Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:06

MartNL

-TheNose- schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 21:14:
Zo vanmiddag is hij binnengekomen en ben nu de boel op mijn gemak aan het instellen en installeren. Veel opties en toch wel hier en daar apps en instellingen die diensten activeren die ik helemaal niet wil.

Ook staat nog vrolijk Facebook geïnstalleerd wtf. Hier had ik vroeger echt zo'n hekel aan bij Samsung. Ik ga maar eens wat debloat tutorials opzoeken.

De bouwkwaliteit en snelheid is overigens echt een verademing vergeleken met de Pixel. Voor het eerst geen spiegelglad toestel dus ga eindelijk weer caseless!
Je kunt het ook gewoon uitzetten. Fb enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 23:37
Zo vanmiddag is hij binnengekomen en ben nu de boel op mijn gemak aan het instellen en installeren. Veel opties en toch wel hier en daar apps en instellingen die diensten activeren die ik helemaal niet wil.

Ook staat nog vrolijk Facebook geïnstalleerd wtf. Hier had ik vroeger echt zo'n hekel aan bij Samsung. Ik ga maar eens wat debloat tutorials opzoeken.

De bouwkwaliteit en snelheid is overigens echt een verademing vergeleken met de Pixel. Voor het eerst geen spiegelglad toestel dus ga eindelijk weer caseless!
Aanrader; https://adbappcontrol.com/en/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 18:57
MartNL schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 21:22:
[...]

Je kunt het ook gewoon uitzetten. Fb enz
Inmiddels weet ik dat, maar dat was bij de Pixel en iPhone niet nodig. Snap die keuzes ook niet van Samsung, ook de partnership met MS. Maar het zullen financiële keuzes zijn waarschijnlijk en het is aan mij hoe ik de telefoon ga inrichten en gebruiken. Dat laatste kon in de touchwiz tijd niet en dat was vreselijk.

Als mensen nog meer tips hebben ook voor simpele dingen als welk toetsenbord te gebruiken etc...😇

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pielle007
-TheNose- schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 22:57:
[...]

Inmiddels weet ik dat, maar dat was bij de Pixel en iPhone niet nodig. Snap die keuzes ook niet van Samsung, ook de partnership met MS. Maar het zullen financiële keuzes zijn waarschijnlijk en het is aan mij hoe ik de telefoon ga inrichten en gebruiken. Dat laatste kon in de touchwiz tijd niet en dat was vreselijk.

Als mensen nog meer tips hebben ook voor simpele dingen als welk toetsenbord te gebruiken etc...😇
-Heliboard als toetsenbord
-Aegis als authenticator
-Scrambled exif om metadata te verwijderen uit fotos alvorens je ze doorstuurt
-Catima voor je klantkaarten
-Keeppass voor je wachtwoorden
-Cromite als browser
-Fennec als alternatieve browser (met ublock en paywall omzeiler)
-F-droid installeren en daarbinnen droid-ify installeren om de eerder genoemde apps vanuit de juiste bron te update'
-K9 als mail client
-grayjay voor filmpjes en muziek etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:04

Martinspire

Awesomeness

-TheNose- schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 22:57:
[...]

Ik gebruik gewoon Microsoft Swiftkey als toetsenbord. Werkt imo toch het fijnst en is makkelijk naar je hand te draaien.

Verder nog:
-Good Guardians (van Samsung uit de Samsung Store om meer te fine-tunen qua performance en inzicht te krijgen in gebruik. Wat de appbooster doet weet ik niet, maar ik heb altijd wel het idee dat het iets goeds doet haha)
-Good Lock (ook van Samsung uit de Samsung Store, meer customization dan je ooit had kunnen dromen)
-Full Reader (imo beste app om ebooks te lezen)
-MX Player (imo beste videoplayer)
-Revanced Manager (sideloaden, kun je o.a. youtube mee patchen maar lees maar eerst even de handleidingen. Je moet even weten wat je moet downloaden en hoe het patchen gaat, maar dan krijg je uiteindelijk binnen youtube allerlei opties extra)
-pincode van 6 cijfers geeft de optie om meteen door te gaan naar homescreen zonder eerst op volgende te drukken (dat was eerst 4 cijfers)
-Ontgrendelen Verlengen ook niet vergeten (dit heette volgens mij eerst Smart Lock), maar dan hoef je niet zo vaak te unlocken.

Ik gebruik zelf nog AdGuard voor adblocking en Bitdefender voor security, maar dat is persoonlijk (en betaald, al heeft Adguard een lifetime via socialdeal volgens mij). Verder diverse Proton diensten voor wachtwoord manager en drive, maar ook dat is persoonlijk (vind die Proton Pass wat moderner werken dan Bitwarden bv). Qua homescreen gebruik ik al jaren Action Launcher na jaren Nova Launcher te hebben gebruikt. Maar ik zou zeker Samsung even een kans geven en pas overstappen als je echt merkt dat het niet zo prettig werkt en je een andere indeling wilt oid. Met Good Lock kun je overigens nog wat extra settings aanpassen van Samsungs homescreen. Die anderen kosten niet veel, maar het is meer dan niks :P
En als laatste is Vivaldi al jaren mijn browser. Chromium, maar nog meer aan te passen dan ooit en icm AdGuard werkt het fijn om zonder veel advertenties te browsen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:04
Facebook kan je toch gewoon verwijderen?

Ben wel benieuwd waar jij je aan moet melden wat je niet wil en wat je dan niet kan verwijderen/uitschakelen? Gewoon uit nieuwsgierigheid.

Het enige waar ik mij bij heb aangemeld is google namelijk.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Edgenumber schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:10:
Facebook kan je toch gewoon verwijderen?

Ben wel benieuwd waar jij je aan moet melden wat je niet wil en wat je dan niet kan verwijderen/uitschakelen? Gewoon uit nieuwsgierigheid.

Het enige waar ik mij bij heb aangemeld is google namelijk.
De gallerij van Samsung wil met onedrive syncen bijvoorbeeld, je samsung account is wel een vereiste, elders wordt MS ook wat doorgeduwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekiepoes12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:11
Ik zie bij Androidworld een gesponsorde actie.

Gratis watch 7 bij aankoop S24 series.
Aangezien ik mogelijk voor een S24 is dit wel interessant, al dan niet om de Watch direct te verpatsen.

Echter worden de voorwaarden me niet geheel duidelijk. Geldt alleen bij aangesloten winkels maar er worden alleen uitgesloten winkels benoemd; belsimpel, bol, mobiel, expert, ep, capi lux en een aantal providers.

Dus als ik het afsluit via GSMWeb dan zou het moeten werken?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
poekiepoes12 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:03:
Ik zie bij Androidworld een gesponsorde actie.

Gratis watch 7 bij aankoop S24 series.
Aangezien ik mogelijk voor een S24 is dit wel interessant, al dan niet om de Watch direct te verpatsen.

Echter worden de voorwaarden me niet geheel duidelijk. Geldt alleen bij aangesloten winkels maar er worden alleen uitgesloten winkels benoemd; belsimpel, bol, mobiel, expert, ep, capi lux en een aantal providers.

Dus als ik het afsluit via GSMWeb dan zou het moeten werken?...
Wat is de actie ?

Als je via kpn een S24 neemt krijg je ook de watch, kies dan wel voor een abo van €16,50 per maand, (150min en geen data) kies maandelijks opzegbaar, en betaal t toestel in 1x a €606 Na ontvangst bel je met kpn en zeg je t abonnement weer af. Dit als voorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekiepoes12
pielle007 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:15:
[...]

Wat is de actie ?

Als je via kpn een S24 neemt krijg je ook de watch, kies dan wel voor een abo van €16,50 per maand, (150min en geen data) kies maandelijks opzegbaar, en betaal t toestel in 1x a €606 Na ontvangst bel je met kpn en zeg je t abonnement weer af. Dit als voorbeeld
606 is aan de hoge kant, bij belsimpel of GSMWeb is de toestelprijs icm met een abbo aanzienlijk lager. Wel goeie tip verder.

Het gaat me niet per se om de watch maar als ik die kan verkopen voor 250/ 24 = ruim een tientje per maand goedkoper op een toestel + abbo wat ik vermoedelijk toch al zou nemen.

De actie is een gratis Watch 7 bij aankoop van series S24 bij een deelnemende partij maar ik kom er dus niet uit welke wel en niet deelnemen.

Het liefst verleng ik bij Odido via een Belsimpel, mobiel of GSMweb waarvan belsimpel en mobiel dus al uitgesloten zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door poekiepoes12 op 13-08-2024 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Braamm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 16:38
BraX schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 19:03:
Hoi! Ik ben inmiddels ook trotse bezitter van een S24, maar heb tevens een probleem met de gps. Kon mijn specifieke fout nog niet terug vinden :
Als ik flitsmeister open heb staan dan kan Google maps geen gps gebruiken zo lijkt het. Flitsmeister werkt prima, Google maps geeft 'searching for GPS'.

Alle locatie opties staan op precies, en allowed all the time.

Iemand enig idee?

Oja ik gebruik de flitsmeister overlay.
Ik heb hetzelfde probleem. Als ik navigeer met Google Maps herkent hij mijn locatie en geeft de juiste route. Als ik ga rijden verliest hij mijn gps. Dus geeft geen aanwijzingen waar ik heen moet.
Het lijkt een Google Maps probleem te zijn. Ik kan wel navigeren met Flitsmeister.
Maps heeft de juiste toegang tot mijn locatie.

Als iemand de oplossing weet, hoor ik het graag.
(Het testen is lastig omdat het probleem zich pas voordoet als ik ga rijden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-09 16:22
Braamm schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:20:
[...]

Als ik navigeer met Google Maps herkent hij mijn locatie en geeft de juiste route. Als ik ga rijden verliest hij mijn gps. Dus geeft geen aanwijzingen waar ik heen moet.
Het lijkt een Google Maps probleem te zijn. Ik kan wel navigeren met Flitsmeister.

Ja goed omschreven, dit heb ik gisteren exact zo ervaren. Ik zat op de bijrijdersstoel en heb een aantal keren met flitsmeister aan/ uit en maps getest. Inclusief de instelling rondom 'Allow' all the time, dit lijkt voor google maps geen effect te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Braamm
BraX schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:51:
[...]

Ja goed omschreven, dit heb ik gisteren exact zo ervaren. Ik zat op de bijrijdersstoel en heb een aantal keren met flitsmeister aan/ uit en maps getest. Inclusief de instelling rondom 'Allow' all the time, dit lijkt voor google maps geen effect te hebben.
Het probleem heb ik pas sinds een paar weken. Het heeft altijd goed gewerkt. Ik heb de S24+ sinds de introductie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De waarden
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-09 19:41
poekiepoes12 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:52:
[...]

606 is aan de hoge kant, bij belsimpel of GSMWeb is de toestelprijs icm met een abbo aanzienlijk lager. Wel goeie tip verder.

Het gaat me niet per se om de watch maar als ik die kan verkopen voor 250/ 24 = ruim een tientje per maand goedkoper op een toestel + abbo wat ik vermoedelijk toch al zou nemen.

De actie is een gratis Watch 7 bij aankoop van series S24 bij een deelnemende partij maar ik kom er dus niet uit welke wel en niet deelnemen.

Het liefst verleng ik bij Odido via een Belsimpel, mobiel of GSMweb waarvan belsimpel en mobiel dus al uitgesloten zijn.
KPN, Vodafone en Odido zelf doen ook mee met de actie van de watch.
Lijkt wel op dat Vodafone het toestel (S24 Ultra) duurder gemaakt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:16

vpm

Think, tinker, tank

Ik heb nu sinds een week de S24U in huis, dus ik vind het wel enigszins jammer dat er nu weer nieuwe aanbiedingen zijn. Ik heb toen ook gekeken naar de aanbieding van mijn provider (Odido), die beduidend duurder was. Valt me op dat de toestelprijs nu ook hoger is dan toen. Echter met inachtneming van de kosten van de watch7 LTE, is het wel beduidend lager.
Ik heb hem nu via Belsimpel, zonder abo omdat ik dacht met simonly beter uit te zijn. Dus dat valt me wel een beetje tegen.

Daarentegen ben ik niet echt een horlogedrager. Ik kijk hoopvol uit naar de Galaxy Ring.

[ Voor 8% gewijzigd door vpm op 13-08-2024 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Gebruiken jullie de gallery app icm onedrive backup of Google Photos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraX
-TheNose- schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 14:53:
Gebruiken jullie de gallery app icm onedrive backup of Google Photos?
Gallery app voor locale foto's (niet backup high res)
Google Photos (cloud backup low res, 5g)
Synology photos (Nas backup high res, WiFi)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poekiepoes12
De waarden schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 14:20:
[...]

KPN, Vodafone en Odido zelf doen ook mee met de actie van de watch.
Lijkt wel op dat Vodafone het toestel (S24 Ultra) duurder gemaakt heeft.
Ik zie het nu. Dank! Ik wacht af wat de prijs van de Pixel 8 doet na de release van de Pixel 9 vanavond en afhankelijk daarvan Pixel 8 of S24 met Watch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraX
Braamm schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 14:00:
[...]

Het probleem heb ik pas sinds een paar weken. Het heeft altijd goed gewerkt. Ik heb de S24+ sinds de introductie.
Ik ga de bèta versie van Google maps eens proberen. Kijken of dat beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braamm
BraX schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:05:
[...]

Ik ga de bèta versie van Google maps eens proberen. Kijken of dat beter gaat.
Het lijkt opgelost met een update van Maps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
Ik zit er aan te denken om mogelijk ook te gaan voor de S24 Ultra. Nu is mijn vraag ondersteund de Ultra LE Audio? Oftewel de LC3 codec? Zou iemand daar naar kunnen kijken of LC3 in het rijtje BT codecs in de ontwikkelaars opties voorbij komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:42
Mabili schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 01:02:
Ik zit er aan te denken om mogelijk ook te gaan voor de S24 Ultra. Nu is mijn vraag ondersteund de Ultra LE Audio? Oftewel de LC3 codec? Zou iemand daar naar kunnen kijken of LC3 in het rijtje BT codecs in de ontwikkelaars opties voorbij komt?
Ja dat doet ie.
Ik heb de Sony linkbuds S met LC3 audio codec. Deze doppen ondersteunen LE Audio met LC3 codec. Op drukke stations word je met normale bluetooth gek van de haperingen en storingen. Nu met LE Audio niks geen haperingen en storingen meer. Bij de ontwikkelaarsopties staat echte geen LC3 vermeld en hij geeft daar SBC aan maar het werkt absoluut. 😁

[ Voor 23% gewijzigd door Gabriel_Knight op 14-08-2024 07:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Dee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:11

Facebook is gewoon te verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Jan Dee schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 11:09:
[...]

Facebook is gewoon te verwijderen
Ja veel van de Samsung apps ook zie ik, dat was in de touchwiz tijd wel anders! Ik geef toch de voorkeur aan de Google apps merk ik. Zal wel jarenlang gewenning zijn, mensen zijn gewoontedieren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

-TheNose- schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 11:47:
[...]

Ja veel van de Samsung apps ook zie ik, dat was in de touchwiz tijd wel anders! Ik geef toch de voorkeur aan de Google apps merk ik. Zal wel jarenlang gewenning zijn, mensen zijn gewoontedieren toch?
Ik zou je willen aanbevelen om ze toch gewoon te proberen. Ik vind ze zelf juist beter dan die van Google. Vooral makkelijker met 1 hand te gebruiken omdat de bovenkant helemaal opvouwt en veel navigatie gewoon onderin zit. Geef het een week en switch dan pas over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm

vpm

Think, tinker, tank

Ik loop nu al verschillende malen tegen een irritant probleem aan op mijn week oude S24 Ultra. Ik word op verschillende apps steeds uitgelogd/is de app gereset. Het lijkt wel alsof de app cache zomaar geleegd wordt. Hierdoor moet ik opnieuw inloggen en/of de hele setup riedel doorlopen. Het is nu o.a. gebeurd met Proton Mail en Calendar, Weeronline, Eufy, HomeWizard, PostNL en Tidal. Het lijkt los te staan van updates.
Niet alleen irritant om het instellen, maar ook omdat je updates mist, zonder te weten dat de app dus gereset is.

Hebben anderen dit al eens gemerkt? Wat zou het kunnen zijn? Verder zie ik geen issues mbt memory persistence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Martinspire schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 12:31:
[...]

Ik zou je willen aanbevelen om ze toch gewoon te proberen. Ik vind ze zelf juist beter dan die van Google. Vooral makkelijker met 1 hand te gebruiken omdat de bovenkant helemaal opvouwt en veel navigatie gewoon onderin zit. Geef het een week en switch dan pas over.
Deze telefoon moet als het goed is makkelijk 3 jaar meegaan, dus tijd genoeg om ze te proberen. ;)
Ben niet anti de Samsung apps, ik ken ze gewoon niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@vpm je zou een cache partitie kunnen wipen via een recovery boot.

En als de telefoon een week oud is, zou je zelfs nog even een factory reset kunnen proberen; snap dat dat weer wat werk oplevert maar na een week is het waarschijnlijk nog wel te overzien.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• MarcoMVE
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-07 20:44
Hallo.

Als ik de fotos die ik heb gemaakt vergelijk met de s20fe van mijn vrouw dan vindt ik de kwaliteit niet echt beter. Wel de zoom foto's.
Maar gewoon de standaard vakantie kiekjes daar zie ik weinig verschil. Ik heb de 24 ultra.
Wat is jullie ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -TheNose-
MarcoMVE schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 12:21:
Hallo.

Als ik de fotos die ik heb gemaakt vergelijk met de s20fe van mijn vrouw dan vindt ik de kwaliteit niet echt beter. Wel de zoom foto's.
Maar gewoon de standaard vakantie kiekjes daar zie ik weinig verschil. Ik heb de 24 ultra.
Wat is jullie ervaring.
Ik vind ze behoorlijk te vergelijken met de foto's van mijn Pixel 8 pro, heb het idee dat ze niet helemaal overboord gaan met AI nabewerking etc wat ik zelf wel fijn vind.

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:20

Flipm0de

geen

Ben al een tijdje aan het azen op een s24U. Heel wat filmpjes gezien. Veel overstappers van iPhones naar de Ultra ook. Helaas zijn de YouTubers niet echt representatief want die hebben 3 dagen later weer een nieuwe telefoon. Ben benieuwd of er hier nog iPhone overstappers zijn? En wat maakt de Samsung zo anders dan de iPhone? Zijn er bepaalde functies die je miste op de iPhone en nu wel hebt bijvoorbeeld?
Uiteindelijk zijn zowat alle apps op beide telefoons te draaien. Dus dat maakt het verschil tegenwoordig niet meer.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -TheNose-
Flipm0de schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 22:10:
Ben al een tijdje aan het azen op een s24U. Heel wat filmpjes gezien. Veel overstappers van iPhones naar de Ultra ook. Helaas zijn de YouTubers niet echt representatief want die hebben 3 dagen later weer een nieuwe telefoon. Ben benieuwd of er hier nog iPhone overstappers zijn? En wat maakt de Samsung zo anders dan de iPhone? Zijn er bepaalde functies die je miste op de iPhone en nu wel hebt bijvoorbeeld?
Uiteindelijk zijn zowat alle apps op beide telefoons te draaien. Dus dat maakt het verschil tegenwoordig niet meer.
Een iPhone stelt niet zoveel voor, het is vooral het ecosysteem waar Apple je in zuigt en niet meer los laat. Heb je geen watch macbook etc ren dan weg bij Apple.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MarcoMVE
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-07 20:44
Ik heb het presatieprofiel op light gezet ipv standaard . Merk er qua snelheid niets van maar heb aan het eind van de dag 20 procent batterij meer over.
Mischien een leuke tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eastend
  • Laatst online: 15-09 13:57
MarcoMVE schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 23:23:
Ik heb het presatieprofiel op light gezet ipv standaard . Merk er qua snelheid niets van maar heb aan het eind van de dag 20 procent batterij meer over.
Mischien een leuke tip.
Dank je. Dat ga ik eens proberen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

-TheNose- schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 22:31:
[...]

Een iPhone stelt niet zoveel voor, het is vooral het ecosysteem waar Apple je in zuigt en niet meer los laat. Heb je geen watch macbook etc ren dan weg bij Apple.
Dat is idd de reden dat dit het moment van overstappen is. Wil graag een Watch. Neem ik weer een iPhone, dan moet ik wel een Apple Watch. 24u is de keuze wat groter (krijgt nu zelfs de 7 gratis!).

Maar een iPhone stelt natuurlijk wel wat voor, anders was ik niet zo lang gebleven. Zoek daarom ervaringen van overstappers naar dingen die ze meer kunnen met een Samsung, of dingen die beter zijn. Want eerlijk, de apps zijn zo goed als allemaal hetzelfde. En als de meeste dingen hetzelfde zijn, waarom dan de moeite nemen om over te stappen. Behalve dan dat het weer wat nieuw is. Merk dat ik mezelf probeer te overtuigen dat ik het moet doen 😀.

[ Voor 5% gewijzigd door Flipm0de op 16-08-2024 09:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:33
Flipm0de schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 08:58:
[...]

Dat is idd de reden dat dit het moment van overstappen is. Wil graag een Watch. Neem ik weer een iPhone, dan moet ik wel een Apple Watch. 24u is de keuze wat groter (krijgt nu zelfs de 7 gratis!).

Maar een iPhone stelt natuurlijk wel wat voor, anders was ik niet zo lang gebleven. Zoek daarom ervaringen van overstappers naar dingen die ze meer kunnen met een Samsung, of dingen die beter zijn. Want eerlijk, de apps zijn zo goed als allemaal hetzelfde. En als de meeste dingen hetzelfde zijn, waarom dan de moeite nemen om over te stappen. Behalve dan dat het weer wat nieuw is. Merk dat ik mezelf probeer te overtuigen dat ik het moet doen 😀.
Ik heb net 2 weken geleden de overstap gemaakt van een iPhone 13 pro max naar een samsung galaxy ultra met de galaxy watch 7 erbij. Ik moet daar wel bij zeggen dat ik voor de iPhone altijd Android phones heb gehad.
In het dagelijks gebruik zal je niet veel verschil merken, want, zoals jij zelf ook aangeeft, de apps zijn allemaal ongeveer gelijk. Redenen voor mij om toch over te stappen:
  • Het ecosysteem. Ik wilde weer terug naar een ecosysteem waar ik veel meer keus heb als het om de hardware gaat
  • De software. Bij Android heb je toch net even wat meer mogelijkheden om de telefoon naar je eigen hand te zetten. Ik heb bijvoorbeeld gelijk een launcher geïnstalleerd om mijn home screen beter in te kunnen delen en orde te scherpen in de app drawer. Daarnaast vind ik dat de iPhone hierop wel wat achterloopt. Bijvoorbeeld de implementatie van de mogelijkheid om de apps op een willekeurige plek op je home screen te zetten is nogal knullig gedaan. Er zit teveel ruimte tussen het dock en de onderste rij apps.
    Let wel: meer mogelijkheden betekent soms ook meer moeite doen om het te laten werken zoals jij wilt.
    Als je dat niet ligt kan het voordeel een nadeel worden
  • De smartwatch. Net als jij wilde ik een smartwatch kopen. De Apple watch vind ik persoonlijk niet mooi en veel te duur. Ik heb ook voor de S24 Ultra gekozen vooral vanwege de galaxy Watch 7

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -TheNose-
Flipm0de schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 08:58:
[...]

Ik heb altijd iPhones gebruikt sinds de 4S en ben pas vorig jaar overgestapt naar Android omdat ik klaar was met hoe Apple geworden was als bedrijf. Ik zat er heel diep in, macbook, ipad, iphone, watch met ook nog alle cloud diensten inclusief Apple music.
Android doet als OS totaal niet onder voor IOS, sterker nog ik vind het momenteel beter. Meer mogelijkheden, minder gesloten.
Waarom ik zeg dat de iPhone niets bijzonders is is omdat het niets bied wat bijvoorbeeld de Android flagships niet kunnen, sterker nog ze zijn beperkter, maar dan in een gelikt jasje en prachtige marketing van Apple.
Beter voor mij: betere integratie met verschillende platformen en apparatuur, zodat je niet zo snel binnen de walled gardens van Apple opgesloten wordt. Betere hardware dan wat de iPhone bied zodat ik meer vertrouwen heb er langer mee te doen. De S24U is voor mij ook de meest premium telefoon die ik ooit in mijn handen heb gehad en dat vind ik stiekem ook wel belangrijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:12
Even een positief bericht, na verschillende updates van Samsung ben ik nu wel grotendeels tevreden met de S24U. Ik had last van dat hij trilde (op stilstand) als het scherm aan stond bij notificaties wat nu is opgelost, shutter lag is dusdanig verbeterd dat ik er geen last van heb (maar fotografeer ook weinig bewegende objecten).

Het is echt een heerlijk snel toestel en de mogelijkheden om je toestel naar wens in te stellen zijn bij Samsung wel echt heel erg fijn. Flexibiliteit met lenzen is ook wel echt super, al vind ik de cameraresultaten nog wel wisselend, soms ben ik erg blij met een foto maar zijn ook foto's (vooral binnen van objecten binnen een meter) die ik vaak toch wat tegen vind vallen.

De Pixel 9 Pro trekt mij wel heel erg (vooral qua software look&feel en animaties, en afgeronde hoeken vind ik toch mooier), maar bijvoorbeeld geen double tap op je homescreen om je scherm te locken (en 3rd party launcher animaties zijn wel echt een stuk minder dan van de stock launcher) en de twijfelachtige Tensor chips elke keer maken me toch wel enigszins huiverig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

Heb een tijdje een s24 te leen. Vriend die is overgestapt naar de 23 ultra (die mocht ik niet 😛).
Moet zeggen, het lijkt allemaal ontzettend op elkaar. Maar, wat een opties! De helft daarvan zal ik nooit gebruiken maar de optie is er. Dat is mooi. Makkelijker mirror naar tv. Zelfs mirror en op de telefoon wat anders doen. Wtf! Het is echt een computer, geen telefoon meer. Dat is denk het grootste verschil. Apple bepaalt welke use case je op welk apparaat doet. Samsung geeft je iig overal alle opties.

Wat wel opvalt is dat foto’s en zeker filmpjes véél groter zijn op de Samsung. Echt 3 of 4 keer zo groot. Weet niet of ik een instelling moet aanpassen of per ongeluk heb aangepast. Zijn allemaal filmpjes van de kinderen, die hoeven niet in 4K ofzo.

Gebruik Google foto’s als storage voor beide iPhone en dan de s24 nu.

[ Voor 8% gewijzigd door Flipm0de op 18-08-2024 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Ik heb gisteren mijn fold6 verkocht en ben voor de S24 ultra gegaan.. Nu heb ik een vraag over een foto bewerking.

Op de fold6 kon ik een foto bewerken door erop te gaan om cirkelen en dan maakte hij via AI leuke alternatieven.
Je kon bijvoorbeeld een hoed schetsen en dan maakte hij er iets van.

Kan dit straks ook op de S24 ultra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:29
038Robijno schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 10:29:
Ik heb gisteren mijn fold6 verkocht en ben voor de S24 ultra gegaan.. Nu heb ik een vraag over een foto bewerking.

Op de fold6 kon ik een foto bewerken door erop te gaan om cirkelen en dan maakte hij via AI leuke alternatieven.
Je kon bijvoorbeeld een hoed schetsen en dan maakte hij er iets van.

Kan dit straks ook op de S24 ultra?
Die optie zit inderdaad ook op de S24(u).

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:33
Sjowhan schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 10:56:
[...]

Die optie zit inderdaad ook op de S24(u).
Nog niet, toch? Al heb ik begrepen dat die later wel via een update komt.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hmtsjmftsch schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 10:59:
[...]

Nog niet, toch? Al heb ik begrepen dat die later wel via een update komt.
Volgens mij komt dit met de UI 6.1.1 update naar de S24 serie. Deze versie is wel al op de Fold6. Hierin zijn inderdaad uitbreidingen op AI gebied.

[ Voor 9% gewijzigd door Gismo1979 op 18-08-2024 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Kreeg net een S24U update binnen van 483.43 MB. Geen idee wat erin zat, One UI is nog versie 6.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:59
Gismo1979 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 11:01:
[...]

Volgens mij komt dit met de UI 6.1.1 update naar de S24 serie. Deze versie is wel al op de Fold6. Hierin zijn inderdaad uitbreidingen op AI gebied.
Wat is het verschil tussen de S24U en de fold 6 dan? Ik bewerk al vanaf het begin foto's met m'n S24U met omcirkelen waarmee ik objecten uit een foto kan halen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
ChefRopes schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 11:39:
[...]

Wat is het verschil tussen de S24U en de fold 6 dan? Ik bewerk al vanaf het begin foto's met m'n S24U met omcirkelen waarmee ik objecten uit een foto kan halen.
038Robijno schrijft dat hij objecten bij een foto kan tekenen en dat AI er dan iets van maakt. Je kunt er dus objecten bij tekenen i.p.v. weghalen.

Zie ook (wel in het Engels):
https://m.gsmarena.com/on...her_models-news-63721.php

[ Voor 13% gewijzigd door Gismo1979 op 18-08-2024 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:56

Jebus4life

BE User

Ik zit met een jammerlijk probleem dat mijn telefoon het schijnbaar begeven heeft en ik in een bootloop zit.
Standaard zaken die een google search mij aanraden heb ik gedaan, maar ik krijg hem niet meer gestart. Enige kans dat ik mijn persoonlijke data nog kan recoveren, of is het een hopeloze zaak er nog iets uit te krijgen wat niet backed-up was?

[ Voor 6% gewijzigd door Jebus4life op 18-08-2024 14:50 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Gerjannn schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 21:46:
De Pixel 9 Pro trekt mij wel heel erg (vooral qua software look&feel en animaties, en afgeronde hoeken vind ik toch mooier)
Dan past de S25 Ultra misschien wel bij je ;) : https://www.gsmarena.com/...ed_corners-news-64137.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
Ooh, dat ziet er goed uit ja! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Jebus4life schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 14:50:
Ik zit met een jammerlijk probleem dat mijn telefoon het schijnbaar begeven heeft en ik in een bootloop zit.
Standaard zaken die een google search mij aanraden heb ik gedaan, maar ik krijg hem niet meer gestart. Enige kans dat ik mijn persoonlijke data nog kan recoveren, of is het een hopeloze zaak er nog iets uit te krijgen wat niet backed-up was?
Welke telefoon heb je?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:56

Jebus4life

BE User

Ik heb een reguliere S22, dus dit staat per abuis in het verkeerde topic; ik verplaats het even, mijn excuses ;)
Een mens vergeet al eens dat hij niet altijd het laatste nieuwe spul heeft :+

Het is ook niet dat er wereldschokkende zaken opstaan, wat vakantiefoto's en foto's van het huisdier, die ik graag had proberen redden

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:31

sjaool

Every life should have 9 cats

Gerjannn schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 21:46:
De Pixel 9 Pro trekt mij wel heel erg (vooral qua software look&feel en animaties, en afgeronde hoeken vind ik toch mooier), maar bijvoorbeeld geen double tap op je homescreen om je scherm te locken (en 3rd party launcher animaties zijn wel echt een stuk minder dan van de stock launcher) en de twijfelachtige Tensor chips elke keer maken me toch wel enigszins huiverig.
Wat mij vooral tegenstaat aan de Pixel 9 Pro is dat verschrikkelijk lelijke camera-eiland. Ook vind ik het ontwerp er behoorlijk gedateerd uitzien. Dat laatste zal voor mij denk ik door de veel te grote afgeronde hoeken komen. Als ik de gelekte afbeeldingen van de S25 Ultra zie dan trekt mij dat veel meer aan.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjaool schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 00:46:
[...]

Wat mij vooral tegenstaat aan de Pixel 9 Pro is dat verschrikkelijk lelijke camera-eiland. Ook vind ik het ontwerp er behoorlijk gedateerd uitzien. Dat laatste zal voor mij denk ik door de veel te grote afgeronde hoeken komen. Als ik de gelekte afbeeldingen van de S25 Ultra zie dan trekt mij dat veel meer aan.
Grappig hoe smaken verschillen, ik vind de pixel pro er juist mega premium uitzien tov een Samsung of oneplus.

Het enige wat mij doet twijfelen zijn de reviews. Misschien nog even wachten op de galaxy s25. Ben bang dat ik een 24 ultra veel te groot vind.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Mij is het om het even. Ik vind ze niet mooier maar ook niet echt lelijker. Wat het camera-eiland wel als voordeel heeft, is dat je toestel niet zo loopt te wiebelen als je hem met dun of geen hoesjes gebruikt. Maar gezien de prijzen van toestellen tegenwoordig denk ik niet dat er heel veel mensen hem echt helemaal zonder zullen gebruiken tegenwoordig.

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
Ik heb sinds een paar weken de 24 ultra, maakt geweldige foto's, door de kleine sensor geeft hij bij opnames in het donker toch zichtbare ruis, wat logisch is. Is dit in de camera eventueel goed te verwijderen, zo ja hoe dan of werkt dit toch het beste in een Photoshop achtig programma?

• JoostBkL
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 16-04 10:10
Wie ondervind problemen met het KPN netwerk en 5G?

Is dat bij het 5G netwerk van Odido ook?

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:03
Ik ben even benieuwd hoe gaming gaat op de gewone s24 het kleine model. Is de s23 met de Snapdragon chip beter dan de s24 met de Exynos chip? Raakt toestel snel over verhit bij spelen zwaardere games?

Verwijderd

JoostBkL schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 19:08:

Ik! Alleen heb ik geen s24 maar een iPhone. In het verleden had ik nooit echt issues maar sinds een drietal weken heb ik soms helemaal geen netwerk meer. Heb er nog een e-Sim van Vodafone in en dat werkt wel naar behoren.

Regio Harderwijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
JoostBkL schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 19:08:

Ik heb geen problemen met 5G van KPN op een S24U. Ik ben wel woonachtig in Limburg en niet in de buurt van een n78 antenne.

@Verwijderd Op een iphone is een bekend probleem. Er zou een update zijn die het op zou moeten lossen, maar het werkt niet overal:
[KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2

[ Voor 23% gewijzigd door Gismo1979 op 22-08-2024 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarre1
  • Laatst online: 03-05 13:22
.....

Ik heb hetzelfde, al vanaf het begin van de aanschaf van mijn S24. Een aantal zaken die ik bemerkt heb:
- Het treedt alleen op tijdens autoritten
- als de telefoon warm wordt lijkt het erger
- de telefoon zelf houdt gewoon GPS, als ik bijvoorbeeld een GPS tester tegelijk draai heeft die gewoon wel een lock.
- als ik koppel aan android auto treedt het probleem niet op.
- de telefoon naar fabriekswaarden terugzetten en alles deinstalleeren en herinstalleren heeft bij mij niet geholpen.
- ik lees er op samsung- en maps fora niks over. Ik heb daar zelf de vraag gesteld maar men lijkt ook geen goed idee te hebben.

Het lijkt een probleem tussen maps en deze specifieke telefoon, echt geen idee wat het kan zijn.

Ik ben voor nu maar overgestapt op waze. Best fijne software trouwens......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Als ik navigeer met Google Maps herkent hij mijn locatie en geeft de juiste route. Als ik ga rijden verliest hij mijn gps. Dus geeft geen aanwijzingen waar ik heen moet.

Ik heb Maps vaak aanstaan onder Android Auto. Voorheen had ik last van dat Maps de autoweg niet aanhield (rij over de A2 de A73 op, maar Maps blijft op de A2 8)7 |:( ). Nu treedt het niet meer op en volgt Maps normaal de weg. Misschien is het bij jou ook een softwarebug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Laatst online: 07:12

Denko

|{ing Øf ßlitz

[...]

Thanks, dit ligt dus niet aan mij. Super irritant. Dan maar een tijdje waze gebruiken

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hier hetzelfde GPS probleem met Google Maps op mijn S24+. De eigen locatie vinden gaat goed, maar tijdens autorijden volgt hij de locatie niet meer en zoekt naar GPS satellieten. Heb de laatste versie geïnstalleerd en ook de telefoon zeldlf is up to date, en heb ook al de cache en andere gegevens van Maps gewist, maar het helpt niet. Erg vervelend, met name nu we in het buitenland zijn en de omgeving niet kennen. Gelukkig werkt Maps op de S20FE van mijn partner wel gewoon goed. En anders dus Waze gebruiken, dat was een goede tip.

Mocht iemand toch nog een oplossing weten, dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Gezien het alleen in Maps optreedt denk ik dat dit niet aan de telefoons ligt maar aan Maps. Wachten op een update dan maar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarre1
  • Laatst online: 03-05 13:22
Ik vraag me af of het iets tussen maps en de exynosprocessor van de s24 is.
Ik lees hier alleen problemen bij s24 en s24+ gebruikers en op Amerikaanse fora lees ik er dus niks over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LNDN
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-08 13:42
Dwarre1 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 11:23:
Ik lees hier alleen problemen bij s24 en s24+ gebruikers en op Amerikaanse fora lees ik er dus niks over...
Op Reddit is genoeg te vinden over slechte GPS.
Ik denk trouwens dat het niet puur de GPS is, maar co-sensoren waar Maps meer afhankelijk van is en andere navigatieapps niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Niet online
LNDN schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 12:21:
[...]

Op Reddit is genoeg te vinden over slechte GPS.
Ik denk trouwens dat het niet puur de GPS is, maar co-sensoren waar Maps meer afhankelijk van is en andere navigatieapps niet.
Bij mij heeft het zonet alsnog geholpen door de Cache en Gegevens van Maps te verwijderen. Het werkt nu weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-08 21:46
Zal ook eens de Cache legen dan. Ik heb onder het navigeren verder geen problemen maar het duurt steeds een poos voordat de GPS goede verbinding heeft. Voordat hij op de goede weg zit en het pijltje in de goede richting wijst ben ik zo 5 min verder. Daarna blijft de verbinding goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bribrab
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-08 12:55
Dwarre1 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 11:23:
N=1 natuurlijk, maar hier op de S24U idd geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sympa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:03
Ik heb het wel gehad in Maps. Was met Tomtom Amigo aan het navigeren. En toen Maps erbij - die zette me wel ergens op de kaart, maar op aardige afstand van waar ik was en ook nogal willekeurig bewegend. Terwijl TomTom geen problemen had.
Overigens kan ik me een iets ander probleem ook herinneren van een vorig toestel, dat ik Here opende en het locatie-symbooltje niet eens verscheen bovenin het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
Jckx schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 13:10:
[...]

Bij mij heeft het zonet alsnog geholpen door de Cache en Gegevens van Maps te verwijderen. Het werkt nu weer goed.
Hoe en waar doe je dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ziecko
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12-09 22:08
Gismo1979 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 10:59:
Gezien het alleen in Maps optreedt denk ik dat dit niet aan de telefoons ligt maar aan Maps. Wachten op een update dan maar.....
Mijn vriendin heeft het ook op haar telefoon (s24)
Alle updates en cache verwijderen heeft het opgelost.

Overigens loopt de telefoon wel regelmatig
Vast met allerlei zaken, zoals Bluetooth streamen en navigeren.

Maar voor nu is het opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jckx
  • Niet online
Instellingen > Apps > Maps > Opslag > Gegevens wissen / Cache legen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 18:09
Ik heb mijzelf afgelopen week een upgrade van de S22 Ultra naar de S24 Ultra kado gedaan, maar nu merk ik wel dat ik m'n telefoon in een bepaalde hoek moet hebben om de andere partij enigzins te kunnen verstaan. Met de S22 had ik geen problemen en klonken alle telefoongesprekken goed als ik de telefoon normaal tegen m'n oor hield, met de S24 zit ik het halve gesprek de telefoon te draaien en tegen m'n oor aan te drukken tot ik een acceptabel niveau heb gevonden.

Hij staat al op max volume (slechthorend sinds geboorte). Iemand die hetzelfde ervaart of heeft ervaren en/of een oplossing hier voor weet?

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LNDN
bakakaizoku schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 12:41:
Ik heb mijzelf afgelopen week een upgrade van de S22 Ultra naar de S24 Ultra kado gedaan, maar nu merk ik wel dat ik m'n telefoon in een bepaalde hoek moet hebben om de andere partij enigzins te kunnen verstaan. Met de S22 had ik geen problemen en klonken alle telefoongesprekken goed als ik de telefoon normaal tegen m'n oor hield, met de S24 zit ik het halve gesprek de telefoon te draaien en tegen m'n oor aan te drukken tot ik een acceptabel niveau heb gevonden.

Hij staat al op max volume (slechthorend sinds geboorte). Iemand die hetzelfde ervaart of heeft ervaren en/of een oplossing hier voor weet?
Terugbrengen, nieuwe vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 18:09
LNDN schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 12:42:
[...]

Terugbrengen, nieuwe vragen...
Ik wil eerst weten of dit een (bekend) issue is voordat ik hem terugbreng en ik hier (te) lang mee bezig moet zijn. Ik kan hem wel terug brengen en een nieuwe vragen maar als het vervangende toestel hetzelfde doet, blijf ik bezig.

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

bakakaizoku schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 12:45:
[...]

Ik wil eerst weten of dit een (bekend) issue is voordat ik hem terugbreng en ik hier (te) lang mee bezig moet zijn. Ik kan hem wel terug brengen en een nieuwe vragen maar als het vervangende toestel hetzelfde doet, blijf ik bezig.
Test je speakers es via service menu (*#0*#), ik heb de mijne ingeleverd voor reparatie omdat onderste speaker niet meer werkt (s23+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
Ik had het voornemen ook vanwege de lange software ondersteuning, om mijn S24 plus lang te gaan gebruiken maar echt liefde voelen voor dit toestel doe ik niet. Heb geen echte grote problemen maar als ik alles optel dan heeft dit toestel meer kuren dan mijn oude S20 plus. In alles voelt het aan als een haast product. GPS die niet vlot een verbinding maakt of goed vasthoud, kleine stotteringen in het beeld, geen mooi verloop van grijswaarden in het scherm, soms slechte kwaliteit van geluid bij bellen. Meldingen die laat binnenkomen, Ai wat een gimmick lijkt en grotendeels niet werkt omdat de Nederlandse taal nog niet is toegevoegd. Heel veel instellingen overlap door al die apps die je nu moet downloaden om iets op je telefoon te veranderen, en nog veel meer waar ik nu even niet opkom. In het dagelijks gebruik is het best een goed toestel hoor maar ik loop nu tegen meer zaken aan dan ooit te voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
[...]

Ik heb zelf nooit problemen gehad met belkwaliteit op de S24 Ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm

vpm

Think, tinker, tank

[...]

Met mijn oude telefoon wel meegemaakt dat de speaker slecht werd na reeks valpartijen. Met de S24U ervaar ik dit gelukkig nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
bakakaizoku schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 12:41:

Je geeft aan dat je slechthorend bent. Heb je toevallig al de opties bekeken onder 'instellingen - toegankelijkheid - gehoor' ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 14:00
Bluetooth vraag:

Nooit eerder gehad, maar niet zeker of het met de laatste relatief updates heeft te maken?

Ik heb zowel een S24 als een S24 Ultra. Beide verbonden met mijn oortje (V5200) .

Op de S24U prima.

Op de S24 gewoon van de week met 2 andere (Jabra) oortjes voor muziek al even een dingetje, dat geluid niet werkte en YouTube daardoor ook leek te stoppen. Ik heb de Jabra oortjes verwijderd uit het profiel van de S24 en toen werkten ze weer prima op de S24U.

Allemaal niet zo belangrijk, maar nu terug waar het echt mis gaat.

De S24 HAD met bellen met de S24 icm de V5200 recent wat gekke issues. Geen gesprek kunnen beëindigen (met het knopje van de V5200) , maar ook blijven vragen (in het oortje) 'answer or ignore' enz. terwijl ik het gesprek al had beëindigd via het scherm van de S24. Het V5200 oortje 'leek de weg dus regelmatig even kwijt te zijn', maar dan alleen samen met de S24.

Wat heb ik gedaan:

V5200 oortje via de App terug naar fabrieksinstellingen. Op beide telefoons de BT-koppelingen verwijderd en opnieuw daarna de koppeling gemaakt.

Resultaat:

Op de S24U alles OK.

Op de S24 soms OK, gesprekken goed, maar bijvoorbeeld 'aannemen inkomend belletje met het knopje daarvoor op de V5200' , resulteert juist in een weigeren van het gesprek! En dat wil je natuurlijk niet naar je klanten toe.

Is er een manier om op de S24 de Bluetooth 'te resetten'? Of iemand met andere adviezen?

Dank alvast voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LNDN
Gaat het om de Poly Voyager 5200? Volgens mij heeft dat ding een app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
LNDN schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 01:22:
[...]

Gaat het om de Poly Voyager 5200? Volgens mij heeft dat ding een app.
Klopt! Die is het. App is geïnstalleerd uiteraard en daarin kan je allerlei settings doen en ook een 'terug naar fabrieksinstellingen', firmware updates etc. .

EDIT: Na een simpele reboot van de S24 LIJKT de V5200 nu ook weer op die telefoon normaal te werken. Bij een eerdere reboot was dat niet zo.

Zou het de hoeveelheid aan devices zijn die wel eens gekoppeld worden (niet tegelijkertijd) de oorzaak zijn?

We gaan het gewoon weer een tijdje proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LNDN
robbvdb schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 09:38:
[...]

Zou het de hoeveelheid aan devices zijn die wel eens gekoppeld worden (niet tegelijkertijd) de oorzaak zijn?
ik heb al een tijd dat mijn alixprs carkit ook raar koppelgedrag vertoont. Dus zou best kunnen.

[ Voor 3% gewijzigd door LNDN op 28-08-2024 18:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 13-09 22:25
Met Circle to search heb ik wel gelijk door of de artikelen van een dropshipper vandaan komen. Dan weet ik ook wat de betere prijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
robbvdb schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 09:38:
[...]

EDIT: Na een simpele reboot van de S24 LIJKT de V5200 nu ook weer op die telefoon normaal te werken. Bij een eerdere reboot was dat niet zo.

We gaan het gewoon weer een tijdje proberen!
En opnieuw exact hetzelfde rare gedrag i.c.m. de headset. 8)7

De combinatie telefoon & headset heeft het tot vanavond goed gedaan terwijl de telefoon ook was verbonden met een Galaxy-watch.

Toen de problemen er weer waren was de smartwatch afgedaan en op de lader gelegd. Nog wel verbonden met BT denk ik.

EDIT: En wederom, NA een reboot van de telefoon alles weer alsof er niets aan de hand is 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door robbvdb op 30-08-2024 21:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
robbvdb schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 23:04:
Bluetooth vraag:
Is er een manier om op de S24 de Bluetooth 'te resetten'?
Je hebt al veel geprobeerd, maar een antwoord op deze vraag. Je kunt bluetooth resetten onder: instellingen - algemeen beheer - resetten - WiFi- en Bluetooth instellingen resetten.
Nadeel is dat je wifi ook gereset wordt.
Je kunt ook de cache legen van Bluetooth: https://devicetests.com/how-to-reset-bluetooth-on-android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LNDN
Heb je al die reset geprobeerd voor wifi en bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LNDN
De fix voor MAPS GPS problemen: reset maps, reset netwerkinstellingen, zet RAMplus evt. uit en doe een memory clean. Mijn GPS weet nie hoe snel dat die moet updaten haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Laatst online: 17:56
LNDN schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 00:43:
De fix voor MAPS GPS problemen: reset maps, reset netwerkinstellingen, zet RAMplus evt. uit en doe een memory clean. Mijn GPS weet nie hoe snel dat die moet updaten haha.
Hoe en waar doe je deze stappen? Wat is RAMplus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:44

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

heval schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 10:45:
[...]

Hoe en waar doe je deze stappen? Wat is RAMplus?
Bij de instellingen > apparaatonderhoud>geheugen kun je RAMplus aan/uitzetten

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:06
Ik twijfel om een S24+ danwel een S24 ultra aan te schaffen. Reden voor mij om een Ultra te nemen zouden het minder reflecterende scherm zijn en de klaarblijkelijk betere modem van de snapdragon wat zou leiden tot betere ontvangst en minder battery drain op 5G (treinforens hier!). Batterijgebruik is voor mij sowieso belangrijk.

Maar ik gooi er ook weer een screenprotector op. Doet dat het eerste voordeel wellicht ook weer teniet? En er zijn ook anti-glare protectors die je op je S24 plus zou kunnen plakken maar ik heb geen idee of dat in de buurt komt van de coating die er al op de Ultra zit.

Iemand ervaring hiermee?

[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 01-09-2024 19:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 1 september 2024 @ 19:27:
Ik twijfel om een S24+ danwel een S24 ultra aan te schaffen. Reden voor mij om een Ultra te nemen zouden het minder reflecterende scherm zijn en de klaarblijkelijk betere modem van de snapdragon wat zou leiden tot betere ontvangst en minder battery drain op 5G (treinforens hier!). Batterijgebruik is voor mij sowieso belangrijk.

Maar ik gooi er ook weer een screenprotector op. Doet dat het eerste voordeel wellicht ook weer teniet? En er zijn ook anti-glare protectors die je op je S24 plus zou kunnen plakken maar ik heb geen idee of dat in de buurt komt van de coating die er al op de Ultra zit.

Iemand ervaring hiermee?
Ik heb een normale S24 zonder protector en ben er erg tevreden mee, het Victus glas is erg duurzaam en de Exynos doet het ansich prima in de trein tussen Amersfoort en Utrecht hier (1 van de slechtere trajecten voor ontvangst).

Als je vaak je telefoon laat vallen dan is een screenprotector een optie, anders zou ik er geen op doen, anders is het zonde van je scherm "ervaring". Maar dat is mijn mening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robbvdb
Ik heb hier zowel de S24 als de Ultra dagelijks in gebruik.

Kan eenvoudig zeggen dat van beide de schermen prima zijn. Die van de Ultra net iets minder reflecterend inderdaad. Beide schermen kunnen zo helder trouwens dat het altijd prima afleesbaar blijft.

Batterij is vooral afhankelijk van welk toestel ik het meest gebruik en op welke van de 2 ik de hotspot aanzet. De S24 wordt trouwens wel iets warm met de hotspot aan.

Snelheid: Allebei gewoon een dikke prima. Zowel de Exynos als de SD in dagelijks gebruik prima vlot.

Ontvangst van de 2 niet echt vergeleken. Gaat meestal prima (Voda en Odido)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:53

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Heb een raar dingetje met Photos, als ik cache en data van Photos verwijder dan kan ik 2 of 3 zoekopdrachten doen en dan lijkt het wel of de index corrupt raakt want daarna vind het niks meer. Alleen de "Suggestions" werkt en vind nog foto's. Bekend iets?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LNDN
Huigie schreef op maandag 2 september 2024 @ 20:05:
Heb een raar dingetje met Photos, als ik cache en data van Photos verwijder dan kan ik 2 of 3 zoekopdrachten doen en dan lijkt het wel of de index corrupt raakt want daarna vind het niks meer. Alleen de "Suggestions" werkt en vind nog foto's. Bekend iets?
Lijkt me niet meer dan logisch. Je hebt de index ook meeverwijderd. Die moet weer opgebouwd worden. 🙄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:53

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

LNDN schreef op maandag 2 september 2024 @ 20:34:
[...]

Lijkt me niet meer dan logisch. Je hebt de index ook meeverwijderd. Die moet weer opgebouwd worden. 🙄
Zodra het opnieuw is opgebouwd kan ik dus 2 of 3 keer ergens op zoeken en daarna niet meer. Zo kan ik zoeken op computer en krijg ik alle computer foto's. Twee of 3 zoekopdrachten verder kan het niks meer vinden op computer.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13:10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZfLawKbUQsE5hKNNfUzapbeR4aM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wQK74dhE6p4SlkFKG2j4VCOG.jpg?f=fotoalbum_large

Ik merk aan de foto's dat er een soort verschuiving plaats heeft gevonden, terwijl ik echt stil stond. Dit is bij alle foto's het geval. Links van de toren zie je als je de foto vergroot een soort waas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edtims
Ik bekijk mijn foto's kennelijk een stuk minder kritisch, ik zie het niet.
Pagina: 1 ... 27 ... 41 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Discussie over snapdragon VS exynos: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
- Accessoires: [Samsung Galaxy S24-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S24-serie] Levertijd & Prijzen