Afgelopen vrijdag een vrije dag genomen om een ritje mee te rijden met the TRF (TrailRiders Fellowship).
Het wat een 'easy' route dus ik checkte of een V85TT meekon.. zou geen probleem moeten zijn voor iemand met ervaring (dat heb ik, niet mega veel maar ben geen beginner).. maar zou wel 'muddy' worden..
Nou dat heb ik geweten! bij verzamelen bleek dat mijn motor zo'n 2x het gemiddelde woog (allemaal enduro 300-450cc bikes of full knoblies)
Maar ik ben niet snel uit het veld geslagen..
Eerste greenlane was al raak.. omdat de weg niet begaanbaar was een kleine detour... door diepe modder en ruts en wortels.. bergop ook nog eens..
Mijn banden waren duidelijk een beperkende factor.. maar na TC uitzetten (en dus de kerel achter me mooi te 'verven' met modder) kwam ik met veel werk en paar keer vast te zitten en 1keer om te vallen toch bij het eind.. dit zou het lastigste stuk zijn werd mij verteld.. ok, geen probleem dus.. ik hou de rest wat op maar kom er wel

gelukkig leuk stel kerels en niemand had haast.
Vervolgens ander bos in en daar een byway gereden die ik in het verleden al eens gedaan had.. maar deze keer veeeel gladder door de modder.. ik voelde mijn banden alle kanten op gaan.. dus ging als een slak erdoor.. ik was de laatste en al snel de rest uit het oog verloren maar no worries gewoon pad volgen bij volgende afslag wachten ze wel op me..
Toen ging de route verder via een gravel byway.. an sich super easy, op de floods na.. diepe plassen (20-30cm) over de hele breedte van de weg.. maar voordeel is dat dat water wel helpt om mijn banden leeg te maken van modder.. 4 floods geen problem, maar bij de 5e lagen er bakstenen onder het water en mijn voorwiel raarkte die.. dus ik ging zwemmen
Geen lichamelijke schade, maar bij motor rechtop zetten bleek dat hij was gevallen op de versnellingspook
Die was dus krom en wou niet meer een neutral..
Dus in zijn 1 de lane uitgereden om bij de rest van de groep te komen en daar met een beetje gepast geweld de stang proberen terug te buigen om zo iig veilig thuis to komen..
Dat lukte aardig..
Thuis met wat hitte, hamers en lompe kracht de pook weer redelijk recht gekregen.. gelukkig maar want een nieuwe is €220 zag ik online
Al met al een heel avontuur.. maar volgende keer maar mee met de adventure bike groep, en andere banden eronder.. TKC80 ofzo.. of gewoon als het wat droger is.. want de omstandigheden waren niet ideaal zeg maar.. zeker niet voor een
zware tractor adventure bike..