Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 101 Laatste
Acties:
  • 473.113 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FnordySquare47
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16-09 13:02

FnordySquare47

Cool-Inc.net

BvZwolle schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 21:00:
[...]

Gewoon zelf in het buitenland gaan kijken. Ik heb al mijn motoren (stuk of 10) zelf geïmporteerd uit België.
Goede vragen stellen en als je geluk hebt reageert de verkoper adequaat. Vraag om foto's en eventuele onderhoudspapieren of vraag of je contact op mag nemen met de motorzaak waar hij onderhouden wordt.
Nooit een schimmige motor gekocht. Wel 1 keer voor niets die kant op gereden omdat de verkoper niet eerlijk is geweest.
Als je zo'n dingen wil vermijden, ik ben steeds bereid om op voorhand is te gaan kijken als het niet te ver van Brussel is? :+

Short cuts make long delays

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:54
noes schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 21:21:
[...]

Sorry, maar wat is het probleem? Je vindt de F900GS te duur? Nou.. dan koop je m toch gewoon niet :?

Die Afrika Twin is trouwens 1k duurder dan de F900GS, allebei nieuw. Dus nu snap ik er nog minder van dan ik al deed.
Ik heb geen probleem, het was zeker niet de bedoeling dat dat zo overkwam.
Ik had geprobeerd het een beetje grappig te brengen, blijkbaar heb je dat zo niet gelezen.
Als ik er geen interesse in heb en het niet gaat kopen, hoop ik dat je me niet verbied er iets over te zeggen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
noes schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 21:21:
[...]

Sorry, maar wat is het probleem? Je vindt de F900GS te duur? Nou.. dan koop je m toch gewoon niet :?

Die Afrika Twin is trouwens 1k duurder dan de F900GS, allebei nieuw. Dus nu snap ik er nog minder van dan ik al deed.
Ik bedoelde die ander van Honda, de Transalp. Goed dat je dat even zei

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:53
Ik ben totaal geen BMW fan maar de afwerking op zo’n transalp is toch een slag minder als op een BMW is mijn ervaring.

Volgens mij is een Adventure 890/Norden ook ergens rond die koers? Dan mag je de Akra nog zelf aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

badkuip schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 22:15:
[...]

Ik heb geen probleem, het was zeker niet de bedoeling dat dat zo overkwam.
Ik had geprobeerd het een beetje grappig te brengen, blijkbaar heb je dat zo niet gelezen.
Als ik er geen interesse in heb en het niet gaat kopen, hoop ik dat je me niet verbied er iets over te zeggen…
Nee, zo kwam dat bij mij niet echt over. En tuurlijk mag je er iets over zeggen, maar laten we het constructief houden.

@R0y. ja die modellen zijn vergelijkbaar aan de F900GS geprijsd. Alles is echt een klap duurder geworden sinds Covid, en motoren dus ook :|

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• badkuip
@noes ik nodig je echt uit om de topic start nog een keer te lezen.
Dit topic is langzamerhand van een topic over een paar beginnersvragen uitgegroeid tot de vast hangplek voor allerlei verschillende motorrijders. Ondertussen zitten hier dus ook gevorderden, met 20 jaar en duizenden kilometers motor ervaring.

Maar, in dit topic is geen enkele motorgerelateerde vraag te gek. Van "hoe doe ik lucht in mijn banden", "waarom beslaat mijn helm" tot het verschil tussen koppel en vermogen, hoe komt het dat banden blijven plakken op de weg.

Van slowchat tot aankoophulp, van nieuwe gadgets of upgrades, van supermooie tot ronduit slechte motorritten,.... voor ongezouten motor-meningen kunt u hier terecht!
Volgens mij mag ik gewoon mijn ongezouten mening zeggen en is het slowchat.
Ik baal d’r flink van dat je publiekelijk laat blijken dat je mijn bericht niet kan verkroppen. Zelfs na een mea culpa van mijn kant blijf je de discussie zoeken. In een inhoudelijk topic kan ik me het voorstellen maar dit past hier gewoon, aldus de regels….

Zo nu ga ik slapen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 04:12
Zo, aangemeld voor de Kawasaki promo days, kijken of een Ninja 1000SX wat is en de nieuwe Versys 1000 SE proberen :)
Ben benieuwd, al duurt het nog wel ff :P (juni)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:43
Die bmw is weinig duurder dan mijn t7, scheelt eerder 2k en je krijgt er en hoop extra’s voor.

De looks I like!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
noes schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 23:11:
[...]

@R0y. ja die modellen zijn vergelijkbaar aan de F900GS geprijsd. Alles is echt een klap duurder geworden sinds Covid, en motoren dus ook :|
De 890 (standaard, geen R) begint zelfs bij 18k.. Zo duur is die BMW dus nog niet (ik had nooit verwacht dat ik dit zou zeggen..)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:34

A13X

Dude

badkuip schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 23:28:
@noes ik nodig je echt uit om de topic start nog een keer te lezen.

[...]

Volgens mij mag ik gewoon mijn ongezouten mening zeggen en is het slowchat.
Ik baal d’r flink van dat je publiekelijk laat blijken dat je mijn bericht niet kan verkroppen. Zelfs na een mea culpa van mijn kant blijf je de discussie zoeken. In een inhoudelijk topic kan ik me het voorstellen maar dit past hier gewoon, aldus de regels….

Zo nu ga ik slapen…
Oh de ironie, je ongezouten mening willen geven en vervolgens klagen dat iemand zijn ongezouten mening daarop geeft _O-

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:12
@R0y. BMW heeft wel vaak de neiging om zijn motoren (en auto's) redelijk ''kaal" te verkopen, waarna de prijs met opties nog boven de rest uitkomt. Maar zoals @noes al zei inderdaad, alle motoren zijn een flinke klap duurder geworden helaas...

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Chakotay schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 08:18:
@R0y. BMW heeft wel vaak de neiging om zijn motoren (en auto's) redelijk ''kaal" te verkopen, waarna de prijs met opties nog boven de rest uitkomt. Maar zoals @noes al zei inderdaad, alle motoren zijn een flinke klap duurder geworden helaas...
Dat is bij KTM niet anders hoor, daar krijg je een proefperiode van 1000km(?) op alle softwarematige opties (die je in mijn ogen ook echt wil). Daarna mag je gaan afrekenen.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Husqvarna Norden 901 Expedition met Akra en achterveer op gewicht en nog wat kleine prulletjes zit op €20k. Dan heb je praktisch alle opties van de KTM 890.

Dus ja, de F900GS is prima geprijsd.

[ Voor 11% gewijzigd door _eLMo_ op 08-03-2024 08:26 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
@R0y. die trend van bijbetalen voor features die er stomweg al op zitten is helemaal waardeloos inderdaad... Helemaal als het per maand word zoals sommige autofabrikanten al doen :X

@_eLMo_ die GS is niet prima geprijsd, de Huski is ook te duur :P

[ Voor 16% gewijzigd door Chakotay op 08-03-2024 08:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Knip

[ Voor 109% gewijzigd door Notna op 08-03-2024 10:00 . Reden: Laten we de sturing vooral aan moderators overlaten: gebruik de TR functie :) ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Chakotay schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 08:28:
@R0y. die trend van bijbetalen voor features die er stomweg al op zitten is helemaal waardeloos inderdaad... Helemaal als het per maand word zoals sommige autofabrikanten al doen :X

@_eLMo_ die GS is niet prima geprijsd, de Huski is ook te duur :P
Humoristisch, ja ;P

Reël: mijn nieuwe F800GS in 2011 die redelijk full options was zat op €16.000.
Dus met 13 jaar inflatie is hij even duur. Als we uit gaan van 13 jaar 3% inflatie zou hij op €24.000 moeten zitten, full options klopt dat dus wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

R0y. schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 08:23:
[...]

Dat is bij KTM niet anders hoor, daar krijg je een proefperiode van 1000km(?) op alle softwarematige opties (die je in mijn ogen ook echt wil). Daarna mag je gaan afrekenen.. 8)7
Enige nieuwe is die periode hoor, die opties zaten er altijd al op ongeacht of je ze kocht. Zoals met zoveel dingen, dat zijn niet meer als vinkjes in de software aanzetten. Enige nieuwe is dat je ze nu de eerst 1500km mag gebruiken voordat ze weer achter slot en grendel gaan.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
A13X schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 08:34:
[...]

Enige nieuwe is die periode hoor, die opties zaten er altijd al op ongeacht of je ze kocht. Zoals met zoveel dingen, dat zijn niet meer als vinkjes in de software aanzetten. Enige nieuwe is dat je ze nu de eerst 1500km mag gebruiken voordat ze weer achter slot en grendel gaan.
Eens. Aan de ene kant fijn dat je het kan uitproberen, aan de andere kant gewoon slim want als je het eenmaal gewend bent.. Jij weet zelf heel goed hoe verslavend die gasrespons van rally mode is :9

In het verleden kon je nog wel zelf de. handvatverwarming aanschaffen en aansluiten. Ik las dat je bij de nieuwere (1290/1390?) modellen dat niet meer kan en dat de dealer nu toch het e.e.a. moet inlezen voordat het dan weer werkt.

Ik kan het iig nog wel aan/uit zetten bij mij in het menu zag ik mocht ik ooit die van KTM willen aanschaffen (nu Oxford).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:26

Vrijdag

De Zwarte

Ik vind alle nieuwe motoren te duur :+

....maar dat komt door mijn miezerige salarisje ;(

Nu zat ik laatst door een motorblad te lezen en daar zag ik de nieuwe Kawasaki Eliminator. Vond ik er toch best leuk uit zien. Hoewel prijstechnisch dan de Vulcan wellicht net wat meer motor voor je geld is 🤔 Maar die is dan ook wel weer minstens €2k duurder

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

R0y. schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 08:40:
[...]

Eens. Aan de ene kant fijn dat je het kan uitproberen, aan de andere kant gewoon slim want als je het eenmaal gewend bent.. Jij weet zelf heel goed hoe verslavend die gasrespons van rally mode is :9

In het verleden kon je nog wel zelf de. handvatverwarming aanschaffen en aansluiten. Ik las dat je bij de nieuwere (1290/1390?) modellen dat niet meer kan en dat de dealer nu toch het e.e.a. moet inlezen voordat het dan weer werkt.

Ik kan het iig nog wel aan/uit zetten bij mij in het menu zag ik mocht ik ooit die van KTM willen aanschaffen (nu Oxford).
Wil je er wel zuur over zijn? Check dan eens het verschil aan inhoud van het optie pakket tussen de 890 en de Norden.

890 =€800 quickshifter, Rally mode + nog wat dingen.

Norden =€200ish en is alleen explorer mode, quickshifter en de rest van het techpack is standaard inclusief.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ook maar eens op zoek naar een nieuwe helm voor mijn vriendin. Haar helm is inmiddels al bijna tien jaar oud en hoewel altijd droog en uit de zon opgeslagen, vertrouw ik de materialen niet meer zo.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
A13X schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 08:49:
[...]

Wil je er wel zuur over zijn? Check dan eens het verschil aan inhoud van het optie pakket tussen de 890 en de Norden.

890 =€800 quickshifter, Rally mode + nog wat dingen.

Norden =€200ish en is alleen explorer mode, quickshifter en de rest van het techpack is standaard inclusief.
Ik weet even niet hoe het met de standaard vering (en mogelijk nog wat andere zaken) zit van de 890 tegenover de Norden (standaard) en of daar nog veel verschil tussen zit. De 890 is €18120 nieuw en de Norden €18130 als ik de prijslijst 2024 moet geloven.

Voordeel is wel van die software matige opties dat je "even" langs de dealer kan en na een bak koffie (in theorie) weer buiten staat met je quickshifter plus plus plus extra black edition.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

R0y. schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:02:
[...]

Ik weet even niet hoe het met de standaard vering (en mogelijk nog wat andere zaken) zit van de 890 tegenover de Norden (standaard) en of daar nog veel verschil tussen zit. De 890 is €18120 nieuw en de Norden €18130 als ik de prijslijst 2024 moet geloven.

Voordeel is wel van die software matige opties dat je "even" langs de dealer kan en na een bak koffie (in theorie) weer buiten staat met je quickshifter plus plus plus extra black edition.
Vering van de standaard 901 is luxer dan de 890 en simpeler dan de 890 adv (die zit weer onder de expedition)

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:24
GSX-MAN schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 14:25:
[...]

Ja, ik ken haar ook van de MAG columns. €250 voor de training, €125 voor de huur van de GS. Ik heb zelf alleen een Tiger 1050, die kan en wil geen offroad.
Haar offroad trainingen ken ik niet, maar ik heb haar al wel vaker les zien geven bij de trainingen op het Midland circuit in Lelystad en dat doet ze in ieder geval altijd heel goed. Als de offroad trainingen net zo gaan, dan moet dat helemaal goed komen :)
Vrijdag schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 08:48:
Nu zat ik laatst door een motorblad te lezen en daar zag ik de nieuwe Kawasaki Eliminator. Vond ik er toch best leuk uit zien. Hoewel prijstechnisch dan de Vulcan wellicht net wat meer motor voor je geld is 🤔 Maar die is dan ook wel weer minstens €2k duurder
Dat vraag ik me af, ik ben wel een beetje een Kawasaki fan maar waarom ze al 20 jaar overal die 650cc parallel-twin in hangen ontgaat me volledig. De Eliminator 500 lijkt me met name door zijn veel lagere gewicht en zijn nieuwe generatie motorblok veel speelser. Als ik in de markt zou zijn voor een dergelijke motor zou de Vulcan als allerlaatste op mijn lijstje staan want voor bijna (bijna) hetzelfde geld krijg ik bij bijvoorbeeld Honda een Rebel 1100, in mijn ogen in ieder opzicht een veel betere motor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:40
Even een waarschuwing, ik zag op een openbare Facebook pagina dat er van iemand weer een motor was gestolen (R1300GS). Hij had zijn nieuwe motor vorige maand opgehaald en is er direct mee gaan pronken op de Facebook pagina inclusief wat details op de achtergrond waarmee de (woon)locatie eenvoudig was te achterhalen. Hoogst waarschijnlijk zijn dieven gewoon lid van dat soort pagina's dus pas op met wat je waar post.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:09
Joh.
En vergeet dan ook de Exif data niet waar de GPS locatie gewoon in staat. 8)7

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:59

4x2

lộn xộn quá

Tsjah, afweging dopamine vs motorbezit, dat is de tijd waarin we leven :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
cyntax schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:13:
Even een waarschuwing, ik zag op een openbare Facebook pagina dat er van iemand weer een motor was gestolen (R1300GS). Hij had zijn nieuwe motor vorige maand opgehaald en is er direct mee gaan pronken op de Facebook pagina inclusief wat details op de achtergrond waarmee de (woon)locatie eenvoudig was te achterhalen. Hoogst waarschijnlijk zijn dieven gewoon lid van dat soort pagina's dus pas op met wat je waar post.
Snel, verwijder de startpost met alle foto's :P

Nee dat is best zuur... ik zou ook wel foto's delen maar niet op de plek waar ik vlakbij zou wonen. Als ik het zo lees is het een foto op eigen parkeerplaats geweest? Niet handig :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 21:11
UTwizard schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:12:
[...]

Haar offroad trainingen ken ik niet, maar ik heb haar al wel vaker les zien geven bij de trainingen op het Midland circuit in Lelystad en dat doet ze in ieder geval altijd heel goed. Als de offroad trainingen net zo gaan, dan moet dat helemaal goed komen :)
Ik zie nu pas dat die training door Elles wordt gegeven.
De GS waarop je kunt trainen is die van haar, daar krijg je niet veel meer aan kapot.
Dat heeft ze zelf al flink geprobeerd >:)

Kwam haar en paar jaar geleden tegen bij motor herberg La Mouche in Frankrijk.
Ze was toen op de terug weg richting huis met 2 andere meiden. Ze hadden met zijn 3en de HAT gereden.
Haar energie, niet zozeer de hoeveelheid maar meer de soort, moet je mee in kunnen gaan. Ze is nogal lomp maar zeker kundig op haar motor.
Ze heeft een tijdje bij JJ Suspensions gewerkt, daar heeft ze toen de voorvork van mijn Guzzi opnieuw opgebouwd.
Dat ging helaas niet in 1 keer goed, bij terug komen werd dit wel netjes opgelost.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:40
RubjeMazter schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:20:
[...]

Snel, verwijder de startpost met alle foto's :P

Nee dat is best zuur... ik zou ook wel foto's delen maar niet op de plek waar ik vlakbij zou wonen. Als ik het zo lees is het een foto op eigen parkeerplaats geweest? Niet handig :X
Motor stond in een garagebox waarvan de eigenaar een foto had gepost met de garagebox open en het nummer van de box volledig zichtbaar op de foto 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

cyntax schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:23:
[...]
Motor stond in een garagebox waarvan de eigenaar een foto had gepost met de garagebox open en het nummer van de box volledig zichtbaar op de foto 8)7 .
Veel makkelijker kan je het ze niet maken nee.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
JanPedaal schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:24:
[...]

Veel makkelijker kan je het ze niet maken nee.
Sleutels op het contract laten zitten?

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Zo'n ding zal wel keyless zijn :p

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 17:24
Bommes schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:22:
[...]

De GS waarop je kunt trainen is die van haar, daar krijg je niet veel meer aan kapot.

Ze was toen op de terug weg richting huis met 2 andere meiden. Ze hadden met zijn 3en de HAT gereden.
Haar energie, niet zozeer de hoeveelheid maar meer de soort, moet je mee in kunnen gaan. Ze is nogal lomp maar zeker kundig op haar motor.
Ze heeft een tijdje bij JJ Suspensions gewerkt, daar heeft ze toen de voorvork van mijn Guzzi opnieuw opgebouwd.
Dat ging helaas niet in 1 keer goed, bij terug komen werd dit wel netjes opgelost.
Het klopt inderdaad dat het wel energie is waar je tegen moet kunnen :P

Ik heb haar ook al vaker in de pauzes tussen de sessies door bij mensen de vering in zien stellen dus ik ging er al van uit dat ze op een of andere manier in dat wereldje zit / zat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
Mooi voorbeeld weer op de Amerikaanse motor-subreddit wat laat zien dat het nuttig is dat we hier fatsoenlijk rijles krijgen...

Auto rijdt uit een uitrit, figuur op de motor ziet hem ruim van te voren aankomen, om er dan met een meters lang blokkerend achterwiel tegenaan te rijden. Vervolgens de vraag stellen of het ongeluk te voorkomen was... 8)7

Ja, als je daadwerkelijk je voorrem gebruikt misschien :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 14:21
Bommes schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:25:
[...]

Of de sleutels, kentekenbewijs en groene kaart in een MasterLock doosje in de garagebox. Kan je ze nooit vergeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
Chakotay schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:33:
Mooi voorbeeld weer op de Amerikaanse motor-subreddit wat laat zien dat het nuttig is dat we hier fatsoenlijk rijles krijgen...
Dat krijg je met die waardeloze verkeersconstructies daar 8)7
Lijkt her imo wel op dat deze auto wel wat verdekt stond opgesteld, motorrijder wil eerst er achterlangs maar de auto stopt waardoor hij zich bedenkt en dan gaat remmen. Waarschijnlijk paniekreactie om achterrem hard te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

[...]

[...]

Dat vraag ik me af, ik ben wel een beetje een Kawasaki fan maar waarom ze al 20 jaar overal die 650cc parallel-twin in hangen ontgaat me volledig. De Eliminator 500 lijkt me met name door zijn veel lagere gewicht en zijn nieuwe generatie motorblok veel speelser. Als ik in de markt zou zijn voor een dergelijke motor zou de Vulcan als allerlaatste op mijn lijstje staan want voor bijna (bijna) hetzelfde geld krijg ik bij bijvoorbeeld Honda een Rebel 1100, in mijn ogen in ieder opzicht een veel betere motor.
Daar heb je ook wel een punt. Lichter blok is makkelijker te hanteren, lekker zuinig en zit ook wel prima in elkaar denk ik.

De Eliminator ziet er ook best wendbaar uit en een prima Randstad cruiser zeg maar. Net als de lichte Honda Rebel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Auto rijdt uit een uitrit, figuur op de motor ziet hem ruim van te voren aankomen, om er dan met een meters lang blokkerend achterwiel tegenaan te rijden. Vervolgens de vraag stellen of het ongeluk te voorkomen was... 8)7

In de de VS denken teveel lui dat ABS maar moeilijk is en de achterrem je primaire rem is. Teveel old-school Harley rijders wellicht ;) Op Reddit zijn er veel discussies over ABS, en zo veel (primair uit de VS) menen er dat ABS je remweg alleen maar verlengen kan omdat het de remdruk vermindert.

Met normaal remmen en evt uitwijken was dit helemaal geen ongeluk geweest. Best sneu, want die rijder had er wel letsel aan overgehouden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:10

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

(jarig!)
Zullen we het vooral wel on-topic en vriendelijk (niet op de man) houden? Als je sommige dingen niet OK vindt, kan je de TR functionaliteit gebruiken, dan kijkt er een moderator naar voor je :Y

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:17

Wij zullen inderdaad wel beter les krijgen hier, maar als je nooit zo'n situatie meegemaakt hebt zal je ook niet precies weten hoe je reageerd.
Hoe vaak zie je mensen niet op hun muil gaan omdat ze niet goed kijken en een soort target fixation krijgen, terwijl je toch echt geleerd wordt te kijken waar je heen wilt gaan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
wokkelz schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 10:07:
[...]

Wij zullen inderdaad wel beter les krijgen hier, maar als je nooit zo'n situatie meegemaakt hebt zal je ook niet precies weten hoe je reageerd.
Hoe vaak zie je mensen niet op hun muil gaan omdat ze niet goed kijken en een soort target fixation krijgen, terwijl je toch echt geleerd wordt te kijken waar je heen wilt gaan..
Juist bij een overwachte situatie scheelt het als je de remtechniek in ieder geval onder de knie hebt. Noodstop is niet voor niets een van de belangrijkste onderdelen bij het examen. In dit voorbeeld had hij met fatsoenlijk remmen ook met target fixation op de auto ruim op tijd stil gestaan volgens mij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:17
Chakotay schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 10:14:
[...]

Juist bij een overwachte situatie scheelt het als je de remtechniek in ieder geval onder de knie hebt. Noodstop is niet voor niets een van de belangrijkste onderdelen bij het examen. In dit voorbeeld had hij met fatsoenlijk remmen ook met target fixation op de auto ruim op tijd stil gestaan volgens mij :)
Ja, zeker waar, maar dan had hij zich misschien weer onderuit geremd.
Gelukkig wel een helm/handschoenen etc aan, dat zie je daar ook niet altijd. (en hier ook niet trouwens).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik blijf er dan ook bij om regelmatig je skills op te frissen. Al is het maar om wat spiergeheugen te ontwikkelen. Dan weet je nog steeds niet hoe je in een noodsituatie reageert, maar je hebt er zelf tenminste al alles aan gedaan om de juiste reactie erin te trainen.

Vandaar dat binnenkort de VRO weer op de planning staat. En ik ga weer wat vaker gymkhana oefeningetjes uitzetten op een parkeerplaats, en daar lekker rondjes draaien. :) Dat laatste heb ik wel eens gedaan, maar heb ik laten versloffen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ik denk eigenlijk bij (minimaal) 90% van de VS bestuurders in die crashcompilaties op youtube zoiets als "dit heb je voor een groot deel aan jezelf te danken"
Absoluut niet kunnen remmen, niet vooruit kunnen kijken, target fixation, niet plat durven te gooien, enz enz.
Zo ongeveer de enige uitzonderingen zijn die waar er iemand achterop ploegt terwijl ze al een tijdje stilstaan of 1 laatst die over een auto accu heen reed (ok, dat had goed kunnen gaan, maar als je uit je zadel gesmeten wordt is het lastig corrigeren :+)

En dan nog de keren dat ze dr net niet tegenaan beuken omdat ze besluiten dat een revbomb een beter idee is dan daadwerkelijk het ongeluk proberen te vermijden.

Maja, in de auto rijden ze niet heel veel beter (al verschilt het wel behoorlijk per staat hoeveel van die totale kneuzen je treft)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Laatst online: 16-09 14:07
NLDViane schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:34:
[...]

Of de sleutels, kentekenbewijs en groene kaart in een MasterLock doosje in de garagebox. Kan je ze nooit vergeten!
[YouTube: [969] A Faster Method: Decoding the Master Lock 5400D Key Box]
Dat ding heeft zelfs een ongeoefende lockpicker (ik bijvoorbeeld) binnen 1 minuut open :P :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:30

13art

Moderator Mobile
Bommes schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:25:
[...]

Heb je tegenwoordig zelfs naast een sleutel nog een contract nodig om een motor te kunnen starten? 8)7 ;)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay
13art schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 12:53:
[...]

Heb je tegenwoordig zelfs naast een sleutel nog een contract nodig om een motor te kunnen starten? 8)7 ;)
Als het zo doorgaat wel, €39.95 per maand voor 25 starts. Daarna €2.50 per start bijbetalen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Chakotay schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 12:58:
[...]

Als het zo doorgaat wel, €39.95 per maand voor 25 starts. Daarna €2.50 per start bijbetalen. :+
Als de motor daarmee gratis wordt is dat helemaal geen gekke prijs ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Chakotay schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 12:58:
[...]

Motorrijden verSaaSen.

Starten as a Service 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:35

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 21:29

GSX-MAN

de/het/een

Bommes schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:22:
[...]

Mijn beste vriend is ook lomp. Ik ben ook lomp.

Ze heeft me vorig jaar goed geadviseerd met mijn vering, en in de communicatie komt het tot nu toe prima over. Ik heb er zin in :Y

Wel het advies gekregen een paar crosslaarzen te regelen, dus daar zit ik nu achteraan. Waarschijnlijk een paar van Marktplaats voor een paar tientjes, maar het is na vanmiddag even stil.

En op FC Moto toch maar voor weinig een crosshelm besteld. Net een Shoei GT Air gekocht, dan is het goedkoper om een crosshelm te kopen dan die binnen 200 kilometer af te schrijven.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Zou laarzen wel even passen, en zeker tweedehands hou rekening met een paar enorme stink bakken van een ander 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

kneusteun schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 18:16:
Zou laarzen wel even passen, en zeker tweedehands hou rekening met een paar enorme stink bakken van een ander 😂
Snap ik, maar nieuw kopen is voor één keer gebruiken echt duur.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Zeker waar hoor. Zeker als je niet vaker offroad gaat heb je er weinig aan.

Maar bij rijles alles ook meteen zelf gekocht want die leen spullen 🤮 je ruikt het angstzweet 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Shoe fresh 👌🏻

Als ze echt naar dode vogel ruiken moet je het echt wel een paar keer doen maar ik ben er blij mee. Gebruik het vooral voor mijn fietsschoenen maar mijn helm en handschoenen gaan er ook wel eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Zondag pakt hij ze in, maandag verzenden, dan heb ik nog weken voor ik die cursus heb. Dus eerst maar eens de tuinslang er over en door, daarna een week onder de overkapping in de tuin, de garage of mijn werkkamer in om te drogen en klaar. Hoop ik.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
GSX-MAN schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 22:03:
Zondag pakt hij ze in, maandag verzenden, dan heb ik nog weken voor ik die cursus heb. Dus eerst maar eens de tuinslang er over en door, daarna een week onder de overkapping in de tuin, de garage of mijn werkkamer in om te drogen en klaar. Hoop ik.
Bus Axe er in leeg spuiten..
Niet schoon wel fris deo douche ftw :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Bommes schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 22:11:
[...]

Bus Axe er in leeg spuiten..
Niet schoon wel fris deo douche ftw :Y
Chemisch douchen heet dat concept :P

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Kijken of vriend automonteur nog een aircogranaat heeft

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

GSX-MAN schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 22:03:
Wasmiddel poeder is een goeie hulp bij natte laarzen. Spoel ze uit (met zeep), laat ze een beetje drogen, per laars een eetlepel oid aan waspoeder erin en goed schudden dat het overal wel zit. Daarna weer drogen, en dan zijn ze wel weer fris.

Drogen gaat extra snel als je even de stofzuiger in de neus drukt, of de bladblazer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@noes krijg je dan niet vervolgens allemaal waspoeder aan je sokken de volgende keer dat je ze aan doet? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Vorig jaar bij de Kruidvat een schoenen droger gekocht. Dat ding werkt echt heel fijn. Er is ook nog een ozon functie tegen luchtjes.

Werkt best goed, en is ook handig met een tienjarige die naar de scouting gaat en nog wel eens met natte kleding thuiskomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Boudewijn schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 22:29:
[...]

Chemisch douchen heet dat concept :P
Ik dacht dat het dan een Engelse douche was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:56
Vrijdag schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 10:36:
[...]

Ik dacht dat het dan een Engelse douche was :+
Knip

Zo ali verslaving weer getriggerd door weer camping stoeltje maar te bestellen
https://nl.aliexpress.com...Iy5b&gatewayAdapt=glo2nld

[ Voor 6% gewijzigd door Notna op 09-03-2024 18:19 . Reden: De HK is een deur verder (en ook daar is dit wat ongepast) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Chakotay schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 09:54:
@noes krijg je dan niet vervolgens allemaal waspoeder aan je sokken de volgende keer dat je ze aan doet? :P
Daarom even stofzuiger of bladblazer erin ;) maar ook zonder dat kan je het uitkloppen en is het ergste wel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:24
Gisteren heb ik voor het eerst na de winterstop de 73 paardjes van stal gehaald. En wat waren ze blij en ik ook :). Ik haat de winter.

Wel zag ik dat het verf van de cilinders aan het afbrokkelen is. Beetje jammer op een motor uit 2022.

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• flowiej
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 12:47
Gisteren de knoop doorgehakt na een lange proefrit en een BMW F 900 R aangeschaft. Levering over twee weken.

Het betreft de blauw/wit sport kleurstelling met alle optie pakketten en nog een paar losse toevoegingen. Aftellen maar :9

Na een paar jaar all-road terug naar naked.

Meer F 900 R rijders hier?

Plaatje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3uELzEDZFZtCyTkPBJXnQVHCGD4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qNxUkqA7V6qQiZqzoLQy8R46.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door flowiej op 10-03-2024 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
gebruikershaes schreef op zondag 10 maart 2024 @ 09:38:
Gisteren heb ik voor het eerst na de winterstop de 73 paardjes van stal gehaald. En wat waren ze blij en ik ook :). Ik haat de winter.

Wel zag ik dat het verf van de cilinders aan het afbrokkelen is. Beetje jammer op een motor uit 2022.
Huh? Dan kan je dus net zo goed in de winter doorrijden… of toch pekel gereden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
ibothead schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 10:57:
[...]

[Mbr]Knip[/]

Zo ali verslaving weer getriggerd door weer camping stoeltje maar te bestellen
https://nl.aliexpress.com...Iy5b&gatewayAdapt=glo2nld
Ik heb een non-Ali model en is echt ideaal. Zit wel iets anders in elkaar, maar zelfde principe. Zit heerlijk!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
kneusteun schreef op zondag 10 maart 2024 @ 10:42:
[...]

Huh? Dan kan je dus net zo goed in de winter doorrijden… of toch pekel gereden?
Nee m’n laatste rit was in oktober ergens of november weet ik niet. Maar was nog warm anders rijd ik niet 😬.
De verkoper vertelde me dat de cilinders al eens onder garantie waren vervangen voor hetzelfde probleem. Gewoon slechte verf. Heb ze gecontacteerd. Als het goed is zit er nog garantie op.
M’n schuur is wel vrij vochtig door een eerdere lekkage en dat helpt ook niet mee helaas.

Had deze ook op het web gevonden.
Afbeeldingslocatie: https://www.scramblerforum.com/cdn-cgi/image/format=auto,onerror=redirect,width=1920,height=1920,fit=scale-down/https://www.scramblerforum.com/attachments/img_20200927_131430_1-jpg.45813/

[ Voor 16% gewijzigd door gebruikershaes op 10-03-2024 10:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mkrmr
  • Laatst online: 19:01

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

flowiej schreef op zondag 10 maart 2024 @ 09:56:
Gisteren de knoop doorgehakt na een lange proefrit en een BMW F 900 R aangeschaft. Levering over twee weken.

Het betreft de blauw/wit sport kleurstelling met alle optie pakketten en nog een paar losse toevoegingen. Aftellen maar :9

Nu een XR daarvoor een tijdje een R gehad maar die was me iets te sportief. Alle twee fijne motoren 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BMq-qrksgZtx1UH4XX3vmZrtwMo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bO1AQgbdPMhWSptKp4z0bbMj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flowiej
mkrmr schreef op zondag 10 maart 2024 @ 11:30:
[...]

Nu een XR daarvoor een tijdje een R gehad maar die was me iets te sportief. Alle twee fijne motoren 8)

[Afbeelding]
Zelf ook nog getwijfeld tussen de R en de XR, maar wilde juist van het all-road af na een Tracer 900 en een V-Strom 1000. Terug naar de basis :D

Overigens ook echt een fijne motor, die XR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
gebruikershaes schreef op zondag 10 maart 2024 @ 10:52:
[...]

Nee m’n laatste rit was in oktober ergens of november weet ik niet. Maar was nog warm anders rijd ik niet 😬.
De verkoper vertelde me dat de cilinders al eens onder garantie waren vervangen voor hetzelfde probleem. Gewoon slechte verf. Heb ze gecontacteerd. Als het goed is zit er nog garantie op.
M’n schuur is wel vrij vochtig door een eerdere lekkage en dat helpt ook niet mee helaas.

Had deze ook op het web gevonden.
[Afbeelding]
Wow, dat is wel heel extreem na 2 jaar, ik dacht een paar bloemkooltjes onder de lak ofzo :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
@gebruikershaes dat is wel heel slecht na 2 jaar. Wat gebruiken ze voor verf voor dat blok bij Ducati, wasco-krijtjes?

@flowiej mooi speelgoed! Ik heb er laatst een een dagje meegehad als leenmotor, daar kan je je best mee vermaken inderdaad :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
@hierboven dat plaatje is niet van mij. Is van het internet van iemand met hetzelfde probleem. Bij mij is het lang zo erg niet, maar na 1 jaar (want ze zijn al eens vervangen) waarbij ik de wintermaanden niet eens gereden heb, had ik niet verwacht dat de verf er nu al af zou bladeren.
En idd, volgens mij gebruiken ze kleurpotlood.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flowiej
gebruikershaes schreef op zondag 10 maart 2024 @ 17:26:
@hierboven dat plaatje is niet van mij. Is van het internet van iemand met hetzelfde probleem. Bij mij is het lang zo erg niet, maar na 1 jaar (want ze zijn al eens vervangen) waarbij ik de wintermaanden niet eens gereden heb, had ik niet verwacht dat de verf er nu al af zou bladeren.
En idd, volgens mij gebruiken ze kleurpotlood.
Slechte zaak en zou zeker binnen garantie moeten vallen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Laatst online: 21:48
Dit weekend weer lekker wezen touren. Van een vriend de tip gekregen om de app Kurviger eens te proberen. Die een route laten maken met veel bochtjes binnendoor na Louis in Aken, dat ging heel goed. Daar even wezen kijken na nieuwe handschoenen, want mijn dikke verwarmde winterhandschoenen zijn echt wel te warm bij 15+. Niet echt geslaagd bij Louis, ik was niet de eerste met het idee want het rek was half leeg.. dus onverrichter zaken terug. Misschien binnenkort maar eens bij Motoport Echt langs ofzo. Of gewoon op goed geluk wat bestellen. Ik weet alleen niet goed waar ik op moet letten, wil een handschoen die niet té warm is.. maar wil ook niet gelijk helemaal zomers geperforeerd gaan. En het mag ook wel wat soepeler zitten.. En voor waterdicht gaan of niet.. keuzestress!!! 8)7

Vandaag beetje brak van etentje gister, maar het zonnetje scheen en het lonkte.. dus de Kurviger app maar weer aangeslingerd, route van kilometertje of 100 uit laten stippelen rond Vervier, en gaan met die banaan, echt een heerlijke rit gereden. 8)

Ohja, en de reden dat ik aan deze post begon, fototje gemaakt van de v-strom! Deze mag in de startpost @LankHoar @timmie271 (Limburg). Bonuspunten voor wie raad waar ik sta. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U9r-OaCtp-1ijocHrmThLLM1y5U=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QrHnlHQ9QmiLaKxuo0GL85Js.jpg?f=fotoalbum_medium
Klik voor groot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
Vandaag even een nieuw rubber in de cardan gezet, die begon wat scheurtjes te vertonen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jkzfs9t-ZO1rK6qMho-NkvrzRLc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FI3I8KzTVPVE3NVR1HScDtBr.png?f=fotoalbum_large

De voorste moet eigenlijk ook nog, maar de hele cardanas eruit prutsen heb ik nog niet genoeg zin voor gemaakt :+ Deze achterste is alleen even het wiel eraf, linkarmpje losschroeven en je kunt de cardan naar beneden kantelen & loskoppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:35
Pyr0_ schreef op zondag 10 maart 2024 @ 20:26:
Bonuspunten voor wie raad waar ik sta.
Schin op geul?

Louis, tja wat zal ik zeggen. Op zich niets mis mee, maar vind het altijd zo rommelig, winkel is of te klein kwa oppervlakte, of te groot assortiment. Meestal wel scherpe aanbiedingen, huismerk is redelijk tot goed betaalbaar, dat dan weer wel.

Ik ga voor sommige dingen liever naar fcMoto in Wurselen.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Laatst online: 21:48
ozzynator schreef op zondag 10 maart 2024 @ 20:53:
[...]

Schin op geul?

Louis, tja wat zal ik zeggen. Op zich niets mis mee, maar vind het altijd zo rommelig, winkel is of te klein kwa oppervlakte, of te groot assortiment. Meestal wel scherpe aanbiedingen, huismerk is redelijk tot goed betaalbaar, dat dan weer wel.

Ik ga voor sommige dingen liever naar fcMoto in Wurselen.
Thanks voor de tip, misschien volgend weekend eens een tripje wagen.

En nee, niet Schin op Geul helaas. :P

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:51

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@gebruikershaes op de voorbeeldfoto lijkt het erop dat ze het blok helemaal niet goed hebben geschuurd en geprimed. Toen ik een plaatje voor op mijn RT-P zelf had gespoten bladerde dat ook af bij vorst.

Als we het toch over de RT-P hebben, gisteren hebben Husqvarna boys @_eLMo_ en @A13X mij geholpen om uit te zoeken waarom de RT-P niet start.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rO3EfWboEQbA6l5NYimhIjEOnSU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zcFfFyNYA102lCjaTY5u2UpS.jpg?f=fotoalbum_large

We hadden er alleen niet aangedacht dat als de tank voor 90% vol zit je de benzinepomp niet kan verwijderen zonder er een groot milieudelict van te maken. :X

Hiervoor hadden we al gezien dat de motor wilde starten met remmenreiniger in de inlaat, de motor krijgt dus geen benzine.
Vandaar dat we dat benzineballet hadden gemaakt. Met een emmer en een handpompje hebben we erger voorkomen.

Na wat testen van @_eLMo_ (toch handig zo'n ex GS rijder) bleek de benzinepomp vast te zitten. Normaal komt het meer voor dat de benzinepomp controller de geest heeft gegeven.
Na wat belletjes naar Simako (BMW Motorrad dealer) en Jensen (lokale onafhankelijk BMW specialist) blijkt een originele pomp rond de €400 euro te kosten.

Wat zal ik nu gaan halen? Origineel tweedehands of een nieuwe vervangende benzinepomp?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SUxvujqW0_AXDTo84oZ8cLA8RUg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EdqLH5musmdginCqkt0PGb2A.jpg?f=fotoalbum_large

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@Pyr0_ Gulperberg.

Kom op, een beetje lastiger mag wel. :+

Vandaag heb ik zelf bij wijze van opwarming + weer wat in vorm komen eerst anderhalf uur gymkhana oefeningetjes gedraaid (uitgebreidere AVB oefeningen ;) ) op een ruime parkeerplaats. Vorige week liep het niet zo heel lekker, en ik wilde het niveau weer wat opkrikken. Zeker als binnenkort de 'gevorderden-VRO' komt, dan moet ik wel aan die minimale verwachtingen voldoen.
De rest durfde niet, dus die gingen gewoon rijden. Met anderhalf uur achterstand daar dus achteraan gegaan. Door de route tactisch wat af te snijden en wat minder te stoppen onderweg, had ik ze met de middagpauze toch al weer bijgehaald. O-) En zo werd het toch nog gezellig de rest van de dag.

[ Voor 91% gewijzigd door DrivinUCrazy op 10-03-2024 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 06:51
Grubeater schreef op zondag 10 maart 2024 @ 21:00:
@gebruikershaes op de voorbeeldfoto lijkt het erop dat ze het blok helemaal niet goed hebben geschuurd en geprimed. Toen ik een plaatje voor op mijn RT-P zelf had gespoten bladerde dat ook af bij vorst.

Als we het toch over de RT-P hebben, gisteren hebben Husqvarna boys @_eLMo_ en @A13X mij geholpen om uit te zoeken waarom de RT-P niet start.

[Afbeelding]

We hadden er alleen niet aangedacht dat als de tank voor 90% vol zit je de benzinepomp niet kan verwijderen zonder er een groot milieudelict van te maken. :X

Hiervoor hadden we al gezien dat de motor wilde starten met remmenreiniger in de inlaat, de motor krijgt dus geen benzine.
Vandaar dat we dat benzineballet hadden gemaakt. Met een emmer en een handpompje hebben we erger voorkomen.

Na wat testen van @_eLMo_ (toch handig zo'n ex GS rijder) bleek de benzinepomp vast te zitten. Normaal komt het meer voor dat de benzinepomp controller de geest heeft gegeven.
Na wat belletjes naar Simako (BMW Motorrad dealer) en Jensen (lokale onafhankelijk BMW specialist) blijkt een originele pomp rond de €400 euro te kosten.

Wat zal ik nu gaan halen? Origineel tweedehands of een nieuwe vervangende benzinepomp?

[Afbeelding]
Ik zou persoonlijk een tweedehandsje doen. Weet je zeker (mits de nummertjes overeenkomen) dat alles klopt en plug-en-play is. Het gaat toch om het apparaat dat de boem-sap (hetzij indirect) inspuit. De manier waarop dat gebeurt is waar de rest van de motor op is afgesteld, dat zou ik niet zonder wantrouwen aan een derde partij overlaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@Grubeater tussenoplossing, Originele nieuwe losse pomp ipv die hele unit. Duurder dan je andere opties, maar lang geen €400.

Of helemaal goedkoop doen, 4 tientjes bij ome Ali :+

[ Voor 20% gewijzigd door Chakotay op 10-03-2024 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:51

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Chakotay schreef op zondag 10 maart 2024 @ 21:17:
@Grubeater tussenoplossing, Originele nieuwe losse pomp ipv die hele unit. Duurder dan je andere opties, maar lang geen €400.

Of helemaal goedkoop doen, 4 tientjes bij ome Ali :+
Als je op het partnummer zoekt bij de Hobbist dan vind je deze.
Ook hier staat IMI bij, net zoals bij de link die jij deelt. Imitatie?

Met een beetje zoeken vind je deze die daadwerkelijk in een doosje van BMW komt.

En bij Motolab vind je een vervangende pomp van Bosch.

Die van Ali had ik ook gezien, kun je ze op voorraad leggen. 8)7

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Goed punt van de 'imi' markering inderdaad... Ook niet heel duidelijk zo.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:37

botoo

💀 too old to die young

Rondje gedaan met mijn motormaatje, die toevallig ook mijn schoonzoon is :+ Ook eens kunnen kijken hoe zijn gebalanceerde 2023 117 ci standaard blok zich verhoud tegen mijn ongebalanceerde 2016 110 ci SE (SE = af-fabriek gekieteld), weinig verschil te merken, beroerd schakelen door hem gaf mij een voorsprongetje maar die dikke v-twins gaan best onbehouwen hard van hun plek af :+. 0 -160 leek net onder de 10 sec. maar daar moet wel bij vermeld dat we niet op het achterwiel weggingen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:13
flowiej schreef op zondag 10 maart 2024 @ 09:56:

Plaatje:

[Afbeelding]
Toffe machine zeg! Ik moet zeggen dat ik het comfort van de All Road erg fijn vind, maar heb ook wel eens gedacht aan terug naar een sport / naked vanuit plezier. Ben alleen bang dat ik de ruimte ga missen die ik heb met de benen op de allroad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
DrivinUCrazy schreef op zondag 10 maart 2024 @ 21:00:
@Pyr0_ Gulperberg.

Kom op, een beetje lastiger mag wel. :+
Ja die had ik ook meteen in mijn hoofd maar kon hem zo ff niet vinden op streetview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik moet eerlijk zeggen, het exacte bankje kan ik even niet plaatsen. Maar daarvoor kom ik daar nog te weinig. Maar de middelbare school, die kerktoren, de brouwerij, verzorgingstehuis en de lange rechte rijksweg zijn me maar al te bekend. Dat kon dus niet missen.

\/\/\/ In dit geval was het een no-brainer. De middelbare school en sporthal heb ik jarenlang van binnen mogen bekijken. En vanuit die middelbare school ook vaak naar buiten zitten kijken. :+

[ Voor 27% gewijzigd door DrivinUCrazy op 11-03-2024 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 16-09 15:42
Ik wist dat jij het antwoord goed zou hebben, @DrivinUCrazy. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

[...]

Toevallig heeft zij mijn vering afgesteld bij TFX in Weert op een afsteldag, ze had er duidelijk verstand van!
Pyr0_ schreef op zondag 10 maart 2024 @ 20:26:
Dit weekend weer lekker wezen touren. Van een vriend de tip gekregen om de app Kurviger eens te proberen. Die een route laten maken met veel bochtjes binnendoor na Louis in Aken, dat ging heel goed. Daar even wezen kijken na nieuwe handschoenen, want mijn dikke verwarmde winterhandschoenen zijn echt wel te warm bij 15+. Niet echt geslaagd bij Louis, ik was niet de eerste met het idee want het rek was half leeg.. dus onverrichter zaken terug. Misschien binnenkort maar eens bij Motoport Echt langs ofzo. Of gewoon op goed geluk wat bestellen. Ik weet alleen niet goed waar ik op moet letten, wil een handschoen die niet té warm is.. maar wil ook niet gelijk helemaal zomers geperforeerd gaan. En het mag ook wel wat soepeler zitten.. En voor waterdicht gaan of niet.. keuzestress!!! 8)7
Je zou ook nog kunnen doorrijden naar FC moto in Würselen. Hebben wat meer aanbod dan Louis ;)

[ Voor 50% gewijzigd door ricjuh op 11-03-2024 11:19 ]

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Momenteel wordt de Tracer onder handen genomen op de testbank. Ik ben benieuwd. Ik heb vooral last van de fuel cut-off bij 3000 rpm, maar de gasrespons mag ook wat soepeler (wat minder aan-uit), er gaan wat begrenzingen uit... Ik ben écht nieuwsgierig.

Mijn vorige motor, de Super Tenere was al geflasht toen ik die kocht. Toen er daarna een standaard ECU terug in kwam, kende ik die motor niet meer terug. Zodanig negatief, dat die geheid weer geflasht ging worden als ik er mee door zou rijden.
Hoe dan ook... Ik ben zó benieuwd en ongeduldig!! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:30

13art

Moderator Mobile
DrivinUCrazy schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:48:
Momenteel wordt de Tracer onder handen genomen op de testbank. Ik ben benieuwd. Ik heb vooral last van de fuel cut-off bij 3000 rpm, maar de gasrespons mag ook wat soepeler (wat minder aan-uit), er gaan wat begrenzingen uit... Ik ben écht nieuwsgierig.

Mijn vorige motor, de Super Tenere was al geflasht toen ik die kocht. Toen er daarna een standaard ECU terug in kwam, kende ik die motor niet meer terug. Zodanig negatief, dat die geheid weer geflasht ging worden als ik er mee door zou rijden.
Hoe dan ook... Ik ben zó benieuwd en ongeduldig!! :o
Mag ik vragen waar hij op de testbank staat?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik had het hier al een paar keer genoemd, alleen niet in deze laatste post. Bij Carmo in Helmond.
Al goede ervaringen mee met hun expertise, maar voor nu is het pas de eerste keer dat ik een originele motor zelf opnieuw laat mappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Daarbij heb ik overigens ook netjes de Monimoto gps tracker getest, per ongeluk. :P Die kijkt zodra de motor in beweging komt, of de bijbehorende sleutelhanger in de buurt is. Dat was niet zo, want die heb ik bij me.

Ik kreeg dan ook netjes een melding dat mijn motor bewoog, én ik kreeg een automatisch telefoontje dat bleef aanhouden tot ik op had gepakt. Wegdrukken helpt trouwens niet, dan belt 'ie blijkbaar opnieuw.
Via de melding kun je direct naar de GPS locatie springen en zie je direct een kaartje. Let wel: dat is NIET live, maar de locatie die de tracker op dat moment verstuurd had.
Als de tracker geen gps fix heeft maar wel nog data (bijvoorbeeld goed afgeschermd binnen, of in een container) krijg je een geschatte locatie. Die straal is ter grootte van een heel dorp, dus daar schiet je voor het terugvinden niet heel veel mee op.

Omdat dit een melding was terwijl ik de motor zelf heb 'uitgeleend', kon ik de tracker na het alarm voor een zelf ingestelde tijd in een slaapmodus zetten. Al met al, ondanks dat het geen bewuste actie was, wel een goede praktijktest. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flowiej
nldls schreef op maandag 11 maart 2024 @ 08:26:
[...]

Toffe machine zeg! Ik moet zeggen dat ik het comfort van de All Road erg fijn vind, maar heb ook wel eens gedacht aan terug naar een sport / naked vanuit plezier. Ben alleen bang dat ik de ruimte ga missen die ik heb met de benen op de allroad.
Ik merk dat ik sinds de komst van mijn dochter minder tijd heb om motor te rijden. De ritjes die ik nu maak zijn daarom gepland, met mooi weer en wil ik echt genieten van de beleving. Voor comfort pak ik de auto wel :+

Dat was een beetje mijn reden om terug te gaan naar een naked na de Tracer 900 en V-Strom 1000.

Daarbij ben ik slechts 1.80 lang en heb ik dus niet snel ruimtegebrek :o

[ Voor 5% gewijzigd door flowiej op 11-03-2024 13:01 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:13

_Apache_

For life.

Afgelopen vrijdag bij de Zero dealer geweest. Afgelopen december zijn de remschijven vervangen, want ze trokken krom. De bevestigingsbouten van de zwevende discs zouden kapot gedraaid kunne worden bij bevestiging, waardoor ze onder verdere belasting krom trekken.

Nu 3.000km / 2 maandem later is het weer raak. Bij hard remmen stuitert de voorkant en bij zachtjes aanremmen voor het stoplicht is het alsof je met kromme wielen komt aanremmen.

De dealer is het zat, en escalert het naar Zero NL.
Er komen nu - onder garantie
2 brembo discs (ipv zeros eigen merk)
2 nieuwe klauwen (ipv j juan spul)
4 nieuwe blokken
Afgetopt met nieuwe vloeistof

Ze willen geen spul meer ontvangen, dealer wil geld zien en monteert after market spul.

[ Voor 13% gewijzigd door _Apache_ op 11-03-2024 13:32 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@_Apache_ blijft wel bezig zo... Wel heel netjes van je dealer dat hij het zo oplost, duur geintje voor hem als Zero niet meerwerkt!

Pagina: 1 ... 21 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.