Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 101 Laatste
Acties:
  • 473.074 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:26

4x2

lộn xộn quá

Michel schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 20:52:
[...]
Zal het eens proberen met iets simpels dan. Water wist ik maar de zon had ik nog niet bij stil gestaan
PET-G en ABS houden het prima vol, al kan ABS wat verkleuren.
Al moet ik zeggen dat de PLA Grogu (baby yoda) het ook een jaar of 3 zonder problemen in weer en wind vol heeft gehouden op het remvloeistofreservoir.

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:56
gebruikershaes schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 08:57:
PLA smelt rond de 60C. Volle zon er op en klaar is Kees. Wellicht dat wit idd wat helpt om het licht te weerkaatsen. Verder kan het ook niet zo goed tegen weersinvloeden.
Zo snel gaat dat niet.
Wij gebruiken PLA om aluminium frames mee te verbinden.
Dergelijke verbindingen houden al 4 jaar in weer en wind op een dak de boel vast. Is slecht heel lichte vervorming na die 4 jaar.

Anders is petg ook nog wel een leuke oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:06
Zo, waar ik pakweg 2 weken geleden nog zei dat ik misschien een nieuw (waterdicht ;) ) pak ging aanschaffen, en vervolgens een lijstje met winkels had opgesomd, heb ik de daad maar bij het woord gevoegd.

Eerst wat sites van winkels en kledingmerken bekeken. Ik kwam uiteindelijk toch bij Rukka, Richa en Rev'it uit. Voorheen had ik pakken van Büse, onder andere verkrijgbaar bij Louis.
Naar MKC Venlo gereden, en daar heel goed geadviseerd door de medewerkster. d:)b
Helaas (voor mij) had ik wat specifieke wensen. Waterdicht, en tóch goed ventilerend. Zodat ik op de diverse motorvakanties met één pak weg kom en niet met losse liners, voeringen, of regenpakken hoef te kloten. Zo kwam zij automatisch ook op dezelfde conclusie uit als ik zelf: Goretex.
Daarmee kwam ik automatisch, net als in mijn online zoektocht, bij de topmodellen uit. Met een topmodel prijskaartje. :X :X Het is de Richa Armada (combi) geworden. (ondanks dat ik op zoek moet naar een nieuw stel ribben, heb ik die prijs die bij Richa wordt vermeld echt niet betaald ;) )

Morgen maar eens uitgebreid passen, alle ritsen proberen, alles afstellen, én op mijn eigen motor proefzitten.

Bij gegarandeerd droge dagen zal ik voorlopig wel nog mijn oude pak op dragen verwacht ik. Maar bijvoorbeeld als er buien of grote temperatuurverschillen te verwachten zijn, ga ik hier veel plezier van hebben.

Over plezier gesproken: De VRO waarvoor ik me had ingeschreven op eerste paasdag bij de ADAC, heeft inmiddels 9 deelnemers van de 12. Tenzij er dan sneeuw ligt gaat die training dus normaal gesproken door, lijkt me. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

DrivinUCrazy schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 18:47:
Zo, waar ik pakweg 2 weken geleden nog zei dat ik misschien een nieuw (waterdicht ;) ) pak ging aanschaffen, en vervolgens een lijstje met winkels had opgesomd, heb ik de daad maar bij het woord gevoegd.

Eerst wat sites van winkels en kledingmerken bekeken. Ik kwam uiteindelijk toch bij Rukka, Richa en Rev'it uit. Voorheen had ik pakken van Büse, onder andere verkrijgbaar bij Louis.
Naar Venlo gereden, en daar heel goed geadviseerd door de medewerkster. d:)b
Helaas (voor mij) had ik wat specifieke wensen. Waterdicht, en tóch goed ventilerend. Zodat ik op de diverse motorvakanties met één pak weg kom en niet met losse liners, voeringen, of regenpakken hoef te kloten. Zo kwam zij automatisch ook op dezelfde conclusie uit als ik zelf: Goretex.
Daarmee kwam ik automatisch, net als in mijn online zoektocht, bij de topmodellen uit. Met een topmodel prijskaartje. :X :X Het is de Richa Armada (combi) geworden. (ondanks dat ik op zoek moet naar een nieuw stel ribben, heb ik die prijs die bij Richa wordt vermeld echt niet betaald ;) )

Morgen maar eens uitgebreid passen, alle ritsen proberen, alles afstellen, én op mijn eigen motor proefzitten.

Bij gegarandeerd droge dagen zal ik voorlopig wel nog mijn oude pak op dragen verwacht ik. Maar bijvoorbeeld als er buien of grote temperatuurverschillen te verwachten zijn, ga ik hier veel plezier van hebben.

Over plezier gesproken: De VRO waarvoor ik me had ingeschreven op eerste paasdag bij de ADAC, heeft inmiddels 9 deelnemers van de 12. Tenzij er dan sneeuw ligt gaat die training dus normaal gesproken door, lijkt me. :)
Gelamineerd goretex is echt fijn. Ziet eruit als een mooi pak, ga je vast veel plezier mee hebben. En dat oude pak opdragen... zodra je een onverwachts buitje op je kop hebt gehad ben je daar wel klaar mee ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:59
@DrivinUCrazy lijkt een technischere versie van mijn Rev'it Trench ( die een dikke 400 lagere adviesprijs heeft) maar mijne is maar 2L goretex. maar wel grote ventilatiepanelen :D

https://www.revitsport.com/nl_nl/motorjas-trench-gtx-zwart
Afbeeldingslocatie: https://www.revitsport.com/media/catalog/product/F/J/FJT252_Jacket_Trench_GTX_Black_front_5.jpg?quality=80&bg-color=249,249,249&fit=bounds&height=700&width=700&canvas=700:700

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06:41
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 18:47:
Ik weet niet of je de volgende video al had gezien:

TLDW:
Het klopt dat goretex waterdicht is. Het klopt ook dat goretex kan ademen. Het klopt niet dat het én waterdicht is én kan ademen, het is óf. Is je pak natgeregend? Vergeet het ventileren maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Daarom heeft zijn pak dan ook van die grote ventilaitepanelen.
Afbeeldingslocatie: https://www.revitsport.com/media/catalog/product/F/J/FJT252_Jacket_Trench_GTX_KeyBenefit_12.jpg?quality=80&bg-color=255,255,255&fit=bounds&height=532&width=720&canvas=720:532

en geloof me dat scheelt een hoop warmte, maar op de echt warme dagen draag ik deze jas uiteindelijk toch niet. Maar lente herfst wel ideaal om snel te kunnen wisselen tussen open en dicht

Qua waterdichtheid, kan best wat Ryan zegt dat er betere of gelijkwardige zijn. Mijn eigen persoonlijke ervaring is toch dat de goretex tot op heden het langst (ook qua levensduur) en het meeste water tegenhoudt tov andere merken membranen. Heb die van Hipora, HYDRATEX, raintex, outdry, Aquatext en diverse eigen merken gehad.

[ Voor 15% gewijzigd door harley op 14-01-2024 15:12 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Laatst online: 06:41
harley schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 20:14:
Daarom heeft zijn pak dan ook van die grote ventilaitepanelen.
[Afbeelding]

en geloof me dat scheelt een hoop warmte, maar op de echt warme dagen draag ik deze jas uiteindelijk toch niet. Maar lente herfst wel ideaal om snel te kunnen wisselen tussen open en dicht
Deze heb ik ook op mijn pak zitten, heerlijk!
Qua waterdichtheid, kan best wat Ryan zegt dat er betere of gelijkwardige zijn. Mijn eigen persoonlijke ervaring is toch dat de goretex tot op heden het langst (ook qua levensduur) en het meeste water tegenhoudt tov andere merken membranen. Heb die van Hipora, HYDRATEX, raintex, Aquatext en diverse eigen merken gehad.
Het ging me voornamelijk om de definitie, ik was in elk geval in de veronderstelling dat het én én was en niet óf toen ik voor 't eerst over Goretex las :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik doelde inderdaad op die grote mesh panelen ipv een klein ritsje hier en daar.

En op de echt warme dagen heb ik nog een dunner (mijn huidige) of zelfs een doorwaaipak.
Maar nu kan ik op de vakanties sowieso met één pak toe en geen regenkleding meer mee. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
harley schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 20:00:
@DrivinUCrazy lijkt een technischere versie van mijn Rev'it Trench ( die een dikke 400 lagere adviesprijs heeft) maar mijne is maar 2L goretex. maar wel grote ventilatiepanelen :D

https://www.revitsport.com/nl_nl/motorjas-trench-gtx-zwart
[Afbeelding]
Klopt helemaal. Ze hingen zelfs naast elkaar als ik me niet vergis. Maar de Richa was afgeprijsd en de Rev'it niet. :) De prijs was praktisch gelijk.

De Rev'it had een wat sportievere pasvorm. Mooiere snit, maar zat minder lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Vandaag maar eens begonnen met de eerste grote beurt. Fiets is nu 1.5 jaar oud en 7800km gelopen. Schrok me toch wel even een hoedje. Gelukkig voel je er niks van maar vind dit wel schrikbarend op een nieuwe fiets. Even langs de dealer..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rnHaZcCnRkYyp0IplDsNE3ZHNeM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yYvu15BUVMcaogSGSgfhImTa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fhf0W84RUdlF_U1aNC7DdgMfqZo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bgyXYoMLgxnqcEuy5VBOXGvL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_8VE8ckIOewL_k-rQwMsK0kixXI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p2nscy5M5ccnV5QsaeZt4JzQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/plPZbT6dKEkbGqx9f4UGT6TzqpQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/imJ5AIwismT494oifmWctFZ2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HrhMt0KUO7KatL21qRjLncCdab4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6KZlCpZ93kWXmAqTpDhmSbWZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Puddi Puddin schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 22:04:
Vandaag maar eens begonnen met de eerste grote beurt. Fiets is nu 1.5 jaar oud en 7800km gelopen. Schrok me toch wel even een hoedje. Gelukkig voel je er niks van maar vind dit wel schrikbarend op een nieuwe fiets. Even langs de dealer..

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heeft BMW ook gehad in een bepaalde serie R1200. De nokkenassen waren niet goed gehard en sleten weg.

Nieuwe nokkenassen erin bij de dealer en klaar. Je bent er op tijd bij gelukkig :) Hij zal wel beter lopen met nieuwe hahaha

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:26

botoo

💀 too old to die young

Lijkt idd op slechte harding van de nokken, let ook op de nokvolgers en zorg dat het blok gespoeld is zodat er geen slijpsel achterblijft.
* botoo heeft een vergelijkbaar manco gehad wat resulteerde in een volledig in de soep gelopen blok en uiteindelijk 8.5K schade

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Puddi Puddin schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:01:
[...]
Stofzuigertjes? Nee die eco motortjes die de show room schoonmaken daar doe ik niet aan! 't moet stinken, kabaal maken en de straat moet blauw staan als ik vol gas weg rij.
Ik kan een reden verzinnen :+ [/quoteuitznverbandtrekken]

Al had ik het topic op MF ook gelezen en het feit dat je het hele ding aan hebt gepast zal vast niet in je voordeel werken bij een garantieaanvraag.

Verder kan ie met zoiets best oud worden, zolang je het niet voelt met je nagel valt het nog wel mee.

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 08:12
RubjeMazter schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 20:02:
[...]

Ik weet niet of je de volgende video al had gezien:
[YouTube: Gore-Tex is a Marketing Gimmick]

TLDW:
Het klopt dat goretex waterdicht is. Het klopt ook dat goretex kan ademen. Het klopt niet dat het én waterdicht is én kan ademen, het is óf. Is je pak natgeregend? Vergeet het ventileren maar.
Naar mijn ervaring is dat geen groot probleem. Ik heb al jaren een Gore-Tex pak en ik heb daar al diverse vakanties mee gereden (en ook dagen in de regen). En de dagen dat het de hele dag regende, had ik helemaal geen behoefte aan ventileren. Ik had er op die dagen meer behoefte aan om de wintervoering erbij te ritsen omdat je toch wel behoorlijk afkoelt in de regen :)

Kortom ik ben volop tevreden met mijn Gore-Tex pak :*)

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-09 21:03
kneusteun schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 11:26:
[...]

Zo snel gaat dat niet.
Wij gebruiken PLA om aluminium frames mee te verbinden.
Dergelijke verbindingen houden al 4 jaar in weer en wind op een dak de boel vast. Is slecht heel lichte vervorming na die 4 jaar.

Anders is petg ook nog wel een leuke oplossing.
Ik ga het gewoon proberen met PLA, ABS ga ik niet aan beginnen ivm de toch wat gezonde kwaliteiten ervan haha.

PETG heb ik liggen maar krijg ik echt niet geprint op mijn Ender3
kneusteun schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 08:41:
Abs print ik niet ivm milieu en eigen gezondheid.
Pla gaat prima.

Als slim bent print je geen hoesje maar een adapter voor een hoesje 😂
Als je die goed maakt dan gaat dat no way vervormen. Dus niet 5mm dik.
Haha dat was sowieso het plan! Ik het een klein beugeltje nodig bij een ali express plan wat ik nu aan het smeden ben, dus ga het gewoon eens proberen. Zal het sowieso niet in zwart printen, dat scheelt al wat met de temperatuur denk ik zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Michel schreef op zondag 14 januari 2024 @ 14:04:
[...]
Dan ligt het eerder aan het filament, want buiten wat stringing is PETG over het algemeen vrij vergevingsgezind.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
4x2 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 14:11:
[...]

Dan ligt het eerder aan het filament, want buiten wat stringing is PETG over het algemeen vrij vergevingsgezind.
Ik ga het nog eens proberen met een ander merk dan, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Succes.
Wat betreft de eerdere post, ik heb zelf ook zo'n buisje achter de ruit van m'n Integra zitten en heb de zumo XT op een beugeltje van Ali zitten (https://www.aliexpress.com/item/1005004094442332.html?)
Die is vrij plat en iets of wat in hoogte te verstellen, volgens mij heb je m ook in een 22mm variant.

Maar evengoed heb ik ook al een versie of wat gemaakt met de 3D printer, kwam er net nog 1 tegen tijdens het opruimen :+

Edit:
Wat ook nog een optie is: aliexpress quadlock setje kopen (die werken echt prima), al dan niet met trillingsdemper, op thingiverse ofzo een hoesje voor je telefoon en een losse quadlock houder zoeken, die via tinkercad samensmelten en vervolgens met TPU printen.
Heb ik ook al geprobeerd, werkte eigenlijk prima (niet het mooiste hoesje ooit, maar goed) alleen de Poco X3 die ik daar voor opgeofferd heb is niet waterdicht, dus verder weinig mee gedaan.

[ Voor 34% gewijzigd door 4x2 op 14-01-2024 14:56 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
4x2 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 14:38:
Succes.
Wat betreft de eerdere post, ik heb zelf ook zo'n buisje achter de ruit van m'n Integra zitten en heb de zumo XT op een beugeltje van Ali zitten (https://www.aliexpress.com/item/1005004094442332.html?)
Die is vrij plat en iets of wat in hoogte te verstellen, volgens mij heb je m ook in een 22mm variant.

Maar evengoed heb ik ook al een versie of wat gemaakt met de 3D printer, kwam er net nog 1 tegen tijdens het opruimen :+

Edit:
Wat ook nog een optie is: aliexpress quadlock setje kopen (die werken echt prima), al dan niet met trillingsdemper, op thingiverse ofzo een hoesje voor je telefoon en een losse quadlock houder zoeken, die via tinkercad samensmelten en vervolgens met TPU printen.
Heb ik ook al geprobeerd, werkte eigenlijk prima (niet het mooiste hoesje ooit, maar goed) alleen de Poco X3 die ik daar voor opgeofferd heb is niet waterdicht, dus verder weinig mee gedaan.
Ook geen gek idee nee. Ga nu voor het volgende alternatief:

Op Ali Ram x mount onderdelen gekocht voor montage gekocht, op marktplaats ga ik een originele X-mouunt halen, staan er wel wat voor een acceptabele prijs, en ik ga een houdertje printen wat op de plek van de GPS houder komt. Op thingiverse staat een versie met zo'n B mount optie van RAM (zo'mn bolletje).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
Michel schreef op zondag 14 januari 2024 @ 14:04:
[...]

Ik ga het gewoon proberen met PLA, ABS ga ik niet aan beginnen ivm de toch wat gezonde kwaliteiten ervan haha.

[...]
Heb hier tot op heden met succes pla, pla+, petg, abs+ en abs kunnen printen met de juiste instellingen. Ben wel sinds kort van cura overgestapt op prusa qua slicer en dat werkt een stuk beter, vraag me niet waarom maar het werkt beter. Alleen TPU nog niet geprobeerd omdat mijn extruder daar blijkbaar ondanks wat de fabrikant zegt niet zo goed mee overweg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Michel schreef op zondag 14 januari 2024 @ 14:59:
[...]
Ook geen gek idee nee. Ga nu voor het volgende alternatief:

Op Ali Ram x mount onderdelen gekocht voor montage gekocht, op marktplaats ga ik een originele X-mouunt halen, staan er wel wat voor een acceptabele prijs, en ik ga een houdertje printen wat op de plek van de GPS houder komt. Op thingiverse staat een versie met zo'n B mount optie van RAM (zo'mn bolletje).
Tijdens het opruimen kwam ik net nog een X-grip met ram mount tegen volgens mij, kan wel weer ff in de bak duiken als je interesse hebt? Mag ook via PB.

zoiets, maar zonder elastiek, denk dat het een echte is

[ Voor 3% gewijzigd door 4x2 op 14-01-2024 17:31 ]

leeg

Acties:
  • +16 Henk 'm!
Blubbertijd!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gMN_uE9efyNr3VCYKgdNJ8B7TIo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qp1VWQGKqaBmGKE94HzeNLAG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hk1CeQbmPQkGjiAnOFnb_tDkCcg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZjYGP2iCqIXOerSetBQokaLg.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dfFAdV7o1crc4YdmuP-gAQX7Rws=/x800/filters:strip_exif()/f/image/p7tWNRMXgTZxEFwo2aoc4EMK.png?f=fotoalbum_large

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Ik mis mijn motortje.... sinds vorige week zaterdag al niet meer gereden. Heb hem toen goed gewassen en sindsdien is het belabberd weer, sneeuw/pekel etc.
Als beginnende rijder wil ik nog niet door de blubber gaan, dus moet maar geduld hebben op iets beter weer -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-09 17:28
Waar blubber ligt strooien ze over het algemeen i.i.g. niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Waar ze strooien vormt zich als het sneeuwt wel weer blubber. B)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 07:54
@ToolkiT als je graag door de blubber wil, moet je flevoland ff proberen nu. Bossen staan ca. 10 cm onder water.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Denk dat je nu overal je lol niet op kan.... blubber everywhere

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:40
Rijd je nu met de tractie control volledig uit (in het menu)?
Of nog "gewoon" op offroad modus?
Indien het laatste dan is het een wonder dat je door die blub bent gekomen.
Maar hoe dan ook respect dat je er lekker voor gaat met jouw V85, ik vond het ook een heerlijke modder ploeger.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fPZgetJrTO_IutpH686rgPSIOxo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cujcEOe2jSTNeRzZSRRouavU.jpg?f=fotoalbum_large
Beetje aan de zware kant, er eigen net niet echt voor gemaakt, maar het ding poft zo lekker door in de 2, laag in de toeren.
Dat is nu wel anders met mijn Tuareg, die moet terug naar de 1, die heeft duidelijk een minder zwaar vliegwiel en krukas.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 13-09 07:14
@ToolkiT, hoe ben je over dat afgevallen boompje gereden? ;)

@Bommes, goed bezig! Geen bomen meer van dichtbij gezien? O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jolke schreef op maandag 15 januari 2024 @ 09:50:
@ToolkiT, hoe ben je over dat afgevallen boompje gereden? ;)
Nou, dat was wel een momentje.. ik stopte om even de situatie op te nemen.. of ik er over kon, of de boom aan de kant moest slepen etc..
Mijn idee was om door te rijden ala:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U-owcPI_28ihyRukWa0jygpEhL8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Z0mWxn5Q3ylXjQ0mW3Z11LdA.png?f=fotoalbum_large

Maar toen ik op de kaart van de GreenLane Association keek (https://www.trailwise2.co.uk/route/map of https://www.trailwise2.co.uk/route/details/6682 heel handig!)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uwSBmRZOWh7KVgAIJKOTUKy3s4U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VwqRkpNUzveHnNvRkqNKY455.png?f=user_large
Bleek dat ik het verkeerd had en toch een doodlopende weg was..
Dus maar omgedraaid (in dieppe modder, dus hoef deze maand niet meer naar de sportschool ;) )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XMOGCRkNsZZj2c764zUAIMZaoA4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RpBfsHAN5i7Gui90raiCUUoS.png?f=fotoalbum_large

Wel grappig.. de streetview auto heeft dit pad ook gereden.. alleen in heel andere omstandigheden:
https://www.google.com/ma...!7i13312!8i6656?entry=ttu
Er is een pomp station van Thames Water daar, dus eerste gedeelte zal meestal wel ok zijn in de zomer..

[ Voor 8% gewijzigd door ToolkiT op 15-01-2024 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kneusteun schreef op maandag 15 januari 2024 @ 08:37:
Denk dat je nu overal je lol niet op kan.... blubber everywhere
dit dus.. blubber overal :)
Zelfs dit semi-verharde pad..
https://www.google.com/ma...!7i13312!8i6656?entry=ttu

In de zomer is dit bijna asfalt.. nu vol met potholes met water en modder..

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Bommes schreef op maandag 15 januari 2024 @ 08:50:
[...]

Rijd je nu met de tractie control volledig uit (in het menu)?
Of nog "gewoon" op offroad modus?
Indien het laatste dan is het een wonder dat je door die blub bent gekomen.
Maar hoe dan ook respect dat je er lekker voor gaat met jouw V85, ik vond het ook een heerlijke modder ploeger.
[Afbeelding]
Beetje aan de zware kant, er eigen net niet echt voor gemaakt, maar het ding poft zo lekker door in de 2, laag in de toeren.
Dat is nu wel anders met mijn Tuareg, die moet terug naar de 1, die heeft duidelijk een minder zwaar vliegwiel en krukas.
Nee, heb je tip gevolgd (dank daarvoor!) en TC uit en gaan.. soms werd het zo diep dat ik ff extra gas erbij moest geven (onder mom van 'when in doubt power out!'). Sheelt een hoop! _/-\o_

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 14:55
Afgelopen zaterdag met een maat op pad geweest om zijn 'nieuwe' motor op te halen. Vond het eigenlijk geen optie om met de auto te gaan, dus mocht ie braaf bij mij achterop de Duitser... Terugweg was wel leuker voor hem, heeft een hele nette Aprilia Futura gekocht, voor het schrikbarende bedrag van €750,- (en het is echt een hele nette, goed onderhouden Futura).

Moest toch wel even een foto maken van de twee motoren bij elkaar... Vallen officieel in dezelfde klasse (sport-touring), maar wel beiden aan het uitersten van het spectrum. Het viel me wel op dat die grote dikke BMW nog eigenlijk best wel goed kan meekomen met die Appie...

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ABLVV84gPDFfg8AIHhWeQoWsB8sAWNM2GKBfNX6VJeDdht9-pgV7IBNflYt-yfSxUMBK-7EjX1XmW7WepvVqejf9-lyogcR6UX8Lo0rnP5Qi8sl8L1T3T25WFihTumiCm5quuxVebwoDvyfjg8QmcJClHKtA3w=w1468-h1101-s-no?authuser=0

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
Jolke schreef op maandag 15 januari 2024 @ 09:50:
@Bommes, goed bezig! Geen bomen meer van dichtbij gezien? O-)
Dat was een oudere foto, die Guzzi heb ik niet meer.
En wat is wel of geen boompjes meer gezien?? de laatste aanvaring (2 weken terug) heb je die nog mee gekregen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pycqkPbh0e4PuK9W3rUqE1hT6_4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x82A4U4EBqDjY76I7p1d2HFK.jpg?f=fotoalbum_large
ToolkiT schreef op maandag 15 januari 2024 @ 11:04:
[...]

Nee, heb je tip gevolgd (dank daarvoor!) en TC uit en gaan.. soms werd het zo diep dat ik ff extra gas erbij moest geven (onder mom van 'when in doubt power out!'). Sheelt een hoop! _/-\o_
Bonus tip, TC uit in het menu moet je helaas iedere keer doen als je contact uit hebt gehad.
Dus gewoon contact niet meer uit zetten tijden een dergelijke rit.
Ik gebruikte gewoon de killswitch, en liet het contact aanstaan. Ook tijdens een "even wat drinken" stop.
Met de led verlichting voor en achter (behalve kenteken lampje) en de best grote accu blijft het echt wel okay op spanning allemaal. In ieder geval genoeg om na 10 minuten stilstand nog fatsoenlijk te kunnen starten.
Scheelt steeds weer door dat menu gaan om de TC uit te zetten.

ABS aan de voorkant liet ik overigens wel aanstaan, tenzij het echt stijl naar beneden op rotsachtige onder grond was.

Een tip die ik kreeg bij de offroad bikkel rit vorig jaar:
Onderin de toeren zakken is in dit soort modder geen enkel probleem.
In het geval van jouw Guzzi (en die BMW GSA's) is de 2 dus perfect.
Die blokken slaan niet zomaar af, er is genoeg kracht en vermogen aanwezig om er door heen te ploegen.
Zoals ik in mijnvorige berichtje al schreef, bij de meeste parallel twins gaat dit helaas niet op, die zijn te licht en slaan wat makkelijker af.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 10:33
s006110 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 11:43:
Afgelopen zaterdag met een maat op pad geweest om zijn 'nieuwe' motor op te halen. Vond het eigenlijk geen optie om met de auto te gaan, dus mocht ie braaf bij mij achterop de Duitser... Terugweg was wel leuker voor hem, heeft een hele nette Aprilia Futura gekocht, voor het schrikbarende bedrag van €750,- (en het is echt een hele nette, goed onderhouden Futura).

Moest toch wel even een foto maken van de twee motoren bij elkaar... Vallen officieel in dezelfde klasse (sport-touring), maar wel beiden aan het uitersten van het spectrum. Het viel me wel op dat die grote dikke BMW nog eigenlijk best wel goed kan meekomen met die Appie...

[Afbeelding]
Dat is serieus weinig geld (tegenwoordig voor elke motor) voor die RST. Ondergewaardeerd ding, tegenhanger van de Honda VFR en Triumph Sprint maar niemand kocht 'm. Gaaf :)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op maandag 15 januari 2024 @ 12:01:
[...]

Ik gebruikte gewoon de killswitch, en liet het contact aanstaan.
Ik voel mij opeens heel dom... :+
Ik elke keer die ABS switchen als ik weer verder ga..... ;( super irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
@kneusteun koop gewoon een Tuareg, die onthoud gewoon precies wat je instelt.
ABS uit, TC uit net wat je wilt in het offroad menu, en dit wordt gewoon opgeslagen en terug ingesteld na herstart.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• harley
@Bommes @kneusteun Ik hoeft dat gelukkig allemaal niet in te stellen.
Zit er allemaal niet op, en wat er niet opzit kan ook niet kapot. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Bonus tip, TC uit in het menu moet je helaas iedere keer doen als je contact uit hebt gehad.
Dus gewoon contact niet meer uit zetten tijden een dergelijke rit.
Ik gebruikte gewoon de killswitch, en liet het contact aanstaan. Ook tijdens een "even wat drinken" stop.
Met de led verlichting voor en achter (behalve kenteken lampje) en de best grote accu blijft het echt wel okay op spanning allemaal. In ieder geval genoeg om na 10 minuten stilstand nog fatsoenlijk te kunnen starten.
Scheelt steeds weer door dat menu gaan om de TC uit te zetten.
Dit doe ik zowieso al, want de handvat verwarming (en verwarmde handschoenen blijven dan aan :)
Accu trekt dat prima bij even pauze.
En met sleutel aan uit is mooi makkelijk om alles te resetten als je weer de weg op gaat, makkelijker dan in menu..
Jammer alleen dat je in de custom mode de traction control niet kan aan/uit zetten.. kan alleen handmatig.. anders had ik custom mode een super-off road mode gemaakt..
ABS aan de voorkant liet ik overigens wel aanstaan, tenzij het echt stijl naar beneden op rotsachtige onder grond was.
ABS voor heb ik altijd aan staan.. kan die ook los uit? zeker in zelfde menu als TC?
Een tip die ik kreeg bij de offroad bikkel rit vorig jaar:
Onderin de toeren zakken is in dit soort modder geen enkel probleem.
In het geval van jouw Guzzi (en die BMW GSA's) is de 2 dus perfect.
Die blokken slaan niet zomaar af, er is genoeg kracht en vermogen aanwezig om er door heen te ploegen.
Zoals ik in mijnvorige berichtje al schreef, bij de meeste parallel twins gaat dit helaas niet op, die zijn te licht en slaan wat makkelijker af.
Ik rijd meestal in 1 of 2.. ivm de tweak plug is mijn idle iets hoger dan stock.. maar in dikke modder met TC aan slaat hij wel af (dank zij de TC denk ik) met TC uit tractorde hij prima door :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s006110
Kars schreef op maandag 15 januari 2024 @ 12:17:
[...]

Dat is serieus weinig geld (tegenwoordig voor elke motor) voor die RST. Ondergewaardeerd ding, tegenhanger van de Honda VFR en Triumph Sprint maar niemand kocht 'm. Gaaf :)
Klopt, is door Aprilia in de markt gezet als directe concurrent van de VFR. Maar de mensen kochten voor dat geld net zo lief gewoon de VFR (en de VFR had een V4 ipv een V2).

De Appie voelt in het rijden wel wat 'speelser' dan een VFR (heb nu beiden gereden).

Ik vind het gewoon echt leuk dat je voor zo weinig geld zo'n motor kan kopen... Puur omdat het een Aprilia is, en deze overschaduwt werd door de VFR verkopen (en bij deze Appie zijn alle kwaaltjes, welke er een hele hoop zijn, al aangepakt door de vorige eigenaar)

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op maandag 15 januari 2024 @ 12:46:
@kneusteun koop gewoon een Tuareg, die onthoud gewoon precies wat je instelt.
ABS uit, TC uit net wat je wilt in het offroad menu, en dit wordt gewoon opgeslagen en terug ingesteld na herstart.
Ja maar meneer de dealert wou er geen 2k af doen.... dus ja dan maar b-merk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
[...]

Dat was een oudere foto, die Guzzi heb ik niet meer.
En wat is wel of geen boompjes meer gezien?? de laatste aanvaring (2 weken terug) heb je die nog mee gekregen?
[Afbeelding]

[...]
Ah, ik had niet door dat het een andere motor. Ik doelde idd op de boom van 2 weken geleden. :X

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kneusteun
Jolke schreef op maandag 15 januari 2024 @ 14:49:
[...]

Ah, ik had niet door dat het een andere motor. Ik doelde idd op de boom van 2 weken geleden. :X
De boom van deze week wordt nog uitgezocht.
Een loofboom misschien een keer, zo'n eik die niet meegeeft of juist een zachte huid van mos heeft ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
harley schreef op maandag 15 januari 2024 @ 13:22:
@Bommes @kneusteun Ik hoeft dat gelukkig allemaal niet in te stellen.
Zit er allemaal niet op, en wat er niet opzit kan ook niet kapot. :+
het was geen keuze, dezelfde piano bouwer ;) maar hij doet toch dingen minder goed bij dit model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s006110
Naar aanleiding van mijn rit van afgelopen zaterdag op de RT, heb ik een soort van impuls aankoop gedaan...

Toen ik de BMW begin vorig jaar kocht, was het voor mij een soort een probeersel of ik het echt wat zou vinden... Inmiddels ben ik nu zo'n 5000km verder op de Duitser (ja ik weet het, ik heb afgelopen jaar te weinig gereden helaas), en ik begin het geval steeds meer te waarderen! Vooral als je hem wat meer 'pushed' dan is het een zeer fijne reisgenoot. Ook het comfort, en het rijgemak is werkelijk waar fantastisch. Het rijden met passagiers is ook zeer comfortabel voor de passagier, en gemakkelijk voor de bestuurder.

Maar... er is een klein dingetje, waar ik me in het begin al aan ergerde, en wat met elke rit steeds groter begon te worden. Met als hoogtepunt / dieptepunt afgelopen zaterdag...

Je kent het wel van die schattige kindertjes langs de kant van de weg, die met hun pols een draai beweging maken... En aangezien ik de welwillendheid en vriendelijkheid zelve ben, geef ik gehoor aan de wens van deze lieve kindertjes. Ik knijp dan mijn linkerhendel in, en geef een vrolijke draai aan mijn rechter handvat... Op de VFR (en op de Virago natuurlijk ook) gaf dat die kindertjes een blij gezichtje, en een antwoord mijn kant op in de vorm van een duimpje... Nu probeer ik dat zelfde plezier die kindertjes ook te gunnen vanaf het zadel van de RT, maar tot mijn verbazing komt er geen reactie terug van diezelfde kindertjes. Afgelopen zaterdag was het overduidelijk dat ze geeneens hoorden dat ik mijn rechterpols aan het bewegen was...
Zelf ben ik ik ook verre van gecharmeerd van het geluid wat er uit die blikken kan onder de motor vandaan komt... het is een soort mislukt gezucht, of eerder het geluid van een natte scheet, die ook nog eens gedempt word... Zelfs een sparta-met klinkt nog imposanter dan mijn 1150cc Duitse vriend...

Om een kort verhaal lang te maken, heb ik vandaag maar een heuse Dominator Round uitlaat gekocht voor de BMW. Onderzoek leidde me naar deze uitlaat, welke er nog een beetje van wat weet te maken, zonder dat het een herrie en kabaal word, welke het voorgenoemde verhaal weer een hele andere kant op laat gaan... (wil geen bleke schrikreacties van die voorgenoemde kindertjes als ik wat enthousiast aan mijn rechter handvat begin te draaien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ja veel van de bmw's hebben weinig ziel in het geluid.
Die F800 en F900 serie zijn ook uit de fabriek amper te horen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Voor degenen die het Duits machtig zijn, is in dat kader dit wel interessant om te lezen:
https://www.motorradonlin...torraeder-bis-90-dezibel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
DrivinUCrazy schreef op maandag 15 januari 2024 @ 16:14:
Voor degenen die het Duits machtig zijn, is in dat kader dit wel interessant om te lezen:
oh god, dat is 99% van de motoren? volgends mij staan bijna al mijn motoren met 95Db in kenteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
kneusteun schreef op maandag 15 januari 2024 @ 16:04:
Het is echt om te janken hoe het standaard boxer geluid klinkt...
DrivinUCrazy schreef op maandag 15 januari 2024 @ 16:14:
Er zit heel veel verschil tussen 90db en 90db... Mijn Virago zit ook maar fractioneel boven de 90db, maar klinkt toch heel wat volwassener dan de BMW (die even veel cylinders heeft, en zelfs meer inhoud)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Dát hoef je mij niet uit te leggen. Ik wil alleen maar aangeven dat er geluiden opgaan (geen pun intended eigenlijk) om de limiet naar beneden te krijgen. Dat begint met lokale afsluitingen... enfin. Teken het zelf maar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ja leuk dat er in dat filmpje staat dat mijn SV650 wel mag en de tenere niet, mijn SV maakt meer kabaal dan mijn tenere... (SV zit vanaf dealer officieel een gekeurde arrow uitlaat op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
De Duitse meting komt niet overeen met de Nederlandse denk ik!

Daar zeggen ze dat de R1300-R1250-R1200 GS net mogen met 90dB. Maar de R1200GSA die ik had stond op 93dB bij de RDW?

Overigens echt niet okay dat we EU goedgekeurde motoren zomaar gaan verbieden op wegen -O-

Controleer gewoon op meer lawaai dan typegoedkeuring, dat is net zo goed te meten. En introduceer dan wetgeving die de maximale dB’s (langzaam) naar beneden brengt.

[ Voor 43% gewijzigd door _eLMo_ op 15-01-2024 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

kneusteun schreef op maandag 15 januari 2024 @ 16:04:
De R1250R en RS klinken wel lekker met standaard uitlaat. Die uitlaat was alleen heel lelijk, dus een Remus op.

Op de RT gewoon standaard, bij een RT past een ingetogen geluid ook goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
En ook dáár kan ik over mee praten. Zo asociaal hard is mijn Tracer 9 met 96 dB op kenteken ook weer niet. Af fabriek he, 100% origineel. ;)

Alles hangt met de meetmethode én de beleving samen.
_eLMo_ schreef op maandag 15 januari 2024 @ 17:31:
De Duitse meting komt niet overeen met de Nederlandse denk ik!

Daar zeggen ze dat de R1300-R1250-R1200 GS net mogen met 90dB. Maar de R1200GSA die ik had stond op 93dB bij de RDW?
Je hebt rijdend geluid en "standgeräusch", oftewel een stationaire meting. Wat weer niets met het stationaire toerental te maken heeft. Dat is al een verschil in interpretatie, al weet ik zo snel niet waar je die getallen gelezen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op maandag 15 januari 2024 @ 17:41:
[...]

Je hebt rijdend geluid en "standgeräusch", oftewel een stationaire meting. Wat weer niets met het stationaire toerental te maken heeft. Dat is al een verschil in interpretatie, al weet ik zo snel niet waar je die getallen gelezen hebt.
RDW meet ook stationair geluid, check https://ovi.rdw.nl maar met kenteken 70-MF-KR (mijn vorige motor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittmann1982
  • Nu online
Iemand nog recent rondgetoerd in de moezel, die gps routes heeft? Aanrijroute vanuit be mag ook steeds :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
_eLMo_ schreef op maandag 15 januari 2024 @ 17:31:
Overigens echt niet okay dat we EU goedgekeurde motoren zomaar gaan verbieden op wegen -O-.
Doen we in eigen land ook, met al die dijkjes die afgesloten worden voor enkel en alleen motoren.
En die afsluitingen gaan eigenlijk nog verder voor wat betreft rechtsongelijkheid.
Want het betreft alleen motoren, ongeacht uitstoot, bouwjaar of type. Zelfs electrische, compleet stille motoren zijn daar niet welkom.

De Opel Manta club, NL rijd tank vereniging, Deux CV clubke, wielrenners komt te samen United.. Allemaal welkom.
Ongeacht geluid, uitstoot of wat dan ook.

Maar nee mijn Euro 5, originele, motor = verboten!!! >:)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Dat onderwerp was al lang niet meer voorbij gekomen. Liggen we nog op schema? Uitlaten, oordoppen, slecht zichtbare maar coole verlichting,... Wat kwam daarna?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

RDW:
Het geluidsniveau van een stilstaand voertuig met draaiende motor in dB(A), gemeten bij het bijbehorende toerental zoals voorgeschreven in de regelgeving.
Voor mijn motor krijg je dan 95 dB bij 2625 rpm.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Nu weet ik niet waar Landkreis Holzminden is maar als ik op DE aanstuur ga ik daar wel met een bochtje omheen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op maandag 15 januari 2024 @ 19:10:
Dat onderwerp was al lang niet meer voorbij gekomen. Liggen we nog op schema? Uitlaten, oordoppen, slecht zichtbare maar coole verlichting,... Wat kwam daarna?
Wielrenners! _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Nu zijn het de fatbikes toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 06:51
Niet om de discussie weer aan te slingeren, maar als provinciaaltje, wat is daar mis mee dan?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bommes
nehal3m schreef op maandag 15 januari 2024 @ 20:50:
[...]

Niet om de discussie weer aan te slingeren, maar als provinciaaltje, wat is daar mis mee dan?
Mijn collega vroeg zich dat ook af, en stelde aan zijn vrouw voor om voor zo een fatbike te gaan winkelen.
De reactie van zin vrouw: das handig kun je dat ding gebruiken opzoek naar een nieuwe vrouw.
Zegt dat genoeg?

Hier nabij een redelijk grote stad (Eindhoven) zijn het vooral tieners die er op rond crossen.
Bij voorkeur met de snuffert in de telefoon, niet trappend (want gehackt) en/of op het achterwiel.
Of bepaalde bevolkingsgroepen met handtasjes en bontkragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43
DrivinUCrazy schreef op maandag 15 januari 2024 @ 19:10:
“Hoe hard rij jij?” (Gemiddeld/indestad/snelweg/dijkweggetjes)*

*doorhalen wat niet van toepassing is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:43

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Hkuit schreef op maandag 15 januari 2024 @ 23:17:
[...]

110 km/u :+

@DrivinUCrazy Banden, het is altijd banden. :9

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Winterbandendiscussie? Of is dat het verkeerde topic?

leeg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• harley
De term fatbikes wordt nu ook misbruikt imo.

De overlast die er nu is, komt van illegale elektrische fatbikes, die de laatste 2 jaar op de markt komen. Die dingen waarbij je niet hoeft te trappen na een simpele hack. Noem ze dan in de media ook voluit elektrische fatbikes.

Ik rijd al 6 jaar met een fatbike rond, maar op de lampjes na is daar niks elektrisch aan. Werd en word ook regelmatig gevraagd of die elektrisch is,want de banden (4,5×26") maken wel een behoorlijk afrolgeluid.
Maar wordt dus sinds een tijdje wel met argusogen bekeken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iKOKmnOKtX_5SDCx7C1dTx48m4s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d0yqkTsCX17mFP0ey8cn9qom.jpg?f=fotoalbum_large
Grotere wielen dan de crosser })

En handig in de sneeuw

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oZ6yHtCv6csFHkEjIptoU9rgC1k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/noVabgXoXflCuGyzKZQqp7Hx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door harley op 16-01-2024 07:43 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

harley schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 07:41:
De term fatbikes wordt nu ook misbruikt imo.

De overlast die er nu is, komt van illegale elektrische fatbikes, die de laatste 2 jaar op de markt komen. Die dingen waarbij je niet hoeft te trappen na een simpele hack. Noem ze dan in de media ook voluit elektrische fatbikes.

[...]
Is de scooterjeugd klimaatneutraal geworden, is het wéér niet goed 8)7

Ik vind het ook maar een rare discussie. Jongeren op puchs, kreidlers, scooters, etc is toch altijd al een "ding" geweest?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Maar nu in de stad zit het vol met 12 jarige die op opgevoerde fatbikes overal maar over en doorheen jagen.

Af en toe een verdwaalde was geen issue geweest, maar in de grote steden vliegen ze je nu om de oren, en ook voor jou geldt dat jij verantwoordelijk bent als bestuurder als je zo'n muppet ervoor krijgt. Dus ja het is iets wat vroeger inderdaad met puchs en dergelijke gebeurde maar ik denk dat de schaal iets groter is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Hkuit schreef op maandag 15 januari 2024 @ 23:17:
[...]

Ik snap de vraag niet. :? Ik rij niet in de stad, zo min mogelijk snelweg, vrijwel nul dijkweggetjes.
En op de L- en K-weggetjes in Duitsland rij ik van tijd tot tijd harder dan ik op de nederlandse snelweg mag. Dus... ik snap het niet. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:56

Destruction

(ex-)Automonteur

noes schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 08:25:
[...]

Ik hoor wel her en der het verhaal dat zo'n kind op zijn 16e inderdaad bedankt voor een brommer/scooter, die fiets bevalt prima.

Maar inderdaad, kinderen van 12 op zo'n ding die overal op volle vaart tussendoor crossen... * Destruction heeft geen kinderen en de voorkeur om dat zo te houden... Had ik ze wel en ik zou ze zo zien fietsen, dan verkocht ik de fiets. Ga maar lopen. Kijken of je dan wel over je eigen veiligheid nadenkt.

Ook weinig mis met de Puchjes e.d... * Destruction had z'n brommertijd niet willen missen.

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Het_Eendje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:20
Het is niet alleen de snelheid, maar ook het gebrek aan verkeersinzicht en gebrek aan fietservaring. Je ziet ook veel expats op die dingen rijden, die gewoon nooit hebben leren fietsen. Ze staan symbool voor spookrijden, op de stoep rijden, door rood rijden, je rechts inhalen en zelfs van de weg duwen. En dat allemaal met een gigantische acceleratie en hoge snelheid.

[edit]
En dan nog mijn grootste ergernis: de enorme schijnwerpers op die dingen. Hoe vaak ik wel niet verblind word. Ik woon toevallig bij een politiebureau waar ze wel eens nieuwe speeltjes uitproberen. Laat zag ik op het tegenoverliggende appartementencomplex een zoeklicht schijnen: felle ronde lichtbundel van enkele meters doorsnede. Dat bleek toen ik ging kijken gewoon een fatbike te zijn die z'n licht verkeerd had afgesteld.

[ Voor 37% gewijzigd door Het_Eendje op 16-01-2024 10:38 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bommes
noes schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 08:25:
[...]

Ik vind het ook maar een rare discussie. Jongeren op puchs, kreidlers, scooters, etc is toch altijd al een "ding" geweest?
Het onverzekerd zijn vind ik de grootste ergernis.
Ik werk hard voor mijn spulletjes, ben voorzichtig met mijn auto en motor (okay die laatste iets minder).
Maar als je zo een snot aap, die al tiktokkend tegen het verkeer in die het rood rijdend schept.. ben je gewoon het haasje.

Geen zwets verhaal:
Ik rijd van de week in het donker het dorp in, drukke weg oversteken (voor de bekende in de regio, de Europalaan over Nuenen in)
Zie in mijn linker ooghoek een rijtje auto's vol in de ankers gaan en ik hoor toeteren. (Ik wil gewoon Toëteren!!)
De reden dat ze remmen: een tiener op de fiets, tegen het verkeer in, zonder licht, met zijn telefoon voor zijn snufferd. Het ging gelukkig allemaal goed, geen impact!

Ik reed de zelfde kant op als die jongen op zijn fiets. En ja dan ben ik zo een ouwe lul met een belerend vingertje.
Dus ik ga naast hem rijden, doe het raam open en Toëter ff voor aandacht.
In een vloeiende beweging verdwijnt zijn TikTok unit in zijn jaszak, bijna knap hoe snel dat ging. :P
Ik zeg: Daar kwam je net goed weg maat, je werd bijna voor je flikker gereden.
Zijn reactie: Sorry meneer.
:F
Ik reageer: je hoeft tegen mij geen sorry te zeggen hoor! Maar als je ooit net als ik een oudere meneer :+ wilt worden, zou ik een klein beetje om je heen kijken in het verkeer. Autos hebben bumpers en airbags, jij moet het met je voorhoofd doen.

Sorry meneer was nogmaals zijn reactie :P
8)7

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 07:54
Precies 0 van opgeslagen voor de volgende sessie vermoed ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bommes schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:16:
[...]

Het onverzekerd zijn vind ik de grootste ergernis.
Ik werk hard voor mijn spulletjes, ben voorzichtig met mijn auto en motor (okay die laatste iets minder).
Maar als je zo een snot aap, die al tiktokkend tegen het verkeer in die het rood rijdend schept.. ben je gewoon het haasje.

[...]
Ja eens, maar dat staat toch los van fatbikes?

Over het algemeen vind ik sowieso dat elektrische fietsen een verzekeringsplicht moeten hebben en gelijkwaardig zijn aan overig verkeer. Dat waren de blauwe plaat scootertjes immers ook, die slinger die je af en toe aan de pedalen geeft maakt het verschil niet lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
nldls schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 12:05:
Precies 0 van opgeslagen voor de volgende sessie vermoed ik.
Die illusie had ik ook echt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

noes schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 12:09:
[...]
Ja eens, maar dat staat toch los van fatbikes?

Over het algemeen vind ik sowieso dat elektrische fietsen een verzekeringsplicht moeten hebben en gelijkwaardig zijn aan overig verkeer. Dat waren de blauwe plaat scootertjes immers ook, die slinger die je af en toe aan de pedalen geeft maakt het verschil niet lijkt me.
Alleen mogen de *typische electrische fatbike bezitters* vanaf de geboorte op zo'n ding fietsen en kunnen ze daar niet per definitie op gepakt worden, in tegenstelling tot een brommer/snorfiets.
Maakt het al wat meer werk om ze aan de kant te zetten, buiten het feit dat een 12-16 jarige zonder enige training (bromfietscertificaat/rijbewijs) nog een paar stappen stommer is dan een 16+ jarige met enige training.
Dus dat maakt ze wel heel stom :+

Fietsers vogelvrij verklaren zou wat dat betreft al wel helpen denk ik :)

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
4x2 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:13:
[...]

Alleen mogen de *typische electrische fatbike bezitters* vanaf de geboorte op zo'n ding fietsen en kunnen ze daar niet per definitie op gepakt worden, in tegenstelling tot een brommer/snorfiets.
Maakt het al wat meer werk om ze aan de kant te zetten, buiten het feit dat een 12-16 jarige zonder enige training (bromfietscertificaat/rijbewijs) nog een paar stappen stommer is dan een 16+ jarige met enige training.
Dus dat maakt ze wel heel stom :+

Fietsers vogelvrij verklaren zou wat dat betreft al wel helpen denk ik :)
Meeste van die fatbikes hier zijn al illegaal doordat trap ondersteuning wordt omzeilt, je ziet ze vaak ook zonder ketting (geen idee waarom?!)
Maar dan is het toch al 16+, onder voorwaarde dat ze dan een kenteken zouden hebben.
Dat hebben ze uiteraard niet.

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03:31
aangezien ik eindelijk nu ik 50 ben, de rust gevonden heb om motor te gaan rijden, op 18 oktober mn rijbewijs gehaald en de 21e mijn 1e motor gekocht.

Beetje inrijden en op 30 december de 1e olieservice. Daarna niet meer gereden, want het weer is niet echt jofel.

Mijn mevrouw reed al motor electrisch, dus moest er voor haar ook nog 1 op benzine komen, dus inmiddels is het redelijk druk onder de carport.

Mijn xsr: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AAjZpEgzhZZG-W_WqQHXGNJujB8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lbgc1la4pL7Sbp3yHT9L5AFt.jpg?f=fotoalbum_large

mevrouw haar xsr: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EyMB6yVCP1RbiyfycqhFpu2ceBU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qrOUFpmWOvWpaTd6CHQFG3Qx.jpg?f=fotoalbum_large

de Regent van mevrouw: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ysadtITkwk2dBn8NY0O9REzVdCQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IPsDRCjI8uedEZ2KmFKDoju7.jpg?f=fotoalbum_large

@LankHoar @timmie271 Limburg, Yamaha xsr900

zeker, zeker

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jolke
Fatbikes slaat op de fiets zelf... * Jolke dacht dat het gaat om de persoon die erop zit. :+

wittmann1982 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 18:35:
Iemand nog recent rondgetoerd in de moezel, die gps routes heeft? Aanrijroute vanuit be mag ook steeds :)
Vorig jaar september van Cochem naar Trier langs de Moezel gereden. In 1 woord... saai. :P
Stukjes, zoals bij Cochem, kan je mee pakken, maar de hele weg zou ik niet doen. De weg meandert met de Moezel mee en dat maakt de tocht lang en door het goede asfalt imo ook wat saai.
Via Gerolstein, Bitburg etc is het alvast goed aanrijden. :)

@DrivinUCrazy heeft vast meer tips in deze buurt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 21:27
ozzynator schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:38:
aangezien ik eindelijk nu ik 50 ben, de rust gevonden om motor te gaan rijden, op 18 oktober mn rijbewijs gehaald en de 21e mijn 1e motor gekocht.

Beetje inrijden en op 30 december de 1e olieservice. Daarna niet meer gereden, want het weer is niet echt jofel.

Mijn mevrouw reed al motor electrisch, dus moest er voor haar ook nog 1 op benzine komen, dus inmiddels is het redelijk druk onder de carport.

Mijn xsr: [Afbeelding]

mevrouw haar xsr: [Afbeelding]

de Regent van mevrouw: [Afbeelding]

Gefeliciteerd met je nieuwe midlifecris.. uh motor. *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

wittmann1982 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 18:35:
Van de zomer gereden van Trier naar Koblenz, klein stukje langs de moezel maar dat verveelt snel inderdaad.
Stukje langs Hahn Airport gereden, ook wel leuk om na wat bochten werk zo’n recht stuk te hebben :p
Mocht je m willen hebben, DM ff je mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 21:29

GSX-MAN

de/het/een

Afgelopen herfst van Bad Bertrich naar het Zwarte Woud gereden. Dan volg je ook een stuk Moezel, zeker de moeite voor een stukje.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
ozzynator schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:38:
aangezien ik eindelijk nu ik 50 ben, de rust gevonden om motor te gaan rijden, op 18 oktober mn rijbewijs gehaald en de 21e mijn 1e motor gekocht.

Mijn xsr: [Afbeelding]

mevrouw haar xsr: [Afbeelding]

de Regent van mevrouw: [Afbeelding]

That's how it starts :X
Gefeliciteerd, mijn tip is om alvast te gaan kijken naar een extra garage _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes
Voordat de complete toren van mijn Tuareg afbrak heb ik nog best een lekker stukje kunnen rijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
daar heb ik op de ABR ook een proefrit mee gemaakt, rijd best leuk eigen, ook vrij flot voor een 125cc equivalent :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K3gLbelrDBylY_lhbbBl04jt9EM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nmI1oN66C5XCYRTnnNtv8OOT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bommes schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 15:27:
Voordat de complete toren van mijn Tuareg afbrak heb ik nog best een lekker stukje kunnen rijden.
[YouTube: Cold sunday mudbath on my Aprilia Tuareg 660]
filmpje dood voor mijn.. mogelijk werk firewall??
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ceUhTZ5lBmkAtsrdGjm4JZVKykE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nnOmhOJaFD6y7whPuzMOuz5h.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door ToolkiT op 16-01-2024 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
ToolkiT schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 15:33:
[...]

filmpje dood voor mijn.. mogelijk werk firewall??
[Afbeelding]
Mogelijk, geeft wel al wat views aan in YouTube. Dus lijkt wel online te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
ToolkiT schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 15:32:
[...]

daar heb ik op de ABR ook een proefrit mee gemaakt, rijd best leuk eigen, ook vrij flot voor een 125cc equivalent :)
Ze gebruikt hem vooral voor woon/werkverkeer, kleine 20 km enkele reis per dag. Ik heb er een paar keer op gereden, is zeker leuk, maar met 192 zit het niet heel fijn.

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Heeft zo'n RGNT geen voetrem?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Ik heb even wat hulp nodig met betrekking tot een motorverzekering.

In mei wil ik met de motor naar Faeröer gaan, maar na navraag bij mijn verzekeraar blijkt mijn motorverzekering daar niet geldig. Helaas zijn ze niet zo behulpzaam om mij verder te helpen, dus ik moet zelf op zoek naar een alternatief.

Ik ben al een beetje aan het zoeken, maar helaas vermelden verzekeraars op hun website niet welke landen ze dekken. Ze verwijzen allemaal naar de groene kaart die ik uiteraard niet kan inzien als ik daar geen verzekering heb.
Dus dat schiet niet op.

Heeft iemand hier een motorverzekering die geldig is op Faeröer en zo ja bij welke maatschappij? Of weet iemand een andere oplossing?

Reactie in een persoonlijk bericht mag ook indien je niet publiekelijk wilt verkondigen bij welke maatschappij je zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroen O schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 17:52:
Ik heb even wat hulp nodig met betrekking tot een motorverzekering.

In mei wil ik met de motor naar Faeröer gaan, maar na navraag bij mijn verzekeraar blijkt mijn motorverzekering daar niet geldig. Helaas zijn ze niet zo behulpzaam om mij verder te helpen, dus ik moet zelf op zoek naar een alternatief.

Ik ben al een beetje aan het zoeken, maar helaas vermelden verzekeraars op hun website niet welke landen ze dekken. Ze verwijzen allemaal naar de groene kaart die ik uiteraard niet kan inzien als ik daar geen verzekering heb.
Dus dat schiet niet op.

Heeft iemand hier een motorverzekering die geldig is op Faeröer en zo ja bij welke maatschappij? Of weet iemand een andere oplossing?

Reactie in een persoonlijk bericht mag ook indien je niet publiekelijk wilt verkondigen bij welke maatschappij je zit.
Scheelt zoeken als je aangeeft bij welke verzekeraar je nu zit :p

Maar als ik even kijk bij Interpolis op de witte kaart, staat er alleen Denemarken en ga ik er dus vanuit dat Faeröer daar bij in zit.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2024 18:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nee, ook geen koppeling dus 2 rem handles aan het stuur, net als een fiets..
wel linked remmen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
ToolkiT schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 18:10:
[...]

nee, ook geen koppeling dus 2 rem handles aan het stuur, net als een fiets..
wel linked remmen..
Dat inderdaad. Al is "gas" los ook al remmen, dus gebruik je ze niet heel veel.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 18:00:
[...]

Scheelt zoeken als je aangeeft bij welke verzekeraar je nu zit :p

Maar als ik even kijk bij Interpolis op de witte kaart, staat er alleen Denemarken en ga ik er dus vanuit dat Faeröer daar bij in zit.
Bedankt voor je reactie.

Ik zit bij combimotors verzekeringen.

Denemarken staat bij mij ook op de kaart, maar dat is blijkbaar geen garantie. Faeröer (landcode FO) staat er bij mij helemaal niet op. Dat was ook voor mij de aanleiding om het maar even na te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Kan je niet gewoon een mail doen naar zo’n broker. Die zoekt dat zo voor je uit lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Ja dat is ook nog een optie, maar tussenpersonen kosten doorgaans ook geld en zijn ze allemaal betrouwbaar?

Ik heb vanmiddag geïnformeerd bij Univé. Daar heb ik al meerdere verzekeringen en die zijn altijd erg behulpzaam. Even afwachten wat die zeggen.

[ Voor 41% gewijzigd door Jeroen O op 16-01-2024 18:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bommes schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 15:39:
[...]

Mogelijk, geeft wel al wat views aan in YouTube. Dus lijkt wel online te zijn.
op telefoon deed hij het wel.. extremely muddy shit indeed :D
Jij rijd trouwens sneller door de drek dan ik denk ik (op film niet altijd goed te vergelijken)

Pagina: 1 ... 5 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.