Gister m'n 1e boete met de motor gereden na 6 jaar mijn rijbewijs te hebben, eigen stomme schuld ook nog eens. Blijkbaar is de boete voor rijden zonder Db killers 300,- ex administratie kosten....

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Zie het als een €50,- per jaar belasting voor het kunnen rijden zonder db killerUberdude schreef op zondag 15 september 2024 @ 21:39:
Gister m'n 1e boete met de motor gereden na 6 jaar mijn rijbewijs te hebben, eigen stomme schuld ook nog eens. Blijkbaar is de boete voor rijden zonder Db killers 300,- ex administratie kosten....
PV Output | 4440Wp | 12x370Wp | OZO | Helmond
Werd je aan de kant gezet of was er een fuik?Uberdude schreef op zondag 15 september 2024 @ 21:39:
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Werd aan de kant gezet door een motoragent, mocht er gelukkig mee naar huis rijden en geen WOK gekregen.noes schreef op zondag 15 september 2024 @ 22:17:
[...]
Werd je aan de kant gezet of was er een fuik?
Waren ze er onderweg uitgevallenUberdude schreef op zondag 15 september 2024 @ 21:39:
Durf je t niet an? Want als je die eenmaal gereden hebt, verlang je echt niet meer terug naar een CB500HTT-Thalan schreef op zondag 15 september 2024 @ 22:53:
Dit zullen we maar niet doen hè.
https://www.marktplaats.n...ffel-bmw-k1600gt-uit-2011
[ Voor 6% gewijzigd door noes op 15-09-2024 23:39 ]
Heb je nog mazzel gehad. Maar dat een agent je aan de kant zet moet ie ook wel veel herrie hebben gemaakt, denk ik? Reed je rustig of juist sportief?Uberdude schreef op zondag 15 september 2024 @ 22:18:
[...]
Werd aan de kant gezet door een motoragent, mocht er gelukkig mee naar huis rijden en geen WOK gekregen.
Ik ben blij dat je bent aangehouden eerlijk gezegd; ik ben wel een beetje klaar met de collega-rijders die teveel lawaai maken… donderdag bv nog een toertocht gereden met het werk (!); 8 motoren, eentje met open pijpen (HD) en in ieder dorp echoot zijn herrie van de huizen, niet het geluid van de andere 7…Uberdude schreef op zondag 15 september 2024 @ 21:39:
Eigen schuld wel, maar ik zou het niet onder 'stomme' rangschikken. Reed je die 6 jaar ook zonder dB killers?Uberdude schreef op zondag 15 september 2024 @ 21:39:
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
[ Voor 30% gewijzigd door gebruikershaes op 16-09-2024 06:15 ]
Vermogen dat je je eerst rijk gerekend hebt door de killers eruit te halen dan wel aftermarket pijpjes te shoppen en waarvan je vindt dat je er nu recht op hebt?botoo schreef op maandag 16 september 2024 @ 00:45:
Goed om te weten wat dat geintje kost, bij mij gaat de (extra) dB killer er weer uit, kost me domweg teveel vermogen, de motor wordt teveel gesmoord. Verlies ik ongetwijfeld mijn E keur maar in hoeverre ik boven de dB norm kom weet ik nog niet.
Had ze nog niet terug geplaatst na dat de motor 2 weken geleden op de testbank is afgesteld, in de tussentijd ook geen kans meer gehad om te rijden. Heb ze 90%van de tijd dat ik rijd ze er in zitten omdat ik normaal vaak naar Duitsland ga.botoo schreef op maandag 16 september 2024 @ 00:45:
[...]
Eigen schuld wel, maar ik zou het niet onder 'stomme' rangschikken. Reed je die 6 jaar ook zonder dB killers?
Goed om te weten wat dat geintje kost, bij mij gaat de (extra) dB killer er weer uit, kost me domweg teveel vermogen, de motor wordt teveel gesmoord. Verlies ik ongetwijfeld mijn E keur maar in hoeverre ik boven de dB norm kom weet ik nog niet.
Ik wil volgend jaar een Jekyl & Hyde laten ombouwen voor mijn type motor maar da's een kostbaar klusje en beduidend meer dan die € 300, tot dan loop ik het risico wel. Een wok is dan wel weer flink minder, maar ik zie mezelf als een beschaafde rijder met een beheerste rechterpols waar het overlast kan betekenen.
Kun je hem dan niet beter af laten stellen met db-killers? Als je toch 90% van de tijd met rijdt?Uberdude schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:51:
[...]
Had ze nog niet terug geplaatst na dat de motor 2 weken geleden op de testbank is afgesteld, in de tussentijd ook geen kans meer gehad om te rijden. Heb ze 90%van de tijd dat ik rijd ze er in zitten omdat ik normaal vaak naar Duitsland ga.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Moet sowieso terug want hij bokt met enige regelmaat in de 4e versnelling, meteen even vragen of die hem opnieuw afsteldJoris748 schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:59:
[...]
Kun je hem dan niet beter af laten stellen met db-killers? Als je toch 90% van de tijd met rijdt?
Ik, op mijn beurt, blijf erbij dat ook een motor met een stock uitlaat voor flink overlast kan zorgen door een losse rechterpols.Ik blijf erbij dat een motor die goed klinkt, dat ook doet met de stock uitlaat.
Afstellen moet je doen zoals je gaat rijden dus met alle toeters en bellen die je er we/niet op hebt zitten anders rij je met een onjuiste afstelling.Uberdude schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:51:[...]
Had ze nog niet terug geplaatst na dat de motor 2 weken geleden op de testbank is afgesteld, in de tussentijd ook geen kans meer gehad om te rijden. Heb ze 90%van de tijd dat ik rijd ze er in zitten omdat ik normaal vaak naar Duitsland ga.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Dat is imho toch wel een ontwerpfoutje. Voor jou wel oplostbaar door je voorrem vast te zetten (zijn klemmen voor) maar dat blijft een lastig punt._Apache_ schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:10:
De motor laat zich niet parkeren op een stijlen helling, want geen versnellingen (en geen parking brake oid) dus hij rolt dan weg.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Eenmaal geparkeerd staat ie bij mij op schijfremslot, dat blokkeert ook. Maar ik begreep dat een parking brake op komst is, dan word de achterrem ingehouden en dat zou het ook oplossen.botoo schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:14:
[...]
Dat is imho toch wel een ontwerpfoutje. Voor jou wel oplostbaar door je voorrem vast te zetten (zijn klemmen voor) maar dat blijft een lastig punt.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Interessante opmerkingbotoo schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:06:
Ik, op mijn beurt, blijf erbij dat ook een motor met een stock uitlaat voor flink overlast kan zorgen door een losse rechterpols.
[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 16-09-2024 11:38 ]
Turbo op de NC dan maar?HTT-Thalan schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:37:
Goed, vandaag bij Langenberg in Coevorden geweest. Mooie zaak, goed voorzien van voorraad en ze nemen absoluut de tijd voor je. Na een gesprek met wat tips en advies proefgezeten op een ST1300. En al direct werd duidelijk dat die het echt niet kon worden. Mijn zwaartepunt (qua eisen) zit niet op de snelweg, maar op het parkeerterrein, en de Pan voelt gewoon lomp zwaar aan, zelfs tussen je benen al. Op basis daarvan besloten die niet proef te rijden.
De CBF1000 was dus de volgende kanshebber. Daarop ben ik het industrieterrein op gereden om deze aan de tand te voelen. Wat gelijk opvalt is dat hij enorm lichtvoetig aanvoelt, bijna té licht, vooral achterin. Ik vond het blok en de gasrespons ook aan de nerveuze kant, al is dat iets waar ik eventueel nog aan zou kunnen wennen.
Wat veel minder beviel is dat bij rijden met slippende koppeling het blok wat schuurt of toch in ieder geval niet zo lekker klinkt. Uiteraard kan dat een manco van precies die motor zijn en niet van elke CBF1000.
Helaas was de nagel in de doodskist het invallen bij de bochten. Zo lichtvoetig en soepel als de hele motor voelt, zo zwaar is het stuur. Het draait zeker soepel, maar het voelt alsof er voorop de motor, nog buiten het voorwiel, een gewicht hangt. Zodra je begint met insturen 'valt' het wiel en dat gewicht gewoon de bocht in en dat voelt totaal niet prettig of stabiel.
Op de weg terug op mijn NC'tje moet ik dan helaas de conclusie trekken dat vermogen ten spijt, ik de NC nog steeds weer meer ga waarderen. Het ding doet precies alles goed: voorspelbaar stuurgedrag, lineair vermogen (voorzover het er is), zeer stabiel in de bochten en een echte pakezel qua bagageruimte. Maar goed, ik kan wel blijven kwijnen, de NC mag niet mee naar het CBR.
Blijft dus voorlopig over de RT. Ik heb nog even op een Benelli gezeten maar dat is niet een merk wat ik serieus durf overwegen, liever een gevestigde naam en dito reputatie. Mijn lijstje is dus nu vrijwel leeg, op de RT na. Ik zou nog naar een Vstrom kunnen kijken maar de 1000cc variant daarvan staat niet bekend om uitmuntende bouwkwaliteit.
Moeilijk.
Awesome
NC met power commander tuneA13X schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:39:
[...]
Turbo op de NC dan maar?
Of wat realistischer een XJ900 of TDM900 uit het Yamaha arsenaal?
Zou mooi zijn als dat kon heA13X schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:39:
[...]
Turbo op de NC dan maar?
Of wat realistischer een XJ900/Diversion of TDM900 uit het Yamaha arsenaal?
[ Voor 32% gewijzigd door HTT-Thalan op 16-09-2024 11:43 ]
Die moest ik even opzoeken. Zit er zo op het oog prima uit, maar volgens mij nog erg nieuw? Ik kom ze niet onder de 8k tegen.Joris748 schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:47:
@HTT-Thalan Tracer 900? Ook een lichtvoetige motor, met een koppelrijk blok.
Waren de banden niet gewoon vlak/vierkant gereden? Zo klinkt het een beetje met deze beschrijving. Wellicht een idee om nog even een andere te testen voordat je het hele model meteen afschrijft? Een zithouding e.d. is gewoon modelspecifiek, maar dit kán ook aan deze specifieke motor liggen.HTT-Thalan schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:37:
Helaas was de nagel in de doodskist het invallen bij de bochten. Zo lichtvoetig en soepel als de hele motor voelt, zo zwaar is het stuur. Het draait zeker soepel, maar het voelt alsof er voorop de motor, nog buiten het voorwiel, een gewicht hangt. Zodra je begint met insturen 'valt' het wiel en dat gewicht gewoon de bocht in en dat voelt totaal niet prettig of stabiel.
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Nee, de banden waren netjes en zeker niet vierkant. Als dat het geval was zou je een 'kantelpunt' moeten voelen, maar hier was het overduidelijk een gewicht wat ik voelde, alsof er een blok lood op het voorspatbord was gemonteerd (en dat was niet zo, ik heb gechecktgeert_s schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:50:
[...]
Waren de banden niet gewoon vlak/vierkant gereden? Zo klinkt het een beetje met deze beschrijving. Wellicht een idee om nog even een andere te testen voordat je het hele model meteen afschrijft? Een zithouding e.d. is gewoon modelspecifiek, maar dit kán ook aan deze specifieke motor liggen.
[ Voor 26% gewijzigd door charrel op 16-09-2024 11:56 ]
De oudste exemplaren stammen uit 2015. Ondertussen is hij opgevolgd door de Tracer 9.HTT-Thalan schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:49:
[...]
Die moest ik even opzoeken. Zit er zo op het oog prima uit, maar volgens mij nog erg nieuw? Ik kom ze niet onder de 8k tegen.
Kunt de mijne kopen voor 8k zonder comfort zadel en koffers enzoHTT-Thalan schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:49:
[...]
Die moest ik even opzoeken. Zit er zo op het oog prima uit, maar volgens mij nog erg nieuw? Ik kom ze niet onder de 8k tegen.
Zegt degene met een NC dat nou over een DivHTT-Thalan schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:41:
[...]
Zou mooi zijn als dat kon he. Maar ik denk dat het de fiets serieus zou verpesten, Honda weet heus wel wat ze doen.
Wat ik wel overweeg is of ik hem misschien gewoon niet moet inruilen, maar erbij houden. Zo prettig als die motor voor mij is, zo fijn kan hij ook voor een ander rijden (zoals een student). En niemand verbiedt mij, als ik mijn bevoegdheid in de zak heb, met die NC rond te snorren.
Diversion 900 zou technisch gezien aan de exameneisen voldoen, maar wat een saai kutding vind ik dat zeg. Bovendien zit je daar, net als bij de CBF overigens, toch een tikkie voorover. Bij de NC en RT zit ik kaarsrecht en dat vind ik heel prettig. TDM wederom technisch akkoord, maar komt mij niet over als de meest betrouwbare motor (kan ik niet duiden, onderbuik) en volgens mij is het meerendeel daarvan ook flink afgeragd.
Awesome
Zeker, maar dat is aan mij hè, om te zorgen dat het ding er netjes uitziet. Die RT die hier staat is hartstikke strak, ik hoef hem alleen te poetsen en wat rubberen dopjes te voorzien hier en daar.kneusteun schreef op maandag 16 september 2024 @ 12:04:
Je gaat toch voor een rijschool werken in het begin?
Hier kreeg ik dan een motor voor prive en werk van de rijschool.... GS1250 of een AT1100.
Ik zou als rijschool houder ook wel mijn personeel op nette frisse motor willen zien, niet zo'n lelijk hok wat eruit ziet alsof het bijna aan het einde van zijn latijn is.
Is ook een beetje je visitekaartje immers. Net als dat ik genoeg mensen ken hier die de keuze van de rijschool aanpassen naar diegene met de nieuwere fietsen.
Ik ben niet onbevooroordeeld want ik rijd al 5 jaar op dat kreng dus ik kan er ondertussen een ei mee pellen, maar mensen geven de NC te weinig credit. Bij de Diversion doelde ik vooral op de oubollige styling. Ik krijg nog regelmatig complimenten van voorbijgangers op de NC die denken dat daar een hele spannende snelle motor staat te blinken. En die 47pk's die er zijn zitten wel allemaal onderin dus vermits het niet rechtuit hoeft te knallen hou ik de meeste mensen wel bij, ook met literfietsen.
Om de mogelijke situatie dat er misschien al dan niet een dealer een inruilbod op de NC zou kúnnen doen, heb ik me extreem uitgesloofd en even een doek langs het ding gehaald.
En de K1600GTHTT-Thalan schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:37:
[..]
Blijft dus voorlopig over de RT. Ik heb nog even op een Benelli gezeten maar dat is niet een merk wat ik serieus durf overwegen, liever een gevestigde naam en dito reputatie. Mijn lijstje is dus nu vrijwel leeg, op de RT na. [..]
Moeilijk.
Nee, die ligt buiten het budget en is overkill voor wat ik nodig heb. Al zou ik er best een keer op willen proefvliegen.
Op een nieuwe Benelli met garantie zou ik daar niet zo overin zitten, als je afdwingt dat je bij problemen vervangend vervoer krijgt. In dat kader zou je ook CFMoto kunnen overwegen, Motoplaza in Groningen doet daar ook dealer van spelen.HTT-Thalan schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:37:
Blijft dus voorlopig over de RT. Ik heb nog even op een Benelli gezeten maar dat is niet een merk wat ik serieus durf overwegen, liever een gevestigde naam en dito reputatie. Mijn lijstje is dus nu vrijwel leeg, op de RT na. Ik zou nog naar een Vstrom kunnen kijken maar de 1000cc variant daarvan staat niet bekend om uitmuntende bouwkwaliteit.
Moeilijk.
Had mn eerdere post over de GT gelezen?HTT-Thalan schreef op maandag 16 september 2024 @ 15:16:
[...]
Nee, die ligt buiten het budget en is overkill voor wat ik nodig heb. Al zou ik er best een keer op willen proefvliegen.
Buiten budget omdat ik mezelf een limiet heb gesteld. Als ik die blijf oprekken is het einde zoek. Ik wil 3k opleggen, give or take. Voor 3k kan ik een oudere RT krijgen of andersoortig model in die hoek, bij inruil of verkoop van de NC kan het tot 5k gaan, wederom ongeveer. Ik kijk niet op een paar honderd voor afleverbeurten of noodzakelijke upgrades (scherm, hvv) maar dat moet wel de grens blijven.noes schreef op maandag 16 september 2024 @ 15:34:
[...]
Had mn eerdere post over de GT gelezen?
noes in "Hét grote motortopic - Deel 26 (2024)"
Buiten buget lijkt me meevallen, als je 8k voor een motor hebt liggen kan je al voor een vroege K1600GT gaan.
Maar overkill is het sowiesoheerlijk.
[ Voor 60% gewijzigd door Hkuit op 16-09-2024 16:49 . Reden: Citaat eruit gehaald omdat het niet persoonlijk is maar juist over een hele groep gaat ]
Vind het ook een beetje deflectie.Hkuit schreef op maandag 16 september 2024 @ 15:54:
[...]
Beste @botoo , jij blijft dat zeggen over jouw rechterhand, dat is een overtuiging, maar mijn collega denkt dat waarschijnlijk ook maar ondertussen maakt hij een hoop teringherrie, waar ik als mederijder ook op aangekeken wordt.
Gewoon binnen de grenzen, geen redenen bedenken om niet te hoeven voldoen. Of gewoon toegeven dat je weinig geeft om wat de anderen vinden, dat kan ook…
Tot zover kunnen we het volledig eens zijn.HTT-Thalan schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:12:
[...]
Vind het ook een beetje deflectie.
Rechterhand bepaalt veel: klopt.
Met stock kun je ook lawaai maken: klopt.
Mensen hebben wisselende toleranties: klopt wederom.
Ik pak hier even op dat je hier mij bedoeld, want ik kan niet voor de ervaringen een ander spreken. Verboden is een keiharde lijn, of ik me daarbover beweegt weten we pas als ik een officiele geluidsmeting heb gehad (eerlijk gezegd verwacht ik van wel). Ongewenst is dan net datgene bij diegenen die een laagdrempelige tolerantie hebben waar het motorgeluid aangaat.Maar je komt overal met zo'n motor, gaat willens en wetens met die uitlaat aan de slag, wetende dat het verboden en ongewenst is
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ja die ken ik en daarmee komen we precies op het punt wat ik uit probeer te leggen. Deze knakker verwijdert z'n dB killer in het geheel en ik weet uit ervaring (o.a. bij wedstrijden) dat dat soort aanpassingen nogal oorverdovend zijn. Bij mij zit de normale demper er gewoon nog in. De dB killer waar ik het over heb is datgene wat nodig was om vanaf een bepaad bouwjaar een typegoedkeuring te kunnen krijgen voor de E4 eis.Ik weet niet of ik die van @botoo hiermee mag vergelijken, maar:
YouTube: Sound Test - with and without dB killer S&S SuperStreet 2-1 exhaust ...
dat is echt serieus lawaai hoor. Als die naast je optrekt op een rondweg vergaat horen en zien je.
Ik wijs naar niemand waar het 'stock kan ook erg zijn' betreft, dat is niet meer dat helder maken dat je rechterpols een zware invloed kan hebben. En dat mensen soms onverdragelijk zijn over van alles en nog wat waar het niet over hun eigen hobbies gaat is toch wel algemeen bekend hè?Zodra je met die uitlaat buiten de wet gaat knutselen vind ik dat je alle recht op argumenten als 'stock kan ook erg zijn' en 'mensen zijn soms onverdraaglijk' kwijtraakt. Zorg eerst even dat je zelf binnen de normen loopt voor je een ander gaat wijzen op zijn tolerantie.
Neehoor, ik verander niet zomaar van gedachten en zonder tegengas kan er ook geen discussie zijn.Oké rant over, ik geloof namelijk ook niet dat hij nu ineens van gedachten gaat veranderen omwille van onze mening op dit onderwerp, maar vond het nodig een beetje tegengas te geven.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl
Ja wel stom dat Zero nog steeds geen parkeerrem heeft._Apache_ schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:10:
Afgelopen zaterdag een VRO gedaan met de Zero SR/S.
Wat een super dag. Oefeningen met het bochtenrijden, goed doorkijken, uitwijken / hard remmen in een bocht.
Eigenlijk gingen alle oefeningen perfect, behalve 1 die ik heb moeten overslaan. De motor laat zich niet parkeren op een stijle helling, want geen versnellingen (en geen parking brake oid) dus hij rolt dan weg.
Maar wat zijn die kombochten gaaf, die lopen bijna verticaal omhoog, en hoe harder je gaat, hoe fijner het voelt. Je voelt de motor echt inzakken bij >120kmh.
Een van de remoefeningen was alleen het gebruik van je achterrem, op een snelheid die je zelf wenst. Als je dat met 160kmh doet, staat je achterrem dus mooi te gloeien.![]()
Al met al dik 300km gereden, veel geleerd, superdag!
3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Ik ga alleen even op die collega in:botoo schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:41:
@Hkuit Hoe reageerde je collega op jouw commentaar m.b.t. teringherrie? Of heb je die daar niet over aangesproken? Sommige mensen kunnen uitlaatgeluid inderdaad anders beleven dan jij als je met ze rijd. Je zou eens moeten beluisteren welk geluid ik maak en daarna bedenken of het mijn overtuiging of een simpele registratie is en ik me misschien ook wel binnen de wettelijke grenzen beweeg.
One of us! One of us! One of us!Slayer schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:53:
Afgelopen zaterdag mijn eerste motorrijles gehad, en het was erg leuk en nog een bijkomstigheid dat het lekker weer was. Aan het rijden geweest + een aantal oefeningenVoor mijn eigen gevoel en die van de rijinstructeur ging het goed
- met losse handen rijden
- motorgym
- achteruit parkeren
- langzame slalom
- stapvoets rijden
Gisteren de e-rijschool mobile app geïnstalleerd en bleek dat ik vanmorgen ook nog een les had staan, iets geregeld met mijn werk en vanmorgen mijn tweede les afgerond
Volgende week les nr. 3![]()
En alles gedaan op een Yamaha mt-07.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
en je collega niet aan durven spreken? Omdat dit het internet is en je je collega RL meemaakt?Ik ben blij dat je bent aangehouden eerlijk gezegd
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Mijn ervaring (n= wat meer dan 1) dat je daar helemaal gelijk in hebt. Ook vaak hoe ouder hoe luider want geen of lagere dB norm. Harley als oude luchtgekoelde pushrod V-twin houd op met bestaan. EV is de toekomst maar ook daar zullen degenen die kabaal willen maken wel een oplossing voor vinden.Joris748 schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:51:
Mijn ervaring (n=1) is dat een standaard Harley Davidson ook al op het randje zit qua geluidsbeleving.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Je kan het ook positief zien: Als je een EV rijdt kun je wat vaker ongemerkt te hard rijden want mensen ervaren het niet zo als je met Vmax+15 voorbij zoeft. En je zult ook niet zo snel een melding krijgen over iemand horen straatracen als alle motoren elektrisch meedoenbotoo schreef op maandag 16 september 2024 @ 17:20:
[...]
Mijn ervaring (n= wat meer dan 1) dat je daar helemaal gelijk in hebt. Ook vaak hoe ouder hoe luider want geen of lagere dB norm. Harley als oude luchtgekoelde pushrod V-twin houd op met bestaan. EV is de toekomst maar ook daar zullen degenen die kabaal willen maken wel een oplossing voor vinden.
[YouTube: Scooter met trompet]
botoo schreef op maandag 16 september 2024 @ 17:20:
[...]
Mijn ervaring (n= wat meer dan 1) dat je daar helemaal gelijk in hebt. Ook vaak hoe ouder hoe luider want geen of lagere dB norm. Harley als oude luchtgekoelde pushrod V-twin houd op met bestaan. EV is de toekomst maar ook daar zullen degenen die kabaal willen maken wel een oplossing voor vinden.
[YouTube: Scooter met trompet]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Laatste keer was het 12,50 per band. Incl balanceren en gratis nieuwe binnenbanden, oude mee voor reserve.Licko schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:57:
Hoewel ze nog even mee kunnen, overweeg ik toch mijn banden al te vervangen. Ik heb echter geen idee wat een beetje een normale prijs is voor zoiets?
Ik ben helaas (nog niet) in staat de banden thuis te demonteren, dus daar betaal ik vanzelfsprekend ook extra voor.
Kunnen jullie een indicatie geven wat monteren en balanceren zou kosten?
[ Voor 6% gewijzigd door kneusteun op 16-09-2024 18:01 ]
botoo schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 00:02:
Zo op de foto gezien netjes gedaan![]()
* botoo zou de accu ook zwart laten, hooguit dat kleine stukje voor-onder de accu ook blauw maken.
[Afbeelding]
Zo gezegd zo (gisteren) gedaan.charrel schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 09:18:
[...]
Dat zou ook mijn idee, dat stukje motor cover ook in blauw doen.
[ Voor 14% gewijzigd door Card Nox op 16-09-2024 18:23 ]
[ Voor 13% gewijzigd door Destruction op 16-09-2024 18:52 ]
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Dat doe ik sowieso al, top zaak.wokkelz schreef op maandag 16 september 2024 @ 18:11:
Nou dan kan je die garage op je blote knieën bedanken. Hier omgeving Rotterdam mag je gewoon op 50 euro per velg rekenen als je ze niet zelf demonteert. Breng je je losse velgen dan zit je rond de 30 euro.
Dan mag je echt wel dikke vrienden met een goedkope garagist zijn en / of goedbetaalde lessen verkopen
Oh dat denk ik ook wel ja. Is toch een beetje de porsche onder de motoren. En aan de ene kant denk ik dan 'hoe veel lol heb je eraan tijdens het lessen' maar misschien is jouw idee wel goud, want wat is een beter moment om mensen zelfcontrole aan te leren dan tijdens het halen van dat pasje...kneusteun schreef op maandag 16 september 2024 @ 19:00:
Als je die als lesmotor inzet staat er een wachtrij aan inschrijvingen
Ik heb het 2022 model, met 15.6kWh accu.barta123 schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:54:
[...]
Hoeveel kWh is jouw accu? Ik heb overigens wel ervaring met DIY aan zero's. De mijne had een niet meer werkend klokje in het (ouderwetse Zero) display. Nieuw CR2302tje aan de print gesoldeerd en hij werkt weer
Das wel een uitdaging, ik kon iemand die begon te lessen met aan de instructeur te vragen of 'ie ook wheelies en stoppies kon doen.HTT-Thalan schreef op maandag 16 september 2024 @ 19:37:
want wat is een beter moment om mensen zelfcontrole aan te leren dan tijdens het halen van dat pasje...
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Gesloten terrein + extra verzekering + schadecontractje tekenen. En slijtage banden en koppeling. Kan geregeld worden. Ze kunnen het maar uit hun systeem hebbenbotoo schreef op maandag 16 september 2024 @ 19:54:
[...]
Das wel een uitdaging, ik kon iemand die begon te lessen met aan de instructeur te vragen of 'ie ook wheelies en stoppies kon doen.
(nee dat was ik niet)
Zeg gewoon dat je hem hebt laten vallen /s4x2 schreef op maandag 16 september 2024 @ 18:40:
[Afbeelding]
Ergens op een bult, geitenpad 1e klas om dr te komen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Arme RT heeft weer wat meegemaakt vandaag, 2CT logo dr af geragd en de valbeugel aan de grond geschraapt
De aarde draaide net verkeerd en raakte de motor.Jeanke117 schreef op maandag 16 september 2024 @ 21:23:
[...]
Zeg gewoon dat je hem hebt laten vallen /s
Helemaal eens, ik reed hiervoor een MT-07 met een mooie uitlaat, maar ik vind de Zero fantastisch.HTT-Thalan schreef op maandag 16 september 2024 @ 17:26:
[...]
Je kan het ook positief zien: Als je een EV rijdt kun je wat vaker ongemerkt te hard rijden want mensen ervaren het niet zo als je met Vmax+15 voorbij zoeft. En je zult ook niet zo snel een melding krijgen over iemand horen straatracen als alle motoren elektrisch meedoen. Terwijl als er hier een brommer door de straat knettert ik altijd gelijk denk 'daar heb je weer zo'n aso' terwijl in 30% van de keren het ding niet vooruit komt maar wel lawaai maakt voor drie. Heb je al gelijk de schijn tegen terwijl je niet eens (veel) te hard gaat...
Mijn daily driver is een EV en ik vind het briljant. Het verkeer is al kut genoeg tegenwoordig, die EV maakt een hoop ding simpeler en vooral ook goedkoper. Niemand wil 2 euro per liter dokken om overal maar aan te sluiten. Met de motor heb ik wel proefgereden op de Zero en ik vind het een kek ding, maar zonder snellaadoptie is het voor mij echt een zinloze exercitie.
3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting
Heel goed, je betaalt heel de band, dus gebruikt heel de band.4x2 schreef op maandag 16 september 2024 @ 18:40:
[Afbeelding]
Ergens op een bult, geitenpad 1e klas om dr te komen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Arme RT heeft weer wat meegemaakt vandaag, 2CT logo dr af geragd en de valbeugel aan de grond geschraapt
[ Voor 8% gewijzigd door _Apache_ op 17-09-2024 08:45 ]
Slecht idee... Hoe laat?
Da's best een afstand zelfs als je geen B weggetjes pakt. Misschien een optie om in plaats daarvan wat leuke stops in te plannen? Ik heb een museumjaarkaart die atijd wel goed is voor een onverwacht leuk bezoek in de trend van 'als ik er toch in de buurt ben'.GSX-MAN schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 08:49:
Donderdag voor mijn werk vanuit Nieuwegein naar Machelen, België. Heen wordt hersenloos snelweg, maar heeft iemand nog een idee voor de terugweg?
TYRE (gratis software) heeft nu mogelijkheden voor toeristische routes. Je geeft je begin en eind punt aan, en hoelang de route mag duren (afstand). En die rekent het eea voor je uit en geeft een paar voorstellen.GSX-MAN schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 08:49:
Donderdag voor mijn werk vanuit Nieuwegein naar Machelen, België. Heen wordt hersenloos snelweg, maar heeft iemand nog een idee voor de terugweg?
Op zich is het maar 157 km snelweg, als ik daar 200 binnendoor van kan maken zou het nog te overwegen zijn.HTT-Thalan schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 08:51:
[...]
Da's best een afstand zelfs als je geen B weggetjes pakt. Misschien een optie om in plaats daarvan wat leuke stops in te plannen? Ik heb een museumjaarkaart die atijd wel goed is voor een onverwacht leuk bezoek in de trend van 'als ik er toch in de buurt ben'.
Slecht idee... Hoe laat?
Och ik heb jaren in Nieuwegein gewerkt vanuit Breda en heb blijkbaar een heel andere herinnering aan die afstandenGSX-MAN schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 08:57:
[...]
Op zich is het maar 157 km snelweg, als ik daar 200 binnendoor van kan maken zou het nog te overwegen zijn.
Ik heb niet zo'n tof all terrain monster als @Blomminator, anders was een rechte lijn geen punt geweestHTT-Thalan schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:00:
[...]
Och ik heb jaren in Nieuwegein gewerkt vanuit Breda en heb blijkbaar een heel andere herinnering aan die afstanden. Kompas op je stuur plakken en gewoon noord volgen? Wel lekker avontuurlijk
.
Slecht idee... Hoe laat?
Ik heb het vaak juist andersom ervaren. Ik rij nu een jaar een BEV motor, en best wat mensen moeten er nog aan wennen.HTT-Thalan schreef op maandag 16 september 2024 @ 17:26:
[...]
Je kan het ook positief zien: Als je een EV rijdt kun je wat vaker ongemerkt te hard rijden want mensen ervaren het niet zo als je met Vmax+15 voorbij zoeft. En je zult ook niet zo snel een melding krijgen over iemand horen straatracen als alle motoren elektrisch meedoen. Terwijl als er hier een brommer door de straat knettert ik altijd gelijk denk 'daar heb je weer zo'n aso' terwijl in 30% van de keren het ding niet vooruit komt maar wel lawaai maakt voor drie. Heb je al gelijk de schijn tegen terwijl je niet eens (veel) te hard gaat...
Mijn daily driver is een EV en ik vind het briljant. Het verkeer is al kut genoeg tegenwoordig, die EV maakt een hoop ding simpeler en vooral ook goedkoper. Niemand wil 2 euro per liter dokken om overal maar aan te sluiten. Met de motor heb ik wel proefgereden op de Zero en ik vind het een kek ding, maar zonder snellaadoptie is het voor mij echt een zinloze exercitie.
Dan zou ik toch maar een paar flinke noppen monteren als je de wateren ook wilt oversteken op die wijzeGSX-MAN schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:02:
[...]
Ik heb niet zo'n tof all terrain monster als @Blomminator, anders was een rechte lijn geen punt geweest![]()
![]()
Bij mijn auto is het 'audio' systeem nog schakelbaar en ik vind dat ruimteschip geluid maar niks, plus die domme pieper als ik achteruit ga... dus die staat vaak niet aan. Ik vind die rust en complete stilte bij het door de stad tokkelen echt heel bevredigend maar inderdaad, je moet extra op je qui-vive zijn want mensen letten echt slecht op (ook smartphones helpen daar natuurlijk niet bij)._Apache_ schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:23:
[...]
Ik heb het vaak juist andersom ervaren. Ik rij nu een jaar een BEV motor, en best wat mensen moeten er nog aan wennen.
Van de week nog, ieman die nogal boos keek en zwaaide met zn armen dat ik moest afremmen. Terwijl ik toch echt maar 50 reed toen ik bij het bord 'binnen bebouwde kom'.
Ik vermoed dat het komt dat men mij wel ziet - als ze hun best doen - maar vooral niet horen. Misschien denken ze dat ik zooo snel rij dat het geluid er nog achteraan komt.
Je kunt de niet oplettende - fietsers vooral - goed laten schrikken door dichtbij te toeteren.HTT-Thalan schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:34:
[...]
Bij mijn auto is het 'audio' systeem nog schakelbaar en ik vind dat ruimteschip geluid maar niks, plus die domme pieper als ik achteruit ga... dus die staat vaak niet aan. Ik vind die rust en complete stilte bij het door de stad tokkelen echt heel bevredigend maar inderdaad, je moet extra op je qui-vive zijn want mensen letten echt slecht op (ook smartphones helpen daar natuurlijk niet bij).
Maar goed, dat heb ik op de NC ook. Als ik daarmee door een 30/50 wijk hobbel hoor je hem ook bijna niet aankomen.
Jarenlang naar Vilvoorde gereden vanuit Den Haag. Enige hoogtepuntje onderweg... verder geen wild traject.GSX-MAN schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:02:
[...]
Ik heb niet zo'n tof all terrain monster als @Blomminator, anders was een rechte lijn geen punt geweest![]()
![]()
Honda haat? Nee joh, mn eerste motor was een Honda SC59. Slechts 4 dagen van mogen genieten helaas (diefstal).HTT-Thalan schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:16:
Aan @cyntax @noes @4x2 en al die andere etterbakken die het hier aan mee hebben gewerkt... met jullie propaganda, jullie Honda-haat en jullie vuige, slinkse truucjes...
DIT IS JULLIE SCHULD JA.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
* HTT-Thalan kijkt naar het gapende gat in zijn bankrekening en maakt alvast een mental note een hypotheekverhoging aan te vragen voor de volgende onderhoudsbeurt
Jullie hebben me zorgvuldig van mijn zielsmerk afgeweekt, dat is bijna hetzelfdenoes schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:19:
[...]
Honda haat? Nee joh, mn eerste motor was een Honda SC59. Slechts 4 dagen van mogen genieten helaas (diefstal).
Maar aan die RT ga je veel plezier aan beleven, enjoy
Wanneer komt jouw RT @NLDViane ?
Gefeliciteerd met de nieuwe motorHTT-Thalan schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:16:
Aan @cyntax @noes @4x2 en al die andere etterbakken die het hier aan mee hebben gewerkt... met jullie propaganda, jullie Honda-haat en jullie vuige, slinkse truucjes...
DIT IS JULLIE SCHULD JA.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
* HTT-Thalan kijkt naar het gapende gat in zijn bankrekening en maakt alvast een mental note een hypotheekverhoging aan te vragen voor de volgende onderhoudsbeurt
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
K to the KillaZ
Je moet ook gewoon een beetje leven. Pas zei iemand tegen me 'je wil dus instructeur worden' en ik zei 'nee, ik GA instructeur worden'. Manifesteren. Ik snap dat dit ding niet voor de komende 10 jaar mijn werkmotor word, zodra ik een beetje goed op stoom ben komt er absoluut iets speciaal 'voor de zaak' (of via de rijscholen, we zien wel). Deze motor is ook gewoon onderdeel van mijn proces... zodra ik de WRM-B binnen heb koop ik een airbag vest en zodra WRM-A binnen is een nieuwe helm.Destruction schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:26:
[...]
Gefeliciteerd met de nieuwe motorDe NC heeft plaats moeten maken of heb je die ook gewoon nog?
Je bent nog niet ingeschreven en je eerste zakelijke aankoop is alvast een feit. Goed bezig.
Die mag op een tegeltje, zouden meer mensen moeten doen.HTT-Thalan schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:31:
[...]
Dit wordt mijn nieuwe leven en ik begin nu alvast me genieten.
Ach je moet ergens mee beginnen, en inderdaad als de zaken gaan lopen komt er ook wel een budget beschikbaar om iets jongers te kopen dat langer mee kan etcHTT-Thalan schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:31:
[...]
Ik snap dat dit ding niet voor de komende 10 jaar mijn werkmotor word, zodra ik een beetje goed op stoom ben komt er absoluut iets speciaal 'voor de zaak'
Alleen maar goedDit wordt mijn nieuwe leven en ik begin nu alvast me genieten.
Ik heb het al eerder gezegd, maar zeg het weer opnieuw: respect voor je keuzes en voor de weg die je kiest!HTT-Thalan schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:31:
[...]
Je moet ook gewoon een beetje leven. Pas zei iemand tegen me 'je wil dus instructeur worden' en ik zei 'nee, ik GA instructeur worden'. Manifesteren. Ik snap dat dit ding niet voor de komende 10 jaar mijn werkmotor word, zodra ik een beetje goed op stoom ben komt er absoluut iets speciaal 'voor de zaak' (of via de rijscholen, we zien wel). Deze motor is ook gewoon onderdeel van mijn proces... zodra ik de WRM-B binnen heb koop ik een airbag vest en zodra WRM-A binnen is een nieuwe helm.
Dit wordt mijn nieuwe leven en ik begin nu alvast me genieten.
Slecht idee... Hoe laat?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq