Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 101 Laatste
Acties:
  • 473.079 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:51
Bij Goedhart hebben ze originele onderdelen op de site met partsfinder. Hier kan je ook het artikelnummer vinden om te kijken waar het eventueel goedkoper is.

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:45
harley schreef op maandag 22 januari 2024 @ 20:10:
[...]

Omdat je motor niet 2d maar 3d is ;)

Als je goed kijkt zie je op mijn stickervellen ook diverse "insnij" lijnen of stukken missen die uiteindelijk bij elkaar komen als je ze juist plakt.
Dat snap ik, mijn eerste stage ooit was vinyl stickers... hele paardentrailers en rally auto's van stickers voorzien.
Maar je staat er van te kijken wat je met vinyl kan, best veel goede kwaliteit vinyl wil echt wel een bochtje pakken.

Je moet natuurlijk ook niet van de zijkant van een tank een foto maken als je de bovenkant wil doen.

Maar alle vinyl design gebeurd ook gewoon in 2D hoor. De plotter snijdt ze gewoon uit plat materiaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Noshi
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
wittmann1982 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 08:45:
Weet iemand waar ik online stofkappen voor het voorwiel van mijn f800r 2017 kan vinden? Nr1 motor heeft dit niet. Bij het uithalen is er eentje beschadigd geraakt. Of toch maar ff tot bij de officiële dealer? Ik wil wel iets degelijks en geen el cheapo onderdeel dat na 1 jaar al kapot gaat.
Kijk even op RealOEM wat het onderdeelnummer is. Dan heb je iets om mee te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 07:14
c-nan schreef op maandag 22 januari 2024 @ 13:35:
Ik sta nog niet in de OP zie ik.

BMW R 1200 GS LC Adventure 2018 - Zuid Holland

[Afbeelding]
Mooie tegels. :P

En ook een mooie motor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Weet iemand waar ik online stofkappen voor het voorwiel van mijn f800r 2017 kan vinden? Nr1 motor heeft dit niet. Bij het uithalen is er eentje beschadigd geraakt. Of toch maar ff tot bij de officiële dealer? Ik wil wel iets degelijks en geen el cheapo onderdeel dat na 1 jaar al kapot gaat.
Als je origineel wil is de dealer meestal het handigste. Maar je kan ook in realoem kijken en onderdeelnr opzoeken (of gewoon op het beschadigde onderdeel zelf) en daarop zoeken.
Mitssz schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 08:48:
Bij Goedhart hebben ze originele onderdelen op de site met partsfinder. Hier kan je ook het artikelnummer vinden om te kijken waar het eventueel goedkoper is.
Ook voor BMW?

[ Voor 19% gewijzigd door noes op 23-01-2024 09:47 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
Oh, nee dat niet idd.
Het was vroeg 8)7

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:24
BMW onderdelen = De Hobbyist toch?

https://www.hobbyist.nl/

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinsterzz92
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-09 20:49
Heeft er iemand ervaring met bagsterstore.nl?

Wil graag wat meer zitcomfort en hen prijzen zitten wel goed, maar zitten hun zadels even goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:23

Rick-Jan

always connected

Dinsterzz92 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 11:27:

Wil graag wat meer zitcomfort en hen prijzen zitten wel goed, maar zitten hun zadels even goed?
Ja ik, heb 2x een zadel daar gekocht. Het is eigenlijk Rob's accessoires die Bagster dealer is. Je mag gewoon proefrijden voor je beslist. Service/kwaliteit is goed :)

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittmann1982
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:16
Noshi schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 09:30:
[...]

Kijk even op RealOEM wat het onderdeelnummer is. Dan heb je iets om mee te zoeken.
Bedankt, die site kende ik nog niet!
Shaft seal 36318561711 is het dus.
Zo vond ik em meteen bij de hobbyist, die ik ook nog niet kende :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Even dagdromen in de lunch pauze en spelen met calimoto..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eCKkplZQvVdRnipN8xTdTLh1qi0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/z4vBU2wV4zoZ6y9b6xOTl3Di.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D49RzCZ47wE5Z6JaT8_JQuTY0SY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jNkHpK3XtSXHlQCCACJeI2Q5.png?f=fotoalbum_large
rondje Mandello en Alpen moet binnen een weekje kunnen :)

https://calimoto.com/calimotour/eurotunnel→-titisee-neustadt-r-Pi5TwjzyFl
https://calimoto.com/calimotour/titisee-→-steinach-am-brenn-r-G1wjl08rhA
https://calimoto.com/cali...r->-mandello-r-l43x7EuvZ7
https://calimoto.com/calimotour/o4-mandello-del-lario-→-grossdietwil-r-WX7Cc0203K
https://calimoto.com/calimotour/grossdietwil-→-nancy-r-r71w9FHwDL

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:27

4x2

lộn xộn quá

Dinsterzz92 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 11:27:

M'n NC700X had een bagster zadel, dat zag er prima uit en zat ook prima, iig geen last van mn reet na een paar uur rijden.
Was qua openbaring groot genoeg dat ik voor m'n Integra een Top Sellerie zadel heb gekocht (en die zit ook een stuk beter dan origineel)

leeg

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:29

It's alive I said, alive!!

Bij @harley de nieuwe onderdelen kunnen ophalen. Die liggen voor nu nog even op voorraad in mijn garage.
Nu de gebroken onderdelen met 2k lijm en wat aluminium stripjes terug in elkaar gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U37bxGWEZUI-R2HBwYaMFCvh2hw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZDIHSVKFl4liWPzEOxqq5uwX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/svVd3s6VjeeQQE3qQYjRAYW53FE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VZIXPfy4hVMGTMevZLrOMwfJ.jpg?f=fotoalbum_large

Aangezien er nog genoeg bomen staan overal is de kans erg aanwezig dat ik dit nog wel een keertje ga slopen. :F

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 21:14
ToolkiT schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 15:09:
Even dagdromen in de lunch pauze en spelen met calimoto..
[Afbeelding]

[Afbeelding]
rondje Mandello en Alpen moet binnen een weekje kunnen :)
Mooie plannen!

Heb je trouwens een reden dat je in Steinach am Brenner moet zijn? Met de route die je die dagen rijdt is via de Timmelsjoch Hochalpenstraße een veel leukere en mooiere route dan de Brenner (imho) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Timmelsjoch is inderdaad mooi, vorig jaar zelf nog gereden met de auto terwijl deze nét open was. Vliegen de Porsches je om de oren terwijl ik plankgas omhoog kroop in mijn mazdaatje. :o

Maar, wél tol betalen daar. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:00
Bommes schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 16:04:
[YouTube: Aprilia Tuareg 660 cold start]

Bij @harley de nieuwe onderdelen kunnen ophalen. Die liggen voor nu nog even op voorraad in mijn garage.
Nu de gebroken onderdelen met 2k lijm en wat aluminium stripjes terug in elkaar gemaakt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Aangezien er nog genoeg bomen staan overal is de kans erg aanwezig dat ik dit nog wel een keertje ga slopen. :F
Misschien een idee om eens om te bomen heen te gaan rijden? Maar wel lekker dat het lijmen gelukt is.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hompu schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 16:15:
[...]

Mooie plannen!

Heb je trouwens een reden dat je in Steinach am Brenner moet zijn? Met de route die je die dagen rijdt is via de Timmelsjoch Hochalpenstraße een veel leukere en mooiere route dan de Brenner (imho) ;)
Een (aussie) vriendin van me komt uit Steinach en heeft daar familie wonen dus vermoed dat ik daar een slaapplekkie kan regelen :)
Maar ga ff naar die Timmelsjoch Hochalpenstraße kijken :) bedankt voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bommes schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 16:04:
[YouTube: Aprilia Tuareg 660 cold start]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

lekker bezig! d:)b :)F

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nog een route die in een week te doen is.. 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BFZuT1irMxxPcE2f6ppnr3kxdao=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gW1zDyCGIdgQ0PRDpjcQnbmX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 06:51
ToolkiT schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 17:56:
[Afbeelding]
Is het in jouw ervaring dan ook leuk? Want dit lijkt me best afzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Wij hebben dat in een auto gedaan in 1 week, en dat is wel doorrijden + weinig tijd voor musea.
NC500 totally worth it though. Zolang je de campers kan inhalen >:)

[ Voor 26% gewijzigd door _eLMo_ op 23-01-2024 18:07 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nehal3m schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 17:59:
[...]

6 uur per dag rijden.. moet je van houden natuurlijk, maar je kan het ook in 10 dagen doen natuurlijk..
Schotland is geweldig mooi, nog nooit op motor geweest (wel de NC500 gedaan in camper) dus dat staat op de bucketlist..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 16:20:
Timmelsjoch is inderdaad mooi, vorig jaar zelf nog gereden met de auto terwijl deze nét open was. Vliegen de Porsches je om de oren terwijl ik plankgas omhoog kroop in mijn mazdaatje. :o

Maar, wél tol betalen daar. ;)
Denk die naam komt me bekend voor, oh ja 2x naar Italië geweest en beide keren dat stuk overgeslagen _O-

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Gross Glockner > Stelvio > Timmelsjoch > Brenner > Reschen.

imho :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bommes
_eLMo_ schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 18:45:
Gross Glockner > Stelvio > Timmelsjoch > Brenner > Reschen.

imho :+
In my humble opinion: ver weg blijven bij die tourist trap.
Ik heb in al die keren in de bergen de meeste lol op de kleinere en daarmee meer verlaten passen.
De Turini, Lombarde, Agnel, Roselend, Cenis.
Desnoods gewoon een keer extra omhoog en weer omlaag.. :P

Maar ik heb ook net zo veel, of misschien nog wel meer lol op de verbindingen tussen de kleine prul dorpjes in het binnenland van Frankrijk of Italië.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Helemaal eens, maar je moet ze wel een keer zien imho. Gewoon vroeger of later in het jaar, of vroeger of later op de dag.

Laatste keer om 17:00 de Stelvio op en geslapen bij de Franzenshöhe. Dus vroeg er weer uit en door. Prachtig leeg eind Juni :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PI5GA7qi6pTTNFOXwQ7RQMpfqFM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/02h1sC7FXUvCyMY3dPrWBz63.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P6TrckBb4tBON3nEMzh8OuhPGLg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5eXwK3o3iEnQNHAktGZmOwl2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 67% gewijzigd door _eLMo_ op 23-01-2024 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 23:04

Fuelke

Forza Ferrari

Pfff, kwispelende staartjes zijn leuk op een hond maar niet op de motor.

Was aan het regenen, kwam van de snelweg afrit af en wou de baan oversteken met een beetje meer tempo om zeker genoeg afstand te hebben met de auto die eraan kwam en voelde de achterkant een klein stapje opzij zetten. Misschien lag er ook wel een beetje olie of andere vuiligheid daar, op het vak om af te slaan richting snelweg.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fuelke schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 19:33:

Was aan het regenen, kwam van de snelweg afrit af en wou de baan oversteken met een beetje meer tempo om zeker genoeg afstand te hebben met de auto die eraan kwam en voelde de achterkant een klein stapje opzij zetten. Misschien lag er ook wel een beetje olie of andere vuiligheid daar, op het vak om af te slaan richting snelweg.
billenknijp momentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_eLMo_ schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 19:13:
Helemaal eens, maar je moet ze wel een keer zien imho.
dat is het voor mij dus.. bucketlist dingetje (net als de rode poort)..
Nog geen concrete plannen maar zat even te spelen met routes aangezien mrsT vroeg of ik genoeg vakantie dagen had om op motor trip te gaan (en dat soort kansen moet je meteen grijpen natuurlijk ;) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:15

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Palthe schreef op zondag 21 januari 2024 @ 11:31:
Bijna 45 en inmiddels 2 jaar mijn rijbewijs.
Alweer toe aan mijn tweede motor, na eerst een mooie FZ1-N te hebben afgeschreven.
Een vloek en een zegen want deze 3 pitter maakt me toch een stuk blijer dan de Yamaha die pas hoog in de toeren op gang kwam.
[Afbeelding]

@LankHoar of @timmie271 volgens mij had ik jullie niet goed getagd
Speed Triple 1050, 2006, Groningen
Alvast bedankt voor het toevoegen!
Toegevoegd, welkom :)
Nee.

O ja toch wel, je staat erin! :P Welkom.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Thanks! Heb alleen geen Zero :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:15

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Palthe schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 22:04:
[...]

Thanks! Heb alleen geen Zero :p
Ik maak zero mistakes, dus het zal wel kloppen :P

Aangepast 8)7

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Palthe

LankHoar schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 22:15:
[...]

Ik maak zero mistakes, dus het zal wel kloppen :P

Aangepast 8)7
Zero tolerance!
Thanks nogmaals, wordt gewaardeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
nehal3m schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 17:59:
[...]

Dat ligt aan jouw eigen voorkeuren. Zoals Toolkit al aangeeft is dit zo'n 6u per dag rijden. Pure rijtijd dus, pauzes niet meegeteld. Als ik die omgeving inschat lijkt 50km/h* me wel realistisch. Ik zou daar wel blij van worden, maar ik heb dan ook weinig behoefte om de lokale musea te bekijken. Ik ga meer voor de wegen, landschappen en uitzichten. :)

*: Een dagje Eifel en vergelijkbaar zit bij ons rond de 65 km/h gemiddeld, met uitschieters tot boven de 70km/h op een héél goede dag ;) , maar in de bergen kan het gemiddelde ook best onder de 50km/h zakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-09 21:03
Met de auto toch paar keer reizen gemaakt waarbij ik dagelijks 6 tot 8 uur aan het rijden was, bijvoorbeeld voor een rondje scandinavie in 6 dagen haha. Fantastische vakanties, oprecht de beste tot op heden. Maar het is inderdaad maar net waar je van houdt. Ik geniet van het rijden, de uitzichten, het af en toe stoppen voor wat foto's en weer door. Heerlijk.

Moet wel bekennen dat ik op de motor merk dat ik die " conditie" nog echt niet heb haha. Maar goed, mag ook niet klagen, heb pas net mijn rijbewijs en alleen de rit van de dealer naar huis in de zeikende regen als referentie na het lessen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:02
Fuelke schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 19:33:

Het was gisteravond (vond ik) best kutweer hier in N-H --> Windkracht 5~6, soms een rukwind en een flinke miezer tot aan een goede regenbui. Op een gegeven moment kwam ik een mede motorrijder tegen op een supersport, daar had ik het best mee te doen.

Helemaal toen hij bij Alkmaar bijna van zijn sokken gereden werd omdat een gefrustreerde autobestuurder liever 140 waar je 100 mag wilde rijden en dus op het laatste moment nog een ruk aan het stuur deed om toch zijn voorganger maar in te halen. :X

De beste man op de motor moest tot aan dat kleine stukje strook over de witte lijn op de linkerbaan uitwijken. :F

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Michel schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 11:10:
Met de auto toch paar keer reizen gemaakt waarbij ik dagelijks 6 tot 8 uur aan het rijden was, bijvoorbeeld voor een rondje scandinavie in 6 dagen haha. Fantastische vakanties, oprecht de beste tot op heden. Maar het is inderdaad maar net waar je van houdt. Ik geniet van het rijden, de uitzichten, het af en toe stoppen voor wat foto's en weer door. Heerlijk.

Moet wel bekennen dat ik op de motor merk dat ik die " conditie" nog echt niet heb haha. Maar goed, mag ook niet klagen, heb pas net mijn rijbewijs en alleen de rit van de dealer naar huis in de zeikende regen als referentie na het lessen.
Dat is precies waar ik ook voor ga. En die conditie is een kwestie van opbouwen inderdaad én ervaring opdoen. 6-8 uur op een dag motorrijden kan ik prima, ook nog wel op tempo ook. Aan het eind van de dag ga ik dan wel bewust wat behoudender rijden en het tempo iets laten zakken. omdat inschattingsfoutjes wat sneller erin sluipen.
Vooral belangrijk blijft om regelmatig je rustmomenten te pakken en wat te drinken. :)

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Rocg
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13-09 12:08
Na veel proefritten gemaakt te hebben ben ik toch geëindigd met een Kawasaki Versys 650 als eerste motor. Kan niet wachten om mee te gaan toeren in het buitenland. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mDCGDu4_LyTWd_zoh1cBpTyotyA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W7JlEoge2JI8BPfdArGePYlA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel
DrivinUCrazy schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 11:42:
[...]

Dat is precies waar ik ook voor ga. En die conditie is een kwestie van opbouwen inderdaad én ervaring opdoen. 6-8 uur op een dag motorrijden kan ik prima, ook nog wel op tempo ook. Aan het eind van de dag ga ik dan wel bewust wat behoudender rijden en het tempo iets laten zakken. omdat inschattingsfoutjes wat sneller erin sluipen.
Vooral belangrijk blijft om regelmatig je rustmomenten te pakken en wat te drinken. :)
Die conditie ga ik zeker opbouwen, zodra het acceptabel weer is (geen pekel, sneeuw of andere vorm van gladheid) ga ik de weg. Heerlijk.

Doel is naar de noordkaap scheuren op de motor, dus dan is de conditie wel handig als ik er geen 2 maanden over wil doen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:34

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Michel schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:44:
[...]

Die conditie ga ik zeker opbouwen, zodra het acceptabel weer is (geen pekel, sneeuw of andere vorm van gladheid) ga ik de weg. Heerlijk.

Doel is naar de noordkaap scheuren op de motor, dus dan is de conditie wel handig als ik er geen 2 maanden over wil doen :+
Twee maanden? Twee dagen is genoeg :P Terugweg door Noorwegen wel twee weken over gedaan om ook van de omgeving te genieten. Erg mooie reis, veel fijne herinneringen aan, was eerste lange reis na de Coroana tijd, toen het weer kon en mocht...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qxyTkcHzvT0XYDjHIV8ly8kXNBo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JiCNKcaJPdDasFdPUlx4WnYc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vjPxwQNCWSlP1WRHPC5Pz0ggLdk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YJr89X3Z9JOJ3Ex31KXq4Oan.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinsterzz92
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-09 20:49
Rick-Jan schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 12:29:
[...]

Ja ik, heb 2x een zadel daar gekocht. Het is eigenlijk Rob's accessoires die Bagster dealer is. Je mag gewoon proefrijden voor je beslist. Service/kwaliteit is goed :)
Vandaag zadel besteld! Dan wel bij de lokale dealer die bagster deed, veel keuze, veel opties..
Heb redelijk origineel gebleven behalve het rugdeel van rijderszadel komt 'Corse' op(ducati) en zadelverwarming die dan op het stuur kan bediend worden met de moto zelf.

Alles samen was het 700€ - 10% omdat de vriendin daar net haar moto had gekocht
Nu 6 weken vol ongeduld wachten 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WPTnLqqGavdDgNmZX0HZYuO04ow=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X0hJK8iMdEJ4Q9ltwo5PYyS0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9DEAY-2bHecUJos7Jpe2PQLzBCs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kHWHuB8hWg81KMmqM3QGQido.jpg?f=fotoalbum_large

Inmiddels zijn de framebeschermers en carterplaat gemonteerd. De CRF300L heeft kennelijk busjes in het stuur die je ofwel moet uitboren en tappen voordat er Acerbis handkappen op passen (en die liggen al in de schuur) ofwel monteert met M6, dus ik denk dat ik dit stuur origineel houd en hem vervang met een fatbar zodat de meegeleverde hardware in de stuurbuis past.

Helaas is de Adventurespec mini fairing niet meer voorradig dus voorlopig is het met de frame- en carterbescherming wel even goed. Eerst maar eens wat kilometers maken en kijken wat me meer stoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
@nehal3m ken je dit torentje al:

Geen idee eigenlijk wat zo iets moet kosten.

[ Voor 12% gewijzigd door Bommes op 24-01-2024 21:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
Thanks! Ons aller @kneusteun stuurde die al eens:
kneusteun in "Hét grote motortopic - Deel 26 (2024)"

500 euro is wel andere koek dan 150 :P

Moet wel zeggen dat die toren er sexy uitziet.

[ Voor 4% gewijzigd door nehal3m op 24-01-2024 21:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
Oh die had ik ff gemist.
De maker van dat filmpje zit ik mee in een offroad appgroep, zag jou post dus dacht plug even zijn content :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
Bommes schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 21:45:
Oh die had ik ff gemist.
De maker van dat filmpje zit ik mee in een offroad appgroep, zag jou post dus dacht plug even zijn content :P
Subscribed! :D

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Nu online
ToolkiT schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 17:56:
[Afbeelding]
Misschien heb je hier wat aan: https://www.madornomad.co...ndly-campsites-in-the-uk/

Heel gave route i.i.g., afgelopen zomer ook de NC500 gereden met grotendeels ook de extra stukken die jij ook gepland hebt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EB7zaDhtu3NPq0ghs0WnGN13VWg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qt3utecMQx9u3ZLIFqFJVe41.jpg?f=fotoalbum_large

Heb er ruim 2 weken over gedaan maar dan ook bij Edinburgh Fringe Festival geweest en o.a. ook de Buiten-Hebriden bezocht, bijzonder sfeer daar zeker met de ondergaande zon.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tiRayQYUfdEva1fvv5g_bbOz8JU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yGoXHQZylkzbGi3qPQAXROLr.jpg?f=fotoalbum_large

Natuurlijk ook één dag helemaal verzopen door de regen om dan vervolgens net die dag maar met veel moeite een accommodatie te kunnen vinden maar wat dan uiteindelijk weer leidde tot een bijzonder gezellige avond waarbij er telkens weer een andere motorrijder aanschoof aan de "communal table" in het restaurant.

En omg, wat zijn midges vreselijk!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
WilbertNeems schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 22:25:
[...]

Misschien heb je hier wat aan: https://www.madornomad.co...ndly-campsites-in-the-uk/

Heel gave route i.i.g., afgelopen zomer ook de NC500 gereden met grotendeels ook de extra stukken die jij ook gepland hebt.
[Afbeelding]

Heb er ruim 2 weken over gedaan maar dan ook bij Edinburgh Fringe Festival geweest en o.a. ook de Buiten-Hebriden bezocht, bijzonder sfeer daar zeker met de ondergaande zon.
[Afbeelding]

Natuurlijk ook één dag helemaal verzopen door de regen om dan vervolgens net die dag maar met veel moeite een accommodatie te kunnen vinden maar wat dan uiteindelijk weer leidde tot een bijzonder gezellige avond waarbij er telkens weer een andere motorrijder aanschoof aan de "communal table" in het restaurant.

Wat is het toch een ontzettend gave motor O+ O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Ik dacht 900 euro ongeveer incl, alle electra en opgebouwd, maar weet niet exact meer.
Ik had laatst hier wel een foto geplaatst, bij mijn garage hadden ze een demo CRf300 helemaal rally raid omgebouwd incl. deze tower O+

Kale prijs is dus 479,- dat vind ik echt geen verkeerde prijs.
Zou helemaal te gek zijn als je dan ook die STL's kon krijgen, hoewel ik vermoed dat die binnen een jaar gewoon online te vinden zullen zijn.
https://www.adventure-bik...rally-tower-honda-crf300/

[ Voor 29% gewijzigd door kneusteun op 25-01-2024 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
mkrmr schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 20:30:
[...]

Twee maanden? Twee dagen is genoeg :P Terugweg door Noorwegen wel twee weken over gedaan om ook van de omgeving te genieten. Erg mooie reis, veel fijne herinneringen aan, was eerste lange reis na de Coroana tijd, toen het weer kon en mocht...

[Afbeelding][Afbeelding]
Haha ik wil er juist GEEN twee maanden over doen, twee weken denk ik maar dat is inclusief een paar dagen tussenstop bij vrienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
kneusteun schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 08:04:
[...]

Ik dacht 900 euro ongeveer incl, alle electra en opgebouwd, maar weet niet exact meer.
Ik had laatst hier wel een foto geplaatst, bij mijn garage hadden ze een demo CRf300 helemaal rally raid omgebouwd incl. deze tower O+

Zou helemaal te gek zijn als je dan ook die STL's kon krijgen, hoewel ik vermoed dat die binnen een jaar gewoon online te vinden zullen zijn.
Valt nog alleszins mee, voor mijn Tuareg is het 1150 euro ex verzending voor een rally toren.
De KTM 7 en 890 gaan ook ver over de 1500 euro voor een rally torentje.
Jouw T7? wat kost daar een aftermarket set voor?

Die gast in dat filmpje (Tobias) gaat niet echt zachtzinnig met zijn Honda om. Er zitten speciale beugeltjes bij die set die in geval van een val afbreken zodat juist de rest heel blijft.
Voor dat geld vind ik het echt een tof setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
WilbertNeems schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 22:25:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Midges zijn horror inderdaad!
Ik heb vorig jaar ook een stukje nc500 gedaan, toen zat ik gelukkig steeds in hotels, maar dit jaar ga ik in Peel kamperen tijdens de IoM TT, hopelijk valt het daar mee, maar het zal wel niet...
Dat word dan denk ik kijken of ik er een vuurtje mag stoken. Verder is er helaas maar weinig dat tegen die beestjes helpt.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Na dik 2,5 week niet rijden, eindelijk weer een ritje kunnen maken, sneeuw en pekel is nade regenbuien wel weg nu!
Helaas was wel de accu al leeg gelopen in die 2 weken, dus moest mijn vertrek met een uurtje uitstellen, maar dan krijg je wel een paar "zonsondergang" shots in het Limburgse landschap terug :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EAKu0mYkfqfa_m4y_16Rmm6Ttxk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JuOKHvsF6oXm32mVyhqad1zH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1P2izfgRxbREda5XAuMwOL9T8H0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OYLT5BGokLt5SKf03xlw4PsJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zqEe3iGD0vxniIK7Bb-Ea-BrXHU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xiB8vl0JddIpxemJGAxkB9qx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 14:55
metallicattim schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:06:
Na dik 2,5 week niet rijden, eindelijk weer een ritje kunnen maken, sneeuw en pekel is nade regenbuien wel weg nu!
Helaas was wel de accu al leeg gelopen in die 2 weken, dus moest mijn vertrek met een uurtje uitstellen, maar dan krijg je wel een paar "zonsondergang" shots in het Limburgse landschap terug :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat een schitterende RT!

Bij mij is de accu ook om de haverklap leeg, er komt bij mij morgen een nieuwe in... Echter twijfel ik door jouw bericht of dat wel noodzakelijk is, omdat die van jou ook na twee weken leeg was

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
Dank je! :)

Het is natuurlijk wel uitzonderlijk koud geweest. Mijn motor staat beschut onder de carport, maar wel buiten.
Accu is van vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:22

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Dat er überhaupt nog 2de hands CRFjes een dergelijke verkocht worden:
https://axelsbikeshop.nl/motoren/#voge-300-rally-m1499873
Voor minder rijd je nieuw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:49
metallicattim schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:06:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die ziet er inderdaad nog in goede staat uit. Ik rij de RS versie. Soms wel spijt van dat ik niet een RT heb gekocht. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metallicattim
Willem30 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:57:
[...]

Die ziet er inderdaad nog in goede staat uit. Ik rij de RS versie. Soms wel spijt van dat ik niet een RT heb gekocht. :P
Ja heel blij mee, 64.000 gelopen. Ik heb hem pas sinds december, is nog vrij nieuw voor me allemaal, maar elke meter wordt leuker om mee te rijden! Kan niet wachten om eens met lekker/warm weer te rijden :9
Wissemicherweg, Simpelveld ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 10:26:
[...]

Valt nog alleszins mee, voor mijn Tuareg is het 1150 euro ex verzending voor een rally toren.
De KTM 7 en 890 gaan ook ver over de 1500 euro voor een rally torentje.
Jouw T7? wat kost daar een aftermarket set voor?

Die gast in dat filmpje (Tobias) gaat niet echt zachtzinnig met zijn Honda om. Er zitten speciale beugeltjes bij die set die in geval van een val afbreken zodat juist de rest heel blijft.
Voor dat geld vind ik het echt een tof setje.
T7 begint ook vanaf 600 euro, en dat gaat vrij hard omhoog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:56:
Ik heb mijn vriendin zo ver dat ze binnenkort die demo wil proberen _/-\o_
Met een beetje geluk staat er dan straks een hier :) lijkt me echt een leuk ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s006110
metallicattim schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 12:11:
[...]

Ja heel blij mee, 64.000 gelopen. Ik heb hem pas sinds december, is nog vrij nieuw voor me allemaal, maar elke meter wordt leuker om mee te rijden! Kan niet wachten om eens met lekker/warm weer te rijden :9

[...]
Die van mij heeft al wat meer ervaring (127+k)... Ik heb hem sinds vorig jaar Juni, en word er met de keer dat ik er op rijd, blijer mee.. Vooral als je de grenzen wat beter leert kennen

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Jolke schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 13:17:
[...]

Meteen een stuk jongen zonder (witte) baard. :)
Ik was 9 jaar geleden ook een stuk jonger! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
s006110 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 13:10:
[...]

Die van mij heeft al wat meer ervaring (127+k)... Ik heb hem sinds vorig jaar Juni, en word er met de keer dat ik er op rijd, blijer mee.. Vooral als je de grenzen wat beter leert kennen
Ja inderdaad, de grenzen ben ik het leren nu :)

Heb je een foto van de jouwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 21:29

GSX-MAN

de/het/een

Bommes schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:56:
Ja... ik heb denk ik toch liever een gebruikte Honda dan een nieuwe Chinees.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 16:38

BM

Moderator Spielerij
Zijn er hier mensen met ervaring met SW Motech Crash Bars?

Ik overweeg een set van ze op mijn Tiger te zetten. Het idee is er om dit jaar wat meer low-speed zaken te gaan oefenen, en geheid dat dat een keer niet goed gaat, en dan val ik liever op een crashbar, dan op de motor zelf. Zag dat ze complete sets hebben met crash bar, engine guard en sliders, maar vind het iets te prijzig om dat 'op de gok' te doen, dus hopelijk heeft iemand hier er ervaring mee :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BM schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 14:19:

Ik overweeg een set van ze op mijn Tiger te zetten. Het idee is er om dit jaar wat meer low-speed zaken te gaan oefenen, en geheid dat dat een keer niet goed gaat, en dan val ik liever op een crashbar, dan op de motor zelf. Zag dat ze complete sets hebben met crash bar, engine guard en sliders, maar vind het iets te prijzig om dat 'op de gok' te doen, dus hopelijk heeft iemand hier er ervaring mee :)
SW motech is een goed merk.. ik heb van die bescherm bobbins van hun op de voor as :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
over bescherming gesproken.. omdat ik telkens meer off road, just in case maar een neck brace gekocht :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6CK_LMF07HHygIv95aKnbyMPVWI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kiGa4pHgWuSP5QPYcC1f5OCL.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ettZBR8d2NcS-9cRcQo4apdxiDU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rbJwZRAeVht3pKoXGDlCesL2.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Oh daar. Das aan de andere kant, zag het aan de molen. Wist niet dat dat al Simpelveld was. Met lessen paar keer gereden, mooi stukje.

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

ToolkiT schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 14:24:
over bescherming gesproken.. omdat ik telkens meer off road, just in case maar een neck brace gekocht :)
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Da's wel een nette (y)

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
GSX-MAN schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 13:26:
[...]

Ja... ik heb denk ik toch liever een gebruikte Honda dan een nieuwe Chinees.
Waar denk je dat die kleine Hondatjes gebouwd worden??
Of dan toch de blokjes?

Die nieuwe Chinees zit garantie op, dus de eerste jaar/2 jaar doet het er toch niet heel veel toe.

En voor en gebruikte nette CRF wordt ook gewoon nog bijna nieuw (Honda) geld gevraagd.
Voor een duizendje of 2 a 3 minder koop je dus een dergelijke chinees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FnordySquare47
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 08:42

FnordySquare47

Cool-Inc.net

Bommes schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 14:35:
[...]

Of dan toch de blokjes?

Die nieuwe Chinees zit garantie op, dus de eerste jaar/2 jaar doet het er toch niet heel veel toe.

En voor en gebruikte nette CRF wordt ook gewoon nog bijna nieuw (Honda) geld gevraagd.
Je kan ze nog een stuk goedkoper oppikken in FR.
https://www.vogefrance.fr/product/300rally/

Dan heb je ineens nog een leuke roadtrip gedaan.
Al weet ik niet wat het zo kost om ze in NL in te schrijven...

Ze hadden in 2023 ook een Black Friday actie. Zo'n Voge Rally voor 3695€...

[ Voor 5% gewijzigd door FnordySquare47 op 25-01-2024 14:40 ]

Short cuts make long delays

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Bommes schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 14:35:
[...]

Of dan toch de blokjes?

Dezelfde Chinese fabrikant levert ook de blokken (en wellicht meer) voor de BMW F900. Maatje van me was erin geïnteresseerd (na de proefrit al wat minder) en heeft zich in de gebruikerservaringen verdiept. Schijnt één grote tombola te zijn wat er nu weer naar de klote gaat aan die dingen.

Daarnaast zou het mooi zijn als geen enkele fabrikant nog iets in China liet doen, gezien het politieke klimaat en China's houding op het wereldtoneel. Maar dat terzijde.

Ik ben wat routes aan het uitstippelen om af en toe een vrije dag mee te vullen:

114 km, vooral dijkwegen, stukje Biesbosch:
https://www.routeyou.com/...6715/motorroute/dijkroute

175 km, vooral dijkwegen, via Lek, Linge, Waal, Rijn en Lek:
https://www.routeyou.com/...oermotorroute/dijkroute-2

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
FnordySquare47 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 14:37:
[...]

Je kan ze nog een stuk goedkoper oppikken in FR.
BPM? Tel er nog maar 20% bij.

zeker, zeker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
BM schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 14:19:

Zeker. Prima, robuust en stevig spul. Mijn crashbars op de Super Tenere waren van SW Motech.
Kleine disclaimer: ik heb ze alleen gebruikt met het platleggen van de motor (0km/h), niet op snelheid. En in dat geval als er wat krasjes op zaten: even een lakstiftje er over tegen het roesten en door.

De meeste spullen van SW Motech zijn van degelijke kwaiteit. :)
ozzynator schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 14:27:
[...]

Oh daar. Das aan de andere kant, zag het aan de molen. Wist niet dat dat al Simpelveld was. Met lessen paar keer gereden, mooi stukje.
Oh uit díé hoek van Limburg kom je. Dan kun je door de week nog wel even 's avonds de epenerbaan rijden of naar het drielandenpunt. Dat is voor mij wat verder weg. Maar ga je voor je plezier rijden, een hele dag, dan blijf ik bij mijn standpunt. Ga wat verder. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Toen ik mijn Speed Triple in Bergeijk inruilde voor een Tiger, ben ik van Utrecht over de snelweg naar Bergeijk gereden, en daarna binnendoor door België naar het Drielandenpunt, door naar Valkenburg voor het avondeten en daarna terug naar Utrecht via de snelweg. Serieus meters maken op een vrijdagmiddag, maar wel veel lol gehad. En een mooi afscheid voor de Speed Triple.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
ToolkiT schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 13:20:
[...]

Ik was 9 jaar geleden ook een stuk jonger! :+
Voelde je ook jonger? ;) daar ga ik wel eens de mist in namelijk :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
GSX-MAN schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 15:12:
Toen ik mijn Speed Triple in Bergeijk inruilde voor een Tiger, ben ik van Utrecht over de snelweg naar Bergeijk gereden, en daarna binnendoor door België naar het Drielandenpunt, door naar Valkenburg voor het avondeten en daarna terug naar Utrecht via de snelweg. Serieus meters maken op een vrijdagmiddag, maar wel veel lol gehad. En een mooi afscheid voor de Speed Triple.
Had ik met de tenere ook, opgehaald en daarna bijna direct door naar winterberg gereden om daar even wat bochtjes te draaien.
Voordeel is dat je in 3 dagen meteen je hele motor als vertrouwde vriend hebt ingewijd :*)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

kneusteun schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 15:14:
[...]

Had ik met de tenere ook, opgehaald en daarna bijna direct door naar winterberg gereden om daar even wat bochtjes te draaien.
Voordeel is dat je in 3 dagen meteen je hele motor als vertrouwde vriend hebt ingewijd :*)
Ja, ik heb een week daarna de Tiger opgehaald, en een paar weken daarna een week vrij genomen om ermee door Duitsland, Frankrijk, Zwitserland en België te rijden. Daarna kende ik de motor inderdaad wel zo'n beetje _O-

Nog maar een keer het plaatje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4GEoPudlsvq4XMc1mFyX1k-0oqs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kFEqqILqEqAkVbS6UvIX4PtH.jpg?f=fotoalbum_large

Meteen het werkplaatshandboek besteld:

Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/91H8Ws+WI7L._SY466_.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door GSX-MAN op 25-01-2024 15:25 ]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
s006110 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:47:
[...]
Bij mij is de accu ook om de haverklap leeg, er komt bij mij morgen een nieuwe in... Echter twijfel ik door jouw bericht of dat wel noodzakelijk is, omdat die van jou ook na twee weken leeg was
Met mijn RT had ik hetzelfde probleem, niet altijd al na 2 weken, maar na iets langer stilstaan was starten altijd een uitdaging. Mijn vermoeden is dat het alarmsysteem de boel langzaam leeg trekt...

Over dat alarmsysteem/startonderbreking gesproken, parkeer niet op Schiphol onder de verkeerstoren, dan krijg je 'm niet meer gestart omdat de zender daar niets doet/teveel storing heeft. :X

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • +6 Henk 'm!
kneusteun schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 15:13:
[...]

Voelde je ook jonger? ;) daar ga ik wel eens de mist in namelijk :'(
Met 2 jonge kinderen? dan ben je vooral moe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
SlinkingAnt schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 15:25:
[...]

Met mijn RT had ik hetzelfde probleem, niet altijd al na 2 weken, maar na iets langer stilstaan was starten altijd een uitdaging. Mijn vermoeden is dat het alarmsysteem de boel langzaam leeg trekt...

Over dat alarmsysteem/startonderbreking gesproken, parkeer niet op Schiphol onder de verkeerstoren, dan krijg je 'm niet meer gestart omdat de zender daar niets doet/teveel storing heeft. :X
dan ga ik dus waarschijnlijk een accu voor niks wisselen :(

Waar zit dat alarm dan op een R1150RT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

s006110 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 16:14:
[...]

Bij alle BMWs die ik heb gezien: onder het passagierszadel.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• s006110
metallicattim schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 13:24:
[...]

Ja inderdaad, de grenzen ben ik het leren nu :)

Heb je een foto van de jouwe?
Meer dan genoeg...

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ABLVV85nzIwItuLEg85W-RxaMTl2iUpSMgAtI0NnwtSSNIzmo3UokK-Y1gMksZFVqMgtkkgjqC3T7VJG4fGmPPxyke15pRF6DOCtp5xsQ1_ZCq_vuL8oqhq5WBs8Vw9jbrMAKIS8XlIi59-OhvIqzklmbhRJ5w=w1265-h949-s-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ABLVV84m0w7g_tM5ofg5mdVOPvgbY2QshkWVI_z5gjzcLQZSVFIJRbbpiujKjIOmShiVf7UOtxY78-JiUTICJ-VLdAadyJrZOOP4eApnxZ6V4QN9Y3yjZ5DojOXAsO3iCTckQ31W5UTIk6QPeNsGz3wYJxwxDg=w1265-h949-s-no?authuser=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
noes schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 16:15:
[...]
Bij alle BMWs die ik heb gezien: onder het passagierszadel.
Klopt, maar niet all RT's hebben deze optie. Je hebt er ook een losse handzender bij om het uit te schakelen.

Mocht je ooit het probleem hebben dat je handzender niet werkt, kun je ook een zekering onder je zadel trekken/terugplaatsen om de startonderbreker uit te schakelen O-).

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
s006110 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 16:14:
[...]

Even de lekstroom meten als het contact uitstaat.
Meteen is weten :P
0,1 ampère lekstroom is al genoeg om een motoraccu in een week tot max 1,5 week stilstand leeg te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

SlinkingAnt schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 16:35:
[...]

Klopt, maar niet all RT's hebben deze optie. Je hebt er ook een losse handzender bij om het uit te schakelen.

Mocht je ooit het probleem hebben dat je handzender niet werkt, kun je ook een zekering onder je zadel trekken/terugplaatsen om de startonderbreker uit te schakelen O-).
Ah, da's dan anders dan bij mn 2005 R1200RT (en mn ex 2010 S1000RR): de handzender hoef je nooit te gebruiken. Alarm gaat erop en eraf bij omdraaien sleutel in contact. Sleutel heeft startonderbrekerchip erin en is passief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
Voor zover ik weet heeft mijn 1150RT ook geen alarm.

Ik merkte zojuist bij het naar huis rijden wel dat de elektrische kuip het opeens niet meer deed en de klok onthield zijn waarde niet (sprong na elke keer van contact af naar 0:00 en display ging uit), maar bleek een kapotte 15A zekering te zijn, dus het doet het weer. Hopelijk blijft het daar bij en heeft het wellicht te maken met de lege accu :? Vreemd is het wel.

@s006110 mooi man! Striping is mooi 8)
En zonder zijkoffers krijgt ie gelijk een andere look he!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

GSX-MAN schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 14:40:
[...]

Dezelfde Chinese fabrikant levert ook de blokken (en wellicht meer) voor de BMW F900. Maatje van me was erin geïnteresseerd (na de proefrit al wat minder) en heeft zich in de gebruikerservaringen verdiept. Schijnt één grote tombola te zijn wat er nu weer naar de klote gaat aan die dingen.

Daarnaast zou het mooi zijn als geen enkele fabrikant nog iets in China liet doen, gezien het politieke klimaat en China's houding op het wereldtoneel. Maar dat terzijde.

Ik ben wat routes aan het uitstippelen om af en toe een vrije dag mee te vullen:

114 km, vooral dijkwegen, stukje Biesbosch:
https://www.routeyou.com/...6715/motorroute/dijkroute

175 km, vooral dijkwegen, via Lek, Linge, Waal, Rijn en Lek:
https://www.routeyou.com/...oermotorroute/dijkroute-2
Ik zou een extra rondje door de Biesbosch doen, dat is een leuk stuk met mooie bochten en wat leuke hoogteverschilletjes her en der!

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 21:59
kneusteun schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 08:04:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://www.adventure-bike-shop.com/wp-content/uploads/2023/11/Rally-Tower-2.jpg

Ik vraag me af of je niet zelf verblind wordt door de lampen bij deze setup in het donker.
De V-Rod heeft ook heel dik koplampglas, waar ik dus heel vlug ( harley accessoires + bijbehorende prijs :( ) een "petje" op heb gezet want ik werd zelf horendol van die lichtbundel nog net in mijn zichtveld.
Kan me zo voorstellen dat bij een "ruitje" met daar ook de koplampen achter het nog een stukje erger is.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
metallicattim schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 17:32:

@s006110 mooi man! Striping is mooi 8)
En zonder zijkoffers krijgt ie gelijk een andere look he!
Ik rijd het grootste deel van de tijd zonder de zijkoffers, omdat ik regelmatig woon-werk doe. Topkoffer gaat er eigenlijk nooit af (vind hem er een beetje raar uit zien zonder topkoffer)

Striping ben ik ook wel blij mee, maar had eigenlijk nog wel iets strakker gekund

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 21:51
s006110 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 20:26:
[...]

Ik rijd het grootste deel van de tijd zonder de zijkoffers, omdat ik regelmatig woon-werk doe. Topkoffer gaat er eigenlijk nooit af (vind hem er een beetje raar uit zien zonder topkoffer)
Toen ik mijn R1100RT nog had was het bij mij juist omgekeerd: altijd met zijkoffers, (bijna) nooit met topkoffer.

De zijkoffers zorgen in mijn mening er voor dat de 'look' van de motor meer in balans is. Met al het kuipwerk is de voorkant optisch vrij 'zwaar' en de koffers balanceren dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
theredone51 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 07:09:
[...]

Toen ik mijn R1100RT nog had was het bij mij juist omgekeerd: altijd met zijkoffers, (bijna) nooit met topkoffer.

De zijkoffers zorgen in mijn mening er voor dat de 'look' van de motor meer in balans is. Met al het kuipwerk is de voorkant optisch vrij 'zwaar' en de koffers balanceren dat :)
Eigenlijk hoop ik nog een keer tegen smallere kofferdeksels aan te lopen. Dan kunnen de koffers er ook gewoon op blijven zitten. Het filtert gewoon iets minder makkelijk met de koffers er op, en ik heb de bagage ruimte normaal niet nodig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

theredone51 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 07:09:
[...]

True, zijkoffers zijn veel mooier dan de topkoffer, je hebt er minder last van zijwind mee en het gewicht draag je lager voor betere handling.

Maar als ik door de stad of file moet wurmen zit de topkoffer nooit in de weg: je hoeft simpelweg geen rekening te houden met de achterkant. Past de neus? Dan past de motor. Met zijkoffers voel ik me veel breder onderweg, dat leent zich minder voor de drukke spits.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

noes schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 08:41:
[...]

True, zijkoffers zijn veel mooier dan de topkoffer, je hebt er minder last van zijwind mee en het gewicht draag je lager voor betere handling.

Maar als ik door de stad of file moet wurmen zit de topkoffer nooit in de weg: je hoeft simpelweg geen rekening te houden met de achterkant. Past de neus? Dan past de motor. Met zijkoffers voel ik me veel breder onderweg, dat leent zich minder voor de drukke spits.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QxJJFwhWxSqJ923MvIa_9igOdTg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4DCyVDOd8Ed6xMSDgs7AnTW5.jpg?f=fotoalbum_large
Daarom is de politie variant van de RT, de RT-P, ook zo mooi en praktisch. <3

Alleen een beetje jammer dat die van mij al zolang still staat -O- . Iemand handig met BMW's?

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:13
@Grubeater Ligt eraan wat er mee aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Iemand ervaring met deze webshop? https://www.martijnsmotorwebshop.eu

Heb hier wat besteld, maar na de bevestiging geen informatie meer ontvangen.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Pagina: 1 ... 7 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.