Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 101 Laatste
Acties:
  • 473.073 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 21:29

GSX-MAN

de/het/een

FnordySquare47 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 05:57:
[...]

Domme vraag misschien, maar welk wandsysteem juist?
Ik vind de site van Ikea even onoverzichtelijk als hun winkels...
Geen domme vraag, je bent niet de enige die het vroeg:

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 16:49
Bommes schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 23:24:
Het was maar 8 graden in mijn garage, maar ik moest het uit mijn hoofd krijgen..

Half flesje bier en een paar minuten verder
[Afbeelding]

Nog een paar koude voeten en iets van 20 minuutjes later
[Afbeelding]

De schade:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Links en rechts afgebroken.
Normaal 2 delen, bij mij nu 4 8)

Voor ongeveer 100 euro nieuw, orginele onderdelen.
Dat valt alleszins mee dus.
Lang niet genoeg om voor mijzelf de Adventure tower van MST te verantwoorden, die kost 1150 euro. En is gelast door Stevie Wonder met zijn beide ogen dicht 8)
Ziet er aardig clean uit. Valt het niet te lijmen?

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
ibothead schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 20:58:
[...]

Goede zaak _/-\o_ Snap echt niet hoe doen je kan zijn om niet full face bescherming te rijden
Toch is het wel een beetje zuur als je met alle goede bedoelingen een goedgekeurde jethelm hebt gekocht voor bij je retro-brommert, en die ineens niet meer legaal is. Dat ding raak je ook aan de straatstenen niet kwijt.

Hier nog wat plaatjes waarom je wel een fatsoenlijke helm moet dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wlie
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
botoo schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 22:29:
[...]

Arbitrair besluit, als je het een klein stukje doortrekt dan is motorrijden an sich ook dom, je mist immers de bescherming van een kreukelzone om je heen.

Zo zijn er legio dingen die je op die manier als 'dom' kan bestempelen.
Ik moest meteen aan dit filmpje denken; YouTube: 6 shocking myths about motorcycle helmets

[ Voor 7% gewijzigd door Wlie op 10-01-2024 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:40
@geert_s geen idee, zou je dan ongeveer vergelijkbare sterkte kunnen verkrijgen?

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
Bommes schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 08:39:
@geert_s geen idee, zou je dan ongeveer vergelijkbare sterkte kunnen verkrijgen?
Veel zwakker zal het niet worden toch ;) Maar oprecht geen idee..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
Die had ik aan zien komen.. :P

Ik zal me er eens in verdiepen.
Onze eigen @harley wist al welke onderdelen gebroken zouden zijn voordat ik mijn motor uit elkaar had geschroeft.
Hij kan ook deze delen eventueel voor mij bestellen. Ik hoor vandaag iets van hem.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 10:33
Bommes schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 08:39:
Als de breuk netjes is (zonder grote vervorming) zou je met de juiste lijm zelfs een sterkere verbinding kunnen krijgen :)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:59
ibothead schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 20:58:
[...]

Goede zaak _/-\o_ Snap echt niet hoe doen je kan zijn om niet full face bescherming te rijden
Gaat mij prima af,

Ik heb de eerste 15 jaar ook alleen intergraal gereden. Daarna eindelijk eens een systeem gevonden die mij wel past. Die bleek uiteindelijk 85% van de tijd open te staan. Dus omdat ik dan de nadelen van beide had maar ook een jethelm erbij gekocht (wel 1 die redelijk ver ook de wangen beslaat)

Ja bij een val plat op mijn gezicht zal die er nog minder mooi op worden, bij alle andere vallen zal die vrijwel net zoveel beschermen.

MAAR het is wel een stuk luchtiger wat op een goldwing in de zomer bij de hogere temperaturen echt wel en stuk fijner is. Ook het veel lagere gewicht zorgt ervoor dat ik een stuk minder snel vermoeid ben.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:06
harley schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 08:59:
Ja bij een val plat op mijn gezicht zal die er nog minder mooi op worden, bij alle andere vallen zal die net zoveel beschermen.
Dat weet ik eigenlijk niet. Ik weet wel dat de meeste helmen natuurlijk getest worden, maar is er ook een vergelijking in stevigheid tussen de verschilllende typen? Het kinstuk zorgt natuurlijk voor een stijvere constructie, waardoor de binnenschaal beter zijn werk kan blijven doen. (=aanname) Maar of dit bij een jethelm dan ook nog steeds het geval is?
MAAR het is wel een stuk luchtiger wat op een goldwing in de zomer bij de hogere temperaturen echt wel en stuk fijner is. Ook het veel lagere gewicht zorgt ervoor dat ik een stuk minder snel vermoeid ben.
Er zijn zat goed ventilerende helmen te krijgen hoor, daar hoeven ze echt niet dat kinstuk voor weg te laten. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:56
Laten we vooral niet te veel regels bedenken.
Als iemand een jethelm wil gebruiken moet hij dat lekker doen.

Zoals harley zegt, wat is dan het volgende mikpunt? Gaan we straks alle vormen van risico uit sluiten?

Soms ben ik wel eens bang dat straks bij elke stoeprand een hek komt, want ja het kon wel eens mis gaan.....
Door het verdwijnen van gezond verstand lijkt het alsof we er niet aan gaan ontkomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
kneusteun schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:06:
Laten we vooral niet te veel regels bedenken.
Als iemand een jethelm wil gebruiken moet hij dat lekker doen.

Zoals harley zegt, wat is dan het volgende mikpunt? Gaan we straks alle vormen van risico uit sluiten?

Soms ben ik wel eens bang dat straks bij elke stoeprand een hek komt, want ja het kon wel eens mis gaan.....
Door het verdwijnen van gezond verstand lijkt het alsof we er niet aan gaan ontkomen.
Of van die schijn veiligheids regeltjes verzinnen zoals in Belgie.
Bedekkende kleding verplicht op de motor.
Mogen ook je Uggs,, een legging en pyjama truitje zijn (y)

Ga je als overheid eens bezig houden met belangrijkere zaken!!

[ Voor 4% gewijzigd door Bommes op 10-01-2024 10:21 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bommes

:o

En wat vast zit moet ook weer los natuurlijk.

Als jullie denken: waar is de powah, de speed, de ongetemde rally Goeroe??
Die was bang dat hij de sloot in zou bollen..
Dus Rustah!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 07:14
Kars schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 08:53:
[...]

Als de breuk netjes is (zonder grote vervorming) zou je met de juiste lijm zelfs een sterkere verbinding kunnen krijgen :)
Of een stukje metaal aan de binnenkant, zodat je het niet ziet, als brug tussen de twee stukken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kneusteun
Jolke schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:01:
[...]

Of een stukje metaal aan de binnenkant, zodat je het niet ziet, als brug tussen de twee stukken.
Ik had ook gewoon die 100 neergelegd. Beter nieuw dan er ergens op reis achterkomen dat het toch niet sterk genoeg was. Als het nu zwaarder in de papieren ging lopen dan ja... maar die paar tientjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:36:
[YouTube: Stuck in the Dutch mud on my Aprilia Tuareg 660]

[YouTube: Getting my Aprilia Tuareg unstuck from thi Dutch mudbath]

Dus Rustah!
Weet je wat het meest herkenbaar was? het afstappen weglopen en dan telefoon pakken en foto schieten _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Kars schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 08:53:
[...]

Dit.
Ik heb in februari vorig voorjaar mijn motor om laten vallen in de parkeergarage op het werk (gevalletje standaard niet goed uitgeklapt |:( ). Geen schade behalve het windscherm dat afbrak. Heb de onderdelen met 2-componenten epoxy gelijmd en de rest van het jaar de verbinding getest op de snelweg met Vmax+20 met tegenwind. Het zit nog steeds prima vast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s-Mu7X02mKZky5ehueuACUjW3So=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HJPImf7ucCQddnXpcsV5skNf.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0F-t8-B4uEZspRevWxqizvduYHM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dqnjQp88suqPKHmaxxg3lGRz.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7rH29iwYx54MgXj_-7rvpwJ86hA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/73F95Y5FMzD5N6It0wSSPO1Z.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AXSR_3LwFHJUPE8Bm4hKzGY26QA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SSCEKpnj70AOHqdp6zoJAyyu.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K0NIJPYj4X6aGp6ISpyjhOXGC4s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GCFlWUFRZc9sWLLDJBFBHaxA.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WS0dr5zoaZkR-pSUTqyHZJP4cKc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7tZg7CoLEVcO4KIjgDjAew1H.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pOzjwrKPRiDXuKLaRACDjVqurxc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sfZvam9epKRzEK8pygZ5CXOU.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cqodlQdYAtaFWjbKnpisjuNEYR0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OHYiMBbRZBkFOu2ND6YAzIdu.jpg?f=user_large

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
On another note:

Ik was van plan een kriega 10L tasje te kopen voor onderweg op de tet, dan kan ik mijn rugzak thuis laten.
Waarom? omdat ik steeds vaker op de grens zit en woopsies doe en niet mijn rug wil verneuken als het een keer mis gaat.

Maar wat mij tegen stond was toch wel de enorme prijs voor een tasje ter grote van een netje sinasappelen.

Ik was eerder al rhinowalk tegen gekomen als luggage oplossing https://rhinowalk.com/col...ir?variant=42457459294396
Deze had ik gezien maar er was weinig over te vinden.

Eerst vond ik alles op ali en later de website, en wat zien we daar?
https://rhinowalk.com/pro...=1&_psq=mt21&_ss=e&_v=1.0

Een 10L tasje voor 35 euro! kan niet wat zijn, toch besteld :X
Eenmaal bezig kreeg ik de melding dat via aanbieding ik nog extra korting kreeg dus https://rhinowalk.com/en-...-bag-wrap-for-motorcycles
Toolroll erbij besteld.

Alles bij elkaar was ik 4 tientjes kwijt!

Het komt net allemaal binnen en in eerste instantie schrik ik van de kwaliteit... en in een zeer positieve zin :D
Ik moet het allemaal nog gaan testen, maar het voelt degelijk en stevig afgewerkt, en alle materialen erbij die je bij kriega nog voor dik 30 euro er los bij moiet halen.....

Kortom ik hoop dat ik over een jaar kan zeggen dat het inderdaad top spul is, maar tot die tijd ben ik blij dat ik nu voor 35 euro een oplossing heb die mij anders 110 tot 130 euro had gekost en dan nog excl. bagageroll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:28

Rick-Jan

always connected

@kneusteun

Ik heb er toen ook naar gekeken, en hoorde er wisselende verhalen over. Vooral waterdichtheid en kwaliteit scheen na verloop minder te zijn dan de Kriega. Uiteindelijk ben ik wel voor de US10 gegaan. Wie weet valt het mee en heb je een goede deal :)

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
@kneusteun
Dat ziet er wel erg goed uit voor die prijs :)
Ik wil eigenlijk ook een set zijtassen, want die BMW koffers voor de S zijn niet erg fraai.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Rick-Jan schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 14:07:
@kneusteun

Ik heb er toen ook naar gekeken, en hoorde er wisselende verhalen over. Vooral waterdichtheid en kwaliteit scheen na verloop minder te zijn dan de Kriega. Uiteindelijk ben ik wel voor de US10 gegaan. Wie weet valt het mee en heb je een goede deal :)
Klopt.
Eerder las ik wel wat "kritische" reviews, maar ze hebben er schijnbaar wat mee gedaan en ik sprak op een ander forum steeds meer mensen die er helemaal weg van waren.

Toen ik bij MKC met die kriega in mijn handen stond en de verkoopster mij erop attendeerde dat ik een strap set van 39,- nodig had erbij was de beslissing snel gemaakt. Dan test ik liever eerst dit, en blijkt dit niet waterdicht maar wel een ideale oplossing dan kan ik hem altijd nog vervangen voor iets anders.

Mijn rugtassen zijn op papier ook niet waterdicht, en het gaat om wat flesje drinken, paar knoppers en wat tools. Dus als het nat wordt is het nog niet eens zo erg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
@kneusteun ik heb deze:
https://www.adventuremoto...UjHx3MnQ4bfIaAlNQEALw_wcB

Gebruikt via Mp voor een paar tientjes gekocht.
Niet super groot maar voldoende voor wat te drinken, paar boterhammen en een slot of zo iets.Telfoon en dergelijke kan er ook makkelijk en goed stevig in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Ja als deze van rhinowalk bevalt koop ik die kreiga immitatie met nog 2x 20l ofzo.

Heb nog tijd, wil voor de zomer alles gereed hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:14
Kreeg maandag mijn nieuwe helm binnen, een Nexx X.Wed3. Super gave ADV helm, al zeg ik het zelf. Had hem besteld bij Martimotos. Past perfect en zier er gewoon heel vet uit. Maar ik haalde de klep eraf en zitten er aan beide kanten van de helm beschadigingen in de verf om de gaten heen waar de schroefjes in gaan. Echt heel slordig. Een vriend van mij heeft exact hetzelfde met deze helm (zelfde dag besteld). Er zitten wel dopjes bij om de gaten af te dichten voor als je de klep niet gebruikt, maar ik zal altijd weten dat de beschadigingen er zitten en wil ook niet dat ze eventueel groter gaan worden.

Meteen een bericht gestuurd via Whatsapp en mocht de helm terugsturen en ze gaan hem omruilen. Wel meteen gezegd dat ze de helm vóór verzending moeten checken op dezelfde beschadigingen. Helemaal niet doorgehad dat de zaak in Andorra zat: €43 verzendkosten....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vTBfTTEFqzvg4r-QrOazDFsj-M4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4WiEsRHGSo4GdGuLNu8wbxK5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Lijkt bijna alsof iemand zelf nog een persmoer erin gejankt heeft?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:14
kneusteun schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:12:
Lijkt bijna alsof iemand zelf nog een persmoer erin gejankt heeft?!?!
Het ziet eruit alsof ze vanaf de binnenkant geschroefd hadden en dat de verf zo naar buiten gekomen is. Heel amateuristisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 14:24
Bommes schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:36:
[YouTube: Stuck in the Dutch mud on my Aprilia Tuareg 660]

[YouTube: Getting my Aprilia Tuareg unstuck from thi Dutch mudbath]

Dus Rustah!
Whahaha even vrienden appen van jongens komen jullie helpen of gaan we mijn uitlachen even vanaf een afstand _O- _O- _O- _O-
Ik zou het 2de doen als ik zo foto krijg O-) :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 14:24
kneusteun schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 14:05:
On another note:

Ik was van plan een kriega 10L tasje te kopen voor onderweg op de tet, dan kan ik mijn rugzak thuis laten.
Waarom? omdat ik steeds vaker op de grens zit en woopsies doe en niet mijn rug wil verneuken als het een keer mis gaat.

Maar wat mij tegen stond was toch wel de enorme prijs voor een tasje ter grote van een netje sinasappelen.

Ik was eerder al rhinowalk tegen gekomen als luggage oplossing https://rhinowalk.com/col...ir?variant=42457459294396

Eenmaal bezig kreeg ik de melding dat via aanbieding ik nog extra korting kreeg dus https://rhinowalk.com/en-...-bag-wrap-for-motorcycles
Toolroll erbij besteld.

Het komt net allemaal binnen en in eerste instantie schrik ik van de kwaliteit... en in een zeer positieve zin :D
Ik moet het allemaal nog gaan testen, maar het voelt degelijk en stevig afgewerkt, en alle materialen erbij die je bij kriega nog voor dik 30 euro er los bij moiet halen.....

Kortom ik hoop dat ik over een jaar kan zeggen dat het inderdaad top spul is, maar tot die tijd ben ik blij dat ik nu voor 35 euro een oplossing heb die mij anders 110 tot 130 euro had gekost en dan nog excl. bagageroll.
rinowalk set ook hier en geweldig materiaal alleen de rits bovenop is niet echt duurzaam!
Wel al 80k km waterdicht de set op vakanties enzo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
ibothead schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:46:
[...]

Whahaha even vrienden appen van jongens komen jullie helpen of gaan we mijn uitlachen even vanaf een afstand _O- _O- _O- _O-
Ik zou het 2de doen als ik zo foto krijg O-) :*)
Ik stuur vaak dan even een foto naar wat vrienden en mijn pa.
Meer zo van “we hebben het weer voor elkaar” 😂

Zo krijg ik ze dan ook wel eens terug. Laatst was zelfs een uitgebrande auto, maat was aan het rijden en auto begon te roken. Dus eerste wat hij deed was uitstappen en foto maken 🫣 was uiteindelijk niks van over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:36
Ik heb een usb lader op mijn motor, hoe laat ik mijn phone op? Ik zat te denken aan zo'n tasje aan het stuur waar de telefoon dan in gaat? Maar loop je dan niet risico op trillen (wat iphones kan slopen)? Of moet je er dan iets in stoppen wat dempt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 06:51
TweakerVincent schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 20:19:
Ik heb een usb lader op mijn motor, hoe laat ik mijn phone op? Ik zat te denken aan zo'n tasje aan het stuur waar de telefoon dan in gaat? Maar loop je dan niet risico op trillen (wat iphones kan slopen)? Of moet je er dan iets in stoppen wat dempt?
Dat kapot trillen gebeurt als je ze op je stuur mount, in een tasje kan ik me niet voorstellen dat dat mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:24
kneusteun schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 14:05:
On another note:

Toolroll erbij besteld.

Prima ding. Ik heb een kriega us20 en die 10l die jij hebt besteld. Regelmatig voor €20 op Ali (via hun eigen shop) te krijgen. Prima ding voor het geld! Je ziet wel duidelijk kwaliteit verschil tussen kriega en de rhinowalk maar voor die paar keer in het jaar..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
R0y. schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 23:55:
[...]

Prima ding. Ik heb een kriega us20 en die 10l die jij hebt besteld. Regelmatig voor €20 op Ali (via hun eigen shop) te krijgen. Prima ding voor het geld! Je ziet wel duidelijk kwaliteit verschil tussen kriega en de rhinowalk maar voor die paar keer in het jaar..
Klopt, maar ook al genoeg gelezen dat lui er 6 maand mee weg zijn geweest en dingen perfect waren.
Kortom het was tijd voor een test.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Jeuh. de Daytona 660 is er!

Afbeeldingslocatie: https://stat.overdrive.in/wp-content/uploads/2024/01/Triumph-Daytona-660-1-900x506.jpg

Superfijn motorblok, ik vind het een mooie fiets, maar denk dat ik 'm alleen maar "voor erbij" zou kunnen hebben.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ik vond dat 660 blok erg tam vergeleken met andere blokken.

Had dit model ook al geplaatst met de opmerking dat ik daytona dan ook misschien een beetje misplaatst vind.
Als je de concurrentie aangaat met de instap honda's.

In mijn ogen zou de daytona wel echt een R7 killer moeten zijn natuurlijk.

Maar wel een leuk ding om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:37
95 pk (70 kW) @ 11 250 tr/min voor de Daytona 660. Ik heb datzelfde blok in mijn Tiger Sport 660. Die heeft 81 pk (59.6 kW) @ 10 250 tr/min, dus ze hebben het blok wel wat opgevoerd.

Mooi ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Dan lijkt het inderdaad ook meer een tegenstander voor de 660 van appie.
Dan is daytona niet zo heel gek.

Ik dacht dat hetzelfde blok was als die triumph trident, en die was vrij kalm, eigenlijk wel teleurstellend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Uit je eigen link, 1e alinea al ;)

Wel leuk dat ze ook weer een sportieve motor introduceren, leuke concurrent inderdaad!

[ Voor 13% gewijzigd door Rick-Jan op 11-01-2024 14:35 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Dan ben ik wel benieuwd hoe die voelt, want die trident leek op papier een leuke fiets maar toen ik hem mocht testen viel hij enorm tegen.
Daarvoor een MT7 gereden en die voelde veel spannender en vlotter aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ik heb 'm in de Tiger-uitvoering gereden, dat was wel dikke lol. Ja, je moest 'm wel in toeren jagen, maar het is een lichte en superwendbare fiets. Met wat extra pk's in de Daytona zou ik 'm in elk geval een keer willen proefrijden.

Maar natuurlijk waren de 600's met 120pk vroeger een stuk potenter. Aan de andere kant zit hier weer veel fijne electronica op.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Precies, de R6 2003 had 120pk, dat was ook niet echt leuk rijden door de houding.
Maar met dat ding hier een beetje de grens over en bochtjes rijden was super!

Misschien dat daardoor die trident zo enorm tegen viel, en verwachte ik inderdaad teveel. Euro norm maakt natuurlijk onmogelijk om weer op dat soort cijfers te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ja, wat klote is. Want stel je een fiets voor met 600-700 cc, 120-130 pk, traction control, bochten-ABS, rijmodi, quickshifter en alle andere techniek de we tegenwoordig hebben. En dan hoogstens 175 kilo.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kars
Ik ben het wel met @kneusteun eens qua naamgeving, maar je ziet hetzelfde gebeuren bij andere merken (R7 bijvoorbeeld).

De Daytona 675 was echt een hardcore sportfiets, met een zithouding die spartaanser was dan een Duc 916. Ook rammelde die dik 125 pk uit z'n drie mouwen.
Maar goed, sinds dat het hele (super)sport-segment in elkaar is gestort, proberen fabrikanten nu potentieel bereikbare motoren te maken die er sportief uitzien, zonder het een ergonomische hel te laten zijn.
Clipons boven de kroonplaat, lagere voetsteunen voor meer comfort, enz. En ik denk dat het ook nog de enige manier is om sportmotoren aan de man/vrouw/x de kunnen brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

En die 70kw is ook een belangrijke grens zodat de motor begrensd mag worden voor A2. Denk dat er potentieel nog wel wat meer uit te halen is, alleen zal het voor fabrikanten niet heel interessant zijn om twee versies op de markt te brengen (A2 compatible en "normaal") tenzij er echt groot verschil zit.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Kan best zijn dat we straks weg gaan van de allroad hype en dat buikschuivers weer terug komen.
Zo'n 660 kan dan een leuke opstap zijn voor mensen met track ambities.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

kneusteun schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 17:40:
Kan best zijn dat we straks weg gaan van de allroad hype en dat buikschuivers weer terug komen.
Zo'n 660 kan dan een leuke opstap zijn voor mensen met track ambities.
Ik hoop het :Y

En weer gewone tourmotoren aub, best jammer dat er nu geen concurrentie is voor de BMW K1600GT en R1250RT. Misschien NTV1100.. hoewel dat ook een beetje SUV model lijkt. (edit: net nog even gegoogled, is meer een MT-09/F900XR/Versys/Vstrom concurrent, dus nee).

[ Voor 8% gewijzigd door noes op 11-01-2024 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
nehal3m schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 21:53:
[...]

Dat kapot trillen gebeurt als je ze op je stuur mount, in een tasje kan ik me niet voorstellen dat dat mis gaat.
Maar je kan hem niet los in zo'n tasje laten neem ik aan? Of heb je dan een speciaal zakje in zon stuurtas?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Daarom vind ik de ZX4RR ook heel leuk! Eindelijk weer een 4 cilinder race monstertje. Ga er zeker eens op proefrijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
TweakerVincent schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 22:15:
[...]

Maar je kan hem niet los in zo'n tasje laten neem ik aan? Of heb je dan een speciaal zakje in zon stuurtas?
Ik hou zelf m'n telefoon in m'n zak, navigatie doe ik op een dedicated GPS.

Ik zou me niet druk maken over trillen, eerder om krasjes op het scherm. Een tanktas met een doorzichtige bovenkant is ook wel nice voor dit; kan je navigeren en opladen zonder dat kapot trillen een risico is.

Zoiets: https://www.nelsonrigg.co...older%20Harley%20Tank.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OxSniperX
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-09 10:33
nehal3m schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 23:54:
[...]

Ik zou me niet druk maken over trillen, eerder om krasjes op het scherm. Een tanktas met een doorzichtige bovenkant is ook wel nice voor dit; kan je navigeren en opladen zonder dat kapot trillen een risico is.

Gebruik zelf de telefoonhouder van SP werkt echt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Gebruik al meer dan 10 jaar iPhones met mounts en nog nooit een issue gehad.
Offroad, 2 en 1 cilinders, het gaat allemaal goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 13-09 07:14
nehal3m schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 23:54:
[...]

Naar eigen ervaring kan ik zeggen dat je telefoon bovenin de tanktas niet gaat werken als je in de volle zon rijdt. Zelfs met een houder op het stuur heb ik er nog af en toe last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
Ik heb al 2x een samsung telefooncamera gesloopt in een X-mount. En dat op de zijdezachte 4 cilinder. Was wel een beetje mijn eigen schuld, want ik dacht dat het leuk was om een timelapse te maken. Daarna was de autofocus f*cked.

Timelapse hier en hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 07:54
Ik heb de telefoon altijd in een RAM Quick Grip XL zitten (past wel op een allroad, niet perse op een sport). En tot nu toe nog geen issues met Google Pixel. Nu zijn iPhones er vaak iets gevoeliger voor, dat lees je wel vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Koop (of pak uit de kast) gewoon een oud toestel en gebruik die in een gelockte mount?

Samsung Galaxy Tab Active schijnt het ook goed te doen op de motor.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
nldls schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:11:
Ik heb de telefoon altijd in een RAM Quick Grip XL zitten (past wel op een allroad, niet perse op een sport). En tot nu toe nog geen issues met Google Pixel. Nu zijn iPhones er vaak iets gevoeliger voor, dat lees je wel vaak.
Zolang je de camera niet gebruikt gaat het ook gewoon goed. Andere Samsungs deden het ook prima voor navigatie en mijn huidige pixel 7 pro ook. Zolang je maar niet het lumineuze idee hebt hem als action cam te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik wil hem niet voor navigatie gebruiken, (daar heb ik mijn garmin xr voor), maar ik vroeg mij of hoe je hem oplaad. Als hij in een stuurtas heen en weer slingert lijkt mij niet best?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
TweakerVincent schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:29:
Ik wil hem niet voor navigatie gebruiken, (daar heb ik mijn garmin xr voor), maar ik vroeg mij of hoe je hem oplaad. Als hij in een stuurtas heen en weer slingert lijkt mij niet best?
lijkt me niet zo'n probleem zolang het niet continu ergens tegenaan tikt, maar anders gewoon in een houder zoals een x mount dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
nldls schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:11:
Dat is het gekke, je leest het "vaak" maar iedereen in mijn omgeving die met iphone rijdt heeft het nog nooit ervaren.
Nu lees je natuurlijk niet van mensen die nergens last van hebben, want die hebben geen reden tot posten.

En het was alleen met iphone met optische stabilisatie toch? dus oudere iphones kan helemaal zonder problemen. Geen idee of andere merken die issues met optische beeldstabilisatie ook hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
geert_s schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:29:
[...]

Zolang je de camera niet gebruikt gaat het ook gewoon goed. Andere Samsungs deden het ook prima voor navigatie en mijn huidige pixel 7 pro ook. Zolang je maar niet het lumineuze idee hebt hem als action cam te gebruiken.
Mijn collega heeft twee Samsungs gesloopt op een (arguably niet trillingsvrije) Suzuki Intruder 700 in zo'n X-grip. Camera stond niet aan, alleen Flitsmeister / navigatie.

[ Voor 5% gewijzigd door _eLMo_ op 12-01-2024 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
kabel? draadloos zou kunnen maar dan moet je hem wel vast tapen aan je telefoon... dus ik snap de vraag niet zo goed? zijn er nog meer opties tot laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
kneusteun schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:38:
[...]

kabel? draadloos zou kunnen maar dan moet je hem wel vast tapen aan je telefoon... dus ik snap de vraag niet zo goed? zijn er nog meer opties tot laden?
Ik heb een usb laadpunt op mijn motor, dus idd met een kabeltje naar de phone in een stuurtas. Maar hoe bevestig ik de phone in die tas? Los laten slingeren lijkt mij niks. Een mount op het stuur vertrouw ik niet door bovengenoemde risico’s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OxSniperX
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-09 10:33
TweakerVincent schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:42:
[...]

Ik heb een usb laadpunt op mijn motor, dus idd met een kabeltje naar de phone in een stuurtas. Maar hoe bevestig ik de phone in die tas? Los laten slingeren lijkt mij niks. Een mount op het stuur vertrouw ik niet door bovengenoemde risico’s
Je kan je mobiel gewoon los laten liggen in het tasje. Het tasje beweegt dus dat is soort van de stabilisator waardoor je telefoon niet stuk gaat. Screenprotector kan handig zijn om krasen tegen te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:06
Ik heb mijn telefoon altijd in de tanktas zitten, en daar gaat 'ie normaal gesproken nergens heen. Nu zit daar wel wat meer in zoals ook een flesje water, leatherman, ...

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:25
Heb zelf een SP connect SPC+ houder met trillingsdemper aangeschaft voor op de R1200RS. Moet hem nog installeren (motor staat nog in de stalling bij de dealer) dus weet niet of het een goede keuze was ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
TweakerVincent schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:42:
[...]

het voelt wel een beetje alsof je een enorm probleem maakt van allerlei verhalen op het internet samengevoegd.

Ik heb mijn telefoon wel eens in mijn broekzak,borstzak,jaszak en tanktas, op het stuur en los in de rugzak gehad.
Meermaals, met een powerbank erbij om te laden of een kabel vanaf de motor.
Ik heb nog nooit een probleem of beschadiging gehad. Ja ik heb 1x mijn iphone niet goed vastgeklikt en toen vloog hij van de motor af, maar nog steeds 0 schade.

Ik zie niet helemaal wat je probleem is en wat je wil? Wil je hem nu gebruiken? of wil je hem alleen opbergen en opladen?

Edit: niet zo negatief bedoelt als ik het zelf nu lees, maar ik vroeg me even af wat je precies wel en niet wil doen met je telefoon.

[ Voor 6% gewijzigd door kneusteun op 12-01-2024 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Afbeeldingslocatie: https://imageflow.rad.eu/1/7O8RyiP9FiM5klURzpuRLn5mJCoAb9DaE5WWg6U5MQYd8/tanktas-tanklock-givi-sport-t-st611b.jpg?width=600&height=600&bgcolor=ffffff&quality=80&scale=canvas
Dit wil je soort van namaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjompy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:30
Ik heb een iPhone 11 pro waarvan de camera focus niet meer werkt nadat deze geïnstalleerd was op mijn motor stuur zonder demper. Het komt dus wel degelijk voor! Nu loop ik nog steeds rond met een kapotte focus maar wel met een trillingsdemper, wellicht binnenkort een nieuwe test.

Dit is overigens op een 2 cilinder (Honda Africa Twin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wlie
  • Niet online
Gebruik al 5+ jaar (40k+ km) een RAM-mount gemonteerd op het stuur (1200GS) met verschillende telefoons (Samsung S7, Samsung S9, iPhone 12 mini, iPhone XR) en heb nog geen defecte autofocus gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Wlie schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 11:21:
Gebruik al 5+ jaar (40k+ km) een RAM-mount gemonteerd op het stuur (1200GS) met verschillende telefoons (Samsung S7, Samsung S9, iPhone 12 mini, iPhone XR) en heb nog geen defecte autofocus gehad.
Een boxerblok is dan ook wel typisch een blok dat geen trillingen veroorzaakt op die as, die produceert vooral rotationele en links/rechts trillingen :9 Naast dat de GS ook nog eens hele lang / zachte vering heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door _eLMo_ op 12-01-2024 11:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
google maps is wel handig qua tracken over hoe je je verplaatst :)
2023 overzicht:
Ik rijd dus 2x zoveel auto als motor..
Maar rijd minder dan ik had gedacht.. (voor verzekering had ik meer kms opgegeven).
Wat ook grappig is dat ik meer kms in motorzadel heb gedaan ipv in vliegtuigstoel!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eA-eJdX_PFCvazqkZskpz4XaAeY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YHIWsjhPkE8jERBibtJwe46v.png?f=fotoalbum_large

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +9 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bTJpw6pcn0Mzy8pNXM1KxCC4IU4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OybY9sSklyFsq9JYCk7K4kZk.png?f=user_large
lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
ToolkiT schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 11:36:
google maps is wel handig qua tracken over hoe je je verplaatst :)
2023 overzicht:
Ik rijd dus 2x zoveel auto als motor..
Maar rijd minder dan ik had gedacht.. (voor verzekering had ik meer kms opgegeven).
Wat ook grappig is dat ik meer kms in motorzadel heb gedaan ipv in vliegtuigstoel!
[Afbeelding]
nieuws: Door apps verzamelde locatiedata miljoenen Nederlandse telefoons zijn...
Dit is de reden dat ik toch wel huiverig ben om dit soort dingen te tracken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dat is idd de keerzijde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04:18
Hebben er nog mensen gereden afgelopen week? Dinsdag het ritje naar het werk maar met de auto gedaan, wist niet wat ik kon verwachten bij strenge vorst en kou. Woensdagmiddag nog op pas gegaan en dat was behalve koud prima te doen.

Enniewee, ik moet vanavond in Utrecht zijn met de brommert in de buurt van de Stadsschouwburg. Heeft er iemand nog een tip voor een parkeerplaats voor de motor in die omgeving? Juist tussen de fietsen (met kans dat er een fiets tegenaan gesmeten wordt) of op een plekje elders alleen (Wat dan weer makkelijker is voor het boevengilde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
_eLMo_ schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:38:
[...]

Mijn collega heeft twee Samsungs gesloopt op een (arguably niet trillingsvrije) Suzuki Intruder 700 in zo'n X-grip. Camera stond niet aan, alleen Flitsmeister / navigatie.
Een X grip cloon hier.
Gesloopte autofocus in Moto G5 en in een Huawei P10.
Beide op de Guzzi V85.
Met de zelfde motor en houder maar dan die laatste op een andere positie blijven de huidige Samsung S23 en hier voor de S10 wel heel.

[ Voor 14% gewijzigd door Bommes op 12-01-2024 16:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
badkuip schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 16:12:
Hebben er nog mensen gereden afgelopen week? Dinsdag het ritje naar het werk maar met de auto gedaan, wist niet wat ik kon verwachten bij strenge vorst en kou. Woensdagmiddag nog op pas gegaan en dat was behalve koud prima te doen.

Enniewee, ik moet vanavond in Utrecht zijn met de brommert in de buurt van de Stadsschouwburg. Heeft er iemand nog een tip voor een parkeerplaats voor de motor in die omgeving? Juist tussen de fietsen (met kans dat er een fiets tegenaan gesmeten wordt) of op een plekje elders alleen (Wat dan weer makkelijker is voor het boevengilde).
Ik vanochtend nog naar werk, en straks weer terug, prima te doen hoor.

Qua parkeren: gewoon ergens op de stoep, ik parkeer meestal langs een muur van een gebouw, niet naast de fietsen. Dan sta je niet in de weg, en minder kans dat er fietsen tegenaan vallen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pLS4Veb7lG0Nccv46H4OjjIbARE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nE2Nrl5XSJfBskpg7u4b3OgR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

badkuip schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 16:12:

Vooral smorgens een beetje koud maar goed te doen. Niet glad geweest.

Qua parkeren: nooit tussen de fietsen. Fietsers flikkeren hun gare brikken overal neer, dingen vallen om etc. kans op schades mij te groot. Gewoon uit de weg zetten, liefst op zo'n verloren hoekje waar niemand er last van heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wlie
  • Niet online
_eLMo_ schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 11:29:
[...]

Een boxerblok is dan ook wel typisch een blok dat geen trillingen veroorzaakt op die as, die produceert vooral rotationele en links/rechts trillingen :9 Naast dat de GS ook nog eens hele lang / zachte vering heeft.
Goed punt, daar had ik eigenlijk nog niet zo bij stilgestaan. Heb na lange ritten (200km+) namelijk soms wel last van trillende/tintelende handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Enige wat kapot gaat is, bij sommige telefoons, de camera..

Zelf heb ik een goedkope waterdichte android gekocht en een nep quadlock en dat werkt prima :)
USB poort bij dashboard had ik al op de V85TT.. op de V7 zat die onder zadel, dus gewoon lange kabel gebruikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Wlie schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 17:45:
[...]

Goed punt, daar had ik eigenlijk nog niet zo bij stilgestaan. Heb na lange ritten (200km+) namelijk soms wel last van trillende/tintelende handen.
Grip puppies gaven mij 20% meer tijd voor het tintelen begon (op 1200GS LC). Niet mega veel dus. Uiteindelijk is alles houding/zit + hoe je je stuur vasthoud. Tis niet 100% te voorkomen, maar op een sporttoer heb ik er veel minder snel last van dan op een GS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
ToolkiT schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 17:50:
[...]

Enige wat kapot gaat is, bij sommige telefoons, de camera..

Zelf heb ik een goedkope waterdichte android gekocht en een nep quadlock en dat werkt prima :)
USB poort bij dashboard had ik al op de V85TT.. op de V7 zat die onder zadel, dus gewoon lange kabel gebruikt..
Ik had zelf een iPhone SE2020 en een 13 mini in een X-grip op de Transalp. Ook nooit een probleem ervaren, behalve dan dat zoals @Jolke al zei het scherm niet lekker afleest. Ook is de los flieberende kabel langs het stuur me een doorn in het oog dus vandaar nu een dedicated GPS met stroom via de mount en een mat scherm, waar mogelijk nog een zonnekap op kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nehal3m schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 18:32:
[...]

Ik had zelf een iPhone SE2020 en een 13 mini in een X-grip op de Transalp. Ook nooit een probleem ervaren, behalve dan dat zoals @Jolke al zei het scherm niet lekker afleest. Ook is de los flieberende kabel langs het stuur me een doorn in het oog dus vandaar nu een dedicated GPS met stroom via de mount en een mat scherm, waar mogelijk nog een zonnekap op kan.
daarom heb ik een curly cable gedaan :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MVXQl_z5MPtuAh-iBdJOTKCvMcE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gyscFUJiyqXhhE7xK3P0vLZP.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
ToolkiT schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 18:34:
[...]

daarom heb ik een curly cable gedaan :)
[Afbeelding]
Dat ziet een stuk netter uit ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:24
Kan mij voorstellen dat je telefoon in de zomer te warm gaat worden. Heb dit ooit eens geprobeerd in een soortgelijks iets maar dat was geen succes (Iphone, model weet ik niet meer).

@TweakerVincent Gewoon in een tas en klaar. Eventueel kabeltje de tas in vanaf de motor als het nodig is via de rits. Sommige sw motech tassen hebben gewoon een kabeldoorvoer in de tas verwerkt, andere merken misschien ook wel.

Sommige vrouwen gooien hun telefoon ook gewoon in hun handtas en dat gaat volgens mij ook gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, zoiets kan ik afraden. Afgelopen zomer een soortgelijk iets gehad. In mijn tanktas zat ook zo’n doorzichtige bovenkant waar ik m’n telefoon in had gedaan voor navigatie. Na een 45 minuten ging het scherm op zwart en moest de telefoon afkoelen. Alleen moest ik toen ergens afslaan, maarja, dat kon ik niet meer zien.

En het was toen maar iets van 23-25 graden.

Maar voor aankomende zomer nog even denken of ik een houder wil voor m’n telefoon of een aparte navigatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-09 21:03
Nu we het toch over telefoonsteunen hebben, iemand een suggestie voor monteren van een simpele telefoonmount op deze KTM beugel?

Deze komt op de KTM 390 Adventure en zit tussen het dashboard en windscherm in, mooie plek voor de GPS maar ik ga voorlopig een oude telefoon gebruiken maar kan niet echt houders vinden die ik op dit plaatje kan schoreven. SP-Connect heeft het een en ander maar naar mijn mening beetje overpriced, of zie ik dit verkeerd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QcmG0k4UCQ4DxSW_IkLnvTLtDQk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CjtKEj2u5llHViDSqR5Epkb6.jpg?f=user_large

Ik weet dat er oplossingen zijn voor KTM waarmee je een soort buisje monteert op deze plek en er dan dus een handlebar mount op kan zetten maar daardoor komt de telefoon veel te ver naar voren en dat vind ik zonde.

Wil een beetje dit realiseren maar dan met een telefoon:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aaGoNhxgYivuEfMo0EFSJIF0zB8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pKrfO42lhZpzbmvg8VEjSrqS.png?f=user_large

Los van deze vraag, iemand hier ervaring met het 3D printen van spullen voor de motor met PLA? Houdt zich dat enigzins op de motor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Michel schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 19:50:
Nu we het toch over telefoonsteunen hebben, iemand een suggestie voor monteren van een simpele telefoonmount op deze KTM beugel?

Deze komt op de KTM 390 Adventure en zit tussen het dashboard en windscherm in, mooie plek voor de GPS maar ik ga voorlopig een oude telefoon gebruiken maar kan niet echt houders vinden die ik op dit plaatje kan schoreven. SP-Connect heeft het een en ander maar naar mijn mening beetje overpriced, of zie ik dit verkeerd?

[Afbeelding]

Ik weet dat er oplossingen zijn voor KTM waarmee je een soort buisje monteert op deze plek en er dan dus een handlebar mount op kan zetten maar daardoor komt de telefoon veel te ver naar voren en dat vind ik zonde.

Wil een beetje dit realiseren maar dan met een telefoon:
[Afbeelding]

Los van deze vraag, iemand hier ervaring met het 3D printen van spullen voor de motor met PLA? Houdt zich dat enigzins op de motor?
Volgens mij heet dit gatenpatroon amps, misschien helpt dat? Niet 100% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
_eLMo_ schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 19:52:
[...]

Volgens mij heet dit gatenpatroon amps, misschien helpt dat? Niet 100% zeker.
Je bent geweldig, dat zocht ik! Dit helpt zeker, krijg nu al meer gevonden dan het afgelopen uur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LooneyTunes
  • Registratie: September 2002
Hier helemaal:
1 van de 2 motoren valt nog onder de old-timer-overgangsregeling, dus mag je niet rijden in december, januari en februari. (vanaf a.s. juli belasting vrij! YAY)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
PLA lost in principe op maar dat duurt erg lang.
Wat een groter probleem is is volle zon, als het echt heet wordt dan kan het vervormen.

Maar zo’n printje kost 3 euro aan materiaal dus je kan het om de 2 jaar vervangen gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
kneusteun schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 20:51:
PLA lost in principe op maar dat duurt erg lang.
Wat een groter probleem is is volle zon, als het echt heet wordt dan kan het vervormen.

Maar zo’n printje kost 3 euro aan materiaal dus je kan het om de 2 jaar vervangen gok ik.
Zal het eens proberen met iets simpels dan. Water wist ik maar de zon had ik nog niet bij stil gestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ik denk dat als je de kleur wit pakt en zorgt dat de infill op 100% hebt je echt met heel veel weg komt.
Het zit als je het compact houdt toch niet in de zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
kneusteun schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 22:03:
Ik denk dat als je de kleur wit pakt en zorgt dat de infill op 100% hebt je echt met heel veel weg komt.
Het zit als je het compact houdt toch niet in de zon.
Ik heb deze eens geprint in het grijs met 100% infill, in de auto overleefde hij het in de zon geen middag.

Er is maar een klein beetje vervorming nodig voordat je telefoon er niet meer in past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Michel schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 19:50:
[..]

Geen expert in printen, maar denk dat je beter ABS of nylon kan pakken. Pla is aan de zachte kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Abs print ik niet ivm milieu en eigen gezondheid.
Pla gaat prima.

Als slim bent print je geen hoesje maar een adapter voor een hoesje 😂
Als je die goed maakt dan gaat dat no way vervormen. Dus niet 5mm dik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:27
PLA smelt rond de 60C. Volle zon er op en klaar is Kees. Wellicht dat wit idd wat helpt om het licht te weerkaatsen. Verder kan het ook niet zo goed tegen weersinvloeden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
[...]

Niet eensch.
Bij mij trilde juist de autofocus kapot bij 2 verschillende telefoons toen die boven de tellerunit in het cockpitje gemonteerd zaten.

Nu net de zelfde houder (X-grip) op het stuur blijft het gewoon wel heel.

Volgens mij maakt het gewoon niet veel uit waar wat een hoe je je telefoon op je motor monteerd. Met wat pech trilt het ding kapot.
Houd daar rekening mee, dus misschien niet je 1300 euro iPhone met een plakbandje op je stuur plakken. >:)

Pagina: 1 ... 4 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.