Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 101 Laatste
Acties:
  • 471.103 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
s006110 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:03:
[...]

Daar heb je op zich wel een punt. Ik weet dat het met de originele (dubbele carburateur) opstelling het ook een drama was om dit af te stellen.

Echter is dit eigenlijk ‘gewoon’ het Harley principe met een enkele carburateur.

Wat nog wel een onbekende factor blijft is het ram-air effect… ik weet nog niet wat ie op snelheid gaat doen als er meer lucht in geperst gaat worden.
Bij een HD is het filteroppervlak een stuk groter dan wat jij nu hebt, daarnaast meestal dan via een 90 graden bocht en niet rechtstreeks.
Afbeeldingslocatie: https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/www1.partseurope.eu/products/9640c041185aaa3dc3505fcb44b993d2_600.png

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-06 08:44
harley schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 13:02:
[...]

Bij een HD is het filteroppervlak een stuk groter dan wat jij nu hebt, daarnaast meestal dan via een 90 graden bocht en niet rechtstreeks.
[Afbeelding]
Ik kijk het nog even aan… zoals ik ergens in het verhaal schreef, is dit vooral omdat ik er even een filter op wilde hebben… wat het wel gaat worden weet ik op dit punt nog niet

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxSniperX
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 04-06 08:52
Is hier iemand die weet waar je wraps/stickersets kan halen voor je motor. Ben aan het rond kijken maar zie zoveel verschillende mogelijkheden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:07
OxSniperX schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 14:37:
Is hier iemand die weet waar je wraps/stickersets kan halen voor je motor. Ben aan het rond kijken maar zie zoveel verschillende mogelijkheden. :)
Verschilt nogal per motor.
Voor MX is heel veel en daar heb je ook dingen als backyard design, die kunnen volgens mij ook custom werk voor je doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxSniperX
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 04-06 08:52
kneusteun schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 14:43:
[...]

Verschilt nogal per motor.
Voor MX is heel veel en daar heb je ook dingen als backyard design, die kunnen volgens mij ook custom werk voor je doen.
Heb zelf een Suzuki GSX-S1000 uit 2022.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Nu online
Heb zelf een set besteld op https://w-inkco.com/ voor mijn Tenere.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ddXe7MlfOPcvg6G2R4wYSigH_JQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OBIbIdLyI9G6QNBtQtMufZK8.png?f=fotoalbum_large

Is een bedrijf uit de Oekraïne, maar verzenden vanuit polen ( en ondanks dat krijg ik net een rekening van UPS voor de invoerrechten, daar gaan we dus mooi even tegen in beroep want is binnen de EU verzonden)
Ze hebben de GSX er niet specifiek bijstaan, maar je kunt ze altijd eens mailen.
Ik heb zelf mijn stickerset ontworpen op basis van hun design's maar dan redelijk wat aangepast en die doorgestuurd naar hun.
Moet ze nog wel plakken, nog geen tijd voor gehad :(

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• s006110
Ondertussen lekker verder aan het beunen geweest, en heb weer het een en ander verder geknutseld.

Ben gisteravond eerst maar eens rustig gaan zitten, en heb mijn eigen gebeun maar eens aanschouwt... En ik ben niet geheel ontevreden tot dusverre.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ABLVV87EG56ZpftEIPzFoWgOHSvdmI8noz6_e46A8oSckt4ZvN2zVOLxsnH-zLEzHWu9sjriOZFx_k2CwTZ38gAap0O8hEbcbMpFjEfhu4pYutt7gqSc8tTr5DTsbZ-4TSGT2AHVKOxhnq1oFPjQoFbzP-i_Ww=w2018-h1514-s-no?authuser=0

Als eerste ben ik met de accu aan de gang gegaan... het leek me toch handiger om deze IN de motor hebben in plaats van ernaast... Maar die verrekte standaard accubak was ik eigenlijk nu wel heel erg spuugzat... Ding zit er niet goed in, waardoor je accu er moeilijk in en uit gaat, en jumpstarten of laden is ook niet mogelijk zonder de accu er helemaal uit te halen. (beetje lastig als je moet jumpstarten, en je accu staat naast de motor...). Dus accubak er uit, nieuwe accu er in, en een nieuwe oplossing bedacht om de accu op zijn plaats te houden tijdens het rijden

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ABLVV852lx6ZDbPVzKkoj6fqur5TtyOfomXyUVHYJCYAs7cEeJ8RvWD_m2RDagYmp8A0xgvGmovUL4GxZhpxKnr1drYlIdDP-w6uO0CYlfR7LaXS6SgeQ2YtI5uzGXcU1K_jX462MCerrQhZ0IzInQXjVpshug=w627-h836-s-no?authuser=0

Toen werd het tijd om de brandstofpomp wat beter te beschermen tegen schudden en trillen (hij hangt in principe vrij, maar omdat hij in rubbers hangt, kan hij het frame raken). Dus ik heb een heel schattig lief manteltje gemaakt van een stuk fietsband, en deze er omheen gemaakt

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ABLVV853a5IVdWV5H2s-E6iF11ACMS5-oQCfI2OE2J5aW9UUiDl60IjNWmBId4LaGwopLmxF1h8ziDx-wYUJv9-t1DhYUOmstmeNSAatf32_Cz6x_vE7l51UPO1M3GZftqMMuoQhBXyiNl_VZaQHZIQNF3ZDrA=w836-h627-s-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ABLVV85yRicFLFh4VNMs1uBxwdXOsys0lRWtNspKAbcARuad22X7sHe43pFaRSaQKtKREwe2cgpTd1ZpTCqrDoPjnmsy0MZ4Z4RagUKW7Nm9TO0tBQVgHlBqRCInu9-Vsxg3Laq3RhnFtTfrZ_mKyRRd6Q3nIQ=w836-h627-s-no?authuser=0

HET LUCHTFILTER

Jajaja.... ook het luchtfilter moest er aan geloven (en nee, niet naar aanleiding van voorgaande discussie)...

Ik had nog de originele bochten liggen, en bedacht me dat ik die wel kon hergebruiken om de filter haaks op de carburateur te zetten.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ABLVV86FMPueVPNIasx2Skrgg-BWCYAmeDmG84s9YSCq4UGcA681QK5K1TYpWLk8-j7IAMuXAyy2NfDG8VKZ9ZHyIaPsPYUjAytDz4-MxL8xv1fDQ8NZhBuW29FVzYo6yG3WTJNp3n5_188tcGMi9_V3eYmeWA=w836-h627-s-no?authuser=0

Tussen het luchtfilter en de haakse bocht een stukje 60mm alu buis gezet, en het resultaat is best bruut (al zeg ik het zelf)

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ABLVV86Kf8XkUFz31QvxqHEuxMiLmfdTHb7_eeZQup8ehKrqPxIfGtjaKPWJyk27qNPtSKvptH6oK2Jr0u8wvy5NLsM-bCd6Zo2hOFgKiYc57JJlPP__HlZzF5_lW92nKsGjo7yZNRmj0SebwIhg9Jl5T0xZCA=w2018-h1514-s-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ABLVV87s0MuBBskqzzK-7aYJBSyLW3AL0kpQ662zabeXd-RERs0HTNyax6brwZeYott0XaobL9wzr_E_j6P_x6WrggYM5ZuqhLi1k94VDYcMqUWJi2RxogPXmQUZD_LdwMJUZHO8si5Vc4AZlctMzR7bp_7eww=w2018-h1514-s-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ABLVV84DkrQ8Sd5dIf8FlbKHGLAXjplIno0mxf62RYuBT9TwWlort6ibTrMSPgGIWMt7JLBJY6kK0gfrQhVEKGkqx53vqFuG0bayQzMoeqCFH2Gtx8b7A4_5MWGUwKr2GoZyXVphn0Idfs8lgfxB9rnQGAVxUQ=w1136-h1514-s-no?authuser=0

Verder uiteraard nog een paar keer proberen te starten, en dat gaat perfect! Met ijskoude start heb ik minimaal choke nodig om er leven in te krijgen. Met gas geven is die nog niet helemaal soepel, maar dat lijkt voor nu vooral een kwestie van fijnafstelling, en een setje verse bougies...

Nu hopen op beter weer, zodat ik een fatsoenlijke proefrit kan maken, om te kijken hoe het een en ander zich gedraagt in het echte leven...

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06:26

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@frietsje @C-sharp @antimute toegevoegd/aangepast :)

@JanPedaal bedankt voor het spotten, gefixt!

@xos nice! Dank voor de uitleg. Echt leuk om te lezen. Vooral als iemand die zelf in Nieuwleusen is opgegroeid en nog weet dat Ten Kate op de vorige locatie zat (al lang afgebroken), en daarvoor nog kleiner is begonnen. Interessant hoe goed ze eigenlijk zijn geworden in hun vakgebied. Ik dacht dat ze dit echt puur zelf op de race track deden, maar het is dus ook een product/service :)

Die actiefoto uit Spanje zien we vanzelf verschijnen neem ik aan :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-05 09:09
Lekker bezig @s006110, leuke serie zo. Creatieve oplossingen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-06 16:00
BvZwolle schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 13:48:
[...]

Die rode is een XR ;)

De RT is idd niet mijn soort motor. Even chronologisch: Honda CBF1000, Tiger 1050, Explorer 1200, BMW 1000XR. De Explorer werd door mijn vrouw als zeer fijne reismotor bestempeld, maar ik vond hem te log.

KTM 1290 Super Adventure, Africa Twin, 1200/1250GS staan op de shortlist.
KTM: heb altijd twijfels over duurzame kwaliteit. Veel motoren van vrienden vallen uit elkaar en hebben onhandige problemen als olielekkage en loslopende bouten. Wel een gaaf ding (smaak)
Africa Twin: ik ben bang dat ik dan wat vermogen mis en het grote voorwiel... Mooie motor ook in vele (kleur-)samenstellingen te krijgen.
GS: iedereen rijdt erop, duur, wennen aan de boxer. Zeer gaaf geluid (zeker met Akra of BOS), lekker koppel en ruime bagagemogelijkheden.
Vanuit eigen ervaring (en behoorlijk wat kennissen opgedaan), de >1000cc fietsen zijn behoorlijk bullet proof. Op mijn 1290 super adventure staat ondertussen over de 60k. Vriendinlief rijdt zelf ook, maar stapt nog graag achterop omdat ze zo lekker zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:11
@BvZwolle met mijn 1290R uit 2017 ook nooit echt gedoe gehad (behalve loslopende bouten maar dat kwam mogelijk door de vorige eigenaar die bezuinigde op loctite). Is met 45k op de teller weg gegaan.

Het enige waar ik niet over te spreken was was het keyless systeem maar mogelijk is dat bij de nieuwere verbeterd. Icm mijn tanktas (zo’n sw motech ding) was het bereik wel eens slecht namelijk. En ik was de sleutel altijd kwijt maar dat komt mogelijk door de user…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:11
Een goede accu (met hoge start capaciteit) is trouwens wel nodig bij die blokken. Aantal keer dat de accu wat leger was en dan krijg je allerlei meldingen rond je hoofd gegooid (MTC error, BT wat niet werkt etc).

Die errors gaan direct weg of na drie keer uit en aan.

En er is een bekend probleem met kromme remschijven voor. Iets met dat de naaf niet vlak is ofzo. Begon het zelf te merken met echt flink doorremmen (mijn bandenboer had mij er al eerder op gewezen). Volgens mij is dit bij de huidige modellen nog steeds. Oplossing is de naaf te vlakken oid (@Maegrim heeft hier ervaring mee).

Andere oplossing is de wielen aan mij te geven voor onder mijn 890 adventure en zelf andere wielen te kopen :+

[ Voor 45% gewijzigd door R0y. op 06-01-2024 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-06 17:02

antimute

Developer

[quote]LankHoar schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 19:51:

Ik zie een heel nieuw merk, iets niet goed gegaan bij de toevoeging van mn motor😅

i9 9900K, ASRock B365 Phantom Gaming 4, 32GB DDR4, EVGA RTX3070Ti XC3 ULTRA GAMING

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:33
Net even kleine 2 uur gereden. Maar 5 graden is toch wel erg koud. Ik heb alleen handkap beschermers. Werkt handvatvervarming ook tegen ijskoude vinger toppen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:25
TweakerVincent schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 15:10:
Net even kleine 2 uur gereden. Maar 5 graden is toch wel erg koud. Ik heb alleen handkap beschermers. Werkt handvatvervarming ook tegen ijskoude vinger toppen?
Eigenlijk niet. Je hebt er wel een beetje profijt van bij je vingers maar in principe wordt alleen de hand zelf warmer. Ik denk dat je het bevriezen van de vingertoppen er een beetje mee kan uitstellen.
Wat voor handschoenen draag je? Dikke winterhandschoenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
badkuip schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 15:16:
[...]

Eigenlijk niet. Je hebt er wel een beetje profijt van bij je vingers maar in principe wordt alleen de hand zelf warmer. Ik denk dat je het bevriezen van de vingertoppen er een beetje mee kan uitstellen.
Wat voor handschoenen draag je? Dikke winterhandschoenen?
daar was ik bang voor idd. Ik heb nieuwe winterhandschoenen gekocht, maar deze waren niet de super warmste. Een heleboel echt warme pastte niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:25
Als je het geld ervoor hebt dan zou ik de handvatverwarming sowieso wel kopen. Dat is zeker een oplossing voor een koude ochtend in de herfst wanneer de winterhandschoenen te warm zijn. Dan even de verwarming aan bij het wegrijden 's ochtends en de rest van de dag niet meer aanzetten en verder met de zomerhandschoenen.
Idem dito bij een koude regendouche in het voorjaar of in het najaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 10:43
Wellicht verwarmde motorhandschoenen een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik gebruik mijn motor enkel voor fun ritjes. Niet woon-werk.

Mss accepteren dat 5 graden te koud is?

verwarmde handschoenen zag ik ook als optie, maar best prijzig voor die paar keer dat ik hem ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:40

botoo

💀 too old to die young

Met 5 graden is best wel prima te rijden maar als je ritjes van 2 uur gaat maken dan vriezen je vingers er wel af ja. Goeie handschoenen, handkappen en hvv helpt dan wel maar het blijft frisjes.

Zelf hou ik het op 30-45 min bij temperaturen van net boven de 0 met alleen warme handschoenen, de rest heb ik niet.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
botoo schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 15:42:
Met 5 graden is best wel prima te rijden maar als je ritjes van 2 uur gaat maken dan vriezen je vingers er wel af ja. Goeie handschoenen, handkappen en hvv helpt dan wel maar het blijft frisjes.

Zelf hou ik het op 30-45 min bij temperaturen van net boven de 0 met alleen warme handschoenen, de rest heb ik niet.
ah ok, ik had dezelfde ervaring (1.15 uur ging prima, maar toen maar rit korter gemaakt). Blij dat ik thuis was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06:26

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
antimute schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 13:33:
[quote]LankHoar schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 19:51:

Ik zie een heel nieuw merk, iets niet goed gegaan bij de toevoeging van mn motor😅
Oeps :) Gefixt!

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik wil (als het weer mooi wordt) naar Ardennen. Ik heb nog nooit haarspeldbochten gereden. Ik heb sinds augustus mijn rijbewijs, kan je zonder problemen gewoon rondrijden daar, of is een haarspeldbocht-training wel handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Net even naar adventure center geweest.
Rem achter was bijna op, dus laten vervangen
Ketting hing te los (vandaar het geluid)
Vering opnieuw helemaal afgesteld
Nieuwe smeer voor de ketting meegenomen.

Snelweg met zomer handschoentjes was wel heftig, binnendoor beetje zand pakken was goed te doen. Maar toen de sneeuw begon te vallen wel weer huiswaarts gegaan 😂🫣

En alvast nieuwe bandjes besteld die het dan tot de zomer moeten vol houden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
TweakerVincent schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 16:12:
Ik wil (als het weer mooi wordt) naar Ardennen. Ik heb nog nooit haarspeldbochten gereden. Ik heb sinds augustus mijn rijbewijs, kan je zonder problemen gewoon rondrijden daar, of is een haarspeldbocht-training wel handig?
Niet gek laten maken door iemand die sneller is, en kijken waar je heen wil in plaats van DIE BOOM!!! (Of vangrail, of ...) En het komt wel goed.

Rijd niet op je navigatie, om bochten in te schatten. Dan kom je nog wel eens bedrogen uit. Dus zélf kijken en aan de hand daarvan je bochten inschatten. Boeie als dat in het begin wat langzamer is.

Komt wel goed. ;)

Wel uitkijken voor de voertuigen met wit-rode kentekenplaat, die heb je daar veel. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:07
TweakerVincent schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 16:12:
Gewoon gaan en lekker genieten. Vooral op je eigen tempo rijden!
Het eifel gebied beginnend bij Aken net over de grens bij limburg is ook leuk om te bezoeken en redelijk goed aan te rijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
En als je achter een ervarener rijder aan kunt hobbelen die zich kan inhouden, is dat altijd een pré. :)

Je zou de eerste niet zijn die na zo'n dag compleet gesloopt is omdat hij de bochten niet gewend is. Dus neem ook voldoende pauzes en blijf drinken. :Y

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Top, klinkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
wokkelz schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 16:36:
[...]

Gewoon gaan en lekker genieten. Vooral op je eigen tempo rijden!
Het eifel gebied beginnend bij Aken net over de grens bij limburg is ook leuk om te bezoeken en redelijk goed aan te rijden.
Klinkt goed! Ik woon in de randstad. Ik vermoed dat dit het dichtstbijzijnde gebied met hoogteverschil en haarspeldbochten etc? Of kan het nog dichter bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 16:29:
[...]

Niet gek laten maken door iemand die sneller is, en kijken waar je heen wil in plaats van DIE BOOM!!! (Of vangrail, of ...) En het komt wel goed.

Rijd niet op je navigatie, om bochten in te schatten. Dan kom je nog wel eens bedrogen uit. Dus zélf kijken en aan de hand daarvan je bochten inschatten. Boeie als dat in het begin wat langzamer is.

Komt wel goed. ;)

Wel uitkijken voor de voertuigen met wit-rode kentekenplaat, die heb je daar veel. :+
de navigatie geeft toch alleen de bocht aan? Of mis ik iets? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
kneusteun schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 09:48:
[...]

Na die banden wissel van laatst heb ik nog meer "angst" voor pekel.
Shit zat echt overal, lagers en assen alles was wit uitgeslagen, best wel druk geweest het beetje net te krijgen.
Is deze site 100% betrouwbaar? https://rijkswaterstaatstrooit.nl

Heb geen zin in pekel in mijn motor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-06 19:08
TweakerVincent schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 16:53:
[...]

Klinkt goed! Ik woon in de randstad. Ik vermoed dat dit het dichtstbijzijnde gebied met hoogteverschil en haarspeldbochten etc? Of kan het nog dichter bij?
Je kunt op een doordeweekse dag eens naar de Posbank :)
Let wel, in het weekend vaak druk en het is niet heel groot, maar wel goed om te oefenen.

Ardennen, Eifel en Sauerland zijn wel de dichtstbijzijnde plekken om in het buitenland te sturen :)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Kars schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 17:07:
[...]

Je kunt op een doordeweekse dag eens naar de Posbank :)
Let wel, in het weekend vaak druk en het is niet heel groot, maar wel goed om te oefenen.

Ardennen, Eifel en Sauerland zijn wel de dichtstbijzijnde plekken om in het buitenland te sturen :)
Ik las dat posbank in de zomermaanden dicht is voor motoren? Maar in voorjaar wss wel mogelijk? Klinkt goed!

Rest ook :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• fazertje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:45
mijn motor.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2rmF8ShxohdoI7BJJi2L4svCslk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t7F7LyQw0IyCrzHZOmoPYj0Z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nehal3m

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:56

Destruction

(ex-)Automonteur

Dat ziet er niet bepaald uit als een fazertje :+

Mijn Fazertje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-LWaaFKM0SowDZDRqnmDxOP2VU4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KX1jaopZVLJLQOEsMARyYkZp.jpg?f=user_large

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
TweakerVincent schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 16:54:
[...]

de navigatie geeft toch alleen de bocht aan? Of mis ik iets? :)
Wat ik bedoel is dat de navigatie sommige bochten rechter laat lijken dan ze zijn. Als ze knijpen (dus scherper worden naarmate de bocht vordert) zie je dat vaak niet op het schermpje. Ook zie je de verkanting niet, dus of het asfalt met de bocht mee buigt of niet. Allemaal factoren die wel van belang zijn. Niet om nerveus van te worden, want je ontwikkelt vanzelf dat gevoel. Maar dan moet je wel naar de bocht kijken en niet naar je schermpje. ;)

Dus navigatie om te navigeren, waar je moet afslaan, jazeker. :) Navigatie om het verloop van de bocht in te schatten, nee. Wees daar zeker in het begin voorzichtig mee.

[ Voor 11% gewijzigd door DrivinUCrazy op 06-01-2024 17:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

TweakerVincent schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 17:04:
[...]

Is deze site 100% betrouwbaar? https://rijkswaterstaatstrooit.nl

Heb geen zin in pekel in mijn motor?
Ja en nee. Ja voor rijkswaterstaat strooiers (A-wegen en grote N wegen). Nee voor (veel) gemeente strooiers.

[ Voor 4% gewijzigd door _eLMo_ op 06-01-2024 17:43 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Het gaat ook vriezen de komende dagen. Reken er maar op dat er gestrooid gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:39
Ik ben 37 jaar, autorijbewijs, geen motorijbewijs (vandaag eerste proefles gehad en was erg leuk: wat schakelen, noodstop, stapvoets rijden, halve draai, snelle slalom, precisie stop en stopproef gedaan). Heb inmiddels een Zero FXE (15kw versie) gekocht.

Als ik nu ga lessen krijg ik automatisch rijbewijs A? Ook als ik op mijn eigen 15kw motor zou gaan lessen? Zeg niet dat ik dit wil, want wil het schakelen ook gewoon leren, just asking. Leerschool eigenaar was hier niet erg concreet over en kan het online niet vinden.

Verder aan het kijken naar een helm, jas, broek, handschoenen, schoenen, bandana, slot, gehoorbescherming en telefoonhouder. Nog dingen die ik vergeet? Ik ben van plan te kopen bij KTC Moto of is dit een afrader? Nog bepaalde merken die bijzonder (niet) goed zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

_eLMo_

Ja je kan rijbewijs A halen:
https://www.rijksoverheid...-voor-mijn-motorrijbewijs

Afrijden op zware motor is het belangrijkst, maar liever al voor die tijd oefenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-06 15:36
Vanmiddag de (circuit)Street Triple R van mijn vriendin opgehaald van zijn beurt, maar het was inderdaad wel verrekte koud aan de vingertjes :+
TweakerVincent schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 17:15:
[...]

Ik las dat posbank in de zomermaanden dicht is voor motoren? Maar in voorjaar wss wel mogelijk? Klinkt goed!

Rest ook :)
Misschien, er wordt al jaren over gesproken om de Posbank helemaal te sluiten voor gemotoriseerd verkeer, maar helemaal defnitief is het nog niet. Maar persoonlijk vind ik de Posbank ook erg overrated. Er zitten 2 haarspeldbochtjes in maar je kunt eigenlijk niet anders als stapvoets rijden omdat het er zo vol is met verkeer. Die haarspeldbochtjes kun je mijns inziens beter oefenen met wat tennisballen op een grote parkeerplaats of inderdaad bij een training op bijvoorbeeld Midland circuit in Lelystad.

Voor leuk sturen kun je ook naar Twente, Achterhoek of Zuid-Limburg :Y Toch een stukje dichterbij en daarom misschien wat minder "angstaanjagend" als Ardennen / Eiffel / Luxemburg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
Card Nox schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 18:01:
Ik ben 37 jaar, autorijbewijs, geen motorijbewijs (vandaag eerste proefles gehad en was erg leuk: wat schakelen, noodstop, stapvoets rijden, halve draai, snelle slalom, precisie stop en stopproef gedaan). Heb inmiddels een Zero FXE (15kw versie) gekocht.

Als ik nu ga lessen krijg ik automatisch rijbewijs A? Ook als ik op mijn eigen 15kw motor zou gaan lessen? Zeg niet dat ik dit wil, want wil het schakelen ook gewoon leren, just asking. Leerschool eigenaar was hier niet erg concreet over en kan het online niet vinden.

Verder aan het kijken naar een helm, jas, broek, handschoenen, schoenen, bandana, slot, gehoorbescherming en telefoonhouder. Nog dingen die ik vergeet? Ik ben van plan te kopen bij KTC Moto of is dit een afrader? Nog bepaalde merken die bijzonder (niet) goed zijn?
Afhankelijk van hoe je gaat rijden (fun, track, offroad, woon-werk) zou ik een regenpak overwegen en eventueel wat addons voor je motorfiets (handkappen, handvatverwarming, bagage, etc).

In mijn ervaring is Goretex goed waterdicht spul. Kleding zou ik echt passen, evenals helmen. In mijn ervaring is bestellen, passen, terugsturen tijdrovend en lang niet zo leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent

ktc motor moet je even een kortingsbon regelen via je rijschool of gewoon 10% korting vragen (laatste ging makkelijk laatste keer dat ik wat kocht daar) Ze zijn best prijzig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

Je mag wel voor je A op gaan, maar dat moet je wel op een zware motor doen. Is ook wel eens gezeik geweest als een rijschool een begrensde en onbegrensde motor had coals de CB500, maar de zwaardere toevallig panne had en uit nood de lichtere werd gebruikt. Technisch gezien ga je dan niet voor je A op. En dat terwijl er voor het rijexamen praktisch geen verschil is tussen die twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:06

jeroenathome

Een regel tekst

Zover ik het heb meegekregen is de posbank in het weekend afgesloten voor gemotoriseerd verkeer. Voor de rest klopt het dat het gewoon druk is op de posbank. Hetzelfde geldt voor de Sallandse heuvelrug (holterberg). Zondags moet je voor 10 uur er zijn om het nog leuk te houden met minimaal verkeer.

@Card Nox Laat je goed voorlichten in de winkel en probeer nu al te bepalen wat voor soort rijder jij bent. Het hele jaar of alleen met mooi weer kan de keuze flink beïnvloeden. Tevens of je offroad gaat of alleen toerritten gaat maken kan de keuze veranderen. Vraag of je een proefrit met een helm mag maken. Je kan dan het verschil merken in windgeruis tussen de helmen. Vergeet jou nek ook niet. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het dragen van een sjaal of scarfe prettig is. Een rit gehad waar ik het niet heb gedragen en dat was ook de rit dat ik een steentje en een hommel tegen mijn nek aan heb gekregen. Dat voelde niet lekker aan. Nu bescherm ik mijn nek altijd. Ook als het boven de 25 °C is.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 07:59
jeroenathome schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 20:01:
.
@Card Nox Laat je goed voorlichten in de winkel en probeer nu al te bepalen wat voor soort rijder jij bent.
Dat is niet te doen, je ideeën veranderen, interesses, je skill, mogelijkheden, enz.
Koop gewoon wat je kunt en wilt betalen, wat lekker zit en past bij het idee dat je op dit moment van motorrijden hebt.
Is dat racer van voor tot achter dan zou ik geen enduro helm + boots kopen.

Ik ben begonnen met een kevlar jeans en zo een hoodie windstopper jas van Held met protectie. Paste goed bij mijn motorscooter Vespa. Een jaar later kwam er een Yamaha FJ 1200 bij en kocht ik een Macna textiel combi pak. Veel later ontdekte ik offroad rijden en je raad het al ook daar heb ik nu van alles voor aan kleding en bescherming.

Daarover gesproken, kleding, offroad en morgen rijden:
Wel of niet de thermo voering in broek en jas?
Heb sowieso als basis een set lang thermo ondergoed (broek van Craft, shirt merinowol van de Decathlon).
Maar ik twijfel een beetje of die dikke extra laag voering te warm gaat zijn bij offroad inspanningen.

Misschien maar gewoon zo klein mogelijk opvouwen en in mijn tas meenemen. Alhoewel eenmaal koud je het ook niet zomaar weer warm krijgt. :?

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:39
Thanks iedereen voor de info, tips en het meedenken!

@_eLMo_, thanks ik moet dus op een zware afrijden. Zou ik dat niet doen dan mag ik pas na 2 jaar op een zware motor rijden als ik het goed begrijp.

@nehal3m, er zit een MKC om de hoek, daar ga ik morgen heen. Ik zal voornamelijk wat woon-werk of voor de lol wat rijden. Geen bizarre kou en regen, ik wil motor rijden voor de lol, het is geen noodzaak.

@TweakerVincent, yes heb ik van de instructeur gekregen, toch mooi meegenomen.

@DrivinUCrazy, thanks, de instructeur raadde het ook aan aangezien de proefles best goed ging zou hij het zonde vinden niet meteen voor zwaar te gaan.

@jeroenathome, ik verwacht niet in bizarre koud / regen te gaan rijden, wat niet wil zeggen dat ik nooit nat zal worden :D. Een bandana heb ik opgeschreven. Heb 2 jaar geleden een electrische scooter gereden en toen een prul gekocht, maar iets was beter dan niets, toen ook eens een steentje tegen mijn nek gekregen. Proefrit wordt lastig aangezien ik nog geen rijbewijs heb...ofja lastig, ik kan het gewoon doen maar lijkt me niet verstandig.

@Bommes, ik snap je punt. Voor nu is het rustig wat commuten en af en toe een ritje voor de lol. dan val ik denk ik in de urban / classic rijder al vind ik zo snel geen 'omschrijving' van wat dat precies mag inhouden.
Mbt je thermo, je kunt het ook aantrekken en als het te warm is uittrekken, afkoelen gaat vaak beter dan warm worden inderdaad.

EDIT: Even een helm die me wel leuk leek op MKC in Google gogooit... ipv (€190 - 10% =) €170 voor €132, dat vind ik dan toch relatief grof als ik eerlijk ben. Op een andere site weer €210 .. prijzen liggen wel beetje all over the place zo. De jas scheelt maar 10 euro en de broek niets.. Ook nagenoeg niets tov Duitsland.. Gemak is ook wat waard en koop op mijn eenmanszaak dus wellicht toch maar een one stop shop nemen en voor het advies betalen.

[ Voor 18% gewijzigd door Card Nox op 06-01-2024 20:57 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X4hq2nOqGpts7BCEypNJE3bmNlI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YQmQMC42gvKhhbVpfjzbYluM.png?f=fotoalbum_large
een echte cafePub-racer ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LQztdA1--CRFVg8QSw9oI5fABxs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kWjDwsMaZ1MSgLzlGhCwU2DM.png?f=fotoalbum_large

wel wat vochtig hier.. zie ToolkiT in "Het "discussieer hier over grappige plaatjes topic" deel 2"

[ Voor 41% gewijzigd door ToolkiT op 06-01-2024 20:53 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ik had vandaag ook gewoon weer laagjes, dan kan je makkelijk aanpassen.
Je rijdt op de Tet geen 80 dus dat scheelt met rijwind (hier is het meer ploegen dan rijden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Bommes schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 20:34:
je ideeën veranderen, interesses, je skill, mogelijkheden, enz.
Uiteindelijk wil je toch een Harley :+
(en dan begint het weer opnieuw, elke andere harley dan degene die jij hebt heeft ook weer z'n charmes ;)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:37

4x2

lộn xộn quá

s006110 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:03:
[...]

Daar heb je op zich wel een punt. Ik weet dat het met de originele (dubbele carburateur) opstelling het ook een drama was om dit af te stellen.

Echter is dit eigenlijk ‘gewoon’ het Harley principe met een enkele carburateur.

Wat nog wel een onbekende factor blijft is het ram-air effect… ik weet nog niet wat ie op snelheid gaat doen als er meer lucht in geperst gaat worden.
Je hebt een CV carburateur, die werken er meestal niet beter op met zo'n los filter, ik zou sterk aanraden om de luchtinlaat van je enkele carburateur terug te sturen naar je frame en gewoon het originele filter te gebruiken. Maakt je leven een stuk makkelijker (buiten het IMhO irritante gegorgel wat je met zo'n open filter hebt)
Ram air effect is inderdaad ook iets om rekening mee te houden, maja, dat kun je wel min of meer wegpoetsen door m stomweg aan de rijke kant te houden.

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:56

Destruction

(ex-)Automonteur

jeroenathome schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 20:01:
probeer nu al te bepalen wat voor soort rijder jij bent.
Natuurlijk een heel goed bedoeld advies, maar in de praktijk gaat dit natuurlijk niet werken. Ik ken best een aantal motorrijders, maar geen enkele die vanaf het begin op hetzelfde soort motor rijdt en dus altijd dezelfde soort motorkleding gehad heeft. En dan ken ik motorrijders die al langer motor rijden dan ik leef :+

Zelf begon ik op een VFR, daarna heb ik 2 Diversion's gehad (600 en een 900), daarna juist weer een CBR en nu een Fazer. Ondertussen was ik ook nog ergens mede eigenaar van een Magna, kortom.. Ik heb ook eigenlijk al van alles gehad :+ Eigenlijk is de Fazer voor langere ritten een maatje te klein voor mij. Een lang verhaal kort is dus dat er waarschijnlijk iets bij gaat komen dat (weer) meer in de richting van een toerbuffel gaat (Diversion 900 of iets dat daarmee vergelijkbaar is) en als de Fazer (tegen mijn plannen in) niet blijft dan zal het waarschijnlijk niemand hier verbazen als ik ooit weer een VFR of iets van die soort post :+

Het hangt er maar vanaf wat je wil en hoe je van plan bent de motor te gebruiken. En ja, ook het beeld dat je daarbij hebt zal ooit eens anders worden. Toen ik 3,5 jaar geleden de Fazer kocht leek het me de ideale middenweg tussen de Diversion 900 en de CBR600F die ik daarvoor had. Nu merk ik dat ik na een lange(re) rit (100+ km) op de Fazer eigenlijk geen knieën meer over heb (ik zit te ver gebogen dus) en zo'n Fazer ook een stuk gevoeliger is voor een topkoffer dan bijvoorbeeld die Diversion 900 die ik gehad heb. En daar ga je dan alweer.. Nou, dat dus. Nu wil ik een toerbak om het land mee door te kunnen rijden en dan de Fazer houden voor wat gooi en smijtwerk in de omgeving. En daarna bedenk ik waarschijnlijk weer iets anders.. Etc.

[ Voor 17% gewijzigd door Destruction op 06-01-2024 23:32 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kneusteun
Eens, van allroad naar café naar racer naar supermoto naar allroad.
Heb een fikse verzameling helmen en kleding, maar zoals Bommes al aangaf mijn jeans en neutrale zwarte jas kan ik op alle fietsen prima gebruiken. Dus koop ik het begin wat goeds in een goede sale en kijk daarna wat je gaat verbeteren of toevoegen.

En het is heel verleidelijk om dingen op kleur te matchen, maar zo dodelijk bij de aankoop van je volgende fiets… want die komt er.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

_eLMo_

Als je niet houd van warmte: koop pak/helm die licht van kleur is. Dat is wat ik heb gedaan. Vooral helm van matzwart naar wit met wat rood/blauw opdruk scheelde enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
botoo schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 21:35:
[...]

(en dan begint het weer opnieuw, elke andere harley dan degene die jij hebt heeft ook weer z'n charmes ;)
Uiteindelijk ja… als je met pensioen bent :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
_eLMo_ schreef op zondag 7 januari 2024 @ 00:05:
Als je niet houd van warmte: koop pak/helm die licht van kleur is. Dat is wat ik heb gedaan. Vooral helm van matzwart naar wit met wat rood/blauw opdruk scheelde enorm.
Is qua veiligheid ook beter, mooier als je opvalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

botoo schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 21:35:
[...]

Je schreef BMW verkeerd, maar verder ben ik het met je eens :Y Nu al 3 BMWs gehad (heb er 1 verkocht, de S1000RR, dus twee nog in bezit) en het kriebelt om er eentje in te ruilen. Totaal heb ik 3 BMWs maar de 550i mag niet meegeteld worden in dit topic.

En als je je dan écht oud voelt.. dan een Goldwing. Rijden erg goed maar het is meer een cabrio op 2 wielen dan een motor. Perfect als je rustig rond wil rijden en van het uitzicht wil genieten.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
4x2 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 23:09:
[...]

Je hebt een CV carburateur, die werken er meestal niet beter op met zo'n los filter, ik zou sterk aanraden om de luchtinlaat van je enkele carburateur terug te sturen naar je frame en gewoon het originele filter te gebruiken. Maakt je leven een stuk makkelijker (buiten het IMhO irritante gegorgel wat je met zo'n open filter hebt)
Ram air effect is inderdaad ook iets om rekening mee te houden, maja, dat kun je wel min of meer wegpoetsen door m stomweg aan de rijke kant te houden.
Ik heb een Mikuni carburateur en geen CV (Harley).

Terugleiden het frame is geen optie qua ruimte.

Ik heb vandaag na wat fijner afstelwerk een zeer positieve proefrit gehad. Het koppel onderin is overduidelijk flink toegenomen, en de gasrespons is ook uitermate prima… het enige waar ik soms een beetje ‘last’ van heb is het terugvallen naar stationair, om dan vervolgens gelijk weer aan het gas te gaan… dat moet je met beleid doen. Verder valt het me totaal niet tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

CV staat voor constant vacuum en dat heb je wel degelijk ;)
En dat probleem wat je nu hebt met hernemingen kan daar goed door komen,
Terugvallen naar stationair los je normaal op met de mengselschroef / stationairsproeier, net als oppakken vanaf stationair.
Oppakken over het 1/4-3/4e bereik zit meer in de reactie van de gasschuif op het vacuum, de veer die er tussen zit en de gaatjes in de gasschuif (dat is iig wat je aan kan passen)
Het ding rijdend krijgen is het punt meestal niet, het ding perfect rijdend krijgen is wel een stuk lastiger (en met zo'n open filter bijna onmogelijk)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Nu online
noes schreef op zondag 7 januari 2024 @ 00:50:
[...]

...
En als je je dan écht oud voelt.. dan een Goldwing. Rijden erg goed maar het is meer een cabrio op 2 wielen dan een motor. Perfect als je rustig rond wil rijden en van het uitzicht wil genieten.
Heb je ooit op een goldwing gereden?
Ja ze zijn groot en luxe en lomp. Maar vergis je niet in wat je met zo'n motor kunt doen. Zodra ze rollen lijken ze veel gewicht te verliezen.
Ik heb zelf de 1200 gehad (gekocht toen ik 20 was) en nu nog een 1500 en 1800, maar nu beide met zijspan.

Ook mijn broertje heeft nog solo goldwing. Maar als we een dagje Duitsland in gaan om te rijden dan hebben menigeen moeite om hem bij te houden, en dan rijdt er een s1000rr en een ktm 1290 mee.... en alledrie rijden ook op het circuit met 1000s en rijden dan vergelijkbare tijden, dus ze kunnen allemaal wel rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:50
BvZwolle schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:05:
In het kader van vakantie en niks te toen hebben...
Lekker ingesponst en droog gereden. Ik sta op het punt hem te koop aan te bieden, want vrouwlief zit niet lekker achterop. Toch wel een dingetje. Er zijn maar weinig motoren waarbij ik zo'n tunnelvisie krijg als ik hem volgas open trek.
Nu op zoek naar een waardige opvolger.
Het verstand zegt R1200/1250GS. Het gevoel zegt van niet, want iedereen rijdt daarop.
Suggesties welkom!
[Afbeelding]
ik heb een comfort zadel op de tracer en damm ik kreeg een goeie vriendin laatst gewoon niet meer van de motor af :P :*)
Ze zat zo heerlijk zei ze >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

harley schreef op zondag 7 januari 2024 @ 09:22:
[...]

Heb je ooit op een goldwing gereden?
Ja ze zijn groot en luxe en lomp. Maar vergis je niet in wat je met zo'n motor kunt doen. Zodra ze rollen lijken ze veel gewicht te verliezen.
Ik heb zelf de 1200 gehad (gekocht toen ik 20 was) en nu nog een 1500 en 1800, maar nu beide met zijspan.

Ook mijn broertje heeft nog solo goldwing. Maar als we een dagje Duitsland in gaan om te rijden dan hebben menigeen moeite om hem bij te houden, en dan rijdt er een s1000rr en een ktm 1290 mee.... en alledrie rijden ook op het circuit met 1000s en rijden dan vergelijkbare tijden, dus ze kunnen allemaal wel rijden.
Ja zeker. De laatste 1800 met dct. Reed idd erg goed, voldoende kracht en vrij wendbaar. Maar het daagt niet uit om snel mee te gaan rijden. Blijft ook een groot ding, maar wel mooi.

Vond zelf de zithouding niet ideaal, mij te onderuitgezakt waardoor de onderrug belast wordt bij accelereren. Oh en de knoppen aan het stuur.. 20 per kant ofzo, niet zo overzichtelijk.

Wat wel indrukwekkend was: motor starten en je voelt niks. Geen trillingen, geen (nauwelijks) geluid. Mooi zo'n 6 :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Nu online
@noes nou vooruit dan ;)
Ff zonder gein, ik lees vaak opmerkingen over bepaalde merken/typen motoren.
Maar bij doorvragen blijken het aannames en vooroordelen te zijn niet gebaseerd op eigen ervaring. Daar kan ik niet zo goed tegen. Als je niet uit eigen ervaring spreekt kun je niet goed beoordelen imo.
De nieuwste gl1800 heb ik nog niet mee gereden, en zithouding kan wel kloppen. Je zit al gauw onderuitgezakt, maar dit is ook beetje persoonlijk. Daarom heb ik bewust geen ruggesteun, dan zit ik een stuk actiever en houdt het uiteindelijk langer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

harley schreef op zondag 7 januari 2024 @ 10:35:
@noes nou vooruit dan ;)
Ff zonder gein, ik lees vaak opmerkingen over bepaalde merken/typen motoren.
Maar bij doorvragen blijken het aannames en vooroordelen te zijn niet gebaseerd op eigen ervaring. Daar kan ik niet zo goed tegen. Als je niet uit eigen ervaring spreekt kun je niet goed beoordelen imo.
De nieuwste gl1800 heb ik nog niet mee gereden, en zithouding kan wel kloppen. Je zit al gauw onderuitgezakt, maar dit is ook beetje persoonlijk. Daarom heb ik bewust geen ruggesteun, dan zit ik een stuk actiever en houdt het uiteindelijk langer uit.
Zeker, veel tourmotoren worden vaak afgeschilderd als sloom of saai. Terwijl een R1200RT of K1600GT alles kan wat je met de meeste sportbikes ook kan, maar dan in comfort ;).

Ben ook niet zo fan van de GS en andere SUV/crossover/adventure motoren om die reden: de actieve tourmotor is daardoor vrijwel verdwenen (op eerdergenoemde BMWs na) en dat gat lijkt voorlopig niet gedicht te worden. Gelukkig zien we nu wel weer wat opkomst in de sporttour modellen.

Denk dat mijn lengte mij parten speelt op de Goldwing. Maar het was absoluut een goed rijdende motor :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Dat vind ik nu ook bijzonder jammer bij bijvoorbeeld Yamaha. De FJR is weg. De XT1200Z Super Tenere is weg. En hoe fijn de Tracer ook is, dat is géén vervanging voor beide modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-06 23:07
DrivinUCrazy schreef op zondag 7 januari 2024 @ 10:56:
Dat vind ik nu ook bijzonder jammer bij bijvoorbeeld Yamaha. De FJR is weg. De XT1200Z Super Tenere is weg. En hoe fijn de Tracer ook is, dat is géén vervanging voor beide modellen.
Dan overstappen naar het Honda kamp met de NT1100?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazertje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:45
Oude Naam, als ik die moet wisselen met mijn motor.... :)

DT175,  TDR250, 2x xj600,  2x gs500e, 2x rd350 ypvs, yzf750, fz750, fazer600, 2x fazer1000, sv650, tl1000S xt660r, xt660 tenere, 2x cbr900rr, 950 superduke, 950 super enduro, 950 SM, 690 enduro, 690 SM,  R1100GSA,  R1150GSA, F800ADV, GSXR1000r  PAN1100, R1200 gs Rally. Ducati 600 SS Nuda   R1250GS ADV HPN,  M1000R, F650GS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:06

jeroenathome

Een regel tekst

@Bommes @Destruction Zelf heb ik binnen een jaar spijt gehad dat ik een 2-delig leren pak heb gekocht nadat ik mijn rijbewijs had gehaald. Ik ging ook naar mijn werk op de motor en rijden bij lage temperaturen was ook geen probleem. Een leren pak is hiervoor niet de beste keus. Als ik toen direct een ander pak had gekocht had dit gewoon in kosten gescheeld.

Het klopt dat je in verloop van tijd beter beeld hebt wat voor soort rijder je bent en dat dit ook kan wijzigen, maar dit zal vaak niet binnen een jaar zijn. In 2022 ben ik van de FZ8 naar de Teneré gegaan omdat ik alsnog offroad wil gaan rijden, Dit was een quilty pleasure uit mijn kindertijd toen er nog een strandrace was in Nederland. Bij de aanschaf van de FZ8 was dit nog niet in gedachten gekomen.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri.
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Destruction schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 23:17:
[...]

Natuurlijk een heel goed bedoeld advies, maar in de praktijk gaat dit natuurlijk niet werken. Ik ken best een aantal motorrijders, maar geen enkele die vanaf het begin op hetzelfde soort motor rijdt en dus altijd dezelfde soort motorkleding gehad heeft. En dan ken ik motorrijders die al langer motor rijden dan ik leef :+
Dan ben ik de uitzondering, rij al 40 jaar motor, altijd met een textiel jas en meestal leren broek (dit is zelfs de broek die ik 38 jaar geleden heb gekocht, wel een paar keer gerepareerd door specialist), soms met textiel broek, rij ook het hele jaar rond (+10k per jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
BvZwolle schreef op zondag 7 januari 2024 @ 11:08:
[...]

Dan overstappen naar het Honda kamp met de NT1100?
Dat had ik serieus overwogen, maar toen had ik de Tracer al. Die weer inruilen vind ik kapitaalvernietiging.

In verband met ergonomie kijk ik meer naar all-roads. En onderhoudstechnisch schijnt de Africa Twin en NT1100 niet zo heel fijn te zijn ivm bereikbaarheid van componenten. Met 2 beurten per jaar ook iets om rekening mee te houden, hoewel dat niet mijn probleem is. ;)

De Africa Twin blijft wel hoog op mijn lijstje staan, maar de Tigers ook. En sinds kort dus de GSX-S1000GX. Wat in feite een Suzuki Tracer is, maar dan met meer vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
4x2 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 08:51:
CV staat voor constant vacuum en dat heb je wel degelijk ;)
En dat probleem wat je nu hebt met hernemingen kan daar goed door komen,
Terugvallen naar stationair los je normaal op met de mengselschroef / stationairsproeier, net als oppakken vanaf stationair.
Oppakken over het 1/4-3/4e bereik zit meer in de reactie van de gasschuif op het vacuum, de veer die er tussen zit en de gaatjes in de gasschuif (dat is iig wat je aan kan passen)
Het ding rijdend krijgen is het punt meestal niet, het ding perfect rijdend krijgen is wel een stuk lastiger (en met zo'n open filter bijna onmogelijk)
Ow… ik dacht dat CV het merk van de standaard HD carbs was…

Nu zit ik nog steeds te wachten op verse bougies, want die zijn ook verre van fris meer, wat ook zeker een oorzaak is van misfires… daarnaast heb ik ook preventief maar nieuwe bobines gekocht, want die zullen na 30 jaar ook niet meer al te best zijn (en dan met name de kabels, welke vast zitten aan de bobines)

En perfect rijden zal het inderdaad nooit gaan worden, maar goed genoeg is eigenlijk het streven. En dat streven zit ik eigenlijk al op. Ik weet dat ik wat top vermogen heb ingeleverd met deze setup, maar het koppel wat ik er voor terug gekregen heb, is het meer dan de moeite waard! (Man wat sleurt dat ding er nu aan zeg 💪)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 04-06 15:29
Winterpauze hier, dus tijd voor flauwe grapjes. :)

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSDCr2ocRqaz-OznQ2dKogXS6hfe_bebWrMBdsUwo5L6iTVyrE&s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Nu online
Hier ook wat discussievoer over de slechtste motoren ;) :
https://www.motorcyclisto...bYsuXaxPjaX-ac51MmC96u2FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Toch zitten daar een paar parels tussen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07:31
DrivinUCrazy schreef op zondag 7 januari 2024 @ 12:33:
[...]

Dat had ik serieus overwogen, maar toen had ik de Tracer al. Die weer inruilen vind ik kapitaalvernietiging.

In verband met ergonomie kijk ik meer naar all-roads. En onderhoudstechnisch schijnt de Africa Twin en NT1100 niet zo heel fijn te zijn ivm bereikbaarheid van componenten. Met 2 beurten per jaar ook iets om rekening mee te houden, hoewel dat niet mijn probleem is. ;)

De Africa Twin blijft wel hoog op mijn lijstje staan, maar de Tigers ook. En sinds kort dus de GSX-S1000GX. Wat in feite een Suzuki Tracer is, maar dan met meer vermogen.
De GSX-S1000GT vind ik een fijne fiets en zou ik verkiezen boven zowel de Tracer 9 als de Ninja 1000 SX als totaalpakket. Voeg daar een setje semi-actieve stelten aan toe voor €2.000 en je komt eind bij jouw voorkeur richting all-road, ik voorspel dat deze GSX-S1000GX jou en veel anderen gaat bevallen.

Overigens kan ik natuurlijk niet onvermeld laten dat de enige ware moderne (doch op traditie gestoelde )sport-tour-fiets natuurlijk een V100 Mandello is.;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Tja, de kniehoek van de Tracer 9 zit me al op het randje. Als dit voor de Suzuki "lekker sportief!" nóg wat scherper wordt, houd ik het geen dag rijden vol. Dat is voor mij de doorslaggevende factor bij de keuze van een motor. En voorlopig hoeft de Tracer niet weg. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

WilbertNeems schreef op zondag 7 januari 2024 @ 15:31:
[...]

De GSX-S1000GT vind ik een fijne fiets en zou ik verkiezen boven zowel de Tracer 9 als de Ninja 1000 SX als totaalpakket. Voeg daar een setje semi-actieve stelten aan toe voor €2.000 en je komt eind bij jouw voorkeur richting all-road, ik voorspel dat deze GSX-S1000GX jou en veel anderen gaat bevallen.

Overigens kan ik natuurlijk niet onvermeld laten dat de enige ware moderne (doch op traditie gestoelde )sport-tour-fiets natuurlijk een V100 Mandello is.;)
Je vergeet de R1250RS, de RS staat voor Reise Sport. En ook op traditie gestoeld, BMW heeft al heel lang een RS in het gamma.

Ben het wel met je eens dat de V100 wel een prachtige motor is :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
https://www.mitas-moto.co...banden/enduro-trail-rally
deze gaan eronder komen.

Edit: verkeerde link... handig die naamswijzigingen

[ Voor 23% gewijzigd door kneusteun op 07-01-2024 18:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07:31
DrivinUCrazy schreef op zondag 7 januari 2024 @ 15:42:
Tja, de kniehoek van de Tracer 9 zit me al op het randje. Als dit voor de Suzuki "lekker sportief!" nóg wat scherper wordt, houd ik het geen dag rijden vol. Dat is voor mij de doorslaggevende factor bij de keuze van een motor. En voorlopig hoeft de Tracer niet weg. ;)
Je verwachting is dus dat de GX "sportiever" wordt dan de Tracer?

@noes
De R1250RS liet ik onbenoemd maar is zeker een ware sport-tour waar ik de Ninja 1000SX en GSX-S1000GT ook onder schaar. Ik bedoelde vooral mijn persoonlijke ware te benoemen. ;)

De R-modellen kunnen mij meestal niet zo bekoren toch een R1250RS nog wel eens willen proberen vanwege de vele overeenkomsten met een V100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

WilbertNeems schreef op zondag 7 januari 2024 @ 16:53:
[...]

[..]
@noes
De R1250RS liet ik onbenoemd maar is zeker een ware sport-tour waar ik de Ninja 1000SX en GSX-S1000GT ook onder schaar. Ik bedoelde vooral mijn persoonlijke ware te benoemen. ;)

De R-modellen kunnen mij meestal niet zo bekoren toch een R1250RS nog wel eens willen proberen vanwege de vele overeenkomsten met een V100.
Ah zo. Ik kan de R1250RS van harte aanbevelen :Y en zou de V100 ook nog wel eens willen proberen. De Ninja en GSX-S GT trekken me veel minder. Zie ik toch als een naked-met-kuip dan een sporttour, maar wellicht is dat ten onrechte.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Bommes
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pycqkPbh0e4PuK9W3rUqE1hT6_4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x82A4U4EBqDjY76I7p1d2HFK.jpg?f=fotoalbum_large

Ja hoor..
Je zou toch denken dat ik onder tussen er wel iets van geleerd zou hebben.
Voor de wat nieuwe hier: 3de keer ondertussen dat mijn motor ongeveer zo tegen een boom aan ligt.

Complete dasboard constructie afgebroken.. ;(
Is ook compleet van bubblegum gemaakt, versterkt met bobbeltjes plastic. Dus je kunt wel nagaan wat voor krachten er tijdens deze crash vrij zijn gekomen >:)

Oorzaak:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sd8UMBb5rnMdPYPcQ1SxxkWlDQo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dC3w75zxpK5iX8AcBQOODmwX.jpg?f=fotoalbum_large
Rode bocht iets te ruim, voorwiel komt tegen de groene (gladde) dode tak. Motor kiepert met mij en al over die tak precies tegen die ene boom in de wijde omtrek.
Dit alles in zijn 1 met een slakken gangetje.
Ik heb dus echt niks, behalve de balen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

't Is tijd om wat rustiger aan te gaan doen Bommes, koop een Harley ;) of blijf uit de buurt van bomen.

Dat bubblegum spul is mss een breaking point en juist wel makkelijk(betaalbaar) te vervangen?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Pancake :P
Tijd voor upgrades dus; Is toch bekant gratis?

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Oh damn, heel zuur inderdaad.
Excuus om te vervangen voor een rally tower?

Wel extreem zuur, maar aan de andere kant zo lang je zelf niks hebt, motor kan makkelijker gefixed worden.

Had laatst met iemand over die paaltjes langs de onverharde wegen. (Scheiding fietspad)
Die dingen hebben ook zo’n magische aantrekkingskracht, maar jij focust meer op de grondstoffen 😂

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Oops he did it again. 8)7
Kunnen we deze |:( niet met een boompje krijgen?

Maar wie zet er dan ook van die bomen in het bos? Dáár moesten ze eens wat aan doen.

Zeker dat je echt niets hebt? De schade is dus pas ontstaan bij het omvallen zeg maar, en jij bent gewoon afgestapt?
En misschien dan toch maar een goedkoop barrel voor erbij met zulke avonturen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes is gewoon een dakar rijder, die moet gewoon een woestijn hebben ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 04-06 15:29
@Bommes ;w

Succes met de reparatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nehal3m
Schepen zijn niet gemaakt om in de haven te liggen, dat er dingen stuk gaan hoort bij de hobby.

Dat maakt het er niet leuker op. Heeft Aprilia hier geen rekening mee gehouden? Dat er een breekpen zit ergens?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bommes
kneusteun schreef op maandag 8 januari 2024 @ 08:18:
Bommes is gewoon een dakar rijder, die moet gewoon een woestijn hebben ;)
Mezelf kennende klap ik dan vol op een kameel of een Arabier of zo iets O-)
Dat is werkelijk waar de enige after market oplossing, bizar veel geld voor een stellage die er uit ziet als of het de eerste poging van een stagiair was voor zijn eerste werkstuk.
Zoom maar eens in op de lassen en zo, om te janken.
kneusteun schreef op maandag 8 januari 2024 @ 07:29:
Had laatst met iemand over die paaltjes langs de onverharde wegen. (Scheiding fietspad)
Die dingen hebben ook zo’n magische aantrekkingskracht, maar jij focust meer op de grondstoffen 😂
Die zijn inderdaad zo scary als wat. Je kunt niet anders dan continu in je hoofd hebben: niet op die paaltjes klappen, niet op die paaltjes klappen. Soort van mantra bijna.
DrivinUCrazy schreef op maandag 8 januari 2024 @ 08:00:
Oops he did it again. 8)7
Kunnen we deze |:( niet met een boompje krijgen?

Maar wie zet er dan ook van die bomen in het bos? Dáár moesten ze eens wat aan doen.

Zeker dat je echt niets hebt? De schade is dus pas ontstaan bij het omvallen zeg maar, en jij bent gewoon afgestapt?
En misschien dan toch maar een goedkoop barrel voor erbij met zulke avonturen?
Niet helemaal bij stilstand omgevallen, er zat nog wel een beetje vaart in. Spierpijn aan het einde van de dag, maar dat komt denk ik vooral door het zware rijden door de modder en rommel.

Wat er nu afgebroken is, eerste inschatting, originele Aprilia onderdelen 150 euro in de btw.
Dat valt dus wel mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Deze twee weken maar gewoon voor de tv gaan zitten en de Dakar kijken, dat vind ik persoonlijk een stuk veiliger. En warmer ook. ;)

Jammer overigens dat er dit jaar geen enkele Nederlander meer mee doet op de motor. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
Ik heb deze op het oog, poepsimpel dus er kan weinig aan stuk: https://www.adventurespec...020?category=35#attr=1125

Is vast ook zoiets voor een Tuareg? En anders is het wel te fabriceren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
WilbertNeems schreef op zondag 7 januari 2024 @ 16:53:
[...]

Je verwachting is dus dat de GX "sportiever" wordt dan de Tracer?
Ik wéét het niet, maar bijvoorbeeld op een Kawasaki houd ik het niet lang uit omdat de zit "lekker sportief" is; met de stepjes vrij hoog.
Aangezien die Suzuki wat, 35pk? extra heeft verwacht ik ook daar een iets sportievere setting dan de Tracer. Ze zullen zich toch ergens in moeten onderscheiden, lijkt me.

Ik heb nog niet gezien, maar ook niet echt gezocht ;) , wat het laadvermogen is van de Suzuki. Dat vind ik bij de Tracer namelijk wel wat aan de lichte kant, zeker bij de 900's t/m modeljaar 2020.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-06 23:07
DrivinUCrazy schreef op zondag 7 januari 2024 @ 12:33:
[...]

Tiger altijd goed. Zelf de 1200 gereden, heerlijk comfortabel en een beetje log.
Mijn buurman heeft de Tiger 800XR. Soepel en iets minder bescherming tegen de weersinvloeden.
Van de nieuwe Explorer kan ik niet echt warm worden. Ik lees er ook niet echt heel veel over. De Triumph 900's vind ik dan wel weer erg mooi!
Het 3 cilinder blok is zalig om te rijden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kneusteun
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m7dmlvgBMEbaoyOi3fLJcjA3MvY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ohWiEeZf4t8UZoYAoibNvfut.jpg?f=fotoalbum_large

Tower van 500 euro.
Ziet er beter uit dan dat aprillia ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
kneusteun schreef op maandag 8 januari 2024 @ 09:41:
[Afbeelding]

Tower van 500 euro.
Ziet er beter uit dan dat aprillia ding
Die is ook mooi ja; is dat die van thermoplastic? Daar zitten de lampjes en alles bij geloof ik he?

Ik twijfelde een beetje over de constructie, wat vind je daarvan qua sterkte?

Het loopt tussen die Adventurespec mini en zoiets voor mij. Zo'n kleintje is wel iets meer hufter proof denk ik en het enige dat ik eigenlijk nodig heb is een GPS-mount op hoogte zodat ik niet steeds naar beneden hoef te kijken voor de route (zoals nu).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oe3_SgUEHXz7qFo75LKAH2G20hs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fOpRn5tJzf0R83hCrspr8R1J.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Is de demo van mijn garage.
Hij gaf juist aan dat het 3D print een win is, als iets kapot gaat heb je voor 2 euro een nieuw stuk.

Hij is een Rally raid rijder, dus hij zal wel aardig getest hebben..

Een normale tower zit op 1200,- en als je valt is de kans groot dat je of de hele tower kapot hebt, en met pech meer dan alleen de tower.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
kneusteun schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:01:
Is de demo van mijn garage.
Hij gaf juist aan dat het 3D print een win is, als iets kapot gaat heb je voor 2 euro een nieuw stuk.

Hij is een Rally raid rijder, dus hij zal wel aardig getest hebben..

Een normale tower zit op 1200,- en als je valt is de kans groot dat je of de hele tower kapot hebt, en met pech meer dan alleen de tower.
Daar zit wat in ja, en je kan ze eventueel ook zelf printen natuurlijk (ik woon nu in een tijdelijk huisje, jeuj Oost Groningen, dus m'n FLSUN staat bij een vriend). Moet ik wel de originele .stl's hebben en m'n printer geschikt maken voor ABS.

Maar zo'n klein ding raakt de grond gewoon niet, of je moet Bommes-pech hebben en tikkertje spelen met een boom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
nehal3m schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:11:
[...]

Daar zit wat in ja, en je kan ze eventueel ook zelf printen natuurlijk (ik woon nu in een tijdelijk huisje, jeuj Oost Groningen, dus m'n FLSUN staat bij een vriend). Moet ik wel de originele .stl's hebben en m'n printer geschikt maken voor ABS.

Maar zo'n klein ding raakt de grond gewoon niet, of je moet Bommes-pech hebben en tikkertje spelen met een boom...
Als je beetje fanatiek offroad gaat (waar ik vanuit gaat als je een tower nodig hebt) dan gaat dat zeker wel gebeuren.

Ik ga er ook zeker van uit dat ik wat ga mollen op mijn fiets. Dat scheelt als het mis gaat al 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
kneusteun schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:28:
[...]

Als je beetje fanatiek offroad gaat (waar ik vanuit gaat als je een tower nodig hebt) dan gaat dat zeker wel gebeuren.

Ik ga er ook zeker van uit dat ik wat ga mollen op mijn fiets. Dat scheelt als het mis gaat al 😂
Je hebt gelijk, ik heb meer gesloopt dan me lief is en dat was nooit voorzien. :P

En bovendien heeft m'n printer dan eindelijk echt nut. Toch maar heroverwegen.
Pagina: 1 2 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.