Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 101 Laatste
Acties:
  • 473.214 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:29

_Apache_

For life.

Pyr0_ schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 15:08:
[Afbeelding]

Sneakpreview 8)

Dagje Luxemburg & Eifel, 180km binnendoor en rest snelweg. Ondertussen grootste deel al gehad. Ik wou het eerder posten maar had geen bereik. Geen slechte manier om je vrijdag mee door te brengen!
Lekker bezig!
Ik zwaai even terug, we zijn net aangekomen in Simmerath.
We kunnen zo de voetjes afkoelen in het Rur meer(tje).

Morgen een rondje binnendoor naar regio Cochem / Luxemburg.

[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 20-09-2024 17:50 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 14:43:
[...]

Ja vreemd... Achterwiel bmw traditioneel ventiel, maar voorwiel heeft een haakse in een spaak van het wiel zitten. Waarom niet 1 van beide methodes?
Nieuwere modellen hebben beiden haaks :Y had je toch voor die K1600GT moeten gaan ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 17:44:
Ik hik er al jaren tegenaan. Met een fatsoenlijke grote compressor kan ik makkelijker verven, makkelijker apparatuur schoonmaken, makkelijker autobanden vullen, makkelijker werken (luchtgereedschap) maar toch staat zo'n dom ding hier nog niet. Maar goed, met de huidige carriereplannen heeft het nu ook even geen prioriteit.
Je hebt daar vast nog wel ergens een beetje 'ruimte' boven de werkvloer (zolder / plafond) waarbij je vervolgens middels stalen luchtleidingen en koppelingen het spel naar de gewenste aansluitlocaties kunt brengen?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:12
Ik doe zowel auto als fiets als motor met de fietspomp, nog geen 5 min werk om alles te doen. Probeer het met regelmaat te doen maar schiet er soms wel bij in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:25

iMars

Full time prutser

Destruction schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 14:38:
Compressor in de schuur FTW :Y)

En haakse ventielen, trouwens. Die ook FTW.
Had aan de KTM dealer gevraagd of mijn 2020 1290SAR ook haakse ventielen kon krijgen, maar dat bestond niet... Ventiel zit aan bandendruksensor...

Ik heb een haaks verloopstukje die doe ik erop als ik bij de pomp zou moeten oppompen. Heb sowieso een compressortje in de topkoffer zitten :)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:53
Will_M schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 17:53:
[...]

Je hebt daar vast nog wel ergens een beetje 'ruimte' boven de werkvloer (zolder / plafond) waarbij je vervolgens middels stalen luchtleidingen en koppelingen het spel naar de gewenste aansluitlocaties kunt brengen?
Ik heb ruimte zat voor een flinke compressor. Maar de prio ligt nu even bij het afmaken van mijn opleiding en de spaarrekening verder opspekken omdat ik over ~4 maanden een idiote salarisval ga maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
noes schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 17:52:
[...]

Nieuwere modellen hebben beiden haaks :Y had je toch voor die K1600GT moeten gaan ;)
Ik beloof dat ik er eentje proef zal rijden zodra ik daadwerkelijk mijn eigen bedrijfsmotoren ga aanschaffen :P. Voorlopig denk ik dat 110pk meer dan zat is ten opzichte van de 47 die ik gewend was, dus eer dat ik klaar ben om er 160 te beteugelen zijn we wel weer even verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 18:21:
[...]

Ik heb ruimte zat voor een flinke compressor. Maar de prio ligt nu even bij het afmaken van mijn opleiding en de spaarrekening verder opspekken omdat ik over ~4 maanden een idiote salarisval ga maken.
Ik wilde een simpele 'Thumbs-UP' geven maar ik denk dat dat niet helemaal gepast is gezien de situatie. Bij deze dus middels tektst even een welgemeend hart onder de riem en ik ga je dus (gemeend) veel succes wensen bij je (gedwongen) carriëreswitch (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Will_M schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 18:27:
[...]

Ik wilde een simpele 'Thumbs-UP' geven maar ik denk dat dat niet helemaal gepast is gezien de situatie. Bij deze dus middels tektst even een welgemeend hart onder de riem en ik ga je dus (gemeend) veel succes wensen bij je (gedwongen) carriëreswitch (y)
Oh maak je niet druk hoor :P. Je sympathie wordt gewaardeerd maar ik ben alles welbeschouwd behoorlijk optimistisch over de situatie. Ik zal al langer niet goed in mijn vel na een burnout 3 jaar daarvoor (om vergelijkbare redenen) en een schop onder de kont was blijkbaar wat er voor nodig was om eens kritisch naar mijn werk te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 08:57
jeroenathome schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 16:53:
@kneusteun Het is meer dat je rond gaat kijken naar de omgeving. De weg is niet echt interessant. Voor leuk rijden kan je altijd naar de Sallandse Heuvelrug. Op zondag wel om 9:00 daar zijn voordat de drukte begint.
Ja die vind ik dus ook niet echt boeiend, dat is bij mij om de hoek, leuk om inderdaad s'ochtends of doordeweeks doorheen te jagen als je voor werk erlangs komt.
Maar het is wel een heel kort stukje.

Ik denk dat voornamelijk druk is om er wat te eten/drinken, maar het is er soms ook bloedlink met auto's die er regelmatig af schieten, laatst nog een dikke mercedes tegen de eerste lantaarnpaal 8)7 vlak voor me.

Dan kan je beter Tecklenburg en omgeving rijden, dan heb je veel meer opties en minder drukte.
Ik denk trouwens dat dat bij veel grensstreken wel zo is, dat je ook zo even mooi dagje de grens overduikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:24

jeroenathome

Een regel tekst

Het aantal mercedes rijders die kunnen rijden is beperkt. Daar kijk ik niet van op. Gisteren wel iets unieks gezien. Een audi met werkende knipperlicht. Helaas was die voor rechtsaf wel defect. Die heb ik niet gezien.

Bij Tecklenburg is het ook druk als je bij Malle partus (als je die weet te vinden in het bos) gaat eten. Je hebt dan wel vaak live muziek en een leuk uitzicht.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

noes schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 17:52:
[...]

Als het met de bandendruk sensor kan, dan laat @HTT-Thalan er gewoon een haaks ventiel in zetten bij de volgende bandenwissel.
Heb ik destijds ook gedaan bij mijn RT-P.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
jeroenathome schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 18:51:
Het aantal mercedes rijders die kunnen rijden is beperkt. Daar kijk ik niet van op. Gisteren wel iets unieks gezien. Een audi met werkende knipperlicht. Helaas was die voor rechtsaf wel defect. Die heb ik niet gezien.

Bij Tecklenburg is het ook druk als je bij Malle partus (als je die weet te vinden in het bos) gaat eten. Je hebt dan wel vaak live muziek en een leuk uitzicht.
Klopt, maar sallandse heuvelrug is letterlijk 1 straatje.
Tecklenburg is een behoorlijk groot gebied waar talloze leuke weggetjes zijn, en de snelheid ligt er ook wat hoger waardoor je in een lekker tempo wat bochten kan draaien.

Maar kan best zijn dat het daar tegenwoordig ook tering druk is, ben dit jaar 1x in die buurt geweest, maar toen was het erg rustig op een zonnige zaterdag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

kneusteun schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 18:56:
[...]

Klopt, maar sallandse heuvelrug is letterlijk 1 straatje.
Sallandse heuvelrug/Holterberg, ik ben er één keer geweest en dat vond ik inderdaad ook wel genoeg :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ESvOAFIVACsYRFw9Rn5sSrKxvBE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Q6A83aCVohWv82qiUzU7SfEB.jpg?f=user_large

Al een aantal jaren geleden dat ik deze Diversion 600 had ook :P

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 07:55:
[...]

Kantel..... kun je iets meer vertellen? Ik heb nog nooit zo'n cardan van dichtbij gezien.
cyntax schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 08:16:
[...]

YouTube: BMW R1200 GS Drive Shaft Service Maintenance Low Cost $$

Die oliekoelers hebben er geen last van, daar gebruikte BMW nog zelf staburags om de boel goed te smeren. Gewoon de intervallen aanhouden dus voor de cardan controle. Vastgeroeste cardanassen is meer een fenomeen bij de watergekoelde boxers van 2014 tot 2020.
Ik heb het bij mij 2007 RT 1 keer gedaan maar die was ook gewoon droog met wat vliegroest. Niks zorgwekkends maar als je dan toch een grote beurt doet kan het geen kwaad om er even een blik op te werpen. Wiel en uitlaat is er zo af, ik heb mezelf paar goede torx doppen voor aangeschaft want ik breng me wiel altijd los voor een nieuwe band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Flesdop schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 19:08:
[...]

[...]

Ik heb het bij mij 2007 RT 1 keer gedaan maar die was ook gewoon droog met wat vliegroest. Niks zorgwekkends maar als je dan toch een grote beurt doet kan het geen kwaad om er even een blik op te werpen. Wiel en uitlaat is er zo af, ik heb mezelf paar goede torx doppen voor aangeschaft want ik breng me wiel altijd los voor een nieuwe band.
Handig, thanks. Al breng ik hem voor écht groot werk gewoon lekker naar mijn garage, ik doe vooral de kleine dingetjes nog zelf (voorwiellagertje, oliewissel etc). Ik weet nog hoeveel uur ik bij waffie doorbracht voor de kilometers die ik op de Alp maakte en die tijd is nu beter besteed aan andere dingen en hij rekent ook hele faire prijzen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YgkiadsGi2sbhtLpPx_xSGjvv2s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QTG2lALcenC2Lot6Lajp9rHI.jpg?f=fotoalbum_large

Nog even een rondje gedaan met mevrouw, avondzonnetje was weer heerlijk.

zeker, zeker

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Vandaag dus ook weer even geprofiteerd van m'n vrije dag en het mooie weer. Misschien wel het laatste ritje dit jaar met écht mooi weer. Who knows. Snelweg gepakt tot aan Sank Vith en van daar uit een tochtje van zo'n 180km aan binnendoor wegen gedaan. En wat is Luxemburg mooi! De wegen zijn over het algemeen snaar strak en de natuur is prachtig! Vooral het stukje bij Beaufort / Berdorf en omgeving was echt mooi!

De strom rijdt naar het beurtje paar weken terug weer heerlijk. Alleen op de snelweg met 150+ op de teller merk je dat ie dat niet heel leuk vindt. Zal wel combinatie van groot windscherm + topkoffer zijn.

Plaatjes bij de praatjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rFPCHqgQkZ_xjPJwwhfo57-WPfE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/guKyqk7CDRLX3Iml1nsgTey0.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ISC6LmHxs1AvaxtYQKGi_m4VdAU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/V04RHGr5RheIVbbdFlyXV4Xm.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s8ZaxYIaJmmrhomuF9cXEWc2UpA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PoOgxCzpwjPnZgBBv0jnzMnA.jpg?f=fotoalbum_medium
En zoals altijd, route op aanvraag beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Pyr0_ Ik rijd, denk ik, komende zondag nog even op en neer naar Wiltz om daar bij Knauf wat tabak te gaan halen. De weg naar Kautenbach gaat er daarna zéker ook weer even aan mogen geloven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:04
Ik ben deze week wat grieperig geweest. Mocht het weer prima zijn, én mijn concentratieniveau weer op peil, ga ik zondag ook nog richting Luxemburg.

[Edit]ik had nog geen enkele voorspelling gezien deze week, maar 25 graden en zo'n valt wel in de definitie van mooi weer ja. :+ :D

[ Voor 31% gewijzigd door DrivinUCrazy op 20-09-2024 20:46 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Nu online
Voorspelling voor zondag is prima ;) Misschien ga ik ook wel weer, eerst kijken hoe mijn rug morgen aanvoelt. Laatste paar uurtjes waren geen pretje vandaag. Denk dat ik voor een volgende lange rit eens een keer in Luxemburg blijf. Lijkt soms wel of ze daar de wegen expres bochtig hebben gemaakt... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
ozzynator schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 20:10:
[Afbeelding]

Nog even een rondje gedaan met mevrouw, avondzonnetje was weer heerlijk.
Ik krijg mijn vrouw nog steeds niet zo ver helaas. Motoren genoeg, maar ze wil die A maar niet halen :P.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ozzynator
HTT-Thalan schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 20:31:
[...]

Ik krijg mijn vrouw nog steeds niet zo ver helaas. Motoren genoeg, maar ze wil die A maar niet halen :P.
Misschien kun je haar overhalen met wat korting op een lespakket van 14 lessen. ;)

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Will_M schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 20:24:
@Pyr0_ Ik rijd, denk ik, komende zondag nog even op en neer naar Wiltz om daar bij Knauf wat tabak te gaan halen. De weg naar Kautenbach gaat er daarna zéker ook weer even aan mogen geloven :P
Laat je dan wel je leaseauto thuis?
Paar sloffen sigaretten kunnen mooi achterop de Tenere met een spanbandje. :+

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Grubeater schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 22:12:
[...]

Laat je dan wel je leaseauto thuis?
Paar sloffen sigaretten kunnen mooi achterop de Tenere met een spanbandje. :+
Hmmm.... Misschien dat ik de MT ook nog wel even goedkoop ga aftanken? :P

Koffertjes er op en gaan, toch... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Laatst online: 09:18
ik ga woensdag met het MF afterweekend lekker 4 avonden kamperen daar met een groepje
Luxemburg is mijn 2de huis lijkt het wel!

Dit jaar al 9 keer geweest alweer met de motor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
ozzynator schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 21:52:
[...]

Misschien kun je haar overhalen met wat korting op een lespakket van 14 lessen. ;)
Gratis massage bij elke les, lesmotor kado bij slagen _O-.

Acties:
  • +40 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Momenteel een trip aan het maken op een BMW GS1250 door de Verenigde Staten. Het is hier echt zo waanzinnig mooi rijden. Begonnen in Las Vegas. Via Hoover Dam naar Phoenix, Sedona, Flagstaff, Grand Canyon en Monument Valley. Op het programma staan nog Horse shoe bend, Bruce en Zion om weer te eindigen in Vegas. Ongeveer 2500 kilometer sturen, maar het verveeld niet. Dit is natuurlijk een waardeloze post zonder foto’s, dus bij deze :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AWeRxo_q_bsSn4fnnncuM9iZ2FQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YMYDHfZfTsssvvzWnks0XNci.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BnBu5IrglW0mRef1VxxiNmP-yxw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q2AiFh4i8amKKfke8Z6Zywoy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/06vaD4kS0ZQmxcx5NC7TfLPcOVM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VDrDgeKGfVMWsqLDZOhgkjDS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jWdPjqkWMHQUUWzYLNzs9BW6TmI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WaEMk9LMHVJYcriYkTMGXHxN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UoilQb7o7Q7PMekaXMAAGS79xUU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iwwfLCnvFT4AwBEkesrCUqf7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wc2MgaD2QOpe192QzfPlXjRu124=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Gd2FTMvyKdikrDYPs5F3MfQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IP1rFCl1w8Cpk8LiB7bggTtCH3I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pBowxtc15Eki3w3tfUgSPOri.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IIlcwfjyYXqrENEgwbPD5l3EA68=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pqn9zkjq5qku1vnctm2i0o3h.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/09rYXuexvwGc_HZKu2KHi5n9rew=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zRNNEU9GzMADRMlPxCIhSeXU.jpg?f=fotoalbum_large

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• ozzynator
BillSpaarbank schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 05:17:
Momenteel een trip aan het maken op een BMW GS1250 door de Verenigde Staten. Het is hier echt zo waanzinnig mooi rijden. Begonnen in Las Vegas. Via Hoover Dam naar Phoenix, Sedona, Flagstaff, Grand Canyon en Monument Valley. Op het programma staan nog Horse shoe bend, Bruce en Zion om weer te eindigen in Vegas. Ongeveer 2500 kilometer sturen, maar het verveeld niet. Dit is natuurlijk een waardeloze post zonder foto’s, dus bij deze :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vorig jaar andersom gedaan, maar met een Cherokee. Niet te warm op een motor?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OX8yxI074-gDn4ufNZpAmphQ8So=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KJl4CqJYPnIGK6sEhmsctRPb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door ozzynator op 21-09-2024 07:56 ]

zeker, zeker

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Op mijn stoere offroad adventure travelbike - die de Flevopolder nog niet uit is geweest - wil ik mijn oude GPSMAP62s monteren. Voor die avontuurlijke ritten naar de LIDL...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JIBLfe-HkV5Bn7Yo7hgIE2IeydI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JVKitlWuwuCXioDIqP37HlJU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zVQm_10_bX7yHthAsLMXrSRYiTM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EM1OlYrHVQu9WNrkS4493f6K.jpg?f=fotoalbum_tile

Bij mijn Transalp zat dat met de RAM mount. Maar dat past nu niet goed. Boven mijn dashboard heb ik een bar/mount waar het op kan, maar niet met de 'verbinding'. Weet iemand of er een RAM is, die 'vrouwtje' is (waar de bal dus IN kan), die direct op de bar kan?
Dan kan de cradle 'direct' op de bar geschroeft worden... Duidelijk verhaal zo toch? jaa. zeker wel.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-09 22:26

botoo

💀 too old to die young

@Blomminator Je hebt zo'n fraaie stang op je stuur, daar is vast wel een degelijke klem op te beunen?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Blomminator
  • Niet online
botoo schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 11:20:
@Blomminator Je hebt zo'n fraaie stang op je stuur, daar is vast wel een degelijke klem op te beunen?
Ja, maar ik kan de juiste klem-variant dus niet vinden. Ik wil de bal van mijn ram-cradle, direct op die stang maken. Zonder allerlei tussenknelkoppeling. Die zoek ik.. dus feitelijk 'gat' (waar bal in gaat) - op stang. Met boutjes - want permanent.

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Blomminator schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 11:22:
[...]

Ja, maar ik kan de juiste klem-variant dus niet vinden. Ik wil de bal van mijn ram-cradle, direct op die stang maken. Zonder allerlei tussenknelkoppeling. Die zoek ik.. dus feitelijk 'gat' (waar bal in gaat) - op stang. Met boutjes - want permanent.
Garmin verkoopt handlebar mounts voor GPSmaps. Heb je daar al naar gekeken?

Ook o.a. Touratech verkoopt mounts voor de GPSmap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Blomminator schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 11:22:
[...]

Je kan die bal van je houder schroeven, dan heb je een ruitvormige plaat. Dáár is vast makkelijker iets voor te vinden. Het draaien hoeft sowieso niet, alleen in de verticale as en dat kan prima met een horizontale, ronde, stang.

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Hier toevallig mensen die morgen (22 sept) toerplannen hebben waar ik bij aan kan haken?

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• Clush
  • Laatst online: 23:53

Clush

Do as I say...

Vandaag geprobeerd een rondje te maken hier door de omgeving, maar zijn erg veel mooie wegen verboden voor motoren. Toen besloten dat ik toch iets van navigatie wil hebben om vooraf een route uit te kunnen stippelen.

Ik had me al wat georienteerd omdat ik ook in het buitenland wil gaan rijden en dan navigatie eigenlijk wel een must vind, maar heb uiteindelijk besloten om geen losse unit aan te schaffen en gebruik te maken van m'n telefoon icm een SP connect mount.

Dat spul is ook niet goedkoop, trouwens :X . Voor een setje met telefoonhoesje, charger+dampener, en handlebar bevestiging ben je toch 200 euro kwijt. Dat is vrij fors als je ziet wat je er voor krijgt.

Aan de andere kant is het wel ongeveer de netste oplossing en alles voelt erg solide aan, dus ik heb wel vertrouwen dat ik nu ook goed zit. En vergeleken met een Zumo XT ben je als nog behoorlijk voordelig uit.

Heb nu de Scenic app geinstalleerd, die morgen maar eens even testen. Apple maps is echt onbruikbaar als je niet zo snel mogelijk op je bestemming wil zijn, wat is dat ongelooflijk kut. Dat moeten ze haast opzettelijk hebben gedaan.

@MerijnB welke regio? Ik rijd doorgaans alleen, maar dat is meer omdat het zo uitkomt dan dat ik absoluut niet met meer wil rijden.

... not as I do.

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Clush schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 20:17:
@MerijnB welke regio? Ik rijd doorgaans alleen, maar dat is meer omdat het zo uitkomt dan dat ik absoluut niet met meer wil rijden.
Purmerend, maar ben best bereid een stukje te rijden eerst 😀

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clush

Clush

Do as I say...

MerijnB schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 20:19:
[...]

Purmerend, maar ben best bereid een stukje te rijden eerst 😀
Ah, das misschien net iets te ver (ik woon in Enschede). Denk dat het voor mij een rondje om Apeldoorn heen wordt.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:03

BM

Moderator Spielerij
Gister weer eens bezig geweest met de Zumo396 van mijn vriendin, maar ik verbaas me er iedere keer weer over hoe dat systeem werkt vergeleken met mijn eigen TT550. Voor mij iig ontzettend onlogische UI, gpx'en die eerst (tergend traag) omgezet moeten worden een route voor je er wat mee kunt. En een usb connectie naar de pc die het misschien 1 op de 5 keer werkt.

Het zal vast aan mij liggen, maar dat heeft TomTom toch echt beter voor elkaar, en als ik dat zo zie hoop ik dat dat de XT(2) echt beduidend beter werken, anders snap ik niet waarom de halve wereld daarmee weg loopt. :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Blomminator Ik heb op m'n Yamaha XTZ690 ook zo'n stang en daar heb ik een adapterplaat / systeem van BMW op zitten om m'n Garmin Zümo 595 op te monteren. Uiteraard betaal je dan helaas ook weer meteen BMW prijzen, maar....

https://nl.aliexpress.com/item/1005004094442332.html

Dat ding doet gewoon het zelfde tegen 25% van de BMW prijs..... :+

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 22-09-2024 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

Ik heb de 395 gehad en werk nu met de xt. Ik heb alleen verbindingsproblemen gehad als er een usb-hub gebruikt werd. Meestal loste dit op door eenmaal zonder de hub te verbinden met Garmin express of basecamp. Wat zeker verbeterd kan worden is de tijd voordat het apparaat zichtbaar wordt in Windows. Er zit standaard 20 seconden bedenktijd in en daarna is het alsnog wachten totdat je verder kan.

De xt is veel sneller dan de oudere navigaties van garmin. Ook als tijdens het rijden een alternatieve route wordt berekent. De gui is kwestie van gewenning. Af en toe kom ik in aanraking met TT en dan is het voor mij zoeken hoe ik bepaalde dingen moet doen.
Waar ik zeker tevreden over ben bij de xt is routeplanner als je een mooie route wil hebben. Ondertussen meerdere malen verrast welke slingerroute de xt bedacht heeft.

Er is nog steeds een ding waarom TT niet wordt aangeraden. Als je met een groep rijdt heeft iedereen een andere route, doordat TT altijd de route herberekend. Bij Garmin staat dit standaard uit. Geeft geen discussies onderweg als je met een groep rijdt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
jeroenathome schreef op zondag 22 september 2024 @ 09:20:
Er is nog steeds een ding waarom TT niet wordt aangeraden. Als je met een groep rijdt heeft iedereen een andere route, doordat TT altijd de route herberekend. Bij Garmin staat dit standaard uit. Geeft geen discussies onderweg als je met een groep rijdt.
Hoewel er zeker verschillen zijn, waarbij de ene keer TomTom en de andere keer Garmin beter is, blijft dit een hardnekkig misverstand onder Garmin rijders.

Het 'herberekenen' van TomTom is niet te vergelijken met het herberekenen van Garmin. Gebruik gewoon altijd tracks met een TomTom, en je krijgt telkens dezelfde route.

Maar veel route makers plaatsen weinig punten, midden op kruisingen, en gaan dan uit van hun persoonlijke Garmin instellingen. Dan vinden ze het gek dat TomTom (of een andere Garmin ;)) er iets anders van maakt dan zij bedacht hadden. Die stomme apparaten ook.

Als je een track gebruikt, blijft dat voor de TomTom hetzelfde. Wijk je daarvan af, dat stuurt TomTom je terug naar het dichtsbijzijnde punt op die track. Dát is het herberekenen dat niet uit te schakelen is.

Het nadeel van tracks in TomTom ten opzichte van Garmin: je hebt dan geen harde of zachte punten, want je hebt überhaupt geen routepunten. ;) Maar veel mensen willen een lunch stop keihard inplannen. En dát kan dus niet zo eenvoudig.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Begrijp me overigens niet verkeerd, puur op basis van specs en aanvullende mogelijkheden zou ik een XT2 kopen.
Maar voor die prijs heb ik 2x een TomTom Rider 550 die alles doet wat ik er van vraag... Dan is voor mij de keuze snel gemaakt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:37
DrivinUCrazy schreef op zondag 22 september 2024 @ 09:45:
[...]

Hoewel er zeker verschillen zijn, waarbij de ene keer TomTom en de andere keer Garmin beter is, blijft dit een hardnekkig misverstand onder Garmin rijders.

Het 'herberekenen' van TomTom is niet te vergelijken met het herberekenen van Garmin. Gebruik gewoon altijd tracks met een TomTom, en je krijgt telkens dezelfde route.

Maar veel route makers plaatsen weinig punten, midden op kruisingen, en gaan dan uit van hun persoonlijke Garmin instellingen. Dan vinden ze het gek dat TomTom (of een andere Garmin ;)) er iets anders van maakt dan zij bedacht hadden. Die stomme apparaten ook.

Als je een track gebruikt, blijft dat voor de TomTom hetzelfde. Wijk je daarvan af, dat stuurt TomTom je terug naar het dichtsbijzijnde punt op die track. Dát is het herberekenen dat niet uit te schakelen is.

Het nadeel van tracks in TomTom ten opzichte van Garmin: je hebt dan geen harde of zachte punten, want je hebt überhaupt geen routepunten. ;) Maar veel mensen willen een lunch stop keihard inplannen. En dát kan dus niet zo eenvoudig.
Daarom gebruik ik voor het uitzetten van routes voor de club een (betaalde versie van) MRA. Daarmee kun je routes over de kaarten TomTom en Garmin heen leggen, en zo ervoor zorgen dat iedereen dezelfde route kan rijden.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

Nu er binnen de club meerdere rijders zijn met TT gebruik ik MRA vaker. Het moet alleen nog even een standaard actie worden.
Alleen de leden nog zover krijgen om de tussenpunten niet op of voor een kruizing te plaatsen.

Ooit een route gekregen waar alle punten op de kruisingen stonden. Geen enkele commentaar was te horen bij het narijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Joris748 schreef op zondag 22 september 2024 @ 12:36:
[...]

Daarom gebruik ik voor het uitzetten van routes voor de club een (betaalde versie van) MRA. Daarmee kun je routes over de kaarten TomTom en Garmin heen leggen, en zo ervoor zorgen dat iedereen dezelfde route kan rijden.
Ik ook, ben gold member van het eerste uur. ;)
Maar er zijn nog genoeg gebruikers van basecamp of mensen die even snel een route van internet plukken zonder deze zelf even na te lopen. Dat doe ik dus wel altijd. En zo niet, dan kijk ik niet op van een vreemd lusje of onnodige zijstraatjes gevolgd door "keer om".

Een ander voordeel van Myroute app gold is het gebruik van de Michelin kaarten voor de routes van een aankomende vakantie. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:25

iMars

Full time prutser

BillSpaarbank schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 05:17:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Machtig mooi man, je maakt menig van ons stinkend jaloers :+ Geniet van de mooie trip!

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 14:27
DrivinUCrazy schreef op zondag 22 september 2024 @ 09:45:
[...]

Daarom splits(te) ik de routes vaak, met de lunchstop als eindpunt van route 1 en startpunt van route 2. Als we dan eerder zin hadden in een (optionele) stop deden we die gewoon 'op de pof'. Voordeel van splitsen is ook dat men kan zien hoe ver/lang het nog is tot aan de lunchstop. Maar weer niet tot het eindpunt dan, hoewel daar nooit iets van klopt als je dus nog een lunchstop gaat pakken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Net terug van een weekendje Duitsland met de Zero, toch weer bijna duizend km uit en thuis.
Wat gaat die motor toch lekker in de heuvels en het krappe bochtenwerk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Nu online
Kon het vandaag niet opbrengen om thuis te blijven met de weersvoorspellingen die echt omlaag gaan de komende tijd. Al had ik niet veel tijd vandaag, het was een beetje te gezellig op een BBQ gisteravond, dus kwam maar langzaam op gang vanmorgen...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r_uvujydQ41LjJz9g3MIoa35qxo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sRjGNMaWErJ7PvO0EYY139FL.jpg?f=fotoalbum_medium
Daarom maar een 'klein' rondje uitgestippeld rond de Rursee, waar het natuurlijk super druk was. Bij mijn lunchstop, kwam dezelfde wannabe piloot wel 3x langs. Je kon 'm echt al van ver horen aankomen met zo'n hoog gegil de berg op komen racen. Die dacht echt dat ie op het circuit was... Kwam me tijdje erna ook nog inhalen, heb 'm maar voorbij gezwaaid. Zo'n mafklapper liever voor me als in m'n achterwiel.

Ben wel bang dat ik een boete heb gescoord helaas. De Polizei was redelijk actief in het gebied, 1 mobiele flitser gezien (gelukkig vtv gewaarschuwd door andere motorrijders). Een grote politie controle ergens en toen bijna op het laatste van m'n route werd ik weer gewaarschuwd door andere dat er een controle was. Zie een (politie) busje en motorfiets staan in een bocht en denk mooi daar ben ik voorbij. Dus weer beetje gas erop, zie ik ze opeens voor me staan met een radergun in een donker hoekje. Maar recht van voren alleen dus ik vraag me af of & hoe ze me dan geflitst zouden hebben. Was zo'n debiele weg waar je maar 50 mag.. wat ooit dus gewoon 70/100 was ofzo. Gelukkig niet echt het gas nog erop, max 60/65 schatte ik.

Niet veel gestopt vandaag, maar het uitzicht bij m'n lunchstop was zeker de moeite waard!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lQPVSCx398IH54Zo-zaoaZM8IEU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sHUz5dIesVQEU64NsRRPYG4s.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
In de buurt van de Rursee, uitnodigende weg waar je nog maar 50 mag, radarcontrole. Dat klinkt als Vossenack.

Even opzoeken... Dingdingding! Klassiekertje daar hoor. ;)

En vanwege de drukte heb ik vandaag bewust de Eifel vermeden. In Luxemburg veel motorrijders gezien, maar alsnog een relatief rustige dag gehad. En nul politie gezien in België en Luxemburg.
Wel op een kleiner weggetje een laag modder tegengekomen van wel 10cm dik, zonder waarschuwingsborden. De bocht erna kwam ik de bosbouw machines tegen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
@Pyr0_ als ze je niet direct aanhouden, hoor je er nooit meer iets van.

Is dat inhammetje waar dat "verboden voor autos en motoren" bordje bij staat?

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Laatst online: 19-09 22:27
Even wat betreft de navigatie “discussie”

Ik gebruik nu een aantal maanden scenic, super tevreden over de app en het maken en importeren van de routes. Maar manman wat is het toch slecht gesteld met het GPS signaal van mijn iphone. Ik ben echt 20% van de tijd in de rit niet op de juiste route met de melding slecht gps signaal. Dat is zo ongelofelijk irritant en frustrerend.

Is er iets wat je daar aan kan doen, of moet ik dan toch naar een echte navigatie kijken. Hoe fijn en makkelijk het ook is met de telefoon, als gps constant de weg kwijt is heb heb je er helemaal niets aan.

Of herkent niemand zich hierin en is het tijd voor een telefoon met betere gps (heb nu iphone 12 pro)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Nu online
DrivinUCrazy schreef op zondag 22 september 2024 @ 19:59:
In de buurt van de Rursee, uitnodigende weg waar je nog maar 50 mag, radarcontrole. Dat klinkt als Vossenack.

Even opzoeken... Dingdingding! Klassiekertje daar hoor. ;)

En vanwege de drukte heb ik vandaag bewust de Eifel vermeden. In Luxemburg veel motorrijders gezien, maar alsnog een relatief rustige dag gehad. En nul politie gezien in België en Luxemburg.
Wel op een kleiner weggetje een laag modder tegengekomen van wel 10cm dik, zonder waarschuwingsborden. De bocht erna kwam ik de bosbouw machines tegen. :X
Verbaast me niets dat jij weer precies weet waar dat was. _O- Blijf het echt idioot vinden dat je op zo'n weg maar 50 mag. Kwam wel meer wegen tegen waar dat was, in de buurt van Heimbach, trek me er normaal niet zoveel van aan. Maar als er dan zo'n treintje Duitse motorrijders achter zo'n koekblik blijft treuzelen dan raakt mn geduld heel snel op...

Was vrijdag al in Luxemburg geweest, en met de beperkte tijd die ik vandaag had gekozen voor regio Monschau. Heb me niet beklaagd hoor, maar de volgende rit ga ik ook weer richting Luxemburg.
ozzynator schreef op zondag 22 september 2024 @ 20:05:

Ah mooi, dan zal het wel los lopen.
Stonden indd in dat inhammetje waar de streetview link op gericht (zou moeten) staat(n).
Tribunus schreef op zondag 22 september 2024 @ 20:23:

Ik gebruik nu een aantal maanden scenic, super tevreden over de app en het maken en importeren van de routes. Maar manman wat is het toch slecht gesteld met het GPS signaal van mijn iphone. Ik ben echt 20% van de tijd in de rit niet op de juiste route met de melding slecht gps signaal. Dat is zo ongelofelijk irritant en frustrerend.

Is er iets wat je daar aan kan doen, of moet ik dan toch naar een echte navigatie kijken. Hoe fijn en makkelijk het ook is met de telefoon, als gps constant de weg kwijt is heb heb je er helemaal niets aan.

Of herkent niemand zich hierin en is het tijd voor een telefoon met betere gps (heb nu iphone 12 pro)
Ik doe al m'n navigatie met m'n telefoon (samsung s21). En het is maar heeel sporadisch dat ie het gps signaal kwijt raakt. Dus lijkt me toch aan je iphone te liggen. ;) Navi op deze manier werkt voor mij zo goed dat ik zelfs overweeg voor een schermpje met car play te gaan ipv dedicated navi unit (met navenante prijzen...).

[ Voor 26% gewijzigd door Pyr0_ op 22-09-2024 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
ozzynator schreef op zondag 22 september 2024 @ 20:05:

Nou, ik heb ook wel eens een foto thuis gekregen van een keer waarbij ze stonden te laseren. Ik zag de flits in mijn ogen, daarna heb ik de heren en dames zien staan. Maar niet aangehouden, wel 2 weken later fanmail. (Kleine overschrijding, is ook al weer járen geleden) Dus het kán wel. Maar ik denk ook dat ze alleen degenen die het echt bont maakten gelijk van de weg hebben gehaald.

In die regio rijdt snorremans overigens ook vaak rond. Ik ga er tenminste van uit dat die nog niet met pensioen is. Meestal op een grijze RT te vinden, al heeft Kreis Euskirchen tegenwoordig blijkbaar meer motoren tot hun beschikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Nu online
DrivinUCrazy schreef op zondag 22 september 2024 @ 20:41:
[...]

Nou, ik heb ook wel eens een foto thuis gekregen van een keer waarbij ze stonden te laseren. Ik zag de flits in mijn ogen, daarna heb ik de heren en dames zien staan. Maar niet aangehouden, wel 2 weken later fanmail. (Kleine overschrijding, is ook al weer járen geleden) Dus het kán wel. Maar ik denk ook dat ze alleen degenen die het echt bont maakten gelijk van de weg hebben gehaald.

In die regio rijdt snorremans overigens ook vaak rond. Ik ga er tenminste van uit dat die nog niet met pensioen is. Meestal op een grijze RT te vinden, al heeft Kreis Euskirchen tegenwoordig blijkbaar meer motoren tot hun beschikking.
Ik zou er eigenlijk ook echt weg moeten blijven, zeker op dit soort dagen. Maar het is zó lekker rijden daar, en het is relatief kort in de buurt...

Achja, als er een keer een boete komt dan moet ik ook niet zeuren, op de hoeveelheid kilometers die ik maak kan dat er wel van af.... Moet alleen ten alle tijden zorgen dat ik binnen de grens van 'rijbewijs kwijt' snelheden blijf... soms nog knap lastig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Pyr0_ schreef op zondag 22 september 2024 @ 20:48:
Moet alleen ten alle tijden zorgen dat ik binnen de grens van 'rijbewijs kwijt' snelheden blijf... soms nog knap lastig!
Lichtere motor kopen :P heb ik op de NC en CB weinig last van :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op zondag 22 september 2024 @ 20:52:
[...]

Lichtere motor kopen :P heb ik op de NC en CB weinig last van :P.
Where's the fun in that? >:)

Heb al een relatief lichte motor; 650cc. Met z'n 67pk echt geen strepentrekker hoor. Maar alsnog gaat het vrij snel, te snel. Maar goed, dat licht ook altijd aan jezelf. Maar als ik soms zie hoe gezapig sommige rijden op hun ultra snelle flashy nakeds of GS-n dan vraag ik me af waar ze nou zoveel geld voor uit hebben gegeven...

Maar ik droom ervan een Multistrada 1200 te kopen ooit... die dingen hebben 150pk... hoe idioot snel te hard ga je daar dan mee gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Pyr0_ schreef op zondag 22 september 2024 @ 21:10:
[...]

Where's the fun in that? >:)

Heb al een relatief lichte motor; 650cc. Met z'n 67pk echt geen strepentrekker hoor. Maar alsnog gaat het vrij snel, te snel. Maar goed, dat licht ook altijd aan jezelf. Maar als ik soms zie hoe gezapig sommige rijden op hun ultra snelle flashy nakeds of GS-n dan vraag ik me af waar ze nou zoveel geld voor uit hebben gegeven...

Maar ik droom ervan een Multistrada 1200 te kopen ooit... die dingen hebben 150pk... hoe idioot snel te hard ga je daar dan mee gaan...
Mja, op de RT kom ik bij verkeer tot 80km/h nauwelijks boven stationair uit, ik snap wat je bedoelt. Veel te veel vermogen om nuttig in te zetten, zo blijkt. Voornaamste nut wat ik ervan heb is inhalen zonder (terug)schakelen en als ik straks vol bepakking ga rijden.

Ander vraagje aan de mensen met meer ervaring met zo'n apparaat (uit mijn hoofd @Grubeater @4x2 enzo) kun je nog een beetje offroad met zo'n ding? Ik snap dat je het gewicht niet mee hebt en met de huidige straatbanden moet ik geen modder of mul zand willen opzoeken, maar ik zag regelmatig filmpjes waarin (o.a. politie maar ook anderen) zo'n ding best mee een bospad in durven nemen. Voorzover ik weet geen uitschakelbare ABS maar zo'n agent zal toch ook wel trucjes geleerd zijn over hoe het te doen? Kalmpjes aan dan breekt het lijntje niet of is het gewoon een GS met meer plastic?

YouTube: I Bought an ex Police BMW R1200 RT Shaft drive - What’s it like as a...

deze gast lijkt het wel OK af te gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door HTT-Thalan op 22-09-2024 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op zondag 22 september 2024 @ 21:15:
[...]

Mja, op de RT kom ik bij verkeer tot 80km/h nauwelijks boven stationair uit, ik snap wat je bedoelt. Veel te veel vermogen om nuttig in te zetten, zo blijkt. Voornaamste nut wat ik ervan heb is inhalen zonder (terug)schakelen en als ik straks vol bepakking ga rijden.
Hoeveel vermogen heeft zo'n RT dan? Bruikbaar vermogen is wel een dingetje. Merk dat ik m'n strom regelmatig behoorlijk uitknijp, maar dan zit het wel al tegen het asociale aan. Maar tikje meer zou ik niet heel erg vinden. Maar 150pk... moet het nog maar bezien... Maar er is ook een 950, die zit met 113pk misschien net in de sweetspot.

Maar ach, het zal voorlopig bij dromen blijven. Eerst maar eens wat sparen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Het ligt écht aan de wegen wat nog bruikbaar is.
In de Picos twee weken geleden (al! :o ) had ik de rest van de groep voorbij gelaten. Daarna weer bij trekken. Ik kon tot bij de K1600GTL en Multistrada komen... Maar er vóórbij was een heel ander verhaal. Daar waren de rechte stukjes gewoon te kort voor.
De wegen zoals daar in Spanje vind je ze in de Eifel ook niet. Helaas. ;(

Maar daar heb je het dan wel meer over koppel(/gewicht) en niet zo zeer over piekvermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Pyr0_ schreef op zondag 22 september 2024 @ 21:23:
Hoeveel vermogen heeft zo'n RT dan? Bruikbaar vermogen is wel een dingetje. Merk dat ik m'n strom regelmatig behoorlijk uitknijp, maar dan zit het wel al tegen het asociale aan. Maar tikje meer zou ik niet heel erg vinden. Maar 150pk... moet het nog maar bezien... Maar er is ook een 950, die zit met 113pk misschien net in de sweetspot.

Met de NC en de CB (respectievelijk 47 en 58pk) moet je er nog voor 'werken'. Uiteraard haal je vlot de honderd en zit je op een 70 weg ook eenvoudig aan de 90 met gewoon netjes doch vlotjes doorrijden, maar de RT heeft 110pk plus ergens een geheim vak met gremlins die allemaal uitstappen en meeduwen als je voorbij 50% gas komt. Hartstikke prachtig maar wat je al zegt, je hebt er geen zier aan als je niet achter een drugsrunner of koos rijbewijsloos aan hoeft.

Ik heb het ding gekocht/gekozen omdat hij van alle motoren die ik heb geprobeerd het meest eenvoudig door een AVB examen te douwen was. Het gaat me dus vooral om langzame manoeuvres en sjouwcapaciteit, secundair een beetje touren. Daar waar de CB nog onwennig voelt in snelle bochten (je stuurt heel kort boven je wiel) voelt de RT gelijk aan als een comfortabel stel sneakers en binnen 10 minuten vlieg je over rotondes alsof ze er niet zijn. Het ding geeft gewoon super veel vertrouwen, iets wat ik niet had verwacht - ik begon juist 'op tijd' met shoppen (hoef pas in de lente af te rijden) omdat ik mezelf tijd wilde gunnen aan een nieuwe motor te wennen (best wel belangrijk examen voor mij, dus ja).

Een groot voordeel wat deze versie heeft, vind ik, is dat de koffers zo smal zijn. Als je spiegels erdoor passen, dan je koffers ook. Je hoeft dus nooit angstig achterom te kijken als je ergens doorheen wringt met je motor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
[...]

Hier nog eentje in het 113 pk is meer dan genoeg kamp. Zo’n Multistrada 950 is ook gewoon een hooligan waarmee je je ontzettend kunt misdragen. 150 pk gebruik je toch bijna nooit, hoogstens om wat minder te hoeven schakelen.

Heb de mooiste herinneringen aan een 748 met slechts 90 pk. Dat ding kon je tot op de laatste pk uitmelken. En het moest echt hard gaan, als hij geen partij meer was voor 150 pk fietsen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush

Clush

Do as I say...

Volgens mij zou dat niet uit mogen maken... ik zou zeggen dat er iets mis is met je telefoon. Iphone 12 zou gewoon goede gps moeten hebben.

Als ik google lijken er wel manieren te zijn om problemen met gps op te lossen, maar ik kan moeilijk inschatten of dat echt iets doet.

Ikzelf heb vandaag voor het eerst met Scenic op m'n iPhone 14 een rondje gereden, en dat werkte vlekkeloos. Kan me niet voorstellen dat de gps-module veel verbeterd is sinds de 12.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Ander vraagje aan de mensen met meer ervaring met zo'n apparaat (uit mijn hoofd @Grubeater @4x2 enzo) kun je nog een beetje offroad met zo'n ding? Ik snap dat je het gewicht niet mee hebt en met de huidige straatbanden moet ik geen modder of mul zand willen opzoeken, maar ik zag regelmatig filmpjes waarin (o.a. politie maar ook anderen) zo'n ding best mee een bospad in durven nemen. Voorzover ik weet geen uitschakelbare ABS maar zo'n agent zal toch ook wel trucjes geleerd zijn over hoe het te doen? Kalmpjes aan dan breekt het lijntje niet of is het gewoon een GS met meer plastic?

YouTube: I Bought an ex Police BMW R1200 RT Shaft drive - What’s it like as a...

deze gast lijkt het wel OK af te gaan.
RT-P en GS zijn eigenlijk identiek qua motor en aandrijving (final drive van eerdere generaties RT-P is anders dan RT, identiek aan GS vziw). De GS heeft langere veerwegen en iets kortere wielbasis door een rechter opstaand achterwiel ophanging. Dit laatste kan je aanpassen aan een RT, dan stuurt ie meer op de neus (schijnt). Is die parallel stang bij het cardan. Oh en de GS heeft natuurlijk het brede stuur.

Dus ja.. wat je met een GS kan zou je prima met een RT moeten kunnen, totdat je extra veerweg nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op zondag 22 september 2024 @ 21:32:
[...]

Een groot voordeel wat deze versie heeft, vind ik, is dat de koffers zo smal zijn. Als je spiegels erdoor passen, dan je koffers ook. Je hoeft dus nooit angstig achterom te kijken als je ergens doorheen wringt met je motor.
Nadeel van de RT is juist dat de spiegels op precies de hoogte van de meeste autospiegels zitten. De koffers zijn eigenlijk nooit het probleem omdat die juist veel lager dan de spiegels zitten. Zo rijd ik met de K1600GT met volledige kofferset (geen zin om de koffers eraf te halen) en op de snelwegen is dat geen enkel probleem. Op de N wegen of bij stoplichten naar voren kruipen zijn ze soms wel een nadeel, of bijv naast een vrachtwagen. En niet te snel insturen nadat je langs een obstakel bent gegaan natuurlijk ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Uit mn hoofd 115pk ongeveer.

Maar piek pk is niet zo relevant buiten brochures en het circuit. Het gaat erom wat je klaar hebt staan op ieder moment, en hoe de motor voelt op de veelgebruikte toerentallen. Daarom voelt een grotere motor, zoals deze boxer, lekker krachtig, terwijl het piek vermogen nauwelijks meer is dan wat een 600cc 4 pitter produceert op top. De powerband is véél breder.

Mn K1600GT heeft 160 pk, die gebruik ik eigenlijk nooit allemaal, maar dat ie al supersterk is in een heel breed toerenbereik is zo fijn. Je kan in de 4 een rotonde nemen, in de 5 vanaf 50km/u vlotjes accelereren (langzamer dan in een lagere versnelling natuurlijk) en een keertje geen zin om te schakelen is geen enkel probleem.

[ Voor 15% gewijzigd door noes op 22-09-2024 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:25

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Tijd met een iPhone 12 gereden (TomTom Go op Maxca C5 CarPlay), deze zomer met een iPhone 14. Werkt zonder een enkel probleem vanuit de broekzak.
Mooie oplossing, wat mij betreft kan er geen hardware navigatiesysteem tegenop.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Laatst online: 19-09 10:57
Joepla schreef op zondag 22 september 2024 @ 22:54:
[...]

Tijd met een iPhone 12 gereden (TomTom Go op Maxca C5 CarPlay), deze zomer met een iPhone 14. Werkt zonder een enkel probleem vanuit de broekzak.
Mooie oplossing, wat mij betreft kan er geen hardware navigatiesysteem tegenop.
Hoe is de kwaliteit van de Maxca? Ik zoek zoiets ipv de TomTom 400 die nu wel echt traag begint te worden. Zelf had ik mijn oog laten vallen op de Chigee AIO-5.
Ik vind het een beetje lastig in te schatten of dat 'Chinaspul' vergelijkbaar is of dat er echt veel kwaliteitsverschil in zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:48

4x2

lộn xộn quá

[...]
Ander vraagje aan de mensen met meer ervaring met zo'n apparaat (uit mijn hoofd @Grubeater @4x2 enzo) kun je nog een beetje offroad met zo'n ding?
Net zo goed als met een NC :p
Je hebt er niet de beste banden voor, hij mist idd wat veerweg, maar verder gaat het gewoon prima. Wel vervelend om op te rapen waatschijnlijk.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de RoadLok remschijfslot? Lijkt me wat ik er zo van zie een ideaal systeem, maar ik kom er maar niet achter hoe ze voorkomen dat je domweg de 2 bouten uit je remklauw draait en dat slot er zo vanaf pakt. Iemand die me dat kan uitleggen? :P

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
noes schreef op zondag 22 september 2024 @ 22:38:
Nadeel van de RT is juist dat de spiegels op precies de hoogte van de meeste autospiegels zitten. De koffers zijn eigenlijk nooit het probleem omdat die juist veel lager dan de spiegels zitten. Zo rijd ik met de K1600GT met volledige kofferset (geen zin om de koffers eraf te halen) en op de snelwegen is dat geen enkel probleem. Op de N wegen of bij stoplichten naar voren kruipen zijn ze soms wel een nadeel, of bijv naast een vrachtwagen. En niet te snel insturen nadat je langs een obstakel bent gegaan natuurlijk ;)
Goed punt, ik had meer andere objecten in gedachten dan spiegels. Ik rij b.v. vaak door een wandelhekje heen hier bij onze voordeur omdat dat simpeler is dan het hele oprithek op en dicht maken. Dat past allemaal wel, maar houdt niet over. En ook als je wilt parkeren op de stoep en door een paar paaltjes heen moet of de parking van een supermarkt, waarbij je liever niet langs de slagboom gaat, is het lekker eenvoudig mikken.

Schijnt dat de ABS uit te schakelen is met een truucje. Als dat werkt, zou het helemaal mooi zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
BM schreef op maandag 23 september 2024 @ 07:49:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de RoadLok remschijfslot? Lijkt me wat ik er zo van zie een ideaal systeem, maar ik kom er maar niet achter hoe ze voorkomen dat je domweg de 2 bouten uit je remklauw draait en dat slot er zo vanaf pakt. Iemand die me dat kan uitleggen? :P
Ik zou meer bang zijn dat de boel vol zooi komt te zitten en niet meer los wil op een lastig moment.

En het wil er niet af omdat er een snede is voor je schijf en de bouten zitten op de andere as net als de "plug".
Dus je kan niet opzij of naar beneden met het slot als je de bouten eruit draait.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ozzynator
Ja, tevreden gebruiker hier. Als ze de bouten er uit draaien, blijft de pin nog steeds door je schijf zitten, dus kun je nog niet rijden. En er gaat geen zooi in het gat zitten, want zit een afdekdopje bij.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blomminator schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 09:12:
Op mijn stoere offroad adventure travelbike - die de Flevopolder nog niet uit is geweest - wil ik mijn oude GPSMAP62s monteren. Voor die avontuurlijke ritten naar de LIDL...

[Afbeelding][Afbeelding]

Bij mijn Transalp zat dat met de RAM mount. Maar dat past nu niet goed. Boven mijn dashboard heb ik een bar/mount waar het op kan, maar niet met de 'verbinding'. Weet iemand of er een RAM is, die 'vrouwtje' is (waar de bal dus IN kan), die direct op de bar kan?
Dan kan de cradle 'direct' op de bar geschroeft worden... Duidelijk verhaal zo toch? jaa. zeker wel.
daar is zo'n ding toch voor?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sOzO02QQvUcPlLnWhffpaIQcqpY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dWXrx8B5WpGMWKXJFYiNSQCY.png?f=user_large

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Laatst online: 08:22

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Blomminator schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 09:12:

[Afbeelding][Afbeelding]

scroll ff door het asortiment heen op de website

https://rammounts.nl/cata...lossingstype__Componenten

voorbeelden:

https://rammounts.nl/part...medium-klampbasis-met-bal
https://rammounts.nl/part...w-medium-klem-kogel-basis
https://rammounts.nl/part...claw-grote-klem-bal-basis
https://rammounts.nl/part...s-voor-1-125-rails-c-maat

er zijn echt heel veel opties :)

edit: ik snap je vraag nu wat duidelijker.....kijk even of je gewenste oplossing tussen de componenten staat en anders zou je de klem met bal helemaal links of rechts moeten zetten en dan met de korte verbindingsarme (parallel aan de bar van je AT) de Garmin in het midden van je scherm kunt positioneren.

[ Voor 10% gewijzigd door Fraggert op 23-09-2024 09:31 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fraggert schreef op maandag 23 september 2024 @ 09:27:
[...]

scroll ff door het asortiment heen op de website

https://rammounts.nl/cata...lossingstype__Componenten

voorbeelden:

https://rammounts.nl/part...medium-klampbasis-met-bal
https://rammounts.nl/part...w-medium-klem-kogel-basis
https://rammounts.nl/part...claw-grote-klem-bal-basis
https://rammounts.nl/part...s-voor-1-125-rails-c-maat

er zijn echt heel veel opties :)

edit: ik snap je vraag nu wat duidelijker.....kijk even of je gewenste oplossing tussen de componenten staat en anders zou je de klem met bal helemaal links of rechts moeten zetten en dan met de korte verbindingsarme (parallel aan de bar van je AT) de Garmin in het midden van je scherm kunt positioneren.
die zijn allemaal 'male'.. hij zoekt juist 'female aan bar'..

dit in combi met wat beugels is misschien een optie:
https://rammounts.nl/part...socketarm-met-ronde-plaat

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Laatst online: 08:22

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ToolkiT schreef op maandag 23 september 2024 @ 09:39:
[...]

die zijn allemaal 'male'.. hij zoekt juist 'female aan bar'..

dit in combi met wat beugels is misschien een optie:
https://rammounts.nl/part...socketarm-met-ronde-plaat
klopt, dat besefte ik me later, zie ook het edit-stukje :)

ik had geen zin om door 3000 producten te gaan zitten scrollen ;) met de link kan Blom zelf ff kijken wat de beste oplossing is voor zijn use-case......ik weet ook geen minimale/maximale afmetingen wat hij kwijt kan daar etc

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 07:39
Pyr0_ schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 20:19:
[...]
De strom rijdt naar het beurtje paar weken terug weer heerlijk. Alleen op de snelweg met 150+ op de teller merk je dat ie dat niet heel leuk vindt. Zal wel combinatie van groot windscherm + topkoffer zijn.

[...]
V-Strom 650 zie ik. 150+ dus geen goede combinatie zeg, maar hoe rijdt die in de heuvels?
(wellicht gezien, ik ben op zoek naar een andere motor en de V-Strom staat ook op het lijstje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Pyr0_ schreef op zondag 22 september 2024 @ 19:19:
Kon het vandaag niet opbrengen om thuis te blijven met de weersvoorspellingen die echt omlaag gaan de komende tijd. Al had ik niet veel tijd vandaag, het was een beetje te gezellig op een BBQ gisteravond, dus kwam maar langzaam op gang vanmorgen...
[Afbeelding]
Daarom maar een 'klein' rondje uitgestippeld rond de Rursee, waar het natuurlijk super druk was. Bij mijn lunchstop, kwam dezelfde wannabe piloot wel 3x langs. Je kon 'm echt al van ver horen aankomen met zo'n hoog gegil de berg op komen racen. Die dacht echt dat ie op het circuit was... Kwam me tijdje erna ook nog inhalen, heb 'm maar voorbij gezwaaid. Zo'n mafklapper liever voor me als in m'n achterwiel.

Ben wel bang dat ik een boete heb gescoord helaas. De Polizei was redelijk actief in het gebied, 1 mobiele flitser gezien (gelukkig vtv gewaarschuwd door andere motorrijders). Een grote politie controle ergens en toen bijna op het laatste van m'n route werd ik weer gewaarschuwd door andere dat er een controle was. Zie een (politie) busje en motorfiets staan in een bocht en denk mooi daar ben ik voorbij. Dus weer beetje gas erop, zie ik ze opeens voor me staan met een radergun in een donker hoekje. Maar recht van voren alleen dus ik vraag me af of & hoe ze me dan geflitst zouden hebben. Was zo'n debiele weg waar je maar 50 mag.. wat ooit dus gewoon 70/100 was ofzo. Gelukkig niet echt het gas nog erop, max 60/65 schatte ik.

Niet veel gestopt vandaag, maar het uitzicht bij m'n lunchstop was zeker de moeite waard!
[Afbeelding]
Lekker man, voor het grootste gedeelte dezelfde route gereden, wel de tweede dag afgebogen richting Cochem.

En eerlijk gezegd verbaast mij de range als we binnendoor gaan (geen autobahn, maar wel 100 op de N wegen). Ga regelmatig richtin de 250km op een charge. En dan laden met de lunch een prima moment om weer genoeg te laden om weer terug te komen.

Heuvel op valt het verbruik mee, en heuvel af kan ik mega regeneratief remmen. We reden bij de Eifel een tijdje bergafwaarts, en genereerderuim 50km range in een 10min rijden. :o
Mn vader reed mee en vond het lastig bijhouden, omdat ik pas op het allerlaatste bijrem en mn remlicht pas aangaat.
En in zijn woorden "bij de tijd dat ik in de versnelling sta en mijn koppeling laat opkomen ben jij al uit het zicht verdwenen."

[ Voor 5% gewijzigd door _Apache_ op 23-09-2024 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
@Fraggert en @ToolkiT - Ja, ik zou met dit mooi uitkomen denk ik.
https://rammounts.nl/part...osiet-stuur-draai-montage
mits deze kan draaien
Echter, die zie ik niet leverbaar in EU. Heb RAM een mailtje gestuurd - ze zitten 3km verderop hier in LillyTown. Hopelijk kan ik deze week gewoon langsrijden.
Dan kan de GPS cradle direct op deze 'Diamond' - zoals eerder getipt werd. Dat zou mooi compact zijn.

Inderdaad, die eerdere opties kunnen allemaal wel aan elkaar gemaakt worden, maar dan krijg je een flinke constructie. Dat past niet, is niet nodig en is niet mooi.

En anders doorzoeken tot ik deze (of eender van ander merk) kan bestellen voor normale prijs/verzendkosten. Maar eerst even wachten of RAM mij op de koffie vraagt...

[ Voor 1% gewijzigd door Blomminator op 23-09-2024 10:10 . Reden: toevoegen van draaien. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
HTT-Thalan schreef op maandag 23 september 2024 @ 08:08:
[...]

Schijnt dat de ABS uit te schakelen is met een truucje. Als dat werkt, zou het helemaal mooi zijn.
Waarschijnlijk opbokken en het achterwiel in de versnelling laten draaien. Door verschil voor en achter schakelt de abs computer uit.
De enige vraag is of die zich automatisch herstelt daarna.

Op de super Tenere had ik een schakelaartje tussen het circuit naar de ABS pomp gezet, waardoor die voeding werd onderbroken. Ook dat werkte prima. Nooit gebruikt behalve op een VRO, maar daar ging het niet om. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OxSniperX
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19-09 16:05
Erg tevreden over geen lomp ding meenemen, blijft schoon door afdekdopje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Blomminator schreef op maandag 23 september 2024 @ 10:09:
@Fraggert en @ToolkiT - Ja, ik zou met dit mooi uitkomen denk ik.
https://rammounts.nl/part...osiet-stuur-draai-montage
mits deze kan draaien
Echter, die zie ik niet leverbaar in EU. Heb RAM een mailtje gestuurd - ze zitten 3km verderop hier in LillyTown. Hopelijk kan ik deze week gewoon langsrijden.
Dan kan de GPS cradle direct op deze 'Diamond' - zoals eerder getipt werd. Dat zou mooi compact zijn.

Inderdaad, die eerdere opties kunnen allemaal wel aan elkaar gemaakt worden, maar dan krijg je een flinke constructie. Dat past niet, is niet nodig en is niet mooi.

En anders doorzoeken tot ik deze (of eender van ander merk) kan bestellen voor normale prijs/verzendkosten. Maar eerst even wachten of RAM mij op de koffie vraagt...
Als je klikt op het PDFje zie je dat je de diamant kan draaien tov de buis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:46
OxSniperX schreef op maandag 23 september 2024 @ 10:59:
[...]

Erg tevreden over geen lomp ding meenemen, blijft schoon door afdekdopje.
Idem, zit er al 40k op (DL1050) tot volle tevredenheid.
Precies wat bovenstaande zegt. Geen lomp ding meenemen. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Jullie hebben me overtuigd, zojuist Roadlok besteld :+

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Blomminator schreef op maandag 23 september 2024 @ 10:09:
RAM praat niet met het plebs particulieren. Ze verwijzen mij door naar de resellers, met emailadres van winkel @ LillyTown Airport. We zoeken door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Blomminator schreef op maandag 23 september 2024 @ 12:03:
[...]

RAM praat niet met het plebs particulieren. Ze verwijzen mij door naar de resellers, met emailadres van winkel @ LillyTown Airport. We zoeken door.
Neem even contact op met WayPoint. Zij zijn dealer van RAM. Als zij je vraag niet kunnen beantwoorden, kan niemand het.

https://www.gps.nl/motormontage/ram_mount.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Blomminator schreef op maandag 23 september 2024 @ 12:03:
[...]

En ze zijn beresnel! Nee. Maar wel met link naar een andere winkel. Waarvoor Hulde. Morgen in huis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Nu online
Jolke schreef op maandag 23 september 2024 @ 09:47:
[...]

V-Strom 650 zie ik. 150+ dus geen goede combinatie zeg, maar hoe rijdt die in de heuvels?
(wellicht gezien, ik ben op zoek naar een andere motor en de V-Strom staat ook op het lijstje)
Klopt, vstrom 640 uit '04. Oud beestje al ondertussen. Met 150+ op de snelweg dan merk je dat ie niet meer zo rotsvast stabiel op de weg geplant is. Niet gelijk gevaarlijk hoor, maar wel merkbaar. Maar hoe vaak rij je zulke snelheden...

Kijk ik heb geen vergelijking met andere motoren, dus voor mij is dat ding fantastisch. Hoe hard jij door een bocht kan is niet gelimiteerd door de motor maar door grootte van je ballen. ;) Maar als ik van plan was het ding langer te houden zou ik zeker de veren upgrade, hij duikt enorm bij het remmen. En dat is gelijk m'n tweede punt, ik vind de remmen niet geweldig. Wil er eigenlijk nog eens gesinterde blokjes in zetten en zien wat dat doet. Qua comfort dat ligt meer aan je eigen reet als wat anders, ik heb blijkbaar een gevoelige reet dus zou graag upgraden naar custom made seat, maar kan het niet voor mezelf verantwoorden gezien het plan is volgend jaar een nieuwere motor te halen. Het blok vind ik heerlijk, laat zich heel graag in de toeren jagen en is heel voorspelbaar. Low speed soms beetje on/off maar dat ligt ook aan je rechterhand.

En dat was mijn spreekbeurt over de vstrom. B)

Mocht je nog meer vragen hebben hoor ik het wel. Zou er vooral eentje eens proefrijden, praktijkervaring is toch altijd het beste. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Nu online
_Apache_ schreef op maandag 23 september 2024 @ 09:52:
[...]

Lekker man, voor het grootste gedeelte dezelfde route gereden, wel de tweede dag afgebogen richting Cochem.

En eerlijk gezegd verbaast mij de range als we binnendoor gaan (geen autobahn, maar wel 100 op de N wegen). Ga regelmatig richtin de 250km op een charge. En dan laden met de lunch een prima moment om weer genoeg te laden om weer terug te komen.

Heuvel op valt het verbruik mee, en heuvel af kan ik mega regeneratief remmen. We reden bij de Eifel een tijdje bergafwaarts, en genereerderuim 50km range in een 10min rijden. :o
Mn vader reed mee en vond het lastig bijhouden, omdat ik pas op het allerlaatste bijrem en mn remlicht pas aangaat.
En in zijn woorden "bij de tijd dat ik in de versnelling sta en mijn koppeling laat opkomen ben jij al uit het zicht verdwenen."
Mooie omgeving hé! Is nog een flink eind tot aan Cochem hoor! Maar daar bij de moezel is het wel genieten!

Heeft je pa bij het optrekken dan z'n handen van het stuur en motor in neutraal ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Pyr0_ schreef op maandag 23 september 2024 @ 12:46:
[...]

Klopt, vstrom 640 uit '04. Oud beestje al ondertussen. Met 150+ op de snelweg dan merk je dat ie niet meer zo rotsvast stabiel op de weg geplant is. Niet gelijk gevaarlijk hoor, maar wel merkbaar. Maar hoe vaak rij je zulke snelheden...

Kijk ik heb geen vergelijking met andere motoren, dus voor mij is dat ding fantastisch. Hoe hard jij door een bocht kan is niet gelimiteerd door de motor maar door grootte van je ballen. ;) Maar als ik van plan was het ding langer te houden zou ik zeker de veren upgrade, hij duikt enorm bij het remmen. En dat is gelijk m'n tweede punt, ik vind de remmen niet geweldig. Wil er eigenlijk nog eens gesinterde blokjes in zetten en zien wat dat doet. Qua comfort dat ligt meer aan je eigen reet als wat anders, ik heb blijkbaar een gevoelige reet dus zou graag upgraden naar custom made seat, maar kan het niet voor mezelf verantwoorden gezien het plan is volgend jaar een nieuwere motor te halen. Het blok vind ik heerlijk, laat zich heel graag in de toeren jagen en is heel voorspelbaar. Low speed soms beetje on/off maar dat ligt ook aan je rechterhand.

En dat was mijn spreekbeurt over de vstrom. B)

Mocht je nog meer vragen hebben hoor ik het wel. Zou er vooral eentje eens proefrijden, praktijkervaring is toch altijd het beste. ;)
_O_

Helemaal mee eens: proefrijden is de beste ervaring! Ik moet alleen wel een short-list van 2-4 motoren hebben voordat ik naar een dealer kan. ;)

Die 150+ heb ik best vaak hier, maar daarvoor woon ik dan ook in Duitsland. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Pyr0_ schreef op maandag 23 september 2024 @ 12:50:
[...]

Mooie omgeving hé! Is nog een flink eind tot aan Cochem hoor! Maar daar bij de moezel is het wel genieten!

Heeft je pa bij het optrekken dan z'n handen van het stuur en motor in neutraal ofzo?
https://motorrai.nl/motortest-elektrische-zero-sr-f-2021/

schijnbaar doet een Zero 3 seconden naar de honderd. Dat is erg vlot, maar het verschil met andere vlotte motorfietsen is nihiel denk ik, in ieder geval veel kleiner dat je gewoonlijk tussen benzine- en elektrische auto's ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015

A13X

Dude

HTT-Thalan schreef op maandag 23 september 2024 @ 13:24:
[...]

schijnbaar doet een Zero 3 seconden naar de honderd. Dat is erg vlot, maar het verschil met andere vlotte motorfietsen is nihiel denk ik, in ieder geval veel kleiner dat je gewoonlijk tussen benzine- en elektrische auto's ziet.
Mijn norden, 100pk/Nm adventure in 3,6sec.... met een beetje vermogen zit je al snel rond die 3 seconden. Meer vermogen schaaft er weinig van af omdat je het wel op de grond kwijt moet kunnen.

[ Voor 7% gewijzigd door A13X op 23-09-2024 13:30 ]

Awesome

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:27

Vrijdag

De Zwarte

Ik ga altijd stapvoets naar de honderd. Dan kunnen ze me langer zien 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 16:51
[...]

Mijn motor doet het ook in 3.2 seconden, maar niet met mij als piloot erop vrees ik. Komt ook nog een beetje skill bij kijken als je zelf moet schakelen natuurlijk.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
[...]

Met het verschil dat die Zero altijd in de goede versnelling staat en altijd het maximaal koppel kan leveren. Gas open is meteen gaan.

Een verbrandingsmotor moet eerst in zijn powerband zitten, voordat een motor echt hard van zijn plek komt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Mijn Himalayan doet het in een seconde minuut of 2 denk ik.. maar dat is heerlijk. Eerder hier de discussie over dempers en dat die vermogen kosten. Ik ben langzaam, maak nauwelijks herrie en heb geen vermogen/power/snelheid. Maar god, wat is dat heerlijk ontspannen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolke
geert_s schreef op maandag 23 september 2024 @ 13:30:
[...]

Mijn motor doet het ook in 3.2 seconden, maar niet met mij als piloot erop vrees ik. Komt ook nog een beetje skill bij kijken als je zelf moet schakelen natuurlijk.
Schakelen? Met CBR600F destijds hoefde ik pas bij het invoegen op de snelweg naar 2 te schakelen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Pyr0_ schreef op maandag 23 september 2024 @ 12:50:
[...]

Jaa, best een leuk stukje rijden. Het was een zaterdagmiddag - en zonnig - toen we daar aankwamen. Het was **** druk op de Moselpromenade.. Maar daar eenmaal af was het perfect te doen.

Dat viel wel mee, men pa komt aardig mee. Maar die Zero komt gewoon heel makkelijk van zn plek met zn bijna 200Nm al direct vanaf stilstand

[ Voor 9% gewijzigd door _Apache_ op 23-09-2024 14:20 ]

Pagina: 1 ... 81 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.