Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 101 Laatste
Acties:
  • 473.115 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
c-nan schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 21:27:
Hebben jullie nog tips/adviezen voor deze newbie? Ik ben nog nooit langer dan 1 dag weggeweest met de motor.

17 mei vrijdag vertrekken we richting de Vogezen. Op dag 1 doen we 450 km en overnachten we in Yutz Frankrijk, Airbnb.
Op dag 2 zaterdag doen we 200 km naar ons huurappartement. We zullen die dag ook nog een track doen van ~200km in de Vogezen.
Dag 3 zondag zullen we een wat groter track doen, ~300km.
Op dag 4 maandag rijden we terug naar huis (650km).

Ik neem 1 topkoffer en 1 overlander (30 liter) mee.

De ander die mee komt neemt waarschijnlijk 1 tas mee van 25 liter.

Wat moet absoluut mee? Dienen we ergens mee rekening te houden? Tips?
Heb je ook een tank tas?
Dat kan handig zijn om een snackje of wat te drinken makkelijk bij de hand te hebben :) g
En de details van je airBNB etc...
Goed drinken is key tegen vermoeidheid.. een camelbak is ook een goed idee daarvoor

kwa planning kijk niet naar de kilometers, maar naar de tijd.. 400km op snelweg doe je veel korter over dan op een bergpas... dus tijd is veel belangrijker in de planning ..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Sunnyboy_ schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 15:50:
[...]

Minder meenemen dan je denkt. Kleren in laagjes. Is wel handig om een rol ducktape mee te nemen, en een extra spanbandje. Die hebben we afgelopen reis nog gebruikt om een koffer weer vast te zetten na een kleine botsing tussen twee reisgenoten tijdens het wegrijden bij een kruising (of toch maar niet).
Bandenplak setje en wat basis gereedschap kan een hoop gedoe schelen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-09 16:24
Even terugkomend op het verf en cilinder verhaal. Vandaag contact opgenomen met Ducati en ben gelijk teruggebeld. Er werd me verteld dat dit een zeer uitzonderlijke situatie is, zeker dat het twee keer gebeurt.
Moest wat foto’s naar ze opsturen en als de motor er verder netjes uit ziet dan zou het onder garantie opgelost worden. Een reparatie van 2 dagen ongeveer. Zeer netjes tot nu toe.
Op de foto’s zie je ook corrosie op de schroeven. Dus waarschijnlijk te vochtig in de schuur. Maar ik ga ervan uit dat de verf op de cilinders wel tegen wat vocht moet kunnen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ujv8YvLVjveLJxdnzKAm9ScSIlI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oTODbXIwFeoGC3eEkl970tsb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/--KbFUIMup3K4uyAjAzkZq0GgZk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T44PGg7aBHSMEwBxuKNCwJZ1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r09nsUqrn01Bit2TBas31NHb2bM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AiJMZe7hcQtHQkWLFn9mJbWC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:08

jeroenathome

Een regel tekst

@gebruikershaes Mooi dat zij zo snel reageren. Al ben ik verbaasd dat het überhaupt gebeurt.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:09

Destruction

(ex-)Automonteur

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/upU_tpYLEqTotgEwuh4hnqleTuE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/J74nJ7HAwuwFXdzPwC7yvHBb.png?f=user_large

Yep, ik durf nu wel te zeggen dat zo'n Fazer gewoon écht niet geschikt is voor een topkoffer. Had een dagje vrij dus ik heb 'm eens dicht gebouwd en ben er een stukje op gaan rijden. Waar hij eerder best instabiel kon worden doet-ie nu precies wat je verwacht. Ik was er al vrij zeker van, maar nu weet ik 't helemaal zeker. Het lag gewoon aan die k*t koffer :+

Denk dat ik 'm tegen het voorjaar eens op marktplaats zet. Staan de biedingen me niet aan dan zet ik 'm in m'n garagebox en haal ik het ding weer tevoorschijn als ik tijd voor en zin in een projectje heb. Ding is namelijk toe aan o.a kleppen stellen, carburateurs moeten ultrasoon gereinigd (en dan dus opnieuw gesynchroniseerd), de radiateur is verrot en hij heeft nog ergens een klein KVS lekje. * Destruction wil eerst een andere motor die wat groter is dan de Fazer en wat meer geschikt is voor langere ritten.

[ Voor 5% gewijzigd door Destruction op 13-03-2024 18:53 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
jeroenathome schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 18:13:
@gebruikershaes Mooi dat zij zo snel reageren. Al ben ik verbaasd dat het überhaupt gebeurt.
Ducati Amsterdam heb ik een aantal keer contact mee gehad en ze zijn altijd super vriendelijk en behulpzaam. Echt niets op aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:52
-O-

Wij gaan (helaas) een van onze motoren (Kawasaki Vulcan S 2019) verkopen. Mijn vrouw heeft er helaas geen zin meer in en ik heb aan 1 motor wel genoeg.

Nu heb ik hem op Autoscout en Motor-Forum gezet. Ik twijfel of ik hem nu ook op Marktplaats zou moeten zetten.. maar dat kost geld én de vorige keer kreeg ik daar alleen maar onzin reacties, mensen die niet reageerden en/ of niet kwamen opdagen. Dat was wel een motor die veel minder (rest)waarde had.

Iemand nog tips buiten de opties die geld kosten?

Het gaat dus om deze;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z0_4au3gnlKm5UH_c0JCqMFv7So=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jVNZ6PFxyP6LItidhfzemmjJ.jpg?f=fotoalbum_large

De mat antraciet/ rode blijft lekker op mijn naam staan!!

Gezien het plan om met de motor op vakantie te gaan hierdoor ook de prullenbak in gaat, althans niet enkel met een motor dan, heb ik mijn kofferset ook te koop gezet. Niet direct voor het geld maar ik dacht… dan heb ik liever de sportievere uitlaat (Arrow die ook af fabriek op kan). Zal niet mega veel verschil maken denk ik maar het oogt wel leuk(er) zonder gezeur met eventuele autoriteiten :)

[ Voor 7% gewijzigd door Thalaron op 13-03-2024 21:02 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
Volgens mij is marktplaats iets van 6 euro? Zou hem er gewoon lekker op zetten. Is het niks, dan heeft het je 2 biertjes gekost. Denk namelijk wel dat er veel mensen op marktplaats kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:48
Thalaron schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 20:08:
-O-

Wij gaan (helaas) een van onze motoren (Kawasaki Vulcan S 2019) verkopen. Mijn vrouw heeft er helaas geen zin meer in en ik heb aan 1 motor wel genoeg.

Nu heb ik hem op Autoscout en Motor-Forum gezet. Ik twijfel of ik hem nu ook op Marktplaats zou moeten zetten.. maar dat kost geld én de vorige keer kreeg ik daar alleen maar onzin reacties, mensen die niet reageerden en/ of niet kwamen opdagen. Dat was wel een motor die veel minder (rest)waarde had.

Het gaat dus om deze;
[Afbeelding]

De mat antraciet/ rode blijft lekker op mijn naam staan!!
Linkje naar je kofferset? ;)
En al gedacht aan motoroccasion? Daar en MP keek ik veel op toen ik op zoek was na m'n motor.
gebruikershaes schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 17:30:
Even terugkomend op het verf en cilinder verhaal. Vandaag contact opgenomen met Ducati en ben gelijk teruggebeld. Er werd me verteld dat dit een zeer uitzonderlijke situatie is, zeker dat het twee keer gebeurt.
Moest wat foto’s naar ze opsturen en als de motor er verder netjes uit ziet dan zou het onder garantie opgelost worden. Een reparatie van 2 dagen ongeveer. Zeer netjes tot nu toe.
Op de foto’s zie je ook corrosie op de schroeven. Dus waarschijnlijk te vochtig in de schuur. Maar ik ga ervan uit dat de verf op de cilinders wel tegen wat vocht moet kunnen?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lijkt haast alsof er iets aanloopt op die kopse kant en de schilfers verspreid over de rest ligt.. Hopelijk weten ze het deftig te fixen dit keer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
gebruikershaes schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 20:14:
Volgens mij is marktplaats iets van 6 euro? Zou hem er gewoon lekker op zetten. Is het niks, dan heeft het je 2 biertjes gekost. Denk namelijk wel dat er veel mensen op marktplaats kijken.
€29

Geen onmogelijk bedrag maar toch wat meer dan €6.

@Pyr0_ goede tip! En ik heb je een PM gestuurd met een linkje ;)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 21:59
-O-

...
Als je het hebt: facebook marketplace icm met de juiste verkoopgroepen al dan niet lokaal of merk/model gebonden. Ben absoluut geen facebook fan. Maar de kracht van socialmedia werkt helaas wel hier. Jij zet hem erop en anderen delen hem voor je of taggen iemand die iets soortgelijks zoekt en heel eerlijk meeste van mijn 2e hands verkopen gaan tegenwoordig sneller via FB dan Marktplaats.
gebruikershaes schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 20:14:
Tegenwoordig tussen de 20 en 30 euro, afhankelijk per merk. ( Harley en BMW zijn duurder dan de japanners bijvoorbeeld)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
@harley ik heb zelf geen FB, echter mijn vrouw zelf wél. Heb voor (over)morgen in ieder geval weer een paar opties erbij! Thnx :)

Edit: Bij Motoroccasion is niet mogelijk om als particulier iets te koop te zetten :-(
Als dat wél zou kunnen dan hebben ze het in ieder geval goed weten te verstoppen.

[ Voor 40% gewijzigd door Thalaron op 13-03-2024 21:27 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Destruction schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 18:49:
[Afbeelding]

Yep, ik durf nu wel te zeggen dat zo'n Fazer gewoon écht niet geschikt is voor een topkoffer. Had een dagje vrij dus ik heb 'm eens dicht gebouwd en ben er een stukje op gaan rijden. Waar hij eerder best instabiel kon worden doet-ie nu precies wat je verwacht. Ik was er al vrij zeker van, maar nu weet ik 't helemaal zeker. Het lag gewoon aan die k*t koffer :+

Denk dat ik 'm tegen het voorjaar eens op marktplaats zet. Staan de biedingen me niet aan dan zet ik 'm in m'n garagebox en haal ik het ding weer tevoorschijn als ik tijd voor en zin in een projectje heb. Ding is namelijk toe aan o.a kleppen stellen, carburateurs moeten ultrasoon gereinigd (en dan dus opnieuw gesynchroniseerd), de radiateur is verrot en hij heeft nog ergens een klein KVS lekje. * Destruction wil eerst een andere motor die wat groter is dan de Fazer en wat meer geschikt is voor langere ritten.
Op mijn Fazer8ABS vond ik topbox wel ideaal voor woon-werk en touring:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3-KQqaybzNBhE8vf61sOsyNfi7Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7FdZN76qrqObFRcq70kvnMt4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cQ8ALqpH8ViK9uam-naILesyitU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YfLYtcg9tcO3Vl4Mo3Z3azw3.png?f=fotoalbum_large
Het staat wat lomp maar ooh zo practisch!

ook ideaal om te voorkomen dat de kinderen eraf vallen :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2cd8FQpTeiftTWbRRCg2OXJPRms=/800x/filters:strip_exif()/f/image/a2WB4me4cewTtyE6tAqdaWwl.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door ToolkiT op 13-03-2024 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
Thalaron schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 20:24:
[...]

€29

Geen onmogelijk bedrag maar toch wat meer dan €6.

@Pyr0_ goede tip! En ik heb je een PM gestuurd met een linkje ;)
Okay dat is idd stuk duurder dan ik dacht. Verdienen ze wel lekker mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

ToolkiT schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 20:59:
[...]

Op mijn Fazer8ABS vond ik topbox wel ideaal voor woon-werk en touring:
[Afbeelding]
Ik wil op m'n volgende motor ook zeker weer een topkoffer, want het is inderdaad ideaal. Maar een Fazer zoals ik heb is er wmb ongeschikt voor en ik ben toch aan het rond kijken voor iets anders. Als er dan iemand voorbij komt die een topkoffer zoekt voor zijn FZS600 is het snel geregeld :)

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikejux
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 08:34
-O-

Het gaat dus om deze;
[Afbeelding]
Ik heb 2 maal mijn motor verkocht direct aan 'n motorzaak. Dat beviel mij ook prima. Ze gaven best 'n prima bod voor 'n nette motor. Niet heel veel minder dan dat ik particulier er voor kon krijgen. Motorzaken zijn vaak opzoek naar nette exemplaren.

[ Voor 36% gewijzigd door Mikejux op 13-03-2024 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
@Mikejux Goed om te weten. Binnenkort dan maar eens naar een lokale dealer rijden om te kijken hoe/ wat. De motor is in tip-top conditie (mag hooguit een kleine beurt krijgen, maar dat zal een beetje dealer toch wel doen vermoed ik zo) en in zo goed als nieuwstaat.

Voordeel is natuurlijk dat, als een dealer hem wil overnemen, ik wellicht nog een leuke inruilactie kan doen met koffers voor uitlaat :D

Moet het wel eerst even wat minder NAT worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
Jolke schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 08:37:
@Hkuit, ik moest 2x keer kijken naar die pop achter in de tuin. :D

@c-nan, heb je al een route die je gaat rijden?
Er naar toe of in Vogezen zelf?

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c-nan
ToolkiT schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 16:06:
[...]

Heb je ook een tank tas?
Dat kan handig zijn om een snackje of wat te drinken makkelijk bij de hand te hebben :) g
En de details van je airBNB etc...
Goed drinken is key tegen vermoeidheid.. een camelbak is ook een goed idee daarvoor

kwa planning kijk niet naar de kilometers, maar naar de tijd.. 400km op snelweg doe je veel korter over dan op een bergpas... dus tijd is veel belangrijker in de planning ..
Nee, wel een soort van etui. Past minder in dan in een tanktas, maar een banaantje en een snackje moet lukken.

Dag 1 is 450 km snelweg, daarna is het allemaal wat kleinere weggetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
ToolkiT schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 16:42:
[...]

Bandenplak setje en wat basis gereedschap kan een hoop gedoe schelen..
Hoop ik niet nodig te hebben en anders wordt het ANWB bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
_eLMo_ schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 09:41:
Ik koop geen fiets meer zonder aangepaste vering, vooral omdat ik geen 75kg ben.

Als je fiets al volledig instelbare schrokbrekers en voorpoten heeft laat je voor €1000 er veren voor en achter op gewicht in zetten (en progressief als je dat fijn vind) en de shimstack aanpassen.

Voor die €1000 heb je dan een perfect sturende fiets helemaal naar jouw wensen (harder, zachter, zweven, nadeinen, springen, zacht bovenin/hard onderin), wat je maar wil.

Was voor mij een van de grotere redenen om van merk te switchen (na 18 jaar BMW), simpelweg omdat ik geen zin had een 1300GS te kopen en dan nog €3k uit te moeten geven aan andere schokbrekers of meer als je ESA wil behouden. Op de 1300GS zijn ze niet volledig instelbaar.

[Afbeelding]
#auw

Onder 1200GS LC had ik Touratech Extreme voor en achter, en ik wil nooit meer terug naar stock _/-\o_

De nieuwe F900GS is wellicht weer een optie als ik klaar ben met de 901 :+
Ik krijg volgende week progressieve veren (van Hyperpro) onder mijn 1200 GSA LC. Maar dat doe ik puur om te fiets te verlagen (-2cm). Ik ben benieuwd of ik er iets van zal merken, negatief of positief.
Waar ik me wel om zorgen maak is de zij en middenstandaard. Zal ik die ook moeten vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Destruction schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 18:49:
[..]* Destruction wil eerst een andere motor die wat groter is dan de Fazer en wat meer geschikt is voor langere ritten.
Heb nog wel een rode R1200RT staan die voor een klein prijsje weg mag ;)
Moet een grote beurt en vermoed binnenkort nieuwe zijstandaard schakelaar hebben, maar is verder goed en netjes. Is precies wat je zoekt: groter en zeer geschikt voor langere ritten, zonder dat het een saai ding is. Moet m nog eens op marktplaats slingeren, maar geen tijd gehad om nettere foto's te maken.
c-nan schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 22:05:
[...]

Ik krijg volgende week progressieve veren (van Hyperpro) onder mijn 1200 GSA LC. Maar dat doe ik puur om te fiets te verlagen (-2cm). Ik ben benieuwd of ik er iets van zal merken, negatief of positief.
Waar ik me wel om zorgen maak is de zij en middenstandaard. Zal ik die ook moeten vervangen?
Denk dat op de middenbok zetten ietsje moeilijker wordt met lagere vering. Zijstandaard moet je even kijken, kan zijn dat de motor nu wat te rechtop komt te staan en daardoor instabiel wordt. Je kan er evt een stukje tussenuit laten halen, of wellicht is er ook een kortere te koop voor de GS (misschien die van de R, RS of RT?). Voor dat laatste even bij de dealer polsen.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

noes schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 22:24:
[...]

Moet een grote beurt en vermoed binnenkort nieuwe zijstandaard schakelaar hebben, maar is verder goed en netjes. Is precies wat je zoekt: groter en zeer geschikt voor langere ritten, zonder dat het een saai ding is. Moet m nog eens op marktplaats slingeren, maar geen tijd gehad om nettere foto's te maken.
Als ik ff een rondje Google doe, dan denk ik eigenlijk niet dat ik zo'n fiets hier in de achtertuin krijg. Iets met een vrijwel haakse bocht in de steeg. De Diversion900 die ik ooit had pastte _net_. Groter moet ik zeker niet kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
c-nan schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 22:05:
[...]

Verlaging dmv veer is zonde, je verliest veerweg dan lijkt me? Een kortere schokbreker met dezelfde lengte veerweg lijkt me mooier. Geen idee of dat bestaat.

Aan demping zul je niks aan hoeven te passen zolang de veerconstante grofweg hetzelfde is.

Middenbok zal idd moeilijker worden en zijstandaard rechter op.

Volgende keer geen Adventure halen, scheelt gewicht en hoogte. En je hoeft niet die ellendige spaakvelgen te poetsen ;P

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Destruction schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 22:52:
[...]

Als ik ff een rondje Google doe, dan denk ik eigenlijk niet dat ik zo'n fiets hier in de achtertuin krijg. Iets met een vrijwel haakse bocht in de steeg. De Diversion900 die ik ooit had pastte _net_. Groter moet ik zeker niet kopen.
Ai helaas! Maar wat voor grotere motor zou je dan willen? Want als die Div900 al niet lekker past is er denk ik niet veel wat wel gaat passen dat toch ruimer is dan dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

noes schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 23:31:
[...]

Ai helaas! Maar wat voor grotere motor zou je dan willen? Want als die Div900 al niet lekker past is er denk ik niet veel wat wel gaat passen dat toch ruimer is dan dat.
Een Div900 is alweer een stap groter dan de Fazer ;) Maar om dan weer een Diversion 900 te gaan kopen... Het is een optie, dat wel. Maar ik heb geen haast en ik ga eens rustig rond kijken in de hoek toerbuffel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:59

4x2

lộn xộn quá

Is de lengte of de breedte de beperkende factor voor die draai?
noes schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 22:24:
[...]
Wat is een klein prijsje eigenlijk? :P

[ Voor 81% gewijzigd door 4x2 op 14-03-2024 06:56 ]

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

4x2 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 01:19:

[...]

Wat is een klein prijsje eigenlijk? :P
Heb je PB gestuurd om topic schoon te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bauke87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Nu online
Sinds kort ben ik in bezit van een Roadlok slot (gekocht op de motorbeurs). Vanmorgen kreeg ik het de sleutel maar lastig gedraaid maar lukte het nog wel om de pin eruit te krijgen. Echter op werk aangekomen krijg ik de sleutel maar een kwart slag gedraaid en verder niet dus kan de motor niet op slot zetten.

WD40 of vet wordt afgeraden hoogstens een busje slotsray halen. Zijn er hier meer die ervaring met Roadlok en zich hierin herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:41
Destruction schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 23:50:
[...]

Een Div900 is alweer een stap groter dan de Fazer ;) Maar om dan weer een Diversion 900 te gaan kopen... Het is een optie, dat wel. Maar ik heb geen haast en ik ga eens rustig rond kijken in de hoek toerbuffel :)
De Div900 was mijn eerste motor (daarna de Fazer). Ik vond de Div900 een beetje van alles, maar niet goed in iets. De versnelling was gevoelloos, de vering net te zacht, etc. Als toermotor wellicht een oplossing hoor, maar qua handeling niet mijn cup of tea.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OxSniperX
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09:04
Bauke87 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 07:37:
Sinds kort ben ik in bezit van een Roadlok slot (gekocht op de motorbeurs). Vanmorgen kreeg ik het de sleutel maar lastig gedraaid maar lukte het nog wel om de pin eruit te krijgen. Echter op werk aangekomen krijg ik de sleutel maar een kwart slag gedraaid en verder niet dus kan de motor niet op slot zetten.

WD40 of vet wordt afgeraden hoogstens een busje slotsray halen. Zijn er hier meer die ervaring met Roadlok en zich hierin herkennen?
Dit heb ik ook gehad. Je moet dan die pin er weer in doen en sleutel goed indrukken en draaien. Het kan zijn dat je hebt gedraaid zonder dat de sleutel helemaal goed erin zat. Beetje bewegen en draaien en dan gaat het goed en zal volgende keer ook weer goed moeten gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 16-09 15:42
c-nan schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 22:01:
[...]

Er naar toe of in Vogezen zelf?
Ja :P

Als je in de buurt bent (Hundsrück, Pfalz, Elzas) kan ik aanhaken en een stukje meerijden. Vorig jaar ook met @ToolkiT en @GSX-MAN gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 21:29

GSX-MAN

de/het/een

Jolke schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 08:43:
[...]

Als je in de buurt bent (Hundsrück, Pfalz, Elzas) kan ik aanhaken en een stukje meerijden. Vorig jaar ook met @ToolkiT en @GSX-MAN gedaan.
Dat was super! _/-\o_

Het heeft echt meerwaarde om met zo'n voorrijder/gids te gaan, ik heb een topdag gehad.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GSX-MAN schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 08:49:
[...]

Dat was super! _/-\o_

Het heeft echt meerwaarde om met zo'n voorrijder/gids te gaan, ik heb een topdag gehad.
dit kan ik be-amen! local knowledge is altijd handing en samen rijden is leuk.
Wel boterhammen meenemen! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
c-nan schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 22:03:
[...]

Hoop ik niet nodig te hebben en anders wordt het ANWB bellen :)
ik hoop ook dat het nooit gaat regenen, maar heb soms toch wel een paraplu bij me ;)
Probleem met ANWB is dat dat soms uren duurt en je dus een dag van je trip mist.. zeker als het iets simpels is dan heb ik liever wat basis gereedschap, ductape en tyrips bij me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bauke87 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 07:37:

geen ervaring mee, maar kan me wel voorstellen dat het een issue is want je slot is natuurlijk tijdens het rijden aan de elementen blootgesteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

4x2 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 01:19:
De steeg is grofweg 1m breed. In de bocht is de steeg iets breder en daarna weer 1m. Met een beetje steken kom ik daar met een Div900 wel door. Iets groters dan dat moet je echt optillen en verslepen voordat je de bocht door komt. Dat is niet handig.

Ruwe schets van de situatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VGM4eiDveIj7AwVG6hOEKy_u2cQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VuRbIURXiJsIiXdRNh8eF4Oq.jpg?f=user_large

M'n volgende woning moet uiteraard makkelijker toegankelijk zijn met de motor, dat maakt ook de keuze wat groter :)
nldls schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 07:54:
[...]

De Div900 was mijn eerste motor (daarna de Fazer). Ik vond de Div900 een beetje van alles, maar niet goed in iets. De versnelling was gevoelloos, de vering net te zacht, etc. Als toermotor wellicht een oplossing hoor, maar qua handeling niet mijn cup of tea.
Ik deed de Div900 toen ook weg omdat ik iets sportievers wilde, via een CBR600F kam ik uit bij de Fazer. Maar bij langere ritten blijkt dat hij te klein voor me is, met zere knieën tot gevolg dus er moet weer een maatje grotere motor komen. Op afstanden vond ik die 900 ideaal. Ik heb recent nog eens op zo'n 900 gereden waarbij de vering was aangepakt en er zaten andere klauwen en een andere rempomp op. Dan rijdt zo'n ding eigenlijk best wel goed, dus dat zou hier dan ook het plan van aanpak worden.

En een cardan is stiekem ook wel fijn. Dat wil niet zeggen dat ik nu per definitie een Div900 ga kopen, iets vergelijkbaars is ook zeker een optie. Maar ik heb geen haast. Als ik het wil kan ik met de Fazer rijden, al moet ik dan wel het KVS niveau in de gaten houden, want met een rotte radiateur en nog een klein lekje ergens verdwijnt er nog wel eens wat. Geen grote lekkage, maar irritant is het wel. En een nieuwe radiateur kost ook nog best wel wat zag ik :/ Wat onderdelen betreft zou ik zo'n Fazer niet aanraden. Wat rijplezier betreft dan weer wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Destruction op 14-03-2024 11:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

GSX-MAN schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:36:
Stel nou eens dat ik offroad heel leuk blijk te vinden, welke fiets voor erbij zou ik dan moeten hebben? Het zou dan gaan om low budget, spaakwielen, noppenbanden en betrouwbaar.
VOLG! :P

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GSX-MAN schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:36:
Stel nou eens dat ik offroad heel leuk blijk te vinden, welke fiets voor erbij zou ik dan moeten hebben? Het zou dan gaan om low budget, spaakwielen, noppenbanden en betrouwbaar.
low budget Voge 300 https://www.motorcyclenew...iews/voge/300-rally/2023/
Iets meer budget Honda 300CRF rally https://www.honda.co.uk/m...rf300-rally/overview.html
Il las laatst een review en de Honda is toch echt wel een stuk beter (Itchie boots gaat met de 250 cc versie Afrika rond..), maar voor het budget is die Voge denk ik best een goede keuze..

Maar een electrishe dirtbike is ook een optie waar ik naar aan het kijken ben..

[ Voor 16% gewijzigd door ToolkiT op 14-03-2024 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]

als je daar een plaatje beton kunt storten dan kun je allihct in de steeg de motor op een mover bokken en hem om zijn as 90 graad draaien en dan van de mover af weer verder rollen?

Afbeeldingslocatie: https://cdn.zilvercms.nl/x750,q100/http://datona.zilvercdn.nl/uploads/photo/motormover-voor-middenbok.png

ja, dat is ff gekut.....maar niets is vervelender, zeker als je wat vermoeid bent om te gaan lopen sleuren aan een zware motor.......trust me i know :P

ik kom ook maar lastig mijn schuur in met de GS |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Destruction schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:00:
[...]

De steeg is grofweg 1m breed. In de bocht is de steeg iets breder en daarna weer 1m. Met een beetje steken kom ik daar met een Div900 wel door. Iets groters dan dat moet je echt optillen en verslepen voordat je de bocht door komt. Dat is niet handig.

Ruwe schets van de situatie:
[Afbeelding]

M'n volgende woning moet uiteraard makkelijker toegankelijk zijn met de motor, dat maakt ook de keuze wat groter :)

[...]

Ik deed de Div900 toen ook weg omdat ik iets sportievers wilde, via een CBR600F kam ik uit bij de Fazer. Maar bij langere ritten blijkt dat hij te klein voor me is, met zere knieën tot gevolg dus er moet weer een maatje grotere motor komen. Op afstanden vond ik die 900 ideaal. Ik heb recent nog eens op zo'n 900 gereden waarbij de vering was aangepakt en er zaten andere klauwen en een andere rempomp op. Dan rijdt zo'n ding eigenlijk best wel goed, dus dat zou hier dan ook het plan van aanpak worden.

En een cardan is stiekem ook wel fijn. Dat wil niet zeggen dat ik nu per definitie een Div900 ga kopen, iets vergelijkbaars is ook zeker een optie. Maar ik heb geen haast. Als ik het wil kan ik met de Fazer rijden, al moet ik dan wel het KVS niveau in de gaten houden, want met een rotte radiateur en nog een klein lekje ergens verdwijnt er nog wel eens wat. Geen grote lekkage, maar irritant is het wel. En een nieuwe radiateur kost ook nog best wel wat zag ik :/ Wat onderdelen betreft zou ik zo'n Fazer niet aanraden. Wat rijplezier betreft dan weer wel.
En een brede (schuifdeur)poort? Heb je plek voor een poort van 2 meter breed? Dan kun je de draai in de tuin maken.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Jolke schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 08:43:
[...]

Eerste dag slapen we in een Airbnb in Thionville.
Tweede dag rijden we vanuit Thionville door naar een huurappartement in Gerardmer.

Track die we daar gaan rijden heb ik even niet bij de hand :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ToolkiT schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:32:
[...]

low budget Voge 300 https://www.motorcyclenew...iews/voge/300-rally/2023/
Iets meer budget Honda 300CRF rally https://www.honda.co.uk/m...rf300-rally/overview.html
Il las laatst een review en de Honda is toch echt wel een stuk beter (Itchie boots gaat met de 250 cc versie Afrika rond..), maar voor het budget is die Voge denk ik best een goede keuze..

Maar een electrishe dirtbike is ook een optie waar ik naar aan het kijken ben..
Die Voge is geinig :)

@GSX-MAN wat mag zo'n ding kosten? ik kijk nog steeds met een schuin oog naar een allroadje-voor-ernaast.......en niet zo zeer naar een CRF of wat meer cross/adventure.

Denk aan Vstrom250, CB500X, G310GS, 390Adventure...of goedkoper een wat oudere Transalp oid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
De oude transalps zijn inmiddels duurder dan nieuwe A1-allroads als je achterstallig onderhoud meetelt ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Joris748 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:43:
[...]

En een brede (schuifdeur)poort? Heb je plek voor een poort van 2 meter breed? Dan kun je de draai in de tuin maken.
Ik heb een deur van 1.50m breed. Die draai gaat prima. Het gaat om de bocht in de steeg zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Destruction schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 12:15:
[...]

Ik heb een deur van 1.50m breed. Die draai gaat prima. Het gaat om de bocht in de steeg zelf.
Lukt dat niet door m gewoon op de jiffy te zetten en em daarop te draaien? Kan ook de RT daar vrij makkelijk mee vrijwel op de plaats draaien.

Schijn je alleen niet bij een Ducati te moeten doen, gezien jiffy aan blok gemonteerd zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Destruction schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 12:15:
[...]

Met een brede schuifdeur in de schutting, hoef je geen draai in de brandgang te maken. Tenminste ik neem aan dat je de draai van brandgang naar tuin bedoelt?

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:35
ToolkiT schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 10:59:
[...]

geen ervaring mee, maar kan me wel voorstellen dat het een issue is want je slot is natuurlijk tijdens het rijden aan de elementen blootgesteld..
Als het goed is niet, want er zit een dummy pin bij met een afdekdopje voor het sleutelgat. Ik neem aan dat @Bauke87 die heeft en gebruikt.

@Bauke87 wat jij beschrijft nooit gehad, wel 1x gehad dat de veer wat bleef hangen, maar schijnbaar moet je met de pin eruit halen even het stuur een beetje optillen zodat de druk van de pin af is.

[ Voor 25% gewijzigd door ozzynator op 14-03-2024 12:53 ]

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Joris748 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 12:17:
[...]

Met een brede schuifdeur in de schutting, hoef je geen draai in de brandgang te maken. Tenminste ik neem aan dat je de draai van brandgang naar tuin bedoelt?
De draai vanuit de steeg de tuin in of andersom is prima. Het gaat om de bocht in de steeg zelf. Zie de ruwe schets in m'n eerdere reply :)

Daar heb ik met mijn schuttingdeur of een motormover oid geen invloed op. Die ruimte is er ook helemaal niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Destruction op 14-03-2024 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:57

_Apache_

For life.

[...]

Wij hebben gelukkig geen haakse bocht oid.
Maar wel een schuifdeur die tot bijna 2m opengaat. })

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Destruction schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 12:52:
[...]

De draai vanuit de steeg de tuin in of andersom is prima. Het gaat om de bocht in de steeg zelf. Zie de ruwe schets in m'n eerdere reply :)

Daar heb ik met mijn schuttingdeur of een motormover oid geen invloed op. Die ruimte is er ook helemaal niet.
Heb het pijltje voor “straat” gemist. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bauke87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Nu online
ozzynator schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 12:51:
[...]

Als het goed is niet, want er zit een dummy pin bij met een afdekdopje voor het sleutelgat. Ik neem aan dat @Bauke87 die heeft en gebruikt.

@Bauke87 wat jij beschrijft nooit gehad, wel 1x gehad dat de veer wat bleef hangen, maar schijnbaar moet je met de pin eruit halen even het stuur een beetje optillen zodat de druk van de pin af is.
Klopt die dummy pin zit er nu in en krijg hem er niet uit / sleutel verder dan een kwart gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 17:43
Fraggert schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:59:
[...]

Die Voge is geinig :)

@GSX-MAN wat mag zo'n ding kosten? ik kijk nog steeds met een schuin oog naar een allroadje-voor-ernaast.......en niet zo zeer naar een CRF of wat meer cross/adventure.

Denk aan Vstrom250, CB500X, G310GS, 390Adventure...of goedkoper een wat oudere Transalp oid.
Bij de polo hier over de grens stond er 1, vond hem leuk maar viel ook wel tegen. Hij lijkt in het echt heel klein en cheap afgewerkt.

Heb er niet mee gereden, dus ben wel benieuwd naar de reviews.

Qua prijs zit ie geloof ik ruim onder alles wat je daar noemt. Een nette transalp is tegenwoordig ook al snel 5k+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 16-09 15:42
c-nan schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:48:
[...]

Eerste dag slapen we in een Airbnb in Thionville.
Tweede dag rijden we vanuit Thionville door naar een huurappartement in Gerardmer.

Track die we daar gaan rijden heb ik even niet bij de hand :)
Ah ok, da's te ver voor mij om even mee te rijden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 21:29

GSX-MAN

de/het/een

kneusteun schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 13:45:
[...]

Bij de polo hier over de grens stond er 1, vond hem leuk maar viel ook wel tegen. Hij lijkt in het echt heel klein en cheap afgewerkt.

Qua prijs zit ie geloof ik ruim onder alles wat je daar noemt. Een nette transalp is tegenwoordig ook al snel 5k+
Om van een jaren '90 Africa Twin nog maar te zwijgen. Sinds die gekke Australiër ermee rijdt is het einde zoek.

Ik weet nog niet zeker of ik wel aan een tweede motor moet, want zoveel kilometers maak ik per jaar niet. En de garage is ook een keer vol. Eerst die cursus maar eens doen, daarna kijken of ik impulsaankopen ga doen.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 21:18
Inmiddels heb ik alweer wat meer ritjes achter de kiezen en ik merk dat ik steeds meer ontspannen op de motor zit :)

Totdat je telefoon op het stuur uit het niets 112 gaat bellen... Snel handschoen uittrekken en afdrukken, oeps.
Maar na de derde keer toch maar even in mijn instellingen gaan kijken. Normaal moet ik hiervoor 5x snel de aan/uit knop voor indrukken. Die functie maar even uitgezet.

Het vreemde is dat het bij eerdere ritten niet is gebeurd, maar daar had ik Waze open of het scherm uit. Ditmaal Google Maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 04:12
frietsje schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 20:22:
Totdat je telefoon op het stuur uit het niets 112 gaat bellen... Snel handschoen uittrekken en afdrukken, oeps.
Maar na de derde keer toch maar even in mijn instellingen gaan kijken. Normaal moet ik hiervoor 5x snel de aan/uit knop voor indrukken. Die functie maar even uitgezet.

Het vreemde is dat het bij eerdere ritten niet is gebeurd, maar daar had ik Waze open of het scherm uit. Ditmaal Google Maps.
Toevallig een iPhone met de 'ik ben gevallen dus ik bel automatisch 112' functie aan? :P die ging volgens mij ook af bij mensen in een achtbaan, misschien dat de trillingen dit veroorzaakten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 21:18
RubjeMazter schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 20:26:
[...]

Toevallig een iPhone met de 'ik ben gevallen dus ik bel automatisch 112' functie aan? :P die ging volgens mij ook af bij mensen in een achtbaan, misschien dat de trillingen dit veroorzaakten?
Nee een android (Xiaomi). Ik heb nu maar deze 'SOS' functie uitgezet, wellicht door de trillingen toch wat getriggerd intern :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:59

4x2

lộn xộn quá

Destruction schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 12:52:
[...]
Het probleem is inderdaad 2-ledig, zowel lengte als breedte zijn een probleem.
Zijkoffers en boxers zijn een drama bij zoiets, die raak je 100% van de tijd waarschijnlijk.

Beste oplossing lijkt me sterke handkappen en YOLO :+
Enige grote grote motoren binnen budget die je daar relatief makkelijk doorheen krijgt zijn een varadero/tdm denk ik, die zijn buiten het stuur redelijk smal.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 04:12
frietsje schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 20:53:
[...]
Ik heb nu maar deze 'SOS' functie uitgezet, wellicht door de trillingen toch wat getriggerd intern :?
Poging waard inderdaad!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:51

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

_eLMo_ schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 12:06:
De oude transalps zijn inmiddels duurder dan nieuwe A1-allroads als je achterstallig onderhoud meetelt ;P
€23515.02 sinds 2017 over 126638+ kilometer, inclusief aankoop, benzine, verzekering, onderhoud, kleding, en accesoires. *O*

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

@frietsje Dit heb ik ook gehad met de Garmin XT. Alleen het uitzetten van de functie zorgt ervoor dat er geen melding komt. Van meerdere XT gebruikers gehoord dat zij de functie na een keer gebruiken uit hebben gezet. Op papier een handige functie die in de praktijk niet werkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

_eLMo_ schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 12:06:
kneusteun schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 13:45:
[...]

daar hebben jullie gelijk in :)

we hebben eerder hier even dit kort aangekaart, toen schrok ik zo van wat ze nog durven te vragen voor die classis AfricaTwins.

Ga ja voor de wat oudere modellen zit je met sub 1K met een berg rotzooi en tussen de 1500 en 3000 pak je alsnog een projectfiets waar je onder aan de streep 6 ruggen in hebt zitten en honderden uren die je niet rijdt |:( Das leuk en leerzaam.....but nobody got time for that :P

@GSX-MAN ik snap de CRF's.....die kunnen echt wel wat maar staar je niet blind op 21".

Spaakwielen valt natuurlijk (meer) voor te zeggen. Ik heb met mijn 1150 Adventure echt wel gek gedaan in het terrein op TKC80's. Van diep in de blubber tot paadjes over dikke keien.
Ook een dagje training bij BMW in Hechlingen op een R1200GSA ging op standaard 19/17 wielen en noppen. Dat kan echt zat.

Die 19"er vooraan is dus echt wel capabel, maar ik moet er niet aan denken dat ik zo tussen de keien heb gelegen met kwetsbare gietwielen :X

Het komt een beetje neer op het aloude compromissen-spelletje.....een CRF250....wil je daar uren mee over de snelweg en dan een stukje TET pakken en weer terug of gaat dat ding in de aanhanger?
Alternatief is een wat meer allroad gefocust ding dat beide voldoende doet. Ongeacht of je nu voor asfalt/woonwerk/vakanties er een ander ding naast heb staan.

Remember kids....we are not Pol Tarres.

nabrandertje......ik denk dat de oudere generatie BMW paralellele twins zoals de F650 (die een 800cc is) F700, F750 en F800's ook erg capabele kanshebbers zijn voor een Jekyl&Hyde configuratie :P .
Prijzig maar betrouwbare machines die ook een hoop kunnen hebben.
De F650 singles ook....maar ik heb er 2 gehad en ik vind zo'n eenpitter niks :N

TL;DR Vanmiddag maar weer eens staatsloten halen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
@Fraggert als je dan richting de F650 gaat, de G650 XChallenge & XCountry zijn dan helemaal geschikt voor door de blubber ploeteren :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Die F650 single is een leuk ding, maar inderdaad wel een tractor met die ene cilinder.

Hier ook gehad, voor de vriendin, alleen was die absoluut geen fan van dat blok.

[ Voor 33% gewijzigd door kneusteun op 15-03-2024 08:25 ]

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• DistantFury
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-12-2024
Hallo allemaal!

Ik lees al een goed half jaar met jullie mee, maar sinds gisteren is het dan ook voor mij eindelijk zo ver. :)

Afgelopen dinsdag ben ik geslaagd voor het AVD. Vervolgens heb ik het rijbewijs online aangevraagd, waarna het donderdagmiddag klaar lag bij het gemeentehuis. Een aanrader, want je betaald de reguliere kosten maar krijgt de verwerkingstijd van de spoedprocedure bij de aanvraag op het gemeentehuis.

Eind november heb ik een Triumph Speed Triple uit 2007 gekocht, welke mij drie en een halve maand lang behoorlijk de ogen heeft uitgestoken. Na het ophalen van het rijbewijs was het dus een kwestie van opstappen en rijden.

Mijn bevindingen na de eerste solo-rit:

Wat is het heerlijk om zelf te mogen bepalen waar de reis heen gaat. _/-\o_

Ook ben ik ontzettend onder de indruk van de Speed Triple. Ik heb gisteren zo'n 190km afgelegd, waarvan het laatste stukje van Gronsveld over Noorbeek en Epen naar Vaals. Wel merk ik in de echt scherpe bochten tussen Epen en Vaals dat ik nog een beetje vertrouwen moet krijgen in de banden.

Verder viel mij na een kort stukje snelweg meteen op hoe eenvoudig de Speed Triple een vaste snelheid aanhoud. Ik vond mijn lesmotor (Suzuki SV650) in vergelijking erg nerveus op het gas. Dan is er natuurlijk ook nog het verschil in vermogen. Ik zou de SV650 niet langzaam noemen, maar toen ik voor het eerst het gas een beetje kon opendraaien op de Speed Triple wist ik niet wat me overkwam. Eigenlijk is hij nog behoorlijk zuinig ook. Hij heeft gemiddeld ~5.3L/100km verbruikt.

Al met al een zeer geslaagde eerste rit.

Tijd voor enkele plaatjes bij de praatjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KkPMXBnUdgxDlc411A0Wnpq3Wrs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WzsQtuMBzW8EpsDgE6KukgIQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mkHq4L4syZ5z1U7q7HzFxJKswLM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RSo2Ivz1QP9vAJVKQ87ZxEbe.jpg?f=fotoalbum_large

Het karton lag er nog onder tegen eventueel nadruppen na het smeren. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Chakotay schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 08:19:
@Fraggert als je dan richting de F650 gaat, de G650 XChallenge & XCountry zijn dan helemaal geschikt voor door de blubber ploeteren :)
Correct....zeer capabel.....maar ook weer 1pitters. :)
kneusteun schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 08:25:
Die F650 single is een leuk ding, maar inderdaad wel een tractor met die ene cilinder.

Hier ook gehad, voor de vriendin, alleen was die absoluut geen fan van dat blok.
ik heb een oudere en de allerlaatste Twinspark gehad, die laatste werd geroemd als 1 van de meest trillingsvrije 1pitters.......dat mag zo zijn geweest..maar ik vond hem nog steeds aanzienlijk trillen en daarbij hadden dieF650's natuurlijk nog meer manco's zoals weinig bottom-end en een behoorlijke motorrem die op straat zelfs irritant was...die 1200 van mij gooit ook een anker uit als je het gas dicht gooit door die 2 bouwemmers maar op een stuk vriendelijker manier......kort bochtenwerk op de F vond ik gewoon niet grappig meer.

ik weet niet hoe bijv. een 390 Adventure anno 202x rijd....allicht zijn daar grote sprongen mee gemaakt omdat dat ook een kleinere inhoud is.

Misschien is het ook een kwestie van rijstijl...ik kwam van een CBR900RR Fireblade en kocht toen de 1150GSA die verlaagd werd met Wilbers shocks....dat deed niet echt meer onder voor mijn japanse vriend op het asfalt....wat kon je daar schunnig mee rijden _O-

Allicht moet ik weer eens op zo'n 1pitter rijden met minimaal TKC70's ofzo en dan een ritje zand. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

DistantFury schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 08:36:
Hallo allemaal!

Ik lees al een goed half jaar met jullie mee, maar sinds gisteren is het dan ook voor mij eindelijk zo ver. :)

Afgelopen dinsdag ben ik geslaagd voor het AVD. Vervolgens heb ik het rijbewijs online aangevraagd, waarna het donderdagmiddag klaar lag bij het gemeentehuis. Een aanrader, want je betaald de reguliere kosten maar krijgt de verwerkingstijd van de spoedprocedure bij de aanvraag op het gemeentehuis.

Eind november heb ik een Triumph Speed Triple uit 2007 gekocht, welke mij drie en een halve maand lang behoorlijk de ogen heeft uitgestoken. Na het ophalen van het rijbewijs was het dus een kwestie van opstappen en rijden.
Hoera!!! *O* _/-\o_

Welkom bij de club d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:34

A13X

Dude

Ik heb een Suzuki xf650 freewind gehad, leuke en betrouwbare fiets als je hem kunt vinden.

Ik vond die lompe 1 pitter juist wel leuk, bak koppel en karakter O+

3 jaar woonwerk mee gereden, alleen nooit offroad gehad. :$

@Fraggert ehh ja, blokkerend slippend achterwiel bij lomp terugschakelen was niet uitgesloten.

[ Voor 18% gewijzigd door A13X op 15-03-2024 08:40 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
ALs het echt voor een bij fiets is zou ik voor zo licht mogelijk gaan en iets van de bekendere merken, vooral honda heeft volgens mij vaak nog enorme stock met spare parts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:35

Ook ben ik ontzettend onder de indruk van de Speed Triple. Ik heb gisteren zo'n 190km afgelegd, waarvan het laatste stukje van Gronsveld over Noorbeek en Epen naar Vaals. Wel merk ik in de echt scherpe bochten tussen Epen en Vaals dat ik nog een beetje vertrouwen moet krijgen in de banden.
Ah, een mede Heerlenaar, welkom. Had ik ook, lekker makkelijk bij de fotograaf alles regelen. Woensdag afrijden en vrijdag ophalen.

Dat stukje tussen Epen en Vaals heb ik met lessen gehad en rij het nu ook af en toe. Enige minpunt zijn die fietsers en hordes wandelaars. Dat vertrouwen komt wel, niet te veel bij nadenken en vertrouwen op wat je voelt bij wat je ziet dat er kan gebeuren.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

A13X schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 08:37:
Ik heb een Suzuki xf650 freewind gehad, leuke en betrouwbare fiets als je hem kunt vinden.

Ik vond die lompe 1 pitter juist wel leuk, bak koppel en karakter O+

3 jaar woonwerk mee gereden, alleen nooit offroad gehad. :$

@Fraggert ehh ja, blokkerend slippend achterwiel bij lomp terugschakelen was niet uitgesloten.
wauw een Freewind..dat is een blast from the past _/-\o_ :)

Honda had ook zo'n ding.....de SLR.
kneusteun schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 08:38:
ALs het echt voor een bij fiets is zou ik voor zo licht mogelijk gaan en iets van de bekendere merken, vooral honda heeft volgens mij vaak nog enorme stock met spare parts.
Eensch hoor......puur gekeken naar inzet in het terrein maar dan nog heb je de randverschijnselen van wel/niet aanhanger en hoe hardcore ga ik tekeer. Het is hier geen Australie of "Murica met offroad ohne ende.

Ik zou ook wel zeker kijken naar een beproefd modelletje zoals je aangeeft, spares maar ook (online) fanbase voor kennis en kunde. De Transalp-club kent heel wat meer leden dan het Voge-genootschap...als dat al bestaat :+

Maar goed....voorlopig komt het er niet van bij mij...we hebben meer wensen hier thuis, zo'n warmtepomp en een rondje isolatie ligt ook niet gratis op de stoep hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DistantFury
Fraggert schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 08:37:
[...]

Hoera!!! *O* _/-\o_

Welkom bij de club d:)b
ozzynator schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:01:
[...]

Ah, een mede Heerlenaar, welkom. Had ik ook, lekker makkelijk bij de fotograaf alles regelen. Woensdag afrijden en vrijdag ophalen.
Dank jullie :)
ozzynator schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:01:
[...]

Dat stukje tussen Epen en Vaals heb ik met lessen gehad en rij het nu ook af en toe. Enige minpunt zijn die fietsers en hordes wandelaars. Dat vertrouwen komt wel, niet te veel bij nadenken en vertrouwen op wat je voelt bij wat je ziet dat er kan gebeuren.
Ik ben zelf niet aan die kant geweest bij het lessen. Het CBR in Heerlen zat zo ontzettend vol dat ik ben uitgeweken naar Urmond. Als gevolg daarvan hebben we ook voornamelijk rondom Urmond gelest.

Het examen bestond dan ook enkel uit een rondje om de (Schippers)kerk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Iwan had niet zijn beste dag :P Aan het gas hangen is alleen voor je eigen ego })

https://www.ad.nl/auto/wa...bij-het-starten~a72ce4c3/
Autoredacteur Niek Schenk antwoordt: ‘Omdat ik zelf geen motorrijder ben, heb ik even de hulp ingeroepen van motorjournalist Iwan van der Valk van Nieuwsmotor.nl. Hij zegt: ‘Het opwarmen van een motorblok is meer dan alleen maar stationair draaien. Bij de gemiddelde auto werkt dat prima, maar bij supercars èn motorfietsen zit het een beetje anders in elkaar.

Een motorblok van een motorfiets is namelijk altijd een erg knappe compromis tussen gewicht, omvang en vermogen, waardoor zaken als titanium kleppen en aluminium blokdelen op een motorfiets veel sneller voorkomen dan in de gemiddelde Kia Picanto.

Bij dergelijke onderdelen is goed opwarmen cruciaal voor de levensduur van het blok. Goed opwarmen door zo nu en dan wat gas te geven, dus het toerental te verhogen, is dan echt beter dan 20 seconden stationair draaien. Dat gezegd hebbende, is het natuurlijk ook wel zo dat motorrijders het geluid van hun eigen motor meestal prachtig vinden en het daardoor leuk vinden om iets meer gas te geven.’
Het beste is nog altijd: starten en meteen rustig wegrijden. Ik geef de motor altijd een kwartiertje de tijd (na koude start) om op temperatuur te komen, blijf daarbij grofweg onder 60-70% van het maximale toerental.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 20:37
Ik wil na een periode van gestopt te zijn weer beginnen met motor rijden. Mis het toch te veel. Reden van stoppen was een redelijk serieus ongeval waarvan de schuld bij een ander lag, en dat zet je toch aan het denken. Daarna een kindje gekregen, dat zet je nog meer aan het denken. Maar goed, het kriebelt, ik mis het en wil weer beginnen.

Geschiedenis van mijn motoren:
- Gestart met een GSX600R
- Daarna een MV Agusta Brutale 800 (fantastische fiets, maar had veel problemen)
- Daarna een MV Agusta Brutale 1000R
- En als laatsten een KTM 1290 Super Duke (en totalloss door ongeval)

Tijdens de zoektocht naar een nieuwe fiets heb ik vooral gekeken naar de superduke R en de superduke GT. Dit omdat ik de sportieve zit wel heel erg leuk vind, maar wat minder lang kan volhouden. De GT was alleen net een centimeter of 2 te hoog voor mij om fatsoenlijk met mijn voeten aan de grond te komen.

Ik denk nu dat ik toch weer voor een tourer wil gaan, maar wel een wat sportievere tourfiets. Maar wat is nu een goede motorfiets tegenwoordig. Op de KTM had ik echt alle toeters en bellen (nieuw gekocht destijds dus alle opties aangevinkt) en de techniek bevalt mij wel. Ik ben dus wel op zoek naar een motor fiets die alle comfort heeft die ik destijds had, en wellicht meer.

- Cruise control
- Quick shifter
- ABS
- Aanpasbare vering (voor en achter)
- Duidelijk LCD scherm van goede kwaliteit
- Mogelijkheid om gemakkelijk koffers etc te monteren
- Toch niet al te zwaar
- Bouwjaar 2021+ (dus niet te oud)
- Vermogen toch wel minimaal 100pk

Nu ben ik er al een tijdje uit, dus even de volgende vraag aan jullie, wat zou in dit geval bij jullie op de stoep komen.
Ik wil sowieso 2e hands gaan kopen en niet meer dan ca 25000 euro uitgeven. Ik snap dat het vooral ook smaak is, wat vind je mooi, maar ik ben ook echt op zoek naar verschillende smaken om eens te kijken wat nu goed bij mij past.

Wat opties;
Ducati Multistrada, mooie fiets, lekker in de opties, prijzig
MV Agusta Turismo lusso, mooie fiets, lekker in de opties, prijzig
KTM, eerder gereden, iets te groot, wel echt een hele mooie fiets.

ideeen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Tribunus schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:21:
Ik wil na een periode van gestopt te zijn weer beginnen met motor rijden. Mis het toch te veel. Reden van stoppen was een redelijk serieus ongeval waarvan de schuld bij een ander lag, en dat zet je toch aan het denken. Daarna een kindje gekregen, dat zet je nog meer aan het denken. Maar goed, het kriebelt, ik mis het en wil weer beginnen.

- Daarna een MV Agusta Brutale 800 (fantastische fiets, maar had veel problemen)

Tijdens de zoektocht naar een nieuwe fiets heb ik vooral gekeken naar de superduke R en de superduke GT. Dit omdat ik de sportieve zit wel heel erg leuk vind, maar wat minder lang kan volhouden. De GT was alleen net een centimeter of 2 te hoog voor mij om fatsoenlijk met mijn voeten aan de grond te komen.

Ik denk nu dat ik toch weer voor een tourer wil gaan, maar wel een wat sportievere tourfiets. Maar wat is nu een goede motorfiets tegenwoordig. Op de KTM had ik echt alle toeters en bellen (nieuw gekocht destijds dus alle opties aangevinkt) en de techniek bevalt mij wel. Ik ben dus wel op zoek naar een motor fiets die alle comfort heeft die ik destijds had, en wellicht meer.

- Cruise control
- Quick shifter
- ABS
- Toch niet al te zwaar

Nu ben ik er al een tijdje uit, dus even de volgende vraag aan jullie, wat zou in dit geval bij jullie op de stoep komen.
Ik wil sowieso 2e hands gaan kopen en niet meer dan ca 25000 euro uitgeven. Ik snap dat het vooral ook smaak is, wat vind je mooi, maar ik ben ook echt op zoek naar verschillende smaken om eens te kijken wat nu goed bij mij past.

Wat opties;
Ducatie Multistrada, mooie fiets, lekker in de opties, prijzig

ideeen?
Niet geheel onbevooroordeeld:

Ducati (zonder e) Multistrada V2S, dan kun je zelfs een nieuwe kopen. Meer dan voldoende vermogen om iedereen het nakijken te geven bij het betere stuurwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ik wil na een periode van gestopt te zijn weer beginnen met motor rijden

ideeen?
Superleuk dat je weer wilt opstappen, ik kan het alleen maar aanraden.

Ook ik ben 10 jaar gestopt en rijd sinds een klein jaartje weer. Gestopt, onder ander, vanwege een grote klapper....ook door schuld van een ander....been there done that...kan je een hand geven.

Doorgereden maar toch met een wat onplezierig gevoel....en door vergelijkbare omstandigheden...gezin..hondje...drukdrukdruk gestopt.

Je doet er goed aan om je gevoel te volgen en weer op te stappen imho.

en ideeen? ja.......ga in je vrije tijd even wat showrooms langs......IRL krijg je toch meer mee van een motor dan een folder of plaatje op internet en je kunt meteen lekker overal op gaan zitten :)

en owja.......last but not least:
hou even rekening met gear in je budget.....een knappe set...pak, laarzen, helm etc kost ook wel wat

Maar bovenal veel plezier met het uitzoeken van je nieuwe motor, keep us posted d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:22

Secsytime

Automagisch

- Cruise control
- Quick shifter
- ABS
- Toch niet al te zwaar

Wat opties;

ideeen?
BMW 1250 GS of een BMW S 1000 XR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Dan zou ik zeker die nieuwe Suzuki GSXS1000GX niet vergeten.
Let alleen op dat er nog geen middenbok onder zit. En dat voor een tourmotor met ketting. 8)7

Die is nieuw nog onder budget, dus geen reden om dan tweedehands te gaan. :)

[ Voor 20% gewijzigd door DrivinUCrazy op 15-03-2024 11:19 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

@Tribunus kijk op diverse sites wat er wordt aangeboden binnen het budget. Zo heb je voor jouzelf al een beeld welke motor het gaat worden.

Deze methode heb ik 10 jaar geleden toegepast na het behalen van het rijbewijs en blijkbaar heb ik een voorkeur voor Yamaha. Van de 14 gekozen motoren waren er 8 van Yamaha. Het merk was dus al snel duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Hallo allemaal!

Verder viel mij na een kort stukje snelweg meteen op hoe eenvoudig de Speed Triple een vaste snelheid aanhoud. Ik vond mijn lesmotor (Suzuki SV650) in vergelijking erg nerveus op het gas. Dan is er natuurlijk ook nog het verschil in vermogen. Ik zou de SV650 niet langzaam noemen, maar toen ik voor het eerst het gas een beetje kon opendraaien op de Speed Triple wist ik niet wat me overkwam. Eigenlijk is hij nog behoorlijk zuinig ook. Hij heeft gemiddeld ~5.3L/100km verbruikt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zodra je wat meer aan langere dagen Eifel gewend bent, geef maar een gil. Dan kun je gerust eens aansluiten. (350km vanaf de grens is voor ons zo ongeveer een 'standaard' afstand, al kunnen we ook best wat kortere routes rijden hoor ;) )

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

- Cruise control
- Quick shifter
- ABS
- Toch niet al te zwaar

Wat opties;

ideeen?
Je vertelt dat de Duke GT te hoog is voor je, zadelhoogte zit op 83.5cm, 225kg nat gewicht. Breedte van zadel telt echter ook mee., dus allroad is tricky tenzij je daar op wil compromitteren.

Triumph Speed Triple (82cm zadel maar smal, 210kg nat, geen cruise?, makkelijke koffers?)
BMW R 1200/1250 R/RS (76-84cm, 220-245kg nat, geen volledig instelbare vering, ESA)
Ducati Diavel (78cm, 243kg, makkelijke koffers?)
Moto Guzzi V100 (81cm, 233kg, geen volledig instelbare vering, semi-actief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:34

A13X

Dude

- Cruise control
- Quick shifter
- ABS
- Toch niet al te zwaar

Wat opties;

ideeen?
Van KTM powerparts een verlaagd zadel erbij halen?

Awesome

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:33

- Cruise control
- Quick shifter
- ABS
- Toch niet al te zwaar

Wat opties;

ideeen?
Nieuwe Stelvio, hele gave fiets, voor jouw budget nieuw te rijden, vol in de garantie, opties en alles.
Als je een beetje bijzonder en geen 13 in dozijn wilt rijden is verder zoeken nutteloos.. *O*

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online

- Cruise control
- Quick shifter
- ABS
- Toch niet al te zwaar

Wat opties;

ideeen?
Proefrijden op die multistrada en daarna de s1000XR pakken. Denk dat je daar wel veel plezier uit haalt. Ik heb ook wel S1000XR's te koop zien staan die verlaagd zijn indien te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:53
Ik heb vorige zomer (toen ik mijn 1290R nog had) een S1000XR mee gehad maar dat viel mij toen (helaas) erg tegen. Ik miste de lompigheid onderin die mijn superduke wel had. Verder een prachtige motor om te zien en ik zat er goed op (enkel de positie van de voetsteunen was niet je van het bij stilstand, die staken net vervelend tegen mij been).

Een nieuwe SMT een optie? Ik weet alleen niet hoe het met de vering zit en of je hier goed op past (met mijn 1.71 paste ik net op mijn 1290r met PP (verhoogd) zadel. Nu op de 890 adventure (de normale) heb ik het zadel op de hoogste stand staan.

[ Voor 17% gewijzigd door R0y. op 15-03-2024 12:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
S1000 is viercilinder, dat is toch een andere ervaring die iemand die een MV Brutale en een Super Duke heeft gereden misschien minder waardeert.

Don’t knock it till you try it though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DistantFury
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 11:22:
[...]

Zodra je wat meer aan langere dagen Eifel gewend bent, geef maar een gil. Dan kun je gerust eens aansluiten. (350km vanaf de grens is voor ons zo ongeveer een 'standaard' afstand, al kunnen we ook best wat kortere routes rijden hoor ;) )
Leuk!

Dat ga ik zeker in het achterhoofd houden. :)

Ik ga wel opzoek moeten naar een passende DB-killer voordat ik dat gebied durf te betreden. Ik heb de indruk dat hij op dit moment aan de (te) luide kant is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hallo allemaal!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Welkom bij de club! 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bommes schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 11:59:
[...]

Nieuwe Stelvio, hele gave fiets, voor jouw budget nieuw te rijden, vol in de garantie, opties en alles.
Als je een beetje bijzonder en geen 13 in dozijn wilt rijden is verder zoeken nutteloos.. *O*
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 16:56

rCk

_eLMo_ schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 12:23:
S1000 is viercilinder, dat is toch een andere ervaring die iemand die een MV Brutale en een Super Duke heeft gereden misschien minder waardeert.

Don’t knock it till you try it though.
Ik rijd op een geflashte MT09 2021 en zelfs ik vond een S1000XR een beetje "mwah" aanvoelen qua ervaring.
Het is snel, maar voorspelbaar. Het gaat zeker hard, maar het mist een beetje die bruutheid, zelfs bij een 3-cil, wat ook weer compleet anders is t.o.v. de KTM Super Duke

Nog nooit op een Super Duke gereden, maar ik denk zeker dat een S1000XR niet die ervaring zal geven.
Maar goed, dat is voor elk ander verschillend :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:44
De S1000XR wel in Dynamic Pro modus gereden? Dat geeft namelijk wel wat meer kick dan in 'road' of 'rain' of tegenwoordig 'eco'?

Ik ga na bijna een jaar motorloos geweest te zijn dit weekend weer eens kijken naar een motor :D. Allereerst zat ik weer te kijken naar een R1250GS Adventure uit 2022 of nieuwer maar toen ik de verzekeringspremies zag en de voorspelde afschrijving berekende nam mijn rationele gedachte het toch weer over.

Nu komt er mogelijk dus compleet iets anders, maar wel een motor die al heeeeel lang op mijn verlanglijstje staat. Ik zal volgende week laten weten of het iets is geworden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

- Cruise control
- Quick shifter
- ABS
- Toch niet al te zwaar

Wat opties;

ideeen?
BMW R1250RS ticks your boxes :Y en kan je nieuw kopen voor dat bedrag. Of wil je perse een hoogpoter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rCk

rCk

cyntax schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 13:37:
De S1000XR wel in Dynamic Pro modus gereden? Dat geeft namelijk wel wat meer kick dan in 'road' of 'rain' of tegenwoordig 'eco'?

Ik ga na bijna een jaar motorloos geweest te zijn dit weekend weer eens kijken naar een motor :D. Allereerst zat ik weer te kijken naar een R1250GS Adventure uit 2022 of nieuwer maar toen ik de verzekeringspremies zag en de voorspelde afschrijving berekende nam mijn rationele gedachte het toch weer over.

Nu komt er mogelijk dus compleet iets anders, maar wel een motor die al heeeeel lang op mijn verlanglijstje staat. Ik zal volgende week laten weten of het iets is geworden :).
Jawel, die modi maken veel uit. ECO modus kennen we niet hè:+ :X
Maar ik denk dat het gewoon is omdat het een 4-cil is, dat heb ik jaren gereden op de Gixxer, dus dat voelt vertrouwd. Meer kick onderin, vind ik, juist zorgen voor die ervaring.

Ik ben benieuwd wat die motor is die al lang op je lijstje staat. 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
rCk schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 14:31:
[...]

Jawel, die modi maken veel uit. ECO modus kennen we niet hè:+ :X
Maar ik denk dat het gewoon is omdat het een 4-cil is, dat heb ik jaren gereden op de Gixxer, dus dat voelt vertrouwd. Meer kick onderin, vind ik, juist zorgen voor die ervaring.

Ik ben benieuwd wat die motor is die al lang op je lijstje staat. 8)
En ik vind dat gladde juist geen ruk aan, ook al loopt het als een kanonskogel. Vind eigenlijk een 3-cilinder al te soepel, geef mij maar een nukkige V-twin 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:53
cyntax schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 13:37:
Ja daar had ik hem bijna direct op ingesteld. Echt alles aan de motor vond ik dikke prima, behalve het blok zelf. Ik had meer plezier op de 850(?)GS eerder die dag...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rCk

rCk

Joris748 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 14:39:
[...]

En ik vind dat gladde juist geen ruk aan, ook al loopt het als een kanonskogel. Vind eigenlijk een 3-cilinder al te soepel, geef mij maar een nukkige V-twin 8)
Precies dat, een 4-in-lijn leeft niet echt. Gaat hard, maar leeft niet, zéker niet tov een V-Twin.
Lekker karakteristiek/nukkig blok ook :+

De 3-cil is ook wel glad hoor, maar qua vermogensafgifte daarentegen wel een hele andere ervaring omdat je toch nog best vroeg flink wat koppel krijgt :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
Ik heb het idee dat mijn motor een wat extra mechanisch geluid is gaan maken. Geluiden herkennen en plaatsen ben ik altijd erg slecht in, klinkt een beetje als een tandwielentrein misschien... Het lijkt vooral rechts bovenin te zitten. Iemand die hier beter in is een idee toevallig?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:44
Chakotay schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 16:27:
Ik heb het idee dat mijn motor een wat extra mechanisch geluid is gaan maken. Geluiden herkennen en plaatsen ben ik altijd erg slecht in, klinkt een beetje als een tandwielentrein misschien... Het lijkt vooral rechts bovenin te zitten. Iemand die hier beter in is een idee toevallig?

[YouTube: Mechinical engine noise 2005 BMW R1200GS]
Ik heb even geluisterd en dat vage aanzuig geluid hoort echt niet. Klinkt als een turbo met een gare lager, kan het niet anders beschrijven. Na een snelle google kan het mogelijk de alternator zijn die langzaam kapot aan het gaan is. Je kan even controleren of die van jou ook zo een geluid maakt als je er met de hand aan draait: YouTube: R1200GS Adventure Alternator Noise

Die van jou klinkt net als het geluid uit dit filmpje:
https://vimeo.com/113128578

Met bijbehorende topic:
https://www.ukgser.com/co...ad-the-same-issue.245772/

[ Voor 10% gewijzigd door cyntax op 15-03-2024 17:17 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:51

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Fraggert schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:02:
[...]

wauw een Freewind..dat is een blast from the past _/-\o_ :)

Honda had ook zo'n ding.....de SLR.

[...]

....

Ik zou ook wel zeker kijken naar een beproefd modelletje zoals je aangeeft, spares maar ook (online) fanbase voor kennis en kunde. De Transalp-club kent heel wat meer leden dan het Voge-genootschap...als dat al bestaat :+

....
Het is gewoon Transalpclub, 600+ leden.

Gisteren de benzinepomp binnen gekregen van de bavianen mensen van Baboon, vandaag dus gemonteerd.

Wel typisch dat destijds naast de zijstandaard schakelaar ook de benzinepomp is overleden. De RT loopt weer na 2 jaar stilstand. Dankzij de hulp van @_eLMo_ en @A13X afgelopen weekend.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Pagina: 1 ... 23 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.