Paar weken terug had ik de Hyperpro veren en olie al in de "nieuwe" set voorpoten gezet.
Zaterdag was het tijd om ze te gaan monteren.
De eerste poot was er redelijk makkelijk uit, met WD-40 was de tweede voorpoot er ook zo uit.
Daarna gelijk naar Tilburg gereden want ik had afgesproken met vrienden.
Maandag had ik bij een clubdealer van de Transalpclub in Alphen aan den Rijn afgesproken om te gaan sleutelen.
Ik was er op de zondag al, want er was een inspectiedag van de Transalpclub. Daarna boven op kantoor blijven slapen.
Op zondagavond in een uurtje tijd de achterknipperlichten vervangen, de linker was namelijk doorgebroken.
Dit lampje was zaterdag doorgebrand, het linksvoor knipperlicht. Vervangen met een van de lampjes die uit de oude knipperlichten van achter kwam.
Ik kwam voornamelijk voor het reviseren van de prolink, de bussen en lagers zaten goed vast.
Rob heeft ze goed moeten warm stoken.
Nog wat lager rommel, de roestige naaltjes uit de lagers zijn het interessants om te zien, maar die waren al weg gegooid.
De prolink met weer nieuwe lagers en schoongemaakte bussen ingevet weer in elkaar.
Zelf was ik bezig met het stellen van de kleppen. Alleen de inlaat kleppen van de achterste cilinder stonden te strak. De rest hoefde niet gesteld te worden. En dan na 90k kilometer.
Naast een luchtfilter en de bougies heb ik ook de benzinekraan gereviseerd.
Het is duidelijk te zien dat het membraan gescheurd is.
Het kwam naar voren tijdens het rijden, dat de motor eerder ging inhouden dan je normaal verwacht. Je moet dan de kraan eerder dan normaal op reserve zetten.
Al met al was maandag een productieve dag. In zijn lunchpauze kwam @
Chakotay dus even langs om te kijken en even bij te praten.
Wat nu nog overblijft is het repareren van de kappen, extra setje naven spuiten om daarna te laten spaken en nog wat kleine zaken.