Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 101 Laatste
Acties:
  • 473.220 views

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ToolkiT schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:45:
hier in de UK ook een vergelijkbare 125cc regel.. ik heb een Honda VaraderoXL125 gehad.. aanrader.. V-twin en bijne full size motor.. inmiddels worden ze niet meer gemaakt, maar misschien kan je een 2e hands vinden.. de carb versie is trouwens beter dan de injectie (want die verliest 1 van de 15 PKs..)
We hebben de Z125 inmiddels gekocht, de Varadero had ik wel als optie overwogen had ik het geweten maar die gaat waarschijnlijk ook te hoog zijn (net als de Duke).

Verlaagd zadel zit erop, nu alleen nog wachten op de dogbones van Mizu (besteld bij Goedhart), een ABBA superbike stand met adaptoren voor de Z125. Een potje MoS2 moet ik nog ergens bij Heuts gaan uithalen.Momentsleutel en doppen heb ik ook nog wel liggen.

Enkel welke motorolie moet erin :? 10W40 maar Motul 5100 of 7100... (niet dat een oliewissel nog dit jaar gebeuren maar in het voorjaar). In 12 jaar ver weg gebleven van mechanisch sleutelen aan wagens of motorfietsen. Enkel bits en bytes in de automotive...

[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 19-09-2024 13:14 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:52

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

geinspireerd door BvZwolle.......@Jolke Triumph Sport 660?

Géén spaakwielen, wel een triple :P

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:49
Qua vermogen is het overigens ook rijden en ervaren. Heb nu sinds kort een GSA1200 (kom van een GSX-S1000 af), en moet behoorlijk wennen aan zo'n langzame motor. Koppel genoeg, maar echt een adrenaline kick krijg je er niet meer van :)

Tijdens een testrit op een KTM 890 Adventure R was het veel levendiger, en die gaf een grotere kick qua adrenaline dan de GS, terwijl die minder koppel/pk heeft. Het is dus echt ff testrijden op verschillende modellen..

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:39
Goeie punten, allemaal thanks. (y)

Verbruik is fijn als dat omhoog kan (of grotere tank). 17 liter en een reikwijdte van net geen 300 km is niet comfortabel. En dan is die echt leeg, dus eigenlijk max bij 250 ga ik tanken.
BvZwolle schreef op donderdag 19 september 2024 @ 12:25:
[...]

Kijk ook eens naar de Triumph Tiger Sport 1050. Erg fijne houding. Ik ben 1.94 en kon er uren achter elkaar op rijden met een versleten rug! En genoeg vermogen. En drie cilinder.

Had ik drie cilinder al gezegd? ;)
3 cilinder ben ik ook erg benieuwd naar. Had hiervoor een CBR600F, en heb ook vaker op een VFR gereden. Vind een 2-pitter dan ook echt fijner.

Ow en 1.75 is de reden dat ik geen grote fan van adventures ben. ;)

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Jolke schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:01:
Inmiddels rijd ik al bijna 20 jaar op een VTR 1000 Firestorm. Blijft een prachtige motor, qua looks, maar de zithouding is gewoon niet meer prettig. * Jolke mompelt iets met ouwe lul zijn... :Z

Ik kijk dan ook al rond naar een mogelijke opvolger. de F800 (@Chevy454!) staat op het lijstje, maar ik ben nog wel te jong voor een BMW O-)

MT-07/09, Tracer, Triumph Tiger (@GSX-MAN), Versys 650/1000, die richting zo'n beetje.

2 of 3 cilinder, rechte zithouding, en verder een motor waar je makkelijk koffers aan kunt klikken. Gedoe met die tassen de afgelopen jaar word ik ook moe van. Max 5 jaar oud, 10.000 op de teller, kosten tot 8000 euro.

Begrijp dat jullie je niet geroepen voelen, om een uitgebreid verslag te doen, wat ik moet kopen. Maar wellicht mis ik obvious choice in het rijtje. Dan graag aanvullen. :)

Concrete vraag die ik wel heb: huidige VTR heeft een vermogen/koppel van 100 pk/100 Nm, dat wordt wel inleveren als ik naar een andere motor ga. Het rijtje hierboven zit tussen de 60 en 90 pk. Merk je dat als je in de bergen rijdt?
Die F800R is gemaakt tot 2019, dus opschieten ;)

Maar ik zou je adviseren een R1200R te proberen, krachtige twee-cilinder naked waar koffers op kunnen met vrij neutrale houding. Helaas past die niet helemaal in je constraints qua budget, leeftijd en km stand.

Als je importeren geen probleem vindt, Als je toevallig toch al in Duitsland woont deze wit/blauwe met 20k op de teller uit 2018, met koffers, lijkt mij een mooie. 20k op de teller is ook niks voor een boxer. Houd nog wel rekening met wat kosten voor import (bpm, leges, kenteken).

R1200R heeft 125pk, dus kom je niks tekort mee. En goede wegligging.

[ Voor 3% gewijzigd door noes op 19-09-2024 14:54 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Jolke
Importeren is wel een klus. Overigens vallen de kosten mee als je naar Duitsland importeert. MIjn huidige motor heb ik ook geïmporteerd en behalve kenteken en overlatenschrijven vielen de kosten heel erg mee (100 euro). BPM doen ze hier niet aan.
Wat wel lastig was, was mijn NL verzekering over te schrijven naar Duitsland. Dat wil zeggen, de schadevrije jaren meenemen. Hier accepteren ze alleen een brief in het Duits, in NL schrijven ze alleen brieven in NL. 8)7

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Jolke schreef op donderdag 19 september 2024 @ 14:10:
Importeren is wel een klus. Overigens vallen de kosten mee als je naar Duitsland importeert. MIjn huidige motor heb ik ook geïmporteerd en behalve kenteken en overlatenschrijven vielen de kosten heel erg mee (100 euro). BPM doen ze hier niet aan.
Wat wel lastig was, was mijn NL verzekering over te schrijven naar Duitsland. Dat wil zeggen, de schadevrije jaren meenemen. Hier accepteren ze alleen een brief in het Duits, in NL schrijven ze alleen brieven in NL. 8)7
Woon je in Duitsland? De motor die ik linkte staat.. jawel.. in Duitsland :Y Dus dan hoef je m niet te importeren, alleen ophalen ;)

• Jolke
Zo, anders kijk je met je neus... klopt, die staat hier niet eens ver vandaan. _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:28
Jolke schreef op donderdag 19 september 2024 @ 14:22:
Zo, anders kijk je met je neus... klopt, die staat hier niet eens ver vandaan. _O-
Ik heb ook een R1200R en kan bevestigen dat het een fijne motor is om rechtop mee te rijden. Overigens is hij 10 jaar jonger dan @noes doet vermoeden ;)

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 08:57
Chevy454 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 13:13:
[...]

We hebben de Z125 inmiddels gekocht, de Varadero had ik wel als optie overwogen had ik het geweten maar die gaat waarschijnlijk ook te hoog zijn (net als de Duke).

Verlaagd zadel zit erop, nu alleen nog wachten op de dogbones van Mizu (besteld bij Goedhart), een ABBA superbike stand met adaptoren voor de Z125. Een potje MoS2 moet ik nog ergens bij Heuts gaan uithalen.Momentsleutel en doppen heb ik ook nog wel liggen.

Enkel welke motorolie moet erin :? 10W40 maar Motul 5100 of 7100... (niet dat een oliewissel nog dit jaar gebeuren maar in het voorjaar). In 12 jaar ver weg gebleven van mechanisch sleutelen aan wagens of motorfietsen. Enkel bits en bytes in de automotive...
Hoe groot of klein is het model vrouw?
Mijne is ook een heel compact model, zeker de korte pootjes maar die kan redelijk rijden op alles.
Vooral een kwestie van mentale houding, maar bijvoorbeeld de SV650 vind ze super fijn.

• kneusteun
Sowieso is de hele bende in Duitsland nog niet echt in de 20e eeuw.
Veel dingen moet nog met brief of bezoek toch? weinig is gedigitaliseerd dacht ik.

• Fid-Oo
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 13:23
@Jolke

Ik rij zelf een Ducati Scrambler Cafe Racer. Maar een gewone Scrambler zou je ook nog kunnen overwegen. (je hebt ook nog een 1100, daar heb ik geen ervaring mee).
Maar een maatje van mij heeft een 800 Classic en das toch een leuke fiets waar je lekker rechtop kunt zitten. Ik vind het een prettige fiets. met 75PK, berg koppel want 2 cilinder komt ie ook nog aardig van z'n plek en klinkt hij bovendien ook goed. Er zijn legio uitvoeringen van en zijn goed te customizen mocht dat wenselijk zijn.

• Jolke
kneusteun schreef op donderdag 19 september 2024 @ 14:36:
[...]

Sowieso is de hele bende in Duitsland nog niet echt in de 20e eeuw.
Veel dingen moet nog met brief of bezoek toch? weinig is gedigitaliseerd dacht ik.
Touché ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Jolke schreef op donderdag 19 september 2024 @ 14:22:
Waar wacht je op, proefrijden!
MerijnB schreef op donderdag 19 september 2024 @ 14:34:
[...]

Ik heb ook een R1200R en kan bevestigen dat het een fijne motor is om rechtop mee te rijden. Overigens is hij 10 jaar jonger dan @noes doet vermoeden ;)
Oops. Moet nog wennen dat we in 2024 leven blijkbaar :9 fixed it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:37
Beetje offtopic, maar dat betreffende de verzekering heb ik geen last van gehad. Ik had een verklaring in het Engels van de NL verzekeraar en die werd geaccepteerd. Mijn vriendin kreeg een verklaring in het Duits en dat was uiteraard geen probleem :+
Waar ik anderen wel voor waarschuw is goed op letten is of ze de schadevrije jaren echt overnemen, of alleen gebruiken voor de korting op de premie. Bij mij hebben ze het overgenomen voor de motor, maar bij mijn vriendin niet. Zij is weer op 0 begonnen en heeft alleen de NL schadevrije jaren voor korting op de premie. Die zijn niet mee te nemen naar een andere verzekeraar. Als ze overstapt heeft ze alleen wat ze opgebouwd heeft sinds ze in Duitsland verzekerd is. Die verklaring vanuit Nederland is maar één keer te gebruiken en dat wordt blijkbaar vastgelegd in een algemene database. Ze is nu dus 10+ schadevrije jaren 'kwijt'.
Kwamen we helaas pas na ruim een jaar pas achter toen we een tweede auto wilden verzekeren en dachten gebruik te maken van de schadevrije jaren die zij al heeft (had dus).

Het importeren naar Duitsland viel mij eigenlijk heel erg mee. Ik zou het zo weer doen als er een bepaalde auto/motor in NL is die ik wil hebben. Het grote nadeel is dat de (digitale) informatievoorziening zo summier is, dat je pas op je afspraak bij de Strassenverkehrsamt er precies achter komt welke documenten je nodig hebt. Maar nu ik het eenmaal gedaan heb weet ik dat precies en zou ik maar één afspraak nodig hebben in plaats van 3 :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:21
MerijnB schreef op donderdag 19 september 2024 @ 14:34:
Ik heb ook een R1200R en kan bevestigen dat het een fijne motor is om rechtop mee te rijden.
45 graden over een rotonde wil ook wel hoor, heb ik gemerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Jolke schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:25:
Zekers, adventures zijn gave motoren, maar voor GS/KTM1290 e.d. ben ik eigenlijk te klein voor. :/

Africa Twin leuk, maar ik ben geen fan van spaakwielen. Gedoe om schoon te maken. :P
Tiger staat op het lijstje, sinds @GSX-MAN vorig jaar hier langskwam.
V-Strom heeft niks tussen 650 en 1050. 650 is een eenpitter en de 1050 lijkt me te zwaar.
Versys staat ook hoog op het lijstje.

Verder ben ik niet kieskeurig hoor. _O-

Ik moet een keer naar een motorzaak hier in de buurt en een paar modellen testen.
Die 1050 is echt een fijn blok. En dan heb je 125 pk en zeker boven de 100 Nm. Ik zou wel voor het laatste type, vanaf 2017 gaan.

Vanmorgen om 7.05 vertrokken naar ons kantoor bij Brussel, 9.35 stond ik daar in de parkeergarage. Tyfusdruk op de weg, zeker rond Antwerpen. Dagje overleg, om 15.00 waren we ongeveer klaar en rond 15.50 reed ik de parkeergarage uit.

De route die ik uitgezet had leek wel leuk, maar was in de praktijk door vrijwel alleen maar bebouwing. Leuk rijden in België, mij lukt het maar niet. Maar goed, wel mijn zijkoffers gevuld met bier bij de Carrefour en mezelf verwend bij de frituur. Daarna via Breda naar Kinderdijk, en daar over de Lekdijk bij zonsondergang terug naar huis.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op woensdag 18 september 2024 @ 12:43:
[...]

Nee, want dit is allemaal gebeurd in prive-eigendom, nadat hij al bij de politie weg was. Het moet 15w50 zijn. Ik heb net een bestelling gedaan bij de Hobbyist om het gelijk goed te doen volgens het officiele BMW schema aangezien ik een hoop dingen die moeten, niet terug kan vinden in de recente historie. Hij krijgt dus nieuwe olie + filter, nieuwe bougies, nieuwe versnellingsbak + cardanolie, luchtfilter en bougies.
Als je toch alle olie er uit laat, kantel even te achterste overbrenging en doe wat vet op de splines van de cardanas zodat deze niet vast roest.
V-snaar kan je zonder speciale tool doen, ratel op de bout beneden en er rustig opdraaien, gaat makkelijkst als de bougies er uit zijn want geen compressieslag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:40

botoo

💀 too old to die young

GSX-MAN schreef op donderdag 19 september 2024 @ 21:48:

De route die ik uitgezet had leek wel leuk, maar was in de praktijk door vrijwel alleen maar bebouwing. Leuk rijden in België, mij lukt het maar niet. Maar goed, wel mijn zijkoffers gevuld met bier bij de Carrefour en mezelf verwend bij de frituur. Daarna via Breda naar Kinderdijk, en daar over de Lekdijk bij zonsondergang terug naar huis.
Afzien he, dat motorrijden met een doel.
:D

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

botoo schreef op donderdag 19 september 2024 @ 22:07:
[...]

Afzien he, dat motorrijden met een doel.
:D
Wel blij dat ik het gedaan heb, want voor de vergadering was ik liever thuis gebleven. En het weer was uitstekend.

Slecht idee... Hoe laat?

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Jolke schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:01:
MT-07/09, Tracer, Triumph Tiger (@GSX-MAN), Versys 650/1000, die richting zo'n beetje.

2 of 3 cilinder, rechte zithouding, en verder een motor waar je makkelijk koffers aan kunt klikken. Gedoe met die tassen de afgelopen jaar word ik ook moe van. Max 5 jaar oud, 10.000 op de teller, kosten tot 8000 euro.
Die Kawa 650 moet je overslaan, daar word je echt niet gelukkig van. Als je in die categorie gaat shoppen, is een MT07 of Tiger 660 veel leuker. Ja, je merkt dat je veel minder koppel dan die Firestorm hebt. Je zal veel meer in hoge toeren moeten rijden, hoewel ik de Tiger nog erg vergevingsgezind vond qua versnellingen.

Een Tracer 900 is zonder meer leuk, en capabel. Mooi blok, vermogen en koppel zat. Volgens de vriend die 'm heeft en ook op mijn 1050 heeft gereden, is de 1050 nog iets beter onderin, maar ik vind ze beide top.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Jolke schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:25:
Zekers, adventures zijn gave motoren, maar voor GS/KTM1290 e.d. ben ik eigenlijk te klein voor. :/

Africa Twin leuk, maar ik ben geen fan van spaakwielen. Gedoe om schoon te maken. :P
Tiger staat op het lijstje, sinds @GSX-MAN vorig jaar hier langskwam.
V-Strom heeft niks tussen 650 en 1050. 650 is een eenpitter en de 1050 lijkt me te zwaar.
Versys staat ook hoog op het lijstje.

Verder ben ik niet kieskeurig hoor. _O-

Ik moet een keer naar een motorzaak hier in de buurt en een paar modellen testen.
Ik rijd een vstrom 650, is een tweecilinder vtwin. Het is geen sexy motor met veel geluid of rauwe beleving ofzo, maar hij rijdt lekker rechtop. Heel comfortabel, en economisch. Daardoor niet per se sexy. Het rijdt heel vergelijkbaar met de lesmotor (z700) maar dan veel minder wind doordat het geen naked is.

Bij het stoplicht trek in autos er gewoon uit als ik wil, met vingers in de neus. Dikke elektrische porsches niet, ktm's ook niet. Soit. Als ik zie dat ik er met 120kg pens, topkoffer en verhoogde ruit opzit en hij 165-170 rijdt (comfortabel) vind ik het echt dikke prima. Als ik later groot ben wil ik een hooliganfiets a la ktm, maar nu is dit echt heel okay.

Ik zie hem wel als een efficient vervoermiddel. Met name voor woon-werk.
Ik rijd volgens fuelio 5.04l per 100km. En ik rijd behoorlijk door.

[ Voor 5% gewijzigd door Boudewijn op 19-09-2024 22:47 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Op mijn werk staat regelmatig een vstrom 650, en ik word elke keer blij als ik 'm zie. Volslagen a-sexy, maar zo ontzettend basic en functioneel dat ik er altijd hebberig van word.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
GSX-MAN schreef op donderdag 19 september 2024 @ 21:48:
... Leuk rijden in België, mij lukt het maar niet...
Grappig, ik heb dat met zo'n beetje alles ten noorden van Maasbracht. :X

België kan wel leuk rijden zijn, maar dan moet je het Franstalige gebied in: de Ardennen. Ten zuiden van de lijn Namur - Liège - Eupen (Namen - Luik - Eupen) is het prima vertoeven hoor. :Y

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

DrivinUCrazy schreef op donderdag 19 september 2024 @ 23:07:
[...]

Grappig, ik heb dat met zo'n beetje alles ten noorden van Maasbracht. :X

België kan wel leuk rijden zijn, maar dan moet je het Franstalige gebied in: de Ardennen. Ten zuiden van de lijn Namur - Liège - Eupen (Namen - Luik - Eupen) is het prima vertoeven hoor. :Y
Eerder dit jaar geprobeerd, en hoewel het landschap mooi is, is het rijden niet wat ik graag wil. Na jaren Eifel, en ook wat Zwarte Woud en Vogezen, ben ik er wel achter dat ik het meest blij word van een beetje tempo. Niet extreem, maar wel aan de sportieve kant. En dat lukt me in België maar matig. Komt ook omdat ik het land niet goed genoeg ken en wellicht op de verkeerde wegen rij. Maar bij de eerste keer Vogezen kon ik meteen doen wat ik wilde, dat maakt het wel makkelijk.

En terug heb ik dus de Lekdijk gepakt, dijkwegen in Nederland zijn zo'n beetje de enige leuke wegen die we hebben.

Slecht idee... Hoe laat?

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-09 21:51
Flesdop schreef op donderdag 19 september 2024 @ 21:58:
[...]

Als je toch alle olie er uit laat, kantel even te achterste overbrenging en doe wat vet op de splines van de cardanas zodat deze niet vast roest.
V-snaar kan je zonder speciale tool doen, ratel op de bout beneden en er rustig opdraaien, gaat makkelijkst als de bougies er uit zijn want geen compressieslag.
En dan niet zomaar vet, maar bijvoorbeeld staburags, anders heeft het nog niet veel nut en sloop je je cardan alsnog.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:13

Rick-Jan

always connected

In Nederland is het alsnog prachtig rijden, moet wel goede stukken en momenten uitzoeken. Vanavond met een maat heerlijk gereden! Zelfs de Posbank was weer open blijkbaar, buiten het weekend. Heerlijk rustig en slechts 1 fietser en 2 autos daar tegen gekomen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bs_Yca4WX3yKYJYvG7g4K0e3QGA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aET5cVviu0HqyJ8BYxO8PTXI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0oZGhOHfVhgz6Imkj9I-QRtd7kI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QDqXZtVcMQr73yGRyWHWDBvA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gxlcj9mqdA-tUfmSORXuLgW_bsg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5fgQDzipZFPKCqO3xOveOf4F.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q9oQpdONXCuPQzxZRqWsHr1EgfE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JTktKaxnFYv07FjPyCxapUsQ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Rick-Jan op 20-09-2024 00:18 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:37
GSX-MAN schreef op donderdag 19 september 2024 @ 23:12:
[...]

Eerder dit jaar geprobeerd, en hoewel het landschap mooi is, is het rijden niet wat ik graag wil. Na jaren Eifel, en ook wat Zwarte Woud en Vogezen, ben ik er wel achter dat ik het meest blij word van een beetje tempo. Niet extreem, maar wel aan de sportieve kant. En dat lukt me in België maar matig. Komt ook omdat ik het land niet goed genoeg ken en wellicht op de verkeerde wegen rij. Maar bij de eerste keer Vogezen kon ik meteen doen wat ik wilde, dat maakt het wel makkelijk.

En terug heb ik dus de Lekdijk gepakt, dijkwegen in Nederland zijn zo'n beetje de enige leuke wegen die we hebben.
Tip: maak een uitstapje naar de Harz. Daar kom je zeker aan je trekken.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:58

jeroenathome

Een regel tekst

@Rick-Jan Als ik het goed heb is de Posbank alleen in het weekend afgesloten voor gemotoriseerd verkeer. De laatste keer dat ik daar was kon je de hele tijd stapvoets rijden door de drukte.
Dit jaar vergeten om er even overheen te rijden. Met de juiste timing kan je vanuit daar kijken naar de herinneringsevent van Market garden. Zeker bijzonder om mee te maken.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Flesdop schreef op donderdag 19 september 2024 @ 21:58:
[...]

Kantel..... kun je iets meer vertellen? Ik heb nog nooit zo'n cardan van dichtbij gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:06
HTT-Thalan schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 07:55:
[...]

Kantel..... kun je iets meer vertellen? Ik heb nog nooit zo'n cardan van dichtbij gezien.
YouTube: BMW R1200 GS Drive Shaft Service Maintenance Low Cost $$

Die oliekoelers hebben er geen last van, daar gebruikte BMW nog zelf staburags om de boel goed te smeren. Gewoon de intervallen aanhouden dus voor de cardan controle. Vastgeroeste cardanassen is meer een fenomeen bij de watergekoelde boxers van 2014 tot 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Rick-Jan schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 00:16:
In Nederland is het alsnog prachtig rijden, moet wel goede stukken en momenten uitzoeken. Vanavond met een maat heerlijk gereden! Zelfs de Posbank was weer open blijkbaar, buiten het weekend. Heerlijk rustig en slechts 1 fietser en 2 autos daar tegen gekomen :)

*knip*
Er staat een adres in het laatste plaatje. Toch niet je woonadres?

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
cyntax schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 08:16:
[...]

YouTube: BMW R1200 GS Drive Shaft Service Maintenance Low Cost $$

Die oliekoelers hebben er geen last van, daar gebruikte BMW nog zelf staburags om de boel goed te smeren. Gewoon de intervallen aanhouden dus voor de cardan controle. Vastgeroeste cardanassen is meer een fenomeen bij de watergekoelde boxers van 2014 tot 2020.
Djeez louise, ik hoef om de olie te wisselen toch niet het hele wiel eraf te halen hoop ik??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ik las laatst dat je bij een oudere TDM 850 de achterveer er eerst uit moet halen voor je je accu kan wisselen. Bij sommige automerken- en types zit de accu ook op zo'n onmogelijke plek.

Gelukkig kan het bij de TDM ook zonder verwijderen van de veer, volgens dit filmpje:

https://youtu.be/T3pgREigUUw?si=vhxnKhPb_MNwldbd

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:13

Rick-Jan

always connected

HTT-Thalan schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 09:03:
[...]

Djeez louise, ik hoef om de olie te wisselen toch niet het hele wiel eraf te halen hoop ik??
Nee hoor, het start/eindpunt van de route ;)

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:25
GSX-MAN schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 09:08:
Ik las laatst dat je bij een oudere TDM 850 de achterveer er eerst uit moet halen voor je je accu kan wisselen. Bij sommige automerken- en types zit de accu ook op zo'n onmogelijke plek.

Gelukkig kan het bij de TDM ook zonder verwijderen van de veer, volgens dit filmpje:

https://youtu.be/T3pgREigUUw?si=vhxnKhPb_MNwldbd
Bij de 3VD en 4TX was het wel wat lastiger, volgens mij deden de meeste het door de tank even los te halen. Tenminste, dat is wel de manier waarop mijn accu's van de 3VD zijn vervangen.
Dat ging eenvoudiger dan de achterveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Bij mijn Speed Triple zat 'ie voor de tank, net achter het balhoofd.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
GSX-MAN schreef op donderdag 19 september 2024 @ 22:21:
[...]

Die Kawa 650 moet je overslaan, daar word je echt niet gelukkig van. Als je in die categorie gaat shoppen, is een MT07 of Tiger 660 veel leuker. Ja, je merkt dat je veel minder koppel dan die Firestorm hebt. Je zal veel meer in hoge toeren moeten rijden, hoewel ik de Tiger nog erg vergevingsgezind vond qua versnellingen.

Een Tracer 900 is zonder meer leuk, en capabel. Mooi blok, vermogen en koppel zat. Volgens de vriend die 'm heeft en ook op mijn 1050 heeft gereden, is de 1050 nog iets beter onderin, maar ik vind ze beide top.
Ik zie dat de Versys 650 67 pk heeft, dat is idd niet veel. Ik neem aan dat je dat bedoelt? De MT-07 zit in dezelfde hoek qua pk's, wat maakt hem anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Jolke schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 09:37:
[...]

Ik zie dat de Versys 650 67 pk heeft, dat is idd niet veel. Ik neem aan dat je dat bedoelt? De MT-07 zit in dezelfde hoek qua pk's, wat maakt hem anders?
Nee, het vermogen is niet echt het issue. Maar ik begrijp van de vrienden die ermee proefgereden hebben dat het allemaal wat zielloos is.

Gevaarlijke opmerking natuurlijk, want er zijn altijd mensen die er met veel plezier op rijden.

[ Voor 10% gewijzigd door GSX-MAN op 20-09-2024 09:39 ]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Van Kawasaki heb ik dit jaar de ZX4RR en Ninja 1000 SX gereden, dat was allebei wel dolle pret.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:48
Jolke schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 09:37:
[...]

Het 650 blok van Kawasaki is een "traditionele" 180 krukas parallel-twin, waar de MT07 een 270 graden krukas parallel-twin heeft. Bij motorblokken met een 270 graden krukas komt het vermogen er op een andere manier uit en die klinken en voelen anders, wat veel mensen veel beter bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

En de Tiger is een 660 cc-driecilinder, wat ook weer heel anders loopt. Ik ben inmiddels heel positief over driecilinders, zelfs met zo'n relatief klein blok kan je redelijk "schakellui" rijden.

Edit: als ik het geld had (helemaal op na overlijden auto), de ruimte in de garage en de tijd om er ook mee te rijden, zou ik er denk ik een 660-blok van Triumph naast zetten.

[ Voor 31% gewijzigd door GSX-MAN op 20-09-2024 10:02 ]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Zeker niet. Voor ik weet hoef je ook de olie er niet uit te hebben om je cardan te smeren, zit nog een (droge!) koppeling en versnellingsbak tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:48

4x2

lộn xộn quá

[...]
En de uitlaat, want die moet er af om het achterwiel los te halen :+

Maar de vroege 1200's (tot 2006-7 ofzo) hebben geen fatsoenlijke aftap en vulplug voor het cardan (want LiFeTimE), vandaar dat het cardan even losgekoppeld moet worden en achterover gehangen om de olie te verversen.
Kost in totaal een half uur extra iedere 20000km (of 40000), dus het is een beetje knudde, maar niet heel spannend.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Argh, mijn RSV Mille (bj 2000) staat bij een monteur voor een grote beurt. Hij belt me net op om voor te rekenen wat het allemaal gaat kosten. Onderdelen zijn slechter verkrijgbaar en alleen voor de hoofdprijs of in setjes. Dus inclusief een nieuw achterband zou het wel eens richting de 1500 EUR kunnen gaan. Voor een motor die hooguit 1500 EUR waard is. Zijn suggestie is: doe een kleine beurt, zoek een tweedehands koppelingspomp (blijkbaar geen revisiesetjes verkrijgbaar) en leg er een nieuwe achterband op.

Wat is wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:00
Joris748 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 10:21:
Argh, mijn RSV Mille (bj 2000) staat bij een monteur voor een grote beurt. Hij belt me net op om voor te rekenen wat het allemaal gaat kosten. Onderdelen zijn slechter verkrijgbaar en alleen voor de hoofdprijs of in setjes. Dus inclusief een nieuw achterband zou het wel eens richting de 1500 EUR kunnen gaan. Voor een motor die hooguit 1500 EUR waard is. Zijn suggestie is: doe een kleine beurt, zoek een tweedehands koppelingspomp (blijkbaar geen revisiesetjes verkrijgbaar) en leg er een nieuwe achterband op.

Wat is wijsheid?
Hoeveel emotie heb je met de RSV? Ik zou je monteur volgen in ieder geval. :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
@Joris748 Hoeveel waarde hecht je aan je RSV Mille? Kan ook een reden/argument/excuus zijn om op zoek te gaan naar een jonger/ander model?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:48

4x2

lộn xộn quá

Ik open het 1e bod met 50 eurocent per CC :+
Maar ik zou inderdaad naar je monteur luisteren.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
KillaZ schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 10:23:
[...]

Hoeveel emotie heb je met de RSV? Ik zou je monteur volgen in ieder geval. :)
Heb er geen emotionele band mee, maar ben het ding ook nog niet beu. Helaas is het budget (nog) niet toereikend om een motor te kopen waar ik helemaal blij van wordt (Multistrada 950 of V2). Als ik 15.000 EUR op de plank had liggen was een andere motor een no-brainer geweest. En nu iets kopen, waar ik later spijt van krijg is ook onverstandig. Een andere schrijft in een jaar meer af dan de kosten van een kleine beurt en een achterbandje.

Verwacht volgend jaar weer 4000-5000 km te rijden. Ik kan nu het hoogst noodzakelijke doen en hopen dat hij er nog een of twee seizoenen tegen kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:00
Joris748 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 10:29:
[...]

Heb er geen emotionele band mee, maar ben het ding ook nog niet beu. Helaas is het budget (nog) niet toereikend om een motor te kopen waar ik helemaal blij van wordt (Multistrada 950 of V2). Als ik 15.000 EUR op de plank had liggen was een andere motor een no-brainer geweest. En nu iets kopen, waar ik later spijt van krijg is ook onverstandig. Een andere schrijft in een jaar meer af dan de kosten van een kleine beurt en een achterbandje.

Verwacht volgend jaar weer 4000-5000 km te rijden. Ik kan nu het hoogst noodzakelijke doen en hopen dat hij er nog een of twee seizoenen tegen kan.
Dat betekent dus gewoon dat je voor het onderhoud wat je nu uitgeeft lekker verder kan rijden. 1500 euro investeren om 5000 km te rijden zonder een uitgave voor een nieuwe motor is niet 1500 euro wegpissen natuurlijk.

Tuurlijk, het is even vervelend, maar je weet wel dat je er mee door kan zonder een andere motor te kopen.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:52

charrel

Cortisol4life..

https://aprilia-parts.nl/...oppelingspomp?s=AP8106381
Lijkt inderdaad gewoon 1 geheel, maar wat is er stuk? De kant aan het blok of iets in het armatuur? Is vast wel iets aftermarket te vinden.
Wel 2009 model maar de prijs lijkt wel mee te vallen:
https://motorize.de/de/53...vorne-mit-bremsgriff.html

Misschien dat hier wat te halen is?:
https://motrana.eu/nl/collections/clutch-components

[ Voor 11% gewijzigd door charrel op 20-09-2024 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
charrel schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 10:33:
https://aprilia-parts.nl/...oppelingspomp?s=AP8106381
Lijkt inderdaad gewoon 1 geheel, maar wat is er stuk? De kant aan het blok of iets in het armatuur? Is vast wel iets aftermarket te vinden.
Wel 2009 model maar de prijs lijkt wel mee te vallen:
https://motorize.de/de/53...vorne-mit-bremsgriff.html

Misschien dat hier wat te halen is?:
https://motrana.eu/nl/collections/clutch-components
De pomp op het stuur. Er komt lucht in het systeem. Ik zou dus de gehele pos 9 moeten vervangen (a 346,10 EUR).

Thx, voor die link naar Motrana!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GSX-MAN schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 09:39:
[...]

Nee, het vermogen is niet echt het issue. Maar ik begrijp van de vrienden die ermee proefgereden hebben dat het allemaal wat zielloos is.

Gevaarlijke opmerking natuurlijk, want er zijn altijd mensen die er met veel plezier op rijden.
De MK1 Versys 650 was mijn eerste 'big bike' en prima fiets.. maar uiteindelijk wel wegedaan omdat ie wat zielloos aan ging voelen.. en ik wel wat meer PK wou hebben voor op de snelweg bergop..
Let wel op bij 2e hands, de aansluiting van de downpipes naar muffler is een zwakke plek.. ditto voor ER6 van die generatie (zelfde blok)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

jeroenathome schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 07:31:
@Rick-Jan Als ik het goed heb is de Posbank alleen in het weekend afgesloten voor gemotoriseerd verkeer.
Ofwel, mensen die daar niet in de buurt wonen en fulltime werken kunnen daar nooit meer heen, lekker geregeld :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Maar in het weekend was (is?) het daar toch ook gewoon te druk? Ga je daar voor je plezier dan heen in het weekend?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistahk1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10:21

Wat is wijsheid?
Motrana is inderdaad een met veel onderdelen, volgens mij ook een account op MP 'Appie-parts' in de omgeving van Amersfoort (uit m'n hoofd), of anders AP Workshops in de UK. Hoewel niet de goedkoopste, hebben ze wel nieuw spul.

Verzending is wel een ding bij AP Workshops.
Ik vraag tegenwoordig expliciet om DHL en geen Royal Mail.
PostNL had m'n vorige pakket doodleuk naar het verkeerde adres gestuurd door een typefout bij het inklaren 8)7
Joris748 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 10:41:
[...]

De pomp op het stuur. Er komt lucht in het systeem. Ik zou dus de gehele pos 9 moeten vervangen (a 346,10 EUR).

Thx, voor die link naar Motrana!
Tijd voor een tjoening pomp met gekleurde hevels ? O-)

Maar zonder grappen, een aftermarket pomp van een ander merk moet prima kunnen toch?

De carterplug kan je ook vervangen voor die van een KTM.
De Aprilia carterplug vragen ze ongeveer €40 voor bij AP Workshops en die van een KTM kost €10 :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013

Wat is wijsheid?
ALLES is te reviseren en anders zoek ik de O-ringen en afdichtingen op maat bij de groothandel. (zoals Eriks)
Is me, tot nu toe altijd gelukt.

Zelfs de voorvork van mijn zoon (puch maxi Z-two) waar niets voor verkrijgbaar was, alles gevonden en die weer keurig netjes gereviseerd. Vervolgens alle gevonden delen ook laten weten aan de dealer. Dan kan hij daar ook zijn voordeel mee doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 11:38:
Maar in het weekend was (is?) het daar toch ook gewoon te druk? Ga je daar voor je plezier dan heen in het weekend?
Dit inderdaad, die paar keer dat ik er was met auto of motor, was het letterlijk stapvoets rijden omdat het er zo druk was. En zoooo spannend vind ik de Posbank nou ook weer niet, genoeg wegen hier in de regio (Achterhoek) die ik persoonlijk leuker vind om te rijden dan de Posbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 11:38:
De paar keer dat we er waren in het weekend (alweer even geleden) was het wel druk maar niet zó druk dat het niet meer leuk was. Belangrijkste is dat je de keuze in elk geval had, nu heb je dus blijkbaar die optie gewoon helemaal niet meer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pDad7hzDYW5hLgLqjCpmilyyGW4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Fzqw03u1ulJ0FH4R96TX3xy.jpg?f=fotoalbum_large

OP waardige foto :). Mag deze erin? CB500 PC32 uit 2003.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Hey dat was mijn lesmotor. Totdat ze erachter kwamen dat ik voor een A1 rijbewijs ging.
Toen kreeg ik een CB TwoFifty. -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Jolke schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 11:54:
Hey dat was mijn lesmotor. Totdat ze erachter kwamen dat ik voor een A1 rijbewijs ging.
Toen kreeg ik een CB TwoFifty. -O-
Het zal niet exact deze geweest zijn denk ik :P.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eOLnBiYo1n14EI6JP4_riw0kTcU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nJQbHUgGAmERnrzJnWdiGk4J.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

[...]

Als je geen aftapplug op je cardan hebt, dan wel. Even op de middenbok, 5 boutjes los en het wiel is er zo uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joris748 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 11:35:
[...]

Om dat even verder in perspectief te plaatsen. Met een MT-10 sta je iedere 200 km bij een tankstation. Als je flink door gaat rijden vaker.
Om dat perspectief dan nog wat verder door te trekken: Je kúnt er ook 1:16 mee halen en dus verder dan 200Km van huis komen zonder te gaan tanken (max. 17L). Nadeel daarbij is dat er dan vaak achteraf post op je deurmat bezorgd gaat worden welke vanuit Leeuwarden verstuurt is.

Dat machientje is gewoon niet gemaakt voor de NL snelheidslimieten en wordt pas zuiniger naarmate je meer in het optimale bereik van de motor komt.... Helaas (altijd) te hoog qua toeren en daarmee te hard voor de NL wegen).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 09:01
Tijd voor wat plaatjes ipv al die tekst!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UQIdyLo2syms-o7Kit5ZCe5Pro8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tTQnpXpjoXrjtQwKw1H7VUpJ.jpg?f=fotoalbum_large

Gister na het eten toch even een rondje gereden.
Om toch even door te gaan op hierboven, mijn 3-cilinder blijft fantastisch! (Is wel 1200 :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:04

_Apache_

For life.

Zo, spullen gepakt en een weekendje weg met de Zero.
Net bijgeladen geluncht, en dan weer onderweg naar de Eifel. 8)

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:14

Destruction

(ex-)Automonteur

Wat is wijsheid?
Wat moet er voor die 1500 euro aan gebeuren dan, los van een achterband en een onderhoudsbeurt?

Het is wel een hoop geld, maar als je voor die 1500 euro weer een paar jaar plezier van die motor kunt hebben is dat misschien toch de investering wel waard. Of heb je concrete plannen om binnen 1 a 2 jaar wat anders te kopen? Want dat was mijn reden om niet meer in de Fazer te investeren.

@Will_M Dat klinkt als mijn vorige motor (FZS 600 Fazer), als je zuinig wil rijden moet je hem flink de sporen geven...

[ Voor 5% gewijzigd door Destruction op 20-09-2024 12:44 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

Metro2002 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 11:35:
[...]
Ofwel, mensen die daar niet in de buurt wonen en fulltime werken kunnen daar nooit meer heen, lekker geregeld :X
Je hebt toch wel vakantie of een dag vrij. Je kan dan wel daar gaan rijden. Dit jaar ben ik het vergeten om te doen en mijn vakantie is vandaag voorbij. :( Voor de rest ben ik het met @UTwizard eens. Er zijn mooiere wegen in de Achterhoek en twente waar deze beperking niet geldt.

Probeer eens om bij Radio Kootwijk (Het gebouw) te komen om maar eens een suggestie te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Destruction schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 12:41:
[...]

Wat moet er voor die 1500 euro aan gebeuren dan, los van een achterband en een onderhoudsbeurt?
Het kleppenstellen (indien nodig) zou een kostbare aangelegenheid kunnen worden. Nieuwe pakkingen zijn duur, de busjes/plaatjes zijn duur).

Dus ik zit eraan te denken om zelf de klepdeksels eraf te halen en de speling te controleren. Mijn vader heeft een hydraulische heftafel in de garage en al het benodigde gereedschap.
Het is wel een hoop geld, maar als je voor die 1500 euro weer een paar jaar plezier van die motor kunt hebben is dat misschien toch de investering wel waard. Of heb je concrete plannen om binnen 1 a 2 jaar wat anders te kopen? Want dat was mijn reden om niet meer in de Fazer te investeren.
Had/heb in mijn hoofd om tegen de tijd dat de oudste dochter 10 jaar wordt (over 2 jaar) een andere motor te hebben. Die beter past bij mijn gebruik (en leeftijd) en waar ik de kinderen fatsoenlijk en veilig achterop kan zetten. Dus langer dan twee jaar ga ik zeker niet meer met de RSV Mille rijden. Ik zou hem natuurlijk in de komende twee jaar volledig af kunnen schrijven. En met dat uitstel, zou een gebruikte Multistrada V2S tegen die tijd binnen budget vallen.

Als ik een andere motor koop, koop ik die toch weer voor minstens 10 jaar. Als die 10 jaar voorbij zijn, ben ik bijna 60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Ik heb het idee dat mijn huidige bandenpompen niet volstrekt accuraat (meer) zijn. Wie heeft er ervaring met een gegarandeerd nauwkeurig drukmetertje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 13:52
HTT-Thalan schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 13:33:
Ik heb het idee dat mijn huidige bandenpompen niet volstrekt accuraat (meer) zijn. Wie heeft er ervaring met een gegarandeerd nauwkeurig drukmetertje?
Ik heb zo'n Xiaomi bandenpomp op acccu en die is altijd wel accuraat, vergeleken met mijn bandenspanningsmeter. Geven altijd dezelfde waardes aan. Zit ook standaard in het koffer.

Stel dat die een afwijking van 0,1 bar heeft, wat maakt dat uit? Verschil merk je toch niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Jeanke117 op 20-09-2024 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:14
Gebruik zelf een Bosch Easypump. Geen idee of die accuraat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:12

Vrijdag

De Zwarte

Vorig jaar via Ali ook een Xaiomi pompje gekocht. Die hebben ze inmiddels ook bij Bol trouwens, zit zo rond de € 50,-. Lekker compact, accuraat en ook snel. Wel zo handig na de winterstop enzo.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 16:51
Kan iemand me nog eens uitleggen wat er mis is met gewoon naar de pomp rijden voor een beetje gratis lucht? Zijn die dingen zo inaccuraat dat het echt slechter is dan de gemiddelde wish/temu/aliexpress rommel?

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ik dacht dat je de druk altijd met koude banden moet meten. Als je naar de pomp rijdt, zijn ze al warm(er).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geert_s
Jolke schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 14:31:
Ik dacht dat je de druk altijd met koude banden moet meten. Als je naar de pomp rijdt, zijn ze al warm(er).
Het is voor mij ongeveer 500m rijden, dus ik maak me er niet zo druk om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:57

A13X

Dude

geert_s schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 14:29:
Kan iemand me nog eens uitleggen wat er mis is met gewoon naar de pomp rijden voor een beetje gratis lucht? Zijn die dingen zo inaccuraat dat het echt slechter is dan de gemiddelde wish/temu/aliexpress rommel?
1. Bijna nergens meer gratis.
2. Vaak uitgevoerd met een lang stuk buis, krijg je niet op je ventiel.
3. Worden nog al eens mishandeld, word de nauwkeurigheid niet beter van. Al denk ik dat de digitale met de drukmeting in de kolom beter zijn dan de oude waarin ze in de hendel zaten.
4. Van naar de pomp rijden worden je banden warm, is de meting al niet meer nauwkeurig.
5. Van je eigen spul kun je de afwijking bepalen en er rekening mee houden.

Maar denk dat het allemaal wel meevalt, voor mij vooral gemak. Pomp moet ik weer contant voor hebben en er langs rijden.

[ Voor 7% gewijzigd door A13X op 20-09-2024 14:35 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:06
Die gratis bandenpompen bij de tankstations wijken naar mijn ervaring soms meer dan 0,5 bar af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:14

Destruction

(ex-)Automonteur

Compressor in de schuur FTW :Y)

En haakse ventielen, trouwens. Die ook FTW.

[ Voor 44% gewijzigd door Destruction op 20-09-2024 14:39 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Ik heb een compressor met pistool, een accupomp en een 12v mobiele pomp. Momenteel ben ik alleen van de accupomp uitgegaan en het viel me op dat de 2.9 bar die ik daarmee zette 2.8 bar op de boordcomputer van de bmw aangaf. De net op 2.9 bar gezette nieuwe achterband van de CB gaf me 3 bar op dat zelfde pompje.

Ik ga die pompjes prima blijven gebruiken er is verder niks mis mee, maar een aparte nauwkeurige drukmeter kan dus geen kwaad.

De compressor is zwaar en heeft 220v nodig bovendien pas de nippel niet altijd perfect op elk ventiel. 12v pomp is meer voor auto of noodgebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Destruction schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 14:38:
Compressor in de schuur FTW :Y)

En haakse ventielen, trouwens. Die ook FTW.
Ja vreemd... Achterwiel bmw traditioneel ventiel, maar voorwiel heeft een haakse in een spaak van het wiel zitten. Waarom niet 1 van beide methodes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:04

_Apache_

For life.

HTT-Thalan schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 14:43:
[...]

Ja vreemd... Achterwiel bmw traditioneel ventiel, maar voorwiel heeft een haakse in een spaak van het wiel zitten. Waarom niet 1 van beide methodes?
Voorkant heeft doorgaans zulke dikke remschijven dat je best moet friemelen met het ventiel.
Dan is haaks wel fijn.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
_Apache_ schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 14:46:
[...]

Voorkant heeft doorgaans zulke dikke remschijven dat je best moet friemelen met het ventiel.
Dan is haaks wel fijn.
Achterwiel is niet perse makkelijker hoor :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:12

Vrijdag

De Zwarte

geert_s schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 14:29:
Hier in de regio is het overal tussen de €1,- tot €2,-. Niet dat het nou een astronomisch bedrag is, maar ik vind het ook gewoon makkelijk om zo'n ding zelf te hebben. En ik kan het ook voor andere dingen gebruiken. Bal, luchtbed etc. :)

Oja, haakse ventielen. Beste uitvinding vóór het gesneden brood.

[ Voor 5% gewijzigd door Vrijdag op 20-09-2024 14:57 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Alsof dat je die koud gemeten 0.1 Bar verschil tussen 2.9 en 2.8 gaat merken tijdens het rijden op de openbare weg waarbij je continue een veranderend wegdek onder het rubber door laat glijden in een 'kauwgomballen frame' :P

Als je altijd de zelfde meter en compressor gebruikt waarbij je je 'eigen waarden' constant houdt dan ben je secuur genoeg bezig.

[ Voor 33% gewijzigd door Will_M op 20-09-2024 15:06 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:11
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pdqfd5wGGoTKkXG26jHoC0_J8QA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EpXiClKif8E4gBEMAmP8FF3r.jpg?f=user_large

Sneakpreview 8)

Dagje Luxemburg & Eifel, 180km binnendoor en rest snelweg. Ondertussen grootste deel al gehad. Ik wou het eerder posten maar had geen bereik. Geen slechte manier om je vrijdag mee door te brengen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Jolke schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 14:31:
Yup, bmw met de druk metende ventielen compenseren ook altijd de temperatuur. Dus opblazen naar 2.9 bij 30° geeft een andere indicatie in de boordcomputer dan hetzelfde bij 0°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
Kalevandaal schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 12:19:
Tijd voor wat plaatjes ipv al die tekst!
Dat is meervoud en ik zie maar 1 foto >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
Vrijdag schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 14:55:
[...]
Oja, haakse ventielen. Beste uitvinding vóór het gesneden brood.
En het tosti-ijxzer dan? Ook een lintje waardig product ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Ik heb gewoon zo'n voetpomp van de action, gebruik ik voor de auto, fiets, bromfiets en motor. Werkt prima en het metertje erop is nauwkeurig zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

Als je meerdere meters hebt kan je de meters met elkaar vergelijken. Hier is naast een 230v compressor een een fietspomp en een accucompressor. De grootste afwijking tussen de 3 is hooguit 0.1 bar. Dat valt bij mij onder meetfout en merk je niet tijdens het rijden. Af en toe als de mogelijkheid zich voordoet controleer ik de accucompressor met een meter die niet van mij is. Nog geen gekke afwijking geconstateerd.

Alleen een drukmeter gehad die al 0.6 bar aangaf nadat deze was aangezet.

Italië heeft wel een voordeel ten opzichte van Nederland. Afgelopen week in de Dolomieten ben ik van tankstation tot tankstation gereden om de band op druk te houden. Bij geen enkele werd geld gevraagd. In Nederland is het zoeken waar dit nog mogelijk is.

[ Voor 20% gewijzigd door jeroenathome op 20-09-2024 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
A13X schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 14:34:
[...]

1. Bijna nergens meer gratis.
2. Vaak uitgevoerd met een lang stuk buis, krijg je niet op je ventiel.
3. Worden nog al eens mishandeld, word de nauwkeurigheid niet beter van. Al denk ik dat de digitale met de drukmeting in de kolom beter zijn dan de oude waarin ze in de hendel zaten.
4. Van naar de pomp rijden worden je banden warm, is de meting al niet meer nauwkeurig.
5. Van je eigen spul kun je de afwijking bepalen en er rekening mee houden.

Maar denk dat het allemaal wel meevalt, voor mij vooral gemak. Pomp moet ik weer contant voor hebben en er langs rijden.
1. Gratis bij iedere Tango.
2. Haakse ventielen, geen probleem mee.
3. Dit kon wel eens waar zijn, maar ik ben benieuwd naar de afwijking. Iemand zin om met metertje naar een Tango te rijden?
4. Ja, het zal iets schelen, maar die paar honderd meter 60 km/h rijden zal ook wel meevallen. Het is niet koud meer nee.
5. Ja, dat is waar, hoewel ik me afvraag hoe je dan achter die afwijking komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Ik snap die posbank niet zo, hoorde er allerlei mensen over maar toen ik er een keer was vond ik het eigenlijk te druk en niet echt denderend.
Misschien niet goed gereden, maar ik zal er nooit meer speciaal naartoe rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

@kneusteun Het is meer dat je rond gaat kijken naar de omgeving. De weg is niet echt interessant. Voor leuk rijden kan je altijd naar de Sallandse Heuvelrug. Op zondag wel om 9:00 daar zijn voordat de drukte begint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
geert_s schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 16:24:
[...]

1. Gratis bij iedere Tango.
2. Haakse ventielen, geen probleem mee.
3. Dit kon wel eens waar zijn, maar ik ben benieuwd naar de afwijking. Iemand zin om met metertje naar een Tango te rijden?
4. Ja, het zal iets schelen, maar die paar honderd meter 60 km/h rijden zal ook wel meevallen. Het is niet koud meer nee.
5. Ja, dat is waar, hoewel ik me afvraag hoe je dan achter die afwijking komt.
Ik weet niet hoeveel mensen er hier vinex danwel driehoog wonen maar ik heb hier een werkplaats en een assortiment aan voertuigen, dan is een compressortje echt wel handig hoor. Zoveel ruimte neemt het niet in,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 17:07:
[...]

Ik weet niet hoeveel mensen er hier vinex danwel driehoog wonen maar ik heb hier een werkplaats en een assortiment aan voertuigen, dan is een compressortje echt wel handig hoor. Zoveel ruimte neemt het niet in,
En anders schaf je een mobiele compressor op accu aan. Die dingen zijn er ook van de bekendere merken (Makita I.E.) waarbij je de 18V accu's onderling kunt uitwisselen met de overige DHZ apparaten van dat merk welke je misschien al hebt.

Zelfs het Parkside Assortiment van de Lidl heeft zo'n ding tegenwoordig beschikbaar.... Ik krijg met m'n Bosch-Blauw Professioneel 18V gereedschap echter nog steeds niet zo'n machientje beschikbaar zónder een tweede accusysteem van een ander merk aan te moeten gaan schaffen :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Will_M schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 17:14:
[...]

En anders schaf je een mobiele compressor op accu aan. Die dingen zijn er ook van de bekendere merken (Makita I.E.) waarbij je de 18V accu's onderling kunt uitwisselen met de overige DHZ apparaten van dat merk welke je misschien al hebt.

Zelfs het Parkside Assortiment van de Lidl heeft zo'n ding tegenwoordig beschikbaar.... Ik krijg met m'n Bosch-Blauw Professioneel 18V gereedschap echter nog steeds niet zo'n machientje beschikbaar zónder een tweede accusysteem van een ander merk aan te moeten gaan schaffen :'(
Hey, jij wil een professional zijn :P. Waarom heb je dan niet allang een 380v compressor met 200 liter tank neergezet? :+.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2O-Ka7LKdvctJSkYnMf0SukHjvg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ik4iuJXTB8yXrS6YMdh0VXW7.jpg?f=fotoalbum_large

u kunt aan de foto duidelijk zien dat ik ook daarin geen professional ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 17:32:
[...]

Hey, jij wil een professional zijn :P. Waarom heb je dan niet allang een 380v compressor met 200 liter tank neergezet? :+.

[Afbeelding]

u kunt aan de foto duidelijk zien dat ik ook daarin geen professional ben
Da's 'Groen'....

Zo'n 380V compressor héb ik gewoon staan hangen, maar vaak is zo'n mobiel ding toch nét even handiger..... (denk ik) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Ik hik er al jaren tegenaan. Met een fatsoenlijke grote compressor kan ik makkelijker verven, makkelijker apparatuur schoonmaken, makkelijker autobanden vullen, makkelijker werken (luchtgereedschap) maar toch staat zo'n dom ding hier nog niet. Maar goed, met de huidige carriereplannen heeft het nu ook even geen prioriteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noshi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:35
Will_M schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 17:14:

offtopic:
Op een vrij bekende Chinese webwinkel kun je er adapters voor kopen :). Zo gebruik ik Bosch blauw accu's met Makita tuingereedschap.
Pagina: 1 ... 80 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.