Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 101 Laatste
Acties:
  • 472.152 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-07 17:25

PinusRigida

I put the p in pool.

Dit weekend was een weekend van overkill;
Een 125cc-tje uitgerust met Dunlop Mutants. :D

...maar ik geniet er wel van, gisteren er meteen 120km ingereden en de rijkwaliteiten zijn -komende van de standaard showroom Michelins die erop zaten een grote stap vooruit :Y

Ik twijfel overigens om zo'n Honda PCX125 scooter te gaan testen als opvolger voor de CB125R... ik vind persoonlijk; hoe graag ik de CB125R ook zie, en hoe leuk hij ook is... hij ziet eruit alsof hij iets wil zijn dat ie niet is, all jokes aside.

Dat heb je niet met zo'n scooter, bovendien zijn scooters van vandaag niet meer de scooters van gisteren... ze zien er eindelijk mooi uit. -uiteraard persoonlijke mening, maar ik kon me vroeger niet vinden in scooters... dat gevoel verandert hoe langer hoe meer... Ik bedoel, die nieuwe PCX in dat jeans-blauw... ik vind het echt een knap ding.

En neen, ik ben om de ene of de andere reden niet gek op Vespa... shoot me. ik vind ze er wél mooi uitzien... maar ik heb misschien wel een beetje een Honda-bias. (van vader op zoon overgekregen...)

Zou ik wél een Vespa 125 uittesten? misschien doe ik het deze zomer allebei.

Even los van uiterlijk kom ik zelf zo op wat voordelen m.b.t. scooter: riem i.p.v. ketting, auto centrifugaalkoppeling i.p.v. schakelen*, ongeveer 1.5k goedkoper nieuwprijs, stiller, ietsjes meer koppel (verwaarloosbaar bij deze getallen :D )

Nadelen: SOCS i.p.v. DOCS..., -nog- minder Kw** (alweer quasi verwaarloosbaar vermoed ik), trommelrem achteraan i.p.v. schijf, ietsjes minderwaardige vering.

Iemand hier ervaring met een overstap van lichte motor op lichte scooter? Pro's, cons?

*: ik zit echt niet in met schakelen en vind het zelfs leuk... alleen is de realiteit dat het ding vooral dient voor woon/werk pendelen en minder voor plezierritjes... die doe ik óók, maar minder dan pendelen... en terugschakelen en weer opschakelen is leuk totdat je het vijfhenderdzevenendertig keer op anderhalve kilometer moet doen wegens verkeer. :D

**: ook: ik doe nooit autostrade, never... dus dat is geen argument waarmee ik hoef rekening te houden i.v.m. KW, ik ben al even niet meer van de leeftijd dat ik voel dat ik iets moet bewijzen. :D

[ Voor 29% gewijzigd door PinusRigida op 08-01-2024 11:11 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-07 19:13
PinusRigida schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:45:
Ik twijfel overigens om zo'n Honda PCX125 scooter te gaan testen als opvolger voor de CB125R... ik vind persoonlijk; hoe graag ik de CB125R ook zie, en hoe leuk hij ook is... hij ziet eruit alsof hij iets wil zijn dat ie niet is, all jokes aside.
En zo'n Honda Grom/Cub/Monkey/Dax?

Die proberen niet de motorfiets-ervaring te simuleren maar onderkennen dat 't kleine fietsjes zijn met hun eigen karakter. Sommigen zijn verkrijgbaar met semi-automaat, die kan je gewoon in z'n 2 laten staan voor je woon-werk. Als je het hebt over betrouwbaarheid dan gaat er niks boven dat 125cc blok in deze dingen.

Persoonlijk vind ik de Honda Cub echt een mooie klassieker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xal7xIJw_WVarphoU0f_-pW_fzI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yzQcYQulDviZko1T5rSWBmLH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door nehal3m op 08-01-2024 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

nehal3m schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:09:
[...]

En zo'n Honda Grom/Cub/Monkey/Dax?

Die proberen niet de motorfiets-ervaring te simuleren maar onderkennen dat 't kleine fietsjes zijn met hun eigen karakter. Sommigen zijn verkrijgbaar met semi-automaat, die kan je gewoon in z'n 2 laten staan voor je woon-werk. Als je het hebt over betrouwbaarheid dan gaat er niks boven dat 125cc blok in deze dingen.

Persoonlijk vind ik de Honda Cub echt een mooie klassieker.

[Afbeelding]
Jij post het pracht-ding dat ik eerst van plan was om te kopen! die CUB... ik ben er nog steeds gek op.

Ik ging in 2020 naar de lokale Hondaverdeler om me een CUB te kopen, de reden dat ik toch gegaan ben voor een CB is omdat ik toen ik in de showroom was, ik plaatsgenomen heb op beiden, en de Cub me echt te snorfiets-achtig voelde (ik weet dat dat subjectief is) maar de CB zat me meteen als gegoten... toen ik met beiden even het blokje om mocht rijden was ik zo overtuigd van de zithouding en het geluid van de CB, dat ik overstag gegaan ben...

Anders was het dus een CUB geworden, ik ben niet persé groot (1,79m), maar de CUB voelde me nét iets te snorfiets voor wat ik zocht. Op dat moment moest ik een keuze maken en de CB overtuigde nét dat ietsje meer. Bovendien had hij ook wel wat betere specs... (voor een meerprijs natuurlijk)

Ik vind het wel top dat jij nu net die CUB deelt waar ik zo over twijfelde... we hebben dezelfde smaak.
Nu doe je me alweer twijfelen. :D

Qua looks overtuigt ie me 100%... maar ik dénk om ermee te leven... dat de PCX beter zal zijn... dénk ik...

Grom en Dax/Monkey zijn nooit mijn ding geweest... ook niet de nieuwe modelletjes... Ik twijfel er niet aan dat ze op hun eigen manier ook een glimlach zullen veroorzaken... maar ze doen me iets te "16-jarige" aan... net iets té klein bemeten...

En ik moet het zeggen zoals het is: ondanks 125CC, als ik i.r.l. merk hoe vlot mijn CB in z'n 2'de of 3'de een Monkey passeert op een helling en nog koppel te over heeft... dan zie ik me echt niet terugkeren naar "minder"... Mijn pendeltraject is tenslotte 42km (enkel) dus een béétje koppel is welkom... Telkens ik een Dax/Monkey zie, is die auto's aan het blokkeren die voorbij willen. :D

[ Voor 3% gewijzigd door PinusRigida op 08-01-2024 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
PinusRigida schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:24:
[...]
Ik ging in 2020 naar de lokale Hondaverdeler om me een CUB te kopen, de reden dat ik toch gegaan ben voor een CB is omdat ik toen ik in de showroom was, ik plaatsgenomen heb op beiden, en de Cub me echt te snorfiets-achtig voelde (ik wéét dat dat subjectief is) maar de CB zat me meteen als gegoten... toen ik met beiden even het blokje om mocht rijden -doen ze normaal niet maar ik mocht toch- was ik zo overtuigd van de zithouding én het geluid van de CB, dat ik overstag gegaan ben...
Snap ik helemaal, maar ik verwacht dat dat met de PCX niet heel anders gaat voelen. Ik vind de zithouding op scooters zelf erg tegennatuurlijk, ik heb liever iets merkbaars tussen de benen. :+

Misschien een verhoogd zadeltje of de stepjes wat lager op zo'n Cub, zodat het wat ruimer voelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

nehal3m schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:28:
[...]

Snap ik helemaal, maar ik verwacht dat dat met de PCX niet heel anders gaat voelen. Ik vind de zithouding op scooters zelf erg tegennatuurlijk, ik heb liever iets merkbaars tussen de benen. :+

Misschien een verhoogd zadeltje of de stepjes wat lager op zo'n Cub, zodat het wat ruimer voelt?
Die scooter-zithouding is idd. iets dat me ook wat afschrikt... tegelijkertijd zal het wel wat gewoon worden zijn ook vermoed ik...

Deze keer ga ik wel naar de test-dagen om eens het ene en het andere wat uitgebreider te kunnen testrijden.

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-07 12:47
Al een tijdje niet meer geweest, maar zit te popelen om weer te kunnen rijden op mijn nieuwe aanwinst. In oktober de knoop doorgehakt en nieuwe Suzuki V-Strom 800DE gekocht. De eerste kilometers wel kunnen maken nog in 2023, maar ik rij niet als het vriest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnctrEQXUTT2NmDSBgDyqTlVuLE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7yPiY8dTu0Hp12Ua6ZqqAbKS.jpg?f=fotoalbum_large

@LankHoar of @timmie271 kan mijn naam in de starttopic een update krijgen. Het is nu een "Suzuki V-Strom 800DE" uit 2023 :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nehal3m
steffex schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:53:
Al een tijdje niet meer geweest, maar zit te popelen om weer te kunnen rijden op mijn nieuwe aanwinst. In oktober de knoop doorgehakt en nieuwe Suzuki V-Strom 800DE gekocht. De eerste kilometers wel kunnen maken nog in 2023, maar ik rij niet als het vriest.

[Afbeelding]

@LankHoar of @timmie271 kan mijn naam in de starttopic een update krijgen. Het is nu een "Suzuki V-Strom 800DE" uit 2023 :9
Die fietsen zijn zó Cyberpunk :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 691473

[Afbeelding]

Motoport Zelhem zo te zien?

Gaaf ding, gefeliciteerd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steffex
Anoniem: 691473 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 12:08:
[...]

Motoport Zelhem zo te zien?

Gaaf ding, gefeliciteerd!
Goed gezien ;)

En thanks! Het rijdt heerlijk

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Bommes schreef op zondag 7 januari 2024 @ 22:25:
[Afbeelding]

Ja hoor..
Je zou toch denken dat ik onder tussen er wel iets van geleerd zou hebben.
Voor de wat nieuwe hier: 3de keer ondertussen dat mijn motor ongeveer zo tegen een boom aan ligt.

Complete dasboard constructie afgebroken.. ;(
Is ook compleet van bubblegum gemaakt, versterkt met bobbeltjes plastic. Dus je kunt wel nagaan wat voor krachten er tijdens deze crash vrij zijn gekomen >:)

[YouTube: Aprilia Tuareg bubblegum strength.]

Oorzaak:
[Afbeelding]
Rode bocht iets te ruim, voorwiel komt tegen de groene (gladde) dode tak. Motor kiepert met mij en al over die tak precies tegen die ene boom in de wijde omtrek.
Dit alles in zijn 1 met een slakken gangetje.
Ik heb dus echt niks, behalve de balen.
Als we toch aan het biechten zijn...
Na een mooie winterrit door de blubber...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DBPzVlZ3OlgwL_RooyYA0MSxu-4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jElCx7NP4wUxeDBlA1HLbay9.png?f=fotoalbum_large
uitdagend terrein, maar geen dramas..

toen stopte ik even bij de Thames om naar de overstromingen te kijken en wou hem even hier https://www.google.com/ma...!7i13312!8i6656?entry=ttu wegzetten..
En boem daar lag ik.. precies voor 200 ramptoeristen die de overstromingen aan het fotograveren waren :$
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eefjHZQGta8wwsduldUTAaICREU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Iek6KTmlmhov3ZwthWKvzELL.png?f=fotoalbum_large
Witter strepen onder modder zijn erg glad!

Gelukkig konden de omstanders wel meteen ff helpen motor overeind te zetten :)

even sfeerimpressie waarom ik stopte:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wKZCWArQE88koRmd7Jy0-vECtB0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3CEhzI779P4etdJUlTXFIEQ2.png?f=fotoalbum_large
spot de mini (met zwart dak)

ter referentie: https://www.google.com/ma...!7i16384!8i8192?entry=ttu

[ Voor 9% gewijzigd door ToolkiT op 08-01-2024 12:39 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DrivinUCrazy schreef op maandag 8 januari 2024 @ 08:00:

Zeker dat je echt niets hebt? De schade is dus pas ontstaan bij het omvallen zeg maar, en jij bent gewoon afgestapt?
ik ben ook wel een paar keer gevallen met voetstaps snelheid.. meestal hou je daar niks aan over.. een paar blauwe plekken hooguit..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:13

4x2

lộn xộn quá

Iemand hier ervaring met een overstap van lichte motor op lichte scooter? Pro's, cons?
Scooters zijn geweldig :P

Naja, als je gebonden bent aan een 125cc zie ik eigenlijk 2 opties:
- monkey/dax/msx zodat je eoa dom klein grappig ding hebt om je als een idioot te gedragen en ieders reactie is "awwww, wat schattig dat ze 'm zo'n ding hebben gegeven bij de dagbesteding <3 "
- scooter, want extreem praktisch, windbescherming, rijden stiekem best leuk zolang je niet harder dan 90 hoeft en die pleepot houding is lekker handig, niet meer je been over dat stuk ellende heen slingeren, nee, gewoon dr doorheen stappen.

De PCX is overigens een prima keuze (heb zelf het eerste type 125 gehad), al zou ik zelf even bedenken of je een nieuwe koopt of een jonge 2e handse, in principe zijn ze behoorlijk betrouwbaar, dus afhankelijk van het prijsverschil kun je daar wel wat mee besparen.

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:49
In 2023, weer meer motoren verkocht: https://www.nu.nl/economi...-topjaar-qua-verkoop.html

Motorrijden zit in de lift :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
ToolkiT schreef op maandag 8 januari 2024 @ 12:32:
[...]

ik ben ook wel een paar keer gevallen met voetstaps snelheid.. meestal hou je daar niks aan over.. een paar blauwe plekken hooguit..
De meeste keren dat ik met de motor plat lag was inderdaad stapvoets. Maar alsnog kan een motor dan op je enkel landen of zo, vandaar mijn vraag.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
4x2 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 12:59:
[...]

- monkey/dax/msx zodat je eoa dom klein grappig ding hebt om je als een idioot te gedragen en ieders reactie is "awwww, wat schattig dat ze 'm zo'n ding hebben gegeven bij de dagbesteding <3 "
- scooter, want extreem praktisch, windbescherming, rijden stiekem best leuk zolang je niet harder dan 90 hoeft en die pleepot houding is lekker handig, niet meer je been over dat stuk ellende heen slingeren, nee, gewoon dr doorheen stappen.

De PCX is overigens een prima keuze (heb zelf het eerste type 125 gehad), al zou ik zelf even bedenken of je een nieuwe koopt of een jonge 2e handse, in principe zijn ze behoorlijk betrouwbaar, dus afhankelijk van het prijsverschil kun je daar wel wat mee besparen.
Als je wat ouder ok vind kan ik deze aanraden:
https://www.motorcyclenew...nda/xl125v-varadero/2001/
die is bijna full size, de carb versie heeft goede power/torque (injections iets minder).
Jaar meer woon-werk op gedaan, prima 125 fiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DrivinUCrazy schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:38:
[...]

De meeste keren dat ik met de motor plat lag was inderdaad stapvoets. Maar alsnog kan een motor dan op je enkel landen of zo, vandaar mijn vraag.
ja, heb ik ook wel eens gehad.. off road laarzen zijn essentieel als je van het asfalt af gaat om die reden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

4x2 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 12:59:
[...]

Nice, thanx voor je input!

Goh, ik zou sowieso voor nieuw gaan, voor de prijs dat die PCX nieuw kost zal ie de bank niet breken. Dan kan ik ook de kleur kiezen en eventueel wat extra's zoals zadelbekleding/kleur.
En sowieso Dax/Monkey zijn niet my piece of cake, doe al dom genoeg zonder. :D neen, maar het zou wel wat kilometers moeten vreten dus ik moet er wat comfortabel op zitten, en dus niet met m'n knieën tegen m'n handgrepen. :D

Is ook sowieso nog niet voor dit jaar, ik begin pas aan vervanging te denken maar m'n CB is pas 4 jaar oud en heeft 0 schade + altijd mooi binnen geslapen... maar testritjes zou ik deze zomer willen doen... met oog op ... binnen een jaar of 2 iets anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
  • Laatst online: 13:08
Goedemorgen!

Iemand ervaring met bestellen van kleding bij de webshop Motardinn (https://www.tradeinn.com/motardinn/nl/)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Michel schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:52:
Goedemorgen!

Iemand ervaring met bestellen van kleding bij de webshop Motardinn (https://www.tradeinn.com/motardinn/nl/)?
ja, paar jaar geleden (bijna 10 jaar zie ik na opzoeken... 2015).. mijn Rukka Armaxion Jacket bij hun gekocht.. en ze deden lowest price match, dus nog 5% van hun prijs afgekregen..

het is deel van een keten van webshops voor verschillende hobbies..
Bij mij was voor Brexit en dat kwam prima aan.. was een stuk goedkoper dan in de UK destijds (nu met import is het klote)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
ToolkiT schreef op maandag 8 januari 2024 @ 14:05:
[...]

ja, paar jaar geleden (bijna 10 jaar zie ik na opzoeken... 2015).. mijn Rukka Armaxion Jacket bij hun gekocht.. en ze deden lowest price match, dus nog 5% van hun prijs afgekregen..

het is deel van een keten van webshops voor verschillende hobbies..
Bij mij was voor Brexit en dat kwam prima aan.. was een stuk goedkoper dan in de UK destijds (nu met import is het klote)
Ze zijn ook stukje goedkoper met wat ik wilde maar door de vele merknamen begon ik even te twijfelen haha, goed te horen dat er in ieder geval iemand is met goede ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:52
Goedemorgen!

Rampen plan
Had daar laatst een helm besteld en toevallig paar dagen terug geannuleerd.
Zou volgende dag geleverd worden, maar uiteindelijk veranderde niks na 1.5week, dus maar geannuleerd.
Maat van me ligt ook in de klantenservice hell met hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun

[Afbeelding]

Vette fiets, 1 minpunt voor mij destijds was de bashplate en de montage. Zag er uit alsof het bij de eerste beuk de boel weg zou zijn…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Goedemorgen!

Ja, ik moest BTW betalen ondanks dat de webshop zegt in Spanje te zitten.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
kneusteun schreef op maandag 8 januari 2024 @ 14:25:
[...]

Vette fiets, 1 minpunt voor mij destijds was de bashplate en de montage. Zag er uit alsof het bij de eerste beuk de boel weg zou zijn…
Ik rij denk ik voor 98% op de weg, dus zal voor mij niet heel relevant zijn. Maar er is een bashplate van aluminium, helaas niet in zwart ;( , om deze te kunnen upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kneusteun schreef op maandag 8 januari 2024 @ 14:24:
[...]

Rampen plan
Zou volgende dag geleverd worden, maar uiteindelijk veranderde niks na 1.5week, dus maar geannuleerd.
Volgens mij komt alles uit Spanje bij hun.. dus next day zal hem nooit worden.. bij mij duurde het geloof ik ook vrij lang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
kneusteun schreef op maandag 8 januari 2024 @ 14:24:
[...]

Rampen plan
Dat klikt niet best nee, las online wel voornamelijk goede reviews. Ook over de service.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
ToolkiT schreef op maandag 8 januari 2024 @ 14:27:
[...]

Volgens mij komt alles uit Spanje bij hun.. dus next day zal hem nooit worden.. bij mij duurde het geloof ik ook vrij lang..
Nee maar ik heb mijn policy gewijzigd.
Als een webshop next day shipping zegt en het is niet binnen 2 dagen daadwerkelijk onderweg dan annuleer ik.

Ik ben klaar met die grote webshops die alles weg concurreren met de prijzen maar vervolgens geen service bieden. Dan geef ik liever lokaal mijn geld uit.

Maat van me zijn ze het pakket kwijt geraakt, volgens de shop in de post, maar de post zegt het nooit te hebben gehad.
Nu verkopen ze hem allebei nee en is ie paar honderd euro armer en niemand die ook maar helpt.. post wijst naar shop en shop wijst naar post.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
steffex schreef op maandag 8 januari 2024 @ 14:27:
[...]

Ik rij denk ik voor 98% op de weg, dus zal voor mij niet heel relevant zijn. Maar er is een bashplate van aluminium, helaas niet in zwart ;( , om deze te kunnen upgraden.
Ja ik vond alleen die "buisjes" waar het op gemonteerd zat ook niet het beste ogen.

Voor de rest hele toffe fiets wel! Maar ben zelf voor de Yammie gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

kneusteun schreef op maandag 8 januari 2024 @ 14:37:
[...]

Als een webshop next day shipping zegt en het is niet binnen 2 dagen daadwerkelijk onderweg dan annuleer ik.

Ik ben klaar met die grote webshops die alles weg concurreren met de prijzen maar vervolgens geen service bieden. Dan geef ik liever lokaal mijn geld uit.
Klinkt als een goede policy :Y
Maat van me zijn ze het pakket kwijt geraakt, volgens de shop in de post, maar de post zegt het nooit te hebben gehad.
Nu verkopen ze hem allebei nee en is ie paar honderd euro armer en niemand die ook maar helpt.. post wijst naar shop en shop wijst naar post.
Daarom betaal ik alles met creditcard, want verzekering. Overigens, als klant ben je geen partij tussen pakketdienst en webshop, laat ze het zelf maar regelen.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

hoe heeft ie betaald? met paypal of credit card ben je veilig en claim je gewoon bij hun :)

Maar snap je punt wel hoor.. goede service is wat waard.
dit is een van mijn favo shops waar je in person goede service krijgt: https://www.motolegends.c...-service/motolegends-shop
kleine 'winkel' met enorm warehouse voor online shop erachter.. dus je kan alles passen wat je maar wil :)
En goede eerlijke service en advies.. hun YT kanaal is ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Valt me ook op dat je nu ziet dat er webshops verdwijnen en naar amazon of bol gaan, omdat mensen niet meer zoeken naar een goede website, ze vullen in wat ze willen en de goedkoopste google hit pakken ze.

Dus waar eerst de webshops de echte winkels kapot maakten zijn nu de grote webshops de kleine aan het inlijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
ToolkiT schreef op maandag 8 januari 2024 @ 14:43:
[...]

hoe heeft ie betaald? met paypal of credit card ben je veilig en claim je gewoon bij hun :)

Maar snap je punt wel hoor.. goede service is wat waard.
dit is een van mijn favo shops waar je in person goede service krijgt: https://www.motolegends.c...-service/motolegends-shop
kleine 'winkel' met enorm warehouse voor online shop erachter.. dus je kan alles passen wat je maar wil :)
En goede eerlijke service en advies.. hun YT kanaal is ook goed.
Als we toch schaamteloos pluggen ;)
https://www.adventure-bike.nl/

Deze man is een held, geen gelul en eerlijk.
Zaterdag heeft ie mijn vering afgesteld, ketting gespannen en remblokken vervangen..
En een fles kettingsmeer erbij gevraagd.

Rekening ging ie opmaken, ik ging uit van KTM prijzen dus dacht 150 euro minimaal....
65 euro....
En daar zat een kop thee, goed gesprek en wat kijk werk van nieuw binnen gekomen spul bij in. (nieuwe cross kappen van T7 O+ )

Dan heb je mij binnen hoor, en zal ik niet snel weer ergens anders heen gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michel
Ik heb de gok gewaagd en besteld, wel betaald via paypal, heb daarmee wel goede ervaringen dat die helpen als het fout gaat. Wordt vervolgd dus!

Qua lokale shops ben ik helemaal voor, ik bestel lieverd in Nederland, en nog liever bij een lokale partij, maar helaas was wat ik zocht niet meer te krijgen in Nederland.

Nadeel is wel dat ik in het zuidelijkste puntje van Nederland woon, nog onder Maastricht, en de motorshops, helemaal voor kleding zijn erg beperkt hier. Louis in Aachen is degene met het meeste aanbod en goede service, nog een enkele kleine zaak, daarna zit je al snel in Venlo voor MKC moto bijvoorbeeld.

Net motorzaken, worden ook steeds minder hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_78
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:08
Michel schreef op maandag 8 januari 2024 @ 14:52:
Ik heb de gok gewaagd en besteld, wel betaald via paypal, heb daarmee wel goede ervaringen dat die helpen als het fout gaat. Wordt vervolgd dus!

Qua lokale shops ben ik helemaal voor, ik bestel lieverd in Nederland, en nog liever bij een lokale partij, maar helaas was wat ik zocht niet meer te krijgen in Nederland.

Nadeel is wel dat ik in het zuidelijkste puntje van Nederland woon, nog onder Maastricht, en de motorshops, helemaal voor kleding zijn erg beperkt hier. Louis in Aachen is degene met het meeste aanbod en goede service, nog een enkele kleine zaak, daarna zit je al snel in Venlo voor MKC moto bijvoorbeeld.

Maar dan heb je wel Rosa motoren in de buurt zitten ;) Ze hebben mij een keer uit de brand geholpen met een lekke binnenband (niet de juiste spullen bij om het zelf te fixen op dat moment). Bleven zelfs tot na sluitingstijd open. Als ik ooit in die omgeving ga wonen dan gaat mijn motor daar in onderhoud _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel
mark_78 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:12:
[...]

Maar dan heb je wel Rosa motoren in de buurt zitten ;) Ze hebben mij een keer uit de brand geholpen met een lekke binnenband (niet de juiste spullen bij om het zelf te fixen op dat moment). Bleven zelfs tot na sluitingstijd open. Als ik ooit in die omgeving ga wonen dan gaat mijn motor daar in onderhoud _/-\o_
Ik hoor daar inderdaad alleen maar goede berichten over! "Helaas" hebben zowel mijn vriendin als ik net een nieuwe motor gekocht die we bij de dealer meoten onthouden ivm fabrieksgarantie. Anders waren we zeker naar hun gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittmann1982
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:41
De accu van mijn F800R is aan vervanging toe. Nergens vind ik in de handleiding welk type dit dient te zijn, behalve dan dat het een AGM batterij is.
Dan maar de oude er eens uitgehaald: was nog de originele BMW accu: 12V - 12Ah - 200A.
Mits wat google uitgekomen bij een Yuasa YTX14H-BS of een Motobatt MBTX12U. Beiden zelfde afmetingen en 200A startstroom, maar de Motobatt heeft 14Ah, yuasa 12Ah.
Vroeger steeds yuasa gehad, motobatt is me onbekend. Beiden lijken AGM te zijn.
Iemand aanbevelingen?
edit prijsverschil is aanzienlijk: yuasa 140,- en motobatt 60,-.

[ Voor 6% gewijzigd door wittmann1982 op 08-01-2024 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-07 12:26
wittmann1982 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:36:
De accu van mijn F800R is aan vervanging toe. Nergens vind ik in de handleiding welk type dit dient te zijn, behalve dan dat het een AGM batterij is.
Dan maar de oude er eens uitgehaald: was nog de originele BMW accu: 12V - 12Ah - 200A.
Mits wat google uitgekomen bij een Yuasa YTX14H-BS of een Motobatt MBTX12U. Beiden zelfde afmetingen en 200A startstroom, maar de Motobatt heeft 14Ah, yuasa 12Ah.
Iemand aanbevelingen?
Waarom niet gelijk een Lithium accu nemen?
Dit lijken me beiden niet echt accu's die meer als 1 seizoen meegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17:23

A13X

Dude

Goedemorgen!

Met black friday een helm besteld, was netjes op de aangegeven leverdatum geleverd. Wel betaald met CC voor de zekerheid.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittmann1982
  • Laatst online: 09:41
bakkie1985 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:45:
[...]

Geen ervaring mee, maar buiten de gewichtsbesparing zie ik niet echt voordelen, deze is waarschijnlijk ook nog eens duurder? Met een vergelijkbare Yasa in mijn VFR meer dan 5j gereden, en dan verkocht, dus uiteindelijk waarsch nog langer rondgereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

wittmann1982 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:36:
Iemand aanbevelingen?
Belangrijk is dat het type (AGM, Gel, Lood, enz) en formaat hetzelfde zijn: fysieke afmetingen, polen op dezelfde plek, montage punten zelfde (vooral bij auto's). Hoe meer Ah (capaciteit) en CCA (koude startstroom), hoe beter.

Dus zou voor de Motobatt gaan.
bakkie1985 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:45:
[...]

Waarom zou een Yuasa of Motobatt niet meer dan 1 seizoen meegaan? Wat doe jij met je accu's? In mn BMW S1000RR zat een 10 jaar oude Yuasa toen ik m verving, af fabriek gemonteerd. In mn R1200RT gaat de accu wat sneller, maar die kost ook veel meer energie om aan te slingeren. F800R zal daar minder last van hebben.

Overigens, Lithium is veel duurder en eigenlijk even gevoelig als een AGM of Gel. Dus alleen het gewicht is een voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
noes schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:57:
[...]
Overigens, Lithium is veel duurder en eigenlijk even gevoelig als een AGM of Gel. Dus alleen het gewicht is een voordeel.
Klopt, en als je met een slaapdronken kop een keer vol vermogen vraagt van een ijskoude accu dan kon je wel eens heel erg gauw klaarwakker zijn.

edit: Ik ben bij twijfel nog even gaan duckduckgo'en, lijkt een mythe dat ze de geest geven als je ze onder 0 ineens vol belast. Neem dit dus met een emmertje zout.

[ Voor 17% gewijzigd door nehal3m op 08-01-2024 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun

Zat fcmoto en motoin daar ook niet ergens? Die hebben ook giga aanbod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

nehal3m schreef op maandag 8 januari 2024 @ 16:11:
[...]

Klopt, en als je met een slaapdronken kop een keer vol vermogen vraagt van een ijskoude accu dan kon je wel eens heel erg gauw klaarwakker zijn.

edit: Ik ben bij twijfel nog even gaan duckduckgo'en, lijkt een mythe dat ze de geest geven als je ze onder 0 ineens vol belast. Neem dit dus met een emmertje zout.
Ze zijn wat dat betreft vergelijkbaar aan een loodzuur (of variant) accu: bij koude leveren ze minder, en van koud én leeg staan gaan ze kapot (of: slijten ze harder). Dus daar zie ik ook geen voordeel van Lithium boven AGM/Gel

Wel een voordeel is dat de CCA (koudstart) vaak een stuk hoger kan liggen. Dus als je motor een hele hoge CCA verlangt kan je daar wel voordeel behalen: meer is beter :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
noes schreef op maandag 8 januari 2024 @ 16:38:
[...]

Ze zijn wat dat betreft vergelijkbaar aan een loodzuur (of variant) accu: bij koude leveren ze minder, en van koud én leeg staan gaan ze kapot (of: slijten ze harder). Dus daar zie ik ook geen voordeel van Lithium boven AGM/Gel

Wel een voordeel is dat de CCA (koudstart) vaak een stuk hoger kan liggen. Dus als je motor een hele hoge CCA verlangt kan je daar wel voordeel behalen: meer is beter :Y
Juist niet helaas. Ik had hoge pet op van Lithium vanwege RC ervaringen en EV. Maar mijn 1200GS (LC) trok 3 verschillende lithium batterijen in de beveiliging. Toen maar weer AGM gemonteerd en geen problemen meer.

Dus lithium: leuk voor motoren met weinig compressie of <500cc / cilinder.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
...
Nadeel is wel dat ik in het zuidelijkste puntje van Nederland woon, nog onder Maastricht...
Louis in Aachen, Polo in Aachen, FC Moto in Würselen, cycle shop in Heerlen, Rosa Motoren, Motoshop Margraten, Motoport Echt.

Verder de Limburgse sfeer, de taal (talen), vlaai, zoervleis, vastelaovend, het mooiste gebied van Nederland, direct de grens over naar de Ardennen, Luxemburg en Eifel. Een dagtripje tot achter de Moezel laat zich zelfs nog goed doen.
En een leuk groepje motorrijders uit die buurt die regelmatig rijden.
:N Nee, je hebt het zwaar. :N

grapje, mag duidelijk zijn. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door DrivinUCrazy op 08-01-2024 18:56 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:07

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter

[Afbeelding]

Aangepast! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
[...]

Is heel simpel, verzender is verantwoordelijk en moet je schadeloos stellen. Is hartstikke duidelijk :) Niet naar post laten wijzen, gewoon terugvorderend ie hap. Legio voorbeelden in het Shopping Forum hiervoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
LankHoar schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:20:
[...]

Is heel simpel, verzender is verantwoordelijk en moet je schadeloos stellen. Is hartstikke duidelijk :) Niet naar post laten wijzen, gewoon terugvorderend ie hap. Legio voorbeelden in het Shopping Forum hiervoor ;)
Ik weet prima hoe het werkt, maar ook hoe vaak er dan ook gewoon meerdere dagen overheen gaan voor je antwoord hebt en dan nog het werk aan mails etc. en al dat gedoe voor een paar tientjes besparen.

Ik neem aan dat je zelf ook wel snapt dat als je zo'n partij mailt dat ze niet meteen reageren en alles fixen. Zelfs bij de beste webshops kan het mis gaan en dan nog ben je minstens 1 dag en wat communicatie verder.

Gewoon ergens ophalen is een zekerheidje, dus als dat kan doe ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:24
DrivinUCrazy schreef op maandag 8 januari 2024 @ 18:43:
[...]

Louis in Aachen, Polo in Aachen, FC Moto in Würselen, cycle shop in Heerlen, Rosa Motoren, Motoshop Margraten, Motoport Echt.

Verder de Limburgse sfeer, de taal (talen), vlaai, zoervleis, vastelaovend, het mooiste gebied van Nederland, direct de grens over naar de Ardennen, Luxemburg en Eifel. Een dagtripje tot achter de Moezel laat zich zelfs nog goed doen.

Haha, dit dus, mooi gezegd! 8)
Heb je lijstje ff opgeslagen, gaat me vast nog van pas komen.

Ik meld me niet vaak hier maar lees wel trouw mee. Ondertussen bezig met ADV lessen en hoop eind van de maand af te rijden. Morgenvroeg les met -5... heb maar geïnvesteerd in verwarmde handschoenen en sokken, gaat goed van pas komen denk ik zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
kneusteun schreef op maandag 8 januari 2024 @ 16:24:
[...]

Zat fcmoto en motoin daar ook niet ergens? Die hebben ook giga aanbod
Fc moto heb ik gekeken maar waren toch wel stukje duurder en lig beetje in de clinch met de servicedesk daar om het niet functioneren van een kortingscode haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
DrivinUCrazy schreef op maandag 8 januari 2024 @ 18:43:
[...]

Haha nee we mogen zeker niet klagen! Maar qua winkels ging het me voornamelijk om de kleidngzaken waar je veel keuze hebt.

Polo kende ik overigens nog niet, zal daar ook eens gaan kijken, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:09
@Michel
Voor een winkel met veel assortiment aan bekende spullen ga ik het liefst naar Rad in Ans bij Liège, vriendelijke mensen daar in mijn ervaring.

En voor de service naar HMS-Geleen, beetje eigenaardige mensen maar wel erg behulpzaam.

Rosa motoren kan ik ook niet anders dan positief over zijn maar heb hetzelfde als jij, motor nog bij de merkdealer in onderhoud voor betere positie bij garantieclaims.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
kneusteun schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:37:
[...]

Ik weet prima hoe het werkt, maar ook hoe vaak er dan ook gewoon meerdere dagen overheen gaan voor je antwoord hebt en dan nog het werk aan mails etc. en al dat gedoe voor een paar tientjes besparen.

Ik neem aan dat je zelf ook wel snapt dat als je zo'n partij mailt dat ze niet meteen reageren en alles fixen. Zelfs bij de beste webshops kan het mis gaan en dan nog ben je minstens 1 dag en wat communicatie verder.

Gewoon ergens ophalen is een zekerheidje, dus als dat kan doe ik dat.
No worries, ik wilde je (of je maat eigenlijk) alleen even wijzen op je recht, voor het geval je dat niet wist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
LankHoar schreef op maandag 8 januari 2024 @ 21:38:
[...]

No worries, ik wilde je (of je maat eigenlijk) alleen even wijzen op je recht, voor het geval je dat niet wist :)
thnx, maar ik bestel veel via werk en ik heb al zo veel frustraties met helpdesks etc. hoe een simpele bestelling soms uitloopt op een 12uur kostend drama, ook al heb je alle recht het lijkt haast wel rendabel om te kijken of je mensen kan afmatten......

En soms moet je wel specifiek ergens iets bestellen en dan hoop je dat het een keer goed gaat.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Michel schreef op maandag 8 januari 2024 @ 21:17:
[...]

Fc moto heb ik gekeken maar waren toch wel stukje duurder en lig beetje in de clinch met de servicedesk daar om het niet functioneren van een kortingscode haha
Ik heb ooo geen beste ervaringen qua service met hen. Lompe gasten qua reacties en je moet het maar uitzoeken, terwijl zij kapotte spullen verkopen.
Ze gaven ook aan slecht in staat te zijn service te verlenen want druk en verbouwing/verhuizing van winkel maar konden wel elke twee dagen een nieuwe nieuwsbrief met aanbiedingen versturen. Telefoon werd niet opgenomen.

offtopic:
een rpha90 met afgebroken hendeltje voor de zonnebril. Binnen twee wk retour, ik les nog dus ik heb het ding niet dagelijks op. Gingen ze lastig doen dat ik de helm opgehad had. Tsja ik kwam er bij het wegrijden na een pauze in de les achter toen de instructeur me tipte de zonnebril omlaag te doen :+

[ Voor 12% gewijzigd door Boudewijn op 09-01-2024 01:37 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:24
Gisteren op de motor naar werk, en 's middags ook naar een klant. Brrrrr! 'S middags was het nog wel goed te doen met het zonnetje erop, maar 's ochtends had ik toch wel serieus zere vingertoppen. De handvatverwarming redt het gewoon niet op de hoogste stand (ik mis mijn Oxford Hotgrips). 'S avonds had ik meer last van de harde wind, maar ook weer zere vingers na 45 minuten op de motor..

Maar ja, ga je dan investeren in verwarmde handschoenen, of toch maar weer gewoon de auto pakken bij mintemperaturen.. alles boven 0 is toch wel goed uit te houden.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

geert_s schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:03:
Gisteren op de motor naar werk, en 's middags ook naar een klant. Brrrrr! 'S middags was het nog wel goed te doen met het zonnetje erop, maar 's ochtends had ik toch wel serieus zere vingertoppen. De handvatverwarming redt het gewoon niet op de hoogste stand (ik mis mijn Oxford Hotgrips). 'S avonds had ik meer last van de harde wind, maar ook weer zere vingers na 45 minuten op de motor..

Maar ja, ga je dan investeren in verwarmde handschoenen, of toch maar weer gewoon de auto pakken bij mintemperaturen.. alles boven 0 is toch wel goed uit te houden.
Merkte ook maar weinig van de handvatverwarming vanmorgen. Op de hoogste stand is normaliter niet zo lekker voor langere tijd, nu stond ie er de hele rit op.

Verder viel het mee, vind dit fijner dan alleen maar regen. Goed gestrooid, nergens glad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

In mijn ervaring zijn die verwarmde handschoenen slechts matig beter om je vingertoppen warm te houden onder 0°C, na 45 minuten heb ik in m'n Tucano Urbano's ook zere vingertoppen, zeker 's ochtends of 's avonds.

...maar de auto pakken?! neuh. >:) tenzij het behalve koud ook nog eens gewoon kl***-weer is, dan wel... of tenzij ik geen keuze heb en 'dochter-afhaal-duty' heb...

[ Voor 3% gewijzigd door PinusRigida op 09-01-2024 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
PinusRigida schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:32:
[...]

In mijn ervaring zijn die verwarmde handschoenen slechts matig beter om je vingertoppen warm te houden onder 0°C, na 45 minuten heb ik in m'n Tucano Urbano's ook zere vingertoppen, zeker 's ochtends of 's avonds.

...maar de auto pakken?! neuh. >:) tenzij het behalve koud ook nog eens gewoon kl***-weer is, dan wel... of tenzij ik geen keuze heb en 'dochter-afhaal-duty' heb...
Tot nu toe ook door weer en wind gereden, ook met hoosbuien en dergelijke. Ik vind eigenlijk wind (of storm) nog het meest vervelend, omdat je af en toe bijna je baan af geblazen wordt op de snelweg en op open stukken. Regen vind ik vooral vervelend omdat de gemiddelde automobilist je ineens een stuk slechter ziet, en dat heeft ook al een paar keer geleid tot een bijna-boem.

Vanochtend had ik dochter-wegbreng-duty, dus toch verplicht de auto in. Vond ik met -7 op het dashboard toch niet zo heel erg. Plan om de tweede auto weg te doen staat nog steeds! Misschien komend jaar ook maar eens kijken naar een motor waar je wat beschermder zit dan op deze naked.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michel
WilbertNeems schreef op maandag 8 januari 2024 @ 21:35:
@Michel
Voor een winkel met veel assortiment aan bekende spullen ga ik het liefst naar Rad in Ans bij Liège, vriendelijke mensen daar in mijn ervaring.

En voor de service naar HMS-Geleen, beetje eigenaardige mensen maar wel erg behulpzaam.

Rosa motoren kan ik ook niet anders dan positief over zijn maar heb hetzelfde als jij, motor nog bij de merkdealer in onderhoud voor betere positie bij garantieclaims.
Ziet er goed uit, goede tip dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-07 10:46

GSX-MAN

de/het/een

Ik wilde zondag de motor naar mijn ouders pakken, maar bij de aanblik van strooizout in de straat was dat plan al meteen de nek omgedraaid. Dus maar gefietst.

Net wel mijn vrienden gepolst voor de Motorbeurs. Beetje rondkijken, misschien een andere jas of laarzen, wel weer zin in.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Ik twijfel enorm over de beurs. Laatste keer was echt een aanfluiting.

Maar hoorde dat nu alle merken er weer zouden staan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• geert_s
GSX-MAN schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:55:
Ik wilde zondag de motor naar mijn ouders pakken, maar bij de aanblik van strooizout in de straat was dat plan al meteen de nek omgedraaid. Dus maar gefietst.

Net wel mijn vrienden gepolst voor de Motorbeurs. Beetje rondkijken, misschien een andere jas of laarzen, wel weer zin in.
Vorig jaar afgezworen weer te gaan, dus ik ben er op zondag :X :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geert_s
kneusteun schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:57:

Dit dus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:13

4x2

lộn xộn quá

Handkappen (of stuurmoffen) werken prima icm handvatverwarming en schelen in de accu's.

Net even een testje geprobeerd met de Pantheon, die wilde altijd voor geen meter starten als ie >24h stil had gestaan, moest je 20-30sec doorstarten en dan kwam ie protesterend tot leven. Komt door het domme ontwerp van de benzinepomp/aanzuiging waardoor deze weer leegloopt in de tank (iets met communicerende vaten)
Laatst de benzinepomp al eens wat lager gehangen, dat scheelde al redelijk. En afgelopen weekend er even een terugslagklepje tussen geduwd, met resultaat:

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
kneusteun schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:57:

Het is al een jaar of 8 een aanfluiting. Ik ga er heen als dag uitje omdat ex-collega’s graag willen. En het kost ook niks natuurlijk.

Maar ik zou liever zien dat de prijs x2 gaat en alle fabrikanten met hun motors er weer staan.

Verkopen gaan helaas zo goed dat ze dat niet nodig achten (de fabrikanten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ja, maar dat is dus niet zo:

Dit zorgt ervoor dat de volgende merken zich aangemeld hebben voor Motorbeurs Utrecht 2024: Aprilia, Benelli, BMW Motorrad, Ducati, GasGas, Harley-Davidson, Honda, Husqvarna, Indian, Kawasaki, KTM, Kymco, Mash, Moto Guzzi, Moto Morini, MV Agusta, NIU, Piaggo, Royal Enfield, Suzuki, Triumph, Vespa en Yamaha.

https://nieuwsmotor.nl/ni...%2C%20Vespa%20en%20Yamaha.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Ik ben benieuwd of ze het om weten te draaien dan. BMW was er bv vorig jaar wel, maar alleen met de K16, R18’s (overal!) en 2x R12xx en 1x S1000. Terwijl er juist veel jonger volk ook naar die beurs komen.

Dan wil je ook de G310R en GS hebben staan enzo. Of de F series.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geert_s
Ik vond vorig jaar niet alleen het aantal motormerken, maar ook het aantal kledingstands e.d. (met echte A-merken) erg tegenvallen. Een vriend zocht een helm, maar overal alleen maar goedkoper B- en C-merken. Motorlaarzen hetzelfde verhaal. Daarentegen stond de beurs wel vol met goedkope Ali Express rotzooi waar helemaal niemand op zit te wachten. Hopelijk dit jaar beter!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Vroegâh, toen bier nog in houten kisten kwam en je door moest zuipen om de kachel aan te houden, had je de Motorbeurs in Utrecht (en op nog wat andere plaatsen), en de MotorRAI in Amsterdam. Op de RAI werden de nieuwe en lopende modellen van alle merken gepresenteerd, op de beurs kocht je toebehoren en een tweedehands motor.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Met de feestdagen nog wat dingen aan de Tiger gedaan; een mooie ruit voor kerst gekregen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-1kBh1y4aMsefIhVU7pNR2g4ltg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NbK4sQeZpMcKChMcf1j04j6p.jpg?f=fotoalbum_large

...en daarna meteen ook maar de topkoffer die ik wilde besteld. Net als de zijkoffers SHAD, dus de slotcilinder die extra bij de zijkoffers zat gemonteerd en nu one key that rules them all.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xji5aV2DlUVS4uaYxSKsHLaXVHk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I65vUIYgrt3KdHLnuAOoYmNM.jpg?f=fotoalbum_large

De sleutelbos is nu ook lekker compact.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PWp_DRGOOwy6auVOw1tcnEk5Vls=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/irJd0yMiW7iCR7JbnCyLCtSv.jpg?f=fotoalbum_large

Als kers op de taart bij de IKEA een wandsysteem voor de zijkoffers gekocht, dus die hangen mooi als ik ze niet gebruik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0cFnHxe3to23WtPG1brUX1VkhIU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KRmHVEvhVTFucZpteFNlESKy.jpg?f=fotoalbum_large

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-07 20:04
GSX-MAN schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 11:43:
[...]Als kers op de taart bij de IKEA een wandsysteem voor de zijkoffers gekocht, dus die hangen mooi als ik ze niet gebruik.

[Afbeelding]
Oeh, leuk idee! Ga ik ook eens over nadenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Melkunie schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 11:44:
[...]

Ik heb het ook weer van een vriend. Kost geen hol, 8 schroeven in de muur en klaar.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Zo heb ik inderdaad 2 aluminium U-profielen tegen de muur hangen. Aan de bovenkant haken de koffers er in, en aan de onderkant heb ik wat schuimrubber in dat u-profiel gestoken waar ze tegenaan rusten zodat de koffers niet beschadigd raken.
En de koffers hangen hoog genoeg zodat de motor er netjes onder kan staan zonder dat ik er last van heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasE!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:05
Dit weekend was een weekend van overkill;
Een 125cc-tje uitgerust met Dunlop Mutants. :D

...maar ik geniet er wel van, gisteren er meteen 120km ingereden en de rijkwaliteiten zijn -komende van de standaard showroom Michelins die erop zaten een grote stap vooruit :Y

Dat heb je niet met zo'n scooter, bovendien zijn scooters van vandaag niet meer de scooters van gisteren... ze zien er eindelijk mooi uit. -uiteraard persoonlijke mening, maar ik kon me vroeger niet vinden in scooters... dat gevoel verandert hoe langer hoe meer... Ik bedoel, die nieuwe PCX in dat jeans-blauw... ik vind het echt een knap ding.

En neen, ik ben om de ene of de andere reden niet gek op Vespa... shoot me. ik vind ze er wél mooi uitzien... maar ik heb misschien wel een beetje een Honda-bias. (van vader op zoon overgekregen...)

Zou ik wél een Vespa 125 uittesten? misschien doe ik het deze zomer allebei.

Even los van uiterlijk kom ik zelf zo op wat voordelen m.b.t. scooter: riem i.p.v. ketting, auto centrifugaalkoppeling i.p.v. schakelen*, ongeveer 1.5k goedkoper nieuwprijs, stiller, ietsjes meer koppel (verwaarloosbaar bij deze getallen :D )

Nadelen: SOCS i.p.v. DOCS..., -nog- minder Kw** (alweer quasi verwaarloosbaar vermoed ik), trommelrem achteraan i.p.v. schijf, ietsjes minderwaardige vering.

*: ik zit echt niet in met schakelen en vind het zelfs leuk... alleen is de realiteit dat het ding vooral dient voor woon/werk pendelen en minder voor plezierritjes... die doe ik óók, maar minder dan pendelen... en terugschakelen en weer opschakelen is leuk totdat je het vijfhenderdzevenendertig keer op anderhalve kilometer moet doen wegens verkeer. :D

**: ook: ik doe nooit autostrade, never... dus dat is geen argument waarmee ik hoef rekening te houden i.v.m. KW, ik ben al even niet meer van de leeftijd dat ik voel dat ik iets moet bewijzen. :D
Ik heb 5/6 jaar PCX 125 gereden, zo'n 40000 km woonwerk gereden.
Ja, het is goedkoop rijden. maar dat is alleen als je zelf kan sleutelen. Want een PCX heeft om de 4000 km nieuwe olie nodig, en om de 8000 km kleppen stellen. En dat laatste is een behoorlijke klus. Veel kappen verwijderen, en je moet wat sleutel ervaring hebben om het goed te doen.

Ander nadeel is dat je het ding behoorlijk moet uitknijpen om beetje met het (80km/h) verkeer mee te komen. Zeker in de winter, is het zo dat je dat ding koud dus behoorlijk op zn flikker geeft. Mijne zoop aan het eind van zn leven behoorlijk wat olie.

Nu paar weken eigenaar van een Forza 300 (2013). meer scooter, zwaarder, iets onzuiniger (1:30). maar daarintegen heerlijk ontspannen cruisen. langere onderhouds intervallen. En ondanks dat het beide Honda's zijn, vond ik de PCX slechter afgewerkt als de Forza.

Al met al zou ik je dan ook een zwaardere scooter aanraden als je van plan bent stukken N-weg te doen. Als je niet voorbij de ring van een grote stad komt is de 125 een betere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Met de feestdagen nog wat dingen aan de Tiger gedaan; een mooie ruit voor kerst gekregen:
[Afbeelding]

...en daarna meteen ook maar de topkoffer die ik wilde besteld. Net als de zijkoffers SHAD, dus de slotcilinder die extra bij de zijkoffers zat gemonteerd en nu one key that rules them all.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als kers op de taart bij de IKEA een wandsysteem voor de zijkoffers gekocht, dus die hangen mooi als ik ze niet gebruik.

[Afbeelding]
Nice, welke IKEA rails zijn dit? eens kijken of dit ook werkt bij mn BMW koffers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Melkunie schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 11:44:
[...]

Heb dat ook voor mijn helm gemaakt, 3D print aan de muur met een bol, daar kan je dan je helm overheen gooien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Laatst online: 19:59
Als nieuwe motorrijder kan je gratis naar de motorbeurs op de 22e (donderdag). Heb me hiervoor aangemeldt en ben benieuwd :)
M'n vader gaat ook en die zei 'we moeten ff kijken hoe we dat met vervoer gaan doen'. Ik: hoezo? Gaan toch gewoon op de motor?
'helemaal naar Utrecht?' (wonen beide in Assen)
Jazeker! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 20:08
Vorig jaar ook met de motor geweest en binnen geparkeerd. Was wel leuk om te doen, maar meer een gimmick.
Moet zeggen dat ik dit jaar niet ga na de teleurstelling van vorig jaar. Mocht nu blijken dat het toch weer top wordt, wellicht komend jaar weer doen. Kijken wel ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

noes schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 12:36:
[...]

Nice, welke IKEA rails zijn dit? eens kijken of dit ook werkt bij mn BMW koffers.
Ik heb deze: https://www.ikea.com/nl/n...roestvrij-staal-40334916/

Maar ze hebben meer maten en kleuren in het assortiment.

https://www.ikea.com/nl/nl/cat/rails-wandopbergers-20677/

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

RubjeMazter schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 13:03:
Als nieuwe motorrijder kan je gratis naar de motorbeurs op de 22e (donderdag). Heb me hiervoor aangemeldt en ben benieuwd :)
M'n vader gaat ook en die zei 'we moeten ff kijken hoe we dat met vervoer gaan doen'. Ik: hoezo? Gaan toch gewoon op de motor?
'helemaal naar Utrecht?' (wonen beide in Assen)
Jazeker! :)
Ligt wat mij betreft een beetje aan het weer. Strooizout is voor mij een dealbreaker.

Daarnaast woon ik op nog geen 10 kilometer van de Jaarbeurs, wij pakken het OV, staan rond de lunch al aan het bier en sluiten de dag af in de Utrechtse horeca. _O- _O-

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geert_s
nldls schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 13:13:
Vorig jaar ook met de motor geweest en binnen geparkeerd. Was wel leuk om te doen, maar meer een gimmick.
Moet zeggen dat ik dit jaar niet ga na de teleurstelling van vorig jaar. Mocht nu blijken dat het toch weer top wordt, wellicht komend jaar weer doen. Kijken wel ff.
Het is wel altijd nog even aardig om binnen over de 'parkeerplaats' te lopen. Afgelopen jaar was daar meer te zien dan op de beurs zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-06 12:27

xos

geert_s schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 11:16:
Ik vond vorig jaar niet alleen het aantal motormerken, maar ook het aantal kledingstands e.d. (met echte A-merken) erg tegenvallen. Een vriend zocht een helm, maar overal alleen maar goedkoper B- en C-merken. Motorlaarzen hetzelfde verhaal. Daarentegen stond de beurs wel vol met goedkope Ali Express rotzooi waar helemaal niemand op zit te wachten. Hopelijk dit jaar beter!
Het probleem is dat het niet rendabel is voor bedrijven. Een bedrijf moet veel meer kosten maken op de beurs dan met verkoop vanuit de eigen (web)winkel/magazijn. En mensen verwachten ook nog een goede deal te kunnen halen. Dat gaat simpelweg niet. Dit is ook de reden dat de grote partijen hun eigen einde seizoensevenement organiseren. Dat is financieel veel aantrekkelijker.

Een medewerker van een bedrijf die met de motorbeurs zijn gestopt en nu zelf zo'n evenement organiseren vertelde ook dat er schijnbaar veel wordt gesloopt of gestolen en dat dat zo de spuigaten uit liep dat ze daarom alleen al er niet meer heen zouden gaan.

Wat ik persoonlijk een rattenstreek vindt is dat veel bedrijven rondom de beurs voorjaarskorting geven op het soort spul dat je ook op de beurs kan kopen. Lekker leveren vanuit het eigen magazijn met lage kosten zodat mensen met de smartphone in de hand op de beurs direct online kunnen zien dat het online goedkoper is zodat de standhouder minder verkoopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:40

botoo

💀 too old to die young

De inpandige (motor)parkeergarage was het enige wat ik leuk vond van de beurs vorig jaar, maar dat kwam een beetje doordat ik nog met een nogal open uitlaat reed, dan dreunt zo'n twin wel :+. Nadeel was dat de korte wachtrij voor de garage onbenullig lang duurde.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
xos schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 13:53:
[...]

Het probleem is dat het niet rendabel is voor bedrijven. Een bedrijf moet veel meer kosten maken op de beurs dan met verkoop vanuit de eigen (web)winkel/magazijn. En mensen verwachten ook nog een goede deal te kunnen halen. Dat gaat simpelweg niet. Dit is ook de reden dat de grote partijen hun eigen einde seizoensevenement organiseren. Dat is financieel veel aantrekkelijker.

Een medewerker van een bedrijf die met de motorbeurs zijn gestopt en nu zelf zo'n evenement organiseren vertelde ook dat er schijnbaar veel wordt gesloopt of gestolen en dat dat zo de spuigaten uit liep dat ze daarom alleen al er niet meer heen zouden gaan.

Wat ik persoonlijk een rattenstreek vindt is dat veel bedrijven rondom de beurs voorjaarskorting geven op het soort spul dat je ook op de beurs kan kopen. Lekker leveren vanuit het eigen magazijn met lage kosten zodat mensen met de smartphone in de hand op de beurs direct online kunnen zien dat het online goedkoper is zodat de standhouder minder verkoopt.
Prijs is natuurlijk niet het enige waarop je differentiëren. MKC Moto is één van de duurdere motorkledingzaken, maar daar was het op de beurs altijd rammetje vol, met lange rijen voor de kassa. Sinds ze een eigen winkel in Utrecht hebben staan ze helaas niet meer op de beurs, maar inderdaad ook een eigen 'event' tijdens de beursdagen. Ik vind het jammer voor het aanbod op de beurs, maar ik snap het wel. Dat er veel wordt gestolen en gesloopt is natuurlijk ook uitermate jammer. Dat zou ik als standhouder ook helemaal zat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Inderdaad, de service bij MKC vind ik prima, dus daar wil ik ook best nog voor naar Venlo of zelfs Tilburg rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
https://nieuwsmotor.nl/ni...onthult-2024-daytona-660/

Zee hadden het alleen niet de daytona moeten noemen

[ Voor 26% gewijzigd door kneusteun op 09-01-2024 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
Sportbikes van Triumph heten altijd Daytona?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-07 23:13
@kneusteun de vorige sportfietsen van triumph hebben al sinds 1983 de naam daytona.
Altijd wel mooi model gevonden.

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/2/2e/Triumph_Daytona_600_Side_View_On_Street.jpg/1600px-Triumph_Daytona_600_Side_View_On_Street.jpg?20071110202828

Ander nieuws :
In Spanje mag je blijkbaar niet meer met je jethelm rijden :(

https://motornieuws.be/bl...BtUm8t1_r8nwjCEwHoZzHXjAU
2023 was een tragisch jaar voor motorrijders op de Spaanse wegen: maar liefst 299 motorrijders kwamen om het leven tijdens verkeersongevallen vorig jaar – een stijging met maar liefst 19 procent ten opzichte van een jaar eerder. Om dat cijfer terug te schroeven kondigde de minister van Binnenlandse Zaken, Fernando Grande-Marlaska, aan dat in 2024 enkel integraal- en systeemhelmen nog toegelaten zullen zijn op de motor – en jethelmen dus verboden worden.

[ Voor 6% gewijzigd door harley op 09-01-2024 16:38 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ik weet dat dat het geval is, maar ik had voor dan op zijn minst wat meer fiets verwacht...
Daytona was toch vaak het topmodel? Dit moet volgens mij een cb650r concurrent zijn volgens triumph, dat voelt dan beetje lullig ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[Afbeelding]
Dat had ik moeten weten.. had me een hoop werk gescheeld!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-rpK3Eu0jpTSs5gkzBN-t5rMMaI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/by4AINvEvYYY2xxoYpAJq2F5.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x_K5Yw8yJ1je2FnY5jVJqsDRClc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OthdXPNc8NIVUWTNGS4MVZwh.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6tyVcCwA_JXNxqpuRuvdO0CRfyg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lhOM3kLHVXSkGXP9JcKxF4dM.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door ToolkiT op 09-01-2024 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 20:30

BM

Moderator Spielerij
Vanmiddag toch maar de knoop doorgehakt en een paar verwarmde handschoenen gehaald (toevalig bij MKC :+)

Ze hadden in de 'handleiding' (als je dat vodje zo mag noemen) alleen wel even mogen zeggen dat je ze niet aanzet met de knop bovenop de handschoenen, maar met het knopje op de batterij 7(8)7

Uiteindelijk via google gevonden omdat een engelse webshop het in hun omschrijving erbij gezet had :p

Morgen ofzo maar eens proberen hoe goed ze daadwerkelijk werken :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:01
geert_s schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:57:
[...]

Vorig jaar afgezworen weer te gaan, dus ik ben er op zondag :X :+
Ik ben er donderdag, met vrouw en dochtertje van net geen 3.
Kunt ze er niet vroeg genoeg mee besmetten >:)
We gaan met de trein, kan ik daar tenminste een paar pinten van waarschijnlijk een tientje per stuk drinken :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Laatst online: 19:58
Bommes schreef op zondag 7 januari 2024 @ 22:25:
[Afbeelding]

Ja hoor..
Je zou toch denken dat ik onder tussen er wel iets van geleerd zou hebben.
Voor de wat nieuwe hier: 3de keer ondertussen dat mijn motor ongeveer zo tegen een boom aan ligt.

Complete dasboard constructie afgebroken.. ;(
Is ook compleet van bubblegum gemaakt, versterkt met bobbeltjes plastic. Dus je kunt wel nagaan wat voor krachten er tijdens deze crash vrij zijn gekomen >:)

[YouTube: Aprilia Tuareg bubblegum strength.]

Oorzaak:
[Afbeelding]
Rode bocht iets te ruim, voorwiel komt tegen de groene (gladde) dode tak. Motor kiepert met mij en al over die tak precies tegen die ene boom in de wijde omtrek.
Dit alles in zijn 1 met een slakken gangetje.
Ik heb dus echt niks, behalve de balen.
Bommel dat moet je niet doen 8)7 |:( O-)
Zonde man maar is te repareren toch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
  • Laatst online: 19:58
harley schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 16:36:

Ander nieuws :
In Spanje mag je blijkbaar niet meer met je jethelm rijden :(

https://motornieuws.be/bl...BtUm8t1_r8nwjCEwHoZzHXjAU

[...]
Goede zaak _/-\o_ Snap echt niet hoe doen je kan zijn om niet full face bescherming te rijden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

ToolkiT schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 18:18:
[...]

Dat had ik moeten weten.. had me een hoop werk gescheeld!
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nou ja, het houdt je ook lekker van de straat natuurlijk. 8)

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:40

botoo

💀 too old to die young

ibothead schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 20:58:
[...]

Goede zaak _/-\o_ Snap echt niet hoe doen je kan zijn om niet full face bescherming te rijden
Arbitrair besluit, als je het een klein stukje doortrekt dan is motorrijden an sich ook dom, je mist immers de bescherming van een kreukelzone om je heen.

Zo zijn er legio dingen die je op die manier als 'dom' kan bestempelen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:01
Het was maar 8 graden in mijn garage, maar ik moest het uit mijn hoofd krijgen..

Half flesje bier en een paar minuten verder
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JVprrZbRhAevR_HrPrzEAw22OKA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TcU61UibWs6Jn6nxzl44e3Dj.jpg?f=fotoalbum_large

Nog een paar koude voeten en iets van 20 minuutjes later
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XuKFcH6J1HJg8uNi9CFCN2k1bj0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MAggv02OynMLLZlCkbslYwHT.jpg?f=fotoalbum_large

De schade:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mftd2nv12y7S5_wj0U2k8myb7xM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q0E6urSHuyMfHf0h9B5Vhg6B.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QY7KI91Nfmo2r3wQvfcL96ItM4M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0FTFs2nHxJ9DB0W7hve09fdL.jpg?f=fotoalbum_large
Links en rechts afgebroken.
Normaal 2 delen, bij mij nu 4 8)

Voor ongeveer 100 euro nieuw, orginele onderdelen.
Dat valt alleszins mee dus.
Lang niet genoeg om voor mijzelf de Adventure tower van MST te verantwoorden, die kost 1150 euro. En is gelast door Stevie Wonder met zijn beide ogen dicht 8)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FnordySquare47
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-07 15:00

FnordySquare47

Cool-Inc.net

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Domme vraag misschien, maar welk wandsysteem juist?
Ik vind de site van Ikea even onoverzichtelijk als hun winkels...

Wat kleding/uitrusting betreft, voor de meesten van jullie is het waarschijnlijk wat ver, maar RAD in Drongen is ook een echte aanrader. groot assortiment en erg behulpzame medewerkers met ervaring _/-\o_

Short cuts make long delays

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 23:24:
Het was maar 8 graden in mijn garage, maar ik moest het uit mijn hoofd krijgen..
Heel herkenbaar dit!
Ik ben ook ultra gevoelig voor "vreemde" geluiden en dergelijke.
Toen ik die ratel (ik dacht in het blok) hoorde wou ik ook meteen naar de garage, dan blijf je s'avonds toch malen wat het geweest zou kunnen zijn.

Gelukkig valt het qua kosten mee.
Pagina: 1 ... 3 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.