Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 101 Laatste
Acties:
  • 473.078 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 21:59
Vandaag weer investering gedaan, en nieuwe laarzen gekocht ( TLDR: de forma terra evo Dry)

Wegens de geplande off the road rit, ABR Festival en 3 weken Marokko in september, allemaal op de Tenere.
Wist niet meer zeker, maar bleek uiteindelijk wel vrijwel al mijn crosskleding, bodyprotector, alpinestars MX laarzen), enzo mee verkocht te hebben toen ik mijn Suzuki RM250 verkocht heb paar jaar terug.

Dus heb ik vandaag nieuwe laarzen gekocht
Wilde per sé met waterdicht membraam dus echte MX laarzen vielen al af.

De shortlist was geworden :

FALCO AVANTOUR 2 € 329.99
Afbeeldingslocatie: https://giannifalco.com/public/frontend/img/uploads/1199/800px-brown_1574161059.jpg
Teveel slechte reviews over laarzen die op korte termijn al doorgesleten zijn en wisselende kwaliteit uit de doos, ook membraam niet echt goed https://www.pikipikioverl...venture-motorcycle-boots/

ALPINESTARTS TOUCAN GORE-TEX BOOTS €429,95
Afbeeldingslocatie: https://eu.alpinestars.com/cdn/shop/products/0B0F7E43-FEB6-4824-8E99-016805477B37_62ae1d0f-1d5e-4f7d-9765-105ca5a3b65c_1200x1200.png?v=1660112632
40/60 (off/on road) laars volgens alpinestars maar slechts 2 buckles

ALPINESTARS COROZAL ADVENTURE DRYSTAR® OILED LEATHER BOOTS €319,95
Afbeeldingslocatie: https://eu.alpinestars.com/cdn/shop/products/C03F9BA0-0CFC-4AF7-B402-B45B75EA02BB_c50da47f-07b1-48e2-b7dc-07e8f87830ac_1159x1159.png?v=1660110730
40/60 (off/on road) laars volgens alpinestars maar ook maar 2 buckles en van wat ik op de foto's zie minder goede laterale enkel brace

SIDI ADVENTURE 2 GORE-TEX €389.00
Afbeeldingslocatie: https://www.sidi.com/1930-thickbox_default/stivali-adventure-2-gore-tex.jpg
Ook weer maar 2 Buckles en ook kwaliteits issues blijkt volgens oa https://www.pikipikioverl...ing-on-with-your-quality/

FORMA ADVENTURE DRY €264.90
Afbeeldingslocatie: https://www.formaboots.com/wp-content/uploads/2017/05/adventure-brown-830x581.jpg
Geen laterale enkel brace

FORMA TERRA EVO DRY €329.90
Afbeeldingslocatie: https://www.formaboots.com/wp-content/uploads/2020/12/TERRA-EVO-BROWN-830x581.jpg
3 Buckles, laterale enkel brace (alhoewel niet zo uitgebreid als kan) drystex membraan ( die het in mijn forma coopers al enkele jaren volhoudt)
Kreeg ook diverse goede reviews oa van Kinga Tanajewska AKA On Her BIke
Dus heb nu een paar Forma Terra Evo Dry laarzen hier staan, zijn er dan geen minpunten, jawel ik heb nu 2 van de 3 buckles op de kleinste stand staan, maar verder lijken ze goed te zitten (typ dit nu met de laarzen al anderhalf uur aan :P)

Ook maar weer een body protector erbij en wel de O'NEAL UNDERDOG Protector Jacket Black
Afbeeldingslocatie: https://cdn.oneal.eu/tmp/image-thumbnails/importedProductImages/by-product/1/8777/image-thumb__8777__600x600/0571-30_A3.png
Er zullen vast betere zijn, maar dit is al een hele verbetering tov mijn kevlar vest, hier blijven alle protectoren tenminste op de plek zitten waar ze horen bij een evt val.

[ Voor 3% gewijzigd door harley op 16-01-2024 20:31 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:57
ozzynator schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:38:
aangezien ik eindelijk nu ik 50 ben, de rust gevonden heb om motor te gaan rijden, op 18 oktober mn rijbewijs gehaald en de 21e mijn 1e motor gekocht.

Beetje inrijden en op 30 december de 1e olieservice. Daarna niet meer gereden, want het weer is niet echt jofel.

Mijn mevrouw reed al motor electrisch, dus moest er voor haar ook nog 1 op benzine komen, dus inmiddels is het redelijk druk onder de carport.

Mijn xsr: [Afbeelding]

mevrouw haar xsr: [Afbeelding]

de Regent van mevrouw: [Afbeelding]

@LankHoar @timmie271 Limburg, Yamaha xsr900
't is een kwestie van geduld, tot heel limburg motor rijdt. Zoiets was het toch? Welkom bij de club!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:40
@harley ik heb ook zo een vest van Fox.
Bevalt me uitstekend (y)
Wel heb ik ook nog zo een short er bij met heupprotectie, van Leaff Leatt
Oh en knie protectors, ook van Leaff Leatt maar dan met Husqvarna branding.

Het kunt van die zooi blijven kopen.
Nekbrace, airbagvest, crossbrill, enz enz
Heerlijke hobby *O*

[ Voor 4% gewijzigd door Bommes op 16-01-2024 23:10 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
ToolkiT schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 18:55:
[...]

op telefoon deed hij het wel.. extremely muddy shit indeed :D
Jij rijd trouwens sneller door de drek dan ik denk ik (op film niet altijd goed te vergelijken)
Geen idee of het harder gaat dan jij rijd, doet er eigenlijk toch ook niet zo toe?
Iedereen zijn eigen tempo en plezier.
Heb wel het idee dat het met de Tuareg makkelijker gaat, en dus ook wat sneller dan voorheen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:38
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 19:19:
[...]

't is een kwestie van geduld, tot heel limburg motor rijdt. Zoiets was het toch? Welkom bij de club!
Als ze maar niet allemaal op de dag dat ik ga, naar Vaals gaan om bochtjes te sturen.

zeker, zeker

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Als Limburger ga je NIET naar Vaals om bochtjes te rijden. De epenerbaan wil je gewoon niet zijn, bij het drielandenpunt wordt de motor onder je neus uit 'geleend', en pas achter de Rursee wordt het leuk. En dat is precies wat voor jou haalbaar is in tegenstelling tot voor de Hollanders.

Dus, 's ochtends op tijd vertrekken, bij Aachen Brand of zo een broodje scoren bij een bakkerij, en dan door tot achter de Rursee waarna rustig aan het gas er op kan. Vervolgens kom je in de Vulkaneifel de hele dag geen kip tegen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
Bommes schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 19:20:
@harley ik heb ook zo een vest van Fox.
Bevalt me uitstekend (y)
Wel heb ik ook nog zo een short er bij met heupprotectie, van Leaff.
Oh en knie protectors, ook van Leaff maar dan met Husqvarna branding.

Het kunt van die zooi blijven kopen.
Nekbrace, airbagvest, crossbrill, enz enz
Heerlijke hobby *O*
Nekbrace van de 1e generatie heb ik volgens mij ook nog wel ergens liggen van leatt ( Leaff ken ik niet ;) )
zo'n broek overweeg ik ook nog, maar heb nog ff. November/december waren ook alweer dure maandjes met cadeautjes en een GL1500 die nieuwe remschijf, 2 remklauwen, voorveren en aanpassingen aan de schommelarm moest.

Ook ben ik er nog niet over uit welke broek/knie protectors het dan zouden moeten worden.

[ Voor 17% gewijzigd door harley op 16-01-2024 19:34 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 19:26:
Dus, 's ochtends op tijd vertrekken, bij Aachen Brand of zo een broodje scoren bij een bakkerij, en dan door tot achter de Rursee waarna rustig aan het gas er op kan. Vervolgens kom je in de Vulkaneifel de hele dag geen kip tegen.
Mevrouw is Duitse, die zal het wel kennen, bedankt voor de tip!

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Laten we het er anders op houden dat mijn motor maatjes en ik die regio best aardig kennen. ;)

Maar mijn mening: langs de Rursee naar Schleiden is noodzakelijk kwaad. Heimbach en Abtei Mariawald gewoon vermijden, veel te druk met inhaalverboden én controles. Anderen gaan naar de Bikerranch in Simmerath, eten daar een burger, en gaan dan weer naar huis. Maar dat is aan mij niet besteed. ;)

Ik ga meer richting Waxweiler, Bitburg, Prüm. Die hoek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
harley schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 19:29:
[...]

Nekbrace van de 1e generatie heb ik volgens mij ook nog wel ergens liggen van leatt ( Leaff ken ik niet ;) )
zo'n broek overweeg ik ook nog, maar heb nog ff. November/december waren ook alweer dure maandjes met cadeautjes en een GL1500 die nieuwe remschijf, 2 remklauwen, voorveren en aanpassingen aan de schommelarm moest.

Ook ben ik er nog niet over uit welke broek/knie protectors het dan zouden moeten worden.
Leatt is het..
Beetje overprikkeld hier, hele drukke peuter in huis net voor slapen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FnordySquare47
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 08:42

FnordySquare47

Cool-Inc.net

harley schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 19:11:
Vandaag weer investering gedaan.
Wegens de geplande off the road rit, ABR Festival en 3 weken Marokko in september, allemaal op de Tenere.
Wist niet meer zeker, maar bleek uiteindelijk wel vrijwel al mijn crosskleding, bodyprotector, alpinestart laarzen), enzo mee verkocht te hebben.
Dus vandaag nieuwe laarzen gekocht
Wilde per sé met waterdicht membraam dus echte MX laarzen vielen al af.

De shortlist was geworden :

FALCO AVANTOUR 2 € 329.99
[Afbeelding]
Teveel slechte reviews over laarzen die op korte termijn al doorgesleten zijn en wisselende kwaliteit uit de doos, ook membraam niet echt goed https://www.pikipikioverl...venture-motorcycle-boots/

ALPINESTARTS TOUCAN GORE-TEX BOOTS €429,95
[Afbeelding]
40/60 (off/on road) laars volgens alpinestars maar slechts 2 buckles

ALPINESTARS COROZAL ADVENTURE DRYSTAR® OILED LEATHER BOOTS €319,95
[Afbeelding]
40/60 (off/on road) laars volgens alpinestars maar ook maar 2 buckles en van wat ik op de foto's zie minder goede laterale enkel brace

SIDI ADVENTURE 2 GORE-TEX €389.00
[Afbeelding]
Ook weer maar 2 Buckles en ook kwaliteits issues blijkt volgens oa https://www.pikipikioverl...ing-on-with-your-quality/

FORMA ADVENTURE DRY €264.90
[Afbeelding]
Geen laterale enkel brace

FORMA TERRA EVO DRY €329.90
[Afbeelding]
3 Buckles, laterale enkel brace (alhoewel niet zo uitgebreid als kan) drystex membraan ( die het in mijn forma coopers al enkele jaren volhoudt)
Kreeg ook diverse goede reviews oa van Kinga Tanajewska AKA On Her BIke
Dus die laatste is het geworden, zijn er dan geen minpunten, jawel ik heb nu 2 van de 3 buckles op de kleinste stand staan, maar verder lijken ze goed te zitten (typ dit nu met de laarzen al anderhalf uur aan :P)

Ook maar weer een body protector erbij en wel de O'NEAL UNDERDOG Protector Jacket Black
[Afbeelding]
Er zullen vast betere zijn, maar dit is al een hele verbetering tov mijn kevlar vest, hier blijven alle protectoren tenminste op de plek zitten waar ze horen bij een evt val.
De Alpinestar Corazol zijn ook wel een aanrader om mee te rijden. Om mee te stappen zijn ze daarentegen een echte pest. Precies of je buffelt rond met skiboots aan...

Short cuts make long delays

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:45
Ik heb dat leatt adventure vest.
Heb dat nu toch maar aangeschaft omdat ik veel alleen rijdt en heb al wel momentjes gehad waarbij hij bijna nodig was.
Plus nu kan ik laagjes doen, en de safety is een losse laag.

Dus thermo-t-shirt-leatt vest-trui-waterdichte jas met afritsende mouwen.

Op basis van het weer kan ik alles aanpassen en eenvoudig kwijt.

Ik ging vaak met een “adventure” jas, onderweg prima met gewoon toeren, maar als je wat harder aan het werk bent zweet je ineens al je lichaamsvocht weg 😓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Qua boots zou ik gewoon passen en voelen.
Zo stijf mogelijk, ik ben bekeerd 😱
Let wel op dat per merk de pasmaat enorm verschilt!

Edit: in mijn zoektocht naar MX boots kwam ik de hydra dri van leatt tegen, maar ik vond dat best prijzig en wist niet hoe "waterdicht" dat echt is. Misschien zijn er dus wel meer merken die iets dergelijks maken.

[ Voor 44% gewijzigd door kneusteun op 16-01-2024 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
@kneusteun laatste allroad/offroad ritje was het 2 graden.
Ik had aan:
Basis laagje: t-shirt, thermoshirt met lange mouwen en dunne katoenen trui.
Bij vertrek: Dealextreme verwarmde bodywarmer met powerbankje + Textiel jas met wintervoering, winterbuf om mijn nek, dikke winter handchoenen, crosslaarzen met waterdichte dikke hoge sokken.
Lange thermo broek, textielbroek met wintervoering er in.

Na 10 minuten rijden zat ik al vast in de blub. 2 minuten later gutste het zweet me aan alle kanten over mijn rug.
Dus die bodywarmer geditched in mijn rugzak.
De rest van de dag was het met de rest van de uiting goed uit te houden.
De wat technische stukken had ik het aan de warme kant.
Maar op de rustigere stukken en de verharde weggetjes tussendoor was het juist weer perfect in al die kleren.
Het was die dag niet warmer dan 1 a 2 graden.
Toch een uur of 4 op de motor gezeten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Overigens, ik weet niet of ik het al gepost had. Ik dacht van wel, maar ik vind het zelf niet terug.

Hoe dan ook, vorig jaar was ik getuige van een ongeluk waarbij een motoragent werd aangereden. Een uitgebreid verslag staat hier.

Inmiddels, ruim een jaar later, heeft de rechtbank uitspraak gedaan. Op de lokale nieuwssite Nederweert24 staat al wat info, en ook een link naar de uitspraak zelf. Inclusief mijn getuigenverklaring overigens. ;)

Het uiteindelijke letsel van de agent, uit de tekst van de uitspraak:
gekneusde linker hak; knie bot van mijn linkerknie gekneusd; gekneusde rug; schaafwonden op rechter ellenboog; licht gekneusde duim. Nu, ongeveer drie weken verder, ben ik nog altijd niet aan het werk. Dat lukt vanwege het letsel tot nu toe niet.
Holy shit, daar van af komen met wat kneuzingen! :o
Ja, hij heeft er nog maanden last van gehad, maar tegelijkertijd een ongelooflijk oplettend engeltje op zijn schouder.

Het uiteindelijke vonnis: 1000 euro boete en drie maanden rijontzegging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04:18
Hoe kan dat nou? 1000 euro lappen, 3 maanden met de trein en je mag weer verder?!
Iets klopt hier niet....
Als iemand dan toch weer de weg op mag (omdat zijn rijbewijs niet is ingenomen) zou een cursus of een ogentest dan niet verstandig zijn?!

Raar land dit, af en toe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 20:33:
@kneusteun laatste allroad/offroad ritje was het 2 graden.
Ik had aan:
Basis laagje: t-shirt, thermoshirt met lange mouwen en dunne katoenen trui.
Bij vertrek: Dealextreme verwarmde bodywarmer met powerbankje + Textiel jas met wintervoering, winterbuf om mijn nek, dikke winter handchoenen, crosslaarzen met waterdichte dikke hoge sokken.
Lange thermo broek, textielbroek met wintervoering er in.

Na 10 minuten rijden zat ik al vast in de blub. 2 minuten later gutste het zweet me aan alle kanten over mijn rug.
Dus die bodywarmer geditched in mijn rugzak.
De rest van de dag was het met de rest van de uiting goed uit te houden.
De wat technische stukken had ik het aan de warme kant.
Maar op de rustigere stukken en de verharde weggetjes tussendoor was het juist weer perfect in al die kleren.
Het was die dag niet warmer dan 1 a 2 graden.
Toch een uur of 4 op de motor gezeten.
Precies dat, zodra het wat muller/natter wordt dan zweet je vrij snel :X .
Dan is zo'n revit sand jas gewoon een soort kachel die van je helm een turks stoombad maakt... nee daar ben ik wel klaar mee.

Ik kan dus niet tegen winterhandschoenen, dus heb altijd een droog paartje in de rugzak voor als het over snelweg of iets terug moet dan scheelt dat zo enorm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
badkuip schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 20:50:
Hoe kan dat nou? 1000 euro lappen, 3 maanden met de trein en je mag weer verder?!
Iets klopt hier niet....
Als iemand dan toch weer de weg op mag (omdat zijn rijbewijs niet is ingenomen) zou een cursus of een ogentest dan niet verstandig zijn?!

Raar land dit, af en toe....
Afhankelijk van die man zijn werk en situatie wordt dat bepaald geloof ik, dus stel hij was afhankelijk van zijn rijbewijs dan lijkt me dit gepaster dan als hij naast zijn werk woonde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 14:24
Bommes schreef op maandag 15 januari 2024 @ 22:36:
[...]

Mijn collega vroeg zich dat ook af, en stelde aan zijn vrouw voor om voor zo een fatbike te gaan winkelen.
De reactie van zin vrouw: das handig kun je dat ding gebruiken opzoek naar een nieuwe vrouw.
Zegt dat genoeg?

Hier nabij een redelijk grote stad (Eindhoven) zijn het vooral tieners die er op rond crossen.
Bij voorkeur met de snuffert in de telefoon, niet trappend (want gehackt) en/of op het achterwiel.
Of bepaalde bevolkingsgroepen met handtasjes en bontkragen.
Das ook de verrote nederlandse jeugd :P Knip

[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 17-01-2024 14:07 . Reden: Ronduit racistische opmerkingen zijn hier niet gewenst. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
Bommes schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:16:
[...]

Het onverzekerd zijn vind ik de grootste ergernis.
Ik werk hard voor mijn spulletjes, ben voorzichtig met mijn auto en motor (okay die laatste iets minder).
Maar als je zo een snot aap, die al tiktokkend tegen het verkeer in die het rood rijdend schept.. ben je gewoon het haasje.

Geen zwets verhaal:
Ik rijd van de week in het donker het dorp in, drukke weg oversteken (voor de bekende in de regio, de Europalaan over Nuenen in)
Zie in mijn linker ooghoek een rijtje auto's vol in de ankers gaan en ik hoor toeteren. (Ik wil gewoon Toëteren!!)
De reden dat ze remmen: een tiener op de fiets, tegen het verkeer in, zonder licht, met zijn telefoon voor zijn snufferd. Het ging gelukkig allemaal goed, geen impact!

Ik reed de zelfde kant op als die jongen op zijn fiets. En ja dan ben ik zo een ouwe lul met een belerend vingertje.
Dus ik ga naast hem rijden, doe het raam open en Toëter ff voor aandacht.
In een vloeiende beweging verdwijnt zijn TikTok unit in zijn jaszak, bijna knap hoe snel dat ging. :P
Ik zeg: Daar kwam je net goed weg maat, je werd bijna voor je flikker gereden.
Zijn reactie: Sorry meneer.
:F
Ik reageer: je hoeft tegen mij geen sorry te zeggen hoor! Maar als je ooit net als ik een oudere meneer :+ wilt worden, zou ik een klein beetje om je heen kijken in het verkeer. Autos hebben bumpers en airbags, jij moet het met je voorhoofd doen.

Sorry meneer was nogmaals zijn reactie :P
8)7
ik heb er vandaag 2 vanmorgen in lieshout bijna verrot gescholden met wilde dood dan zou ik nog een keer zonder licht en achterlangs een rijdende glijdende vrachtwagen fietsen zonder die telefoon weg te stoppen in je broekzak!

Totaal geen benul dat ze echt letterlijk bijna door een weg glijdende trailer die bij de jumbo inwilde steken de dood hadden bijna gezien |:(
Eentje ging ook nog letterlijk 2 meter naar de trailer voorbij op zijn plaat door ijsplaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 19:36:
Laten we het er anders op houden dat mijn motor maatjes en ik die regio best aardig kennen. ;)

Maar mijn mening: langs de Rursee naar Schleiden is noodzakelijk kwaad. Heimbach en Abtei Mariawald gewoon vermijden, veel te druk met inhaalverboden én controles. Anderen gaan naar de Bikerranch in Simmerath, eten daar een burger, en gaan dan weer naar huis. Maar dat is aan mij niet besteed. ;)

ik ga vaak dit rondje Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ghdQVSkM_boalvFenj0ojgx3RIw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oc5JLFvSJn60wCfvfMv64eXu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
Of dit rondje even smorgen om 9 uur vertrekken en smiddags rond 6 uur altijd wel weer thuis met 3 tankstops en 1 keer lunchen Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lZjnZPiCtxY2tdCIZTdNJOO4aZ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xYx6DtS1fFVxBxJc1D0sRbCv.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vindt het heerlijk even 800km rijden in 1 dagje waarvan dus ongeveer maar 230km snelweg is naar aken en de rest binnendoor

[ Voor 6% gewijzigd door ibothead op 16-01-2024 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Precies dat. :)

800km op een dag heb ik nog niet gehad denk ik, wel weet ik zeker dat ik 700+ al heb gedaan toen ik bijvoorbeeld de routes voor een tweakersweekend ben gaan testen en de omleidingen ook nog eens erbij heb gereden.
Maar, het gaat me niet om de hoogste kilometerstand. Al rij ik wel steeds makkelijker wat verder weg op een dag, maar dat is niet een doel maar het gevolg van het vele rijden. :)
500km inclusief heen-terug is wel redelijk standaard.

Meestal klik ik vrijdag/zaterdags een route bij elkaar en dan ga ik dat zondags rijden. Soms alleen, maar meestal met 1-8 volgers.
Al heb ik natuurlijk ook wel wat favoriete plekjes en wegen. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door DrivinUCrazy op 16-01-2024 22:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 07:14
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 19:36:
[...] eten daar een burger, en gaan dan weer naar huis. Maar dat is aan mij niet besteed. ;)

Ja, ook niet aan mij... ik neem ook boterhammen mee. :Y)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Dat is voor mij 50/50. De ene keer zoeken we een restaurantje op, maar ik zit net zo graag op een rustig plekje langs de weg met een thermoskan en boterhammen.
Dat laatste heeft vooral als voordeel dat je wat sneller weer onderweg bent, omdat niet iedereen nog eens moet gaan afrekenen en zo. Dat scheelt zo 20 minuten.
Dat betekent wel dat je dan gaat wildplassen. (juist spatiegebruik is hier héél belangrijk :+ ), maar dat is in de bossen meestal geen probleem. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kneusteun
Ik vind wel dat je in Duitsland dan op zijn minst even een schnitzel moet meepakken!
Het is daar zelfs zo goedkoop dat het bijna net zo duur is als een belegd broodje in Nederland bij een tankstation :X

Acties:
  • +9 Henk 'm!
Jolke schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:11:
[...]

Ja, ook niet aan mij... ik neem ook boterhammen mee. :Y)
Daar heb je ook weer mooie picknick plekken voor in D :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z7rN3Ld1rWCndKvq-MFcEzJSKMk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TrinxTQNlTscpJOO41wuuXsW.png?f=fotoalbum_large

of

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IVPGgg7EfMFAnJPpqj83nyTwh7c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5IMUZTvXat8YDWlptO9YyRld.png?f=fotoalbum_large

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bommes
@ToolkiT zie ik daar een koffie zetter, thermos, misschien wat te eten er bij?
Full on hipster going on there ;) O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubled
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-08 19:23
Technisch vraagje:
Ik heb achter Barracuda dynamische richtingaanwijzers geïnstalleerd op mijn MT-07 2021. Ze werken perfect als ik mijn alarmlichten aanzet, maar als ik de richtingaanwijzers gebruikt dan knippert deze te snel (ook aan de voorkant). Iemand enig idee hoe dit komt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
Troubled schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:50:
Technisch vraagje:
Ik heb achter Barracuda dynamische richtingaanwijzers geïnstalleerd op mijn MT-07 2021. Ze werken perfect als ik mijn alarmlichten aanzet, maar als ik de richtingaanwijzers gebruikt dan knippert deze te snel (ook aan de voorkant). Iemand enig idee hoe dit komt?
Led?
Was het orgineel ook led?
Te snel knipperen komt door te lage weerstand voor het relais.
Indien je het nog niet gedaan hebt kun je het knipperlicht relais vervangen voor eentje voor led knippers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico95
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:19
hoogstwaarschijnlijk iets met weerstand. zaten er eerst normale (geen led) knippers op?

google weet daar genoeg over, even zoeken op iets van knipperlicht vervangen voor led oid

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bommes schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:33:
@ToolkiT zie ik daar een koffie zetter, thermos, misschien wat te eten er bij?
Full on hipster going on there ;) O+
yup, alu waterfles (geen thermos), Jetboil Stash (https://www.decathlon.co...._/R-p-X8753037?mc=8753037 ), aeropress-go koffie apparaat (https://www.aeropress.co.uk/products/aeropress-go), broodjes en flatbreads etc etc..
Topbox zit bijna helemaal vol eten en kookspullen :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Troubled
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-08 19:23
Ze waren voorheen ook al led. Waarschijnlijk hebben deze dan minder weerstand idd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ca48csgENmvE6q-cWAgH35PRIRw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sbBJsdTV6AdS9dKrD2eGeTXk.jpg?f=fotoalbum_large
Dit is de oude.

[ Voor 71% gewijzigd door Troubled op 17-01-2024 15:58 ]

Acties:
  • +19 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sa_aXj2dCe6i2dlWvXlv35EoGbU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lTygmGrOO4GQK5UdjYHuvTEb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kneusteun
omdat het tweakers is past dit wel
YouTube: FINALLY, AN RC MOTORCYCLE THAT WORKS - LOSI PROMOTO-MX

Wat een moddervet ding!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:27

_Apache_

For life.

Troubled schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:50:
Technisch vraagje:
Yup. Snel knipperen is een indicatie dat de elektronica denkt dat de lamp kapot is door te weinig, te veel weerstand.
Normaliter als de lamp kapot is.
Maar met een led retrofit zijn de weerstande anders en denkt ie dat de lamp kapot is.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
ozzynator schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:38:
aangezien ik eindelijk nu ik 50 ben, de rust gevonden heb om motor te gaan rijden, op 18 oktober mn rijbewijs gehaald en de 21e mijn 1e motor gekocht.

Beetje inrijden en op 30 december de 1e olieservice. Daarna niet meer gereden, want het weer is niet echt jofel.

Mijn mevrouw reed al motor electrisch, dus moest er voor haar ook nog 1 op benzine komen, dus inmiddels is het redelijk druk onder de carport.

Mijn xsr: [Afbeelding]

mevrouw haar xsr: [Afbeelding]

de Regent van mevrouw: [Afbeelding]

@LankHoar @timmie271 Limburg, Yamaha xsr900
Toegevoegd!

Leuk zo'n retro elektro bike. Rijd dat nog wat prettig?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
LankHoar schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 19:32:
[...]

Toegevoegd!

Voor mij is hij net te klein, maar die keren dat ik er op gereden heb vond ik het wel wat hebben. Acceleratie is top, zonder onderbreking door naar topsnelheid.
Nadeel blijft natuurlijk dat je er maar 90 a 100 km mee kunt rijden.

zeker, zeker

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
In mei 2020 theorie gehaald en toen niet verder gegaan met praktijk omdat ik andere prioriteiten had toen.
smvs in "Hét grote motortopic - Deel 24"

Vandaag wederom theorie gehaald, met 2 fouten. Anders dan de vorige keer geven ze nu niet aan welke vragen je precies fout had, maar alleen in welke onderwerpen je fouten zaten (zodat je de vragen niet met de buitenwereld kunt delen). Eén fout zat in 'voorrang en voor laten gaan', wat normaal mijn sterke punt is. Ik denk dat ik de volgende vraag mogelijk fout had: Je wil een rotonde afrijden en een voetganger wil oversteken (geen zebrapad aanwezig). Moet je de voetganger voor laten gaan of niet? Ik koos voor 'ja', want rechtdoor op dezelfde weg was mijn redenering, maar mogelijk was dit niet goed (ik zou niet weten waar de fout anders zou moeten zitten). Edit: Ik had het wel goed denk ik, zie bijvoorbeeld https://www.anwb.nl/exper...ng-voetgangers-op-rotonde

Er was ook nog een voorrangsvraag waarin iemand met een fiets aan de hand voorkwam die een voorrangsweg volgde (je stond zelf voor haaientanden). Ik liet hem niet voor gaan, omdat hij als voetganger geldt volgens mij. Ik denk dat ik die vraag wel goed had.
(Artikel 80 RVV 1990: "Haaientanden hebben de volgende betekenis: de bestuurders moeten voorrang verlenen aan bestuurders op de kruisende weg." . Definitie bestuurder volgens RVV 1990: "bestuurders: alle weggebruikers behalve voetgangers").

Verder was er een voorrangsvraag over een tram: Moet je de uitstappende passagiers voorrang verlenen als je rechts een tram passeert. Ik had in dit geval "nee" geantwoord, gezien er een vluchthaven/halte was direct naast de tram, en de passagiers dus niet direct op straat stonden. Volgens mij was dit ook juist. Basisregel is art. 52 RVV 1990 ("Bestuurders die een stilstaande tram of autobus willen voorbijrijden aan de zijde waar passagiers in- en uitstappen, moeten aan hen daartoe gelegenheid geven"), maar volgens het boek van Vekabest (ISBN 9789067993418, 4e druk, pagina 125) geldt dit niet als er een halte/vluchtheuvel is.

Het verschil tussen een rijverbod (geheel geen voertuig besturen) en ontzegging van de rijbevoegdheid (nog wel fietsen) kwam voorbij.

Ook kwam nog voorbij hoe snel je minimaal moet kunnen rijden op een autoweg (toelatingssnelheid): 50 km per uur (60 op een autosnelweg).

Er werd gevraagd naar de maximale breedte van een aanhanger achter een motorfiets (2 meter breed, 1 meter hoog, max 2.5 meter lang gemeten vanaf de achteras motor). Dat had ik allemaal geleerd en niet voor niets dus.

Ook kwamen er 2 vragen over welke weggebruikers je mag verwachten op een fietspad als je afslaat. Hier was ik in verwarring over, omdat er nogal wat lokale regels zijn. Ik woon zelf in Utrecht en hier mogen snorfietsers in beginsel niet eens meer op het fietspad (op veel plekken) en bromfietsen al lang niet meer (behoudens uitzonderingen), maar er is wel weer een proef om speed pedelecs op bepaalde routes wel weer op het fietspad toe te staan.
https://www.utrecht.nl/wonen-en-leven/verkeer/bromfiets/
https://www.utrecht.nl/wo...r/bromfiets/speedpedelec/

Natuurlijk zal het CBR vragen om de landelijke regels, maar door bovenstaande wist ik niet wat de standaard was. Ik wist ook niet eens dat er een verschil was tussen een fietspad en een fiets/bromfietspad. Voor het motor theorieexamen is dit dus wel van belang om goed te weten/bestuderen, omdat er bij mij maar liefst 2 vragen kwamen over dit onderwerp.

Anyway:
Verplicht fietspad: https://verkeersregels.vvn.nl/verkeersborden-en-tekens/g11
Verplicht fiets/bromfietspad: https://verkeersregels.vvn.nl/verkeersborden-en-tekens/g12a

Dan artikel 6 RVV 1990:
1 Bromfietsers gebruiken het fiets/bromfietspad.

2 Zij gebruiken de rijbaan indien een fiets/bromfietspad ontbreekt.

3 Bestuurders van bromfietsen op meer dan twee wielen en bromfietsen met aanhangwagen, die met inbegrip van de lading breder zijn dan 0,75 meter, gebruiken de rijbaan.
Dus met andere woorden, als er bord G11 staat (verplicht fietspad), dan kun je daar op in beginsel geen bromfietsen verwachten, gezien het geen fiets/bromfietspad is, en bromfietsen dan op de rijbaan moeten rijden.

(Correct me if I'm wrong).

Anyway, in de pocket dus. Dit was het makkelijke deel (voor mij iig, uit boeken leren vind ik niet zo moeilijk), nu door met praktijk (en ja, ga er nu wel mee door, heb al betaald voor de helft ook).

Edit: Ik weet nu mogelijk waar ik één van mijn fouten gemaakt heb. Op een gegeven moment kwam er een bord met een tram en een bus er op, en de vraag was of je daar stil mocht staan om een passagier te laten afstappen. Ik dacht dat het om een busbaan ging dus antwoordde "nee", maar het kan ook een tram/bushalte geweest zijn (ander bord), waar dit weer wel mag (ik had dit kennelijk niet door zonder verdere context):
https://verkeersregels.vvn.nl/verkeersborden-en-tekens/f17
https://verkeersregels.vvn.nl/verkeersborden-en-tekens/l03a

[ Voor 28% gewijzigd door smvs op 19-01-2024 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LankHoar schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 19:32:
[...]

Toegevoegd!

Best leuk eigenlijk (hoewel ik maar iets van 20 minuten zadeltijd heb gehad).
Het valt hier onder de 125cc klasse, maar rijd echt heel anders, behoorlijk 'nippy' :)
top snelheid is beperkt, maar het accelereren gaat lekker vlot en ding is vrij licht.. voelt bijna meer als een brommer dan een motor.
Erg leuk om te rijden, maar wel beperkt qua range en top.. dus niet 100% vervanger voor 'echte' motor, maar voor lokaal woon-werk ideaal.. die dingen zijn alleen best prijzig (hier igg wel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
ToolkiT schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 12:31:
[...]

die dingen zijn alleen best prijzig (hier igg wel)
Hier ook. Bijkomend dingetje is, dat de maker failliet aan het gaan is, dus is het even afwachten of ze een doorstart gaan maken. En wanneer niet, wat er dan (vooral) met de software zal gebeuren.

zeker, zeker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Wow die tak van de UK ziet er cool uit, maar sommige stukken behoorlijk pittig :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 07:54
smvs schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 12:12:
In mei 2020 theorie gehaald en toen niet verder gegaan met praktijk omdat ik andere prioriteiten had toen.
smvs in "Hét grote motortopic - Deel 24"

Vandaag wederom theorie gehaald, met 2 fouten. Anders dan de vorige keer geven ze nu niet aan welke vragen je precies fout had, maar alleen in welke onderwerpen je fouten zaten (zodat je de vragen niet met de buitenwereld kunt delen). Eén fout zat in 'voorrang en voor laten gaan', wat normaal mijn sterke punt is. Ik denk dat ik de volgende vraag mogelijk fout had: Je wil een rotonde afrijden en een voetganger wil oversteken (geen zebrapad aanwezig). Moet je de voetganger voor laten gaan of niet? Ik koos voor 'ja', want rechtdoor op dezelfde weg was mijn redenering, maar mogelijk was dit niet goed (ik zou niet weten waar de fout anders zou moeten zitten). Edit: Ik had het wel goed denk ik, zie bijvoorbeeld https://www.anwb.nl/exper...ng-voetgangers-op-rotonde
In het nekkie of in het bekkie is voorrang geven. zijkant niet.
Dus benader je van voor of achter en sla jij af, dan moet je hem voor laten. Gaan jullie beide rechtdoor, dan heeft voetganger alleen voorrang met verkeerslichten of VOP (Zebrapad).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Terwijl ik zaterdag nog dit postte:
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 18:47:
Zo, waar ik pakweg 2 weken geleden nog zei dat ik misschien een nieuw (waterdicht ;) ) pak ging aanschaffen, en vervolgens een lijstje met winkels had opgesomd, heb ik de daad maar bij het woord gevoegd.

[...]

Morgen maar eens uitgebreid passen, alle ritsen proberen, alles afstellen, én op mijn eigen motor proefzitten.
heb ik inderdaad zondag het pak volledig geprobeerd (op de waterdichtheid na ;) ) en op mijn eigen motor proefgezeten. Ik had nog lang niet alle functies ontdekt, en op de site van MKC staat een uitgebreid filmpje met alle mogelijkheden. Daarmee nog meer ontdekt... en ik kwam er achter dat ik op mijn linker arm een drukpuntje kreeg van de rits én dat ik wat "rits over had" in mijn jas als ik wat voorover boog. :(
Aan het eind van dat filmpje: ons model is 1,88 lang, weegt 105kg, en draagt maat L. De specs kloppen wel ongeveer, al heb ik een minder sportieve bouwvorm :+ , maar ik had een 2XL nodig?? :o Het begon me te dagen dat bij de XL, mijn normale maat, misschien alle verstellingen te strak stonden. En dat ik die daarom té snel aan de kant heb gelegd.

Dus, gistermiddag terug gegaan, wéér uitstekend geholpen, en inderdaad zaten alle stelmogelijkheden op zijn strakst. Eerst alles los gemaakt, de jas aangetrokken, en dat paste nu véél natuurlijker. Toen de verstellingen nog eens een voor een nagelopen, en de XL zit véél beter. Dus die heb ik geruild.

Dan wordt het nu tijd voor pekelloos weer :+ , kan ik tenminste weer lekker naar buiten met dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 07:54
Netjes dat je het mocht ruilen voor andere maat dan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
MKC Moto heeft sowieso 30 dagen omruilgarantie, dus dat was sowieso geen probleem. En ik had alle labels er aan gelaten totdat ik 100% zeker zou zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-09 12:15

Spacialz

Ovenvers

Afgelopen zomer heb ik heerlijk genoten van wat momenten woon-werk verkeer met de GSX-R.
Ook gewoon de gebruikelijke rondjes sjeezen uiteraard :)

Wel had ik met mijn huidig pak tijdens WW-verkeer te warm.
Rits van de jas open gaf wel iets verkoeling maar dreef toch vanzelf bijna in mijn eigen vocht..

Wellicht dat iemand weet wat er qua aanvulling goed is op mijn bestaand kit aangezien ik echt wel in ieder geval doorwaaijas wil hebben.

Bestaande pak is jas: https://www.revitsport.co...tum-2-h2o-zwart-antraciet
En broek: https://www.revitsport.com/nl_nl/motorbroek-factor-4-zwart

Iemand toevallig ervaring met zo'n jas ernaast van REV'IT?
Vind het namelijk wel een fijn idee dat de verbindingsrits onderaan de rug er ook op zit zodat het toch iets van één geheel blijft 8)

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Ik heb een dainese doorwaai jas van leer, die is over de gehele armen geperforeerd en op wat stukken op de rug en borst.
Mijn inziens is dat voor een sport fiets het meest praktisch, beste bescherming en toch nog flinke lading koeling. Want op een sport fiets rij je over het algemeen wat vlotter.

Mijn vriendin heeft een revit doorwaai jas en is er ook helemaal happy mee, maar we vragen ons wel af of dat mesh wel echt gemaakt is tegen een goede schuiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 22:59
Als het zondag 9 graden is, hoeveel pekel zal er dan nog liggen? Moet naar familie en ov is altijd k*t....

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Lord_T schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:57:
Als het zondag 9 graden is, hoeveel pekel zal er dan nog liggen? Moet naar familie en ov is altijd k*t....
Veeeel pekel. Pas als het flink geregend heeft is dat weg.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ibothead
Spacialz schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 10:31:
Afgelopen zomer heb ik heerlijk genoten van wat momenten woon-werk verkeer met de GSX-R.
Ook gewoon de gebruikelijke rondjes sjeezen uiteraard :)

Wel had ik met mijn huidig pak tijdens WW-verkeer te warm.
Rits van de jas open gaf wel iets verkoeling maar dreef toch vanzelf bijna in mijn eigen vocht..

Wellicht dat iemand weet wat er qua aanvulling goed is op mijn bestaand kit aangezien ik echt wel in ieder geval doorwaaijas wil hebben.

Bestaande pak is jas: https://www.revitsport.co...tum-2-h2o-zwart-antraciet
En broek: https://www.revitsport.com/nl_nl/motorbroek-factor-4-zwart

Iemand toevallig ervaring met zo'n jas ernaast van REV'IT?
Vind het namelijk wel een fijn idee dat de verbindingsrits onderaan de rug er ook op zit zodat het toch iets van één geheel blijft 8)
ik heb een doorwaai jas van revit target air https://www.motorkledings...it-jacket-target-air.html

En echt zalig hoor met 23+ en volle zon op je gezicht

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 14:55
Vandaag weer even aan het knutselen geweest aan de Virago....

Ik was het qua styling niet meer eens met de koffers en de sissybar. Daarnaast was de linker koffer beschadigt tijdens de galarit van vorig jaar (staat hier wel ergens in dit topic). De jongen die achterop zat, had mijn koffer al opstapje gebruikt, en de ophanging was uitgescheurd.

Dus maar begonnen met demonteren
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ABLVV87Sn9o_aGQYKlMcK0QoDusQfWGFdPwkQyTPAOdQmIx9j2k9ViiC-lgYpTNMJ1xPggFwZMph_eHfLR_VCZXXcy76t_-t9WlWue9hZBw59G_yUxyeEPTn8AUSiqYkIV65tSF1jwoIjsFFlfD4ecROlGXNqg=w852-h1514-s-no?authuser=0

Toen bedacht ik me opeens, dat mijn spanningsregelaar bevestigd zat aan een van de ophangbeugels van mijn koffers, dus daar moest ik dus wat anders en creatiefs voor verzinnen.

Beugeltje gemaakt...
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ABLVV85D8j6krsralgmCwn7Q1vp8gl2zQabIDA-btoPACZbWJQO_p5IcDMkyHIZbD7ghoKApGLOXjPATxLhe7SevCyRx_0exIw5qwfhS3AQ3nXckwvGpbl5bNKZ40K49KoeboF6x0fk2xQIj9yfUm3nlAmU0JQ=w1136-h1514-s-no?authuser=0

... om hem op een mooi plekje te kunnen monteren
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ABLVV8485_5uuCSpwEpM85TUJ9OlNnFdJEKrOhTDOIl3QWlrpuqIHbu0vLG9dgVl7B2-tikhQfNPFl4tu63D9WbReJ4HEdtu0UrQ9NAPIt3No_ysdmTiorqHnCdnul5J4yYGruKfxVQTC-x-l17tAwx1gGj0Ng=w2018-h1514-s-no?authuser=0

Daarna het zadel weer er op gezet.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ABLVV870u7nbDxx9nh8PfLqesKR2PKRm6Kfxp8nTTINr0dm4o5Q2GP3KUCIgEukpfX1KqLhzY7hMdQZ4q6aXHuqCBQiwN_eG3IrhV67NMkzUfcvRT_PwMt2_eXrYxKKIvDllpKYsV2jmVTwMOV9icZ5M8J3FVA=w2018-h1514-s-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ABLVV872QXWKPSCFouk46TxrII2y5KGJkuVYoi1AkJhEdBSvEqWExCUvG0asI5SuOKor2tNPy2pbac7jkUMu_wuJubJf0fejK7lL8tjac5Kf7kKMics9ilmnLrIxzvLiNnxa-jHS82o7yV04XuH9qp-nynvbsQ=w2018-h1514-s-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ABLVV87P1BkXqacH_eytDhyqqGuj_QnKmcUviHu0iJ_Gbt_JsikM_nrzBM63U5z7VFrgNA8grQWT9MM70UXPE0hUtS-r6UJdqP9Td8Sv6kYQsl_rOiSX5UKeKulbsTWNx65g33vwRN2hgQIsNAjadXOiNtm0YQ=w2018-h1514-s-no?authuser=0

Het word er kwa looks wel een andere motor van:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ABLVV86ndqeXjrtLJekwelm3lvVBDr2O0sIEtjWCwXkOs06E3fqzal9tEolII4D-AudtDa7nJe4jY75V5-EZ3wmLJR2Sdg1u0QaoUrSb5BTFNtDmcV6DKqK7kXU98IvJgx96xdVc2E5mMd4Nu4Fou99lwOcdPA=w2018-h1514-s-no?authuser=0

Even naar buiten gereden voor de foto's
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ABLVV87BjSZO-1Eu60zsvnfcsB43hpzdzUbch_Lx3z1-u3v2vnsqDY8WVn9yWnNnwFGJSvEWX52ifWY3bivwpGEtQvo6k0r65G2-MGBAewF_Futh-0VugRXQalw7Ls4IEydHokDCW4mavpmCMqo5SnDsbumxbA=w2018-h1514-s-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ABLVV86_OZgSa6QDd530Dnrc6E7lOQBoGTaj741cBEVZrb5Lk_wac4oUT6OgGHYaw177Y9lBNBOC-axK2scHoUPZsiQsZWO8Mvub_eeEW8SmpjEhNRLblebsvzW7BAFkNwWFE0CI-imklzwzoTc_FKk0UTt0_w=w2018-h1514-s-no?authuser=0

En nog even wat bewegend beeld om het plaatje compleet te maken:

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

s006110 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 13:36:
Vandaag weer even aan het knutselen geweest aan de Virago....

Ik was het qua styling niet meer eens met de koffers en de sissybar. Daarnaast was de linker koffer beschadigt tijdens de galarit van vorig jaar (staat hier wel ergens in dit topic). De jongen die achterop zat, had mijn koffer al opstapje gebruikt, en de ophanging was uitgescheurd.

Dus maar begonnen met demonteren
[Afbeelding]

Toen bedacht ik me opeens, dat mijn spanningsregelaar bevestigd zat aan een van de ophangbeugels van mijn koffers, dus daar moest ik dus wat anders en creatiefs voor verzinnen.

Beugeltje gemaakt...
[Afbeelding]

... om hem op een mooi plekje te kunnen monteren
[Afbeelding]

Daarna het zadel weer er op gezet.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het word er kwa looks wel een andere motor van:
[Afbeelding]

Even naar buiten gereden voor de foto's
[Afbeelding]

[Afbeelding]

En nog even wat bewegend beeld om het plaatje compleet te maken:

[YouTube: Yamaha Virago XV1100 Custom (with single carburator and slash cut exhaust)]
Ongerelateerd: Gave kleurstelling op die RT :Y (maar die Piaggio is echt mijn smaak niet ;) )

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik vind de kleurstelling op de MP3 leuker! :Y
Verder ook niet mijn smaak, maar wél een afwijkende kleurstelling. Daar houd ik wel van in plaats van al die standaard kleuren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 14:55
noes schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 16:21:
[...]

Ongerelateerd: Gave kleurstelling op die RT :Y (maar die Piaggio is echt mijn smaak niet ;) )
Ik vond het standaard grijs ook veel te saai, dus maar een set M striping gescoord om hem wat op te fleuren. Qua kleurstelling ben ik ook wel erg tevreden, maar over mijn plakkunsten ben ik wat minder tevreden
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 16:46:
Ik vind de kleurstelling op de MP3 leuker! :Y
Verder ook niet mijn smaak, maar wél een afwijkende kleurstelling. Daar houd ik wel van in plaats van al die standaard kleuren.
Die MP3 is door mijn vrouw van deze kleurstelling voorzien. Ook deze vonden we in de standaard kleurstelling te saai

Nog een klein extra bonusje vandaag aangaande de Virago... De luchtinlaatbuis tussen het filter en de carb lag voor me klaar... Dit is versie 2 al, de eerste versie was iets te krap gemaakt. Ik heb het laten printen in PETG

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ABLVV86ogYUYjbWFl_vNumjQvlmlOeljTL0AbJx6yE_7zBeny1QOm0owl7GjxIv6JKgzz79ApQ27lt-vzYfLtY4hOceXVILfVRlKOM9_mrj_4GqHHYgyRBofpO80Vx2i37_RrboWPKY3-_YCuMAARa3owvyWhQ=w2018-h1514-s-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ABLVV87rsF4KL5_kayAFgSCs14l9-3-CtNiS_az1TpN2YZzcZkW9IErHkbNSboL6HI1BY1KsFdfSFPmpPziU2Jy8AeCeK4E6erSLBaNphksnJnwbWWrPTNseTcyCeyRP-Ie6axJ68LQrJbG4TYooF30wyiXNJQ=w2018-h1514-s-no?authuser=0

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +29 Henk 'm!

Palthe

Bijna 45 en inmiddels 2 jaar mijn rijbewijs.
Alweer toe aan mijn tweede motor, na eerst een mooie FZ1-N te hebben afgeschreven.
Een vloek en een zegen want deze 3 pitter maakt me toch een stuk blijer dan de Yamaha die pas hoog in de toeren op gang kwam.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-QKhkVNEx49OT-LW3OahbdOY2cg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ow4P3tatVlNGmELsvxADr6g9.jpg?f=fotoalbum_large

@LankHoar of @timmie271 volgens mij had ik jullie niet goed getagd
Speed Triple 1050, 2006, Groningen
Alvast bedankt voor het toevoegen!

[ Voor 5% gewijzigd door Palthe op 23-01-2024 17:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 23:26
Palthe schreef op zondag 21 januari 2024 @ 11:31:
Alweer toe aan mijn tweede motor, na eerst een mooie FZ1-N te hebben afgeschreven.
Een vloek en een zegen want deze 3 pitter maakt me toch een stuk blijer dan de Yamaha die pas hoog in de toeren op gang kwam.
[Afbeelding]

@LanHoar @timmie271
Heerlijk blok! Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:27

_Apache_

For life.

16eu voor een dag kaartje motorbeurs.
Valt me mee voor een hele dag. Alhoewel, een hamburger en colaatje zullen wel een vergelijkbare aantal euro's zijn.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:08

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Palthe schreef op zondag 21 januari 2024 @ 11:31:
[Afbeelding]

@LanHoar @timmie271
Mooie fiets Palthe!

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:00

botoo

💀 too old to die young

botoo schreef op maandag 1 januari 2024 @ 20:31:
Eén van de dingen die ik op mij ToDo lijstje heb voor 2024 is het laten graveren van de afbeelding van mijn inmiddels 4 jaar geleden overleden hond (zie user-icon) op de Derbycover.
Omdat ik bang was dat met dat soort graveren de gelijkenis niet zou worden zoals ik wilde heb ik uiteindelijk gekozen voor laser graveren.

Ziehier het resultaat, * botoo happy :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uKEyOP1PwzEL9VMbqukvYL30NtM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i6GQsqg7bFFKIAsCrLR0kR4S.jpg?f=fotoalbum_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
_Apache_ schreef op zondag 21 januari 2024 @ 12:21:
16eu voor een dag kaartje motorbeurs.
Valt me mee voor een hele dag. Alhoewel, een hamburger en colaatje zullen wel een vergelijkbare aantal euro's zijn.
Ik heb toch ook maar de beurs getrokken, 2 kaartjes + ns deal dingetje.
Ons dochtertje is nog 2 en nog gratis, voor de beurs en de trein.

En ja het eten en drinken is daar echt belachelijk duur.
100 euro ben je dus zo kwijt met 2 personen toegang + wat eten en drinken.
Maar ja beetje hobby met geld kosten toch 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:57

jeroenathome

Een regel tekst

@_Apache_ @Bommes Dan vinden ze het gek dat er steeds minder belangstelling is voor beurzen.

E3 is er al niet meer en zo te horen zullen er binnen enkele jaren er nog wel een paar beurzen bij komen.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:09

Rick-Jan

always connected

jeroenathome schreef op zondag 21 januari 2024 @ 20:41:
@_Apache_ @Bommes Dan vinden ze het gek dat er steeds minder belangstelling is voor beurzen.

E3 is er al niet meer en zo te horen zullen er binnen enkele jaren er nog wel een paar beurzen bij komen.
Wat ik het zo zie (hier en op motor forum), zijn er juist heel veel mensen die voor dit jaar weer een kaartje kopen. Ze hebben de kritiek van vorige jaren (weinig fabrikanten/importeurs, grootte van de stands) ter harte genomen en het lijkt nu weer wat klassieker te worden. Een goed teken wat mij betreft.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:52

Vrijdag

De Zwarte

Bammetjes en een paar waterflesjes in de rugtas en gaan 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik ga ook weer eens. 2e keer ooit, dus ik ben geen vaste bezoeker.
Eerst was er niemand enthousiast om mee te gaan, maar nu kwam mijn vriendin er zelf mee. Maar, we hebben allebei niets motorgerelateerds nodig, dus het wordt alleen kijken.
En misschien een try-the-bike voor haar. :+ (dat kan ik veilig zeggen, ze vindt het prachtig maar gaat zelf niet rijden)

Als het goed is gaan we de vrijdag. :) Dus niet @Vrijdag. :+

We wachten wel eerst af hoe we de vasteloavend = carnaval overleven voordat we kaartjes kopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 06:51
DrivinUCrazy schreef op zondag 21 januari 2024 @ 21:46:
Maar, we hebben allebei niets motorgerelateerds nodig, dus het wordt alleen kijken.
Succes daarmee. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:34
Waarom volg ik dit topic niet meer? Al sinds de vorige reeks niet meer zie ik :(

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

c-nan schreef op zondag 21 januari 2024 @ 22:03:
Waarom volg ik dit topic niet meer? Al sinds de vorige reeks niet meer zie ik :(
Moeilijke vraag! Misschien omdat je liever motor rijdt dan erover ouwehoert? :?

:+

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
JanPedaal schreef op maandag 22 januari 2024 @ 09:01:
[...]

Moeilijke vraag! Misschien omdat je liever motor rijdt dan erover ouwehoert? :?

:+
Dat sowieso, maar m'n motor ligt de komende tijd uit elkaar. Valbeugels en al het andere chrome delen gedemonteerd. Over 2-3 weken verwacht ik dat ik ze weer heb, in een ander kleurtje :)

Even wat anders. Zijn jullie in/halverwege mei wel eens naar de Vogezen geweest? Hoe is het weer daar? Is 3 nachten (4 dagen) voldoende om een beetje te toeren.

Of stelt de Vogezen niks voor en kan ik beter naar Duitsland?

[ Voor 5% gewijzigd door c-nan op 22-01-2024 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
De Vogezen zijn zeker mooi, ook in die tijd al. Gewoon nog geen hotel boeken en kijken wat het weer doet, haha.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
De Vogezen zijn mooi! :)
Afgelopen jaar in augustus geweest, maar als je in mei naar het Schwarzwald kunt, kun je ook naar de Vogezen.
Aandachtspuntje: in Duitsland vind je imho wat sneller een eetgelegenheid langs de route, dat is in Frankrijk wat meer zoeken. En je hebt er meer kleinere bosweggetjes als je daar van houdt.
Route des crêtes is een aanrader, en er zijn wat colletjes die ze best als circuit kunnen gebruiken. >:)

Als je het hemelvaartweekend die kant op wil zou ik niet te lang wachten met boeken, maar dat hangt ook van je groepsgrootte af. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 13-09 07:14
Vorig jaar in juli naar de Vogezen geweest en terug nog een keer door het Zwarte Woud. Dat was in juli en dan is het fijn om in de bergen te rijden, anders is het veel te warm. :)

Als je niet anders kan, met Hemelvaart is het er natuurlijk veel te druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Jolke schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:07:
Vorig jaar in juli naar de Vogezen geweest en terug nog een keer door het Zwarte Woud. Dat was in juli en dan is het fijn om in de bergen te rijden, anders is het veel te warm. :)

Als je niet anders kan, met Hemelvaart is het er natuurlijk veel te druk.
Wij gaan op 17, 18, 19 en 20 mei (waarvan de laatste twee 1e en 2e pinksterdag is).

Vrijdag vertrekken, overnachten zuid Luxemburg of net over de grens in Frankrijk.
Zaterdag aankomen bij de Vogezen en toeren.
Zondag toeren.
Maandag terug rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Bommes de startpost moet aangepast worden voor je.. geen enkele motor in de lijst is nog in jouw bezit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
ToolkiT schreef op maandag 22 januari 2024 @ 11:55:
@Bommes de startpost moet aangepast worden voor je.. geen enkele motor in de lijst is nog in jouw bezit :)
@LankHoar mijn foto's kloppen niet bij de goldwing. bij de GL1500 staat een foto van de GL1800 in huidige staat en bij de GL1800 staat nog een oude foto toen die nog solo was, want die is dus inmiddels voorzien van de Dedome zjispan

Deze mag de GL1500 weer worden.

(en over 2 á 3 weken klopt de foto van de tenere ook niet meer als die gestickerd is, trek dan wel weer aan de bel ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door harley op 22-01-2024 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
jeroenathome schreef op zondag 21 januari 2024 @ 20:41:

En ik mag dan weer gratis, want "nieuwe" rijder.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
harley schreef op maandag 22 januari 2024 @ 12:02:
[...]

@LankHoar mijn foto's kloppen niet bij de goldwing. bij de GL1500 staat een foto van de GL1800 in huidige staat en bij de GL1800 staat nog een oude foto toen die nog solo was, want die is dus inmiddels voorzien van de Dedome zjispan

(en over 2 á 3 weken klopt de foto van de tenere ook niet meer als die gestickerd is, trek dan wel weer aan de bel ;) )
Stickers besteld ja?
Ik had laatst die kappen van R-tech in mijn handen en denk dat ik die misschien een keer erop gooi, de prijs is hetzelfde als een sticker set :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• harley
kneusteun schreef op maandag 22 januari 2024 @ 12:30:
[...]

Stickers besteld ja?
Ik had laatst die kappen van R-tech in mijn handen en denk dat ik die misschien een keer erop gooi, de prijs is hetzelfde als een sticker set :?
Ja, omdat ik ook over de tank enzo ga. IS een relatief goedkope manier om je eigen design te hebben.
Heb uiteindelijk wel een complete plastic set ervoor bijgekocht overigens, want een blauwe ondergrond werkt niet met zwart/lime stickers :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ddXe7MlfOPcvg6G2R4wYSigH_JQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OBIbIdLyI9G6QNBtQtMufZK8.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door harley op 22-01-2024 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
W-ink (https://www.facebook.com/profile.php?id=100080383954806) stuurde me instructies over hoe zelf een template te maken, want ik vroeg of ze ook stickersets hadden voor de V85TT:

"We can send you video instructions showing you in detail how to make the templates.
Here is a video showing how to make the templates: YouTube: Снятие лекал (выкроек) пластика мотоцикла с помощью малярного скотча
- apply the painter's tape
- trace it on the sheet with a pencil or marker
- peel it off the plastic and trim off the excess.
- glue it onto a piece of paper
- trace the outline on a sheet of paper
-scan it and send it to us
What you need for this:
- scissors
-pencil/marker
masking tape
-sheet of A4 or A0 paper (depends on the size of your scanner)
-scanner
- time for 1 piece -1 hour
If you have any questions, we will be happy to answer them!"

Daar maar eens mee gaan spelen :)

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• c-nan
Ik sta nog niet in de OP zie ik.

BMW R 1200 GS LC Adventure 2018 - Zuid Holland

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lI1Y8ZWzP56amYQ7pflDSn-0HXw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OJrZP6ZpfrIzmFQTzPR3tQk9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kneusteun
https://termaatmotoren.nl...silver-blue-silver-49807/

Lol zo lijkt het net of er iemand een Dyson van een viaduct op je hoofd heeft gegooid 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
ToolkiT schreef op maandag 22 januari 2024 @ 13:28:
W-ink (https://www.facebook.com/profile.php?id=100080383954806) stuurde me instructies over hoe zelf een template te maken, want ik vroeg of ze ook stickersets hadden voor de V85TT:

"We can send you video instructions showing you in detail how to make the templates.
Here is a video showing how to make the templates: YouTube: Снятие лекал (выкроек) пластика мотоцикла с помощью малярного скотча
- apply the painter's tape
- trace it on the sheet with a pencil or marker
- peel it off the plastic and trim off the excess.
- glue it onto a piece of paper
- trace the outline on a sheet of paper
-scan it and send it to us
What you need for this:
- scissors
-pencil/marker
masking tape
-sheet of A4 or A0 paper (depends on the size of your scanner)
-scanner
- time for 1 piece -1 hour
If you have any questions, we will be happy to answer them!"

Daar maar eens mee gaan spelen :)
Waarom niet gewoon foto’s van de zijkant en dan in illustrator de lijnen eroverheen plaatsen?

Dat zijn dan de lijnen en kan je gaan vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
harley schreef op maandag 22 januari 2024 @ 13:07:
[...]

Ja, omdat ik ook over de tank enzo ga. IS een relatief goedkope manier om je eigen design te hebben.
Heb uiteindelijk wel een complete plastic set ervoor bijgekocht overigens, want een blauwe ondergrond werkt niet met zwart/lime stickers :D

[Afbeelding]
Ah indeed, dan is dit wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
kneusteun schreef op maandag 22 januari 2024 @ 14:02:
https://termaatmotoren.nl...silver-blue-silver-49807/

Lol zo lijkt het net of er iemand een Dyson van een viaduct op je hoofd heeft gegooid 😂
Alleen in M, jammer.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kneusteun schreef op maandag 22 januari 2024 @ 14:03:
[...]

Waarom niet gewoon foto’s van de zijkant en dan in illustrator de lijnen eroverheen plaatsen?

geen idee.. moet nog uitzoeken wat hun process precies is..
Mijn tank is best complex qua form, waardoor een normale wrap als leek niet te doen is.. dus met hun systeem word er denk ik rekening gehouden met de hoeken etc en de stickers buigen daar omheen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Groter nemen, door de mega zuig functie komt ie niet af bij een val _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
ToolkiT schreef op maandag 22 januari 2024 @ 14:11:
[...]

geen idee.. moet nog uitzoeken wat hun process precies is..
Mijn tank is best complex qua form, waardoor een normale wrap als leek niet te doen is.. dus met hun systeem word er denk ik rekening gehouden met de hoeken etc en de stickers buigen daar omheen..
https://viejospistones.co...er-kit-moto-guzzi-v85-tt/
Als dit soort mensen niet heel slim zijn (en het dus niet gescaled hebben over 1 as.
Kan je deze gewoon tracen! Daarna hoef je alleen even paar test prints te doen op papier om te checken of je verhoudingen kloppen ;)

Acties:
  • +9 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jW0aHzlH-z6ohKutOx4oUAHN5Os=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Pwsh0Wcq09Wdz6quB6i8TG1W.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
Hey @ToolkiT heb jij een Saab?

Ik zag je auto-topic. Afgelopen vrijdag heb ik m'n Toyota Corolla Verso ingeruild voor een Saab 9-5. Eerste dag check engine/transmission lampjes. :P

Ik vertrouw de dealer wel, dus het komt goed, maar dat was wel een domper.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
nehal3m schreef op maandag 22 januari 2024 @ 18:25:
Hey @ToolkiT heb jij een Saab?

Ik zag je auto-topic. Afgelopen vrijdag heb ik m'n Toyota Corolla Verso ingeruild voor een Saab 9-5. Eerste dag check engine/transmission lampjes. :P

Ik vertrouw de dealer wel, dus het komt goed, maar dat was wel een domper.
Al jaren niet meer (helaas..)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V2QZo5Q_5sN0ktKsnlSalwxRvLo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MKZZE1C8j7noM5XPpBY2kSfn.png?f=fotoalbum_large

in 2009 ging hij al weg en werd vervangen door de STFU..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ukXxlLAgL-ssxJpX3AGdNcJnNs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qkQomQBw39FQVmFpbMO3sXRj.png?f=fotoalbum_large

Nu gelukkig weer een station:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tIryfIEqb6GNC3UX9dOqyHO6e9s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tKUm5kENBej2pBcEXyJmUr9e.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
ToolkiT schreef op maandag 22 januari 2024 @ 18:34:
[...]

Al jaren niet meer (helaas..)
[Afbeelding]

in 2009 ging hij al weg en werd vervangen door de STFU..
[Afbeelding]

Nu gelukkig weer een station:
[Afbeelding]
Ah, ook mooie wagens, het was Volvo of Saab en van die laatste zit er een specialist in de straat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Vyy8tjM-cqVoLipCyfc1y1EKK4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sxIOY3rvXnLChpll3N1JcnRs.jpg?f=fotoalbum_large

Twee wielen teveel voor dit topic maar ik was toch ff benieuwd. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:54

Destruction

(ex-)Automonteur

Zelf ook een 9-5 Turbo Aero gehad, maar die ga ik hier niet posten, want 2 wielen teveel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-f5_dnh2SPRC7e7pPSRMpJvlLzQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ptjhmjCHVZuuBvn0COhfrK7u.png?f=user_large

Dus dan nog maar eens een foto van de Fazer. * Destruction is er nog steeds niet helemaal over uit wat te doen met 't ding.

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
kneusteun schreef op maandag 22 januari 2024 @ 14:03:
[...]

Omdat je motor niet 2d maar 3d is ;)

Als je goed kijkt zie je op mijn stickervellen ook diverse "insnij" lijnen of stukken missen die uiteindelijk bij elkaar komen als je ze juist plakt.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Dinsterzz92
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-09 20:49
Na rondkijken voor de vriendin een cb650f gekocht! 2017 met 10k km. Perfect als eerste motor.
ze heef toeren rijden op mijn duc multistrada 1200, dus 650 kan ze ook wel baas :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mFAeOIkj2CAlCB-F81pWvMWnNFM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y1io23LEMSCP4pZivqULVmXY.jpg?f=fotoalbum_large
Nu vlug die garage opbouwen dat die binnen kan gaan staan :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
harley schreef op maandag 22 januari 2024 @ 12:02:
[...]

Gewijzigd ;) Toffe foto!

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
c-nan schreef op maandag 22 januari 2024 @ 13:35:
Ik sta nog niet in de OP zie ik.

BMW R 1200 GS LC Adventure 2018 - Zuid Holland

[Afbeelding]
@LankHoar mag ik in de OP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 21:51
c-nan schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:17:
[...]

Wij gaan op 17, 18, 19 en 20 mei (waarvan de laatste twee 1e en 2e pinksterdag is).

Vrijdag vertrekken, overnachten zuid Luxemburg of net over de grens in Frankrijk.
Zaterdag aankomen bij de Vogezen en toeren.
Zondag toeren.
Maandag terug rijden.
Als je nog een plek zoekt om te overnachten in de Vogezen: https://motorhotel.eu/nl/ Voor 1 nacht is het normaal gezien wel de slaapzaal of in een tentje, geen idee of je van plan bent te camperen of een hotelkamer zoekt?

[ Voor 13% gewijzigd door theredone51 op 23-01-2024 07:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
theredone51 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 07:02:
[...]

Als je nog een plek zoekt om te overnachten in de Vogezen: https://motorhotel.eu/nl/ Voor 1 nacht is het normaal gezien wel de slaapzaal of in een tentje, geen idee of je van plan bent te camperen of een hotelkamer zoekt?
En als je daar nou denkt: dat is leuk hier!.
En je hebt nog een tonnetje of 5,5 over dan kun je het zo van ze kopen.

Edit: ze zijn 50 duizen met hun prijs gestegen zie ik nu:
https://www.camping-te-ko...rhotel-camping-la-mouche/

Of toch weer 20 lager:
https://www.green-acres.f...imte/le-clerjus/99257.htm

8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Bommes op 23-01-2024 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittmann1982
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:16
Weet iemand waar ik online stofkappen voor het voorwiel van mijn f800r 2017 kan vinden? Nr1 motor heeft dit niet. Bij het uithalen is er eentje beschadigd geraakt. Of toch maar ff tot bij de officiële dealer? Ik wil wel iets degelijks en geen el cheapo onderdeel dat na 1 jaar al kapot gaat.
Pagina: 1 ... 6 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.