Zo heb ik dat ook eens gedaan in België. Was de linker rijstrook afgezet met pionnen over kilometers lang. En natuurlijk nergens ook maar iets van werkende mensen te zien. En met file rijdend verkeer op maar 1 rijstrook. Heb een tijdje tussen de pionnen en de auto's door gelaveerd, maar ja op een gegeven moment kom je auto's of vrachtwagens tegen waar je niet langs kunt en rij je ff rechts van de pionnen.... En dan merk je dat het wel lekker door rijdt en blijf je gewoon rechts rijden, zal vast wat bozen blikken hebben gekregen en een boete geriskeerd.. Maar met 30c + en volle zon op m'n kanes, had ik niet veel zin om me daar nog iets van aan te trekken.kneusteun schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:18:
Gister gefilterd over rechts.
Was een N-weg dus maar via de berm de hele meute ingehaald, zal vast niet mogen, maar ga niet over links met verkeer van de andere kant.
Kreeg wel wat boze blikken maar was er helemaal klaar mee.
Vorige week ook gedaan. Rechterbaan had een kruis. Ben ik aan de linkerkant over de rechterbaan blijven rijden met rustige snelheid.kneusteun schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:18:
Was een N-weg dus maar via de berm de hele meute ingehaald, zal vast niet mogen, maar ga niet over links met verkeer van de andere kant.
Net na het ongeluk splitste de snelweg. En iedereen ging links, behalve ik. Kon toen rustige accelererend mijn weg vervolgen

PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren, T6 thermostaat
Same here in Amersfoort. De weg tussen Meander en de A1 was een ongeluk, helaas kom ik daar voor de brug erop. Na het filteren toch maar via de afslag Meander de rest ingehaald.kneusteun schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:18:
Boze blikken ongetwijfeld, maar ik ga er niet achter hangen met zo'n meute die aan het einde van de dag vooral hun Social Media bekijken in de auto.
Later nog de halve A10 moeten filteren, maar dat is inmiddels vaste koek op Dinsdag en Woensdag.
K to the KillaZ
Zag laatst een naked voorbij vliegen door de file met Aliexpress led knipperlichten (laag lichtopbrengst) die om de beurt links rechts aan het knipperen waren. Ik denk dan dat je het beste gewoon maar een zwaailicht bovenop je helm moet plaatsen.
Voor de rest boeit het mij niet hoor of men met alarmlichten aan door de file rijdt
, ik doe het zelf in ieder geval niet.
Voor de rest boeit het mij niet hoor of men met alarmlichten aan door de file rijdt
Flinke aannameKillaZ schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 13:43:
[...]
meute die aan het einde van de dag vooral in Social Media bekijken in de auto.

.
.
.
Ik begin de woon/werk dag ook altijd met wat social media
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Maandje geleden heb ik een setje via Beter Horen aan laten meten. Dat zijn oordoppen van Pluggerz.Pyr0_ schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:50:
[...]
Ja dat is inderdaad een goeie. Maar ook wel even een ander prijskaartje hé. Wat heb jij ongeveer betaald daarvoor en waar laat je zoiets doen?
Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met de demping en pasvorm! Ik heb niet de premium versie, maar de normale uitvoering. Wel ben ik direct voor de zwaarste demping gegaan (zwart filter).
In het begin even wennen met in doen, want je draait ze een beetje in je oor zeg maar. Maar dat gaat nu zonder problemen. Draagcomfort tot nu toe prima, maar enkel nog getest bij ritjes van max 2 uur.
Tip die ik ergens op Reddit las voor het aanmeten; houd je kaken ontspannen en probeer niet te slikken zolang die pur in je oor zit. Je gehoorgang vervormt bij beweging een klein beetje en dat kan van invloed zijn op de uiteindelijke pasvorm van je oordoppen.
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Dat mis ik wel van mijn Honda, gas gevens020506 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 13:34: rustige accelererend

Nog even ranten hoor, scroll vooral verder.
Allereerst vanochtend een vrachtwagenchauffeur vanochtend op de linkerbaan. Blijft daar plakken langs de wegwerkzaamheden met 70km/h. Irritant, dus ik wilde er voorbij, maar dat gebeurt allemaal wel vaker. Zonder zijn rem ook maar aan te raken zwiept hij ineens naar de rechterbaan, blijkt er een stilstaande file voor hem te staan. Ik had nog voldoende ruimte voor me om te reageren, dus we weten ook weer waarom we afstand houden. De auto's achter mij hadden het ook nog maar net op tijd door, en zaten dit keer gelukkig niet hun socials bij te werken.. Levensgevaarlijk dit soort gekken..
Even doorspoelen naar vanmiddag, ik had even eten gehaald (ja op de motor, heel praktisch inderdaad) en wil daar weer wegrijden.. motor slaat niet aan. Motor laten staan en paar uur later weer geprobeerd, met een beetje moeite toch gestart. Schijnbaar een probleem met starten met een warme motor. Iemand een idee?
Allereerst vanochtend een vrachtwagenchauffeur vanochtend op de linkerbaan. Blijft daar plakken langs de wegwerkzaamheden met 70km/h. Irritant, dus ik wilde er voorbij, maar dat gebeurt allemaal wel vaker. Zonder zijn rem ook maar aan te raken zwiept hij ineens naar de rechterbaan, blijkt er een stilstaande file voor hem te staan. Ik had nog voldoende ruimte voor me om te reageren, dus we weten ook weer waarom we afstand houden. De auto's achter mij hadden het ook nog maar net op tijd door, en zaten dit keer gelukkig niet hun socials bij te werken.. Levensgevaarlijk dit soort gekken..
Even doorspoelen naar vanmiddag, ik had even eten gehaald (ja op de motor, heel praktisch inderdaad) en wil daar weer wegrijden.. motor slaat niet aan. Motor laten staan en paar uur later weer geprobeerd, met een beetje moeite toch gestart. Schijnbaar een probleem met starten met een warme motor. Iemand een idee?
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '11
Grotere koffer installeren, met isolatie. Blijft je eten langer warm.geert_s schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 16:57:
jij bent BMW rijder, daar verwachten we niet andersBommes schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 16:21:
[...]
Flinke aanname
.
.
.
Ik begin de woon/werk dag ook altijd met wat social media
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ik heb ze vandaag vanuit mijn werk gekregen met het C01 groen filter. Wat volgens pluggerz ook het motorfilter zou zijn. Pasvorm is goed maar demping is echt te weinig. Ga eens op het werk zwaardere filters vragen. De alpine/audisafe doppen die ik privé heb gehad een heb dempen en stuk meer.Licko schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 16:47:
[...]
Maandje geleden heb ik een setje via Beter Horen aan laten meten. Dat zijn oordoppen van Pluggerz.
Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met de demping en pasvorm! Ik heb niet de premium versie, maar de normale uitvoering. Wel ben ik direct voor de zwaarste demping gegaan (zwart filter).
In het begin even wennen met in doen, want je draait ze een beetje in je oor zeg maar. Maar dat gaat nu zonder problemen. Draagcomfort tot nu toe prima, maar enkel nog getest bij ritjes van max 2 uur.
Tip die ik ergens op Reddit las voor het aanmeten; houd je kaken ontspannen en probeer niet te slikken zolang die pur in je oor zit. Je gehoorgang vervormt bij beweging een klein beetje en dat kan van invloed zijn op de uiteindelijke pasvorm van je oordoppen.
Awesome
Ik had ook wel geluk dat de politie druk bezig was bij het ongeluk. Al moeten ze me wel gehoord hebben. Kwestie van goed timenHTT-Thalan schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 16:53:
[...]
Dat mis ik wel van mijn Honda, gas geven. Ik wil graag die nieuwe koppeling testen maar het moet me niet mijn rijbewijs kosten want dan wordt het praktische gedeelte van mijn opleiding wat lastiger
.
PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren, T6 thermostaat
In dit topic is dat een gevaarlijk statement, want een BMW motorfiets..Nein1!1EinzzToolkiT schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 17:27:
[...]
jij bent BMW rijder, daar verwachten we niet anders
Daar rijd ik zeer zeker niet op, voor je het weet denken de mensen in dit topic dat ik echt oud ben.
#bearacer #aprilia
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ze wilden mij ook die groene aansmeren. Volgens hun kan je binnen de test periode dan nog altijd wisselen voor meer demping.A13X schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 20:19:
[...]
Ik heb ze vandaag vanuit mijn werk gekregen met het C01 groen filter. Wat volgens pluggerz ook het motorfilter zou zijn. Pasvorm is goed maar demping is echt te weinig. Ga eens op het werk zwaardere filters vragen. De alpine/audisafe doppen die ik privé heb gehad een heb dempen en stuk meer.
Ik gaf aan dat ik wilde beginnen met de zwaarste en dan kwam ik wel terug als ze te veel zouden dempen. Ik snap ook niet waarom ze adviseren met de laagste te beginnen.
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Bommes schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 22:18:
[...]BMW motorfiets..
voor je het weet denken de mensen in dit topic dat ik echt oud ben.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/e7U4pbNUef33jlZV1zgYPxS7.jpg?f=user_large)
BMW of Aprilia maakt geen verschil @Bommes
(zelfs een Harley maakt niet uit (ask me how I know
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Thuisbezorgd logo erop en ik kan nog een beetje bijverdienen..HTT-Thalan schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 17:24:
[...]
Grotere koffer installeren, met isolatie. Blijft je eten langer warm.
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '11
en toch ben je 6 maanden en 11 dagen ouder dan deze GS-erBommes schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 22:18:
[...]
In dit topic is dat een gevaarlijk statement, want een BMW motorfiets..Nein1!1Einzz
Daar rijd ik zeer zeker niet op, voor je het weet denken de mensen in dit topic dat ik echt oud ben.
#bearacer #aprilia
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Op woensdag heb ik een testritje op een Honda NC750X DCT en Kawa 650 Versys GT gedaan. De NC was een (semi)automaat, wat wel even wennen was. Voor luie rijders, wat ik af en toe ook ben, prima om een automaat te hebben. Wat mij vooral in de 30 en 50 zones stoort, is dat de motor te snel opschakelt en rond de 2-3000 toeren rijdt. Even snel op het gas zit er dan niet in zonder terug te schakelen. De sport-mode maakt het iets beter, en je kan ook manueel schakelen. Het heeft wel wat, maar ik hoef het niet permanent te hebben. 
Wat wel superhandig was, is het opbergvak waar normaal gesproken de tank zit. Best groot ook, want er past een (normale) helm in. Onder de buddyseat zit de tank dan. Zithoogte van 800 mm was voor mij goed om plat op de grond te staan met mijn voeten. Ondanks de 220+ kg voelt de motor best licht aan.
Daarna op de Kawa gereden, die meteen aanvoelde alsof die meer power heeft. Qua pk klopt dat wel, maar qua koppel niet. Wellicht komt het ook omdat je zelf bepaalt wanneer je schakelt. Stuk sportiever omdat het max vermogen bij 8500 rpm ligt (bij de NC ligt dat bij 6500 rpm). De GT versie heeft 2 schijnwerpers aan de voorkant en mooi geïntegreerde koffers, die je er ook makkelijk af kunt halen. Door de uitlaat aan de onderkant mist wel de optie voor een middenbok. Ik vond de motor net wat hoog met 845 mm, kon niet lekker op de grond staan, maar had niet het gevoel de motor snel te verliezen. Ik kan dus echt niet op een GS rijden.
Ik wilde ook nog een V-Strom 650 testen, maar daar hadden ze geen demo versie van staan helaas.
In Europa gaat de Euro5+ regel in vanaf 1 januari en voor die tijd moeten veel euro5 modellen verkocht worden. Dat maakt het erg interessant om een nieuwe motor te kopen. De prijs van de NC750 was 6500 euro, Versys 7400 euro en een nieuwe V-Strom 8400 euro.
De vraag is nu wel of ik een motor koop die ik nog nooit gereden heb?? Nu maar even een zaak zoeken, die een demo model heeft staan van de V-Strom.
Conclusie tot nu toe is wel dat de zithouding rechtop me super goed bevalt. Iets met oud worden.
/edit plaatjes erbij.
Wat wel superhandig was, is het opbergvak waar normaal gesproken de tank zit. Best groot ook, want er past een (normale) helm in. Onder de buddyseat zit de tank dan. Zithoogte van 800 mm was voor mij goed om plat op de grond te staan met mijn voeten. Ondanks de 220+ kg voelt de motor best licht aan.
Daarna op de Kawa gereden, die meteen aanvoelde alsof die meer power heeft. Qua pk klopt dat wel, maar qua koppel niet. Wellicht komt het ook omdat je zelf bepaalt wanneer je schakelt. Stuk sportiever omdat het max vermogen bij 8500 rpm ligt (bij de NC ligt dat bij 6500 rpm). De GT versie heeft 2 schijnwerpers aan de voorkant en mooi geïntegreerde koffers, die je er ook makkelijk af kunt halen. Door de uitlaat aan de onderkant mist wel de optie voor een middenbok. Ik vond de motor net wat hoog met 845 mm, kon niet lekker op de grond staan, maar had niet het gevoel de motor snel te verliezen. Ik kan dus echt niet op een GS rijden.
Ik wilde ook nog een V-Strom 650 testen, maar daar hadden ze geen demo versie van staan helaas.
In Europa gaat de Euro5+ regel in vanaf 1 januari en voor die tijd moeten veel euro5 modellen verkocht worden. Dat maakt het erg interessant om een nieuwe motor te kopen. De prijs van de NC750 was 6500 euro, Versys 7400 euro en een nieuwe V-Strom 8400 euro.
De vraag is nu wel of ik een motor koop die ik nog nooit gereden heb?? Nu maar even een zaak zoeken, die een demo model heeft staan van de V-Strom.
Conclusie tot nu toe is wel dat de zithouding rechtop me super goed bevalt. Iets met oud worden.
/edit plaatjes erbij.
![]() | ![]() |
Honda NC750X DCT | Kawasaki Versys 650 GT |
[ Voor 18% gewijzigd door Jolke op 18-10-2024 09:06 ]
Heb je de v-strom 800 ook op de radar? Hier in de stad staat regelmatig een donkergrijze met gele accenten, die is écht heel nice.Jolke schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:01:
Op woensdag heb ik een testritje op een Honda NC750X DCT en Kawa 650 Versys GT gedaan. De NC was een (semi)automaat, wat wel even wennen was. Voor luie rijders, wat ik af en toe ook ben, prima om een automaat te hebben. Wat mij vooral in de 30 en 50 zones stoort, is dat de motor te snel opschakelt en rond de 2-3000 toeren rijdt. Even snel op het gas zit er dan niet in zonder terug te schakelen. De sport-mode maakt het iets beter, en je kan ook manueel schakelen. Het heeft wel wat, maar ik hoef het niet permanent te hebben.
/edit plaatjes erbij.
[Afbeelding] [Afbeelding] Honda NC750X DCT Kawasaki Versys 650 GT
Lekker weertje van de week.
:strip_exif()/f/image/Apnl1dFNla8VgZ6EY5e5tuJy.jpg?f=fotoalbum_large)
Fun duurde helaas niet heel lang:
Iets te lomp over de wasbordjes gereden.
Lijm actie van een half jaar geleden heeft het dus toch opgegeven.
Gelukkig had ik dankzij @harley de nieuwe onderdelen al op het schap liggen.
Uurtje klussen later zat alles weer in elkaar.
:strip_exif()/f/image/Apnl1dFNla8VgZ6EY5e5tuJy.jpg?f=fotoalbum_large)
Gelukkig had ik dankzij @harley de nieuwe onderdelen al op het schap liggen.
Uurtje klussen later zat alles weer in elkaar.
:strip_exif()/f/image/fBb3h6G71X5gUFl4FJdlAwCF.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 103% gewijzigd door Bommes op 18-10-2024 09:44 ]
Had ik nog niet echt, maar ga eens kijken. Thnx.Pyr0_ schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:17:
[...]
Heb je de v-strom 800 ook op de radar? Hier in de stad staat regelmatig een donkergrijze met gele accenten, die is écht heel nice.
Ik neem aan dat dit dan Duitse prijzen zijn. Voordat iemand anders zich hier al rijk rekent.Jolke schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:01:
Is de Tracer 7 misschien ook nog een optie voor je? Ook uit te rusten met handvatverwarming en middenbok. Ga je naar de GT versie is dat uiteraard wel duurder, en waarschijnlijk blijft dat dan ook duurder dan de 2 al geteste modellen.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Welk merk had je ook alweer zonder noemenswaardige schade van een berg laten glijden?Bommes schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:41:
[YouTube: 18 oktober 2024]
Suzuki V-strom voor het geval je een Honda herinnerdHTT-Thalan schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:18:
[...]
Welk merk had je ook alweer zonder noemenswaardige schade van een berg laten glijden?
Bommes tegen bomen kunnen de meeste motoren overigens slecht tegen
[ Voor 15% gewijzigd door A13X op 18-10-2024 10:27 ]
Awesome
Ik dacht de Vespa eerlijk gezegd, ik was niet op weg om alles uit Italie zwart te maken want veel Honda's worden daar ook gemaaktA13X schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:26:
[...]
Suzuki V-strom voor het geval je een Honda herinnerd

Nee dat was meet deze, tegen een boom gevallen.Will_M schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:51:
@Bommes Dat onderdeel had je toch al eens ooit eerder gesloopt, of was dat nog met de Guzzi?
Dat was al een tijd terug, toen meteen nieuwe onderdelen besteld (via @harley ) maar ik had geen geduld om te wachten. Dus de gebruiken onderdelen toen met epoxy gelijmd.
Dat heeft het sindsdien goed gehouden.
Tot van de week dus, die keer niet gevallen, gewoon het schudden en stoten op de paden was te veel van het goede.
Die Guzzi heb ook wel 2keer tegen een boom gezet. Eerste keer kromme voorvork, 2de keer het frame van de koplamp wat verbogen.
V-strom 1000HTT-Thalan schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:18:
[...]
Welk merk had je ook alweer zonder noemenswaardige schade van een berg laten glijden?
:strip_exif()/f/image/AC7FJauiwZoDr5oZ2WEEzvQz.jpg?f=fotoalbum_large)
Nee de Vespa heb ik nooit een berg af laten glijden. Wel een keer in de fik gestoken, en van alles laten afbreken door iets ander gebruik dan bedoeld.HTT-Thalan schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:34:
[...]
Ik dacht de Vespa eerlijk gezegd, ik was niet op weg om alles uit Italie zwart te maken want veel Honda's worden daar ook gemaakt.
:strip_exif()/f/image/uBTMdaGVcqtZfh9pKyqkJWad.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit keer geen boom, echt waar niet..A13X schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:26:
[...]

En mais eraf en stuk rustiger met wandelaarsBommes schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:41:
Lekker weertje van de week.
Sowieso een doordeweekse woensdag middag.kneusteun schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:56:
[...]
En mais eraf en stuk rustiger met wandelaars
Dan zijn zelfs mountainbike baantjes wel te doen zonder dat je iemand tegenkomt..
Dit weekend een weekend motorrijden in het Sauerland. Zaterdag heen zondag weer terug.
Ik kan bij Beek/Zevenaar de grens over maar ook bij Nijmegen de grens oversteken.
Snelweg naar Keulen afrazen en achter Keulen van de snelweg af is altijd een optie, maar wil liever binnendoor.
Kent iemand nog een mooie route vanaf een van deze twee grensovergangen richting het Sauerland?
Ik kan bij Beek/Zevenaar de grens over maar ook bij Nijmegen de grens oversteken.
Snelweg naar Keulen afrazen en achter Keulen van de snelweg af is altijd een optie, maar wil liever binnendoor.
Kent iemand nog een mooie route vanaf een van deze twee grensovergangen richting het Sauerland?
Ik ben nooit via Nijmegen of zo gereden, altijd vanuit Zuid-Limburg. De conclusie na mijn ervaringen is echter: zo snel mogelijk het Ruhrgebied door.
En de binnenstad van Keulen op de motor is trouwens ook geen lol aan.
En de binnenstad van Keulen op de motor is trouwens ook geen lol aan.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Precies: gas erop en zorgen dat je door het Ruhrgebied heen bent. Dus kortste weg via de snelweg.DrivinUCrazy schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 11:26:
Ik ben nooit via Nijmegen of zo gereden, altijd vanuit Zuid-Limburg. De conclusie na mijn ervaringen is echter: zo snel mogelijk het Ruhrgebied door.
En de binnenstad van Keulen op de motor is trouwens ook geen lol aan.![]()
Daarna begint de lol.
@Bommes Jij moet testrijder worden voor motormerken man
. Als jij je stamp of approval geeft is de motor geschikt voor alles wat een rijder ermee kan willen uitvreten
.

Daarna tik je 'autobaan vermijden' en komt het wel goed.Joris748 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 11:33:
[...]
Precies: gas erop en zorgen dat je door het Ruhrgebied heen bent. Dus kortste weg via de snelweg.
Daarna begint de lol.
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Klopt, prijzen in Duitsland.DrivinUCrazy schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:52:
[...]
Ik neem aan dat dit dan Duitse prijzen zijn. Voordat iemand anders zich hier al rijk rekent.![]()
Is de Tracer 7 misschien ook nog een optie voor je? Ook uit te rusten met handvatverwarming en middenbok. Ga je naar de GT versie is dat uiteraard wel duurder, en waarschijnlijk blijft dat dan ook duurder dan de 2 al geteste modellen.
Tracer 7 staat ook op het lijstje. Wat ik gevonden heb is meestal >5 jaar oud en/of >15k km.
Haha bij Dedemsvaart zit er ook zo'n baantje langs de tet, met schansjes en wipwap stellages.Bommes schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 11:00:
[...]
Sowieso een doordeweekse woensdag middag.
Dan zijn zelfs mountainbike baantjes wel te doen zonder dat je iemand tegenkomt..![]()
Dat is wel leuk speelgoed indeed.
Het is de bedoeling dat testrijders de glimmende kant boven houden. Misschien ligt er een carriere als crashtest-dummy in het verschiet?HTT-Thalan schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 11:35:
@Bommes Jij moet testrijder worden voor motormerken man. Als jij je stamp of approval geeft is de motor geschikt voor alles wat een rijder ermee kan willen uitvreten
.
@DrivinUCrazy @Joris748 dank maar het Rurhgebied rijdt ik haast niet door. Als ik de A3 zou volgen, buig ik sowieso bij Oberhausen af naar het zuiden en bij Duisburg rijd ik alweer richting Keulen en verlaat ik het Ruhrgebied.
Dus even snel het Rurhgebied door is mooi gezegd, maar ik kom daar dus eigenlijk niet....
Dus even snel het Rurhgebied door is mooi gezegd, maar ik kom daar dus eigenlijk niet....
En dat vind ik dus een onlogische route. Het Ruhrgebied ligt ten noordwesten van het Sauerland. Vanuit de richting Arnhem-Nijmegen moet je er dus doorheen of omheen.badkuip schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 12:06:
@DrivinUCrazy @Joris748 dank maar het Rurhgebied rijdt ik haast niet door. Als ik de A3 zou volgen, buig ik sowieso bij Oberhausen af naar het zuiden en bij Duisburg rijd ik alweer richting Keulen en verlaat ik het Ruhrgebied.
Mijn ervaring is dat je beter er doorheen kunt rijden en dan doorsteken richting Hagen, want dat is de kortste en snelste weg. Ik vind de provinciale wegen ten westen en noorden van het Ruhrgebiet niet de moeite waard om binnendoor te gaan rijden. De tijd die je wint met snelweg, zou ik gebruiken om langer in het Sauerland te rijden.
Geen tip voor een route vanaf de grensovergang, maar wel voor het rijden in Sauerland: de B-62 tussen Lützel en Afholderbachbadkuip schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 11:06:
Dit weekend een weekend motorrijden in het Sauerland. Zaterdag heen zondag weer terug.
Waanzinnig mooi en breed stuk asfalt met hele mooie bochten.
Misschien is jouw definitie van het Ruhrgebied anders dan die van mij, maar als je Oberhausen - Duisburg - Düsseldorf - Keulen rijdt, ben je volgens mij een groot deel van het Ruhrgebied aan het bekijken.badkuip schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 12:06:
Mijn definitie is namelijk niet wat Google maps aangeeft dat plekje tussen Duisburg en Dortmund, maar de verstedelijkte industriële zone. Voor zover ik weet bedoelen de meeste mensen dat met die aanduiding.
Verder volledig eens met @Joris748 . Zo snel mogelijk via de snelweg daar doorheen.
Aangezien ik nog geen motorkleding had heb ik bij bikeroutfit deze jas besteld in LARGE; een Revit tornado 4 h20.
Net binnen na 5 weken (!) wachten.. maar ik vind het aan de kleine kant. Ik ben zo'n 185 lang, 90 kilo. Echter, rond mijn onderarmen voelt het strak, en de schouders ook... Armen lijken qua lengte wel weer goed.
Anderzijds kan ik mij voorstellen dat de kleding ook niet te baggy moet zijn, ivm de veiligheid. Wat moet "nauwsluitend" zijn, en wanneer is het gewoon te klein?
Wel irritant, wilde morgen rit rijden. Bij voorkeur met een jas.
Net binnen na 5 weken (!) wachten.. maar ik vind het aan de kleine kant. Ik ben zo'n 185 lang, 90 kilo. Echter, rond mijn onderarmen voelt het strak, en de schouders ook... Armen lijken qua lengte wel weer goed.
Anderzijds kan ik mij voorstellen dat de kleding ook niet te baggy moet zijn, ivm de veiligheid. Wat moet "nauwsluitend" zijn, en wanneer is het gewoon te klein?
Bo-"mmm-mmmm-mmmm-mmm"-esJoris748 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 12:05:
[...]
Het is de bedoeling dat testrijders de glimmende kant boven houden. Misschien ligt er een carriere als crashtest-dummy in het verschiet?
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Dit is grofweg het Ruhrgebiet. Zeker het gebied tussen Duisburg en Dortmund is een grote verstedelijkte en geindustraliseerde zone. Veel oude industrie en troosteloze wijken.

De enige keren dat ik dat stuk van Duitsland zie is als ik onderweg ben naar Dortmund voor de kerstmarkt óf verder doorsteek naar Winterberg en omstreken (Sauerland). Meestal ga ik echter over de A67 tot Venlo, dan via de A73 / A74 naar de A61 en dan véél verder naar het zuiden.....Joris748 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 12:50:
Dit is grofweg het Ruhrgebiet. Zeker het gebied tussen Duisburg en Dortmund is een grote verstedelijkte en geindustraliseerde zone. Veel oude industrie en troosteloze wijken.
[Afbeelding]
De binnensteden (en de diverse mijnbouw/staal-musea) in het Rührgebied zijn overigens écht wel mooi en een bezoekje waard (middels een dagtochtje of een lang weekend), maar dat doe je meestal niet met motor.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Gewoon morgen eens testen dan. Wapperende jas is ook kut, zeker aan de armen. Mijn zomerjas zit ook wat strak rond de bovenarmen en schouders, maar onder het rijden heb ik daar door de zithouding 0 last van.Blomminator schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 12:38:
Aangezien ik nog geen motorkleding had heb ik bij bikeroutfit deze jas besteld in LARGE; een Revit tornado 4 h20.
One hit wonder
Paar weken geleden ongeveer dit gedaan:badkuip schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 11:06:
:strip_exif()/f/image/P6hzMZYIsStQ3C8K5YZN0gUn.jpg?f=fotoalbum_large)
Stukje B-wegen, daarna snelweg op, en toen lekker bochtjes doen
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
Super! heb je een gpx voor me? Kan het stuk tot aan het Sauerland op basis hiervan wel uitzetten maar die bochtjes die je in het Sauerland gemaakt hebt niet. Wil wel eens kijken wat je gedaan hebt...Kars schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 13:42:
[...]
Paar weken geleden ongeveer dit gedaan:
[Afbeelding]
Stukje B-wegen, daarna snelweg op, en toen lekker bochtjes doenAls je de grotere steden langs bent, dan is het eigenlijk al dikke prima
Nee die heb ik niet, bovenstaand is een screenshot met mijn beste Paint skillsbadkuip schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 13:44:
[...]
Super! heb je een gpx voor me? Kan het stuk tot aan het Sauerland op basis hiervan wel uitzetten maar die bochtjes die je in het Sauerland gemaakt hebt niet. Wil wel eens kijken wat je gedaan hebt...
Ik heb letterlijk twee punten in mijn antieke TomTom gezet om het eerste stuk tot aan Ennepetal af te wikkelen, daarna de navigatie op een punt dieper in DLD gezet met de kronkelige wegen-optie. Zo rij ik eigenlijk altijd, geen vooraf gemaakte route
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
Het klinkt alsof hij te klein is, maar het ligt er ook aan hoe je hem wil gebruiken. M'n winterjas heb ik gekocht zodat hij goed past met een dikke trui aan + de wintervoering erin (maat XL). Zonder voering en met een T-shirt is die jas iets te ruim, dus m'n zomerjas is een maatje kleiner (maat L).Blomminator schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 12:38:
Het belangrijkste is dat de protectors goed op hun plek blijven zitten. Flappende stof kan bij hogere snelheden wel irritant worden.
M'n striple straat wreer op twee vorkpoten 
Wat nou de oorzaak was dat de uitgaande demping er mee ophield, en de stelschroef doldraaide is me niet helder geworden. Had nog gevraagd of ik ergens rekening mee moest houden, maar dat was niet zo.
Eens kijken of het nog eens weer wordt voor een testritje... in dit koude, drukke, vlakke, rechte land
Of nou ja, zo koud is het ook weer niet
Wat nou de oorzaak was dat de uitgaande demping er mee ophield, en de stelschroef doldraaide is me niet helder geworden. Had nog gevraagd of ik ergens rekening mee moest houden, maar dat was niet zo.
Eens kijken of het nog eens weer wordt voor een testritje... in dit koude, drukke, vlakke, rechte land
Of nou ja, zo koud is het ook weer niet
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ik heb het zo maar gedaan. Zoals jij het zegt. Bij Hagen eraf en dan binnendoor.Joris748 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 12:16:
[...]
En dat vind ik dus een onlogische route. Het Ruhrgebied ligt ten noordwesten van het Sauerland. Vanuit de richting Arnhem-Nijmegen moet je er dus doorheen of omheen.
Mijn ervaring is dat je beter er doorheen kunt rijden en dan doorsteken richting Hagen, want dat is de kortste en snelste weg. Ik vind de provinciale wegen ten westen en noorden van het Ruhrgebiet niet de moeite waard om binnendoor te gaan rijden. De tijd die je wint met snelweg, zou ik gebruiken om langer in het Sauerland te rijden.
Heb het opgenomen in de route. Bedankt voor de tip.LaborGardens schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 12:20:
[...]
Geen tip voor een route vanaf de grensovergang, maar wel voor het rijden in Sauerland: de B-62 tussen Lützel en Afholderbach![]()
![]()
Geniet er vooral van. Wij rijden het stuk soms een aantal keer heen en weer, zo goed vinden we het… enjoy!badkuip schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 17:22:
[...]
Heb het opgenomen in de route. Bedankt voor de tip.
@ozzynator en @O88088
Heb een XL besteld. Hopelijk is die er morgen ter vergelijking. Zonder de voering en met shirt is t prima. Met trui (capuchon), en de voering ben ik beetje gestopte worst. En ja, ik rijd in NL vaker met dan zonder voering.. heb nog een zomerjackie van leer voor de lekkere dagen.. dit is juist voor de slechtere tijd.
Heb een XL besteld. Hopelijk is die er morgen ter vergelijking. Zonder de voering en met shirt is t prima. Met trui (capuchon), en de voering ben ik beetje gestopte worst. En ja, ik rijd in NL vaker met dan zonder voering.. heb nog een zomerjackie van leer voor de lekkere dagen.. dit is juist voor de slechtere tijd.
@badkuip Kan ik zeker beamen! Aan het begin en het einde keer ik altijd een paar keer om omdat het zo'n leuk stukje is. Ook veel lokale Rossi's die hun kneedowns komen oefenen daar.LaborGardens schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 12:20:
[...]
Geen tip voor een route vanaf de grensovergang, maar wel voor het rijden in Sauerland: de B-62 tussen Lützel en Afholderbach![]()
![]()
Kleine throwback naar zomer '22 en afgelopen zomer:
:strip_exif()/f/image/ZrHjzd4GStIaGBWjXA8LjoCM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nvBNoI41zQtGErhK2ji3JUr9.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zie dat jij je Honda ook voor het bankje meer had gezet.... 😉
:strip_exif()/f/image/fIyQ1Ay0BNKNcK1FhIvplIdE.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door ozzynator op 19-10-2024 10:45 ]
Hele late reactie, sorry daarvoor, had je bericht gemist.BvZwolle schreef op zondag 22 september 2024 @ 23:00:
[...]
Hoe is de kwaliteit van de Maxca? Ik zoek zoiets ipv de TomTom 400 die nu wel echt traag begint te worden. Zelf had ik mijn oog laten vallen op de Chigee AIO-5.
Ik vind het een beetje lastig in te schatten of dat 'Chinaspul' vergelijkbaar is of dat er echt veel kwaliteitsverschil in zit.
Ik ben erg tevreden over de Maxca. Uiteindelijk komt alles zo’n beetje wel uit CN tegenwoordig, het is inderdaad vaak even afwachten hoe de kwaliteit is. Ik heb hem meer dan een jaar en enkele duizenden km’s ermee gereden op 2 motoren (ik heb er een extra houder bij gekocht en gemonteerd op m’n andere motor zodat ik makkelijk kan wisselen).
Werkt prima, bediening zoals je van CarPlay mag verwachten, zichtbaarheid ook in felle zon is goed. Ik gebruik hem meestal met TomTom Go, soms Google Maps of Waze.
Heb hem niet goed getest in de regen, dan rij ik niet, tenzij het me onderweg overkomt.
Ik zie geregeld hoe mede-motorrijders aan het tobben zijn met routes in hun systeem (bijna altijd Garmin, want dat schijnt voor velen de heilige graal te zijn op de motor) en dat snap ik, heb er zelf ook 1 een paar maanden gehad. Persoonlijk kon ik er geen vrienden mee worden, onlogische, niet-intuïtieve bediening. Misschien had ik er meer tijd aan moeten besteden, maar CarPlay ben ik gewend vanuit de auto, bedienen gaat op routine.
:strip_exif()/f/image/BBTJwFl9rjR0OrO4lCY0ke0E.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze foto lijkt wel heel erg bewerkt in photoshop. (dat is ie ook... ik ben net wakker..)ozzynator schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 10:43:
Ik zie dat jij je Honda ook voor het bankje meer had gezet.... 😉
[Afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door mamorunl op 19-10-2024 19:14 ]
Echt niet!mamorunl schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 19:14:
[...]
Deze foto lijkt wel heel erg bewerkt in photoshop. (dat is ie ook... ik ben net wakker..)
Jawel joh, maar is AI, dan zoekt de telefoon op het www razendsnel vergelijkbare foto's om de 1e motor weg te poetsen, om daarna je eigen dingetje er in te kunnen plakken.
Dit is de tussenstap. Vandaar ik ook denk dat er een bankje staat. Spiegel gaat helaas niet helemaal goed.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Eihb358vjBUo0vbbmvDcZHY6.jpg?f=user_large)
[ Voor 31% gewijzigd door ozzynator op 19-10-2024 19:23 ]
Rond de onderarmen heb ik ook last van op mijn Airwave jas van Revit Dat is hetzelfde mechanisme met die bandjes. Snap eerlijk gezegd niet waarom ze dat daar hebben gedaan. Mijn onderarmen zijn niet zo dik en heb er ook gewoon last van.Blomminator schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 12:38:
Dat zie leuk uit. Die hele B62 trouwens. Heb je die ook gereden vanaf Roth naar Siegen? Op Maps ziet dat ook wel leuk uit.LaborGardens schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 12:20:
[...]
![]()
Dat stuk B62 heb ik denk ik niet gereden, dus kan er niks over zeggen. Op maps ziet het er inderdaad leuk bochtig uit.Jeanke117 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 20:35:
[...]
Dat zie leuk uit. Die hele B62 trouwens. Heb je die ook gereden vanaf Roth naar Siegen? Op Maps ziet dat ook wel leuk uit.
Ook nog een XL besteld. Die net even gepast met alle motorkleding aan. Lekker warm in de woonkamer...Jeanke117 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 20:32:
[...]
Rond de onderarmen heb ik ook last van op mijn Airwave jas van Revit Dat is hetzelfde mechanisme met die bandjes. Snap eerlijk gezegd niet waarom ze dat daar hebben gedaan. Mijn onderarmen zijn niet zo dik en heb er ook gewoon last van.
Maar dat zit vele malen beter. Kortom L moet retour. Samen met L handschoenen, ook net te klein.
Gepast nu met tshirtje en een fleecevest. Niet heel dik, maar niet gek denk ik zo. Ik heb geen dikke truien.. op 1 heel dik vest na.
Er zit nog een voering in de jas zelf, dus ik hoop/denk dat dat warm genoeg is...
Top! Mysterie opgelostBlomminator schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 13:10:
[...]
Ook nog een XL besteld. Die net even gepast met alle motorkleding aan. Lekker warm in de woonkamer...
Maar dat zit vele malen beter. Kortom L moet retour. Samen met L handschoenen, ook net te klein.
Gepast nu met tshirtje en een fleecevest. Niet heel dik, maar niet gek denk ik zo. Ik heb geen dikke truien.. op 1 heel dik vest na.
Er zit nog een voering in de jas zelf, dus ik hoop/denk dat dat warm genoeg is...
Ik zit echt al tijden verlekkerd naar zijspannetjes te kijken voor mijn CB500, en er staat ook een hele gave XBR500 + zijspan hier in het dorp te koop. Lijkt me zoooo vet...
De nadelen van zowel koekblik als motor combineren 
Of ga je ermee lessen?
Of ga je ermee lessen?
Neuh, zoiets wil ik gewoon voor mijn eigen plezier, geen hond wil daarmee lessen me dunkt, daarvoor is het echt té niche, maar als ik zulke mensen tegenkom is een L bordje er zo opgeschroefd natuurlijk. Eerst zelf maar eens leren met zo'n ding om te gaan...Boudewijn schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 22:07:
Of ga je ermee lessen?
Zou natuurlijk helemaal hilarisch zijn om er eentje custom te maken bij de RT, en dan afkoppelbaar voor zo af-en-toe.
volgens mij moet je dan ook bandjes wisselen enzo.HTT-Thalan schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 22:20:
[...]
Neuh, zoiets wil ik gewoon voor mijn eigen plezier, geen hond wil daarmee lessen me dunkt, daarvoor is het echt té niche, maar als ik zulke mensen tegenkom is een L bordje er zo opgeschroefd natuurlijk. Eerst zelf maar eens leren met zo'n ding om te gaan...
Zou natuurlijk helemaal hilarisch zijn om er eentje custom te maken bij de RT, en dan afkoppelbaar voor zo af-en-toe.
Lijkt me lachen om eens te besturen overigens hoor. Veel plezier met zo'n bakkie.
Welke georganiseerde motortrips kunnen jullie aanraden?
Mijn standaard club wil niet te veel en ver rijden, en ik merk dat ik die wens wel heb. Vorig jaar heb ik de bochtencursus bij horizon tours gedaan. Daar waren echt veel gezellig mensen, en de Eiffel is echt top. Maar zoek nu wat verder. Heeft iemand leuke of slechte ervaringen ergens? Zoek iets voor voorjaar of najaar voor bijv 5 dagen. (offroad met huurmotor is ook een optie
)
Zwaait vanaf mijn Xr
Mijn standaard club wil niet te veel en ver rijden, en ik merk dat ik die wens wel heb. Vorig jaar heb ik de bochtencursus bij horizon tours gedaan. Daar waren echt veel gezellig mensen, en de Eiffel is echt top. Maar zoek nu wat verder. Heeft iemand leuke of slechte ervaringen ergens? Zoek iets voor voorjaar of najaar voor bijv 5 dagen. (offroad met huurmotor is ook een optie
Zwaait vanaf mijn Xr
Ik heb vroeger ooit een dagje rijles gehad bij good-old Jan Schilder, zodat ik ook veilig met de combinatie van mijn vander kon rijden.HTT-Thalan schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 22:20:
[...]
Neuh, zoiets wil ik gewoon voor mijn eigen plezier, geen hond wil daarmee lessen me dunkt, daarvoor is het echt té niche, maar als ik zulke mensen tegenkom is een L bordje er zo opgeschroefd natuurlijk. Eerst zelf maar eens leren met zo'n ding om te gaan...
Maar ja, het is een hele kleine niche. Zijspanrijders zijn langzaam aan het uitsterven. De vergrijzing van zijspanevenementen, zoals ritten met gehandicapten, is overduidelijk.
Ik heb geen vergelijking, maar ik ben groot fan van https://www.tripmotorreizen.nl/ Leuke reizen/routes, goeie begeleiding, en tot nu toe altijd hele leuke mensenBartje1983 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:43:
Mijn standaard club wil niet te veel en ver rijden, en ik merk dat ik die wens wel heb. Vorig jaar heb ik de bochtencursus bij horizon tours gedaan. Daar waren echt veel gezellig mensen, en de Eiffel is echt top. Maar zoek nu wat verder. Heeft iemand leuke of slechte ervaringen ergens? Zoek iets voor voorjaar of najaar voor bijv 5 dagen. (offroad met huurmotor is ook een optie)
Zwaait vanaf mijn Xr
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
ga eens praten met @harley hij is zijspanspecialistHTT-Thalan schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 22:03:
[YouTube: How To Ride A Sidecar Motorcycle]
Ik zit echt al tijden verlekkerd naar zijspannetjes te kijken voor mijn CB500, en er staat ook een hele gave XBR500 + zijspan hier in het dorp te koop. Lijkt me zoooo vet...
Of gewoon solo gaan? op de motor heb je altijd wel aanspraakBartje1983 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:43:
Mijn standaard club wil niet te veel en ver rijden, en ik merk dat ik die wens wel heb. Vorig jaar heb ik de bochtencursus bij horizon tours gedaan. Daar waren echt veel gezellig mensen, en de Eiffel is echt top. Maar zoek nu wat verder. Heeft iemand leuke of slechte ervaringen ergens? Zoek iets voor voorjaar of najaar voor bijv 5 dagen. (offroad met huurmotor is ook een optie)
Zwaait vanaf mijn Xr
je kan wel lekker veel shit meenemen natuurlijk (werd in filmpje al genoemd).Boudewijn schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 22:07:
Of ga je ermee lessen?
En je bent deel van de elementen (zowel voor als nadeel natuurlijk)
En met een Ural heb je 2WD dus in de modder is dat ook wel handig..
ik denk dat je de 3 niet moet vergelijken.. 2,3 of 4 wielen hebben allemaal voor en nadelen..
@LaborGardens @Woask
Niet bij het bankje, maar iets verderop op hetzelfde stukje weg.
:strip_exif()/f/image/sV79ThfhldosG8pSPFCWk2qK.jpg?f=fotoalbum_large)
Geen andere motorrijders zondagochtend. Iedereen zat in de kerk of het was te slecht weer. Ik denk het laatste.
Was wel een mooi stukje weg trouwens.
Niet bij het bankje, maar iets verderop op hetzelfde stukje weg.
:strip_exif()/f/image/sV79ThfhldosG8pSPFCWk2qK.jpg?f=fotoalbum_large)
Geen andere motorrijders zondagochtend. Iedereen zat in de kerk of het was te slecht weer. Ik denk het laatste.
Was wel een mooi stukje weg trouwens.
Vet is het zeker, maar vergis je niet. Heel veel zijspannen die te koop staan zijn niet goed gebouwd helaas.HTT-Thalan schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 22:03:
[YouTube: How To Ride A Sidecar Motorcycle]
....
Op mijn werk bouwen wij professioneel zijspannen en je wilt niet weten wat we af en toe tegenkomen met de opmerking dat het "klote" rijdt, en hoe we dat kunnen oplossen.
Daarom is ons motto, wij bouwen geen motor met zijspan, wij bouwen zijspancombinaties.... En dat is iets compleet verschillend.
Afkoppel baar is bij een goede en veilige combinatie eigenlijk een No-Go. Er moet teveel aangepast worden om een goede veilige en vertrouwd sturende combinatie af te leveren dat die op dat moment niet solo gereden kan worden.
Ook motor rijden is geen garantie dat je kunt zijspanrijden, sterker nog bij ons kopen of komen kijken voor een occasions is bewijs van zijspancursus of verplicht les bij ons voordat je hem meeneemt, anders gaat het geheid mis en dat is zonder voor zowel de combinatie als je ego en lichaam als het echt goed misgaat.
Het is namelijk nergens mee vergelijkbaar, het is het enige A-Symmetrische voertuig en heeft dus een geheel eigen besturingswijze, ook is geen ENKEL zijspan hetzelfde qua besturing, ook al is het dezelfde model en type motor met zelfde model zijspan, de fijn afstelling beïnvloed nog steeds de manier van sturen.
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Ok, je hebt me getriggerd. Wat kost een goed zijspan voor een CB500, geremd, met als optie ook 2WD? Les nemen is mij niet vreemd, dat heb ik er graag voor over dus maak je daar niet druk omharley schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 15:24:
[...]
Vet is het zeker, maar vergis je niet. Heel veel zijspannen die te koop staan zijn niet goed gebouwd helaas.
Op mijn werk bouwen wij professioneel zijspannen en je wilt niet weten wat we af en toe tegenkomen met de opmerking dat het "klote" rijdt, en hoe we dat kunnen oplossen.
Daarom is ons motto, wij bouwen geen motor met zijspan, wij bouwen zijspancombinaties.... En dat is iets compleet verschillend.
Afkoppel baar is bij een goede en veilige combinatie eigenlijk een No-Go. Er moet teveel aangepast worden om een goede veilige en vertrouwd sturende combinatie af te leveren dat die op dat moment niet solo gereden kan worden.
Ook motor rijden is geen garantie dat je kunt zijspanrijden, sterker nog bij ons kopen of komen kijken voor een occasions is bewijs van zijspancursus of verplicht les bij ons voordat je hem meeneemt, anders gaat het geheid mis en dat is zonder voor zowel de combinatie als je ego en lichaam als het echt goed misgaat.
Het is namelijk nergens mee vergelijkbaar, het is het enige A-Symmetrische voertuig en heeft dus een geheel eigen besturingswijze, ook is geen ENKEL zijspan hetzelfde qua besturing, ook al is het dezelfde model en type motor met zelfde model zijspan, de fijn afstelling beïnvloed nog steeds de manier van sturen.
- edit -
Voor de duidelijkheid, het gaat om een CB500 model PC32 uit 2003, de laatste uitvoering met de gouden brembo's. Ding is in absolute nieuwstaat en alles is gangbaar, dus je hebt er geen gezeik mee bij montage.
[ Voor 8% gewijzigd door HTT-Thalan op 21-10-2024 15:34 ]
Dat is dus de vraag die wij vrijwel dagelijks krijgen.
Wat kost een zijspan...... Dat is hetzelfde vragen als wat kost een motor ?
Een Honda CB125F kost € 3499,-
Een Harley-Davidson CVO™ Road Glide™ ST kost € 56495,-
Beide zijn motoren, maar wel compleet verschillend, ene is wel bijna 16x zo duur.
Die vraag kan pas beantwoord worden als jij als koper weet wat je wilt, welke eisen en wensen je hebt en dan kunnen wij daar een passende offerte voor maken. Maar vergis je niet, een goed gebouwde zijspancombinatie ( dus exclusief motorfiets) kost meer dan een instapklasse motor en heeft minstens 6 tot 8 weken doorlooptijd. Dit omdat alles handgemaakt wordt, specifiek voor jouw motor.
voor een grove richtprijs voor de aanbouw van een zijspan kun je tellen met :
- Nieuw model zijspan bestaande uit polyester bak met ruit, zitting, frame/onderstel, vering en remmerij 6500~20000,-
- Motor specifiek subframe incl schoorstangen stuurdemper en montage 2000~4000
- voorvork aanpassing voor stabiel stuurgedrag vanaf circa 2500,-,
- spuitwerk indien nodig ( sommige modellen kun je als gelcoat uitvoeren) vanaf circa 1500,-
- Opties zoals ventilatie, bekleding, trekhaak, verlichting en andere zaken waarbij je het zo gek kunt maken als je wilt aangezien alles toch handgemaakt wordt.
(Heb je zelf al een 2e handse bak kun je hier natuurlijk enorm mee besparen, maar zo vaak komen lossen zijspannen niet te koop, ze zijn als combinatie altijd meer waard dan los)
Daarom lijkt me het forum niet de juiste plek om daarover in details te gaan over de kostprijs van zoiets, maar je mag altijd even bellen of langskomen voor een persoonlijk gesprek waarin jou wensen worden besproken en op basis daarvan een offerte opgesteld kan worden.
Wat kost een zijspan...... Dat is hetzelfde vragen als wat kost een motor ?
Een Honda CB125F kost € 3499,-
Een Harley-Davidson CVO™ Road Glide™ ST kost € 56495,-
Beide zijn motoren, maar wel compleet verschillend, ene is wel bijna 16x zo duur.
Die vraag kan pas beantwoord worden als jij als koper weet wat je wilt, welke eisen en wensen je hebt en dan kunnen wij daar een passende offerte voor maken. Maar vergis je niet, een goed gebouwde zijspancombinatie ( dus exclusief motorfiets) kost meer dan een instapklasse motor en heeft minstens 6 tot 8 weken doorlooptijd. Dit omdat alles handgemaakt wordt, specifiek voor jouw motor.
voor een grove richtprijs voor de aanbouw van een zijspan kun je tellen met :
- Nieuw model zijspan bestaande uit polyester bak met ruit, zitting, frame/onderstel, vering en remmerij 6500~20000,-
- Motor specifiek subframe incl schoorstangen stuurdemper en montage 2000~4000
- voorvork aanpassing voor stabiel stuurgedrag vanaf circa 2500,-,
- spuitwerk indien nodig ( sommige modellen kun je als gelcoat uitvoeren) vanaf circa 1500,-
- Opties zoals ventilatie, bekleding, trekhaak, verlichting en andere zaken waarbij je het zo gek kunt maken als je wilt aangezien alles toch handgemaakt wordt.
(Heb je zelf al een 2e handse bak kun je hier natuurlijk enorm mee besparen, maar zo vaak komen lossen zijspannen niet te koop, ze zijn als combinatie altijd meer waard dan los)
Daarom lijkt me het forum niet de juiste plek om daarover in details te gaan over de kostprijs van zoiets, maar je mag altijd even bellen of langskomen voor een persoonlijk gesprek waarin jou wensen worden besproken en op basis daarvan een offerte opgesteld kan worden.
[ Voor 21% gewijzigd door harley op 21-10-2024 16:04 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Ok dus grofweg minimaal 10k om zo'n ding te laten maken, daar ga ik nu niet aan beginnen
.
MF motor weekend 2025Bartje1983 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:43:
Zwaait vanaf mijn Xr

Erg leuke reizen en iets meer reizen op een dag dan de gemiddelde 200/300km per dag dag ritjes enzo
Dit jaar met motoerrit mee geweest. De reis was prachtig en met dezelfde groep ga ik volgend jaar weer op pad. Horizon heeft ook mooie reizen al is de afstand die elke dag wordt gereden aan de lange kant. Meer als 300 km is normaal.
Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.
Mijn eerste aanrijding gehad. Gelukkig goed afgelopen, enkel een zere knie (flink blauw en wat gezollen).
Gisteren hadden we de afsluitrit met de club, dus ik reed op de motor de wijk uit. Een auto voor me reed langzaam, dus dacht die haal ik in. De bestuurder van de auto wilde bij een huis de dam op te rijden aan de linkerkant van de weg, dus toen maakten we onaangenaam kennis met elkaar. Ik had het pas door toen de auto tegen me aan kwam. Gelijk proberen te remmen maar mijn hendel was afgebroken, en ondertussen werd ik de dam opgedrukt. Gelukkig kon ik nog tussen een daar geparkeerde auto en het huis door sturen, en na een paar meter stond ik met de voetrem stil. Man, dat was wel even schrikken
Auto flinke schade, en mijn motor helaas ook. Mijn mooie nieuwe T-bar is ontzet, luchtfilter kadoek, een slag in mijn voorwiel, kuip ontzet, voetrem gebogen, krassen op voorvork en kuip enzo. Dat zal wel een leuke schadepost worden. Gelukkig ben ik all-risk verzekerd, en geen idee hoe de verzekering hierover zal oordelen (beiden bijzondere verrichting). Van de schrik hebben we beiden het schadeformulier niet goed ingevuld, dus dat gaan we morgenavond nog even correct doen. En dan maar zien wat er van komt.
Pics:
:strip_exif()/f/image/32NU7HxfG0M5k1mr3ZajBDpf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0QkaIjcQ4WBxvb9A9jGFo2bF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1mfqPFApVS57MgiYKflfZqQ0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/80reLxkMD15oZoalPZrl3Kr3.jpg?f=fotoalbum_large)
Gisteren hadden we de afsluitrit met de club, dus ik reed op de motor de wijk uit. Een auto voor me reed langzaam, dus dacht die haal ik in. De bestuurder van de auto wilde bij een huis de dam op te rijden aan de linkerkant van de weg, dus toen maakten we onaangenaam kennis met elkaar. Ik had het pas door toen de auto tegen me aan kwam. Gelijk proberen te remmen maar mijn hendel was afgebroken, en ondertussen werd ik de dam opgedrukt. Gelukkig kon ik nog tussen een daar geparkeerde auto en het huis door sturen, en na een paar meter stond ik met de voetrem stil. Man, dat was wel even schrikken

Auto flinke schade, en mijn motor helaas ook. Mijn mooie nieuwe T-bar is ontzet, luchtfilter kadoek, een slag in mijn voorwiel, kuip ontzet, voetrem gebogen, krassen op voorvork en kuip enzo. Dat zal wel een leuke schadepost worden. Gelukkig ben ik all-risk verzekerd, en geen idee hoe de verzekering hierover zal oordelen (beiden bijzondere verrichting). Van de schrik hebben we beiden het schadeformulier niet goed ingevuld, dus dat gaan we morgenavond nog even correct doen. En dan maar zien wat er van komt.
Pics:
:strip_exif()/f/image/32NU7HxfG0M5k1mr3ZajBDpf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0QkaIjcQ4WBxvb9A9jGFo2bF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1mfqPFApVS57MgiYKflfZqQ0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/80reLxkMD15oZoalPZrl3Kr3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9W5BnoaaBDbaNYawvkK0h4Ri.jpg?f=fotoalbum_large)
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Ai sterkte! Gelukkig zelf redelijk ongedeerd maar houd t in de gaten!LankHoar schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 22:36:
Mijn eerste aanrijding gehad. Gelukkig goed afgelopen, enkel een zere knie (flink blauw en wat gezollen).
Pics:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Vorige week wilde ik eigenlijk vroeg op, en de Vulkaneifel in. Met de nevel over de velden de zon zien opkomen. Maar, dat pastte niet in mijn agenda.
Daarna kreeg ik het idee om met goed weer richting de Moezel te gaan. Een route bij elkaar geklikt, wat picknick spullen in de topkoffer gemikt, en zondag zat ik om 7:30u op de motor.
Het was een afwisseling van, voor mij althans, bekende en onbekende wegen. Leuk om jezelf toch weer eens te verrassen.
Vanaf de snelweg zag ik mooi de zon op komen.
En het weer was ideaal, niet eens echt koud. Tot na Roetgen dan, want toen zag ik de wolken loeihard uit de Hoge Venen op komen zetten. De zon verdween, het werd kouder, en mistig. Heel even was het érg mistig, maar dat werd snel beter. Alsnog, de uitzichten waar ik eigenlijk voor ging, die waren er niet. Maar aan de Moezel zou het vast beter worden, toch?
In het begin richting de Moezel zag ik nog de wolken in de dalen hangen, een prachtig gezicht wat op de foto's niet zo duidelijk naar voren komt. De wegen waren droog, vrij schoon, en de blaadjes dwarrelden mooi achter me omhoog. Later op de dag brak de zon weer meer door, en toen kwamen alle herfstkleuren pas echt goed tot hun recht.
Echt een dag met veel zen-momentjes. en eerlijk is eerlijk: daar was ik echt aan toe
:strip_exif()/f/image/wHSh1I3SVmOOeOgt5XIvloxj.jpg?f=fotoalbum_medium)
Mijn routes beginnen en eindigen vrijwel altijd bij de Nederlandse grens. Deze route was 511km lang. Ik moest hier en daar een klein beetje improviseren door afsluitingen, maar het overgrote deel ging mijn route er precies tussendoor.
:strip_exif()/f/image/lqwOGyNJkh1geaSFiJ9LLOAt.jpg?f=fotoalbum_small)
Burcht bij Bernkastel Kues.
:strip_exif()/f/image/7LJKkjCCOxJxYQbayeNly6cU.jpg?f=fotoalbum_small)
Picknick-style!
:strip_exif()/f/image/GvTyogWp5h0DACrFD5fQRtgS.jpg?f=fotoalbum_small)
Boven de wolken rijden die vanaf de Moezel door de dalen trekken.
:strip_exif()/f/image/670SbOydjQ313DosRGENLW2i.jpg?f=fotoalbum_small)
Kijk die kleuren eens!
:strip_exif()/f/image/vzswIEg9vzenqhZTTLd3MoD5.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/LCVyi5s60WCJz57IEhAfxwO2.jpg?f=fotoalbum_small)
Het water in de meeste rivieren zoals de Ourthe en de Kyll stond best hoog en was behoorlijk ruw.
:strip_exif()/f/image/4IHfGanebQBHtGnnoVA1Ov5w.jpg?f=fotoalbum_small)
En natuurlijk de Moezel!
De meesten zullen me wel voor gek verklaren. Aan het eind van de dag had ik 654km gereden. 68 km/h gemiddeld verdeeld over 9:30 pure rijtijd. Al met al was ik 12 uur weg geweest, dus ik heb gedurende dag maar 2,5u stil gezeten.
De wegen waren lekker rustig. Op wat langzaam verkeer na heb ik eigenlijk niet zo heel veel ingehaald. Als je alleen bent en wat picknickt, scheelt dat ook veel tijd. Geen geouwehoer en gezelligheid, maar ook minder tijd kwijt met bestellen, wachten en afrekenen. Dan wordt dit opeens goed haalbaar.
Daarna kreeg ik het idee om met goed weer richting de Moezel te gaan. Een route bij elkaar geklikt, wat picknick spullen in de topkoffer gemikt, en zondag zat ik om 7:30u op de motor.
Het was een afwisseling van, voor mij althans, bekende en onbekende wegen. Leuk om jezelf toch weer eens te verrassen.
Vanaf de snelweg zag ik mooi de zon op komen.
En het weer was ideaal, niet eens echt koud. Tot na Roetgen dan, want toen zag ik de wolken loeihard uit de Hoge Venen op komen zetten. De zon verdween, het werd kouder, en mistig. Heel even was het érg mistig, maar dat werd snel beter. Alsnog, de uitzichten waar ik eigenlijk voor ging, die waren er niet. Maar aan de Moezel zou het vast beter worden, toch?
In het begin richting de Moezel zag ik nog de wolken in de dalen hangen, een prachtig gezicht wat op de foto's niet zo duidelijk naar voren komt. De wegen waren droog, vrij schoon, en de blaadjes dwarrelden mooi achter me omhoog. Later op de dag brak de zon weer meer door, en toen kwamen alle herfstkleuren pas echt goed tot hun recht.
Echt een dag met veel zen-momentjes. en eerlijk is eerlijk: daar was ik echt aan toe

:strip_exif()/f/image/wHSh1I3SVmOOeOgt5XIvloxj.jpg?f=fotoalbum_medium)
Mijn routes beginnen en eindigen vrijwel altijd bij de Nederlandse grens. Deze route was 511km lang. Ik moest hier en daar een klein beetje improviseren door afsluitingen, maar het overgrote deel ging mijn route er precies tussendoor.
:strip_exif()/f/image/lqwOGyNJkh1geaSFiJ9LLOAt.jpg?f=fotoalbum_small)
Burcht bij Bernkastel Kues.
:strip_exif()/f/image/7LJKkjCCOxJxYQbayeNly6cU.jpg?f=fotoalbum_small)
Picknick-style!
:strip_exif()/f/image/GvTyogWp5h0DACrFD5fQRtgS.jpg?f=fotoalbum_small)
Boven de wolken rijden die vanaf de Moezel door de dalen trekken.
:strip_exif()/f/image/670SbOydjQ313DosRGENLW2i.jpg?f=fotoalbum_small)
Kijk die kleuren eens!
:strip_exif()/f/image/vzswIEg9vzenqhZTTLd3MoD5.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/LCVyi5s60WCJz57IEhAfxwO2.jpg?f=fotoalbum_small)
Het water in de meeste rivieren zoals de Ourthe en de Kyll stond best hoog en was behoorlijk ruw.
:strip_exif()/f/image/4IHfGanebQBHtGnnoVA1Ov5w.jpg?f=fotoalbum_small)
En natuurlijk de Moezel!
De meesten zullen me wel voor gek verklaren. Aan het eind van de dag had ik 654km gereden. 68 km/h gemiddeld verdeeld over 9:30 pure rijtijd. Al met al was ik 12 uur weg geweest, dus ik heb gedurende dag maar 2,5u stil gezeten.
De wegen waren lekker rustig. Op wat langzaam verkeer na heb ik eigenlijk niet zo heel veel ingehaald. Als je alleen bent en wat picknickt, scheelt dat ook veel tijd. Geen geouwehoer en gezelligheid, maar ook minder tijd kwijt met bestellen, wachten en afrekenen. Dan wordt dit opeens goed haalbaar.
Balen man! Gelukkig heb je zelf niet echt veel schade aan jezelf, hopelijk is je knie snel ok.LankHoar schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 22:36:
Pics:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Lullig man, gelukkig zelf geen lichamelijk letsel.LankHoar schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 22:36:
Pics:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ben ook wel benieuwd hoe een verzekering hier tegenaan kijkt, dit kan denk ik iedereen overkomen en lijkt me niet een kwestie van schuld. (Mits ik het goed begrijp)
Ik ben zo lang bezig geweest met mijn post, dat ik over die van @LankHoar heen heb gekeken.
Dit klinkt inderdaad niet direct als een gevalletje duidelijke schuld, hoewel jij rechtdoor ging op dezelfde weg, toch? In dat geval zou de auto aansprakelijk gesteld kunnen worden.
Maar belangrijker is dat je er zelfstandig van weg bent kunnen lopen. De rest is balen, ontzettend balen, maar komt ook wel weer goed.
Dit klinkt inderdaad niet direct als een gevalletje duidelijke schuld, hoewel jij rechtdoor ging op dezelfde weg, toch? In dat geval zou de auto aansprakelijk gesteld kunnen worden.
Maar belangrijker is dat je er zelfstandig van weg bent kunnen lopen. De rest is balen, ontzettend balen, maar komt ook wel weer goed.
@LankHoar dat is ook wel bijzonder, je remhendel eraf gereden terwijl je nog tot stilstand moet komen
Gelukkig de boel nog redelijk overeind gehouden... Hopelijk niet al te veel gedoe met de verzekering!
@DrivinUCrazy mooi rondje! Dat is teminste goed doorrijden, 200km is geen dagtocht natuurlijk
Wel lekker om zo dicht bij de grens te wonen, ik moet vanaf hier eerst 200km rijden om überhaupt bij jouw startpunt te komen

@DrivinUCrazy mooi rondje! Dat is teminste goed doorrijden, 200km is geen dagtocht natuurlijk
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Nou ja, ik moet ook nog steeds 45 minuten rijden tot aan de grens in het zuiden. Maar dat is een kwestie van invoegen op de snelweg, cruise control aan, en wachten tot ik daar ben.
Voor het gemak beginnen mijn routes wel altijd aan de grens. Dan is dat ook gelijk het trefpunt voor mijn motormaatjes áls ze meegaan. Maar voor de meesten is het voor 10 uur wel aan de vroege kant, ik had dan ook niet verwacht dat er aan de grens iemand op me stond te wachten.
Voor een rondje onder de 200km start ik mijn motor bijna niet eens meer. Dat klinkt heel verwaand, dat weet ik ook wel, maar zo bedoel ik het niet.
Als ik ga rijden, hoef ik ook nergens meer heen. Ik zorg wel dat ik niet nog een afspraak erna heb. Ik kan dan ook gerust een hele dag rijden. Een half dagje rijden zou betekenen dat ik alleen op de platgereden wegen kan rijden die we normaal als doorgaande route naar de leuke gebieden gebruiken.
Voor het gemak beginnen mijn routes wel altijd aan de grens. Dan is dat ook gelijk het trefpunt voor mijn motormaatjes áls ze meegaan. Maar voor de meesten is het voor 10 uur wel aan de vroege kant, ik had dan ook niet verwacht dat er aan de grens iemand op me stond te wachten.
Voor een rondje onder de 200km start ik mijn motor bijna niet eens meer. Dat klinkt heel verwaand, dat weet ik ook wel, maar zo bedoel ik het niet.
Mijn verzekeringsagent twijfelde. Enerzijds doe je allebei een bijzondere verrichting, anderzijds mag je niet afslaan als je ingehaald wordt. We gaan het wel zien. 50/50 is natuurlijk de mooiste uitkomst voor de verzekering, dan mogen ze bij ons beiden de no-claim korting weghalenkneusteun schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 08:07:
[...]
Lullig man, gelukkig zelf geen lichamelijk letsel.
Ben ook wel benieuwd hoe een verzekering hier tegenaan kijkt, dit kan denk ik iedereen overkomen en lijkt me niet een kwestie van schuld. (Mits ik het goed begrijp)
@Chakotay ja ik heb mazzel gehad dat de auto pas net mijn kant op kwam, en er geen tegenliggers waren. Daardoor kon ik zo uitrollen. Was de auto al iets eerder ingedraaid dan was ik geheit onderuit gegaan. Idem met een tegenligger. En het was een rare gewaarwording, paar keer knijpen en er gebeurd niets, dan tot de conclusie komen dat je de hendel in je hand hebt dus dat inderdaad niet zo gaat werken
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Ai, beterschap! En ga even bij de huisarts langs.LankHoar schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 22:36:
Pics:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nu de verzekeringen het met elkaar maar laten oplossen. Hopelijk kan je snel weer rijden!
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Wat mij betreft geen enkeleBartje1983 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:43:
Ik ben niet zo van dat georganiseer; je betaalt voor een route die je met een klein beetje moeite ook zelf kunt vinden en begeleiding....heb je dat echt nodig?
Een jaar of 15 geleden volgens mij las ik op MotorForum een topic 'wie wil er met ons mee naar Marokko?". Ik was een beetje laat, want het stond er al een poosje, maar uiteindelijk zijn we met 5 man naar Marokko gereden en daar een week of 2 rondgehobbeld. Superleuk. Nog steeds hele leuke herinneringen aan en ik ben sindsdien alweer een paar keer met de motor die kant uit gaweest.
We hebben eerst een stuk of 2-3 toertjes door Nederland gereden met z'n allen om elkaar te leren kennen en te kijken of we wel bij elkaar passen qua rijstijl en mentaliteit. Dat is altijd lastig, want wat doe je als er een eikel tussenzit die denkt dat ie geweldig is en iedereen 'm aardig vindt? Nouja...deal with it. Kun je ook hebben op een georganiseerde tocht.
Routes vinden is niet zo moeilijk. Je kunt online allerlei routes vinden. Misschien is het leukste wel om het onderweg uit te vogelen. Gewoon een grove richting bepalen en misschien een paar punten die je heel graag wilt aandoen, of passen die je wilt rijden en dan gewoon gaan. Voor mij persoonlijk vind ik dat altijd het leukste. Teveel plannen is ook weer niet leuk, en uitzoeken waar je heen gaat en hoe je het allemaal gaat doen (kamperen/hotel) etc is al heel veel voorpret.
Niet voor iedereen, dat weet ik, maar toch iets om te overwegen als je denkt dat het bij je past. Motorrijden is toch avontuur? Nou, dan ga je niet achter iemand aan akkeren
Weet niet helemaal waar we naar kijken maar dat het inslijt is vast niet goed? As scheef?botoo schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 16:10:
Mooie oranje chestplate van Screamin Eagle.
De buitenkant
[Afbeelding]
en dan de binnenkant na 8000 km
[Afbeelding]
![]()
![]()
Dat gaat weer extra kosten.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Voelt toch een beetje als een teleurstelling die nieuwe Tiger sport 800 van Triumph..
Ik ga altijd solo, omdat ik met niemand rekening wil houden.mphilipp schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 17:59:
[...]
Wat mij betreft geen enkele
Ik ben niet zo van dat georganiseer; je betaalt voor een route die je met een klein beetje moeite ook zelf kunt vinden en begeleiding....heb je dat echt nodig?
Een jaar of 15 geleden volgens mij las ik op MotorForum een topic 'wie wil er met ons mee naar Marokko?". Ik was een beetje laat, want het stond er al een poosje, maar uiteindelijk zijn we met 5 man naar Marokko gereden en daar een week of 2 rondgehobbeld. Superleuk. Nog steeds hele leuke herinneringen aan en ik ben sindsdien alweer een paar keer met de motor die kant uit gaweest.
We hebben eerst een stuk of 2-3 toertjes door Nederland gereden met z'n allen om elkaar te leren kennen en te kijken of we wel bij elkaar passen qua rijstijl en mentaliteit. Dat is altijd lastig, want wat doe je als er een eikel tussenzit die denkt dat ie geweldig is en iedereen 'm aardig vindt? Nouja...deal with it. Kun je ook hebben op een georganiseerde tocht.
Routes vinden is niet zo moeilijk. Je kunt online allerlei routes vinden. Misschien is het leukste wel om het onderweg uit te vogelen. Gewoon een grove richting bepalen en misschien een paar punten die je heel graag wilt aandoen, of passen die je wilt rijden en dan gewoon gaan. Voor mij persoonlijk vind ik dat altijd het leukste. Teveel plannen is ook weer niet leuk, en uitzoeken waar je heen gaat en hoe je het allemaal gaat doen (kamperen/hotel) etc is al heel veel voorpret.
Niet voor iedereen, dat weet ik, maar toch iets om te overwegen als je denkt dat het bij je past. Motorrijden is toch avontuur? Nou, dan ga je niet achter iemand aan akkeren
Ik bereid mijn routes wel echt compleet voor thuis. Wat overnachtings punten, als in wat vooronderzoek naar geschikte campings.
Dat zijn ze eigenlijk allemaal wel, maar iets te eten op loop afstand of op de camping zelf vind ik wel een groot pluspunt.
Aanspraak zit ik meestal niet om verlegen, dat ik op campings overnacht helpt daar wel bij.
Kan je voorstellen dat als je in een hotel zit dat dat wat minder kan zijn.
Nou rijd ik ook meestal alleen omdat ik het idee heb dat ik niet echt een rijstijl heb die bij andere aansluit.
Het gaat me vaak te langzaam, te veel stops om te roken/plassen/benen strekken of welke onzin de gemiddelde motorrijder verzint.
Offroad is dat wel een dingetje, solo reizen, een ongelukje zit in een klein hoekje. Toch lullig als je ergens alleen ligt te koekeloeren met een gebroken been of zo.
Overgings in het begin van mijn motorrij leven ben ik wel een aantal keren met een groep van het motorforum een weekend weg geweest. 2 keer de Eifel en een keer wat noordelijker ergens (vergeten waar) in Duitsland.
Ook erg leuk maar ook veel zuipen in de avond, en slap gezever van mannetjes met compensatie praatjes.
ongewenst slijtagepatroon van de oliepompnoes schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 18:31:
[...]
Weet niet helemaal waar we naar kijken maar dat het inslijt is vast niet goed? As scheef?
Het oranje is waar de schade vandaan komt. Die twee 'tandwielen' bewegen onafhankelijk van het huis.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bZmL8LZAZmc5u41XiTOyxFQE.jpg?f=user_large)
[ Voor 39% gewijzigd door botoo op 22-10-2024 19:30 ]
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Dit topic is gesloten.