ik heb nog een Moto Guzzi V7 Rough (scambler) te koop staan
https://photos.google.com...3VXBKR0tLVDJueXc3alhWcjd3
[ Voor 26% gewijzigd door ToolkiT op 25-09-2024 12:06 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
ik heb nog een Moto Guzzi V7 Rough (scambler) te koop staan
[ Voor 26% gewijzigd door ToolkiT op 25-09-2024 12:06 ]
Ok, you win.
Slecht idee... Hoe laat?
Lol hier staat ook al maanden een Moto Guzzi blok in de woonkamer.. was een kerstvakantie projectje voor mijn dochter en ik heb er nog geen forever home voor gevonden .. plan is om er een koffie tafel van te maken (ala top gear)Blomminator schreef op woensdag 25 september 2024 @ 11:35:
Ik lag bijna in echtscheiding toen vrouwlief thuiskwam en ik aan de eetkamertafel een even opgepikt VW T3 1.9 watergekoeld blokje had opgehaald ter revisie.. Ik een mooi project (en hernia van het naar boven sjouwen) en zij een toeval. Terwijl ja.. zó groot zijn die dingen niet hoor denk ik dan.
Enfin, doen. En je hebt toch ook nog 2 kinderkamers? Moeten die niet op kamers zo inmiddels? Die zijn RUIM de 9 jaar gepasseerd.
Ik ben geen technisch wonder, ik weet niet of ik een Italiaan aandurfToolkiT schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:06:
[...]
ik heb nog een Moto Guzzi V7 Rough (scambler) te koop staan![]()
Slecht idee... Hoe laat?
_eLMo_ schreef op woensdag 25 september 2024 @ 11:38:
Een motorblok reviseren in je woonhuis? Dat zou mijn vrouw ook niet zien zitten nee![]()
Zolang het in de schuur blijft boeit het haar weinig.
ik ben erg envious hierop...HTT-Thalan schreef op woensdag 25 september 2024 @ 11:50:
[...]
*KUCH* kuch kuch (echo)
[Afbeelding]
Binnenkort weer grote schoonmaak houden, moet een kastje gaan maken voor mijn dochter.
Links nog een kolomboor restauratieproject in delen en rechts een grote stapel hout voor een enorm bureau.
Misschien kan ik nog wel ergens ruimte maken voor een heftafel... kan dubbel dienst doen als uitvoer voor de lintzaag.
Moderne piaggio group motor zijn best betrouwbaar hoorGSX-MAN schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:12:
[...]
Ik ben geen technisch wonder, ik weet niet of ik een Italiaan aandurf
Wel een mooie, zeg.ToolkiT schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:17:
[...]
Moderne piaggio group motor zijn best betrouwbaar hoor
Oude guzzis zijn elende qua electronica maar dat is bij moderne niet echt een probleem meer..
Slecht idee... Hoe laat?
Gast... ik ken profesionele werkplaatsen die het met minder oppervlak moeten doen..HTT-Thalan schreef op woensdag 25 september 2024 @ 11:50:
[...]
*KUCH* kuch kuch (echo)
[Afbeelding]
Binnenkort weer grote schoonmaak houden, moet een kastje gaan maken voor mijn dochter.
Links nog een kolomboor restauratieproject in delen en rechts een grote stapel hout voor een enorm bureau.
Misschien kan ik nog wel ergens ruimte maken voor een heftafel... kan dubbel dienst doen als uitvoer voor de lintzaag.
[ Voor 6% gewijzigd door _Apache_ op 25-09-2024 13:13 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Ja, die koelkast en speakers heb ik dan weer wel. De vrijdagavonden met mijn vrienden vinden ook veel in de garage en achtertuin plaats._Apache_ schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:18:
[...]
Gast... ik kan profesionele werkplaatsen die het met minder oppervlak moeten doen..
Wel lekker, verkapte mancave.. Ik mis de koelkast en speakerset, dan zou je er nooit meer vandaan komen.
Slecht idee... Hoe laat?
_eLMo_ schreef op woensdag 25 september 2024 @ 11:38:
Een motorblok reviseren in je woonhuis? Dat zou mijn vrouw ook niet zien zitten nee![]()
Zolang het in de schuur blijft boeit het haar weinig.
leeg
Goddomme dit is mooi spul. Het is dat arm ben, geen garage heb, het niet nodig heb, de vrouw het niet wil, de auto binnenkort vervangen moet worden.. en nog een handjevol. Maar one can dream.ToolkiT schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:06:
[...]
ik heb nog een Moto Guzzi V7 Rough (scambler) te koop staan![]()
Geen aanhanger nodig, die zet ik zo achterin m'n busHTT-Thalan schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:00:
[...]
Oh daar kan ik dan wel om komen met mijn aanhanger.
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Precies, zij geeft ruimte en jij neemt die.ozzynator schreef op woensdag 25 september 2024 @ 14:04:
@4x2 ze hoeft ook niet alles goed te vinden, zo werkt dat in een relatie. Geven en nemen.
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Fietsen heb ik zo opgelost:ToolkiT schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:13:
[...]
ik ben erg envious hierop...![]()
Mijn enkele garage is bomvol met gereedschap, fietsen en 1 motor.. de V7 staat bij buurman die een dubbele garage heeft..
Tja, ik werk al 5+ jaar volledig remote dus toen was het ook niet echt een dingetje... en toen hebben we dit plekje betaalbaar kunnen krijgen. We gaan nu zien hoe goed ik hier in de regio een bedrijf kan starten en of er voldoende aanwas is voor leerlingen. Gelukkig ben ik in een wip in Assen/Zwolle/Groningen en regio Enschede/Hengelo is ook zo bereikt dus als uithurende instructeur heb ik wel wat opties.Destruction schreef op woensdag 25 september 2024 @ 14:22:
Het is ook wel echt ideaal als je zo een beetje ruimte hebt thuis @HTT-ThalanHet nadeel is dat je in een dorp redelijk ver van de meer bewoonde wereld woont, dat dan weer wel. Voor mij een reden om nog maar gewoon in de stad te blijven wonen. Ik kan nu (buiten m'n werk) eigenlijk heel veel per fiets bereiken, dat is ook wel fijn.
Slecht idee... Hoe laat?
hier vergelijkbare situatie..GSX-MAN schreef op woensdag 25 september 2024 @ 14:46:
Een fietsenschuur achter de garage is voor mij een onhandige optie, omdat je bij ons niet achterom kan:
[Afbeelding]
Die rode lijnen zijn de schuttingen met de drie buren, dus alles zal door de garage (pijl) moeten.
Ik kan achterin nog wat ruimte winnen door de begroeiing 3m ofzo weg te halen. De kavelgrens ligt (als het goed is) daar ergens. Dan kan ik wel achterom komen. Maar door een mooi grasveld - dus niet echt optimaal. Maar met een motor kan t. En dan een schuurtje bouwen. Echter, vrouwlief is nog niet dolenthousiast... kost hoop geld, veel arbeid. En aangezien ik al tijden roep binnen 4 jaar weer te verhuizen naar een plek vergelijkbaar met @HTT-Thalan .. ja, dan maar niet.
Misschien moet ze een keer een nestje gehad hebben, schijnt goed te zijn voor het karakterBlomminator schreef op woensdag 25 september 2024 @ 15:06:
[...]
Ik kan achterin nog wat ruimte winnen door de begroeiing 3m ofzo weg te halen. De kavelgrens ligt (als het goed is) daar ergens. Dan kan ik wel achterom komen. Maar door een mooi grasveld - dus niet echt optimaal. Maar met een motor kan t. En dan een schuurtje bouwen. Echter, vrouwlief is nog niet dolenthousiast... kost hoop geld, veel arbeid. En aangezien ik al tijden roep binnen 4 jaar weer te verhuizen naar een plek vergelijkbaar met @HTT-Thalan .. ja, dan maar niet.
Klinkt mij ideaal wat hij schetst. Remote werken (doe ik nu 1 op dag per 3 weken na) -, boerderij ergens met veel ruimte, en lekker op je klompen over het erf lopen. Vrouwlief is over afgelegen wonen nog niet heel enthousiast.. want.. gezelligheid, buren, vrienden over de vloer. Dus dat kan nog wel effe steggelen worden.
Slecht idee... Hoe laat?
Blijf jij nou maar bij motoren als projectjes, alvorens je dit soort diensten aanbiedt. Eind oktober komt er mogelijk een labrador.. dat is al heftig genoeg.GSX-MAN schreef op woensdag 25 september 2024 @ 15:07:
[...]
Misschien moet ze een keer een nestje gehad hebben, schijnt goed te zijn voor het karakter
Snel een zijspan fixen danBlomminator schreef op woensdag 25 september 2024 @ 15:14:
[...]
Blijf jij nou maar bij motoren als projectjes, alvorens je dit soort diensten aanbiedt. Eind oktober komt er mogelijk een labrador.. dat is al heftig genoeg.
Slecht idee... Hoe laat?
de mijne is echt helemaal ingebouwd.. en uberhaupt niet enorm.. voortuin is groter.. maar daar staan als 2 autos op de drive..Blomminator schreef op woensdag 25 september 2024 @ 15:06:
[...]
Klinkt mij ideaal wat hij schetst. Remote werken (doe ik nu 1 op dag per 3 weken na) -, boerderij ergens met veel ruimte, en lekker op je klompen over het erf lopen. Vrouwlief is over afgelegen wonen nog niet heel enthousiast.. want.. gezelligheid, buren, vrienden over de vloer. Dus dat kan nog wel effe steggelen worden.
GSX-MAN schreef op woensdag 25 september 2024 @ 14:46:
Een fietsenschuur achter de garage is voor mij een onhandige optie, omdat je bij ons niet achterom kan:
[Afbeelding]
Die rode lijnen zijn de schuttingen met de drie buren, dus alles zal door de garage (pijl) moeten.
[ Voor 7% gewijzigd door HTT-Thalan op 25-09-2024 16:15 ]
Dat lijkt me zoooo leuk... en dan idd mijn hond erin en samen ritjes maken.GSX-MAN schreef op woensdag 25 september 2024 @ 15:24:
[...]
Snel een zijspan fixen dan![]()
[Afbeelding]
Nee, zijspanrijden lijkt mij redelijk kut met peren. Je combineert de nadelen van een motor met die van een auto. In de file staan in de zeikende regen.HTT-Thalan schreef op woensdag 25 september 2024 @ 16:22:
[...]
Dat lijkt me zoooo leuk... en dan idd mijn hond erin en samen ritjes maken.
Slecht idee... Hoe laat?
[ Voor 24% gewijzigd door DrivinUCrazy op 25-09-2024 16:42 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
In een combinatie hiervan heb ik wel eens als bakkenist meegedaan aan het NK Bakbrommerrace in Krimpen aan de Ijssel. Je komt echt als een vaatdoek uit die bak. Ben destijds wel 1e geworden in de 50cc klasse. Als je mee leest Herbie:DrivinUCrazy schreef op woensdag 25 september 2024 @ 16:41:
Een zijspan, vooral met Schwenker zijspan waardoor je de motor nog steeds kunt kantelen, dáár zie ik nog wel het nut van in. Zijspanraces zijn ook ontzettend gaaf om te zien. (no way dat je mij in zo'n zijspan krijgt!)
Helaas ging dat vorige week in Gemert wel fout bij een zijspanrace, maar motorraces zijn nu eenmaal niet risicoloos. Des te spijtiger dat het in dit geval om omstanders ging die het slachtoffer waren.![]()
Maar terug naar nutteloze voertuigen:
Zo'n Can-am Spyder, dat heb ik nooit begrepen. Ik geloof ook niet dat ik dat ooit zal begrijpen.
Een vriend van mij heeft overigens een tijdje een zijspan gereden ivm heupproblemen. Die kon daar nog een aardig potje mee sturen, hij reed steevast achteraan. Dan moet je soms echt wel serieus aanpoten om erbij te blijven.
Alleen dan was het nog wel eens leuk om bij het verkeerslicht of ander smal punt even tussendoor te piepen en hem het nakijken te geven.
Nou, wat @DrivinUCrazy zegt, een zwenkend zijspan lijkt me wel iets voor op de CB500... ziet er kek uit en dan kan ik eens met de woef op vakantie voor een paar dagen naar Zweden ofzo.GSX-MAN schreef op woensdag 25 september 2024 @ 16:30:
[...]
Nee, zijspanrijden lijkt mij redelijk kut met peren. Je combineert de nadelen van een motor met die van een auto. In de file staan in de zeikende regen.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Slecht idee... Hoe laat?
Maar het één sluit het ander niet uit toch?GSX-MAN schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:11:
Godverdomme wat flauw, er kwam hier thuis een heel lijstje met zaken aan het huis die ik ook zou kunnen doen, als ik zo nodig een "project" zocht.![]()
Ik ga maar eens serieus het hele lijstje aan het huis afwerken. Het kan nooit veel zijn.Destruction schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:15:
[...]
Maar het één sluit het ander niet uit toch?
Als jij zegt dat je de buitenboel gaat schilderen hoeft ze je daar niet elk jaar aan te herinneren. Je gaat dat heus wel fixen binnen 30 jaar
Slecht idee... Hoe laat?
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Slecht idee... Hoe laat?
En wat voor motor heb je voor jezelf uitgezocht?GSX-MAN schreef op woensdag 25 september 2024 @ 21:00:
Ach, één van de kinderen heeft ook echt een nieuwe fiets nodig. Dat gaat absoluut voor.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Herkenbaar... Nu is mijn vrouw niet van het zeuren daarover maar ik heb zelf wel een lijst die ik voor december af wil hebben. En daar zitten best grote projecten tussen.GSX-MAN schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:16:
[...]
Ik ga maar eens serieus het hele lijstje aan het huis afwerken. Het kan nooit veel zijn.
Als je als inwoner dus een motor hebt die goed hoorbaar is, zal je wel met de nek worden aangekekenHet college van burgemeester en wethouders denkt het verbod het woon-werkverkeer minimaal raakt, terwijl het wel zorgt voor minder geluidsoverlast voor de inwoners. Mensen die in de oude stad wonen en een motor hebben, hoeven zich geen zorgen te maken: het verbod geldt niet voor hen.
[ Voor 58% gewijzigd door Willem30 op 26-09-2024 08:21 ]
Ik snap de overlast absoluut, maar alles maar verbieden kan toch ook geen oplossing zijn, bovendien lijkt het alsof deze motorclub echt wel hun verantwoordelijkheden neemt.Willem30 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 08:20:
Motorverbod in Amerongen op de welbekende dijk stap dichterbij
https://www.rtvutrecht.nl...amerongen-stap-dichterbij
[...]
Als je als inwoner dus een motor hebt die goed hoorbaar is, zal je wel met de nek worden aangekeken
Goed dat ik daar nog een keer gereden heb, toen ik er in juni was. Kan dus wel eens de laatste keer geweest zijn.Willem30 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 08:20:
Motorverbod in Amerongen op de welbekende dijk stap dichterbij
https://www.rtvutrecht.nl...amerongen-stap-dichterbij
[...]
Als je als inwoner dus een motor hebt die goed hoorbaar is, zal je wel met de nek worden aangekeken
Het verbod is in het weekend en op feestdagen he.Jolke schreef op donderdag 26 september 2024 @ 08:40:
[...]
Goed dat ik daar nog een keer gereden heb, toen ik er in juni was. Kan dus wel eens de laatste keer geweest zijn.
Dus dat wordt vaker een vrijdagmiddag vrij nemen als het lekker weer is. En anders heb ik deze nog. Kom je er wel langs, maar volgens mij niet door:Willem30 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 08:52:
[...]
Het verbod is in het weekend en op feestdagen he.Op werkdagen kan het nog wel.
Slecht idee... Hoe laat?
Sowieso, je kan nergens vinden wat wanneer waar is afgesloten.kneusteun schreef op donderdag 26 september 2024 @ 08:29:
Waneer komt die korting op de wegenbelasting voor motoren aan de beurt?
En hoe lang gaan ze door met afsluitingen.
Had laatst weer het probleem dat ik voor werk ergens heen moest waar je op de gewone route van google je niet met de motor mag komen. Locatie lag letterlijk aan het einde van een lange straat die verboden was voor motorfietsen.
Dus ik moest omrijden om mijn werk verkeer te doen, geen mega ramp maar was daardoor wel te laat.
(google geeft niet aan dat ik bepaalde wegen niet met de motor over mag)
Je zou kunnen zeggen pak de auto, maar dat mag ik niet met mijn A rijbewijs.
Ik ga altijd over de lekdijk naar werk, en week doordeweeks inderdaad. Maar.. er zijn zat mensen die wel in het weekend werken heWillem30 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 08:52:
[...]
[ Voor 18% gewijzigd door noes op 26-09-2024 09:07 ]
Ok, dat zijn juist de momenten dat ik niet rijd idd.Willem30 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 08:52:
[...]
Dit.kneusteun schreef op donderdag 26 september 2024 @ 08:29:
En dit.HTT-Thalan schreef op donderdag 26 september 2024 @ 08:30:
[...]
Ik snap de overlast absoluut, maar alles maar verbieden kan toch ook geen oplossing zijn, bovendien lijkt het alsof deze motorclub echt wel hun verantwoordelijkheden neemt.
Slecht idee... Hoe laat?
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Ik hoef geen korting op de MRB, ik wil gewoon niet dat ze lukraak wegen gaan afsluiten uitsluitend voor motoren, het slaat gewoon nergens op en weer een typische gevalletje Nederlands-doen. We hebben bestaande regels voor geluidsoverlast, we handhaven niet dus we sluiten de weg maar af voor álle motorrijders. Ook voor iedereen met standaard uitlaat of elektrische motorfietsen.kneusteun schreef op donderdag 26 september 2024 @ 08:29:
Had laatst weer het probleem dat ik voor werk ergens heen moest waar je op de gewone route van google je niet met de motor mag komen. Locatie lag letterlijk aan het einde van een lange straat die verboden was voor motorfietsen.
Dus ik moest omrijden om mijn werk verkeer te doen, geen mega ramp maar was daardoor wel te laat.
(google geeft niet aan dat ik bepaalde wegen niet met de motor over mag)
Je zou kunnen zeggen pak de auto, maar dat mag ik niet met mijn A rijbewijs.
Inderdaad, de motorrijders met open uitlaten vallen enorm op maar de meeste blerpijpen vind je nog altijd onder auto's.GSX-MAN schreef op donderdag 26 september 2024 @ 09:13:
Ik heb een behoorlijk stille motor, mijn vrienden ook. Maar "wij" hebben het altijd allemaal gedaan, terwijl ik op de Lekdijk regelmatig auto's met open uitlaten voorbij hoor komen. Maar iedereen heeft een auto, dus automobilisten zijn nooit een groep.
[ Voor 22% gewijzigd door Metro2002 op 26-09-2024 10:26 ]
https://www.motorrijdersactiegroep.nl/Metro2002 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 10:21:
Er is toch een motor belangen club, kan die niet eens dit soort waanzin een halt toeroepen?
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
koppeling was makkelijk.. vorige week een Stelvio gereden die koppelde hetzelfde (en niet zoveel anders als de V85TT) maar de achterrem voelde heel onnatuurlijk.. en een rotonde om gaan reed ik als een n00bkneusteun schreef op donderdag 26 september 2024 @ 11:08:
Ja dat is altijd lachen, koppelingpunt even in muscle memory krijgen en de plaatsing van de voet controls.
Staat ook wel leuk speelgoed daarToolkiT schreef op donderdag 26 september 2024 @ 11:01:
de V85TT is bij de dealer voor balhoofdlagers.. dus een 'loaner' mee.. een V100Mandello
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Na jaren adventure bikes rijden moet ik toch altijd weer ff wennen aan motoren met een smaller stuur met minder stuuruitslag.. en dit zijn nog niet eens clipons..
Dat het nat weer was hield ook niet natuurlijk voor het vertrouwen..
Slecht idee... Hoe laat?
absoluut!
[ Voor 3% gewijzigd door ToolkiT op 26-09-2024 11:47 ]
Ja, gaaf man. Van die draadmodellen staat er eentje van de 250 GTO bij Louwman, die werden gebruikte als pasmal voor de carosserie.ToolkiT schreef op donderdag 26 september 2024 @ 11:47:
[...]
absoluut!
het is naast een tankstation:
[Afbeelding]
Op die weg zijn meerdere tankstations, maar deze is mijn favoriet om meteen ff te windowshoppen..
Weet niet of het te zien is, maar er staat daar een Alfa Romeo F1 raceauto in de etalage.. en een flou draad model van een F40..
hun aanbod: https://www.knowlhill.com/used-cars-for-sale/
[ Voor 6% gewijzigd door GSX-MAN op 26-09-2024 12:09 ]
Slecht idee... Hoe laat?
YouTube: MAX BMW R1200RT Headlight Bulb ReplacementHTT-Thalan schreef op donderdag 26 september 2024 @ 12:09:
Kreeg vandaag een melding dat de voorlamp van de RT stuk is. Bij controle heb ik alleen een werkende DRL en grootlicht (de middelste lamp). Beide grote lampen (links en rechts) zijn dood.
Ik zal ze maar beide vervangen dan? Gewoon H4 gok ik, en hoe kom je er bij?
H7 dan wel.HTT-Thalan schreef op donderdag 26 september 2024 @ 12:09:
Kreeg vandaag een melding dat de voorlamp van de RT stuk is. Bij controle heb ik alleen een werkende DRL en grootlicht (de middelste lamp). Beide grote lampen (links en rechts) zijn dood.
Ik zal ze maar beide vervangen dan? Gewoon H4 gok ik, en hoe kom je er bij?
HTT-Thalan schreef op donderdag 26 september 2024 @ 16:31:
Nou, zover kwam ik niet eenskoppeling begon enorm te slippen vandaag in de 4 en de 5. Nu snap ik best dat dit een verbruiksartikel is, maar 1) na 200km gereden en 2) gezien dat het ding veel te vol olie zit (nu snap ik waar die lucht vandaan kwam) is waarschijnlijk de koppeling nat geworden daardoor.
Hij gaat dus morgen retour dealer en die gaan zich erover buigen. Ik heb garantie...
Ja part of life. Beter dat ik het nu moet regelen dan over 6 maanden o.i.d. als ik voor examen sta. Ik heb sowieso de CB voor tourritjes en als ik echt omhoog zit kan ik altijd nog in mijn auto kruipen
Bij slippen door olie is de keerring lek naar de koppeling. Leuke reparatie, mooi de hele motor in 2-enHTT-Thalan schreef op donderdag 26 september 2024 @ 16:31:
Nou, zover kwam ik niet eenskoppeling begon enorm te slippen vandaag in de 4 en de 5. Nu snap ik best dat dit een verbruiksartikel is, maar 1) na 200km gereden en 2) gezien dat het ding veel te vol olie zit (nu snap ik waar die lucht vandaan kwam) is waarschijnlijk de koppeling nat geworden daardoor.
Hij gaat dus morgen retour dealer en die gaan zich erover buigen. Ik heb garantie...
Tja ik ben (nog) niet zo'n BMW kenner dus het is deels gissen, maar dat de koppeling flink slipt is makkelijk te checken nu, gewoon gas geven. Dat deed hij bij de proefrit niet... dus gewoon dikke pech behoort tot de mogelijkheden. Maar inderdaad, het is een megaklus om de motor te splitsen hiervoor. Dat is hun probleem vind ik, 200km na aanschaf hoef ik nog geen groot onderhoud te verwachten aan een motor van 5k bij een garage/dealer.charrel schreef op donderdag 26 september 2024 @ 17:56:
[...]
Bij slippen door olie is de keerring lek naar de koppeling. Leuke reparatie, mooi de hele motor in 2-en![]()
Dat het glaasje volledig vol zit heeft daar weinig mee te maken vermoed ik, tot de bovenkant van het peilglas is gewoon prima. Alleen de meeste boxers die ik gereden heb en ken gebruiken olie tot halverwege het glas en daarna is het stabiel of gaat het langzamer.
Slecht idee... Hoe laat?
Ah balen, zal heus wel onder garantie vervangen worden, zeker als het een bovag erkend bedrijf is.HTT-Thalan schreef op donderdag 26 september 2024 @ 18:22:
[...]
Tja ik ben (nog) niet zo'n BMW kenner dus het is deels gissen, maar dat de koppeling flink slipt is makkelijk te checken nu, gewoon gas geven. Dat deed hij bij de proefrit niet... dus gewoon dikke pech behoort tot de mogelijkheden. Maar inderdaad, het is een megaklus om de motor te splitsen hiervoor. Dat is hun probleem vind ik, 200km na aanschaf hoef ik nog geen groot onderhoud te verwachten aan een motor van 5k bij een garage/dealer.
Ik heb zwart op wit (op de factuur) 9 maanden garantie bedongen. Daar staat geen beperking bij over onderdelen of kilometers. Ik kan zo even niks over Bovag vinden, maar het is een hele grote Kawa dealer hier in de omgeving die goed bekend staat en veeeel klanten heeft (staat er eigenlijk elke dag wel zwart van de mensen) dus ik hou nog even goeie hoop.Metro2002 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 19:52:
[...]
Ah balen, zal heus wel onder garantie vervangen worden, zeker als het een bovag erkend bedrijf is.
The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future
Fucking hell, wat een gave collectie.mistahk1 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 21:31:
Die gasten van 44 Teeth zijn wel eens bij iemand geweest die een van de oudere MotoGP Duc's had gekocht. Die man gaf aan dat er ook best wat tijd en aandacht was besteed om het zaakje operationeel te krijgen.
YouTube: Dream Garage: GP Special
Slecht idee... Hoe laat?
heb je ook onthouden hoeveel liter er in ging en hoeveel km je ongeveer hebt gereden? (en ook hoe groot je tank is). Mijn Tracer 7 begint namelijk bij 280km al te miepen dat hij leeg is maar vervolgens gaat er maar 10 vd 17 liter in.Blomminator schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 09:48:
Ok, les geleerd, meer tanken want het verbruik op de snelweg is significant hoger. Én de 'onderste' helft van de benzinemeter gaat VELE malen sneller dan de bovenste. Niet meer doen. Warme motorkleding is al besteld, maar komt eind oktober. En voortaan je laptop vooraf in een waterdichte hoes steken.
[ Voor 22% gewijzigd door DrivinUCrazy op 27-09-2024 10:07 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Met motor mag je op veel plekken ook gratis parkeren, bij voorbeeld bij de meeste vliegvelden (in de UK dan).HTT-Thalan schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 09:59:
Als onderdeel van de opleiding leer ik ook heel veel motorspecifieke weetjes. Omdat dit straks mijn brood wordt, ben ik dus een LinkedIn campagne begonnen motorrijden te promoten. Wisten jullie bijvoorbeeld dat je je motor onbeperkt en zonder parkeerschijf in een schijfzone mag parkeren? Erg fijn in de grote stad...
Je mag met een motor (of elk ander gemotoriseerd voertuig) niet over de stoep rijden in Nederland, dat deed ik 1 meter en kreeg daar gelijk een prent voor twv 168€ ofzo als ik het mij goed herinner een aantal jaar geleden.ToolkiT schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 10:09:
[...]
Met motor mag je op veel plekken ook gratis parkeren, bij voorbeeld bij de meeste vliegvelden (in de UK dan).
Ook handig weetje is dat je een stuk over de stoep mag rijden om bij je parkeerplek te komen (wat vaak ook op de stoep mag).
[ Voor 3% gewijzigd door cyntax op 27-09-2024 10:23 ]
Ja, dat mag op alle blauwe zones. Leer je zelfs met theorie.DrivinUCrazy schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 10:06:
Is dat nog steeds in iedere stad zo? Ik dacht dat grote steden daar langzaamaan actie tegen gingen ondernemen. (En dan is er een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen)
Ik weet het overigens oprecht niet, want ik ga niet met de motor de (Nederlandse) steden in. :-)
zeker, zeker
Valt ook niet mee om je parkeerschijf achter je ruit te leggen. Bij veel motoren althans.ozzynator schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 10:27:
[...]
Ja, dat mag op alle blauwe zones. Leer je zelfs met theorie.
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Dat heeft de t7 ook inderdaad, irritant dat ze de ECU laten berekenen hoeveel er mogelijk in de tank zit.squashedraven schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 09:58:
[...]
heb je ook onthouden hoeveel liter er in ging en hoeveel km je ongeveer hebt gereden? (en ook hoe groot je tank is). Mijn Tracer 7 begint namelijk bij 280km al te miepen dat hij leeg is maar vervolgens gaat er maar 10 vd 17 liter in.
mmm in de UK mag het ook minder dan ik dacht..cyntax schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 10:11:
[...]
Je mag met een motor (of elk ander gemotoriseerd voertuig) niet over de stoep rijden in Nederland, dat deed ik 1 meter en kreeg daar gelijk een prent voor twv 168€ ofzo als ik het mij goed herinner een aantal jaar geleden.
Klopt, niet toegestaan. Officieel moet je ook in een vak parkeren maar veel gemeentes staan op de stoep parkeren toe ivm tekorten en ook gewoon gewoonte.cyntax schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 10:11:
[...]
Je mag met een motor (of elk ander gemotoriseerd voertuig) niet over de stoep rijden in Nederland, dat deed ik 1 meter en kreeg daar gelijk een prent voor twv 168€ ofzo als ik het mij goed herinner een aantal jaar geleden.
Slecht idee... Hoe laat?
ik lees net dat de regels in Scotland (net als in London) strenger zijn dan in England..GSX-MAN schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 10:40:
In Schotland een keer een prent voor gekregen, ja. Jammer.
Slecht idee... Hoe laat?
Dat leer je voor je theorie, dus jaHTT-Thalan schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 09:59:
Wisten jullie bijvoorbeeld dat je je motor onbeperkt en zonder parkeerschijf in een schijfzone mag parkeren? Erg fijn in de grote stad...
A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.
Slecht idee... Hoe laat?
Ik wilde niet insinueren dat je het niet wist, maar je wil ze de kost niet geven hoor
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq