Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 101 Laatste
Acties:
  • 473.117 views

Acties:
  • +43 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Knoop doorgehakt, zojuist een Africa twin gekocht!

Ex demo, alle mogelijke opties zitten er op. 1680km op de klok, dus nog goed voor jaren plezier oOo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OJcr5epwnej4y5IVJJe62_5nogo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NeLraO6dDqmcibgOKLYR0hYe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 56% gewijzigd door Koekstra op 15-03-2024 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
cyntax schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 17:10:
[...]

Ik heb even geluisterd en dat vage aanzuig geluid hoort echt niet. Klinkt als een turbo met een gare lager, kan het niet anders beschrijven. Na een snelle google kan het mogelijk de alternator zijn die langzaam kapot aan het gaan is. Je kan even controleren of die van jou ook zo een geluid maakt als je er met de hand aan draait: YouTube: R1200GS Adventure Alternator Noise

Die van jou klinkt net als het geluid uit dit filmpje:
https://vimeo.com/113128578

Met bijbehorende topic:
https://www.ukgser.com/co...ad-the-same-issue.245772/
Dank, dat krijg ik ook te horen op het GS-forum inderdaad. Dit weekend even de dynamoriem lostrekken & kijken of het dan weg is, en zoja maar een andere dynamo zoeken :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:33
Koekstra schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 18:14:
Knoop doorgehakt, zojuist een Africa twin gekocht!

Ex demo, alle mogelijke opties zitten er op. 1680km op de klok, dus nog goed voor jaren plezier oOo

[Afbeelding]
Een Adventure Sports? Met DCT?
[Edit] Nee want ik zie een quickshifter dus geen DCT.
Hoe dan ook, dikke motor hoor.
Wel succes met de electronics, dat schijnt nogal een ding te zijn bij die nieuwe AT's.

Ben je van plan om er mee offroad te gaan rijden?

[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 15-03-2024 19:49 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 21:29

GSX-MAN

de/het/een

Dit is echt heel anders dan de helmen die ik normaal draag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YXmLvlBDSeG-DNXCS53ruhUmm78=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fBnX9yV49WrJRoI4iMCi2KS4.jpg?f=fotoalbum_large

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 20:37
Een heleboel reacties, dank allen!
Joris748 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:27:
[...]
Niet geheel onbevooroordeeld:

Ducati (zonder e) Multistrada V2S, dan kun je zelfs een nieuwe kopen. Meer dan voldoende vermogen om iedereen het nakijken te geven bij het betere stuurwerk.
Direct even de fout herstelt, dan kan natuurlijk niet >:) Een nieuwe fiets wil ik niet meer, een aantal keer gedaan en ik vind het toch zonde als je met het verlaten van het pand 10% van de waarde inlevert.
Fraggert schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:57:
[...]
Superleuk dat je weer wilt opstappen, ik kan het alleen maar aanraden.

en owja.......last but not least:
hou even rekening met gear in je budget.....een knappe set...pak, laarzen, helm etc kost ook wel wat

Maar bovenal veel plezier met het uitzoeken van je nieuwe motor, keep us posted d:)b
Ik heb inderdaad geen kleren meer etc, dat is vooral lastig met een eventuele proefrit voor nu. Maar mijn aangegeven budget is excl kleding etc.
Secsytime schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 11:00:
[...]
BMW 1250 GS of een BMW S 1000 XR?
de S1000XR gaat op de shortlist :9
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 11:18:
Dan zou ik zeker die nieuwe Suzuki GSXS1000GX niet vergeten.
Gaat ook op de shortlist!
_eLMo_ schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 11:24:
[...]
Je vertelt dat de Duke GT te hoog is voor je, zadelhoogte zit op 83.5cm, 225kg nat gewicht. Breedte van zadel telt echter ook mee., dus allroad is tricky tenzij je daar op wil compromitteren.

Triumph Speed Triple (82cm zadel maar smal, 210kg nat, geen cruise?, makkelijke koffers?)
BMW R 1200/1250 R/RS (76-84cm, 220-245kg nat, geen volledig instelbare vering, ESA)
Ducati Diavel (78cm, 243kg, makkelijke koffers?)
Moto Guzzi V100 (81cm, 233kg, geen volledig instelbare vering, semi-actief)
Dank voor je uitgebreide antwoord! Genoeg onderzoek te doen aan mijn kant. Ik besef me dat de makkelijke koffers niet echt een ding zijn. Zo vaak zal ik niet met koffers rijden dus het maakt ook niet veel uit.
A13X schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 11:37:
[...]
Van KTM powerparts een verlaagd zadel erbij halen?
PP zadel had wel meer grip maar is volgens mij niet lager dan een origineel zadel toch? Kan het zo ook niet vinden qua hoogteverschil.
Bommes schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 11:59:
[...]
Nieuwe Stelvio, hele gave fiets, voor jouw budget nieuw te rijden, vol in de garantie, opties en alles.
Als je een beetje bijzonder en geen 13 in dozijn wilt rijden is verder zoeken nutteloos.. *O*
Thanks voor de tip, vind deze zelf toch wat minder (wellicht ben ik toch iemand van 13 in dozijn ;)
_eLMo_ schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 12:23:
S1000 is viercilinder, dat is toch een andere ervaring die iemand die een MV Brutale en een Super Duke heeft gereden misschien minder waardeert.

Don’t knock it till you try it though.
2 cilinder is niet perse een must. Je hebt uiteraard wel een punt, wellicht mis ik bij een 4 cilinder wel het karakter van een 2 cilinder. Wat ik zelf bij de KTM wat minder vond was de resonantie in het stuur als je op een bepaald toerental rijdt. Ik heb destijds voor lief genomen maar bij langere ritten had ik wel steevast last van mijn polsen. Maar zowel de Brutale 800 als de KTM waren wel fenomenale fietsen met veel karakter.
noes schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 13:38:
[...]
BMW R1250RS ticks your boxes :Y en kan je nieuw kopen voor dat bedrag. Of wil je perse een hoogpoter?
Gaat op de shortlist om uit te zoeken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:33

A13X

Dude

Tribunus schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 20:19:
Een heleboel reacties, dank allen!

[...]

Direct even de fout herstelt, dan kan natuurlijk niet >:) Een nieuwe fiets wil ik niet meer, een aantal keer gedaan en ik vind het toch zonde als je met het verlaten van het pand 10% van de waarde inlevert.

[...]

Ik heb inderdaad geen kleren meer etc, dat is vooral lastig met een eventuele proefrit voor nu. Maar mijn aangegeven budget is excl kleding etc.

[...]

de S1000XR gaat op de shortlist :9

[...]

Gaat ook op de shortlist!

[...]

Dank voor je uitgebreide antwoord! Genoeg onderzoek te doen aan mijn kant. Ik besef me dat de makkelijke koffers niet echt een ding zijn. Zo vaak zal ik niet met koffers rijden dus het maakt ook niet veel uit.

[...]

PP zadel had wel meer grip maar is volgens mij niet lager dan een origineel zadel toch? Kan het zo ook niet vinden qua hoogteverschil.

[...]

Thanks voor de tip, vind deze zelf toch wat minder (wellicht ben ik toch iemand van 13 in dozijn ;)

[...]

2 cilinder is niet perse een must. Je hebt uiteraard wel een punt, wellicht mis ik bij een 4 cilinder wel het karakter van een 2 cilinder. Wat ik zelf bij de KTM wat minder vond was de resonantie in het stuur als je op een bepaald toerental rijdt. Ik heb destijds voor lief genomen maar bij langere ritten had ik wel steevast last van mijn polsen. Maar zowel de Brutale 800 als de KTM waren wel fenomenale fietsen met veel karakter.

[...]

Gaat op de shortlist om uit te zoeken!
PP is maar een van de opties een Corbin of ander merk of het originele zadel laten verlagen door een stoffeerder. Was meer om aan te geven dat daar ook opties in zijn.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
@TribunusHoudt het even in de gaten, er komen regelmatig gebruikte V2S-en te koop. :)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Tribunus schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 20:19:
Oei.. -1 :P
Geintje, iedereen zijn smaak (of gebrek daaraan >:) )

Maar ff helder voor mij: budget is 25k ex kleding en dergelijke en je wil niet nieuw kopen.
Als je daar budget uit wil geven voor een gebuiken fiets dan vraag ik me af in welk segment je terecht komt?

Heb je zelf al een shortlist?

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
GSX-MAN schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 19:50:
Dit is echt heel anders dan de helmen die ik normaal draag.

[Afbeelding]
Niks mis mee toch?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iROiBfzveH1Dxx2baivGSIMo_LM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M2IREWvbKYZS9GrsFHY3W8Lm.jpg?f=fotoalbum_large
Ik heb ook zo een luchtig potje voor offroad.
Een Bell Adventure MX9 ding helm, fijn ding, veel herrie, lucht en licht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Bommes schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 18:46:
[...]

Een Adventure Sports? Met DCT?
[Edit] Nee want ik zie een quickshifter dus geen DCT.
Hoe dan ook, dikke motor hoor.
Wel succes met de electronics, dat schijnt nogal een ding te zijn bij die nieuwe AT's.

Ben je van plan om er mee offroad te gaan rijden?
[YouTube: Is The Honda Africa Twin Good Off-Road?]
Ja een Adventure Sports idd zonder dct ;-)
Ik ga niet zo die-hard offroad als die kerel, want hij gaat wel next level, haha.

Ik beperk me meer tot wat TET en mooie routes in o.a. Noorwegen voor wat betreft offroad.

Hij rijd overigens op een lichter exemplaar, de non AS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
@Koekstra wat betreft ondergrond hebben we hier in NL wel een van de lastigste TET tracks van Europa.
Okay we hebben geen dikke keien en ook geen echte serieuze hoogte verschillen.
Maar in de zomer kun je hier goed los in het diepe mulle zand
Terwijl je in de natte periodes je hart kunt ophalen in de echt serieuze blubber.

Dus beetje afhankelijk van wanneer en hoe serieus je de TET op wil gaan raad ik je voor die zware fiets wel een setje goede offroad banden aan.

Evengoed: hele toffe fiets, waar je wel echt serieus plezier van gaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
Bommes schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 20:40:
[...]

Oei.. -1 :P
Geintje, iedereen zijn smaak (of gebrek daaraan >:) )

Maar ff helder voor mij: budget is 25k ex kleding en dergelijke en je wil niet nieuw kopen.
Als je daar budget uit wil geven voor een gebuiken fiets dan vraag ik me af in welk segment je terecht komt?

Heb je zelf al een shortlist?
Ik heb zelf nog niet helder wat ik nu precies wil. Dat is het vervelende ook. Ik weet dat ik erg veel plezier heb gehad met de MV Agusta en de KTM. Dit zegt mij wel dat ik een fiets met wat meer karakter (2 / 3 cilinder) leuker vindt. Het budget is volgens mij wel voldoende om een mooie fiets van een paar jaar te kunnen kopen alleen valt het wel op dat de prijzen behoorlijk zijn gestegen de afgelopen jaren.

Wat staat sowieso op mijn shortlist:
KTM 1290 SD GT
Ducati Multistrada V2 (S)
Ducati Multistrada V4 (S)
MV Agusta Turismo Veloce 800 Lusso

Ik vind het overigens wel jammer dat technieken van de Ducati MS V4 niet op de V2 lijken te zitten (zoals radar) Maar het prijsverschil is ook wel fors.

Ik ben wel iemand die dan graag de technische snufjes heeft als het even kan.

En toch, nu ik zo aan het typen bent, begint mijn naked hart weer te kloppen, zucht... :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@Tribunus klinkt als een prima excuus om flink wat proefritjes te gaan maken de komende tijd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Ik zou nooit voor een V2 gaan, altijd voor de V2S. Dat skyhook systeem en de electronisch verstelbare vering is briljant.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
jeroenathome schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 11:18:
@Tribunus kijk op diverse sites wat er wordt aangeboden binnen het budget. Zo heb je voor jouzelf al een beeld welke motor het gaat worden.

Deze methode heb ik 10 jaar geleden toegepast na het behalen van het rijbewijs en blijkbaar heb ik een voorkeur voor Yamaha. Van de 14 gekozen motoren waren er 8 van Yamaha. Het merk was dus al snel duidelijk.
Welke sites gebruik jij zoal? Viabovag en motoroccasion? Mis ik dan nog een grote site?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 06:51
Fraggert schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 07:41:
[...]

[...]

daar hebben jullie gelijk in :)

we hebben eerder hier even dit kort aangekaart, toen schrok ik zo van wat ze nog durven te vragen voor die classis AfricaTwins.

Ga ja voor de wat oudere modellen zit je met sub 1K met een berg rotzooi en tussen de 1500 en 3000 pak je alsnog een projectfiets waar je onder aan de streep 6 ruggen in hebt zitten en honderden uren die je niet rijdt |:( Das leuk en leerzaam.....but nobody got time for that :P

@GSX-MAN ik snap de CRF's.....die kunnen echt wel wat maar staar je niet blind op 21".

Spaakwielen valt natuurlijk (meer) voor te zeggen. Ik heb met mijn 1150 Adventure echt wel gek gedaan in het terrein op TKC80's. Van diep in de blubber tot paadjes over dikke keien.
Ook een dagje training bij BMW in Hechlingen op een R1200GSA ging op standaard 19/17 wielen en noppen. Dat kan echt zat.

Die 19"er vooraan is dus echt wel capabel, maar ik moet er niet aan denken dat ik zo tussen de keien heb gelegen met kwetsbare gietwielen :X

Het komt een beetje neer op het aloude compromissen-spelletje.....een CRF250....wil je daar uren mee over de snelweg en dan een stukje TET pakken en weer terug of gaat dat ding in de aanhanger?
Alternatief is een wat meer allroad gefocust ding dat beide voldoende doet. Ongeacht of je nu voor asfalt/woonwerk/vakanties er een ander ding naast heb staan.

Remember kids....we are not Pol Tarres.

nabrandertje......ik denk dat de oudere generatie BMW paralellele twins zoals de F650 (die een 800cc is) F700, F750 en F800's ook erg capabele kanshebbers zijn voor een Jekyl&Hyde configuratie :P .
Prijzig maar betrouwbare machines die ook een hoop kunnen hebben.
De F650 singles ook....maar ik heb er 2 gehad en ik vind zo'n eenpitter niks :N

TL;DR Vanmiddag maar weer eens staatsloten halen :+
Ik heb een XL600V van '99 (2500 euro destijds bij Motoport met net geen 20dkm op de teller, @HTT-Thalan vond dat toen een stevige prijs :P ) en een CRF300L van '23 in de schuur staan.

Ik vind ze allebei nog steeds fantastisch en ik rij in het weekend gewoon vaak korte stukjes offroad in de buurt, daar is die CRF perfect voor. Inderdaad ook om op de trailer te zetten als je verderop wat meer uitdagende dingen gaat doen, ik ben gewoon niet zo ervaren nog en ik rij mee met gasten die knallen als een malle. Dan heb ik liever iets lichters waarmee ik er rustig aan, verticaal mee achteraan kan.

Die Transalp is dan weer heel leuk om kampeer tripjes mee te doen en je een stuk snelweg moet pakken voordat je de bospaden op gaat. Toch iets capabeler qua bagage en hogere snelheden op asfalt.

Overigens, zoals je verderop noemt, zo'n SLR650 heb ik ook gehad. Die deelt z'n blok met de 650 Dominator. Afgezien van de rij-eigenschappen is zo'n ding wel echt hufter-, bullet- en nuke-proof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 21:29

GSX-MAN

de/het/een

nehal3m schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 10:26:
[...]

Overigens, zoals je verderop noemt, zo'n SLR650 heb ik ook gehad. Die deelt z'n blok met de 650 Dominator. Afgezien van de rij-eigenschappen is zo'n ding wel echt hufter-, bullet- en nuke-proof.
Ik heb één keer een SLR gehuurd op vakantie, maar dat was voornamelijk asfalt. En het is volgens de meeste reviews ook echt een fiets voor de weg. Ik vind ze stiekem wel wat hebben.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 17:43
Nou vandaag was de dag die ooit moest komen.
Ik voor het eerst een glijder gemaakt.

En dan nog de meest lullige ooit (dus @Bommes je kan me terug pesten 😂)
Wou motor ophalen met nieuwe banden en nog wat dingetjes, rij schuin de schuine stoep af en glij met een pirouette de straat op 🫣.

Schade aan mij 0,0 (niet eens de grond geraakt op de een of andere manier)
Motor wat glij schade waar ik mee kan leven, maar wel iets mis met de voorkant want stond scheef, rubbers gechecked en dat was het niet dus motor maar achtergelaten….

Hieronder ruimte voor smilies 😓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
kneusteun schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 12:59:

Wou motor ophalen met nieuwe banden en nog wat dingetjes, rij schuin de schuine stoep af en glij met een pirouette de straat op 🫣.

Motor wat glij schade waar ik mee kan leven, maar wel iets mis met de voorkant want stond scheef, rubbers gechecked en dat was het niet dus motor maar achtergelaten….

Ach ja. Heb je 'm maar gehad. Welkom bij de club! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online

Beginnersfout })

Maar wel k*t met peren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-09 16:24
Tribunus schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 22:01:
[...]

Ik heb zelf nog niet helder wat ik nu precies wil. Dat is het vervelende ook. Ik weet dat ik erg veel plezier heb gehad met de MV Agusta en de KTM. Dit zegt mij wel dat ik een fiets met wat meer karakter (2 / 3 cilinder) leuker vindt. Het budget is volgens mij wel voldoende om een mooie fiets van een paar jaar te kunnen kopen alleen valt het wel op dat de prijzen behoorlijk zijn gestegen de afgelopen jaren.

Wat staat sowieso op mijn shortlist:
KTM 1290 SD GT
Ducati Multistrada V2 (S)
Ducati Multistrada V4 (S)
MV Agusta Turismo Veloce 800 Lusso

Ik vind het overigens wel jammer dat technieken van de Ducati MS V4 niet op de V2 lijken te zitten (zoals radar) Maar het prijsverschil is ook wel fors.

Ik ben wel iemand die dan graag de technische snufjes heeft als het even kan.

En toch, nu ik zo aan het typen bent, begint mijn naked hart weer te kloppen, zucht... :9
Desert X nog een optie? Als je toch in het Ducati renstal aan het shoppen bent. Lijkt mij een meer veelzijdige fiets dan de multi. Zal wel iets minder lekker touren maar wel veel lekkerder tetten als je daar van houdt. 🤭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes

Moet een keer gebeuren. Volgende keer liever in het zand doen. Iets zachtere landing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Joris748 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 13:11:
[...]

Beginnersfout })

Maar wel k*t met peren
Die is wel pijnlijk ja 😂
Kan niet wachten op telefoontje van de eigenaar 🫣 die gaat het er ook nog wel even inwrijven denk ik. En het erge is dat ik volgende week met de hele club van daar een rit heb 🙃 dit ga ik nog vaak horen ben ik bang 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:51

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Welke banden zaten er onder?
Bij Continental TKC70's heb ik er weinig last van.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:37

jeroenathome

Een regel tekst

@kneusteun Je bent de schade aan jouw ego vergeten. O-) Helaas is die onherstelbaar beschadigd. Vorig jaar zijn er bij mij 2 deuken in mijn ego erbij gekomen. :( Voorlopig vind ik dit wel genoeg.

@Tribunus Ik heb ook gekeken op de sites van motorzaken in de buurt. Als je geluk hebt, hoef je niet ver te rijden voor de gewenste motor.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Grubeater schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 13:28:
[...]

Welke banden zaten er onder?
Bij Continental TKC70's heb ik er weinig last van.
E09 en E13 mitas.

En heb zelf ook al tkc80, en 70 gehad en nog veel meer bandjes (nooit zoiets gehad, eerste val in 10 jaar)
Weet niet exact wat er mis ging, ik denk dat ik te schuin van een schuine stoeprand afreed en daardoor de achterkant net onder mij door glipte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Geen kromme voorvork, afgebroken dashboard of iets dergelijks??
Dan valt het nog wel mee @kneusteun
Wel een goede banden keuze trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
We dachten eerst de rubbers, maar dat scheelde maar een beetje. Dus misschien een vork door de kroon verplaatst.

Heel gek, maar ik ben ergens wel blij dat gebeurd is, zat er ooit al aan te komen en nu de eerste krassen er zijn voelt dat best bevrijdend 😱

Of zeg ik nu iets heel vreemds?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
Nee hoor. Nu is 'ie niet showroom vers, dus als er een keer een buts in komt maakt 't niet veel verschil meer. Hoef je je er minder schuldig over te voelen de volgende keer. Klinkt mij heel logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:46
Hier alweer de eerste KMs erop. Nu met mijn nieuwe baan, die enkele rit 55km snelweg is, ben ik toch wat minder enthousiast om met de motor te gaan als het onder de 5gr is :+ Een naked houdt niet veel wind tegen.

Wel wat goede aankopen gedaan
Neueu helm Shoeie GT air III
Comfort zadel
Hyper pro progresieve stuurdemper

De stuurdemper is echt TOP, want op mijn MT 09 2022, zit dat niet standaard en ik vind dat niks fijn rijden. Hard optrekken of >120 rijden betekend wat trillingen in het stuur. Vind ik niet fijn. Dat is nu compleet weg en rijd nu stabiel d:)b

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 21:48
Vandaag weer echt genoten van een flinke rit. Op motorroutes een mooie route gevonden, die licht aangepast, in Kurviger geladen en rond een uurtje of 12 vertrokken. Het was niet heel warm, rond de 10c, dus goed aangekleed. Komen die verwarmde sokken toch nog eens van pas, en niet alleen met die ene rijles met -6c... :7

Eerste deel van de route (klik) was wel gewoon kut, alleen maar druk stedelijk gebied door, en waar de route begon was de weg afgesloten, en het zal België niet zijn als er verder niks is aangegeven |:(. Dus beetje op goed geluk omweg vinden want sinds mijn overstap naar een andere provider doet m'n roaming het niet meer, lekker handig als je zo kort bij zowel de Belgische als de Duitse grens woont... :F Gelukkig wel gewoon offline map in Kurviger, maar dat werkt alleen als je de route al in hebt geladen.

Maargoed, het mocht de pret niet drukken, eenmaal voorbij Esneux (punt 9) werden de wegen écht leuk. Ook nog het geluk dat het super rustig was, dus lekker m'n eigen tempo kunnen bepalen. Paar keer even gestopt voor te strekken en wat te drinken. Bij een tankstation even wat te snacken gehaald, want lunch was ik natuurlijk helemaal vergeten. En op een gegeven moment een pauze ingelast en fototje gemaakt. Had al beloofd dat ik het wat lastiger zou proberen te maken. Wie het raad krijgt een sticker. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GIevAwKQtLXEScSSL242Y4ZNYgU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AsYXrwdEU0I8pwfotuRA950Y.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sK0BTCrkxO2DkUclL64yQdjtn6I=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HgBwlFO32AGCViaMu0chkHNn.jpg?f=fotoalbum_medium

All in all een heerlijke rit gehad, alles bij elkaar een kleine 200km gereden weer. En de v-strom bevalt geweldig goed, wat een heerlijke stabiele kilometer vreter. Heb nog wat kleine puntjes wat ik aan wil pakken, een groter windscherm bv. Op de snelweg knalt de wind toch nog behoorlijk tegen m'n helm aan. Niet superchill als ik langere stukken snelweg moet doen. En het zadel, na deze rit van 4-5 uur toch een behoorlijk beurse kont. Maar het zijn kleine dingen, neemt niets weg van het plezier wat ik op de machine heb! :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
@Pyr0_ Durbuy maar kan het niet precies pinnen op google maps

[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 16-03-2024 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
Bommes schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 18:41:
@Pyr0_ Durbuy maar kan het niet precies pinnen op google maps
Hahah, en ik maar denken dat deze wat lastiger zou zijn... Lekker bezig! _/-\o_

Het bankje.

Trouwens ook een lekker haarspeldbochtje daar vlak voor... Heb je er sowieso wel meer van in die contreien.. Leer op deze manier wel iedere rit veel bij.

[ Voor 15% gewijzigd door Pyr0_ op 16-03-2024 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Gevonden:
7 Neuve Voie
https://maps.app.goo.gl/YEQcZeNaPqz9AcqF7

[edit] jou post hierboven met het linkje naar het bankje niet gezien.

Nog last van je rug @Pyr0_ trouwens als je zo een paar uur onderweg bent?

[ Voor 8% gewijzigd door Bommes op 16-03-2024 18:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
Bommes schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 18:54:
Gevonden:
7 Neuve Voie
https://maps.app.goo.gl/YEQcZeNaPqz9AcqF7

[edit] jou post hierboven met het linkje naar het bankje niet gezien.

Nog last van je rug @Pyr0_ trouwens als je zo een paar uur onderweg bent?
Goed gevonden!

Leuk dat je er na vraagt, heb er zeker wel nog last van. Wou alleen het negatieve niet verwerken in mijn posts. Als ik van te voren me rustig houd en 'fris' op de motor stap, dan is het eerste uurtje redelijk pijnvrij, daarna begint het lastiger te worden. Ik speel er op in met een pijnstiller, doorbijten en regelmatig pauzeren cq strekken. En heb sinds gister een houding corrector. Niet heel comfortabel, maar het heeft me vandaag wel enorm geholpen voor mijn gevoel. Het ondersteunt net die spieren waar ik normaal teveel spanning op zet. Zeker niet geheel opgelost, maar op deze manier wel beheersbaar. Ondertussen gewoon de oefeningen van de fysio aan het doen, en ik wissel binnenkort van baan waar ik een stuk minder zwaar werk hoef te verrichten. Dus er zit progressie in, hopelijk tegen de zomer gewoon geheel pijnvrij lange stukken rijden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
Is het vooral boven in je rug?
Of onderin?

Als ik niet op mijn houding let dan krijg ik bovenin, tussen mijn schouderbladen, flink last.
Schouders omlaag en naar achteren! Moet ik dan echt in mijn hoofd herhalen.

Na een paar dagen achterelkaar flink veel uren in het zadel/kilometers maken begint mijn onderrug ook wel te zeuren.
Dat komt meer omdat ik op de motor voornamelijk met een met holle rug zit. Terwijl ik normaal veel onderuit, half op mijn rug op de bank lig.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Bommes schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 19:16:
Of onderin?

Als ik niet op mijn houding let dan krijg ik bovenin, tussen mijn schouderbladen, flink last.

Na een paar dagen achterelkaar flink veel uren in het zadel/kilometers maken begint mijn onderrug ook wel te zeuren.
Dat komt meer omdat ik op de motor voornamelijk met een met holle rug zit. Terwijl ik normaal veel onderuit, half op mijn rug op de bank lig.. :P
Is dat met je kontje naar achteren? Sexy hoor :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
gebruikershaes schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 19:22:
[...]

Is dat met je kontje naar achteren? Sexy hoor :>
Dusss.. :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
En dan kijkt hij daarbij ook nog eens spannend over zijn schouder … knipoogje erbij

<3

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pyr0_
Bommes schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 19:16:
Of onderin?

Precies wat jij zegt, bovenin tussen mijn schouders. Daarom ook die houding corrector, die houd mijn schouders meer naar achter, waardoor die gedwongen worden in de juiste positie te blijven.

En ik zeg het ook constant tegen mezelf: ontspannen zitten! En vooral bewegen in het zadel, aerobics is er niets bij. Mensen zullen wel denken als ze me zien strekken.. maar zal me worst wezen O-)

Ik denk er maar positief over. Sinds ik ben begonnen met motorlessen een klein halfjaartje geleden, kwam ik er al snel achter (...) dat ik echt te dik begon te worden; 2de hands motorpak gekocht, kwam ik maar net in.. zag er uit als een midlifecrisis 50plusser met motorpak aan.. Dus knop omgezet, gestopt met snacken en aan intermittent fasting begonnen, begonnen met fysio, oefeningen en fietsen na het werk. Ondertussen 14 kilo afgevallen en voel me een stuk beter in dat pak. :9 Nu alleen nog die verdomde rug trainen, maar het motorrijden geeft me des te meer motivatie om er ook écht wat aan te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
@Pyr0_ Ik ben best wel fit, al zeg ik het zelf. Ga 3x per week naar de sportschool en tennis 1 a 2x per week. Maaaarr ook ik krijg op diezelfde plek last. Heb het idee dat m’n stuur iets te ver weg is waardoor ik moet reiken. Die houding is na een tijd vermoeiend. Wellicht is dat bij jou ook het geval? Ik ga binnenkort met een stuurverhoger de stuur wat naar me toe halen. Kijken of het helpt.

Goed bezig trouwens met afvallen!

[ Voor 4% gewijzigd door gebruikershaes op 16-03-2024 19:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
gebruikershaes schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 19:56:
@Pyr0_ Ik ben best wel fit, al zeg ik het zelf. Ga 3x per week naar de sportschool en tennis 1 a 2x per week. Maaaarr ook ik krijg op diezelfde plek last. Heb het idee dat m’n stuur iets te ver weg is waardoor ik moet reiken. Die houding is na een tijd vermoeiend. Wellicht is dat bij jou ook het geval? Ik ga binnenkort met een stuurverhoger de stuur wat naar me toe halen. Kijken of het helpt.

Goed bezig trouwens met afvallen!
Thanks. :) Ik heb 2 weken terug deze stuurverhogers gemonteerd en gelijk het stuur en de hendels in de goede hoek gezet. Dat heeft ook echt een mega verschil gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ellebogen breed houden ipv hoog wil ook wel helpen. Sommige mensen nemen het hoog houden te letterlijk en gaan dus hun schouder aanspannen…

En een nier gordel lijkt oude lullen meuk, maar met een lange rit een dikke win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
kneusteun schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 20:25:
Ellebogen breed houden ipv hoog wil ook wel helpen. Sommige mensen nemen het hoog houden te letterlijk en gaan dus hun schouder aanspannen…

En een nier gordel lijkt oude lullen meuk, maar met een lange rit een dikke win!
Heb een niergordel geprobeerd van een collega. Was best een groot ding, redelijk maar niet superstevig rugdeel. Eerlijk is eerlijk dat was voordat ik de stuurverhoger gemonteerd had. Ik vond het van weinig toegevoegde waarde, eerder tikje beklemmend gevoel. Misschien te strak gehad ofzo. Lijkt me ook meer iets voor je onderrug. Maar mijn issue zit in m'n bovenrug, tussen de schouders. Denk dat dit zo'n niergordel daar weinig nut heeft. Wellicht wel als je langere / meerdaagse ritten doet en je onderrug wilt steunen. Maar dan zou ik persoonlijk toch eentje willen die écht stevigheid bied. En dat is heel lastig uit zoeken op een website. Zal de volgende keer dat ik in een motorzaak kom eens een kijkje nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Denk dat je daar meer aan hebt dan allerlei gordels en stuurrisers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:07
Mijn nieuwe motor broek heeft elastische bretels. En het is me opgevallen dat ik daarvan ook pijn in mijn rug krijg, ook wat hoger dan je zou verwachten.
Voorheen had ik nooit bretels aan mijn motor broeken, dus ik herkende de pijn eerst ook niet.

Ik ga proberen ze nog wat langer te maken, en mocht dat niet helpen haal ik ze er gewoon af. Als de pijn daarmee weg is, prima. :-)
(Ze zijn met een simpele rits los te maken, dus het is niet dat ik moet gaan knippen of zo)

Wat ik wil zeggen: het kan ook zoiets simpels zijn. :)

[ Voor 5% gewijzigd door DrivinUCrazy op 16-03-2024 23:38 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Pyr0_ schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 20:42:
[...]

Heb een niergordel geprobeerd van een collega. Was best een groot ding, redelijk maar niet superstevig rugdeel. Eerlijk is eerlijk dat was voordat ik de stuurverhoger gemonteerd had. Ik vond het van weinig toegevoegde waarde, eerder tikje beklemmend gevoel. Misschien te strak gehad ofzo. Lijkt me ook meer iets voor je onderrug. Maar mijn issue zit in m'n bovenrug, tussen de schouders. Denk dat dit zo'n niergordel daar weinig nut heeft. Wellicht wel als je langere / meerdaagse ritten doet en je onderrug wilt steunen. Maar dan zou ik persoonlijk toch eentje willen die écht stevigheid bied. En dat is heel lastig uit zoeken op een website. Zal de volgende keer dat ik in een motorzaak kom eens een kijkje nemen.
Ik heb een losse elastiek versie en die is vrij licht en niet beklemmend, maar zorgt er precies voor dat je je rug niet naar voren laten kantelen. Bij lange ritten heb ik er echt veel aan gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Ik heb net het aandrijfriempje van de dynamo losgehaald, dat lijkt het geluid inderdaad te verhelpen. Vervangende dynamo vinden & binnenkort erin knutselen dan maar... Dat is nog wel even wat schroeven, tank & schokdemper moeten er in ieder geval af. Kan wel zonder het hele motorblok er uit te hoeven halen gelukkig :)

@DrivinUCrazy broek vastgeritst aan de jas vind ik hier nog altijd het prettigste zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ben ik zeker met je eens, en dan ook volledig rondom vastgeritst in plaats van zo'n klein stukje achter je rug, maar er zijn ook momenten dat ik mijn jas niet aan heb. En zo'n broek heeft dan toch de neiging om af te zakken.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
Ik wil hier toch even wat advies komen vragen. Ik kan op MP een mooie 2de hands set koffers (zij en top) scoren, voor een goede prijs (Givi V37 + G47, kofferrek PLX528). Koffers wilde ik sws al gaan aanschaffen, maar had het op de lange baan geschoven, want duur en niet gelijk nodig. Maarja, dan zie je zo'n mooie aanbieding.. zou ik gelijk klaar zijn.. Maar nu komt het.. deze meneer heeft de v-strom DL1000, ik de 650. De een heeft dubbele uitlaat, de ander maar 1. Ik heb heel wat afgezocht en ik kom tot de conclusie, dat er geen rek is specifiek voor de 650, alleen eentje (PLX532) voor de oude set (v35), waar ik door de verkopende websites wordt gewaarschuwd dat de v37 daar dus niet op past.

Ik kan van de verkoper wel ook de duo voetsteunen mee overnemen, waardoor het geheel zou moeten passen op mijn 650. Ik ga dan natuurlijk nog even na of die voetsteunen dezelfde montagepunten hebben.

Ik ben dus enerzijds beetje bang dat het koffer aan de kant zonder uitlaat vet gaat uitsteken en debiel gaat uitzien. En aan de andere kant, gaat alles wel lekker passen... Ook is hij duidelijk gevallen met z'n motor, verkoopt alles los. Nou zie ik niet gelijk beschadigingen aan de koffers of rekken maar het geeft wel te denken. In members tag zal ik wat foto's linken.

Wat is wijsheid.. gok wagen of geduld hebben...?

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:35

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Verhuizing is geslaagd (nuja, moet nog best wel wat uitpakken enzo). Mijn motor krijgt nu een beurt, en als hij terugkomt dan heb ik nog niet direct mijn overrijdbare overkapping klaar. Ik zal dus even een hoes moeten gebruiken. Heeft er nog iemand tips voor een betaalbare, goede hoes, die wel voldoende ademt?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• nehal3m
LankHoar schreef op zondag 17 maart 2024 @ 12:51:
Verhuizing is geslaagd (nuja, moet nog best wel wat uitpakken enzo). Mijn motor krijgt nu een beurt, en als hij terugkomt dan heb ik nog niet direct mijn overrijdbare overkapping klaar. Ik zal dus even een hoes moeten gebruiken. Heeft er nog iemand tips voor een betaalbare, goede hoes, die wel voldoende ademt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IHZR8DWxinLbcZQ6RuulqJaau3Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uiRmr6lfftCTyyakOSB2elup.jpg?f=user_large

IKEA is best goedkoop wat dekbedovertrekken betreft. Ik zou een zwarte doen, zie je de olie niet zo. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
nehal3m schreef op zondag 17 maart 2024 @ 12:57:
[...]

[Afbeelding]

IKEA is best goedkoop wat dekbedovertrekken betreft. Ik zou een zwarte doen, zie je de olie niet zo. :+
Grapjas _O-

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Daniel L.
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 14-09 12:19
Het was gisteren lekker toeren :). Tikkeltje fris maar met de handvatverwarming aan dikke prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RS9GMaLr4__CPXEIVaYtJcsLMVM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oduy7c4Uq4c6iMgJZOsXXukR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-janssen
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08-09 20:22
Pyr0_ schreef op zondag 17 maart 2024 @ 12:40:

Ik ben dus enerzijds beetje bang dat het koffer aan de kant zonder uitlaat vet gaat uitsteken en debiel gaat uitzien.
Dubbele uitlaat er onder, of origineel met een dummy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
Daniel L. schreef op zondag 17 maart 2024 @ 14:48:
Het was gisteren lekker toeren :). Tikkeltje fris maar met de handvatverwarming aan dikke prima.

[Afbeelding]
Gave foto! Wat is dat zwarte bij je linkervoorkuip? De foto is net te wazig om het te onderscheiden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:55
Melkunie schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 20:20:
[...]
Vorige batch had net gemist, de komende zit mijn bestelling als het goed is wel tussen, wordt geleverd vanaf de 7e :)
Om hier even op terug te komen @kneusteun, werkt als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Pyr0_ schreef op zondag 17 maart 2024 @ 15:14:
[...]

Gave foto! Wat is dat zwarte bij je linkervoorkuip? De foto is net te wazig om het te onderscheiden.
Een modetasje van Ali.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:37

botoo

💀 too old to die young

* botoo heeft zich vandaag toch laten verleiden om met de BigTwin Streetbattle mee te doen :o
En lol gehad 8) :Y)

Was een kolossaal evenement op het TT circuit van Assen, 900+ auto's en ~20 Harleys kwamen kabaal maken en dragracen. Mijn tijd viel wel wat tegen maar ik wilde niet op het achterwiel weg, dus er is flink ruimte voor progressie.

9.320 sec en een eindsnelheid van 132 km/u op de 1/8 mijl.
[edit]
Andere run 8.710 sec :Y) maar met een lager eindsnelheid 127,9 km/u
Er valt nog wel eea te verbeteren vermoed ik :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-r5CL6CBVgC7IuPTt78hy4wV_nQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Og6uGPw8QzBJoWwNMiUIHi8x.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door botoo op 17-03-2024 18:06 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:13

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Na het glijdertje topic met nieuwe banden vraag ik met het volgende af. Ik hoor al decennia na plaatsen nieuwe banden, pas op ze zijn glad de eerste kilometers. Iemand enig idee waarom dit (nog) nodig is?

Edit @Kars bedankt. Goed om te weten. Al blijft het raar dat klanten met gladde banden naar buiten worden gestuurd anno 2024. Echt horror om voor de motorzaak het asfalt te kussen.

[ Voor 31% gewijzigd door vdr01 op 17-03-2024 17:14 ]

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:47
vdr01 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 16:57:
Na het glijdertje topic met nieuwe banden vraag ik met het volgende af. Ik hoor al decennia na plaatsen nieuwe banden, pas op ze zijn glad de eerste kilometers. Iemand enig idee waarom dit (nog) nodig is?
Banden hadden een soort siliconen toevoeging in de band om veroudering bij opslag te voorkomen. Je moet de banden dan goed warm rijden waardoor die laag eruit ‘zweet’.
Tegenwoordig zijn er steeds meer banden met een andere samenstelling en is inrijden sneller geregeld :)

En nog even een mooi plaatje van afgelopen donderdag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iPiUgUJxPAhPym2nNoO_IsWLuq0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qojtgskEATAC4KLbbRjhMqBn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Kars op 17-03-2024 17:05 ]

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09 22:54
Over banden gesproken, moet je een moderne band nog warm rijden of is dat een fabeltje? Op 100 meter na vertrek vorige week draaide ik de snelweg op. Eerst een bocht naar rechts en dan rechtuit de oprit naar de snelweg op. Ik voelde het achterwiel blokkeren, eerst naar links en toen naar rechts.

Amper nog warm dus.
Ik hing wat teveel aan het gas uiteraard, maar zou een moderne band nog last hebben van koud en warm? Bridgestone S22 of S23 dacht ik…

[ Voor 3% gewijzigd door badkuip op 17-03-2024 17:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Ik heb een DS Covers hoes, geen idee of dat genoeg ademt.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Daniel L.
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 14-09 12:19
Pyr0_ schreef op zondag 17 maart 2024 @ 15:14:
[...]

Dat zijn de tassen die ik aan de crashbars heb hangen. Hier wat beter te zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o-ZLjcOLwyc3ftz-glOdccxYryk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Sb4c8pNGrhDzun8xrZpEFVw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vMu_oZJVTfURrD2GtoR4jlHt2hI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gzxprFh5Tcw797Mh4ZGcHala.jpg?f=fotoalbum_large

De DesertX is niet gezegend met enige "laadruimte", dus tassen zijn een must om de essentials mee te kunnen nemen (bandensetje, pompje, gereedschapset etc.).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
badkuip schreef op zondag 17 maart 2024 @ 17:12:
Over banden gesproken, moet je een moderne band nog warm rijden of is dat een fabeltje? Op 100 meter na vertrek vorige week draaide ik de snelweg op. Eerst een bocht naar rechts en dan rechtuit de oprit naar de snelweg op. Ik voelde het achterwiel blokkeren, eerst naar links en toen naar rechts.

Amper nog warm dus.
Ik hing wat teveel aan het gas uiteraard, maar zou een moderne band nog last hebben van koud en warm? Bridgestone S22 of S23 dacht ik…
Dat heeft niks te maken met modern of oud. Heeft te maken met de keuzes van compositie van de compound.

Je hebt banden die consistenter koud of warm en banden die pas presteren als ze warm zijn.

Fortnine heeft wel wat interessante filmpjes over banden en compounds.

Vanaf 2:52 ongeveer.

[ Voor 8% gewijzigd door _eLMo_ op 17-03-2024 17:26 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Daniel L. schreef op zondag 17 maart 2024 @ 17:19:
[...]

Dat zijn de tassen die ik aan de crashbars heb hangen. Hier wat beter te zien:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De DesertX is niet gezegend met enige "laadruimte", dus tassen zijn een must om de essentials mee te kunnen nemen (bandensetje, pompje, gereedschapset etc.).
Kijk eens naar een tooltube. Die heb ik voor als ik zonder tassen / koffers wil rijden maar wel wat gereedschap / bandenreparatie bij wil hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7MuJXh3sN2aXIFrJtTIExNmQqhY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NcrKw3lNqfRmJhaoIz9FOKaZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door _eLMo_ op 17-03-2024 17:40 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Edit @Kars bedankt. Goed om te weten. Al blijft het raar dat klanten met gladde banden naar buiten worden gestuurd anno 2024. Echt horror om voor de motorzaak het asfalt te kussen.
Continental banden pakken, die kan je gewoon meteen gebruiken. Maaar.. nog altijd wel even goed opletten, nieuwe band stuurt zoveel makkelijker. Zo had ik eens een nieuwe set onder mn RT, stuurde zoveel sneller in dat ik de middenberm van de rotonde op reed. Gelukkig is dat ook nog beton, en kon ik m wel houden.. zou heel kneuzig ongeval zijn geweest anders ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Een Zumo 395 heeft wat apps, zijn er al tweakers geweest die er homebrew apps op hebben weten te zetten?
Voor zover ik kan zien zit het nogal dicht en lees er weinig over. Maar het moet toch mogelijk zijn?

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online

Het is nu eenmaal zo. Dat goedje gaat er pas uit als de banden warm zijn. Hard remmen en hard accelereren werkt het beste. Slingeren heeft geen enkele zin.

Vraag me wel af of bandenwarmers hetzelfde effect hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
Niemand die iets zinnigs kan zeggen of dit een goed idee is, of waarom een slecht? Het is 200km rijden voor mij anders ging ik het gewoon monteren en proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
c-nan schreef op zondag 17 maart 2024 @ 17:13:
[...]

Ik heb een DS Covers hoes, geen idee of dat genoeg ademt.
Die bevallen hier ook prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09 22:54
Pyr0_ schreef op zondag 17 maart 2024 @ 18:41:
[...]

Niemand die iets zinnigs kan zeggen of dit een goed idee is, of waarom een slecht? Het is 200km rijden voor mij anders ging ik het gewoon monteren en proberen..
Ik zou er niet aan beginnen. Grote kans dat het niet past. Ik had hiervoor een Honda CBF1000 en er waren maar bitter weinig of geen onderdelen van de kleinere broer CBF600 die erop passen. Het zijn behalve voor wat de maten het blok betreft ook twee verschillende formaten fietsen. Kleine kans dat het past.

Wat zeggen ze op Reddit of op een DL650 forum?

[ Voor 3% gewijzigd door badkuip op 17-03-2024 19:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
badkuip schreef op zondag 17 maart 2024 @ 19:20:
[...]

Ik zou er niet aan beginnen. Grote kans dat het niet past. Ik had hiervoor een Honda CBF1000 en er waren maar bitter weinig of geen onderdelen van de kleinere broer CBF600 die erop passen. Het zijn behalve voor wat de maten het blok betreft ook twee verschillende formaten fietsen. Kleine kans dat het past.

Wat zeggen ze op Reddit of op een DL650 forum?
Dank voor je reactie. Na wat meer graafwerk op het v-strom forum een post tegengekomen die verklaart dat niet alleen de passagierssteunen anders zijn, maar belangrijker, dat de uitlaat van een 650 verder uitsteekt. Dus een 1000 rek gaat dan sws niet passen.
Daar ook weer een definitief antwoord voor dan. Eens denken of ik evt dat topkoffer los zal overnemen. Wou eigenlijk voor zo'n fancy zwart aluminium topkoffer gaan.. maar die krengen zijn écht flink aan de prijs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:28
Alles wat mooi en fancy is, kost de hoofdprijs tegenwoordig.

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43
ozzynator schreef op zondag 17 maart 2024 @ 20:10:
Alles wat mooi en fancy is, kost de hoofdprijs tegenwoordig.
Maar als jij er iedere keer een beetje blij van wordt als je dat fancy ding achterop je motor ziet zitten, dan kan het nog een goed idee zijn 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ik heb nog wel een DScover liggen voor een Africa twin, als dat past mag je die ook wel lenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:28
Hkuit schreef op zondag 17 maart 2024 @ 23:43:
[...]

Maar als jij er iedere keer een beetje blij van wordt als je dat fancy ding achterop je motor ziet zitten, dan kan het nog een goed idee zijn 😄
Zeker, zeker. Was ook niet negatief. Vaak is het ook wat betere kwaliteit. Ik koop ook liever iets duurder wat goed is, dan 2x iets wat goedkoop is.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:37

jeroenathome

Een regel tekst

Chakotay schreef op zondag 17 maart 2024 @ 19:11:
[...]

Die bevallen hier ook prima :)
Hier ook een tevreden gebruiker van DS cover. Ten opzichte van de vorige merkloos cover is dat de DS over een warme motor geplaatst mag worden zonder de cover weg te smelten.

Tevens lijkt het na een jaar dat DS ook beter tegen UV kan. Nog geen verkleuring te zien.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 10:14
Kars schreef op zondag 17 maart 2024 @ 17:04:
[...]

Banden hadden een soort siliconen toevoeging in de band om veroudering bij opslag te voorkomen. Je moet de banden dan goed warm rijden waardoor die laag eruit ‘zweet’.
Tegenwoordig zijn er steeds meer banden met een andere samenstelling en is inrijden sneller geregeld :)

En nog even een mooi plaatje van afgelopen donderdag:
[Afbeelding]
Kapelletje net buiten Sinderen denk ik? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Daar lijkt het wel op. En in dit geval was ik volslagen kansloos geweest om het te raden, want daar kom ik echt nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:13
Afgelopen weekend een mooi tour tochtje mogen maken op de 1290 Adventure van mijn neef.

Gezien ik de afgelopen 10 jaar voornamelijk offroad gereden heb (enduro ritjes en offroad reizen in Roemenie etc) bleef een allroad eigenlijk altijd trekken. Want dan kon ik ook nog eens wat onverhard meepakken etc.

Uiteraard is het leuk om even flink gas te geven op een onverhard pad of een klein single trackje mee te pakken. Maar ik moet zeggen dat het, wellicht omdat ik mijn husqie 250 gewend ben, een beetje tegen viel. Natuurlijk kan het. En natuurlijk heb je mooie ritten voor allroads. Alleen het voelt toch als een compromis.

Ik verwacht dat ik toch meer de 'Tour' tour op ga in de keuze voor mijn wegmotor. Of althans de wat meer tour gerichtere allroads.

Desalniettemin is zo'n 1290 wel een beest van een motor. Wat een vermogen en ook prima een bochtje in te gooien.

[ Voor 7% gewijzigd door virtualJac op 18-03-2024 09:48 ]

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:47
UTwizard schreef op maandag 18 maart 2024 @ 09:35:
[...]

Kapelletje net buiten Sinderen denk ik? :)
Klopt helemaal :)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:46

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hier inmiddels ook weer van de partij na de diefstal van mijn 2020 1290 SA-S in September.
Heb nu een 2022 model. Vooral het lagere zwaartepunt is echt wel lekker, maar niet alles is erop vooruit gegaan. Inmiddels de eerste 1000 kilometer ervaring opgedaan.

Het zit allemaal net wat krapper met mijn bijna twee meter. Display is groter geworden maar bevat minder info. En de bediening is wat priegeliger geworden.

Onderstel heeft wel een flinke stap gemaakt. Nu met auto mode en anti-dive, das echt wel lekker. Adaptieve cruise control vooral lekker op de b wegen met wat verkeer. Je kijkt af en toe toch om je heen. Werkt gelukkig een stuk beter dan de variant die ik in m'n Peugeot heb. QuickShifter ook stap vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
kneusteun schreef op maandag 18 maart 2024 @ 07:12:
[...]

Ik heb nog wel een DScover liggen voor een Africa twin, als dat past mag je die ook wel lenen.
Mijn bike en de Africa Twin lijken beiden een XL nodig te hebben, dus dat klinkt goed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
LankHoar schreef op maandag 18 maart 2024 @ 11:34:
[...]

Mijn bike en de Africa Twin lijken beiden een XL nodig te hebben, dus dat klinkt goed!
Mag je sowieso wel lenen, heb hem zelf niet meer nodig.
Je kan mijn garage gebruiken, alleen dan heb je hem niet 24/7 beschikbaar ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Dynamo-probleem hier is weer een stapje verder, ik heb de motor ver genoeg gedemonteerd om er bij te kunnen. Nu blijft het ding echter met externe torx-bolten vast te zitten (Blijft BMW natuurlijk)... Daar maar even een setje doppen voor bestellen, die had ik nog niet :)

Is er heel toevallig iemand in Alphen aan den Rijn die een (waarschijnlijk) E10-dopje heeft liggen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VLlsX115xmGCfNuOIrr-vlrRNo8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bxHDhWN4brfnBGRpTYZWKQp1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43
ozzynator schreef op maandag 18 maart 2024 @ 08:44:
[...]

Zeker, zeker. Was ook niet negatief. Vaak is het ook wat betere kwaliteit. Ik koop ook liever iets duurder wat goed is, dan 2x iets wat goedkoop is.
Ik niet, tot voor kort. Opgevoed door ouders die in de oorlog zijn geboren, ben ik altijd op zoek geweest naar aanbiedingen, tweedehands, lichte schade, maar dus soms ook goedkopere merken, lagere kwaliteit. En daar is vaak niks mis mee, maar het betekende ook dat ik met een oude motor reed want ja, ‘ik weet natuurlijk niet zeker of ik dit leuk blijf vinden’. Na een jaar een knoop doorgehakt, 10 mille op tafel (vroeger schreven we nog niet 10k >:) ) en mijn droommotor gekocht, de Kawa Z900RS. Niet gloednieuw, maar wel bijna. En vorig jaar een Goretex jas gekocht (ook weer in de aanbieding, sh*t). Voelt goed om af en toe gewoon geld uit te geven aan dingen die echt de moeite waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft er iemand ervaing met Lock-it BY HEPCO AND BECKER Tankring en hun tank bags (met name de street enduro)?
Mijn motor heeft een plastic tank dus tank tassen zijn altijd geklooi.. en nu zie ik op ebay net een 2e hands tank ring voor potentieel een ok prijs..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chakotay
Dopje gevonden, dynamo is er uit. De behuizing blijkt ook op meerdere plekken gebarsten te zijn, dat wordt waarschijnlijk toch een nieuwe zoeken ipv laten reviseren...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0EMF8WkL-1EO6davmISoMh2SEEE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B9eRK8xdRGWYc4cy3zxUbr7X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kpaubowCPEc4V26gEk9gX4bHav4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IddMOwVAWIQtWlB6nD9Szvpe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
YouTube: Arai XD-5 Helmet Review
Nummer 5 is uit, helemaal gemist

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:35
@Chakotay Oef, die ziet er niet fris meer uit! Ik denk dat je gelijk hebt, dat wordt een vervanger zoeken! Wel bijzonder dat ie zo gebarsten is... Zou je bijna denken dat de riem te strak gespannen was of-zo.

Succes er mee ieg.

Ik ga dit jaar voor het eerst mijn eigen onderhoud doen aan mijn R1150GS uit 2000. Ik ben ook lid van het GS-forum en daar is echt een heleboel info te vinden. Wat ik ga doen is het volgende:
  • Olie vevangen blok
  • Olie vervangen schakelbak
  • Olie vervangen cardan
  • Kleppen speling controleren en stellen
  • Remolie vervangen
  • Als er tijd is, ABS modificatie mbt load-relief(ABS uit bij starten om het in storing gaan te verminderen bij een slechter wordende akku)
De reden dat ik dit ga doen is om m'n motor beter te leren kennen. Wat ik op heb geschreven zijn geen hele moeilijke klusjes, YT staat ook vol met tutorials. Ik laat weten hoe t mij vergaan is O-)

[ Voor 62% gewijzigd door Vuikie op 18-03-2024 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Chakotay schreef op maandag 18 maart 2024 @ 17:26:
Dopje gevonden, dynamo is er uit. De behuizing blijkt ook op meerdere plekken gebarsten te zijn, dat wordt waarschijnlijk toch een nieuwe zoeken ipv laten reviseren...

[Afbeelding]

[Afbeelding]
In Alphen ad Rijn zat je toch? Auto Electric kan je ff polsen, die waren erg scherp geprijsd bij het reviseren van mijn auto dynamo. En die doet het nog altijd :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
Inmiddels een aantal dagen onderzoek verder, en uiteraard nog geen keuze kunnen maken. Maar ik heb wel een vraag voor de mensen die een Ducati Multistrada v4 (s of wat dan ook) rijden:

Hoeveel km rijdt je op een tank en waar kom je op uit qua L/100km. Lees toch wel veel drama verhalen over deze fiets en dat deze nogal dorstig is. Nu is dat opzich niet erg, maar 50% meer dan bijvoorbeeld een S1000XR is toch wel erg gortig.

Alleen lijken deze verhalen vooral aan het begin te zijn, en nu een aantal softwareupdates verder? Hoe is het nu?

En ik schrik overigens best wel van de prijzen van motoren, wat is dat duur geworden de laatste 6 jaar. Ik kocht mij Superduke R in 2018 (met alle software unlocks en 2 jaar extra garantie) voor 20.500. Het begint nu al 5000 euro duurder :/ En dan is de ducati nog veel duurder 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
@Vuikie grootste deel daarvan heb ik ook gedaan intussen. Alleen kleppenstellen moet nog, en de ABS-unit spoelen heb ik bij de dealer laten doen aangezien ik zelf geen GS911 of vergelijkbare apparatuur heb om de ABS in onderhoudsmodus te zetten.

Ik denk inderdaad dat de riem te strak was. Er kwam een 582mm riem af, terwijl de nieuw bestelde riem 592mm & licht elastisch is.

@noes die had ik inderdaad al een mail gestuurd voor een prijsopgave, voor ik zag dat die behuizing kapot is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@Tribunus Als ik 160 rij dan doe ik 1:8, bij 100 1:18, het maakt dus nogal uit hoe je aan het gas hangt.

[ Voor 6% gewijzigd door botoo op 18-03-2024 20:44 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Voor de FB liefhebbers :X is hier een stukje van een 300 kg / 105 pk Harley tegen een 50 kg / 35 pk eigenbouw met scooter motor. Toen ik eenmaal op gang was kon ik nipt winnen.
https://www.facebook.com/...8/videos/428786309678349/

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
botoo schreef op maandag 18 maart 2024 @ 20:44:
@Tribunus Als ik 160 rij dan doe ik 1:8, bij 100 1:18, het maakt dus nogal uit hoe je aan het gas hangt.
Snap ik, de rijstijl die ik heb leunt meer naar het sportieve. Nu ben ik geen kilometervreter en rijd zo min mogelijk snelweg. Maar alles binnendoor gaat wel sportief. Dus ik verwacht dat ik dan zo rond de 1:10 / 1:12 zou uitkomen, niet echt heel goed dus, zo'n 250km per tank.

Overigens heb ik nog geen idee wat de 1290 GT doet qua brandstof verbruik. Ligt er vast niet ver vandaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 20:17
Tribunus schreef op maandag 18 maart 2024 @ 20:59:
[...]

Snap ik, de rijstijl die ik heb leunt meer naar het sportieve. Nu ben ik geen kilometervreter en rijd zo min mogelijk snelweg. Maar alles binnendoor gaat wel sportief. Dus ik verwacht dat ik dan zo rond de 1:10 / 1:12 zou uitkomen, niet echt heel goed dus, zo'n 250km per tank.

Overigens heb ik nog geen idee wat de 1290 GT doet qua brandstof verbruik. Ligt er vast niet ver vandaan
250 op een tankje is gewoon prima. Tenzij je met gasten rijdt die perse stints van 350 a 400 willen rijden met hun GS :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:44
Tribunus schreef op maandag 18 maart 2024 @ 20:30:
Inmiddels een aantal dagen onderzoek verder, en uiteraard nog geen keuze kunnen maken. Maar ik heb wel een vraag voor de mensen die een Ducati Multistrada v4 (s of wat dan ook) rijden:

Hoeveel km rijdt je op een tank en waar kom je op uit qua L/100km. Lees toch wel veel drama verhalen over deze fiets en dat deze nogal dorstig is. Nu is dat opzich niet erg, maar 50% meer dan bijvoorbeeld een S1000XR is toch wel erg gortig.

Alleen lijken deze verhalen vooral aan het begin te zijn, en nu een aantal softwareupdates verder? Hoe is het nu?

En ik schrik overigens best wel van de prijzen van motoren, wat is dat duur geworden de laatste 6 jaar. Ik kocht mij Superduke R in 2018 (met alle software unlocks en 2 jaar extra garantie) voor 20.500. Het begint nu al 5000 euro duurder :/ En dan is de ducati nog veel duurder 8)7
De prijzen merk ik ook in mijn zoektocht, vooral particuliere verkopers vragen onredelijke bedragen. Zag laatst nog een advertentie langskomen voor een zeer normale R6 uit 2008 voor 10k euro 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik kom nu kort na elkaar 2x een uit Duitsland geïmporteerde motor tegen (Honda NC750X) op Marktplaats.

De eerste lijkt een handelaar, heeft meerdere advertenties online momenteel:

https://www.marktplaats.n...c750-x-nc-750-x-abs-12dkm
(verkoper: https://www.marktplaats.nl/u/maickel-van-rossum/889390/)

De 2e lijkt een particulier die er mogelijk wel zelf op gereden heeft:
https://www.marktplaats.n...venture-motor-7100-km-abs
(verkoper: https://www.marktplaats.nl/u/jeroende/26440194/)

Wat hiervan te denken? Is het het overwegen waard om van zo'n partij te kopen als de priijs interessant is, of kun je dit beter laten zitten? (ik ben een leek, dus weet het echt niet).
Pagina: 1 ... 24 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.