Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Arie De Ruiter schreef op maandag 27 mei 2024 @ 18:53:
[...]

En de telefoon best wel erg heet is...
Geen onnodige apps aan
Geen moeilijke spelletjes
Gewoon een browser en muziek luisteren

Is toch gewoon raar dat-ie zo heet wordt?
M'n S23Ultra heeft er nl. geen last van
De S24U of de normale/plus? Want bij de Exynos is dat wel redelijk standaard gedrag al had m'n Motorola Edge 30 er ook last van (Snapdragon).
Scherm overdrive (vol in de zon) kan best schadelijk zijn voor het scherm en kost ook veel energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie De Ruiter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:09
S24 Ultra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 09:57
[...]

Geen onnodige apps aan

100% mee eens, bij het minste streepje zon schakelt hij meteen terug en zie ik bijna niets meer. Ik draai op dat moment ook helemaal geen zware apps ofzo. Samen met de in mijn ogen belabberde zoomcapaciteiten (misschien heb ik een maandagmodel) en matige accuduur vind ik het absoluut geen vooruitgang tov de S23U. Meteen ook mijn laatste Samsung..

[ Voor 11% gewijzigd door Cloclo100 op 28-05-2024 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-08 21:46
S24 ultra gebruikers, maakt jullie camera ook een zoemend geluid in video modus?

Ik heb het zojuist nagekeken bij mijn telefoon en de optische stabilisator van de camera maakt een zoemend geluid bij bepaalde bewegingen in video stand. Daarnaast merk ik sowieso dat de autofocus met video niet al te best is, ook met voldoende licht. Wellicht is dit gerelateerd aan de ratelende optische stabilisatie.

Op reddit komt het regelmatig voorbij. Ook een hoop mensen die hun telefoon hebben laten repareren/omruilen onder garantie.

Zit nu ook te twijfelen om contact op te nemen met Samsung Nederland hierover.
Many S23 Ultras had OIS issues on the main (200MPx) camera module, where certain movements would result in some rattling noise and shaky image.

This only affects the video mode, and it is particularily bad when the camera is focused on a very close subject or one in the distance.

This is confirmed to be a hardware problem. Samsung would service those devices by replacing the main camera module free of charge, under warranty.

Easy steps to reproduce/check:

Open Camera

Switch to Pro Video

Set focus to either macro or infinity while using the main (200MPx) module

If you hold your phone in landscape, move the phone so the viewfinder orientates to the upper-left corner

If you hold your phone in portrait, move the phone so the viewfinder orientates to the upper-right corner

And here are a few posts from the S23 Ultra sub:

Vibrating, rattling sound filming UHD 60 1x?

Buzzing and Vibrate on video

Buzzing sound

S23 Ultra Camera Rattling & Focusing Problem

OIS, Camera making a loud vibrating noise while i was rotating my phone?

Unfortunately, last night I discovered that my S24 Ultra was affected by this problem, especially when the camera was focused up-close. If anyone's interested it's a SM-s928B (UK) 1TB Titanium Black model, made in Vietnam, and it's what I believe one of the very early units, manufactured on 7/Dec/2023.

I have contacted Samsung as soon as I woke up, and they offered to exchange it. My old unit is already on its way to Samsung, so unfortunately for me I'll be w/o an S24 Ultra for about a week.

I consider the S23 Ultra at this point (despite it being an exceptional device) a mined field. You have a high chance to get a broken unit, even later models suffer of this issue. I hope with the S24 Ultra it was just me being unlucky. And yes, my S23 Ultra had this problem as well, and had it serviced in September, and now it's working fine.

2024-02-12 Update:

My new phone arrived. Also a Vietnam unit. This one is perfect, no problems with the OIS.
https://www.reddit.com/r/GalaxyS24Ultra/comments/1ah2k7s

[ Voor 11% gewijzigd door n0elite op 28-05-2024 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 23:37
n0elite schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:31:
S24 ultra gebruikers, maakt jullie camera ook een zoemend geluid in video modus?

Zit nu ook te twijfelen om contact op te nemen met Samsung Nederland hierover.

[...]

https://www.reddit.com/r/GalaxyS24Ultra/comments/1ah2k7s
Als t niet hoort sowieso melden, zou ik niet over twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterDee
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-07 00:18
Arie De Ruiter schreef op zondag 26 mei 2024 @ 16:54:
Leuk zo' n nieuwe telefoon. Jammer dat de telefoon erg snel heet wordt als je even in de zon zit en op je telefoon kijkt. En vervolgens het scherm dimt....
Iemand een oplossing ?

Bvd
Arie

(of gewoon even wachten op volgende firmware?)
Ik heb toch nog geen enkele keer meegemaakt dat het toestel heet werd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
[...]

Geen onnodige apps aan

Hoe heet wordt hij? Mijn S24U wordt na 1 uurtje gamen wel warm, maar is nog goed vast te houden. Ook na 3 uur navigeren via Android Auto (bekabeld) wordt hij niet echt heet (al gaf AA wel een melding dat de telefoon te heet werd ondanks deze niet heet aanvoelde (meer lauw)).
Als ik het vergelijk met mijn vorige telefoon (S21+) dan blijft de S24U koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie De Ruiter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:09
Gismo1979 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 14:57:
[...]

Hoe heet wordt hij? Mijn S24U wordt na 1 uurtje gamen wel warm, maar is nog goed vast te houden. Ook na 3 uur navigeren via Android Auto (bekabeld) wordt hij niet echt heet (al gaf AA wel een melding dat de telefoon te heet werd ondanks deze niet heet aanvoelde (meer lauw)).
Als ik het vergelijk met mijn vorige telefoon (S21+) dan blijft de S24U koeler.
Navigeren geen probleem, toestel wordt niet zodanig warm dat het scherm dimt. Het is echt gewoon in de zon zitten en dan browser open en tracks op Beatport oid luisteren, geen andere apps open. . Scherm dimt binnen 15 minuten. Dan moet-ie in de schaduw, toestel koelt kennelijk af en dan wordt het scherm weer fel. Na een tijdje in de zon, weer dimmen.

Echt wel irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 03-09 12:51
Wat vervolgens opviel; na de reboot heb ik opnieuw een poging gedaan om google play systeem update uit te voeren, en nu heeft ie hem wel uitgevoerd een ge-update naar 1 mei 2024

Of deze update nu wordt tegengehouden door de Samsung Push Service of door t blocken van connecties van de gameservices in RethinkDNS is mij niet duidelijk. Feit is dat eea eerst niet lukte en nu wel
Toen ik dit las heb ik ook even naar mijn Play System datum gekeken (via instellingen > software informatie), en die stond ook nog op 1 juli 2023. Ik kon hem wel gewoon updaten naar 1 mei 2024, maar het verbaast mij echt dat dit niet automatisch gaat...? Waarschijnlijk omdat een reboot verplicht is, maar dat geldt ook voor reguliere systeemupdates. Dan neem je het Play System gebeuren toch meteen mee denk ik dan.... ?
n0elite schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:31:
Nee, ik hoor alleen een korte "klik" als ik van lens wissel, alsof je de apertuur van de betreffende lens open hoort gaan ofzo. Maar dat is alles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 13-09 22:25
[...]

Geen onnodige apps aan

Ik heb geen merkbare verschillen in warmte tussen een S23u en een S24u. Allebei met dezelfde Spigen armor case. Ook met spelen van clash op beide geen issues.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 13:27

DataGhost

iPL dev

Ongevraagde S24 Ultra screenprotector-update: Ik heb deze in de afgelopen vier maanden elke dag meegehad in m'n broekzak, regelmatig los in m'n (sport)tas, in een houder in de auto en verder op wat random plekken als ik 'm ergens neer moest leggen. Dit alles zonder screenprotector of hoesje. Ik ben net ruim vier minuten bezig geweest met het zoeken naar microscratches door meerdere malen het scherm te scannen onder verschillende hoeken, en heb er welgeteld drie gevonden. Deze zijn alleen maar zichtbaar als het scherm volledig uit staat, vers gepoetst en brandschoon is, en dus ook als je er vanuit de juiste hoek naar kijkt. Ik verdenk de keer dat ik twee telefoons in dezelfde broekzak had ervan hieraan bijgedragen te hebben. Dik tevreden met de krasvastheid van dit scherm dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:30
DataGhost schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 20:29:
Ongevraagde S24 Ultra screenprotector-update: Ik heb deze in de afgelopen vier maanden elke dag meegehad in m'n broekzak, regelmatig los in m'n (sport)tas, in een houder in de auto en verder op wat random plekken als ik 'm ergens neer moest leggen. Dit alles zonder screenprotector of hoesje. Ik ben net ruim vier minuten bezig geweest met het zoeken naar microscratches door meerdere malen het scherm te scannen onder verschillende hoeken, en heb er welgeteld drie gevonden. Deze zijn alleen maar zichtbaar als het scherm volledig uit staat, vers gepoetst en brandschoon is, en dus ook als je er vanuit de juiste hoek naar kijkt. Ik verdenk de keer dat ik twee telefoons in dezelfde broekzak had ervan hieraan bijgedragen te hebben. Dik tevreden met de krasvastheid van dit scherm dus.
De S24 Ultra was ook de eerste telefoon (op die paar exotische telefoons met saffierglas na) die de krastest van JerryRigEverything beter doorstond dan alle andere telefoons (pas "deeper grooves at a level 8" op de Mohs-schaal, waar vrijwel alle andere telefoons dat al bij niveau 7 diepere krassen laten zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ervaar een probleem kleine probleem op mijn Galaxy S24 Ultra. In WhatsApp als ik bijvoorbeeld intyp 234.010 KM en dit vervolgens verstuur, worden de cijfertjes blauw en als je erop tikt wordt er een venster geopend en zie je een vakje +31 234.010

Heeft iemand daar ook last van en is dit een bukje foutje van WhatsApp? Ik heb Norton 360 op mijn S24 Ultra, ik heb geen virus. Ik heb Norton 360 paar keer uitgevoerd.

Is er een oplossing om dit te verhelpen?

[ Voor 10% gewijzigd door Van der Berg op 01-06-2024 12:26 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 13:27

DataGhost

iPL dev

Dat is volgens mij al minstens een decennium zo. Een losstaande groep cijfers (zonder letters) met enkel interpunctie ertussen is redelijk waarschijnlijk een telefoonnummer, dus dat wordt omgezet in een klikbaar telefoonnummer. Als je je eenheid (km overigens, KM is geen logische eenheid) gewoon aan de cijfers vastplakt gebeurt dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 13:30
Hier een S24 Ultra. Nog iemand de vaststelling dat sommige apps vastlopen (gewoon blijven draaien op het opstartscherm)?

Ik heb het momenteel met de Mediamarkt App, Payconiq en af en toe de Vinted app. Lijkt wel alsof de apps geen verbinding kunnen maken.

Cache legen helpt niet.

[ Voor 40% gewijzigd door Ekfad op 02-06-2024 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-bone88
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 31-08 09:46
Ik kom over van de s23 ultra. Heb nu s24 ultra. Maar ik merk dat als ik met de telefoon in de zon ben dat het beeld heel donker word. Terwijl de telefoon dan op zijn helderste stand staat. Als ik dan binnen ben gaat het scherm na paar minuten weer helderder worden. Op de S23 had ik hier geen last van. Meer mensen dit issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:52
T-bone88 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:57:
Ik kom over van de s23 ultra. Heb nu s24 ultra. Maar ik merk dat als ik met de telefoon in de zon ben dat het beeld heel donker word. Terwijl de telefoon dan op zijn helderste stand staat. Als ik dan binnen ben gaat het scherm na paar minuten weer helderder worden. Op de S23 had ik hier geen last van. Meer mensen dit issue?
Is de telefoon ook warm op dat moment? Er zit namelijk een zelfbescherming in en als het toestel te warm wordt zal ie (waarschijnlijk in stappen) de telefoon willen koelen en dat kan alleen passief. Dus helderheid verlagen is daar 1 onderdeel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-bone88
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 31-08 09:46
ChefRopes schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:20:
[...]

Is de telefoon ook warm op dat moment? Er zit namelijk een zelfbescherming in en als het toestel te warm wordt zal ie (waarschijnlijk in stappen) de telefoon willen koelen en dat kan alleen passief. Dus helderheid verlagen is daar 1 onderdeel van.
Ja telefoon is wel warm. Niet heet ofzo.

Maar vind het wel zorgwekkend voor aankomende zomer. Het is nu 15 graden buiten. Wat gebeurt er met de telefoon als het straks 30 graden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
T-bone88 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:23:
[...]

Ja telefoon is wel warm. Niet heet ofzo.

Maar vind het wel zorgwekkend voor aankomende zomer. Het is nu 15 graden buiten. Wat gebeurt er met de telefoon als het straks 30 graden is?
Hmm dat is wel gek inderdaad. Wellicht ligt het dan toch aan iets anders, bij mij moet ie wel heel erg heet worden wil ie zoiets doen namelijk.

Heb je een hoesje? Indien ja, als ie dat doet, zou je ook even het hoesje er af kunnen halen en kijken of ie dan hetzelfde gedrag vertoond. En anders even spelen met de instellingen: uit en dan aan zetten van de aanpasbare helderheid, wellicht scherm-modus aanpassen bij de helderheidsinstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23:23
voor de mensen die een s23 hadden en nu een s24 hebben. wat raden jullie aan om voor 22 maanden te kopen? de s23 kost 550 euro en de s24 670 euro. ik neig meer naar de s23 namelijk, maar misschien zie ik belangrijke dingen over het hoofd..

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterDee
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-07 00:18
T-bone88 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:57:
Ik merk sinds vandaag niet exact hetzelfde maar wel iets met helderheid. Deze staar op aanpasbaar en gaat vaak naar een zo donkere stand dat ik hem handmatig weer lichter moet zetten.

Probleem gevonden... het programma NightOwl stond aan

[ Voor 4% gewijzigd door PeterDee op 05-06-2024 23:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:30
giovanni2903 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 20:41:
voor de mensen die een s23 hadden en nu een s24 hebben. wat raden jullie aan om voor 22 maanden te kopen? de s23 kost 550 euro en de s24 670 euro. ik neig meer naar de s23 namelijk, maar misschien zie ik belangrijke dingen over het hoofd..
Ik zou voor de S23 gaan, die heeft een Snapdragon processor en is daardoor vrijwel net zo snel en efficiënt als de S24 met Enyxos chip.
En we moeten natuurlijk niet door de verkoopcijfers voor de S24 Samsung het idee geven dat Enyxos chips voor de komende generaties smartphones een goed plan zijn... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23:23
Of-Aaargh schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 07:20:
[...]

Ik zou voor de S23 gaan, die heeft een Snapdragon processor en is daardoor vrijwel net zo snel en efficiënt als de S24 met Enyxos chip.
En we moeten natuurlijk niet door de verkoopcijfers voor de S24 Samsung het idee geven dat Enyxos chips voor de komende generaties smartphones een goed plan zijn... :9
Kon al bijna niet geloven dat de s23 die had aangezien samsung al jaren hun eigen soc gebruikt in de s-serie. Ga de s23 wel gewoon bestellen :)

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Of-Aaargh schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 07:20:
[...]

hehe :9 . Het is wel dat als je kijkt naar de reviews dat de Exynos chips niet slecht zijn. De Exynos 2400 is met raytracing sneller dan de Snapdragon gen 3. Het probleem zit hem in de Exynos modem. Deze is niet efficient en verbruikt meer energie dan de Qualcomm modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 14:35
Weet iemand hoe het komt dat er veel onscherpte/focusabberatie is met de S24U (behalve in het focusgebied) met de main sensor op 1x? Ik vind het echt wel vervelend worden nu, als ik de foto's zie van een vriend met iPhone 15 word ik jaloers op hoe zijn onderwerpen wel volledig scherp zijn. Ik maak tegenwoordig maar foto's van objecten op 2x, dan zijn ze wel scherp in z'n geheel.

Ik was redelijk oke met de camerakwaliteit, maar nu ik de iPhone 15 foto's zie vind ik m'n S24U wel echt heel flink tekortschieten, vaak te weinig contrast, kleuren net niet lekker en scherpte ook niet top.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AZZMU4Cka8TlO8GUgSPHvYqPQ6A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/76WKbgEFscEBl6T4pLS5gr0z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iMlKZaaX99zvR_jrJqd0MKQdg-0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EvWlRvhpgASPjkrSJEoUMFMP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:26
Niemand hier last met het scannen van QR codes?
Bij mij stond het uit ( waarschijnlijk na een uodate)maar bij die van mijn vrouw stond het aan en ook die heeft moeite met scannen, zo wel in DigiD app of in de winkel.
Allebei een s24+.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:10
audiojunk schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:33:
Niemand hier last met het scannen van QR codes?
Bij mij stond het uit ( waarschijnlijk na een uodate)maar bij die van mijn vrouw stond het aan en ook die heeft moeite met scannen, zo wel in DigiD app of in de winkel.
Allebei een s24+.
heb een s24u bij ING gaat het prima dat scannen van QR codes, maar bij DIGID gaat het zeer moeizaam, reden????

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Laatst online: 01:26
kruila schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:51:
[...]

heb een s24u bij ING gaat het prima dat scannen van QR codes, maar bij DIGID gaat het zeer moeizaam, reden????
Ja met ING of Rabo app geen problemen maar met DigiD moeizaam en vanmorgen in de Praxis helemaal niks kunnen scannen :(

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-09 20:14
1) Ik heb nu een OnePlus 9 pro met 256gb opslag. Daarvan is zo'n 125gb in gebruik. Ik had het plan om de s24 ultra met 256gb te nemen. Weet iemand wat grofweg al in gebruik is bij de 256gb versie (dan kan ik een beetje inschatten of de situatie vergelijkbaar is).

2) Ik heb hier een 65w lader. Kan ik die ook gewoon gebruiken of is dat niet goed voor de telefoon? Is een 45w via Ali ook al prima of moet het een originele oid zijn?

[ Voor 25% gewijzigd door GustavSan op 10-06-2024 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerjannn
GustavSan schreef op maandag 10 juni 2024 @ 11:59:
1) Ik heb nu een OnePlus 9 pro met 256gb opslag. Daarvan is zo'n 125gb in gebruik. Ik had het plan om de s24 ultra met 256gb te nemen. Weet iemand wat grofweg al in gebruik is bij de 256gb versie (dan kan ik een beetje inschatten of de situatie vergelijkbaar is).

2) Ik heb hier een 65w lader. Kan ik die ook gewoon gebruiken of is dat niet goed voor de telefoon? Is een 45w via Ali ook al prima of moet het een originele oid zijn?
Ik heb zelf de S24U 512GB, ik zie dat er 17,91GB staat bij het kopje "Systeem".

V.w.b. vraag 2, je kunt prima een 65w lader gebruiken. AliExpress raad ik af omdat deze niet de juiste Europese certificeringen hebben en daardoor brandgevaarlijker zijn. Anker of Belkin zijn wel goede merken en meestal iets goedkoper dan bijvoorbeeld Samsung.

[ Voor 5% gewijzigd door Gerjannn op 10-06-2024 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostBkL
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 16-04 10:10
Hoi allemaal.

Ik heb net de juni update binnengehaald op mijn 24+ maar na installatie staat er android security patch van 1 mei?

Hoe is dat bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:57
JoostBkL schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 13:11:
Hoi allemaal.

Ik heb net de juni update binnengehaald op mijn 24+ maar na installatie staat er android security patch van 1 mei?

Hoe is dat bij jullie?
Dat klopt ook, want als je bij update information (de 'release notes') kijkt zie je staan dat Security patch level van 1 mei 2024 is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Bij mij was er ook een nieuwe 'Google Play Systemupdate', maar geen idee of die na de Juni-update nog apart moet... Ik checkte en installeerde hem ervoor namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:20

knakworst

Get more sats!

JoostBkL schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 13:11:
Hoi allemaal.

Hoe is dat bij jullie?
https://www.galaxyclub.nl...mysterieuze-tussenupdate/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op mijn S24 Ultra krijg ik de update van 1 mei 2024 net binnen 452,58 MB

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aangezien ik de ILO CSC gebruik, is die voor mij meestal pas een dag later te downloaden, maar gelukkig komt het niet op een dag of week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:57
Mau_Maus schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 17:32:
Bij mij was er ook een nieuwe 'Google Play Systemupdate', maar geen idee of die na de Juni-update nog apart moet... Ik checkte en installeerde hem ervoor namelijk.
Ik heb hem na de update geïnstalleerd, dus hij wordt in ieder geval niet met de update meegestuurd. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Van der Berg schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 07:37:
Op mijn S24 Ultra krijg ik de update van 1 mei 2024 net binnen 452,58 MB
Nu komt bij mij de update van 1 juni 2024 binnen (455,26 MB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gismo1979 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:03:
[...]

Nu komt bij mij de update van 1 juni 2024 binnen (455,26 MB).
Klopt inderdaad net 1 juni ook binnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik ben nu eigenlijk benieuwd wat het verschil is tussen beide updates die deze week zijn gereleased. De eerste was die zonder juni patch en die tweede met. Het zou prettig zijn als Samsung daar wat duidelijker over is.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bugfixes en stabiliteitsverbeteringen... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Peatsmoke schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:22:
Bugfixes en stabiliteitsverbeteringen... :Y)
Ja, jammer. We zouden in juni ook camera-updates krijgen meende ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het was sarcastisch bedoeld, maar het blijkt nog te kloppen, ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-07 22:23
Als ik op internet zoek naar ervaringen, raadt men regelmatig af een Exynos S24 te kopen en in plaats daarvan voor een (Snapdragon) S23 met 256GB te gaan.

Is de S24 met Exynos echt zo matig? Of kan ik gewoon voor de S24 gaan (en dan 128GB of 256GB, deze vraag niet zozeer voor de opslagruimte maar voor de performance?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
brambello schreef op maandag 17 juni 2024 @ 07:51:
Als ik op internet zoek naar ervaringen, raadt men regelmatig af een Exynos S24 te kopen en in plaats daarvan voor een (Snapdragon) S23 met 256GB te gaan.

Is de S24 met Exynos echt zo matig? Of kan ik gewoon voor de S24 gaan (en dan 128GB of 256GB, deze vraag niet zozeer voor de opslagruimte maar voor de performance?)
Dat ligt ook een beetje aan jezelf. Zoals ik de reviews lees is de Exynos 2400 niet slecht en kan hij qua performance de Qualcomm SD gen 3 best bij benen (sommige games met raytracing schijnt hij sneller te zijn). Al is het een beetje appels met peren vergelijken aangezien de Exynos meer cores heeft.

De achillespees van de Exynos is eigenlijk wel de modem. Deze niet echt efficiënt en verbruikt meer energie dan de Qualcomm modem. Volgens de review van tweakers is de accuduur niet verkeerd als je veel op wifi zit.

review: Samsung Galaxy S24 en S24+ - Fijne update ondanks Exynos

Overige toppics die nog kunt doorspitten ;) :
- Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
- [Samsung Galaxy S24-serie] Levertijd & Prijzen

[ Voor 7% gewijzigd door Gismo1979 op 17-06-2024 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, de Exynos is zeker niet slecht, maar voor de discussie daarover is een apart topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online

Toen ik de S24 nieuw had was de batterijduur niet echt goed maar na een paar weken werd het steeds beter.
Enige "probleem" wat de rest ook zegt is de efficiëntie van het modem, onder 5G zuipt die aanzienlijk.
Verder prima toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online

Ik ben net van een S23 naar een S24 gegaan en het verschil in snelheid is echt minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
audiojunk schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 16:04:
[...]

Ja met ING of Rabo app geen problemen maar met DigiD moeizaam en vanmorgen in de Praxis helemaal niks kunnen scannen :(
Sinds een paar dagen gaat opeens het scannen van een QR-code bij DIGID supersnel bij mij op mijn S24U

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Laatst online: 02:27

MartNL

kruila schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 12:28:
[...]

Sinds een paar dagen gaat opeens het scannen van een QR-code bij DIGID supersnel bij mij op mijn S24U
Bij mij ook. Zal het met die updates te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
MartNL schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:11:
[...]

Bij mij ook. Zal het met die updates te maken hebben?
geen idee, maar blij dat ik niet meer hoef te tobben bij DIGID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Na een hoop uitzoekwerk ben ik na lang twijfelen toch voor de s24 ultra gegaan. Ik wilde een zeer goede camera-upgrade en die heb ik gevonden. Ik post-process de foto's waar het mij om draait toch altijd dus prima bij schieten in raw. Ik ben blij met de voor mij randzaken als scherm, snelheid, software die ik meteen snapte en eigenlijk werkt alles wel prettig.

Behalve de snelle V voor de lamp, die vond ik altijd erg prettig bij de Oneplus en gebruik ik toch altijd erg vaak (toekennen lamp aan home en dan sliden is omslachtig imo).

Maargoed. Blij dat ik uiteindelijk voor deze ben gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartNL
  • Laatst online: 02:27

MartNL

GustavSan schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 15:21:
Na een hoop uitzoekwerk ben ik na lang twijfelen toch voor de s24 ultra gegaan. Ik wilde een zeer goede camera-upgrade en die heb ik gevonden. Ik post-process de foto's waar het mij om draait toch altijd dus prima bij schieten in raw. Ik ben blij met de voor mij randzaken als scherm, snelheid, software die ik meteen snapte en eigenlijk werkt alles wel prettig.

Behalve de snelle V voor de lamp, die vond ik altijd erg prettig bij de Oneplus en gebruik ik toch altijd erg vaak (toekennen lamp aan home en dan sliden is omslachtig imo).

Dubbel klik op de power button heb ik mijn zaklamp staan. Werkt en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

GustavSan schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 15:21:

Leuk om dit te lezen. Ik zat al een tijd met het idee om voor de Fold 6 te gaan, maar nu die weer niet een breder (voor)scherm gaat krijgen en verder eigenlijk ook nauwelijks upgrades, zit ik te dubben over de S24U. Camera vind ik belangrijk en een beetje goed formaat scherm. Beide zijn zo te lezen dus prima.
En wat betreft de zaklamp, heel herkenbaar. Ik heb nu een Motorola en die start de zaklamp door te schudden. Dat is in de praktijk toch een erg veel gebruikte functie.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
PaT schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 15:31:
[...]

Leuk om dit te lezen. Ik zat al een tijd met het idee om voor de Fold 6 te gaan, maar nu die weer niet een breder (voor)scherm gaat krijgen en verder eigenlijk ook nauwelijks upgrades, zit ik te dubben over de S24U. Camera vind ik belangrijk en een beetje goed formaat scherm. Beide zijn zo te lezen dus prima.
En wat betreft de zaklamp, heel herkenbaar. Ik heb nu een Motorola en die start de zaklamp door te schudden. Dat is in de praktijk toch een erg veel gebruikte functie.
Ik zit in hetzelfde schuitje.. heb momenteel de IPhone 15 pro Max, Apple Watch Ultra 2 en de AirPods 2 pro.
Wil graag voor de Fold 6, Watch 7 classic lte en waarschijnlijk de nieuwe Galaxy buds 3 pro gaan.
MAAR, de S24 ultra heeft eindelijk een vlak scherm, goede camera’s.
De Fold 6 zou wel een iets bredere en iets minder lang scherm krijgen. Maar de camera’s zijn niet echt geüpdatet van de Fold 6.

Dus ik twijfel zelf nog even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLeeeet
  • Laatst online: 09-09 15:25
Sinds gisteren in het bezit van een S24 Ultra. Mooi toestel echter oogt het scherm fletser dan dat ik had verwacht.

Daarnaast ben ik benieuwd wat zoal jullie camera instellingen zijn, het post-processen is erg agressief waardoor de witbalans niet meer klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

MrLeeeet schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 16:56:
Sinds gisteren in het bezit van een S24 Ultra. Mooi toestel echter oogt het scherm fletser dan dat ik had verwacht.

Daarnaast ben ik benieuwd wat zoal jullie camera instellingen zijn, het post-processen is erg agressief waardoor de witbalans niet meer klopt.
Zoek even in deze thread. Alles wat je vraagt is al meerdere keren voorbij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLeeeet
  • Laatst online: 09-09 15:25
sjaool schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 23:46:
[...]

Zoek even in deze thread. Alles wat je vraagt is al meerdere keren voorbij gekomen.
Heb ik gedaan, maar ik vind weinig recente antwoorden?

Vandaar nogmaals de vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Veel handige tips voor de camera.

En voor degenen die graag pro willen filmen is er nu de Blackmagic Camera app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dundave1909
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13-09 13:07
Is er iemand die overgegaan is van S21 naar S24 of S24U?

Ik twijfel tussen deze 2 vanwege de hoge prijs van de ultra... plus hij is ook echt heel groot voor mn gevoel, klopt dit of valt het in de praktijk mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Dundave1909 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 15:54:

Ik twijfel tussen deze 2 vanwege de hoge prijs van de ultra... plus hij is ook echt heel groot voor mn gevoel, klopt dit of valt het in de praktijk mee?
Ik ben van een S9 naar een S21+ naar een S24U gegaan. De stap van een S9 naar een S21+ was even wennen qua grootte, maar uiteindelijk blij geweest met de overstap naar een vlak en groter scherm. Van de S21+ naar de S24U is geen grootte verandering qua formaat. De S24U is wat hoekiger, maar dat vind ik juist fijner.

Ik zou in de winkel eens gaan kijken naar eventuele dummies. Dan kun je ze beide eens voelen en bekijken qua grootte wat jezelf fijn vindt.

[ Voor 9% gewijzigd door Gismo1979 op 25-06-2024 16:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online

Ik ben van de S21 naar een Edge 30 Fusion van Motorola gegaan (had m'n S21 laten vallen) en nu terug naar een S24. Ik vond de Edge 30 Fusion veel te groot en kon er nooit aan wennen, was overigens wel een goed toestel.
Vond de S21 niet echt goed, ding werd altijd veel te heet en batterij ging erg snel leeg (scherm was wel erg mooi).
De S24 is alles wat de S21 niet was, batterij gaat lang genoeg mee, wordt niet heet en nog steeds een mooi scherm. Qua formaat vind ik de S24 ook ideaal (eigenlijk net als de S21 :+ )
Verbeteringen aan de camera zijn minimaal... als je daar waarde aan hecht dan zal de S24U de betere keus zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 25-06-2024 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dundave1909
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13-09 13:07
Gismo1979 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 16:22:
[...]

Ik ben van een S9 naar een S21+ naar een S24U gegaan. De stap van een S9 naar een S21+ was even wennen qua grootte, maar uiteindelijk blij geweest met de overstap naar een vlak en groter scherm. Van de S21+ naar de S24U is geen grootte verandering qua formaat. De S24U is wat hoekiger, maar dat vind ik juist fijner.

Ik zou in de winkel eens gaan kijken naar eventuele dummies. Dan kun je ze beide eens voelen en bekijken qua grootte wat jezelf fijn vindt.
Ga eens naar de winkel van het weekend :) dank jullie voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 21:24

Ik ben van een S10 naar een S22 ultra gegaan.
Wilde in eerste instantie een S22+ nemen omdat ik de Ultra te groot vond, maar het prijsverschil was zo minimaal dat ik toch voor de Ultra ben gegaan.

Ik moet zeggen, in het dagleijks gebruik merk ik het nauwelijks dat die zo groot is, vind het zelfs wel mooi/fijn, en ik heb geen grote handen.
Enige wat af en toe irritant is, is dat in sommige broekzakken de telefoon wel erg groot is, en dat ik niet met 1 hand makkelijk overal in het scherm kom.
Maar ik vind de extra zoom camera wel echt super, heb daar op vakantie wel vaak gebruik van gemaakt, en het is ook leuk om mensen te zoeken in een stadion ofzo :p
Echter, als de plus versie van Samsung dezelfde camera's/specs zouden hebben, dan was ik voor die gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sympa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 20:11
Nu een week lang bezitter van een S24+. Komende van een S20 FE 5G is het nog wat vroeg om te oordelen, maar ik ben over het algemeen redelijk tevreden. Mag ook wel voor dat geld.
Wat ik vind tegenvallen:
  • Scherm heeft nogal een groentint bij kijken onder een hoek
  • Dun geluid uit de speakers
Wat echt een verbetering is:
  • Nachtstand camera
  • Vingerafdruksensor
  • Trilfunctie die stil is en tamelijk exact "tikt" op bijvoorbeeld het toetsenbord
  • Laadsnelheid accu, ook met 25 watt lader
  • Leesbaarheid scherm in zonlicht (edit)
Waar ik over twijfel:
  • Accuduur (ondertussen in Apparaatonderhoud Prestatieprofiel op Licht gezet - maar goed ik underclock mijn pc ook)
  • GPS-gevoeligheid (lijkt gemiddeld beter, maar in de stad niet altijd, wordt vervolgd met natuurwandelingen)
De nieuwe navigatiegebaren vond ik irritant, een navigatiebalk ook, maar de oude navigatiegebaren (vegen van onderaf aan linkerkant, rechterkant of in het midden) zijn er niet meer. Maar met Goodlock zijn ze gelukkig terug te krijgen.
Wat ik nog niet terug heb: ontgrendelen met pincode waarbij het laatste cijfer de invoer afsluit. Weet iemand waar die instelling te vinden is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
sympa schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 19:42:
Wat ik nog niet terug heb: ontgrendelen met pincode waarbij het laatste cijfer de invoer afsluit. Weet iemand waar die instelling te vinden is?
Je bedoeld dat wanneer je de pincode intoetst je niet meer op enter/bevestigen hoeft te duwen?
Dit kun je instellen onder Instellingen - Vergendelscgerm en AOD - Type schermbeveiliging - pincode. Wanneer je een pincode aanmaakt van 6 of meer karakters verschijnt er een vinkje dat je aangevinkt kunt laten. Dan hoef je niet meer op enter te drukken na het invoeren van een pincode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Enig idee of er een app is die heel makkelijk een reel filmpje kan maken van video's die met de 24s ultra gemaakt zijn?

Makkelijk maar ook mooi met vlotte muziek oid erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:20

knakworst

Get more sats!

GPS-gevoeligheid (lijkt gemiddeld beter, maar in de stad niet altijd, wordt vervolgd met natuurwandelingen)
Ten opzichte van de oude telefoon, zou het juist veel beter moeten zijn. Vanwege dual band GPS. Heb je in de stad ook live view geprobeerd? Dan weet je onmiddelijk welke kant je op moet lopen. Werkt bijzonder nauwkeurig, veel gebruikt in de smalle straatjes van Japan >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Gismo1979 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 21:45:
[...]

Je bedoeld dat wanneer je de pincode intoetst je niet meer op enter/bevestigen hoeft te duwen?
Dit kun je instellen onder Instellingen - Vergendelscgerm en AOD - Type schermbeveiliging - pincode. Wanneer je een pincode aanmaakt van 6 of meer karakters verschijnt er een vinkje dat je aangevinkt kunt laten. Dan hoef je niet meer op enter te drukken na het invoeren van een pincode.
Mocht je 6 teveel vinden werkt deze truc ook:
pimjai in "[Samsung Galaxy S24-serie] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sympa
Kort samengevat: ga de pincode veranderen. Tik 6 cijfers. Dan komt er een vinkje dat standaard is aangevinkt. Zet dan uit en weer aan.
En maak daarna de pincode van 5 (of 4) cijfers.
Toch wel apart dat zulke workarounds nodig zijn voor basisfuncties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 00:04
sympa schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 14:30:
Kort samengevat: ga de pincode veranderen. Tik 6 cijfers. Dan komt er een vinkje dat standaard is aangevinkt. Zet dan uit en weer aan.
En maak daarna de pincode van 5 (of 4) cijfers.
Toch wel apart dat zulke workarounds nodig zijn voor basisfuncties.
Komt omdat bedrijven liever hebben dat men veiligere en langere codes gebruikt.

Best wel logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Pfff ik zocht mij een ongeluk naar die optie, zat ook op m'n S21 maar kon hem hier niet vinden, moest gewoon een iets langere pincode hebben 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coehinator
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-08 08:54

Coehinator

Hocus Pocus!

Hier onlangs geupgrade vanaf een Xperia 1 naar de S24U.
Bevalt eigenlijk heel erg goed tot op heden, op één ding na; de interne speakers.

Het geluid hieruit vind ik ver onder de maat voor een telefoon van deze prijscategorie. Zeker in vergelijking met mijn oude Xperia 1.
Geluid klinkt schel en dun. Heb het enigszins kunnen oplossen door een EQ app te gebruiken, maar het blijft slecht. Meer mensen die dit probleem hebben ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
Coehinator schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:47:
Hier onlangs geupgrade vanaf een Xperia 1 naar de S24U.
Bevalt eigenlijk heel erg goed tot op heden, op één ding na; de interne speakers.

Het geluid hieruit vind ik ver onder de maat voor een telefoon van deze prijscategorie. Zeker in vergelijking met mijn oude Xperia 1.
Geluid klinkt schel en dun. Heb het enigszins kunnen oplossen door een EQ app te gebruiken, maar het blijft slecht. Meer mensen die dit probleem hebben ervaren?
Een vriend van me heeft een iPhone (13 of 14 volgens mij?), dat klinkt inderdaad wel beter dan de S24U, zit meer diepte in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sympa
Ik had meer verwacht van de dual band GPS. Maar goed, ik heb het toestel een week.
De batterijduur is wel prima ondertussen. Denk dat ik de eerste dagen teveel met het toestel heb gespeeld. EN dat het "accusparend opladen" tot 80% gaat en niet tot 85% vertekent het beeld ook nog.
Doe er nu makkelijk een dag en een nacht mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJudge
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:02
Ik overweeg over te stappen van mijn Oneplus 6 naar een Galaxy s24. Een feature waar ik erg blij mee ben op mijn huidige telefoon is de mogelijkheid om alle telefoongesprekken automatisch op te nemen (zonder een third party app). Wil iemand voor mij op zijn/haar telefoon controleren of dat (nog steeds) mogelijk is? Zie https://www.androidpolice...e-record-calls-explainer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
DutchJudge schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 19:08:
Ik overweeg over te stappen van mijn Oneplus 6 naar een Galaxy s24. Een feature waar ik erg blij mee ben op mijn huidige telefoon is de mogelijkheid om alle telefoongesprekken automatisch op te nemen (zonder een third party app). Wil iemand voor mij op zijn/haar telefoon controleren of dat (nog steeds) mogelijk is? Zie https://www.androidpolice...e-record-calls-explainer/
Net geprobeerd via de s24+ de optie zit er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 16:09
DutchJudge schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 19:08:
Ben zelf overgestapt van OnePlus 6 naar S24 Ultra. Gebruik de call recorder uit de Samsung Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:29
Welke?, want als ik zoek op call recorder staan er tich in.

Ik ben wel nieuwsgierig welke jij gebruik.
Ik gebruik zelf cube call recoder.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJudge
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:02
Jammer dat het niet meer zit ingebouwd... Kun je wel de ander horen (zonder het gesprek op speaker te zetten) als je zo'n third party app download? Ik lees daar wisselende berichten over, maar begrijp dat het door gewijzigde Android policy niet meer is toegestaan de ander te horen (behalve in India).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruila
in de galaxy store: "call recorder - (Automatic)", deze app gebruik ik al een paar jaar om gesprekken op te nemen, ben er tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Je kunt de functie call recorder wel krijgen maar dan zul je de CSC moeten wijzigen. Dat laatste is iets waar je goed over moet nadenken of je dat ook echt wil en is voor eigen risico. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door sjaool op 04-07-2024 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:09
kruila schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 22:45:
in de galaxy store: "call recorder - (Automatic)", deze app gebruik ik al een paar jaar om gesprekken op te nemen, ben er tevreden over.
Dit is wel een 3rd party app (met reclames) die even volledig toegang moet geven tot je gesprekslijsten, contacten, bestanden, toegankelijkheid, etc.

Vind ik iets teveel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sympa
Bij mijn 24+ viel vandaag het scherm uit onder het typen. Veel gehaper en geflakker, maar als het werkte zag het er verder goed uit. Uiteindelijk gelukt om het toestel te herstarten.
Nu (2 uur verder) is dat probleem gelukkig nog niet teruggekomen. Maar vreemd is het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:50

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

038Robijno schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 16:48:
[...]

Ik zit in hetzelfde schuitje.. heb momenteel de IPhone 15 pro Max...de S24 ultra ... goede camera’s.

Dus ik twijfel zelf nog even ;)
Ik ben vrijdag overgestapt van de 15 pro max naar de s24ultra. Er zijn 2 dingen die echt minder prettig zijn aan de s24ultra, de accu en de camera (lees photo post-processing). Ik zie de accu gewoon leeglopen en "dat gaat overtime verbeteren want als ie nieuw is moet ie nog allemaal routines draaien" is het verhaal altijd maar eh... Heb de pro max nog nooit 2x per dag aan de lader moeten hangen. De foto's die uit dit ding komen zijn constant hit and miss. Onscherp/ bewogen/ witbalans die compleet van slag is. Foto's die eruit zien als een waterverf schilderij, het is echt verschrikkelijk. En het maakt soms ook foto's die fantastisch zijn. Met de iPhone is het gewoon altijd in 1x goed. Er schijnt binnenkort een camera-update uit te komen dus ik heb nog een beetje hoop dat het gaat verbeteren. Maar lang verhaal kort, bezint eer gij begint!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Is het echt zó erg @Huigie ? Of vooral in specifieke scenarios?

Ik weet wel dat de Samsung processing je smaak moet zijn. M'n S10+ destijds verkoos ook lagere ISO boven snellere sluitertijd, maar dat viel pas op bij matig licht.

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:50

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

FeareX schreef op maandag 8 juli 2024 @ 16:40:
Is het echt zó erg @Huigie ? Of vooral in specifieke scenarios?

Ik weet wel dat de Samsung processing je smaak moet zijn. M'n S10+ destijds verkoos ook lagere ISO boven snellere sluitertijd, maar dat viel pas op bij matig licht.
Zal niet zeggen dat de tranen in m'n ogen stonden maar ik schrok er toch echt wel van. Tov de 15 pro max is dit het echt een hele dikke teleurstelling.

Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ah dat is wel balen dan. Van het meest luxe Samsung toestel mag je überhaupt hoge verwachtingen hebben (vind ik).

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChefRopes
FeareX schreef op maandag 8 juli 2024 @ 19:08:
Ah dat is wel balen dan. Van het meest luxe Samsung toestel mag je überhaupt hoge verwachtingen hebben (vind ik).
Edit: verkeerde bericht gequote, bedoel @Huigie ;)

Het rare is, je hoort hier hele wisselende verhalen. De 1 heeft hetzelfde als jij, de ander weer niet. M'n broer heeft de 15 pro max en maakte pas foto's met mijn camera en vond wel weer dat de camera van de S24U beter is dan de zijne, al denk ik dat het in bepaalde situaties beter is en andere situatie de iphone weer.

Maar je kan mogelijk ook een defect hebben?

[ Voor 4% gewijzigd door ChefRopes op 08-07-2024 19:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:13
Uit het niets ineens op mijn s24 ultra via wifi dat whatsapp berichten niet doorkomen.
Meer mensen last van?

Andere telefoons in huis geen probleem =\

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:39
Soullancer schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 12:11:
Uit het niets ineens op mijn s24 ultra via wifi dat whatsapp berichten niet doorkomen.
Meer mensen last van?

Andere telefoons in huis geen probleem =\
Heb ook sinds kort wifi issues.
Net of dat ik geen verbinding heb, terwijl ik op andere apparaten wel verbinding heb via wifi.

Sinds een tijdje (week of zo) ook vaker last dat apps blijven hangen (misschien ook met data te maken).

Hopelijk komt er snel een update en hopelijk is dit dan weer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

stimpyrulez schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 12:14:
[...]

Net of dat ik geen verbinding heb, terwijl ik op andere apparaten wel verbinding heb via wifi.

Sinds een tijdje (week of zo) ook vaker last dat apps blijven hangen (misschien ook met data te maken).

Over updates gesproken, de juli patch laat dit keer lang op zich wachten. Vorige keer kregen we zowaar twee updates vlak achter elkaar aan. Ik hoop ook dat de lang verwachte grote update ook snel komt maar ik heb begrepen dat dat pas in augustus gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Laatst online: 14-09 16:18
Volgens mij is de grote update alleen voor de ultra toch?
Deze is voor de camera.

Of komt er ook een update voor de plus en standaard versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

satshow schreef op zondag 14 juli 2024 @ 07:35:
Volgens mij is de grote update alleen voor de ultra toch?
Deze is voor de camera.

Of komt er ook een update voor de plus en standaard versie?
Geen idee om heel eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 08:23
Sinds gisteren doet google maps het niet meer als ik android auto gebruik met mijn Samsung Galaxy s24 plus.

Telefoon opnieuw opstarten, android auto cache legen, autoradio opnieuw opstarten helpt allemaal niet.

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

jpg97 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 09:05:
Sinds gisteren doet google maps het niet meer als ik android auto gebruik met mijn Samsung Galaxy s24 plus.

Telefoon opnieuw opstarten, android auto cache legen, autoradio opnieuw opstarten helpt allemaal niet.

Meer mensen hier last van?
Same. Play store update gehad en daarna niks meer.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pielle007
[...]

Same
Heb t toestel een statisch ipadres gegeven daarmee is t opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
[...]

Jep, ik heb hetzelfde. Ben nu wel erg blij met m'n unlimited abbo, maar kan echt niet dat een toestel van 1000+ euro dit soort problemen heeft. De S23U was echt super stabiel, maar met de S24U zijn al best wat vage software issues geweest. Hopelijk is er snel een fix.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• brouwerchris
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-08 09:12
Juli patch is live OTA Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sxJnOC5O3pkTsbNqHwlbnAfZt94=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IBwUvhqfEUnfJ1E077EUsHNR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZeppeMan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:07
Kan placebo zijn.. Maar ik merk dat alles net wat smoother verloopt met de nieuwe update. Waar ik hier en daar hiccups had, zijn ze nu weg.
Pagina: 1 ... 25 ... 41 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Discussie over snapdragon VS exynos: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
- Accessoires: [Samsung Galaxy S24-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S24-serie] Levertijd & Prijzen