. Dat heeft zojuist gewerkt. Even wat langer testen en ga de wacht momenten dan wat korter maken, zodat ie het wel sneller doet.

Op het scherm heb ik daar geen problemen mee, ik kan alleen even de audio niet pauzeren of juist weer aanzetten, maar dat is alleen voor 10 seconden ongeveer. Ik kan dan in ieder geval de knoppen op m'n stuur en op het scherm weer gebruiken. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-06 13:47

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Ik ben aan het kijken voor een nieuw toestel, waarbij ik echt een sterke keuze maak voor fotokwaliteit. Nu zijn alle toptoestellen met top camera’s al erg snel, dus daar maak ik mij niet druk om, maar software, algehele gebruik enz wel.

Voor mij ligt de keuze tussen de Xiaomi 14 Ultra, en de S24 Ultra. Als ooit gepassioneerde hobby fotograaf, vind ik de pro functies van de 14U erg tof, ook de toevoeging van een grip kan ik erg waarderen. De algemene camera kwaliteit is redelijk om het even zover ik kan zien, en heeft de 14U vaak het voordeel door de diafragma en grip.

Op software gebied lijkt de S24 het vooral te winnen, ook qua snelheid en accuduur. Nu moet ik wel zeggen dat dit laatste voor mij niet een heel groot punt is, gezien de 14U extreem snel oplaad en ik overal snelladers heb liggen (en heb altijd een 100w lader bij me in mijn tas).

Nu zal ik sowieso niet de standaard launcher, dus ben ook wel opzoek naar wat Samsung nu echt doet wat het grote verschil maakt. Ik gebruik nu een Fold 3, en heb zover ik weet niet iets wat ik heel speciaal vind.

Qua design vind ik de S24 veel mooier, het niet hebben van een gigantische (en zware) camera module is ook zeker een plus. De breedte van het apparaat vind ik wel weer minder, mijn Fold is op dat gebied gevouwen wel echt fijn om 1 handig vast te houden.

De S pen is opzicht een leuke toevoeging, maar onvoldoende boeiend dat ik er 1 heb gekocht voor mijn Fold. Tevens heb ik een iPad Pro waar ik een Pencil gebruik voor bepaalde toepassingen. Ik zal hem vast weleens gebruiken als ik hem zou hebben, maar het zou zeer beperkt zijn.

Het grootste minpunt van de 14U is simpelweg dat het Xiaomi is, en dan bedoel ik niet “eng Chinees bedrijf”, maar vooral omdat software matig dingen niet altijd helemaal werken zoals je wilt. Tegelijkertijd hoor ik overal wel dat hun nieuwe HyperOS veel beter is. Ook de 4 jarige ondersteuning (en 5 jaar beveiligingsupdates) is een plus. Uiteraard is dat minder dan de 7 van Samsung, maargoed als ik over 4 jaar nog dezelfde telefoon hebt, dan is dat een wonder. ;)

Qua design en software zeg ik S24 zonder twijfel.
Voor fotografie zit ik absoluut bij de 14U.
Fysiek vind ik ze allebei plus en minpunten hebben. Als ik nou de S24 Ultra in een S24 formaat kon krijgen, dan zou ik 100% voor die gaan.

Voor mij weegt het fotograferen zwaar, niet alleen de opties, maar ook de grip is meer dan alleen gimmicks, tenminste als ik zowel de tech als fotografie youtubers mag geloven, maar uiteindelijk is het een totaalpakket.

Ik ben dus wel benieuwd of andere een vergelijkbare afweging hebben gemaakt, en waarom ze (vermoedelijk) toch voor de S24 Ultra hebben gekozen.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:24
Benjamin- schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 14:23:
Ik ben aan het kijken voor een nieuw toestel, waarbij ik echt een sterke keuze maak voor fotokwaliteit. Nu zijn alle toptoestellen met top camera’s al erg snel, dus daar maak ik mij niet druk om, maar software, algehele gebruik enz wel.

Voor mij ligt de keuze tussen de Xiaomi 14 Ultra, en de S24 Ultra. Als ooit gepassioneerde hobby fotograaf, vind ik de pro functies van de 14U erg tof, ook de toevoeging van een grip kan ik erg waarderen. De algemene camera kwaliteit is redelijk om het even zover ik kan zien, en heeft de 14U vaak het voordeel door de diafragma en grip.

Op software gebied lijkt de S24 het vooral te winnen, ook qua snelheid en accuduur. Nu moet ik wel zeggen dat dit laatste voor mij niet een heel groot punt is, gezien de 14U extreem snel oplaad en ik overal snelladers heb liggen (en heb altijd een 100w lader bij me in mijn tas).

Nu zal ik sowieso niet de standaard launcher, dus ben ook wel opzoek naar wat Samsung nu echt doet wat het grote verschil maakt. Ik gebruik nu een Fold 3, en heb zover ik weet niet iets wat ik heel speciaal vind.

Qua design vind ik de S24 veel mooier, het niet hebben van een gigantische (en zware) camera module is ook zeker een plus. De breedte van het apparaat vind ik wel weer minder, mijn Fold is op dat gebied gevouwen wel echt fijn om 1 handig vast te houden.

De S pen is opzicht een leuke toevoeging, maar onvoldoende boeiend dat ik er 1 heb gekocht voor mijn Fold. Tevens heb ik een iPad Pro waar ik een Pencil gebruik voor bepaalde toepassingen. Ik zal hem vast weleens gebruiken als ik hem zou hebben, maar het zou zeer beperkt zijn.

Het grootste minpunt van de 14U is simpelweg dat het Xiaomi is, en dan bedoel ik niet “eng Chinees bedrijf”, maar vooral omdat software matig dingen niet altijd helemaal werken zoals je wilt. Tegelijkertijd hoor ik overal wel dat hun nieuwe HyperOS veel beter is. Ook de 4 jarige ondersteuning (en 5 jaar beveiligingsupdates) is een plus. Uiteraard is dat minder dan de 7 van Samsung, maargoed als ik over 4 jaar nog dezelfde telefoon hebt, dan is dat een wonder. ;)

Fysiek vind ik ze allebei plus en minpunten hebben. Als ik nou de S24 Ultra in een S24 formaat kon krijgen, dan zou ik 100% voor die gaan.

Voor mij weegt het fotograferen zwaar, niet alleen de opties, maar ook de grip is meer dan alleen gimmicks, tenminste als ik zowel de tech als fotografie youtubers mag geloven, maar uiteindelijk is het een totaalpakket.

Ik ben dus wel benieuwd of andere een vergelijkbare afweging hebben gemaakt, en waarom ze (vermoedelijk) toch voor de S24 Ultra hebben gekozen.
Ik ben wel blij met de S24U, lekker snel, goede en stabiele software, en veel lenzen. De fotokwaliteit vind ik prima, maar ik word er niet van omver geblazen. Hier een paar random foto's om je hopelijk een beeld te geven: https://photos.app.goo.gl/eBZsbV5mm3RA7Y4bA . Tegenwoordig gebruik ik voor objecten die wat dichterbij zijn altijd de 2x zoom i.p.v. 1x, bij 1x echt veel vervorming (zie bijvoorbeeld de foto van de Fujifilm). Er is ook nog een Expert RAW app om foto's te maken, maar die gebruik ik niet.

One UI vind ik zelf erg fijn omdat ik het helemaal naar mijn wens kan instellen (zeker met Good Lock erbij). De One Handed Mode is erg slim bedacht, ik kan m'n VPN-icoontje in de notificatiebalk weghalen en de animaties zijn met One UI 6 ook fijn (nog niet helemaal niveau Pixel/iPhone, maar kom t wel steeds meer in de buurt). De Magic Eraser van Samsung werkt een heel stuk beter dan die van Google, pagina samenvatten door AI is op zich ook nog wel een handige feature (als je de Samsung browser gebruikt). Verder zijn het vooral echt kleine verschillen tussen Android-skins (en tegenwoordig ook iPhone) en is het echt afhankelijk van jouw wensen. De S-pen gebruik ik ook nooit. Wel 1x handig geweest toen ik een offerte moest ondertekenen, scheelt weer printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@Benjamin-, Pixel 8 Pro overwogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Gerjannn schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:55:
[...]

Ik ben wel blij met de S24U, lekker snel, goede en stabiele software, en veel lenzen. De fotokwaliteit vind ik prima, maar ik word er niet van omver geblazen. Hier een paar random foto's om je hopelijk een beeld te geven: https://photos.app.goo.gl/eBZsbV5mm3RA7Y4bA . Tegenwoordig gebruik ik voor objecten die wat dichterbij zijn altijd de 2x zoom i.p.v. 1x, bij 1x echt veel vervorming (zie bijvoorbeeld de foto van de Fujifilm). Er is ook nog een Expert RAW app om foto's te maken, maar die gebruik ik niet.

One UI vind ik zelf erg fijn omdat ik het helemaal naar mijn wens kan instellen (zeker met Good Lock erbij). De One Handed Mode is erg slim bedacht, ik kan m'n VPN-icoontje in de notificatiebalk weghalen en de animaties zijn met One UI 6 ook fijn (nog niet helemaal niveau Pixel/iPhone, maar kom t wel steeds meer in de buurt). De Magic Eraser van Samsung werkt een heel stuk beter dan die van Google, pagina samenvatten door AI is op zich ook nog wel een handige feature (als je de Samsung browser gebruikt). Verder zijn het vooral echt kleine verschillen tussen Android-skins (en tegenwoordig ook iPhone) en is het echt afhankelijk van jouw wensen. De S-pen gebruik ik ook nooit. Wel 1x handig geweest toen ik een offerte moest ondertekenen, scheelt weer printen.
Ik moet zeggen, dat hoe meer ik van de S24 Ultra zie, hoe teleurstellender de camera is. Hij is absoluut goed, maar vergeleken met andere toestellen is het eindresultaat toch vaker minder goed. Had ik eigenlijk niet verwacht. Geen idee of andere zoveel beter zijn geworden, of Samsung een beetje stilstaat qua kwaliteit.

Ook AI features in foto's vind ik een ding. Het kan zeker handig zijn, maar voor mij haalt het wel de kunst van het fotograferen weg. Daarnaast heb ik gemengde resultaten gezien. Leuk als optie, maar voor fotograferen doet het me weinig.

In het algemeen (dus zeker niet alleen Samsung), vind ik de aanpassing aan foto's ook erg storend. Een mooie bokeh is iets waar je een goede lens voor nodig hebt, niet een filter die de haren ook erbij doet blurren.

Het samenvatten kan ook in Edge met AI, tevens gebruik ik ook standaard Edge.

Het eenhandig gebruiken ga ik eens naar kijken, dat zou een grote plus zijn gezien het formaat.
Eigenlijk niet. Net wel een zooi videos gekeken. Bijzonder goede resultaten. Dat heeft ook gedeeltelijk met gcam te maken. Ik moet me wel meer verdiepen in Tenser 3 vs 8 Gen 3.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online

Voor fotokwaliteit is dit ook een goede:
https://www.gsmarena.com/sony_xperia_1_vi-review-2699p5.php

Sinds vandaag verkrijgbaar in Nederland.

Geef er zelf niet heel veel meer om en vind een kleiner formaat fijner daarom de keus voor een gewone S24 voor mij, dus kan je niet vertellen hoe goed de S24U is.

Vind de kwaliteit van de S24 goed genoeg, wat ik wel fijn vindt aan de software is dat die (vaak) zelf kan inschatten welke lens te gebruiken enige minpunt vind ik dat de focus soms niet helemaal klopt, maar goed dat valt wel op te lossen als je zelf wat gaat prutsen in de pro-mode en/of met de focus opties (maar ik ben lui :+ )
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/vqVC31Jl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/wTVHpyrl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/TJTqvUOl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Benjamin- schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 21:43:
[...] Ik moet me wel meer verdiepen in Tenser 3 vs 8 Gen 3.
Tensor is minder krachtig en minder zuinig.

Wat wil je nog meer weten / wat maakt het verder uit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

De S pen is zeker wel een handige toevoeging voor het maken van foto's en video's aangezien deze als afstandsbediening kan worden gebruikt en dat ook nog eens over een behoorlijke afstand. Ik vind het ook vooral ideaal omdat het drukken op het scherm er vaak ook voor zorgt dat je de telefoon beweegt wat dus onscherpte kan opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie De Ruiter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-06 22:48
Kan iemand mij uitleggen hoe ik een meldings geluid per app instel? Ik kan het echt niet vinden.

Bij voorbaat dank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23:00
Arie De Ruiter schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:03:
Kan iemand mij uitleggen hoe ik een meldings geluid per app instel? Ik kan het echt niet vinden.

Bij voorbaat dank
Meldingen-->geavanceerde instellingen - - >meldingcatogorie per app instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
sjaool schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 00:33:
[...]

De S pen is zeker wel een handige toevoeging voor het maken van foto's en video's aangezien deze als afstandsbediening kan worden gebruikt en dat ook nog eens over een behoorlijke afstand. Ik vind het ook vooral ideaal omdat het drukken op het scherm er vaak ook voor zorgt dat je de telefoon beweegt wat dus onscherpte kan opleveren.
dit is wel een slim idee, ik gebruik die pen eigenlijk nooit, maar dit lijkt me superhandig! dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie De Ruiter
Vincent91 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:10:
[...]

Meldingen-->geavanceerde instellingen - - >meldingcatogorie per app instellen
Dank hiervoor, ik heb het aangezet maar ik zie nog steeds niet waar ik per app een ander geluidje kan instellen (zal wel aan mij liggen)

Kan je dat ook uitleggen :-)

Bvd
Arie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:23
Arie De Ruiter schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:13:
[...]

Dank hiervoor, ik heb het aangezet maar ik zie nog steeds niet waar ik per app een ander geluidje kan instellen (zal wel aan mij liggen)

Kan je dat ook uitleggen :-)

Bvd
Arie
Het is meldingen en dan app-meldingen...

Daarin kun je per app aanklikken, en daar weer meldingscategoriën. Daar per categorie een melding plus geluid kiezen.

Erg verstopt dat wel.

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Bij sommige apps krijg ik de melding pas te zien (en te horen) als ik het scherm inschakel. Kan niet meer vinden hoe ik moet instellen dat meldingen altijd te zien en te horen krijg zonder dat ik het toestel in mijn handen moet nemen, iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie De Ruiter
fredhuizinga schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:20:
[...]

Het is meldingen en dan app-meldingen...

Daarin kun je per app aanklikken, en daar weer meldingscategoriën. Daar per categorie een melding plus geluid kiezen.

Erg verstopt dat wel.
Thanks, gevonden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

ArcticWolf schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 21:43:
[...]

Voor fotokwaliteit is dit ook een goede:
https://www.gsmarena.com/sony_xperia_1_vi-review-2699p5.php

Sinds vandaag verkrijgbaar in Nederland.

Geef er zelf niet heel veel meer om en vind een kleiner formaat fijner daarom de keus voor een gewone S24 voor mij, dus kan je niet vertellen hoe goed de S24U is.

Vind de kwaliteit van de S24 goed genoeg, wat ik wel fijn vindt aan de software is dat die (vaak) zelf kan inschatten welke lens te gebruiken enige minpunt vind ik dat de focus soms niet helemaal klopt, maar goed dat valt wel op te lossen als je zelf wat gaat prutsen in de pro-mode en/of met de focus opties (maar ik ben lui :+ )
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
S24 is ook gewoon een mooi formaat, het is dat ik niet over wil naar iOS, want een 15 Pro is qua formaat en camera ook erg interessant. Mijn vriendin gebruikt de S21 nog, maar zou die kapot gaan dan zou ze direct een opvolger nemen zoals de S24.

Dat niet willen prutsen met de pro mode begrijp ik wel, gebruik het ook bijna nooit, het werkt gewoon onhandig allemaal zo op een scherm. Op mijn DSLR gebruik ik vaak de P stand en pas ik de diafragma aan op mijn wensen, en verder heb ingesteld staan wat de minimale snelheid is (heb deze op 1/100 vaak staan). Op mijn telefoon werkt dit gewoon niet snel genoeg, dus dan is het vaak gewoon vol automatisch.

Dit is ook wat me aantrekt aan de Xiaomi, die grip zorgt ervoor dat ik wel direct de diafragma kan aanpassen. Ik heb 2 jonge kinderen (0 en 2), dus foto's maak ik volop. DSLR meeslepen is totaal niet handig, een kleinere camera zou kunnen, maar ook niet ideaal. Een echt goede camera op een telefoon dan weer wel. Voor mij is snelheid dan het belangrijkste. Veel foto's worden vergeleken op basis van stilstand waarbij 101 truukjes worden gebruikt om het mooi te krijgen. Bij een bewegend kind werkt dat niet, en wil je gewoon de hoogste sluitertijd. Een grote sensor met een laag diafragma is dan hetgene wat je echt wilt, maar ook dat betekent natuurlijk niet automatisch dat dit het beste is. Helaas zie ik vrijwel geen info over sluitertijden in videos. Als ze een keer een foto met beweging laten zien, dan is dit alsnog op de automatische stand, en zegt nog steeds niet over wat de telefoon werkelijk kan, want hij kan gewoon voor een lagere iso hebben gekozen, maar door al die bewerking valt dat niet op.

Ik wil dus meer pro mode gaan schieten, en daarom is die grip zo aantrekkelijk.

Die Sony is tevens erg mooi, geen idee hoe goed die werkelijk is, maar voor mij voelt de zoom camera erg gimmicky. 7x zoom met zo'n toestel is niet heel boeiend, en gezien de zoom flink inlevert op de diafragma, kan ik me niet voorstellen dat dit uiteindelijk beter werkt dan een paar vaste standen. Dat is natuurlijk niet te zeggen dat de sensor niet goed is, want dat zou best kunnen, maar dat zoom had niet gehoeven van mij. Ga hem iig wel in de gaten houden
Card Nox schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 21:59:
[...]

Tensor is minder krachtig en minder zuinig.

Wat wil je nog meer weten / wat maakt het verder uit?
Heel veel maakt het uit. Tussen een 14U en S24U zit wat verschil, maar beiden gebruiken de 8 gen 3, en de S24U is echt maar iets je sneller.
Van wat ik van de Tenser 3 zie, is dit wel heel aanzienlijk, ong de helft. Gezien ik ook weleens een speĺletje doe e.d., vind ik dit wel belangrijk. Ik zou zeker niet stellen dat die traag is, want hij is sneller dan mijn Fold 3, vind ik het wel boeiend genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:38
Zijn hier Tweakers die van de S23U naar de S24U zijn gegaan? Scheelt ruim 30 gram in gewicht. De S23U vond ik zwaar. Is dat minder met de S24U? Of nog lompig door het formaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-06 18:13
Roodey schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 16:42:
Zijn hier Tweakers die van de S23U naar de S24U zijn gegaan? Scheelt ruim 30 gram in gewicht. De S23U vond ik zwaar. Is dat minder met de S24U? Of nog lompig door het formaat?
30 gram?

https://m.gsmarena.com/co...one1=12024&idPhone2=12771

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-06 18:13
Roodey schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 18:34:
[...]

Google bracht mij hier:
https://www.vodafone.nl/t...or%20extra%20duurzaamheid.

Daar hebben ze het over 197 gram. Zal wel fout zijn dan.
Ze hebben inderdaad geblunderd, dat is het gewicht van de S24 Plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:24
Roodey schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 16:42:
Ja ik, vooral vanwege het platte scherm. Dat vind ik echt een grote vooruitgang :) ik merk geen verschil in gewicht oid,maar heb er ook een hoesje omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Vraagje, ik vind de zoom van de camera heel erg houterig... Het is niet heel erg smooth. Weet iemand daar een goeie oplossing voor. Is er mss een app met een soort + / - knop waarbij hij zoomt zolang je + ingedrukt hebt en het liefst ook kan instellen met welke snelheid hij moet zoomen. Of dat hoe harder je drukt des te sneller ie zoomt... (verzin maar wat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley007!
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 21:15
Ik twijfel tussen de S24 en de pixel 8. Waar zouden jullie voor gaan en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastend
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:17
wesley007! schreef op zondag 19 mei 2024 @ 18:46:
Ik twijfel tussen de S24 en de pixel 8. Waar zouden jullie voor gaan en waarom?
Hier een vergelijking. Misschien heb je er wat aan.
https://www.kimovil.com/e...-256gb,samsung-galaxy-s24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley007!
Camera score hoger dan de pixel 8? Nou als er 1 ding beter is op de pixel is het de camera wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastend
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:17
wesley007! schreef op zondag 19 mei 2024 @ 19:21:
[...]

Camera score hoger dan de pixel 8? Nou als er 1 ding beter is op de pixel is het de camera wel.
Wat maakt de camera op de Pixel dan beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

wesley007! schreef op zondag 19 mei 2024 @ 19:21:
[...]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Voordat iedereen dat filmpje moet kijken: wat is de samenvatting/conclusie? De clickbait-titel zegt niets. En dit is ook een vergelijking tussen de S24 Ultra en de 8 Pro, niet tussen de S24 en de S8 waar het in de vorige post over ging.

[ Voor 15% gewijzigd door Of-Aaargh op 20-05-2024 08:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Of-Aaargh schreef op maandag 20 mei 2024 @ 08:38:
[...]

Voordat iedereen dat filmpje moet kijken: wat is de samenvatting/conclusie? De clickbait-titel zegt niets. En dit is ook een vergelijking tussen de S24 Ultra en de 8 Pro, niet tussen de S24 en de S8 waar het in de vorige post over ging.
Als ik een vergelijkingsvideo kan vinden op YouTube dan kan iemand anders dat ook wel voor de normale S24 en Pixel 8. En hoezo clickbait titel? Die video doet precies wat het zegt, vergelijken meer niet.

De verschillen tussen de camera's in de telefoons zijn klein. Zo klein dat het alleen voor de pixelpeepers interessant wordt om in de cameravergelijkingen te duiken. Soms is het ook appels met peren vergelijken omdat de sensors en lenzen per telefoons heel veel van elkaar verschillen. En als laatste, laat je nooit leiden door wat een ander over een toestel zegt maar ga zelf kijken en vergelijken. YouTube video's en reviews op internet zijn namelijk bijna nooit objectief. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Of-Aaargh
sjaool schreef op maandag 20 mei 2024 @ 09:09:
[...]

Als ik een vergelijkingsvideo kan vinden op YouTube dan kan iemand anders dat ook wel voor de normale S24 en Pixel 8. En hoezo clickbait titel? Die video doet precies wat het zegt, vergelijken meer niet.
Je reageerde op een vraag over de gewone S24 en de gewone Pixel 8 met een vergelijking tussen de S24 Ultra en de Pixel 8 Pro. Op zich interessant maar geen antwoord op de vraag.
En mijn opmerking over de titel was geen verwijt aan jou, maar aan content creators op Youtube die zoveel mogelijk views (en dus inkomsten) willen genereren met hun titels. Ik geef toe dat GSM-Arena over het algemeen netjes doet, al geven ze wel met opzet de conclusie niet weg. Ja ik heb toch maar even doorgeklikt. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Of-Aaargh schreef op maandag 20 mei 2024 @ 09:37:
[...]

Je reageerde op een vraag over de gewone S24 en de gewone Pixel 8 met een vergelijking tussen de S24 Ultra en de Pixel 8 Pro. Op zich interessant maar geen antwoord op de vraag.
En mijn opmerking over de titel was geen verwijt aan jou, maar aan content creators op Youtube die zoveel mogelijk views (en dus inkomsten) willen genereren met hun titels. Ik geef toe dat GSM-Arena over het algemeen netjes doet, al geven ze wel met opzet de conclusie niet weg. Ja ik heb toch maar even doorgeklikt. :P
Als je bij 4:54 klikt ben je meteen bij de fotovergelijking.

In het donker is de S24U duidelijk wel iets beter. Maar ingezoomd lijken de verschillen groter dan ze zijn. Dus of je het echt in de praktijk merkt is de vraag.

En de titel is in mijn ogen neutraal, en geeft weer wat het doel is. Een clickbait is meer zoiets als "We vergelijken de S24 met de Pixel 8 en komen tot SCHOKKENDE RESULTATEN". En dan kijk je en dan zijn er 2 pixels anders van de 24 miljoen 8)7

Heb zelf voor de S24U gekozen vanwege 1) KPN aanbieding; 2) heb een galaxy smartwatch; en 3) de processor. De camera was voor mij niet de doorslag.

[ Voor 14% gewijzigd door knakworst op 20-05-2024 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wesley007!
De pixel 8 legt over het algemeen meer detail vast en doet het beter met weinig licht dan de S24. Op dxomark scoort de pixel 8 ook beduidend beter. En dan heb ik het niet eens over bewegende beelden fotograferen gehad. Dat is nog steeds een groot probleem bij Samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
Heeft iemand al eens eerder met een Samsung gehad dat de simkaart die data gebruikt automatisch wijzigt van de één naar de ander? Ik heb dat van de week gehad. Helaas geen limiet gezet op mijn privé simkaart omdat ik dacht die niet nodig te hebben. In een mum van tijd door een Teams call toen 50 euro opgebrand.

Ik weet toch zeker dat ik de data-sim niet heb gewijzigd. Nu wel weer terug gezet en limiet er op gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, nooit gehad. Het lijkt me ook sterk dat dit 'vanzelf' gebeurd is. Misschien was je display niet geblokkeerd en is het in je broekzak omgezet of heb je zelf per ongeluk dat gewijzigd.
Ik gebruik al maanden dualsim en heb dit nog nooit gehad.
wesley007! schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 16:41:
De pixel 8 legt over het algemeen meer detail vast en doet het beter met weinig licht dan de S24. Op dxomark scoort de pixel 8 ook beduidend beter. En dan heb ik het niet eens over bewegende beelden fotograferen gehad. Dat is nog steeds een groot probleem bij Samsung
Volgens mij was de DxO ook met een vd eerste versies firmware, toen er (zoals bij Samsung gebruikelijk) nogal wat klachten waren over de camerakwaliteit en verwerking vd beelden.

[ Voor 53% gewijzigd door Peatsmoke op 22-05-2024 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley007!
Peatsmoke schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 16:41:
Nee, nooit gehad. Het lijkt me ook sterk dat dit 'vanzelf' gebeurd is. Misschien was je display niet geblokkeerd en is het in je broekzak omgezet of heb je zelf per ongeluk dat gewijzigd.

[...]

Volgens mij was de DxO ook met een vd eerste versies firmware, toen er (zoals bij Samsung gebruikelijk) nogal wat klachten waren over de camerakwaliteit en verwerking vd beelden.
Ahh. Dus dit is wel flink verbeterd? Bij DxO scoort die namelijk 15 punten lager dan de Pixel 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
Peatsmoke schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 16:41:

[...]

Hmm, nee heb zeker niet geknutseld hiermee. Heb al jaren dualsim en dit niet eerder gehad. Kan wel kijken of het mogelijk is geforceerd door m'n app Multi sim selector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
Ook jammer dat m'n app Nice catch van Good lock het niet kan registreren. Staat niet in de history dat ik t weer heb teruggezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wesley007! schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 17:00:
[...]

Ahh. Dus dit is wel flink verbeterd? Bij DxO scoort die namelijk 15 punten lager dan de Pixel 8
Er zijn sinds 31-01 behoorlijke updates geweest die de kwaliteit van foto's flink verbeterd hebben. Over het vergelijk met de Pixel 8 kan ik niets zeggen, dan zou je echt een recente vergelijking moeten bekijken van de S24 met recentere firmware.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Peatsmoke schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 18:16:
[...]

Er zijn sinds 31-01 behoorlijke updates geweest die de kwaliteit van foto's flink verbeterd hebben. Over het vergelijk met de Pixel 8 kan ik niets zeggen, dan zou je echt een recente vergelijking moeten bekijken van de S24 met recentere firmware.
En bij de volgende update schijnen de camera's weer diverse verbeteringen te krijgen.
quote: ÄndroidWorld"
Verbeteringen voor de camera's
Naar verluidt werkt Samsung hard aan het oplossen van enkele problemen die spelen bij de telelenzen op de S24, S24+ en S24 Ultra. In het geval van de S24 en S24+ gaat het over een 10 MP telelens die drie keer het beeld vergroot. De S24 Ultra heeft ook een telelens die het beeld drie keer vergroot, hiernaast heeft het toestel ook een 48 MP variant die 5x optisch het beeld kan vergroten.

De kwaliteit van de foto's die uit deze telelenzen komt rollen is echter niet heel stabiel. Meerdere gebruikers klagen over het feit dat de foto's soms scherpte missen. Dit issue wordt waarschijnlijk in een nieuwe update verholpen. Ook de witbalans in de foto's gemaakt met de 200 MP van de S24 Ultra moet verbeterd worden. De S24-serie kende overigens al eerder problemen met de camera's, een groot gedeelte hiervan loste Samsung afgelopen april op.
Bron

[ Voor 45% gewijzigd door sjaool op 23-05-2024 01:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pielle007
  • Laatst online: 22:46
Heb onlangs een S24 plus aangeschaft. Top toestel. Wel veel bloatware op de Samsung. Heb eea uitgeschakeld dmv deze tool ADB APP Control:
(heb alleen de cache en data gewist en apps uitgeschakeld, verwijder je apps en komt daarna een systeem update worden ze weer actief nml)

Verder viel t me oa op dat de google play systeem update bleef hangen op Juli 2023 en deze zich niet liet update' ondanks diverse pogingen.

Tevens zag ik op mn raspberry pi verzoeken welke geblokkeerd werden waaronder:
Domein:
www.goooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooogle.com

na wat google' kwam ik erachter dat dit wordt getriggerd door de app Samsung Push Service door com.sec.spp.push
Deze app heb ik uitgeschakeld via de ADB app en zie deze verzoeken van www.goooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooogle.com niet meer voorbij komen op mn rpi.

Tot slot zag ik ook dat je de game optimizing service kunt uitzetten op oa youtube
op de gsm heb ik dmv RethinkDns en de bovenstaande stappen uitgevoerd.
Wat vervolgens opviel; na de reboot heb ik opnieuw een poging gedaan om google play systeem update uit te voeren, en nu heeft ie hem wel uitgevoerd een ge-update naar 1 mei 2024

Of deze update nu wordt tegengehouden door de Samsung Push Service of door t blocken van connecties van de gameservices in RethinkDNS is mij niet duidelijk. Feit is dat eea eerst niet lukte en nu wel

[ Voor 9% gewijzigd door pielle007 op 23-05-2024 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

pielle007 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 08:33:
Heb onlangs een S24 plus aangeschaft. Top toestel. Wel veel bloatware op de Samsung. Heb eea uitgeschakeld dmv deze tool ADB APP Control:
(heb alleen de cache en data gewist en apps uitgeschakeld, verwijder je apps en komt daarna een systeem update worden ze weer actief nml)

Verder viel t me oa op dat de google play systeem update bleef hangen op Juli 2023 en deze zich niet liet update' ondanks diverse pogingen.

Tevens zag ik op mn raspberry pi verzoeken welke geblokkeerd werden waaronder:
Domein:
www.goooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooogle.com

na wat google' kwam ik erachter dat dit wordt getriggerd door de app Samsung Push Service door com.sec.spp.push
Deze app heb ik uitgeschakeld via de ADB app en zie deze verzoeken van www.goooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooogle.com niet meer voorbij komen op mn rpi.

Tot slot zag ik ook dat je de game optimizing service kunt uitzetten op oa youtube
op de gsm heb ik dmv RethinkDns en de bovenstaande stappen uitgevoerd.
Wat vervolgens opviel; na de reboot heb ik opnieuw een poging gedaan om google play systeem update uit te voeren, en nu heeft ie hem wel uitgevoerd een ge-update naar 1 mei 2024

Of deze update nu wordt tegengehouden door de Samsung Push Service of door t blocken van connecties van de gameservices in RethinkDNS is mij niet duidelijk. Feit is dat eea eerst niet lukte en nu wel
Over het algemeen worden de apps die je niet gebruikt automatisch uitgeschakeld. Processen die op de achtergrond draaien is dan weer een ander verhaal. Sommige zijn nodig andere weer niet. Ik ga in ieder geval niet met ADB aan de gang omdat ik er totaal geen last van heb. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
sjaool schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 15:55:
[...]

Over het algemeen worden de apps die je niet gebruikt automatisch uitgeschakeld. Processen die op de achtergrond draaien is dan weer een ander verhaal. Sommige zijn nodig andere weer niet. Ik ga in ieder geval niet met ADB aan de gang omdat ik er totaal geen last van heb. :P
Snap ik.
Kijk er persoonlijk breder naar. T gaat oa ook om verzoeken te blocken en data hier te houden ipv uit te sturen en te delen zodat t vervolgens mogelijk wordt doorverkocht.
Als ik een app niet nodig heb kan t ook weg of uitschakeld worden, of kan t dataverkeer geblocked worden etc.
Eea clean houden. (Dat permanent uitschakelen wil samsung liever niet, daarom via adb commando's of via deze adb tool eea uitschakelen en zo laten, en werkt dat prima)

Vindt t bizar hoeveel requests door de rpi adguardhome (of bv blokada / rethink etc) er vanuit een Samsung toestel uitgestuurd worden als je niks eraan doet.
Al met al een rustiger toestel dat minder data verstuurd en dus minder energie verbruikt uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie De Ruiter
Leuk zo' n nieuwe telefoon. Jammer dat de telefoon erg snel heet wordt als je even in de zon zit en op je telefoon kijkt. En vervolgens het scherm dimt....
Iemand een oplossing ?

Bvd
Arie

(of gewoon even wachten op volgende firmware?)

[ Voor 11% gewijzigd door Arie De Ruiter op 26-05-2024 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Arie De Ruiter schreef op zondag 26 mei 2024 @ 16:54:
Leuk zo' n nieuwe telefoon. Jammer dat de telefoon erg snel heet wordt als je even in de zon zit en op je telefoon kijkt. En vervolgens het scherm dimt....
Iemand een oplossing ?

Bvd
Arie

(H)erken ik niet.
Heb die gameoptimazing uit staan
Batterijbescherming maximum
Ongebruikte app laten sluimeren
Aantal apps in ultieme sluimerstand en aantal sluimerende
GPU watch uit
(Veel onnodige apps via adb uitgeschakeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
Iemand een oplossing ?

Bvd
Arie

Zoals pielle007 zegt, veel apps afsluiten. Ik heb het ook gehad toen ik mijn S24U in de telefoonhouder had en er teveel zon op had staan. Maar draaide ook Waze, Flitsmeister, YT Music en Dashcam op. Vooral die laatste vreet energie. Je telefoon wordt passief gekoeld (dus zonder ventilator), dat betekent dat ie bij teveel hitte in zelfbescherming gaat en veel afsluit, dat deed ie bij mij toen ook. Zie dit juist als een positief iets! Anders maak je je telefoon kapot.

Dus of veel apps sluiten, maar zou eerder zeggen, hou 'm wat meer uit de zon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:36

MartNL

ChefRopes schreef op zondag 26 mei 2024 @ 17:46:
[...]

Zoals pielle007 zegt, veel apps afsluiten. Ik heb het ook gehad toen ik mijn S24U in de telefoonhouder had en er teveel zon op had staan. Maar draaide ook Waze, Flitsmeister, YT Music en Dashcam op. Vooral die laatste vreet energie. Je telefoon wordt passief gekoeld (dus zonder ventilator), dat betekent dat ie bij teveel hitte in zelfbescherming gaat en veel afsluit, dat deed ie bij mij toen ook. Zie dit juist als een positief iets! Anders maak je je telefoon kapot.

Dus of veel apps sluiten, maar zou eerder zeggen, hou 'm wat meer uit de zon ;)
Daarom hebben de nieuwste auto's vaak een fan bij de oplader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
MartNL schreef op zondag 26 mei 2024 @ 23:24:
[...]

Welke auto's, ik ben het namelijk nog niet tegengekomen? Sterker nog, veel auto's (ook de nieuwste) stoppen de telefoon in een afgesloten vakje, nog slechter voor de ventilatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
MartNL schreef op zondag 26 mei 2024 @ 23:24:
[...]

Ah ok, dat heb ik nog niet gezien. Heb wel hetzelfde gedaan nu, telefoonhouder verplaatst naar het rooster en dan blijft ie wel heel koel. Dan kan ik zelfs met Waze en FM aan draadloos laden (zij het wel heel langzaam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19:39
sjaool schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 01:04:
[...]

En bij de volgende update schijnen de camera's weer diverse verbeteringen te krijgen.

[...]

Bron
Ik hoop dat de update nu eindelijk eens de camera's beter maakt, want dat is het enige minpunt die ik nog heb.
De 200mp modus is vaak onbruikbaar omdat hij alles overexposed, nutteloze optie dus.

Verder is de 5x modus ook vaak slecht vanaf je niet buiten bent. Er komt een gele waas over alles waarbij huidtinten verkeerd lijken. Ik had hier enkele maanden terug reeds een vergelijking gepost hoe slecht het wel niet is.
De S24 ultra mag dan wel verder inzoomen dan mijn iphone maar ik vind de kleuren veel beter.

[ Voor 5% gewijzigd door Pufster op 27-05-2024 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:36

MartNL

Of-Aaargh schreef op maandag 27 mei 2024 @ 06:57:
[...]

Welke auto's, ik ben het namelijk nog niet tegengekomen? Sterker nog, veel auto's (ook de nieuwste) stoppen de telefoon in een afgesloten vakje, nog slechter voor de ventilatie.
Nieuwe 2024 Tiguan R-Line, heeft het. Maar er zijn sowieso meer auto's. Ook de Hyundai Elantra. Kijk regelmatig autoblog daar zie je het toch regelmatig voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie De Ruiter
Iemand een oplossing ?

Bvd
Arie

En de telefoon best wel erg heet is...
Geen onnodige apps aan
Geen moeilijke spelletjes
Gewoon een browser en muziek luisteren

Is toch gewoon raar dat-ie zo heet wordt?
M'n S23Ultra heeft er nl. geen last van
Pagina: 1 ... 24 ... 39 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Discussie over snapdragon VS exynos: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
- Accessoires: [Samsung Galaxy S24-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S24-serie] Levertijd & Prijzen