Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 101 Laatste
Acties:
  • 473.210 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ik heb nog een Moto Guzzi V7 Rough (scambler) te koop staan ;) :+

https://photos.google.com...3VXBKR0tLVDJueXc3alhWcjd3

[ Voor 26% gewijzigd door ToolkiT op 25-09-2024 12:06 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Ok, you win.

Slecht idee... Hoe laat?

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 08:57
Ja is geen starten lopen meer.
Banden zijn oud en verrot, vorken voor leeg.

Hij is zoals gezegd rijdend weggezet (niks aan gedaan zoals benzine eruit etc), maar heeft zeker wel wat werk nodig om weer te lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Blomminator schreef op woensdag 25 september 2024 @ 11:35:
Ik lag bijna in echtscheiding toen vrouwlief thuiskwam en ik aan de eetkamertafel een even opgepikt VW T3 1.9 watergekoeld blokje had opgehaald ter revisie.. Ik een mooi project (en hernia van het naar boven sjouwen) en zij een toeval. Terwijl ja.. zó groot zijn die dingen niet hoor denk ik dan.

Enfin, doen. En je hebt toch ook nog 2 kinderkamers? Moeten die niet op kamers zo inmiddels? Die zijn RUIM de 9 jaar gepasseerd.
Lol hier staat ook al maanden een Moto Guzzi blok in de woonkamer.. was een kerstvakantie projectje voor mijn dochter en ik heb er nog geen forever home voor gevonden .. plan is om er een koffie tafel van te maken (ala top gear)

Die wasserboxer blokken zijn best flink hoor.. onder mijn T3 ligt er ook een die ik eigenlijk moet reviseren om de oliedruppels wat te verminderen..

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ik ben geen technisch wonder, ik weet niet of ik een Italiaan aandurf :X

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
_eLMo_ schreef op woensdag 25 september 2024 @ 11:38:
Een motorblok reviseren in je woonhuis? Dat zou mijn vrouw ook niet zien zitten nee 8)7

Zolang het in de schuur blijft boeit het haar weinig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jUSUnpkvnXqm2lBiY9WtMNocESU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kdsLmgZ7lVM0Pp12p7NkeHoE.png?f=fotoalbum_large
hier gewoon in de huiskamer 8)
Maar ja was een educatief projectje voor dochter.. dus dan kan er een hoop meer dan als het alleen voor mij is natuurlijk ;)

HTT-Thalan schreef op woensdag 25 september 2024 @ 11:50:
[...]

*KUCH* kuch kuch (echo)

[Afbeelding]

Binnenkort weer grote schoonmaak houden, moet een kastje gaan maken voor mijn dochter.

Links nog een kolomboor restauratieproject in delen en rechts een grote stapel hout voor een enorm bureau.

Misschien kan ik nog wel ergens ruimte maken voor een heftafel... kan dubbel dienst doen als uitvoer voor de lintzaag.
ik ben erg envious hierop... :X
Mijn enkele garage is bomvol met gereedschap, fietsen en 1 motor.. de V7 staat bij buurman die een dubbele garage heeft..

GSX-MAN schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:12:
[...]

Ik ben geen technisch wonder, ik weet niet of ik een Italiaan aandurf :X
Moderne piaggio group motor zijn best betrouwbaar hoor :)
Oude guzzis zijn elende qua electronica maar dat is bij moderne niet echt een probleem meer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

ToolkiT schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:17:
[...]

Moderne piaggio group motor zijn best betrouwbaar hoor :)
Oude guzzis zijn elende qua electronica maar dat is bij moderne niet echt een probleem meer..
Wel een mooie, zeg. :9~

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:29

_Apache_

For life.

HTT-Thalan schreef op woensdag 25 september 2024 @ 11:50:
[...]

*KUCH* kuch kuch (echo)

[Afbeelding]

Binnenkort weer grote schoonmaak houden, moet een kastje gaan maken voor mijn dochter.

Links nog een kolomboor restauratieproject in delen en rechts een grote stapel hout voor een enorm bureau.

Misschien kan ik nog wel ergens ruimte maken voor een heftafel... kan dubbel dienst doen als uitvoer voor de lintzaag.
Gast... ik ken profesionele werkplaatsen die het met minder oppervlak moeten doen.. :/

Wel lekker, verkapte mancave.. Ik mis de koelkast en speakerset, dan zou je er nooit meer vandaan komen.

[ Voor 6% gewijzigd door _Apache_ op 25-09-2024 13:13 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

_Apache_ schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:18:
[...]

Gast... ik kan profesionele werkplaatsen die het met minder oppervlak moeten doen.. :/

Wel lekker, verkapte mancave.. Ik mis de koelkast en speakerset, dan zou je er nooit meer vandaan komen.
Ja, die koelkast en speakers heb ik dan weer wel. De vrijdagavonden met mijn vrienden vinden ook veel in de garage en achtertuin plaats.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:14

4x2

lộn xộn quá

_eLMo_ schreef op woensdag 25 september 2024 @ 11:38:
Een motorblok reviseren in je woonhuis? Dat zou mijn vrouw ook niet zien zitten nee 8)7

Zolang het in de schuur blijft boeit het haar weinig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aiCBLDh-r7g-kLCn4Xh-murAANQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H2gghWSoyu57TtlJL0O59C3o.jpg?f=fotoalbum_large

Motorblok in de woonkamer is voor amateurs :P
(De MBX125 heb ik ook binnen gestart en de SFX50 scooter had ik een 70cc onder geknutseld in de woonkamer)
Vrouw (toen nog vriendin trouwens) was het er niet geheel mee eens :+

leeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Goddomme dit is mooi spul. Het is dat arm ben, geen garage heb, het niet nodig heb, de vrouw het niet wil, de auto binnenkort vervangen moet worden.. en nog een handjevol. Maar one can dream.

Mooi ding man!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:08

Destruction

(ex-)Automonteur

HTT-Thalan schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:00:
[...]

Oh daar kan ik dan wel om komen met mijn aanhanger :P.
Geen aanhanger nodig, die zet ik zo achterin m'n bus :Y)

alleen niet heel erg mijn kop thee, zo'n cafe racer

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:09
@4x2 ze hoeft ook niet alles goed te vinden, zo werkt dat in een relatie. Geven en nemen.

[ Voor 5% gewijzigd door ozzynator op 25-09-2024 14:05 ]

zeker, zeker

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

ozzynator schreef op woensdag 25 september 2024 @ 14:04:
@4x2 ze hoeft ook niet alles goed te vinden, zo werkt dat in een relatie. Geven en nemen.
Precies, zij geeft ruimte en jij neemt die.

Toch? Of... he :? :P

Ik heb ook wel eens de motor in de woonkamer gezet. In de schuur stond al een of andere Magna en tijdens een storm begon mijn motor nogal eng op z'n bok te dansen :X Tuindeuren open en de CBR binnen geduwd voor de nacht.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:53
ToolkiT schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:13:
[...]

ik ben erg envious hierop... :X
Mijn enkele garage is bomvol met gereedschap, fietsen en 1 motor.. de V7 staat bij buurman die een dubbele garage heeft..
Fietsen heb ik zo opgelost:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eA7QUjPO9XItks-E2epDH4uEMNA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aSDpVA0z9fx81XI5GCBNJa9p.jpg?f=fotoalbum_large

(is nog niet af, moet nog geschilderd en dakveren erop)

We hebben een fietsenschuur achter de werkplaats maar die is verrot en kan elk moment neerkomen. Zodra afgebroken wordt dat een houtwerkplaatsje - alle ouderwetse zaken verhuizen daar dan heen en dan heb ik in de werkplaats meer ruimte voor motorgedoe, fietsonderhoud, zitmaaier etc.

Mocht ik ooit mijn eigen motoren neerzetten voor mijn rijschool dan kan dit mooi voorin deze werkplaats, met gebruik van middenbok kan ik er wel een stuk of 4/5 kwijt zonder de ruimte achterin op te offeren.

Zolder zit er ook op, daar staat o.a. mijn afzuiging, houtvoorraad, opberg van spullen etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 06:51
Ik ben even weg en dit is Eigen huis en Tuin geworden!? Welja.

YouTube: Eigen huis en tuin klus-muziekje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Het is ook wel echt ideaal als je zo een beetje ruimte hebt thuis @HTT-Thalan :) Het nadeel is dat je in een dorp redelijk ver van de meer bewoonde wereld woont, dat dan weer wel. Voor mij een reden om nog maar gewoon in de stad te blijven wonen. Ik kan nu (buiten m'n werk) eigenlijk heel veel per fiets bereiken, dat is ook wel fijn.

* Destruction heeft op een steenworp afstand van m'n huidige woonplaats wel een heel mooie woning met een nog veel mooiere bedrijfshal te koop gezien... Maar ik heb helaas niet ff een miljoen liggen ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Destruction schreef op woensdag 25 september 2024 @ 14:22:
Het is ook wel echt ideaal als je zo een beetje ruimte hebt thuis @HTT-Thalan :) Het nadeel is dat je in een dorp redelijk ver van de meer bewoonde wereld woont, dat dan weer wel. Voor mij een reden om nog maar gewoon in de stad te blijven wonen. Ik kan nu (buiten m'n werk) eigenlijk heel veel per fiets bereiken, dat is ook wel fijn.
Tja, ik werk al 5+ jaar volledig remote dus toen was het ook niet echt een dingetje... en toen hebben we dit plekje betaalbaar kunnen krijgen. We gaan nu zien hoe goed ik hier in de regio een bedrijf kan starten en of er voldoende aanwas is voor leerlingen. Gelukkig ben ik in een wip in Assen/Zwolle/Groningen en regio Enschede/Hengelo is ook zo bereikt dus als uithurende instructeur heb ik wel wat opties.

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Een fietsenschuur achter de garage is voor mij een onhandige optie, omdat je bij ons niet achterom kan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kQmU-TA9YM14HvWm_6-278GvTTQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HDzaTdSaDpwfnDNcN32HNVgm.png?f=user_large

Die rode lijnen zijn de schuttingen met de drie buren, dus alles zal door de garage (pijl) moeten.

Slecht idee... Hoe laat?

GSX-MAN schreef op woensdag 25 september 2024 @ 14:46:
Een fietsenschuur achter de garage is voor mij een onhandige optie, omdat je bij ons niet achterom kan:

[Afbeelding]

Die rode lijnen zijn de schuttingen met de drie buren, dus alles zal door de garage (pijl) moeten.
hier vergelijkbare situatie..

• Blomminator
  • Niet online
ToolkiT schreef op woensdag 25 september 2024 @ 14:47:
[...]

hier vergelijkbare situatie..
Ik kan achterin nog wat ruimte winnen door de begroeiing 3m ofzo weg te halen. De kavelgrens ligt (als het goed is) daar ergens. Dan kan ik wel achterom komen. Maar door een mooi grasveld - dus niet echt optimaal. Maar met een motor kan t. En dan een schuurtje bouwen. Echter, vrouwlief is nog niet dolenthousiast... kost hoop geld, veel arbeid. En aangezien ik al tijden roep binnen 4 jaar weer te verhuizen naar een plek vergelijkbaar met @HTT-Thalan .. ja, dan maar niet.

Klinkt mij ideaal wat hij schetst. Remote werken (doe ik nu 1 op dag per 3 weken na) -, boerderij ergens met veel ruimte, en lekker op je klompen over het erf lopen. Vrouwlief is over afgelegen wonen nog niet heel enthousiast.. want.. gezelligheid, buren, vrienden over de vloer. Dus dat kan nog wel effe steggelen worden.

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Blomminator schreef op woensdag 25 september 2024 @ 15:06:
[...]

Ik kan achterin nog wat ruimte winnen door de begroeiing 3m ofzo weg te halen. De kavelgrens ligt (als het goed is) daar ergens. Dan kan ik wel achterom komen. Maar door een mooi grasveld - dus niet echt optimaal. Maar met een motor kan t. En dan een schuurtje bouwen. Echter, vrouwlief is nog niet dolenthousiast... kost hoop geld, veel arbeid. En aangezien ik al tijden roep binnen 4 jaar weer te verhuizen naar een plek vergelijkbaar met @HTT-Thalan .. ja, dan maar niet.

Klinkt mij ideaal wat hij schetst. Remote werken (doe ik nu 1 op dag per 3 weken na) -, boerderij ergens met veel ruimte, en lekker op je klompen over het erf lopen. Vrouwlief is over afgelegen wonen nog niet heel enthousiast.. want.. gezelligheid, buren, vrienden over de vloer. Dus dat kan nog wel effe steggelen worden.
Misschien moet ze een keer een nestje gehad hebben, schijnt goed te zijn voor het karakter >:)

Slecht idee... Hoe laat?

• Blomminator
  • Niet online
GSX-MAN schreef op woensdag 25 september 2024 @ 15:07:
[...]

Misschien moet ze een keer een nestje gehad hebben, schijnt goed te zijn voor het karakter >:)
Blijf jij nou maar bij motoren als projectjes, alvorens je dit soort diensten aanbiedt. Eind oktober komt er mogelijk een labrador.. dat is al heftig genoeg.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Blomminator schreef op woensdag 25 september 2024 @ 15:14:
[...]

Blijf jij nou maar bij motoren als projectjes, alvorens je dit soort diensten aanbiedt. Eind oktober komt er mogelijk een labrador.. dat is al heftig genoeg.
Snel een zijspan fixen dan :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PL5BleJX7K4YxomSukwciQNdP5I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/urwP6gz8b6xqj80L1syM7CPT.png?f=fotoalbum_large

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Blomminator schreef op woensdag 25 september 2024 @ 15:06:
[...]

de mijne is echt helemaal ingebouwd.. en uberhaupt niet enorm.. voortuin is groter.. maar daar staan als 2 autos op de drive..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wwSwYKG_gMwQLUFSr_SZWz55YKY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qromXWWTQIY4meHBZdULby7W.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
GSX-MAN schreef op woensdag 25 september 2024 @ 14:46:

[Afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I884up0EfNahzu9dMRoa4LvhmEA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jsYwMdLORqiM30VdSu6u3ad4.png?f=fotoalbum_large

1 Werkplaats
2 Gammele verrotte fietsenschuur
3 Woonhuis
4 Kampeerhutje

Ik moet dus helaas ook regelmatig flink wat bramenstruiken wieden (ga maar eens een gravertje huren want dit is geen doen) en wekelijks ~1400m2 gras maaien.

De nieuwe fietsenschuur staat voor de werkplaats, op een binnendeel van de oprit (achter het hek, die zwarte lijn links van het huis halverwege de oprit).

Het schuurtje (2) gaat eruit, en op de plaats van de moestuin (eindje onder datzelfde schuurtje) komt dan een nieuw gebouwtje met een soort levend houtbewerkingsmuseum dat ik zelf ga bouwen/inrichten á 1900-stijl.

Momenteel staat er 1 motor onder het schuurtje, 1 in de werkplaats en eentje (voor een paar dagen) onder een hoes buiten want de werkplaats moet flink opgeruimd. Ik zit erover te denken om voor de CB500 een aparte plek in het nieuwe of oude schuurtje te maken zodat ik meer plek in de werkplaats overhou.

Die werkplaats is groot, zeker, maar ik werk ook met 'groot' hout (platen, lange balken tot 3 meter) dus ik heb veilige loop- en werkruimte nodig daarvoor. En een plek waar je je meubel dan daadwerkelijk bouwt. Ook motor onderhoud, als ik dat zelf doe, gebeurt voorin. Achterin is een metaalhoek (lassen, slijpen etc).

Achterin bij (4) laten we de boel gecontroleerd verwilderen. Ik plant er bomen en struiken (al een paar jaar) zodat een soort mini bos ontstaat waar ik kan zitten, lezen, kamperen, en koken boven mijn vuurplaats. Ik heb er een kleine hut gebouwd waar een hangmat in kan, of 2 slaapmatten. Je ziet hem slecht op de foto want het dak heb ik met gras bedekt.

[ Voor 7% gewijzigd door HTT-Thalan op 25-09-2024 16:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Dat lijkt me zoooo leuk... en dan idd mijn hond erin en samen ritjes maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

HTT-Thalan schreef op woensdag 25 september 2024 @ 16:22:
[...]

Dat lijkt me zoooo leuk... en dan idd mijn hond erin en samen ritjes maken.
Nee, zijspanrijden lijkt mij redelijk kut met peren. Je combineert de nadelen van een motor met die van een auto. In de file staan in de zeikende regen. >:)

Slecht idee... Hoe laat?

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:53
Een zijspan, vooral met Schwenker zijspan waardoor je de motor nog steeds kunt kantelen, dáár zie ik nog wel het nut van in. Zijspanraces zijn ook ontzettend gaaf om te zien. (no way dat je mij in zo'n zijspan krijgt!)
Helaas ging dat vorige week in Gemert wel fout bij een zijspanrace, maar motorraces zijn nu eenmaal niet risicoloos. Des te spijtiger dat het in dit geval om omstanders ging die het slachtoffer waren. :/

Maar terug naar nutteloze voertuigen:
Zo'n Can-am Spyder, dat heb ik nooit begrepen. Ik geloof ook niet dat ik dat ooit zal begrijpen.

Een vriend van mij heeft overigens een tijdje een zijspan gereden ivm heupproblemen. Die kon daar nog een aardig potje mee sturen, hij reed steevast achteraan. Dan moet je soms echt wel serieus aanpoten om erbij te blijven.
Alleen dan was het nog wel eens leuk om bij het verkeerslicht of ander smal punt even tussendoor te piepen en hem het nakijken te geven. :+

[ Voor 24% gewijzigd door DrivinUCrazy op 25-09-2024 16:42 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01:26

steveman

Comfortabel ten onder

Schitterende ontdekking om te doen, dag voor vertrek naar huys: reboundschroefje linker vorkpoot draait dol. En dit doet mij sterk vermoeden dat er bijna geen uitgaande demping meer plaatsvond in die poot.

Nu dacht ik eerst dat het aan mij lag, want immers, de vorkpoten zijn onlangs geserviced, en dat alles niet lekker ging wijte ik aan dat ik nog steeds niet helemaal fit ben. (Zul je zien, maandag weer aan de slag: helemaal weer fit als een ringvaartotter)

Ik voelde me vandaag wat beter en ben op onderzoek uit gegaan, en toen ontdekte ik het probleem dus. Nog een paar keer een fijn weggetje op en neer geragt met de rebound in de andere poot volledig dicht, dat leek er al meer op.

Voor dat ik weer zeg "je moet ook gvd alles zelf doen", eerst de poot maar weer naar Tiel faxen. Pootje gaat nu ook al weer 50k mee, kan ook gewoon iets stuque zijn.

Ik moet vaker meteen het materiaal de schuld geven :Y)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 06:51
DrivinUCrazy schreef op woensdag 25 september 2024 @ 16:41:
Een zijspan, vooral met Schwenker zijspan waardoor je de motor nog steeds kunt kantelen, dáár zie ik nog wel het nut van in. Zijspanraces zijn ook ontzettend gaaf om te zien. (no way dat je mij in zo'n zijspan krijgt!)
Helaas ging dat vorige week in Gemert wel fout bij een zijspanrace, maar motorraces zijn nu eenmaal niet risicoloos. Des te spijtiger dat het in dit geval om omstanders ging die het slachtoffer waren. :/

Maar terug naar nutteloze voertuigen:
Zo'n Can-am Spyder, dat heb ik nooit begrepen. Ik geloof ook niet dat ik dat ooit zal begrijpen.

Een vriend van mij heeft overigens een tijdje een zijspan gereden ivm heupproblemen. Die kon daar nog een aardig potje mee sturen, hij reed steevast achteraan. Dan moet je soms echt wel serieus aanpoten om erbij te blijven.
Alleen dan was het nog wel eens leuk om bij het verkeerslicht of ander smal punt even tussendoor te piepen en hem het nakijken te geven. :+
In een combinatie hiervan heb ik wel eens als bakkenist meegedaan aan het NK Bakbrommerrace in Krimpen aan de Ijssel. Je komt echt als een vaatdoek uit die bak. Ben destijds wel 1e geworden in de 50cc klasse. Als je mee leest Herbie: _/-\o_

• HTT-Thalan
GSX-MAN schreef op woensdag 25 september 2024 @ 16:30:
[...]

Nee, zijspanrijden lijkt mij redelijk kut met peren. Je combineert de nadelen van een motor met die van een auto. In de file staan in de zeikende regen. >:)
Nou, wat @DrivinUCrazy zegt, een zwenkend zijspan lijkt me wel iets voor op de CB500... ziet er kek uit en dan kan ik eens met de woef op vakantie voor een paar dagen naar Zweden ofzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 21:47

BM

Moderator Spielerij
Vanavond Roadlok geïnstalleerd. Ging eigenlijk erg soepel, even puzzelen welke spacers je nodig hebt, maar buiten dat, klusje van niks eigenlijk :)

Komende tijd eens zien hoe het bevalt

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Godverdomme wat flauw, er kwam hier thuis een heel lijstje met zaken aan het huis die ik ook zou kunnen doen, als ik zo nodig een "project" zocht. _O- -O-

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

GSX-MAN schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:11:
Godverdomme wat flauw, er kwam hier thuis een heel lijstje met zaken aan het huis die ik ook zou kunnen doen, als ik zo nodig een "project" zocht. _O- -O-
Maar het één sluit het ander niet uit toch?

Als jij zegt dat je de buitenboel gaat schilderen hoeft ze je daar niet elk jaar aan te herinneren. Je gaat dat heus wel fixen binnen 30 jaar :+

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Destruction schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:15:
[...]

Maar het één sluit het ander niet uit toch?

Als jij zegt dat je de buitenboel gaat schilderen hoeft ze je daar niet elk jaar aan te herinneren. Je gaat dat heus wel fixen binnen 30 jaar :+
Ik ga maar eens serieus het hele lijstje aan het huis afwerken. Het kan nooit veel zijn. O-)

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:26

botoo

💀 too old to die young

Als je het hebt over lijstjes van je ega dan help ik je wel uit de brand, dergelijke lijstjes hebben een oneindig aantal todo's, dus doe het op jouw tempo en leg uit dat je dat lijstje heus wel, maar op z'n tijd, afwerkt.

Heeft mij ook een twintig+ jaar gekost maar mijn todo lijstje ligt ondertussen aardig te verstoffen en ik kijk er alleen op, om iets af te strepen, als ikzelf van mening ben dat er iets moet gebeuren.

Zo ook nu, moeders wil (o.a.) nieuwe keukenapparatuur, dat is idd na 20+ jaar wel aan vervanging toe, dus heb ik vorige maand een nieuwe koelkast geplaatst met de mededeling dat ik daarna eerst € 3.000 nodig heb voor mijn motor.
Aldus geschied, volgende maand andere nokkenassen, nieuwe nokvolgers, stelbare pushrods en zwarte hulzen, alsmede een nieuwe afstelling op de dyno,

Happy wife, happy life ;) :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:51

Vrijdag

De Zwarte

Happy man, everything can 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ach, één van de kinderen heeft ook echt een nieuwe fiets nodig. Dat gaat absoluut voor.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

GSX-MAN schreef op woensdag 25 september 2024 @ 21:00:
Ach, één van de kinderen heeft ook echt een nieuwe fiets nodig. Dat gaat absoluut voor.
En wat voor motor heb je voor jezelf uitgezocht? :*)

Of bedoelde je wat anders? :|

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• HTT-Thalan
GSX-MAN schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:16:
[...]

Ik ga maar eens serieus het hele lijstje aan het huis afwerken. Het kan nooit veel zijn. O-)
Herkenbaar... Nu is mijn vrouw niet van het zeuren daarover maar ik heb zelf wel een lijst die ik voor december af wil hebben. En daar zitten best grote projecten tussen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43
Voorstel voor een nieuw extra topic: “ Hét grote motor slowchat topic”, met ruimte voor o.a. Tuinplattegronden, huishoudbudgetbestedingsdoelen, gebruiksopties voor woonkamer, berging, badkamer…

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06:54
Motorverbod in Amerongen op de welbekende dijk stap dichterbij

https://www.rtvutrecht.nl...amerongen-stap-dichterbij
Het college van burgemeester en wethouders denkt het verbod het woon-werkverkeer minimaal raakt, terwijl het wel zorgt voor minder geluidsoverlast voor de inwoners. Mensen die in de oude stad wonen en een motor hebben, hoeven zich geen zorgen te maken: het verbod geldt niet voor hen.
Als je als inwoner dus een motor hebt die goed hoorbaar is, zal je wel met de nek worden aangekeken :+

[ Voor 58% gewijzigd door Willem30 op 26-09-2024 08:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
Waneer komt die korting op de wegenbelasting voor motoren aan de beurt?
En hoe lang gaan ze door met afsluitingen.

Had laatst weer het probleem dat ik voor werk ergens heen moest waar je op de gewone route van google je niet met de motor mag komen. Locatie lag letterlijk aan het einde van een lange straat die verboden was voor motorfietsen.

Dus ik moest omrijden om mijn werk verkeer te doen, geen mega ramp maar was daardoor wel te laat.
(google geeft niet aan dat ik bepaalde wegen niet met de motor over mag)

Je zou kunnen zeggen pak de auto, maar dat mag ik niet met mijn A rijbewijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Willem30 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 08:20:

[...]

Als je als inwoner dus een motor hebt die goed hoorbaar is, zal je wel met de nek worden aangekeken :+
Ik snap de overlast absoluut, maar alles maar verbieden kan toch ook geen oplossing zijn, bovendien lijkt het alsof deze motorclub echt wel hun verantwoordelijkheden neemt.

• Jolke
  • Nu online
Willem30 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 08:20:

[...]

Goed dat ik daar nog een keer gereden heb, toen ik er in juni was. Kan dus wel eens de laatste keer geweest zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06:54
Jolke schreef op donderdag 26 september 2024 @ 08:40:
[...]

Goed dat ik daar nog een keer gereden heb, toen ik er in juni was. Kan dus wel eens de laatste keer geweest zijn.
Het verbod is in het weekend en op feestdagen he. :+ Op werkdagen kan het nog wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Willem30 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 08:52:
[...]

Het verbod is in het weekend en op feestdagen he. :+ Op werkdagen kan het nog wel.
Dus dat wordt vaker een vrijdagmiddag vrij nemen als het lekker weer is. En anders heb ik deze nog. Kom je er wel langs, maar volgens mij niet door:

https://app.routeyou.com/nl-nl/route/view/13998576

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

kneusteun schreef op donderdag 26 september 2024 @ 08:29:

Had laatst weer het probleem dat ik voor werk ergens heen moest waar je op de gewone route van google je niet met de motor mag komen. Locatie lag letterlijk aan het einde van een lange straat die verboden was voor motorfietsen.

Dus ik moest omrijden om mijn werk verkeer te doen, geen mega ramp maar was daardoor wel te laat.

Sowieso, je kan nergens vinden wat wanneer waar is afgesloten.
[...]

Ik ga altijd over de lekdijk naar werk, en week doordeweeks inderdaad. Maar.. er zijn zat mensen die wel in het weekend werken he ;)

[ Voor 18% gewijzigd door noes op 26-09-2024 09:07 ]

• Jolke
  • Nu online
[...]

Ok, dat zijn juist de momenten dat ik niet rijd idd. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Dit.
HTT-Thalan schreef op donderdag 26 september 2024 @ 08:30:
[...]

Ik snap de overlast absoluut, maar alles maar verbieden kan toch ook geen oplossing zijn, bovendien lijkt het alsof deze motorclub echt wel hun verantwoordelijkheden neemt.
En dit.

Ik heb een behoorlijk stille motor, mijn vrienden ook. Maar "wij" hebben het altijd allemaal gedaan, terwijl ik op de Lekdijk regelmatig auto's met open uitlaten voorbij hoor komen. Maar iedereen heeft een auto, dus automobilisten zijn nooit een groep.

Dus krijg je dit soort dingen van iemand die wekelijks een column op Kink mag doen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zzmFvW81ZefLXhx0oSRMCzJD60g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HRgvxG3y9dZhJXjuugGzxJ2v.png?f=user_large

Kunnen we onze meningsverschillen niet opzij zetten en gewoon eensgezind een teringhekel aan wielrenners hebben?

Slecht idee... Hoe laat?

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
De Belgische motorkeuring is echt een dingetje.
Een enduro (KLX 300) inschrijven is nog wel een puntje.

Spiegels check
Lichten check maar weet niet of die op hoogte staat.
Snelheidsmeter die ontbreekt standaard dus eens kijken hoe we dat mooi kunnen oplossen.
Wielen: geen SM wielen maar standaard enduro wielen check

Wordt nog een spannend iets om zoiets erdoor te krijgen alvorens we die op nummerplaat krijgen.
Op het moment laten we deze KLX 300 nog maar even staan totdat we weten wat de keuring doet...

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

Ik hoef geen korting op de MRB, ik wil gewoon niet dat ze lukraak wegen gaan afsluiten uitsluitend voor motoren, het slaat gewoon nergens op en weer een typische gevalletje Nederlands-doen. We hebben bestaande regels voor geluidsoverlast, we handhaven niet dus we sluiten de weg maar af voor álle motorrijders. Ook voor iedereen met standaard uitlaat of elektrische motorfietsen.

Gestoord wordt je ervan. Altijd wordt er maar weer voor de makkelijke oplossing gekozen (een verbod voor iedereen) in plaats van de overlastgevers aan te pakken. Ik trek dat echt zó slecht omdat het gewoon onrechtvaardig aanvoelt.

Er is toch een motor belangen club, kan die niet eens dit soort waanzin een halt toeroepen?
GSX-MAN schreef op donderdag 26 september 2024 @ 09:13:
Ik heb een behoorlijk stille motor, mijn vrienden ook. Maar "wij" hebben het altijd allemaal gedaan, terwijl ik op de Lekdijk regelmatig auto's met open uitlaten voorbij hoor komen. Maar iedereen heeft een auto, dus automobilisten zijn nooit een groep.
Inderdaad, de motorrijders met open uitlaten vallen enorm op maar de meeste blerpijpen vind je nog altijd onder auto's.
Ook mogen motorrijders ook wel eens de hand in eigen boezem steken en die idioot luide uitlaten eens achterwege laten. Een beetje geluid prima maar sommigen hoor je letterlijk kilometers verderop nog. Heb zelf ook aan het begin van een dijk gewoond dus ik snap de overlast echt wel maar wegen afsluiten is gewoon niet de oplossing.

[ Voor 22% gewijzigd door Metro2002 op 26-09-2024 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Metro2002 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 10:21:

Er is toch een motor belangen club, kan die niet eens dit soort waanzin een halt toeroepen?
https://www.motorrijdersactiegroep.nl/

https://www.motorrijdersactiegroep.nl/meldpunt-dwa

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +9 Henk 'm!
de V85TT is bij de dealer voor balhoofdlagers.. dus een 'loaner' mee.. een V100Mandello :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jM7JJFFcC3gfZfklIjIA38Fl1tc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RPzXWAecFDdj9DsIjlg7WEuy.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F3DgK2otpgMpan3-IWnzDd0fZCQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sBZ3gTJ1U3KQckrJ7rDCZmQB.png?f=fotoalbum_large
Na jaren adventure bikes rijden moet ik toch altijd weer ff wennen aan motoren met een smaller stuur met minder stuuruitslag.. en dit zijn nog niet eens clipons..
Dat het nat weer was hield ook niet natuurlijk voor het vertrouwen..

• kneusteun
Ja dat is altijd lachen, koppelingpunt even in muscle memory krijgen en de plaatsing van de voet controls.
kneusteun schreef op donderdag 26 september 2024 @ 11:08:
Ja dat is altijd lachen, koppelingpunt even in muscle memory krijgen en de plaatsing van de voet controls.
koppeling was makkelijk.. vorige week een Stelvio gereden die koppelde hetzelfde (en niet zoveel anders als de V85TT) maar de achterrem voelde heel onnatuurlijk.. en een rotonde om gaan reed ik als een n00b :+
Je moet echt veel meer met je lijf sturen ipv het stuur.. adventure bikes hebben brede sturen met veel hefboom.. dus gooi je makkelijk de hoek om.. dit voelt echt anders..

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

ToolkiT schreef op donderdag 26 september 2024 @ 11:01:
de V85TT is bij de dealer voor balhoofdlagers.. dus een 'loaner' mee.. een V100Mandello :)
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Na jaren adventure bikes rijden moet ik toch altijd weer ff wennen aan motoren met een smaller stuur met minder stuuruitslag.. en dit zijn nog niet eens clipons..
Dat het nat weer was hield ook niet natuurlijk voor het vertrouwen..
Staat ook wel leuk speelgoed daar :9~

Slecht idee... Hoe laat?

GSX-MAN schreef op donderdag 26 september 2024 @ 11:27:
[...]

Staat ook wel leuk speelgoed daar :9~
absoluut!
het is naast een tankstation:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nvbz3XH1CVEPdIqa-7FY28hIA7o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4gLgGXJPcUftLMXAfEXVKwiz.png?f=fotoalbum_large
Op die weg zijn meerdere tankstations, maar deze is mijn favoriet om meteen ff te windowshoppen..

Weet niet of het te zien is, maar er staat daar een Alfa Romeo F1 raceauto in de etalage.. en een flou draad model van een F40..

hun aanbod: https://www.knowlhill.com/used-cars-for-sale/

[ Voor 3% gewijzigd door ToolkiT op 26-09-2024 11:47 ]

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

ToolkiT schreef op donderdag 26 september 2024 @ 11:47:
[...]

absoluut!
het is naast een tankstation:
[Afbeelding]
Op die weg zijn meerdere tankstations, maar deze is mijn favoriet om meteen ff te windowshoppen..

Weet niet of het te zien is, maar er staat daar een Alfa Romeo F1 raceauto in de etalage.. en een flou draad model van een F40..

hun aanbod: https://www.knowlhill.com/used-cars-for-sale/
Ja, gaaf man. Van die draadmodellen staat er eentje van de 250 GTO bij Louwman, die werden gebruikte als pasmal voor de carosserie.

Tof aanbod bij die dealer. Ik ga volgende maand weer bij mijn nicht in Zwitserland langs, die hebben verschillende bedrijven, waaronder ook autobedrijven:

https://www.autoscout24.ch/de/s/seller-64297

Toen de onze stuk ging, had ik daar helaas weinig aan. Bijna alles is buiten mijn prijsklasse en importeren van buiten de EU lijkt me ook gedoe.

[ Voor 6% gewijzigd door GSX-MAN op 26-09-2024 12:09 ]

Slecht idee... Hoe laat?

• HTT-Thalan
Kreeg vandaag een melding dat de voorlamp van de RT stuk is. Bij controle heb ik alleen een werkende DRL en grootlicht (de middelste lamp). Beide grote lampen (links en rechts) zijn dood.

Ik zal ze maar beide vervangen dan? Gewoon H4 gok ik, en hoe kom je er bij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HTT-Thalan schreef op donderdag 26 september 2024 @ 12:09:
Kreeg vandaag een melding dat de voorlamp van de RT stuk is. Bij controle heb ik alleen een werkende DRL en grootlicht (de middelste lamp). Beide grote lampen (links en rechts) zijn dood.

YouTube: MAX BMW R1200RT Headlight Bulb Replacement

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op donderdag 26 september 2024 @ 12:09:

H7 dan wel.

Erbij komen via de achterkant. Beetje onhandig. Maar dit staat natuurlijk ook gewoon in de RTFM he.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Nou, zover kwam ik niet eens :/ koppeling begon enorm te slippen vandaag in de 4 en de 5. Nu snap ik best dat dit een verbruiksartikel is, maar 1) na 200km gereden en 2) gezien dat het ding veel te vol olie zit (nu snap ik waar die lucht vandaan kwam) is waarschijnlijk de koppeling nat geworden daardoor.

Hij gaat dus morgen retour dealer en die gaan zich erover buigen. Ik heb garantie...
HTT-Thalan schreef op donderdag 26 september 2024 @ 16:31:
Nou, zover kwam ik niet eens :/ koppeling begon enorm te slippen vandaag in de 4 en de 5. Nu snap ik best dat dit een verbruiksartikel is, maar 1) na 200km gereden en 2) gezien dat het ding veel te vol olie zit (nu snap ik waar die lucht vandaan kwam) is waarschijnlijk de koppeling nat geworden daardoor.

Hij gaat dus morgen retour dealer en die gaan zich erover buigen. Ik heb garantie...
:(:)

• HTT-Thalan
Ja part of life. Beter dat ik het nu moet regelen dan over 6 maanden o.i.d. als ik voor examen sta. Ik heb sowieso de CB voor tourritjes en als ik echt omhoog zit kan ik altijd nog in mijn auto kruipen :P. Ik duim vooral dat ze me niks gaan aanrekenen, maar hou er rekening mee dat het me misschien wel iets gaat kosten. Klus is niet heel moeilijk lijkt het, maar vooral tyfus veel werk.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:49

charrel

Cortisol4life..

HTT-Thalan schreef op donderdag 26 september 2024 @ 16:31:

Bij slippen door olie is de keerring lek naar de koppeling. Leuke reparatie, mooi de hele motor in 2-en :+
Dat het glaasje volledig vol zit heeft daar weinig mee te maken vermoed ik, tot de bovenkant van het peilglas is gewoon prima. Alleen de meeste boxers die ik gereden heb en ken gebruiken olie tot halverwege het glas en daarna is het stabiel of gaat het langzamer.

• HTT-Thalan
charrel schreef op donderdag 26 september 2024 @ 17:56:
[...]

Bij slippen door olie is de keerring lek naar de koppeling. Leuke reparatie, mooi de hele motor in 2-en :+
Dat het glaasje volledig vol zit heeft daar weinig mee te maken vermoed ik, tot de bovenkant van het peilglas is gewoon prima. Alleen de meeste boxers die ik gereden heb en ken gebruiken olie tot halverwege het glas en daarna is het stabiel of gaat het langzamer.
Tja ik ben (nog) niet zo'n BMW kenner dus het is deels gissen, maar dat de koppeling flink slipt is makkelijk te checken nu, gewoon gas geven. Dat deed hij bij de proefrit niet... dus gewoon dikke pech behoort tot de mogelijkheden. Maar inderdaad, het is een megaklus om de motor te splitsen hiervoor. Dat is hun probleem vind ik, 200km na aanschaf hoef ik nog geen groot onderhoud te verwachten aan een motor van 5k bij een garage/dealer.

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Lijkt me op het eerste gezicht garantie, ja.

Slecht idee... Hoe laat?

• HTT-Thalan
en anders is er altijd nog rechtsbijstand :P. Maar ik heb wel rekening gehouden met wat onderhoud, is sowieso wijs bij een gebruikte fiets. Sterker nog, het pakket van de hobbyist staat hier al klaar met bougies, olie, filters, ringen.... en vandaag gaf mijn LCD dus aan dat ik ook twee nieuwe koplampen moet _O-. We nemen het allemaal maar voor lief...

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Als ze 'm niet onder garantie repareren kun je de koop ongedaan maken lijkt me. Van een motor van dat geld mag je verwachten dat hij langer meegaat dan 200km en een paar weken... Iets met ondeugdelijk product?

Laten we hopen dat de verkoper 'm gewoon repareert en je er dan een paar jaar plezier van hebt. Als de zaak eenmaal loopt kun je altijd nog zien wat je dan wil/nodig hebt.

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

HTT-Thalan schreef op donderdag 26 september 2024 @ 18:22:
[...]

Tja ik ben (nog) niet zo'n BMW kenner dus het is deels gissen, maar dat de koppeling flink slipt is makkelijk te checken nu, gewoon gas geven. Dat deed hij bij de proefrit niet... dus gewoon dikke pech behoort tot de mogelijkheden. Maar inderdaad, het is een megaklus om de motor te splitsen hiervoor. Dat is hun probleem vind ik, 200km na aanschaf hoef ik nog geen groot onderhoud te verwachten aan een motor van 5k bij een garage/dealer.
Ah balen, zal heus wel onder garantie vervangen worden, zeker als het een bovag erkend bedrijf is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Metro2002 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 19:52:
[...]

Ah balen, zal heus wel onder garantie vervangen worden, zeker als het een bovag erkend bedrijf is.
Ik heb zwart op wit (op de factuur) 9 maanden garantie bedongen. Daar staat geen beperking bij over onderdelen of kilometers. Ik kan zo even niks over Bovag vinden, maar het is een hele grote Kawa dealer hier in de omgeving die goed bekend staat en veeeel klanten heeft (staat er eigenlijk elke dag wel zwart van de mensen) dus ik hou nog even goeie hoop.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 10:57
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• mistahk1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 00:06
:9~

Een beetje buiten budget :+

Alleen het verhaal hoe die daaraan komt is interessant! Heb je meer details?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Er zal heus e.e.a aan historie aan vast zitten, maar een bedrag van 6 cijfers voor een motor waar je alleen naar kunt kijken en verder helemaal niks mee kunt... :X Ik zou zeggen, als je er zo aan gehecht bent moet je 'm niet te koop aanbieden :+

* Destruction houdt 't wel bij zijn Div900 van een bedrag van 4 cijfers :Y)

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 15:01

fdees

Trust me I'm an Engineer

Dit is heel gaaf, ik zou zeggen dat zoiets @Vrijdag 's wel eens ultieme poserbike kan zijn. Nergens heen gaan en er alleen maar op kunnen zitten.

Vraag mezelf wel af wat er dan nodig zou zijn om hem rijdend te krijgen. Weet dat erin in F1 bedrijven zijn die in chassis een motor lepelen en versnellingsbak. Maar omdat dit intergraal is voor de constructie van een motorfiets is dat echt niet zo makkelijk.

Eigenlijk wel jammer dat ze hierin geen programma hebben als Ferrari waarmee klanten er mogen rijden op geselecteerde dagen met professionele begeleiding.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mistahk1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 00:06
Die gasten van 44 Teeth zijn wel eens bij iemand geweest die een van de oudere MotoGP Duc's had gekocht. Die man gaf aan dat er ook best wat tijd en aandacht was besteed om het zaakje operationeel te krijgen.

YouTube: Dream Garage: GP Special

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

mistahk1 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 21:31:
Die gasten van 44 Teeth zijn wel eens bij iemand geweest die een van de oudere MotoGP Duc's had gekocht. Die man gaf aan dat er ook best wat tijd en aandacht was besteed om het zaakje operationeel te krijgen.

YouTube: Dream Garage: GP Special
Fucking hell, wat een gave collectie.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Gisteren lange, stressvolle dag op werk. Daarna pizza met collegae en boulderen in Dordt. Als uitje. Was leuk. Alle collegae wonen daar om de hoek en ik moet nog naar LillyTown rijden. De spookverhalen komen al aardig op gang. Windkracht 8 met Code Geel, noodweer en hagel. En ja, de regen beukt enorm hard tegen de ramen tijdens de pizza..

Helaas heb ik nu enkel nog een leren zomerjasje die miezer wel kan hebben, maar geen echte regen. De spijkerbroek kan nog minder... Rond 22.00 rijd ik weg.. goed weer, droog, beetje wind.
Achja, mams een app gestuurd, die woont nabij Utrecht als fallback voor als het te gek wordt.

Op de radio 'Harde regen bij Almere nu!'

Hmm. moet ik dan toch een plastic zak om mijn laptop gaan trekken? Wel balle als die kapot gaat door regen.. En ja.. rijd nu bij Nieuwegein en het wordt frisser. Een P en mam geappt dat ik doorrijd naar huis. 'T komt goed.
Bij Utrecht een nieuw lampje. Een steeksleutel. Dat is gek.. hij is 1500km geleden geserviced. Nouja, ik neem aan dat een Steeksleutel niet urgent is; het is niet rood/oranje. Doorrijden, want ik krijg het fris. Een enorme touringcar zit te kloten. 110. 90. 115. 95. Gaat in de middelste baan rijden met 115.. terwijl er verder vrijwel niemand is. We wisselen stuivertjes.. ik haal hem in.. nee, meneer er voorbij. Ik word nerveus van die vent. En ik mis de power om een sprintje te trekken en hem achter mij te laten, maar het lukt door wat langer harder te rijden. T motortje vindt het niet leuk, maar doet het goed.

Als ik bij Laren/Eemnes rijd springt de Fuel Reserve ook aan. Shit! Ga ik dat redden, nog 50km? Hoe groot is die reserve? In elk geval van het gas af.. terug naar ietsje rustiger.. want zoveel tankstations weet ik niet.. ja, die ene, vlak voor de afrit. Ok, dat haal je wel. Rustig door.

Mijn schouder doet pijn, de rugtas trekt en met boulderen misschien beetje te hard getrokken. En ik heb het koud, ik verkramp. De benzinemeter daalt langzaam. De touringcar haalt mij weer in nadat ik die nu toch had afgeschudt. met een overbodig lichtsignaal komt hij weer voorbij en gaat voor mij weer rustiger rijden. Irritant.

Geen regen bij Almere, mijn laptop zit niet in een waterdichte tas. Alles komt.. nu het benzinestation halen bij de Oostvaardersplassen. Rustig rijden.. Op de hele lange invoeg naar de A6 flitst een vrachtauto die mijn 85 niet accepteert. Maarja, 1 baan. Dan maar weer harder, die vrachtwagen op mn spatbord is ook niet fijn. Die benzine haalt het wel. Nu toch wel echt koud en een schouder die echt zeer doet. Waarom? Welke beweging? Ben ik zo oud inmiddels?

Het tankstation komt in de verte in zicht! Het voordeel van de platte polder! Heerlijk. Vullen. Even 3x springen om warm te worden. En nog 10km naar huis. Alles op slot, tassen (kantoor/sportkleding) naar binnen en onder de douche.

Ok, les geleerd, meer tanken want het verbruik op de snelweg is significant hoger. Én de 'onderste' helft van de benzinemeter gaat VELE malen sneller dan de bovenste. Niet meer doen. Warme motorkleding is al besteld, maar komt eind oktober. En voortaan je laptop vooraf in een waterdichte hoes steken.

Onder de dekens tegen een warme Fraulein B. aangerold.

Al met al een prima rit, drood en weinig wind. Het had heerlijk moeten zijn, maar door simpele zaken werd het eigenlijk een waardeloze 90 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:07
Blomminator schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 09:48:

Ok, les geleerd, meer tanken want het verbruik op de snelweg is significant hoger. Én de 'onderste' helft van de benzinemeter gaat VELE malen sneller dan de bovenste. Niet meer doen. Warme motorkleding is al besteld, maar komt eind oktober. En voortaan je laptop vooraf in een waterdichte hoes steken.
heb je ook onthouden hoeveel liter er in ging en hoeveel km je ongeveer hebt gereden? (en ook hoe groot je tank is). Mijn Tracer 7 begint namelijk bij 280km al te miepen dat hij leeg is maar vervolgens gaat er maar 10 vd 17 liter in.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HTT-Thalan
@Blomminator _O- leest als een @Bommes avontuur!!

Ik ben net naar de dealer gereden met de RT, de manager was erg vriendelijk en zei dat ze het helemaal in orde zouden brengen. Die grote beurt met mijn gekochte onderdelen is geen enkel probleem en die lampen wisselen ze ook gelijk.

Mijn vrouw reed met de EV achter me. Dat ding is echt niet langzaam en ik reed met de motor gewoon praktisch stationair 2/3e versnelling maar je loopt gewoon weg ook als je niet meer dan 25% van je gas gebruikt. Mensen onderschatten nog steeds hoe vlot je met een motor bent.

Als onderdeel van de opleiding leer ik ook heel veel motorspecifieke weetjes. Omdat dit straks mijn brood wordt, ben ik dus een LinkedIn campagne begonnen motorrijden te promoten. Wisten jullie bijvoorbeeld dat je je motor onbeperkt en zonder parkeerschijf in een schijfzone mag parkeren? Erg fijn in de grote stad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Is dat nog steeds in iedere stad zo? Ik dacht dat grote steden daar langzaamaan actie tegen gingen ondernemen. (En dan is er een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen)

Ik weet het overigens oprecht niet, want ik ga niet met de motor de (Nederlandse) steden in. :-)

[ Voor 22% gewijzigd door DrivinUCrazy op 27-09-2024 10:07 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HTT-Thalan schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 09:59:

Als onderdeel van de opleiding leer ik ook heel veel motorspecifieke weetjes. Omdat dit straks mijn brood wordt, ben ik dus een LinkedIn campagne begonnen motorrijden te promoten. Wisten jullie bijvoorbeeld dat je je motor onbeperkt en zonder parkeerschijf in een schijfzone mag parkeren? Erg fijn in de grote stad...
Met motor mag je op veel plekken ook gratis parkeren, bij voorbeeld bij de meeste vliegvelden (in de UK dan).
Ook handig weetje is dat je een stuk over de stoep mag rijden om bij je parkeerplek te komen (wat vaak ook op de stoep mag).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:15
ToolkiT schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 10:09:
[...]

Met motor mag je op veel plekken ook gratis parkeren, bij voorbeeld bij de meeste vliegvelden (in de UK dan).
Ook handig weetje is dat je een stuk over de stoep mag rijden om bij je parkeerplek te komen (wat vaak ook op de stoep mag).
Je mag met een motor (of elk ander gemotoriseerd voertuig) niet over de stoep rijden in Nederland, dat deed ik 1 meter en kreeg daar gelijk een prent voor twv 168€ ofzo als ik het mij goed herinner een aantal jaar geleden.

[ Voor 3% gewijzigd door cyntax op 27-09-2024 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:09
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 10:06:
Is dat nog steeds in iedere stad zo? Ik dacht dat grote steden daar langzaamaan actie tegen gingen ondernemen. (En dan is er een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen)

Ik weet het overigens oprecht niet, want ik ga niet met de motor de (Nederlandse) steden in. :-)
Ja, dat mag op alle blauwe zones. Leer je zelfs met theorie.

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 16:51
ozzynator schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 10:27:
[...]

Ja, dat mag op alle blauwe zones. Leer je zelfs met theorie.
Valt ook niet mee om je parkeerschijf achter je ruit te leggen. Bij veel motoren althans.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ach verrek, natuurlijk.
Om een of andere reden haalde ik blauwe zones (met kaartje en parkeerschijf) door elkaar met betalen op kenteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
squashedraven schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 09:58:
[...]

heb je ook onthouden hoeveel liter er in ging en hoeveel km je ongeveer hebt gereden? (en ook hoe groot je tank is). Mijn Tracer 7 begint namelijk bij 280km al te miepen dat hij leeg is maar vervolgens gaat er maar 10 vd 17 liter in.
Dat heeft de t7 ook inderdaad, irritant dat ze de ECU laten berekenen hoeveel er mogelijk in de tank zit.
Als je beetje fanatiek rijdt kan je bij lampje reserve 8 L van de 18 L tanken

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cyntax schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 10:11:
[...]

Je mag met een motor (of elk ander gemotoriseerd voertuig) niet over de stoep rijden in Nederland, dat deed ik 1 meter en kreeg daar gelijk een prent voor twv 168€ ofzo als ik het mij goed herinner een aantal jaar geleden.
mmm in de UK mag het ook minder dan ik dacht..
https://www.bikelawyer.co...cle%20on%20the%20pavement.
Maar volgens mij was de loophole dat parking wardens geen jurisdiction hebben op de stoep.. tenzij er een doorgetrokken streep op de weg staat..

Dat gezegd hebbende heb ik er zelf ook wel eens een boete voor gehad..
Maar dat was ook op een plek die soms weg is en soms voetgangersgebied..
Motoren staan er altijd.. zie streetview _O- https://www.google.com/ma...yNS4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
maar mag blijkbaar niet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
cyntax schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 10:11:
[...]

Klopt, niet toegestaan. Officieel moet je ook in een vak parkeren maar veel gemeentes staan op de stoep parkeren toe ivm tekorten en ook gewoon gewoonte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

In Schotland een keer een prent voor gekregen, ja. Jammer.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GSX-MAN schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 10:40:
In Schotland een keer een prent voor gekregen, ja. Jammer.
ik lees net dat de regels in Scotland (net als in London) strenger zijn dan in England..

je mag trouwens 15yard op de stoep rijden om bij je parkeerplek te komen:
https://www.whitedalton.c...0a%20place%20of%20parking.

"The law on riding motorbikes on pavements is clear: It is Illegal, with one exception. You may ride (or drive) a motor vehicle on the pavement for a maximum of 15 yards to get to a place of parking. The law does not actually define "a place of lawful parking", simply that it is a place where you can park - but If you leave your motorcycle parked on the pavement you are committing another offence of obstruction of the highway. Either way, you're nicked."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Edinburgh, motoren voor het hostel op de stoep gezet. We hadden ook geen idee van de regels, ook niet in verdiept.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:26
HTT-Thalan schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 09:59:
Wisten jullie bijvoorbeeld dat je je motor onbeperkt en zonder parkeerschijf in een schijfzone mag parkeren? Erg fijn in de grote stad...
Dat leer je voor je theorie, dus ja ;)

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ik heb mijn theorie in 1996 geleerd, geen actieve herinnering.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
MerijnB schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 11:06:
[...]

Dat leer je voor je theorie, dus ja ;)
Ik wilde niet insinueren dat je het niet wist, maar je wil ze de kost niet geven hoor :P.

De campagne is ook gericht op mensen die nu nog niet motorrijden, dus kans is groter dat zij het niet weten. Dat het files kan bestrijden is fijn, maar ik wil vooral laten zien hoeveel persoonlijke voordelen er nog meer te behalen zijn in de hoop dat meer mensen die stap maken. Ook weer goed voor het aanbod aan kandidaten :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.hypocrite
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Iemand ervaring met de Dunlop Trailmax Raid? https://www.dunlop.eu/nl_...ilmax-raid--trx-raid.html
Ik ga deze bandjes onder mijn V-Strom 800DE zetten, achterband op de kosten van Suzuki nav de terugroepactie, voorband betaal ik zelf.
Pagina: 1 ... 83 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.