Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 101 Laatste
Acties:
  • 473.212 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Weet iemand of er 'converters' te koop zijn voor het volgende. Mijn schroef-spiegels zijn balle. Die zijn weg. Ik heb nu mooie spiegels gekocht die op het stuur klemmen. En dan op het einde. Dat past echter allemaal weer niet, zoals eerder gepost moet ik daarvoor een stukje printen. Maar omdat ik het vrij lelijk vind dat de spiegels breder zijn dan het stuur...

Ik wil ze nu op het stuur monteren, gewoon klemmen. Maar mijn handvatten zijn verlijmd en die ga ik er niet peuteren, want dan gaat alles stuk - de verwarming als eerste.

Nu denk ik; zou er een converter zijn. Ik schroef een boutje in de originele plek van montage (in de rem/koppelingshendel) , verhoogt een klein stukje, en heeft een horizontaal stukje 'buis'. En dan krijg je dus een keurige plek om de spiegels op te klemmen; Even mijn inner Bob Ross losgemaakt;
Rood is het stukje wat ik zoek; en groen is dan de spiegel die erop klemt;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TRvDWgdUbl72TbJ9n_ENgasnWTo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hw46uGiCffzgpSfyocPqGhdB.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:53
Ik kan me niet voorstellen dat hier veel vraag naar is, en ik denk dan ook niet dat er een standaard artikel voor te kopen is.

Maar kun je ze niet op het uiteinde monteren, en dan de spiegels weer naar binnen draaien? Zoals @steveman ze op de Street Triple heeft zitten, al vind ik alleen foto's van de zijkant waar dat precies niet zichtbaar op is. 8)7

Jaaa, hier: steveman in "Hét grote motortopic - Deel 24"
2e foto, vergeet de rest van het hele verhaal uit die post maar. Het gaat om de foto.

[ Voor 20% gewijzigd door DrivinUCrazy op 23-09-2024 16:21 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 06:51
Blomminator schreef op maandag 23 september 2024 @ 15:57:
Weet iemand of er 'converters' te koop zijn voor het volgende. Mijn schroef-spiegels zijn balle. Die zijn weg. Ik heb nu mooie spiegels gekocht die op het stuur klemmen. En dan op het einde. Dat past echter allemaal weer niet, zoals eerder gepost moet ik daarvoor een stukje printen. Maar omdat ik het vrij lelijk vind dat de spiegels breder zijn dan het stuur...

Ik wil ze nu op het stuur monteren, gewoon klemmen. Maar mijn handvatten zijn verlijmd en die ga ik er niet peuteren, want dan gaat alles stuk - de verwarming als eerste.

Nu denk ik; zou er een converter zijn. Ik schroef een boutje in de originele plek van montage (in de rem/koppelingshendel) , verhoogt een klein stukje, en heeft een horizontaal stukje 'buis'. En dan krijg je dus een keurige plek om de spiegels op te klemmen; Even mijn inner Bob Ross losgemaakt;
Rood is het stukje wat ik zoek; en groen is dan de spiegel die erop klemt;

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fjkCPzC4Td31AIDmZfTfyUGQ6cc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eTkASmN1kGtFWPHJCn8VyhZ0.jpg?f=fotoalbum_large

edit: Kan je alternatief niet gewoon de stammetjes van de originele spiegels halverwege afzagen en dan naar binnen toe draaien?

/ \
| |

Zo

[ Voor 4% gewijzigd door nehal3m op 23-09-2024 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:53
YouTube: Beep Beep

Wat betekent die dubbele piep eigenlijk? Ik dacht misschien self check maar sommige checks rond hij pas af als de motor gestart en onderweg is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 06:51
HTT-Thalan schreef op maandag 23 september 2024 @ 17:12:

Wat betekent die dubbele piep eigenlijk? Ik dacht misschien self check maar sommige checks rond hij pas af als de motor gestart en onderweg is.
Modderflap kalibratie succesvol voltooid? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
nehal3m schreef op maandag 23 september 2024 @ 17:16:
[...]

Modderflap kalibratie succesvol voltooid? :+
Ja goed dat je het zegt, die moet ik er nog opnieuw onder zetten. Scheelt lekke achterbanden naar het schijnt.

btw:

YouTube: BMW K1600GT Akrapovic Exhaust Sound

dit is de eerste aftermarket exhaust die ik ooit gehoord heb die stiller is dan het origineel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:09

zeker, zeker

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

@Blomminator joh, spiegels zijn overschat. Dat is allemaal achter je, da's al gebeurd. Moet je niet naar willen kijken.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
GSX-MAN schreef op maandag 23 september 2024 @ 18:36:
@Blomminator joh, spiegels zijn overschat. Dat is allemaal achter je, da's al gebeurd. Moet je niet naar willen kijken.
Als je er iemand in kon zien heb je sowieso niet genoeg gas gegeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op maandag 23 september 2024 @ 18:40:
[...]

Als je er iemand in kon zien heb je sowieso niet genoeg gas gegeven.
Van nul naar 100 in a Whopping 14seconden! Royal Enfield Poweerrr. Kortom. Ik zie hele volksstammen;) En daar kijk ik graag naar @GSX-MAN zeker op eenbaansweg met dubbele streep

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Blomminator schreef op maandag 23 september 2024 @ 19:02:
[...]

Van nul naar 100 in a Whopping 14seconden! Royal Enfield Poweerrr. Kortom. Ik zie hele volksstammen;) En daar kijk ik graag naar @GSX-MAN zeker op eenbaansweg met dubbele streep
Met die acceleratie loop je het risico van achteren aangereden te worden door vrachtwagens. Ja, dan snap ik een spiegel.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Blomminator schreef op maandag 23 september 2024 @ 19:02:
[...]

wtf? Is het deze?

https://www.motorcyclenew...s/enfield/himalayan/2024/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:26
HTT-Thalan schreef op maandag 23 september 2024 @ 17:12:

Deze beepbeep heb ik op mijn 2007 nooit gehad, misschien een erfenis van de politie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Flesdop schreef op maandag 23 september 2024 @ 21:41:
[...]

Deze beepbeep heb ik op mijn 2007 nooit gehad, misschien een erfenis van de politie?
Mijn RT-P (2009) heeft die beepbeep's ook niet. De relais die je daarvoor hoort heb ik wel.

@HTT-Thalan Ik heb wel eens een route voor de Transalp uit gezet met de RT-P. Ik weet niet meer of het tussen Grave en Cuijk of iets verder bij Oeffelt was, maar ik had het idee dat je daar wel zou moeten kunnen rijden terwijl het volgens Google Maps, Osmand en andere kaarten niet mogelijk was.
Ik kwam dus met de RT-P op een soort graspad/fietspad uit bij de plek waar veel sportvissers zaten aan de Maas.
De achterkant gleed daar toch gecontroleerd weg.

Tempo ligt dan veel lager dan met een allroad, met iedere motor kun je wel wat onverhard rijden. Maar comfortabel of snel gaat het niet.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
:D dus mijn NC is níet de langzaamste motor in dit topic :P.

Heb er net over zitten lezen, schijnbaar zijn die dingen op extreme duurzaamheid/stevigheid gebouwd? Als in, daadwerkelijk bedoeld om mee te nemen naar de Himalaya, zeg maar?

[ Voor 22% gewijzigd door HTT-Thalan op 24-09-2024 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

HTT-Thalan schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 08:43:
[...]

:D dus mijn NC is níet de langzaamste motor in dit topic :P.
Nee,. maar goed, die fiets is niet ontworpen om hard op de snelweg te rijden, maar capabel in ruwe omstandigheden.

Net zo goed als dit een fiets in de verkeerde setting is:

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
GSX-MAN schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 08:44:
[...]

Nee,. maar goed, die fiets is niet ontworpen om hard op de snelweg te rijden, maar capabel in ruwe omstandigheden.

Net zo goed als dit een fiets in de verkeerde setting is:
[YouTube: SUZUKI GSX R Dirt Bike 1000cc OFF ROAD]
Maar dit oogt wel epic!

MISSCHIEN .. @HTT-Thalan - maar dat hoeft allemaal niet zo breed uitgemeten te worden hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

HTT-Thalan schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 08:43:
[...]

Heb er net over zitten lezen, schijnbaar zijn die dingen op extreme duurzaamheid/stevigheid gebouwd? Als in, daadwerkelijk bedoeld om mee te nemen naar de Himalaya, zeg maar?
Ja, daar zijn ook wel de nodige voorbeelden van te vinden op YouTube.

Ik ben ook heel benieuwd naar de nieuwe Himalayan, op de plaatjes ziet het er gaaf uit.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:37
Heerlijk, topsnelheid uit kunnen proberen zonder je rijbewijs kwijt te raken.

Ik vind het machtige machinetjes, en heb bewondering voor de eigenzinnigheid van de berijders. In de positieve zin.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Blomminator schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 08:46:
[...]

Maar dit oogt wel epic!

MISSCHIEN .. @HTT-Thalan - maar dat hoeft allemaal niet zo breed uitgemeten te worden hoor..
Hey je hebt het tegen iemand die ondanks A rijbewijs al vijf jaar op een A2 fiets zit :P. Enige reden dat ik een andere ben gaan shoppen is omdat mijn CB met 58 hele pk's niet toegelaten wordt tot het WRM-A examen :D. Ik vind het een tof ding, die Enfield! En ik denk dat ik een grote grijs op mijn gezicht zou krijgen om zo'n ding door de natuur te kabbelen.

[ Voor 13% gewijzigd door HTT-Thalan op 24-09-2024 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Joris748 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 08:50:
[...]

Heerlijk, topsnelheid uit kunnen proberen zonder je rijbewijs kwijt te raken.

Ik vind het machtige machinetjes, en heb bewondering voor de eigenzinnigheid van de berijders. In de positieve zin.
Ik heb eens, toen ik Blackbird reed, van de dealer als leenfiets een Kawa ZR7 meegekregen. Was zo leuk om eens een keer volgas door de eerste drie versnellingen heen te kunnen gaan!

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Nou, ik weet nu dankzij empirisch verkregen bewijs EXACT wat de maximale lean angle en het gewicht van een 2012 BMW R1200RT-P is.

Met wat schade aan mijn ego en mijn linker tiet verder gegaan, ik heb nog een paar maanden gelukkig :P.

Ik vond het terrein niet groot en vlak genoeg voor een uitwijkproef dus dat heb ik laten gaan voor vandaag :+.

Pionnen stonden allemaal op voorgeschreven afstanden overigens, precies volgens AVB instructies. Ook positief, ik rook vandaag koppeling in plaats van olie (weer eens wat anders) en de pionnenhouder bleef prima zitten. Ventilatortje moest wel even bijspringen om de boel te koelen zo in de zon.

[ Voor 17% gewijzigd door HTT-Thalan op 24-09-2024 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 10:36

cooper_s1

MINI's rule

Dat is wel een filmpje van de "oude" Himalayan. Die had maar 24,5 pk.
De nieuwe heeft 40 pk. Accelleratie van 0 naar 100 in 7 seconden:

YouTube: RE Himalayan 450 0-100 kmh 0-150 kmh ACCELERATION TESTED!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:41

Vrijdag

De Zwarte

Blomminator schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 08:46:
[...]

Maar dit oogt wel epic!

Smiles per gallon. Dát is wat telt 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:39
cooper_s1 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 11:29:
[...]

De nieuwe heeft 40 pk. Accelleratie van 0 naar 100 in 7 seconden:

YouTube: RE Himalayan 450 0-100 kmh 0-150 kmh ACCELERATION TESTED!
STUKKEN sneller. _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

cooper_s1 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 11:29:
[...]

Dat is ook de motor waar het over gaat.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
GSX-MAN schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 11:53:
[...]

Dat is ook de motor waar het over gaat.
Ja dan lijkt die 14 seconden wel te kloppen. Maar inderdaad, da's 10 extra seconden om naar de omgeving te loeren, en daar waar ze dit ding marketingtechnisch plaatsen is dat geen straf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

HTT-Thalan schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 11:55:
[...]

Ja dan lijkt die 14 seconden wel te kloppen. Maar inderdaad, da's 10 extra seconden om naar de omgeving te loeren, en daar waar ze dit ding marketingtechnisch plaatsen is dat geen straf.
Precies. Je koopt dat ding om overal en altijd te kunnen rijden, niet om hard te gaan.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolke
Is dat niet die motor waar Itchy Boots mee reed in India?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jolke schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 12:23:
yup

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
JA, En ik dus. Door Flevoland. Dus .. ja, allebei eigenlijk even avontuurlijk! Hmm. zal ik ook gaan vloggen?!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Blomminator schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 12:50:
[...]

JA, En ik dus. Door Flevoland. Dus .. ja, allebei eigenlijk even avontuurlijk! Hmm. zal ik ook gaan vloggen?!
Itchy Butt _O-

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ook zoiets, India. Ziet er op de filmpjes wel mooi uit hoor, maar de kans om als vrouw verkracht te worden is wel een dingetje.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Vorig jaar rond deze tijd reed ik met @Jolke door Noord-Frankrijk en het Zwarte Woud, nu zit ik achter mijn bureau. Ik kan met redelijke zekerheid zeggen dat vorig jaar leuker was.

Nog maar een keer een plaatje van die trip:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4GEoPudlsvq4XMc1mFyX1k-0oqs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kFEqqILqEqAkVbS6UvIX4PtH.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UNJeuWCN5qwb91fwEOBxjvXp_wE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uYAoeeQ2RFueuYeo5Y8Py1rD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vFYyPCrDc8l8TR8bpxNSp_hLios=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZvCNyMR8BbFWoLDT3X5d97r2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SKqyHg-WqzdtBRtifs6qWUA4g5I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BSYg1UpPOgaj0K08Ixvcl3VD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hpd-ibh6KKWg9UsMT7MEVCe6lXs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PRvEjUaYifcp83ec7Hpre5OC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pR5Fbed6KqJIHBs2HBf6c7GrkCg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IEDTA4amzImfsoMjOVxVVlEQ.jpg?f=fotoalbum_large

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
Klopt, was een leuk ritje, @GSX-MAN :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rpDcTYhN52mAj7eu2ospRsR0tt4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ikuDIELmDdSOuoMVGj5koryG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Zo, check dat hoogteverschil tussen de Firestorm en de Tiger! :o

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
Exact de reden dat ik dan ook kijk naar een andere motor. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Varadero. Heb je hetzelfde blok. 8)

Zelfde argument voor mij om van de Speed Triple naar een Tiger 1050 te gaan.

Zie hier de enige met een beetje lage kilometerstand:

https://www.motoroccasion...aradero-abs-m1539380.html

[ Voor 37% gewijzigd door GSX-MAN op 24-09-2024 13:43 ]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Al gedaan, vond het helemaal niets. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Ik was heul ff bang dat ik dezelfde verkoper zou aantreffen als van mijn CB want dan zou ik toch lont zijn gaan ruiken _O-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 08:57
Ik vind dat best nog behoorlijk aan de prijs, ook al is de KM stand laag. Hoe lang heeft dat ding ergens stilgestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
kneusteun schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 15:36:
[...]

Ik vind dat best nog behoorlijk aan de prijs, ook al is de KM stand laag. Hoe lang heeft dat ding ergens stilgestaan?
Is een Honda :P benzine erin en gas erop.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 15:41:
[...]

Is een Honda :P benzine erin en gas erop.
Spanningsregelaar says different :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
kneusteun schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 15:42:
[...]

Spanningsregelaar says different :P
Nee, is een verbruiksonderdeel. Echt. :+.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 16:20:
[...]

Daarom heeft mijn honda nu een BMW spanningsregelaar :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ik zou liever voor een Ultimate Rectifier gaan dan mijn lot verschuiven naar de oosterburen.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:13

A13X

Dude

HTT-Thalan schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 16:20:
[...]

NAKS enters the chat....

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Die heb ik op de Blackbird serieus veel vaker moeten vervangen dan de spanningsregelaar. Snap niet dat die dingen niet bij de benzinepomp lagen.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
GSX-MAN schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 18:01:
Ik zou liever voor een Ultimate Rectifier gaan dan mijn lot verschuiven naar de oosterburen.
Eens, maar wil de hele AT keer gaan opknappen. Maar teveel dingen te doen 🥲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Voor de Harley kenners, ik had net met Lankhoar over een cheape Harley die echt slecht was.
Die werden dacht ik buiten de VS (India?) gebouwd.
Iemand enig idee welk model dit was? Ik probeer hem te vinden maar lukt niet…

Als ik het mij goed herinner was het zelfs in NL een relatief goedkope fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:15
Een X350? Die wordt volgens mij in China geproduceerd maar die kan je hier niet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Nee was er wel 1 die hier te krijgen was, ook wel in US dacht ik.
Een van de problemen was dat de uitlaat beginner roesten als ie in de buitenlucht kwam.

Lijkt wel of die gewist is van het archief van Harley ofzo 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

kneusteun schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 21:15:
Voor de Harley kenners, ik had net met Lankhoar over een cheape Harley die echt slecht was.
Die werden dacht ik buiten de VS (India?) gebouwd.
Iemand enig idee welk model dit was? Ik probeer hem te vinden maar lukt niet…

Als ik het mij goed herinner was het zelfs in NL een relatief goedkope fiets.
Ze hebben een joint venture met Aermacchi gehad, had je minimaal dubbele bonus qua kut. Amerikaans én Italiaans!

Edit: en anders:

[ Voor 12% gewijzigd door GSX-MAN op 24-09-2024 22:25 ]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

kneusteun schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 22:16:
Een van de problemen was dat de uitlaat beginner roesten als ie in de buitenlucht kwam.

Bij 'Harley-Davidson' wissen ze wel vaker dingen uit (vooral) het eigen geheugen op het moment dat er intern HD wat niet helemaal goed lijkt te gaan...

Iemand hier nog een herinnering aan (Eric) BUELL en de opvolging van het einde van die, mijn inziens érg mooie, motoren >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hkuit
  • Laatst online: 10-09 23:43
kneusteun schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 22:16:

Je bedoelt een 750. Verder weet ik er niet veel over, maar die kwam daar vandaan.

https://www.motor.nl/moto...rley-davidson-street-750/

[ Voor 10% gewijzigd door Hkuit op 24-09-2024 23:48 ]

• kneusteun
Volgens mij was het inderdaad die 750 👍

• HTT-Thalan
Hkuit schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 23:47:
[...]

Je bedoelt een 750. Verder weet ik er niet veel over, maar die kwam daar vandaan.

Poh, die komt er niet genadig vanaf in die review.

• kneusteun
Hkuit schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 23:47:
[...]

[@LankHoar dit was dus die crappy Harley, thnx to hkuit! 👌

Maar wat een drama om die te vinden zeg, ik faal in Google skills

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07:21

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
kneusteun schreef op woensdag 25 september 2024 @ 08:32:
[...]

[@LankHoar dit was dus die crappy Harley, thnx to hkuit! 👌

Maar wat een drama om die te vinden zeg, ik faal in Google skills
Ah precies, de Street! Ik heb ze wel eens in het wild gezien, maar inderdaad nog niemand lovend over horen praten. Het was echt een net-niet Harley zeg maar :P

Gelukkig ben ik een echte Dyna man en heb ik van dat soort gekke ontwerpkeuzes geen last 8)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Verdomme, de Tiger is gewoon helemaal af en het wordt zo langzaam aan herfst. Geen winterproject voor de boeg, het wordt een saaie winter.

Ook wel weer een voordeel, want het is tot nu toe een duur jaar, maar zo'n soort van vage kriebel is er wel.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Wil je een nieuwe project? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
GSX-MAN schreef op woensdag 25 september 2024 @ 08:57:
Verdomme, de Tiger is gewoon helemaal af en het wordt zo langzaam aan herfst. Geen winterproject voor de boeg, het wordt een saaie winter.

Ook wel weer een voordeel, want het is tot nu toe een duur jaar, maar zo'n soort van vage kriebel is er wel.
Ik weet nog wel een NC te staan met een brakke vlotter en een ontbrekende sticker :+.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4mU72qiBbeTB51srlDLB_SYO6WU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GBwODf4vmaFfSCMJhs1G3qOW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mt-WX3fzR5lgl8NzyPa1ZMQMXq8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T9yUKZauMPukITT96n6kLGLJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TZVpLslfW2eFWhBfsx_cpbNUumk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4RdPddL1FOKL1Uiou1LrenWu.jpg?f=fotoalbum_large

Plaatjes van beide motoren *O*

Afgelopen zaterdag kwam meneer de postbode met het 2de pakketje van Goedhart: de dogbones voor de Z125 van mizu.de . De dogbones rechtstreeks bestellen was 10 euro duurder als via Goedhart te kopen 8)7.
Maar gelukkig had ik vorige week maandag ook een Abba superbike stand besteld uit de UK op aanraden van mijn engelse collega. Alleen was ik Brexit vergeten en plots kwam er nog 45 euro aan importtaks en handlingfee erbij |:(.

Dus afgelopen zaterdag de Abba stand op de pivot arm scharnierpunten gezet, opgetilt. De 2 bouten losgemaakt, schoongemaakt en ingevet met MoS2 en aangetrokken op 59Nm. Alleen kon ik daardoor weer de ketting afstellen want de geometrie is ietsje anders en ging de speling van 30mm naar 20mm. Aangezien ik de Abba stand had opgeruimd de paddock stand erbij gepakt en afgesteld op 30mm speling. Paddock stand eraf en boem... 25mm speling na het meten op de jiffy. Er zit dus een beetje verschil in bij het gebruik van de paddock stand.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Nou, op zich...

Slecht idee... Hoe laat?

• HTT-Thalan
Waarom heb je dan niet al zo'n CB400 of iets dergelijks opgehaald?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Ik heb nog een rale xj550 cafe racer staan ;) rijdend weggezet door iemand die hem had geleend en heeft hem vervolgens lang buiten laten staan en is neglected as fuck. Voor een symbolisch bedrag mag je die best hebben.
Krijg ik weer ruimte, en wordt dat ding misschien nog een keer gebruikt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

HTT-Thalan schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:24:
[...]

Waarom heb je dan niet al zo'n CB400 of iets dergelijks opgehaald?
-In mei dik €7.000,- uitgegeven aan onverwacht loodgieterswerk
-In augustus dik €17.000,- uitgegeven aan onverwacht een andere auto
-Modaal salaris

Echt... Er staat nu €45,- op mijn spaarrekening en €88,34 op mijn betaalrekening. Gelukkig komt vandaag mijn salaris binnen, maar het duurt nog wel een paar maanden voor ik de spaarrekening een beetje op een niveau heb dat er eventueel weer een wasmachine of zoiets stuk mag gaan.

Slecht idee... Hoe laat?

• HTT-Thalan
GSX-MAN schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:32:
[...]

-Modaal salaris

Echt... Er staat nu €45,- op mijn spaarrekening en €88,34 op mijn betaalrekening. Gelukkig komt vandaag mijn salaris binnen, maar het duurt nog wel een paar maanden voor ik de spaarrekening een beetje op een niveau heb dat er eventueel weer een wasmachine of zoiets stuk mag gaan.
:o in dat geval kan de RT wel een oliewissel en een wasbeurt gebruiken. Kostda? :+.

Ik krijg hopelijk deze week iemand op bezoek voor de NC... kan ik een deel van de investering in de BMW weer terughalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

kneusteun schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:32:
[...]

Ik heb nog een rale xj550 cafe racer staan ;) rijdend weggezet door iemand die hem had geleend en heeft hem vervolgens lang buiten laten staan en is neglected as fuck. Voor een symbolisch bedrag mag je die best hebben.
Tempting!

Slecht idee... Hoe laat?

• HTT-Thalan
kneusteun schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:32:
[...]

https://www.motorcyclespe...aha/yamaha_xj550%2081.htm

Zo een, maar dan flink verroest? :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
DOEN! Every man needs a project.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Ik vind dit geweldig. Nostalgie en mooi. En in principe redelijk onverwoestbaar.
Ik zie geen enkele reden dat @GSX-MAN dit niet zou moeten kopen... Anders doen we het wel samen. Ben dol op sleutelen en klooie. En dat hardlopen is toch een lost cause.. kunnen we beter in een garage aan motoren prutsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 00:25

iMars

Full time prutser

GSX-MAN schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:32:
[...]

-Modaal salaris

Ik voel je pijn :+
Dit jaar nieuwe koelkast, wasmachine, droger, bed (krengen kost ook al gauw 5K!!) en recentelijk ook een nieuwe auto ... Van het weekend nog een Denali setje besteld met cansmart. Vrijdag onderhoud KTM met minimaal kettingset vervangen en hopen dat mijn voorwiel eindelijk gefixt wordt ... :o

Maar we klagen niet :+ :+ O-)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Blomminator schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:44:
[...]

DOEN! Every man needs a project.
Ik zit nu op de zaak, maar in mijn hoofd ben ik de ruimte in de garage aan het inschatten _O-

Zo'n Yamaha neemt natuurlijk een stuk minder ruimte in als ik 'm eerst uit elkaar haal _O-

[ Voor 15% gewijzigd door GSX-MAN op 25-09-2024 09:54 ]

Slecht idee... Hoe laat?

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

GSX-MAN schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:54:
[...]

Ik zit nu op de zaak, maar in mijn hoofd ben ik de ruimte in de garage aan het inschatten _O-

Zo'n Yamaha neemt natuurlijk een stuk minder ruimte in als ik 'm eerst uit elkaar haal _O-
Twee dagen later....

"Nou jongens, kijk eens waar ik me deze winter mee bezig kan houden..."

8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Vrijdag schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:31:
[...]

Twee dagen later....

"Nou jongens, kijk eens waar ik me deze winter mee bezig kan houden..."

8)
https://www.isaydingdong....-Bike-Sticker-3-or-4.html

Afbeeldingslocatie: https://sites.create-cdn.net/siteimages/23/2/2/232266/26/5/7/2657174/400x300.jpg

Normaal kom ik echt overal mee weg, hoor. Maar na wat we net aan die auto hebben uitgegeven... :S :S

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

GSX-MAN schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:36:
[...]

https://www.isaydingdong....-Bike-Sticker-3-or-4.html

[Afbeelding]

Normaal kom ik echt overal mee weg, hoor. Maar na wat we net aan die auto hebben uitgegeven... :S :S
Oplossing:

* Motor aanschaffen en ergens anders tijdelijk stallen.
* Heel veel troep maken in de werkplaats
* Motor uit elkaar halen in losse onderdelen.
* Stukje bij beetje de onderdelen in de werkplaats zetten.
* Vrouw wordt boos en zegt dat je de werkplaats moet opruimen.
* Tijdens de kerstvakantie beginnen met opruimen van de werkplaats en in elkaar zetten van de projectmotor.
* In maart tegen je vrouw zeggen: "Kijk eens lieverd, ik heb van alle troep zomaar een motor in elkaar kunnen zetten! Wie had dát gedacht! En de werkplaats is mooi opgeruimd ook nog!"
* Vrouw blij.
* Jij een project afgerond.
* Iedereen wint 8)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Vrijdag schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:51:
[...]

Oplossing:

* Motor aanschaffen en ergens anders tijdelijk stallen.
* Heel veel troep maken in de werkplaats
* Motor uit elkaar halen in losse onderdelen.
* Stukje bij beetje de onderdelen in de werkplaats zetten.
* Vrouw wordt boos en zegt dat je de werkplaats moet opruimen.
* Tijdens de kerstvakantie beginnen met opruimen van de werkplaats en in elkaar zetten van de projectmotor.
* In maart tegen je vrouw zeggen: "Kijk eens lieverd, ik heb van alle troep zomaar een motor in elkaar kunnen zetten! Wie had dát gedacht! En de werkplaats is mooi opgeruimd ook nog!"
* Vrouw blij.
* Jij een project afgerond.
* Iedereen wint 8)
_O- _O-

Ik zit verdomme al naar vervangende vering en banden te kijken nu. |:(

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Jup seca.
Maar wel cafe gemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07:21

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@GSX-MAN ik zeg doen! Was gisteren even bij @kneusteun en die man heeft inderdaad meer ruimte nodig in zijn 3 garageboxen :P En uiteraard volgen we hier graag leuke sleutel projecten :+

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 00:25

iMars

Full time prutser

GSX-MAN schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:54:
[...]

_O- _O-

Ik zit verdomme al naar vervangende vering en banden te kijken nu. |:(
Dat zegt genoeg :+ :+

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

kneusteun schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:55:
[...]

Jup seca.
Maar wel cafe gemaakt.
Durf het bijna niet te vragen, maar heb je er toevallig een foto van?

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HTT-Thalan
GSX-MAN schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:54:
[...]

GSX-Vrouw:
GSX! WAAROM LIGGEN ER MOTORONDERDELEN IN DE KEUKENKASTJEEEEEEES
Je kan hem overal en nergens kwijt als je maar genoeg demonteert :P.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

HTT-Thalan schreef op woensdag 25 september 2024 @ 11:18:
[...]

GSX-Vrouw:

[...]

Ik kan ook nog wel wat verdelen over de geweerkluizen, daar heeft ze geen sleutel van. :+

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
GSX-MAN schreef op woensdag 25 september 2024 @ 11:05:
[...]

Durf het bijna niet te vragen, maar heb je er toevallig een foto van?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YacCraFHPOqeAwPGTEc_8I76dDQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wAvQcnGbIvSBVmx2gh6aXDi9.jpg?f=fotoalbum_large
Toen hij nog niet door een collega 3 jaar onder een hoes in de tuin had gestaan 😔

Huidige staat moet ik even een foto zien te maken. Maar zoals Lankhoar al zei is het een beetje vol 🫣

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op woensdag 25 september 2024 @ 11:18:
[...]

GSX-Vrouw:

[...]

Ja lach er maar om, maar mijn vriendin heeft dus een honda rebel in stukjes door ons huis verspreid liggen :X

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Ik lag bijna in echtscheiding toen vrouwlief thuiskwam en ik aan de eetkamertafel een even opgepikt VW T3 1.9 watergekoeld blokje had opgehaald ter revisie.. Ik een mooi project (en hernia van het naar boven sjouwen) en zij een toeval. Terwijl ja.. zó groot zijn die dingen niet hoor denk ik dan.

Enfin, doen. En je hebt toch ook nog 2 kinderkamers? Moeten die niet op kamers zo inmiddels? Die zijn RUIM de 9 jaar gepasseerd.

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Een motorblok reviseren in je woonhuis? Dat zou mijn vrouw ook niet zien zitten nee 8)7

Zolang het in de schuur blijft boeit het haar weinig.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
_eLMo_ schreef op woensdag 25 september 2024 @ 11:38:
Een motorblok reviseren in je woonhuis? Dat zou mijn vrouw ook niet zien zitten nee 8)7

Zolang het in de schuur blijft boeit het haar weinig.
Ik heb een werkplaats ter groote van een bescheiden woonhuis. En dat wrijft mijn vrouw me regelmatig in als het ik gore lef heb iets in huis te leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Ik woonde toen binnenstad Den Haag - 1ste etage grachtenpand. m2 in overvloed, maarrr niets beneden. Dus alles moet naar boven.

Achja, live and learn.. Nu heb ik een schuurtje.. dus nu zou ik dat niet meer doen.

@HTT-Thalan Don't say that.. it hurts.. Elke man wil dat wel denk ik ..

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

kneusteun schreef op woensdag 25 september 2024 @ 11:30:
[...]

[Afbeelding]
Toen hij nog niet door een collega 3 jaar onder een hoes in de tuin had gestaan 😔

Huidige staat moet ik even een foto zien te maken. Maar zoals Lankhoar al zei is het een beetje vol 🫣
Verdomme, het is nog een supergaaf ding ook. Zeg dan alsjeblieft in elk geval dat 'ie in Reetpikkemerschans staat, en dat het een logistiek drama wordt. _O-

[ Voor 8% gewijzigd door GSX-MAN op 25-09-2024 11:50 ]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Blomminator schreef op woensdag 25 september 2024 @ 11:43:
Ik woonde toen binnenstad Den Haag - 1ste etage grachtenpand. m2 in overvloed, maarrr niets beneden. Dus alles moet naar boven.

Achja, live and learn.. Nu heb ik een schuurtje.. dus nu zou ik dat niet meer doen.

@HTT-Thalan Don't say that.. it hurts.. Elke man wil dat wel denk ik ..
*KUCH* kuch kuch (echo)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CGYUPuQD4qYf6Y0BteFD00awRHU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XJQt3CdnfuCS461cnh8oqfO3.jpg?f=fotoalbum_large

Binnenkort weer grote schoonmaak houden, moet een kastje gaan maken voor mijn dochter.

Links nog een kolomboor restauratieproject in delen en rechts een grote stapel hout voor een enorm bureau.

Misschien kan ik nog wel ergens ruimte maken voor een heftafel... kan dubbel dienst doen als uitvoer voor de lintzaag.

[ Voor 11% gewijzigd door HTT-Thalan op 25-09-2024 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Supervet!

Ik moet het doen met een beetje standaard formaat garage, maar wel met een zolder erboven. Maar met een motor, vier fietsen, een koelkast en wat stellingkasten is het al aardig gevuld.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kneusteun
GSX-MAN schreef op woensdag 25 september 2024 @ 11:49:
[...]

Verdomme, het is nog een supergaaf ding ook. Zeg dan alsjeblieft in elk geval dat 'ie in Reetpikkemerschans staat, en dat het een logistiek drama wordt. _O-
Hij staat in pluskut (ook wel enschede genoemd)

• HTT-Thalan
kneusteun schreef op woensdag 25 september 2024 @ 11:56:
[...]

Oh daar kan ik dan wel om komen met mijn aanhanger :P.

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

kneusteun schreef op woensdag 25 september 2024 @ 11:56:
[...]

Da's vanaf Nieuwegein nog wel een stukje, maar ook weer geen wereldreis. Maar goed, dan is een auto met trekhaak en een aanhanger denk ik wel noodzaak?

Slecht idee... Hoe laat?

• HTT-Thalan
GSX-MAN schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:04:
[...]

Da's vanaf Nieuwegein nog wel een stukje, maar ook weer geen wereldreis. Maar goed, dan is een auto met trekhaak en een aanhanger denk ik wel noodzaak?
We doen wie er het eerst is.
Pagina: 1 ... 82 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.