Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 101 Laatste
Acties:
  • 473.227 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
Gister m'n 1e boete met de motor gereden na 6 jaar mijn rijbewijs te hebben, eigen stomme schuld ook nog eens. Blijkbaar is de boete voor rijden zonder Db killers 300,- ex administratie kosten.... |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HhK1907
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 16:01
Uberdude schreef op zondag 15 september 2024 @ 21:39:
Gister m'n 1e boete met de motor gereden na 6 jaar mijn rijbewijs te hebben, eigen stomme schuld ook nog eens. Blijkbaar is de boete voor rijden zonder Db killers 300,- ex administratie kosten.... |:(
Zie het als een €50,- per jaar belasting voor het kunnen rijden zonder db killer :+

PV Output | 4440Wp | 12x370Wp | OZO | Helmond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Werd je aan de kant gezet of was er een fuik?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
noes schreef op zondag 15 september 2024 @ 22:17:
[...]

Werd je aan de kant gezet of was er een fuik?
Werd aan de kant gezet door een motoragent, mocht er gelukkig mee naar huis rijden en geen WOK gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Waren ze er onderweg uitgevallen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Dit zullen we maar niet doen hè.

https://www.marktplaats.n...ffel-bmw-k1600gt-uit-2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Durf je t niet an? Want als je die eenmaal gereden hebt, verlang je echt niet meer terug naar een CB500 ;)

Eerlijk, ben echt onder de indruk van de K1600GT. Beul en scalpel gecombineerd: goede wegligging, veel vermogen, hoge mate van comfort en toch best zuinig met zo'n 19km/l gemiddeld (met vooral woon-werk, flink jagen maakt dorstig). En dat geluid als je m de toeren injaagt.. verslavend lekker :Y Werkelijk bizar hoe makkelijk deze motor op hoge snelheid de bocht door wil en kan, een sportmotor op de hielen zitten kan heel comfortabel zijn ;)

Wel een nadeel, dit is een zware motor. Tijdens rijden werkelijk onmerkbaar maar bij uit de garage rollen of straatje keren (indien te smal voor de halve cirkel) is het onmiskenbaar een zwaar apparaat.

En de onderhoudskosten zullen ook zeker wat hoger liggen, met 6 cylinders verstopt onder een hoop kuipwerk ook niet gek.

Dit is er eentje die op de motor-bucketlist hoort, die moet je eens in je leven gereden hebben :Y

[ Voor 6% gewijzigd door noes op 15-09-2024 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Uberdude schreef op zondag 15 september 2024 @ 22:18:
[...]

Werd aan de kant gezet door een motoragent, mocht er gelukkig mee naar huis rijden en geen WOK gekregen.
Heb je nog mazzel gehad. Maar dat een agent je aan de kant zet moet ie ook wel veel herrie hebben gemaakt, denk ik? Reed je rustig of juist sportief?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43
Ik ben blij dat je bent aangehouden eerlijk gezegd; ik ben wel een beetje klaar met de collega-rijders die teveel lawaai maken… donderdag bv nog een toertocht gereden met het werk (!); 8 motoren, eentje met open pijpen (HD) en in ieder dorp echoot zijn herrie van de huizen, niet het geluid van de andere 7…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:25

botoo

💀 too old to die young

Eigen schuld wel, maar ik zou het niet onder 'stomme' rangschikken. Reed je die 6 jaar ook zonder dB killers?

Goed om te weten wat dat geintje kost, bij mij gaat de (extra) dB killer er weer uit, kost me domweg teveel vermogen, de motor wordt teveel gesmoord. Verlies ik ongetwijfeld mijn E keur maar in hoeverre ik boven de dB norm kom weet ik nog niet.

Ik wil volgend jaar een Jekyl & Hyde laten ombouwen voor mijn type motor maar da's een kostbaar klusje en beduidend meer dan die € 300, tot dan loop ik het risico wel. Een wok is dan wel weer flink minder, maar ik zie mezelf als een beschaafde rijder met een beheerste rechterpols waar het overlast kan betekenen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-09 17:19
Jeej db killers. Heb voorheen zonder gereden. De grond trilde letterlijk als ik gas gaf. Heb nu een andere motor en een andere uitlaat. Klein stukje van de killer afgezaagd voor ietsje meer roffel, maar voor de rest vrij beschaafd.

300 euro vind ik nog meevallen. Je weet namelijk dondersgoed dat het niet mag en toch doen. Per ongeluk te hard rijden of door rood oid kan gebeuren. Per ongeluk zonder killers rijden niet echt :p

[ Voor 30% gewijzigd door gebruikershaes op 16-09-2024 06:15 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
botoo schreef op maandag 16 september 2024 @ 00:45:

Goed om te weten wat dat geintje kost, bij mij gaat de (extra) dB killer er weer uit, kost me domweg teveel vermogen, de motor wordt teveel gesmoord. Verlies ik ongetwijfeld mijn E keur maar in hoeverre ik boven de dB norm kom weet ik nog niet.
Vermogen dat je je eerst rijk gerekend hebt door de killers eruit te halen dan wel aftermarket pijpjes te shoppen en waarvan je vindt dat je er nu recht op hebt? :P. We dragen allemaal bij (of af) aan een stukje verdraagzaamheid jegens motorrijders door hoe we ons profileren...

Ik blijf erbij dat een motor die goed klinkt, dat ook doet met de stock uitlaat. Zeker als je naast de fiets staat hoor je duidelijk een 'voor' en 'achter' geluid en die pijp is voor de omstanders vervelender/harder dan jij het ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
botoo schreef op maandag 16 september 2024 @ 00:45:
[...]

Eigen schuld wel, maar ik zou het niet onder 'stomme' rangschikken. Reed je die 6 jaar ook zonder dB killers?

Ik wil volgend jaar een Jekyl & Hyde laten ombouwen voor mijn type motor maar da's een kostbaar klusje en beduidend meer dan die € 300, tot dan loop ik het risico wel. Een wok is dan wel weer flink minder, maar ik zie mezelf als een beschaafde rijder met een beheerste rechterpols waar het overlast kan betekenen.
Had ze nog niet terug geplaatst na dat de motor 2 weken geleden op de testbank is afgesteld, in de tussentijd ook geen kans meer gehad om te rijden. Heb ze 90%van de tijd dat ik rijd ze er in zitten omdat ik normaal vaak naar Duitsland ga.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:37
Uberdude schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:51:
[...]

Had ze nog niet terug geplaatst na dat de motor 2 weken geleden op de testbank is afgesteld, in de tussentijd ook geen kans meer gehad om te rijden. Heb ze 90%van de tijd dat ik rijd ze er in zitten omdat ik normaal vaak naar Duitsland ga.
Kun je hem dan niet beter af laten stellen met db-killers? Als je toch 90% van de tijd met rijdt? :+

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
Joris748 schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:59:
[...]

Kun je hem dan niet beter af laten stellen met db-killers? Als je toch 90% van de tijd met rijdt? :+
Moet sowieso terug want hij bokt met enige regelmaat in de 4e versnelling, meteen even vragen of die hem opnieuw afsteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:42
Ik wil nog wel eens een klein stukje zonder DB killer rijden op een afgelegen industrie terrein, gewoon om even te horen/voelen hoe dat is, verder niet. Snap de lol an sich wel maar je veroorzaakt meer hinder voor anderen dan lol voor jezelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Voor de volledigheid, er is niets gerekend maar simpelweg gemeten op de dyno. Ik praat hier over mijn situatie en een extra dB killer buiten de normale demping om, het gaat dus niet over open pijpen.

Feit is dat Harleys, vanwege het ouderwetse systeem, vanaf bepaalde bouwjaren af fabriek te schraal zijn afgesteld om aan de E4/E5 eisen te voldoen, dit komt er op neer dat de motor (door inlaat en uitlaat) gesmoord is.

Wat het geluid achter de motor betreft weet ik uit eerste hand dat dit pas luid wordt als ik 'm op z'n staart trap en het gas echt open draai en dat gebeurd niet in bebouwde kom situaties.

Kunnen mensen dit toch als overlast ervaren? Nou en of, maar dat heeft meer te maken dat sommige mensen zich overal (behalve aan zichzelf) kunnen storen dan aan het geluid zelf, zo gaat dat tegenwoordig nu eenmaal.
Ik blijf erbij dat een motor die goed klinkt, dat ook doet met de stock uitlaat.
Ik, op mijn beurt, blijf erbij dat ook een motor met een stock uitlaat voor flink overlast kan zorgen door een losse rechterpols.
Uberdude schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:51:[...]
Afstellen moet je doen zoals je gaat rijden dus met alle toeters en bellen die je er we/niet op hebt zitten anders rij je met een onjuiste afstelling.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:54

_Apache_

For life.

Afgelopen zaterdag een VRO gedaan met de Zero SR/S.
Wat een super dag. Oefeningen met het bochtenrijden, goed doorkijken, uitwijken / hard remmen in een bocht.

Eigenlijk gingen alle oefeningen perfect, behalve 1 die ik heb moeten overslaan. De motor laat zich niet parkeren op een stijle helling, want geen versnellingen (en geen parking brake oid) dus hij rolt dan weg.

Maar wat zijn die kombochten gaaf, die lopen bijna verticaal omhoog, en hoe harder je gaat, hoe fijner het voelt. Je voelt de motor echt inzakken bij >120kmh.

Een van de remoefeningen was alleen het gebruik van je achterrem, op een snelheid die je zelf wenst. Als je dat met 160kmh doet, staat je achterrem dus mooi te gloeien. :X

Al met al dik 300km gereden, veel geleerd, superdag! :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

_Apache_ schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:10:
De motor laat zich niet parkeren op een stijlen helling, want geen versnellingen (en geen parking brake oid) dus hij rolt dan weg.
Dat is imho toch wel een ontwerpfoutje. Voor jou wel oplostbaar door je voorrem vast te zetten (zijn klemmen voor) maar dat blijft een lastig punt.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

botoo schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:14:
[...]

Dat is imho toch wel een ontwerpfoutje. Voor jou wel oplostbaar door je voorrem vast te zetten (zijn klemmen voor) maar dat blijft een lastig punt.
Eenmaal geparkeerd staat ie bij mij op schijfremslot, dat blokkeert ook. Maar ik begreep dat een parking brake op komst is, dan word de achterrem ingehouden en dat zou het ook oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Gisteren weer teruggekomen van een lang weekend Weserbergland en Harz. Onze uitvalsbasis was Biker-Burg Tonenburg. Op donderdag een mooie rit van 320 km door het Weserbergland gemaakt en op zaterdag een rit van 360 km door de Harz. Waanzinnige uitzichten, prachtige wegen en niet zo druk als de Eifel en het Sauerland. Kortom, 1450 km en 1000-en bochten verder, zit ik met een voldaan gevoel op het werk.

Nu de motor naar de dealer voor een grote beurt, nieuwe banden en een revisie van de koppelingscilinder. Had gisteren de laatste 200 km geen koppeling meer :X.

En die banden? Welke banden voor een RSV Mille bj 2000? Ik twijfel nog tussen de Bridgestone S21/S22 en Michelin Pilot Sport 4/5. Welke banden bieden de meeste grip in natte omstandigheden, zijn het minst gevoelig voor cuppen en bieden de beste levensduur? De droogweer-prestaties van beide opties lijken me ruimschoots voldoende.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
botoo schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:06:

Ik, op mijn beurt, blijf erbij dat ook een motor met een stock uitlaat voor flink overlast kan zorgen door een losse rechterpols.
Interessante opmerking :P. Heeft oom bromsnor je dan aan de kant gezet omdat je een te 'losse' rijstijl hanteerde met bijbehorende geluidsoverlast of omdat je motor gewoon sowieso een teringherrie maakt? :P.

Want volgens jouw filosofie had je die boete dan niet moeten kunnen krijgen...

- edit -

kut, ik zit mis, mijn excuses :P.

[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 16-09-2024 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:42
Hij was niet degene die de boete kreeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Goed, vandaag bij Langenberg in Coevorden geweest. Mooie zaak, goed voorzien van voorraad en ze nemen absoluut de tijd voor je. Na een gesprek met wat tips en advies proefgezeten op een ST1300. En al direct werd duidelijk dat die het echt niet kon worden. Mijn zwaartepunt (qua eisen) zit niet op de snelweg, maar op het parkeerterrein, en de Pan voelt gewoon lomp zwaar aan, zelfs tussen je benen al. Op basis daarvan besloten die niet proef te rijden.

De CBF1000 was dus de volgende kanshebber. Daarop ben ik het industrieterrein op gereden om deze aan de tand te voelen. Wat gelijk opvalt is dat hij enorm lichtvoetig aanvoelt, bijna té licht, vooral achterin. Ik vond het blok en de gasrespons ook aan de nerveuze kant, al is dat iets waar ik eventueel nog aan zou kunnen wennen.

Wat veel minder beviel is dat bij rijden met slippende koppeling het blok wat schuurt of toch in ieder geval niet zo lekker klinkt. Uiteraard kan dat een manco van precies die motor zijn en niet van elke CBF1000.

Helaas was de nagel in de doodskist het invallen bij de bochten. Zo lichtvoetig en soepel als de hele motor voelt, zo zwaar is het stuur. Het draait zeker soepel, maar het voelt alsof er voorop de motor, nog buiten het voorwiel, een gewicht hangt. Zodra je begint met insturen 'valt' het wiel en dat gewicht gewoon de bocht in en dat voelt totaal niet prettig of stabiel.

Op de weg terug op mijn NC'tje moet ik dan helaas de conclusie trekken dat vermogen ten spijt, ik de NC nog steeds weer meer ga waarderen. Het ding doet precies alles goed: voorspelbaar stuurgedrag, lineair vermogen (voorzover het er is :+), zeer stabiel in de bochten en een echte pakezel qua bagageruimte. Maar goed, ik kan wel blijven kwijnen, de NC mag niet mee naar het CBR/IKBI.

Blijft dus voorlopig over de RT. Ik heb nog even op een Benelli gezeten maar dat is niet een merk wat ik serieus durf overwegen, liever een gevestigde naam en dito reputatie. Mijn lijstje is dus nu vrijwel leeg, op de RT na :/. Ik zou nog naar een Vstrom kunnen kijken maar de 1000cc variant daarvan staat niet bekend om uitmuntende bouwkwaliteit.

Moeilijk }:|.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:38

A13X

Dude

HTT-Thalan schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:37:
Goed, vandaag bij Langenberg in Coevorden geweest. Mooie zaak, goed voorzien van voorraad en ze nemen absoluut de tijd voor je. Na een gesprek met wat tips en advies proefgezeten op een ST1300. En al direct werd duidelijk dat die het echt niet kon worden. Mijn zwaartepunt (qua eisen) zit niet op de snelweg, maar op het parkeerterrein, en de Pan voelt gewoon lomp zwaar aan, zelfs tussen je benen al. Op basis daarvan besloten die niet proef te rijden.

De CBF1000 was dus de volgende kanshebber. Daarop ben ik het industrieterrein op gereden om deze aan de tand te voelen. Wat gelijk opvalt is dat hij enorm lichtvoetig aanvoelt, bijna té licht, vooral achterin. Ik vond het blok en de gasrespons ook aan de nerveuze kant, al is dat iets waar ik eventueel nog aan zou kunnen wennen.

Wat veel minder beviel is dat bij rijden met slippende koppeling het blok wat schuurt of toch in ieder geval niet zo lekker klinkt. Uiteraard kan dat een manco van precies die motor zijn en niet van elke CBF1000.

Helaas was de nagel in de doodskist het invallen bij de bochten. Zo lichtvoetig en soepel als de hele motor voelt, zo zwaar is het stuur. Het draait zeker soepel, maar het voelt alsof er voorop de motor, nog buiten het voorwiel, een gewicht hangt. Zodra je begint met insturen 'valt' het wiel en dat gewicht gewoon de bocht in en dat voelt totaal niet prettig of stabiel.

Op de weg terug op mijn NC'tje moet ik dan helaas de conclusie trekken dat vermogen ten spijt, ik de NC nog steeds weer meer ga waarderen. Het ding doet precies alles goed: voorspelbaar stuurgedrag, lineair vermogen (voorzover het er is :+), zeer stabiel in de bochten en een echte pakezel qua bagageruimte. Maar goed, ik kan wel blijven kwijnen, de NC mag niet mee naar het CBR.

Blijft dus voorlopig over de RT. Ik heb nog even op een Benelli gezeten maar dat is niet een merk wat ik serieus durf overwegen, liever een gevestigde naam en dito reputatie. Mijn lijstje is dus nu vrijwel leeg, op de RT na :/. Ik zou nog naar een Vstrom kunnen kijken maar de 1000cc variant daarvan staat niet bekend om uitmuntende bouwkwaliteit.

Turbo op de NC dan maar?

Of wat realistischer een XJ900/Diversion of TDM900 uit het Yamaha arsenaal?

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

A13X schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:39:
[...]

Turbo op de NC dan maar?

Of wat realistischer een XJ900 of TDM900 uit het Yamaha arsenaal?
NC met power commander tune })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
A13X schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:39:
[...]

Turbo op de NC dan maar?

Of wat realistischer een XJ900/Diversion of TDM900 uit het Yamaha arsenaal?
Zou mooi zijn als dat kon he :P. Maar ik denk dat het de fiets serieus zou verpesten, Honda weet heus wel wat ze doen.

Wat ik wel overweeg is of ik hem misschien gewoon niet moet inruilen, maar erbij houden. Zo prettig als die motor voor mij is, zo fijn kan hij ook voor een ander rijden (zoals een student). En niemand verbiedt mij, als ik mijn bevoegdheid in de zak heb, met die NC rond te snorren.

Diversion 900 zou technisch gezien aan de exameneisen voldoen, maar wat een saai kutding vind ik dat zeg :P. Bovendien zit je daar, net als bij de CBF overigens, toch een tikkie voorover. Bij de NC en RT zit ik kaarsrecht en dat vind ik heel prettig. TDM wederom technisch akkoord, maar komt mij niet over als de meest betrouwbare motor (kan ik niet duiden, onderbuik) en volgens mij is het meerendeel daarvan ook flink afgeragd.

[ Voor 32% gewijzigd door HTT-Thalan op 16-09-2024 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
@HTT-Thalan Tracer 900? Ook een lichtvoetige motor, met een koppelrijk blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Joris748 schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:47:
@HTT-Thalan Tracer 900? Ook een lichtvoetige motor, met een koppelrijk blok.
Die moest ik even opzoeken. Zit er zo op het oog prima uit, maar volgens mij nog erg nieuw? Ik kom ze niet onder de 8k tegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 16:51
Waren de banden niet gewoon vlak/vierkant gereden? Zo klinkt het een beetje met deze beschrijving. Wellicht een idee om nog even een andere te testen voordat je het hele model meteen afschrijft? Een zithouding e.d. is gewoon modelspecifiek, maar dit kán ook aan deze specifieke motor liggen.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
geert_s schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:50:
[...]

Waren de banden niet gewoon vlak/vierkant gereden? Zo klinkt het een beetje met deze beschrijving. Wellicht een idee om nog even een andere te testen voordat je het hele model meteen afschrijft? Een zithouding e.d. is gewoon modelspecifiek, maar dit kán ook aan deze specifieke motor liggen.
Nee, de banden waren netjes en zeker niet vierkant. Als dat het geval was zou je een 'kantelpunt' moeten voelen, maar hier was het overduidelijk een gewicht wat ik voelde, alsof er een blok lood op het voorspatbord was gemonteerd (en dat was niet zo, ik heb gecheckt :+).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:23

charrel

Cortisol4life..

Afbeeldingslocatie: https://www.jpmotoren.nl/img/motor/39/3000w/05.JPG

Dat wordt een pacific coast dus, had mijn rijschoolhouder ook. :+ Grappig ding, deed ie alle speciale verrichtingen zo mee. Ben er uiteindelijk op afgereden, kwam toevallig zo uit O-)
Na mijn les 5/6 ging een andere leerling afrijden. Niet zo behendig, crashte vlak voor zijn examen, plek was open. Dus ik werd gebeld of ik tijd had.... als een malle verklaring gehaald en uurtje later afgereden en toen gehaald. Rijschoolhouder was op die coast. Dus moest daar wel op rijden ;)

[ Voor 26% gewijzigd door charrel op 16-09-2024 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
HTT-Thalan schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:49:
[...]

Die moest ik even opzoeken. Zit er zo op het oog prima uit, maar volgens mij nog erg nieuw? Ik kom ze niet onder de 8k tegen.
De oudste exemplaren stammen uit 2015. Ondertussen is hij opgevolgd door de Tracer 9.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 08:57
Je gaat toch voor een rijschool werken in het begin?
Hier kreeg ik dan een motor voor prive en werk van de rijschool.... GS1250 of een AT1100.

Ik zou als rijschool houder ook wel mijn personeel op nette frisse motor willen zien, niet zo'n lelijk hok wat eruit ziet alsof het bijna aan het einde van zijn latijn is.

Is ook een beetje je visitekaartje immers. Net als dat ik genoeg mensen ken hier die de keuze van de rijschool aanpassen naar diegene met de nieuwere fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:18
HTT-Thalan schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:49:
[...]

Kunt de mijne kopen voor 8k zonder comfort zadel en koffers enzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Ongezien naar eindhoven om een Yamaha te kopen :P nee ik kijk eerst wel even dichtbij dan ;) maar ik vind de prijs wat aan de hoge kant (niet duur, gewoon veel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:38

A13X

Dude

HTT-Thalan schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:41:
[...]

Zou mooi zijn als dat kon he :P. Maar ik denk dat het de fiets serieus zou verpesten, Honda weet heus wel wat ze doen.

Wat ik wel overweeg is of ik hem misschien gewoon niet moet inruilen, maar erbij houden. Zo prettig als die motor voor mij is, zo fijn kan hij ook voor een ander rijden (zoals een student). En niemand verbiedt mij, als ik mijn bevoegdheid in de zak heb, met die NC rond te snorren.

Diversion 900 zou technisch gezien aan de exameneisen voldoen, maar wat een saai kutding vind ik dat zeg :P. Bovendien zit je daar, net als bij de CBF overigens, toch een tikkie voorover. Bij de NC en RT zit ik kaarsrecht en dat vind ik heel prettig. TDM wederom technisch akkoord, maar komt mij niet over als de meest betrouwbare motor (kan ik niet duiden, onderbuik) en volgens mij is het meerendeel daarvan ook flink afgeragd.
Zegt degene met een NC dat nou over een Div _O-

De 900 is behoorlijk betrouwbaar, de voorloper ervan, de TDM 850, verbruikte graag olie en gasnaalden.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
kneusteun schreef op maandag 16 september 2024 @ 12:04:
Je gaat toch voor een rijschool werken in het begin?
Hier kreeg ik dan een motor voor prive en werk van de rijschool.... GS1250 of een AT1100.

Ik zou als rijschool houder ook wel mijn personeel op nette frisse motor willen zien, niet zo'n lelijk hok wat eruit ziet alsof het bijna aan het einde van zijn latijn is.

Is ook een beetje je visitekaartje immers. Net als dat ik genoeg mensen ken hier die de keuze van de rijschool aanpassen naar diegene met de nieuwere fietsen.
Zeker, maar dat is aan mij hè, om te zorgen dat het ding er netjes uitziet. Die RT die hier staat is hartstikke strak, ik hoef hem alleen te poetsen en wat rubberen dopjes te voorzien hier en daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
A13X schreef op maandag 16 september 2024 @ 12:24:
Zegt degene met een NC dat nou over een Div _O-
Ik ben niet onbevooroordeeld want ik rijd al 5 jaar op dat kreng dus ik kan er ondertussen een ei mee pellen, maar mensen geven de NC te weinig credit. Bij de Diversion doelde ik vooral op de oubollige styling. Ik krijg nog regelmatig complimenten van voorbijgangers op de NC die denken dat daar een hele spannende snelle motor staat te blinken. En die 47pk's die er zijn zitten wel allemaal onderin dus vermits het niet rechtuit hoeft te knallen hou ik de meeste mensen wel bij, ook met literfietsen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:06
Kerel, koop die RT nou gewoon maar :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
cyntax schreef op maandag 16 september 2024 @ 12:37:
Kerel, koop die RT nou gewoon maar :Y
Om de mogelijke situatie dat er misschien al dan niet een dealer een inruilbod op de NC zou kúnnen doen, heb ik me extreem uitgesloofd en even een doek langs het ding gehaald.

Bij Nijzing wilden ze er niet eens naar kijken, want hoge kilometerstand enzo "geweldige motoren, de NC verkoopt super, maar niet met die kilometerstand" maar Bakker leek er niet voor terug te deinzen. En laten we wel wezen, het ding kan nog met 2 vingers in de neus de volgende ton erbij draaien.

En als het inruilbod niet naar mijn zin is blijft hij óf bij mij of probeer ik het misschien particulier, maar dan ligt ook een beetje aan mijn eindejaarsafrekening. Heb nog een bult centjes tegoed van mijn huidige werkgever. Als dat allemaal goed doorkomt zou het zomaar kunnen dat de Honda gewoon hier blijft :).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/54yNH7PGbopWYPjrJt_nxBZnKaA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wXdeKrRCYO3Sgwqd0GwsjAb8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pGot80-QHjNdpmNyZN5AmbXTq4Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N6QFnbbJmg8R32YvySk1Vu0E.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iwZAaq8BBJxWgOrFldekHSSct9s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nauOd4Ydah5MnnrvyhWTCMOT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l3Fj7MGJyyw6PrYUqmEU2guwkn0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rtRP1nQEuVPcReC75Z0q2J2m.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qhVtH5X1N1u8Y1dW4KBUMN0e2xE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dAy890rKmWLFwzFItFz0Pf2S.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zObby4PnCfadZRoZ6WRZS9_qjEU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/esK4uYQCrKqzgeE1jQwNY9DI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QpnKuY5nAWMvQ_61aUDAm8mEAiM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Njd6ktSz9fRzrJZ5QcQjYHvy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V8LC0TqmKb-DplZ3fltVfoKY1y4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BHk9kjGFivu26XzAVjVgJ7H8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1T3IWMmAiDQVctjXkRh-Vs1u29U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RYGOjYSfxQaM1gg914PVB5qi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-GB7cJ-Qv8aPhH-KN0Hd3eqjLiM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7S9b0DpJEI6jIrvTMoVR7RBh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[..]
Blijft dus voorlopig over de RT. Ik heb nog even op een Benelli gezeten maar dat is niet een merk wat ik serieus durf overwegen, liever een gevestigde naam en dito reputatie. Mijn lijstje is dus nu vrijwel leeg, op de RT na :/. [..]

En de K1600GT :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Nee, die ligt buiten het budget en is overkill voor wat ik nodig heb. Al zou ik er best een keer op willen proefvliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:25

Op een nieuwe Benelli met garantie zou ik daar niet zo overin zitten, als je afdwingt dat je bij problemen vervangend vervoer krijgt. In dat kader zou je ook CFMoto kunnen overwegen, Motoplaza in Groningen doet daar ook dealer van spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op maandag 16 september 2024 @ 15:16:
[...]

Nee, die ligt buiten het budget en is overkill voor wat ik nodig heb. Al zou ik er best een keer op willen proefvliegen.
Had mn eerdere post over de GT gelezen?
noes in "Hét grote motortopic - Deel 26 (2024)"

Buiten buget lijkt me meevallen, als je 8k voor een motor hebt liggen kan je al voor een vroege K1600GT gaan.

Maar overkill is het sowieso :9 heerlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
noes schreef op maandag 16 september 2024 @ 15:34:
[...]

Had mn eerdere post over de GT gelezen?
noes in "Hét grote motortopic - Deel 26 (2024)"

Buiten buget lijkt me meevallen, als je 8k voor een motor hebt liggen kan je al voor een vroege K1600GT gaan.

Maar overkill is het sowieso :9 heerlijk.
Buiten budget omdat ik mezelf een limiet heb gesteld. Als ik die blijf oprekken is het einde zoek. Ik wil 3k opleggen, give or take. Voor 3k kan ik een oudere RT krijgen of andersoortig model in die hoek, bij inruil of verkoop van de NC kan het tot 5k gaan, wederom ongeveer. Ik kijk niet op een paar honderd voor afleverbeurten of noodzakelijke upgrades (scherm, hvv) maar dat moet wel de grens blijven.

Qua onderhoud geef je zelf ook al aan dat zo'n 1600 meer papiertjes moet kosten en daar heb ik geen trek in. Ik ben sowieso al meerdere Honda's gewend waar het allemaal niet zo spannend is.

Heb op zo'n Benelli gezeten en er net wat video's van gekeken. Kan er niet warm van worden. Sowieso krijg ik een nasmaak van het feit dat het een Chinees bedrijf is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hkuit
Beste “eigenaren van niet-toegestane pijpen, jullie blijven dat zeggen over “mijn rechterhand bepaalt de herrie” enz.; dat is een overtuiging, maar mijn collega denkt dat waarschijnlijk ook maar ondertussen maakt hij een hoop teringherrie, waar ik als mederijder ook op aangekeken wordt.
Wat ik echt veruit het liefste zou zien (en horen!) is: Gewoon binnen de grenzen blijven, geen redenen bedenken om niet te hoeven voldoen. Of gewoon toegeven dat je weinig geeft om wat de anderen vinden, dat kan ook…

De wereld is echt veranderd, veel van jullie weten nog goed dat er op het werk gewoon gerookt werd. Daarna kwam de campagne “Roken? We komen er samen wel uit”… en even later was het gewoon verboden. En dat is m.i. een goede ontwikkeling, want we kwamen er samen dus niet uit, de sterkeren bleven roken en de anderen baalden.

[ Voor 60% gewijzigd door Hkuit op 16-09-2024 16:49 . Reden: Citaat eruit gehaald omdat het niet persoonlijk is maar juist over een hele groep gaat ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Hkuit schreef op maandag 16 september 2024 @ 15:54:
[...]

Beste @botoo , jij blijft dat zeggen over jouw rechterhand, dat is een overtuiging, maar mijn collega denkt dat waarschijnlijk ook maar ondertussen maakt hij een hoop teringherrie, waar ik als mederijder ook op aangekeken wordt.
Gewoon binnen de grenzen, geen redenen bedenken om niet te hoeven voldoen. Of gewoon toegeven dat je weinig geeft om wat de anderen vinden, dat kan ook…
Vind het ook een beetje deflectie.

Rechterhand bepaalt veel: klopt.
Met stock kun je ook lawaai maken: klopt.
Mensen hebben wisselende toleranties: klopt wederom.

Maar je komt overal met zo'n motor, gaat willens en wetens met die uitlaat aan de slag, wetende dat het verboden en ongewenst is, en je verbaast je erover hoe ver dat geluid dráágt. Het is niet ongewoon om een sportieve motor met ditto uitlaat op 1/2 kilometer afstand nog voorbij te horen komen, terwijl normaal verkeer op die afstand bijna onhoorbaar is.

Ik weet niet of ik die van @botoo hiermee mag vergelijken, maar:

YouTube: Sound Test - with and without dB killer S&S SuperStreet 2-1 exhaust ...

dat is echt serieus lawaai hoor. Als die naast je optrekt op een rondweg vergaat horen en zien je.

Zodra je met die uitlaat buiten de wet gaat knutselen vind ik dat je alle recht op argumenten als 'stock kan ook erg zijn' en 'mensen zijn soms onverdraaglijk' kwijtraakt. Zorg eerst even dat je zelf binnen de normen loopt voor je een ander gaat wijzen op zijn tolerantie.

Oké rant over, ik geloof namelijk ook niet dat hij nu ineens van gedachten gaat veranderen omwille van onze mening op dit onderwerp, maar vond het nodig een beetje tegengas te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@Hkuit Hoe reageerde je collega op jouw commentaar m.b.t. teringherrie? Of heb je die daar niet over aangesproken? Sommige mensen kunnen uitlaatgeluid inderdaad anders beleven dan jij als je met ze rijd. Je zou eens moeten beluisteren welk geluid ik maak en daarna bedenken of het mijn overtuiging of een simpele registratie is en ik me misschien ook wel binnen de wettelijke grenzen beweeg.

Overigens is het ook mijn overtuiging dat veel volledig standaard machine ook voor aardige geluidsoverlast kunnen zorgen en dan heb ik het niet eens over kleppen die automatisch open gaan bij toerentallen die buiten de wettelijke testwaardes liggen
HTT-Thalan schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:12:
[...]

Vind het ook een beetje deflectie.

Rechterhand bepaalt veel: klopt.
Met stock kun je ook lawaai maken: klopt.
Mensen hebben wisselende toleranties: klopt wederom.
Tot zover kunnen we het volledig eens zijn.
Maar je komt overal met zo'n motor, gaat willens en wetens met die uitlaat aan de slag, wetende dat het verboden en ongewenst is
Ik pak hier even op dat je hier mij bedoeld, want ik kan niet voor de ervaringen een ander spreken. Verboden is een keiharde lijn, of ik me daarbover beweegt weten we pas als ik een officiele geluidsmeting heb gehad (eerlijk gezegd verwacht ik van wel). Ongewenst is dan net datgene bij diegenen die een laagdrempelige tolerantie hebben waar het motorgeluid aangaat.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

HTT-Thalan schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:12:
[...]
Ik weet niet of ik die van @botoo hiermee mag vergelijken, maar:

YouTube: Sound Test - with and without dB killer S&S SuperStreet 2-1 exhaust ...

dat is echt serieus lawaai hoor. Als die naast je optrekt op een rondweg vergaat horen en zien je.
Ja die ken ik en daarmee komen we precies op het punt wat ik uit probeer te leggen. Deze knakker verwijdert z'n dB killer in het geheel en ik weet uit ervaring (o.a. bij wedstrijden) dat dat soort aanpassingen nogal oorverdovend zijn. Bij mij zit de normale demper er gewoon nog in. De dB killer waar ik het over heb is datgene wat nodig was om vanaf een bepaad bouwjaar een typegoedkeuring te kunnen krijgen voor de E4 eis.
Zodra je met die uitlaat buiten de wet gaat knutselen vind ik dat je alle recht op argumenten als 'stock kan ook erg zijn' en 'mensen zijn soms onverdraaglijk' kwijtraakt. Zorg eerst even dat je zelf binnen de normen loopt voor je een ander gaat wijzen op zijn tolerantie.
Ik wijs naar niemand waar het 'stock kan ook erg zijn' betreft, dat is niet meer dat helder maken dat je rechterpols een zware invloed kan hebben. En dat mensen soms onverdragelijk zijn over van alles en nog wat waar het niet over hun eigen hobbies gaat is toch wel algemeen bekend hè?
Oké rant over, ik geloof namelijk ook niet dat hij nu ineens van gedachten gaat veranderen omwille van onze mening op dit onderwerp, maar vond het nodig een beetje tegengas te geven.
Neehoor, ik verander niet zomaar van gedachten en zonder tegengas kan er ook geen discussie zijn.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
Mijn ervaring (n=1) is dat een standaard Harley Davidson ook al op het randje zit qua geluidsbeleving. Zo'n enorm dikke tweecilinder geeft hele dikke klappen, die zwaar gedempt moeten worden om een beetje acceptabel* geluid te krijgen. Zelfs stationair. Met een Harley kun je niet onopvallend bij een verkeerslicht staan te wachten. Het geluid begint al snel te galmen tussen bebouwing.

Alles wat je aan je uitlaat verandert, leidt bijna zeker tot overlast. Wat niet in het voordeel is voor het uitoefenen van onze hobby. Je geeft instanties zo wel een stok om ons mee te slaan.

* geluid wat door een niet-zeiker als acceptabel wordt ervaren.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:58

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Afgelopen zaterdag mijn eerste motorrijles gehad, en het was erg leuk en nog een bijkomstigheid dat het lekker weer was. Aan het rijden geweest + een aantal oefeningen
  • met losse handen rijden
  • motorgym
  • achteruit parkeren
  • langzame slalom
  • stapvoets rijden
Voor mijn eigen gevoel en die van de rijinstructeur ging het goed :*)

Gisteren de e-rijschool mobile app geïnstalleerd en bleek dat ik vanmorgen ook nog een les had staan, iets geregeld met mijn werk en vanmorgen mijn tweede les afgerond :*)

Volgende week les nr. 3 :P

En alles gedaan op een Yamaha mt-07.

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 13:18
_Apache_ schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:10:
Afgelopen zaterdag een VRO gedaan met de Zero SR/S.
Wat een super dag. Oefeningen met het bochtenrijden, goed doorkijken, uitwijken / hard remmen in een bocht.

Eigenlijk gingen alle oefeningen perfect, behalve 1 die ik heb moeten overslaan. De motor laat zich niet parkeren op een stijle helling, want geen versnellingen (en geen parking brake oid) dus hij rolt dan weg.

Maar wat zijn die kombochten gaaf, die lopen bijna verticaal omhoog, en hoe harder je gaat, hoe fijner het voelt. Je voelt de motor echt inzakken bij >120kmh.

Een van de remoefeningen was alleen het gebruik van je achterrem, op een snelheid die je zelf wenst. Als je dat met 160kmh doet, staat je achterrem dus mooi te gloeien. :X

Al met al dik 300km gereden, veel geleerd, superdag! :)
Ja wel stom dat Zero nog steeds geen parkeerrem heeft.

Ik heb een Zero SR uit 2014 (accu is nog steeds perfect overigens). Maar als ik hem dus parkeer bij mij uit de poort, loopt ietsjes af. Dus dan moet ik hem net wat verder duwen dat hij met het voorwiel in een putje blijft staan, anders valt hij om :+ Zo heb ik hem vorig jaar wel eens op zijn kant gelegd. Toen dacht ik dat de standaard uitgeklapt stond, maar die klapte in en zo legde ik hem (toevalligerwijs) heel voorzichtig neer _O-

Hoeveel kWh is jouw accu? Ik heb overigens wel ervaring met DIY aan zero's. De mijne had een niet meer werkend klokje in het (ouderwetse Zero) display. Nieuw CR2302tje aan de print gesoldeerd en hij werkt weer 8)

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:05

Licko

ZVDK

Hoewel ze nog even mee kunnen, overweeg ik toch mijn banden al te vervangen. Ik heb echter geen idee wat een beetje een normale prijs is voor zoiets?

Ik ben helaas (nog niet) in staat de banden thuis te demonteren, dus daar betaal ik vanzelfsprekend ook extra voor.

Kunnen jullie een indicatie geven wat monteren en balanceren zou kosten?

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
botoo schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:41:
@Hkuit Hoe reageerde je collega op jouw commentaar m.b.t. teringherrie? Of heb je die daar niet over aangesproken? Sommige mensen kunnen uitlaatgeluid inderdaad anders beleven dan jij als je met ze rijd. Je zou eens moeten beluisteren welk geluid ik maak en daarna bedenken of het mijn overtuiging of een simpele registratie is en ik me misschien ook wel binnen de wettelijke grenzen beweeg.
Ik ga alleen even op die collega in:
Zie je het voor je? Ik kom naar een motortoertocht met collega’s die ik verder niet ken. Hartstikke leuk, allemaal leuke gasten en vrouwen. Gaan we rijden, blijkt die Harley een ontzettende herrie te maken. Wat dacht je, dat ik bij het stoplicht of later, bij het einde, tegen hem zeg dat zijn motor wel erg veel herrie maakt? Dat levert mij niks positiefs op en de kans dat hij verandert schat ik laag in. Hij zal het wel op mijn “gevoeligheid voor geluid” gooien…
Want wat dat punt betreft, die gevoeligheid van andere mensen, dat zijn allemaal drogredenen om niet je best te doen om binnen de norm te blijven.

Ik rijd wel eens te hard, da’s ook een overtreding, maar niet binnen de bebouwde kom e.d. Ik vind dat het kan wat ik doe, vooral ook omdat ik m’n best doe om niemand lastig te vallen. Dat zal je met een luide pijp niet zo makkelijk lukken, daarom schrijf “geef toe dat je herrie maakt en schuif het niet op die ander”.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:34

Vrijdag

De Zwarte

Slayer schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:53:
Afgelopen zaterdag mijn eerste motorrijles gehad, en het was erg leuk en nog een bijkomstigheid dat het lekker weer was. Aan het rijden geweest + een aantal oefeningen
  • met losse handen rijden
  • motorgym
  • achteruit parkeren
  • langzame slalom
  • stapvoets rijden
Voor mijn eigen gevoel en die van de rijinstructeur ging het goed :*)

Gisteren de e-rijschool mobile app geïnstalleerd en bleek dat ik vanmorgen ook nog een les had staan, iets geregeld met mijn werk en vanmorgen mijn tweede les afgerond :*)

Volgende week les nr. 3 :P

En alles gedaan op een Yamaha mt-07.
One of us! One of us! One of us! 8) *O*

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@Hkuit waarom dan
Ik ben blij dat je bent aangehouden eerlijk gezegd
en je collega niet aan durven spreken? Omdat dit het internet is en je je collega RL meemaakt?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Joris748 schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:51:
Mijn ervaring (n=1) is dat een standaard Harley Davidson ook al op het randje zit qua geluidsbeleving.
Mijn ervaring (n= wat meer dan 1) dat je daar helemaal gelijk in hebt. Ook vaak hoe ouder hoe luider want geen of lagere dB norm. Harley als oude luchtgekoelde pushrod V-twin houd op met bestaan. EV is de toekomst maar ook daar zullen degenen die kabaal willen maken wel een oplossing voor vinden.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
botoo schreef op maandag 16 september 2024 @ 17:20:
[...]

Mijn ervaring (n= wat meer dan 1) dat je daar helemaal gelijk in hebt. Ook vaak hoe ouder hoe luider want geen of lagere dB norm. Harley als oude luchtgekoelde pushrod V-twin houd op met bestaan. EV is de toekomst maar ook daar zullen degenen die kabaal willen maken wel een oplossing voor vinden.

[YouTube: Scooter met trompet]
Je kan het ook positief zien: Als je een EV rijdt kun je wat vaker ongemerkt te hard rijden want mensen ervaren het niet zo als je met Vmax+15 voorbij zoeft. En je zult ook niet zo snel een melding krijgen over iemand horen straatracen als alle motoren elektrisch meedoen :+. Terwijl als er hier een brommer door de straat knettert ik altijd gelijk denk 'daar heb je weer zo'n aso' terwijl in 30% van de keren het ding niet vooruit komt maar wel lawaai maakt voor drie. Heb je al gelijk de schijn tegen terwijl je niet eens (veel) te hard gaat...

Mijn daily driver is een EV en ik vind het briljant. Het verkeer is al kut genoeg tegenwoordig, die EV maakt een hoop ding simpeler en vooral ook goedkoper. Niemand wil 2 euro per liter dokken om overal maar aan te sluiten. Met de motor heb ik wel proefgereden op de Zero en ik vind het een kek ding, maar zonder snellaadoptie is het voor mij echt een zinloze exercitie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:34

Vrijdag

De Zwarte

botoo schreef op maandag 16 september 2024 @ 17:20:
[...]

[YouTube: Scooter met trompet]

Gewoon deze op je stekkerHarley beunen 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Licko schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:57:
Hoewel ze nog even mee kunnen, overweeg ik toch mijn banden al te vervangen. Ik heb echter geen idee wat een beetje een normale prijs is voor zoiets?

Ik ben helaas (nog niet) in staat de banden thuis te demonteren, dus daar betaal ik vanzelfsprekend ook extra voor.

Kunnen jullie een indicatie geven wat monteren en balanceren zou kosten?
Laatste keer was het 12,50 per band. Incl balanceren en gratis nieuwe binnenbanden, oude mee voor reserve.

[ Voor 6% gewijzigd door kneusteun op 16-09-2024 18:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:30
Nou dan kan je die garage op je blote knieën bedanken. Hier omgeving Rotterdam mag je gewoon op 50 euro per velg rekenen als je ze niet zelf demonteert. Breng je je losse velgen dan zit je rond de 30 euro.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
botoo schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 00:02:
Zo op de foto gezien netjes gedaan :Y)

* botoo zou de accu ook zwart laten, hooguit dat kleine stukje voor-onder de accu ook blauw maken.

[Afbeelding]
charrel schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 09:18:
[...]

Dat zou ook mijn idee, dat stukje motor cover ook in blauw doen.
Zo gezegd zo (gisteren) gedaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ibsz9V4fefTjEOeyYLycHMmhU9I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zljtEtzvol42dowoocqCwzsq.jpg?f=fotoalbum_large

EDIT: Zo kijkend wellicht de remhendel ook een keer doen. Het deel waar de voet op rust ga ik niet doen, dat houd een wrap niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Card Nox op 16-09-2024 18:23 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:36

Destruction

(ex-)Automonteur

Ah de DB killer en uitlaat discussie is terug. Nou, daar kan ik het volgende over zeggen: Ik ben heel blij met mijn Diversion 900 met compleet originele uitlaat. Ik heb ook een VFR750 met 2 van die open uitlaten (een dubbel uitgevoerd lawaaikanon zoals ik ze noem), stiekem had dat wel iets maar aangezien ik de motor vooral ook als vervoermiddel gebruik en er dus wel eens 's ochtends vroeg mee weg ga of 's avonds laat mee thuis kom, moet ik die open zooi niet hebben. Luide uitlaten is netzoiets als de fatbike, je weet dat er een keer beleid op komt en dan is de gehele groep het bokje omdat een paar herrieschoppers zich niet willen aanpassen :/

We zitten in het verdomhoekje met onze hobby, dat is gewoon een feit. Als we maatregelen kunnen nemen die voorkomen dat er steeds meer regelgeving en controle komt, waarom zouden we dat niet doen? Ik word wel eens kwad aangekeken als ik ergens met de motor aan kom, en als ik dan eens vraag wat er aan de hand is gaat het steevast over lawaai (en dan niet zozeer mijn motor gelukkig, want stiller dan origineel gaat niet). Ik moet zeggen dat ik dat wel aardig zat ben.

[ Voor 13% gewijzigd door Destruction op 16-09-2024 18:52 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
wokkelz schreef op maandag 16 september 2024 @ 18:11:
Nou dan kan je die garage op je blote knieën bedanken. Hier omgeving Rotterdam mag je gewoon op 50 euro per velg rekenen als je ze niet zelf demonteert. Breng je je losse velgen dan zit je rond de 30 euro.
Dat doe ik sowieso al, top zaak.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:45

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vDGHgsYslyNOrmjPGpgXHsWvN6Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GJFDkNVTfOclguWIDjTXU7kc.jpg?f=fotoalbum_large
Ergens op een bult, geitenpad 1e klas om dr te komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LMtRXx5V8ZCxD5_hohqK3m9ZrVE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/USYaGoAuWOXEUqET3WsJ0fuQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KRBK1n4zEDFDtzNu0O_u2aq-DSY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FQf1ibYsHEw6z5Mv9rjsR8xi.jpg?f=fotoalbum_large

Arme RT heeft weer wat meegemaakt vandaag, 2CT logo dr af geragd en de valbeugel aan de grond geschraapt :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Dan mag je echt wel dikke vrienden met een goedkope garagist zijn en / of goedbetaalde lessen verkopen _O-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Als je die als lesmotor inzet staat er een wachtrij aan inschrijvingen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
kneusteun schreef op maandag 16 september 2024 @ 19:00:
Als je die als lesmotor inzet staat er een wachtrij aan inschrijvingen :X
Oh dat denk ik ook wel ja. Is toch een beetje de porsche onder de motoren. En aan de ene kant denk ik dan 'hoe veel lol heb je eraan tijdens het lessen' maar misschien is jouw idee wel goud, want wat is een beter moment om mensen zelfcontrole aan te leren dan tijdens het halen van dat pasje...

Maar goed, dat is nog niet aan de orde voor mij. Wel een super idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

barta123 schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:54:
[...]

Hoeveel kWh is jouw accu? Ik heb overigens wel ervaring met DIY aan zero's. De mijne had een niet meer werkend klokje in het (ouderwetse Zero) display. Nieuw CR2302tje aan de print gesoldeerd en hij werkt weer 8)
Ik heb het 2022 model, met 15.6kWh accu.
Heb extra lang gezocht naar een 22 model, omdat de nieuwprijs toch best een ding is, dus liever een jonge occasion.
En van de 22 modellen zijn de cypher upgraden gratis. Dus +10% charge snelheid, van 6.0 naar 6.6kW, +10% range, van 15.6naar 17.3kWh.

Beide heb ik aardig nodig gehad zaterdag. Heb volgens m'n laadpas bij elkaar meer dan 20kWh getankt, en vertrok natuurlijk vol en kwam aardig leeg thuis. Dus zal wel 30kWh totaal geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

HTT-Thalan schreef op maandag 16 september 2024 @ 19:37:
want wat is een beter moment om mensen zelfcontrole aan te leren dan tijdens het halen van dat pasje...
Das wel een uitdaging, ik kon iemand die begon te lessen met aan de instructeur te vragen of 'ie ook wheelies en stoppies kon doen.
(nee dat was ik niet)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
botoo schreef op maandag 16 september 2024 @ 19:54:
[...]

Das wel een uitdaging, ik kon iemand die begon te lessen met aan de instructeur te vragen of 'ie ook wheelies en stoppies kon doen.
(nee dat was ik niet)
Gesloten terrein + extra verzekering + schadecontractje tekenen. En slijtage banden en koppeling. Kan geregeld worden. Ze kunnen het maar uit hun systeem hebben :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 13:52
4x2 schreef op maandag 16 september 2024 @ 18:40:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Arme RT heeft weer wat meegemaakt vandaag, 2CT logo dr af geragd en de valbeugel aan de grond geschraapt :+
Zeg gewoon dat je hem hebt laten vallen /s ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Jeanke117 schreef op maandag 16 september 2024 @ 21:23:
[...]

Zeg gewoon dat je hem hebt laten vallen /s ;)
De aarde draaide net verkeerd en raakte de motor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 13:18
HTT-Thalan schreef op maandag 16 september 2024 @ 17:26:
[...]

Je kan het ook positief zien: Als je een EV rijdt kun je wat vaker ongemerkt te hard rijden want mensen ervaren het niet zo als je met Vmax+15 voorbij zoeft. En je zult ook niet zo snel een melding krijgen over iemand horen straatracen als alle motoren elektrisch meedoen :+. Terwijl als er hier een brommer door de straat knettert ik altijd gelijk denk 'daar heb je weer zo'n aso' terwijl in 30% van de keren het ding niet vooruit komt maar wel lawaai maakt voor drie. Heb je al gelijk de schijn tegen terwijl je niet eens (veel) te hard gaat...

Mijn daily driver is een EV en ik vind het briljant. Het verkeer is al kut genoeg tegenwoordig, die EV maakt een hoop ding simpeler en vooral ook goedkoper. Niemand wil 2 euro per liter dokken om overal maar aan te sluiten. Met de motor heb ik wel proefgereden op de Zero en ik vind het een kek ding, maar zonder snellaadoptie is het voor mij echt een zinloze exercitie.
Helemaal eens, ik reed hiervoor een MT-07 met een mooie uitlaat, maar ik vind de Zero fantastisch.

Inderdaad irritant dat ze nog geen CCS snelladen geadopteerd hebben. Gelukkig kan Energica dat wel! Dus die optie is er in elk geval.

Voor mij is het niet zo'n probleem, ik zou het natuurlijk graag hebben, maar 90% van mijn kms is woon-werk en dat is nu 45km per dag, eerder een tijdje 120km per dag. Kan allemaal prima met de Zero, zelfs met mijn 11.4kWh accu uit 2014.

En inderaad, het scheelt een hoop onderhoud. Dat vind ik heerlijk, geen zorgen om de koppeling, de ketting smeren, remblokken (veel regeneratief remmen spaart onwijs je remblokken). Ook geen kleppen stellen, olie verversen, luchftilters, bougies etc..

En qua snelheid klopt helemaal. Ik reed een paar weken geleden met een maatje (hij op zijn Ducati supermoto) - allebei vlot optrekken, maar bij hem klonk het meteen aso, bij mij zag ik ook dat mensen die er wandelden niet eens opkeken -van het lawaai- (en dat is fijn) :9

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

4x2 schreef op maandag 16 september 2024 @ 18:40:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heel goed, je betaalt heel de band, dus gebruikt heel de band. :+

https://tweakers.net/i/F5...ga5HPBaM.jpg?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door _Apache_ op 17-09-2024 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Donderdag voor mijn werk vanuit Nieuwegein naar Machelen, België. Heen wordt hersenloos snelweg, maar heeft iemand nog een idee voor de terugweg?

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
GSX-MAN schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 08:49:
Donderdag voor mijn werk vanuit Nieuwegein naar Machelen, België. Heen wordt hersenloos snelweg, maar heeft iemand nog een idee voor de terugweg?
Da's best een afstand zelfs als je geen B weggetjes pakt. Misschien een optie om in plaats daarvan wat leuke stops in te plannen? Ik heb een museumjaarkaart die atijd wel goed is voor een onverwacht leuk bezoek in de trend van 'als ik er toch in de buurt ben'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

GSX-MAN schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 08:49:
TYRE (gratis software) heeft nu mogelijkheden voor toeristische routes. Je geeft je begin en eind punt aan, en hoelang de route mag duren (afstand). En die rekent het eea voor je uit en geeft een paar voorstellen.

Sommige modellen navigatie systemen (en apps) kunnen dit tegenwoordig ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

HTT-Thalan schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 08:51:
[...]

Da's best een afstand zelfs als je geen B weggetjes pakt. Misschien een optie om in plaats daarvan wat leuke stops in te plannen? Ik heb een museumjaarkaart die atijd wel goed is voor een onverwacht leuk bezoek in de trend van 'als ik er toch in de buurt ben'.
Op zich is het maar 157 km snelweg, als ik daar 200 binnendoor van kan maken zou het nog te overwegen zijn.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
GSX-MAN schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 08:57:
[...]

Op zich is het maar 157 km snelweg, als ik daar 200 binnendoor van kan maken zou het nog te overwegen zijn.
Och ik heb jaren in Nieuwegein gewerkt vanuit Breda en heb blijkbaar een heel andere herinnering aan die afstanden :P. Kompas op je stuur plakken en gewoon noord volgen? Wel lekker avontuurlijk :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

HTT-Thalan schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:00:
[...]

Och ik heb jaren in Nieuwegein gewerkt vanuit Breda en heb blijkbaar een heel andere herinnering aan die afstanden :P. Kompas op je stuur plakken en gewoon noord volgen? Wel lekker avontuurlijk :P.
Ik heb niet zo'n tof all terrain monster als @Blomminator, anders was een rechte lijn geen punt geweest >:) >:) >:)

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

HTT-Thalan schreef op maandag 16 september 2024 @ 17:26:
[...]

Ik heb het vaak juist andersom ervaren. Ik rij nu een jaar een BEV motor, en best wat mensen moeten er nog aan wennen.
Van de week nog, ieman die nogal boos keek en zwaaide met zn armen dat ik moest afremmen. Terwijl ik toch echt maar 50 reed toen ik bij het bord 'binnen bebouwde kom'.

Ik vermoed dat het komt dat men mij wel ziet - als ze hun best doen - maar vooral niet horen. Misschien denken ze dat ik zooo snel rij dat het geluid er nog achteraan komt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
GSX-MAN schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:02:
[...]

Ik heb niet zo'n tof all terrain monster als @Blomminator, anders was een rechte lijn geen punt geweest >:) >:) >:)
Dan zou ik toch maar een paar flinke noppen monteren als je de wateren ook wilt oversteken op die wijze :P.

YouTube: Dirt Bike Hydroplane

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
_Apache_ schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:23:
[...]

Ik heb het vaak juist andersom ervaren. Ik rij nu een jaar een BEV motor, en best wat mensen moeten er nog aan wennen.
Van de week nog, ieman die nogal boos keek en zwaaide met zn armen dat ik moest afremmen. Terwijl ik toch echt maar 50 reed toen ik bij het bord 'binnen bebouwde kom'.

Ik vermoed dat het komt dat men mij wel ziet - als ze hun best doen - maar vooral niet horen. Misschien denken ze dat ik zooo snel rij dat het geluid er nog achteraan komt. :+
Bij mijn auto is het 'audio' systeem nog schakelbaar en ik vind dat ruimteschip geluid maar niks, plus die domme pieper als ik achteruit ga... dus die staat vaak niet aan. Ik vind die rust en complete stilte bij het door de stad tokkelen echt heel bevredigend maar inderdaad, je moet extra op je qui-vive zijn want mensen letten echt slecht op (ook smartphones helpen daar natuurlijk niet bij).

Maar goed, dat heb ik op de NC ook. Als ik daarmee door een 30/50 wijk hobbel hoor je hem ook bijna niet aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

HTT-Thalan schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:34:
[...]

Bij mijn auto is het 'audio' systeem nog schakelbaar en ik vind dat ruimteschip geluid maar niks, plus die domme pieper als ik achteruit ga... dus die staat vaak niet aan. Ik vind die rust en complete stilte bij het door de stad tokkelen echt heel bevredigend maar inderdaad, je moet extra op je qui-vive zijn want mensen letten echt slecht op (ook smartphones helpen daar natuurlijk niet bij).

Maar goed, dat heb ik op de NC ook. Als ik daarmee door een 30/50 wijk hobbel hoor je hem ook bijna niet aankomen.
Je kunt de niet oplettende - fietsers vooral - goed laten schrikken door dichtbij te toeteren. 8) :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
GSX-MAN schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:02:
[...]

Jarenlang naar Vilvoorde gereden vanuit Den Haag. Enige hoogtepuntje onderweg... verder geen wild traject.
Anders vanuit werk naar Haacht, Herentals, Rijkevorsel en tot slot Hoogstraten. Dan heb je prima stukje Belgenland gehad. Als je nog zin hebt binnendoor via Chaam, Gilze, Kaatsheuvel, Heusden en dan Zaltbommel. Da's geen lelijk stuk rijden! Of je zwaait via bovengenoemde Happy Place af en al naburped van je dubbele Whopper met extra kaas over de A-nogwat naar huis. Combinatie van leuk rijden en niet te lang bezig zijn.

En natuurlijk niet vergeten dat je gewoon niet moet zeiken en óók een all-road moet kopen. Naast eerder genoemde ADHD-motor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +36 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Aan @cyntax @noes @4x2 en al die andere etterbakken die het hier aan mee hebben gewerkt... met jullie propaganda, jullie Honda-haat en jullie vuige, slinkse truucjes...

DIT IS JULLIE SCHULD JA :(.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2k5UCt_oIwJj5nvkZebdPUDuDzs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PFy5YrFPlapxTVcl3G9h8HwT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8JOk0VzVO1ctQRBWCCiK-JHtQI8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KS5PChjSZM7zwenLhAiDvucb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vE3J3dy2hcXLJjx_obWfCtmtDP4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8xHkPPAXLq81UlrCl2QE2GNZ.jpg?f=fotoalbum_large

* HTT-Thalan kijkt naar het gapende gat in zijn bankrekening en maakt alvast een mental note een hypotheekverhoging aan te vragen voor de volgende onderhoudsbeurt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:16:
Aan @cyntax @noes @4x2 en al die andere etterbakken die het hier aan mee hebben gewerkt... met jullie propaganda, jullie Honda-haat en jullie vuige, slinkse truucjes...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

* HTT-Thalan kijkt naar het gapende gat in zijn bankrekening en maakt alvast een mental note een hypotheekverhoging aan te vragen voor de volgende onderhoudsbeurt
Honda haat? Nee joh, mn eerste motor was een Honda SC59. Slechts 4 dagen van mogen genieten helaas (diefstal).

Maar aan die RT ga je veel plezier aan beleven, enjoy :Y

Wanneer komt jouw RT @NLDViane ? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
noes schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:19:
[...]

Honda haat? Nee joh, mn eerste motor was een Honda SC59. Slechts 4 dagen van mogen genieten helaas (diefstal).

Maar aan die RT ga je veel plezier aan beleven, enjoy :Y

Wanneer komt jouw RT @NLDViane ? ;)
Jullie hebben me zorgvuldig van mijn zielsmerk afgeweekt, dat is bijna hetzelfde :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

HTT-Thalan schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:16:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gefeliciteerd met de nieuwe motor :) De NC heeft plaats moeten maken of heb je die ook gewoon nog?

Je bent nog niet ingeschreven en je eerste zakelijke aankoop is alvast een feit. Goed bezig.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:00
Kijken hoeveel mensen spontaan Vmax gaan rijden als ze jou aan zien komen @HTT-Thalan :+

K to the KillaZ

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Destruction schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:26:
[...]

Gefeliciteerd met de nieuwe motor :) De NC heeft plaats moeten maken of heb je die ook gewoon nog?

Je bent nog niet ingeschreven en je eerste zakelijke aankoop is alvast een feit. Goed bezig.
Je moet ook gewoon een beetje leven. Pas zei iemand tegen me 'je wil dus instructeur worden' en ik zei 'nee, ik GA instructeur worden'. Manifesteren. Ik snap dat dit ding niet voor de komende 10 jaar mijn werkmotor word, zodra ik een beetje goed op stoom ben komt er absoluut iets speciaal 'voor de zaak' (of via de rijscholen, we zien wel). Deze motor is ook gewoon onderdeel van mijn proces... zodra ik de WRM-B binnen heb koop ik een airbag vest en zodra WRM-A binnen is een nieuwe helm.

Dit wordt mijn nieuwe leven en ik begin nu alvast me genieten :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

HTT-Thalan schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:31:
[...]

Die mag op een tegeltje, zouden meer mensen moeten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

[...]

Ik snap dat dit ding niet voor de komende 10 jaar mijn werkmotor word, zodra ik een beetje goed op stoom ben komt er absoluut iets speciaal 'voor de zaak'
Ach je moet ergens mee beginnen, en inderdaad als de zaken gaan lopen komt er ook wel een budget beschikbaar om iets jongers te kopen dat langer mee kan etc :)
Alleen maar goed d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:43
Wat een apparaat @HTT-Thalan, lekker hoor. Ik lurk vooral mee, maar ik kan je mindset heel erg waarderen hierin!

En ik durf inderdaad te wedden dat 99% van de mensen die je in de spiegel zien aankomen, je voor een politie agent zullen aanzien. Zeker met zo'n high vis jas en helm aan. Dat moet toch leuke taferelen opleveren. >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
[...]

Je moet ook gewoon een beetje leven. Pas zei iemand tegen me 'je wil dus instructeur worden' en ik zei 'nee, ik GA instructeur worden'. Manifesteren. Ik snap dat dit ding niet voor de komende 10 jaar mijn werkmotor word, zodra ik een beetje goed op stoom ben komt er absoluut iets speciaal 'voor de zaak' (of via de rijscholen, we zien wel). Deze motor is ook gewoon onderdeel van mijn proces... zodra ik de WRM-B binnen heb koop ik een airbag vest en zodra WRM-A binnen is een nieuwe helm.

Ik heb het al eerder gezegd, maar zeg het weer opnieuw: respect voor je keuzes en voor de weg die je kiest!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

De route terug voor donderdag krijgt vorm: bij de Carrefour in Rijkevorsel stoppen voor Belgisch bier, bij 't Houten Fritkot in Meerle stoppen voor diner, daarna Nederland in. Stukje A16 tot Kinderdijk, dan de Lekdijk naar Vianen en bijna thuis.

Slecht idee... Hoe laat?

Pagina: 1 ... 77 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.