noes schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 08:25:
[...]
Is de scooterjeugd klimaatneutraal geworden, is het wéér niet goed
Ik vind het ook maar een rare discussie. Jongeren op puchs, kreidlers, scooters, etc is toch altijd al een "ding" geweest?
Het onverzekerd zijn vind ik de grootste ergernis.
Ik werk hard voor mijn spulletjes, ben voorzichtig met mijn auto en motor (okay die laatste iets minder).
Maar als je zo een snot aap, die al tiktokkend tegen het verkeer in die het rood rijdend schept.. ben je gewoon het haasje.
Geen zwets verhaal:
Ik rijd van de week in het donker het dorp in, drukke weg oversteken (voor de bekende in de regio, de Europalaan over Nuenen in)
Zie in mijn linker ooghoek een rijtje auto's vol in de ankers gaan en ik hoor toeteren. (Ik wil gewoon
Toëteren!!)
De reden dat ze remmen: een tiener op de fiets, tegen het verkeer in, zonder licht, met zijn telefoon voor zijn snufferd. Het ging gelukkig allemaal goed, geen impact!
Ik reed de zelfde kant op als die jongen op zijn fiets. En ja dan ben ik zo een ouwe lul met een belerend vingertje.
Dus ik ga naast hem rijden, doe het raam open en Toëter ff voor aandacht.
In een vloeiende beweging verdwijnt zijn TikTok unit in zijn jaszak, bijna knap hoe snel dat ging.
Ik zeg: Daar kwam je net goed weg maat, je werd bijna voor je flikker gereden.
Zijn reactie: Sorry meneer.
Ik reageer: je hoeft tegen mij geen sorry te zeggen hoor! Maar als je ooit net als ik een oudere meneer

wilt worden, zou ik een klein beetje om je heen kijken in het verkeer. Autos hebben bumpers en airbags, jij moet het met je voorhoofd doen.
Sorry meneer was nogmaals zijn reactie
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.