Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 101 Laatste
Acties:
  • 473.111 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:35
Jolke schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:55:
[...]

Hûh, maar dat geldt toch zeker niet als je een schroef opgepakt hebt. Daar zijn een hoop Hollanders die daar gebruik van gaan maken. _O-
5.3 De garantie dekt geen schade die voortvloeit uit normale slijtage, overmatige slijtage, verkeerd gebruik of defecte chassisonderdelen. Ook schade aan de velgen of aan de motorfiets of opzettelijke schade of schade door een ongeval, wordt niet door deze garantie gedekt.

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Chakotay schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:51:
Als we het toch over banden gaan hebben, ik wil dit jaar eindelijk eens die Berrt Allroad Basic training gaan doen. Banden die voor (licht) offroad gebruik geschikt zijn, zijn dan natuurlijk wel zo handig. Mijn primaire gebruik blijft echter op asfalt, waarbij ik het de grip op nat wegdek verreweg het belangrijkst vind.

Iets als de Dunlop Trailmax Mission is wel het verste richting offroadgebruik wat ik wil gaan, heeft iemand toevallig ervaring met hoe zoiets het op nat asfalt doet?

Huidige banden zijn een setje Pirelli Scorpion Trail II, waarvan de voorband wel aardig richting einde levensduur aan het gaan is. Achterband is nog prima, aangezien die vorig jaar is vervangen nadat er een flinke schroef in de vorige zat :P Die mag dan maar als reserveband in de schuur oid.

Met de hoeveelheid die ik tegenwoordig rij is levensduur niet meer een relevante eigenschap, als ze binnen 7500km al op zijn is dat helemaal prima :P
Leuke training, voor de basic training: Continental TKC70 Rocks, Mitas E07, Michelin Anakee Adventure of Pirelli Scorpion Rally Street?

Zachtere compound = beter in het nat. Voor grip op nat zou ik Anakee Adventure of TKC70 Rocks pakken. Met de Pirelli als 2e keus.

Als levensduur niet boeit: Bridgestone AX41 AdventureCross. Meer dan 5000km ga je daar niet mee halen. Ik doe ze weg bij 3500km.
Prima offroad, prima met de steppen aan de grond, prima in nat. Alleen bij herhaaldelijke remacties vanaf >160kmh zal de band snel gaan smeren denk ik.
Tweede nadeel is dat het een aggressieve band is, dus ze zijn zo lawaaiig als trekker banden.

Trailmax Mission (en de Mitas E-07) heeft een vrij harde compound, dus wat minder in koud/nat.

[ Voor 16% gewijzigd door _eLMo_ op 04-03-2024 15:19 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:09
Jolke schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:55:
[...]

Hûh, maar dat geldt toch zeker niet als je een schroef opgepakt hebt. Daar zijn een hoop Hollanders die daar gebruik van gaan maken. _O-
Als de band al half versleten is, krijg je hoogstens een tegoedbon voor de helft van de nieuwprijs. Het is niet dat je dan een volledige nieuwe band krijgt.
In dat geval kocht ik nog maar één voorband en één achterband, en verder nooit meer. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:12
@_eLMo_ mooi overzicht, bedankt :) Goed om te weten! Is Bridgestone tegenwoordig wel bruikbaar op nat wegdek? Toen ik begon met rijden ~15 jaar geleden waren de sport & tourbanden van Bridgestone (BT014/BT020 e.d.) altijd compleet waardeloos in de regen.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:13

_Apache_

For life.

Morgen weer ff bellen met de Zero dealer. Remschijven zijn weer krom. :|

In december al twee nieuwe gehad, nu is het weer gestuiter bij hard remmen.

Is een bekende recall. Heeft te maken met de bouten die gebruikt worden bij de zwevende discs.
Normaal is het opgelost bij vervanging, maar het ia nu weer val. Als je op een vlakke weg hard remt stuiteren de spiegels helemaal mee.
Gelukkig is alles gedekt onder garantie.

Word een duurt geintje - voor Zero - als ze elk 4k km 2 nieuwe schijven moeten monteren.. :+
Als de dealer 2 a 3u arbeid a 75eu rekent ben je met 2 discs erbij al gauw 700eu verder. :X

[ Voor 8% gewijzigd door _Apache_ op 04-03-2024 18:20 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Chakotay schreef op maandag 4 maart 2024 @ 18:13:
@_eLMo_ mooi overzicht, bedankt :) Goed om te weten! Is Bridgestone tegenwoordig wel bruikbaar op nat wegdek? Toen ik begon met rijden ~15 jaar geleden waren de sport & tourbanden van Bridgestone (BT014/BT020 e.d.) altijd compleet waardeloos in de regen.
Ik vond zelf de Bridgestone AX41 veel beter in de regen dan de Continental TKC80 en Mitas E07. Het zal geen Pilot Road zijn ofzo, maar mijn 1200GS zette nooit een stap opzij in de regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Mag ook wel eens verbeterd zijn na 15 jaar natuurlijk :P

@_Apache_ gaat lekker zo... Dealer neemt ook geen eigen initiatief om dan zelf maar bouten van staal ipv camembert te gebruiken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:30

jeroenathome

Een regel tekst

Ik heb geen last van aquaplaning gehad bij de RVO met de bridgestone die er onder zaten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5MsYomE_fLmRKMX0o35-5bDo6xE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jDPtP4XOG3a0EeRlr2Fn0Whu.jpg?f=fotoalbum_large

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
_eLMo_ schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:40:
[...]

N=1, mijn pa heeft 12.000km op een band gereden die extern gepropt was (gewoon zo’n draadje dus). BMW K1600GT (160pk + bult koppel).

Ik heb 1 band gehad die ik van binnenuit met paraplu gerepareerd heb waar ik nog 6.000km op gereden heb (1200GS toen, 124pk + bult koppel).

Ik zie de risico’s niet zolang je het karkas controleert op schade. Andere mensen zien het probleem niet met €300 voor een nieuwe band + de milieu-impact.
To each their own d:)b
:*) :*) best wel heel erg simplistisch gedacht ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:56
Spacialz schreef op maandag 4 maart 2024 @ 13:28:
Aangezien mijn schoonvader de door mij eruit gehaald accu als "grofvuil" heeft gezien en dus weg bleek gegooid ben ik op zoek naar een nieuwe.

Nu dacht ik zo, bestel wel effe een neuje maar toen kwam de vraag naar voren, wil je gel of anders?

Zo spannend is dit toch eigenlijk niet of zie ik dit verkeerd -O- ?
ik heb laatst eentje van fulbatt gehaald Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/52JOeOjv6gCGF4Rk62Lnh_ItNi8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fv3a5lKYIjnoDFympKGQT1xO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Laatst online: 18:13

_Apache_

For life.

Chakotay schreef op maandag 4 maart 2024 @ 18:34:
Mag ook wel eens verbeterd zijn na 15 jaar natuurlijk :P

@_Apache_ gaat lekker zo... Dealer neemt ook geen eigen initiatief om dan zelf maar bouten van staal ipv camembert te gebruiken?
Nou ja. Ze erkennen dat het is issue is geweest. De 'rivets' zijn zwak en worden in de fabriek te hard aan gedraaid, waardoor ze scheef komen te zitten.
En als je ze dan een paar keer belast, word het erger en erger.
Het vervelende is, je schrijft beide discs af, want afdraaien is niet echt een alternatief meer.

Ze weten dat een update het oplost, het probleem is echter.. Ze kunnen aan de streepjescode van de set (2 discs en rivvets) niet zien of het de v2 is of niet.

Ik had dus blijkbaar een oude set. -O-

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 08:06
Chakotay schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:51:
Als we het toch over banden gaan hebben, ik wil dit jaar eindelijk eens die Berrt Allroad Basic training gaan doen. Banden die voor (licht) offroad gebruik geschikt zijn, zijn dan natuurlijk wel zo handig. Mijn primaire gebruik blijft echter op asfalt, waarbij ik het de grip op nat wegdek verreweg het belangrijkst vind.

Iets als de Dunlop Trailmax Mission is wel het verste richting offroadgebruik wat ik wil gaan, heeft iemand toevallig ervaring met hoe zoiets het op nat asfalt doet?
Ja dat ben ik, de TMMs hebben een erg harde compound, dat maakt dat ze niet snel slijten maar ook niet zoveel grip geven als een zachtere band, zeker in de regen.
Ik vind het voor in de regen geen fijne band, maar voor droog en zelfs met koud weer wel erg fijn en voorspelbaar.
Als je vaak verwacht in de regen te rijden zou ik deze niet nemen, je kan dan misschien kijken naar de Motoz GPS, die is in veel opzichten vergelijkbaar, maar misschien net beter in de regen, dat kan ik je helaas niet met zekerheid zeggen.

Source: 12000KM op gereden inmiddels

🇺🇦

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meneer deff
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:58
Zou een Snell gel accu iets zijn, de prijs is wel interessant. https://www.xlmoto.nl/pro...75&gad_source=1&gclsrc=ds

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

3 jaar garantie, dus als ie het 3 jaar lang doet is het alsnog goedkoop. Specificaties lijken me in orde, hij is flink afgeprijsd.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Mijn Tracer werd in 2021 geleverd op T31's. Ik had twee klachten: 1) de voorband sleet heel puntig af, terwijl de slijtage achter meeviel. Die kon dus niet tegen trail braking. En 2) op vochtig wegdek stapte die nog wel eens wat opzij achter.
Inmiddels weer wat setjes Road 5 en 6 verder, en die geven vrijwel geen krimp op nat wegdek.

Maar zo waardeloos in de regen als vroeger zijn ze ook niet meer. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Laatst online: 01:31

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

_eLMo_ schreef op maandag 4 maart 2024 @ 18:20:
[...]

Ik vond zelf de Bridgestone AX41 veel beter in de regen dan de Continental TKC80 en Mitas E07. Het zal geen Pilot Road zijn ofzo, maar mijn 1200GS zette nooit een stap opzij in de regen.
TKC80 zijn idd geweldig in het terrein en op droog asfalt kun je daar nog schofterig mee gummen maar in het nat op straat zijn ze echt dramatisch.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 15:49
Wat is jullie visie op import motoren?

Ik ben rond aan het kijken voor een andere motor, en ik kom best vaak een motor tegen die dan geimporteerd is door de handelaar en wacht op de eerste Nederlandse eigenaar.

Hoe betrouwbaar is zo'n motor tegenover een motor die altijd een Nederlandse eigenaar gehad heeft, en zijn er zaken waar je dan extra op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Remcoder schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 11:42:

Ik ben rond aan het kijken voor een andere motor, en ik kom best vaak een motor tegen die dan geimporteerd is door de handelaar en wacht op de eerste Nederlandse eigenaar.

Hoe betrouwbaar is zo'n motor tegenover een motor die altijd een Nederlandse eigenaar gehad heeft, en zijn er zaken waar je dan extra op moet letten?
Ligt aan de handelaar is mijn mening. Voor mijn mevrouw bij een paar handelaren geweest met vooral import uit DLD. 1 had er 250 staan, dan krijg je een heel ander gevoel bij de handel en handelaar als bij iemand met 25 of 30 import motoren als handelsvoorraad.

Als je in NL iets koopt, zit er ook niet altijd historie bij, km stand wordt ook nergens geregistreerd.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

Naar mijn mening net zo betrouwbaar als een volledig Nederlandse motor, gezien de RDW geen kilometerstanden bij houd van motors. Je hebt nooit een idee van wat je precies koopt.

Betrouwbaarste is een merkdealer met garantie en het minst betrouwbare een handelaar naast de sloperij zonder garantie en haast. :+

Ik kijk vaak naar algemene staat motor, en wanneer beschikbaar het onderhoudsboekje (welke dealers, zijn ze allemaal met dezelfde pen gedaan?).

- Edit:
Misschien nog nuance naar import van een land als Duitsland of Zweden (waar onderhoudseisen zijn), versus een land als Roemenië waar die niet zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door _eLMo_ op 05-03-2024 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Mijn vorige motor was een import uit Italië.
Gewoon met gezond wantrouwen naar een motor kijken die geen bekende historie heeft, ongeacht waar die vandaan komt. Die motor was achteraf gezien niet probleemvrij, maar dat had verder niets met de import te maken.

Het enige dat aan de import te wijten was, is dat italianen op het vlak van elektra best interessant knutselen. Maar die hobbybob's heb je in Nederland ook. (Snijklemmetjes, stukje plakband er om, klaar :X ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:43
Fraggert schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 10:32:
[...]

TKC80 zijn idd geweldig in het terrein en op droog asfalt kun je daar nog schofterig mee gummen maar in het nat op straat zijn ze echt dramatisch.
Dat dramatische heb ik er nooit mee ervaren.
Wel het einde van de nop eens gehaald, maar in de nattigheid gooide ik hem natuurlijk niet zo vlak.

Tot nu toe nog steeds een van mijn favoriete banden.Als ze het patroon nu nog om en om leggen zou het misschien nog beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

kneusteun schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 12:27:
[...]

Dat dramatische heb ik er nooit mee ervaren.
Wel het einde van de nop eens gehaald, maar in de nattigheid gooide ik hem natuurlijk niet zo vlak.

Tot nu toe nog steeds een van mijn favoriete banden.Als ze het patroon nu nog om en om leggen zou het misschien nog beter zijn.
Misschien maakt 290 kilo GS Adventure t.o.v een endurotje nog verschil in beleving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuitebolletje
  • Laatst online: 14-09 16:12
Nycrea schreef op maandag 4 maart 2024 @ 21:33:
[...]

Ja dat ben ik, de TMMs hebben een erg harde compound, dat maakt dat ze niet snel slijten maar ook niet zoveel grip geven als een zachtere band, zeker in de regen.
Ik vind het voor in de regen geen fijne band, maar voor droog en zelfs met koud weer wel erg fijn en voorspelbaar.
Als je vaak verwacht in de regen te rijden zou ik deze niet nemen, je kan dan misschien kijken naar de Motoz GPS, die is in veel opzichten vergelijkbaar, maar misschien net beter in de regen, dat kan ik je helaas niet met zekerheid zeggen.

Source: 12000KM op gereden inmiddels
Die Motoz hebben een snoei harde compound. idem in de regen dus. Rij zelf op de Rallz achter (voor nog een restje tkc80). Ben gewend om een stapje terug te doen als het ook maar iets van vochtig wordt op een 1290 adventure. Zit niet voor niets een regenstand op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Fraggert schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 12:43:
[...]

Misschien maakt 290 kilo GS Adventure t.o.v een endurotje nog verschil in beleving?
Dit was op een xrv750, en een xtz750. Niet echt licht ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

kneusteun schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 12:49:
[...]

Dit was op een xrv750, en een xtz750. Niet echt licht ook.
moet je weer flexen met je AT ja.......

ik denk dat het dan aan mijn onkunde lag...0 ervaring.....GSA op Wilbers sportveren en dan op noppen de drek in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Fraggert schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 12:53:
[...]

ik denk dat het dan aan mijn onkunde lag...0 ervaring.....GSA op Wilbers sportveren en dan op noppen de drek in :P
Naja, ik heb op mijn T7 nog geen tkc80 gehad, ik ga nu ook voor de mitas rally.
Komt omdat ik gewoon wil testen, beetje klaar met 100 meningen en 100 banden.

Elke band schreeuwen allerlei mensen dingen over die allemaal haaks op elkaar staan, dus ik test wel zelf dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-06 10:55
In oktober november kwamen er geen serieuze reacties, dus na een overwintering in de garage staat mijn 848 weer op marktplaats. Mocht je iemand kennen die een mooie supersport zoekt, waar je voorlopig geen onderhoud aan hoeft te plegen, stuur hem/haar/het vooral deze link: https://link.marktplaats.nl/m2088628809

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Fraggert schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 12:53:
[...]

Kan best zijn dat ze op nat asfalt aanzienlijk minder zijn hoor.
Ik had dat bijvoorbeeld met die k60 scouts.... van heidenau, die vond ik echt spekglad op nat wegdek, en die zal ik er nooit meer onder gooien. Ik stift liever een band sneller weg met grip dan dat ik 5k meer kan rijden maar er wel rekening mee moet houden dat het glad kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:51

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

RDW.nl: Registratie van tellerstanden ook bij motoren vanaf juli 2021.

Maar motoren komen niet ieder jaar bij de garage, dus voordat dit waterdicht is zijn we nog wel een aantal jaren verder. En hoeveel motorzaken zijn bij de RDW aangesloten?

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:09

Destruction

(ex-)Automonteur

Grubeater schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 20:45:
RDW.nl: Registratie van tellerstanden ook bij motoren vanaf juli 2021.

Maar motoren komen niet ieder jaar bij de garage, dus voordat dit waterdicht is zijn we nog wel een aantal jaren verder. En hoeveel motorzaken zijn bij de RDW aangesloten?
Elke motorzaak die ook motoren verkoopt is bij de RDW aangesloten. En voor zover ik weet kan een RDW Erkenninghouder ook tellerstanden registreren.

Maar inderdaad, geheel waterdicht is het voorlopig nog niet.

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Leuk voor de nieuwere motoren, maar juist het oudere spul waarbij veel tellerfraude voorkomt wordt bij de kleine garage (of thuis/niet) onderhouden... Er zijn nog best wat kleinere zaakjes die alleen onderhoud doen, en geen verkoop e.d.

[ Voor 22% gewijzigd door Chakotay op 05-03-2024 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:34
Dit weekend naar Heerenveen geweest om de nieuwe F900GS te bekijken. Wat blijkt? Als je hem nu bestelt, dan krijg je hem pas medio oktober! Ze hebben na de aankondiging kennelijk al zóveel bestellingen gekregen dat ze gewoon vol zitten. Morgen gaat de verkoper bespreken met de vertegenwoordiger van BMW om te zien of er iets te regelen is. (Een vriend heeft serieuze interesse in deze motor)

Bijzondere ervaring is het wel dat alle motormerken zeggen dat je boven de 80kg andere vering nodig hebt om offroad te kunnen (met bepakking), maar BMW is de enige die aangeeft dat alles ok is zolang je onder de 400kg (of zoiets) totaal blijft. Als je dan de prijs van de F900GS met Enduropaket naast die van een World Raid zet (met extra veren), valt het ineens heel erg mee. Heb je wel een BMW. Laat staan dat je bij de DesertX gaat kijken: daar zei de dealer dat je minimaal 3k extra kwijt bent voor een nieuwe motor met nieuwe veren.

[ Voor 0% gewijzigd door JL Koppelle op 05-03-2024 22:20 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:51

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Paar weken terug had ik de Hyperpro veren en olie al in de "nieuwe" set voorpoten gezet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gSM2Fe9i5IzdaV7OrUXCBB9Rudo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TdbsMhgX0XbxhGcffkFuSYfO.jpg?f=fotoalbum_large

Zaterdag was het tijd om ze te gaan monteren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PhCB-vUnkY-rW27hsyT7jo8WfNg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sdU9D0GIcs0AxMNKrqvjOinx.jpg?f=fotoalbum_large

De eerste poot was er redelijk makkelijk uit, met WD-40 was de tweede voorpoot er ook zo uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QnsUcv_nT8j9OOrgavOxqQAMLm4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IgvYa7A4FReK7etpv5EXvHox.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna gelijk naar Tilburg gereden want ik had afgesproken met vrienden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ClQIq1wDDyUvIWjvtYIkCG0dYL0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pSn15tx2L62y4ey3kvoNKPMu.jpg?f=fotoalbum_large

Maandag had ik bij een clubdealer van de Transalpclub in Alphen aan den Rijn afgesproken om te gaan sleutelen.
Ik was er op de zondag al, want er was een inspectiedag van de Transalpclub. Daarna boven op kantoor blijven slapen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hIMm8ZDuI2xzStJkqEs58tKVyHQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dzmdsXX6wsv9Rm9RaYwgAD7v.jpg?f=fotoalbum_large

Op zondagavond in een uurtje tijd de achterknipperlichten vervangen, de linker was namelijk doorgebroken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2iMWlWygQHTXQaXVpcNJTEOBrvw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NuqhI88vUAMIIXhQzZYjPiT6.jpg?f=fotoalbum_large

Dit lampje was zaterdag doorgebrand, het linksvoor knipperlicht. Vervangen met een van de lampjes die uit de oude knipperlichten van achter kwam.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T5YNX2Lvsf-YBNdfKEMZkNmggdY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GK9Fr1456qzuuWMYDXM3C2sH.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kwam voornamelijk voor het reviseren van de prolink, de bussen en lagers zaten goed vast.
Rob heeft ze goed moeten warm stoken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n3Er8-rGYwfS7vGaZNxHW59xWCM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HwrnKmRGUrL2j78nD0inBLqP.jpg?f=fotoalbum_large

Nog wat lager rommel, de roestige naaltjes uit de lagers zijn het interessants om te zien, maar die waren al weg gegooid.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qoH_3F7ur3scKYG5OUr2wRlNSaA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6iAPLBR6wSJCFhauWNqZGnrv.jpg?f=fotoalbum_large

De prolink met weer nieuwe lagers en schoongemaakte bussen ingevet weer in elkaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X9bHdUnDoGQhhQARK1bIqQSTr-E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EaZb37Eq6HrJLuHNm17LRRId.jpg?f=fotoalbum_large

Zelf was ik bezig met het stellen van de kleppen. Alleen de inlaat kleppen van de achterste cilinder stonden te strak. De rest hoefde niet gesteld te worden. En dan na 90k kilometer. B)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5MwInb_xqtq6HLvy7ELybQykAlE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c4qw7RA2SwgcfvVLEbjzpAvm.jpg?f=fotoalbum_large

Naast een luchtfilter en de bougies heb ik ook de benzinekraan gereviseerd.
Het is duidelijk te zien dat het membraan gescheurd is.
Het kwam naar voren tijdens het rijden, dat de motor eerder ging inhouden dan je normaal verwacht. Je moet dan de kraan eerder dan normaal op reserve zetten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ly-UQtjvzF4ZYstYXspdIQ-i2cY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zzcHohBV9GYpqwltptyw9u40.jpg?f=fotoalbum_large

Al met al was maandag een productieve dag. In zijn lunchpauze kwam @Chakotay dus even langs om te kijken en even bij te praten.

Wat nu nog overblijft is het repareren van de kappen, extra setje naven spuiten om daarna te laten spaken en nog wat kleine zaken.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
JL Koppelle schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 22:19:
Dit weekend naar Heerenveen geweest om de nieuwe F900GS te bekijken. Wat blijkt? Als je hem nu bestelt, dan krijg je hem pas medio oktober! Ze hebben na de aankondiging kennelijk al zóveel bestellingen gekregen dat ze gewoon vol zitten. Morgen gaat de verkoper bespreken met de vertegenwoordiger van BMW om te zien of er iets te regelen is. (Een vriend heeft serieuze interesse in deze motor)

Bijzondere ervaring is het wel dat alle motormerken zeggen dat je boven de 80kg andere vering nodig hebt om offroad te kunnen (met bepakking), maar BMW is de enige die aangeeft dat alles ok is zolang je onder de 400kg (of zoiets) totaal blijft. Als je dan de prijs van de F900GS met Enduropaket naast die van een World Raid zet (met extra veren), valt het ineens heel erg mee. Heb je wel een BMW. Laat staan dat je bij de DesertX gaat kijken: daar zei de dealer dat je minimaal 3k extra kwijt bent voor een nieuwe motor met nieuwe veren.
In principe zijn ze prima te gebruiken, alleen als je echt fanatiek offroad gaat en je hebt al wat skills dan zit je tegen een plafond aan. (of als je 100+ weegt)
Ik heb nu bij de T7 dat ik best vaak door de vering ga, dus eigenlijk zou ik met mijn gewicht zwaardere veren moeten, maar dat komt nog wel. Ik zeg zeker niet dat ik skills heb, maar ben wat onbenullig ingesteld en wat meer spek dan nodig.
Een setje wat ik wil kost ook rond de 2k en daar gaan we rustig beetje voor sparen.

Maar als je dus echt snoeihard gaat rammen met dat ding dan zeker iets om te overwegen, wil je gewoon wat TET in NL rijden dan komt het helemaal goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 21:29

GSX-MAN

de/het/een

Ik heb voor begin april een off/allroad training gepland. Niet omdat ik met die Tiger 1050 nou zo'n geschikte fiets heb, maar wel omdat ik er al een tijdje nieuwsgierig naar ben hoe offroad rijden is.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Benieuwd wat je er van vindt.
Ik heb er ooit over nagedacht, maar vond de prijzen vaak zo heftig dat ik als echte hollander het nooit gedaan heb.

Edit: 23e heb ik een adv trip + bbq met een grote groep fanatiekelingen, zitten volgens mij veel T7's tussen met alle upgrades die je kan verzinnen, heel benieuwd of ik de kans krijg even wat te testen. Misschien zelfs een hoop commentaar op alles wat ik qua techniek fout doe :+ maar dat zou dus meteen uitwijzen of een cursus slim is.

[ Voor 53% gewijzigd door kneusteun op 06-03-2024 08:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Af en toe eens iets nieuws leren is leuk, en het is meteen een dagje uit (hoop ik dan).

In het ergste geval ga ik offroad rijden heel leuk vinden, dan wordt het pas echt duur.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kneusteun
GSX-MAN schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 08:47:
Af en toe eens iets nieuws leren is leuk, en het is meteen een dagje uit (hoop ik dan).

In het ergste geval ga ik offroad rijden heel leuk vinden, dan wordt het pas echt duur.
Zo lang je bomen vermijdt komt het helemaal goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Wordt ook een heel interessant gesprek thuis, als ik ineens een tweede motor de garage in rol.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:49

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

GSX-MAN schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 14:28:
Wordt ook een heel interessant gesprek thuis, als ik ineens een tweede motor de garage in rol.
Voor de zekerheid je helm maar even ophouden 8)7

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 14:07

Ik had een geïmporteerde motorfiets (een Italiaan) uit Italië bij een schimmige zaak gekocht (oldtimers kennen 125cc denk ik nog weg :o :+ )
Gegokt en verloren. Veel shit eraan gehad, maar ik was ook blind door liefde. Ook wel lekker gereden hoor ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Wachten tot ze weer eens met het zoveelste paar schoenen of handtas thuis komt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

DrivinUCrazy schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 15:46:
Wachten tot ze weer eens met het zoveelste paar schoenen of handtas thuis komt. ;)
Ik heb meer (motor- rug- wapen- etc) tassen en schoenen dan zij. Ook al geen argument.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kneusteun
DrivinUCrazy schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 15:46:
Dit werkt hier niet meer, ik heb 100+ schoenen :X en de vrouw geen enkele handtas.
Voordeel is dat de vrouw ook twee motoren heeft, en dus een derde wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:24
Over schoenen gesproken. Wat zijn een beetje goede motor boots tot zo’n 250 euro? Ik zoek een hoog model. Iemand een merk waar die tevreden over is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
gebruikershaes schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 17:45:
Over schoenen gesproken. Wat zijn een beetje goede motor boots tot zo’n 250 euro? Ik zoek een hoog model. Iemand een merk waar die tevreden over is?
Gewoon normale hoge boot?
https://www.alpinestars.c...drystar-sup-reg-sup-boots
Die gebruik ik wel als ik door de regen moet.
Nog nooit doorgelekt en zitten prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

GSX-MAN schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 14:28:
“It is better to ask for forgiveness than for permission”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@GSX-MAN welke training ga je doen?

@gebruikershaes ik rij al een paar jaar in een setje TCX SP Master GTX, bevalt helemaal prima. Stevige laars die niet te heet is in de zomer, maar wel waterdicht t/m de zwaarste hoosbuien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
kneusteun schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 17:50:
[...]

Gewoon normale hoge boot?
https://www.alpinestars.c...drystar-sup-reg-sup-boots
Die gebruik ik wel als ik door de regen moet.
Nog nooit doorgelekt en zitten prima.
Ja of wat meer adv boots miss. Zo iets vind ik wel wat. Niet teveel poespas en gespen. https://www.fc-moto.de/ep...TrInjvaola-RoCacUQAvD_BwE

Iets te duur alleen deze.
En denk te warm in de zomer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
Chakotay schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 18:43:

@gebruikershaes ik rij al een paar jaar in een setje TCX SP Master GTX, bevalt helemaal prima. Stevige laars die niet te heet is in de zomer, maar wel waterdicht t/m de zwaarste hoosbuien.
Ja ook niet verkeerd. Ken het merk niet ga ff googelen wat ze nog meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
gebruikershaes schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 19:29:
[...]

Ja of wat meer adv boots miss. Zo iets vind ik wel wat. Niet teveel poespas en gespen. https://www.fc-moto.de/ep...TrInjvaola-RoCacUQAvD_BwE

Iets te duur alleen deze.
En denk te warm in de zomer?
Dan zou ik voor een leatt hydradri gaan, dan heb je de looks en de functie.
Al die "adv" stijl boots zijn niet echt geschikt als je er ook echt een veilige offroad laars van verwacht.

https://www.24mx.nl/produ...dri-cactus_pid-PM-4946064

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
@kneusteun Je bedoelt dat ze niet robuust genoeg zijn voor off-road?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
gebruikershaes schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 19:41:
@kneusteun Je bedoelt dat ze niet robuust genoeg zijn voor off-road?
Dit specifieke model ken ik niet, maar ik ken wel de vuistregel dat eigenlijk alles dat 3 straps of minder, eigenlijk niet stevig genoeg is voor echt offroad.

De boots beschermen je enkels en schenen voor overstretching en ook verdraaien. Ik dacht dat die dan ook alles behalve comfortable zijn en heb dus die alpinestars (eerste post) aangeschaft voor comfortabele ritjes.
Maar ik gebruik nu eigenlijk alleen nog maar mijn leatt's, het zit geweldig en kan er prima de hele dag op rijden/lopen etc.

Wat ik wel merk is dat ik met die leatt's minder last heb van mijn enkels en dat ik met veel meer vertrouwen een poot de drek in zet om een zet te geven etc. minder angst om iets te verdraaien of mijn voet onder of tussen iets te krijgen.

Edit:
YouTube: STOP Buying "ADV" Boots.. Your Ankles Will Thank You

[ Voor 6% gewijzigd door kneusteun op 06-03-2024 20:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Chakotay schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 18:43:

Ik heb ook een setje tcx schoenen met goretex erin. Zo te zien de "dartwood" of iets wat er steeknop lijkt; ze lopen prima op kantoor, en zijn goed stevig, en luchten toch nog genoeg (ook belangrijk ;) ).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
kneusteun schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 20:13:
[...]

Dit specifieke model ken ik niet, maar ik ken wel de vuistregel dat eigenlijk alles dat 3 straps of minder, eigenlijk niet stevig genoeg is voor echt offroad.

De boots beschermen je enkels en schenen voor overstretching en ook verdraaien. Ik dacht dat die dan ook alles behalve comfortable zijn en heb dus die alpinestars (eerste post) aangeschaft voor comfortabele ritjes.
Maar ik gebruik nu eigenlijk alleen nog maar mijn leatt's, het zit geweldig en kan er prima de hele dag op rijden/lopen etc.

Wat ik wel merk is dat ik met die leatt's minder last heb van mijn enkels en dat ik met veel meer vertrouwen een poot de drek in zet om een zet te geven etc. minder angst om iets te verdraaien of mijn voet onder of tussen iets te krijgen.

Edit:
YouTube: STOP Buying "ADV" Boots.. Your Ankles Will Thank You
Hmm daar zit wat in. Ga nog ff wat extra YouTube filmpjes checken. Geen straf natuurlijk B-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Ook bepalen of het nodig is voor je rijgedrag en plannen natuurlijk.
Voor woon werk is het een beetje overkill 😅 ritje Duitsland ook. Maar als je echt van plan bent het zand,stenen en drek te gaan verkennen is het wel het overwegen waard. En er is daarbinnen ook nog eng veel mogelijk 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
De TCX-laarzen welke ik noemde zijn wel echt straatlaarzen. Circuit zou nog kunnen, maar ik zou er niet mee de zandbak in gaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:11
Ik rijd op de weg met mijn Revit laarzen, geen idee meer wat het model is. Beetje hipster zwarte dingen.

Offroad rijd ik geen meter zonder mijn Gaerne SG10 laarzen.
Kan er tijdens mijn tripjes nog net boodschappen op doen in de supermarkt, veel verder wil je er niet mee lopen. Dan kraken ze zo hard dat elke huismoeder in de winkel mee hoord rond hobbelen.
Ze zijn niet waterdicht, doen de eerste dag altijd een beetje pijn. Maar de bescherming is excellent en dat is voor mij het belangrijkste.

Fortnite had toevallig van de week een filmpje over beginners gear, kwamen ook laarzen voorbij. Toevallig ook van Gaerne.

[ Voor 11% gewijzigd door Bommes op 07-03-2024 08:20 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Chakotay schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 22:01:
De TCX-laarzen welke ik noemde zijn wel echt straatlaarzen. Circuit zou nog kunnen, maar ik zou er niet mee de zandbak in gaan :)
Indeed. Ondanks dat ik nog les (over 2 weken herkansing AVD) wil ik er echt woonwerk mee rijden en geen gekke dingen.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Dat piepen is wel een ding ja 😂
Ook leuk als je bij mensen thuis komt “moet ik ze uit doen?” 🤡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Bommes schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 22:03:
Ik rijd op de weg met mijn Revit laarzen, geen idee meer wat het model is. Beetje hipster zwarte dingen.

Offroad rijd ik geen meter zonder mijn Gaerne SG10 laarzen.
Kan er tijdens mijn tripjes nog net boodschappen op doen in de supermarkt, veel verder wil je er niet mee lopen. Dan kraken ze zo hard dat elke huismoeder in de winkel mee hoord rond hobbelen.
Ze zijn niet waterdicht, doen de eerste dag altijd een beetje pijn. Maar de bescherming is excellent en dat is voor mij het belangrijkste.

Fortnite had toevallig van de week een filmpje over beginners gear, kwamen ook laarzen voorbij. Toevallig ook van Gaerne.
Gaerne heeft wel wat leuk spul. Maar als ik zo de off-road boots bekijk, vraag ik me af of ik niet gewoon m’n ski schoenen aan kan doen 😂

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
Beste is passen.
Je hebt in mijn ogen twee opties, de sidi's en gearne's en de alpinestar, leatt en fox modellen.

Waarbij de eerste twee zoals ik kon beoordelen aanzienlijk meer stevigheid hebben en kneiter harde zool.
En de tweede groep heeft iets meer een sneaker insteek en geeft iets meer flex en comfort tijden gewoon dragen.

Ik heb voor mijn leatt's een paar oneals gehad in de stijl van Gearne en die waren ook dikke prima, alleen heb ik de stalen neus eraf getrokken omdat mijn motorblok dat wel kon waarderen ;w

Wat waterdichtheid betreft ben ik daar ook niet voor gegeaan, mijn ervaring leert dat waterdicht vaak voor een bepaalde tijd werkt (als het al goed werkt) dus ik heb gewoon een 2 setjes waterdichte sokken gehaald.

Als je met een waterdichte boot tot de knietjes in het water staat is het ook gewoon een emmer.

Edit: excuses ik zie op de gearne site dat ze nu ook wel van die rubberen units hebben. https://gaerne.com/gx1-evo-black/

[ Voor 6% gewijzigd door kneusteun op 07-03-2024 08:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:34

A13X

Dude

kneusteun schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 08:34:
Beste is passen.
Je hebt in mijn ogen twee opties, de sidi's en gearne's en de alpinestar, leatt en fox modellen.

Waarbij de eerste twee zoals ik kon beoordelen aanzienlijk meer stevigheid hebben en kneiter harde zool.
En de tweede groep heeft iets meer een sneaker insteek en geeft iets meer flex en comfort tijden gewoon dragen.

Ik heb voor mijn leatt's een paar oneals gehad in de stijl van Gearne en die waren ook dikke prima, alleen heb ik de stalen neus eraf getrokken omdat mijn motorblok dat wel kon waarderen ;w

Wat waterdichtheid betreft ben ik daar ook niet voor gegeaan, mijn ervaring leert dat waterdicht vaak voor een bepaalde tijd werkt (als het al goed werkt) dus ik heb gewoon een 2 setjes waterdichte sokken gehaald.

Als je met een waterdichte boot tot de knietjes in het water staat is het ook gewoon een emmer.

Edit: excuses ik zie op de gearne site dat ze nu ook wel van die rubberen units hebben. https://gaerne.com/gx1-evo-black/
Waggelt voorbij in Alpinestars tech 10, totaal niet stijf..

/waggelt verder...piep piep piep piep.....

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet de bt016 ook niet die had ook bijzonder weinig grip in de regen, beetje fanatiek op het gas en weg was je grip. Is trouwens wel beter geworden maar toen was iedereen al overgestapt op Michelin in mijn omgeving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
kneusteun schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 08:34:
2 setjes waterdichte sokken gehaald.
A.k.a. boterhamzakjes? Zo deed ik dat vroegah met pizza bezorgen :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
gebruikershaes schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 10:59:
[...]

A.k.a. boterhamzakjes? Zo deed ik dat vroegah met pizza bezorgen :p
Nee, deze schijnen wel te ademen. Ik moet zeggen dat ik er geen enorme zweetpoten in kriijg.
sealskinz heb ik gehaald, maar zijn meerdere opties qua merk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
A13X schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:11:
[...]

Waggelt voorbij in Alpinestars tech 10, totaal niet stijf..

/waggelt verder...piep piep piep piep.....
Ik had dat dus laatst, was even bij wat winkels langs on the hunt voor hot wheels.
Maar ik liep dus met mijn airpods in door de winkels, en kwam er later pas achter dat ik natuurlijk als een ongeoliede ridder daar door die winkels piepte :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kneusteun schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:30:
[...]

Nee, deze schijnen wel te ademen. Ik moet zeggen dat ik er geen enorme zweetpoten in kriijg.
sealskinz heb ik gehaald, maar zijn meerdere opties qua merk
die heb ik ook, ben er erg blij mee.. mijn laarzen zouden wel waterdicht zijn maar in praktijk valt dat tegen.. en met alle overstromingen aftelopen tijd wou ik risico niet nemen..
Ademt prima :)
vroeger wel van die neoprene sokken gehad.. prima waterdicht (natuurlijk) maar het ademt voor geen kloot, dus gaat snel stinken..

Verder heb ik een paar dikke merino wollen wandel sokken.. die zijn ook ideaal voor touren.. om de dag ander paar aan en even laten luchten en je hebt nooit last van stinkvoeten :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starlight96
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 06-08-2024
Ik vraag me soms sowieso af wat 'waterdicht' precies inhoudt bij motorkleding / schoenen. Naar mijn idee is dat lastig om vol te houden...😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@GSX-MAN ha leuk, volgens mij stond zij regelmatig met een column in het MAG-tijdschift. Wat betaal je daar nou voor? Ik vind geen prijs terug op de website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@Starlight96 ligt er nogal aan wat voor materiaal ervoor gebruikt is. Mijn pak heeft nu gelamineerd goretex, dat blijft daadwerkelijk droog van binnen bij zware regenbuien. Doordat de goretex-laag gelaminieerd is ipv er los in te zitten, neemt het pak ook geen water op, en is het na 5 minuten zonder regen rijden ook van buiten weer helemaal droog. Daar betaal je echter wel flink voor helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chakotay schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 13:16:
@Starlight96 ligt er nogal aan wat voor materiaal ervoor gebruikt is. Mijn pak heeft nu gelamineerd goretex, dat blijft daadwerkelijk droog van binnen bij zware regenbuien. Doordat de goretex-laag gelaminieerd is ipv er los in te zitten, neemt het pak ook geen water op, en is het na 5 minuten zonder regen rijden ook van buiten weer helemaal droog. Daar betaal je echter wel flink voor helaas.
laminated lagen zijn ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starlight96
Oeh, bedankt voor de tip! @Chakotay @ToolkiT. Ik zat er zelf ook al aan te denken om een losse regenjas te dragen over mn pak met slecht weer. Om de kosten iets te drukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Starlight96 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 13:32:
Oeh, bedankt voor de tip! @Chakotay @ToolkiT. Ik zat er zelf ook al aan te denken om een losse regenjas te dragen over mn pak met slecht weer. Om de kosten iets te drukken...
Los regenpak is vaak de waterdichtste oplossing...
maaaar... het blijft geklooi.. waneer doe je hem aan? zeker bij miezer is dat altijd een gok..
En het ademt minder dan goretex varianten (GTX clones kunnen beter zijn dat GTX zelf.. alleen hun garantie is wel goed)..
en natuurlijk potentie tot flapper flapper..

Ik heb trouwens ook deze https://www.motolegends.c...pro-dp-rain-jacket-yellow (en de broek, dames model past beter :o ), voor als ik met jeans/leer op pad ben op de V7...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Mijn ervaring met losse regenjassen/voeringen is dat ik die dingen altijd pas aan doet als het eigenlijk al te laat is :P (En het voegt een extra laag toe, wat zeker in de zomer voor mij snel te warm is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Starlight96 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 12:23:
Ik vraag me soms sowieso af wat 'waterdicht' precies inhoudt bij motorkleding / schoenen. Naar mijn idee is dat lastig om vol te houden...😅
Klopt, dus koop ik liever om het jaar een paar nieuwe sokken voor 50 euro dan nieuwe laarzen, maar het moet nog maar uitwijzen of die keuze gaat werken hoor. Theorie vs praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
ToolkiT schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 13:36:
[...]

maaaar... het blijft geklooi.. waneer doe je hem aan? zeker bij miezer is dat altijd een gok..
En het ademt minder dan goretex varianten (GTX clones kunnen beter zijn dat GTX zelf.. alleen hun garantie is wel goed)..

Ik heb trouwens ook deze https://www.motolegends.c...pro-dp-rain-jacket-yellow (en de broek, dames model past beter :o ), voor als ik met jeans/leer op pad ben op de V7...
Eens, met een Duitsland trip gehad dat maat van me na 20km wou stoppen want druppels vielen een beetje, 10 min druppels gehad en hij hield die regen outfit aan over zijn leer... gevolg was dat ie zeiknat van het zweet was aan het einde van een 300km trip :F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
En ziedaar de reden (te laat aantrekken + te lang aanhouden) dat ik nu een gelamineerd pak heb gehaald. Plus, het scheelt ook bagage als je op een motorreis bent. Je pak is gewoon universeel voorbereid op alle weerstomstandigheden.

Met 20k kilometer per jaar, en zo'n 15-20 dagen motortrip in het buitenland (geen dagtripjes waarbij ik 's avonds weer thuis ben), kon ik die uitgave wel voor mezelf verantwoorden. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Chakotay schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 13:14:
@GSX-MAN ha leuk, volgens mij stond zij regelmatig met een column in het MAG-tijdschift. Wat betaal je daar nou voor? Ik vind geen prijs terug op de website.
Ja, ik ken haar ook van de MAG columns. €250 voor de training, €125 voor de huur van de GS. Ik heb zelf alleen een Tiger 1050, die kan en wil geen offroad.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

kneusteun schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 13:48:
[...]

Eens, met een Duitsland trip gehad dat maat van me na 20km wou stoppen want druppels vielen een beetje, 10 min druppels gehad en hij hield die regen outfit aan over zijn leer... gevolg was dat ie zeiknat van het zweet was aan het einde van een 300km trip :F
Ik mag van mijn vrienden mijn regenjas niet aantrekken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iJHbXPNSvQdiVUCVc4GoKW6W84Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bsm01foaqHR4NExzruQYyHa2.jpg?f=fotoalbum_large

Zie je die gloed uit de tas? Dat is mijn regenjas. De eerste keer dat ik die op een trip tevoorschijn trok, was het afgrijzen enorm. >:)

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

GSX-MAN schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 14:25:
[...]

Ja, ik ken haar ook van de MAG columns. €250 voor de training, €125 voor de huur van de GS. Ik heb zelf alleen een Tiger 1050, die kan en wil geen offroad.
Oh dat is netjes voor 1 op 1, volgens mij ook hier in de buurt dus ook maar eens checken.

Huur niet nodig, die Norden gaat maar gewoon offroad.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
GSX-MAN schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 14:25:
[...]

Hm, dat is geen geld voor een hele dag 1:1. Een stuk minder dan de basic training van Berrt, en die die je met zijn 5en :)
Wil ze kinderen? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

A13X schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 14:38:
[...]

Oh dat is netjes voor 1 op 1, volgens mij ook hier in de buurt dus ook maar eens checken.

Huur niet nodig, die Norden gaat maar gewoon offroad.
Zou ik met een Norden ook doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m5PFDUPyXDtBTm7H8vVZpYgTY1I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FFDxNvsQKUintQmIaPHG6a1Y.png?f=user_large

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Vrienden, niet vriendin.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Derp, lezen is moeilijk |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
GSX-MAN schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 14:34:
[...]

[Afbeelding]

Zie je die gloed uit de tas? Dat is mijn regenjas. De eerste keer dat ik die op een trip tevoorschijn trok, was het afgrijzen enorm. >:)
Is dat die revit? heb ik ook.
Heb ook een regenjas/bodywarmer.

Mijn jas was gelamineerd, maar na 1 jaar was dat ook gewoon zo lek als een mandje.

Ik heb het idee dat gelamineerd ook vooral voor toeren is, als ik die jas aan heb bij het offroaden dan gutst het water me van het voorhoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Hoe zit dat met huur? heb je dan een hoge eigen risico?
Want lijkt me vrij normaal dat je dat ding een paar keer de aarde laat groeten tijdens een training.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

kneusteun schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 14:48:
Hoe zit dat met huur? heb je dan een hoge eigen risico?
Want lijkt me vrij normaal dat je dat ding een paar keer de aarde laat groeten tijdens een training.
Leenmotor
Voor één persoon kan gebruikt worden gemaakt van een leenmotor. Ik stel mijn R1200GS beschikbaar. De motor is voorzien van Touratech suspension Extreme vering, valbeugels, goede pedalen, een 21" voorwiel en 18" achterwiel met noppen. Laten vallen is niet erg, bewuste onnodige schade wordt natuurlijk verhaald. Let op! Motor is door zijn vering en grote wielen hoger dan een reguliere R1200GS(A).

Dus een beetje normaal doen is genoeg.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starlight96
ToolkiT schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 13:36:
[...]

Ziet er goed uit, zeker wel het investeren waard. Maar pfoe wat is motorgear toch altijd duur :'( Soms toch maar even natregenen en op m'n tanden bijten :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Starlight96 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 14:57:
[...]

Ziet er goed uit, zeker wel het investeren waard. Maar pfoe wat is motorgear toch altijd duur :'( Soms toch maar even natregenen en op m'n tanden bijten :X
Koop dan gewoon een regenjas van de Decathlon met zo min mogelijk flapjes / ritsen / dingen die kunnen wapperen? Voorbeeld 5XL en muts eraf knippen? Ze beweren zelfs dat hij ademend is!

Uiteindelijk ademt al die toei toch niet, zodra Goretex nat is ademt het ook niet meer. Ik betaal graag €200 voor een waterdicht Goretex jasje van BMW, betekent niet dat het de enige of beste optie is, hahaha.

[ Voor 17% gewijzigd door _eLMo_ op 07-03-2024 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_eLMo_ schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 15:05:
[...]

Koop dan gewoon een regenjas van de Decathlon met zo min mogelijk flapjes / ritsen / dingen die kunnen wapperen? Voorbeeld 5XL en muts eraf knippen? Ze beweren zelfs dat hij ademend is!

Uiteindelijk ademt al die toei toch niet, zodra Goretex nat is ademt het ook niet meer. Ik betaal graag €200 voor een waterdicht Goretex jasje van BMW, betekent niet dat het de enige of beste optie is, hahaha.
voordeel van die van scott is dat het materiaal wat stretchy is, en dus strakker zit en dus minder flappert... geen idee hoe dat zit bij het materiaal van die decathlon jas.. maar is zeker het proberen waard voor het geld!
ergste geval hou je een fiets regenpak eraan over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

GSX-MAN schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 14:43:
[...]

Zou ik met een Norden ook doen.

[Afbeelding]
Dat kan dieper 8)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KtZzWsxl.jpeg

Awesome

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:54
Waaaaauw met stardaad Akra-uitlaat! Kan je mooi op zitten. Doe je er een Touratech kofferrek op van €2000. Kun je daarna mooi met je reet in je dure-Klim pak a €1500 op het €500 comfort zadel zitten. Na een jaar van startbucks naar Starbucks gereden te hebben vind je het niet goed meer en zet je er Hyperpro veren onder. A €1000. Natuurlijk altijd met je megadure Shuberth-helm van €800. >:) >:)

Bereikbaar voor de massa? Ik dacht het niet, ding kost €16.000. Wel mooi voor de gepensioneerde huisartsen en tandartsen. :'(

Ga lekker crossen op je Tenere of op de Afrika Twin en houd de resterende €5000 in je zak om lekker die tochtjes te kunnen boeken, zou ik denken. ;) ;)

Just my 2cts. Iedereen zijn smaak, maar de mijne is het niet.
@kneusteun vat het vooral niet persoonlijk op, zo was het niet bedoeld. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ozzynator
Je bent niet enthousiast, of heb ik het verkeerd? ;)

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@badkuip shit, ik heb ook een Schuberth-helm... Snel een studie om huisarts te worden beginnen :p

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

badkuip schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 19:32:
[...]

Waaaaauw met stardaad Akra-uitlaat! Kan je mooi op zitten. Doe je er een Touratech kofferrek op van €2000. Kun je daarna mooi met je reet in je dure-Klim pak a €1500 op het €500 comfort zadel zitten. Na een jaar van startbucks naar Starbucks gereden te hebben vind je het niet goed meer en zet je er Hyperpro veren onder. A €1000. Natuurlijk altijd met je megadure Shuberth-helm van €800. >:) >:)

Bereikbaar voor de massa? Ik dacht het niet, ding kost €16.000. Wel mooi voor de gepensioneerde huisartsen en tandartsen. :'(

Ga lekker crossen op je Tenere of op de Afrika Twin en houd de resterende €5000 in je zak om lekker die tochtjes te kunnen boeken, zou ik denken. ;) ;)

Kijk dan maar niet naar wat een BMW R1300GS(A) kost.....

Of de luxure Harleys, Idians, Ducati's, KTM's.....

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 23:26
SniperGuy schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 15:46:
[...]

Ik had een geïmporteerde motorfiets (een Italiaan) uit Italië bij een schimmige zaak gekocht (oldtimers kennen 125cc denk ik nog weg :o :+ )
Gegokt en verloren. Veel shit eraan gehad, maar ik was ook blind door liefde. Ook wel lekker gereden hoor ;)
Gewoon zelf in het buitenland gaan kijken. Ik heb al mijn motoren (stuk of 10) zelf geïmporteerd uit België.
Goede vragen stellen en als je geluk hebt reageert de verkoper adequaat. Vraag om foto's en eventuele onderhoudspapieren of vraag of je contact op mag nemen met de motorzaak waar hij onderhouden wordt.
Nooit een schimmige motor gekocht. Wel 1 keer voor niets die kant op gereden omdat de verkoper niet eerlijk is geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

badkuip schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 19:32:
[...]

Waaaaauw met stardaad Akra-uitlaat! Kan je mooi op zitten. Doe je er een Touratech kofferrek op van €2000. Kun je daarna mooi met je reet in je dure-Klim pak a €1500 op het €500 comfort zadel zitten. Na een jaar van startbucks naar Starbucks gereden te hebben GSvind je het niet goed meer en zet je er Hyperpro veren onder. A €1000. Natuurlijk altijd met je megadure Shuberth-helm van €800. >:) >:)

Sorry, maar wat is het probleem? Je vindt de F900GS te duur? Nou.. dan koop je m toch gewoon niet :?

Die Afrika Twin is trouwens 1k duurder dan de F900GS, allebei nieuw. Dus nu snap ik er nog minder van dan ik al deed.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Pagina: 1 ... 20 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.