Idioot hoe hoog de kosten voor een warmtepomp nog steeds worden ingeschat trouwens. Dat hele nujij draadje werpt men met 20k + prijzen en ook mijn installateur begon over de 20k, blijkbaar the magic number om mensen van een warmtepomp weg te jagen.Wat lees ik nou. Ze kunnen straks jouw warmtepomp op afstand uitzetten om te voorkomen dat het netwerk overbelast raakt. Dat is dus voor mij nog een reden om voorlopig geen warmtepomp te nemen. Ten eerste kan ik het niet betalen. Volgens onze installateur kost een hybride systeem al €16.000 voor onze woning. Een full electric systeem is nog veel duurder en werkt niet goed in onze woning. Als de salderingsregeling wordt afgeschaft zit ik bovendien met een hele hoge elektriciteitsrekening, ondanks dat we zonnepanelen hebben. Maar het uitzetten op afstand van een warmtepomp slaat werkelijk alles. Het begint echt een chaos te worden de hele energietransitie. Voorlopig doe ik niet meer mee. Gewoon lekker wat gas stoken en als het koud is de houtkachel aan.
3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos sinds dec. 2024 | Vaillant AroTHERM 55/6