Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ro-bbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-07 18:23
ZeppeMan schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 08:49:
Kan placebo zijn.. Maar ik merk dat alles net wat smoother verloopt met de nieuwe update. Waar ik hier en daar hiccups had, zijn ze nu weg.
Merk zelf ook dat alles smoother is geworden op mijn fold 5 sinds de vorige update. Voelt nu weer even smooth aan als 2 updates geleden :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KingSizeBas
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:01
ZeppeMan schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 08:49:
Kan placebo zijn.. Maar ik merk dat alles net wat smoother verloopt met de nieuwe update. Waar ik hier en daar hiccups had, zijn ze nu weg.
Hier ook, ik had voornamelijk tijdens het browsen van sites flink last van happeringen. Nu is alles weer zoals het zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-bone88
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 31-08 09:46
Hebben meer mensen last van dat als het warm is. En de zon schijnt dat het beeld bijna niet te zien is? Scherm staat dan op de felste stand. Maar is bijna niet te lezen in de zon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Nu online
T-bone88 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 08:29:
Hebben meer mensen last van dat als het warm is. En de zon schijnt dat het beeld bijna niet te zien is? Scherm staat dan op de felste stand. Maar is bijna niet te lezen in de zon.
Ja, herken ik inderdaad (S24U). Toestel wordt dan te warm volgens mij. Ik heb er wel een hoesje om, weet niet of het zonder hoesje minder snel gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 13-09 22:25
T-bone88 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 08:29:
Ik heb er ook last van, maar het komt ook omdat ik het scherm gedimd hebt voor batterijbesparing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-bone88
SamSid schreef op maandag 22 juli 2024 @ 09:30:
[...]

Ik heb er ook last van, maar het komt ook omdat ik het scherm gedimd hebt voor batterijbesparing.
Ja klopt. Maar vind het heel irritant dat je dus niet het uit kunt zetten. Je hebt niet de optie om het beeld weer wat feller te zetten. En het ook niet dat me telefoon (s24U) heel heet is ofzo.
Gerjannn schreef op maandag 22 juli 2024 @ 09:16:
[...]

Ja, herken ik inderdaad (S24U). Toestel wordt dan te warm volgens mij. Ik heb er wel een hoesje om, weet niet of het zonder hoesje minder snel gebeurt.
Maar vind dus niet dat de telefoon heel warm is. Zodra de zon schijnt is het beeld heel donker. Ik heb ook de S24U ook met een hoesje erom, wel origineel Samsung hoesje. Dus daar zou het toch niet aan mogen liggen lijkt mij.

[ Voor 37% gewijzigd door T-bone88 op 22-07-2024 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:29
Je kan toch de brightness weer volledig zetten als de telefoon naar batterij besparing gaat?
Desnoods een routine maken om dit automatisch te overrulen.
Vanaf 5% is het wel wat lastiger maar alsnog te doen…

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:16

vpm

Think, tinker, tank

[knip], apart topic geopend

[ Voor 98% gewijzigd door vpm op 22-07-2024 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-bone88
Sjowhan schreef op maandag 22 juli 2024 @ 09:57:
Je kan toch de brightness weer volledig zetten als de telefoon naar batterij besparing gaat?
Desnoods een routine maken om dit automatisch te overrulen.
Vanaf 5% is het wel wat lastiger maar alsnog te doen…
Naja bedoel meer dat de telefoon dat uit zichzelf doet. De slider van de brightness staat dan gewoon helemaal op zijn felste stand. Maar het beeld is heel donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 23:37
Heb vorige week mbt de gemaakte foto's van de standaard Samsung camera (met en zonder de camera assistent uit de samsung store) eea vergeleken voor de S24+
Uiteindelijk GCAM-AGC gedownload en geïnstalleerd, gebruik deze: AGC9.2.14_V10.0_samsung.apk

(Eea is er voor de ultra btw en andere toestellen)

Maar wat een positieve verbetering met GCAM AGC ! Geweldige foto's en mijn optiek echt een verademing tov de stock-cam van Samsung.

Binnen deze groep is de gcam-agc app te vinden incl de instructies of direct vanaf de site klik hier

En hier is ook info voor de s24 series te vinden
Doe er evt je voordeel mee en vergelijk vooral je foto's tussen de 2 verschillende apps

Xml is niet perse nodig geeft de ontwikkelaar aan

Dr zijn tal van opties en mogelijkheden. Wellicht vind je wel een betere dan hier in gebruik is.

[ Voor 29% gewijzigd door pielle007 op 23-07-2024 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:34

knakworst

Get more sats!

Update S24U van 526MB geïnstalleerd. Vervolgens is google play systeemupdate van mei :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
T-bone88 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 11:34:
[...]

Naja bedoel meer dat de telefoon dat uit zichzelf doet. De slider van de brightness staat dan gewoon helemaal op zijn felste stand. Maar het beeld is heel donker.
De slider moet oranje worden als het toestel zon detecteert, dan wordt het scherm fel genoeg om in de zon goed te kunnen zien.
Maar deze stand werkt niet altijd... mijn vermoeden is omdat het toestel en/of scherm dan al te heet is en zichzelf beschermd voor beschadiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
knakworst schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 09:49:
Update S24U van 526MB geïnstalleerd. Vervolgens is google play systeemupdate van mei :?
Net even gecheckt en hier op mijn S24 Ultra net binnen: 543,76MB niveau beveiligingspatch 1 juli 2024.

Na de update krijg ik geen meldingen meer en mijn S24 Ultra is uw software is up-to-date.

Ik doe ook updates via Play Store voor alle apps en ik draai Norton 360 Premium op mijn S24 Ultra

[ Voor 23% gewijzigd door Van der Berg op 23-07-2024 10:47 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
knakworst schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 09:49:
Mijn Google Play Systeemupdate zit op juni. Als je daarvoor op updates zoekt vindt hij er geen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Ik keek verkeerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vYIYUV1iqTkJx56P4ZGwNjP8CfY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4tIVSQFELZbk1BWnYvv3IDFB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Ini7wZiGGkWZsE6lflnH2B5XPQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/91mstDC7Ng9DVNo3OANNgUma.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wpv8HI2AoWMIs_wGpFecm1SW0L0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8iJn4X5dcoqgIydWtDXkfNsu.jpg?f=fotoalbum_large

De vraag van vandaag. In Thailand valt het me op dat ik voice over lte krijg op provider true 5g ook bij 5g.

In Nederland is dit toch al jaren gemeengoed via kpn (2018) maar krijg ik dat nooit te zien op me s24u. Instellingen staan goed voor sim1 en 2, anders kreeg ik het nu uiteraard ook niet te zien

Wel in het verleden op me OnePlus icoontje gehad

Wat gaat hier mis?

[ Voor 21% gewijzigd door Soullancer op 23-07-2024 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Soullancer schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 11:41:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

De vraag van vandaag. In Thailand valt het me op dat ik voice over lte krijg op provider true 5g ook bij 5g.

In Nederland is dit toch al jaren gemeengoed via kpn (2018) maar krijg ik dat nooit te zien op me s24u. Instellingen staan goed voor sim1 en 2, anders kreeg ik het nu uiteraard ook niet te zien

Wel in het verleden op me OnePlus icoontje gehad

Wat gaat hier mis?
ik lees t volgende:

"Met komst nieuwere technieken als 4G/LTE/5G gaat bellen eigenlijk altijd digitaal (zeg maar VoLTE). Hierdoor is het niet meer nodig - of zelfs niet meer mogelijk - om VoLTE aan , of beter uit te zetten. VoLTE is nu gewoon dé standaard. Het symbool is hierdoor ook overbodig geworden."
https://eu.community.sams...3-ultra/m-p/9713082#M6416

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
pielle007 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 11:46:
[...]

ik lees t volgende:

"Met komst nieuwere technieken als 4G/LTE/5G gaat bellen eigenlijk altijd digitaal (zeg maar VoLTE). Hierdoor is het niet meer nodig - of zelfs niet meer mogelijk - om VoLTE aan , of beter uit te zetten. VoLTE is nu gewoon dé standaard. Het symbool is hierdoor ook overbodig geworden."
https://eu.community.sams...3-ultra/m-p/9713082#M6416
..Ah thanks d:)b . Die was ik nog niet tegen gekomen in me zoektocht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:18

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:26
Eerst nog maar eens zien.

Het is nu al zovaak "aangekondigd" . Bizar dat het zo lang moet duren voordat er een fatsoenlijke camera update wordt uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Je Google Play-systeemupdate zit anders nog op mei.. die kan naar juni. Even aanklikken en de updates installeren, waarschijnlijk loop je er al 2 achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

stin00 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 15:57:
[...]

Je Google Play-systeemupdate zit anders nog op mei.. die kan naar juni. Even aanklikken en de updates installeren, waarschijnlijk loop je er al 2 achter.
Wist niet dat je erop kon tikken om te updaten. Na 2 keer opstarten en updates zit ik nu op 1 juni, dat is volgens mijn mobiel nu de nieuwste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:56
Wil iedereen hier met de Wifi problemen dit ook even melden bij Samsung? Ze zijn er daar immers rotsvast van overtuigd dat het aan mijn netwerk ligt (terwijl ik met mijn andere toestellen, waaronder ook Samsung toestellen, perfect op datzelfde netwerk kan).

Voorlopig is de cache wissen in safe mode de enige oplossing die helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ekfad schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 08:23:
Wil iedereen hier met de Wifi problemen dit ook even melden bij Samsung? Ze zijn er daar immers rotsvast van overtuigd dat het aan mijn netwerk ligt (terwijl ik met mijn andere toestellen, waaronder ook Samsung toestellen, perfect op datzelfde netwerk kan).

Wat voor problemen heb je dan met wifi? Ik lees alleen dat er apps vastlopen.

Zelf heb ik geen problemen met wifi.

Ik heb alleen last gehad van vastlopen van het spelletje Roblox op mobiel netwerk. Dit bleek te liggen aan het feit dat Roblox niet om kan gaan IPv6.

[ Voor 11% gewijzigd door Gismo1979 op 27-07-2024 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikkeltje1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:43

Waar gaat dit precies over? Welke klachten ervaar je en waarom zou de cache legen daarbij helpen? Heb je het over safe mode alsin private browsing binnen een internet browser? Zo ja welke?
Ik zie dat je eerder onderstaande bericht hebt geplaatst. Ik neem aan dat het hier ook mee te maken heeft.

Kortom, waar zit het probleem in relatie tot de wifi? Overigens, verdwijnen de problemen bij het gebruik van alleen 4G/5G? En heb je ingesteld dat 4G/5G mag ondersteunen bij slechte wifi?
Ekfad schreef op zondag 2 juni 2024 @ 13:06:
Hier een S24 Ultra. Nog iemand de vaststelling dat sommige apps vastlopen (gewoon blijven draaien op het opstartscherm)?

Ik heb het momenteel met de Mediamarkt App, Payconiq en af en toe de Vinted app. Lijkt wel alsof de apps geen verbinding kunnen maken.

Cache legen helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Vreemd dat iedereen dezelfde reactie heeft.

Als je vaak en langdurig op een zelfde (5Hz) netwerk zit dan laden veel apps na een tijdje niet langer op de S24 Ultra. Zoek maar even, er zijn er veel en hier is ook al melding van gemaakt. Het enige wat helpt os algemeen de cache legen in safemode of een volledige reset doen van je bleutooth en wifi instellingen. Dan gaat het weer even goed.

Andere toestellen die op hetzelfde netwerk zitten en dezelfde apps op die toestellen ondervinden geen problemen. Zo heb ik bijvoorbeeld regelmatig die problemen op mijn S24 U, maar heb ik die problemen niet op een S23, Ipad, Iphone 13, Surface, enz....

Enkel de S24U heeft hier last van.
Er wordt op de officiële fora aangeraden om het 5Hz netwerk uit te schakelen maar dat is belachelijk natuurlijk.

Ps, ook als je dan overschakelt op mobiele data (dus Wifi uitschakelt) zijn er geen problemen

[ Voor 5% gewijzigd door Ekfad op 27-07-2024 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bribrab
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-08 12:55
Ekfad schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 12:37:

Als je vaak en langdurig op een zelfde (5Hz) netwerk zit dan laden veel apps na een tijdje niet langer op de S24 Ultra. Zoek maar even, er zijn er veel en hier is ook al melding van gemaakt. Het enige wat helpt os algemeen de cache legen in safemode of een volledige reset doen van je bleutooth en wifi instellingen. Dan gaat het weer even goed.

Andere toestellen die op hetzelfde netwerk zitten en dezelfde apps op die toestellen ondervinden geen problemen. Zo heb ik bijvoorbeeld regelmatig die problemen op mijn S24 U, maar heb ik die problemen niet op een S23, Ipad, Iphone 13, Surface, enz....

Er wordt op de officiële fora aangeraden om het 5Hz netwerk uit te schakelen maar dat is belachelijk natuurlijk.

Ps, ook als je dan overschakelt op mobiele data (dus Wifi uitschakelt) zijn er geen problemen
Ik herken dit probleem niet. Ik zit op de laatste versie en heb geen enkel probleem met wifi. Tel draait hier op 5 GHz (neem aan dat je 5Hz een typo was?), 2.4 GHz is hier gereserveerd voor oude apparatuur die geen 5 GHz ondersteunt. Zonder afbreuk te willen doen aan jouw ellende, kan ik me dus voorstellen dat het wellicht een combinatie van factoren is die ook aan de infrastructuurkant in huis kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 21:53

Altijd 5GHz hier maar geen enkel issue met mijn Asus (AiMesh) routers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Hier geen probleem met 5GHz op een netgear router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:35

Had ik van de week ook weer.
Ineens zat ik op 5G.
Gaf de tel aan dat het wifi netwerk slecht is.
Heb een unifi setup en dat werkte tot voor kort dikke prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Tja, niet iedereen heeft het probleem. Maar als je even zoekt kom je er wel verschillende tegen.
Ik heb het sinds de mei update. En jammer genoeg is er tot op heden niet echt een oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Ekfad schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 21:20:
Tja, niet iedereen heeft het probleem. Maar als je even zoekt kom je er wel verschillende tegen.
Ik heb het sinds de mei update. En jammer genoeg is er tot op heden niet echt een oplossing voor.
Welke wifi versie zit je? In het onderstaande topic is wel geschreven over problemen met de laatste versie (wifi7): [Samsung Galaxy S24-serie] WiFi 7 MLO Ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13:10
Hier gelukkig met 2 toestellen (Ultra) geen problemen met WiFi 5 op een Unifi netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer

Niet laden als in geen data ontvangen?
Dat heb ik wel sinds kort op me s24u waar andere toestellen met apps geen problemen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:50
Nougat schreef op zondag 28 juli 2024 @ 00:41:
Hier gelukkig met 2 toestellen (Ultra) geen problemen met WiFi 5 op een Unifi netwerk.
Als ik mij niet vergis is het ook een Samsung only probleem dat alleen met wifi 6 en 7 voorkomt, en alleen met bepaalde router merken (meestal Asus)

Ik had destijds ook meerdere topics op Reddit erover gevonden.

Zelf hebben wij met alle 3 Samsung apparaten (2x telefoons en een tablet) die issue, en ook met de vorige Samsung telefoons.

Andere apparaten hebben nergens last van, en als ik op mijn Asus router wifi AX uitschakel, is het probleem ook meteen weg (zie je ook terug in de logs dan)

Ik ben er mee gaan leren leven, meestal is de verbroken verbinding binnen 5 seconden terug en alleen soms komt het voor dat dit niet gebeurt, en ik dan paar minuten tot paar uur niet door heb dat mijn telefoon geen wifi heeft.

Dus komt ook niks binnen (ik zet data thuis uit, is overbodig en ondanks dat wij overal goede wifi hebben, als ik data aan heb en op wifi zit wil mijn telefoon weleens niet terug verbinden op de wifi, maar blijft hij data gebruiken)

Nooit een echte oplossing voor gevonden (behalve AX(wifi6) uitschakelen), dit gebeurt op beide 2.4 en 5ghz banden overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sympa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:03
Heeft misschien te maken met de manier waarom Samsung batterij bespaart op wifi.
Geen idee wie er bugs heeft (wifi is als standaard meer een toolbox, en minder harde instructies hoe iets te implementeren qua gedrag).
Maar ik herken het wel van mijn vorige telefoon (op .ac wifi).
Gelukkig os Samsung veel gebruikt, die zit wel in de collectie test-devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

Ik heb EXACT dit probleem op een S24 Ultra. Op wifi 6 eveneens. Switch je naar 5g, geen enkel probleem. Switch je naar wifi dan doet bijv nu.nl app etc het niet op de wifi maar wel op de 5g. Internet instellingen vergeten, reboot en het werkt weer voor een paar dagen en dan heb je weer het probleem.

Bears and Bulls

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 19:16

MartNL

Eindelijk de juli Google play systeem update is er. Dat betekent waarschijnlijk alle wifi problemen opgelost. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2sjVf2XrlbHMW1hP2YWGs3pmzkg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wFuobpgwwVMvbOtMRscK0X9J.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door MartNL op 30-07-2024 03:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Soullancer schreef op zondag 28 juli 2024 @ 08:32:
[...]

Niet laden als in geen data ontvangen?
Dat heb ik wel sinds kort op me s24u waar andere toestellen met apps geen problemen hebben
Moeilijk te zeggen, lijkt er inderdaad op dat hij wacht op het ontvangen van data.

Edit: ps, nu pas terug van vakantie dus vandaar het even uitblijven van reacties.
Zit op een Wifi 6 netwerk van Unify thuis

[ Voor 15% gewijzigd door Ekfad op 30-07-2024 18:20 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Klinkt vergelijkbaar met wat mijn Pixel 7 had, maar daar lag het aan random MAC adressen. Zie screenshot hieronder. Sinds die op "Gebruik MAC adres van dit apparaat" staat geen problemen meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MnUbxTGPyud5cqRSy6CSRZUhrNk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Vq1gBi8eUARfL4TgRYNf87Kr.png?f=fotoalbum_large

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

FeareX schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 18:27:
[...]

Klinkt vergelijkbaar met wat mijn Pixel 7 had, maar daar lag het aan random MAC adressen. Zie screenshot hieronder. Sinds die op "Gebruik MAC adres van dit apparaat" staat geen problemen meer.

[Afbeelding]
dit ga ik proberen!

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
FeareX schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 18:27:
[...]

[Afbeelding]
Een dagje geprobeerd en jammer genoeg bood dat slechts even een oplossing.
Het valt wel op dat bij een kleine Wifi aanpassing het even goed gaat.

Ondertussen al veel verder gezocht en het lijkt er op dat de wifi niet weg valt maar gewoon erg traag wordt op de S24U als hij aangesloten is op een Unify netwerk.

[ Voor 11% gewijzigd door Ekfad op 01-08-2024 06:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-08 09:34
Ekfad schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 18:17:
[...]

Moeilijk te zeggen, lijkt er inderdaad op dat hij wacht op het ontvangen van data.

Edit: ps, nu pas terug van vakantie dus vandaar het even uitblijven van reacties.
Zit op een Wifi 6 netwerk van Unify thuis
Ik ervaar hetzelfde issue op mijn Motorola van een paar jaar oud. Ook ik heb een Unifi wifi en merk dit ook enkel wanneer ik op mijn eigen wifi zit. Misschien is dit de gemene deler en niet zozeer de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13:10
Ekfad schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 06:49:
[...]

Een dagje geprobeerd en jammer genoeg bood dat slechts even een oplossing.
Het valt wel op dat bij een kleine Wifi aanpassing het even goed gaat.

Ondertussen al veel verder gezocht en het lijkt er op dat de wifi niet weg valt maar gewoon erg traag wordt op de S24U als hij aangesloten is op een Unify netwerk.
Hier ook op een Unify netwerk aangesloten en nergens last van...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richards81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 18:20
Beste mede-tweakers,

Hoe vaak gebruiken jullie eigenlijk de AI functie op jullie telefoon? Alleen in het begin of nu (na paar weken) nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Nu online
richards81 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 15:12:
Beste mede-tweakers,

Hoe vaak gebruiken jullie eigenlijk de AI functie op jullie telefoon? Alleen in het begin of nu (na paar weken) nog?
Eigenlijk niet meer, gebruikte de samenvatting functie nog wel eens in Samsung Browser maar die heb ik ook al lang niet meer gebruikt bedenk ik me nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Beste mede-tweakers,

Ik gebruik regelmatig de google lens optie om iets op een foto te omcirkelen zodat er een image search wordt gedaan. Verrassend handig :D Volgens mij gebruik ik verder geen enkele Samsung AI functie, zou niet eens weten wat er allemaal op zit. De S-pen ook nog nooit gebruikt.

[ Voor 14% gewijzigd door stin00 op 02-08-2024 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
Beste mede-tweakers,

Ik gebruik het elke dag. Voornamelijk circle to search en vertaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
  • Laatst online: 17:59
Beste mede-tweakers,

Bixby gebruik ik eigenlijk nooit. Dacht het in het begin wel te gaan gebruiken, maar veel is lang niet zo goed gebouwd als ChatGPT, wat ook logisch is natuurlijk. In de Samsung Browser via Dex heb ik al een paar keer de samenvatting optie gebruikt, maar dan komen er maar een paar woorden uit, meestal 1 zin. Terwijl je een langere samenvatting van hele lange pagina's verwacht.

Ik gebruik alleen de optie in de afbeelding om iets weg te halen, die werkt wel fijn. Maar ook die gebruik ik niet vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:19
Beste mede-tweakers,

Ik gebruik maar weinig, het enige wat ik gebruik om een tekst via het Samsung toetsenbord te laten nakijken op grammatica.
Ook laat ik mijn originele tekst nakijken via de schrijfstijl, afhankelijk waar ik een bericht plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 14:31

sjaool

Every life should have 9 cats

stin00 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 15:34:
[...]

Ik gebruik regelmatig de google lens optie om iets op een foto te omcirkelen zodat er een image search wordt gedaan. Verrassend handig :D Volgens mij gebruik ik verder geen enkele Samsung AI functie, zou niet eens weten wat er allemaal op zit. De S-pen ook nog nooit gebruikt.
De Google Lens optie is eigenlijk niet eens AI maar gewoon een reversed image search. Van de Samsung AI gebruik ik eigenlijk alleen de fotobewerkingsfuncties. De andere AI functies zijn voor mij onbruikbaar omdat de Nederlandse taal niet wordt ondersteund. Nu schijnt dat dit jaar nog te moeten gebeuren maar eigenlijk is het Bixby all over again.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beste mede-tweakers,

Ik heb op mijn S24 Ultra in het begin eens een keer gebruikt als test. Telefoon assistent tolk Engels naar Frans (mijn neef in Frans). Mijn neef vond het redelijk. Verder heb ik AI functies niet meer echt gebruik. Mocht dit betaald gaan worden met een abonnement dan neem ik dat niet.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Laatst online: 09:07
tot nu toe net als bij mn vorige oppo reno 10 pro lijkt het erop dat google play geen apps automatisch update terwijl alles goed staat. Meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
  • Laatst online: 17:59
Jeroentjuh82 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 13:33:
tot nu toe net als bij mn vorige oppo reno 10 pro lijkt het erop dat google play geen apps automatisch update terwijl alles goed staat. Meer mensen dit?
Ja dat lijk ik ook te hebben, moet zo nu en dan checken of ik updates heb en dan staat dr een hele lijst. Terwijl ik automatisch updaten via wifi heb staan. Kan best zijn dat ie dat op bepaalde momenten wil doen als ik geen wifi aan heb staan of in vliegtuigmodus ben in de nacht.

Maar vraag me af of dat met Samsung te maken heeft. Wat ik vooral irritant vind, is dat bepaalde apps naar de Samsung store gaan als je ze daar per ongeluk update. Dan moet je ze in de play store weer handmatig aanzetten, dan krijg ik ze weer als update binnen via Google.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Laatst online: 09:07
ChefRopes schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 14:40:
[...]

Ja dat lijk ik ook te hebben, moet zo nu en dan checken of ik updates heb en dan staat dr een hele lijst. Terwijl ik automatisch updaten via wifi heb staan. Kan best zijn dat ie dat op bepaalde momenten wil doen als ik geen wifi aan heb staan of in vliegtuigmodus ben in de nacht.

Maar vraag me af of dat met Samsung te maken heeft. Wat ik vooral irritant vind, is dat bepaalde apps naar de Samsung store gaan als je ze daar per ongeluk update. Dan moet je ze in de play store weer handmatig aanzetten, dan krijg ik ze weer als update binnen via Google.
is bij Oppo ook dat je sommige apps kan updaten via hun android market(krijg je melding ook niet automatisch), maar grotendeels alles via Google Play. Het ligt bij Google, maar die kan ook niet helpen. Kan ook met Android 14 te maken hebben al heb ik nog een A50 die hetzelfde heeft en die draait een oudere Android.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:35
We mogen updaten,
One UI version: 6.1
Android version: 14
Version: S928BXXS3AXGF / S928BOXM3AXGF / S928BXXS3AXGF
Size: 483.43 MB
Security patch level: August 1, 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
Von Henkel schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 12:26:
We mogen updaten,
One UI version: 6.1
Android version: 14
Version: S928BXXS3AXGF / S928BOXM3AXGF / S928BXXS3AXGF
Size: 483.43 MB
Security patch level: August 1, 2024
Dank voor de update. Hijs hier ook aan het downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:04
Jeroentjuh82 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 08:51:
[...]

is bij Oppo ook dat je sommige apps kan updaten via hun android market(krijg je melding ook niet automatisch), maar grotendeels alles via Google Play. Het ligt bij Google, maar die kan ook niet helpen. Kan ook met Android 14 te maken hebben al heb ik nog een A50 die hetzelfde heeft en die draait een oudere Android.
Ik heb dat al jaren bij diverse samsung telefoons dat automatisch updaten niet werkt, of sporadisch werkt. Dus verschillende modellen verschillende android versies. Maar ik denk dat het meer aan google zijn kant ligt dan aan samsung.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kryziek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:00

Kryziek

bb || !bb

Ik heb het idee dat hij niet heel frequent update. Als ik kijk, zie ik een hele lijst. Als ik een dag of twee later nog een keer kijk, is de lijst leeg of veranderd. Waarschijnlijk kijken ze naar een geschikt moment om te updaten. Wifi + opladen + verwacht inactief o.i.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brouwerchris
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-08 09:12
Augustus security update is live OTA
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PrkS4XLx8ix40bqXpUQB7777GUY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V97ZZm0XTAkZqQShyyW04LPx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoostBkL
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 16-04 10:10
Beste mede-tweakers,

Niet.

Settings -> Apps -> AI Core -> Disable

De reden hiervoor is simpel. Hier mag je straks allemaal voor gaan betalen d.m.v. een abonnement.

Eerst ons lekker maken en misschien wel afhankelijk maken daarvan. En dan vervolgens je verplichten daarvoor een abonnement voor te nemen uiteindelijk 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:55
JoostBkL schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:09:
[...]

Niet.

De reden hiervoor is simpel. Hier mag je straks allemaal voor gaan betalen d.m.v. een abonnement.

Eerst ons lekker maken en misschien wel afhankelijk maken daarvan. En dan vervolgens je verplichten daarvoor een abonnement voor te nemen uiteindelijk 8)7
Geen idee hoe je er afhankelijk van gemaakt kan worden als het merendeel van de functies nog niet inzetbaar is in het Nederlands haha. De enige functie die ik gebruik is het circle to search of zoiets, maar is dat niet sowieso van Google zelf? (Middelste menu knop onderin ingedrukt houden.)

De andere functies klinken op papier leuk (soort van?), maar ik heb werkelijk waar nog nooit een live translate nodig gehad. Het herschrijven van tekst naar een andere 'vorm' d.m.v. AI gebruik ik in mijn werk wel eens, maar niet op mijn telefoon. Dus alles bij elkaar vind ik het niet boeiend.

Als laatste de mogelijkheid om meer met fotobewerking te doen op je telefoon, maar ook daar geldt voor mij dat ik dit zelden tot nooit gebruik. Ik ben sowieso maar een gematigd fotomaker.

Overigens kan ik mij best voorstellen dat anderen dit wel vaker inzetten, maar voor mij is het AI gedeelte echt zinloos. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 19:16

MartNL

Ik gebruik het ook niet.
Heb het al een tijdje uitstaan nog niet gemist.

Circle to Search werkt ook zonder AI aan te hebben. Speech to text van Google gebruik ik ook vaak werkt ook zonder AI.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

JoostBkL schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:09:
[...]

Niet.

Dat zal hier in Nederland nog wel meevallen aangezien wij de meeste AI niet eens in onze taal kunnen inzetten. ;)

Ik vind die hele AI hype ook wel een beetje overtrokken. Je kunt er mooie dingen mee doen maar we moeten het ook niet overdrijven. Het is een handig stukje gereedschap. Ik gebruik de AI vooral voor fotobewerking want dat is eigenlijk het enige dat wij in Nederland kunnen gebruiken. Wat dat betreft is de S24-serie een product in gebreke voor ons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 18:57
Zijn er hier voormalig Pixel gebruikers die zijn overgestapt naar Samsung? Hoe bevalt die overstap? Ik vind de kalere Android erg fijn van mijn Pixel 8 pro en vrees dus een beetje voor OneUi (vond ik vroeger echt verschrikkelijk). De hardware van mijn Pixel, vooral de modem en batterij vind ik erg matig dus de hardware van vooral de S24U spreekt me erg aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viktorvm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 10:28
-TheNose- schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 17:36:
Zijn er hier voormalig Pixel gebruikers die zijn overgestapt naar Samsung? Hoe bevalt die overstap? Ik vind de kalere Android erg fijn van mijn Pixel 8 pro en vrees dus een beetje voor OneUi (vond ik vroeger echt verschrikkelijk). De hardware van mijn Pixel, vooral de modem en batterij vind ik erg matig dus de hardware van vooral de S24U spreekt me erg aan.
Ik had de OnePlus 5 en 9 Pro, omdat ik graag de kale Android ervaring wilde. Nu een S24 Ultra 2 weken en moet zeggen dat het me enorm goed bevalt. Tegenwoordig kun je de meeste meegeleverde apps verwijderen en veel andere instellingen aanpassen naar "stock" Android. Maar verder is de algehele ervaring en de mogelijkheden tot personaliseren fantastisch. Als je nog specifieke vragen hebt, stel ze gerust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
viktorvm schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 19:33:
[...]

Ik had de OnePlus 5 en 9 Pro, omdat ik graag de kale Android ervaring wilde. Nu een S24 Ultra 2 weken en moet zeggen dat het me enorm goed bevalt. Tegenwoordig kun je de meeste meegeleverde apps verwijderen en veel andere instellingen aanpassen naar "stock" Android. Maar verder is de algehele ervaring en de mogelijkheden tot personaliseren fantastisch. Als je nog specifieke vragen hebt, stel ze gerust!
Word je niet gek van de dubbele apps en diensten die Samsung je opdringt?
Ik zit stevig in de Google Cloud diensten, ik neem aan dat dat net zo goed werkt als op een Pixel?

Ik was aan het wachten op de Pixel 9 pro maar ik vrees dat de hardware weer tegen gaat vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
-TheNose- schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 20:10:
[...]

Word je niet gek van de dubbele apps en diensten die Samsung je opdringt?
Ik zit stevig in de Google Cloud diensten, ik neem aan dat dat net zo goed werkt als op een Pixel?

Ik was aan het wachten op de Pixel 9 pro maar ik vrees dat de hardware weer tegen gaat vallen.
Welke apps bedoel je dan? Ik gebruik alles van Google en bijna niks van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Ernemmer schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 20:55:
[...]

Welke apps bedoel je dan? Ik gebruik alles van Google en bijna niks van Samsung.
Mail app dubbel erop, agenda app, etc etc. Ook herinner ik me dat ik een Google account, een Samsung account en een MS account moest hebben op een gegeven moment.

Ik kwam toen alleen net naar Android na IOS gebruikt te hebben vanaf de 4S. 😂 Misschien was destijds een Samsung een beetje teveel opties opeens voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
-TheNose- schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 21:29:
[...]

Mail app dubbel erop, agenda app, etc etc. Ook herinner ik me dat ik een Google account, een Samsung account en een MS account moest hebben op een gegeven moment.

Ik kwam toen alleen net naar Android na IOS gebruikt te hebben vanaf de 4S. 😂 Misschien was destijds een Samsung een beetje teveel opties opeens voor me.
Een mogelijke oplossing "debloaten" en apps uitschakelen of verwijderen https://adbappcontrol.com/en/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:58

P_Tingen

omdat het KAN

Weet niet of het hier hoort, maar sinds ik een s24 heb, wil mijn Fitbit Flex niet zo makkelijk synchroniseren. De ene keer wel, de andere keer niet. Ik heb de Fitbit app al uitgesloten van batterij-optimalisatie, maar dat heeft nog niet geholpen.

Ik kan de app uiteraard opnieuw installeren, maar liever doe ik dat niet want dat was ook al een crime om aan de praat te krijgen omdat de app daar ook al moeite had de Fitbit te zien.

Iemand tips?

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
pielle007 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 22:32:
[...]

Een mogelijke oplossing "debloaten" en apps uitschakelen of verwijderen https://adbappcontrol.com/en/
Ja ik was daar toen niet meer zo in thuis destijds, mijn laatste Android was een nexus geloof ik, toen kon je nog geen apps uitzetten en zo.
Als.ik me er wat meer in verdiep kan ik dus waarschijnlijk een betere ervaring krijgen nog dan op een Pixel, met wel alle Google voordelen (zelfs de Google AI).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
-TheNose- schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 21:29:
[...]

Gewoon gebruiken wat jij wilt, de keuze is vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Ernemmer schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 23:33:
[...]

Gewoon gebruiken wat jij wilt, de keuze is vrij.
OneUI bevalt dus goed na een kale Android ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:38

MaDLiVe

.-Observer-.

-TheNose- schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 00:24:
[...]

OneUI bevalt dus goed na een kale Android ervaring?
Hier wel. Ook altijd, Sony, Oneplus telefoons gehad en altijd zorgen gehad om de Samsung bloat. Uiteindelijk valt het mee na goed configureren (eg default password app). Lang niet zo erg als vroeger

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik snap dat "probleem" nooit zo. Ik gebruik gewoon de apps die ik nodig heb en de anderen schakel ik uit. Samsung is trouwens steeds meer eigen apps aan het afstoten. Wat ik wel gebruik is de Samsung mail app omdat ik die prettiger vind werken. De keuze is aan de gebruiker en niets word je opgedrongen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:04
Ik heb in alle jaren nooit gedwongen een samsung app gebruikt die ik niet wilde gebruiken.

Voorheen heb ik wel het gevoel gehad dat mail en browser app meer werden gepushed om die te gaan gebruiken. Maar dan nog na uitschakeling of deinstallatie nooit een probleem gehad met een app van derden.

Je bent misschien wat langer bezig met instellen van de telefoon om ongewenste zaken uut te schakelen.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:04

Martinspire

Awesomeness

Mja same. Mail en browser gebruik ik ook niet (Aquamail en Vivaldi vind ik fijner), maar de dialer, contacts, messages, agenda en gallery zijn wel gewoon prima. Vooral ook prettig met 1 hand te gebruiken (wat je met de standaard android/google apps niet lukt). Daarnaast met Good Lock en Good Guardians nog wat extra controle en customization, wat de concurrentie helemaal niet weet te bieden. Nooit begrepen waarom thema's, fonts, e.d. niet onderdeel zijn geworden van android om ook nog via de store te verkopen, dat lijkt mij easy money als ik zie hoe mijn ouders snel een thema pakken. En volledige controle over je lockscreen, app switcher en quick settings is gewoon hartstikke fijn.

Ik snap niet waarom stock android users Android zo fijn vinden, je mist gewoon de helft van OneUI.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Klinkt goed allemaal! Al dat extra instellen was misschien op het moment dat ik na 10 jaar volledig in de Apple cloud heb gezeten nog even teveel uitzoekerij, heb toen 14 dagen de S23U gehad en omgeruild voor een Pixel 8 pro.

Nu draai ik Linux op mijn laptop, ben ik weer gewend wat meer werk aan instellen te besteden en wil ik even niks meer met Apple te maken hebben.

Als de presentatie van de nieuwe Pixels weer tegenvalt (net als vorig jaar veel beloftes wat komen gaat...en waar ze sommige dingen dan weer niet van nakomen) dan ga ik een S24U halen!

Neem aan dat de Samsungs makkelijk 3 jaar meegaan nu met de huidige software ondersteuning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eastend
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 13:57
-TheNose- schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 14:13:

Neem aan dat de Samsungs makkelijk 3 jaar meegaan nu met de huidige software ondersteuning.
"Samsung belooft zeven jaar software-updates voor de S24-toestellen, waaronder Android-versieupgrades."

nieuws: Samsung kondigt Galaxy S24, S24+ en S24 Ultra aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Eastend schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 14:49:
[...]

"Samsung belooft zeven jaar software-updates voor de S24-toestellen, waaronder Android-versieupgrades."

nieuws: Samsung kondigt Galaxy S24, S24+ en S24 Ultra aan
Nu nog kijken of ik kan wachten tot het Pixel event.
Nope, na nog een paar reviews en wat geruchten over de Pixel 9 pro heb ik de S24U Besteld in het grijs, 512Gb versie.

Zijn er hier dappere mensen die deze prachtige telefoon zonder hoesje gebruiken? Ik wil hem eigenlijk niet nog groter maken dan hij al is.

[ Voor 23% gewijzigd door -TheNose- op 11-08-2024 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17:43
Ik heb een S24 plus gekocht deze week.
Zeer tevreden van moet ik zeggen alleen zit ik denk ik mss met 1 probleempke of mss zie ik iets over het hoofd ofzo; als ik video recording doe en ik duw op de knop om te beginnen opnemen dan zie ik alleen maar die 1 staan; ik zie geene knop meer met 3 of bv met 2-4 en 10 zoom???
Ik kan alleen de zoom gebruiken als ik op het scherm effe pinch, dan kan ik de slider gebruiken of de knoppen 2-4-10 zoom.

Ik zou veel liever hebben dat die knoppen er gewoon staan die 2-4-10 of de 3, het is vervelend dat ik steeds moet knijpen op het scherm om te kunnen zoomen.

Iemand een idee of daar iets aan te doen valt?

[ Voor 4% gewijzigd door Reetkeverke op 11-08-2024 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-08 17:05
-TheNose- schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 17:36:
Op de kwaliteit van foto's en video's na is de overstap van mijn pixel 7pro naar de galaxy 24 ultra over het algemeen het zelfde of beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Reetkeverke schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 17:50:

Ik zou veel liever hebben dat die knoppen er gewoon staan die 2-4-10 of de 3, het is vervelend dat ik steeds moet knijpen op het scherm om te kunnen zoomen.

Voor onze s24+ zijn we overgestapt naar AGC / GCAM. Foto's zijn beduidend beter. Los daarvan. Heb je ook wat jij zoekt nml de zoom buttons tijdens t filmen.

Je download en installeert deze apk, de Samsung versie uiteraard:
https://www.celsoazevedo....amera/dev-BigKaka/f/dl67/

Geen config files downloaden dit werkt niet / is niet stabiel

instellingen:
Device interface auto
Hardware level: Full

Locatie opslaan uit
Camera geluiden uit

Foto resolutie volledig

Bij geavanceerd:
Hdr+ optie aan
Ultra hdr aan
Final jpeg quality 100%

Video instellingen
Frame/sec automatisch
Videostabilisatie (standaard) aan
Filmen met 4K

Zoals gezegd, je kunt instellingen zelf nog meer aanpassen. Ergens had ik te veel aangepast en crashte de app. Dus even mee opletten eventueel en / of uitproberen.

(Edit: En zie in de instellingen dat je custom zoom mogelijkheden hebt die je kunt opmaken en kunt weergeven, gebruik t niet dus weet niet of t goed werkt)

[ Voor 6% gewijzigd door pielle007 op 12-08-2024 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
-TheNose- schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 14:13:
Klinkt goed allemaal! Al dat extra instellen was misschien op het moment dat ik na 10 jaar volledig in de Apple cloud heb gezeten nog even teveel uitzoekerij, heb toen 14 dagen de S23U gehad en omgeruild voor een Pixel 8 pro.

Nu draai ik Linux op mijn laptop, ben ik weer gewend wat meer werk aan instellen te besteden en wil ik even niks meer met Apple te maken hebben.

Als de presentatie van de nieuwe Pixels weer tegenvalt (net als vorig jaar veel beloftes wat komen gaat...en waar ze sommige dingen dan weer niet van nakomen) dan ga ik een S24U halen!

Maak van die 3 jaar maar 7 jaar van, Samsung geeft vanaf de S24 generatie tot medio 2031 Android + Security updates. Mijn S24 Ultra wil ik proberen uit te zitten en mijn volgende smartphone zou zeer waarschijnlijk begin 2032 zijn :) dat wordt voor mij de grootste vooruitgang

Dan heb ik keuze:
• Galaxy S Ultra
• Galaxy Z Fold

[ Voor 9% gewijzigd door Van der Berg op 12-08-2024 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoMVE
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-07 20:44
Vraag op werking

Ik zie bij alle smartphones die ik hier thuis heb.
S20fe s24 ultra de s23 ultra en de s23 fe, een vage witte lijn bovenin heel goed.. eigenlijk alleen te zien bij video. Kies bv shorts op you tube. Dan een paar centimeter van boven zie je een vage lijn van links naar rechts.
Ik dacht dat het aan mijn nieuwe 24 ultra lag. Maar ik dacht voor de zekerheid even de andere bekijken. En ze hebben het allemaal.
Zien jullie dit ook. Op de foto niet te zien maar even op welke hoogte je moet kijken.
Stoort me verder totaal niet. Maar ben benieuwd.

Even een update dit zie ik op zowat elke smartphone. Raaar nooit eerder opgevallen????Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/52UEe70l9yXmo6vR_jRzNXTyk2E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nJtkLkUDsp3wgMUFoCPmY1Nt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door MarcoMVE op 12-08-2024 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -TheNose-
Van der Berg schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 10:53:
[...]

Maak van die 3 jaar maar 7 jaar van, Samsung geeft vanaf de S24 generatie tot medio 2031 Android + Security updates. Mijn S24 Ultra wil ik proberen uit te zitten en mijn volgende smartphone zou zeer waarschijnlijk begin 2032 zijn :) dat wordt voor mij de grootste vooruitgang

Dan heb ik keuze:
• Galaxy S Ultra
• Galaxy Z Fold
Zou mooi zijn als je er zo lang mee kunt doen. Dan is de hoge prijs ook geen probleem meer van de flagship phones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

pielle007 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 08:41:
[...]

Voor onze s24+ zijn we overgestapt naar AGC / GCAM. Foto's zijn beduidend beter. Los daarvan. Heb je ook wat jij zoekt nml de zoom buttons tijdens t filmen.

ik zal er vast overheen lezen maar welke download moet ik "nu" hebben voor de S24 Ultra?

Is dat dan meteen al https://www.celsoazevedo....amera/dev-BigKaka/f/dl73/ ? Gaan die versies zo rap elke dag en moet ik die APK dan (bijna dagelijks) updaten?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-TheNose- schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:08:
[...]

Zou mooi zijn als je er zo lang mee kunt doen. Dan is de hoge prijs ook geen probleem meer van de flagship phones.
Ik hoop dat ik het volhoudt :)
Tussendoor geef ik mijn S24 Ultra een nieuwe originele accu

[ Voor 10% gewijzigd door Van der Berg op 12-08-2024 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 13:11
Reetkeverke schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 17:50:
Zeer tevreden van moet ik zeggen alleen zit ik denk ik mss met 1 probleempke of mss zie ik iets over het hoofd ofzo; als ik video recording doe en ik duw op de knop om te beginnen opnemen dan zie ik alleen maar die 1 staan; ik zie geene knop meer met 3 of bv met 2-4 en 10 zoom???
Ik kan alleen de zoom gebruiken als ik op het scherm effe pinch, dan kan ik de slider gebruiken of de knoppen 2-4-10 zoom.

Ik heb nog geen S24U, zit nog steeds te twijfelen tussen de S24U en OP12 ;)

Maar een mogelijk antwoord op jouw vraag is de BlackMagic Camera App; deze is inmiddels uit voor de S24U (gewoon via de playstore); zie ook dit filmpje
Ik ben een Davinci Resolve gebruiker (= Video editor gemaakt door BackMagic) en lees dat veel mensen lovend zijn over deze camera app. Dus misschien voldoet deze wel aan je verwachtingen.

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:41
MAX3400 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:16:
[...]

ik zal er vast overheen lezen maar welke download moet ik "nu" hebben voor de S24 Ultra?

Is dat dan meteen al https://www.celsoazevedo....amera/dev-BigKaka/f/dl73/ ? Gaan die versies zo rap elke dag en moet ik die APK dan (bijna dagelijks) updaten?
Derde van boven: AGC9.2.14_V13.0_samsung.apk (com.samsung.agc.gcam92) #

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
[...]

instellingen:
Device interface auto

Locatie opslaan uit
Camera geluiden uit

Foto resolutie volledig

Bij geavanceerd:
Hdr+ optie aan
Ultra hdr aan
Final jpeg quality 100%

Video instellingen
Frame/sec automatisch
Filmen met 4K

Zoals gezegd, je kunt instellingen zelf nog meer aanpassen. Ergens had ik te veel aangepast en crashte de app. Dus even mee opletten eventueel en / of uitproberen.

(Edit: En zie in de instellingen dat je custom zoom mogelijkheden hebt die je kunt opmaken en kunt weergeven, gebruik t niet dus weet niet of t goed werkt)
Goddamn, omdat ik via m'n werkgever een werkprofiel heb geactiveerd mag ik geen apps van unknown sources installeren. Kan het bij instellingen ook niet aanzetten, zodra ik dat probeer komt dezelfde melding namelijk. Jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:47
Heb sinds vorige week een s24 ter vervanging van een s20.
Alles prima, fijn toestel qua formaat, maar 1 issue: de Gmail app geeft geen notificaties, moet echt de app openen om te zien of er nieuwe mail is.

Batterijverbruik staat op onbeperkt, dus app zou niet in slaap mogen gaan
App heeft rechten om notificaties te sturen
In de Gmail app staan notificaties op alle mails en alle labels
Iemand een idee waar te zoeken?

Zou zweren de vraag vanmorgen al gesteld te hebben, maar die is weg op 1 of andere manier, dus 2e poging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
JeroenV_ schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 15:42:
Heb sinds vorige week een s24 ter vervanging van een s20.
Alles prima, fijn toestel qua formaat, maar 1 issue: de Gmail app geeft geen notificaties, moet echt de app openen om te zien of er nieuwe mail is.

Batterijverbruik staat op onbeperkt, dus app zou niet in slaap mogen gaan
App heeft rechten om notificaties te sturen
In de Gmail app staan notificaties op alle mails en alle labels
Iemand een idee waar te zoeken?

Zou zweren de vraag vanmorgen al gesteld te hebben, maar die is weg op 1 of andere manier, dus 2e poging.
Dit had ik ook een tijdje (terug), als je naar de reviews keek in de Play store lag het echter echt aan de app en niet het toestel. Na een update is het vanzelf opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:47
sn0x0r schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 15:44:
[...]
Dit had ik ook een tijdje (terug), als je naar de reviews keek in de Play store lag het echter echt aan de app en niet het toestel. Na een update is het vanzelf opgelost.
Thanks, dan moet ik daar maar op wachten vrees ik, hoewel de Store momenteel geen updates aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Laatst online: 17:26
[...]

instellingen:
Device interface auto

Locatie opslaan uit
Camera geluiden uit

Foto resolutie volledig

Bij geavanceerd:
Hdr+ optie aan
Ultra hdr aan
Final jpeg quality 100%

Video instellingen
Frame/sec automatisch
Filmen met 4K

Jammer, de slow motion modus laat de app crashen op de S24 Ultra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pielle007
sn0x0r schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:50:
[...]

Goddamn, omdat ik via m'n werkgever een werkprofiel heb geactiveerd mag ik geen apps van unknown sources installeren. Kan het bij instellingen ook niet aanzetten, zodra ik dat probeer komt dezelfde melding namelijk. Jammer...
Volgens mij kan je via mtmanager eea bewerken, bv de package name aanpassen, aanpassen met andere tel. en de apk doorsturen naar de gsm vh werk (op xda staat eea uitgelegd hoe je dat doet)
Ryan_ schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 16:14:
[...]

Jammer, de slow motion modus laat de app crashen op de S24 Ultra
Check even mn eerdere posts, staat een verwijzing naar t telegram kanaal bij. Daar vind je evt een werkende cam mod / versie
MAX3400 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:16:
[...]

Zie mn reactie hierboven, je zoekt een werkende versie en die kun je aanhouden. Je hoeft niet eerdere week te update'

[ Voor 50% gewijzigd door pielle007 op 12-08-2024 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-09 16:22
Hoi! Ik ben inmiddels ook trotse bezitter van een S24, maar heb tevens een probleem met de gps. Kon mijn specifieke fout nog niet terug vinden :
Als ik flitsmeister open heb staan dan kan Google maps geen gps gebruiken zo lijkt het. Flitsmeister werkt prima, Google maps geeft 'searching for GPS'.

Alle locatie opties staan op precies, en allowed all the time.

Iemand enig idee?

Oja ik gebruik de flitsmeister overlay.

[ Voor 5% gewijzigd door BraX op 12-08-2024 19:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• viktorvm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 10:28
Joop_Klepzeiker schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 13:44:
[...]

Ik heb nog geen S24U, zit nog steeds te twijfelen tussen de S24U en OP12 ;)

Maar een mogelijk antwoord op jouw vraag is de BlackMagic Camera App; deze is inmiddels uit voor de S24U (gewoon via de playstore); zie ook dit filmpje
Ik ben een Davinci Resolve gebruiker (= Video editor gemaakt door BackMagic) en lees dat veel mensen lovend zijn over deze camera app. Dus misschien voldoet deze wel aan je verwachtingen.
Ik kom van een OP9 Pro (heb nu de S24U), en kan je aanraden om voor de Samsung te gaan. OneUI is niet meer het oude TouchWiz van vroeger en OxygenOS is afgelopen jaren maar matig vooruit gegaan. Ik heb nu instellingen en opties om te personaliseren waar ik tot voorkort jaloers op was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Zo vanmiddag is hij binnengekomen en ben nu de boel op mijn gemak aan het instellen en installeren. Veel opties en toch wel hier en daar apps en instellingen die diensten activeren die ik helemaal niet wil.

Ook staat nog vrolijk Facebook geïnstalleerd wtf. Hier had ik vroeger echt zo'n hekel aan bij Samsung. Ik ga maar eens wat debloat tutorials opzoeken.

De bouwkwaliteit en snelheid is overigens echt een verademing vergeleken met de Pixel. Voor het eerst geen spiegelglad toestel dus ga eindelijk weer caseless!
Pagina: 1 ... 26 ... 41 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Discussie over snapdragon VS exynos: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
- Accessoires: [Samsung Galaxy S24-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S24-serie] Levertijd & Prijzen