Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 101 Laatste
Acties:
  • 473.080 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Grubeater schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 12:12:
[...]

[Afbeelding]
Daarom is de politie variant van de RT, de RT-P, ook zo mooi en praktisch. <3
Zijn ook leuk, maar nadeel van de kleinere koffers is dat daar geen helm meer in past. Topkoffer kan er bij een RT-P (of K1600GT-P) dan weer niet op. En een groot voordeel van koffers op de motor is dat je de helm bij de motor kan laten (tenzij het zeikt van de regen, want ik wil geen natte helm in een afgesloten ruimte bewaren ;) ).
Alleen een beetje jammer dat die van mij al zolang still staat -O- . Iemand handig met BMW's?
Nog steeds he? Ben bang dat je toch eens het hele circuit moet gaan nalopen: alles erafhalen en blijven proberen. Dit soort vage dingen ook eens gehoord bij iemand wiens lampje was doorgebrand, maar op zo'n manier dat de gloeidraad weer aan elkaar was gesoldeerd: meteen kortsluiting.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 14:55
Grubeater schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 12:12:
[...]

[Afbeelding]
Daarom is de politie variant van de RT, de RT-P, ook zo mooi en praktisch. <3

Alleen een beetje jammer dat die van mij al zolang still staat -O- . Iemand handig met BMW's?
Een RT-P heeft andere problemen... Die krengen worden altijd op de zijstandaard gezet, waardoor door het mooie boxerontwerp, de linker zuiger altijd volloopt met olie, en de rechterzuiger altijd leeg loopt. En als er spoed is, dan bestaat warmrijden ook niet meer, waardoor met name de rechter cilinder altijd extra op zijn klote krijgt....

Maar ik zoek dus eigenlijk wel een setje RT-P koffers voor mijn ouwe Duitser

Wat is er aan de hand met je RT?

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

s006110 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 14:02:
[...]

Een RT-P heeft andere problemen... Die krengen worden altijd op de zijstandaard gezet, waardoor door het mooie boxerontwerp, de linker zuiger altijd volloopt met olie, en de rechterzuiger altijd leeg loopt. En als er spoed is, dan bestaat warmrijden ook niet meer, waardoor met name de rechter cilinder altijd extra op zijn klote krijgt....

Maar ik zoek dus eigenlijk wel een setje RT-P koffers voor mijn ouwe Duitser

Wat is er aan de hand met je RT?
Zijstandaard kan helemaal geen kwaad voor een boxer, maar kan daarna wel iets roken door de extra olie in één cilinder. De rechter komt niet droog te staan, net zomin dat staande cilinders droog staan: Olie laat een smeer film achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:02
ricjuh schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 12:40:
Iemand ervaring met deze webshop? https://www.martijnsmotorwebshop.eu

Heb hier wat besteld, maar na de bevestiging geen informatie meer ontvangen.
Ik krijg nu nog de melding
Van 1 juli t/m 31 augustus 2023 worden orders niet in behandeling genomen.

Email's worden deze periode NIET beantwoord!
Dat lijkt me niet een heel goed signaal.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:11

Probeer ze te bellen?
+31180757172

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyth0n
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:08

Dit was voorheen een winkel in Rotterdam, prima ervaring en service gehad, zie ook: http://www.martijnsmotorkleding.nl/over.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:51

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

noes schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 12:54:
[...]

Zijn ook leuk, maar nadeel van de kleinere koffers is dat daar geen helm meer in past. Topkoffer kan er bij een RT-P (of K1600GT-P) dan weer niet op. En een groot voordeel van koffers op de motor is dat je de helm bij de motor kan laten (tenzij het zeikt van de regen, want ik wil geen natte helm in een afgesloten ruimte bewaren ;) ).

[...]

Nog steeds he? Ben bang dat je toch eens het hele circuit moet gaan nalopen: alles erafhalen en blijven proberen. Dit soort vage dingen ook eens gehoord bij iemand wiens lampje was doorgebrand, maar op zo'n manier dat de gloeidraad weer aan elkaar was gesoldeerd: meteen kortsluiting.
@Vuikie & @s006110 Het begon met de zijstandaard schakelaar, die viel uit elkaar door de pekelschade toen ik die verving. Symptomen waren toen dat de motor at random uitviel omdat de schakelaar de motor uitschakelde.
Toen heb ik ook de extra batterij die in het dashboard kastje zat verwijderd en de aansluitkabels met shrinkwrap afgeschermd.
Toen ik dit had gedaan wilde de motor starten, maar was waarschijnlijk de tank leeg. Er was namelijk enige tijd overheen gegaan.

Als ik nu de accu aansluit zie ik wel het dashboard op flikkeren, maar daarna als de accu helemaal aangesloten is gebeurt er helemaal niets meer. Sleutel omdraaien levert niets op.
Dus ik vermoed een massa probleem. Misschien moet de massa van de extra batterij wel aangesloten worden?

Maar ik stel het dus al een tijd uit.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 22:40
*Edit*

Oud bericht beantwoord |:(

[ Voor 113% gewijzigd door Ottr op 27-01-2024 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 21:27
Goed weertje vandaag, jammer dat m’n winterstop nog actief is :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:07

botoo

💀 too old to die young

Prima weertje om een 'rondje om de kerk' te doen, dwz naar mijn favoriete visboer op Urk, warm me daar op aan een lekkerbekkie en dan weer terug naar huis. Prima planning zo want het is toch wel koud (zonder hvv, kappen oid)als je lang op de motor zit. Eerste deel ging goed, wel kouwe klauwen maar die warm ik wel op bij de visboer . . . dacht ik. Visboer was al een halfuur dicht dus met diezelfde kouwe klauwen door dan maar. Thuis aangekomen kon ik de sluiting van mijn helm niet eens meer voelen met die blauwe vingers.

Inmiddels ben ik ontdooid en ga nu de motor afspuiten want er lag toch nog pekel her en der.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16:56
gebruikershaes schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 15:19:
De besparing is nooit genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
gebruikershaes schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 15:19:
De besparing is nooit genoeg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Mijn vriendin van de week "ik heb komende zondag vrij!" (normaal heeft ze zaterdags vrij en werkt ze zondags)

Ik, niet wetend waar het heen gaat... < :/ "ja maar... zondag wordt het best aardig weer!!" :/
Zij > "precies, je wordt chagrijnig van het weer van afgelopen tijd, dus ga zondag maar motor rijden." <3

*O* Dat gaat afzien worden. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 14:24
Hier lekker stukje gereden Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nVahxo5S3DtmrRWl0Ya9wPV-C0k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/57PEa3nwj8ExHD4hpPG9BxbE.jpg?f=fotoalbum_large

Even gekeken voor nieuwe helm maar is naar 4 jaar nieuwe binnen voering geworden. was al was ik hem genoeg toch tijd voor nieuwe ;)
Shoei en shark heb ik helaas geen hoofd voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
botoo schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 15:48:
Prima weertje om een 'rondje om de kerk' te doen, dwz naar mijn favoriete visboer op Urk, warm me daar op aan een lekkerbekkie en dan weer terug naar huis. Prima planning zo want het is toch wel koud (zonder hvv, kappen oid)als je lang op de motor zit. Eerste deel ging goed, wel kouwe klauwen maar die warm ik wel op bij de visboer . . . dacht ik. Visboer was al een halfuur dicht dus met diezelfde kouwe klauwen door dan maar. Thuis aangekomen kon ik de sluiting van mijn helm niet eens meer voelen met die blauwe vingers.

Inmiddels ben ik ontdooid en ga nu de motor afspuiten want er lag toch nog pekel her en der.
Eh, ik ben niet meer jaloers dat ik vandaag niet kon rijden. Dank! 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:13
Donderdag heb ik mn eerste ritje gemaakt van dit jaar. 's Ochtends was t heerlijk. Net niet koud genoeg om te strooien, dus geen pekel op de fiets. Lekker de hvv aan en de extra warmte van de cilinders onder je knieën.

Alleen was 't 's avonds naar huis met de miezer een stuk minder lekker... -O-

[ Voor 3% gewijzigd door Vuikie op 27-01-2024 19:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:26

Destruction

(ex-)Automonteur

Als er pekel ligt of het is <5 graden, dan laat ik de motor ook staan. Maar welke besparing? Het is inderdaad niet de moeite om de motor voor een maand of 3 te schorsen. De vaste lasten zijn 2 tientjes per maand in totaal, en dan heb ik de motor niet heel karig verzekerd (WA+, letselschade, pechhulp). Dus de motor 3 maanden schorsen levert een voordeel op van 30 euro (want schorsen kost ook 30 euro tegenwoordig..), en voor die 30 euro mag ik dan 3 maanden niet rijden. Dus ook niet die verdwaalde mooie dag... Da's geen besparing, da's een straf :P

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Niemand heeft het over schorsen gehad. Er zijn nog steeds verzekeringen waarbij je (optioneel) in de wintermaanden niet mag rijden in ruil voor korting. Dat had ik vroeger bij KNMV van 15 december tot 15 februari.

Tja, dat is van de feestdagen tot carnaval. Alsof ik dan normaal gesproken op de motor stap. Dan kan ik net zo goed die 10% korting pakken. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Precies. Ik zit ook bij KNMV en heb een winterstop in mijn pakket. Ik kan alleen nergens terugvinden wat de exacte data zijn van die stop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LooneyTunes
  • Laatst online: 16:43
Destruction schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 23:04:
Het is inderdaad niet de moeite om de motor voor een maand of 3 te schorsen.
Of je motor valt onder de Overgangsregeling voor oldtimers.
Dan mag je in de winter ook niet rijden. (december, januari en februari).
Scheelt een kwart wegenbelasting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:51

_Apache_

For life.

Zelf wel eens een premie voorstel bekeken met en zonder winterstop.
De maandelijkse premie buiten de winter voor een verzekering met winterstop is doorgaans iets hoger.
Onder aan de streep is het verschil er wel - in het voordeel van de winterstopper.
Het verschil is vaker kleiner dan men denkt.
Maar zelf zou ik het er niet voor over hebben.

Maargoed, zodra het niet vriest rij ik uit.

Vanmiddag 'moet' ik een stukje rijden, net een nieuwe accu in de FJR gelepeld, even goed doorladen. :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:45
Hier is er vannacht nog gestrooid en is het aardig wit van de pekel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:22
Gisteren m'n 1e ritje gedaan, half uurtje. Had m'n passagiers steunen verwijderd, dus moest testen 😁

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
hier betaal ik 64 euro voor een 11,5k motor aan verzekering en onbeperkte kmters per jaar dus zou wel wat voordeel hebben aan 3 maanden schorsen?

Maar doen het toch maar niet :+ 8) Rijden gloeiende als het voelt als 10+ en zonnig is!

Vanmiddag ook maar een rondje doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
In principe kan je de afgelopen 10 jaar bijna het hele jaar door rijden. Het is sporadisch dat het nog sneeuwt of ijzelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:52

jeroenathome

Een regel tekst

Bij het afsluiten van mijn verzekering in 2014 was het verschil maar ~€ 30,- per jaar. Dat verschil vind ik te weinig om te rijden met een beperking. De laatste jaren al vaak gehad dat de motor pas in december op stal ging en ook in februari al weer ging ophalen.

Met de beperkte rijperiode was dit niet mogelijk geweest.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noshi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:45
ibothead schreef op zondag 28 januari 2024 @ 11:11:
hier betaal ik 64 euro voor een 11,5k motor aan verzekering en onbeperkte kmters per jaar dus zou wel wat voordeel hebben aan 3 maanden schorsen?
Je spaart dan alleen niet door voor schadevrije jaren. En de motor is niet verzekerd tegen diefstal..

Winterstop scheelde bij mijn verzekering een kwartje per maand oid.

[ Voor 8% gewijzigd door Noshi op 28-01-2024 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:26

Destruction

(ex-)Automonteur

LooneyTunes schreef op zondag 28 januari 2024 @ 02:07:
[...]

Of je motor valt onder de Overgangsregeling voor oldtimers.
Dan mag je in de winter ook niet rijden. (december, januari en februari).
Scheelt een kwart wegenbelasting.
Die regeling is mij uiteraard bekend, maar daar had ik het ook niet over :)

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
  • Laatst online: 09-09 14:55
ozzynator schreef op zondag 28 januari 2024 @ 09:14:
Gisteren m'n 1e ritje gedaan, half uurtje. Had m'n passagiers steunen verwijderd, dus moest testen 😁
En, rijd het ook beter zonder die steunen? 😂

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ozzynator
s006110 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 12:29:
[...]

En, rijd het ook beter zonder die steunen? 😂
Zeker te weten, de pk/kilogram verhouding is met 0.4% gestegen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iEMqXwOiBPJSev_4KCyi4NnPNH4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S41VomO7WvL3KZpVChIxvAEa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PNikxMYmOS1x4nh0QB4GzSihgPg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3rGyCUU7p2ILjaynxnHUOd77.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aFmOkWjNSSbv2OQIXrqch21TNz0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lbLQPah4UU5vkag3CLfds3gr.jpg?f=fotoalbum_large

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
Noshi schreef op zondag 28 januari 2024 @ 12:07:
[...]

Je spaart dan alleen niet door voor schadevrije jaren. En de motor is niet verzekerd tegen diefstal..

Winterstop scheelde bij mijn verzekering een kwartje per maand oid.
ja daarom ook niet gedaan ;)
ik vindt de verzekeringen wel absurd worden kwa prijzen !

ja hij is voor 3 jaar aankoop garantie verzekerd maar kom op, ik heb nu 80% korting op de verzekering en nog zoveel betalen |:(
Moet je na gaan wat een volledige premie kost :X en dan nog even 21% Assurantiebelasting er bovenop |:( belachelijk
net even gekeken 355 euro verzkering per maand ex btw en assurantiebelasting ;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Lijkt wel alsof je een afbetaling doet per maand voor de motor?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 07:54
Vandaag in ieder geval het eerste rondje gehad. Vorig jaar een goede 7k gereden zag ik. Nu de teller gereset en kijken waar we dit jaar op uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
ibothead schreef op zondag 28 januari 2024 @ 16:08:
[...]

ja hij is voor 3 jaar aankoop garantie verzekerd maar kom op, ik heb nu 80% korting op de verzekering en nog zoveel betalen |:(
Moet je na gaan wat een volledige premie kost :X en dan nog even 21% Assurantiebelasting er bovenop |:( belachelijk
Ik vermoed dat een starter geen nieuwe motor rijd, en ook geen van dat bedrag, en ook geen met dat vermogen.

Dus niemand zonder korting rijd zo ;)

€36/maand hier voor een nieuwe motor van €20k tegen WA + Beperkt Casco 3j nieuwwaarde (dus geen all risk). 11 svj / 75%

[ Voor 6% gewijzigd door _eLMo_ op 28-01-2024 16:45 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

kneusteun schreef op zondag 28 januari 2024 @ 11:32:
In principe kan je de afgelopen 10 jaar bijna het hele jaar door rijden. Het is sporadisch dat het nog sneeuwt of ijzelt.
Klopt. En zeker met het vele thuiswerken is het goed te overbruggen, die sneeuwdagen. Het is dan ook schering en inslag met andere collega's die niet kunnen treinen. Motor is voor mij gewoon erg betrouwbaar.

Met de auto kost een dag naar Amsterdam mij 30eu parkeren, en 25eu benzine.
Met de motor 4eu stroom en geen parkeergeld.
Dus als het ff kan ga ik op de tweewieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Ik vind aankoop/nieuwwaarde verzekeren sowieso raar: die afschrijving heb je toch. Toen ik mijn motor kocht kom ik daar ook voor kiezen (want nieuw) maar dat zou de verzekering 60% duurder maken. Nou laat maar dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
kneusteun schreef op zondag 28 januari 2024 @ 16:16:
Lijkt wel alsof je een afbetaling doet per maand voor de motor?!?!
Als je de volle premie zou betalen wel gelukkig dus maar 53 euro all risk binnen 3 jaar aankoop bedrag terug als die total is onbeperkte kmters :+

Ik zeg over 2,5 jaar een keer goed crashen of in de hens zetten O-) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
noes schreef op zondag 28 januari 2024 @ 17:19:
[...]

Ik vind aankoop/nieuwwaarde verzekeren sowieso raar: die afschrijving heb je toch. Toen ik mijn motor kocht kom ik daar ook voor kiezen (want nieuw) maar dat zou de verzekering 60% duurder maken. Nou laat maar dan ;)
ik heb niet zomaar even 13k weer liggen om een zelfde motor te kopen en ja 3 jaar aankoop garantie is wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

ibothead schreef op zondag 28 januari 2024 @ 18:06:
[...]

ik heb niet zomaar even 13k weer liggen om een zelfde motor te kopen en ja 3 jaar aankoop garantie is wel fijn.
Nee maar je hoeft dezelfde motor toch niet nieuw te kopen? Als jij nu een nieuwe motor met 0km koopt en 2 jaar rijdt, en hij wordt na 20.000km gestolen, is het toch niet raar dat je dan de waarde van een 2 jaar oude motor krijgt uitgekeerd waar 20.000km op de teller staat ipv dat je weer een gloednieuwe kopen kan?

En dat prijsverschil tussen verzekeringen zou bij mij rond de 30 euro per maand zijn. Dat is na 2 jaar zo'n 720 euro, puur zodat je een paar duizend meer krijgt? Da's een heel dure verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
noes schreef op zondag 28 januari 2024 @ 18:16:
[...]

Nee maar je hoeft dezelfde motor toch niet nieuw te kopen? Als jij nu een nieuwe motor met 0km koopt en 2 jaar rijdt, en hij wordt na 20.000km gestolen, is het toch niet raar dat je dan de waarde van een 2 jaar oude motor krijgt uitgekeerd waar 20.000km op de teller staat ipv dat je weer een gloednieuwe kopen kan?

En dat prijsverschil tussen verzekeringen zou bij mij rond de 30 euro per maand zijn. Dat is na 2 jaar zo'n 720 euro, puur zodat je een paar duizend meer krijgt? Da's een heel dure verzekering.
ik zou wel graag een motor weer hebben zoals ik die dus kocht ja 1 jaar geleden nu al met nu iets van 14,5k km extra O-)
Koste mijn niet zoveel meer om vergelijkbare motor te verzekeren of aanschaf waarde te krijgen!
die 4 euro meer per maand vindt ik dan het wel waard

Of ik kijk gewoon verkeerd op verschillende verzekerings sites. Zie allemaal opties met allrisk met aanschaf garantie binnen 3 jaar

[ Voor 6% gewijzigd door ibothead op 28-01-2024 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 23:24
Nou mijn motor jaar begint lekker, trok vanmiddag de motor uit de schuur om een rondje te touren...
Bandjes op spanning, accu gecheckt, ketting gesmeerd en olie niveau was allemaal in orde.
Starten die hap en na 5 min stationair draaien was het olie druk lampje nog niet uit, paar keer de toeren verhoogd naar 3k zonder succes, blok klinkt ook erg rauw dus morgen maar eens een oliedruk meter van het werk mee nemen en kijken hoeveel druk hij opbouwt |:( |:(

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Jeuj, het eerste ritje van dit jaar zit er op.

Vanuit Maastricht, waar het koud was tegen 10 uur (0 graden), via de Voerstreek naar een comfortabele 4-7 graden, richting Pepinster (8 graden), 2 km buiten Trois-Ponts (0 graden), naar Vielsalm en Weiswampach. Ja, dat is Luxemburg. Daar volgetankt.
Vervolgens over Duitsland richting Waxweiler, waarna we terug draaiden via Bleialf en Schönberg naar Sankt Vith.

In Stavelot troffen we nog wat vriendjes die ook van het zonnetje genoten. Zij waren al om 9:00 uur vertrokken en een kleine 50km meer gereden.
Vervolgens weer binnendoor terug naar Maastricht. Alleen bij Verviers nog even wat snelweg gehad, en vanaf Maastricht dan.
Oh ja, bij Battice hadden we een luxe 13 graden gevonden. Maar dat werd daarna toch weer beduidend minder. :P Wel bizar, die lokale temperatuursverschillen.

Weer een geslaagd dagje. :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
Uberdude schreef op zondag 28 januari 2024 @ 18:34:
Nou mijn motor jaar begint lekker, trok vanmiddag de motor uit de schuur om een rondje te touren...
Bandjes op spanning, accu gecheckt, ketting gesmeerd en olie niveau was allemaal in orde.
Starten die hap en na 5 min stationair draaien was het olie druk lampje nog niet uit, paar keer de toeren verhoogd naar 3k zonder succes, blok klinkt ook erg rauw dus morgen maar eens een oliedruk meter van het werk mee nemen en kijken hoeveel druk hij opbouwt |:( |:(
HEEE een MRE lid :P

Wel echt kut van je bike ;( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
[...]

Per maand? Wat rij je dan?

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:29
ozzynator schreef op zondag 28 januari 2024 @ 20:21:
[...]

Een Tracert uit 2019, die volgens het kenteken nieuw 11.598 Euro's heeft gekost ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Bommes op 28-01-2024 20:26 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:11
Ik betaal zo een 40/maand voor WA + voor een 5 jaar oude motor, maar ik heb dan ook 0 schadevrije motorjaren.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Voordat iedereen weer los gaat: de verzekeringsmaatschappij, je locatie, aanschafwaarde, aanvullende voorwaarden, pakketkorting, schadevrije jaren en leeftijd spelen allemaal een rol in de bepaling van de premie.
En het vermogen/type van de motor ook nog geloof ik.

Kortom, is niet te vergelijken door gewoon een bedrag te noemen. Het heeft gewoon geen nut.

[ Voor 8% gewijzigd door DrivinUCrazy op 28-01-2024 20:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-09 20:21

steveman

Comfortabel ten onder

Gisteren ook m'n eerste tochtje van het jaar gedaan. Frisjes, leek m'n rijexamen wel :o

Wel eventjes een anti-pekeldouche bij thuiskomst gedaan...

@TweakerVincent idd kraan aan en gaan, zout zou ook als een tierelier moeten oplossen in water.

[ Voor 25% gewijzigd door steveman op 29-01-2024 08:26 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:05
steveman schreef op zondag 28 januari 2024 @ 21:03:
Gisteren ook m'n eerste tochtje van het jaar gedaan. Frisjes, leek m'n rijexamen wel :o

Wel eventjes een anti-pekeldouche bij thuiskomst gedaan...
Hoe doe je zo’n pekeldouche? Gewoon tuinslang erop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
TweakerVincent schreef op zondag 28 januari 2024 @ 22:14:
[...]

Hoe doe je zo’n pekeldouche? Gewoon tuinslang erop?
Ja, koud stromend water zonder iets. Hogedruk mag ook, maar niet perse nodig.

Ik doe het bij de lokale wasbox met osmosewater (maar dat heeft weinig nut als er tussen de wasbox en je huis zout op de weg ligt)

[ Voor 11% gewijzigd door _eLMo_ op 28-01-2024 22:25 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
ozzynator schreef op zondag 28 januari 2024 @ 20:21:
[...]

als je geen korting zou hebben he;) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

_eLMo_ schreef op zondag 28 januari 2024 @ 22:24:
[...]

Ja, koud stromend water zonder iets. Hogedruk mag ook, maar niet perse nodig.

Ik doe het bij de lokale wasbox met osmosewater (maar dat heeft weinig nut als er tussen de wasbox en je huis zout op de weg ligt)
waarom per se koud?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 06:51
Heb jij warm water in de tuin? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Bommes schreef op zondag 28 januari 2024 @ 20:23:
[...]

Een Tracert uit 2019, die volgens het kenteken nieuw 11.598 Euro's heeft gekost ;)
M'n Zero heeft een nieuwwaard van 24k.
All-Risk vezekerd voor 60eu/mnd.
Wel met 13 schadevrije jaren.

Het helpt dat ie op kenteken staat met maar 60PK. 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
De warmte bevordert de corroderende werking van het zout. En dat wil je niet, dus koud water. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 07:54
Gister eens getest met de TomTom Go Ride app. Gewoon een route laten plotten van x-km lang. Moet zeggen dat het best ok werkte. Ga hier vaker mee testen ipv OSMAND die nogal zwaar voor de telefoon is. Hij kan ook GPX spelen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Bommes schreef op zondag 28 januari 2024 @ 20:23:
[...]

Dan gaat er ergens iets niet goed denk ik, ik betaal voor mijn 2023 xsr900 (€13.099) € 52,07 per maand. All-risk met 3 jaar nwprijs gedoe. Is wel gekoppeld aan de schadevrije jaren (9) van de auto (want nieuwe bestuurder), anders zou het iets over de € 100,- zijn.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
ibothead schreef op zondag 28 januari 2024 @ 22:36:
[...]

als je geen korting zou hebben he;) O-)
Dan is het nog steeds te veel.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxSniperX
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15:59
c-nan schreef op zondag 28 januari 2024 @ 20:36:
Ik betaal zo een 40/maand voor WA + voor een 5 jaar oude motor, maar ik heb dan ook 0 schadevrije motorjaren.
Ik betaal ongeveer 49 euro P/M WA+ voor een motor uit 2022 met 1 schadevrije jaar. Nu 1,5j jaar mijn rijbewijs. Rij een GSX-S1000 uit 2022.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 13-09 07:14
DrivinUCrazy schreef op zondag 28 januari 2024 @ 20:40:
Voordat iedereen weer los gaat: de verzekeringsmaatschappij, je locatie, aanschafwaarde, aanvullende voorwaarden, pakketkorting, schadevrije jaren en leeftijd spelen allemaal een rol in de bepaling van de premie.

Kortom, is niet te vergelijken door gewoon een bedrag te noemen. Het heeft gewoon geen nut.
Ja maar, ga je nu onze jaarlijkse verzekeringsdiscussie tegenhouden? Waar moeten we het dan nog over hebben!?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Brandstofprijzen? Banden vullen met stikstof in plaats van lucht? De minimale temperatuur waarop mensen het acceptabel vinden om te gaan rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

DrivinUCrazy schreef op zondag 28 januari 2024 @ 20:40:

Type motor (tour, sport, etc)
Postcode (diefstalgevoeligheid)
Aantal cc's (los van vermogen)

De ene verzekeraar gebruikt weer andere input cijfers dan de ander.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• FNale
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:14
Inderdaad het is echt een gedoe.

Nu heb ik wel wat exotische motoren gehad maar je moet voor je verzekering echt goed shoppen.
Zo kwam ik bij combimotors uit bij ruim 330.- per maand met 4 schadevrije jaren (Combimotors accepteerde niet het alarm met keyless) en dan ineens bij een Allianz op 155.- waar ze wel het alarm erkende.
Helaas heb ik meerdere voertuigen en kan ik niet de jaren van mijn auto als korting krijgen bij een gelijke verzekeraar. die willen eerst auto + auto doen ipv auto + motor.

Kortom echt even rondshoppen.

Eind vorig seizoen een nieuwe motor gekocht inmiddels 4000km op staan.
Bmw M1000R

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NHW1PAXdGfnBpu4Z9xRvQGrnxCk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oqPBlqsB3AQVAf1IcUWmgKUy.jpg?f=user_large

[ Voor 13% gewijzigd door FNale op 29-01-2024 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

FNale schreef op maandag 29 januari 2024 @ 09:52:
Inderdaad het is echt een gedoe.

Nu heb ik wel wat exotische motoren gehad maar je moet voor je verzekering echt goed shoppen.
Zo kwam ik bij combimotors uit bij ruim 330.- per maand met 4 schadevrije jaren (Combimotors accepteerde niet het alarm met keyless) en dan ineens bij een Allianz op 155.- waar ze wel de alarm erkende.

Kortom echt even rondshoppen.

Eind vorig seizoen een nieuwe motor gekocht inmiddels 4000km op staan.
Bmw M1000R

[Afbeelding]
Geloof mij, elektrisch word nog lastiger..
Vul je online het formulier in "Hoeveel cc heeft de motorfiets"
Null cc, "Bel de klantenservice voor een aanbieding"
Bel je de klantenservice, meneer dit merk kennen we niet (waarschijnlijk verzekeren ze alleen benzine motorfietsen oid).

Of je krijgt belachelijke premies terug van >250eu/maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:14
Ja klopt ik moet eigenlijk altijd bellen en dan is er wat meer mogelijk dan op de online calculators die staan te safe ingesteld. Soms zet ik wel een auto erbij of een paar onzinnige goedkope verzekeringen van 2/3 euro omdat ze een stapel korting hanteren en dan dan weer 15% scheelt op de motor.

Gekke dingen aan de telefoon gehoord. Maar goed als het geld scheelt.

[ Voor 4% gewijzigd door FNale op 29-01-2024 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 21:59
Verzekeringen. praat me er niet van. Heb ze allemaal aangeschreven voor een WA Beperkt of volledig casco offerte. Maar ze willen mijn motor in 95% van de gevallen niet eens verzekeren. Of alleen tegen zo'n belachelijke premie dat als ik geen maximale no claim had ik hem in 3 jaar volledig opnieuw betaald heb.....

Oftewel alles is WA verzekerd omdat het moet, diefstal hebben we een GPS tracker voor ingebouwd en schade's moet je niet zelf rijden. Ben nu kwijt voor de

GL1500 € 2.67 ( 16 schadevrije jaren)
GL1800 € 2.34 ( 21 schadevrije jaren)
Buell €5.54 ( 8 schadevrije jaren)
Tenere € 2.54 ( 6 schadevrije jaren )
MP3 € 11,17
Auto € 33.64 ( 22 schadevrije jaren )
Alles staat wel op 80% No Claim korting, heb nog nooit een schade gereden, maar je kunt de no claim korting wel spiegelen, de schadevrije jaren niet.

Oftwel de auto los ( en de mp3 bijna ook) van mijn vrouw zijn duurder als mijn motoren bij elkaar :D

[ Voor 4% gewijzigd door harley op 29-01-2024 10:31 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

DrivinUCrazy schreef op maandag 29 januari 2024 @ 09:39:
Brandstofprijzen? Banden vullen met stikstof in plaats van lucht? De minimale temperatuur waarop mensen het acceptabe vinden om te gaan rijden?
Goed geprobeerd maar ze gaan gewoon door. Blijkbaar is het de tijd van de maand het jaar voor deze discussie :P

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!
harley schreef op maandag 29 januari 2024 @ 10:30:
Verzekeringen. praat me er niet van. Heb ze allemaal aangeschreven voor een WA Beperkt of volledig casco offerte. Maar ze willen mijn motor in 95% van de gevallen niet eens verzekeren. Of alleen tegen zo'n belachelijke premie dat als ik geen maximale no claim had ik hem in 3 jaar volledig opnieuw betaald heb.....

Oftewel alles is WA verzekerd omdat het moet, diefstal hebben we een GPS tracker voor ingebouwd en schade's moet je niet zelf rijden. Ben nu kwijt voor de

GL1500 € 2.67 ( 16 schadevrije jaren)
GL1800 € 2.34 ( 21 schadevrije jaren)
Buell €5.54 ( 8 schadevrije jaren)
Tenere € 2.54 ( 6 schadevrije jaren )
MP3 € 11,17
Auto € 33.64 ( 22 schadevrije jaren )
Alles staat wel op 80% No Claim korting, heb nog nooit een schade gereden, maar je kunt de no claim korting wel spiegelen, de schadevrije jaren niet.

Oftwel de auto los ( en de mp3 bijna ook) van mijn vrouw zijn duurder als mijn motoren bij elkaar :D
in de UK is het soms heel raar dat all risk verzekeren goedkoper is dan WA.. 8)7
Heeft te maken met risico profielen die de verzekeraars gebruiken.. mensen die All-risk verzekeren zijn meer risk adverses dan mensen die WA verzekeren.. dus minder kans op brokken en dus goedkoper.. of die correlatie correlatief is vraag ik me af, maar statistisch blijkbaar wel..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 21:59
Dat slaat dan toch ook nergens op. Dan zou iedereen die ook maar meer dan 2 hersencellen heeft naar all risk overstappen ?

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 21:18
Gisteren ook mijn kans gezien om mijn eerste ritjes te maken (niet alleen dit jaar, maar uberhaupt dus).
Retourtje Maastricht - Geleen, binnendoor niet de mooiste route gekozen maar kon niet teveel tijd rekken. Heenweg genoten van een stralend zonnetje, terug voor het eerst in het donker mogen rijden.

Vandaag retourtje naar het werk, ook 2x 40 min. zoiets.
Het laat me weer denken aan toen ik net mijn autorijbewijs had en alleen reed. De kleine foutjes die je af en toe nog maakt, ietwat onzeker nog. Ik zit nog niet helemaal ontspannen merk ik, maar daarom rijden rijden rijden...

Hoewel ik de weg weet toch even mijn ali quadlock getest met Waze navigatie. Vooralsnog erg tevreden.
Tevens valt het me nog meer op hoe mensen zich gedragen (of juist niet dus) in het verkeer.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• WilbertNeems
Brandstofprijzen? Banden vullen met stikstof in plaats van lucht? De minimale temperatuur waarop mensen het acceptabel vinden om te gaan rijden?
Altijd premium tanken, dat geeft de zekerheid dat het nooit meevalt aan de kassa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
harley schreef op maandag 29 januari 2024 @ 12:34:
Dat slaat dan toch ook nergens op. Dan zou iedereen die ook maar meer dan 2 hersencellen heeft naar all risk overstappen ?
dan ga je er vanuit dat iedereen beide opties vergelijkt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 06:51
frietsje schreef op maandag 29 januari 2024 @ 12:35:
Gisteren ook mijn kans gezien om mijn eerste ritjes te maken (niet alleen dit jaar, maar uberhaupt dus).
Retourtje Maastricht - Geleen, binnendoor niet de mooiste route gekozen maar kon niet teveel tijd rekken. Heenweg genoten van een stralend zonnetje, terug voor het eerst in het donker mogen rijden.

Vandaag retourtje naar het werk, ook 2x 40 min. zoiets.
Het laat me weer denken aan toen ik net mijn autorijbewijs had en alleen reed. De kleine foutjes die je af en toe nog maakt, ietwat onzeker nog. Ik zit nog niet helemaal ontspannen merk ik, maar daarom rijden rijden rijden...

Hoewel ik de weg weet toch even mijn ali quadlock getest met Waze navigatie. Vooralsnog erg tevreden.
Tevens valt het me nog meer op hoe mensen zich gedragen (of juist niet dus) in het verkeer.
Vooral het bumperkleven valt extra op wanneer je op 2 wielen door de spits rijdt. Je hebt zo een VW Transporter in je nek.

Gelukkig heb je een mooi acceleratievermogen, als je goed oplet en je ruimtekussen creëert zit je goed. :)

Geniet van de kilometers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
Om een nieuw onderwerp aan te snijden maar wel binnen de gevestigde orde: wie kan goed de 285-graden-paralleltwin uit de FortNine-video uitleggen?

Mijn begrip van primaire en secundaire vibraties is helaas vrij latent en goniometrie gebruik ik zelden bewust. :o

Ik snap vooral niet dat de zuigersnelheid niet het hoogst is halverwege de slag, bedoelde hij hier zuigerversnelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
nee, het versneld in het begin en neemt dan langzaam af.
Leuke video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 21:18
nehal3m schreef op maandag 29 januari 2024 @ 13:11:
[...]
Vooral het bumperkleven valt extra op wanneer je op 2 wielen door de spits rijdt.
Precies dat, bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GooBall
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11-08 13:02
WilbertNeems schreef op maandag 29 januari 2024 @ 13:13:
Om een nieuw onderwerp aan te snijden maar wel binnen de gevestigde orde: wie kan goed de 285-graden-paralleltwin uit de FortNine-video uitleggen?

Mijn begrip van primaire en secundaire vibraties is helaas vrij latent en goniometrie gebruik ik zelden bewust. :o

Ik snap vooral niet dat de zuigersnelheid niet het hoogst is halverwege de slag, bedoelde hij hier zuigerversnelling?
Voor vibraties is er deze: YouTube: The Pros and Cons of Every Motorcycle Engine Type

Waarom de 285-graden het beste is ging mij ook wat over het hoofd, maar het idee lijkt te zijn dat de cilinders minder van die vibraties maken door waar ze zijn dat moment. Ipv dat ze allebei boven of onder zijn, of de een helemaal boven en de andere helemaal beneden. Het moment dat de ene nog omhoog gaat, en de ander naar beneden gaat, dan verdwijnen de vibraties tegenover elkaar ofzo :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
nehal3m schreef op maandag 29 januari 2024 @ 13:11:
[...]

Vooral het bumperkleven valt extra op wanneer je op 2 wielen door de spits rijdt. Je hebt zo een VW Transporter in je nek.

Gelukkig heb je een mooi acceleratievermogen, als je goed oplet en je ruimtekussen creëert zit je goed. :)

Geniet van de kilometers!
Dat is gewoon optimaal gebruik maken van het beschikbare wegdek :+

Acties:
  • +15 Henk 'm!
Afgelopen vrijdag een vrije dag genomen om een ritje mee te rijden met the TRF (TrailRiders Fellowship).
Het wat een 'easy' route dus ik checkte of een V85TT meekon.. zou geen probleem moeten zijn voor iemand met ervaring (dat heb ik, niet mega veel maar ben geen beginner).. maar zou wel 'muddy' worden..

Nou dat heb ik geweten! bij verzamelen bleek dat mijn motor zo'n 2x het gemiddelde woog (allemaal enduro 300-450cc bikes of full knoblies)
Maar ik ben niet snel uit het veld geslagen..

Eerste greenlane was al raak.. omdat de weg niet begaanbaar was een kleine detour... door diepe modder en ruts en wortels.. bergop ook nog eens..
Mijn banden waren duidelijk een beperkende factor.. maar na TC uitzetten (en dus de kerel achter me mooi te 'verven' met modder) kwam ik met veel werk en paar keer vast te zitten en 1keer om te vallen toch bij het eind.. dit zou het lastigste stuk zijn werd mij verteld.. ok, geen probleem dus.. ik hou de rest wat op maar kom er wel :) gelukkig leuk stel kerels en niemand had haast.

Vervolgens ander bos in en daar een byway gereden die ik in het verleden al eens gedaan had.. maar deze keer veeeel gladder door de modder.. ik voelde mijn banden alle kanten op gaan.. dus ging als een slak erdoor.. ik was de laatste en al snel de rest uit het oog verloren maar no worries gewoon pad volgen bij volgende afslag wachten ze wel op me..

Toen ging de route verder via een gravel byway.. an sich super easy, op de floods na.. diepe plassen (20-30cm) over de hele breedte van de weg.. maar voordeel is dat dat water wel helpt om mijn banden leeg te maken van modder.. 4 floods geen problem, maar bij de 5e lagen er bakstenen onder het water en mijn voorwiel raarkte die.. dus ik ging zwemmen :/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Hr3rKNcFSqxDkYT7pHcEhAR31Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vM7Z06Q0TgDGtzU3I4YcaEIB.png?f=fotoalbum_large

Geen lichamelijke schade, maar bij motor rechtop zetten bleek dat hij was gevallen op de versnellingspook -O-

Die was dus krom en wou niet meer een neutral..

Dus in zijn 1 de lane uitgereden om bij de rest van de groep te komen en daar met een beetje gepast geweld de stang proberen terug te buigen om zo iig veilig thuis to komen..
Dat lukte aardig..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BBY3RgjFPqVOeP48EDUvG0voyAs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2BL7ptGfOhlQ6oTFi9l0hKoO.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3h1KkcchlqvNH0gBHWxqfiwdftw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wYMWpRi3xqu83QDaLAOEFTyj.png?f=fotoalbum_large

Thuis met wat hitte, hamers en lompe kracht de pook weer redelijk recht gekregen.. gelukkig maar want een nieuwe is €220 zag ik online :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7vBXIIpb6YBr6jX4uefTK31q5Kk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/L88Vpbit9fNw3KysykxGH5FF.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qY8Dnhh0I-PoyVTMH5-cKppXEbc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g6pOGlWl2259eSxf8MjclY7j.png?f=fotoalbum_large

Al met al een heel avontuur.. maar volgende keer maar mee met de adventure bike groep, en andere banden eronder.. TKC80 ofzo.. of gewoon als het wat droger is.. want de omstandigheden waren niet ideaal zeg maar.. zeker niet voor een zware tractor adventure bike..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Bij mij komt nu de mitas e12 onder dacht ik.
Weet niet zeker want mitas heeft de namen vorig jaar schijnbaar veranderd.....

Wel mooi avontuur zo! heb dat zelf ook wel eens gedaan met de vorige allroads.
4 man op 450's en ik erachteraan op een dikke allroad, na 2 uur staat zweet in mijn onderbroek en die lui zijn lekker aan het klieren met die mtb's....

Ja een beetje meer gewicht merk je erg snel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
frietsje schreef op maandag 29 januari 2024 @ 12:35:
Ik zit nog niet helemaal ontspannen merk ik, maar daarom rijden rijden rijden...
Herkenbaar. Heb de 1e 1100 km vorig jaar gereden, ook wat onzeker/onwennig. Zaterdag 1e ritje van dit jaar en eigenlijk gewoon heel ontspannen gereden, bijna net als met de auto, zonder na te hoeven denken met wat te doen.

Ipv waze kun je ook TomTom moto pakken, die is echt op motorrijden ingesteld. Ook gratis, alleen wel met data. (niet dat Waze niet fijn is).

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
gebruikershaes schreef op maandag 29 januari 2024 @ 13:44:
[...]

Dat is gewoon optimaal gebruik maken van het beschikbare wegdek :+
En wat denk je echt van bumperkleven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
GooBall schreef op maandag 29 januari 2024 @ 13:42:
[...]

Voor vibraties is er deze: YouTube: The Pros and Cons of Every Motorcycle Engine Type

Waarom de 285-graden het beste is ging mij ook wat over het hoofd, maar het idee lijkt te zijn dat de cilinders minder van die vibraties maken door waar ze zijn dat moment. Ipv dat ze allebei boven of onder zijn, of de een helemaal boven en de andere helemaal beneden. Het moment dat de ene nog omhoog gaat, en de ander naar beneden gaat, dan verdwijnen de vibraties tegenover elkaar ofzo :? 8)7
Omdat je de versnelling wil opvangen met de vertraging.
En niet op 50% van de afgelegen weg zit de topsnelheid, die zit ervoor, dus wil je op 285 graden de as hebben, ten tijde van de versnelling en niet wanneer hij al afremt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
kneusteun schreef op maandag 29 januari 2024 @ 14:36:
[...]

Omdat je de versnelling wil opvangen met de vertraging.
En niet op 50% van de afgelegen weg zit de topsnelheid, die zit ervoor, dus wil je op 285 graden de as hebben, ten tijde van de versnelling en niet wanneer hij al afremt.
Volgens mij bedoelen we hetzelfde.

Versnelling is niet snelheid.

Gedeeltelijk in tegenstelling tot wat jij zegt: halverwege de slag is de zuigersnelheid wel het hoogst, de versnelling en vertraging zijn echter hoger daar net voor en na.

Alleen hoe compenseer je dan zowel versnelling en vertraging met maar 2 cilinders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kneusteun schreef op maandag 29 januari 2024 @ 14:35:
Bij mij komt nu de mitas e12 onder dacht ik.
Weet niet zeker want mitas heeft de namen vorig jaar schijnbaar veranderd.....

Wel mooi avontuur zo! heb dat zelf ook wel eens gedaan met de vorige allroads.
4 man op 450's en ik erachteraan op een dikke allroad, na 2 uur staat zweet in mijn onderbroek en die lui zijn lekker aan het klieren met die mtb's....

Ja een beetje meer gewicht merk je erg snel ;)
Maar ik moet wel zeggen dat ik het raar vond rijden toen ik op de husky van mijn zwager-in-law reed.. zijn 1200GS voelde vertrouwder..
Maar een dikke allroad is zeker veel harder werken..

ik zit met een half oog te kijken naar die lichte electrische offroads.. ook omdat die onder de 125cc klassen vallen en mijn dochter er dus op mag rijden (als ze haar CBT heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
WilbertNeems schreef op maandag 29 januari 2024 @ 14:42:
[...]

Volgens mij bedoelen we hetzelfde.

Versnelling is niet snelheid.

Gedeeltelijk in tegenstelling tot wat jij zegt: halverwege de slag is de zuigersnelheid wel het hoogst, de versnelling en vertraging zijn echter hoger daar net voor en na.

Alleen hoe compenseer je dan zowel versnelling en vertraging met maar 2 cilinders?
Nu doen ze dat door ze halverwege te laten "groeten" in de hoop dat ze elkaar cancelen.
Maar omdat dus de versnelling boven in nog hoger is kan je het meeting punt verplaatsen naar daar waar de versnelling nog bezig is, en in het midden zijn ze al aan het remmen.

Ik weet ook niet of dit alleen een theorie ding is, zou best kunnen, want er verandert natuurlijk nog veel meer, het is niet dat deze onderdelen allemaal los van elkaar bewegen.

En ik gebruik versnelling heel specifiek in deze, op het moment dat 1 cilinder nog van de explosie na geniet zit er nog versnelling in, en die houdt dus blijkbaar op net voor hij het midden bereikt.
De versnelling is dus (kort door de bocht) de explosie die kracht op de cilinder kop uitoefent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
ToolkiT schreef op maandag 29 januari 2024 @ 14:46:
[...]

Maar ik moet wel zeggen dat ik het raar vond rijden toen ik op de husky van mijn zwager-in-law reed.. zijn 1200GS voelde vertrouwder..
Maar een dikke allroad is zeker veel harder werken..

ik zit met een half oog te kijken naar die lichte electrische offroads.. ook omdat die onder de 125cc klassen vallen en mijn dochter er dus op mag rijden (als ze haar CBT heeft)
Is allemaal ook afhankelijk van waar het gewicht zit.
Gewicht van die BMW zal wel iets lager liggen, en daar komt dan nog een behoorlijk goede shock set-up bij kijken gok ik? En die dubbele veer achter is volgens mij soweiso al wat zenuwachtiger dan de moderne single shock.

Mijn Tenere voelt ook 60kg lichter dan mijn AT, in de werkelijkheid scheelt het 15 kg ofzo.
Ik heb het geluk gehad om van een v85tt te genieten en het viel mij ook op dat ding ligt heerlijk op de weg, maar volgens mij is hij daardoor ook wat minder stabiel naast de weg. Het gewicht wat hem strak op het asfalt houdt zit waarschijnlijk in de weg als het asfalt los zand wordt.

Maar ik heb de demo niet echt hard offroad gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WdXXvku_RZjeR-n8M_qjReXDNlU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TuUpFpJxdkBdA2M0x5Vp18M9.jpg?f=fotoalbum_large
Heb deze nog onder de werkbank liggen, nog minder vertraging van je cilinders 😂

Acties:
  • +5 Henk 'm!
kneusteun schreef op maandag 29 januari 2024 @ 15:01:
[Afbeelding]
Heb deze nog onder de werkbank liggen, nog minder vertraging van je cilinders 😂
vind ik lastig om op de werkbank te leggen.. veel te wankel... :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

mmm dat klinkt wel leuk :)
https://austinvince.com/t...e-may-event-apprentice-2/

[ Voor 23% gewijzigd door ToolkiT op 29-01-2024 15:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Dat filmpje is zo Brits dat het pijn doet 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:40

cooper_s1

MINI&#039;s rule

Zo gaaf om een keer mee te doen lijkt me. Ik hoop dat hij het nog wat jaren blijft organiseren zodat ik mijn DR650 heb om mee te doen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:29
Oei daar klotst wel een flinke lading ouwe sokken door mijn scherm heen.

Met andere woorden: ik krijg er wel een beetje grote senioren vibe van.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:02
WilbertNeems schreef op maandag 29 januari 2024 @ 12:55:
[...]

Altijd premium tanken, dat geeft de zekerheid dat het nooit meevalt aan de kassa.
Hierover he.. Ik heb het idee dat mijn motor moeilijker start met E5 dan met E10. Komt dat misschien door de hogere ontbrandingstemperatuur? Of beeld ik het me in en was het gewoon toevallig kouder op die dagen?

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
ozzynator schreef op maandag 29 januari 2024 @ 08:56:
[...]

Dan gaat er ergens iets niet goed denk ik, ik betaal voor mijn 2023 xsr900 (€13.099) € 52,07 per maand. All-risk met 3 jaar nwprijs gedoe. Is wel gekoppeld aan de schadevrije jaren (9) van de auto (want nieuwe bestuurder), anders zou het iets over de € 100,- zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ps5aEZsPnJpkw7jzFFQV5TQfnL0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u3SYlpo9wdFnDn6KPkQr0xft.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nIuKYUBtlNZkkLW-PQd-UOA-1Ic=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ooHYzex63K25iYkNzbunyKdq.jpg?f=fotoalbum_large

Zal wel aan eindhoven liggen :X 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Bommes schreef op maandag 29 januari 2024 @ 16:42:
[...]

Oei daar klotst wel een flinke lading ouwe sokken door mijn scherm heen.

Met andere woorden: ik krijg er wel een beetje grote senioren vibe van.
wel krasse knarren.. :)
Wikipedia: Austin Vince is een OG mototravel held.. Wikipedia: Mondo Enduro

zijn vrouw Wikipedia: Lois Pryce heeft ook meer KM in het zadel dan wij bij elkaar.. en heeft daar meerdere boeken over geschreven.. haar boek over solo door Iran is indrukwekkend :)

En het zijn lui die zichzelf niet te serieus nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geert_s schreef op maandag 29 januari 2024 @ 16:43:
[...]

Hierover he.. Ik heb het idee dat mijn motor moeilijker start met E5 dan met E10. Komt dat misschien door de hogere ontbrandingstemperatuur? Of beeld ik het me in en was het gewoon toevallig kouder op die dagen?
dat heb ik nog nooit gemerkt eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FnordySquare47
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 08:42

FnordySquare47

Cool-Inc.net

Ik heb net de switch van lucht naar stikstof gemaakt. Bij 5-10°C merk ik geen verschil op de woon-werk verkeer...
De reden dat ik overgestapt ben is; dit weekend de motor gewassen en er stond een fles stikstof klaar in de garage. :+

Short cuts make long delays

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
@ibothead die 355 is toch per jaar en niet zoals je zei per maand?

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:02

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Exact, als ik dat kenteken invoer bij de ANWB site en de premie bereken kom ik met 35% ipv 80% korting uit op bedragen van 11,78/maand voor WA, 17,07/maand voor WA+beperkt casco en 98,34/maand voor WA+volledig casco.

355 euro met 80% korting móet haast wel een jaarprijs zijn, oftewel net geen 3 tientjes per maand. Prima premie lijkt me.

(Wel een krankzinnig verschil tussen WA+beperkt casco en WA+volledig casco, zijn deze modellen populair bij motordieven ofzo?)

[ Voor 17% gewijzigd door Icephase op 29-01-2024 21:07 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.